Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
TV Gemist

Met TV Gemist bekijk je je gemiste programma’s van onder andere de 10 best bekeken Nederlandse zenders. Handig! Want zo kijk je je favoriete programma’s tot 10 dagen terug via bijvoorbeeld Uitzending Gemist, RTL Gemist en SBS/Net5 Gemist. Gewoon op je tv, in plaats van op je computer.
In het Zenderoverzicht nieuwe tv-abonnement (pdf) vind je welke TV Gemist-zenders in het TV Standaard abonnement zitten.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:23:
Even terug naar WPA-TKIP om te kijken of dat wat scheelt?
Maakt geen verschil. Behalve dat mijn Vista laptop nu ook niet meer wireless met het Ubee modem wil verbinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Zal vast Ziggo Zakelijk Fiber zijn, betwijfel of dat dit over Coax gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:11:
[...]

Nice! Zal vast Ziggo Zakelijk Fiber zijn, betwijfel of dat dit over Coax gaat..
Max van docsis3 is 304 (4 downstreams), 400 (8 downstreams) down en 108 up. Het aantal down- en upstreams hebben geen limiet volgens wiki.

edit: vorig jaar had campzone fiber van Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 31-07-2011 16:21 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40

JK

Groentenboer schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:08:
[...]

NLD1 is de enige zender die ongecodeerd wordt doorgegeven.
En uiteraard de zenderlijst, die komt ook ongecodeerd door. Kanaal 14, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 15:42
KiPKaKDutcH schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:20:
[...]

Max van docsis3 is 304 (4 downstreams), 400 (8 downstreams) down en 108 up. Het aantal down- en upstreams hebben geen limiet volgens wiki.

edit: vorig jaar had campzone fiber van Ziggo.
Er ligt inderdaad ziggo zakelijk glas. Deze keer is de lijn 800 mbit/s symmetrisch

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 13:36
Zijn er hier nog meer mensen die de snelheid van de interne switch van Ubee modem dramatisch vinden?

Van mijn iMac naar een NAS (Netgear Stora) haal ik nu maar 11,5 MB/s (bedraad, wireless begon ik met 5 MB/s en na een juist kanaal vinden kwam ik op 9 a 10 MB/s) en in de zelfde situatie maar dan met het oude modem en Airport Extreme haalde ik bedraad 23 MB/s. Zelfs wireless haalde ik met de Airport Extreme 13,5 MB/s.

Zit er nu toch over na te denken om de Ubee modem te bridgen en de Airport Extreme te plaatsen.

Iemand een idee om dit op te lossen of moet ik maar accepteren dat de switch het gewoon niet aan kan?

(Dit gaat alleen voor interne datacommunicatie, mijn internet snelheid is gewoon 40Mbit)

[ Voor 6% gewijzigd door Pete80 op 31-07-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:18
@Hugo_Boss

Die twee onderdelen heten een UMU. Je kan de klantenservice van Ziggo bellen, zeggen dat je er nog geen hebt en dan sturen je ze eentje (gratis) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
3 dagen geleden mijn Targa DIP 450 telefoon aangesloten. Telefoon aangesloten op UBee router/modem LAN 1 (voor bellen via VOIP) en op Tel 1 (voor gebeld worden via Ziggo en eventueel bellen via Ziggo). Aangezien mijn instellingen nog klopten, heb ik alleen een statisch intern IP adres ingesteld voor mijn SIP telefoon op de Ubee. Herstarten van Ubee router/modem en mijn draadloze telefoon werkt weer met VOIP of vaste lijn. Geen problemen gehad sindsdien _/-\o_

Is weer goedkoop bellen :9 Iedere keer voor 10 euro 3 maanden gratis bellen en dan de 10 euro opmaken aan 2 euro cent per minuut (geen starttarief). Zeker aangezien per 1 september bij Ziggo de telefoontarieven gaan naar 8 eurocent per minuut (en 8 cent starttarief). Kan al snel een paar tientjes schelen per maand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Vandaag, net 5 minuten geleden kan ik geen HD-zenders meer zien van RTL, SBS, veronica, etc. E16-4 fout zegt ie. En 'voor een abo op deze zender bel ziggo'. Maar de HDversies van deze zenders horen toch gewoon bij tv standaard van alles in 1 plus?

Of heb ik dat verkeerd begrepen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
kmf schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:32:
Vandaag, net 5 minuten geleden kan ik geen HD-zenders meer zien van RTL, SBS, veronica, etc. E16-4 fout zegt ie. En 'voor een abo op deze zender bel ziggo'. Maar de HDversies van deze zenders horen toch gewoon bij tv standaard van alles in 1 plus?

Of heb ik dat verkeerd begrepen?
"nog niet" straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Is er een overzicht van zenders die NU in het pakket horen dan? Zodat we even kunnen checken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:32
Hey!

Sinds een weekje nu ook alles in 1 basis van Ziggo.. Ik heb er alleen constant 1 probleem mee...

Zodra ik begin te downloaden (torrents/nieuwsgroepen) lijkt het erop dat mijn DNS eruit vliegt... Het enige wat ik dan nog krijg als ik probeer te browsen is :

Deze webpagina is niet beschikbaar.
De webpagina op <website> is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Meer informatie over deze fout
Hieronder vindt u het oorspronkelijke bericht

Fout 118 (net::ERR_CONNECTION_TIMED_OUT): Er heeft een time-out voor de bewerking plaatsgevonden

Dit is alleen als ik iets aan het downloaden ben.. Ook al zet ik m'n downloads op pauze, dan nog kan ik geen websites browsen.. Sluit ik het downloadprogramma af, dan doet alles het wel ineens...

Het rare... Als ik een tracert doe als ik niet kan browsen, is hij traag, maar hij komt er wel...

Iemand een suggestie ?

(modem is al een keer gereset, met utp erop aangesloten)

[ Voor 4% gewijzigd door Rann op 31-07-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 15:28
IP flood detection uitzetten in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:32
Thanks! Uitgezet... Ga ik even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 13-10 15:29

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Weet iemand of je de ubee modem ook van afstand kan laten rebooten? (of welke instellingen je moet wijzigen om dit te triggeren)
De motorola kon dat wel en dat was reuze handig. Modem staat bij de buurvrouw beneden en die is niet zo vaak thuis.

Momenteel is de ubee modem over de zeik (pings over de 1000ms) wat ongetwijfeld verholpen is met een reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 22:09

skoozie

SCSI

Faberge schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:00:
Ik krijg maandag de sleutels van mijn huis en moet dan ongeveer een maandje klussen voordat ik er kan gaan wonen. Ik wil een Ziggo Alles-in-1 plus pakket nemen. Hoelang duurt het ongeveer voordat ik aangesloten word?
Ben pas geleden overgestapt op AiO, omdat ik met 1 maand opzeg termijn zat bij mijn toenmalige provider hebben ze dit daarop afgestemt. 16e gebeld met Ziggo, de 5e was alles inorde. De daarop volgende 16e had ik geen internet/tv meer bij de vorige provider. Ik vond het wel zo fijn om iets van overlap te hebben. Je kan nu dus al bellen om het later aangesloten te krijgen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12-10 20:20
SandStar schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:03:
Weet iemand of je de ubee modem ook van afstand kan laten rebooten? (of welke instellingen je moet wijzigen om dit te triggeren)
De motorola kon dat wel en dat was reuze handig. Modem staat bij de buurvrouw beneden en die is niet zo vaak thuis.

Momenteel is de ubee modem over de zeik (pings over de 1000ms) wat ongetwijfeld verholpen is met een reboot :)
Mocht er nou geen technisch hoogwaardige oplossing komen, kun je er altijd nog een klik-aan-klik-uit systeempje tussenzetten ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik overweeg over te stappen naar Ziggo Allesin1 basis maar nu lees ik dit;

'nieuwsgroepen: 10 GB per maand'

Dat is 2 films :P

Nu heb ik een account op een betaalde newsdienst, ik kan dan hoop ik wel meer dan 10 GB verstoken ?
Iemand een idee ?

Edit; de dame aan de telefoon kon me niet echt overtuigend beantwoorden ('volgens mij', 'zover ik weet').

[ Voor 17% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 01-08-2011 08:53 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

ChaserBoZ_ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:52:
Ik overweeg over te stappen naar Ziggo Allesin1 basis maar nu lees ik dit;

'nieuwsgroepen: 10 GB per maand'

Dat is 2 films :P

Nu heb ik een account op een betaalde newsdienst, ik kan dan hoop ik wel meer dan 10 GB verstoken ?
Iemand een idee ?

Edit; de dame aan de telefoon kon me niet echt overtuigend beantwoorden ('volgens mij', 'zover ik weet').
10 Gbyte van Ziggo's eigen nieuwsserver.
Onbeperkt van elke andere Payserver (mits je daar een onbeperkt account hebt natuurlijk) :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
TFHfony schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:56:
[...]

10 Gbyte van Ziggo's eigen nieuwsserver.
Onbeperkt van elke andere Payserver (mits je daar een onbeperkt account hebt natuurlijk) :)
Mooi! Dank voor je snelle reactie :)
Zodirect maar eens aanmelden dan :o

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het zo snel niet vinden in dit topic, maar is die interactieve HD-recorder van Ziggo (nu id aanbieding voor 199 euro) kwalitatief goed ivm andere gelijkgeprijsde HD-recorder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:23:
Ik kon het zo snel niet vinden in dit topic, maar is die interactieve HD-recorder van Ziggo (nu id aanbieding voor 199 euro) kwalitatief goed ivm andere gelijkgeprijsde HD-recorder? :)
Ik vind van wel (heb er zelfs 2).

Je krijgt er alle aansluitmaterialen bij inclusief een retourgeschikt (coax)versterker. Je kunt mee opnemen en interactieve tv mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:23:
Beeld kwaliteit schijnt ietsje minder te zijn dan de Humax spullen lees ik her en der, maar voor die 199,- krijg je dus een compleet pakket die je sowieso nodig hebt voor interactieve tv (zoals hierboven gemeld)

[ Voor 30% gewijzigd door hjs op 01-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Die interactieve recorder van 199 euro, is dat weer de Cisco 8485 die een maand of 2 terug voor 99 euro geleverd werd (aan nieuwe Ai1 klanten)?

En krijgen anderen ook zo vaak e-mails van ziggo met "werkzaamheden in uw buurt" meldingen? Hier in Zoetermeer krijg ik ze wel heel erg vaak. Gelukkig werken ze vaak 's nachts, maar 's nachts downloaden wordt dan lastig, en de volgende dag moet ik vaak m'n modem weer uit en aanzetten omdat internet dan niet lekker loopt. (Nieuwe Ubee wifi-n/gigabit modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ja, ik kom ook uit Ziggo, had er vandaag weer 1 lol

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
BounceMeister schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:56:
Die interactieve recorder van 199 euro, is dat weer de Cisco 8485 die een maand of 2 terug voor 99 euro geleverd werd (aan nieuwe Ai1 klanten)?

En krijgen anderen ook zo vaak e-mails van ziggo met "werkzaamheden in uw buurt" meldingen? Hier in Zoetermeer krijg ik ze wel heel erg vaak. Gelukkig werken ze vaak 's nachts, maar 's nachts downloaden wordt dan lastig, en de volgende dag moet ik vaak m'n modem weer uit en aanzetten omdat internet dan niet lekker loopt. (Nieuwe Ubee wifi-n/gigabit modem).
Ik heb er nog helemaal geen een gehad sinds wij bij Ziggo zitten (ongeveer 2 jaar). Ook heb ik nog nooit het modem moeten rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 09:42
Zit te denken om de overstap te maken naar Ziggo Alles in 1, maar lees hier best wel veel negatieve berichten. Cisco heeft mindere beeldkwaliteit dan mijn huidige Humax 5050, en ook de Ubee komt er niet zo best uit. Verder lees ik veel over het meerdere keren moeten resetten van het modem en lagere downloadsnelheden dan verwacht. Is het nou allemaal echt zo slecht of zijn er ook wat die heel positief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 13-10 11:49

TAA

Liever IRC

Tja... mensen hebben nou eenmaal niet de neiging om te posten hoe geweldig stabiel hun modem de afgelopen week was en hoeveel GB ze met hun retestrakke 120mbit lijn weer binnengehaald hebben. ;)

Ziggo heeft een berg klanten en daar zullen er (absoluut) vast een hoop wel eens problemen mee hebben. Maar relatief denk ik dat ze de laatste tijd goed bezig zijn. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar in ieder geval meer tevreden over Ziggo en hun geleverde dienst dan ik de jaren ervoor met XS4All Only ben geweest...

De interactieve decoder komt deze week binnen; daar kan ik nog niets over zeggen. Ben benieuwd hoe die is vergeleken met de CI en CI+ modules die ik in gebruik heb. Misschien is het kwaliteitsverschil wel net zo erg als de "clouding" waar mijn Sony last van heeft wanneer de gordijnen dicht zijn, alle lichten uit zijn en het beeld bijna volledig zwart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:01

HaTe

haat niet

Weet iemand de nieuwe verrassingszenders? De pagina op ziggo.nl is nog niet geüpdatet.

edit; Ik heb er 4 gevonden:
Best 24
Discovery World
Het Nieuwe OUTTV
RTL Lounge

[ Voor 35% gewijzigd door HaTe op 01-08-2011 13:06 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
12 dagen geleden een brief ontvangen dat ik een nieuwe modem zou krijgen voor snelheidsverhoging.
Op het moment nog niks ontvangen.

Wie o wie wacht er ook nog op een nieuwe modem van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 10:19

Ryudo

Daily dose~

Ik wacht ook nog steeds op een wifi modem en hogere snelheid.
Ik heb zelfs al een Cisco modem aan de muur hangen maar zit toch nog steeds op 22mbit ipv de beloofde 40mbit. En dan te bedenken dat er al heel wat mensen sinds april dit jaar van de hoge snelheid gebruik kunnen maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:02
Ryudo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:43:
Ik heb zelfs al een Cisco modem aan de muur hangen maar zit toch nog steeds op 22mbit ipv de beloofde 40mbit. En dan te bedenken dat er al heel wat mensen sinds april dit jaar van de hoge snelheid gebruik kunnen maken. :(
En je router heb je al een keer gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

HaTe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:35:
Weet iemand de nieuwe verrassingszenders? De pagina op ziggo.nl is nog niet geüpdatet.
Op het zenderoverzicht-kanaal (zit op 14) staan ze allemaal:
OutTV - 170
Cartoon Network - 301
Best24 - 160
Discovery World 202
RTL Lounge 150

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Bracha25 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:18:
Zit te denken om de overstap te maken naar Ziggo Alles in 1, maar lees hier best wel veel negatieve berichten. Cisco heeft mindere beeldkwaliteit dan mijn huidige Humax 5050, en ook de Ubee komt er niet zo best uit. Verder lees ik veel over het meerdere keren moeten resetten van het modem en lagere downloadsnelheden dan verwacht. Is het nou allemaal echt zo slecht of zijn er ook wat die heel positief zijn?
Zoals TAA ook aangeeft hoor je natuurlijk alleen maar de negatieve verhalen. Hoe meer mensen een product hebben, hoe groter de kans natuurlijk dat er mensen met problemen zijn. Daarnaast is het dan nog maar de vraag in hoeveel gevallen de fout daadwerkelijk door de apparatuur veroorzaakt wordt. Regelmatig zie je toch problemen die een andere oorzaak hebben (slechte kabels, storingen van buitenaf etc).

Ik heb sinds begin juni Ai1 en het Ubee modem draait tot zover stabiel (niet 1 keer hoeven resetten). Aangesloten via UTP zijn 1 PC, 1 PS3 en 1 NAS, via draadloos 1 Notebook, 1 iPad en 2 iPhones. Ik heb maar een basis abo (download tegenwoordig niet meer zo vaak), dus kan niet beoordelen hoe hij het zit als je een sneller abo hebt.

De Cisco decoder heb ik eigenlijk gelijk de deur uit gedaan omdat ik de zenders niet kon sorteren (ook niet in de favorieten lijst). Stabiliteit kan ik geen oordeel over geven, heb hem maar 1 dag aangesloten gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door SpaceAce op 01-08-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

TheCoolGamer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:10:
[...]

Op het zenderoverzicht-kanaal (zit op 14) staan ze allemaal:
OutTV - 170
Cartoon Network - 301
Best24 - 160
Discovery World 202
RTL Lounge 150
Haha thanks, dat is makkelijker dan alle kanalen afgaan xD Ik miste alleen nog Cartoon Network dan :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Ryudo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:43:
Wireless via G soms ? Dan kom je niet hoger namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52

MsG

Forumzwerver

Al sinds 2009 bij mijn ouders AiP, werkt al jaren perfect. Bijna altijd maximale snelheid, prima decoder (humax fox ir c).Heeft er maar 1 x uitgelegen ofzo. Was een enorme verademing tegen dat kaktrage ADSL. Laatst de hubee ontvangen, heb het niet heel lang getest, maar draaide ook prima. Zat tegen de 40Mbit aan. Merk wel dat dan andere factoren vaak de bottleneck worden.

Ik ben dus helemaal tevreden met Ziggo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankhan
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 18:33
Ook al heel lang alles in een. Snelheid is fenomenaal. Absolute aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:22

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook Alles-in-één extra met perfecte snelheid (11-12.8MB per seconde download en ruim 1.1MB per seconde upload).
Via wireless (Wireless N met WPA2 encryptie) haal ik 35-38MBit, hetgeen redelijk goede performance is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Heb eigenlijk ook altijd stabiele download van 10-12MB/sec (met soms uitschieters naar 13-14MB/sec) en stabiele upload van 1MB/sec...heel netjes lijkt me zo met AiE :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 22:53

nathanchunkie

Developer

Op het adres dat je hebt ingevoerd, zijn de producten van Ziggo helaas niet beschikbaar.In het gebied waar je woont, kun je wel de volgende UPC producten bestellen.
Helaas! :p

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Ook hier een tevreden ziggo klant, heb tijden Alles in 1 Extra gehad, haalde altijd 14MB/sec / 1,2MB/sec, icm. een ubee modem die ik werkelijk nog nooit een reset heb gegeven. Paar maand geleden, terug gegaan naar het plus pakket omdat ik eigenlijk nooit meer wat download.. zit nu op 4,6MB/sec .. altijd.. nog steeds niet de ubee een resethoeven te geven.

Zelf gebruik ik Anysee's om m'n zenders op tv te laten verschijnen, dus qua beeldkwaliteit zou ik het niet weten.

Weet dat 'men' een forum alleen gebruikt om te klagen.. er zal niemand een thread starten dat ze zo tevreden zijn over ziggo. En das heel logisch, want als je ergens geen problemen mee hebt en het werkt allemaal zoals verwacht dan ga je der ook niet over klagen of hulp inroepen van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Sa1 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:49:
Ook hier een tevreden ziggo klant, heb tijden Alles in 1 Extra gehad, haalde altijd 14MB/sec / 1,2MB/sec, icm. een ubee modem die ik werkelijk nog nooit een reset heb gegeven. Paar maand geleden, terug gegaan naar het plus pakket omdat ik eigenlijk nooit meer wat download.. zit nu op 4,6MB/sec .. altijd.. nog steeds niet de ubee een resethoeven te geven.

Zelf gebruik ik Anysee's om m'n zenders op tv te laten verschijnen, dus qua beeldkwaliteit zou ik het niet weten.

Weet dat 'men' een forum alleen gebruikt om te klagen.. er zal niemand een thread starten dat ze zo tevreden zijn over ziggo. En das heel logisch, want als je ergens geen problemen mee hebt en het werkt allemaal zoals verwacht dan ga je der ook niet over klagen of hulp inroepen van andere.
En dat haal je wireless?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 05-10 19:36
bedraad, wireless haal ik het vaak ook, maar schommelt nogal... dat heb ik echter ook als ik van m'n eigen FTP binnen het netwerk downoad via wireless...

Uiteindelijk kun je het best tesen met een draad aangezien ziggo echt niets aan je wireless signaal kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 09:42
thx voor het melden van de positieve berichten! Dan denk ik dat ik de knoop maar doorhak en voor Ai1 ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Sa1 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:51:
Uiteindelijk kun je het best tesen met een draad aangezien ziggo echt niets aan je wireless signaal kan doen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Er moet toch iets mis zijn met mijn wifi van het ziggorouter. Ik heb altijd een N router gehad. Dit werkte altijd perfect.

Nu ziggo N router en het schommelt gigantisch, met gemiddeld 30kb/s.
Dat is gewoon echt heel slecht. Of ik op 5 meter afstand, of pal naast het modem ga zitten op 20cm afstand maakt niet uit.

Zodra ik N uitzet doet hij het wel redelijk, alleen boven helemaal geen ontvangst meer :(
Als ik lees dat anderen gewoon 4MB/s wireless halen, dan is er iets mis met mijn modem/router.

Ik heb het met 3 laptops en 4 telefoons getest, bij allen klappert de verbinding en valt ook heel de tijd weg!

Ik wil N eigenlijk gewoon gebruiken i.v.m. een NAS die ik gebruik, dat is zonder N erg traag.

Ik ben niet ontevreden, het is beter dan ADSL, waar de telefoon het vaker niet deed dan wel. Het TV kijken met de HDD recorder is echt geweldig!

Maar voor 11 euro bellen naar een duur nummer en als oplossing een eigen router kopen vind ik slecht. Probeer hem dan in ieder geval te vervangen! Hij heeft zelf het probleem onderkent.

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 01-08-2011 14:12 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Is het kwaliteitsverschil tussen een CI+ module (neotion, die ik nu heb) en de interactieve decoder erg groot? Anders ga ik er ook een halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11

Yucko

One clown to rule them all !

Ik vind het jammer dat je met de Cisco maar 1 programma tegelijkertijd kunt opnemen in tegenstelling tot mijn humax 5050c.

Wel ervaar ik sinds het aansluiten van het nieuwe spul (splitter, versterker) dat mijn internet gedurende de dag ineens meerdere keren eruit vliegt waar dit voorheen eigenlijk nooit was. Even een tijdje aanzien of het probleem blijft :{

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005

3DDude

I void warranty's

UltraSub schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:01:
Heerlijk, die snelheidsupgrades. Sinds ze die aan het uitrollen zijn is mijn 120Mb abbo weer hommeles :(
Same here, belachelijke time outs
ik heb overigens nog het oude Arris modem met alles in een extra. -> dus ik had al 120mbit.

Goed bezig Ziggo :S.

gisteren kon ik niet eens op tweakers.net komen d.w.z. de website timed gewoon out :(.. na 3 keer refreshen deed ie het weer wel.. *zuchts*.

Btw weet iemand of als je een Arris Touchstone modem hebt en Ai1-Extra of je dan het nieuwe modem met router ding-in-1 krijgt of dat niet? Ik heb gehoord dat die namelijk nogal slecht functioneert, het router-wifi gedeelte dan...

*voor nu laten we maar hopen dat die problemen z.s.m. minder worden..*

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

3DDude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Btw weet iemand of als je een Arris Touchstone modem hebt en Ai1-Extra of je dan het nieuwe modem met router ding-in-1 krijgt of dat niet? Ik heb gehoord dat die namelijk nogal slecht functioneert, het router-wifi gedeelte dan...

*voor nu laten we maar hopen dat die problemen z.s.m. minder worden..*
Zit momenteel niet in de planning. Als je al een Eurodocsis 3 modem hebt, heb je eigenlijk gewoon pech. Of eigenlijk gewoon geluk: Je kan er lekker zelf een router achter hangen met de mogelijkheden die je wilt.
Ik heb overigens zo'n nieuwe Ubee via/via kunnen krijgen en gebruik hem als 5Ghz accesspoint ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is megabit hé, niet megabyte.

Wikipedia: Megabyte
Wikipedia: Megabit

Tenminste, zoals de Speedtest het aangaf die overigens ook niet echt heilig / betrouwbaar is, zoals zo vaak gezegd. ;)

Iemand trouwens ervaring met het omzetten van nummerherkenning (DTMF naar FSK) op een KPN Arizona 200? Ik heb Google afgezocht, maar vind niets. Enige wat ik vind is een convertertje, van een 20 - 25 euro of zo. Op zich het probleem niet, maar als het kan zonder dingen aan te schaffen, scheelt dat wel weer natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Laatst online: 13-10 16:22
Yucko schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:30:
Ik vind het jammer dat je met de Cisco maar 1 programma tegelijkertijd kunt opnemen in tegenstelling tot mijn humax 5050c.

Wel ervaar ik sinds het aansluiten van het nieuwe spul (splitter, versterker) dat mijn internet gedurende de dag ineens meerdere keren eruit vliegt waar dit voorheen eigenlijk nooit was. Even een tijdje aanzien of het probleem blijft :{
5050 kun je blijven gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 10:19

Ryudo

Daily dose~

ArieR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:51:
[...]
En je router heb je al een keer gereboot?
Ja, ik reboot de modem en router 1x per week maar tot op heden geen verandering.
loyske schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:16:
[...]
Wireless via G soms ? Dan kom je niet hoger namelijk...
De vaste computers zijn hier gewoon bedraad aangesloten (Gbit). Mijn laptop heeft Wireless N dus dat zou niet de bottleneck moeten zijn.

Router betreft trouwens de Draytek 2130Vn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
Vandaag bij mij all-in-1 Plus laten installeren in de meterkast, en daarna hetzelfde overgedaan in mijn werkkamer ;-)
Tot mijn verrassing geen Ubbee maar een Cisco EPC3925. De Ubbees waren op volgens de monteur.
De snelheid schommelt tussen de 38Mb en 47Mb dus valt zeker niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schoonouders wonen vlakbij ons en nu had ik bedacht om het nummer van zijn ziggokaart (die kaart die in de decoder zit) te koppelen aan mijn ziggo profiel (zelf heeft hij dit nooit aangemaakt). Kan ik dan eredivisie live kijken op zijn abonnement?

Ik meen dat dit werkte als je dicht bij elkaar woonde? Of mag dat hier niet besproken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waar ik in het begin nog uitzendingen terug kon kijken via Veronica's Net Gemist, krijg ik nu steeds de melding dat eea niet gestart kan worden. Ledje op de Cisco knippert niet, dus er is een retoursignaal. Uit en aanzetten middels de stekker helpt niet. Iemand ook weleens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:10:
Waar ik in het begin nog uitzendingen terug kon kijken via Veronica's Net Gemist, krijg ik nu steeds de melding dat eea niet gestart kan worden. Ledje op de Cisco knippert niet, dus er is een retoursignaal. Uit en aanzetten middels de stekker helpt niet. Iemand ook weleens meegemaakt?
Tis op dit moment constant knudde met de ITV. Hier ook regelmatig niet en dan weer wel. Mijn gevoel is dat ze wat zaken aan het uitbreiden/voorbereiden/oid zijn voor de grote klapper per 1 sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

Tis op dit moment constant knudde met de ITV. Hier ook regelmatig niet en dan weer wel. Mijn gevoel is dat ze wat zaken aan het uitbreiden/voorbereiden/oid zijn voor de grote klapper per 1 sept.
Dat idee kreeg ik ook ja..dan wacht ik dat gewoon even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Wat is de levertijd van die HD recorder/ pakket? Ik heb de brief al liggen maar helaas nog geen pakket gehad... En ja die "helpdesk" tja wachten wachten en nog eens wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:22

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb het vorige week voor een vriend aangevraagd.
Woensdag aangevraagd, afgelopen maandag had hij het pakket al binnen (Bussum)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
CptChaos schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:01:
Iemand trouwens ervaring met het omzetten van nummerherkenning (DTMF naar FSK) op een KPN Arizona 200? Ik heb Google afgezocht, maar vind niets. Enige wat ik vind is een convertertje, van een 20 - 25 euro of zo. Op zich het probleem niet, maar als het kan zonder dingen aan te schaffen, scheelt dat wel weer natuurlijk.
Ik zou nog twee dagen wachten voor je kosten gaat maken, je hebt die nummerweergave nog maar net aangezet toch? En het weekend wordt niet geteld als zijnde werkdagen. Ik zeg dit omdat volgens mij die Arizona hetzelfde is als een Siemens Gigaset en die heb ik ook. Hij zou het zondermeer moeten kunnen, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TMF verdwijnt nu ook van digitale tv
TMF verdwijnt per 1 september volledig uit de digitale tv-pakketten van grote aanbieders als Ziggo en UPC. Woordvoerders van de telecommunicatiebedrijven bevestigen dat "TMF nu helemaal van de buis wordt gehaald". Die beslissing zou van TMF komen, oftewel van eigenaar MTV Networks. Laura Vogelsang, hoofd van MTV en TMF, wilde daar vanavond in 3VOOR12RADIO tegenover Roosmarijn Reijmer niet op ingaan. "We komen naar buiten met de online plannen op het moment dat wij dat willen."

In november 2010 verdween de muziekzender al uit het standaard pakket en op 1 april stopte de TMF portal helemaal op de analoge tv. Vandaag heeft UPC aan gebruikers bekendgemaakt dat TMF NL vervangen wordt door MTV Music 24.

Vorig jaar november was het verhaal dat TMF ruimte moest maken voor het sterk groeiende Comedy Central, Nickelodeon en de nieuwe zender Kindernet. Berichtgeving over compleet verdwijnen en ontslag van alle medewerkers en dj's werd tegengesproken. MTV stelde: "Wij zien een toekomst voor TMF als interactieve zender en willen daar ook in investeren." Daar blijkt weinig van terechtgekomen. De programmering op belangrijkste themakanaal TMF NL bestaat uit louter TMF Hits met soms TMF Superchart en volgens de site zijn er nog maar twee vj's over.

Erger is dat doorgifte van de digitale themakanalen op tv steeds verder afgebouwd is en dat het bereik van de eens zo populaire muziekzender inmiddels nihil is. Op 1 april moest TMF al een forse stap terugzetten toen de TMF portal het veld moest ruimen ten gunste van herhalingen van Kindernet. UPC stopte toen met optiepakket MusicZone, waardoor de zenders TMF NL, VH1, MTV Brand New, Xite en Mezzo (jazz) alleen nog via het Royaal pakket te zien waren. Bij kabel-aanbieders Ziggo en KPN bleven naast TMF NL ook TMF Pure (urban) en TMF Dance via extra pakketten beschikbaar.

Eigenaar MTV Networks verklaarde toen "met verschillende televisiedistributeurs te spreken over een overeenkomst waarbij TMF als ‘interactief’ digitaal televisiekanaal zal terugkeren via de digitale platforms van bijvoorbeeld UPC, Ziggo en KPN". Nu blijken ook die beloftes weinig waard: per 1 september verdwijnen ook de overgebleven TMF kanalen op initiatief van MTV uit de pakketten. Totaal TV meldt dat de TMF themakanalen "uit de lucht of op de schop gaan". Wel zou "MTV Networks de themakanalen op een later tijdstip opnieuw willen lanceren". Dergelijke contracten hebben volgens een UPC-woordvoerder echter een looptijd van een jaar, dus dat zou pas per 1 september 2012 kunnen.

Een Ziggo-woordvoerder liet weten te verwachten dat MTV de kanalen van TMF gaat invullen. Het Ziggo zenderoverzicht per 1 september vermeldt geen TMF, maar wel MTV in alle pakketten en MTV Brand New in het TV Extra Pakket. Ook zijn er twee nieuwe zenders: Lite TV (soft-pop van Nederlandse, Vlaamse en internationale artiesten) en 192 TV (24-uur clips en tv-optredens van hits van 1960 tot nu). Bij UPC is de precieze invulling nog niet duidelijk, daar doet het bedrijf vanwege lopende gesprekken nu geen uitspraken over. "Het streven is wel nog meer muziek te bieden." UPC-gebruikers kregen dus wel het bericht dat TMF NL wordt vervangen door MTV Music 24. Ook maakt VH1 (non-stop hits) plaats voor VH1 Classic (clips en opnames uit jaren '60 en '70).

Ook duidelijk is dat nieuwe tv-zenders Slam!TV en 538 in het gat van TMF gesprongen zijn. Op de kabel heeft Slam! de plek van TMF overgenomen. Die ambitie sprak presentator Mental Theo in november al uit, toen duidelijk was dat TMF uit het basispakket gehaald werd. Opvallend genoeg is TMF in Vlaanderen gewoon in de lucht gebleven, ook via de analoge kabel. In juni organiseerde TMF ook nog doodleuk het jaarlijkse TMF Awards Festival. Daarmee wilde eigenaar MTV Networks "een duidelijk signaal afgeven dat men gelooft in een goede - nieuwe - toekomst voor TMF."

Historie van TMF
TMF (The Music Factory) werd in 1995 gelanceerd door Lex Harding als onafhankelijke commerciele muziekzender, voornamelijk gericht op jongeren. In tegenstelling tot het al bestaande MTV werden de programma's op TMF gepresenteerd in het Nederlands, door presentatoren als Isabelle Brinkman, Ruud de Wild en Mental Theo. In 2002 nam MTV Networks de zender over. In 2007 verdween de interactieve clipzender The Box, eveneens eigendom van MTV.
Wie zal die zender missen? TMF is al lang niet meer wat het geweest was. Laatste keer dat ik keek was het meer wat anders dan muziek...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gisteravond even bij mijn pa die net interactive tv heeft, ik heb het even getest zonder versterker en het beeld was net zo goed, de versterker is toch niet noodzakelijk om alles goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:47
Als je goede kabels hebt liggen is die versterker idd niet altijd nodig. Voor zover ik weet versterkt ie ook het retoursignaal, wat dan weer wel belangrijk is voor interactieve televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:59
@hjs, de versterker is enkel nodig als je meerdere aansluitmogelijkheden nodig hebt.
Ik heb zelf enkel 1 itv decoder en 1 ubee wireless modem en had hiervoor een splitter hangen en deze dus vervangen voor de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RollieBollie schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:01:
@hjs, de versterker is enkel nodig als je meerdere aansluitmogelijkheden nodig hebt.
Ik heb zelf enkel 1 itv decoder en 1 ubee wireless modem en had hiervoor een splitter hangen en deze dus vervangen voor de versterker.
Ze hebben enkel digitale tv en blijkbaar ligt er een goede kabel van de meterkast richting tv hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
hjs schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:54:
Gisteravond even bij mijn pa die net interactive tv heeft, ik heb het even getest zonder versterker en het beeld was net zo goed, de versterker is toch niet noodzakelijk om alles goed te laten werken?
De versterker is nodig om ITV te laten werken. Het retoursignaal van de decoder is niet sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Raven schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:32:
TMF verdwijnt nu ook van digitale tv
Wie zal die zender missen? TMF is al lang niet meer wat het geweest was. Laatste keer dat ik keek was het meer wat anders dan muziek...
Lijkt me duidelijk wat hier is gebeurd; schaarste op analoge kabel. Resulteert in het opkopen van zenders die al op de kabel zitten, veelal doordat ze daar kwamen omdat ze een 'labeltje' hadden. Voor TMF en MTV en The Box was dat muziek. MTV is verre van muziek geworden, The Box werd Commedy Central, en dat TMF opeens iets compleets anders wordt geeft alleen aan dat wat er voor in de plaats is gekomen daar niet hoord. Immers de ruimte was voor muziek gereserveerd.

Nu zie je dat niet alleen MTV (Viacom) dit truckje toepast. Ook Discovery Networks doet dit door TLC naast Animal Planet te zetten. Niemand zit op een tweede Net5/RTL8 te wachten. En al helemaal niet op een zender die moest concurreren als een mix van National Geographic en Discovery Channel.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

De versterker is nodig om ITV te laten werken. Het retoursignaal van de decoder is niet sterk genoeg.
Dat zien we dan wel weer in september ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
hjs schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Dat zien we dan wel weer in september ;)
Heb het zelf gehad namelijk :P Zonder die versterker geïnstalleerd. Geen ITV, error. Gebeld en ja hoor, ding moet er tussen. Beeld was prima. Ding geïnstalleerd en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 21:35

TDB

Sta op het punt om Ai1+ te bestellen maar vraag mij af of iemand weet hoe lang ik zou moeten wachten op een monteur die alles gratis komt installeren. Aan de andere kant: als dat te lang op zich laat wachten, overweeg ik om het zelf te installeren (neem een CI+ module). Is het zelf installeren goed te doen??

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TDB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:45:
Sta op het punt om Ai1+ te bestellen maar vraag mij af of iemand weet hoe lang ik zou moeten wachten op een monteur die alles gratis komt installeren. Aan de andere kant: als dat te lang op zich laat wachten, overweeg ik om het zelf te installeren (neem een CI+ module). Is het zelf installeren goed te doen??
Aangenomen dat er niks aan je AOP hoeft te gebeuren, is het prima zelf te doen. Met een klein uurtje heb je alles up en running :)
Maar op een moteur wachten kost je ook niet meer dan een week of 2. Bel anders even de helpdesk, die kunnen wel aangeven hoelang de wachttijd momenteel is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
TDB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:45:
Kijk alvast in handleiding op de site van Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grun93 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:03:
[...]

Ik zou nog twee dagen wachten voor je kosten gaat maken, je hebt die nummerweergave nog maar net aangezet toch? En het weekend wordt niet geteld als zijnde werkdagen. Ik zeg dit omdat volgens mij die Arizona hetzelfde is als een Siemens Gigaset en die heb ik ook. Hij zou het zondermeer moeten kunnen, hoop ik.
Ja, ik wilde sowieso morgen afwachten voor ik kosten ga maken. Maar eerder in het topic werd ik gewezen op how to's om het aan te passen, maar helaas zat de Arizona 200 er niet in.
Kapstok! schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:33:
Iemand ook last van timouts met het internet? Thuis gaat om het half uur, soms vaker het internet gewoon uit. Meeste wat ik vind is het of alleen bedraad, of WLAN. Nou wil het geval dat het bij mij totaal weg is. Dit is nu al zo 2 maanden aan de gang denk ik. Erg frustrerend als gamer:P

Ook al modem en router reset gedaan, niks geholpen. Iemand hier verder ervarignen mee of ideeen om het op te lossen?
Ik heb soms last van time outs, maar over het algemeen zijn het gewoon trage DNS lookups, een andere DNS, zoals Google's DNS, gaat gewoon snel en goed.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09-2021
Iemand ook last van timouts met het internet? Thuis gaat om het half uur, soms vaker het internet gewoon uit. Meeste wat ik vind is het of alleen bedraad, of WLAN. Nou wil het geval dat het bij mij totaal weg is. Dit is nu al zo 2 maanden aan de gang denk ik. Erg frustrerend als gamer:P

Ook al modem en router reset gedaan, niks geholpen. Iemand hier verder ervarignen mee of ideeen om het op te lossen?

League of Legend EUW: Tristanar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Mijn gok is dat het DNS is. Het gebeurt bij meerdere mensen en was ook een blog op tweakers aan gewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
Zal er is even naar kijken. Hoop dat het daar aan ligt want heb er dus al iets langer last van. Maar in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapstok! schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:48:
Zal er is even naar kijken. Hoop dat het daar aan ligt want heb er dus al iets langer last van. Maar in ieder geval bedankt!
Stel op je router de dns servers van OpenDNS in. Scheelt vaak al een heleboel :)
Overigens merk ik ook het e.e.a. aan uitval sinds mijn Ai1 plus van 30 naar 40Mbit is gegaan. Zelfs telefonie lijdt er soms onder merkte ik gisteren :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
The Eagle schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:54:
[...]

Stel op je router de dns servers van OpenDNS in. Scheelt vaak al een heleboel :)
Overigens merk ik ook het e.e.a. aan uitval sinds mijn Ai1 plus van 30 naar 40Mbit is gegaan. Zelfs telefonie lijdt er soms onder merkte ik gisteren :(
Zal er vanavond denk ik is even naar kijken, al ben ik ook geen expert op dat gebied (:
Ik heb ook Ai1+ maar heb voor zo ver ik weet nog geen problemen met telefonie, al gebruik ik dat zelf ook amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Laatst online: 23:20
Heren,

ik heb zoals velen een alles in 1 pakket van Ziggo. 120 Mbit/s down dus.

Bedraad aan het Ziggo modem (Ubee) haal ik 42 down 8,7 omhoog.
Wireless (Apple Airport Extreme verbonden met een CAT5E kabel op 2 meter afstand van het modem) op de 1ste verdieping (de Mac Mini verbind met een constante 217 Mbp/s snelheid) haal ik 26 down en 7,9 omhoog.

Dit alles gemeten via speedtest.net.

Tevens de volgende statistieken (wireless op de Mac Mini op de 1ste verdieping dus):

- Via torrents download ik max met 3MB per seconde.
- Via de Ziggo nieuwsgroep download ik max met 3,8MB per seconde.

Moet ik met deze snelheden voldoende nemen??? Een 120 Mbit lijn moet toch meer op kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

[...]

Komt Ziggo weer met de adviezen om de kabel even los te maken en weer vast te schroeven. Nouja tuurlijk kan zoiets oxidatie zijn, maar ik heb m'n twijfels.

Ik zag de laatste tijd bij digitale tv ook oplopende BER waarden en spontaan signalen die van 60dBuV naar 0 gingen. Misschien heeft het het ook met 'open' liggende stekkers te maken, zeker omdat het TV-spectrum volledig wordt gebruikt.

Voor DNS is udp natuurlijk kritisch, maar 30 minuten lang geen DNS lijkt me iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
Misschien beetje onduidelijk, maar het internet is voor anderhalf minuut ongeveer weg, en dat om het half uur of vaker, soms om het kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Dat is mijn grootste ergenis aan dat Ubee wifi modem, dat je geen opendns meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
Kapstok! schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:58:
Zal er vanavond denk ik is even naar kijken, al ben ik ook geen expert op dat gebied (:
Hier vind je meer info over DNS servers, en kun je eventueel een gratis tool downloaden waarmee je in een paar minuten de voor jou snelste dns servers kunt vinden. Die hoeven dus niet voor iedereen dezelfde te zijn.

OpenDNS heb ik ook wel gebruikt tot ik erachter kwam dat ze je soms doorleiden naar een van hun adverteerders, bijvoorbeeld bij een tikfout in de url of als ze een adres niet kennen. Eigenlijk hoor je dan gewoon een error te krijgen, zoals de meeste dns servers ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Laatst online: 25-06-2022

Ja, wij hadden er last van dat het http verkeer weg viel, terwijl ping en torrents het gewoon deden. De firewall op de ubee modem uitgezet, en toen werkte het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Valderrama schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:58:
[...]
ik heb zoals velen een alles in 1 pakket van Ziggo. 120 Mbit/s down dus.

Bedraad aan het Ziggo modem (Ubee) haal ik 42 down 8,7 omhoog.
[...]
Dit alles gemeten via speedtest.net.
[...]
Moet ik met deze snelheden voldoende nemen??? Een 120 Mbit lijn moet toch meer op kunnen leveren?
Om echt wat over de snelheid te kunnen zeggen moet je beginnen met het bedraad aansluiten. En dan het best nog direct op het modem. Dan moet je, als je PC geen last van andere kuren heeft, toch wel goed in de buurt van de geadverteerde snelheid komen.
Test met http://speedtest.ziggo.nl en niet met andere test (leuk voor indicatie, maar liggen buiten het Ziggo netwerk en er kunnen dan andere zaken spelen).

Haal je dan de snelheid niet, kijk dan goed de installatie thuis na: alles juist aangesloten op AOP? Originele kabels? Etc. Nog steeds brakke snelheid? Bel met helpdesk.

Pas daarna kun je gaan kijken naar WLAN snelheden en eventuele optimalisatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Speedtest of die test van Ziggo geven min of meer dezelfde restultaten. Bedraad op het Ziggo Ubee modem heb ik al getest, met meerdere machines overigens. Meerdere CAT5E kabels. Apple airport extreme router en bekabeling vanaf het Ziggo modem kan dus het probleem niet zijn.

Resultaten allemaal vergelijkbaar. Kan ik er nu van uit gaan dat ik een te langzame verbinding door krijg?

Ziggo helpdesk geeft aan de lijn te hebben gemeten, het modem te hebben bekeken. Zou allemaal goed moeten zijn. Ze zien dat ik Apple hardware heb, en gevraagd om het bedraad te testen... hm... ook adviseren om CAT6 kabels te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stel op je router de dns servers van OpenDNS in.
Waar zit deze optie dan, want ik heb er naar gekeken, maar kan het op het Ubee routertje niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:11

allure

Titaan fase 2/3

CptChaos schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:00:
[...]
Waar zit deze optie dan, want ik heb er naar gekeken, maar kan het op het Ubee routertje niet vinden?
Dat kun je toch ook op je clients instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
wkleunen schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

Ja, wij hadden er last van dat het http verkeer weg viel, terwijl ping en torrents het gewoon deden. De firewall op de ubee modem uitgezet, en toen werkte het perfect.
Bij mij is het totale internet weg, ook torrent. Draadloos en bedraad zien beiden het netwerk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Valderrama schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:42:
Speedtest of die test van Ziggo geven min of meer dezelfde restultaten. Bedraad op het Ziggo Ubee modem heb ik al getest, met meerdere machines overigens. Meerdere CAT5E kabels. Apple airport extreme router en bekabeling vanaf het Ziggo modem kan dus het probleem niet zijn.
Dat kun je niet met zekerheid stellen. De router kan zeker wel voor problemen zorgen. Maar je haalt zonder die router de snelheden al niet, dus waarschijnlijk is de router geen probleem. Ik ga er even vanuit dat je dat nieuwe Ubeemodem met ingebouwd WiFi hebt. Als je daarachter nog een router plaats kan dat voor problemen zorgen. Dubbel NAT is niet lekker. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen de routerfunctionaliteit in de Ubee uit te laten schakelen en je eigen router te gebruiken. Maar goed, allemaal dingen die pas later van belang zijn. Eerst zorgen dat je een goede snelheid krijgt direct achter met modem met zo min mogelijke andere apparatuur ertussen.
Resultaten allemaal vergelijkbaar. Kan ik er nu van uit gaan dat ik een te langzame verbinding door krijg?

Ziggo helpdesk geeft aan de lijn te hebben gemeten, het modem te hebben bekeken. Zou allemaal goed moeten zijn. Ze zien dat ik Apple hardware heb, en gevraagd om het bedraad te testen... hm... ook adviseren om CAT6 kabels te gebruiken.
Ik heb geen idee wat ze tegenwoordig allemaal kunnen zien bij de helpdesk, maar volg de stappen op:
  • koppel je PC direct aan het modem <met een UTP kabel dus, niet draadloos>
  • restart je modem om oude bindings van mac-adressen te verwijderen
  • zet virusscanner en firewall tijdelijk uit op je PC
  • doe enkele speedtests op http://speedtest.ziggo.nl
  • gebruik eventueel een andere UTP kabel
  • probeer als je de mogelijkheid hebt met een andere PC/laptop
Nog steeds traag? Laat dan de enkele PC zitten aan het modem en bel dan met de helpdesk, dan kunnen ze dat met je vaststellen en de vervolgprocedure bepalen. Als je je hele interne netwerk laat zitten kan de helpdesk weinig beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Laatst online: 25-06-2022
Kapstok! schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:12:
[...]

Bij mij is het totale internet weg, ook torrent. Draadloos en bedraad zien beiden het netwerk niet meer.
Ok, ja, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de firewall. Je kan het wel eens proberen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
wkleunen schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:18:
[...]

Ok, ja, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de firewall. Je kan het wel eens proberen natuurlijk
Proberen kan nooit kwaad he. Maar ben bang dat het daar niet aan ligt:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:17
Paar dagen geleden overgestapt naar Ziggo en zeer tevreden tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1414021587.png

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
WoC schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:17:
[...]
Dat kun je niet met zekerheid stellen. De router kan zeker wel voor problemen zorgen. Maar je haalt zonder die router de snelheden al niet, dus waarschijnlijk is de router geen probleem. Ik ga er even vanuit dat je dat nieuwe Ubeemodem met ingebouwd WiFi hebt. Als je daarachter nog een router plaats kan dat voor problemen zorgen. Dubbel NAT is niet lekker. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen de routerfunctionaliteit in de Ubee uit te laten schakelen en je eigen router te gebruiken. Maar goed, allemaal dingen die pas later van belang zijn. Eerst zorgen dat je een goede snelheid krijgt direct achter met modem met zo min mogelijke andere apparatuur ertussen.

[...]
Ik heb geen idee wat ze tegenwoordig allemaal kunnen zien bij de helpdesk, maar volg de stappen op:
  • koppel je PC direct aan het modem <met een UTP kabel dus, niet draadloos>
  • restart je modem om oude bindings van mac-adressen te verwijderen
  • zet virusscanner en firewall tijdelijk uit op je PC
  • doe enkele speedtests op http://speedtest.ziggo.nl
  • gebruik eventueel een andere UTP kabel
  • probeer als je de mogelijkheid hebt met een andere PC/laptop
Nog steeds traag? Laat dan de enkele PC zitten aan het modem en bel dan met de helpdesk, dan kunnen ze dat met je vaststellen en de vervolgprocedure bepalen. Als je je hele interne netwerk laat zitten kan de helpdesk weinig beginnen.
Helder, dank voor je hulp. Maar nogmaals, meerdere pc's direct achter het modem bedraad dus... En ik haal maar rond de 45. Ik heb overigens het Ubee modem zonder wifi. Speedtest van Ziggo gaat ietsjes sneller maar geen opmerkelijke stijging. Ook al andere utp kabels geprobeerd, allemaal CaT5e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hamed schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:57:
Paar dagen geleden overgestapt naar Ziggo en zeer tevreden tot nu toe.

[afbeelding]
Mooi dat je tevreden bent, maar wat wil je er nog meer mee zeggen dan? * Hint naar de warning... O-) Daarnaast is, zoals gezegd, speedtest.net ook niet voor 100% betrouwbaar. :)
allure schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:10:
Dat kun je toch ook op je clients instellen?
Is een optie, maar als het in de router kan, waarom dan op meerdere plekken instellen? :? Intern draai ik ook een Windows 2008 domein, naar mijn weten moet de AD-controller (die ook DNS draait) dan altijd primair zijn. Wil ik een snelle look-up hebben voor internet sites, dan moet ik die dus niet als primair DNS hebben, maar een andere, vandaar mijn voorkeur op de router. ;)

Ook ben ik benieuwd of morgen de nummerweergave werkt, al heb ik een vermoeden van niet, afgaande van eerdere reacties op mijn vraag. Ik ben ook nog steeds aan het zoeken naar een how to om de KPN Arizona 200 / Siemens Gigaset 200 om te zetten naar FSK... :)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 13-10 15:29

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Groentenboer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:36:
[...]

Mocht er nou geen technisch hoogwaardige oplossing komen, kun je er altijd nog een klik-aan-klik-uit systeempje tussenzetten ;)
Mja dat gaat het ook niet worden. Workaround gevonden: config opslaan en vervolgens config laden = reboot :)
Pagina: 1 ... 134 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!