Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Postcode 3582, Ubee modem (niks gemerkt trouwens van evt. nieuwe firmware), AiE plus (dus van 20/3 naar 30/4).

PS: testen met server Rotterdam of Alphen a/d Rijn komen iets lager uit, vooral met upload. Dat was met de oude snelheden ook al zo.
Life's a Game, and I like to play...
Nou maar hopen dat ze het allemaal goed gaan regelen bij Ziggo en me niet opeens af gaan sluiten omdat ze alles om willen gaan zetten.
Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt voordat ze die upgrade doorgevoerd hebben?
Je krijgt na 2 dagen een een bevestigingsbrief met de datumPrutzer80 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:05:
Zo, net mijn aanvraag gedaan om mijn huidige internet z1, telefonie en televisie te upgraden naar AiE Plus
Nou maar hopen dat ze het allemaal goed gaan regelen bij Ziggo en me niet opeens af gaan sluiten omdat ze alles om willen gaan zetten.
Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt voordat ze die upgrade doorgevoerd hebben?
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Dat haalt bij mij niet zoveel uit:DerManiak schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:02:
PS: testen met server Rotterdam of Alphen a/d Rijn komen iets lager uit, vooral met upload. Dat was met de oude snelheden ook al zo.

Het blijft traag als dikke stront, m'n upload
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 09-02-2010 23:16 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat hangt ervan afRubke schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:55:
vraagje: stel ik vervang mijn huidig modem door een geleende ubee modem van een collega,
moet ik dan mijn modem activeren met mijn code of zijn code?
en stel ik wil dan weer het orginle terugplaatsten, moet ik dan ook weer opnieuw activeren?
Als die collega het modem actief in gebruik heeft, moet íe volgens mij gelijk doen, en kun je daarna gewoon weer je eigen modem aansluiten zonder actievatiecodes.
Als die collega het modem NIET actief in gebruik heeft, moet je hem eerst activeren met jouw codes en daarna je eigen modem weer opnieuw activeren met je eigen codes. Na teruggave moet die collega zijn eigen modem weer/alsnog met zijn eigen codes activeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 10-02-2010 07:26 ]
Bij die servers kwam ik met de oude snelheid iets lager uit met upload, d.w.z. ongeveer 1.5 Mbps, terwijl andere speedtests (o.a. speed.io) wel op ongeveer 3 Mbps uitkwamen.. Lijkt bij jou inderdaad iets mis te zijn..oisyn schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:16:
[...]
Dat haalt bij mij niet zoveel uit:
[afbeelding]
Het blijft traag als dikke stront, m'n upload. Toch vaag dat ik blijkbaar de enige ben die daar last van heeft. M'n upload was bij 20mbit wel altijd strak 3mbit. En dat is nota bene hetzelfde modem.
Je kunt voor de volledigheid ook eens testen met de UPC Speedtest, die werkt stiekem ook best goed
Verwijderd
zijn die snelheidsverhogingen per gebied of direct landelijk?DerManiak schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:02:
Voor de gein vandaag weer eens een speedtest gedaan (sinds half januari Ziggo, ik wist dat er in Q1 2010 snelheidsverhogingen kwamen), zie ik dat we ineens wat meer snelheid hebben! Zegt m'n vriendin: "ow ja, er was een mailtje van Ziggo, over sneller internet ofzo"![]()
Postcode 3582, Ubee modem (niks gemerkt trouwens van evt. nieuwe firmware), AiE plus (dus van 20/3 naar 30/4).
[afbeelding]
Je eigen code.Rubke schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:55:
vraagje: stel ik vervang mijn huidig modem door een geleende ubee modem van een collega,
moet ik dan mijn modem activeren met mijn code of zijn code?
Ja.en stel ik wil dan weer het orginle terugplaatsten, moet ik dan ook weer opnieuw activeren?
Per gebied.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:05:
[...]
zijn die snelheidsverhogingen per gebied of direct landelijk?
Per gebiedVerwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:05:
[...]
edit: spuit 11
Ik moet nog steeds een nieuw modem krijgen om gebruik te kunnen maken van de hogere snelheid. Het modem zou nu al een tijdje in mijn bezit moeten zijn, maar nog steeds niets ontvangen.
[ Voor 33% gewijzigd door Hann1BaL op 10-02-2010 11:16 ]
Toevoeging aan bovenstaande antwoorden: zie website Ziggo,Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:05:
[...]
Ingangsdatum nieuwe snelheid Utrecht: begin februari
Ingangsdatum nieuwe snelheid Den Haag: begin maart
Bovenstaande datums zijn een indicatie. Je ontvangt van ons een bericht met de specifieke datum waarop je kunt profiteren van je nieuwe snelheid.
Ziggo CAM CI+ kaartje moet vast ergens anders goedkoper te krijgen zijn.
Enige tips?
Bedankt!
pricewatch: Ziggo CI+ Cam ModuleSuperVliegNL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:06:
Hallo iedereen!
Ziggo CAM CI+ kaartje moet vast ergens anders goedkoper te krijgen zijn.
Enige tips?
Bedankt!
Succes
Te duur voor wat je krijgt.PWSoft schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:04:
Ik ben op zoek naar een kabel voor tussen mijn Ziggo kastje en de decoder. De afstand is vrij groot, een meter of 11. Is deze ("Afgeschermd tot 85dB") kabel dan goed bijvoorbeeld? Of is voor deze afstand een betere kabel aan te raden?
Kan je beter een stuk losse coax kopen en twee goede connectoren.
Ik ben van plan dit jaar van Breda naar Maastricht te verhuizen. Moet ik dit zelf doen / monteur? Dit vooral ivm aansluitpunten en montage versterker e.d.?
Die ligt rond de 118Mb download en de 9Mb upload. Dus al met al ben ik erg tevreden.
Ook het spontaan uitvallen van de Ubee modem is verleden tijd, kan nu eindelijk sinds vorig jaar van m ijn 120/10Mb lijntje genieten.
PS5 User ;-) ...
Je hebt de:
Ziggo CI+ Cam Module en de
Ziggo CI+ Cam Module Neotion.
Wat is nou precies het verschil?
Alvast bedankt weer!
Dit is geen vraag maar raak forum he, heb je zelf al enige actie ondernomen om het uit te zoeken?
Dit was toevallig mijn actie om erachter te komen.Frank-NL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:26:
@SuperrVliegNL
Dit is geen vraag maar raak forum he, heb je zelf al enige actie ondernomen om het uit te zoeken?
Tot nut toe weinig last gehad, misschien een voorbode voor een verhoging (Zwolle) [/speculatie]Werkzaamheden Ziggo netwerk
Geachte abonnee,
Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.
U kunt ons verwachten op maandag 8 t/m vrijdag 12 februari van
07.00 - 16.00 uur. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niet thuis te blijven. Houd er wel rekening mee dat uw televisie -, radio -, telefonie - en/of internetsignaal tijdens deze werkzaamheden tijdelijk onderbroken kunnen worden. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.
Hoi!
Dat is iets wat ik nu wel heb, zo rond 17:00 tot 20:00 klapt regelmatig de verbinding eruit (zie modem opnieuw inloggen). Wel stukken minder vaak dan met de Ubee en alleen tijdens de drukte, maar het nodige mag er nog getest worden in Utrecht.Hotzenwalder schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:13:
Ach... zolang hetgeen ze leveren maar stabiel is. Ik zit momenteel op een stabiele 50/5. Ik zit niet te wachten op een instabiele 120/10
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nee fout..SuperVliegNL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:24:
Je hebt de:
Je hebt de module van smit, en de module van neotion.
Wat het verschil is? De fabrikant en de prijs.
En dit had je gewoon kunnen vinden in het daarvoor bedoelde topic: \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat
En dus niet hier, waar het over internet gaat. Zie bovenaan de pagina: Internetproviders en Hosting,
[ Voor 26% gewijzigd door job op 10-02-2010 21:24 ]
Neu, dit is gewoon draadjesonderhoud (vervangen voor glasvezel vaak al (tot in de kast van Ziggo zegmaar)) en ander regulier onderhoud/vervangen van router achtige dingen enzo. Niet zo spannend. Uiteraard is het wel een voorbereiding op de toekomst, anders zou het niet handig zijnEWK schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:19:
Ik kreeg afgelopen vrijdag dit mailtje:
[...]
Tot nut toe weinig last gehad, misschien een voorbode voor een verhoging (Zwolle) [/speculatie]
Verwijderd
Zou wel erg spijtig zijn
Het merk.SuperVliegNL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:24:
Nog een vraagje.
Je hebt de:
Alvast bedankt weer!
Ik ga de stront opzeggen en maar adsl pakken voor 15 euro haal ik ook 11mb mee.
Wat nu? Afwachten?
Uitlezen status Ubee modem, zo werkt het
en voor de signaal waarden die je ongeveer moet hebben hier
Snelheid hier in Maastricht is al lange tijd stabiel:

Vandaag stond de postbode weer voor de deur met een Ziggo pakketje, blijkbaar denkt Ziggo dat ik Ubee modems spaar. Heb er nu inmiddels 3, de laatste is wel iets anders: hij heeft een ubee logo op de voorkant.
Maar eens een mailtje sturen welk modem ik moet gaan gebruiken en wat ik met de andere twee moet doen...

Ook zelfde type?Nivk schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:32:
Ik zou afwachten en anders ook eens je Ubee modem uitlezen. Kijk hier voor hoe je dat doet:
Uitlezen status Ubee modem, zo werkt het
en voor de signaal waarden die je ongeveer moet hebben hier
Snelheid hier in Maastricht is al lange tijd stabiel:
[afbeelding]
Vandaag stond de postbode weer voor de deur met een Ziggo pakketje, blijkbaar denkt Ziggo dat ik Ubee modems spaar. Heb er nu inmiddels 3, de laatste is wel iets anders: hij heeft een ubee logo op de voorkant.
Maar eens een mailtje sturen welk modem ik moet gaan gebruiken en wat ik met de andere twee moet doen...
[ Voor 75% gewijzigd door Nivk op 11-02-2010 21:53 . Reden: versie ]
Als ik download van usenet haal ik ongeveer 9MB/sec (max van m'n router en dat vind ik prima) maar via individuele downloads, of speedtests haal ik het echt nooit, niet van ziggo, niet van speedtest.net, niet van speedtest.bbned.nl, nergens.
Kan dit liggen aan dat ik een Arris modem heb, en zo ja, kan ik gewoon een mail sturen voor een ubee?
Ik denk dat de meesten die nog niet hebben, op wat mensen in de zes steden na. In ieder geval ben je niet de enige, ik heb hem ook nog niet. En als ze nog niet 100% zeker zijn dat de Ubee het nu echt goed doet, dan zit ik er ook niet op te wachten eigenlijk. Die Motorola's doen het tenminste wel altijd.F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 04:02:
Ben ik nou de enige die nog een Motorola modem heeft? Had ik niet allang een Ubee moeten krijgen? (postcode: 4133, abo: AIE Plus)
Ik had hiervoor een 35Mb glasverbinding van Glashart/Concepts nu dus 20Mb maar met mijn wifi router haal ik 13Mb net als bij Concepts. Dik tevreden dus, ook hoe de aanvraag is verlopen.
Ek weet als ik de router vervang dat ik waarschijnlijk hoger haal maar dat ding functioneert nog perfect/stabiel.
Heb trouwens niet het "ISRA-punt" vervangen maar gewoon de splitter op die bestaande punt gedrukt.
Ik zit tijdelijk in een huurhuis en heb dus niet echt veel zin om van alles los te gaan schroeven.
Ondanks dit werkt alles stabiel.
Als ik de Ubee modem rechtstreeks aansluit op m'n pc via de meegeleverde twisted pair kabel haal ik 48 Mb down. Maar zodra ik m'n WRT54GL v1.1 router er tussen hang kom ik niet verder dan 33 Mb. De up snelheid veranderd niet. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik ben vast niet de enige met deze router?
Ik heb hier nog een arris voor je liggenF4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 04:02:
Ben ik nou de enige die nog een Motorola modem heeft? Had ik niet allang een Ubee moeten krijgen? (postcode: 4133, abo: AIE Plus)
Je router zal geen hogere snelheid gaan halen, deze is niet geschikt voor de hoge internetsnelheden van tegenwoordig.ocdaan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:26:
Gister heb ik 3-in-1 extra geinstalleerd. Na aanvraag heb ik binnen een week al het installatie pakket ontvangen, echt super tevreden met Ziggo tot zo ver
Als ik de Ubee modem rechtstreeks aansluit op m'n pc via de meegeleverde twisted pair kabel haal ik 48 Mb down. Maar zodra ik m'n WRT54GL v1.1 router er tussen hang kom ik niet verder dan 33 Mb. De up snelheid veranderd niet. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik ben vast niet de enige met deze router?
Er zijn in dit forum al verschillende genoemd die het wel halen, zoals bijvoorbeeld de Netgear WNDR3700.
D-link, Linksys en Draytek hebben ook modelen die het halen en er zullen er vast nog meer zijn, gewoon even zoeken.
Voor de rest best snel op het moment had een langere levertijd verwacht.
Je kan de Tomato firmware installeren. Ik heb een ook WRT54GL (weet de versie zo 1-2-3 niet) maar ik haal er 5,7MB/s / 600kB/s meeocdaan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:26:
Gister heb ik 3-in-1 extra geinstalleerd. Na aanvraag heb ik binnen een week al het installatie pakket ontvangen, echt super tevreden met Ziggo tot zo ver
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Aha, dat valt dus nog te proberen, de snelheid via wifi maakt me niet uit maar bedraad moet het gewoon vol gas gaan natuurlijk! Anders maar kijken voor een andere router. ThanxDrJamez schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:47:
[...]
Je kan de Tomato firmware installeren. Ik heb een ook WRT54GL (weet de versie zo 1-2-3 niet) maar ik haal er 5,7MB/s / 600kB/s mee(bedraad uiteraard, wireless kom ik niet verder dan 2,7MB/s).
//edit - Oei, na een beetje research kan ik beter kijken voor een andere .... gadgeteer heb wel gelijk
"The WRT54G v1.1 is based on the Broadcom 4710 board. It has a 125 MHz CPU, 4 MB flash and 16 MB SDRAM"
Met de v1.1 kom ik dus niet zo ver helaas...
[ Voor 21% gewijzigd door ocdaan op 12-02-2010 11:09 ]
https://www.ziggo.nl/#pro...s-in-1/1-miljoen-bellers/
even een aanvulling hier op.... Dat je huidge modem je maximale internetsnelheid niet haalt heeft te maken met de doorvoersnelheid tussen de WAN en LAN poort, dit en de max van een 54Mbit WIFI verbinding geeft nu al beperkingen qua snelheid. Wanneer je een nu een router koopt is het zeer verstandig om net iets meer betalen voor een router die ook de aanstaande snelheids verhogingen aankan. Goedkoop kan in het geval van een router op termijn echt duurkoop zijn......Gadgeteer schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:41:
[...]
Je router zal geen hogere snelheid gaan halen, deze is niet geschikt voor de hoge internetsnelheden van tegenwoordig.
Er zijn in dit forum al verschillende genoemd die het wel halen, zoals bijvoorbeeld de Netgear WNDR3700.
D-link, Linksys en Draytek hebben ook modelen die het halen en er zullen er vast nog meer zijn, gewoon even zoeken.
Toch vreemd dat mensen niet terug lezen, dit router gerelateerde probleem is al zovaak langs gekomen binnen dit of voorgaande topic.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Da's toch Vianen? Een vriend van mij woont in Nieuwegein, heeft AiE+ en heeft ook nog het motorola modem.F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 04:02:
Blijft staan dat wanneer we naar 80Mbit gaat je ook met je Tomato of DD-WRT firmware niet genoeg hebt, daarnaast werken veel mensen via een draadloze verbinding en dan ga je nu al.....DrJamez schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:47:
[...]
Je kan de Tomato firmware installeren. Ik heb een ook WRT54GL (weet de versie zo 1-2-3 niet) maar ik haal er 5,7MB/s / 600kB/s mee(bedraad uiteraard, wireless kom ik niet verder dan 2,7MB/s).
Verwijderd
Zie hier.. https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/Greenfielt schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:01:
Helaas nog geen snelheidsverhoging.... heb ik het goed gelezen dat Ziggo je persoonlijk een e-mail stuurt als je verbinding verhoogd is?
Heb je al wel een Ubee modem ontvangen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 11:36 ]
Ik heb net even gekeken en ik heb ook de v1.1, maar wel de WRT54GL, let daar op, dat is een verschil! Als je L-versie hebt, zou ik het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis toch?ocdaan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:59:
[...]
Aha, dat valt dus nog te proberen, de snelheid via wifi maakt me niet uit maar bedraad moet het gewoon vol gas gaan natuurlijk! Anders maar kijken voor een andere router. Thanx
//edit - Oei, na een beetje research kan ik beter kijken voor een andere .... gadgeteer heb wel gelijk
"The WRT54G v1.1 is based on the Broadcom 4710 board. It has a 125 MHz CPU, 4 MB flash and 16 MB SDRAM"
Met de v1.1 kom ik dus niet zo ver helaas...
True, maar tegen de tijd dat Ziggo zo ver is, zijn de prijzen vast al wel weer een stukje gedaald (ik blij dat ik ze niet op hun woord geloofd heb en toch maar even heb gewacht met de aanschaf van een nieuwe routerBullet NL schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:22:
[...]
Blijft staan dat wanneer we naar 80Mbit gaat je ook met je Tomato of DD-WRT firmware niet genoeg hebt, daarnaast werken veel mensen via een draadloze verbinding en dan ga je nu al.....
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Als je AIE+ hebt heb je zolang er geen snelheids verhoging komt dus nog steeds voldoende aan je motorola modem want die kan max 20mbit aan.F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 04:02:
Als ze verhogen zal je wel de Ubee krijgen.
mjah wanneer dat is zal een verrassing blijven ziggo kennende.
14x 310wp 15º platdak op 185º S
Tja, dat zal wel redelijk mee vallen, ik heb nu bijna 1 jaar een D-Link 855 ingebruik...DrJamez schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:47:
True, maar tegen de tijd dat Ziggo zo ver is, zijn de prijzen vast al wel weer een stukje gedaald (ik blij dat ik ze niet op hun woord geloofd heb en toch maar even heb gewacht met de aanschaf van een nieuwe router)
Deze router is nog steeds goed te verkrijgen en voor het zelfde prijsnievau als waar ik hem voor heb gekocht..
p.s. de DIR 855 kan ik van harte aanbevelen... ben je opzoek naar een snelle router waar veel op in is te stellen kijk dan een naar dit type... hij draait hier ook superstabiel.... ik kijk net in z'n router log, hij is 117 dagen online zonder reboots o.i.d. Eigenlijk moet zo iets vanzelf sprekend zijn, hellaas weet ik uit eigen ervaring dat dit met "goedkopere" routers niet altijd het geval is...
Ik heb ook nog gewoon het Motorola modem, en heb ook AiE Plus. Postcode: 3481. Ik ga er ook vanuit dat ik pas een nieuw modem krijg als de snelheidsverhoging hier doorgevoerd word.F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 04:02:
[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 12-02-2010 13:35 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Voor Alles-in-1 Extra lijkt me die router WRT54GL toch echt wel wat te langzaam, wil je de snelheid van je abonnement fatsoenlijk kunnen gebruiken. Al helemaal als je straks 120mbit down gaat krijgen. Zie hier een mooie lijst van WAN-LAN throughput van routers (ook de WRT54GL). Zijn Maximum Simultaneous Connections van 64 is natuurlijk ook niet geweldig...DrJamez schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:47:
[...]
Ik heb net even gekeken en ik heb ook de v1.1, maar wel de WRT54GL, let daar op, dat is een verschil! Als je L-versie hebt, zou ik het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis toch?
[...]
True, maar tegen de tijd dat Ziggo zo ver is, zijn de prijzen vast al wel weer een stukje gedaald (ik blij dat ik ze niet op hun woord geloofd heb en toch maar even heb gewacht met de aanschaf van een nieuwe router)

In dezelfde lijst zie je ook de Netgear WNDR3700, op dit moment lijkt dit mij de beste router tegen een goede prijs. Hier is zijn GOT topic.
Ik heb afgelopen maandag via de Ziggo site aangegeven dat ik gebruik wil gaan maken van Alles in 1 Plus.
Op dat moment had ik dus 3 losse abbonementen lopen: Internet Z1, Telefonie en Televisie.
Nu log ik in op Mijn Ziggo en zie in het overzicht 4 dingen staan:
- Alles in 1 Plus
- Internet
- Radio & Televisie
- Telefonie
Dat komt er dus op neer dat ik alles dubbel zou gaan betalen? Ik mag hopen dat die gasten bij Ziggo wel door hebben dat de overige oudere diensten afgesloten moeten worden, of moet ik daar nog zelf aan achteraan omdat ik een opzegtermijn van 1 maand heb?
Ik zou ook nog een brief krijgen hierover, maar die ligt misschien vandaag dan in de bus.
Verwijderd
Dat gratis bellen onderling, dat was toch al gratis?jongetje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:07:
Deze zondag (Valentijnsdag) gratis bellen naar alle vaste nummers voor iedereen (met Ziggo telefonie):
https://www.ziggo.nl/#pro...s-in-1/1-miljoen-bellers/
Toevallig heb ik afgelopen Dinsdag Alles in 1 basis bij een vriendin geïnstalleerd, ik trek de doos op en tot mijn verbazing zat er een Motorola modem in.Woy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:35:
[...]
Ik heb ook nog gewoon het Motorola modem, en heb ook AiE Plus. Postcode: 3481. Ik ga er ook vanuit dat ik pas een nieuw modem krijg als de snelheidsverhoging hier doorgevoerd word.
Ik vraag me eigenlijk af waarom? De snelheid van basis, of zijn die Ubee's op ofzo?
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Waarschijnlijk hebben ze die nog gewoon liggen, en aangezien die voorlopig nog wel afdoende zal zijn, is het gewoon goedkoper om dat modem in te zetten, zodat ze de Ubee's uit kunnen leveren aan de mensen die hem wel nodig hebben om hun snelheid te halen.BAS80 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:49:
[...]
Toevallig heb ik afgelopen Dinsdag Alles in 1 basis bij een vriendin geïnstalleerd, ik trek de doos op en tot mijn verbazing zat er een Motorola modem in.
Ik vraag me eigenlijk af waarom? De snelheid van basis, of zijn die Ubee's op ofzo?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nee, alleen naar andere Ziggo abonnees.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:49:
Dat gratis bellen onderling, dat was toch al gratis?
<Prutzer80 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:45:
Nog even een vraag over overstappen:
Ik heb afgelopen maandag via de Ziggo site aangegeven dat ik gebruik wil gaan maken van Alles in 1 Plus.
Op dat moment had ik dus 3 losse abbonementen lopen: Internet Z1, Telefonie en Televisie.
Nu log ik in op Mijn Ziggo en zie in het overzicht 4 dingen staan:
- Alles in 1 Plus
- Internet
- Radio & Televisie
- Telefonie
Dat komt er dus op neer dat ik alles dubbel zou gaan betalen? Ik mag hopen dat die gasten bij Ziggo wel door hebben dat de overige oudere diensten afgesloten moeten worden, of moet ik daar nog zelf aan achteraan omdat ik een opzegtermijn van 1 maand heb?
Ik zou ook nog een brief krijgen hierover, maar die ligt misschien vandaag dan in de bus.
Ik heb hetzelfde hoor enkel met AIE extra.
Ik heb uiteraard ook gelijk gebeld met de HD maar dat was normaal dat het zo via mijn ziggo staat.
De eerste rekening moet nog komen dus hou het wel in de gaten hoor.
Ok, thanks ik ga het in de gaten houden.Mike421 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:14:
[...]
<
Ik heb hetzelfde hoor enkel met AIE extra.
Ik heb uiteraard ook gelijk gebeld met de HD maar dat was normaal dat het zo via mijn ziggo staat.
De eerste rekening moet nog komen dus hou het wel in de gaten hoor.
En alleen als je alles-in-1 hebt, als je telefonie los hebt betaal je gesprekskosten voor bellen naar Ziggo Telefonie klanten.
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 12-02-2010 14:22 ]
Nee, AiE naar AiE = gratis, AiE naar Ziggo klant (alleen telefonie) is de helft van de prijs.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:49:
[...]
Dat gratis bellen onderling, dat was toch al gratis?
Op 14 feb kun je dus hele dag gratis bellen naar alle mensen in Nederland.
"Actievoorwaarden
* gratis bellen van 00.00 - 24.00 op 14 februari 2010
* alleen vaste telefoonnummers (geen mobiele nummers)
* alleen binnen Nederland en niet voor buitenlandse gesprekken
* betreft alleen de variabele gesprekskosten, niet de vaste kosten
* uitgezonderd servicenummers (0900-, 084,-, 085-, 087-, 088-, 18XY-, 06760-nummers)
* uitgezonderd Ziggo Zakelijkabonnees met glasvezel aansluiting"
Vind dat hele systeem belachelijk, hoe kan je nou weten wie je belt ook klant is bij ziggo.Bij kpn is het voor ik geloof 10 eur extra onbeperkt bellen naar vaste nummers, ik zou liever zoiets zien.jongetje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:22:
[...]
En alleen als je alles-in-1 hebt, als je telefonie los hebt betaal je gesprekskosten voor bellen naar Ziggo Telefonie klanten.
Inderdaad belachelijk dat dat niet bij Ziggo kan... https://www.ziggo.nl/#pro...ie-z1-volopbellen-altijd/marcel23456 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:13:
[...]
Vind dat hele systeem belachelijk, hoe kan je nou weten wie je belt ook klant is bij ziggo.Bij kpn is het voor ik geloof 10 eur extra onbeperkt bellen naar vaste nummers, ik zou liever zoiets zien.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Weet je dat zeker? Op de Ziggo site staat gewoon dat AiE klanten gratis kunnen bellen naar Ziggo Telefonie klanten. Er wordt verder geen onderscheid gemaakt.KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:22:
Nee, AiE naar AiE = gratis, AiE naar Ziggo klant (alleen telefonie) is de helft van de prijs.
Lastig even zoeken:grun93 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:54:
[...]
Weet je dat zeker? Op de Ziggo site staat gewoon dat AiE klanten gratis kunnen bellen naar Ziggo Telefonie klanten. Er wordt verder geen onderscheid gemaakt.
https://www.ziggo.nl/#pro...ie-z1-volopbellen-altijd/
dit staat er letterlijk:grun93 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:54:
[...]
Weet je dat zeker? Op de Ziggo site staat gewoon dat AiE klanten gratis kunnen bellen naar Ziggo Telefonie klanten. Er wordt verder geen onderscheid gemaakt.
Voordelen Alles-in-1
* inclusief 30 analoge en 60 digitale tv-zenders
* overstappen zo geregeld
* behoud eigen nummer en toestel*
* alles op één factuur
* gratis klantenservice voor Ziggo telefoonabonnees via nummer 1200
* gratis bellen naar Ziggo telefoonabonnees
* gratis webmail
* gratis spam- en virusfilter
daar staat niet AIE naar AIE abonnees
Port 25 zit inderdaad dicht, je kunt natuurlijk daar wel een relay server voor gebruiken. Ik weet niet of Ziggo zelf een smarthost aanbied.idef1x schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:29:
Ik zit af en toe wel eens te denken om over te stappen op Ziggo van XS4ALL. Ben op zich reuze tevree met XS4all, doch zijn ze best prijzig en met kabel kun je meer snelheid halen. Wat me voornamelijk nog tegenhoud is dat ik niet weet of Ziggo ook filterd op poorten (25 ofzo)? Ik wil eigenlijk mijn voipbuster accountje, webservertje, mailservertje,etc wel gewoon kunnen blijven gebruiken. Zijn er mensen hier met ervaring op dit gebied? Om nu even een tijdje een abbonnementje af te nemen om te checken of alles wel werkt zoals ik wil, gaat me een beetje ver...
De rest staat naar mijn weten gewoon open.
Misschien als ik later dit weekend zin heb dat ik 'm omwissel maar voor nu ben ik nog steeds happy met de Arris.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Pardone, had ik dus nog nooit gezien. Dan heb ik voor mijn beurt gepraatRoyal schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:16:
[...]
Inderdaad belachelijk dat dat niet bij Ziggo kan... https://www.ziggo.nl/#pro...ie-z1-volopbellen-altijd/
Verwijderd
Alles werkt nog uitstekend. Heb gisteren zo'n 25 GB binnengehaald van Usenet via Eweka met 8 connecties, en niets geen drop-outs.
Download is strak 29 Mbit/s, en upload 3.8 Mbit/s. Geen reden tot klagen so far!
Ping naar meeste servers binnen Nederland ligt tussen de 6 en 10 ms. Beter dan met mijn Arris modem.
heel toevallig heb ik vandaag een ubee binnen gekregen, direct aangesloten en op m'n laptop haal ik keurig 110 tot 119 mbit. Top!Sa1 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:55:
Heb al een poosie m'n 120mbit, maar haal het eigenlijk nooit. Als ik een speedtest doe dan kom ik niet hoger dan 30 a 40 mbit (terwijl met de 50/5 verbinding ik het gewoon altijd haalde).
Als ik download van usenet haal ik ongeveer 9MB/sec (max van m'n router en dat vind ik prima) maar via individuele downloads, of speedtests haal ik het echt nooit, niet van ziggo, niet van speedtest.net, niet van speedtest.bbned.nl, nergens.
Kan dit liggen aan dat ik een Arris modem heb, en zo ja, kan ik gewoon een mail sturen voor een ubee?
Kick!SyS_ErroR schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:08:
Momenteel is Ziggo bezig met het verwerken van onze aanvraag voor Alles-in-1.
Nu hebben we thuis een KPN ISDN centrale, met daaraan gekoppeld twee lijnen en twee telefoonnummers.
Telefoonnummer 1, huistelefoon (met daaraan 4 Siemens DECT telefoons)
Telefoonnummer 2, gebruikt voor analoge fax.
Nu met KPN is het gewoon mogelijk om twee gesprekken tegelijkertijd te voeren (dus met 2 van de 4 DECT telefoons), met telefoonnummer 1. Dit "schakelen" gaat automatisch. De lijnen en de nummers zijn als het ware losgekoppeld van elkaar!
Nu heb ik begrepen dat er op het kabelmodem (ik gok dat dit een Ubee word), er 2 aansluitingen opzitten. 1 voor lijn 1, en de ander voor lijn 2. (Dus dat de fysieke aansluiting ook het telefoonnummer bepaald!!!)
Hoe kan ik dan alsnog met meerdere siemens DECT telefoons meerdere gesprekken tegelijkertijd voeren? de helpdeskmedewerker vertelde me dat dit standaard niet mogelijk is, maar dat je hier een soort van "box" hebt. Ik heb al gezocht, maar ik weet niet exact of ik op de goede weg zit.
inmiddels is het me duidelijk dat ik aan de huidige ISDN centrale niets heb. Toch ben ik nog steeds opzoek naar zo'n box, zodat er automatisch een vrije lijn wordt gekozen.
Als dit niet mogelijk is (binnen een normaal bedrag), dan annuleer ik die tweede telefoonlijn volledig; die heeft dan geen toegevoegde waarde.

Die upload zit opzich wel snor maar ik haalde eerder deze avond nog 11 Mbit en inmiddels kom ik al niet meer boven de 7 uit. Ik heb ook nog even mijn draadloze router gechecked en deze staat op 802.11 G dus die zou makkelijk 20 Mbit aan moeten kunnen...
Hopelijk is dit maar een tijdelijke dropout want ik zit toch wel op 20 Mbit te wachten.
Heb nog een oude Motorola modem maar die zou dit ook moeten trekken.
Als er in jouw buurt meer mensen op dezelfde frequentie zitten met hun draadloze netwerk, ga je het echt wel merken en haal je die 20mbit niet meer.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het ligt inderdaad wel degelijk aan mijn pc, ik heb net met mijn netbook ( ook draadloos ) geprobeerd en daarmee haal ik gewoon de normale snelheid. Dat wordt dus even met mijn draadloos netwerk tweaken en eventueel een Wireless N PCI kaart in mijn pc proppen.TFHfony schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:55:
Probeer het toch ook maar eens met een draadje...
Als er in jouw buurt meer mensen op dezelfde frequentie zitten met hun draadloze netwerk, ga je het echt wel merken en haal je die 20mbit niet meer.
Edit: Inmiddels andere frequentie genomen en nu gaat ie als de gesmeerde bliksem
Jullie zullen wel denken "vent overdrijf niet zo!" maar dit is een heel verschil met mijn oude 3 Mbit lijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 12-02-2010 20:00 ]
Wat voor router heb? Je hebt nu een Ubee?Prutzer80 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:38:
Ik heb dus begin deze week Alles in 1 Plus aangevraagd, vanavond voor de lol maar eens een testje gedaan en ze hebben me wel een upgrade gegeven, maar niet de upgrade die ik in gedachten had:
[afbeelding]
Die upload zit opzich wel snor maar ik haalde eerder deze avond nog 11 Mbit en inmiddels kom ik al niet meer boven de 7 uit. Ik heb ook nog even mijn draadloze router gechecked en deze staat op 802.11 G dus die zou makkelijk 20 Mbit aan moeten kunnen...
Hopelijk is dit maar een tijdelijke dropout want ik zit toch wel op 20 Mbit te wachten.
Heb nog een oude Motorola modem maar die zou dit ook moeten trekken.
Je geeft te weinig informatie. Het gaat erom of het analoge telefoons of ISDN telefoons zijn. Dat je DECT telefoons hebt, is absoluut niet relevant.SyS_ErroR schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:09:
[...]
Kick!
inmiddels is het me duidelijk dat ik aan de huidige ISDN centrale niets heb. Toch ben ik nog steeds opzoek naar zo'n box, zodat er automatisch een vrije lijn wordt gekozen.
Als dit niet mogelijk is (binnen een normaal bedrag), dan annuleer ik die tweede telefoonlijn volledig; die heeft dan geen toegevoegde waarde.
Als je ISDN telefoons hebt, heb je een BFP. Als het analoge telefoons zijn, kun je vast wel een Homevox 2-6 (o.i.d.) centrale scoren op Marktplaats voor een paar tientjes.
Is er iemand die ervaring heeft met overstappen naar Ziggo en het e-mail adres van de oude provider houden?
Ja heb ik ontvangen, dus die verhoging zit wel goed. Alleen omdat het per regio gaat ben ik helaas nog niet aan de beurt. Hoop bericht te ontvangen wanneer ik m'n modem moet herstarten om het door te voerenVerwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:35:
[...]
Zie hier.. https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Heb je al wel een Ubee modem ontvangen?
[ Voor 47% gewijzigd door Greenfielt op 13-02-2010 14:28 ]

Heb zelf iemand gekend met deze router met alles in een extra...en die haalde met dit modem bekabeld via nieuwsgroepen of welke speedtest niet meer dan 30 Mbit met betrekking tot WLAN met een stick van zelfde fabrikant (ook een N stick van sitecom)op kijkafstand van router max 30 tot 40 Mbit..getest op diverse plekken in het huis....ben zelf geen fan van sitecom stuff...zou bv eens kijken naar de nieuwe netgear 3700 (erg goed)of een ander goed merk zou zeggen lees de reviews daar staat vaak handige informatie op ook met betrekking met de doorvoersnelheid.wrcveen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:12:
Iemand met ervaring met de Sitecom WL-351 router en Ai1E? Ziggo levert ook dat Sitecom spul. Werkt dit een beetje bij 120 mbit/s?
[afbeelding]
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
als dat http://www.glasvezelwinke...tecom-wl-351-300n-x3.html deze is, dan staat erbij dat hij 720mbit wan lan heeft.. dus zal die 120 wel aan kunnen.wrcveen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:12:
Iemand met ervaring met de Sitecom WL-351 router en Ai1E? Ziggo levert ook dat Sitecom spul. Werkt dit een beetje bij 120 mbit/s?
[afbeelding]
Heb een DD-WRT firmware erin gezet (alhoewel die het ook prima deed met de standaard firmware) en haal op m'n laptop (zit een intel 5100AGN kaartje in) net ff onder de 50 (meestal rond 47/48).
(streamen van video vanaf zolder naar xbmc beneden werkt prima).
Eens kijken of hij ook zo direkt de nieuwe snelheid aan kan.
Al met al prima tevreden met deze router icm. met een Arris modem.
Niet dus:Sa1 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:19:
[...]als dat http://www.glasvezelwinke...tecom-wl-351-300n-x3.html deze is, dan staat erbij dat hij 720mbit wan lan heeft.. dus zal die 120 wel aan kunnen.
PCMweb review
hardware.info
Zie ook hier voor nog meer wan-lan van verschillende routers..
Verwijderd
Vraag me wel eens af hoeveel mensen hier eigenlijk wel "tweaker" zijn, of eigenlijk, gewoon iemand met bovengemiddel verstand van computers.wrcveen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:15:
Wat mij behoorlijk stoort dat 'wij' als tweakers onze snelheid bepalen op die speedtest site. Dit is echt maar een moment opname van enkele seconden en wie zegt dat die speedtest server dan wel niet 100% belast is en daarom langzaam is? Beter is een 100 MB bin bestand te downloaden van een betrouwbare site en dan je snelheid te posten.
Want hoe vaak je wel niet leest van al die mensen die eerst gaan "klagen" over hun snelheid, en daarna er toch gewoon achter komen dat hun netwerk de bottleneck is.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:33:
24 uur later met mijn AiE+ en een Ubee modem:
Alles werkt nog uitstekend. Heb gisteren zo'n 25 GB binnengehaald van Usenet via Eweka met 8 connecties, en niets geen drop-outs.
Download is strak 29 Mbit/s, en upload 3.8 Mbit/s. Geen reden tot klagen so far!
Ping naar meeste servers binnen Nederland ligt tussen de 6 en 10 ms. Beter dan met mijn Arris modem.
Volgens mij loopt het bij de meeste mensen ook gewoon als een zonnetje. Hier ook nooit een probleem gehad met de Ubee, toch direct de firmware upgrade erop gegooid (je wilt toch het beste van het beste als "tweaker") en de waarde van de verbinding is alleen maar beter geworden.Sa1 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:48:
[...]
heel toevallig heb ik vandaag een ubee binnen gekregen, direct aangesloten en op m'n laptop haal ik keurig 110 tot 119 mbit. Top!
Misschien het geluk dat ik maar 20mbit heb, want de problemen lijken te beginnen bij de hogere snelheden. Maar ik vind de 50mbit nog niet zo interessant, als het 80 of 120 wordt heb ik wel interesse. Maar moet mijn router sowieso vervangen zodra het boven de 25mbit komt, dus dat doe ik dan liever als het ook echt zin heeft.
En wie garandeerd dat die 100 MB file niet op een overbelaste lijn/server staat? Ik geef je qua opmerking wel gelijk, alleen test dan bij Ziggo zelf, dan sluit je alles buiten hun netwerk in ieder geval uit.wrcveen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:15:
Wat mij behoorlijk stoort dat 'wij' als tweakers onze snelheid bepalen op die speedtest site. Dit is echt maar een moment opname van enkele seconden en wie zegt dat die speedtest server dan wel niet 100% belast is en daarom langzaam is? Beter is een 100 MB bin bestand te downloaden van een betrouwbare site en dan je snelheid te posten.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!