Verwijderd

Ik heb hier in Utrecht(3534) een nummer in de 10.189 reeks. Als je een cisco hd ontvanger kan je kijken in welke range je modem zit.
Zijn er al mensen die in deze regio een snelheidsverhoging hebben ?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
wrcveen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:53:
Hoe zit het met het IP adres? Deze is dynamisch toch? Maar waneer verloopt deze gemiddeld?
Als Ziggo daar zin in heeft, of als je een andere router erop aansluit. Geen peil op te trekken dus.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Royal schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:44:
[...]

Ehm mijn excuses, heb die hele post verkeerd gelezen. Maar ik denk dat de gemiddelde HD-medewerker niet eens weet waar het IP van het modem te vinden is.
Ik heb toen ik mijn Ubee modem net had (oktober 2009) het IP gewoon gekregen van een 1e lijns helpdesk medewerker. Daarna begon iedereen met scannen e.d.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:07

DyStiC

'Atta way, baby!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:05:
[...]

Range gescanned (dit keer met Advanced IP scanner), maar geen geluk, ben nu maar weer 10.160.0.0 tot 10.172.255.255 aan het scannen. Maar krijg toch steeds meer het gevoel dat ik iets mis, kan geen router setting vinden die het zou kunnen blocken (mocht iemand het ip adres wel achterhaald hebben met een d-link dir-655, kan ie dat dan posten, weet ik iig dat het daar niet fout zit, maar gewoon de juiste scoop nog niet gevonden heb.)
Ik heb ook een dir-655 (niet dat dat enig invloed heeft). Je hoeft verder niets moeilijks in te stellen, gewoon een range aangeven en scannen. Ik heb SoftPerfect Network Scanner gebruikt.

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Kan al 2 dagen maar 2 threads (ipv 4) gebruiken in mijn newsgroup clients op de ziggo servers.
Iemand meer last van ? Idee wat het kan zijn ?

Verwijderd

Hey allemaal,

ben dus van plan ik het nieuwe huis over te stappen naar ziggo 8)

Nu vroeg ik me een paar dingetjes af:

1) Als ik nu het alles-in-1 pakket pak van 51,50 met 20Mbit down and 3Mbit up, kan ik dan straks ook
echt gaan downloaden met snelheden van ongeveer 2000/2500 kilobyte per seconde? Het maakt dan niet uit
dat ik in een boeren gehuchtje woon omdat het via de kabel gaat?

2) Stel ik koop voor mijn 2e en mijn 3e tv ook een digitale ontvanger, kan ik dan bij Ziggo nog twee smartcards
bestellen zonder extra kosten? (Vooral dit is me nog niet helemaal duidelijk...)

Ik hoop dat iemand wat antwoorden op mijn vragen heeft :)

Met vriendelijke groet,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05

rally

Deyterra Consultancy

1) Ja, en als je niet bij die snelheid in de buurt komt, is er wat mis met je aansluiting en komt Ziggo het repareren (mits het niet je eigen schuld is ;) )
2) Ja, je kunt maximaal 3 smart-cards activeren op 1 abonnement.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle antwoord rally :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:35:
Hey allemaal,

ben dus van plan ik het nieuwe huis over te stappen naar ziggo 8)

Nu vroeg ik me een paar dingetjes af:

1) Als ik nu het alles-in-1 pakket pak van 51,50 met 20Mbit down and 3Mbit up, kan ik dan straks ook
echt gaan downloaden met snelheden van ongeveer 2000/2500 kilobyte per seconde? Het maakt dan niet uit
dat ik in een boeren gehuchtje woon omdat het via de kabel gaat?

2) Stel ik koop voor mijn 2e en mijn 3e tv ook een digitale ontvanger, kan ik dan bij Ziggo nog twee smartcards
bestellen zonder extra kosten? (Vooral dit is me nog niet helemaal duidelijk...)

Ik hoop dat iemand wat antwoorden op mijn vragen heeft :)

Met vriendelijke groet,
Sander
Voor meerdere TV's heb je per tv een smartcard a €30 nodig (maximaal 3 per abbo) en een digitale ontvanger (€100)
dus niet zoals hierboven dat het volledig gratis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Juiste aanvulling.

De smartcards kosten i.d.d. geld, evenals de decoders. Maar je betaald niets extra's voor de digitale basis kanalen en elke digitaal pakket wat je neemt kun je *gratis* activeren op maximaal 2 andere smart cards (totaal dus 3 smart cards).

Even voor de volledigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Lucky0wn schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:47:
[...]
Voor meerdere TV's heb je per tv een smartcard a €30 nodig (maximaal 3 per abbo) en een digitale ontvanger (€100)
dus niet zoals hierboven dat het volledig gratis is :P
Decoders koop je op Marktplaats en smartcards bij 4launch, dan kost het al met al minder dan de helft t.o.v. Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, help me out here. :(

Situatie, Digitale TV + extra en HD zenders
oud klantnummer: TV Extra + HD
recent klantnummer: Cai rechten

Afgelopen maandag heb ik gebeld met de helpdesk ivm storingen aan het beeld.
Had kenbaar een oud klantnummer die wel actief was ingetoetst.
Deze was niet bekend bij Ziggo.
Ben doorverbonden met de wijiziging afdeling, het is mij toegezegd het oude klantnummer op te heffen en het abbonement over te zetten naar het recente klantnummer.
Ik ging er vanuit dat het geregeld was. Echter ging rond 18u het signaal op E30-4. :X

Sindsdien hebben ze mij duidelijk gemaakt dat het om een verhuizing gaat, dwz dat de smartcard wordt gedeactiveerd en wordt geactiveerd op het recente klantnummer.
Dit mag maximaal 48u duren.

Woensdag nog maar eens proberen of het nu wel ging werken.
Nog steeds "E30-4 even geduld aub" op de decoder.
Dus gisteren nogmaals gebeld met Ziggo, medewerker van de helpdesk heeft wat aanpassingen gedaan.
Er was volgens hem nog geen aanvraag gedaan op het nieuwe adres?!

Ben de weg inmiddels behoorlijk kwijt met Ziggo. :X
Iemand tips om alles werkend te krijgen?
heb nu al meer dan 30min aan de lijn gehangen.... snap er niks meer van

Edit, heb ff Ziggo Groningen gebelt, ze hebben een klantenbalie.
Ga daar ff langs met mn smartcard, ben benieuwd wat ze kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 19-02-2010 11:40 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand hier dit herkend, ik heb 2 zenders BBC2 en ESPN die eigenlijk altijd storen waardoor het niet tot amper te kijken valt. De kaart eruit hielp ook niet, misschien iemand een oplossing? :)

Voor de rest bevalt digitale tv van Ziggo wel prima eigenlijk, alleen hoor van veel mensen dat het internet toch wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:56
Zo nog 3 weekjes en dan gaan we verhuizen naar een nieuw adres.
Waar we dus over moeten stappen op Ziggo.

Paket waar we op willen overstappen is het alles in 1 paket. Ik zit te denken aan het plus pakket.
20 Mbit/s 3 Mbit/s

Nu zit hier een actie van een HD ontvanger van 149 euro.
Is het verstandig om deze ontvanger aan te schaffen?

Specs zijn dat deze ontvanger ook via Scart aangesloten kan worden, eerste maanden zullen we nog op een 32" philips tft paneel kijken, zonder HDMI of component aansluiting. Scart zal het dus worden...

Of toch kiezen voor een SD ontvanger? Deze is 49 euro. en later een HD ontvager er bij bestellen..

Ik zit nu beetje in dat dilema.. Denk dat ik binnen 6 maanden wel een HD tv kan kopen. Maar kan ook iets langer duren. Maar voorbereid zijn op de toekomst is ook niet verkeerd natuurlijk ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou voor de HD ontvanger gaan. HD is zoveel mooier op een TV, en als je toch van plan bent om binnen een half jaar een full HD tv te nemen, dan zou ik nu alvast een HD ontvanger kopen. Dat scheelt je straks weer 200+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zou er als je er op dit moment nog niks aan hebt het maar even voorbij te laten gaan, je zegt zelf al dat het nog even kan duren misschien en ik denk dan toch wie weet wat de prijzen in de tussentijd doen. Aan de andere kant is het lekker als je het dan al binnen hebt, toch even zelf afwegen wat je het belangrijkste vind denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Pfieuw.... het is opgelost! :)
Zo konden nu eindelijk mn smartcard weer activeren.

Mn vriendin zal ook weer blij zijn.... :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

To_Tall schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:25:
Zo nog 3 weekjes en dan gaan we verhuizen naar een nieuw adres.
Waar we dus over moeten stappen op Ziggo.

Paket waar we op willen overstappen is het alles in 1 paket. Ik zit te denken aan het plus pakket.
20 Mbit/s 3 Mbit/s

Nu zit hier een actie van een HD ontvanger van 149 euro.
Is het verstandig om deze ontvanger aan te schaffen?

Specs zijn dat deze ontvanger ook via Scart aangesloten kan worden, eerste maanden zullen we nog op een 32" philips tft paneel kijken, zonder HDMI of component aansluiting. Scart zal het dus worden...

Of toch kiezen voor een SD ontvanger? Deze is 49 euro. en later een HD ontvager er bij bestellen..

Ik zit nu beetje in dat dilema.. Denk dat ik binnen 6 maanden wel een HD tv kan kopen. Maar kan ook iets langer duren. Maar voorbereid zijn op de toekomst is ook niet verkeerd natuurlijk ;)
Ik denk dat je beter geen ontvanger erbij moet kopen en wachten tot je een HDTV hebt en dan een CI+ module kopen (moet de nieuwe tv het natuurlijjk wel ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die HD ontvanger van 149 euro is ook gelijk interactief. Dat is een CI+ module niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 20-10 20:17
Ziggo is al 4 dagen erg onstabiel in Den Haag. Om gek van te worden. Om de paar minuten gaat de snelheid ineens naar <200kbit en dan weer omhoog en soms valt de verbinding helemaal weg en komt het weer terug!

Tot heden was ik een heel tevreden klant van Ziggo!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 23:50
ik woon ook in Den Haag 2521RX en bij mij is sinds de firmware alles zeer stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Scan heeft niets opgeleverd (van 10.160.0.0 tot 10.172.255.255), heb gisteren maar ticket ingeschoten bij Ziggo helaas nog geen antwoord gekregen. Ik begin me af te vragen of er nog wel een logica zit in het uitdelen van de ipadressen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 23:50
Ik heb een 2de smartcard geactiveerd, na de "trial" periode van 1 maand. Het rare is dat ik na de activatie,
meteen weer kon kijken, en dat ik alle pakketten heb :S. ik weet 100% dat ik niet alles heb aangevinkt.
De hoofd smartcard heeft wel gewoon alleen de normale pakketten.

Iemand bekend met dit probleem/genot ?

[ Voor 7% gewijzigd door Djankie op 19-02-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:29:
Die HD ontvanger van 149 euro is ook gelijk interactief. Dat is een CI+ module niet...
Dar heb je gelijk aan, maar je zit wel weer met een extra kastje en dus afstandbediening.
En interactief kan veel mensen (waaronder ik) gestolen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 19-02-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 21-10 07:42
Djankie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:09:
Ik heb een 2de smartcard geactiveerd, na de "trial" periode van 1 maand. Het rare is dat ik na de activatie,
meteen weer kon kijken, en dat ik alle pakketten heb :S. ik weet 100% dat ik niet alles heb aangevinkt.

beetje afhankelijk wat je bedoelt met de normale pakketten. In theorie zou je willen dat je 2e smartcard gelijk is aan je 1e. Ik heb gewoon het digi pakket. Toen ik m'n 2e smartcard geactiveerd had, had ik 2 weken alle zenders, daarna had ik hem geactiveerd via de website en had ik m'n volledige pakket der op, maar gelijk aan m'n eerste smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Misschien is het handiger als mensen met vragen over Ziggo TV dit publiceren in
Ziggo interactieve Televisie

Dit topic gaat over Ziggo Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:50:
[...]
beetje afhankelijk wat je bedoelt met de normale pakketten. In theorie zou je willen dat je 2e smartcard gelijk is aan je 1e. Ik heb gewoon het digi pakket. Toen ik m'n 2e smartcard geactiveerd had, had ik 2 weken alle zenders, daarna had ik hem geactiveerd via de website en had ik m'n volledige pakket der op, maar gelijk aan m'n eerste smartcard.
De 2de kaart is altijd gelijk aan de hoofdkaart, bij ons heeft de hoofdkaart naast het totaal pakket ook HD pakket en die kan ik op mijn kaart, de 2de dus, ook gewoon kijken, waarbij ik ook een 5050 Humax heb en beneden staat de 5000 die met het hele Alles In 1 pakket kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desocupada
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:10
Online Backup is nu via de Ziggo website te bestellen, zag hem ineens tussen de Extra Diensten staan.

Aangemeld en kreeg direct een mailtje met de activeringscode voor de clientsoftware. Back-up loopt inmiddels :)

https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/online-backup/

Living on the edge gives me a view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lisadr schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:06:
Misschien is het handiger als mensen met vragen over Ziggo TV dit publiceren in
Ziggo interactieve Televisie

Dit topic gaat over Ziggo Internet
Nope, dit topic gaat over ervaringen met Ziggo in het algemeen (dus niet alleen internet), zie titel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 20-02-2010 11:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 15:33
Ik ontvang net een brief van ziggo waarin ze mij mededelen dat de snelheid van mijn Z3 abbo wordt verhoogd van 25/4 naar 80/5 Mbit/s. Geldt voor regio Utrecht met postcode 35XX. Nog meer mensen deze brief ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Bijzonder, volgens Ziggo:
Het IP-adres van uw modem is 192.168.100.11

Krijg er uiteraard geen resultaat op (en nee, mijn interne nummering is 192.168.0.x), eens kijken of een mapping wil helpen. Maar raar dat het niet in de 10.x.x.x reeks zit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:41:
Bijzonder, volgens Ziggo:
Het IP-adres van uw modem is 192.168.100.11
Dit is 'em: 192.168.100.1

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Desocupada schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:11:
Online Backup is nu via de Ziggo website te bestellen, zag hem ineens tussen de Extra Diensten staan.

Aangemeld en kreeg direct een mailtje met de activeringscode voor de clientsoftware. Back-up loopt inmiddels :)

https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/online-backup/
Kan je dit ook doen met meerdere clients (we hebben 8 computers hier thuis)?
Dat is wat? (iig niet mijn modem, ook niet mijn router).

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-02-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
192.168.100.1 is het ip adres voor arris en motorola modems. Ubee modems zitten in een heel andere reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Djankie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:09:
Klopt, je krijgt eerst 21 dagen alles zonder dat registratie nodig is, na registratie krijg je weer 30 dagen.
Volgens mij kan je ook het beste wachten tot de 21 dagen om zijn dan via de website registreren, zo heb je het langst plezier van de preview.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

job schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:58:
192.168.100.1 is het ip adres voor arris en motorola modems. Ubee modems zitten in een heel andere reeks.
Ik heb een Ubee en dit is het antwoord wat ik kreeg op de vraag wat mijn interne IP is van mijn modem.
Ik weet inmiddels dat dit gewoon niet klopt, ga de vraag nog een keer inschieten en hopen dat iemand die wel goed leest het oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:52:
[...]

5 weken zonder enige uitval? Dan heb je zelfs de nieuwe Firmware nog niet erin zitten :D Want die bestaat pas 2 weken o.i.d.

Maar ik neem aan dat je de modem dan zelf even handmatig hebt gereset
Geen idee, maar sinds half januari heb ik geen problemen meer (JvS in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7").

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desocupada
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:55:
[...]

Kan je dit ook doen met meerdere clients (we hebben 8 computers hier thuis)?
Op de Ziggo site staat:
Als je één licentie hebt:

* Je kunt één kopie van het programma installeren op een computer.
* Iedere gebruiker meldt zich aan met dezelfde gebruikersnaam en kan een back-up maken van zijn/haar eigen bestanden.

Als je meerdere licenties hebt kunt je meerdere kopieën van het programma installeren op een of meer computers.

* Iedere gebruiker meldt zich aan met zijn/haar eigen naam en kan back-ups maken van eigen bestanden.
* Iedere gebruiker kan alleen eigen bestanden, waarvan een back-up is gemaakt, weergeven.
Bij het bestellen kon ik alleen kiezen voor "Online Backup voor 4,95 per maand", ik neem aan dat dit één licentie is.

Heb de client zojuist even op een andere machine geïnstalleerd en kan met dezelfde licentie (tegelijk) back-uppen en restoren. Alle bestanden komen echter wel in 1 virtuele directorystructuur terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Wildfire

Joy to the world!

Desocupada schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:09:

[...]

Heb de client zojuist even op een andere machine geïnstalleerd en kan met dezelfde licentie (tegelijk) back-uppen en restoren. Alle bestanden komen echter wel in 1 virtuele directorystructuur terecht.
Ik heb sinds kort Acronis Online Backup maar het heeft nog geen enkel moment gewerkt. Continu time-outs etc. dus ik overweeg die dienst op te zeggen. Wellicht dat Ziggo nu een mooi alternatief is met deze dienst.

Ik vraag me af: zou het backup-programma op een server OS geinstalleerd kunnen worden? Ik draai hier thuis een W2K8 R2 servertje en het zou handig zijn als de backup via deze server kan lopen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Zojuist een brief van ziggo in de bus dat de snelheden hier in Utrecht zijn verhoogd naar 120/10 Mbit/s.
Speedtest laat wel een verhoogde upload zien, maar de download blijft 't zelfde als voorheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/723114872.png

Ik denk dat dit niet echt aan de thuisinstallatie ligt:
-Ubee EVM 3200 (ziggo modem)
-D-LINK DIR 665 router
-gigbit netwerkkaart
=> en dit bedraad

[ Voor 20% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 20-02-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Laatst online: 28-08 15:42
Probeer eens speedtest.ziggo.nl. Niet altijd zijn speedtests betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:28:
Ik denk dat dit niet echt aan de thuisinstallatie ligt:
-Ubee EVM 3200 (ziggo modem)
-D-LINK DIR 665 router
-gigbit netwerkkaart
=> en dit bedraad
Denken is niet genoeg, altijd eerst testen zonder router, rechtstreeks de pc met de kabel aan het modem.
Wel even stroom van het modem af voordat je je pc eraan hangt, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Nu online
Ah, das al een beter resultaat!
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/767735364.png

Ik deel de router met de rest van 't huis. DIe vinden 't niet leuk als ik de boel ontkoppel. Vandaar dat ik met de router test.

Maar misschien wordt 't tijd om een abbo te nemen dat een slagje trager is. Ik zou niet meer weten wat ik met de snelheid moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:32:
Ah, das al een beter resultaat!
[afbeelding]

Ik deel de router met de rest van 't huis. DIe vinden 't niet leuk als ik de boel ontkoppel. Vandaar dat ik met de router test.
Dat begrijp ik, maar dan weet je nooit of je ook daadwerkelijk de max haalt.
Jij test nu de boel, maar tegelijkertijd zitten je huisgenoten ook op het, en je router kan eventueel de snelheid beinvloeden. Dus dan moet je er maar vanuit gaan dat het wel goed zit :)
Maar misschien wordt 't tijd om een abbo te nemen dat een slagje trager is. Ik zou niet meer weten wat ik met de snelheid moet.
Klopt, 120Mbit is echt snel, Meer dan 50 zou ik ook niet nodig hebben.
Wel raar die scheve verhouding nu dat sommige steden een stuk sneller zijn.
Zo langzamer hand zou meer upload een stuk welkomer zijn dan download.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 20-02-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desocupada
Desocupada schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:09:
[...]
*Update*

Na ongeveer een uur wordt 1 van de 2 clients uitgelogd met de melding dat de licentie op een andere machine is geïnstalleerd. Je kan het dus effectief maar op 1 machine gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Nu online
job schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:48:
[...]
Dat begrijp ik, maar dan weet je nooit of je ook daadwerkelijk de max haalt.
Jij test nu de boel, maar tegelijkertijd zitten je huisgenoten ook op het, en je router kan eventueel de snelheid beinvloeden. Dus dan moet je er maar vanuit gaan dat het wel goed zit :)
Mijn huisgenoten zijn niet zo actief als ik. Ze hebben ook allemaal draadloos internet dat veel trager is. Ik verwacht weinig vertraging door hun.
De router vertraagt natuurlijk wel. Maar ik had op zijn minst wel een verbetering met speedtest verwacht.
job schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:48:
[...]
Klopt, 120Mbit is echt snel, Meer dan 50 zou ik ook niet nodig hebben.
Wel raar die scheve verhouding nu dat sommige steden een stuk sneller zijn.
Zo langzamer hand zou meer upload een stuk welkomer zijn dan download.
Ik ben ook zeker blij met de upload die verhoogd is. Maar 120Mbit/s... Hoe snel kan ik films kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vond 20/3 al erg snel. Nu met 30/4 heb ik echt meer dan genoeg. Ik gebruik ook nog eens torrentsites met ratio's, dus moet uploaden. Nou, geen enkel probleem. Gelimiteerd op 250KB/sec gaat het prima. Kan nu naar 350KB/sec :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:07

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Vandaag een brief gehad van Ziggo met de vraag of ik m'n oude Motorola terug wil sturen omdat ze die nog niet hadden ontvangen, anders kon het zijn dat er kosten in rekening gebracht zouden worden.
Nu dat m'n Ubee het inmiddels prima doet stuur ik de Motorola maar gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Raven schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:31:
[...]

Nope, dit topic gaat over ervaringen met Ziggo in het algemeen (dus niet alleen internet), zie titel ;)
Oh dacht ik om dat het stond bij "Internetproviders en Hosting"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Net m'n nieuwe Ziggo lijn geinstalleerd thuis (all-in-one plus). Ubee modempje gekregen. De snelheid is iig prima:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/724018929.png
(zou 20/3 moeten zijn)

Kan ik nog ergens zien of ik de nieuwe firmware-versie van de modem heb? Blijkbaar zorgde de oude versie voor storingen af en toe?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het eigenlijk mogelijk om TV op je laptop te kijken?

we hebben hier dat AIE en nu heb ik geen zin om een hele extra kabel te trekken naar mijn kamer (teveel boorwerk en een lelijke kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:22:

we hebben hier dat AIE en nu heb ik geen zin om een hele extra kabel te trekken naar mijn kamer (teveel boorwerk en een lelijke kabel).
Ik deed dat altijd via https://www.ziggo.nl/#spotlight Live TV. Maar die werkt al een tijdje niet meer volgens mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja, kan door deze tutorial te volgen: ThinkPad's TweakBlog: Televisie kijken op je PC via WiFi, met een Ziggo internet verbinding (meer zenders dan alleen NED1)

Of deze: http://files.tweakers.net/player.exe is een programmaatje wat eigenlijk hetzelfde doet :P

Gebruik ik redelijk vaak, maar de servers daar bij Ziggo willen er nog wel eens uit liggen, dat is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:22:
Meestal kun je de coax/ethernet/telefoonkabel(s) redelijk wegwerken als je een beetje je best doet.

Mijn ervaring is dat dat ALTIJD de moeite waard is.

Prutsoplossingen met wireless, wazig beeld en het ontbreken van o.a. RTL4 kosten uiteindelijk alleen maar meer qua frustraties die je eraan overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijncas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Nu 2 jaar klant van Ziggo met alleen Z1 (tv op een humax decoder). Na lang denken over gestapt naar AiE-plus en ja hoor alles wat fout kan gaan, gaat fout. Nu, een maand na bestellen, heb ik slechts nog het ubee modem in huis. Ik zou jullie graag vertellen wat er allemaal fout is gegaan maar dat wordt een boek.

Mijn ''oude'' smartcard en decorder wil ik aan mijn moeder (ander adres) doneren en zelf verder gaan op de nieuwe ITV (cisco) decoder met nieuwe smartcard. Kan dat zomaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 20-10 15:44
martijncas schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:15:
Nu 2 jaar klant van Ziggo met alleen Z1 (tv op een humax decoder). Na lang denken over gestapt naar AiE-plus en ja hoor alles wat fout kan gaan, gaat fout. Nu, een maand na bestellen, heb ik slechts nog het ubee modem in huis. Ik zou jullie graag vertellen wat er allemaal fout is gegaan maar dat wordt een boek.

Mijn ''oude'' smartcard en decorder wil ik aan mijn moeder (ander adres) doneren en zelf verder gaan op de nieuwe ITV (cisco) decoder met nieuwe smartcard. Kan dat zomaar??
Zeker, werkt perfect, volgens mij kun je je smartcard overal mee naar toe slepen zolang er een ziggo verbinding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:47
Raar: heb de hele band van 10.160.0.0 tot en met 10.172.255.255 gescand en ben mijn modem niet tegengekomen. Via het resetten van mijn wachtwoord op eBay ben ik er wel achter gekomen dat "Hostcomputer van Internet Service Provider: 10.11.64.253 " is, maar als ik heel 10.11.a.b scan kom ik ook niks tegen. Een tracert geeft ook geen lokale adressen waar ik wat mee kan. Mijn gateway is 83.80.200.1 en mijn ip-adres zit in 83.80.206.bla.
Komt dit doordat mijn ip in de ziggo-zakelijk range zit? Of omdat mijn LAN een 10.x.y.z range is?
Ik moet toch op een of andere manier achter het ip-adres van mijn Ubee kunnen komen. Weet iemand misschien nog een afwijking of een ander trucje om het te vinden?
Postcode is trouwens nog steeds 3552...

[ Voor 10% gewijzigd door WEBsel op 21-02-2010 18:13 . Reden: gateway ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-10 23:48
Je kunt hem beter in de range scannen van 10.128.1.1 - 10.255.192.192.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001

Cheezus

Luiaard

Zijn er nog meer mensen die last hebben van een internet storing in Den Haag?
Zaterdag had ik van 16:00 tot 22:00 oid geen internet, gisteren stopte hij er weer me rond 14:00 en vanochtend deed ie het nog steeds niet :/

Modem komt gewoon niet online, aantal keer gereset maar dit mocht niet baten.

Edit:
Ik zie net dit op de ziggo site:
Groepsstoring van vrijdag 19 februari 22:20 uur tot zaterdag 20 februari 09:01 uur
Waarschijnlijk is de storing toch nog niet helemaal opgelost dan...

[ Voor 26% gewijzigd door Cheezus op 22-02-2010 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Heb al een week storing in Den Haag. Verbinding is vrij onstabiel en valt regelmatig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
hier in voorburg geen last van ( afklopt )
Ben wel nieuwsgierig of we binnen nu en ruim een maand nog de speedupdate krijgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29
Volkert schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:54:
[...]
Prutsoplossingen met wireless, wazig beeld en het ontbreken van o.a. RTL4 kosten uiteindelijk alleen maar meer qua frustraties die je eraan overhoudt.
Het niet kunnen bekijken van die RTL-bagger levert mij geen frustraties op hoor.... Die hete aardappel van Rick Nieman en consorten kan me gestolen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001

Cheezus

Luiaard

Ik heb geen last van een onstabiele verbinding (zoals met de vorige firmware van ubee) maar gewoon helemaal geen verbinding.
Zonet maar even de helpdesk gebeld en die kwam tot de conclusie dat de modem was overleden. Woensdag komt er een monteur die "alles in orde komt maken". Ik hoop het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er meer mensen met analoge tv waarbij het beeld en geluid haperend gaat?
NLD1-2-3 goed, RTL4-5-8/SBS6/NET5/Veronica hebben dat probleem, Ziggo TV is weer goed. TV Oost weer niet. TMF en WDR ook niet, maar de andere Duitse zenders zijn weer goed evenals de Belgische zenders.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heerlijk... Ziggo heeft weer een zooi facturen gestuurd en het is weer niet mogelijk om in te loggen op de site van Ziggo. Dit is elke keer als de factuur verzonden is (toeval?). Heb ik alleen last hiervan of zijn er meerdere gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nooit last van, als ik die mail krijg log ik in en kan ik direct mn factuur inkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 17:30

pim_rs

Stars and Stripes

Is het eigenlijk nog nodig om iets te doen om de nieuwe firmware op de Ubee te krijgen? Ik ging er eigenlijk vanuit dat het automatisch ging, maar vannacht en ook zojuist viel de verbinding weer eens weg. Het uit/aan zetten zorgt ervoor dat er dan weer direct verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:36

derx666

mecker ende blaet

Na het uit/aanzetten gaat je modem automagisch de laatste firmware van ziggo downloaden, daar hoef je verder niks voor te doen. Oftewel je hebt nu de laatste firmware er al op staan.
Ziggo kan dat schijnbaar ook remote regelen, maar daar wachten ze meestal mee, omdat anders de servers waar die firmware vanaf gehaald wordt het nogal zwaar te verduren krijgen als ineens alle modems tegelijk die firmware leechen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Iemand die bij Ziggo werkt vertelde dat Den Haag binnen 3 weken een upgrade krijgt. Weet niet of het 120mbit gaat worden. Maar de 20/3 gaat binnen 3 weken naar 30/4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04
hemiparo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:07:
Heerlijk... Ziggo heeft weer een zooi facturen gestuurd en het is weer niet mogelijk om in te loggen op de site van Ziggo. Dit is elke keer als de factuur verzonden is (toeval?). Heb ik alleen last hiervan of zijn er meerdere gebruikers?
Ik kan dat ook niet, maar de volgende dag wel. Op zich niet zo heel vreemd, Ziggo had eind vorig jaar ruim 3.255.000 users, als die allemaal op hetzelfde moment willen inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Ziggo All in one plus met zon ubee modem en heb de volgende problemen

1: Telefoon valt soms uit, kan ook ineens tijdens een gesprek gebeuren ( vanmorgen nog :( ) . Enige optie is dan de modem resetten

2: rtl4 beeld hapert soms in beeld

Heb onlangs een monteur langsgehad en die gaf aan dat de kabels niet goed aangesloten waren, wat bull was natuurlijk, maar dat heb ik ook wel verteld.

Iemand een oplossing wat te doen? als nl weer zon monteur langskomt heb ik het donkerbruine vermoeden dat hij toch niks kan constateren en dan blijf ik met hetzelfde gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Haperende RTL4? Had ik gister ook, met de analoge variant, samen met de nodige andere zenders.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet specifiek gisteren. is al een hele tijd zo. de argumentatie van ziggo was destijds dat ik het beste kon kijken naar signaalsterkte enzo in het humax decoder system menu. niet dat ik daar wijzer van werd.. ( staat altijd op 55 % signaalsterkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:10:
Ik heb Ziggo All in one plus met zon ubee modem en heb de volgende problemen

1: Telefoon valt soms uit, kan ook ineens tijdens een gesprek gebeuren ( vanmorgen nog :( ) . Enige optie is dan de modem resetten

2: rtl4 beeld hapert soms in beeld

Heb onlangs een monteur langsgehad en die gaf aan dat de kabels niet goed aangesloten waren, wat bull was natuurlijk, maar dat heb ik ook wel verteld.

Iemand een oplossing wat te doen? als nl weer zon monteur langskomt heb ik het donkerbruine vermoeden dat hij toch niks kan constateren en dan blijf ik met hetzelfde gedoe..
En de monteur heeft de kabels niet goed aangesloten vervolgens? En natuurlijk kan het daaraan liggen...

Vandaag wordt hier glasvezel mijn huis binnengetrokken, ik ben benieuwd, alhoewel ik niet denk over te stappen, ziggo bied mij 120/10, terwijl kpn niet verder komt dan 60/6 voor een bijna twee keer zo hoog maandbedrag.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige wat de monteur mbt die kabels is het controleren van de aansluitingen. volgens zijn constatering zat de aansluiting van de cai-kabel niet goed in de behuizing gedrukt. dat heeft ie gedaan..

geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14:25
Kees schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:13:
[...]
Terwijl kpn niet verder komt dan 60/6 voor een bijna twee keer zo hoog maandbedrag.
Je weet dat in het 2e kwartaal KPN de snelheden gelijk trekt? Dus dan zou het een 60/60 verbinding moeten worden. Misschien is juist die upload ook wel erg interessant. :)

EDIT: Zie hier

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 23-02-2010 12:20 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik heb nu eindelijk een nieuw modem, na veel gedoe, maar daar kon ziggo niets aan doen. Dat probleem lag bij TNT. Ik haal keurig de snelheid van 30 Mbit/s down en 4 Mbit/s up met mijn alles in 1 plus. Tot zo ver het goede nieuws.

We hebben sinds oktober alles via Ziggo en eind november kregen we de mail van de snelheidsverhoging. Die leek er elke keer niet te zijn, omdat we de snelheid niet haalden, maar dat bleek te komen door het limiterende modem. Mij is beloofd dat er mij een gestuurd wordt met brief om de zaak te activeren en hoe ik het oude modem moest retourneren. Naar een antwoordnummer werd mij gezegd.

Nu kreeg ik een doosje thuisgestuurd die zo uit een installatiepakket was gehaald. Er stond keurig zo'n logo van "module 2" op. Verder geen enkel begeleidend schrijven. Geen activatiecode en geen retourneerprocedure. De activatiecode is via het menu van ziggo te verkrijgen dus dat is geen probleem.

Nu ben ik blijkbaar te eerlijk, want ik had het oude modem bij het vuilnis moeten gooien, want ik wist tenslotte officieel niet beter toch? Maar netjes gebeld met de vraag: Wat te doen met het oude modem? Nu krijg ik ineens een postbusadres en moet ik de kosten gaan betalen van het opsturen.

Dit lijkt me toch echt niet de bedoeling. Zeker omdat ze gewoon direct al een ander modem hadden kunnen geven. (Die waren immers al in gebruik voor het snelste abonnement.)

Het moet toch niet zo zijn dat ik op kosten moet opdraaien omdat Ziggo iets terug wil? Ze mogen het modem hebben, dat is prima :), maar ik wil daar niet voor gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Kees schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:13:
[...]

En de monteur heeft de kabels niet goed aangesloten vervolgens? En natuurlijk kan het daaraan liggen...

Vandaag wordt hier glasvezel mijn huis binnengetrokken, ik ben benieuwd, alhoewel ik niet denk over te stappen, ziggo bied mij 120/10, terwijl kpn niet verder komt dan 60/6 voor een bijna twee keer zo hoog maandbedrag.
Hmm...je krijgt glasvezel, maar je denkt er niet over om over te stappen? Hmm....kun je die glasvezel niet even redirecten naar mijn huis :+ ownee..ik heb ook al Ziggo (alleen nog geen 120/10 jammer genoeg:().

Ik vind de abonnementen bij KPN (glasvezel) trouwens belachelijk qua prijs, maar ja....misschien dat Ziggo wat sneller de 120/10 snelheid landelijke dekking gaat geven als er wat meer concurrentie komt met vergelijkbare snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ballebek schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:18:
[...]

Je weet dat in het 2e kwartaal KPN de snelheden gelijk trekt? Dus dan zou het een 60/60 verbinding moeten worden. Misschien is juist die upload ook wel erg interessant. :)

Blijft nog dat je voor 60/60 dan dik 110 per maand betaald, en uploaden doe ik nu ook weer niet zoveel dat me dat waard is..
TheVMaster schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:35:
[...]

Hmm...je krijgt glasvezel, maar je denkt er niet over om over te stappen? Hmm....kun je die glasvezel niet even redirecten naar mijn huis :+ ownee..ik heb ook al Ziggo (alleen nog geen 120/10 jammer genoeg:().

Ik vind de abonnementen bij KPN (glasvezel) trouwens belachelijk qua prijs, maar ja....misschien dat Ziggo wat sneller de 120/10 snelheid landelijke dekking gaat geven als er wat meer concurrentie komt met vergelijkbare snelheden...
Tja, ik woon in enschede, en daar ligt dus ook glasvezel.. en dus moest ik recent investeren in een gbit switch en server want met 100mbit over een 120mbit link surven is ook zo sunde ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Kees schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Tja, ik woon in enschede, en daar ligt dus ook glasvezel.. en dus moest ik recent investeren in een gbit switch en server want met 100mbit over een 120mbit link surven is ook zo sunde ;)
:+ Die gbit switch heb ik gelijk aangeschaft toen ik afgelopen oktober overstapte naar Ziggo (50/5) met het oog op de toekomst :+ want inderdaad 120mbit surfen is over 100mbit erg jammer en over 54bmit (wireless) al helemaal, dus die switch doet gelijk ook 300mbit (wireless) en dat doet het erg goed moet ik zeggen :+

'k moet eerlijk zeggen dat ik wel hoop dat Ziggo nu wel eens snel met 120mbit naar de Flevopolder komt :+ want om daar nu een jaar op te wachten is ook weer niet nodig :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 23-02-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
[...]

Als je veel thuis werkt en grote bestanden moet uploaden is het erg handig. Voor backups is het ook handig, maar als de vraag toeneemt zal Ziggo ook zijn upload upgraden. Persoonlijk had ik liever gezien dat de upgrade van 20/3 naar 30/4 ging naar 25/5.

[ Voor 15% gewijzigd door Lisadr op 23-02-2010 14:08 . Reden: drukte per ongeluk op enter en dus verstuur bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hoi allemaal, ik heb een Ziggo internetabonnement en sinds gister heb ik geen internet meer. (nu via mobiele telefoon).
Ik heb al met hun helpdesk gebeld nadat ik het modem van de stroom afgehad en er na 5 minuten de stroom er weer op gezet.

TV signaal is nog wel goed en de persoon die mij hielp heeft vrijwel meteen een monteur aangestuurd welke ik donderdag verwacht.

Ik vraag me af of ik zelf nog iets kan doen om mijn internetverbinding weer te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DeJaapS schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:44:
Hoi allemaal, ik heb een Ziggo internetabonnement en sinds gister heb ik geen internet meer. (nu via mobiele telefoon).
Ik heb al met hun helpdesk gebeld nadat ik het modem van de stroom afgehad en er na 5 minuten de stroom er weer op gezet.

TV signaal is nog wel goed en de persoon die mij hielp heeft vrijwel meteen een monteur aangestuurd welke ik donderdag verwacht.

Ik vraag me af of ik zelf nog iets kan doen om mijn internetverbinding weer te herstellen.
Denk het niet, gewoon 2 nachtjes geduld hebben.

Je kunt erop gokken dat het je modem zelf is en vandaag nog voor een paar tientjes eentje op Marktplaats kopen. Dan moet je natuurlijk wel weer activeren via je activatiecodes of via de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

DeJaapS schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:44:
Je zou in de logs van je modem kunnen kijken, misschien is daar iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
[...]
Hoge upload voor privépersonen is volgens mij alleen maar interessant als je illegaal films, muziek en software upload, laten we wel even eerlijk wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Blijft nog dat je voor 60/60 dan dik 110 per maand betaald, en uploaden doe ik nu ook weer niet zoveel dat me dat waard is..
[...]

http://www.concepts-ict.nl/glasvezel-enschede/tarieven dan?
Al weet ik niet of je ondertussen bij het "niet-Casanet" glasvezelnetwerk al een ISP kan kiezen buiten KPN...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Volkert schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:57:
[...]

Hoge upload voor privépersonen is volgens mij alleen maar interessant als je illegaal films, muziek en software upload, laten we wel even eerlijk wezen :)
Wellicht voor een aantal mensen, maar bijvoorbeeld niet voor mij.

Ik ben veel op reis en het is heerlijk als je met een hoge snelheid bij je eigen bestanden kunt. Zo heb ik bijvoorbeeld (bijna) al mijn DVD's op HD gezet en kan ik bij mijn HD-Recorder en die kan ik dan vanuit mijn locatie bekijken.

Bovendien gebruik ik het ook om remote support te leveren en een hogere upstream is dan ook handig om updates etc van mijn huis naar mijn vrienden/kennisen te sturen.

Daarnaast heb ik ook regelmatig een game-server draaien en dan is een hoge upstream ook wel lekker. Helemaal omdat je dan kunt gamen en TeamSpeak tegelijk kunt gebruiken.

Kortom: Er zijn nogal behoorlijk wat andere redenen te bedenken om een hogere upstream te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08

Kju

Hann1BaL schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:35:
...

Nu ben ik blijkbaar te eerlijk, want ik had het oude modem bij het vuilnis moeten gooien, want ik wist tenslotte officieel niet beter toch? Maar netjes gebeld met de vraag: Wat te doen met het oude modem? Nu krijg ik ineens een postbusadres en moet ik de kosten gaan betalen van het opsturen.

Dit lijkt me toch echt niet de bedoeling. Zeker omdat ze gewoon direct al een ander modem hadden kunnen geven. (Die waren immers al in gebruik voor het snelste abonnement.)

Het moet toch niet zo zijn dat ik op kosten moet opdraaien omdat Ziggo iets terug wil? Ze mogen het modem hebben, dat is prima :), maar ik wil daar niet voor gaan betalen.
Ik heb hier twee (zakelijke) Versatel modems liggen, eentje moest ik drie jaar geleden en eentje twee jaar geleden op eigen kosten terug sturen. Wel gek dat ik dat al die tijd vergeten ben te doen... O-) Dat Versatel er niet zelf achteraan gaat maakt mij verder niet uit. Het zijn overigens best prijzige modems die retail zeker 250 euro zouden kosten.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14:25
Volkert schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:57:
[...]

Heerlijk kort door de bocht. Ik kan nog 1001 andere legale functies bedenken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Tjeerd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:09:
[...]
Ik woon in Vleuten (dorpje ten westen van Utrecht) en heb net even een test gedaan en kom met mijn abonnement (Alles-in-1-Plus) qua download uit op 24.89 Mb/s en qua upload op 2.76 Mb/s en een ping van 27 ms. Blijkbaar is hier de snelheidsverhoging al gebeurd.
Lijkt me sterk dat je snelheidsverhoging hebt gehad, of heb je al een nieuwe modem gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04
derx666 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:33:
Na het uit/aanzetten gaat je modem automagisch de laatste firmware van ziggo downloaden, daar hoef je verder niks voor te doen. Oftewel je hebt nu de laatste firmware er al op staan.
Och, dat weet je niet. Ben ik de enige die zijn modem (en router) nooit uitzet? Ik kan me niet herinneren hoe lang ie al aanstaat, maar toch minstens een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
Is er al iets meer bekend over de snelheidsverhogingen als je niet in Den Haag, Utrecht of die 5 andere steden woont?
grun93 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:06:
[...]

Och, dat weet je niet. Ben ik de enige die zijn modem (en router) nooit uitzet? Ik kan me niet herinneren hoe lang ie al aanstaat, maar toch minstens een half jaar.
Mijn modem zet ik nooit uit/aan. Mijn router daarentegen heeft af en toe wel eens een reset nodig, vooral als er weer eens iemand zit te leechen met bittorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

HenkEisDS schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:19:
Mijn modem zet ik nooit uit/aan. Mijn router daarentegen heeft af en toe wel eens een reset nodig, vooral als er weer eens iemand zit te leechen met bittorrent.
Echt waar? Wat voor router heb je dan?

Want van Sitecom tot Linksys kom ik nauwelijks meer problemen tegen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
rally schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:23:
[...]

Echt waar? Wat voor router heb je dan?

Want van Sitecom tot Linksys kom ik nauwelijks meer problemen tegen om eerlijk te zijn.
WRT-54G v7

Over het algemeen zijn de WRT's goede routers, maar ik was zo dom om niet eerst even te kijken naar de chip in de versie. De v7 versie is bagger en is ook de enige waar WRT-DD oid niet compatible mee is. Gelukkig moet ik binnen een paar maanden een nieuwe Gigabit versie kopen, dus dan let ik beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
Hallo iedereen,

Ik ga morgen een router aanschaffen om mijn nieuwe wireless printer(canon pixma mp560) op te gebruiken, ik wilde een adhoc verbinding gebruiken maar dat kan dus niet... wat voor soort router adviseren jullie? ik heb een ubee modem.Hier hier moet ik uit kiezen, met een budget van 40 euro. Dixons omdat ik daar een dongol heb gekocht, werkt dus niet... De verkopers daar weten trouwens ook niet waar ze over praten maar dat is off-topic:)

Dus heeft er iemand advies?

Bedankt alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door i-peter op 23-02-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:06
Weet niet of dit het goeie topic is voor mijn vraag, maar probeer het alsnog.

Heb via ziggo de Samsung DCB H380R decoder, ik vind deze erg slecht reageren op de afstandsbediening. Voornamelijk in het guide gedeelte. Nu wou ik kijken naar een firmware update, maar de knop blijft grijs. Dit schijnt volgens andere fora door ziggo geblokkeerd te zijn. iemand enig wat hier aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:07:
[...]

https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Ingangsdatum nieuwe snelheid Utrecht: begin februari
Ingangsdatum nieuwe snelheid Den Haag: begin maart

• Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg, Utrecht en Heerhugowaard profiteren al van supersnel internet. Den Haag volgt begin maart 2010.
Pffff, nu beweert Ziggo helpdesk ineens dat ze nog met Enschede bezig zijn en dat ik daarom nog steeds de in november beloofde snelheid niet heb.

Wordt tijd dat ze die pagina eens aanpassen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Laatst online: 21-09 18:25
Ik heb alleen kabel tv van Ziggo dus GEEN internet.
Nu heb ik constant problemen om in te loggen op "MIJN ZIGGO"
Ik krijg wel het inlogscherm met naam en wachtwoord en dan kom ik niet verder...
Of krijg de melding geen toegang..
Heel enkel lukt het wel en kan ik mijn nota on line zien..
Ook via mijn werk krijg ik zelden een verbinding..
Helpdesk zegt er is niks aan de hand..

Dus via een Planet of Alice verbinding lukt het haast niet..

Hebben hier meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:25
G.Scholtens schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:02:
Weet niet of dit het goeie topic is voor mijn vraag, maar probeer het alsnog.

Heb via ziggo de Samsung DCB H380R decoder, ik vind deze erg slecht reageren op de afstandsbediening. Voornamelijk in het guide gedeelte. Nu wou ik kijken naar een firmware update, maar de knop blijft grijs. Dit schijnt volgens andere fora door ziggo geblokkeerd te zijn. iemand enig wat hier aan te doen is?
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met een Samsung DCB P850R.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
i-peter schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:02:
Hallo iedereen,

Ik ga morgen een router aanschaffen om mijn nieuwe wireless printer(canon pixma mp560) op te gebruiken, ik wilde een adhoc verbinding gebruiken maar dat kan dus niet... wat voor soort router adviseren jullie? ik heb een ubee modem.Hier hier moet ik uit kiezen, met een budget van 40 euro. Dixons omdat ik daar een dongol heb gekocht, werkt dus niet... De verkopers daar weten trouwens ook niet waar ze over praten maar dat is off-topic:)

Dus heeft er iemand advies?

Bedankt alvast!
Ik zou die van 39,99 nemen, qua hoe duurder hoe beter (groter bereik, sneller, meer opties etc.).

Heb zelf een WL-351 (69.99) en die bevalt uitstekend.
Pagina: 1 ... 19 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!