The Lord of the Rings Online - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste
Acties:
  • 162.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31
Gisteravond was het op Laurelin in ieder geval niet leuk raiden. We gingen BG in, kreeg een van de guardians een enorme lagspike direct bij de gatekeepers. Die was abrupt over toen we ze dood hadden, voor hem in ieder geval. Mijn client crashte bij de killing blow, net als 4 anderen. Daarna in de Gauntlet constant lagspikes van enkele seconden waardoor het een aantal keer mis ging met deaths (voordat we goed en wel de trap op waren). De lagspikes werden na een tijdje wel minder, maar toch heel de avond lagspikes van 1 to 3 seconden gehad. Als het nou mijn connectie was, a la, maar heel de raid had er last van.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiawatta schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:04:
Er ligt mijns inziens op dit moment veel te veel de nadruk op skirmishes en dingen makkelijker maken.
Helemaal mee eens, leuk enzo die skirmishers maar tjah moet je tot in den treuren blijven doen om spul te verzamelen? Lijkt me niet, ik wil gewoon quests en instances doen, komop!!!

Eergisteren eens langzaamaan dat nieuwe Volume gestart (heb laatste tijd weinig tijd ivm nieuwbouw), op zich erg leuk dat je weer het oude gebied in komt :-). Moet nu naar de North downs toe.
MAAR, toen ik in de lonelands aankwam, had die gast niet alleen dat V3 book-quest, maar ook v1chap6 (wtf heb v1 al completed) en nog 2 quests, 1 voor wat raafjes te killen en de ander voor wat boxes te verzamelen..... hoe kan dit, ik heb destijd ALLE quests afgerond. Daarnaast is het zo dat zodra ik de 1ste raaf kilde ik een deed erbij kreeg 8)7 ..... die deed heb ik 100% weten 2,5 geleden al completed. Zijn hier dingen gereset ofzo?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Rfce schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:27:
[...]
.... hoe kan dit, ik heb destijd ALLE quests afgerond. Daarnaast is het zo dat zodra ik de 1ste raaf kilde ik een deed erbij kreeg 8)7 ..... die deed heb ik 100% weten 2,5 geleden al completed. Zijn hier dingen gereset ofzo?
Had ik ook inderdaad. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de nieuwe faction (Eglaid) aldaar. Ik heb een paar book 2 quests opnieuw gedaan en het was ineens over met nieuwe quests toen ik de vernieuwde Weathertop-quest gedaan had (waar je nu kunt kiezen: solo of fellowship). Daar kreeg ik wat reputatie voor Eglaid voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ravens deed is toegevoegd rond boek 11-12 of zo :P

Boek 2 kreeg een solo-versie met SoM (of was het update boek 8?). Hierdoor zijn chapters wat dooreengegooid en kon je er nog 2 extra doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
update bk 9 denk ik zelfs

vanavond boss 1 en 2 neergehaald met m'n nieuwe kin, voor een aantal de 1e keer BG, dus ging leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Heb dit topic al een tijdje gevolgd en heb nu maar besloten ook het spel te kopen :Y) Na 3 jaar WoW was het wel eens tijd voor wat anders.

[ Voor 29% gewijzigd door XSNL op 07-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

XSNL schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:55:
Heb dit topic al een tijdje gevolgd en heb nu maar besloten ook het spel te kopen :Y) Na 3 jaar WoW was het wel eens tijd voor wat anders.
Welkom bij de club. :)

Net Master Expert Jewelcrafter geworden met mijn RK en kan nu eindelijk Artisan gaan masteren en beginnen met het Master niveau :)

Hopelijk vandaag ook nog even level 35 worden, dan kan ik eindelijk die trage knol wegdoen en op mijn geit gaan rijden 8)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
SandsOfArrakis schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:45:
[...]

Welkom bij de club. :)

Net Master Expert Jewelcrafter geworden met mijn RK en kan nu eindelijk Artisan gaan masteren en beginnen met het Master niveau :)

Hopelijk vandaag ook nog even level 35 worden, dan kan ik eindelijk die trage knol wegdoen en op mijn geit gaan rijden 8)
Dankje, heb een Elf Runekeeper genaamd Thjazi op Frostmourne gemaakt (ben nog opzoek naar een kinship hint hint :> ). Vandaag level 10 geworden en de Explorer crafting skill genomen. Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe de RK class werkt maar ik heb al wat guides gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

XSNL schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:54:
[...]

Dankje, heb een Elf Runekeeper genaamd Thjazi op Frostmourne gemaakt (ben nog opzoek naar een kinship hint hint :> ). Vandaag level 10 geworden en de Explorer crafting skill genomen. Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe de RK class werkt maar ik heb al wat guides gevonden.
Is even wennen. Maar het leert vanzelf. Net level 35 geworden en nu bezig met mijn rijlessen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XSNL schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:54:
[...]

Ook welkom, maar euh Frostmourne welke server is dat?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Rfce schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:37:
[...]

WOW realm toch? :P

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Rfce schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:37:
[...]

Snowbourn ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik zit zelf met een club tweakers in Room For Improvement. Geef Lointje anders een /tell als je er ook bij wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe meer zielen hoe meer vreugd, snowbourn is top.

Ik zit ook in de kin van Lointje, het zou leuk zijn als je erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw maken jullie ook gebruik van custom lotro interfaces? Ik erger me zelf wat aan mijn unitframes.

Zelf speel ik op verschillende resoluties, namelijk op een pc en op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op Laurelin die in een leuke (en actieve) kin zit?

Ik heb nu 3 jaar in dezelfde kinship gezeten, maar tegenwoordig is er bijna niemand meer online en ik heb het gehad met avonden als enige online te zijn :(

Verder ook leuk om te zien dat er nog altijd nieuwe mensen lotro uitproberen. Welkom bij deze XSNL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Leuke kin? Ja. Actief? Ligt aan wat je onder actief verstaat ;) maar gemiddeld hebben we zo'n 10-15 mensen online op een avond. Neem anders een keer een kijkje op ons forum of schop me in de DM.

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 08-03-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken Nimminas wel een beetje van RRU ;), maar heb niet echt het idee dat ik daar tussen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:19:
Zelf speel ik op verschillende resoluties, namelijk op een pc en op een laptop.
Ik speel ook wel eens op de laptop, en daar load ik dan ook een andere layout middels /ui layout load gesavedefile. Erg handige optie die er nog niet zo lang in zit.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:51:
[...]

Ik speel ook wel eens op de laptop, en daar load ik dan ook een andere layout middels /ui layout load gesavedefile. Erg handige optie die er nog niet zo lang in zit.
maar dan moet je wel eerst een gesavedefile hebben? Download je dan een interface of zo?
Welke resolutie speel je op je laptop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op de pc je layout goed zetten en dan: /ui layout save pc
op je laptop je layout goed zetten en dan /ui layout save laptop
Als je dan eens switcht moet je gewoon nog: /ui layout load pc (of laptop) typen en alles staat meteen goed. Ook handig voor alts, meteen alle opties weer correct. Zit er inderdaad nog niet zo lang in!
Je kan zelf alles van plaats veranderen met ctrl \ (of wat het ook is op een qwertybord, de toets links van je grote enter normaal).

Gisteren voor het eerst naar BG dus (vage beschrijvingen om niet te veel te spoileren, hoewel de meeste van jullie er al meermaals geweest zijn)! Die eerste twee mobs waren geen probleem.
Op naar gauntlet, meteen een mooie overpull gedaan, massieve AoE en drie man meteen dood. Eer we ze konden rezzen nog twee dood. Iedereen die nog leeft verlaat de raid om wat repair-kosten te sparen. De slimme van de groep doet dan een disband ipv te reinviten dus we mochten die eerste twee opnieuw doen :P (niet dat dat nu echt een probleem was of we al ver waren ^^)

Tweede gauntlet poging ging vrij goed maar op een moment iets te snel willen vooruit gaan zodat we het niet meer onder controle hadden.
De derde poging ging dan wel goed. Moet wel even zeggen dat ik de enige guardian was, en verder maar 1 champ mee. Dus de LM maar gezet op debuff mode zodat ik twee van die pijnlijke mannen kon tanken.

Baas 1 gingen we de delayed tanking methode proberen waar we van gehoord hadden, maar die werkte dus langs geen kanten (iemand ervaring mee sinds volume 3 patch misschien?). Uiteindelijk zat ik een paar keer op -90% en dan holde hij naar de minstrels. Uiteindelijk toch nog redelijk goede attempt. Minstrel retreat en de baas loopt door zijn poorten naar beneden om er op te gaan meppen. Iedereen gerezzed uiteindelijk. Tweede poging nogmaals delayed tanking geprobeerd maar dichter op elkaar. Werkte weer niet, halverwege een soort aggro-swapping gedaan dan maar. Uiteindelijk toch gestorven toen hij op 150k zat (maar wel met 10tal buffs als iemand sterft).

Wilden we nog een laatste poging wagen, waren de poorten gesloten. Ticket gemaakt en twintig minuten moeten wachten op een GM, blijkt dat we de gauntlet moeten resetten. Enige tip zodat die "bug" niet meer voorkwam kregen we de response dat hij geen strategies of guides mag geven... Het was al vrij laat dus maar opgegeven. Ik begin nu steeds meer te denken dat het geen bug was en dat we al geluk hadden dat we een tweede poging konden doen zonder de gauntlet te herstarten, iemand een idee hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 40 minuten nadat je de laatste van de 2 guards bovenaan dood hebt voordat je de gauntlet opnieuw moet doen.

Zijn 2 manieren om hem te tanken, de ene is betrouwbaarder wat aggro betreft, de 2e wat veiliger wat incoming damage op de tank betreft

En elke dode in het gevecht zorgt voor een 190k heal op de boss, die hij rond de 130k cast volgens mij. Verder krijgt hij geen extra buffs volgens mij van het doodgaan (al is die heal vervelend genoeg :P )

Gisteren weer naar de lieutenant gewandeld. Waar de adds afgelopen zondag eigenlijk probleemloos gingen, had ik zelf wat last van lag en liep ´t bij de rest ook niet heel vlekkeloos, dus na 1,5 uur, toen we bijna de laatste adds dood hadden maar gestopt, concentratie was bij de meesten weg en de lt is in vergelijking met de rest van instance echt moeilijk. Adds tussen boss 2 en 3 zijn trouwens wel simpel, zolang je oplet met pullen. Zit 1 echt lastige groep bij, maar in vergelijking met de adds tussen 1 en 2 valt 't verder erg mee

[ Voor 37% gewijzigd door rik86 op 09-03-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van elke dode bij het gevecht bij Durchest krijgt ie idd heal buff waardoor je langer moet blijven vechten. Je moet per buff dus 190k extra eraf meppen. 1 of 2 is te doen maar als er 5 doodgaan wordt het een erg lang gevecht.

Aggro is een drama... het helpt wat om in threat stance te gaan maar af en toe is de debuff gewoon te groot om aggro te houden. Met 2 tanks is het op zich te doen maar alsnog kunnen DPS-ers aggro krijgen. Het is een kwestie van balans vinden. Het hoeft niet snel te gaan he :) Als de tank een flinke aggro debuff heeft zou je kunnen overwegen de DPS-ers even op auto-attack te laten gaan tot de debuff weg is. Als je nagaat dat je als guardian al klappen van rond de 2,5k bij gewone attacks krijgt en 4,5k vaak bij distributed cleaves dan is het met een RK heel snel afgelopen als ie aggro krijgt. Wat wij nu doen is iedereen echt op een kluitje en Durchest met zn gezicht naar de groep toe.... hij doet geen AoE.... behalve de cleave die distributed is en juist in de groep gedaan moet worden.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat 't een lang gevecht kan worden, afgelopen vrijdag zijn we 50 minuten aan 't knokken geweest met durchest en toen was die dood :P

Die aggro is trouwens perfect te controleren zolang je doorhebt hoe die aggro debuff werkt en je tanks weten wat ze doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké bedankt voor de tips. Het is inderdaad te doen als je swapt (en dus achter hem gaat staan) bij ong 50%. Maar we hadden gehoord dat het simpelste was tank met 2 assistenten die -100% krijgen en de tank -10%. Dat werkte dus niet ^^ Halverwege de tweede poging wat anders geprobeerd en dat ging beter. Derde poging gingen we het anders proberen maar dat ging dus niet meer vanwege de lockdown.

Binnen een week of twee nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:23:
[...]
maar dan moet je wel eerst een gesavedefile hebben? Download je dan een interface of zo?
Welke resolutie speel je op je laptop dan?
Ja inderdaad.... ik heb dus voor elk char alles goed gezet en deze zowel op de laptop als op de desktop gesaved... indien ik dan eens geswitched heb van PC hoef ik alleen maar ff het bijbehorende char te laden en alles staat in 1x goed. Verder gebuik ik het default theme van lotro... enige wat ik als extra gebruik is de widecraft-skin (vind ik overzichtelijker).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hadden hetzelfde gehoord en bij ons werkte 't ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Bij ons wat het de laatste keer ook volledig random, op en afbouwen, ik had het hele gevecht dan weer 70% en dan weer 0. Was geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo dit topic is aardig stil gevallen :)

Hebben jullie ook last van de verhoogde resistance van mobs? Het schijnt nu te werken zoals het ooit bedoelt is maar het is nu een beetje over de top. Gister in BG op mn minstrel geweest en tijdens de gauntlet run naar boven heb ik 4x een warg proberen te fearen... 3 van de 4 werden geresist. Ook op mn LM en RK worden veel en veel meer attacks geresist. Voor de tactical classes is dit een hele flinke nerf!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Och, de tactical classes waren toch enorm overpowered. Het enige vervelende is de corruption removal. Ik hoop echt dat we in een volgende raid niet heel de tijd lopen te klieren met die rotdingen. Als enorme hoeveelheden dread en corruptions het enige is wat Turbine kan doen om een bossfight moeilijk te maken, ben ik niet onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Er wordt nu heel veel geresist en dat is in BG echt heel vervelend. Het lijkt er inderdaad wel op dat dat is wat turbine nu doet.
Terwijl je kunt zien aan het gevecht met de twins op HM dat het ook heel anders kan. Dat gevecht is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:20:
Och, de tactical classes waren toch enorm overpowered.
Mwja als tank kan ik begrijpen dat je dat vindt maar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen "powered" en overpowered. Ik zou niet weten waarom LM's en Minstrels overpowered zouden zijn dus ga er vanuit dat je met "tactical classes" de Runekeeper bedoelt. Een RK kan een 8k crit doen ja maar alleen met goede gear en relics etc. En veel mensen zien alleen de 8k crit en niet de 800 - 1700 EC hit die veel vaker voorkomt.

Een goede champ, een goede hunter en een goede RK waren aan elkaar gewaagd qua single target DPS maar nu raakt dat weer uit balans imho. Toch is het ergste de resists op corr removal dus alles bij elkaar een slecht idee om het te "fixen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds Vol3 flink BG geraid met mn RK, en ik vind alle ophef over resists redelijk overdreven.

Een gevecht zonder resists maakt het saai. Dan wordt corruptionremoval een cyclus die iedereen strak moet volgen, en voegt het verder totaal niets toe aan het gevecht. Nu heb je inderdaad momenten van shit hits the fan met dubbele resists, maar ik vind het juist wel een leuke toevoeging aan de corruptions. Anders is het ook maar zo saai en suf.

@Johnny: op mn RK zijn de meeste EC's toch wel hoog hoor. Ik gebruik EC alleen als ik 2 buffs heb (of als ik de KB wil), dus het is altijd 2k op een noncrit en 6k+ (9k op Flagit :P ) op een crit.

Verder vind ik een burglar an sich nog steeds bijna meer OP dan een RK. Mits de design van het gevecht (twins) het toelaat, doe je DPS die erg dicht in de buurt komt van een main DPS class (toch zeker 80% van hun DPS output), terwijl je tegelijkertijd de DPS van een hele raid boost én een main debuffer bent. (disable duration van 1 min ftw).
Een burglar merk je nauwelijks, daarom zeurt niemand er over. Iedereen ziet de RK met zn flashy skills en de EC, en denkt dat het daarom OP is. Een burglar is en blijft minstens net zo sterk (lees:sterker), zelfs na de might nerf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ik vind het ook terecht dat tactical classes evenveel resists krijgen als de rest BPE ( + miss?) heeft.

Hoewel het probleem bij tactical classes vooral de (te) hoge crit-waardes zijn (toch in combinatie met de crit-chance). RK kent iedereen, maar loop je als creep in de moors, krijg je plots een ent op je kop die 1800 damage doet (als je dan denkt dat die een 5 target AoE skill is...). Of een Minstrel die aan 2k een piercing cry op je dak gooit zodat je ook nog gestunned bent ook (toegegeven, die classes zijn volledig damage-traited in de moors maar toch).

Maar de balance tussen classes valt goed mee nu.

Vanavond nog eens DN, volgende week opnieuw BG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen onderschatten de burglar vooral heel erg, alleen al z'n reveal weakness, mits traited maakt z'n aanwezigheid alleen al praktisch helemaal goed.

Echt goede burgs willen van mijn champ nog wel eens aggro afpakken in bossfights in DN, dus met de dps van hen zit 't ook wel goed...

Met name bij boss 3 trouwens lukt 't 1 burglar chronisch de aggro af te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:17:
@Johnny: op mn RK zijn de meeste EC's toch wel hoog hoor. Ik gebruik EC alleen als ik 2 buffs heb (of als ik de KB wil), dus het is altijd 2k op een noncrit en 6k+ (9k op Flagit :P ) op een crit.
Dus jij wilt zeggen dat je EC nooit lager is dan 2k? Als je alle buffs hebt dan doet een normale hit zo rond de 1700 / 2000 damage ja maar je kan hem ook wel es doen wanneer je ze niet allemaal hebt en dan kan ie echt zo laag als 800 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tja, als je hem alleen gebruikt als je beide buffs hebt, waar wel wat voor te zeggen is gezien de -50% power cost die er op volgt, dan zal je zelden lager dan 2k zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:51:
[...]

Dus jij wilt zeggen dat je EC nooit lager is dan 2k? Als je alle buffs hebt dan doet een normale hit zo rond de 1700 / 2000 damage ja maar je kan hem ook wel es doen wanneer je ze niet allemaal hebt en dan kan ie echt zo laag als 800 zijn.
Ja, sorry, ik praatte ff puur vanuit groeping/raiding perspectief, en dan vind ik die 50% power cost te veel om EC te gebruiken, tenzij ik dus de 2 buffs op heb. BG mobs hebben sowieso vrij lage resistances voor lightning, plus alle debuffs is het altijd wel 2k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ah zo... na een EC heb je +50% power cost voor battle attuned skills voor 10sec. Prima moment om daarna dus bijv. je self motivation of een debuff oid. te doen en pas na 10sec ongeveer gaan knallen. Goed moment om EC bij bijv. de Lt fight te doen is vlak voordat de beast een stukje gaat vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn RK is nu eindelijk lvl 60, dus nog een paar levels te gaan. Ik ben erg blij met zijn dps en ik vind het nog steeds erg lekker spelen.
Ondertussen heb ik nu een paar keer GS HM gedaan en dat is toch wel grappig.

Wel gebeurde er een keer iets heel vreemds in GS HM.
We waren bij de laatste boss. Daar had ik mijn (improved) rune stone neergezet en ik was lekker aan het dps-en. Ik gebruikte alleen maar single target spells, want ik wilde de "devoted" niet raken.

Begon opeens de "devoted" mijn runestone aan te vallen. En die devoted verdween daarna van het toneel.
Waarop de boss kwam met allerlei teksten. bla bla. We dachten dat we de HM hadden gefailed en we wilden resetten.

Dus dat gedaan te hebben, deden we de poging nog een keer, maar toen kwam de "devoted" niet meer terug. We kregen wel de rewards van de HM kill. Maar ik blijf het vreemd vinden. Een RK runestone is toch passief, die kan toch nooit damage gedaan hebben of zo aan die "devoted"?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:57:
Begon opeens de "devoted" mijn runestone aan te vallen. En die devoted verdween daarna van het toneel.
Waarop de boss kwam met allerlei teksten. bla bla. We dachten dat we de HM hadden gefailed en we wilden resetten.
De devoted valt iedereen random aan, of je nu wel of geen dps op hem doet. Kortom hij zal dus ook die runestone van je aanvallen. Daarnaast zorg de devoted voor respawns als je die archers killt, kortom killen van die archers heeft geen nut (indien je HM doet). Tot slot kun je de archers niet cc-en indien ze in de buurt staan van de devoted. Kortom, je laat een tank deze 3 ergens ver weg in een hoekje tanken en valt met de overige 5 de boss aan, of je laat een heavy armour die devoted verweg tanken, maintank op de boss en je zorgt dat die 2 archers ver weg staan van de devoted zodat je ze kunt stunnen.
Voldoende opties dus.

Maar goed, inderdaad wel erg vreemd dat die devoted verdween en jullie toch HM haalden (weet je dat eigenlijk wel zeker?)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk joh die resistances fixen van de overpowered tactical classes...

Gister Lt fight... tank roept af wie er corruption moet weghalen... RK1 > resist, RK2 > resist, LM1 > resist. Vervolgens wordt er iemand opgevreten door de beast omdat de run speed corruption niet weggehaald kon worden en gaat de rest van de groep dood door de morfear met zn 600 damage per 2 seconden die de groep in hobbelt.

Lt 2.0 HM lijkt ver weg maar we hebben weer wat progressie geboekt.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyV76 op 17-03-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wij gisteren twins weer op NM gedaan, stelt eigenlijk echt geen zak voor dat gevecht, helemaal als je als warden morgaraf moet tanken, ben maar gaan msn-en op een gegeven moment, aangezien de lm's zelf de corruptions in de gaten hielden :P

Wel de gloves gewonnen, dus nu 2 BG pieces :)

[ Voor 9% gewijzigd door rik86 op 17-03-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
LT is inderdaad een heel vervelend gevecht geworden omdat alles valt of staat met die corruptions. 2 keer missen is al dodelijk eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel groot voordeel is dat je melee ook corruptions kan doen, dus daarmee kan je al wel een flinke hoeveelheid resists opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:22
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:11:
Heel groot voordeel is dat je melee ook corruptions kan doen, dus daarmee kan je al wel een flinke hoeveelheid resists opvangen.
Ik weet niet hoe het bij de andere classes is, maar de corruption removal van captain is niet fantastisch en om al helemaal maar niet over de champion te praten.. Dat is bij de LM en RK toch een stuk beter volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Sting is ook niet echt een topremover hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
MADG0BLIN schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:26:
[...]

Ik weet niet hoe het bij de andere classes is, maar de corruption removal van captain is niet fantastisch en om al helemaal maar niet over de champion te praten.. Dat is bij de LM en RK toch een stuk beter volgens mij.
LM kan met zijn skill 3 corruptions tegelijk removen volgens mij en daarnaast is de cooldown slechts 15 seconden ofzo. Een captain heeft een cooldown van 1 minuut, removed slechts 1 corruption (lang niet altijd overigens) en de skill is alleen beschikbaar aan het einde van een chain van skills (die je overigens wel vrij vaak kunt gebruiken).

Hunters hebben als nadeel dat de mob 50% van zijn morale kwijt moet zijn voordat ze hun corruption removal kunnen toepassen dacht ik... dat is helemaal erg.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb misschien een gekke vraag. Heb nu mijn Captain op level 30 gekregen, en uiteraard de Skirmish introductie quests gedaan.

Bij mijn overige 3 karakters was voor mij de keuze voor mijn Soldier niet zo moeilijk. Warden -> Archer (dps), Minstrel en Rune-Keeper beiden een Protector (tank). Maar voor mijn Captain was dat niet zo makkelijk. Ben uiteindelijk voor een Herbalist gegaan, daar de healing spells van een Captain in mijn opinie nogal te wensen overlaten. Alleen is een Herbalist de beste keuze voor een Captain of had ik beter voor een dps Soldier kunnen gaan?

Mijn eigen gear is voornamelijk voorzien van veel will en fate, wel dps getrait.

[ Voor 6% gewijzigd door SandsOfArrakis op 17-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn captain een archer genomen, werkt erg leuk, zeker nu de archer ook op nivo komt, vooral qua dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:54:
[...]

Maar goed, inderdaad wel erg vreemd dat die devoted verdween en jullie toch HM haalden (weet je dat eigenlijk wel zeker?)
tja dat weet ik niet zeker, maar ik liep wel weg met 7 moria medallions.
Volgens mij is dat een normaal aantal voor HM, toch?
2 van die 2e boss, die je binnen 10 min moet triggeren en 5 bij de eind boss

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herbalist gaat wel bij elke klasse samen, extra healing kan nooit kwaad. Of het de beste keuze voor een captain is weet ik niet. Ik zou persoonlijk waarschijnlijk voor een damage class gaan. (warrior bv). Maar alles werkt hoor, hangt gewoon wat van je stijl af. Mijn guardian heeft een herbalist en die kan tier 3 skirmishes voltooien, alsook small fellowship (tier 1) solo.

Qua corruption removal:
- LM en RK cooldown is allebei 30 seconden (3 corruptions)
- guardian is 1 elke 10 seconden (maar dus met een timer van 10 s dus dat is soms wat gokken). Sting heeft een cooldown van 3.2s, dus een corruption elke 10-13.2s
- warden: reversal: 1 elke reversal gambit (3kleuren gambit, no cooldown) = 3 seconden?
- minstrel: 1 elke 10 seconden (maar minstrel moet melee staan) (kan wel noble cause gebruiken om er 5 in een rij snel te verwijderen)
- captain 1 elke 30s maar je hebt twee pre-skills nodig
- champ: tussen 0 en 3 corruptions elke 10 seconden (25% kans per hit, drie hits)
- hunter: 3 corruptions elke 30 seconden (mob moet onder 50% zijn en relatief veel focus nodig)
- burglar: 3 corruptions elke 35 / 45 seconden (mischief getrait of niet)

Zoiets :-) en dan heb je nog:
Mensen die niet weten wat corruption is, zelfs op lvl 65: 0 corruptions per uur, of in SH teveel corruption removals omdat ze niet weten dat ze het perongeluk verwijderen. (voor de low levels die nu schrik beginnen krijgen, het is iets wat pas vanaf Moria en lvl 52+ voorkomt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reversal is kwestie van klaar zetten en bij mis binnen 2 seconden nog een keer gecast ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:26:
[...]

Het grote punt bij de Lt is dat je van te voren weet wanneer je corruptions wil verwijderen/naar de volgende fase wil gaan.
Sting heeft dan wel een 10 sec delay, als blauw op 20% is, is het niet zo moeilijk sting erop te gooien zodat blauw bij 30% wordt geswitched naar rood. De captain ziet dit aankomen, en begint 5 sec na sting met BS->DB, en heeft gelijk BoE klaarstaan om van rood naar geel te gaan. Indien resist valt een burglar in, indien dubbel resist RK/LM.
Tuurlijk zijn die van een RK en LM een stuk beter, maar bij de Lt 2.0 zijn door de situatie melee'ers zeker zo slecht nog niet. Kunnen LM/RK lekker op de failbeast blijven.

En juist omdat ze sneller/beter zijn, zijn ze ook sneller in het invallen bij een resist. Een dubbele resist van captain en guardian is snel in te halen als de RK en LM gelijk reageren.
Als je RK en LM als main removal zet, en zij resisten, hebben guard en captain 8 a 10 sec nodig voor ze in kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Lointje schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:25:
- captain 1 elke 30s maar je hebt twee pre-skills nodig
Hmm, battleshout is 15sec cooldown met trait(en die heeft 90 percent van de captains ge-equiped, daarna moet je devastating blow of een presssing attack doen en daarna improved blade of ellendil. Deze attacks zitten op 4.2 seconden CD.
Nou weet ik niet precies hoeveel seconden het precies kost om deze 3 combo uit te voeren, elke skill click is bijna instant, dus het is ongeveer tussen de 15 en 20, waarbij het dichter bij de 15 waarschijnlijk zit dan de 20 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe je het ook went of keert... de "fix" was imho totaal onnodig en zorgt voor veel ergernis.
De Lt fight is al lastig genoeg en als zo nu en dan een removal geresist wordt dan hoort dat bij de uitdaging maar hoewel het volgens de devs ongeveer 10% resist kans zou moeten zijn lijkt dit in de praktijk veel groter. Het schaalt per level van de mob dus zou best kunnen dat je op de allerzwaarste boss in LOTRO op dit moment iets van 50% kans hebt.

Durchest en Twins HM vind ik prima zoals ze nu zijn. Iedereen moet alert zijn en de gevechten zijn altijd een uitdaging maar het is te doen als iedereen zn werk doet. LT fight heeft deze aspecten ook maar nu is daar nog een enorme "luck" factor bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
bangkirai schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:37:
Nou weet ik niet precies hoeveel seconden het precies kost om deze 3 combo uit te voeren, elke skill click is bijna instant, dus het is ongeveer tussen de 15 en 20, waarbij het dichter bij de 15 waarschijnlijk zit dan de 20 sec.
Mwah, doe maar tegen de 20 seconden aan hoor.
rik86 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:48:
reversal is kwestie van klaar zetten en bij mis binnen 2 seconden nog een keer gecast ongeveer
Met masteries wel ja, anders 3 tot 4 seconden.

[ Voor 24% gewijzigd door MueR op 18-03-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De fix is gewoon lastig in het geval van belangrijke skills. Wat ze dan bv wel kunnen doen is: op damage skills (ook die met debuff (bv ice skills bij RK, vuurbal met slow bij LM, ...) de resist laten zoals hij nu is, zodat de tactical classes ook eens wat damage missen, en bij de belangrijke skills (interrupt/corruptions) de resist/BPE mogelijkheid verlagen. Dit dan ook wel bij de klassieke melee/ranged classes.

De vraag wordt dan wel echter: wat zijn de belangrijke skills. Challenge of engage bij guardian? Ik heb liever dat deze “beter” werken dan mijn sting die ik na 3 seconden toch weer kan afvuren. En dan wordt het een enorme knoeiboel om te coderen.

En even ter vermelding, bij mij lijkt het zo dat mijn tactical shouts sinds de fix minder geresist worden dan vroeger. Misschien beeld ik het me maar in hoor, ofwel werkt het eindelijk zoals het moet want dat was vroeger toch ook soms erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist het idee dat mijn Turn The Tables meer wordt geresist dan voorheen - gisteren in SH 1 keer raak van de 10. TTK was helemaal hopeloos wat dat betreft. :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 12:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:14:

[...]

Met masteries wel ja, anders 3 tot 4 seconden.
Ja, ik bedoel ook met masteries, maar als ik bij de LT de corruptions moet doen op m'n warden, dan begin ik ruim op tijd met het neerzetten van de 1e reversel en zorg ik dat m'n masteries geen cd hebben, zodat ik bij een niet-succesvolle poging bijna direct weer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maki, die twee skills zijn melee skills en worden dus niet geresist. Eventueel wel ge-BPE-d of miss denk ik. En ik had begin mirkwood ook het probleem dat alles en iedereen leek te BPE-en, maar ofwel ben ik het nu gewoon, ofwel is het weer iets beter doordat ik weer max level ben en de meeste mobs dus gelijk of lager level zijn.

Vergeet ook niet bij TTT dat de mob geen anti-stun mag hebben van een van je shield skills bv, anders gaat de conjunction nooit af. Hoe vaak ik die fout al gemaakt heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10x TTT in Sword Hall?
Da's een skill met 5m cd en 4m denk ik als je de legacy op max hebt.
Dan nog steeds moet je dus 10x4m = minimaal 40m tegen die laatste boss hebben staan vechten? WTH was je aan het doen.... of heb je hem een aantal keer gedaan? Ik heb hooguit 2x per SH run de kans om TTT te gebruiken.

Wat er volgens mij mis gaat is dat de resist rates overall zijn aangepast maar de legacies waar - resist rate op zit nog gebaseerd zijn op de pre-vol 3 waardes. 400 cry resist reduction zet geen zoden aan de dijk en ik denk dat het met een factor 2 verhoogd moet worden om een enigzins normale situatie te hebben. Gister de shadow boss getanked in BG en de eerste 3 fray the edges waren mis :(

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyV76 op 19-03-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
25% gaat er van TTT af, dus komt ent eits onder de 4 minuten. Dus das inderdaad erg lang.

3 keer fray the edge mis, das wel behoorlijk zuur, ff aggro pakken wordt dan een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:46:
Maki, die twee skills zijn melee skills en worden dus niet geresist. Eventueel wel ge-BPE-d of miss denk ik. En ik had begin mirkwood ook het probleem dat alles en iedereen leek te BPE-en, maar ofwel ben ik het nu gewoon, ofwel is het weer iets beter doordat ik weer max level ben en de meeste mobs dus gelijk of lager level zijn.
Ah, dat wist ik niet! Bedankt voor de uitleg :) De antistun was trouwens uitgewerkt, maar TTT en TTK gaven op een keer na geen effect.

Voor de duidelijkheid, dit was gedurende 3 SH runs, waarbij de eerste 2 langzamer gingen omdat we geen dedicated DPS hadden (Mins, LM, Guard). We gingen 'slow but steady' zeg maar ;) De laatste run was met Champ, Guard, LM en die was gewoon binnen een kwartiertje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik ben nu een paar weekjes bezig en moet zeggen dat ik geniet van dit spel. Ik kom van 'het spel- wiens- naam- niet- genoemd- zal- worden', en lotro is echt een verademing na alle 'gearscore/ whisper achiev' toestanden.
Ik ben nu 31 met mijn dwarf guardian en heb al een aardige friendlist en een erg leuke run in de eerste instance van de game achter de rug.
Medespelers inviten je voor een fellowship om te questen en wachten op je als je voor je proffesion aan het minen bent, geven je een whisper als het tanken niet helemaal goed gaat met een vriendelijk advies en nemen de tijd voor elkaar.
ook op de lagere levels is het opvallend druk, waarschijnlijk met veel alts maar er zijn erg veel mensen die een 'newb' op sleeptouw nemen. vanmiddag sprong ik van mijn workbench omdat ik klaar was met mijn level, precies op het moment dat iemand zijn naaitafel op mijn avatar plante. hij bood meteen zijn excuses aan omdat de tafel op het hoofd van mijn dwerg terecht kwam en een leuk gesprekje volgde.

ondanks het feit dat ik nog erg zoekende ben naar de beste tank settings van mijn guard en de overvloed van content waardoor ik mezelf door de epic quests kan boosten en erg snel level, ben ik erg tevreden over de opbouw van deze game. je karakter wordt netjes door de levels opgebouwd, en er blijft voortdurend iets om naar uit te kijken en voor te werken. grinden is niet echt nodig en gaat vanzelf; als je quest kom je op je weg genoeg spullen tegen. dit haalt voor mij de verveling van het grinden weg.

genieten in de wereld van Tolkien :)

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te horen :)
Heb zelf 4 level 65 characters dus er moet wel iets goeds zijn aan het spel om 4x al die quests door te banjeren :)

Goede class gekozen ook!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wil graag met dit spel beginnen en zou wat beginnersadvies goed kunnen gebruiken..

Welke server kan ik het best kiezen? Ik lijkt me wel prettig om me bij een toegankelijke kinship aan te kunnen sluiten, dus is er een server met een actieve (overwegend volwassen :) ) kinship waar een van jullie op speelt, die graag een nieuwkomer opnemen en waar men af en toe eens een noob-vraag kan stellen? Maakt het nog veel uit hoe druk de server is?

Dan overweeg ik welke klasse ik ga spelen, het word sowieso een healer, en ik ben gek op hybrid klassen. Welke van de 'healer'-klassen (Captain, Runekeeper, Loremaster, Minstrel) zijn gewild/niet gewild?

Bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
japsai schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:05:
Ik wil graag met dit spel beginnen en zou wat beginnersadvies goed kunnen gebruiken..

Welke server kan ik het best kiezen? Ik lijkt me wel prettig om me bij een toegankelijke kinship aan te kunnen sluiten, dus is er een server met een actieve (overwegend volwassen :) ) kinship waar een van jullie op speelt, die graag een nieuwkomer opnemen en waar men af en toe eens een noob-vraag kan stellen? Maakt het nog veel uit hoe druk de server is?

Dan overweeg ik welke klasse ik ga spelen, het word sowieso een healer, en ik ben gek op hybrid klassen. Welke van de 'healer'-klassen (Captain, Runekeeper, Loremaster, Minstrel) zijn gewild/niet gewild?

Bedankt voor jullie tips!
De minstrel of RK is eigenlijk alleen een main healer. Minstrel heeft instant heals, de Runekeeper heals over time. De LM is eigenlijk meer CC en debuffer. De captain is een een mix van alles, heeft heavy armour, kan goed healen in een bepaalde trait line, kan buffen en is eigenlijk meer ondersteunend naar groepen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Klinkt eigenlijk allemaal wel leuk, misschien moet ik gewoon een paar chars uitproberen. Het is niet zo dat een van deze klassen veel te veel word gespeeld? (Dit was een beetje zo in WoW waar de nieuw geintroduceerde klassen bij een uitbreiding ineens domineerden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

japsai schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:42:
Klinkt eigenlijk allemaal wel leuk, misschien moet ik gewoon een paar chars uitproberen. Het is niet zo dat een van deze klassen veel te veel word gespeeld? (Dit was een beetje zo in WoW waar de nieuw geintroduceerde klassen bij een uitbreiding ineens domineerden)
Ik heb zelf 4 karakters (38 Minstrel, 38 Rune-Keeper, 35 Warden en een 34 Captain). Ik ben van huize uit een healer. En afgezien van de Warden kunnen ze dat alle 3. Wel is een Captain lastig om daar fatsoenlijk mee te healen vergeleken met mijn Minstrel en Rune-Keeper. Opties zijn vrij beperkt, maar als ondersteunde healer erg goed. Als main healer ben ik niet zo happy met mijn Cappy. Pak ik liever mijn Mincer of RK :)

Captain komt het best tot zijn recht als ondersteuning. Vanmiddag een aantal quest runs gedaan. Eerst als tank, later als ondersteuning. Combat res, off heal, off tank en een beetje off dps, naast al mijn buffs :) Als dat je aanspreekt is een Captain een heerlijke class om mee te spelen. Wil je meer een volledige healer spelen, kies dan een Minstrel of RK :)
Bij mij in de Kin zitten een heleboel Tweakers. We zitten op Snowbourn. Lijkt het je leuk zoek Lointje maar eens op. Hij is officer.

Over te veel spelers die een bepaalde class spelen zou ik me niet druk maken. Zeker als het op tanks en healers aankomt zul je nooit een teveel zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door SandsOfArrakis op 21-03-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japsai, Ja wij zitten op snowbourn in de "room for improvement" kin. (engelstalige kin weliswaar). Zoals de naam zegt, heeft iedereen wel ruimte om te evolueren. Dus mag je gerust "noob"-vragen stellen, en bijna altijd zal iemand antwoorden. Oh en elke class, met elke alt is welkom. We hebben een heleboel alts een aantal nieuwere mensen met lage levels.

Qua class, je moet misschien zelf een paar uitproberen. Als je echt op healing wilt focussen is een minstrel het beste. (main healer). Een runekeeper is ofwel damage ofwel healing maar niet echt op hetzelfde moment. (je moet een soort van damage-healing momentum opbouwen). Loremaster is de typische crowd control, er zit wel een heal in maar dat is eens om de 20 seconden. Captain is een buffer die jou en de rest van je fellowship enorm veel buffs geeft. Niet supergoed als main-healer, hoewel op hoge levels dat best meevalt (voor alles behalve de harde instances).

Classes die 'te veel' gespeeld worden (als in: die je het meest ziet rondlopen), zijn runekeeper, hunter en champions (de drie dps-classes dus). Soms iets moeilijker om als hen een pug-groep te vinden, hoewel dat nog goed meevalt. In de kins is er meestal niet zo'n probleem.

Krakbracket, klinkt heel goed! Er zijn inderdaad veel hulpvaardige mensen. Soms zul je ook wel eens het omgekeerde tegenkomen maar over het algemeen is de community best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als DPS class maak je het meest kans om een 6 mans instance te doen bijvoorbeeld door hem zelf te starten. Zie vaak genoeg mensen in LFF zeggen "Hunter for SG" maar DPS slots zitten vaak snel vol. Heb vaak de neiging na een half uur hun posts te zien om te zeggen.. start er aub zelf een op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh trouwens, als er mensen zijn die graag deeds voltooien en al 2 jaar zitten te vloeken over die fish-deeds. Die fishdeeds zijn van extreme naar very easy omgeschakeld.

Gisteren eerst een half uur in de shire -> niets van deed-fish.
Dan even naar aughaire -> op 45 minuten de 6 overgebleven darters gevonden. (uiteindelijk 8 verschillende darters gevangen)
Even naar evendim: -> op 30 minuten ging ik van 4/9 naar 8/9 voor trouts
eregion -> black pool: op 40 minuten van 3/9 naar 8/9 voor sturgeons.
En terwijl 3 50 pound salmons gevangen

Nog 2 deed-fish te gaan dus. Wat een verschil met vroeger zeg! Toen kon je uren vissen en dan 1 speciale vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:48
Zit er sterk aan te denken om weer met Lord of the Rings te beginnen.
Ben ooit 3 dagen voor de release begonnen met spelen (kon toen als je special edition had gekocht of iets dergelijks) en erg genoten van het spel totdat ik zo'n beetje rond de 36-38 met mijn hunter zat en er bijna geen solo quests meer waren en het een beetje dood bloedde. Daarna in 2008 nog een maandje gespeeld (voor MoM expansion) en tot level 48 gekomen maar ook toen weer veel group quests die bijna iedereen al had afgerond.

Zover ik vernomen heb is er tussentijds ontzettend veel veranderd in positieve zin maar had toch nog wat vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden :)

Heb dus nog een level 48 hunter (op Laurelin trouwens) liggen maar omdat ik alleen maar de eerste 4 boeken van volume 1 heb afgerond lijkt mij het leukste om gewoon weer vanaf level 1 te beginnen en de verhaallijn te doorlopen want dat is natuurlijk een van de leukste onderdelen van deze game.
Welke klasse zouden jullie mij adviseren en op welke server vindt ik de meeste activiteit binnen de lagere gebieden zodat ik de leukste quests (fellowship quests) een beetje kan doen?

Sowieso was ik van plan de expansion aan te schaffen. Kwam bij de Bart Smit SoA + MoM tegen voor 20 euro maar als ik mijn oude account heractiveer kan ik die 30 dagen zeker niet meer gebruiken?

Is er ergens ook een overzicht met alle grote veranderingen in de afgelopen jaren zodat ik mezelf een beetje kan inlezen? Heb in ieder geval erg veel zin om weer eens te genieten van dit spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op Snowbourn. Zelf merk ik wel dat bijvoorbeeld een tank class vaak erg gewild is, dus mogelijk vind je dat interessant. Misschien een Guardian :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowbourn is het beste, heb zelf m'n meeste chars op Eldar en daar merk je met lvl-en dat 't niet heel druk is/was; Op Snowbourn is 't daarentegen, met name in de echte lage lvl gebieden, best wel druk eigenlijk.

Kort gezegd:
RP: beste Laurelin
Raiden: beste Eldar
Drukste/volste: beste Snowbourn

Grootste verandering: In principe kan je probleem solo in ieder geval tot lvl 40 lvl-en (daar zit ik nu met m'n warden die ik snowbourn ben begonnen, nog eigenlijk niet fs-questen gedaan) Ik heb het sterke vermoeden dat ik dit gewoon door kan zetten tot 65

Belangrijkste tip is, ga niet te vroeg Moria in en ga ook zeker niet te vroeg Mirkwood in

Zijn verder 2 expansions, 1 kan je sowieso alleen digitaal kopen (SoM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
Misschien dat ik dan weer begin met een hunter op Snowbourn. Kan ik op deze server ook mijn naam gebruiken van laurelin?

Wil sowieso een klasse die zichzelf een beetje fatsoenlijk kan redden en genoeg damage kan doen, healen lijkt me wat minder leuk dus misntrell valt af.

Koop dat pak bij de Bart Smit voor 20 euro wel is geen geld in ieder geval maar zal mijn oude account wel verlengen desondanks ik dan niet die 30 dagen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Pontifex schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:04:
Misschien dat ik dan weer begin met een hunter op Snowbourn. Kan ik op deze server ook mijn naam gebruiken van laurelin?
Ja dat kan zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tenzij iemand anders die naam al heeft gebruikt

namen zijn uniek per server

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowbourn is inderdaad goed op lage levels.
Grote veranderingen zijn: meer gebied, “nieuw combatsysteem” (is niet meer zo afhankelijk van de auto-attacks), skirmish systeem vanaf lvl 30 voor wie dat wil en je levelt iets sneller nu in het begin (lvl 1-40). Ook hebben ze enkele gebieden gerevamped.

Class moet je zelf wat zien: hunter, champ en runekeeper zijn de damage classes. Laatste is het kwetsbaarst. Hunter en champ kunnen meer hits nemen. Van die twee is Hunter is beste single-target damage. Champion is beste Area of Effect damage.

Voor de rest hoef je SoA eigenlijk niet opnieuw te kopen, gezien je dat al gespeeld hebt. Maar ik denk wel dat je die 30 dagen toch kan gebruiken. Ook eens kijken op de site van codemasters voor dat triple pack (geen idee hoeveel dat momenteel kost). Heb je meteen alle expansies erbij (hoewel dat misschien nog niet de moeite is op lvl 1, maar dan moet je achteraf niet meer Mirkwood alleen kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
Heb in ieder geval dat pakket gekocht van Soa + MoM voor 20 euro. De goedkoopste losse MoM was ook 20 euro dus dan is de keuze makkelijk :)

Zojuist gekoppeld aan mijn oude account en geeft nu aan dat ik MoM bezit maar het is nog niet helemaal duidelijk of ik er nog een maand bij heb gekregen (status is nog closed maar pay datum staat op 22/4).

Nu even installeren en kijken wat voor melding ik krijg als ik inlog.
Heb er ook nog een of andere voucher bij gekregen waardoor je 2 in-game items krijgt maar als het goed is krijg je daar in-game een pop up van.

Ga in ieder geval op snowbourn beginnen maar ik kijk nog even welke klasse, misschien eerst maar weer een paar uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spring festival is wel lachen. Die ale association is wel gemeen, jammer van al dat bier! Ik help ze voorlopig nog omdat ik ook een dwerg ben, maar wat een gemene streken ^^

Eerst wat pranks gekocht, nu wat cookies. Die shrews zijn wel lachen, maar het was er nogal druk gisteren. Leuk als afleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welkom op snowbourn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shrew meppen is erg grappig :P

Gisteren LT weer geprobeerd, adds praktisch probleemloos gegaan, halve groep ging dood bij 1 van de 2 groepen wights boven, rest zonder problemen :) Daarna LT gedaan en de beast op 38k gekregen toen we wipeten op de beste poging :(

Je moet toch wel erg goed opletten allemaal en positionering ook wel erg belangrijk, van de 4 pogingen 1 wipe door 't purple eye, de rest door stompzinnig wegrennen voor beast zodat die mooi door de groep heen rent, dat was niet heel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lointje schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:12:
Nog 2 deed-fish te gaan dus. Wat een verschil met vroeger zeg! Toen kon je uren vissen en dan 1 speciale vangen.
Toevallig, had helemaal in het begin toen het vissen net werd geintroduceerd mn main direct naar lvl200 getilt, en daarna niets meer ermee gedaan.
Ben zaterdag er weer mee begonnen, eerst in de rivier bij de Mirkeaves, nou dat ging ECHT rap, in een half uur had ik 8/9 sturgeons, de dag erna had ik in 5 min de laatste. Daarnaast een voltreffer op de 50-pounder tijdens het vangen van sturgeons daar... In 4 vangen 2 50-pounders, LOL.
Daarna ben ik naar North downs gegaan, naar het vijvertje naast Gatson's Farm, al rap had ik 7/9 deed vissen, en toen was de fun voorbij, heb vervolgens namelijk 2 uur nonstop gevist en niets meer gevangen. Dag erna weer geprobeerd en in 10min de overige 2.
Op naar Augair in Angmar, daar ben ik nu bezig en zal na 30 min alweer op 6/9.

Conclusie, het is echt flink opgekrikt, en je hoeft nu niet meer naar alle specifieke regio's te gaan om bijv. bepaalde type Sturgeon te vangen.

Nog een vraagje, is er ook een hidden deed voor alle zalmen?? Heb ze inmiddels allemaal in overvloed gevangen op de 40-pounder na...

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
Zo even een update

Die 30 dagen konden helaas niet gebruikt worden dus maar even maandje aangeschaft.
Ben een Elf Runekeeper begonnen op Snowbourn (Elhadron) en moet zeggen dat er ontzettend veel veranderd is het levellen/questen is veel aangenamer en logischer dan 2 jaar geleden.
Ondertussen dus ook level 19 aangetikt en in de laatste regionen van Old Forest aangekomen.

Moet zeggen dat het met die survivability van de RK wel mee valt ben nog steeds niet dood gegaan en 3 mobs van het zelfde level zijn met de goede opening makkelijk uit te schakelen. Als ik ga vergelijken met mijn oude hunter heb ik niet het gevoel dat de hunter het langer kon volhouden met beide classen moet je toch wegrennen als je per ongeluk 3-4 mobs pulled want ook de hunter houd dat niet vol (teministe destijds :))

Ook de damage is minstens zo goed als een Hunter heb ik het gevoel maar daarnaast kan ik snel switchen naar een perfect Healing over time klasse wat voor wat diversiteit zorgt.

Nu Old Forest + Barrow Downs en Book 1 afronden en daarna maar door naar Lone Lands gok ik? Het is in ieder geval heerlijk dat je geen quests mee tekort komt en lekker door kan gaan :)

*edit*

Aargh weekly maintance precies als ik paar dagen vrij heb 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Pontifex op 25-03-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Ben ook weer begonnen met lotro na lang niet gespeeld te hebben.
Vroeger een captain tot level 48 geleveled, dus ik had die even uitgeprobeerd maar ik vond die class behoorlijk saai nu.
Ben gister met een hobbit minstrel begonnen en die bevalt me wel tot nu toe (level 14), er is wel veel veranderd in al die tijd :D in positieve zin.

Wou ik vanmorgen lekker verder levelen, is er maintenance :P

Deze guide is trouwens wel handig als je even niet weet waar je heen moet:

http://www.lotrolife.com/quests/lotro_leveling_guide/

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 25-03-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pontifex schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:59:
Zo even een update

Die 30 dagen konden helaas niet gebruikt worden dus maar even maandje aangeschaft.
Ben een Elf Runekeeper begonnen op Snowbourn (Elhadron) en moet zeggen dat er ontzettend veel veranderd is het levellen/questen is veel aangenamer en logischer dan 2 jaar geleden.
Ondertussen dus ook level 19 aangetikt en in de laatste regionen van Old Forest aangekomen.

Moet zeggen dat het met die survivability van de RK wel mee valt ben nog steeds niet dood gegaan en 3 mobs van het zelfde level zijn met de goede opening makkelijk uit te schakelen. Als ik ga vergelijken met mijn oude hunter heb ik niet het gevoel dat de hunter het langer kon volhouden met beide classen moet je toch wegrennen als je per ongeluk 3-4 mobs pulled want ook de hunter houd dat niet vol (teministe destijds :))

Ook de damage is minstens zo goed als een Hunter heb ik het gevoel maar daarnaast kan ik snel switchen naar een perfect Healing over time klasse wat voor wat diversiteit zorgt.

Nu Old Forest + Barrow Downs en Book 1 afronden en daarna maar door naar Lone Lands gok ik? Het is in ieder geval heerlijk dat je geen quests mee tekort komt en lekker door kan gaan :)
Lone Lands is inderdaad de beste keuze. Zo rond level 20 zijn de eerste quests daar prima te doen. Als je Lone Lands later combineert met Northdowns dat zit je zo op level 33/34.

Zo te zien heb je aardig de turbo erin met levellen. Mocht je snel zo rond level 30 zitten, dan kunnen we samen Agamaur wel doen. (Level 30+ gebied in Lone Lands). Wulfsbane, mijn Captain, moet daar alle quests ook nog doen :) Gisteren heb ik haar naar level 35 gekregen, dus dat moet makkelijk kunnen :)
Wou ik vanmorgen lekker verder levelen, is er maintenance
Altijd op donderdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat lekker pontifex. Ja, die revamp van de begingebieden was een goed idee. :) Het voordeel van een RK tov een hunter is dat je in het begin wat healing op je kan zetten voor het gevecht, en ten tweede dat je kan lopen en schieten (toch de lightning skills). Zo kan je een monster achter je laten rondlopen in een cirkel en ondertussen neerschieten. Een hunter heeft het daar moeilijker mee (maar kan wel traps, … gebruiken).

Maar er komen nog wel momenten, vooral in groep, waarop je niet zal willen dat er drie mobs op je zitten ^^

Ook welkom websnake, minstrel is inderdaad een fijne class. En zeer gezocht in de latere levels. Probeer als je kan een paar groep-quests te doen terwijl je levelt (lvl 30+ laten we zeggen) zodat je dat healen een beetje onder de knie krijgt in groep.

En die maintenance is zodat sommige mensen dingen gedaan krijgen zoals hun huis nog eens opkuisen, nog eens wat studeren, … enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
[b][message=33703454,noline]SandsOfArrakis schreef op donderdag 25 maart 2010 @

Altijd op donderdag ;)
Ja dat was ik alweer vergeten :p

Ik snap 1 ding nog niet helemaal trouwens, kun je met die inspired greatness nu alle books helemaal solo doen als er niemand is te vinden? Helemaal tot aan boek 15?
Vind de lore enzo van die books het leukste van het spel dus dat zou wel mooi zijn.

En werkt die inspired greatness ook voor andere groupquests? Of alleen voor de books?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
Ja inderdaad Lointje had met de Hunter toch vaak dat je stil moet staan om lekker veel damage te doen.

Nog iets wat mij trouwens opvalt bij de RK is dat mijn power zo hoog blijft. Heb nog letterlijk geen een keer onder 4/10 van mijn power gezeten en heb alleen maar gear van quests.

Gelukkig heeft de RK ook wat emegerency skills als het even heet wordt :) (zoals die 30% kans op stuns op mobs die je aanvallen 3m cooldown)

Ben benieuwd hoe het in groepen gaat straks want dan heb je echt de tijd om wat leuke stacks van damage over time op te bouwen zonder dat de mob gelijk doodvalt :P

Kortom tot nu toe erg genoten van de lotro spelervaring/verhaallijn en de goede community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Websnake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:30:
[...]

Ja dat was ik alweer vergeten :p

Ik snap 1 ding nog niet helemaal trouwens, kun je met die inspired greatness nu alle books helemaal solo doen als er niemand is te vinden? Helemaal tot aan boek 15?
Vind de lore enzo van die books het leukste van het spel dus dat zou wel mooi zijn.

En werkt die inspired greatness ook voor andere groupquests? Of alleen voor de books?
Sommige wel, en sommige wil je alsnog met een groep doen. Tenminste dat is mijn ervaring tot en met boek 3.

Overigens geef ik de voorkeur eraan om die quests met een groep te doen. Is veel leuker, en leert je ook in een team te spelen. Als alles alleen te doen was dan vrees ik dat er straks een hele sloot vol met spelers zijn, die geen idee hebben hoe ze in een fellowship moeten fungeren.

En zover ik weet werkt greatness alleen in de boek quests, niet in de normale :)
Pontifex schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:36:
Ja inderdaad Lointje had met de Hunter toch vaak dat je stil moet staan om lekker veel damage te doen.

Nog iets wat mij trouwens opvalt bij de RK is dat mijn power zo hoog blijft. Heb nog letterlijk geen een keer onder 4/10 van mijn power gezeten en heb alleen maar gear van quests.

Gelukkig heeft de RK ook wat emegerency skills als het even heet wordt :) (zoals die 30% kans op stuns op mobs die je aanvallen 3m cooldown)

Ben benieuwd hoe het in groepen gaat straks want dan heb je echt de tijd om wat leuke stacks van damage over time op te bouwen zonder dat de mob gelijk doodvalt :P

Kortom tot nu toe erg genoten van de lotro spelervaring/verhaallijn en de goede community
Mijn RK is nu level 38 en ik hoef vrijwel nooit naar Power potions te grijpen. Je krijgt als RK ook een Power restore spell met een 2 minuten cooldown. (Self Motivation). Enige keren dat ik een Power potion gebruik is als ik healer speel in een groep bij een lang gevecht. (Ben wel volledig Lightning getrait, niet healer mode).

Met de RK vergeleken is mijn Captain een echte Power verslindster. Solo gaat nog wel, maar in groepen... Ze racet door haar voorraad heen alsof dit de laatste dag is voordat Middle Earth zichzelf opblaast :X

Wat betreft dps. Mijn RK sloopt mobs sneller dan dat ze gelegenheid krijgt haar uber spells te gebruiken. 1 tegen 1 zeker. Alleen tegen meerdere tegenstanders kan ik zo af en toe eens haar top spells gebruiken. Een techniek die ik vaak gebruik tegen meerdere tegenstanders is om Prelude to Hope te laten lopen en de tegenstanders met Sparks van afstand te zappen terwijl ik blijf rondrennen.

[ Voor 46% gewijzigd door SandsOfArrakis op 25-03-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Och, als je power problemen wil moet je de Warden proberen :+ De RK gaat echt veel te hard. Ik heb in drie dagen mn RK van level 14 naar 39 gebracht, dus heel spannend is het niet. Imho zwaar overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
Op wat voor gear kan ik me het beste focussen voor de RK? Sowieso zonder agility en might neem ik aan.

Is fate of will belangrijker of kan je beter direct in-combat regen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:23:
Och, als je power problemen wil moet je de Warden proberen :+ De RK gaat echt veel te hard. Ik heb in drie dagen mn RK van level 14 naar 39 gebracht, dus heel spannend is het niet. Imho zwaar overpowered.
Sorry Muer, ik zie je als serieuze, objectieve poster maar dit is toch wel erg kort door de bocht en neigt erg naar RK bashing. Je kunt elke class in 3 dagen van lvl14 naar 39 brengen... hangt van diverse factoren af. Met lekker DPSen ga je sneller door de mobs heen en kun je quests sneller afronden maar dat geldt dus ook voor hunter en champ.

Zo kan ik het ook... ik heb een hunter lvl20 maar vond dat ook veel te makkelijk... pewpew en de mob ligt dood aan je voeten. Veel te makkelijk en overpowered?

[ Voor 10% gewijzigd door JohnnyV76 op 25-03-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gisteren voor 't eerst met m'n rk geraid, gelijk maar BG de lt, en gelijk ook een 8k hit gedaan ;)

power op warden is inderdaad echt een probleem, heb geen andere class die er zo doorheen kan schieten (nou ja, champ zonder stance, maar dat is gewoon stom :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
JohnnyV76 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:05:
Sorry Muer, ik zie je als serieuze, objectieve poster maar dit is toch wel erg kort door de bocht en neigt erg naar RK bashing.
RK bashing? Waarom zou ik? Ik heb bezwaar tegen de uitwerking van de RK class en zeker de manier waarop deze geintroduceerd is. De RK heeft in de huidige uitvoering geen plek in de lore en is puur om de generic rpg fans een mage class te bieden. Dat vind ik nogal ridicuul.
Je kunt elke class in 3 dagen van lvl14 naar 39 brengen... hangt van diverse factoren af. Met lekker DPSen ga je sneller door de mobs heen en kun je quests sneller afronden maar dat geldt dus ook voor hunter en champ.
Klopt, mijn uitspraak over overpowered was dan ook gericht op de class in het algemeen, niet het levelen. Dat kan inderdaad met alle classes, zelfs met low-dps classes zoals de captain. Mijn captain is (nog voor Moria) binnen 24 uur van 0 naar 25 getild. Maar dat heeft niets te maken met het feit dat de RK belachelijk overpowered is, dat is terug te vinden in de manier waarop ze de RK hebben gebouwd.

Ranged DPS zonder noemenswaardige inducties (Fiery Ridicule en AoE skills als Scathing Mockery tel ik even niet mee) is gewoon ontzettend sterk. Een hunter is ook ranged DPS, maar de inductions van de hunter zijn toch zeker een factor twee hoger, wat zich terug vertaalt in minder damage, zeker op het moment dat een mob in melee range is. Het aantal interrupts op mn RK is een factor 10 minder als op mn Hunter. Daar komt ook nog een redelijke hoeveelheid aan CC en debuffs bij (shocking touch, kansen op stuns bij een aantal attacks, slows in movement, attack speed en nog wat meer). Het totaal is gewoon een class die ontzettend makkelijk weet te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37
Pontifex schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:26:
Op wat voor gear kan ik me het beste focussen voor de RK? Sowieso zonder agility en might neem ik aan.

Is fate of will belangrijker of kan je beter direct in-combat regen nemen?
Vooral tijdens levelen is een stevige morale-pool wel erg makkelijk, vitalty is daarom belangrijk. Direct na vitality zijn fate en will de aangewezen aandachtspuntjes :)
Icmr is niet belangrijk tijdens levelen, je zal zelden lang genoeg in combat zijn om daar nuttig gebruik van te maken.

[edit]
Mbt de overpowerde RK: de LM is in feite niet anders, als je in staat bent om 6 levels hogere mobs uit te schakelen en te overleven dan mag je dat wmb best op noemen. Het enige waarom de RK de naam op zo dominant draagt is vanwege de extreem hoge crits die hij kan maken. Overigens ben ik van mening dat een Mincer minstens zo op is als een RK, minder hoge crits maar wel veel vaker boven de 2K tijdens 1 combat.

[ Voor 26% gewijzigd door botoo op 25-03-2010 11:50 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
Als ik in het algemeen naar alle character stats kijk moet ik zeggen dat het een stuk uitgebreider is geworden.

Is er ergens een overzicht wat alles precies inhoud want je wordt helemaal platgegooid met formules en percentages buien de 5 basis stats ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pontifex mocht je nu nog nooit een keer dood zijn gegaan, hou het dan vol. Want als je dat volhoudt tot lvl 20, dan krijg je een bijzondere titel ter beschikking, namelijk "The Undying". En dat is natuurlijk wel een goede prestatie
Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je wil dat je character terugkomt in de startpost, stuur dan even een DM naar MueR met de naam van je character(s) en de server waarop je speelt.