Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Het is misschien laag van mij, de vermelding naar de warning, maar hij staat er niet voor niets natuurlijk.Hamed schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:23:
Topic heet toch [Ziggo] Ervaringen Topic. Ik deel mijn ervaring en meer niet. Beetje laag Hint naar de warning.
Zelf was ik niet voor nieuwsgroepen overgestapt, gewoon meer om de problemen die ik ondervond bij KPN: waaronder dus traagheid, we kregen een veel te lage snelheid waarvoor wij betaalden en daarbij is er anno 2011 wel beter te krijgen, voor minder geld.Ben gewoon tevreden want snelheiden met newsgroepen zijn ook erg hoog.
Heb ik aan jou nu overigens wel een vraag, ik weet dan weliswaar niet van welke provider je komt, maar ben benieuwd hoe jij de DNS resolving vind van Ziggo? Hier in de regio (postcode 4100) (of iig bij mij) is het érg brak en als ik hier het topic zo lees, ben ik niet de enige.
Ben zelf iig ook wel erg blij dat ik nu tenminste Games 4 Windows Live games ook in multiplayer kan spelen (iig GTA4 en ik ga ervan uit dat F1 2010 dan ook kan...)
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2011 22:48 ]
Ik heb mijn MacBook Pro aan het modem gehangen, modem geforceerd opnieuw aangemeld (zo vertelde de Service+ medewerker, alles eruit trekken, aanzetten, 5/6 minuten wachten en dan COAX etc. weer aansluiten). Mag helaas niet helpen. Drie verschillende laptops geprobeerd, Windows 7, OS X Lion en Debian Squeeze, alle drie veel haperingen. Speedtests, inclusief die van Ziggo gaan tekeer als een achtbaan (120Mbit, 10, 2, 122, 10). YouTube kijken bijvoorbeeld is nagenoeg onmogelijk.
Normaal werk ik, net als nu, met een Airport Extreme erbij. Die nu er tussenuit om zo alles uit te sluiten. Ze willen dan nog wel een monteur laten komen binnen een paar weken, maar "meneer, die gaat vaaaaaast vinden dat het aan u ligt, en dan betaald u de kosten". Wat ik een vage conclusie vindt, aangezien alles richting Ziggo wijst. Daarnaast is de wijkkast door de ROVA geramd al een paar maanden terug, en hebben meer mensen in de straat het probleem! Maar daar praten ze omheen.
Ik wil het graag zelf oplossen, maar ik weet het niet meer..... DNS-servers maken geen verschil, verschillende kabels en instellingen geprobeerd maar het blijft brak. En dat terwijl het altijd perfect werkte! Ik kan een monteur laten komen, maar ben bang dat die het (weer) zo speelt dat het toch mijn schuld is, hoe we het ook doen........ Dat zou namelijk niet de eerste zijn.
Een andere optie dan Ziggo accepteren is er niet, want het telefonie-netwerk is extreem verouderd en slecht (max 1Mbit snelheid met nog veel meer time-outs etc.), en glasvezel kennen we niet...
Als iemand een advies heeft voor de aanschaf van wat dan ook, ik doe het met alle plezier, maar onnodig de Ziggo vetpot spekken met een monteur die helaas al een keer eerder de boel verdraaide (het defecte modem kwam door mij, ik had er een grote blazer op moeten zetten met het warme weer

Modem is een "oude" Ubee die ik liever niet inruil voor die nieuwe muk, aangezien ik het liefst een bridged verbinding heb, zodat ik zelf de DHCP, Firewall etc. kan draaien met de Airport en drie Linux doosjes (waarvan 1 files, een ander web/IRC/SQLserver etc. en 1tje firewall en Squid Proxy [niet in gebruik op dit moment])
Kwaad op Ziggo ben ik overigens niet, begrijp me niet verkeerd, de zakelijke contracten zijn echt toppie, maar helaas kan ik die hier prive niet krijgen. Maar jammer vindt ik het wel, dat het zo moet lopen.
[ Voor 16% gewijzigd door linkforsoad op 03-08-2011 00:50 ]
Verwijderd
Totdat ik dus laatst toevallig een Ziggo-busje bij een van de verdeelkastjes zag staan. Dus die monteur even aangesproken en mijn probleem voorgelegd. "Oh meneer, dat zou kunnen, want we zijn al een paar weken bezig om hier en daar oude kabels/leidingen door nieuwe te vervangen, en dat duurt meestal maar een kwartiertje of zo".
Ok wat mij betreft dus een prima verklaring, en niet iets waar ik ook wakker van kan liggen. Maar waarom weet de servidedesk dit niet?!

Gewoon een email richten aan de directeur van Ziggo Klantenservice waarin je deze klacht meldt. Al het management van Ziggo is per email bereikbaar via voornaam punt achternaam at office punt ziggo punt nl en de directeur van Ziggo Klantenservice is Martine Ferment. Desnoods ook even de Chief Technology Officer van Ziggo in de CC meenemen, namelijk Paul Hendriks.linkforsoad schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:32:
Postcode 8141, valt me op dat sinds vanmorgen er enorm veel haperingen en time-outs in de verbinding zitten. Klantenservice verklaart mij letterlijk voor gek (had een hele asociale medewerker terwijl ik hem normaal behandelde), en Service+ (op verzoek gebeld) meldde dat de klantenservice dit gewoon fatsoenlijk moet oplossen. Midden tussen twee afdelingen zonder mogelijkheden sta ik nu dus... Maar heeft iemand hier nog tips??
Alle managers kan je vinden via onderstaande links:
http://corporatereporting...-main/board-of-management
http://corporatereporting...ce-main/senior-management
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: Re:
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
a@b.nl op 1-8-2011 18:05
A configuration error in the e-mail system caused the message to bounce between two servers or to be forwarded between two recipients. Contact your administrator.
<cpsmtp.kpnxchange.com #4.4.6>
Dank voor de tip, ik heb er niet aan gedacht dat hun email-structuur inderdaad heel simpel is. Misschien dat Martine de verantwoordelijkheid wil nemen voor in ieder geval de Service+ medewerkers die tegen mij aan de telefoon klagen dat hun KS-collega's "zo weinig weten en nergens verstand van hebben"! ;-) Dank nogmaals!ArChie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:51:
[...]
Gewoon een email richten aan de directeur van Ziggo Klantenservice waarin je deze klacht meldt. Al het management van Ziggo is per email bereikbaar via voornaam punt achternaam at office punt ziggo punt nl en de directeur van Ziggo Klantenservice is Martine Ferment. Desnoods ook even de Chief Technology Officer van Ziggo in de CC meenemen, namelijk Paul Hendriks.
Alle managers kan je vinden via onderstaande links:
http://corporatereporting...-main/board-of-management
http://corporatereporting...ce-main/senior-management
@Valcon: Begin december 2010, Ziggo was wat capaciteit met de AMS-IX kwijt. Haperend internet en lage snelheden als gevolg. Heel 4 december wist niemand het, pas de 5e 's middags was de KS op de hoogte. Terwijl het zich de hele 4e heeft voorgedaan. Maar ik hang nu weer ik de wacht, ik wil ze netjes en duidelijk een mogelijkheid geven het nu op te lossen, en anders krijgen de verantwoordelijken een email van me.
[ Voor 16% gewijzigd door linkforsoad op 03-08-2011 15:14 ]
Ik denk niet dat de directeur/management direct zal reageren, daar hebben ze personeel voor (die ze misschien nog aanzwengelen).linkforsoad schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:09:
[...]
Dank voor de tip, ik heb er niet aan gedacht dat hun email-structuur inderdaad heel simpel is. Misschien dat Martine de verantwoordelijkheid wil nemen voor in ieder geval de Service+ medewerkers die tegen mij aan de telefoon klagen dat hun KS-collega's "zo weinig weten en nergens verstand van hebben"! ;-) Dank nogmaals!
Nee, dat kan ik begrijpen. Al denk ik dat het in ieder geval verder komt dan een briefje aan de normale KS, want die doen helemaal niets............ ;-)Exorcist schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:12:
[...]
Ik denk niet dat de directeur/management direct zal reageren, daar hebben ze personeel voor (die ze misschien nog aanzwengelen).
Waarin ik moet aanvullen, uiteindelijk wel
[ Voor 6% gewijzigd door linkforsoad op 08-08-2011 00:42 ]
Teleglijk wil ik over gaan naar Ziggo alles-in-1, momenteel geldt een leuke aanbieding met een Ziggo interactieve HD recorder/decoder voor €99,-
Nu heb ik de volgende vragen:
Klopt het dat als ik alléén de interactieve HD recorder neem, dat ik dan slechts kan opnemen daar waar ik naar kijk want maar één tuner met decoderkaartje?
Kan ik ook de interactieve HD recorder gebruiken i.c.m. de Ziggo/CI+ module en kan ik dan wél opnemen of pauzeren en naar een ander kanaal kijken? want tuner van TV en tuner van interactieve HD recorder beschikbaar?
Indien de dubbele variant mogelijk is, hoe wordt het dan aangesloten?
Pjor.
Zitten twee tuners in die HD recorder, dus je kan gewoon naar een andere zender kijken terwijl je opneemt.Pjoromura schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:18:
Ik ga een nieuwe TV kopen, mijn voorkeur gaat uit naar een model met Ziggo/CI+ module mogelijkheid.
Teleglijk wil ik over gaan naar Ziggo alles-in-1, momenteel geldt een leuke aanbieding met een Ziggo interactieve HD recorder/decoder voor €99,-
Nu heb ik de volgende vragen:
Klopt het dat als ik alléén de interactieve HD recorder neem, dat ik dan slechts kan opnemen daar waar ik naar kijk want maar één tuner met decoderkaartje?
Kan ik ook de interactieve HD recorder gebruiken i.c.m. de Ziggo/CI+ module en kan ik dan wél opnemen of pauzeren en naar een ander kanaal kijken? want tuner van TV en tuner van interactieve HD recorder beschikbaar?
Indien de dubbele variant mogelijk is, hoe wordt het dan aangesloten?
Pjor.
Ik wil een smartcard met decoder aan mijn opa en oma geven. Als wij hem nu bij hun activeren, gaat die dan automatisch uit ons abonnement of moeten wij hem eerst deactiveren? Op de Ziggo site staat van niet, maar het lijkt mij dat het daar van toepassing is wanneer je hem niet meer gebruikt.
Als ik 1200 bel, heb je geen één optie die wat doet met smartcards.Jouw vraag:
Smartcard deactiveren
Het is niet nodig je smartcard te deactiveren. Als je dit toch graag wilt, neem dan contact op met mijn collega`s van de Klantenservice. Bel met je Ziggo-telefoonlijn 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting.
O ja, we hebben de smartcard wel ooit gebruikt en we zeggen ons abonnement niet op, we hebben nu een HD decoder + smartcard.
Ik zou de ontvanger aan je opa en oma geven, en dan via hun abonnement een smartcard bestellen:marcop23 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:30:
Ik ga even crossposten uit het Kleine Vragentopic in de HK, aangezien het tech is en het achteraf beter hier had moeten worden gepost:
Ik wil een smartcard met decoder aan mijn opa en oma geven. Als wij hem nu bij hun activeren, gaat die dan automatisch uit ons abonnement of moeten wij hem eerst deactiveren? Op de Ziggo site staat van niet, maar het lijkt mij dat het daar van toepassing is wanneer je hem niet meer gebruikt.
[...]
Als ik 1200 bel, heb je geen één optie die wat doet met smartcards.
O ja, we hebben de smartcard wel ooit gebruikt en we zeggen ons abonnement niet op, we hebben nu een HD decoder + smartcard.
https://www.ziggo.nl/#pro...isie/veelgestelde-vragen/
Zie: Ik heb al een ontvanger, ik heb alleen een smartcard nodig. Waar bestel ik die?
Hmm, ja, wellicht dat hij vanzelf deactiveerd, de smartcard, als hij tijd niet gebruikt is. Maar nieuwe smartcard hoeft geen 40 euro te kosten:marcop23 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:41:
Een losse smartcard kopen (startpakket) kost echter inclusief verzenden bijna €40, terwijl wij een ongebruikte smartcard hebben. Is het echt niet mogelijk om ééntje te deactiveren? Ik kan het niet vinden op hun site.
http://www.foka.nl/site/z...IGNttiks6oCFYiEDgodSxCW9Q
Mijn vader hangt nu al zo'n 10 min in de wacht bij Ziggo, we zullen het zien.
Hier zeggen ze dat het wel kan door de ziggo helpdesk te bellen en aan te geven dat je hem wil overschrijven naar andere klant:marcop23 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:09:
Dank je wel, dat is al heel wat goedkoper. Toch lijkt het mij fijn als ik gewoon de oude kan hergebruiken, wij gebruiken hem immers niet. Hij staat nog wel bij het overzicht bij Mijn Ziggo, dus hij verloopt niet automatisch.
Mijn vader hangt nu al zo'n 10 min in de wacht bij Ziggo, we zullen het zien.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16530
Oh, dan hoop ik dat je via 1200 belt
Gegevens die ik gebruik zijn:
Hoofdemailadres@casema.nl
paswoord
pop.ziggo.nl
poort:110
smtp.ziggo.nl
authorisatie niet vereist
poort:587
Ik blijf een foutmelding krijgen als ik mijn smtp gegevens heb ingevuld.
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Daarom lijkt het me ideaal om al mijn domeinnamen bij Versio te registreren, en de nameservers dan in te stellen op mijn reseller hosting bij Antagonist. Zijn hier eventuele valkuilen? Ben ik afhankelijk van de uptime van Versio? Iemand ervaringen hiermee?
Handig, dat is wel een beetje lang wachten. Maar goed, het kan dus.marcop23 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:17:
Oke, een vrouw heeft gezegd dat het gewoon mogelijk is. Wij bellen gelukkig via 1200, mijn vader hangt nu 22 minuten aan de telefoon en is inmiddels doorverbonden. De verwachte wachttijd is nu nog eens 19 minuten
Poort 25 gebruiken voor SMTP, ipv 587?Mystikal schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:15:
Iemand enig idee waarom ik op mijn tablet (android 3.0) mijn adres van casema/ziggo niet kan versturen/ontvangen?
paswoord
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
Echter er zit blijkbaar een nieuw Ubee modem bij met Wifi, (krijg er al een vieze smaak van in de mond)
Alles is aangesloten door de monteur, maar wat blijkt,
Word er geinternet draadloos dan spelen de volgende gebreken:
Internet valt ineens weg,
2 man met een laptop op internet dan is een zeilboot zonder wind nog sneller.
weet iemand of het mogelijk is om draadloss daar uit te schakelen? want ik neem binnen kort even een eigen router mee die ik er dan tussen ga gooien of is dit nu weer een not done en is het beter om een ander modem aan te vragen?
PSN: McMillan0984
Dan kan je daarna je eigen router aansluiten.
dus als die kennis naar 1200 belt en zegt zet mijn router van ubee om naar modem dan snappen die medewerkers (die meestal niet veel begrijpen) dat deze direct omgezet kan worden?RollieBollie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:45:
Clavat, ja, het is mogelijk om je Ubee modem enkel als modem te laten configureren door de even te bellen naar 1200.
Dan kan je daarna je eigen router aansluiten.
Op een directe reactie van het management moet je inderdaad niet te rekenen. Het het heeft er bij mij, na een klacht over het handelen van het helpdesk personeel, in ieder geval voor gezorgd dat tijdens de vriesperiode van de afgelopen winter maar liefst drie keer gesleuteld is in de straatkast zonder dat ik daarom gevraagd had of dat ik daarvoor thuis moest zijn. Het management schuift de klacht in dat geval door naar klachten management, die helaas gedurende het klacht afhandelingsproces weer in de oude Ziggo gewoontes vervallen. Maar goed, het signaal is hier weer stukken beter terwijl het signaal sinds de fusie van Multikabel en Casema tot Zesko (voorloper van Ziggo) en de daarbij uitgevoerde infrastructuur wijzigingen gewoon slecht was en steeds slechter werd.Exorcist schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:12:
Ik denk niet dat de directeur/management direct zal reageren, daar hebben ze personeel voor (die ze misschien nog aanzwengelen).
Destijds wel eens een reactie ontvangen van Paul Hendriks na het uiten van klachten over de signaal verschillen tussen Ziggo West en Ziggo Oost. Het zal er dus van afhangen wie je aanschrijft en wat je aandraagt of er een reactie komt.
pop.casema.nlMystikal schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:15:
Iemand enig idee waarom ik op mijn tablet (android 3.0) mijn adres van casema/ziggo niet kan versturen/ontvangen?
paswoord
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
smtp.casema.nl
Ben al 5 jaar bij Ziggo maar heb nog zon Motorola Surfboard en vroeg me af of iemand weet wanneer die wordt vervangen! Wil namelijk wel eens de snelheid halen wat ze zeggen en niet lager (Motorola is geen doscis 2)
Je kan natuurlijk ook een wireless accesspoint aansluiten op de Ubee.Clavat schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:41:
Een kenis van mij heeft nu ook Ziggo alles in 1 plus.
Echter er zit blijkbaar een nieuw Ubee modem bij met Wifi, (krijg er al een vieze smaak van in de mond)
Alles is aangesloten door de monteur, maar wat blijkt,
Word er geinternet draadloos dan spelen de volgende gebreken:
Internet valt ineens weg,
2 man met een laptop op internet dan is een zeilboot zonder wind nog sneller.
weet iemand of het mogelijk is om draadloss daar uit te schakelen? want ik neem binnen kort even een eigen router mee die ik er dan tussen ga gooien of is dit nu weer een not done en is het beter om een ander modem aan te vragen?
Voor oktober/november worden alle ED3 modems geleverd voor mensen die niet de volledige snelheid behalen.Chris89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:58:
Zijn der al mensen met een Z2 abonement (internet) die de nieuwe Ubee hebben gekregen?
Ben al 5 jaar bij Ziggo maar heb nog zon Motorola Surfboard en vroeg me af of iemand weet wanneer die wordt vervangen! Wil namelijk wel eens de snelheid halen wat ze zeggen en niet lager (Motorola is geen doscis 2)
Je kunt bellen met de klantenservice en tegen ze zeggen dat ze de router functie van de ubee wireless moeten uitschakelen.
Hoe lang heb je dit pakket al? Heb je ooit wel de juiste snelheid gehaald en is het recentelijk ingestort? Of heb je altijd al een te trage verbinding gehad?Valderrama schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:52:
[...]
Helder, dank voor je hulp. Maar nogmaals, meerdere pc's direct achter het modem bedraad dus... En ik haal maar rond de 45. Ik heb overigens het Ubee modem zonder wifi. Speedtest van Ziggo gaat ietsjes sneller maar geen opmerkelijke stijging. Ook al andere utp kabels geprobeerd, allemaal CaT5e.
Kun je zelf ook de modemwaarden uitlezen (weet jij het interne 10.x IP van je modem)? Zo ja, wat zijn dan de waarden?
Als je er zeker van bent dat AOP en modem zijn aangesloten conform handleiding (bij hoofdaansluiting van de woning) en je bij verschillende PC's een slechte snelheid krijgt, dan zou ik echt bellen met 1200 (met 1 PC aangesloten) en dan met de medewerker het script doorlopen. Hij/zij zal dan echt moeten constateren dat er iets niet goed is (bekende storing in omgeving, signaalprobleem of modemprobleem). Ze sturen dan een monteur of misschien direct al een nieuw modem.
Succes!
Bedankt voor je reactie! Wat is dat trouwens achtelijk lang wachten zeg....SAWYER schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:05:
[...]
Voor oktober/november worden alle ED3 modems geleverd voor mensen die niet de volledige snelheid behalen.
Je kunt bellen met de klantenservice en tegen ze zeggen dat ze de router functie van de ubee wireless moeten uitschakelen.
Ze zijn nu gewoon in gebreken volgens de voorwaarden! Ze leveren niet waar voor je betaald
Waarom zou je daarvoor moeten bellen? Je kan ook zelf inloggen en de wireless zelf uitschakelen.SAWYER schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:05:
Hangt natuurlijk ook maar af van het contract die (destijds) afgesloten is en niet van de abonnementen zoals ze nu zijn.Chris89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:12:
Bedankt voor je reactie! Wat is dat trouwens achtelijk lang wachten zeg....
Ze zijn nu gewoon in gebreken volgens de voorwaarden! Ze leveren niet waar voor je betaald
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2011 17:33 ]
Dat is niet helemaal waar want de voorwaarden zijn aangepast en je betaald meer ondertussen.CptChaos schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:32:
[...]
Waarom zou je daarvoor moeten bellen? Je kan ook zelf inloggen en de wireless zelf uitschakelen.
[...]
Hangt natuurlijk ook maar af van het contract die (destijds) afgesloten is en niet van de abonnementen zoals ze nu zijn.
Dus heb je gewoon recht op die snelheid
De voorwaarden zijn helemaal niet aangepast. Sterker nog in de voorwaarden wordt helemaal niet gesproken over een maximaal te behalen snelheid, laat staan over een specifiek kabelmodem. Dit doet er dus helemaal niet toe, overigens is het voldoende om Ziggo te bellen dat je met een Alles in 1 Extra of Plus nog met een ED2 modem zit om nieuw ED3 modem te ontvangen.Chris89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:39:
[...]
Dat is niet helemaal waar want de voorwaarden zijn aangepast en je betaald meer ondertussen.
Dus heb je gewoon recht op die snelheid
Cogitationis poenam nemo patitur
Dan ben ik in de war.... mrjh het is gewoon frustrerend als je sneller wil maar niet sneller kan door je modem.Bullet NL schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:31:
[...]
De voorwaarden zijn helemaal niet aangepast. Sterker nog in de voorwaarden wordt helemaal niet gesproken over een maximaal te behalen snelheid, laat staan over een specifiek kabelmodem. Dit doet er dus helemaal niet toe, overigens is het voldoende om Ziggo te bellen dat je met een Alles in 1 Extra of Plus nog met een ED2 modem zit om nieuw ED3 modem te ontvangen.
Nogmaals, als je zeker bent dat dit probleem niet komt door je eigen netwerk c.q. router dan kan je in contact treden met de Ziggo helpdesk. Dit is helemaal verstandig indien je nog een "oude" Eurodocisis 2 modem hebt en je op basis van je abonnement recht hebt op een sneller Eurodocsis 3 modem.Chris89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:41:
[...]
Dan ben ik in de war.... mrjh het is gewoon frustrerend als je sneller wil maar niet sneller kan door je modem.
Nou snap ik jou even niet meer.... Je zegt net dat ik het niet heb voor een snellere modem!Bullet NL schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:45:
[...]
Nogmaals, als je zeker bent dat dit probleem niet komt door je eigen netwerk c.q. router dan kan je in contact treden met de Ziggo helpdesk. Dit is helemaal verstandig indien je nog een "oude" Eurodocisis 2 modem hebt en je op basis van je abonnement recht hebt op een sneller Eurodocsis 3 modem.
En nu zeg je dat je de Ziggo helpdesk moet raad plegen?
Even de situatie schetsen: Heb een Z2 abbonement en daarbij zit nu een motorola surfboard bij. Alleen voor de nieuwe snelheiden heb je dus een Ubee nodig alleen wordt deze pas geleverd in oktober/november zegt Ziggo... Dus mijn vraag was of dat niet eerder kon....
Nope, op w7 pc ook ziggo.
En port 25 werkt ook niet.
Ik blijf de melding krijgen:
Authentication methods are not supported by the server
Geen idee waarom ik die melding krijg.
Basement Bios ---- Exo-S
Aanmelden staat uit bij het verzenden. Ik krijg tijdens de 'wizzard' deze melding bij de smtp instellingen.marcop23 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:13:
Heb je het aanmelden op de SMTP server aan staan? Dat mag nietJe moet wel een username + pass gebruiken bij POP. Heb je die melding bij het versturen of ook bij het ontvangen van mail?
Basement Bios ---- Exo-S
Helaas ben ook ik bekend met die procedure. Toch kan het misschien op zijn minst helpen om eens te mailen over de gang van zaken. Ik heb bij Service+ bijna voor psychotherapeut gespeeld. Twee (!!) medewerkers waren helemaal gek van al de frustratie die KS ze bezorgt. KS wist van niets, was incompetent, en nog veeeeeeel meer negatief geratel. Heb er tien minuten naar geluisterd. Overigens wel een aardig iemand, maar om dat zo tegen je klanten te uiten! Kan me niet voorstellen dat Martine daar trots op moet zijn als VP Customer Relations. Om nog niet eens te spreken over mijn conversaties met de klantenservice. Eentje was echt incompetent en maakte zich meer zorgen over zijn call-tijd (max 6 minuten ofzo) dan over mijn probleem wat de buren met mij delen (bleek!).ArChie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Op een directe reactie van het management moet je inderdaad niet te rekenen. Het het heeft er bij mij, na een klacht over het handelen van het helpdesk personeel, in ieder geval voor gezorgd dat tijdens de vriesperiode van de afgelopen winter maar liefst drie keer gesleuteld is in de straatkast zonder dat ik daarom gevraagd had of dat ik daarvoor thuis moest zijn. Het management schuift de klacht in dat geval door naar klachten management, die helaas gedurende het klacht afhandelingsproces weer in de oude Ziggo gewoontes vervallen. Maar goed, het signaal is hier weer stukken beter terwijl het signaal sinds de fusie van Multikabel en Casema tot Zesko (voorloper van Ziggo) en de daarbij uitgevoerde infrastructuur wijzigingen gewoon slecht was en steeds slechter werd.
Destijds wel eens een reactie ontvangen van Paul Hendriks na het uiten van klachten over de signaal verschillen tussen Ziggo West en Ziggo Oost. Het zal er dus van afhangen wie je aanschrijft en wat je aandraagt of er een reactie komt.
[ Voor 6% gewijzigd door linkforsoad op 03-08-2011 20:32 ]
Heb je in de client PC al geprobeerd om bijvoorbeeld de Google DNS in te stellen? Dat scheelde mij ontzettend en sindsdien werkt het gewoon goed. Alleen ontzettend jammer dat het Ubee router qua DNS niet is aan te passen. Bij ons thuis werkt ook nog eens de Wiki niet goed. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, niets werkt. We wonen in een vrij oud huis, het plafond is zelfs nog van hout en is het al met al maar een paar meter die wireless overbrugt moet worden, het bereik op mijn kamer (diagonaal voor de router) is gewoon ruk. Misschien wel reden temeer om de Ubee in modem of bridge mode te laten zetten en er een aparte router achter plaatsen of zo.linkforsoad schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:32:
Een héél herkenbaar verhaal
Wel vreemd dat de Ziggo helpdesk zo bot tegen je doet, zeker als er meerdere bewoners in de straat zijn, die hetzelfde aangeven. Hebben zij echter al gebeld erover naar Ziggo? Hoe meer ze over het probleem in de straat / de wijk gebeld worden, hoe serieuzer de berichten worden genomen.
Ik zou voor die botte behandeling ook gewoon een klacht indienen.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2011 21:05 ]
Draai een eigen DNS server die gegevens uitleest van zowel OpenDNS als Google DNS als de (extreem trage) DNS-servers van HE's TunnelBroker om zo Google over IPv6 te trekken. IPv6 staat nu overigens uit. Heb het zojuist getest voor gewoon even OpenDNS in mijn PC te hangen, maar helaas, geen verschil.CptChaos schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:02:
[...]
Heb je in de client PC al geprobeerd om bijvoorbeeld de Google DNS in te stellen? Dat scheelde mij ontzettend en sindsdien werkt het gewoon goed. Alleen ontzettend jammer dat het Ubee router qua DNS niet is aan te passen. Bij ons thuis werkt ook nog eens de Wiki niet goed. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, niets werkt. We wonen in een vrij oud huis, het plafond is zelfs nog van hout en is het al met al maar een paar meter die wireless overbrugt moet worden, het bereik op mijn kamer (diagonaal voor de router) is gewoon ruk. Misschien wel reden temeer om de Ubee in modem of bridge mode te laten zetten en er een aparte router achter plaatsen of zo.
Wel vreemd dat de Ziggo helpdesk zo bot tegen je doet, zeker als er meerdere bewoners in de straat zijn, die hetzelfde aangeven. Hebben zij echter al gebeld erover naar Ziggo? Hoe meer ze over het probleem in de straat / de wijk gebeld worden, hoe serieuzer de berichten worden genomen.
Ik zou voor die botte behandeling ook gewoon een klacht indienen.
De nodige klachten krijgen ze absoluut. Normaal ben ik niet zo klagerig eigenlijk, vind het allemaal wel prima, maar zoals het nu ging, nee, sorry. Dat moeten ze hier niet flikken, dan is het direct spulletjes pakken, headsetje schoonmaken en tot ziens. Ik zwaai je hoogstepersoonlijk uit!
dus "gebruiker@casema.nl" en niet "gebruikersnaam"
Anders bel je met de klantenservice, zij kunnen je helpen met het instellen van (Apple) mail.
snelheid van Z2 was een tijdje geleden laag genoeg voor ED2 modems, en nu dat Ziggo de snelheden heeft verhoogd, krijgt men een nieuwe modem als hij de snelheid die hij zou moeten behalen niet kan krijgen.
Er gaan per maand 10 duizenden stuks de deur uit bij ziggo, het duurt gewoon even voordat iedereen er eentje heeft.
De wifi ubee modem heeft idd gebreken. Op het moment is er een storing bekend bij Ziggo waarmee alle wifi ubee's na verloop van tijd hele lage snelheden behalen. Een reset helpt tijdelijk. Waarschijnlijk gaat dit gefixt worden middels een fw update o.i.d. Daarnaast is het wifi bereik (op sommige exemplaren) heel slecht.
Na 3 keer het verhaal uit te leggen kreeg ik eindelijk een bekwaam iemand eraan en kon deze problemen bij de Ubee beamen.
Hij heeft hun Router omgezet naar een standaard Modem.
Heb toen alles aangesloten zoals van ouds en het werkt weer als vanouds.
De acces point zou dezelfde issues krijgen omdat deze bedraad ook weg viel.
Maar gelukkig werkt het en de snelheid ook.
Ik heb een Ubee uiteraard, klapt er regelmatig uit, bijna alle lampjes op de modem uit en telefoon is ook dood.
Hoe kom ik uberhaupt in de modem om de signaalsterkte te kunnen zien? De OP is een beetje verouderd!
[ Voor 17% gewijzigd door blup op 03-08-2011 23:23 ]
Kan een signaal probleem zijn. Bekabeling tussen modem en hoofdaansluiting aan de muur controleren en goed aandrukken/aandraaien. Daarnaast de modem van de stroom halen voor een minuutje.blup schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:01:
Ik word ook een beetje simpel van die modem hier, kan iemand me heel kort samenvatten wat te doen alvorens te bellen en een nieuwe te eisen?
Ik heb een Ubee uiteraard, klapt er regelmatig uit, bijna alle lampjes op de modem uit en telefoon is ook dood.
Helpt dat niet, moet je bellen. Kunnen zij namelijk zien of het ligt aan het signaal dat bij je binnenkomt.
Kabels aandrukken heb ik erg vaak gedaan, t gekke is, als het werkt vlak na een reset van de modem ga ik ook dik richting de 120,99mbit. Daarna dondert het na enkele uurtjes weer uit.. Of kunnen de kabels dan nog steeds rot zijn?SAWYER schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:23:
[...]
Kan een signaal probleem zijn. Bekabeling tussen modem en hoofdaansluiting aan de muur controleren en goed aandrukken/aandraaien. Daarnaast de modem van de stroom halen voor een minuutje.
Helpt dat niet, moet je bellen. Kunnen zij namelijk zien of het ligt aan het signaal dat bij je binnenkomt.
Morgen maar eens bellen dan...

edit, alsof den duvel ermee speelt, test ik, blijf ik op 11mbit hangen..
[ Voor 5% gewijzigd door blup op 03-08-2011 23:31 ]
dat van die kabels zijn smoesjes, hij doet of niet, het zijn geen roestige telefoonkabels van 30 jaar oud!blup schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:27:
[...]
Kabels aandrukken heb ik erg vaak gedaan, t gekke is, als het werkt vlak na een reset van de modem ga ik ook dik richting de 120,99mbit. Daarna dondert het na enkele uurtjes weer uit.. Of kunnen de kabels dan nog steeds rot zijn?
Morgen maar eens bellen dan...
edit, alsof den duvel ermee speelt, test ik, blijf ik op 11mbit hangen..
Het is echt te gek voor woorden, maar ik kan er ook wel weer om lachen :-)
[ Voor 38% gewijzigd door linkforsoad op 04-08-2011 02:05 ]
wel zeker weten dat alles thuis goed is aangesloten
had hetzelfde probleem, eerst een nieuwe versterker gekregen maar later weer problemen, geen signaal..
bleek in de kast in de straat een kapotte aansluiting te zitten.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Daar heb je al direct het eerste probleem te pakken: Het gros van de monteurs is niet in staat om te meten omdat ze geen idee hebben wat en hoe ze moeten meten. Dat was ook de reden waarom er midden in de vorst periode drie keer monteurs konden langskomen om te klussen in de straatkast. Iedere keer als de mannen dachten dat het zo wel goed moest zijn kon ik met een simpel DVB-C PC-TV kaartje en wat DVB analyse software zo aantonen op welke frequenties het signaal nog niet goed was. Hadden ze zelf niet gezien.ionicdog schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 06:28:
@blup, gewoon bellen monteur laten komen om door te laten meten
Van het meten van de signaal kwaliteit van digitale signalen hebben ze gewoon geen kaas gegeten of ze beschikken alleen over analoge meetapparatuur die daar niet voor geschikt is. Vervolgens gaan ze uit onkunde maar van alles en nogwat ten onrechte vervangen in de hoop dat het dan opeens beter wordt waarbij juist de kans bestaat dat ze de boel alleen maar verslechteren.
Ik neem aan dat dat lachen achteraf was toen alles weer werkte . . .linkforsoad schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 02:03:
Joh, ik heb medewerkers gesproken die mijn vroegen het modem even te stofzuigen / alle gaatjes netjes schoonmaken. Een monteur die de schuld gaf aan een wandcontactdoos die niet helemaal recht zat (maar verder wel juist aangesloten)....... Zelfs eentje die zij dat het modem te heet werd. Nadat ik hem had gezegd dat hij hem dan om mocht wisselen en Ziggo maar eens met de fabrikant moest gaan praten, gaf hij de schuld aan onze kamertemperatuur. Nou moet je weten dat ik niet zo van de warme temperaturen ben. Ik ben dan ook van verbazing direct naar de thermometer gelopen om te concluderen dat het binnen 19,5 graden was......
Het is echt te gek voor woorden, maar ik kan er ook wel weer om lachen :-)
Het zijn antwoorden waar je niet vrolijk van wordt.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Dit is jou ervaring natuurlijk, Ziggo werkt in het oud @home gebied met eigen mensen, deze monteurs hebben echt wel kijk op de werking van een kabelmodem/coaxnetwerk. Dat jij pech hebt gehad met een aantal monteurs wil niet zeggen dat het "gros" ook slecht is.ArChie schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:46:
[...]
Daar heb je al direct het eerste probleem te pakken: Het gros van de monteurs is niet in staat om te meten omdat ze geen idee hebben wat en hoe ze moeten meten. Dat was ook de reden waarom er midden in de vorst periode drie keer monteurs konden langskomen om te klussen in de straatkast. Iedere keer als de mannen dachten dat het zo wel goed moest zijn kon ik met een simpel DVB-C PC-TV kaartje en wat DVB analyse software zo aantonen op welke frequenties het signaal nog niet goed was. Hadden ze zelf niet gezien.
Van het meten van de signaal kwaliteit van digitale signalen hebben ze gewoon geen kaas gegeten of ze beschikken alleen over analoge meetapparatuur die daar niet voor geschikt is. Vervolgens gaan ze uit onkunde maar van alles en nogwat ten onrechte vervangen in de hoop dat het dan opeens beter wordt waarbij juist de kans bestaat dat ze de boel alleen maar verslechteren.
Dat ze bijvoorbeeld iets niet zien, en jij wel door dat je kanaal per kanaal gaan zitten analyseren kan simpelweg beteken dat de betreffende monteurs niet naar deze specifieke kanalen heeft gekeken. Overigens werkt men hier in Noord nederland wel met digitale meet aparatuur.... de tijd dat men met een oude ociloscoop aan kwam zetten hier hier al lang voorbij!
Tuurlijk, ik zal wel weer toevallig met een hele reeks van ingehuurde monteurs te maken hebben gehad die allemaal door mevrouw Ferment naar mijn adres zijn gestuurd. Niet handig als je bij het afhandelen van klachten ook nog eens het slechtste (ingehuurde) personeel van stal haalt. Persoonlijk interesseert het mij trouwens totaal niets of Ziggo nu met eigen of ingehuurd personeel werkt. In beide gevallen vertegenwoordigen ze namelijk Ziggo en er is niemand die Ziggo verplicht om met ingehuurd personeel te werken. Het is Ziggo die de boel verprutst en haar (eigen/ingehuurde) personeel niet goed africht, dus kan gesteld worden dat Ziggo incompetent is i.p.v. te proberen om dat dan maar weer af te schuiven op externe partijen waar Ziggo zaken mee doet.Bullet NL schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:29:
Dit is jou ervaring natuurlijk, Ziggo werkt in het oud @home gebied met eigen mensen, deze monteurs hebben echt wel kijk op de werking van een kabelmodem/coaxnetwerk. Dat jij pech hebt gehad met een aantal monteurs wil niet zeggen dat het "gros" ook slecht is.
Het geeft maar weer aan hoe incompetent het Ziggo personeel is als ze door het management naar mijn adres worden gestuurd en dan nog niet alles goed doormeten. Sterker nog, na de eerste keer heb ik ze voorzien van een volledige lijst van probleem frequenties en nog moeten ze dan twee keer terugkomen om de boel goed te krijgen. Pas de derde keer hadden ze zelf een DVB analyser meegenomen om zelf de signaalkwaliteit dan de digitale Transport Streams te meten. Dit is notabene hun vak, maar kennelijk vind jij het de normaalste zaak van de wereld als ze maar een beetje wat aanklooien en niet alles goed doormeten.Dat ze bijvoorbeeld iets niet zien, en jij wel door dat je kanaal per kanaal gaan zitten analyseren kan simpelweg beteken dat de betreffende monteurs niet naar deze specifieke kanalen heeft gekeken.
Ik denk niet dat jij begrijpt wat ik bedoel met meetapparatuur om de signaal kwaliteit van digitale signalen door te kunnen meten.Overigens werkt men hier in Noord nederland wel met digitale meet aparatuur.... de tijd dat men met een oude ociloscoop aan kwam zetten hier hier al lang voorbij!
Bij mijn ouders thuis altijd ziggo gehad en eigenlijk nooit problemen gehad. Hopelijk tref ik het nu ook weer. Ik ben wel benieuwd hoe de monteur het gaat doen aangezien ik geen flauw idee heb waar de coax binnen komt in het pand. Gaat om een oud pand in de stad. De coax komt in ieder geval niet binnen op de meterkast. Ik heb dit doorgegeven aan de helpdesk en het was volgens hun allemaal geen probleem.
17 augustus komt de monteur en ik laat me geheel verrassen
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb al een Cisco modem aan de muur hangen. (oude Arris was kapot dus vervangen door een Cisco)
Modem even uit gezet, reboot gedaan, maar nog steeds 'slechts' 22mbit. i.p.v. de beloofde 40mbit
Ik denk dat er iets aan de hand is bij Ziggo. Ik kwam gisteren tijdens tests ook niet verder dan 33 megabit, terwijl ik ongeveer 120 megabit moet krijgen.Ryudo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:12:
Modem even uit gezet, reboot gedaan, maar nog steeds 'slechts' 22mbit. i.p.v. de beloofde 40mbit
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2011 12:46 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat dat zozeer het probleem is.CptChaos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:45:
[...]
Ik denk dat er iets aan de hand is bij Ziggo. Ik kwam gisteren tijdens tests ook niet verder dan 33 megabit, terwijl ik ongeveer 120 megabit moet krijgen.En 64 megabit met Ziggo's eigen speedtest (die overigens ook bij Telenet (Belgische ISP) gebruikt word).
Klanten die al een Eurodocsis 3.0 modem hadden hebben vanaf begin april al hogere snelheden gekregen.
Klanten met een docsis 2.0 modem zouden hogere snelheden krijgen zodra het nieuwe modem afgestuurd was door Ziggo en deze vervangen is.
Doordat mijn Arris er voortijdig mee op is gehouden heb ik van iemand een Cisco modem overgenomen omdat deze al een Ubee aan de muur had hangen.
Maar om een vage reden laadt het modem nog steeds het nieuwe 40mbit profiel niet in.
Verwijderd
Niet het geval, de snelheden gaan per regio en niet per persoon. Dus óf je bent al over naar 40, of je regio nog niet. Dit wordt niet individueel behandelt..Maar zover ik weet is elke regio al over..postcode?Ryudo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:58:
[...]
Ik denk niet dat dat zozeer het probleem is.
Klanten die al een Eurodocsis 3.0 modem hadden hebben vanaf begin april al hogere snelheden gekregen.
Klanten met een docsis 2.0 modem zouden hogere snelheden krijgen zodra het nieuwe modem afgestuurd was door Ziggo en deze vervangen is.
Doordat mijn Arris er voortijdig mee op is gehouden heb ik van iemand een Cisco modem overgenomen omdat deze al een Ubee aan de muur had hangen.
Maar om een vage reden laadt het modem nog steeds het nieuwe 40mbit profiel niet in.
Eigenlijk zou het aansluiten -> werken moeten zijn. Vraag me af of er mensen zijn waarbij alles vlekkeloos werkt en blijft werken.
Verwijderd
Heb zelf 72%. En ja, tot dusver ging het vanaf aansluiting +- 1 jaar geleden, tot nu, prima :']blup schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:48:
Wat ik me afvroeg, wat geeft jullie tuner aan als signaalsterkte? Mijn Humax is nog nooit hoger geweest dan 48%. (wat net genoeg is voor HD ontvangst op 100% kwaliteit)
Wat het bij mij gekker maakt, als ik alles in de meterkast loskoppel behalve de tv; dondert het signaal helemaal in elkaar..Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:14:
[...]
Heb zelf 72%. En ja, tot dusver ging het vanaf aansluiting +- 1 jaar geleden, tot nu, prima :']
Ik wil het begrijpen
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Wat voor een AOP heb je er zitten?blup schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:16:
[...]
Wat het bij mij gekker maakt, als ik alles in de meterkast loskoppel behalve de tv; dondert het signaal helemaal in elkaar..
Ik wil het begrijpen
Verwijderd
*meldt*blup schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:08:
Eigenlijk zou het aansluiten -> werken moeten zijn. Vraag me af of er mensen zijn waarbij alles vlekkeloos werkt en blijft werken.
In 2,5 jaar tijd 1x storing gehad van een avond omdat ze een kabel hadden doorgegraven. Voor de rest never nooit problemen, en de plekken waar ik het heb aangesloten ipv de Ziggo monteur ook nooit problemen.
Haha, hier toch ook echt hoor zonder problemen. Gewoon volle 120 MBit, op elk uur vd dag. Mijn huis is ongeveer 10 jaar oud. Misschien dat het in de oude binnensteden ofzo meer problemen geeft....blup schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:08:
Het is 20 jaar oud hier inmiddels ja, maar ik meen dat thaduck ook in Utrecht woont in een pand van rond 91.Anarchy 99 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:56:
[...]
Haha, hier toch ook echt hoor zonder problemen. Gewoon volle 120 MBit, op elk uur vd dag. Mijn huis is ongeveer 10 jaar oud. Misschien dat het in de oude binnensteden ofzo meer problemen geeft....
Voorheen werkte het ook goed enkele maanden, maar nu plots gaat het elke keer over de zeik. Het enige waar ik wel last van had dat na een tijdje gebruik me verbinding op 40mbit bleef hangen, na een modem schopje ging hij weer braaf naar de 120. Het bleef hangen, maar was wel stabiel. Nu kukelt het er elke keer uit.
[ Voor 26% gewijzigd door blup op 04-08-2011 14:03 ]
dat is een UMU, staat er ook wel op in kleine letters.blup schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:56:
[...]
Zeg 't maar
[afbeelding]
TV + splitter ligt los op de foto
Als je de tv rechtstreeks aansluit van AOP naar TV, haal alle splitters/versterkers er tussen uit.
En probeer als het niet goed is een andere coax kabel.
Als dat nog niet werkt moet je bellen voor een monteur
Verwijderd
Idd een UMU, kun je met kwartslag naar links/rechts losdraaien. Daarachter zit wss een 1-gats aansluiting. Sluit de coax hier eens rechtstreeks op zonder UMU/splitters e.d.SAWYER schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:13:
[...]
dat is een UMU, staat er ook wel op in kleine letters.
Als je de tv rechtstreeks aansluit van AOP naar TV, haal alle splitters/versterkers er tussen uit.
En probeer als het niet goed is een andere coax kabel.
Als dat nog niet werkt moet je bellen voor een monteur
Verwijderd
93. Maar ik woon niet in Utrecht hoorblup schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:58:
[...]
Het is 20 jaar oud hier inmiddels ja, maar ik meen dat thaduck ook in Utrecht woont in een pand van rond 91.
Zo'n ding heb ik ook.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:30:
[...]
Idd een UMU, kun je met kwartslag naar links/rechts losdraaien. Daarachter zit wss een 1-gats aansluiting. Sluit de coax hier eens rechtstreeks op zonder UMU/splitters e.d.
Mocht ik een versterker willen\moeten aansluiten kan ik dat het beste doen dus met dat kapje met drie uitgangen eraf gehaald, dus rechtstreeks op die ene aansluiting?
De tv is me grootste probleem ook niet echt, die blijft wel hangen op 100% kwaliteit. Me internet is het meest irritant.. Zonu 122.3Mbit down 9.1 up,

Verwijderd
Ligt eraan of er op die versterker een evt aparte niet versterkte aansluiting zit voor je modem van Ziggo (als je deze hebt..)hjs schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:43:
[...]
Zo'n ding heb ik ook.
Mocht ik een versterker willen\moeten aansluiten kan ik dat het beste doen dus met dat kapje met drie uitgangen eraf gehaald, dus rechtstreeks op die ene aansluiting?
Belangrijkste wijziging:Blaze85 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:12:
Ik kreeg pas een brief van Ziggo over nieuwe telefoontarieven voor de 3 in 1 Plus-abo. Hierin werd alleen een lijst weergegeven met nieuwe telefoontarieven. Maar weet iemand wat de oude tarieven waren? Is het nu veel duurder geworden?
Mobiel van 16ct/m naar 8ct/m
Vast van 3ct/m naar 8ct/m
Bel je veel naar mobiel, ben je blij. Bel je veel naar vast, dan ben je genaaid.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Op de website stond netjes dat de wachttijd minder dan 3 minuten zou zijn. Ik bellen omdat ik de gegevens van mijn ziggo niet wist. "Een ogenblik geduld aub de wachttijd is ongeveer 11 minuten" ><
Krijg ik een vrouw aan de telefoon doe mijn verhaal en zij zegt, oh dan verbind ik u even door met een andere afdeling, naar mijn weten had ik de menu structuur van bijna 2 minuten goed doorlopen. Bij het doorverbinden, "een ogenblik geduld aub, de wachttijd is ongeveer 10 minuten" ><
Gah!!
Postcode 9541AWVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Niet het geval, de snelheden gaan per regio en niet per persoon. Dus óf je bent al over naar 40, of je regio nog niet. Dit wordt niet individueel behandelt..Maar zover ik weet is elke regio al over..postcode?

Hier in 5213CM ook nog geen snelheidsupgrade (van 15 naar 30), maak gebruik van het Motorola 5120E modem, maar dat zou geen begrenzing moeten zijn toch?Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Niet het geval, de snelheden gaan per regio en niet per persoon. Dus óf je bent al over naar 40, of je regio nog niet. Dit wordt niet individueel behandelt..Maar zover ik weet is elke regio al over..postcode?
Waar heb je de informatie vandaan dat alles al geupgrade zou moeten zijn?
Life is not about specs, it is about joy!
Bedankt. Ik ben dus genaaidTFHfony schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:14:
[...]
Belangrijkste wijziging:
Mobiel van 16ct/m naar 8ct/m
Vast van 3ct/m naar 8ct/m
Bel je veel naar mobiel, ben je blij. Bel je veel naar vast, dan ben je genaaid.
De Motorola is een DOCSIS2 modem en die laat Ziggo niet harder gaan dan 22 Mb/s.bartvl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:38:
[...]
Hier in 5213CM ook nog geen snelheidsupgrade (van 15 naar 30), maak gebruik van het Motorola 5120E modem, maar dat zou geen begrenzing moeten zijn toch?
Je zult dus naar een DOCSIS3 modem moeten om uberhaupt die 30 Mb/s te kunnen krijgen.
Deze dient voor beneden voor wireless N.
Ik heb hier nog een linksys E2000, deze zou graag boven gebruiken om daar ook draadloos internet te hebben en te gebruiken als gigabyte switch.
Hoe moet ik dan de E2000 instellen? deze draait op DD-WRT.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Als ik die foto bekijk van je meterkast zie ik linksboven bij de telefoon een stekkertje hangen. Is die van je TV? Zo ja: zorg eerst maar eens voor fatsoenlijke stekkers en mogelijk ook bekabeling. Die stekkers zijn alles behalve storingsvrij. Leuk voor analoge TV tig jaren terug, maar het is rotzooi.blup schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:44:
Met umu splitter op de humax 37% signaalsterkte, zonder 48%...
De tv is me grootste probleem ook niet echt, die blijft wel hangen op 100% kwaliteit. Me internet is het meest irritant.. Zonu 122.3Mbit down 9.1 up,
Als je veel naar vast belt is volop bellen altijd wellicht een optie. 10euro per maand voor onbeperkt bellen naar vaste nummers.
Hopelijk dat dat wel blijft bestaan vanaf 1 september.
Als accesspoint: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point is een leuke oplossing.the squaler1 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:18:
Hoe moet ik dan de E2000 instellen? deze draait op DD-WRT.
Je zorgt er dan voor dat er maar 1 apparaat de router (de ubee) speelt
[ Voor 42% gewijzigd door job op 04-08-2011 20:57 ]
Worden die DOCSIS3 dingen door Ziggo zelf vervangen of dien je daar zelf naar te vragen?Volkert schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:10:
[...]
De Motorola is een DOCSIS2 modem en die laat Ziggo niet harder gaan dan 22 Mb/s.
Je zult dus naar een DOCSIS3 modem moeten om uberhaupt die 30 Mb/s te kunnen krijgen.
Overigens draai ik hier nog gewoon op 15 Mb/s, dus ook nog geen 22.
Ah, wordt dus door Ziggo vervangen: Artikel op Ziggo-site
[ Voor 16% gewijzigd door bartvl op 04-08-2011 20:17 ]
Je gaat ook niet op 22 draaien, Ziggo heeft zoiets van: IF DOCSIS3 THEN 30 Mb/s ELSE 15 Mb/sbartvl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:59:
[...]
Overigens draai ik hier nog gewoon op 15 Mb/s, dus ook nog geen 22.
[ Voor 13% gewijzigd door Volkert op 04-08-2011 20:24 ]
Ziggo bellen, ook een klacht indienen dat je al die tijd gewoon te veel betaald heb, soms compenseren ze dan wel wat
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Anders via een mobiel nummer bellen je stekker er uit trekken, dan zeggen dat hij helemaal z'n grootje is (brand lucht!?)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dank voor je reactie.job schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:49:
Als accesspoint: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point is een leuke oplossing.
Je zorgt er dan voor dat er maar 1 apparaat router (de ubee).
Is er geen mogelijkheid om boven ook een draadloos punt te creeeren en ook een switch?
Aangezien het draadloos boven al wat afzwakt en dit snelheid in mindering brengt.
Beneden op de Ubee vol bereik of wel 5 strepen, boven maar 2.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Concreet komt het in de uitleg hier om neer: trek een utp naar boven. Je zet de router boven neer en "maakt" er een accesspoint van. De router boven is daarmee een soort van switch geworden. Je kan er draadloos mee verbinden, maar ook via de lan poorten.
edit: ohja, ik zag dat er nog 2 woordjes misten in de post die je gequote hebt, ik heb ze even toegevoegd.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 04-08-2011 20:58 ]
Oke bedankt voor je hulp.job schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:56:
Dat is exact wat er daar wordt uitgelegd.
Concreet komt het in de uitleg hier om neer: trek een utp naar boven. Je zet de router boven neer en "maakt" er een accesspoint van. De router boven is daarmee een soort van switch geworden. Je kan er draadloos mee verbinden, maar ook via de lan poorten.
edit: ohja, ik zag dat er nog 2 woordjes misten in de post die je gequote hebt, ik heb ze even toegevoegd.
Dan ga ik het morgen uitproberen.
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!