Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
martdj schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:56:
Even een vraag aan de mensen hier. Ik heb gisteren eindelijk eens mijn Cisco DVB8544 decoder aangesloten (ben van plan 'm te verkopen als mijn TV server en HTPC klaar zijn, maar dat duurt langer dan ik gedacht had). Nu valt mij op dat als ik naar Ned 1 HD kijk mijn TV aangeeft dat het gewoon een SD signaal is (576p). Dat zou toch 1080i moeten zijn? De decoder is via een HDMI kabel aangesloten. Of moet je iets instellen in de decoder om te zorgen dat ie in HD het signaal gaat uitsturen?
ja op 1080i instellen > gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
wrcveen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:58:
[...]
ja op 1080i instellen > gebruiksaanwijzing
Thanks. Helaas wordt in de gebruiksaanwijzing (als je die al zo mag noemen) met geen woord gerept over verschillende resolutie-instellingen. Ik ga wel even pielen, maar mocht iemand hier willen posten hoe ik bij dat menu kom, dan ben ik je dankbaar.

Edit:
Ik heb de echte handleiding inmiddels gevonden: http://www.cisco.com/web/...f/user_guide_8455_dvb.pdf
Enige melding in de doos van deze handleiding was toch wel fijn geweest. Beetje schandalig dat die volledig mist.

[ Voor 19% gewijzigd door martdj op 13-02-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
SyS_ErroR schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:09:
[...]

Kick!

inmiddels is het me duidelijk dat ik aan de huidige ISDN centrale niets heb. Toch ben ik nog steeds opzoek naar zo'n box, zodat er automatisch een vrije lijn wordt gekozen.
Als dit niet mogelijk is (binnen een normaal bedrag), dan annuleer ik die tweede telefoonlijn volledig; die heeft dan geen toegevoegde waarde.
Ikzelf had dezelfde situatie. Ik had een isdn centrale waar 4 siemens S45 DECT telefoons op stonden.
Wat ik er uiteindelijk voor terug heb gekocht is de Siemens S450IP en hier heb ik geen spijt van gehad.

Dit is een hybride apparaat wat betekend dat hij zowel analoog (via het ziggo modem) als voip ondersteund. Hierdoor bel ik nu uitgaand zeer goedkoop via smsdiscount en ingaande telefoontjes gaan gewoon via de ziggo lijn. Dit betekend dus concreet dat je inkomend één lijn hebt op het ziggo nummer, maar eventueel wel met twee telefoons tegelijkertijd uitgaand kan bellen.

Daarnaast zijn de telefoons via het netwerk te benaderen waardoor je gemakkelijk het telefoonboek kan updaten en synchroniseren en andere leuke dingen. Er loopt hier ook een topic over: Siemens S450IP info + ervaringen
Wellicht dat dit ook iets voor jou is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:37
Volkert schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:17:
[...]

Je geeft te weinig informatie. Het gaat erom of het analoge telefoons of ISDN telefoons zijn. Dat je DECT telefoons hebt, is absoluut niet relevant.

Als je ISDN telefoons hebt, heb je een BFP. Als het analoge telefoons zijn, kun je vast wel een Homevox 2-6 (o.i.d.) centrale scoren op Marktplaats voor een paar tientjes.
De "basismodule" is nu een Siemens gigaset 3035 ISDN. Deze moet dus sowieso vervangen worden door een andere basismodule.
Omdat het nu toch behoorlijk complexer in elkaar zit als ik van te voren verwachtte, is het geen ramp om de tweede lijn puur voor telefonie te gebruiken (de fax vervalt dan gewoon, terug naar de jaren '90 jij!).

Is er geen (bij voorkeur siemens) basismodule waar gewoon 2 analoge lijnen naartoe gaan? Of is hiervoor zo'n homevox gemaakt (wat is dan exact een homevox, en hoe werkt zo'n apparaat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn er nog meer mensen die een Arris hebben op 120 Mb (woon zelf in Utrecht 3532), die sinds de upgrade hebben dat de modem bij volle belasting zichzelf reset? Ik had voorheen een Ubee die continu resette (los van de belasting) en bij 50 Mb had ik er met de Arris geen last van. Nu overweeg ik weer een Ubee aan te vragen bij Ziggo, wil alleen weten of die nu wel stabiel is in Utrecht en het inderdaad het reset probleem oplost.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 22:50
Hallo Mensen,

Zit er sterk over te denken om mijn lange relatiet met HetNet te beeindigen. Niet dat ik ontevreden ben maar voor een 8Mb lijntje, incl. bellen betaal ik nu € 34,95.

Ik ga waarshijnlijk over naar het AIE pakket + van Ziggo met een 20Mb lijn. Geen idee hoe snelheden gewaarborgd worden bij Kabel, heb altijd op ADSL gezeten. Ik haal nu 6.6Mb dus dat kan beter :)

Een verschrikkelijk domme vraag, maar ik kan nergens zien wat voor modem er geleverd gaat worden. Zit er WiFi op? Kan ik er meerdere PC's aan hangen? Hoeveel telefoons kun je er op kwijt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Looney11 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:45:
Een verschrikkelijk domme vraag, maar ik kan nergens zien wat voor modem er geleverd gaat worden. Zit er WiFi op? Kan ik er meerdere PC's aan hangen? Hoeveel telefoons kun je er op kwijt?
je krijgt hoogstwaarschijnlijk een Ubee modem, dit is geen router, switch of accesspoint maar alleen een modem. Je kunt er 2 telefoons op kwijt, maar ik heb geen idee in hoeverre dat door Ziggo wordt ondersteund. Zelf heb ik maar 1 lijn in gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 14-02-2010 20:49 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 22:50
Hmm goed, bedankt. Even op zoek gaan naar een geschikt routertje dus.. opties?

Verder wil moeders de vrouw het oude emailadres behouden, dat kan voor € 1,5 bij KPN als ik het goed heb, ik zal ze binnenkort even bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 16:08

AMDFreak

Intel is zo..

Ha medewerkers van Ziggo,

Iemand enig idee of Ziggo binnenkort weer met leuke acties komt? Bv gratis hd decoders?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
@Looney11:

Je hebt standaard 1 lijn en daar kun je zeker 3 moderne telefoons aan hangen. De 2e lijn vanuit Ziggo kan ook voor ik meen 4,95 per maand extra.

Qua routertje: Sitecom WL-351. Was 59,95 bij Dynabyte en is Ziggo supported qua dat ze hem zelf ook aanbieden. Krijg je daar dus nooit gezeik over.

En waarom schakelt moeders de vrouw niet over naar een Gmail-adres. Dat werkt prima inclusief spamfilter, is gratis en kun je onafhankelijk van je provider altijd blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
Arris modem vervangen voor het Ubee geval en... Wat een !$@ding!

Had eerst met Pingtest een ping van 31 met Rotterdam en nu opeens 41.
Jitter is toegenomen van 4ms naar 8ms.

En dan het mooiste van alles:

Eerst had ik gewoon een strakke 50/5 lijn, nu opeens moet ik genoegen nemen met 30/4.
Eerst maar is een bak koffie en dan gaan we wel even bellen. Oh ja, plug ik de Arris weer in haal ik gewoon de normale snelheden weer. En ja, direct aangesloten op het modem en meerdere malen getest.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/717287081.png

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 15-02-2010 11:02 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Update: Ondanks dat alles er bij hun goed uit ziet willen ze een monteur langs sturen. :?
Ik laat de Arris wel gewoon aangesloten heb ik gemeld.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29
Ik heb sinds de nieuwe firmware nauwlijks time-outs meer, dat is dus positief.

Echter haal ik geen hoge snelheden meer. Bij speedtest van Ziggo en SSL nieuwsgroepen haal ik de 20 mbit nog wel, maar alle andere speedtests kom ik niet boven de 10mbit uit, erg jammer dus.

Ik wacht de snelheidsverhoging wel even af, hopelijk komt dan alles weer goed. :)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Heb gezocht naar een oplossing, maar tot nu toe niks gevonden.

Met *21* kun je een doorschakeling instellen. Weet iemand of het mogelijk is om dit vanaf afstand te doen? Of moet dat perse vanaf het toestel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hugo__Boss schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:21:
Heb gezocht naar een oplossing, maar tot nu toe niks gevonden.

Met *21* kun je een doorschakeling instellen. Weet iemand of het mogelijk is om dit vanaf afstand te doen? Of moet dat perse vanaf het toestel zelf?
Dat zou betekenen dat iedereen jouw telefoonlijn zou kunnen doorschakelen.
Nee dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 15-02-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
JamesB009 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:05:

Echter haal ik geen hoge snelheden meer. Bij speedtest van Ziggo en SSL nieuwsgroepen haal ik de 20 mbit nog wel, maar alle andere speedtests kom ik niet boven de 10mbit uit, erg jammer dus.

Ik wacht de snelheidsverhoging wel even af, hopelijk komt dan alles weer goed. :)
Waarom wil je persé dat een speedtest zegt dat je 20MBit hebt, als je 20MBit kunt downloaden zegt dat toch al genoeg en is het toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

TheVMaster

Moderator WOS
Is er trouwens al zicht op wanneer Ziggo de snelheidsverhogingen gaat doorvoeren en dan bedoel ik.....behalve de steden waar ze nu mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JamesB009 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:05:

? Speedtests zijn soms onbetrouwbaar, dus als je zoals gezegd wel je 20 Mbit haalt met reguliere downloads en/of nieuwsgroepen is er geen vuiltje aan de lucht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:51:
Is er trouwens al zicht op wanneer Ziggo de snelheidsverhogingen gaat doorvoeren en dan bedoel ik.....behalve de steden waar ze nu mee bezig zijn?
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Ingangsdatum nieuwe snelheid Utrecht: begin februari
Ingangsdatum nieuwe snelheid Den Haag: begin maart

• Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg, Utrecht en Heerhugowaard profiteren al van supersnel internet. Den Haag volgt begin maart 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:04

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

TheVMaster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:51:
Ik woon in Vleuten (dorpje ten westen van Utrecht) en heb net even een test gedaan en kom met mijn abonnement (Alles-in-1-Plus) qua download uit op 24.89 Mb/s en qua upload op 2.76 Mb/s en een ping van 27 ms. Blijkbaar is hier de snelheidsverhoging al gebeurd.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 13-10 13:52
Pfff, ik denk dat ik lang kan wachten tot de 120MB lijn er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 14:54
Ben na zo'n 3 maanden nog erg tevreden over Ziggo in Tilburg. Internet heeft er nog geen seconde uit gelegen zover ik weet, de snelheid is stabiel en het modem (UBEE) vertoont hier geen kuren. Het blijft heerlijk om met 120mbps te downloaden, echt onwerkelijk snel af en toe. Het viel me trouwens ook op dat de belspecificaties erg gedetailleerd zijn op de website, wel makkelijk. Alleen jammer dat SciFi weer uit de verrassingszenders is genomen...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Tjeerd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:09:
[...]
Ik woon in Vleuten (dorpje ten westen van Utrecht) en heb net even een test gedaan en kom met mijn abonnement (Alles-in-1-Plus) qua download uit op 24.89 Mb/s en qua upload op 2.76 Mb/s en een ping van 27 ms. Blijkbaar is hier de snelheidsverhoging al gebeurd.
ik woon zelf in woerden, eens kijken of dat hier ook zo is. Alleen de router? of ook het modem van de stroom af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:07:
[...]

• Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg, Utrecht en Heerhugowaard profiteren al van supersnel internet. Den Haag volgt begin maart 2010.
Enschede niet....

Radar en Kassa maar eens gemaild, benieuwd of dat helpt.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 15-02-2010 15:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:37:
[...]

Enschede niet....

Wat voor snelheid haal je op dit moment dan? Hof van Twente maximaal 2,2 mb per sec (bij 20mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeist nog steeds niet geupgrade helaas :(
en dat gaat denk ik nog wel even duren :P

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 15:51 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 13-10 13:52
Raven schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:37:
[...]

Enschede niet....

Wat heb je naar Radar en Kassa gestuurd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn abonnement bij ziggo is opgezegd geworden en ze hadden een brief gestuurd dat ik de modem en stroomvoorziening moet terugsturen. Maar hoe zit het met de Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heb je of gratis gekregen of met korting gekocht. Het modem huur je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die heb ik gratis erbij gekregen, dus die mag ik houden? Dat is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:24:
[...]

Wat voor snelheid haal je op dit moment dan? Hof van Twente maximaal 2,2 mb per sec (bij 20mbit).
25/4 (Z3).
JohnStaakke schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Wat heb je naar Radar en Kassa gestuurd dan?
Dat Ziggo de beloftes voor hogere snelheden nog altijd niet nakomt.
Zijn er al meer die dat gedaan hebben, aldus topic daarover.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 15-02-2010 17:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nou nou, ik twijfel al gewoon om niet over te stappen om heel snel naar iets anders te gaan, zodra het kan ga ik.

Wat vandaag weer ik kwam thuis, (mijn moeder is jarig) dus er belde iemand verbrak (achteraf) het modem de verbinding, hmm, ok.. Een keer, daarna nog een keer! Toen alles restart (bijna net nog niet de server) maar modem en router.. Ok het werkt weer naar de pc "WTF" internet verbinding is zo traag als $$(I()@# (heb AiE Extra). Ok met Ziggo bellen, eerste keer duurde het allemaal lang, uiteindelijk met Technische dienst doorverbonden, je snapt het al toen vloog mijn telefonie er weer uit :(

Dus weer gebeld, met mijn vaders mobiel, ok. Nee deze vrouw ging wat bij Ziggo, toen weer gebeld. Ze sturen morgen al (!) een monteur "Uw kwaliteit van het signaal is stuk, of uw aansluitingen zijn goed" (Uhm, net na 2weken stabiel te hebben gewerkt, tuurlijk)

Ik ben er klaar mee. Morgen hopelijk net op tijd thuis (hij komt tussen 12 en 6 en ik ben kwart over 12 klaar met school(moeder is thuis))

We wachten morgen af, maar ik ben zo langzamer hand zover dat ik deze maand niet laat betalen door mijn ouders, (2weken terug een brakke update gehad, toen een nette update gehad van een heel aardige man van de helpdesk) maar die zei ook dat het niet inderdaad niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 21:04
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:07:
[...]

Is dat dan ook alleen den haag of ook de omliggende gemeentes?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 11:02

Pubbert

random gestoord

martdj schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:33:
[...]

Thanks. Helaas wordt in de gebruiksaanwijzing (als je die al zo mag noemen) met geen woord gerept over verschillende resolutie-instellingen. Ik ga wel even pielen, maar mocht iemand hier willen posten hoe ik bij dat menu kom, dan ben ik je dankbaar.

Edit:
Ik heb de echte handleiding inmiddels gevonden: http://www.cisco.com/web/...f/user_guide_8455_dvb.pdf
Enige melding in de doos van deze handleiding was toch wel fijn geweest. Beetje schandalig dat die volledig mist.
Hmm, ik heb hetzelfde? Waar in je PDF staat dit nu hoe je dit doet? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

mutsje

Certified Prutser

gewoon Menu > instellingen > audio/video hier kan je de resolutie instellen. of gewoon eens zoeken ipv alles vragen.

Voor mensen die opeens tv zenders missen wat ik dit weekeinde had en een cisco pvr hebben, reset dat ding naar factory default. eerst smartcard eruit, tvkabel eruit. hierna van stroom af enige tijd eraf dan er weer op. Hierna opstarten nog zonder antenne erin en smartcard. Dan antenne erin, smartcard erin. Hierna factory default via je menu. Het schijnt dat de cisco pvr's af en toe in de war raken. Ziggo helpdesk melde keurig als het te vaak gebeurde snel helpdesk weer bellen. Werd top geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
mutsje schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:08:
gewoon Menu > instellingen > audio/video hier kan je de resolutie instellen. of gewoon eens zoeken ipv alles vragen.

Voor mensen die opeens tv zenders missen wat ik dit weekeinde had en een cisco pvr hebben, reset dat ding naar factory default. eerst smartcard eruit, tvkabel eruit. hierna van stroom af enige tijd eraf dan er weer op. Hierna opstarten nog zonder antenne erin en smartcard. Dan antenne erin, smartcard erin. Hierna factory default via je menu. Het schijnt dat de cisco pvr's af en toe in de war raken. Ziggo helpdesk melde keurig als het te vaak gebeurde snel helpdesk weer bellen. Werd top geholpen.
Onze Cisco is soms ook in de war, heel traag menu. En soms loopt ie vast, reageert nergens op. Ook de knoppen niet. Stekker eruit is enigste oplossing :P Hoop dat er snel een firmware update komt. Dat je de opnames bijv kan streamen naar je pc. Of EPG via netwerk kan bekijken en opnames kan selecteren :D en DLNA :+

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is ziggo afgesloten, maar als ik kijk op mijn ziggo dan zie ik dat er bij A1E staat dat de eerstvolgende opzeg datum 15-03 is. Kan het zo zijn dat dit administratief nog verwerkt moet worden of moet ik beginnen te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
Sowieso bellen, aan hopen, gissen en speculeren heb je namelijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
KiPKaKDutcH schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:55:
[...]
Hoop dat er snel een firmware update komt. Dat je de opnames bijv kan streamen naar je pc. Of EPG via netwerk kan bekijken en opnames kan selecteren :D en DLNA :+
Kan je lang wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
ikbengoofy schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:35:
[...]

Is dat dan ook alleen den haag of ook de omliggende gemeentes?
Er staat geen "regio Den Haag" dus ik denk dat het puur en alleen Den Haag zelf is.
Kan wel verklaren waarom ze zo graag die Ubee naar binnen wilden schuiven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27
Ballebek schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:46:
[...]

Er staat geen "regio Den Haag" dus ik denk dat het puur en alleen Den Haag zelf is.
Kan wel verklaren waarom ze zo graag die Ubee naar binnen wilden schuiven hier.
Jij denkt dat het alleen Den Haag is, ik weet het zeker..... Het gaat alleen om de stad Den Haag... En niet anders....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
KiPKaKDutcH schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:55:
[...]

Onze Cisco is soms ook in de war, heel traag menu. En soms loopt ie vast, reageert nergens op. Ook de knoppen niet. Stekker eruit is enigste oplossing :P Hoop dat er snel een firmware update komt. Dat je de opnames bijv kan streamen naar je pc. Of EPG via netwerk kan bekijken en opnames kan selecteren :D en DLNA :+
De Cisco PVR is geen Mediaplayer, de extra functies waar jij op doelt zullen ze nooit inbouwen.
Streamen naar pc zullen ze waarscheinlijk niet doen met het ook op TV rechten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:04

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Mathieuh schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:12:
[...]

ik woon zelf in woerden, eens kijken of dat hier ook zo is. Alleen de router? of ook het modem van de stroom af?
Heb er niets aan gedaan. Nou gaat i.v.m. verbouwing de stroom er af en toe wel eens af, dus misschien dat gewoon modem aan-/uitzetten voldoende is.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Hier een postieve ervaring; Alles in 1 Extra besteld, had alleen tv van Ziggo. Binnen een week het installatiepakket gekregen. Volgens de brief zou mijn abbo vandaag (16/2) in gaan, echter afgelopen zondag werkte het al. Volle snelheid haal ik. Dus een dikke _/-\o_ voor Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
FF een vraagje: kan speedtest.net die 120mbit die Ziggo aanbiedt in sommige gebieden wel aan? Het viel me gister op dat m'n downloadsnelheid opeens hoger was (7MB/sec ongeveer) vanaf Eweka, en dus kennelijk die snelheidsverhoging doorgevoerd is. Maar zowel Eweka als Speedtest.net als BBNed komen tot zo'n 6/7MB sec.

Ik woon in Utrech trouwens.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:10:
FF een vraagje: kan speedtest.net die 120mbit die Ziggo aanbiedt in sommige gebieden wel aan?
Grote kans dat die speedtest servers aan een 100mbit lijntje hangen. Meer heb je als webhost meestal ook niet nodig. En aangezien je vast niet de enige persoon bent die met die server verbonden is zal je wel gewoon de max pakken van die server. Probeer het eens midden in de nacht en wellicht dat je nog wat hoger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Of trek ergens een 100MB bestandje vandaan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Hydra schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:10:
FF een vraagje: kan speedtest.net die 120mbit die Ziggo aanbiedt in sommige gebieden wel aan? Het viel me gister op dat m'n downloadsnelheid opeens hoger was (7MB/sec ongeveer) vanaf Eweka, en dus kennelijk die snelheidsverhoging doorgevoerd is. Maar zowel Eweka als Speedtest.net als BBNed komen tot zo'n 6/7MB sec.

Ik woon in Utrech trouwens.
Eweka ondersteunt tot 5Mbit down, alles wat je daar boven haalt is mazzel.......
Speedtest is zeker niet altijd betrouwbaar.... op basis van de host-name van je modem (www.watismijnip.nl) kom je terecht op een server waarvan de centrale speedtest server denkt dat je de beste verbinding hebt.
Dit is veel al niet de beste sever voor je verbinding, ik zit zelf in groningen en wordt regelmatig naar een speedtest server in belgie gestuurd, das niet echt efficient kan ik je vertellen...

hou dus rekening met de juiste speedtest server of gebruik speedtest.ziggo.nl

daarnaast is een usenet provider die +/- 120mbit verbindingen ondersteunt ook een goede manier om een speedtest te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Of http://speedtest.ziggo.nl

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-02-2010 13:18 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Jeej!

Daar net kwam een exteren maatschappij die voor Ziggo werkt langs, filter geïnstalleerd, sindsdien doet het weer goed +O Dank je wel (ik denk dat je het ook wel leest:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 09:53
martdj schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:56:
Even een vraag aan de mensen hier. Ik heb gisteren eindelijk eens mijn Cisco DVB8544 decoder aangesloten (ben van plan 'm te verkopen als mijn TV server en HTPC klaar zijn, maar dat duurt langer dan ik gedacht had). Nu valt mij op dat als ik naar Ned 1 HD kijk mijn TV aangeeft dat het gewoon een SD signaal is (576p). Dat zou toch 1080i moeten zijn? De decoder is via een HDMI kabel aangesloten. Of moet je iets instellen in de decoder om te zorgen dat ie in HD het signaal gaat uitsturen?
In de Cisco moet je wel even instellen dat hij moet uitzenden op 1080i.
Dit staat onder instellingen audio en video.
Daarnaast is Ned1,2,3 niet constant 1080i, maar vaak upscaled HD (576p (dvd kwalilteit)
Zie ook http://www.hdtvnieuws.nl/...-spelen-niet-hd-20100215/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij Studio Voetbal en bij bijvoorbeeld De Wereld Draait Door kan je goed het verschil zien tussen HD, upscaled HD en SD. Deze programma's worden altijd in HD uitgezonden en hier kan je dus testen of je Cisco HD instellingen wel goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 21-10 07:42
DJ-Visto schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:08:
Jeej!

Daar net kwam een exteren maatschappij die voor Ziggo werkt langs, filter geïnstalleerd, sindsdien doet het weer goed +O Dank je wel (ik denk dat je het ook wel leest:P)
oh en nu ga je ineens niet meer weg bij ziggo? rust weer gekeerd? geen geld meer laten houden door je pa & / of ma? Dus blijkbaar lag het wel aan je filters of iets ... wat in eerste instantie belachelijk was om te denken.

noujah, wel fijn om te horen dat het weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21-10 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

silmaril8 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:17:
Bij Studio Voetbal en bij bijvoorbeeld De Wereld Draait Door kan je goed het verschil zien tussen HD, upscaled HD en SD. Deze programma's worden altijd in HD uitgezonden en hier kan je dus testen of je Cisco HD instellingen wel goed staan.
Het valt me altijd vooral op bij Tros Radar, ze hebben zo'n stukje dat ze het over de website hebben en dan zie je dat in beeld verschijnen. Op SD heb je blurry onleesbare letters, maar op HD is alles haarscherp. Aan het licht dat weerkaatst wordt in glazen water die op tafel staan bij verschillende programma's kun je het ook altijd goed zien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
EWK schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:48:
Of trek ergens een 100MB bestandje vandaan.
Ja, probleem is dus dat er weinig servers zijn die je via 1 verbinding 12MB/sec binnen laten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21-10 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:16:
[...]

Dat haalt bij mij niet zoveel uit:
[afbeelding]

Het blijft traag als dikke stront, m'n upload :). Toch vaag dat ik blijkbaar de enige ben die daar last van heeft. M'n upload was bij 20mbit wel altijd strak 3mbit. En dat is nota bene hetzelfde modem.
Hmm, zouden ze het gefixed hebben?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/718744520.png

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2010 17:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nou ben sinds net weer over van de Arris naar de Ubee, iig net met 13 MB/s een testje binnen gehaald en de modem knalde er nu niet uit...hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 21-10 07:42
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:30:
Nou ben sinds net weer over van de Arris naar de Ubee, iig net met 13 MB/s een testje binnen gehaald en de modem knalde er nu niet uit...hopelijk blijft dat zo.
testje waarvandaan? als ik test dan haal ik eigenlijk nooit meer dan 5MB/sec op één draadje.. als ik van usenet download gaat hij wel op max van m'n router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
wrcveen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:27:
Hier een postieve ervaring; Alles in 1 Extra besteld, had alleen tv van Ziggo. Binnen een week het installatiepakket gekregen. Volgens de brief zou mijn abbo vandaag (16/2) in gaan, echter afgelopen zondag werkte het al. Volle snelheid haal ik. Dus een dikke _/-\o_ voor Ziggo!
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/763965663.png

En draadloos hè!

[ Voor 4% gewijzigd door wrcveen op 16-02-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sa1 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:06:
[...]
testje waarvandaan? als ik test dan haal ik eigenlijk nooit meer dan 5MB/sec op één draadje.. als ik van usenet download gaat hij wel op max van m'n router
8 draadjes Giganews en om zeker te zijn, ook nog 4 draadjes Eweka, usenet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Sa1 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:34:
[...]
oh en nu ga je ineens niet meer weg bij ziggo? rust weer gekeerd? geen geld meer laten houden door je pa & / of ma? Dus blijkbaar lag het wel aan je filters of iets ... wat in eerste instantie belachelijk was om te denken.

noujah, wel fijn om te horen dat het weer werkt!
Nee ik ga waarschijnlijk toch naar glasvezel zodra het kan 50/50 is hier nog goedkoper (58euro p/m) voor 't zelfde.. En er zijn nog wat ontwikkelingen die het misschien wel meer aantrekkelijk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
even een berichtje voor de Netgear WNR3700 gebruikers, (ik weet dat het een beetje offtopic is, maar er zijn hier veel gebruikers van dat ding) er is namelijk een nieuwe firmware beschikbaar voor dit type router kijk hier http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08
Utrecht (3552), Ai1+, Ubee-modem, Netgear WBR843-router:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/764035077.png
97% van de beloofde downloadsnelheid en 85% van de beloofde uploadsnelheid. Dat laatste vind ik wat matig, maar verder geen klachten.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBsel op 16-02-2010 20:41 . Reden: hardware ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 07:23
Zit ook behoorlijk goed hier :)

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/764047999.png

Zou officieel 20/3 moeten zijn; ben er tevreden mee.

Gebied 2871

[ Voor 5% gewijzigd door Yihaaa op 16-02-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Bullet NL schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:14:
even een berichtje voor de Netgear WNR3700 gebruikers, (ik weet dat het een beetje offtopic is, maar er zijn hier veel gebruikers van dat ding) er is namelijk een nieuwe firmware beschikbaar voor dit type router kijk hier http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13091
bedankt, staat er op nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Alles-in-één Extra met Arris TM-702 (postcode 2741)

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/764515085.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 20-10 20:17
Meer mensen die last hebben van instabiele snelheden in Den Haag?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Lisadr schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:25:
Meer mensen die last hebben van instabiele snelheden in Den Haag?
Staan hier een paar busjes van Ziggo om de hoek dus zullen wel met werkzaamheden bezig zijn.
Met mijn Ubee heb ik nu overigens wel opeens 50/5 zoals zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 21-10 18:11
Ballebek schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:52:
[...]

Staan hier een paar busjes van Ziggo om de hoek dus zullen wel met werkzaamheden bezig zijn.
Met mijn Ubee heb ik nu overigens wel opeens 50/5 zoals zou moeten.
hmm was dat gisteren aan de hand dus...

giststeren bij vrienden langs. om wat werkzaamheden uit te voeren op een website.. Internet was begin van de avond aan het flipperen.

daarna wel een stabiele verbinding gekregen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-10 13:14
Pfff sinds eergisteren ligt m'n ziggo internet eruit :(
Kabelbreuk is bekend , maar had al tijdje weer verbinding, zal wel vochtiger worden in de grond nu het warmer wordt buiten .
Fijn is het niet, ik heb gelukkig nog m'n online adsl dus kan ik wel internetten, maar ik hoop dat ze gauw de grond inkunnen en de breuk repareren. :/
Ik begon net te wennen aan de lekkere snelheid (en dan bedoel ik nog de "oude"20/3 ) :+

Ze hebben beloofd dat ik pas betaal als de breuk is gerepareerd en ik 24/7 gebruik kan maken van de lijn zoals hij hoort te zijn.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbinding hier in Utrecht (3552) voelt een beetje traag aan naar sommige sites.
Speedtest geeft wel aan dat ik gewoon 30 Mbit/s haal. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:49:
Verbinding hier in Utrecht (3552) voelt een beetje traag aan naar sommige sites.
Welke sites? Hier 3532 en alleen tweakers is traag (ik wacht al op het .plan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 11:17
MeNTaL_TO schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 18:16:
[...]

Welke sites? Hier 3532 en alleen tweakers is traag (ik wacht al op het .plan).
Hier in 4613 is ook tweakers.net traag. Met rabobank en google geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Vanavond eindelijk mijn CI+ module binnen, werkt ie niet met mijn Bravia 32V5500.... :(

Belletje naar Ziggo: eerst on the spot mijn 2e kaartje geactiveerd en hierna op aanwijzigingen van Ziggo mijn tv terug naar fabrieksinstellingen gezet....voila, kaart werk !! _/-\o_
Voor de liefhebbers: module eruit, fabrieksinstellingen en gehele procedure afwachten tot de tv "ok" zegt.
Hierna module erin (op de juiste manier !!) en wachten....gaat authenticatie lopen heb je zo digitlae tv en een stukje hardware minder in de keuken.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:49:
Probeer eens een andere DNS server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Hoe zit het met het IP adres? Deze is dynamisch toch? Maar waneer verloopt deze gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragon2002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 12:53
Ik heb twee keer een IP adres change gehad in 6 jaar, denk dat het wel los loopt .. H'hwrd momenteel 9ms, 116.8Mb/sec, 9.2 Mb/sec (Ubee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:00
Hier (Noordwijk aan Zee, 2202) is de verbinding echt te traag !
Niet mee te werken

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nu ik weer een Ubee heb wil ik natuurlijk ook de Ubee interne pagina hebben, nu volg ik de "handleiding" op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262, eerst Utrecht: 10.160.XXX.0 geprobeerd, daarna Utrecht-Zuid: 10.172.xxx.xxx, maar beide geen resultaat, laat vannacht maar draaien op 10.128.1.1 tot 10.255.192.192. Iemand enig idee wat de reeks is voor 3532 (Utrecht West).

Ik neem aan dat dit gewoon kan met de router ertussen, tis niet een public ip reeks dus neem aan dat de D-link niet roet in het eten gooit.

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 08:47
Draai nu weekje Ubee, ik ben tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/765268130.png

• rally
  • Laatst online: 21:44

rally

Deyterra Consultancy

wrcveen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:53:
Hoe zit het met het IP adres? Deze is dynamisch toch? Maar waneer verloopt deze gemiddeld?
Anders gebruik je toch een DynDNS service? Dan maakt het niet uit hoe vaak je IP wijzigd.

http://www.deyterra.com

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:23:
Nu ik weer een Ubee heb wil ik natuurlijk ook de Ubee interne pagina hebben, nu volg ik de "handleiding" op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262, eerst Utrecht: 10.160.XXX.0 geprobeerd, daarna Utrecht-Zuid: 10.172.xxx.xxx, maar beide geen resultaat, laat vannacht maar draaien op 10.128.1.1 tot 10.255.192.192. Iemand enig idee wat de reeks is voor 3532 (Utrecht West).

Ik neem aan dat dit gewoon kan met de router ertussen, tis niet een public ip reeks dus neem aan dat de D-link niet roet in het eten gooit.
Het kan gewoon met de router ertussen hoor geen probleem.

Ik gebruikte zelf advanced ip scanner.

14x 310wp 15º platdak op 185º S

• rally
  • Laatst online: 21:44

rally

Deyterra Consultancy

Het kan zijn (afhankelijk van de functionaliteit van je router) dat je er een forward voor de 10.x.x.x reeks in moet zetten of een "static route".
Want je hebt gelijk dat de 10.x.x.x reeks normaal gesproken niet routeerbaar is over het internet en sommige routers zullen dit zonder speciale configuratie ook niet verder proberen te routeren.

http://www.deyterra.com

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
robbinonline schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:18:
Hier (Noordwijk aan Zee, 2202) is de verbinding echt te traag !
Niet mee te werken
Ik had gisteravond in 2202 anders prima verbinding. :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mike421 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:33:
[...]

Het kan gewoon met de router ertussen hoor geen probleem.

Ik gebruikte zelf advanced ip scanner.
Ben nu bezig met SoftPerfect Network Scanner, mocht die niets vinden probeer ik die wel even.
Wel raar dat ik dus blijkbaar niet in de IP range van Utrecht zit.

Verwijderd

Edgarz schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:30:
[...]

Probeer eens een andere DNS server...
Had ik al geprobeerd. Ik gebruik standaard Google Public DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Had ook al OpenDNS (208.67.222.222 en 208.67.220.220) ingevoerd, maar dit mocht ook al niet baten.

Inmiddels lijkt het allemaal verholpen en loopt het weer smooth.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:07

DyStiC

'Atta way, baby!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:23:
Probeer eens 10.162.xxx.xxx, daar zat ie bij mij. Ik zit vlakbij, ook Utrecht West.

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

WEBsel schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:35:
Utrecht (3552), Ai1+, Ubee-modem, Netgear WBR843-router:
[afbeelding]
97% van de beloofde downloadsnelheid en 85% van de beloofde uploadsnelheid. Dat laatste vind ik wat matig, maar verder geen klachten.
Ik heb ook een Ai1+ (postcode 3451), had je bericht gehad over je snelheidsverhoging? Ik heb geen nieuwe moden van Ziggo ontvangen (voorzover het nodig is)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij zijn die aanloopproblemen met die UBEE modems nu echt verholpen. Ik draai al 5 weken zonder enige vorm van uitval met mijn nieuwe modem en ook op de nieuwe snelheid draait het prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08
Zhadum schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:12:
[...]
Ik heb ook een Ai1+ (postcode 3451), had je bericht gehad over je snelheidsverhoging? Ik heb geen nieuwe moden van Ziggo ontvangen (voorzover het nodig is)
Ja, ik kreeg een mailtje een paar dagen nadat de snelheid was verhoogd. Het Ubee-modem had ik al in december ofzo ontvangen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• wrcveen
-

[ Voor 100% gewijzigd door wrcveen op 18-02-2010 13:51 ]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

DyStiC schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:46:
[...]

Probeer eens 10.162.xxx.xxx, daar zat ie bij mij. Ik zit vlakbij, ook Utrecht West.
Range gescanned (dit keer met Advanced IP scanner), maar geen geluk, ben nu maar weer 10.160.0.0 tot 10.172.255.255 aan het scannen. Maar krijg toch steeds meer het gevoel dat ik iets mis, kan geen router setting vinden die het zou kunnen blocken (mocht iemand het ip adres wel achterhaald hebben met een d-link dir-655, kan ie dat dan posten, weet ik iig dat het daar niet fout zit, maar gewoon de juiste scoop nog niet gevonden heb.)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt ook Ziggo bellen en vragen of ze jouw IP willen geven.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

jelmervos schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:09:
Vragen kan altijd, maar ben alleen bang dat je geen nieuw IP gaat krijgen ;)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 17:51
Royal schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:12:
[...]

Vragen kan altijd, maar ben alleen bang dat je geen nieuw IP gaat krijgen ;)
klok klepel, dit gaat om het management-IP van de UBEE. Dat kun je alleen achterhalen d.m.v. IP-scan of als je geluk hebt van een HD-medewerker.

specs

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:20:
Volgens mij zijn die aanloopproblemen met die UBEE modems nu echt verholpen. Ik draai al 5 weken zonder enige vorm van uitval met mijn nieuwe modem en ook op de nieuwe snelheid draait het prima.
5 weken zonder enige uitval? Dan heb je zelfs de nieuwe Firmware nog niet erin zitten :D Want die bestaat pas 2 weken o.i.d.

Maar ik neem aan dat je de modem dan zelf even handmatig hebt gereset

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:05:
[...]

Range gescanned (dit keer met Advanced IP scanner), maar geen geluk, ben nu maar weer 10.160.0.0 tot 10.172.255.255 aan het scannen. Maar krijg toch steeds meer het gevoel dat ik iets mis, kan geen router setting vinden die het zou kunnen blocken (mocht iemand het ip adres wel achterhaald hebben met een d-link dir-655, kan ie dat dan posten, weet ik iig dat het daar niet fout zit, maar gewoon de juiste scoop nog niet gevonden heb.)
Ik heb mijn Ubee kunnen met de DIR-655.
Met tracert heb ik de range kunnen achterhalen: 10.215.xx.x, vanaf die tot 10.215.255.255 gescand.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jelmervos schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:09:
Dat kan, moet je alleen geluk hebben dat je er net 1 aan de lijn krijgt die het wil geven.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Loekie schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:41:
[...]

klok klepel, dit gaat om het management-IP van de UBEE. Dat kun je alleen achterhalen d.m.v. IP-scan of als je geluk hebt van een HD-medewerker.
Ehm mijn excuses, heb die hele post verkeerd gelezen. Maar ik denk dat de gemiddelde HD-medewerker niet eens weet waar het IP van het modem te vinden is.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Pagina: 1 ... 18 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!