Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Ballebek schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:36:
[...]
Heerlijk kort door de bocht. Ik kan nog 1001 andere legale functies bedenken.
Maak eens een top 10 met tussen haakjes het aantal mensen dat je kent die die functionaliteit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Volkert schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:02:
[...]

Maak eens een top 10 met tussen haakjes het aantal mensen dat je kent die die functionaliteit gebruikt.
Ik kan er geen 1001 bedenken, maar de belangrijkste is wellicht online backuppen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Streaming video, een (of meerdere) grote file(s) naar iemand versturen zonder daarvoor "uren" te hoeven wachten, web/ftp server, en zo zijn er denk ik nog wel dingen op te noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 23-02-2010 18:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:33
i-peter schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:02:
Hallo iedereen,

Ik ga morgen een router aanschaffen om mijn nieuwe wireless printer(canon pixma mp560) op te gebruiken, ik wilde een adhoc verbinding gebruiken maar dat kan dus niet... wat voor soort router adviseren jullie? ik heb een ubee modem.Hier hier moet ik uit kiezen, met een budget van 40 euro. Dixons omdat ik daar een dongol heb gekocht, werkt dus niet... De verkopers daar weten trouwens ook niet waar ze over praten maar dat is off-topic:)

Dus heeft er iemand advies?

Bedankt alvast!
Neem lekker de SITECOM WL-341 Wireless 300N X2 router. Die gaat lekker snel en heeft een aardig bereik. Succes!

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Zou vandaag gebeld worden voor een afspraak met een monteur, er zijn waarschijnlijk hier een paar signalen / zwak slecht etc.. Maar ik niet gebeld, dus gebeld blijkt dat ik tot 10uur gebeld kan worden anders moet ik morgen weer bellen _O- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10 16:43
Ik hoop dat deze vraag ook niet thuis hoort.
Mijn vraag:
Is het mogelijk om EN interactieve tv van ziggo te nemen EN een kaartje in je ci+ slot te hebben in je tv. Dat als je gewoon tv kijkt je maar 1 afstandsbediening nodig hebt en als je interactief kijkt dit doet via het ziggo kastje?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

primusz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:39:
Ik heb geen last van een onstabiele verbinding (zoals met de vorige firmware van ubee) maar gewoon helemaal geen verbinding.
Zonet maar even de helpdesk gebeld en die kwam tot de conclusie dat de modem was overleden. Woensdag komt er een monteur die "alles in orde komt maken". Ik hoop het :P
Nou, mijn modem was toch niet zo dood als gedacht, ik had hem gewoon aan laten staan en net kwam ie plotseling weer online (vanaf zondag middag dus off-line geweest!).
Op de ziggo-site zie ik nu ook dat er gisteravond en vanochtend een groepsstoring was, ik verdenk dus meer die storingen dan m'n modem, alhoewel bij mij dus een continue storing zou moeten zijn ipv tijdelijke...
Die monteur laat ik morgen nog wel gewoon komen, misschien kan hij wat uitsluiten. Ik heb in ieder geval geen zin om weer 2 dagen zonder internet te zitten (is toch best irritant :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:54

TheVMaster

Moderator WOS
cirediew schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:36:
Mijn vraag:
Is het mogelijk om EN interactieve tv van ziggo te nemen EN een kaartje in je ci+ slot te hebben in je tv. Dat als je gewoon tv kijkt je maar 1 afstandsbediening nodig hebt en als je interactief kijkt dit doet via het ziggo kastje?
_/-\o_
Natuurlijk wel :+ Stel je hebt boven een 2e tv en daar wil je dmv een CI+ tv op kijken....dan heb je ook geen interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:55

rally

Deyterra Consultancy

Je mag maximaal 3 smart-cards activeren, dus je kunt maximaal op 3 TV's tegelijk kijken (of decoders, of een combinatie hiervan ;) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:22
cirediew schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:36:
Mijn vraag:
_/-\o_
Uiteraard kan dat (mits je niet boven de 3 smartcards uitkomt).

Alleen waarom zou je dat willen? Kun je voor dat geld van de CI+ module beter een Logitec Harmony kopen en dan kun je al je apparaten bedienen met 1 afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 14:03

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Gisteravond heeft mijn 2e Ubee modem de geest gegeven... vanavond komt er een monteur... schreeuwen helpt tegenwoordig

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als ik alle ubee dingen hier lees ben ik blij dat ik 3 maanden geleden naar alles-in-1 basis ben gegaan en daardoor nog een motorola modem heb. Liever langzaam en stabiel (als is die alles-in-1 basis wel het aller langzaamste en nog langzamer dan Z1 (neem je alles af en krijg je de helft langzamer internet terwijl je bij plus en extra juist dubbele snelheid krijgt))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik moet zeggen dat ik de ubee nu drie maanden heb draaien zonder ook maar een reboot oid.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

i-peter schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:02:
Hallo iedereen,

Ik ga morgen een router aanschaffen om mijn nieuwe wireless printer(canon pixma mp560) op te gebruiken, ik wilde een adhoc verbinding gebruiken maar dat kan dus niet... wat voor soort router adviseren jullie? ik heb een ubee modem.Hier hier moet ik uit kiezen, met een budget van 40 euro. Dixons omdat ik daar een dongol heb gekocht, werkt dus niet... De verkopers daar weten trouwens ook niet waar ze over praten maar dat is off-topic:)

Dus heeft er iemand advies?

Bedankt alvast!
Ik adviseer je zeker om naar de Vigor 2130n te kijken. Het bevat kwalitief goede hardware en is heel erg stabiel (ook met heel veel connecties van torrents en zo).

Het grote voordeel van de Vigor 2130n is de Gigabit WAN-poort, waardoor hij een doorvoersnelheid van 800Mbps heeft. Hiermee is de Vigor wat toekomstvaster dan andere routers. Echter, hier heb je alleen wat aan als je ook de Gigabit LAN-poorten van de router gebruikt. Draadloos maak je dus geen optimaal gebruik van de (toekomstige) mogelijkheden.

De WNDR3700 heeft een doorvoersnelheid van ca. 400 Mbps.

Tot slot: Een andere interessante en zeker moeite waard router: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router Met een doorvoersneleheid van 600 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Ziggo gebruikers,

Ik ben van plan om het Z3 internet pakket aan te schaffen. Echter heb ik een aantal vragen hierbij.

Het pakket wordt aangevraagd in een appartementencomplex, voor 3 of 4 appartementen. Hiervoor is ook een analoge tv aansluiting nodig. Deze staat echter op een andere naam (van de verhuurder). Kan ik hierop op mijn eigen naam internet aanvragen? Beetje onzin om tweemaal de tv kosten te betalen...

Ook wil ik het draadloos verbinden. Een modem zit er neem ik aan standaard bij, echter een router niet. Moet ik de premium router van Ziggo aanschaffen of adviseren jullie een andere router? Budget +/- 100 euro. Er zal gemiddeld gebruik worden gemaakt van 4 of 5 laptops tegelijk (waarvan er een aantal ook zullen downloaden).

Vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:33:
Ook wil ik het draadloos verbinden. Een modem zit er neem ik aan standaard bij, echter een router niet. Moet ik de premium router van Ziggo aanschaffen of adviseren jullie een andere router? Budget +/- 100 euro. Er zal gemiddeld gebruik worden gemaakt van 4 of 5 laptops tegelijk (waarvan er een aantal ook zullen downloaden).
Ik adviseer je een andere router te nemen. Ten eerste is die router bij Ziggo duurder dan de goedkoopste winkel in de pricewatch (terwijl Ziggo zegt veel korting te geven). Daarnaast is het niet echt een top-router, voor hetzelfde geld kan je wel iets mooiers krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik zou gaan voor de WRT320N... niet duur en goede ervaringen mee.
Bovendien als je ook nog het apparaat wil "tweaken" met DD-WRT dan heb je helemaal een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-10 13:29

DUX

blijft ook nu voor Oranje

offtopic:

Ik heb vandaag bemerkt (als niet-klant nota bene) dat Ziggo z'n zaakjes nog steeds niet op orde heeft. Ik kreeg vandaag een brief in de bus zonder geadresseerde naam of kenmerk in de bus, waarin verklaard werd dat ik een kabelaansluiting van Ziggo zou hebben en ik daarvoor geen abonnement heb afgesloten. Sinds ik hier reeds anderhalf jaar (!) woon heb ik alleen maar Digitenne gehad en nimmer post ontvangen van Ziggo. Ik ben de klantenservice (a 10cpm) en krijg meteen de lastige vraag om mijn klantnummer op te geven.

"Ik ben geen klant van jullie maar heb wel een brief ontva-.."
- "Wat is uw postcode, meneer?"
"XXXXAA, huisnummer zoveel met toevoeging 1"
- "Hmm, ik zie hier niets staan. Ik heb uw naam niet goed verstaan, kunt u dat herhalen?"
"Natuurlijk, dat is [...], maar nogmaals, ik sta niet in jullie syst-..."
- "Wat is uw straatnaam, meneer?"
Ze hebben m'n postcode toch? "Dat is de [...]-straat."
- "Is dat in Utrecht?"
"Dat is in Utrecht."
- "Ik zie het al: u heeft een aansluiting in uw huis terwijl u geen abonnement heeft."
"Dat vertelde de brief mij al. Kunt u mij vertellen of de brief misschien niet voor mijn onderburen bestemd was op [gelijkend huisnummer door verkeerd gebruik van toevoegingen] want er staat geen naam op de envelop e-.."
- "Nee, dat is het niet."

Hoe weten zij dat nou? De naam van de geadresseerde komt niet overeen met mijn naam maar de brief zou wel voor mij zijn volgens haar. Nouja. Later kom ik met een vraag- en antwoordspel achter dat de brief voor de vorige bewoner bestemd was. Na anderhalf jaar komen ze er eindelijk achter. Of ik ook nog de brief wil terugsturen.

"Ik meld het jullie nu toch? Ik wil gewoon geen aanmaning hebben ook al ben ik geen klant van jullie."
- "Daarom. Stuur hem maar terug."
"Mevrouw, ik heb de envelop met bruut geweld geopend om die brief überhaupt te kunnen lezen!"
- "Ja, dan mag u hem dichtplakken met plakband en terugsturen naar ons, dan gaan wij het uitzoeken."
"Wat gaat u uitzoeken? Ik meld u toch dat de geadresseerde reeds anderhalf jaar geleden is vertrokken naar een voor iedereen en alle instanties onbekend adres?"
- "Wij gaan uitzoeken waar ze wonen en dan krijg u geen post meer van ons."
"Brieven maken me niets uit: die gaan gemakkelijk de oudpapierdoos in. Het gaat me erom dat ik geen verkeerd geadresseerde aanmaningen krijg die voor mensen bedoeld zijn die naar een onbekende plaats verh-.."
"Ja, plak maar dicht en stuur maar op."

Ik wens ze veel succes. Ik probeer ze een dienst te bewijzen maar als ik constant wordt afgekapt in m'n antwoorden terwijl zij hun zaken niet op orde hebben heb ik er geen zin in. In de afgelopen tijd heb ik talloze brieven teruggestuurd naar de afzender waaronder de IB-groep en de belastingdienst, maar nee: Ziggo gaat wel even uitvinden waar die lui wonen inmiddels...
/rant

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

DUX ik leef met je mee...

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

primusz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:02:
Nou, mijn modem was toch niet zo dood als gedacht, ik had hem gewoon aan laten staan en net kwam ie plotseling weer online (vanaf zondag middag dus off-line geweest!).
Op de ziggo-site zie ik nu ook dat er gisteravond en vanochtend een groepsstoring was, ik verdenk dus meer die storingen dan m'n modem, alhoewel bij mij dus een continue storing zou moeten zijn ipv tijdelijke...
Die monteur laat ik morgen nog wel gewoon komen, misschien kan hij wat uitsluiten. Ik heb in ieder geval geen zin om weer 2 dagen zonder internet te zitten (is toch best irritant :P).
Weer een update:
In de loop van de dag is m'n internet toch weer uitgevallen.
De monteur is inmiddels geweest (geplanned om 18:40 maar was er al om 17:00). Hij heeft eerst mijn aansluitpunt vernieuwd (zat nog een oud type in met radio en TV gescheiden), dit hielp verder niks.
Het bleek dat er een koppelstuk in de ziggo kast in de straat verrot was. Deze kon hij niet meteen vervangen maar hij heeft er wel wat mee gerommeld dat ie het iig doet nu, binnen een paar dagen (max een week) gingen ze het definitief fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10 17:53
DUX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:19:
[small]offtopic:

Ik heb vandaag bemerkt (als niet-klant nota bene) dat Ziggo z'n zaakjes nog steeds niet op orde heeft.
Zou het wel aan Ziggo liggen? Ik zou in jouw geval na 10 seconden ophangen en het nog een keer proberen. Je krijgt dan sowieso iemand anders aan de lijn die hopelijk wat competenter is. Het heeft echt geen zin om met zo'n trutje aan de lijn te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Omdat ITV het niet doet, de handleiding nog een keer doorgespit. Kwam er achter dat die RTV splitterblokje op de uit (RF bypass) moet van de decoder. Ik had die op het 1-gat AOP :+, Maar ITV werkt nog niet. Hij loopt de hele instal door. Daarna komt er een oranje schermpje, dat de installatie wordt voorgezet en moet op OK klikken. Links staat Code B, Heb ook een K gehad, wat geen retoursignaal was. Er zit ook een splitter in de meterkast met 5-1000MHz. Er zat een 2-gats AOP in de woonkamer, vervangen met 1-gat van Ziggo. In de meterkast zit een splitter voor internet van het @Home tijdperk. Zou dat de boosdoener wezen?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-10 13:29

DUX

blijft ook nu voor Oranje

HenkEisDS schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:10:
Zou het wel aan Ziggo liggen? Ik zou in jouw geval na 10 seconden ophangen en het nog een keer proberen. Je krijgt dan sowieso iemand anders aan de lijn die hopelijk wat competenter is. Het heeft echt geen zin om met zo'n trutje aan de lijn te blijven.
De problemen beginnen natuurlijk met dat Ziggo pas na anderhalf jaar reageert. Dat ik dan vervolgens zo'n muts aan de lijn krijg versterkt het gevoel alleen nog maar. Maar ook deze muts zal volgens een protocol moeten werken vrees ik, en dan oordeel ik heel kortzichtig even dat er misschien ook wat geschaafd moet worden aan het protocol (bijvoorbeeld hele simpele dingen als "afstappen van standaard vragen als de situatie dat vereist" en "laat de klant uitpraten").

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
DUX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:01:
[...]

De problemen beginnen natuurlijk met dat Ziggo pas na anderhalf jaar reageert. Dat ik dan vervolgens zo'n muts aan de lijn krijg versterkt het gevoel alleen nog maar. Maar ook deze muts zal volgens een protocol moeten werken vrees ik, en dan oordeel ik heel kortzichtig even dat er misschien ook wat geschaafd moet worden aan het protocol (bijvoorbeeld hele simpele dingen als "afstappen van standaard vragen als de situatie dat vereist" en "laat de klant uitpraten").
Ik heb zelf gemerkt, dat als je in de avond uren belt (na 20:00), dat je medewerkers van het oude Multikabel aan de lijn krijgt, en die weten wel waar je het over hebt, en die kunnen wel direct problemen oplossen.

Verwijderd

Volgens Ziggo op de website Ziggo-gebruikers.nl komt er toch een algehele snelheidsverhoging 2010, echter voor sommige abonnementen niet dezelfde als die reeds was aangekondigd.
Ziggo: toch nog een algehele snelheidsverhoging ?
De door Ziggo vorig jaar met veel bombarie in een grote reclamecampagne op radio en TV aangekondigde snelheidsverhoging leek afgeblazen te zijn door Ziggo. In de campagne werd aangekondigd dat de internet snelheid van het Alles-in-1-Extra pakket in 2009 nog verhoogd zou worden tot 80Mbit en dat het in 2010 nog verder zou stijgen. Tevens zou in een aantal "proefgemeentes" de snelheid direct naar 120Mbit verhoogd worden.
Alleen in de proefgemeentes is de snelheid inmiddels naar 120Mbit verhoogd. Na Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard is ook de snelheid in Utrecht recent verhoogd naar 120Mbit. Den Haag zal begin maart ook nog volgen. Over het algemeen is deze verhoging zonder al te veel technische problemen verlopen en halen klanten deze snelheid ook.

En de rest van Nederland ?
Maar hoe zit het nu met de overige gebieden waar volgens belofte van Ziggo in 2009 al 80Mbit geleverd zou worden ? Tot grote verwarring van klanten worden hier sinds december 2009 tegenstrijdige, en steeds wisselende berichten over gegeven door Ziggo. Wanneer mensen de klantenservice van Ziggo belden en vroegen hoe het zit, werd telkens een ander antwoord gegeven.
Wij namen in december 2009 de proef op de som en namen een aantal malen telefonisch contact op met Ziggo Klantenservice en kregen de volgende antwoorden op de vraag wanneer onze snelheid verhoogd zou gaan worden:
1. "nee, we gaan geen 80Mbit leveren, maar direct naar 120Mbit overal, dit zal in mei 2010 gebeuren"
2. "Rond de kerstdagen2009 wordt de snelheid verhoogd naar 80Mbit"
3. "In januari 2010 krijgt U de nieuwe snelheid"
4. "Iedereen krijgt persoonlijk bericht en het is voor iedereen verschillend"
5. "Binnenkort wordt de snelheid verhoogd"
Vanaf begin januari 2010 meldde de Ziggo website echter: "Begin dit jaar beschikbaar in Utrecht en Den Haag. Andere gebieden volgen in de komende jaren."

Wat zegt Ziggo hier over ?
Aangezien eind 2009 er nog geen enkele indicatie was dat de snelheidsverhoging in de gebieden buiten de genoemde acht gemeentes naar 80Mbit verhoogd zou worden, terwijl met deze belofte tot december via radio/tv reclame nog klanten werden binnengehaald, hebben wij vanaf begin december 2009 diverse malen aan Ziggo gevraagd hoe de status van de verhoging was. Steeds kwamen hier ontwijkende en onduidelijke antwoorden op zonder toezegging wanneer de snelheidsverhoging in zou gaan. Ook na confrontatie van de eerder genoemde uitspraken van de klantenservice kon de vertegenwoordiger van Ziggo geen termijn voor de aangekondigde verhoging noemen.
Eind januari hebben we Ziggo op een dringender manier om uitleg gevraagd omdat het er steeds meer op ging lijken dat de snelheidsverhoging alleen nog zou gaan gebeuren in gemeentes waar concurrentie door glasvezel projecten opgestart was, en dus niet meer in heel Nederland. Ook de mededeling op de Ziggo website dat in de rest van Nederland pas in de komende jaren de verhoging zou worden ingevoerd wees in die richting. Het antwoord hierop heeft enige tijd op zich laten wachten – er was blijkbaar behoorlijk wat overleg voor nodig om een juiste termijn te kunnen geven.

Toch nog een verhoging.....
Vandaag heeft ons contactpersoon en Ziggo woordvoerder ons de volgende informatie verstrekt:
De geplande snelheidsverhogingen zal Ziggo deze zomer doorvoeren. Dat betekent dat – mits er geen technische complicaties optreden bij de uitrol – aan het eind van de zomer 2010 in het hele gebied de geplande aanpassingen doorgevoerd zijn.
De producten zullen er dan als volgt uit gaan zien:

AbonnementDownloadUpload
Internet Z15 Mbit/s0,5 Mbit/s
Internet Z215 Mbit/s2,5 Mbit/s
Internet Z350 Mbit/s5 Mbit/s
Alles-in-1 Basis2 Mbit/s0,5 Mbit/s
Alles-in-1 Plus22 Mbit/s4 Mbit/s
Alles-in-1 Extra120 Mbit/s10 Mbit/s

Het blijkt dus dat Alles-in-1 Extra direct naar 120Mbit zal worden verhoogd en niet eerst naar 80Mbit waar eerst sprake van was. De snelheid van Alles-in-1 Plus zal echter niet verhoogd worden naar 30Mbit en Z3 niet naar 80Mbit zoals eerder gemeld op de Ziggo website en zoals reeds in de ‘proefgemeentes’ is uitgevoerd, maar naar 22Mbit en 50Mbit. Navraag of dit niet op foutieve informatie gebaseerd is werd ontkend. De bestaande alles-in-1-Plus abonnementen in de ‘proefgemeentes’ die met een Docsis-3 modem nu al verhoogd zijn naar 30Mbit zullen deze snelheid behouden. Dit alles zou te maken hebben met de maximale performance van Docsis 2.0. Wij vermoeden dan ook dat Alles-in-1 Plus abonnees voorlopig geen Docsis 3 modems zullen krijgen.

Inmiddels is sinds vandaag ook de tekst op de Ziggo website een beetje aangepast. De tekst dat de verhoging van de rest van Nederland “in de komende jaren” zal plaatsvinden is nu gewijzigd in “later dit jaar”.

Bestuur Ziggo Gebruikers Vereniging (ZGV/MGV)
Zie verder het GoT-topic [Ziggo] Valse beloftes snelheden.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
Ja vanaf kostenperspectief snap ik het wel, al die modems vervangen is natuurlijk een dure aangelegenheid. Zeker omdat de meeste abonnees waarschijnlijk plus en basis zullen hebben. Maar vanuit de (toekomstige) klant gezien is dit natuurlijk erg vreemd. 2mb - 22mb en dan ineens boem 120mb!

En dat hun "belofte" niet nakomen is natuurlijk schandalig. Eerst hard roepen en dan vervolgens iedereen weer teleurstellen.

Nouja, ikzelf blijft lekker bij Ziggo, heb het geluk dat ik in Tilburg woon en dus mag genieten van 120mb.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Eerlijk gezegd begrijp ik de strategie van Ziggo niet helemaal.
In feite hebben ze maar 3 abonnementen (het lijken er zes, maar sommige abonnementen zijn niet beschikbaar i.c.m. andere).

Bij UPC hebben ze 6 abonnementen varierend van 5 t/m 120Mbit en ze zijn allemaal toe te voegen aan bestaande diensten. Daarmee kan iedereen het abbonnement kiezen dat het beste bij hem/haar past. Blijkbaar vind Ziggo dat minder interessant.

De download is voor mij persoonlijk prima op het moment, maar ik zie wel graag de hogere upload tegemoet, dus ik blijf wel bij AI1-E, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever 30/3 of 50/5 willen

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:44:
Volgens Ziggo op de website Ziggo-gebruikers.nl komt er toch een algehele snelheidsverhoging 2010, echter voor sommige abonnementen niet dezelfde als die reeds was aangekondigd.

[...]

Zie verder het GoT-topic [Ziggo] Valse beloftes snelheden.
Wat heb ik nou als AiE Plus klant aan 2Mbit extra 8)7

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MeltedForest schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:28:
[...]

Tja, dat is geen verhoging.
Gelukkig is de verhoging van de upload wel handig :+
(mag ter compensatie eigenlijk wel naar 5Mbit vind ik)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als dit waar is vind ik het maar een raar aanbod, zo'n groot verschil tussen plus en extra:

Alles-in-1 Plus 22 Mbit/s 4 Mbit/s
Alles-in-1 Extra 120 Mbit/s 10 Mbit/s

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, dus de email van eind november die nu voor mij staat waar in staat dat ik met Z3 80/5Mb zou krijgen kan ik dus als niet verzonden beschouwen nu?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 11:51
Alles in 1 Plus zou toch naar de 30 of 50 gaan? Dus 22 vind ik wel heel raar, aangezien we nu al op 20 zitten.

• JohnStaakke
  • Laatst online: 13-10 13:52
Dus dan ga ik direct naar 120Mbit, ben benieuwd.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:45
tiguan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:04:
Alles-in-1 Plus 22 Mbit/s 4 Mbit/s
Alles-in-1 Extra 120 Mbit/s 10 Mbit/s
Relatief valt dat toch wel mee? Dat is slechts 5.5 maal zoveel. Van Basic naar Plus is echter 11 maal zoveel. Zag liever iets voordeligs tussen Basic en Plus in. Waar 2Mbit te weinig is als je regelmatig wat grote dingen download is 20Mbit vaak al overkill.

Verwijderd

MeltedForest schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:28:
[...]

doen ze alleen maar zodat ze de alles in 1 plussers geen nieuw modem hoeven te geven. das max wat de motorola modems trekken.
en hopen ze blijkbaar op dat mensen dan upgraden naar extra. lekker nep ziggo! :O
30 mbit beloven al maanden, en niets waarmaken. weer respect puntje _/-\o_ .....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 11:58 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
catchingfire schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:34:
[...]

Relatief valt dat toch wel mee? Dat is slechts 5.5 maal zoveel. Van Basic naar Plus is echter 11 maal zoveel. Zag liever iets voordeligs tussen Basic en Plus in. Waar 2Mbit te weinig is als je regelmatig wat grote dingen download is 20Mbit vaak al overkill.
Ok en nu de verhouding van de prijzen erbij

Basic naar Plus, 11 keer sneller, 1,24 keer duurder.
Plus naar Extra, 5,5 keer sneller, 1,29 keer duurder.

Nee, ik ben niet overtuigd van dit idiote verschil.

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-10 09:58
Het is zeker niet netjes van Ziggo om de snelheden van de plus abbo's, in tegenstelling tot eerdere berichten, weer te verlagen.
Vanuit Ziggo gezien wel logisch, omdat ik denk dat veel klanten die nu een plus abbo hebben, na de snelheidsverhoging zouden downgraden ("die extra snelheid heb ik toch niet nodig, 30/4 is voldoende").
Plus besparing van de kosten van de modemruil.

Alleen snap ik niet dat Ziggo dat nu pas inziet, of zouden ze zo 'evil' zijn om de verhoging alleen als marketing truc te hebben gebruikt?

Verwijderd

wvdlinden schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:08:
Het is zeker niet netjes van Ziggo om de snelheden van de plus abbo's, in tegenstelling tot eerdere berichten, weer te verlagen.
Vanuit Ziggo gezien wel logisch, omdat ik denk dat veel klanten die nu een plus abbo hebben, na de snelheidsverhoging zouden downgraden ("die extra snelheid heb ik toch niet nodig, 30/4 is voldoende").
Plus besparing van de kosten van de modemruil.

Alleen snap ik niet dat Ziggo dat nu pas inziet, of zouden ze zo 'evil' zijn om de verhoging alleen als marketing truc te hebben gebruikt?
pure geld en tijd besparing aan de ziggo kant. 22 mbit op oude modem.
maar wel de prijs omhoog laatst, niet zo netjes dan O-)

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Persoonlijk vindt ik dit zeer kwalijk. Eerst beloven door allerlei media o.a. hun eigen site, en dan terug krabbelen. Geef dan aan dat het om een mogelijke verhoging gaat.

AIP van 20 naar 22 is natuurlijk een lachertje en wat mij betreft gezichtsverlies voor ziggo

Maar goed als volgend jaar mijn nieuwe huis af is dan ga ik over naar glasvezel betaal ik ook nog eens minder maar heb ik wel 35 Mb. Ziggo is nu voor dit moment een tijdelijke oplossing in een huurhuis

[ Voor 27% gewijzigd door Thombias op 25-02-2010 12:20 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

Thombias schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:15:
AIP van 20 naar 22 is natuurlijk een lachertje en wat mij betreft gezichtsverlies voor ziggo
Maar klopt die brief wel? Ik heb net alles in 1, 30/4 besteld, staat zo letterlijk op de website!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 14:41
De monteurs van Ziggo zijn hier net vertrokken en ik ben tevreden over de service die ze geleverd hebben.
Modem vervangen, en er bleek een breuk in de kabel te zitten die veroorzaakt was door werkzaamheden op maandag. Hij heeft gelijk een collega dr bij gehaald en de breuk opgelost door de straat open te breken.

Mijn internet werkt nu weer zo goed, of beter dan voorheen!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Largo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:39:
[...]

Maar klopt die brief wel? Ik heb net alles in 1, 30/4 besteld, staat zo letterlijk op de website!
De website vermeld gewoon 20/3. Ik heb sinds anderhalve week ook alles-in-1 plus, en ook daar werd gewoon gesproken over 20/3 :)

Wel een beetje sneue actie van Ziggo. Ik had inderdaad ook "gerekend" op de snelheidsverhoging!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
Largo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:39:
[...]

Volgens mij krijg je wel 30mb als je een "nieuwe" modem hebt. Waarschijnlijk willen ze dus gewoon niet alle modems vervangen maar krijgen nieuwe gebruikers wel een nieuwe mee.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

SyS_ErroR schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:32:
[...]

De website vermeld gewoon 20/3. Ik heb sinds anderhalve week ook alles-in-1 plus, en ook daar werd gewoon gesproken over 20/3 :)

Wel een beetje sneue actie van Ziggo. Ik had inderdaad ook "gerekend" op de snelheidsverhoging!
Als je je in Utrecht aanmeldt krijg andere snelheden te zien:
Alles-in-1 pakketten van Ziggo
* Selecteer het pakket dat het beste bij je past.

Alles-in-1 pakket Basis (2/0,25 Mbit/s) € 41,50 per maand
Alles-in-1 pakket Plus (30/4 Mbit/s) € 51,50 per maand
Alles-in-1 pakket Extra (120/10 Mbit/s) € 66,50 per maand

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-10 12:08

Gutteguttegut

CEO of TFD

Iedereen met een oud modem met een Ai1Plus abbo dus even melden dat ze een "storing" hebben.
Dan krijg je een nieuw modem...et voila Ziggo kan iedereen naar 30/4 zetten ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

als ze de 30/4 toch naar 22/4 doen dan mogen ze die overzetting wel nu doen.
hoeft geen nieuw modem, aleen maar "knop omdraaien"
waarom dan nog paar maanden wachten? :/
upload extra mbitje is wel leuk, 2 mbit meer download merk je niet eens:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 14:04 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:45:
[...]

Pffff, nu beweert Ziggo helpdesk ineens dat ze nog met Enschede bezig zijn en dat ik daarom nog steeds de in november beloofde snelheid niet heb.

Wordt tijd dat ze die pagina eens aanpassen.
Hmm, gister beweerde er een helpdesker dat ze de snelheid al wel hadden verhoogt en dat ze mijn modem opnieuw geactiveerd hadden maar dat ie de nieuwe snelheid niet wou accepteren :? . Arris TM702B zou het moeten aankunnen, dus om te testen 't ding hardhandig ge-reset (stroom eraf) en laptop er weer direct op aangesloten, de snelheid blijkt verhoogt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/nieuwedown.jpgEen ubuntu-cd en een documentaire*** over de gehele 7-7½u durende treinroute van Bergen naar Oslo.

De up:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/nieuweup.jpg
Getest door wat grote files met Total Commander naar mijn host te uploaden.
eMule (via router) lijkt nog iets (~50kB) harder te kunnen uploaden dan dat.

Alleen nu zit de router er weer tussen... Volgensmij is hardware.info met "37Mb" doorvoersnelheid wel erg optimistisch geweest :/ , o well, pfsense doos maar eens klaar maken voor gebruik van 't weekend.

***Die mag wel geplaatst worden toch? Zie -> Norwegian Broadcasting (NRK) makes popular series available DRM-free via BitTorrent

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 25-02-2010 15:22 ]

Oscar Wilde

• Lisadr
  • Laatst online: 22-10 17:31
Laat ze dan aub naar 22/6 gaan als ze 30/4 niet kunnen realiseren.

Voor mensen die regelmatig vanuit huis werken, maar ook mensen die regelmatig (youtube) video of veel afbeeldingen uploaden is er echt een merkbare verschil tussen 3 of 6 mbit upload. Maar tussen 22 en 20 en zelfs tussen 30 en 20 zul je het nauwelijks merken.

GoT, You have to love it!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

gister monteur over de vloer gehad... en....ik.....moet toegeven dat die knakker gelijk had...
met mijn waardeloze Ubee modem direct op de hoofd aansluiting had ik opeens een down van 49.78 m/bits en een up van 2.65 m/bits.. hier voor had ik mijn modem in mijn meterkast staan en had ik ontzettend veel conection loss en ander vormen van ellende..

ben nu best tevreden, het is pas een dag en dat weet ik maar ik hooooooop dat ,mijn verbinding nu soepeltjes blijft draaien.. nou de tv nog

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
chieldtm schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:14:
gister monteur over de vloer gehad... en....ik.....moet toegeven dat die knakker gelijk had...
met mijn waardeloze Ubee modem direct op de hoofd aansluiting had ik opeens een down van 49.78 m/bits en een up van 2.65 m/bits.. hier voor had ik mijn modem in mijn meterkast staan en had ik ontzettend veel conection loss en ander vormen van ellende..

ben nu best tevreden, het is pas een dag en dat weet ik maar ik hooooooop dat ,mijn verbinding nu soepeltjes blijft draaien.. nou de tv nog
Misschien een domme vraag maar hoe had jij hem echt eerst aangesloten? Afgelopen week zelf alles gemonteerd (leuk wel aangesloten maar kan het nog niet gebruiken heb me meubels nog niet binnen :P) en dan moet je die ook direct op de hoofdlijn aansluiten.. dus ik snap ook even niet hoe jij dit anders heb gedaan..

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 19:07
Metalguyver schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:22:
[...]

Misschien een domme vraag maar hoe had jij hem echt eerst aangesloten? Afgelopen week zelf alles gemonteerd (leuk wel aangesloten maar kan het nog niet gebruiken heb me meubels nog niet binnen :P) en dan moet je die ook direct op de hoofdlijn aansluiten.. dus ik snap ook even niet hoe jij dit anders heb gedaan..
Wellicht ergens in een aftakking in het huis gedaan ? Bijv hoofdaansluiting met 4 vertakkingen en 1 van de vertakkingen het modem aangesloten.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
catchingfire schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:34:
[...]

Slimme marketing, nu hopen ze bij ziggo dat men massaal overstapt naar het extra pakket ;) Ik blijf fijn bij plus, want dit is puur en truck om mij toch voor 66.50 p/m dat extra pakket te laten nemen. Ik zou zeggen niet doen! >:)

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Zo, las nu pas het nieuwsbericht op tweakers, terwijl ik al een tijdje de brief had.

Mijn router trekt niet zoveel, of eik me netwerkkaart, dus nu maar upgraden en tot
die tijd moet ik het doen met een zielige 80Mb ;)

Compromises are for the weak

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

zo dat is een snelle verhoging van 20Mbps naar 22Mbps man man dat noemen ze een verhoging laat me niet lachen pfffffffffffffffffff. en wel meer laten betalen

• Quindor
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

agaam schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:10:
zo dat is een snelle verhoging van 20Mbps naar 22Mbps man man dat noemen ze een verhoging laat me niet lachen pfffffffffffffffffff. en wel meer laten betalen
Mwah, ik verwacht dat ziggo wel zou willen, maar dat ze tegen het limiet van EuroDocsis 2.0 aanlopen (ergens rond de 30Mbit max geloof ik). Dat geven ze ook aan, dat ze niet de capaciteit hebben en de modems ook niet kunnen aankomen om iedereen zomaar naar EuroDocsis 3.0 te upgraden.

Snap het dus eigenlijk heel erg goed. Het zal in de loop van de tijd wel komen, als de modems weer goed beschikbaar komen, maar voorlopig zit je eventjes vast rond die snelheid. Als je naar extra upgrade kun je sneller genieten van de hogere snelheden.

Eventjes uithouden dus, of nu wat meer betalen en een VEEL grotere snelheid krijgen.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
agaam schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:10:
Och, 3% prijsverhoging (49,95->51,50) en 10% snelheidsverhoging (20->22) is nog niet zo'n slechte deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Volkert schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 07:20:
[...]

Och, 3% prijs verhoging (49,95->51,50) en 10% snelheidsverhoging (20->22) is nog niet zo'n slechte deal toch?
Maar je hebt niet 3% snellere tv/telefoon ;)

Geld de verlaagde snelheidsverhoging ook voor mensen die al wel een nieuwe modem hebben gekregen? Mijn perfect werkende motorola modem was namelijk al uitgewisseld in het kader van snelheidsverhogingen, ik ben dus 30 mbit 'ready'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Metalguyver schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:22:
[...]

Ik had vanaf de hoofd aansluiting in mijn huis..( das bij mijn voorraam heel erg in het zicht ) coax en data getrokken naar mijn meter (patch) kast. Omdat daar mijn router, splitter en NAS staan. Ik wou die modem gewoon weg niet in het zicht hebben staan, want het in nou niet één van de mooiste }:| stukjes hardware die ik ken. Maar ja..het is nu dus niet anders.. wel jammer dat ik mijn halve data-kabel routing op de schop moest gooien. (je had mijn vrouw moeten horen 7(8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27
primusz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 07:25:
[...]

Maar je hebt niet 3% snellere tv/telefoon ;)

Geld de verlaagde snelheidsverhoging ook voor mensen die al wel een nieuwe modem hebben gekregen? Mijn perfect werkende motorola modem was namelijk al uitgewisseld in het kader van snelheidsverhogingen, ik ben dus 30 mbit 'ready'..
Wanneer je op dit moment een Motorola modem hebt zal je nog niet de verhoogde (nieuwe) snelheid hebben.
Tenzij Ziggo de verhoging van 20 naar 22Mbit bij jou uitvoert medio Zomer dit jaar.

Het Motorola modem is een Eurodocsis 2.0 modem. De maximale snelheid ligt in de parktijk van dit modem rond de 30Mbit. Echter Ziggo kiest voor de aanstaande snelheids verhoging een foutmarge, denk dat ze met testen hebben gezien dat die 30Mbit niet overal haalbaar is. vandaar dat de Eurodocsis 2.0 gebruikers straks naar 22Mbit gaan. Een volgende verhoging is voor deze gebruikers pas mogelijk wanneer ze een Eurodocsis 3.0 modem ontvangen. En die zijn er nu simpel weg niet genoeg voor deze groep abonnees.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
chieldtm schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:14:
[...]

Ik had vanaf de hoofd aansluiting in mijn huis..( das bij mijn voorraam heel erg in het zicht ) coax en data getrokken naar mijn meter (patch) kast. Omdat daar mijn router, splitter en NAS staan. Ik wou die modem gewoon weg niet in het zicht hebben staan, want het in nou niet één van de mooiste }:| stukjes hardware die ik ken. Maar ja..het is nu dus niet anders.. wel jammer dat ik mijn halve data-kabel routing op de schop moest gooien. (je had mijn vrouw moeten horen 7(8)7 )
Aah op die manier :P.. Maar ik snap je reden heel erg goed.. Bij mij zit de hoofdaansluiting ook onder de voorraam en LELIJK dat die is... kon het kastje niet eens aan de muur bevestigen. Kwam niet ver genoeg de muur in met me boor :o. Maar ik heb maar besloten om een klein kastje te maken waar ik de modem en router in kwijt kan in een lade zeg maar.. zet er boven op wel een (nep) plant neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ook weer een leuke wtf hier, voor zaterdag ochtend willen ze het fixen (dus 48/4.5 internet snelheid) maar ze sturen geen monteur terwijl ze er vanaf hun kant niet aankunnen doen???? :+

Alle meerderen malen gebeld, maar niemand kan wat doen :P Zit trouwens niet echt verkeerd op 't moment, heb het slechter gehad:

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/773462144.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/729661745.png

Die ping bij de ziggo speedtest vond ik vooral grappig :P

[ Voor 35% gewijzigd door DJ-Visto op 26-02-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
De Ziggo speedtest heeft in ieder geval wel afdoende capaciteit daar ligt het bij hun test niet aan. Maar 0ms ping is wat weinig hoor :-)

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/773475845.png

Nu zit ik hier op een 100Mbit verbinding: rara wat is er mis met het volgende plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/773477543.png

[ Voor 32% gewijzigd door garp op 26-02-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

garp schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:57:
De Ziggo speedtest heeft in ieder geval wel afdoende capaciteit daar ligt het bij hun test niet aan. Maar 0ms ping is wat weinig hoor :-)

[afbeelding]

Nu zit ik hier op een 100Mbit verbinding: rara wat is er mis met het volgende plaatje?

[afbeelding]
Hoe minder hoe beter he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
wat vinden jullie van de telefoon kwaliteit?
mijn ouders zeuren nogal dat ze de KPN kwaliteit willen. ik zit nu bij Online wat soms wat ruis oplevert, of geen kiestoon.

ik twijvel of ik nu alles in 1 of alleen internet bij Ziggo moet kiezen en terug naar KPN met telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik vind de kwaliteit van Ziggo telefonie ruim voldoende. Geen klachten over gehad (behalve een rotte aansluitdoos die zorgde voor slechte verbinding naar modem dus ook telefonie).

Ziggo kwam zelfs als een van de beste uit de test van vorige jaar: http://www.shopadsl.nl/ad...dt-hoogste-kwaliteit.html

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 26-02-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:47
fespen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:34:
Prima, niks mis mee. Ik heb een DECT van Ziggo zelf. Nou ja, eigenlijk is het een Siemens met Ziggo logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wij zijn na 2x adsl telefoon ellende (Tele2 en Telfort) nu zonder problemen bij Ziggo aan het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

mijn ouders zeuren nogal dat ze de KPN kwaliteit willen. ik zit nu bij Online wat soms wat ruis oplevert, of geen kiestoon.

ik twijvel of ik nu alles in 1 of alleen internet bij Ziggo moet kiezen en terug naar KPN met telefoon.
Kan het je niet vetellen.. heb het wel maar weiger het te gebruiken. te veel mobieltjes bij mij thuis binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, sinds gisteren geen prik meer op de kabel. Geen TV en geen Internet.

Vanochtend nog steeds geen signaal, maar eens gaan bellen.

Blijkt dat ze de verhuizing van 3 maanden geleden zijn kwijtgeraakt en het signaal weer op m'n oude adres hebben gezet. Dit terwijl ik op mijn huidige adres wel 3 maanden TV & Internet via Ziggo had.

Voor vandaag geen monteur meer beschikbaar, maandag pas. Een heel weekend zonder TV en Internet.

Vanmiddag maar eens verhaal halen op het hoofdkantoor in Den Haag. No way dat ik een heel weekend zonder internet ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Laatst online: 07-05 23:55
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:53:
No way dat ik een heel weekend zonder internet ga zitten.
Wedden van wel? Ze lachen je nog net niet recht in je bek uit denk ik, maar pas als je de deur weer uit loopt ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10 12:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:53:
Vanmiddag maar eens verhaal halen op het hoofdkantoor in Den Haag. No way dat ik een heel weekend zonder internet ga zitten.
Haha, grapjas. Veel succes. Ik heb zelf 3 weken (!!!) zonder internet en telefoon gezeten omdat het installatiepakket bij versturing zoek is geraakt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-10 13:14
DeJaapS schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:19:
De monteurs van Ziggo zijn hier net vertrokken en ik ben tevreden over de service die ze geleverd hebben.
Modem vervangen, en er bleek een breuk in de kabel te zitten die veroorzaakt was door werkzaamheden op maandag. Hij heeft gelijk een collega dr bij gehaald en de breuk opgelost door de straat open te breken.

Mijn internet werkt nu weer zo goed, of beter dan voorheen!
Jeemig , de straat opengebroken?
En bij mij zeiden ze dat het nog wel even kan duren ivm vorst in de grond. :X
Laten ze nu maar gauw komen dan

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha

Lol KPN kwaliteit. Dat is in mijn ogen te veel te betalen voor te weinig. Heb ervaring met tele2, versatel, ziggo en kpn en tussen ziggo en KPN hoor ik geen verschil. Wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

.oisyn schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:20:
[...]

Haha, grapjas. Veel succes. Ik heb zelf 3 weken (!!!) zonder internet en telefoon gezeten omdat het installatiepakket bij versturing zoek is geraakt.
Gaat echt makkelijk hoor, beetje driegen of de chef spreken ze rustig uitleggen dat ik morgen weer internet wil :+
Zaterdag ochtend heeft ziggo ook een probleem met mij, zou dan gefixt zijn en merk er nog niet veel van :+
(ping 10ms, 48down, 4.5up)
Vooral als ze door hebben dat je 14 kleine opdonder bent die meer er vanaf weet dan hun _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door DJ-Visto op 26-02-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Maar dan wel een 14-jarige kleine opdonder die (blijkbaar) meer verstand heeft van "internet" (gok ik) dan dan de Nederlandse taal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

rally schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:18:
Maar dan wel een 14-jarige kleine opdonder die (blijkbaar) meer verstand heeft van "internet" (gok ik) dan dan de Nederlandse taal....
Dat wist ik al, in iedergeval ik weet meer dan de gemiddelde helpdesker daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DJ-Visto schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:01:
Gaat echt makkelijk hoor, beetje driegen of de chef spreken ze rustig uitleggen dat ik morgen weer internet wil :+
Zaterdag ochtend heeft ziggo ook een probleem met mij, zou dan gefixt zijn en merk er nog niet veel van :+
(ping 10ms, 48down, 4.5up)
Vooral als ze door hebben dat je 14 kleine opdonder bent die meer er vanaf weet dan hun _/-\o_
Ik werk zelf op een callcenter (niet bij ziggo):
- dreigen helpt echt niet, integendeel, je wordt hartelijk en terecht uitgelachen;
- doorverbinden met de chef mogen of kunnen ze niet( en trouwens, de chef heeft er ook de ballen verstand van);
- jij kunt zoveel willen, je hebt nu eenmaal een consumentenlijn voor een consumentenprijs;
- wil je dat een storing snel opgelost wordt, neem dan een zakelijk abo, dan komt er ook een monteur om drie uur 's nachts, kost je wel een paar honderd euro per maand;
- callcenter medewerkers zijn over het algemeen ict'ers die hun baan verloren hebben door de crisis, of werkstudenten met een informaticaopleiding;
- ergens heb ik het idee dat ze veel meer van techniek weten dat een 14-jarige puber met een grote mond, los daarvan moeten zij gewoon hun script volgen, doen ze dat niet krijgen ze op hun donder van de auditor (gesprekken worden steekproefgewijs opgenomen (audio en screenshots), niet om de klant te beoordelen maar de gesprekstechniek van de informant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

grun93 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:31:
[...]

- dreigen helpt echt niet, integendeel, je wordt hartelijk en terecht uitgelachen;
- doorverbinden met de chef mogen of kunnen ze niet( en trouwens, de chef heeft er ook de ballen verstand van);
- jij kunt zoveel willen, je hebt nu eenmaal een consumentenlijn voor een consumentenprijs;
- wil je dat een storing snel opgelost wordt, neem dan een zakelijk abo, dan komt er ook een monteur om drie uur 's nachts, kost je wel een paar honderd euro per maand;
- callcenter medewerkers zijn over het algemeen ict'ers die hun baan verloren hebben door de crisis, of werkstudenten met een informaticaopleiding;
- ergens heb ik het idee dat ze veel meer van techniek weten dat een 14-jarige puber met een grote mond, los daarvan moeten zij gewoon hun script volgen, doen ze dat niet krijgen ze op hun donder van de auditor (gesprekken worden steekproefgewijs opgenomen (audio en screenshots), niet om de klant te beoordelen maar de gesprekstechniek van de informant).
Tis me toch al meerderen malen gelukt hoor, en vaak doen ze er zolang over (ja echt waar) modem restarten, ja dat heb ik al gedaan? En nog wat van die zaken.. Ik ben niet achtelijk als ik ga bellen, we kunnen nog een uurtje of 3 hier over doorpraten, maar ik krijg vaak mensen aan de lijn die gebrekkig Nederlands spreken en mijn 5minuten in de wacht zetten en dan eigenlijk met geen oplossing komen, als ik met de goeie mensen (ja die heb je gelukkig ook) aan de lijn komt gaat het allemaal een stuk vlugger;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
[...]
Helemaal mee eens. Onze receptioniste kan bijvoorbeeld ook heel goed omgaan met lastige bellers. "Meneer, u krijgt nog één kans om mij rustig te woord te staan ... OK, prima, ik moet weer verder ... Goedemiddag, klik ...". Zo moeilijk is het allemaal toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DJ-Visto schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:36:
Tis me toch al meerderen malen gelukt hoor, en vaak doen ze er zolang over (ja echt waar) modem restarten, ja dat heb ik al gedaan? En nog wat van die zaken.. Ik ben niet achtelijk als ik ga bellen, we kunnen nog een uurtje of 3 hier over doorpraten, maar ik krijg vaak mensen aan de lijn die gebrekkig Nederlands spreken en mijn 5minuten in de wacht zetten en dan eigenlijk met geen oplossing komen, als ik met de goeie mensen (ja die heb je gelukkig ook) aan de lijn komt gaat het allemaal een stuk vlugger;)
Dan heb je gewoon geluk gehad, je hebt meer gekregen dan waar je recht op hebt. En nog steeds klagen over Ziggo? Je zou je handen dicht mogen knijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:29
Vreemd, ik lijk ineens een hogere upload te hebben (6641 met AIE-E).

Ziggo Speedtest
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/773601424.png

Upload van 32MB.bin naar m'n FTP server
code:
1
Status: File transfer successful, transferred 33.554.432 bytes in 32 seconds

Die upload komt neer op 8,39Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Laatst online: 07-05 23:55
The Realone schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:02:
Upload van 32MB.bin naar m'n FTP server
code:
1
Status: File transfer successful, transferred 33.554.432 bytes in 32 seconds

Die upload komt neer op 8,39Mbit/s.
Ik weet niet hoe jij rekent, maar een 32 MB upload in 32 seconden is nog altijd strak 8 Mbit/s.
32 MB in 32 seconden = 1MB in 1 seconde = 8Mbit / s

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:54

TheVMaster

Moderator WOS
tss68nl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:26:
[...]

Ik weet niet hoe jij rekent, maar een 32 MB upload in 32 seconden is nog altijd strak 8 Mbit/s.
Dan nog steeds : 'Normaal' gesproken heb je een 50/5 Mbit. Als hij dan 8Mbit up haalt..tja..da's wel sneller dan het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
[...]

Op het moment niet, maar heb ook bij meerdere gewerkt (incl. ISP's, 2e en 3e lijn)
Dreigen helpt niet idd, echter uitlachen is onbeschoft, hoe lullig de klant ook tegen je doet.
Als je moet lachen, druk dan je microfoon ff uit.
combi van
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat je als helldesker bent, dien je mensen naar je vermogen te helpen.
Gelul, 9 van de 10 keer zijn het gesjeesde studenten of studenten met een bijbaan, die een script volgen. Niks ICT'ers. ICT'ers zitten pas op de hogere levels. Heb je de mazzel een ICT'er aan de lijn te hebben, dan helpen ze je meestal wel, juist omdat een niet standaard probleem een uitdaging is, vergeleken met het standaard werk. Voorwaarde is wel dat je zelf (als klant) geen mongool bent en beleefd blijft.

Maar wat ik niet verwacht als klant is bijdehand kutgedrag van degene die ik aan de lijn krijg:

een paar voorbeelden:

- "ja meneer, is niet mijn verantwoordelijkheid, u bent zelf zo dom geweest" (als zij een zending kwijt zijn)
- "ja wat nou medewerker, meneer, de schoonmaker is hier ook een medewerker" (als ik koud ben doorverbonden, de situatie uit probeer te leggen en de helpdesker te lui is om de CRM applicatie te checken)
- "Als u internetproblemen hebt, kijk dan op onze site, reset modem bla bla bla" (de computer, als ik het menu heb gekozen voor telefoon problemen, besides, als me internet er uit ligt, kan ik niet naar de site)

Maar goed, ontopic:

vandaag dus ook weer gebeld, ze zouden een nummer overgooien, niet gedaan natuurlijk. Heb ik twee lijnen, ipv 1. Staat pas gequeued voor 6 maart, maar goed. Heeft me wel weer een half uur gekost om uit te zoeken.

me internet is trouwens niet verkeerd en hopelijk weet ik er iets meer upload uit te persen als ik een nieuwe NIC in me router gooi.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/773723925.png

[ Voor 3% gewijzigd door Tha_Butcha op 26-02-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Bullet NL schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:18:
[...]

Wanneer je op dit moment een Motorola modem hebt zal je nog niet de verhoogde (nieuwe) snelheid hebben.
Tenzij Ziggo de verhoging van 20 naar 22Mbit bij jou uitvoert medio Zomer dit jaar.

Het Motorola modem is een Eurodocsis 2.0 modem. De maximale snelheid ligt in de parktijk van dit modem rond de 30Mbit. Echter Ziggo kiest voor de aanstaande snelheids verhoging een foutmarge, denk dat ze met testen hebben gezien dat die 30Mbit niet overal haalbaar is. vandaar dat de Eurodocsis 2.0 gebruikers straks naar 22Mbit gaan. Een volgende verhoging is voor deze gebruikers pas mogelijk wanneer ze een Eurodocsis 3.0 modem ontvangen. En die zijn er nu simpel weg niet genoeg voor deze groep abonnees.
Mijn motorola modem is dus al uitgewisseld, ik heb een ubee modem. Daarmee zou ik 30mbit krijgen (begin maart was voor Den haag de planning), en mijn modem is daar dus al klaar voor.
De vraag was dus of de verhoging naar 30mbit zoals oorspronkelijk geplanned was wel gewoon doorgaat voor de regio's die al een Eurodocsis 3.0 modem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:54:
[...]

Dan nog steeds : 'Normaal' gesproken heb je een 50/5 Mbit. Als hij dan 8Mbit up haalt..tja..da's wel sneller dan het zou moeten zijn.
Iets soortgelijks hier (Utrecht).... Heb 20/3, maar uploaden gaat met 800KB/s. Mij hoor je niet klagen iig :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo; van de zomer tot 120MB/s
Ook Ziggo is druk bezig om de internetsnelheden te verhogen. De kabelaar liet deze week doorschemeren dat de snelheid van de ‘Extra’ abonnementen opgekrikt gaan worden tot 120MB/s. Deze zomer moeten de snelheden opgevoerd zijn. Voor de ‘Extra’ abonnementen wordt er gebruik gemaakt van de docsis 3.0 codering om snelheden tot 120MB/s te halen. De andere abonnementen kunnen nog af met docsis 2.0, aldus Ziggo. De snelheden van de ‘Basis’ en ‘Plus’ pakketten worden ook verhoogd.

In een paar gemeenten is getest met docsis 3.0. "Het succes in de proefgemeenten is gigantisch", aldus de woordvoerder van Ziggo. "Daardoor is het lastig om docsis 3.0-modems in voldoende mate te leveren. In de hele wereld is de aanvoer van de modems tegen redelijke kosten problematisch. We willen toch de prijzen van alle pakketten gelijkhouden."

Volgens Vos (woordvoerder Ziggo) begint Ziggo in juli met de uitrol van de nieuwe snelheden en zal deze gefaseerd uitgevoerd worden. Wanneer de Z3- en Alles-in-één-klanten wel een docsis 3.0-modem en bijbehorende snelheden tegemoet kunnen zien kon hij nog niet aangeven.
http://www.tv-telefonie-i...e_zomer_tot_120mb_s_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het Ubee modem al een Docsis 3.0 modem was. Wat is dan feitelijk het verschil tussen die Ubee modems en de Motorola modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 06:25

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

SyS_ErroR schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:11:
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het Ubee modem al een Docsis 3.0 modem was.
Dat is ook zo. Alleen zijn er momenteel dus niet genoeg voor alle Ziggo klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
er wordt dus 50 mbit gegeven bij z3 op docsis2.0 modems... Waarom moet plus dan naar die zielige 22mbit? Ik voel me genaaid ten opzichte van de andere verhogingen en de eerder gepubliceerde 30mbit. En dan laat ik het uitstel Q1 naar zomer nog buiten beschouwing... Slecht stukje verwachtingsmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Helsie schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:37:
[...]
er wordt dus 50 mbit gegeven bij z3 op docsis2.0 modems... Waarom moet plus dan naar die zielige 22mbit? Ik voel me genaaid ten opzichte van de andere verhogingen en de eerder gepubliceerde 30mbit. En dan laat ik het uitstel Q1 naar zomer nog buiten beschouwing... Slecht stukje verwachtingsmanagement.
Nee de z3 abonnees krijgen/hebben eurodocsis3.0 modems want 50Mbit zal in praktijk nooit gehaald kunnen worden met een eurodocsis2.0 modem dus als dat stukje klopt over z3 mensen die de nog geen eurodocsis 3.0 modems hebben zullen ze ook geen 50Mbit krijgen. Ik geloof dat er op het multikabel netwerk ooit iets van rond 30Mbit max stabiel aangeboden kon worden op eurodocsis2.0.

[ Voor 17% gewijzigd door ADDG op 27-02-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Helsie schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:37:
[...]
Heb ik al eerder gezegd, Ziggo hoopt zo dat iedereen het dure extra pakket neemt, dat noemen ze marketing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-10 07:56
@DJ-Visto: Je punt is duidelijk. We zijn allemaal zwaar onder de indruk van je intelligentie. Maar zoals reeds eerder gezegd heb je alleen jezelf ermee met het dreigen en eventueel ook nog je ouder/voogd. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een 14 jarige (met alle respect) naar het hoofdkantoor stapt en dan een internetverbinding proberen te eisen. Ze sturen je dan regelrecht naar buiten en lachen je achteraf wat uit..

@marcel23456:
Dat lijkt mij toch logisch, als jij een bedrijf hebt dan wil je toch ook dat mensen het dikste abonnement bij jou aanschaffen en niet de laagste omdat je dan op jaarbasis net iets minder winst maakt? Maar niet getreurd, Ziggo komt binnenkort wel met een upgrade voor het AiE-P-pakket het is alleen nog maar een kwestie van geduld hebben.

@On-Topic:
Vandaag heb ik eens proberen te TV-kijken per spotlight. Het ziet er alleen naar uit dat de linkjes allemaal doodlopen en alles behalve beeld weergeven. :)

Verder heb ik eigenlijk niets meer te klagen over Ziggo. Ondertussen al meer dan 2 week non-stop online, geen enkele reset hoeven te geven dus wat mij betreft mogen ze zo doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Tha_Butcha schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:19:
Dreigen helpt niet idd, echter uitlachen is onbeschoft, hoe lullig de klant ook tegen je doet.
Als je moet lachen, druk dan je microfoon ff uit.

Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat je als helldesker bent, dien je mensen naar je vermogen te helpen.

Gelul, 9 van de 10 keer zijn het gesjeesde studenten of studenten met een bijbaan, die een script volgen. Niks ICT'ers. ICT'ers zitten pas op de hogere levels. Heb je de mazzel een ICT'er aan de lijn te hebben, dan helpen ze je meestal wel, juist omdat een niet standaard probleem een uitdaging is, vergeleken met het standaard werk. Voorwaarde is wel dat je zelf (als klant) geen mongool bent en beleefd blijft.
Ik bedoel ook niet dat je de klanten in hun gezicht uitlacht, dat zou niet professioneel zijn, maar onderling, tussen de informanten tijdens hun koffiepauzes, wordt er wel om zo iemand gelachen.

Als helpdesker dien je je script te volgen, punt uit. Ik kan me niet voorstellen dat het jou anders geleerd is. Het zou niet mogen uitmaken of je Truus Breinaald of Bill Gates aan de lijn krijgt, als klant zou je op dezelfde vraag ook hetzelfde antwoord horen te krijgen. Ik snap wel dat een helpdesker met een ICT achtergrond graag een extra stapje doet maar als de auditor erachter komt dat hij/zij het script niet gevolgd heeft krijgt hij/zij evengoed commentaar.

Sorry, maar ik krijg ergens het idee dat je denkt dat iedereen wel informant kan worden. Dat is gewoon niet waar en in ieder geval niet mijn ervaring. Voordat je aangenomen wordt moet iedereen een MEURS test afleggen, een test in grammatica, typevaardigheid, analytisch vermogen, luistervaardigheid en dergelijke. Toch al gauw 10 verschillende onderdelen. Slechts 1 van de 3 sollicitanten wordt aangenomen en degene met een ICT achtergrond heeft wel degelijk een streepje voor.
marcel23456 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 01:58:
Heb ik al eerder gezegd, Ziggo hoopt zo dat iedereen het dure extra pakket neemt, dat noemen ze marketing :(
Ik denk eigenlijk dat ze de problemen waar ze nu tegenaan lopen niet van tevoren voorzien hebben. Een verwachting wekken en het dan uiteindelijk niet waar kunnen maken is niet iets wat een bedrijf graag doet. Ziggo weet als geen ander dat dit ten koste kan gaan van hun geloofwaardigheid. Als er een alternatief is lopen de klanten weg (in mijn geval is er geen alternatief trouwens).

Het is me niet duidelijk waar jouw afkeurende smiley precies op slaat. Op marketing? Ziggo is, net als andere providers, niet in de eerste plaats een dienstverlenend maar een commercieel bedrijf dat vooral een zo hoog mogelijke winst probeert te behalen. Zolang je dat maar blijft beseffen is er niks aan de hand. Ziggo mag best proberen jou te doen overstappen op een duurder abo, jij blijft degene die de beslissing neemt en het aanbod kunt weigeren.

[ Voor 55% gewijzigd door grun93 op 27-02-2010 10:33 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
grun93 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 08:45:
[...]

Het is me niet duidelijk waar jouw afkeurende smiley precies op slaat. Op marketing? Ziggo is, net als andere providers, niet in de eerste plaats een dienstverlenend maar een commercieel bedrijf dat vooral een zo hoog mogelijke winst probeert te behalen. Zolang je dat maar blijft beseffen is er niks aan de hand. Ziggo mag best proberen jou te doen overstappen op een duurder abo, jij blijft degene die de beslissing neemt en het aanbod kunt weigeren.
Als deze marketing is gebasseerd op leugens en vervolgens gebruiken ze die strategie om mensen ook nog eens en duurder product te laten nemen, ja, dan gebruik ik dat afkeurende icoontje. :(

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mee eens.
Natuurlijk begrijpt iedereen hier dat Ziggo als eerste prioriteit heeft om het netwerk stabiel te krijgen.

Echter... vorige jaar is iedereen lekker gemaakt met de verhogingen en dat daarop heel snel de volgende verhoging zou volgen. Daarna wordt dit niet waargemaakt en Ziggo doet alsof haar neus bloed. Da's niet echt netjes hoor.

Maar goed. Ik zeg: De verhoging van deze zomer is eerst zien en dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe snelheden zijn nu beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht en Den Haag. Eind zomer 2010 geldt de snelheidverhoging ook in de rest van het Ziggo-gebied.

Klik hier

Iemand in Den Haag al de nieuwe snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:29
tss68nl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:26:
[...]

Sorry, was even vergeten dat we op GoT zitten waar bij elke reply eerst iedere letter en cijfer getoetst moet worden op kwaliteit i.p.v. dat er naar de eigenlijke inhoud gekeken wordt. :X Zie de reply van TheVMaster om te begrijpen wat er in mijn post staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015
Wordt de 80Mbit/s upgrade voor Alles in 1 Extra nu overgeslagen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-10 07:56
Ja zoals ook al eerder in het artikel is gezegd op de FP.
Pagina: 1 ... 20 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!