Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Intelcorei7
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 01-04 19:52
Inhumanous schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Ik speel nog een paar keer per week rs3. Al maxed dus de motivatie om keihard te grinden is een beetje weg.
Nice, ik moeg nog 8 skills voor maxed dus ben nu volop bezig.

[Origin: PrivacyKoning] [Battle.net: Williamboss#2911]

• Intelcorei7
Uthog schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Ik ben sinds een maand weer begonnen na 3 jaar pauze.
Wat is je ign ?

• Uthog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:45
Zelfde als hier :)

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-03 09:30
Ben opnieuw F2P begonnen op RS3, 68 mining op dit moment.

Soundcloud!

• Intelcorei7
Vandaag 99 hunter gehaald, nu nog 7 skills tot max cape (rs3). Ik heb echt even dxp weekend nodig voor herblore en construction.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04:18

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Oh wat is die nieuwe slayer master in OSRS toch heerlijk, Aberrant Spectres waren altijd al een van m'n favo tasks (lekker afk en een constante stroom aan herbs) maar nu zitten er ook gewoon vaak genoeg drops van 70K+ tussen.

Tasks met 500-600K winst zijn niet ongewoon meer waar dat voorheen hooguit 150-200K was. :')

https://i.gyazo.com/7e9c66f1084395711937bff249530f64.png

De clue was ook lekker. Armadyl d'hide boots. :D

[Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 04-02-2019 15:30]

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-04 23:21
Zijn hier ook mensen die raiden op osrs? Ik ben momenteel bezig met mijn melee statts naar 90+ en dan ben ik zo ver.

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01-04 21:55
Vaniska schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:35:
Zijn hier ook mensen die raiden op osrs? Ik ben momenteel bezig met mijn melee statts naar 90+ en dan ben ik zo ver.
Ik raid(raids1) op mijn Ultimate ironman

• Vaniska
Damn. Afgelopen weekend me Authenticator er even af gehaald ivm nieuwe telefoon.
Wil ik vanmorgen een herb run doen, bank leeg :/

Hoe kan dat nou in 2018? Zoiets zou bij World of Warcraft echt nooit meer gebeuren, puur al omdat ze het account onmiddelijk locken bij een login poging van een onbekend IP.

Dit is wel echt balen zeg.. Dat word weer flink grinden en dan een uur of 20-30 Bandos killen :(

Overigens diep triest van de mensen die dit doen, zelfs m'n slayer helmet en void hebben ze verwijderd.
Triest :/

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Rhip
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14:49
Vaniska schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:31:
Damn. Afgelopen weekend me Authenticator er even af gehaald ivm nieuwe telefoon.
Wil ik vanmorgen een herb run doen, bank leeg :/

Hoe kan dat nou in 2018? Zoiets zou bij World of Warcraft echt nooit meer gebeuren, puur al omdat ze het account onmiddelijk locken bij een login poging van een onbekend IP.

Dit is wel echt balen zeg.. Dat word weer flink grinden en dan een uur of 20-30 Bandos killen :(

Overigens diep triest van de mensen die dit doen, zelfs m'n slayer helmet en void hebben ze verwijderd.
Triest :/
Sorry dat ik zo direct ben, maar wel stom dat je geen bank pin hebt. Dat is het enige waar wel een delay op zit. 5 dagen uit mijn hoofd.

Wel echt balen, heb het ook gehad. Tijdje niet gespeeld, kom ik terug bank leeg. Had bank pin, authenticator. Email met ander ww. Maar ze hadden genoeg gegevens om via account appeal mijn account te "hacken".

Dat ze dan ook void verwijderen is wel echt heel naar. Ik had het geluk dat ik al mijn untradeables nog had. Ook waren ze vergeten de Marks of Grace in te leveren (zal wel te veel werk zijn geweest). Had dus snel zo'n 10m gp weer op m'n bank voor een rebuild.

Heb een maand geleden besloten om dat account maar niet meer te gebruiken, 2103 total lvl (ign verkerk20 kun je de stats opzoeken :+ ). Heb nu een ironman gemaakt en al het geld dat op mijn oude account stond kan ik nog gebruiken voor bonds voor mijn ironman.

• Vaniska
verkerk20 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:22:
[...]

Sorry dat ik zo direct ben, maar wel stom dat je geen bank pin hebt. Dat is het enige waar wel een delay op zit. 5 dagen uit mijn hoofd.

Wel echt balen, heb het ook gehad. Tijdje niet gespeeld, kom ik terug bank leeg. Had bank pin, authenticator. Email met ander ww. Maar ze hadden genoeg gegevens om via account appeal mijn account te "hacken".

Dat ze dan ook void verwijderen is wel echt heel naar. Ik had het geluk dat ik al mijn untradeables nog had. Ook waren ze vergeten de Marks of Grace in te leveren (zal wel te veel werk zijn geweest). Had dus snel zo'n 10m gp weer op m'n bank voor een rebuild.

Heb een maand geleden besloten om dat account maar niet meer te gebruiken, 2103 total lvl (ign verkerk20 kun je de stats opzoeken :+ ). Heb nu een ironman gemaakt en al het geld dat op mijn oude account stond kan ik nog gebruiken voor bonds voor mijn ironman.
Ja uiteraard stom, maar als je Reddit moet geloven heeft een pin weinig invloed, meestal hebben ze die ook al namelijk. Overigens vreemd hoe ze toch aan je email komen. Mijn account is gekoppeld aan een email die ik alleen voor osrs gebruik, verder nooit ergens ingevuld of wat dan ook. Raar toch.

Overigens ben ik meer mad van mijn void/slayer helmet dan de 50m die nu spoorloos verdwenen is.
Puur omdat ik nu weer NMZ mag stalken en die stomme pest control lol.

Heb trouwens dit weekend ook een ironman gemaakt voor erbij, maar man man man, wat is dat wennen zeg :P Ben daar nu bezig met Wintertodt voor 99fm. Blijkt dat je dan ong. 1m GP hebt.

• matrix14
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 01-12-2019
@Vaniska

Zelf ben ik laatst keer voor 400m gehacked(ook auth eraf gehaald i.v.m nieuwe telefoon). Volgens mij gebruiken die hackers een login tool die de hele dag email/password combinaties probeert op de login server. Oftewel het kan zijn dat er dagelijks wel een poging wordt gedaan om op je account te komen. Het moment dat jij je auth eraf haalt en de programma weer langs jou gegevens komt zegt die ineens "succes"
Maar het kan zijn dat ik het compleet mis heb hoor ;p

Maar ik vind het idd slecht dat jagex nog geen intruder alert heeft. Een instant mail wanneer iemand buiten bekende IP's probeert in te loggen.

• Rhip
Vaniska schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:56:
[...]

Ja uiteraard stom, maar als je Reddit moet geloven heeft een pin weinig invloed, meestal hebben ze die ook al namelijk. Overigens vreemd hoe ze toch aan je email komen. Mijn account is gekoppeld aan een email die ik alleen voor osrs gebruik, verder nooit ergens ingevuld of wat dan ook. Raar toch.

Overigens ben ik meer mad van mijn void/slayer helmet dan de 50m die nu spoorloos verdwenen is.
Puur omdat ik nu weer NMZ mag stalken en die stomme pest control lol.

Heb trouwens dit weekend ook een ironman gemaakt voor erbij, maar man man man, wat is dat wennen zeg :P Ben daar nu bezig met Wintertodt voor 99fm. Blijkt dat je dan ong. 1m GP hebt.
In een zekere zin heeft Reddit daar gelijk, maar in zo'n geval had een bank pin jou wel gered. Uiteindelijke is het hele appeal systeem van Jagex zo lek als een mandje, maar daar moeten we maar mee leven. Als "ze" eenmaal je gegevens hebben ben en blijf je altijd de lul.

Daar ben ik het helemaal mee eens, nogmaal alles in nightmare zone moeten doen was echt tedious. Al helemaal omdat je op dat moment gewoon wilt bossen. Ik was toendertijd 250m kwijt.

Ben nu afwisselend bezig met Wintertodt en Barbarian fishing, 80 firemaking + 73 fishing. Voordeel van fishing is dat je meteen agility en strenght trained. Ik krijg nu ook betere food bij wintertodt dan dat ik zonder fishing zou krijgen. Wintertodt is wel echt een geweldige plek om te beginnen voor ironman

• Vaniska
verkerk20 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Ben nu afwisselend bezig met Wintertodt en Barbarian fishing, 80 firemaking + 73 fishing. Voordeel van fishing is dat je meteen agility en strenght trained. Ik krijg nu ook betere food bij wintertodt dan dat ik zonder fishing zou krijgen. Wintertodt is wel echt een geweldige plek om te beginnen voor ironman
Ohja barb fishing is ook een hele goeie!
Moet je wel 58 fishing voor hebben voordat je kan beginnen toch? Dat is wel minder, ik ben pas 20 volgens mij.
Had geen mogelijkheid om feathers te kopen, al heb ik nu wel genoeg geld door wintertodt.

• Rhip
Vaniska schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:37:
[...]

]

Ohja barb fishing is ook een hele goeie!
Moet je wel 58 fishing voor hebben voordat je kan beginnen toch? Dat is wel minder, ik ben pas 20 volgens mij.
Had geen mogelijkheid om feathers te kopen, al heb ik nu wel genoeg geld door wintertodt.
Kan al vanaf 48, dan gaat het wel iets trager dan normaal fly fishing. En je moet 15 Agilty en 15 strenght hebben.

Ik heb in Edgeville gefished en dan elke keer meteen fish cooken en banken in Edgeville. Zo had ik meteen goeie food voor Wintertodt. Was doorgegaan totdat ik sneller een volle inv aan cooked fish had dat mijn run energy niet meer volledig kon herladen.
Van tevoren wel eerst ardougne easy diary gedaan. Cape is fijn voor teleports en dan kun je meteen kittens laten groeien tot cats voor death runes. Met Easy Ardy Diary krijg je 200 death runes, i.p.v. 100. Heb je de quest Gertrudes Kitten voor nodig.

Had ook eerst wat quests gedaan, waaronder Witches House dus mijn hp is hoger, cakes zijn voor mij niet genoeg voor wintertodt. Dat is de voornaamste reden dat ik het zo heb gedaan.

• Vaniska
verkerk20 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Kan al vanaf 48, dan gaat het wel iets trager dan normaal fly fishing. En je moet 15 Agilty en 15 strenght hebben.

Ik heb in Edgeville gefished en dan elke keer meteen fish cooken en banken in Edgeville. Zo had ik meteen goeie food voor Wintertodt. Was doorgegaan totdat ik sneller een volle inv aan cooked fish had dat mijn run energy niet meer volledig kon herladen.
Van tevoren wel eerst ardougne easy diary gedaan. Cape is fijn voor teleports en dan kun je meteen kittens laten groeien tot cats voor death runes. Met Easy Ardy Diary krijg je 200 death runes, i.p.v. 100. Heb je de quest Gertrudes Kitten voor nodig.

Had ook eerst wat quests gedaan, waaronder Witches House dus mijn hp is hoger, cakes zijn voor mij niet genoeg voor wintertodt. Dat is de voornaamste reden dat ik het zo heb gedaan.
Thanks voor de tip!
Ik heb mijn hp naar 19 gebracht, en dan voldoen cakes nog prima.
Ben nu ook maar in Edgevile aan het vissen, moet toch wat tijdens de kantoor uurtjes :+
Wintertodt is nou niet bepaald AFK.

• Whiteflashh
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 27-02 13:28
ook OSRS weer opgepakt.
Heb in zo'n 1200 demonic gorilla's kills, minstens 10 zenytes. de RNG is echt insane.
Verder zit ik er ook aan te denken om een Ironman te beginnen.

• Vaniska
Whiteflashh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:58:
Verder zit ik er ook aan te denken om een Ironman te beginnen.
Heb so far prima naar me zin, maar wel als 'erbij'.
Weet ook niet of ik het echt als main zou kunnen spelen. Ik loop nog tegen veel uitdagingen aan, opzich maakt dat het wel heel leuk, maar soms ook frustrerend. Heb b.v. net de Waterfal quest gedaan en ben nu 32 atk. Maar.. Hoe kom je nu aan een weapon? :+

Tis wel leuk dat je ondanks 10 jaar + ervaring je soms ineens best noob voelt als ironman.

[Voor 8% gewijzigd door Vaniska op 06-02-2019 14:37]

• Whiteflashh
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 27-02 13:28
Vaniska schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:37:
[...]

Heb so far prima naar me zin, maar wel als 'erbij'.
Weet ook niet of ik het echt als main zou kunnen spelen. Ik loop nog tegen veel uitdagingen aan, opzich maakt dat het wel heel leuk, maar soms ook frustrerend. Heb b.v. net de Waterfal quest gedaan en ben nu 32 atk. Maar.. Hoe kom je nu aan een weapon? :+

Tis wel leuk dat je ondanks 10 jaar + ervaring je soms ineens best noob voelt als ironman.
Rune scimmy van fire giants? :D

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Whiteflashh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:39:
[...]

Rune scimmy van fire giants? :D
Of die ZMI melee guards hebben nog een veel hogere droprate.

Ik maak wel weer en ironman tegen de tijd dat er groupironman mogelijk is. Mijn vorige ironman was ook mijn main en heb ik uiteindelijk deironed (destijds was er een stuk minder content zo'n 2-3 jr geleden).

Steam Profile

• Vaniska
Hoe moet ik fire giants killen met 1 ranged/magic ? :D

Je kan natuurlijk een Rune Longsword kopen en die gebruiken tot level 60, dan maar iets minder xp/hr

[Voor 49% gewijzigd door Vaniska op 06-02-2019 14:46]

• Rhip
Vaniska schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:43:
Hoe moet ik fire giants killen met 1 ranged/magic ? :D

Je kan natuurlijk een Rune Longsword kopen en die gebruiken tot level 60, dan maar iets minder xp/hr
Trainen haha, ff zonder gekkigheid. Als je klaar bent met 99FM heb je genoeg cash om n lading mind runes te kopen om makkelijk mage te trainen. Als je n tome of fire hebt zou ik een air staff kopen. Dan hoef je geen elemental runes te kopen + je hebt dan nog een attack bonus. En dan fire giants campen totdat je rune scimmy krijgt.
True schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:40:
[...]

Of die ZMI melee guards hebben nog een veel hogere droprate.

Ik maak wel weer en ironman tegen de tijd dat er groupironman mogelijk is. Mijn vorige ironman was ook mijn main en heb ik uiteindelijk deironed (destijds was er een stuk minder content zo'n 2-3 jr geleden).
Daar wilde ik ook op wachten, maar heb daar zo lang niks van gehoord dat ik er toch maar een ben begonnen. Als group ironman uitkomt zal ik waarschijnlijk wel overstappen. Kan ondertussen vast wat ironman ervaring opdoen, zodat dat met group ironman makkelijker gaat.

• perryvdbosch
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-03 07:50
Wat bedoelen jullie met een group ironman?

• Rhip
perryvdbosch schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:58:
Wat bedoelen jullie met een group ironman?
i.p.v. dat je alles alleen moet doen, kun je nu alleen traden met mensen in jou groep. Dit maakt het dus iets makkelijker.
Voorbeeld: Maar 1 persoon hoeft 85 slayer te hebben om iedereen in je groep een whip te geven.

Dit is bijvoorbeeld ook fijn voor Herblore bijv. Dat is de meest lastige skill voor ironman, omdat je veel herbs en secondary's nodig hebt. Als 4 personen herbs kunnen sparen kun je sneller levelen en goede potions krijgen.

• Vaniska
Hoe 'safe' is het gebruik van OSBuddy eigenlijk? Ik maak al een tijd gebruik van deze client.

Ik zit namelijk nog steeds te denken hoe ik gehackt zou kunnen zijn aangezien het email adres die ik gebruik alleen gebruikt word voor dit osrs account.

De enige die weten over dit email adres zijn Jagex en natuurlijk OSBuddy..
Waarschijnlijk ben ik nu paranoid, maar toch :+ blijf het raar vinden.

• MrBowser
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20-03 15:51
D4NG3R schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:57:
Oh wat is die nieuwe slayer master in OSRS toch heerlijk, Aberrant Spectres waren altijd al een van m'n favo tasks (lekker afk en een constante stroom aan herbs) maar nu zitten er ook gewoon vaak genoeg drops van 70K+ tussen.

Tasks met 500-600K winst zijn niet ongewoon meer waar dat voorheen hooguit 150-200K was. :')

[Afbeelding]

De clue was ook lekker. Armadyl d'hide boots. :D
Ik heb nog een oud account met Dragon Claws, 60 attck pure. Ook nog een account met 99 slayer. Kan ik daar een beetje op farmen denk je'?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

MrBowser schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:04:
[...]

Ik heb nog een oud account met Dragon Claws, 60 attck pure. Ook nog een account met 99 slayer. Kan ik daar een beetje op farmen denk je'?
Je bent waarschijnlijk beter af door gewoon lekker Vorkath/Zulrah/Brutal Black Dragons te doen voor cash. Maar voor de variatie (En flink verbeterde drops/slayer points) is de nieuwe master erg leuk om te doen.

• Rhip
Vaniska schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:01:
Hoe 'safe' is het gebruik van OSBuddy eigenlijk? Ik maak al een tijd gebruik van deze client.

Ik zit namelijk nog steeds te denken hoe ik gehackt zou kunnen zijn aangezien het email adres die ik gebruik alleen gebruikt word voor dit osrs account.

OSBuddy is zeker veilig om te gebruiken. Wel raad ik het aan om RuneLite te gebruiken. Heeft meer features dan OSBuddy en is gratis.

• Vaniska
verkerk20 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:26:
[...]

OSBuddy is zeker veilig om te gebruiken. Wel raad ik het aan om RuneLite te gebruiken. Heeft meer features dan OSBuddy en is gratis.
Thanks! Ga ik zeker proberen!

Jagex is vandaag wel weer lief voor me, doe ik een herb run zie ik ineens in de chat dialog: 'You have a funny feeling like you're being followed.'

Yay, me 1e pet :D

• Luukwa
RS3 Freetoplay nu 72 mining :)

Soundcloud!

• T-homas
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-03 18:38
Van de week ook osrs weer opgepakt op mijn ironman, voorheen een leuke basis opgebouwd dus een goede uitgangspositie om mee verder te gaan.

Nu kom ik straks op het punt om leuk wat slayer te gaan doen (vrij veel via Oziris guide gedaan). Echter twijfel ik over het halen van een fighter torso. Je gaat hem wel veel gebruiken, maar of die max hit van 1-2 het verschil gaat maken? Eentje leechen lijkt me niet echt een oplossing, dan betaal je 32m en aangezien ik geen main meer heb ben ik dan ~€60,- aan bonds kwijt :+
En 4-6 uur met random groups doorbrengen heb ik geen tijd/geduld voor :X

Ben benieuwd wat jullie ervaring hier mee is.

Tevens is er een tweakers discord/cc? Kon er zo snel niks over vinden.

• Rhip
T-homas schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:53:
Van de week ook osrs weer opgepakt op mijn ironman, voorheen een leuke basis opgebouwd dus een goede uitgangspositie om mee verder te gaan.

Nu kom ik straks op het punt om leuk wat slayer te gaan doen (vrij veel via Oziris guide gedaan). Echter twijfel ik over het halen van een fighter torso. Je gaat hem wel veel gebruiken, maar of die max hit van 1-2 het verschil gaat maken? Eentje leechen lijkt me niet echt een oplossing, dan betaal je 32m en aangezien ik geen main meer heb ben ik dan ~€60,- aan bonds kwijt :+

Ik ben ook aan het twijfelen. Heb zelf nog maar 1x Barb Assault gedaan en dan was, op z'n minst gezegd, geen succes. Voordat ik Bandos (voor chestplate) kan doen op m'n ironman zijn we een hele tijd verder en dan is Fighter Torso wel echt fijn om te hebben.
Heb nog iets van 50m op m'n main dus denk dat ik m gewoon ga leechen.
4-6 uur valt nog mee voor iets dat je veel meer tijd gaat opleveren door de strength bonus.

• T-homas
verkerk20 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:13:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen. Heb zelf nog maar 1x Barb Assault gedaan en dan was, op z'n minst gezegd, geen succes. Voordat ik Bandos (voor chestplate) kan doen op m'n ironman zijn we een hele tijd verder en dan is Fighter Torso wel echt fijn om te hebben.
Heb nog iets van 50m op m'n main dus denk dat ik m gewoon ga leechen.
4-6 uur valt nog mee voor iets dat je veel meer tijd gaat opleveren door de strength bonus.
Als je een beetje een constant groepje hebt met het zelfde doel wel.
Maar ik ben bang dat ik het in etappes moet doen met verschillende groepen, dus kans op falen en leavende mensen is dan ook direct een stuk groter.

Tenzij we bijvoorbeeld met meer spelers van hier een groepje kunnen maken O-)

Leechen zou mij daarom ideaal lijken, 32m is redelijk en het kost maar een uurtje.
Alleen met bonds is het meteen 2x zo duur inverhouding... }:|

• MrBowser
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20-03 15:51
D4NG3R schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 02:34:
[...]

Je bent waarschijnlijk beter af door gewoon lekker Vorkath/Zulrah/Brutal Black Dragons te doen voor cash. Maar voor de variatie (En flink verbeterde drops/slayer points) is de nieuwe master erg leuk om te doen.
Het was 99 hunting zie ik nu haha. Wel op een ranged account. Op mijn pure (60 attck, 78 strenght en 1 defence) kan ik ergens me strenght gaan trainen. Weet jij nog een goede plek? Kan een dragon scimitar dragen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Vaniska schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:01:

OSB / OSbuddy is eigenlijk relatief onveilig.
De source code is closed, dit zou betekenen dat de maker er ook een vorm van keylogging in zou kunnen bouwen zonder dat dit goed te zien is.

RL / RuneLite daarentegen relatief veilig.
Het is open source en de source code kun je simpel inzien, hoewel dit geen garantie is, wordt dit door security experts (in algemene zin) als gewenst ervaren.

Hiernaast is de maker van OSB ook de maker van een bot programma voor RS (jaren geleden), persoonlijk zou ik er daarom nog meer over oppassen.

M.b.t. de veiligheid van je account:
  1. Maak gebruik van een bank pin.
  2. Gebruik je wachtwoord bij OSRS / RS niet bij andere applicaties / websites.
  3. Stel two factor authentication (2FA) in bij OSRS / RS (soort van wassen neus).
  4. Gebruik je wachtwoord bij je mailprovider niet bij andere applicaties / websites.
  5. Stel two factor authentication (2FA) in bij je mailprovider waar je je e-mailadres van hebt welke aan je OSRS / RS account gekoppeld is.
  • Door het gebruik van een bank pin behoud je je items in je bank en stashes (zoals NMZ coffer e.d.) voor 3 of 7 dagen als dit gereset zou worden.
  • Kijk eens naar https://haveibeenpwned.com/ er zijn veel combinaties van usernames/e-mailadressen en wachtwoorden uitgelekt van data breaches. Als je gebruik maakt van dezelfde combinatie als je elders ook gebruikt kan dit dus uitlekken en zodoende ook bij je OSRS / RS account geprobeerd worden om toegang tot je account te krijgen.
  • Je 2FA van je OSRS / RS account kan met één handeling uitgeschakeld worden waarbij er een bevestiging naar je mail gaat. Hier is ontzettend veel discussie over en de community is het hier ook absoluut niet mee eens. Stel iemand krijgt toegang het mailadres geassocieerd met je OSRS / RS account kan er een password reset aangevraagd worden tezamen met een remove 2FA request. Dit bevestigen met een link welke je in je mail ontvangt zorgt ervoor dat er per direct ingelogd kan worden op je account. Zeer kwalijk en aan Jagex te wijten.
  • Hierom wil je ook 2FA voor je mail gebruiken.
Door gebruik te maken van 2FA zorg je er voor dat je niet met alleen je credentials: username/password combinatie kunt inloggen. Maar er ook iets fysieks anders voor moet hebben. Advies is dus ook om dit op een ander apparaat in te stellen, elke authenticator applicatie die TOTP ondersteund kan dit.
Er is nog één mogelijke hack en dat is wanneer alles opgenomen wordt op jouw device. Wanneer ze op afstand kunnen inloggen op jouw computer en hiermee kunnen inloggen (2FA dus omzeilen omdat je 30 dagen onthouden aanvinkt) met jouw credentials inloggen en ook weten wat je bank pin is. Hier zou ik mij geen zorgen over maken mits je je anti-virus een beetje up-to-date houdt. Erg realistisch is dit niet.
Vaniska schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:53:
Jagex is vandaag wel weer lief voor me, doe ik een herb run zie ik ineens in de chat dialog: 'You have a funny feeling like you're being followed.'

Yay, me 1e pet :D
Gratz! super leuke pet, ik ben jaloers.
T-homas schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:53:

Het is wel BIS tot je bcp Bandos Chest plate hebt. Op een Ironman is dat nog een lange weg. Voor sommige taken en/of bosses is het een echt goede upgrade. Tegenwoordig heb je wel die obby armour die ook iets +str geeft. Maar het is ook een req. voor Kandarin Diary dus gewoon eventjes doorbijten ;)
Ik heb wel ooit een 'Tweakers' cc gemaakt, maar zit hier niet in wegens te weinig animo en een andere clanchat tevens is er een Discord waar nog wel eens wat op gezegd wordt: True in "[MMORPG] RuneScape #4" anderzijds hebben we tegenwoordig ook: plan: Tweakers introduceert officiële Discord-server maar ik weet niet of dat de juiste plek is.
MrBowser schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Het was 99 hunting zie ik nu haha. Wel op een ranged account. Op mijn pure (60 attck, 78 strenght en 1 defence) kan ik ergens me strenght gaan trainen. Weet jij nog een goede plek? Kan een dragon scimitar dragen.
Strenght trainen moet je gewoon doen met slayer, echt op een plek campen wordt saai. Of je moet AFK NMZ doen wat super exp/hr en AFK is maar wel wat prayer pots kost of geen prayer pots kost maar niet zo AFK is met absorptions.

Steam Profile

• Vaniska
Na uren grinden in wintertodt heeft m'n hcim 99fm :D
Kan dus nu eindelijk beginnen met slayer etc.

Nu maar een manier vinden om gear te krijgen.

• T-homas
Ik sta op het punt de nodig uurtjes in slayer te stoppen.
Twijfel nog tussen Konar en Nieve.
Konar zal een extra drop table toevoegen($$), maar lijkt mij minder efficiënt door de specifieke locaties.
Mijn gevoel gaat uit naar Nieve, zodra ik 85cmb ben. Ben nu 78 maar nog met defenders bezig.

Wat zijn jullie ervaringen?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

T-homas schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:07:
Konar zal een extra drop table toevoegen($$), maar lijkt mij minder efficiënt door de specifieke locaties.
Mijn gevoel gaat uit naar Nieve, zodra ik 85cmb ben. Ben nu 78 maar nog met defenders bezig.

Konar bied vooral variatie en extra drops. Al zou ik wel aanraden om elke 10e task er eentje bij haar te doen, ze geeft tonnen slayer points.

Puur voor slayer XP ben je het beste af door gewoon de hoogst beschikbare master te nemen. Nieve of Duradel dus, al moet je met cb 78 nog even bij Chaeldar langs gaan.

[Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2019 17:09]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

T-homas schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:07:

Wilderness voor points, anders Nieve als je geen Konar wilt en uiteindelijk Duradel als je bosses wilt. Nieve is met diary ook behoorlijk veel punten.

Persoonlijk doe ik nu Duradel met elke 10e Konar omdat die net weer wat meer punten geeft.

Als je echt super wilt min-maxen (zoals ik O-) ) kun je bijvoorbeeld deze sheet gebruiken: https://docs.google.com/s...Wb0f1TgkEjxG4-84cPzf2aQAQ
Dan kun je precies uitrekenen wat je kunt blocken of wat je kunt skippen. Nu je nog wat laag cmb bent heb je wrs niet bijster veel te kiezen overigens en zul je wel gewoon moeten ;)

Steam Profile

• T-homas
Dan blijf ik inderdaad bij Nieve als ik 85 cmb heb en doe ik de 10e task bij Konar.
Konar is wel cmb 75, dus die ik dan voor alle tasks tot ik 85 cmb ben voor Nieve.

• Luukwa
God, dat was een relatief productief double exp weekend, bijna 17m exp vergaard :)
Ook een nieuwe 99, namelijk hunter.

Nog 4 99's en ik ben eindelijk maxed.

Soundcloud!

• Madstorm
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 31-12-2019

Madstorm

Derping all the way!

Van het weekend mijn eerste cerberus task gedaan, 148 kills later en de 'prim' en eternal crystals zijn binnen. Nu alleen de pegasians nog en mijn setje boots zijn compleet (Ironman BTW). Kostte me wel aardig wat prayer pots.

Vanavond als het goed is 93 slayer, dan kan ik ook de occult neck 'grinden'. Zo begint de gear aardig compleet te raken. Alleen moet nog beginnen met Godwars :(

I'm an Ironman!

• Renszo
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Ik ben na jaren afwezigheid ook maar weer eens begonnen met OSRS.
Speelt wel lekker weg op mobiel en lekker nostalgisch.

Voor degene die me toe willen voegen
ign: appel_nl

• Flaxourne
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10:45
Sinds kort ook weer begonnen. Nostalgisch ook :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luukwa
Hoppa, Max cape in de pocket, tevens 114 slayer en 116 invention bereikt! :D

Soundcloud!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFiG
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 06-06-2019
Zijn er nog tweakers die RS3 spelen? Ik zou het leuk vinden om met een aantal mensen leuk te gaan bossen.

Ik zelf ben maxed en heb aardig wat ervaring m.b.t bossing.

Razer

• Luukwa
SemperFiG schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:50:
Zijn er nog tweakers die RS3 spelen? Ik zou het leuk vinden om met een aantal mensen leuk te gaan bossen.

Ik zelf ben maxed en heb aardig wat ervaring m.b.t bossing.
Ben na max cape overgestapt naar OSRS waar ik nu aantal skills aan 't AFKen ben.
Welke bosses had je in gedachten? heb zelf weinig ervaring met high-level bosses.

Heb wel redelijk wat gear, masterwork met een sythe bijvoorbeeld.

Soundcloud!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFiG
Luukwa schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Ben na max cape overgestapt naar OSRS waar ik nu aantal skills aan 't AFKen ben.
Welke bosses had je in gedachten? heb zelf weinig ervaring met high-level bosses.

Heb wel redelijk wat gear, masterwork met een sythe bijvoorbeeld.
Dat is een leuke set gear dat je hebt,

Ik zelf gebruik serengodbow en zaros godsword veel,

De bosses die ik in gedachten had waren voornamelijk Nex, Vorago, Angel of Death, Kalphite king.
De bosses die n klein beetje skills vragen. Ik kan watr dat betreft ook learners mee nemen :)

Razer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-03 23:18
Zelf zo'n 4-5 maanden geleden OSRS eens opgepakt. Weet van mezelf dat ik snel afhaak als ik mezelf geen doel stel, dus had mezelf uitgedaagd om voor een questcape te gaan.

Teller staat inmiddels op 194QP, barrow gloves, fire cape, imbued rings, BiS melee gear, 99 strength en eergisteren combat level 110 behaald.

Ik heb zeer weinig ervaring in bossing, dus als er nog veteranen zijn die mij eens mee willen nemen op bossing trips let me know!

• SemperFiG
JDizzle schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:48:
Zelf zo'n 4-5 maanden geleden OSRS eens opgepakt. Weet van mezelf dat ik snel afhaak als ik mezelf geen doel stel, dus had mezelf uitgedaagd om voor een questcape te gaan.

Teller staat inmiddels op 194QP, barrow gloves, fire cape, imbued rings, BiS melee gear, 99 strength en eergisteren combat level 110 behaald.

Ik heb zeer weinig ervaring in bossing, dus als er nog veteranen zijn die mij eens mee willen nemen op bossing trips let me know!
Nou ik kan je moeilijk mee nemen in OSRS aangezien ik daar vrijwel inactief op ben. Echter kan ik je gerust mee nemen met bossen in RS3! Maar geen idee of jij dat ook speelt.

Razer

• Inhumanous
Ik speel bijde osrs en rs3 nog regelmatig, osrs bijna 1700 total UIM btw. En rs3 maxed maar totaal geen ervaring in pvm daar dus doe alleen wat afk skillen.

• JDizzle
SemperFiG schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:38:
[...]

Nou ik kan je moeilijk mee nemen in OSRS aangezien ik daar vrijwel inactief op ben. Echter kan ik je gerust mee nemen met bossen in RS3! Maar geen idee of jij dat ook speelt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds EoC ben afgehaakt bij RS3. Vanaf dat moment is jagex een weg in geslagen welke mij niet echt kon boeien.

OSRS heeft dat nog maar eens bevestigd voor mij :)

• SemperFiG
JDizzle schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds EoC ben afgehaakt bij RS3. Vanaf dat moment is jagex een weg in geslagen welke mij niet echt kon boeien.

OSRS heeft dat nog maar eens bevestigd voor mij :)
Ik herken het, ik ben destijds ook gestopt met het spelen van runescape nadat de EoC update uitkwam, Naar n tijdje filmpjes gekeken te hebben leek het toch wel interessant. Het maakt t spel moeilijker wat voor mij voor meer uitdaging zorgt. het is niet met hit n hit zoals vroeger maar je moet bij bepaalde bosses dus echt goed opletten en de mechanics weten om het gevecht te overleven. Dit maakt het voor mij weer heel interessant.

Helaas is t wel zo dat de grote playerbase naar OsRS is gegaan. Heb het een tijdje geprobeerd maar om tot het level van bossen te komen vraagt voor mij teveel tijd qua trainen dus helaas voor mij alleen EoC (RS3)

Razer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luukwa
Ansich is runescape 3 geen slechte game, helaas wordt de MTX zo hard gepushed dat mensen er ondertussen wel klaar mee zijn.
Nadat ik ben gemaxed op RS3 ben ik op OSRS overgestapt.
Merk dat ik het ontzettend leuk vind om een bepaalde skill te grinden, zo heb ik nu 60 agility en 67 mining.
Ook alle combat stats bijna 60+.

Waar ik grinden vroeger niks aan vond, haal ik er nu voldoening uit.

Soundcloud!

• JDizzle
SemperFiG schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:55:
[...]

Helaas is t wel zo dat de grote playerbase naar OsRS is gegaan. Heb het een tijdje geprobeerd maar om tot het level van bossen te komen vraagt voor mij teveel tijd qua trainen dus helaas voor mij alleen EoC (RS3)
Mijn ervaring is dat het juist vele malen leuker en makkelijker is om jezelf tot het niveau te tillen om bosses te doen dan een aantal jaar geleden. Als je echt met minimal effort combat stats wil waarmee je kunt gaan bosses dan kan ik je echt aanraden om je te verdiepen in Nightmare Zone. Hiermee heb ik mijn strength in 2 weken tijd van 80 naar 99 getild, en ik hoefde maar 1x per kwartier even een actie uit te voeren om niet uitgelogd te worden(ideaal voor als je op werk zit en in de gelegenheid bent om 1x per kwartier 30 seconden op je telefoon te kijken).

Overigens is het zeker de moeite waard om eens een naar de "optimal quest guide" te kijken, deze heb ik losjes gevolgd. Hiermee heb ik een hele hoop skills niet hoeven grinden en het gaf me ook motivatie om door te zetten met mijn account.

• SemperFiG
JDizzle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Mijn ervaring is dat het juist vele malen leuker en makkelijker is om jezelf tot het niveau te tillen om bosses te doen dan een aantal jaar geleden. Als je echt met minimal effort combat stats wil waarmee je kunt gaan bosses dan kan ik je echt aanraden om je te verdiepen in Nightmare Zone. Hiermee heb ik mijn strength in 2 weken tijd van 80 naar 99 getild, en ik hoefde maar 1x per kwartier even een actie uit te voeren om niet uitgelogd te worden(ideaal voor als je op werk zit en in de gelegenheid bent om 1x per kwartier 30 seconden op je telefoon te kijken).

Overigens is het zeker de moeite waard om eens een naar de "optimal quest guide" te kijken, deze heb ik losjes gevolgd. Hiermee heb ik een hele hoop skills niet hoeven grinden en het gaf me ook motivatie om door te zetten met mijn account.
Ik heb op RS3 120 defence alles 99 (Maxed) doe 4.2m ranged XP in Elite dungeons in 2 uur tijd. Ik denk dat dit snel genoeg is. Raiden op rs3 heeft t spel weer n beetje interessant gemaakt. Voorheen was het simpelweg Nex ofzo campen

Razer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mik0s
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-03 21:17
Ik speel tegenwoordig vooral osrs op mobile, lekker beetje vissen of runecraften tijdens serie kijken op de bank 🙂

• Luukwa
Godsamme over die 500 cyclops gekilled voor mijn dragon defender.. ook maar een whip gekocht.
Ben trouwens behoorlijk hooked aan OSRS, in een kleine maand 1150 total level behaald :')

Soundcloud!

• Inhumanous
Luukwa schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:54:
Godsamme over die 500 cyclops gekilled voor mijn dragon defender.. ook maar een whip gekocht.
Ben trouwens behoorlijk hooked aan OSRS, in een kleine maand 1150 total level behaald :')
netjes ja osrs is gewoon heerlijk, ik kan zo een week niet spelen en de week erna elke dag 4+ uur :)

• Luukwa
Inhumanous schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:49:
[...]

netjes ja osrs is gewoon heerlijk, ik kan zo een week niet spelen en de week erna elke dag 4+ uur :)
Wissel 't een beetje af, nu weer even RS3. :9

Soundcloud!

• NLLuuk
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 27-03 23:13
JDizzle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Als je echt met minimal effort combat stats wil waarmee je kunt gaan bosses dan kan ik je echt aanraden om je te verdiepen in Nightmare Zone. Hiermee heb ik mijn strength in 2 weken tijd van 80 naar 99 getild, en ik hoefde maar 1x per kwartier even een actie uit te voeren om niet uitgelogd te worden(ideaal voor als je op werk zit en in de gelegenheid bent om 1x per kwartier 30 seconden op je telefoon te kijken).
Welke methode heb je voor strength gebruikt dan? Want met dharoks ben ik gewend dat je dat met Overloads doet en dan kijk je 1x per 5 min. Of doe je Dharoks met absorption potions en dan gewoon schijt hebben aan low HP? Ben wel benieuwd, heb best wel wat AFK tijd over de komende tijd

• KoudeKoffie
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:19
Van het weekend begonnen met DMM samen met een irl maat van me.
Na een jarenlange stop van OSRS, toch de tijd genomen om dit te proberen.

De exp boost van 8x is erg fijn. Ik vind de grind in normale OSRS maar tegenvallen, helemaal omdat je met het begin van OSRS niet je oude RS2/EOC kon meenemen en de exp rates gewoon extreem traag zijn.

Enige minpuntje aan DMM is dat je buiten de safezones door alle combat levels aangevallen kan worden. Nu level 60 en kan dus worden aangevallen door een level 126, één goede special attack en ik ben weg.
Tot nu toe nog steeds erg interessant en leuk. Ben benieuwd hoe het straks gaat als mijn protection afloopt. :)

Ook nog even ingelogd op mijn RS3 main, maar ik ben nog steeds blij dat ik daar toen van af ben gestapt.

• EPICOSAURUS
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-04 20:38
NLLuuk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:17:
[...]

Welke methode heb je voor strength gebruikt dan? Want met dharoks ben ik gewend dat je dat met Overloads doet en dan kijk je 1x per 5 min. Of doe je Dharoks met absorption potions en dan gewoon schijt hebben aan low HP? Ben wel benieuwd, heb best wel wat AFK tijd over de komende tijd
YouTube: OSRS | I got 99 strength in a week by afking for hours | Busy-scaper...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDizzle
NLLuuk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:17:
[...]

Wat ik heb gedaan is BIS gear gepakt in plaats van Dharoks. Mijn doel was om zo min mogelijk te hoeven doen met mijn rs client, exp/h kwam op de tweede plaats.
Geloof dat ik de volgende gear heb gebruikt; Berserker Helm, BCP, Tassets, torture, bers ring, abyssal bludgeon, primordial boots, fire cape, barrow gloves. Je moet dus wel een redelijke cashstack tot je beschikking hebben.

Inventory was een stuk of 4~6 Super Combats en de rest Absorption potions. Je stackt je absorptions, neemt een super combat sip en vervolgens kun je 15~20min geheel afk blijven.

De Absorption potions betalen zich vanzelf terug, de super combats zijn een minimale investering. Reden dat ik niet voor Overloads ben gegaan is omdat je daarmee veel regelmatiger je client moet aanraken.

Ik zou even moeten checken welke bosses ik precies gebruikte, ik meen gewoon de bosses welke geen speciale aanvallen hebben en de laagste defence stats hebben.

Vind je het zelf geen probleem om met enige regelmaat je client aan te moeten raken zou ik je adviseren om voor de veel goedkopere en intensievere methode met dharoks te gaan. Bij Dharoks zou ik je dan eigenlijk ook wel adviseren om super combats ipv overloads te gebruiken als je het geld hebt. Minder gedoe en minder risico wanneer je overload verloopt dat je absorption points gewaste worden.

• NLLuuk
JDizzle schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Wat ik heb gedaan is BIS gear gepakt in plaats van Dharoks. Mijn doel was om zo min mogelijk te hoeven doen met mijn rs client, exp/h kwam op de tweede plaats.
Geloof dat ik de volgende gear heb gebruikt; Berserker Helm, BCP, Tassets, torture, bers ring, abyssal bludgeon, primordial boots, fire cape, barrow gloves. Je moet dus wel een redelijke cashstack tot je beschikking hebben.

Inventory was een stuk of 4~6 Super Combats en de rest Absorption potions. Je stackt je absorptions, neemt een super combat sip en vervolgens kun je 15~20min geheel afk blijven.

De Absorption potions betalen zich vanzelf terug, de super combats zijn een minimale investering. Reden dat ik niet voor Overloads ben gegaan is omdat je daarmee veel regelmatiger je client moet aanraken.

Ik zou even moeten checken welke bosses ik precies gebruikte, ik meen gewoon de bosses welke geen speciale aanvallen hebben en de laagste defence stats hebben.

Vind je het zelf geen probleem om met enige regelmaat je client aan te moeten raken zou ik je adviseren om voor de veel goedkopere en intensievere methode met dharoks te gaan. Bij Dharoks zou ik je dan eigenlijk ook wel adviseren om super combats ipv overloads te gebruiken als je het geld hebt. Minder gedoe en minder risico wanneer je overload verloopt dat je absorption points gewaste worden.
Thanks ik ga denk ik hetzelfde doen komende tijd met die warme dagen! Heb wel BIS Melee Gear en ga dan gewoon voor absorp pots op 1 hp. Klinkt als een prima manier, ga een beetje testen hier en daar. Deed je hard rumble? Of easy? Ben ook wel benieuwd welke bosses, maar zou ik ook zelf nog wel uit kunnen zoeken.

• JDizzle
NLLuuk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Thanks ik ga denk ik hetzelfde doen komende tijd met die warme dagen! Heb wel BIS Melee Gear en ga dan gewoon voor absorp pots op 1 hp. Klinkt als een prima manier, ga een beetje testen hier en daar. Deed je hard rumble? Of easy? Ben ook wel benieuwd welke bosses, maar zou ik ook zelf nog wel uit kunnen zoeken.
Normal rumble met de volgende bosses: trapped soul, count draynor, king roald, the kendal en sand snake.

Inderdaad gewoon naar 1 hp, absorbs met super combats en dan 1x per 15min even terug naar 1hp eten en evt absorbs en je kunt weer verder afken :) ik wist op een gegeven moment 86k/h te halen ergens vanaf 90~92 str. Misschien heb ik nog een screenshotje ergens..

• NLLuuk
Heel ziek haha, heb in de afgelopen 4 raids 4x een drop gezien. Een B2B in mijn naam :)

Ancestral Robe: https://clips.twitch.tv/WanderingFlirtyRabbitOSfrog
Dex: https://clips.twitch.tv/SpineyPiliableSkunkJebaited
Dinh: https://clips.twitch.tv/SmallColdHabaneroGOWSkull
En nog een dex: https://clips.twitch.tv/SuperCooperativeScorpionOpieOP

Oh en een weekje daarvoor nog op een LAN D Claws: https://clips.twitch.tv/PlumpObedientShallotSpicyBoy

[Voor 13% gewijzigd door NLLuuk op 29-06-2019 16:48]

• JDizzle
In de afgelopen 2 weken hard gegrind op slayer. Abyssal demons zijn zo fijn om je bank te spekken met een beetje goeie rng :P 1x dagger drop, 5x whip drop in 5 tasks.

Iemand zin om binnenkort een GWD trip te doen?

• perryvdbosch
Gister met minen mijn eerste pet gekregen op lvl 49, lol.

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:51
Hey, dit weekend begonnen met een IronMan Trails only account, geïnspireerd door het account Only Trails.
Nu 8 beginner clues & 4 easy clues gedaan, toch al goede loot gekregen;
* Defense Amulet (t)
* Bob's blue shirt
* Rune Scimitar Ornament kit (zamorak) - meteen de beste drop
* zamorak page 1

Plan is om Goblins te blijven doen tot 20 beginner clues, en daarna volop te focusen op easy clues!
Zijn er hier veel mensen die spelen?

PS4 PSN: Dazzler2120

• perryvdbosch
Zijn er mensen die samen Barbarian Assault willen doen?

hook me up

• perryvdbosch
Zijn er mensen die samen Barbarian Assault willen doen?

hook me up

• erwin26
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 01-04 19:15
Zijn er hier mensen die mij mee kunnen nemen voor 1 solak kill? Ik heb bijna mijn comp cape binnen en het enige wat mij echt tegenhoud is de Solak kill. Moet Solak minimaal doen tot fase 3 voor de muziek, maar zou het fijn vinden als ik de kill krijg. Na comp wil ik verder met trimmed en heb hiervoor toch de kill nodig.

Ik weet dat er groepen zijn waar je gewoon de kill kan kopen en afk kan blijven heel de kill, maar om eerlijk te zijn heb ik weinig zin om 150m uit te geven voor de kill.

- Ben maxed
- Tier 80 range armour + tier 90 wapen
- Tier 92 melee armour + tier 90 wapen
- Tier 70 mage armour + tier 90 wapen, binnenkort heb ik hier ook full tier 92 voor op wapens na

• Rhip
Dazzler2120 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:17:
Hey, dit weekend begonnen met een IronMan Trails only account, geïnspireerd door het account Only Trails.
* Defense Amulet (t)
* Bob's blue shirt
* zamorak page 1

Plan is om Goblins te blijven doen tot 20 beginner clues, en daarna volop te focusen op easy clues!
Klinkt als een leuke uitdaging, wat zijn de precieze regels voor je account? Wat mag wel/niet? Wanneer is bepaalde content locked/unlocked?

• Dazzler2120
verkerk20 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:27:
[...]

Klinkt als een leuke uitdaging, wat zijn de precieze regels voor je account? Wat mag wel/niet? Wanneer is bepaalde content locked/unlocked?
Ik volg de rules die Only Trails ook gebruikt voor zijn serie op Youtube (sws aanrader als je dit soort dingen interessant vindt)
Komt erop neer dat:
* Alle account progression is d.m.v. Clue scrolls
* Ik farm Goblins, totdat ik 25 beginner clues heb gedaan, daarnaast doe ik ook de Easy clues die ze erbij droppen.
* Na de 25 beginner clues, doe ik 100 easy clues, 200 mediums, 200 hards etc.
* Ik mag alleen skills trainen (buiten combat om) als dat nodig is voor een clue (quest unlock voor een clue, maar ook bepaalde equipment dragen etc.)
* Ik mag alleen maar quests doen die nodig zijn voor die clue OF die gebruikt kunnen worden om specifiek die skill te levelen.
* Alle equipment upgrades moeten komen uit loot, of cluescrolls.

Daar komt het in principe op neer! Zeer leuk, maar je gaat ook flinke grinds krijgen!

• Inhumanous
Dazzler2120 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:17:
* Defense Amulet (t)
* Bob's blue shirt
* zamorak page 1

wat is je IGN naam? dan add ik je effe.

• Dazzler2120
Inhumanous schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:37:
[...]

wat is je IGN naam? dan add ik je effe.
Mijn main is Carringer, mijn IM clue scroll acct is Thorio Mas

• Inhumanous
Dazzler2120 schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:16:
[...]

Mijn main is Carringer, mijn IM clue scroll acct is Thorio Mas
Is je private on? Ik voeg je zo toe.

Ik heet : Naga Jolokia

• daltona
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-03 17:57
Ik ben van plan om te gaan starten met runescape.
Nu lees ik even vluchtig dat veel mensen teruggaan naar oldscool runescape.
Voordat ik aan mijn journey begin zou ik graag willen weten wat echt het grote verschil is.
De nieuwe graphics spreken mij meer aan, maar als ik dan heel wat mis vind ik het zonde om mijn tijd daarin te steken.

Kan iemand mij de grootste verschillen uitleggen? _/-\o_

Ryzen 3600 @3.8Ghz 16Gb @3200Mhz GTX1070ti 1440p@144hz on a AOC AGON AG271QX

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Oldschool Runescape (OSRS) is gebasseerd op een 2007 versie van runescape, voordat een aantal grote veranderingen zijn gedaan waar veel mensen zich niet goed bij voelde. Denk aan de graphics update, maar ook het combat systeem en de PvP mechanieken zijn sinds die tijd in de Runescape 3 flink veranderd.

Verder weet ik niet precies hoe het zit met content updates van RS3, maar OSRS krijgt in principe alleen updates waar de community ook met 75% voor heeft gestemd. Soms is dat erg zuur. Zo zijn er al meerdere keren skills afgeschoten terwijl er wel erg veel tijd en moeite in is gestopt. Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de content die er in komt, over het algemeen goed gewaardeerd word.

• daltona
Gropah schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:53:
Oldschool Runescape (OSRS) is gebasseerd op een 2007 versie van runescape, voordat een aantal grote veranderingen zijn gedaan waar veel mensen zich niet goed bij voelde. Denk aan de graphics update, maar ook het combat systeem en de PvP mechanieken zijn sinds die tijd in de Runescape 3 flink veranderd.

Verder weet ik niet precies hoe het zit met content updates van RS3, maar OSRS krijgt in principe alleen updates waar de community ook met 75% voor heeft gestemd. Soms is dat erg zuur. Zo zijn er al meerdere keren skills afgeschoten terwijl er wel erg veel tijd en moeite in is gestopt. Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de content die er in komt, over het algemeen goed gewaardeerd word.
Dus behalve graphics en combat zijn er nog veel meer dingen anders? dus niet echt een remaster.

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

daltona schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Dus behalve graphics en combat zijn er nog veel meer dingen anders? dus niet echt een remaster.
Er is ondertussen meer content toegevoegd zoals meer slayer dingen, een aantal raids als endgame content en recentelijk nog de elvenstad en een nieuwe quest in de fremennik quest series.

OSRS is begonnen waar RS3 ooit was, maar heeft sindsdien zijn eigen ontwikkeling doorgemaakt.

Op de OSRS wiki is een compleet overzicht te zien, maar dat zijn nogal wat entries en ik weet zo 1,2,3 geen goede samenvatting van alles.

• daltona
Gropah schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:00:
[...]

Er is ondertussen meer content toegevoegd zoals meer slayer dingen, een aantal raids als endgame content en recentelijk nog de elvenstad en een nieuwe quest in de fremennik quest series.

OSRS is begonnen waar RS3 ooit was, maar heeft sindsdien zijn eigen ontwikkeling doorgemaakt.

Op de OSRS wiki is een compleet overzicht te zien, maar dat zijn nogal wat entries en ik weet zo 1,2,3 geen goede samenvatting van alles.
Thnx! Voor iemand die beide niet heeft gespeeld dus niet het verschil weet. Zou je die aanraden om osrs te spelen of runescape 3? :)

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

daltona schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Thnx! Voor iemand die beide niet heeft gespeeld dus niet het verschil weet. Zou je die aanraden om osrs te spelen of runescape 3? :)
Dat vind ik een moeilijke, ik heb nogal een bias voor OSRS. Dit omdat ik rond die tijd ook veel RS speelde. Ook heb ik nooit kunnen wennen aan het nieuwe combatsysteem van RS3. Daarnaast heb ik persoonlijk een hekel aan microtransactions en RS3 zit daar redelijk vol mee, dus toen ik laatst weer eens een keer logde op RS3, was ik er met 10 minuten weer helemaal klaar mee.

• daltona
Gropah schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:10:
[...]

Dat vind ik een moeilijke, ik heb nogal een bias voor OSRS. Dit omdat ik rond die tijd ook veel RS speelde. Ook heb ik nooit kunnen wennen aan het nieuwe combatsysteem van RS3. Daarnaast heb ik persoonlijk een hekel aan microtransactions en RS3 zit daar redelijk vol mee, dus toen ik laatst weer eens een keer logde op RS3, was ik er met 10 minuten weer helemaal klaar mee.
en osrs heeft niet zoveel micro trans? en raad je een membership aan?

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

daltona schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

en osrs heeft niet zoveel micro trans? en raad je een membership aan?
OSRS heeft geen microtransactions, of in ieder geval niet geforceerd. Het enige wat er aan microtransactions in zit, zijn de bonds. Dit zijn units waarmee je 14 dagen membership mee kan krijgen en kunt kopen met ingame geld of kunt kopen met euro's en dan dus voor ingame geld weer kunt doorverkopen.

Membership is wel aan te raden omdat het echt enorm veel content toevoegt, maar om te kijken of je de game wat vind: niet per se. De free2play versie geeft je een goed genoeg idee qua content of je het iets vind of niet. Maak een account aan en probeer zowel RS3 als OSRS hiermee. Kijk wat je beter vind spelen en ga dat vervolgens gewoon doen ;)

• daltona
Gropah schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:18:
[...]

OSRS heeft geen microtransactions, of in ieder geval niet geforceerd. Het enige wat er aan microtransactions in zit, zijn de bonds. Dit zijn units waarmee je 14 dagen membership mee kan krijgen en kunt kopen met ingame geld of kunt kopen met euro's en dan dus voor ingame geld weer kunt doorverkopen.

Membership is wel aan te raden omdat het echt enorm veel content toevoegt, maar om te kijken of je de game wat vind: niet per se. De free2play versie geeft je een goed genoeg idee qua content of je het iets vind of niet. Maak een account aan en probeer zowel RS3 als OSRS hiermee. Kijk wat je beter vind spelen en ga dat vervolgens gewoon doen ;)
Bedankt voor je uitleg! _/-\o_

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gropah schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:18:
[...]

offtopic:
Ter verduidelijking;
De hoofdzakelijke reden dat Jagex bonds voor OSRS heeft is om RWT (real world trade) tegen te gaan. Als je toch perse in-game currency wilt verkrijgen kun je dat op een legitieme manier doen en niet via goldsellers.

Steam Profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Runefest is geweest en er zijn een aantal aankondigingen gedaan door Jagex voor OSRS: https://secure.runescape....group-ironman?oldschool=1

Morytania Expension:
  • Nieuwe quest;
  • Nieuwe area;
  • Nieuwe (mass) boss.
Clansysteem verbetering met o.a.:
  • Betere ranken binnen clans;
  • Clan channels;
  • Tot 500 members;
  • Koppelingen met Discord.
Group Ironman *O* :
  • Ironman met 2 tot 5 man;
  • Eigen chat channels;
  • Ranking voor 2, 3, 4 of 5 man group ironman;
  • Mogelijkheid tot toevoegen nieuwe group ironman (nieuwe accounts);
  • Mogelijkheid tot kicken(voten) van leden;
  • Bij kicken blijft de ranking gelijk aan het (ooit) hoogste aantal, bij nieuwe accounts wordt de ranking naar +1 aangepast.

Ik ben persoonlijk ontzettend gehypet voor Group Ironman, ooit ook lange tijd Ironman gespeeld maar 'ge-deironed' om de toen weinige content (voor med level Ironmans) en de ontzettende grinds. Nu zijn de grinds met group ironman wat minder omdat taken verdeeld kunnen worden en je elkaar gemotiveerd houdt.
Het enige nog is het vinden van het juiste (lees beste ;)) team!

Steam Profile

• Inhumanous
ja ik ben ook gehyped voor group ironman, alleen geen vrienden om het mee te doen helaas :(

ik speel zelf atm een UIM

• perryvdbosch
Werd er ook gezegd wanneer group ironman uitkomt?

• Chris Smoove
  • Registratie: december 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Reworked clan chat en morytania expansion is vgm meer een prioriteit, dus waarschijnlijk mid 2020.

Ben gestopt voordat raids uitkwam en had geen behoefte om mijn max gear weer terug te grinden :+ . Group ironman klinkt best leuk. Fresh start en lijkt een minder grote stap van normal.

• erwin26
Zijn er nog mensen die RS3 spelen? Nogal grote veranderingen komen eraan

120 farm
120 herb
nieuwe skill, tevens ook 120
Nieuwe godwar dungeon (5 bossen) met mogelijk nieuwe sterkere bossen dan Solak
5 nieuwe map uitbreidingen
4-5 nieuwe questen

Ik zelf vind de veranderingen wel echt gaaf en denk dat 120 farm en herb gewoon koopbaar is. POF wordt 2x zo groot, nieuwe bomen etc komen eraan. En voor herb is het gewoon veel geld in stoppen en je levelt zo.

Nieuwe mobs en boss content is ook wel leuk, momenteel is het endgame aanbod van bossen minimaal en mag zeker wel nieuwe bossen bij.

• Luukwa
erwin26 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:56:
Zijn er nog mensen die RS3 spelen? Nogal grote veranderingen komen eraan

120 farm
120 herb
nieuwe skill, tevens ook 120
Nieuwe godwar dungeon (5 bossen) met mogelijk nieuwe sterkere bossen dan Solak
5 nieuwe map uitbreidingen
4-5 nieuwe questen

Ik zelf vind de veranderingen wel echt gaaf en denk dat 120 farm en herb gewoon koopbaar is. POF wordt 2x zo groot, nieuwe bomen etc komen eraan. En voor herb is het gewoon veel geld in stoppen en je levelt zo.

Nieuwe mobs en boss content is ook wel leuk, momenteel is het endgame aanbod van bossen minimaal en mag zeker wel nieuwe bossen bij.
Nadat ik ben gemaxed en 115 slayer ben ik gestopt. De agressieve microtransactions nemen het plezier voor mij weg.

Soundcloud!

• erwin26
Luukwa schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:27:
[...]

Nadat ik ben gemaxed en 115 slayer ben ik gestopt. De agressieve microtransactions nemen het plezier voor mij weg.
Welke agressieve microtransactions bedoel je? Ik zie wel eens voorbij komen van we hebben nieuwe outfits beschikbaar of nieuwe TH mini game, maar daar besteed ik zelf geen aandacht aan. Voor de rest heb ik het niet door dat er microtransactions zijn. De TH mini games maken het spel wel minder leuk, want je kan letterlijk met geld je levels kopen (xp lamps farmen door keys te kopen)

Als je van PVM houd en je kan door de microtransactions kijken, dan zou ik het zeker aanraden om weer te beginnen. Grote updates voor PVM namelijk :) 5 nieuwe bossen en heel veel nieuwe pots die zo te zien echt handig en leuk zijn bij PVM. Betreft skilling veranderd er weinig, 120 farming en herb is leuk, maar niet speciaal om daarvoor terug te komen

• Luukwa
erwin26 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Welke agressieve microtransactions bedoel je? Ik zie wel eens voorbij komen van we hebben nieuwe outfits beschikbaar of nieuwe TH mini game, maar daar besteed ik zelf geen aandacht aan. Voor de rest heb ik het niet door dat er microtransactions zijn. De TH mini games maken het spel wel minder leuk, want je kan letterlijk met geld je levels kopen (xp lamps farmen door keys te kopen)

Als je van PVM houd en je kan door de microtransactions kijken, dan zou ik het zeker aanraden om weer te beginnen. Grote updates voor PVM namelijk :) 5 nieuwe bossen en heel veel nieuwe pots die zo te zien echt handig en leuk zijn bij PVM. Betreft skilling veranderd er weinig, 120 farming en herb is leuk, maar niet speciaal om daarvoor terug te komen
Auras die time gated zijn of locked achter geld, buyable experience, protean items..
Vind er geen reet meer aan.

Soundcloud!

• erwin26
Luukwa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

Auras die time gated zijn of locked achter geld, buyable experience, protean items..
Vind er geen reet meer aan.
Aha ja die dingen let ik dus gewoon niet op. Het beinvloed niet mijn game als iemand buyable XP koopt voor zijn eigen. Maar is wel een probleem in de RS communtiy valt te merken.

• Luukwa
erwin26 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:27:
[...]

Aha ja die dingen let ik dus gewoon niet op. Het beinvloed niet mijn game als iemand buyable XP koopt voor zijn eigen. Maar is wel een probleem in de RS communtiy valt te merken.
Heb ook genoeg plezier in de game gehad hoor, maar nadat je alles 99 hebt is er vrij weinig meer aan imo.

Soundcloud!

• erwin26
Luukwa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Heb ook genoeg plezier in de game gehad hoor, maar nadat je alles 99 hebt is er vrij weinig meer aan imo.
Gelukkig komt er nu ook een nieuwe skill uit en 2 skills gaan naar 120. Is er weer wat te doen en veel nieuwe content staat er gepland. Ben zelf ook al tijdje maxed, maar vooral bezig met high end bossing en comp cape halen. Beetje bezig blijven als je maxed bent, denk ik dan maar haha

• Eric_1993
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 17:18
Sinds kort begonnen met OSRS. Ik speelde het spel vaak in 2007. Helaas is dat account overgezet naar Runescape3 en moet opnieuw beginnen met OSRS. Geen probleem, is het weer een grote uitdaging :)

Nou heb ik een beetje rondgekeken op het internet, maar heb niet echt een idee. Ik ben momenteel level 3 combat met alle skills level 1.

Met wat zouden jullie beginnen met level 3 combat? ( Dus eerst questen, skillen of geld verdienen )
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True