Hoe kan ik een nieuw paard kopen? Ik heb al bij Hengstacer Farm in Bree-land gekeken, maar daar kan ik alleen maar de standaard paarden kopen. Google levert mij ook niet echt duidelijkheid op.
Nieuwe paarden kun je:
a) kopen als je genoeg reputation hebt bij een faction vendor (kindred)
b) verdienen met het completen van 'meta' deeds (V1, kindred met elves factions)
c) in de lotro store kopen met TP
a) kopen als je genoeg reputation hebt bij een faction vendor (kindred)
b) verdienen met het completen van 'meta' deeds (V1, kindred met elves factions)
c) in de lotro store kopen met TP
Wordt het niet eens hoog tijd om volume 1 boek 9 te doen dan
Waarom? Geeft dat een deed en/of title die gerelateerd is aan undefeated dan? Ik doe allang weing met de epic bookquests behalve enkele 'nuttige' boeken die leuke rewards geven of nodig zijn voor vervolgquests. Volume 2 wordt sowieso lastig omdat ik uitsluitend solo bezig ben zolang ik niet defeated ben, dus daarmee wacht ik tot het ook solo mogelijk is.Lointje schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:11:
Wordt het niet eens hoog tijd om volume 1 boek 9 te doen dan
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Die krijg je pas als je nog undefeated bent nadat je Sauron verslagen hebt.
botoo schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:50:
[...]
Waarom? Geeft dat een deed en/of title die gerelateerd is aan undefeated dan? Ik doe allang weing met de epic bookquests behalve enkele 'nuttige' boeken die leuke rewards geven of nodig zijn voor vervolgquests. Volume 2 wordt sowieso lastig omdat ik uitsluitend solo bezig ben zolang ik niet defeated ben, dus daarmee wacht ik tot het ook solo mogelijk is.
spoiler:
Omdat je bij ch1 sowieso incapacitated bent. Als je met de crazy old lady angmar BG binnengaat
ik ga m'n algraig grind toch maar gewoon afmaken op champ, moet nog zo'n 10k rep of zo, 't moet toch voor de meta-deed
Hehe wij doen LT altijd met 4 brgsJohnnyV76 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:35:
Bij de LT fight kregen we de beast in 1 rondje al tot 288k dus maar 1 veldje. Wel zo handig!
Ach ja, natuurlijk. 't Is al zo'n tijd geleden dat ik dat gedaan heb dat ik dat daar ff niet bij nagedacht hebLointje schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:33:
spoiler:Omdat je bij ch1 sowieso incapacitated bent. Als je met de crazy old lady angmar BG binnengaat
Het 'leven' van een undying gaat bepaald niet over rolletjes
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hehe nice, ik denk alleen niet dat JohnnyV76 en ik de kin ervan kan overtuigen om dit altijd zo te doen... dan vallen er nl te veel mensen buiten de boot en dat willen we niet.
JohnnyV76, misschien eens voorstellen om met 6 burglars te gaan
euh...ja
Weet iemand toevallig waar ik nog Lotro EU Gamecards kan halen?
Ik heb via google geen enkele site kunnen vinden die ze nog op voorraad heeft.
@razor... geen idee sry. Heb nog nooit een gamecard gebruikt voor LOTRO 
wbt die 4 burglar run... was idd bij ons een eenmalig (in principe) iets. Was erg leuk maar ik zou het zelf niet eens willen... heb nog 5 chars die aangekleed moeten worden!
Ben wel benieuwd naar de nieuwe raid die er aan zit te komen.
wbt die 4 burglar run... was idd bij ons een eenmalig (in principe) iets. Was erg leuk maar ik zou het zelf niet eens willen... heb nog 5 chars die aangekleed moeten worden!
Ben wel benieuwd naar de nieuwe raid die er aan zit te komen.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
LOL dat weet ik, ik moet nog steeds de legs en de shoulders van mn main (en enige char die raid)JohnnyV76 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:56:
Was erg leuk maar ik zou het zelf niet eens willen... heb nog 5 chars die aangekleed moeten worden!
euh...ja
Kan je ook niet de 'Well travelled' titel krijgenbotoo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:15:
[...]
Ach ja, natuurlijk. 't Is al zo'n tijd geleden dat ik dat gedaan heb dat ik dat daar ff niet bij nagedacht hebGoede reden om daar nog maar ff mee te wachten dan
Net zoals één van de handins in de chamber of crossroads waarbij er een bug optreed die je incapitate
Verwijderd
Ik heb die toch een keer overleefd ^^ Hoe ik dat gedaan heb, GEEN idee!Skyclad schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:29:
[...]
Kan je ook niet de 'Well travelled' titel krijgen
Verwijderd
Die worden niet meer bijgemaakt. Aangezien ik ook niet echt van internet payment hou heb ik een alternatief voor je. Je kunt met de optie PaybyCash in Account Management betalen met Ideal, Paysafecard of Wallie. Ik gebruik de laatstgenoemde welke je gemakkelijk kunt vinden bij enkele warenhuizen aan de kassa. Één maand speeltijd kost dan wel iets duurder namelijk 15 euro en nog een paar cent.Razor66 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:36:
Weet iemand toevallig waar ik nog Lotro EU Gamecards kan halen?
Ik had ook ooit het plan om zo lang mogelijk in leven te blijven, nadat ik op lvl 5 'the weary' had gekregen. Maar die illusie werd voor mijn champ snel verpulverd. Is er ook niet echt de klasse voor, zeker niet als je, zoals ik, bijna constant in Fervour Stance rondloopt.botoo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:15:
[...]
Ach ja, natuurlijk. 't Is al zo'n tijd geleden dat ik dat gedaan heb dat ik dat daar ff niet bij nagedacht hebGoede reden om daar nog maar ff mee te wachten dan
Net zoals één van de handins in de chamber of crossroads waarbij er een bug optreed die je incapitate
tis echt onzin dat je weer ergens anders een account moet aanmaken om vervolgens met ideal dat weer te betalen...waarom kunnen ze ideal nou niet gewoon een betaal optie maken, in world of warcraft gaat het...met eve online gaat het... maar natuurlijk niet met turbine/codemaster.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:13:
[...]
Die worden niet meer bijgemaakt. Aangezien ik ook niet echt van internet payment hou heb ik een alternatief voor je. Je kunt met de optie PaybyCash in Account Management betalen met Ideal, Paysafecard of Wallie. Ik gebruik de laatstgenoemde welke je gemakkelijk kunt vinden bij enkele warenhuizen aan de kassa. Één maand speeltijd kost dan wel iets duurder namelijk 15 euro en nog een paar cent.
maar goed dat was te verwachten... ik speel al mmo's van turbine sinds het begin(asherons call 1) en toen was het al lastig, ik heb zelfs toen special een creditcard aangevraagd puur om asherons call 1 te betalen maandelijks.
het blijkt al jaren lastig iets gedaan te krijgen door turbine, ze adverteren weinig en zijn lastig met betalen en support.....verbaas me al jaren niet meer waarom hun spellen nou niet populairder zijn...
asherons call 1 echt toen de tijd stukken beter dan andere mmo's maar er waren maar zeer weinig mensen die de weg vonden naar het spel omdat ze niet wisten dat het bestond maar ondertussen werd je dood gegooit met advertenties van everquest...
Iseci
- MueR
- Registratie: Januari 2004
- Laatst online: 12:06
/u/102105/crop56f481fe1f74f.png?f=community)
Die hebben we allemaal een keer gehad. De mijne ging aan duigen 100xp van level 20 af (dus laatste deed) door een pc crash.Davio schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:26:
[...]
Ik had ook ooit het plan om zo lang mogelijk in leven te blijven, nadat ik op lvl 5 'the weary' had gekregen.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
zolang je niet crasht kan 't nu bijna niet meer misgaan, helemaal als je de questlijnen volgt, omdat je dan eigenlijk altijd net iets onder lvl-quest en 't erg newbie-friendly is gemaakt in de eerste lvl's
Idd, back in the old days was je echt niet veilig in Ered Luin... gevaarlijke Goblins, Wolfs en Dourhand lagen altijd wel op de loerrik86 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:33:
zolang je niet crasht kan 't nu bijna niet meer misgaan, helemaal als je de questlijnen volgt, omdat je dan eigenlijk altijd net iets onder lvl-quest en 't erg newbie-friendly is gemaakt in de eerste lvl's

euh...ja
Ach, deze character is ook de eerste keer dat ik het spel speel, dus wist ik veel. Daarbij nog een champ ook. En wie weet, misschien ben ik wel een keer een fellowship quest in mijn eentje begonnen zonder dat ik het doorhad (gebeurt wel eens als ik een nieuwe q krijg, niet lees en hij komt gelijk in mijn q-list).rik86 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:33:
- MueR
Davio schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:06:
misschien ben ik wel een keer een fellowship quest in mijn eentje begonnen zonder dat ik het doorhad
offtopic:
hint: niet doen
spoiler:
Behalve als Warden
[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 01-02-2011 17:33 ]
Mjah, maar soms ben je zo van de ene quest naar het andere aan het hoppen in een chain, dan heb je niet altijd door dat de volgende q opeens een fellowship q is.
Nou, in ieder geval minstrel en burglar worden geupdate komende update; Hopelijk niet ook de Champ, want dan moet ik m'n 3 main classes opnieuw leren spelen
Ik vraag me af of de champ ooit zo geüpdatet kan worden dat je een heel andere speelstijl nodig hebt. Het blijft toch een hack & slasher.
Guardian zal wel weer laatste zijn, met de month of ... was dat namelijk zo, toen kreeg de guardian pas zijn extra skills als de champ al zijn tweede revisie kreeg. En dan moest je dus aggro houden als je hoogste skill op lvl 38 was, namelijk de acorn
Daartegenover stond wel een BPE van meer dan 60% 
Gisteren nog eens als creep gespeeld met de kin. Eerst als wargie, maar dan toch mijn defiler gelogd om oa te rezzen (we hadden alleen TA dus dat is ver als je sommigen geen maps hebben). Was good fun.
Gisteren nog eens als creep gespeeld met de kin. Eerst als wargie, maar dan toch mijn defiler gelogd om oa te rezzen (we hadden alleen TA dus dat is ver als je sommigen geen maps hebben). Was good fun.
HNT, RK, LM hebben we pas gehad; MNS, BUR aangekondigd blijven GDN/WDN/CHM/CPT over. Mijn geld op de Captain omdat als ik dev zou zijn ik de tankish class tegelijk aan zou pakken... Van de andere kant praten we natuurlijk over Turbine dus het kan ook WDN zijn. Die zijn namelijk zooooo aan een buff toe

Was enthousiast aan het questen in Moria de afgelopen paar dagen, en pakte alle beschikbare quests in the Shadow Refuge. De eerste paar waren 'solo', en verwezen naar andere npcs, dus die quests pakte ik zonder op te letten. Vervolgens naar de quest locatie gegaan, stapte de instance in, en zag groepen elite mobs met 36k hp... Ben maar weer omgedraaidMueR schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:33:
[...]
offtopic:
spoiler:Behalve als Warden
kleine correctie TAA, Capt heeft al update gehad, weet niet of die telt als update, maar trait sets helemaal overhoop gegooid en zo, volgens mij bij de F2P launch, zelfs aparte dev-diary; Hunter is nog niet geweest, die hebben wel wat extra skills gekregen, maar dat was om ze qua hoeveelheid skills in lijn te brengen met andere classes, daar is expliciet van gezegd dat die nog een echte update zou krijgen
Volgens mij is 't nu zo:
F2P update: Capt
November update: Rk en LM
Maart update: Mincy, burg en ???
Nog te gaan: Champ, Warden, Guard, Hunter
Ik gok zelf dat ze warden en guard tegelijk doen, met misschien champ er ook wel bij, alle 3 tank-classes, melee combat en redelijk wat aoe-skills waarmee ze melee aggro zouden kunnen pakken.
Ik gok dus hunter, maar je weet maar nooit
Volgens mij is 't nu zo:
F2P update: Capt
November update: Rk en LM
Maart update: Mincy, burg en ???
Nog te gaan: Champ, Warden, Guard, Hunter
Ik gok zelf dat ze warden en guard tegelijk doen, met misschien champ er ook wel bij, alle 3 tank-classes, melee combat en redelijk wat aoe-skills waarmee ze melee aggro zouden kunnen pakken.
Ik gok dus hunter, maar je weet maar nooit
I stand corrected.
Dan is hunter inderdaad de meest logische class voor de Q1 update.

Nou, ik ben niet enorm onder de indruk van de update, al is de verandering in ballad heal bonus en inspire fellows wel iets wat er leuk/goed uitziet 
De verandering van hopefull heart mogelijk ook, waardoor 't weer lastig legendary trait kiezen wordt, dat is ergens wel balen
Al wordt 't nu vast:
- Hopefull heart
- Fellowships heart
- Rally
De verandering van hopefull heart mogelijk ook, waardoor 't weer lastig legendary trait kiezen wordt, dat is ergens wel balen
Al wordt 't nu vast:
- Hopefull heart
- Fellowships heart
- Rally
[ Voor 11% gewijzigd door rik86 op 02-02-2011 16:04 ]
Wat mij vooral verbaasd is het 'rommelige' karakter van de post en de feedback die gevraagd wordt. Beetje vreemd... Waar Turbine in het verleden vooral uitblonk in nietszeggende Dev Diaries is dit ineens wel heel veel concrete info
- MueR
Het departement van misinformatie PR tuig zal er niet tussen gezeten hebben gok ik.
't hangt ook wel erg af of je de EU of de VS versie leest, die van de VS was nogal minder prettig leesbaar qua opmaak (inmiddels al wel beter)
Ik mis de informatie over de nieuwe icons... Ik had op z'n minst ook nieuwe icons verwacht
Er zitten toch wel een paar hele sterke dingen tussen hoor.
Stackende Soliloquy.
Ballads die een damage % bonus geven voor de ranged classes en voor tactical damage.
Raise the Spirit die zoals ik het zie een stuk beter zal worden.
Power of song trait waarbij je voor elke heal 10% kans hebt een ballad of war skill te doen zonder dat deze power cost!
enz enz.
Stackende Soliloquy.
Ballads die een damage % bonus geven voor de ranged classes en voor tactical damage.
Raise the Spirit die zoals ik het zie een stuk beter zal worden.
Power of song trait waarbij je voor elke heal 10% kans hebt een ballad of war skill te doen zonder dat deze power cost!
enz enz.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
En d'r is nu ook een naam: "Echoes of the Dead"
Hallo!
Ik speel sinds kort F2P en heb toen met mezelf afgesproken dat ik wanneer het spel mij beviel en ik level 30 haalde ik de uitbreidingen zou kopen. Ik begin inmiddels aardig in de buurt van level 30 te komen en ben ik al stiekem aan het zoeken naar de uitbreidingen, maar nergens in (online)winkels kan ik Siege of Mirkwood vinden. Zoek ik verkeerd?
Ik speel sinds kort F2P en heb toen met mezelf afgesproken dat ik wanneer het spel mij beviel en ik level 30 haalde ik de uitbreidingen zou kopen. Ik begin inmiddels aardig in de buurt van level 30 te komen en ben ik al stiekem aan het zoeken naar de uitbreidingen, maar nergens in (online)winkels kan ik Siege of Mirkwood vinden. Zoek ik verkeerd?
Siege Of Mirkwood kan je kopen via de ingame store die erbij zit.
Maar daar heb je niet veel aan tot lvl 60. Misschien bedoel je de uitbreiding Mines of Moria (ook beschikbaar via de ingame store en diverse e-winkels zoals Bol.com) ?
Ingame kost de uitbreiding 1995 turbine punten als ik het goed heb.
Maar daar heb je niet veel aan tot lvl 60. Misschien bedoel je de uitbreiding Mines of Moria (ook beschikbaar via de ingame store en diverse e-winkels zoals Bol.com) ?
Oh man, net een heftige sessie in Urugarth gehad. Mijn eerste keer. Ik volunteerde voor de instance omdat ze mensen nodig hadden. Ik hoefde niet echt iets daarvandaan (had mijn class quest items bijelkaar geskirmisht), maar ik wou wel eens weten hoe zoiets nou allemaal in elkaar zat. En m'n Warden was level 54, mooi momentje om rond te kijken dacht ik zo.
Die level 58 hunter leider maakt de reputatie van 'huntard' meer dan waar, eerst van 'we moeten dit afmaken, ik wil niet skirmishen!' tot aan het einde '%#@ this', niet echt zo'n doorzetter dus, maar in de tussentijd wel 4 uur 'verspild'. De groep was 2 LM, 2 hunters, 1 warden en 1 champ. Die champ is een goeie, vertelde hem dat 'ie mij moest assisten (hij was niet tank traited), dus dat ging goed. Die hunters waren allebei wel Strength-stance, dus ze bleven maar aggro afpakken alhoewel ik ze al vele malen van tevoren had verteld dat dit mijn job als tank niet erg makkelijk maakte.
Luisteren? Ho maar.
Al die tijd probeerde ik gewoon mijn best te doen. Proberen aggro afpakken, ze te tanken, self-healing, meestal EoB en FR enzo, maar aangezien we geen healer hadden was het zelfs voor me vaak te veel, dus ja we stierven vaak. Uiteindelijk toch nog de Sigil of War bemachtigd, de LM looted het en vroeg wie het kon gebruiken. Ik had een RK buddy die dat heel graag wou dus ik mocht het hebben. Maakte mijn dag meer dan goed want dat betekent dat onze skirmish-sessies voor zijn class quest nu echt over is.
Volgens mij had ik een goede indruk achtergelaten. Tenminste een van hen heeft me toegevoegd aan hun friend list. Dat is wel leuk om te horen.
En nu heb ik eindelijk zo een beetje ervaren hoe Urugarth is. Behoorlijk groot, en best pittig. Dus met een ongebalanceerde groep als de onze was het echt helemaal pittig. En verdwalen dat we deden. Hopelijk kan ik dat later ooit eens weer doen maar dan met een saner groepje.
Die level 58 hunter leider maakt de reputatie van 'huntard' meer dan waar, eerst van 'we moeten dit afmaken, ik wil niet skirmishen!' tot aan het einde '%#@ this', niet echt zo'n doorzetter dus, maar in de tussentijd wel 4 uur 'verspild'. De groep was 2 LM, 2 hunters, 1 warden en 1 champ. Die champ is een goeie, vertelde hem dat 'ie mij moest assisten (hij was niet tank traited), dus dat ging goed. Die hunters waren allebei wel Strength-stance, dus ze bleven maar aggro afpakken alhoewel ik ze al vele malen van tevoren had verteld dat dit mijn job als tank niet erg makkelijk maakte.
Al die tijd probeerde ik gewoon mijn best te doen. Proberen aggro afpakken, ze te tanken, self-healing, meestal EoB en FR enzo, maar aangezien we geen healer hadden was het zelfs voor me vaak te veel, dus ja we stierven vaak. Uiteindelijk toch nog de Sigil of War bemachtigd, de LM looted het en vroeg wie het kon gebruiken. Ik had een RK buddy die dat heel graag wou dus ik mocht het hebben. Maakte mijn dag meer dan goed want dat betekent dat onze skirmish-sessies voor zijn class quest nu echt over is.
Volgens mij had ik een goede indruk achtergelaten. Tenminste een van hen heeft me toegevoegd aan hun friend list. Dat is wel leuk om te horen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
BedanktAndiaen schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:24:
Siege Of Mirkwood kan je kopen via de ingame store die erbij zit.
Ik speel ook sinds enige tijd de gratis versie en ben inmiddels bij LvL 30 aangekomen. Nu moet ik overal quest gebieden gaan unlocken om verder te questen? Wat is wijsheid? Moet ik nu een maandelijks bedrag gaan betalen of kan ik beter een uitbreiding kopen en zo ook verder spelen? (Ik weet niet vanaf welk level de uitbreidingen gelden?)
Zit er zelf over te denken om een maand te proberen, maar echt veel gegevens over betaling en de maandelijkse kosten kan ik niet vinden.. Het kost geloof ik €12,99 per maand? En wat zijn de betaalmethodes?
En ohja, kan ik de F2P upgraden met een subscription of moet ik alsnog de full game in de winkel kopen?
Het zijn aardige wat vragen maar jullie zouden me een heel eind op weg helpen
[ Voor 6% gewijzigd door jwvb op 03-02-2011 13:05 ]
Ik had gisteravond ook 2 ervaringen aan de uitersten van de fun-meetlat. Eerst een pug op GB Maze met daarin - schrik - o.a. Mellows en Hispanea. Een kinless cappy heeft tot 3x toe (na de eerste wipe) uit proberen te leggen dat je de boss niet moet damagen en zeker geen DoTs moet doen als z'n shield buff op is. Helaas 4x een wipe waarbij ik de andere lekker burgtankte en 2x gewoon in m'n uppie neer had terwijl boss 1 (weer) op full health was... Een vijfde poging heb ik maar vanaf gezien
Tijdje later uit ellende maar een sch/lib request op glff omdat GB niet wilde lukken. Binnen een paar seconde een invite van een HoH cappy (nee, niet dezelfde als uit de eerdere run) en binnen een minuut ook een Champ in de groep. Pugs zijn altijd aftasten, de captain meldde dat hij graag multigroups pulled dus daar gingen we. RGY of RBY op de CJ's en vlammen maar. Een kleine 45 minuten later klaar met School en Library HM. Conclusie van onze small fell dat het toch altijd leuk is als je 'skilled players' tegenkomt in een pug.
Moraal van het verhaal: pugs, tja... diepe dalen en hoge pieken.
Je moet wat als er op een gemiddelde avond nog maar 2 of 3 mensen in je kin online zijn. Leuk t-shirt dat ik even geleden zag op woot.com (http://shirt.woot.com/Shirts/17373) Beetje de situatie in 'onze' kin op dit moment...

Noone left to play with...

Tijdje later uit ellende maar een sch/lib request op glff omdat GB niet wilde lukken. Binnen een paar seconde een invite van een HoH cappy (nee, niet dezelfde als uit de eerdere run) en binnen een minuut ook een Champ in de groep. Pugs zijn altijd aftasten, de captain meldde dat hij graag multigroups pulled dus daar gingen we. RGY of RBY op de CJ's en vlammen maar. Een kleine 45 minuten later klaar met School en Library HM. Conclusie van onze small fell dat het toch altijd leuk is als je 'skilled players' tegenkomt in een pug.
Moraal van het verhaal: pugs, tja... diepe dalen en hoge pieken.
Je moet wat als er op een gemiddelde avond nog maar 2 of 3 mensen in je kin online zijn. Leuk t-shirt dat ik even geleden zag op woot.com (http://shirt.woot.com/Shirts/17373) Beetje de situatie in 'onze' kin op dit moment...

Noone left to play with...
Ik ben uit m'n raid-kin gestapt en terug naar Dutch Peacekeepers omdat ik te weinig actief ben om regelmatig te kunnen raiden. Schiet voor de raid-kin en voor mij niet op. En met nederlandstaligen is wel net zo leuk eigenlijk 
Nadeel is wel dat raiden daardoor eigenlijk niet meer gebeurt en ik dus op PUG's ben aangewezen. Dat gaat soms inderdaad wat minder goed dan de andere keer
Watcher en Mistress zijn goed pugbaar trouwens, BG is spannender.
Gisteren LT NM met 7 kin-members en 5 puggers (waarvan 2 ook NL-talig) geprobeerd. Voor een hoop was 't de eerste keer en 't ging mis op de corruptions, 3 pogingen, 3 keer uitgebreid uitgelegd, maar 't is toch lastig als er niet iemand is die daar heel goed op let
En aangezien ik de enige hunter was en als enige corruptions wist, was dat een tikkeltje problematisch
Daarnaast zeg ik liever ook niet al te veel als ik niet de raid-leader ben, omdat 't de rest alleen maar afleidt
Nadeel is wel dat raiden daardoor eigenlijk niet meer gebeurt en ik dus op PUG's ben aangewezen. Dat gaat soms inderdaad wat minder goed dan de andere keer
Watcher en Mistress zijn goed pugbaar trouwens, BG is spannender.
Gisteren LT NM met 7 kin-members en 5 puggers (waarvan 2 ook NL-talig) geprobeerd. Voor een hoop was 't de eerste keer en 't ging mis op de corruptions, 3 pogingen, 3 keer uitgebreid uitgelegd, maar 't is toch lastig als er niet iemand is die daar heel goed op let
En aangezien ik de enige hunter was en als enige corruptions wist, was dat een tikkeltje problematisch
Het scheelt vaak al een hoop om eerst te inspecten voordat je invite. Gear etc. zegt niet alles maar het is toch wel vaak een indicatie. Daarnaast helpt het ook wel als iemand van een wat bekendere kin is. Meestal zit je dan wel snor. Mensen met common damage op hun wapen mogen van mij niet mee. Niet dat je het heel erg zult merken maar het zegt iets over die persoon. Het eerste wat ik doe als ik een ander wapen heb is een scroll erop gooien. Heb ook al genoeg ervaring met slechte pugs en vaak moet je dan je verlies nemen... sorry jongens dit gaat niet werken ik stop ermee...succes nog.[Moraal van het verhaal: pugs, tja... diepe dalen en hoge pieken.
Er lopen gelukkig ook goede rond... ik wilde graag de Helegrod helm hebben op mn guardian en had al 7 Helegrod marks. Echter, 0 superior third marks dus die moesten gefarmed worden. Er waren maar 4 kinnies die mee wilden de GB trilogy (zoals dat zo mooi heet) doen. Had captain en minstrel nodig dus roep in de global of er iemand mee wil. Kreeg een tell van iemand die captain was en zn vrouw wel mee wilde op healer. Nou, mooi in 1x klaar dus gaan. Bleken kundige mensen te zijn die de instance goed kenden en we vlogen er doorheen. Ook zij gaven aan dat ze de groep erg fijn vonden als "Pug" groep
Nu nog de BG shoulders en m'n tank is redelijk op orde!
Is er misschien iemand die een antwoord zou kunnen geven? Ik zit hier namelijk met m'n creditcard in m'n hand hahahajwvb schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:03:
[...]
Ik speel ook sinds enige tijd de gratis versie en ben inmiddels bij LvL 30 aangekomen. Nu moet ik overal quest gebieden gaan unlocken om verder te questen? Wat is wijsheid? Moet ik nu een maandelijks bedrag gaan betalen of kan ik beter een uitbreiding kopen en zo ook verder spelen? (Ik weet niet vanaf welk level de uitbreidingen gelden?)
Zit er zelf over te denken om een maand te proberen, maar echt veel gegevens over betaling en de maandelijkse kosten kan ik niet vinden.. Het kost geloof ik €12,99 per maand? En wat zijn de betaalmethodes?
En ohja, kan ik de F2P upgraden met een subscription of moet ik alsnog de full game in de winkel kopen?
Het zijn aardige wat vragen maar jullie zouden me een heel eind op weg helpen
Een sub is inderdaad €13,- per maand waarvoor je toegang krijgt tot alle quests in Eriador en 500TP per maand. Daarnaast zijn er nog wat andere voordeeltjes; daar moet je ff op googlen.
Je kunt er ook voor kiezen om TP aan te schaffen en daarmee quest packs te unlocken op je account. Dit is m.i. voornamelijk interessant als je minder regelmatig online bent of gewoon 11 chars tegelijk levelt (waardoor je dus lange tijd in één gebied doorbrengt).
Al met al is mijn mening dat je beter af bent met een subscription; je hebt toegang tot vrijwel alle content en krijg nog 500TP per maand die je kunt sparen om expansions of fluff te kopen...
Betaalmethodes? CC, ClickAndBuy... geen idee want ik betaal al een tijdje niet meer
Je kunt er ook voor kiezen om TP aan te schaffen en daarmee quest packs te unlocken op je account. Dit is m.i. voornamelijk interessant als je minder regelmatig online bent of gewoon 11 chars tegelijk levelt (waardoor je dus lange tijd in één gebied doorbrengt).
Al met al is mijn mening dat je beter af bent met een subscription; je hebt toegang tot vrijwel alle content en krijg nog 500TP per maand die je kunt sparen om expansions of fluff te kopen...
Betaalmethodes? CC, ClickAndBuy... geen idee want ik betaal al een tijdje niet meer
[ Voor 6% gewijzigd door TAA op 03-02-2011 14:56 ]
Vervelend he als je iets graag wil weten en mensen er overheen lullenjwvb schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:47:
[...]
Is er misschien iemand die een antwoord zou kunnen geven? Ik zit hier namelijk met m'n creditcard in m'n hand hahaha
Je moet je denk ik afvragen of je het voor langere tijd wil spelen. Zo ja koop dan de volledige versie en eventuele expansions. Deze zijn bij sommige winkels voor weinig te koop. Als je alleen wat gebieden wil kopen omdat je het nog niet zeker weet kun je Turbine Points met je CC kopen en de uitbreidingen op die manier kopen. Je kunt volgens mij gewoon je F2P account upgraden naar full en alles behouden.
Hopelijk heb je er wat aan. Volgens mij staat trouwens een stuk terug meer informatie over het upgraden naar VIP dus blader anders ook nog even terug.
Volledige SoA versie kopen is onzin; wel kun je een combi pack met Moria aanschaffen. Als je daar nog aan kunt komen zou ik dat zeker doen...
Bedankt mensen, ik denk dat ik maar gewoon een maandje ga proberen om te zien hoe het is.. De Expansies zoals Mines of Moria etc gelden vanaf een bepaald level neem ik aan? Bijv. vanaf level 50?
Probleem is momenteel namelijk dat ik zo goed als alle quests tot en met de Lone-Lands heb afgerond en de gebieden die ik nu tegenkom (Northern Barrows etc.) daar moet ik alle quests eerst unlocken om verder te kunnen questen. Achja ik ga gewoon een poging wagen, 13,- euro is nog wel te overzien
Komt ook bij dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar Rift
Probleem is momenteel namelijk dat ik zo goed als alle quests tot en met de Lone-Lands heb afgerond en de gebieden die ik nu tegenkom (Northern Barrows etc.) daar moet ik alle quests eerst unlocken om verder te kunnen questen. Achja ik ga gewoon een poging wagen, 13,- euro is nog wel te overzien
Komt ook bij dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar Rift
[ Voor 8% gewijzigd door jwvb op 03-02-2011 15:04 ]
jwvb schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:02:
Achja ik ga gewoon een poging wagen
Stay a while... stay FOREVER! Mwhuhahaha!
Die run ging inderdaad erg smooth... maar zoals idd gezegt; het ligt er echt aan wat je in je groep hebt...JohnnyV76 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:45:
Er waren maar 4 kinnies die mee wilden de GB trilogy (zoals dat zo mooi heet) doen. Had captain en minstrel nodig dus roep in de global of er iemand mee wil. Kreeg een tell van iemand die captain was en zn vrouw wel mee wilde op healer. Nou, mooi in 1x klaar dus gaan. Bleken kundige mensen te zijn die de instance goed kenden en we vlogen er doorheen. Ook zij gaven aan dat ze de groep erg fijn vonden als "Pug" groepNadat Sambrog ook z'n laatste adem uit blies had ik precies 5 STMs te pakken en kon mn Helem (haha... right) halen.
Wat betreft Urugarth (Carn Dum en Barad Gularan).... ik weet niet hie lang je al lotro speelt, maar dit is lvl50 gebied. Toen de lvlcap 50 was, was het pas echt een uitdaging met een PUGTrinsec
Oh man, net een heftige sessie in Urugarth gehad

euh...ja
- MueR
Urugarth vond ik nooit zo spannend eigenlijk. Carn Dum was altijd wel leuk. Mordirith is een eik0l, zeker solo is dat humeur van hem niet tof :x
Ik speel LotRO al jaren maar nooit in zulke soort instances geweest.Rfce schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:12:
[...]
Die run ging inderdaad erg smooth... maar zoals idd gezegt; het ligt er echt aan wat je in je groep hebt...
[...]
Wat betreft Urugarth (Carn Dum en Barad Gularan).... ik weet niet hie lang je al lotro speelt, maar dit is lvl50 gebied. Toen de lvlcap 50 was, was het pas echt een uitdaging met een PUG... tegenwoordig, als de helft van je groep ruimschoots boven lvl zit moet het geen probleem zijn. Sterker nog ik heb die instances al een aantal keer geduo't (wel lvl65), op de endbaas van CD en BG na dan.
Ik heb me er wel wat over ingelezen, en ik begrijp dat het ook 'endgame' was vroeger. 2 van ons groepje waren onder 50, de anderen waren boven 50, dus het was een beetje ertussenin voor ons. Ik ben wel van plan het ooit eens te doen als m'n buddy en ik samen 65 zijn. Misschien ook een andere kinnie erbij. Nuker, tank en healer, leuk balansje. Dan kunnen we alles rustig gaan verkennen.
Er was een gebied waar als je over een onzichtbare streep stapte, je al die trolls enzo aggro'd. He waren wel 10 trolls en allerlei soort gespuis tegelijk, ik heb toch wel moeite om te zien dat een normale gebalanceerde FS daardoorheen komt. Kan je echt alles met een goede groep doen? Dat ene zag er echt hels uit.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
@JWVB, werk slokt al mijn tijd op, dus had geen tijd om snel te reageren.
Ik zou zoiezo één maand VIP abbo nemen vanwege de vele voordelen die VIP geeft (vanaf lvl 20 een gemakkelijke quest om je paardrij mogelijkheden te krijgen ipv kopen via de webshop, het unlocken van al je bestaande en toekomstige traits / al je bags beschikbaar ipv drie bags voor alle bestaande karakters / goldcap is verwijderd). Nadat je terug gaat naar premium blijf je deze voordelen houden. Voor zover ik weet verlies je alleen het recht op MonsterPlay en rested (bonus) exp. Plus natuurlijk de gebieden die je niet gekocht hebt, maar wanneer je de deeds in de drie startersgebieden krijg je voldoende punten binnen om weer een nieuw gebied bij te kopen.
Zo doe ik het op dit moment.
Oh, vergeet trouwens gedurende je VIP maand niet in te loggen op ALLE karakters die je hebt (dus alle drie als je alleen SoM hebt en alle vijf als je ook MoM hebt). Het unlocken van je bags / goldcap / traits geldt alleen als je in de VIP periode ingelogt bent geweest op je karakter.
Ik zou zoiezo één maand VIP abbo nemen vanwege de vele voordelen die VIP geeft (vanaf lvl 20 een gemakkelijke quest om je paardrij mogelijkheden te krijgen ipv kopen via de webshop, het unlocken van al je bestaande en toekomstige traits / al je bags beschikbaar ipv drie bags voor alle bestaande karakters / goldcap is verwijderd). Nadat je terug gaat naar premium blijf je deze voordelen houden. Voor zover ik weet verlies je alleen het recht op MonsterPlay en rested (bonus) exp. Plus natuurlijk de gebieden die je niet gekocht hebt, maar wanneer je de deeds in de drie startersgebieden krijg je voldoende punten binnen om weer een nieuw gebied bij te kopen.
Zo doe ik het op dit moment.

Oh, vergeet trouwens gedurende je VIP maand niet in te loggen op ALLE karakters die je hebt (dus alle drie als je alleen SoM hebt en alle vijf als je ook MoM hebt). Het unlocken van je bags / goldcap / traits geldt alleen als je in de VIP periode ingelogt bent geweest op je karakter.
Thanks voor de info! Wat is eigenlijk het verschil tussen een VIP en een Premium? Ik heb nu een F2P account en zodra ik een subscription activeer word ik dan VIP of Premium? Dat is me niet geheel duidelijk..Andiaen schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:45:
@JWVB, werk slokt al mijn tijd op, dus had geen tijd om snel te reageren.
Zo doe ik het op dit moment.![]()
Zolang je betaald ben je VIP, stop je met betalen wordt je premiumjwvb schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:52:
[...]
Thanks voor de info! Wat is eigenlijk het verschil tussen een VIP en een Premium? Ik heb nu een F2P account en zodra ik een subscription activeer word ik dan VIP of Premium? Dat is me niet geheel duidelijk..
Duidelijk, merciSiebsel schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:08:
[...]
Zolang je betaald ben je VIP, stop je met betalen wordt je premium
Hier zijn een aantal van de voor- en nadelen genoemd.
http://www.lotro.com/betasignup/vipchart.htmlJohnnyV76 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:56:
[...]
Vervelend he als je iets graag wil weten en mensen er overheen lullenSorry!
Je moet je denk ik afvragen of je het voor langere tijd wil spelen. Zo ja koop dan de volledige versie en eventuele expansions. Deze zijn bij sommige winkels voor weinig te koop. Als je alleen wat gebieden wil kopen omdat je het nog niet zeker weet kun je Turbine Points met je CC kopen en de uitbreidingen op die manier kopen. Je kunt volgens mij gewoon je F2P account upgraden naar full en alles behouden.
Hopelijk heb je er wat aan. Volgens mij staat trouwens een stuk terug meer informatie over het upgraden naar VIP dus blader anders ook nog even terug.
Iseci
Hm, weinig blije mensen over de burglar update, en die vooral zeuren dat ze nutteloos blijven;
Ik heb juist de neiging ze zoveel mogelijk mee te nemen in raids, nuttige update in mijn ogen waarin inderdaad niet veel veranderd wordt, maar wel voldoende aangepast wordt om de class net wat meer te polijsten
Ik heb juist de neiging ze zoveel mogelijk mee te nemen in raids, nuttige update in mijn ogen waarin inderdaad niet veel veranderd wordt, maar wel voldoende aangepast wordt om de class net wat meer te polijsten
Beetje flauw buffen van de FM in de Burg class overhaul mee te nemen. Dat is ook meteen het meest in het oog springende wapenfeit.
En natuurlijk de broken-leg-protection... nuttig
En natuurlijk de broken-leg-protection... nuttig

Verwijderd
burglar vraagje... mijn burglar Hifra op Eldar server is nu lvl 43 en lvl 44 is al dichtbij...
ik heb een cloak en een trait die +2 stealth geeft klinkt allemaal leuk maar wat doet het precies? logisch dat hoe hoger de + op stealth is hoe minder snel je gedetect wordt maar nergens staan absolute getallen.
ik zit nu op +4 en weet dat er nog een +2 pocket item aankomt, wordt nu zelden gezien met sneaken met mijn +4 toen het nog +2 was iets vaker.
maar staat +2 stealth nou gelijk aan X agility of wat het is en blijft een vage stat
ik heb een cloak en een trait die +2 stealth geeft klinkt allemaal leuk maar wat doet het precies? logisch dat hoe hoger de + op stealth is hoe minder snel je gedetect wordt maar nergens staan absolute getallen.
ik zit nu op +4 en weet dat er nog een +2 pocket item aankomt, wordt nu zelden gezien met sneaken met mijn +4 toen het nog +2 was iets vaker.
maar staat +2 stealth nou gelijk aan X agility of wat het is en blijft een vage stat
Ben ook niet onder de indruk maar een burglar die zegt dat burglars nutteloos zijn...pfft leer je class eens kennen zou ik zeggenrik86 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:07:
Hm, weinig blije mensen over de burglar update, en die vooral zeuren dat ze nutteloos blijven;
Mijn eerste indruk is dat vooral de pvp burglar baat heeft bij de nieuwe dingen.
@Lego: de +'jes stealth blijft idd wat vaag, er zijn geen harde cijfers voor. Het is nog lastiger als je bedenkt dat je stealth recht voor een mob beroerder is dan bv recht achter hem, en bewegen is ook een meetellende factor. Diversion is je vriend
@Lego: de +'jes stealth blijft idd wat vaag, er zijn geen harde cijfers voor. Het is nog lastiger als je bedenkt dat je stealth recht voor een mob beroerder is dan bv recht achter hem, en bewegen is ook een meetellende factor. Diversion is je vriend
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
oh absoluut en dat is ook allemaal wel logisch dat ze je eerder zien als je voor ze beweegd dan achter en diversion is handig maar ik wil weten hoeveel die + stealth nou waard is, ik heb bijvoorbeeld een cloak die veel beter is dan die +2 stealth cloak maar ik gebruik de stealth cloak omdat het logischerwijs goed is voor een burglar.botoo schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:45:
Mijn eerste indruk is dat vooral de pvp burglar baat heeft bij de nieuwe dingen.
maar zonder absolute stats kan je moeilijker overwegingen maken zeker zodra er ook een pocket item komt met stealth (die ik binnenkort kan krijgen) alle stats zijn helder wat dat betreft behalve + of - op stealth
Verwijderd
idd het is een geweldige class met veel sterke punten. hoorde ook al iemand klagen over de hunter nou sorry hoor maar die hebben geen klagen meest overpowrde char in de hele selectie vanaf het begin tot nuJohnnyV76 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:40:
[...]
Ben ook niet onder de indruk maar een burglar die zegt dat burglars nutteloos zijn...pfft leer je class eens kennen zou ik zeggen
Je stealth level is je eigen level + eventuele bonussen van items. Het het bepaald wordt of je iemand ziet of niet weet ik niet. Maximaal kun je geloof ik +11 stealth level halen en naar verluidt ben je dan heel moeilijk te spotten behalve door BA's met hun +10 stealth detection.
Een hunter overpowered noemen... zover wil ik ook niet gaan.. de hunter kan goed DPS-en (single target) maar zal het afleggen tegen goede RK's. Vorig weekend voor de grap eens een pug turtle run geparsed terwijl onze meest actieve kin RK dat ook deed. Ik kwam op 588DPS en hij op 660 als ik me goed herinner. Ik stond de hele run in precision en we moesten 10sec wachten met aanvallen van de lvl63 tank
RK's zijn dan gewoon iets meer overpowered
Een hunter overpowered noemen... zover wil ik ook niet gaan.. de hunter kan goed DPS-en (single target) maar zal het afleggen tegen goede RK's. Vorig weekend voor de grap eens een pug turtle run geparsed terwijl onze meest actieve kin RK dat ook deed. Ik kwam op 588DPS en hij op 660 als ik me goed herinner. Ik stond de hele run in precision en we moesten 10sec wachten met aanvallen van de lvl63 tank
[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyV76 op 04-02-2011 07:55 ]
Minstrel updates lijken goed, die van de burg ook, hoewel mijn creep de safe fall niet leuk gaat vinden.
Urugarth is redelijk eenvoudig, zelfs op lvl 50, maar je hebt wel de klassieke groep nodig. Carn Dum is wel iets pittiger en met een foute pug in de groep kan het serieus mislopen daar. Beide blijven toch wel leuke instances.
Urugarth is redelijk eenvoudig, zelfs op lvl 50, maar je hebt wel de klassieke groep nodig. Carn Dum is wel iets pittiger en met een foute pug in de groep kan het serieus mislopen daar. Beide blijven toch wel leuke instances.
Ik heb mijn +stealth en mijn 'normale' combat items allemaal op de quickslotbar gezet. Dus sneak-tools/pocket-item (burglars badge
)/cloak staan naast elkaar geordend onder mijn tools/pocket/cloak die ik gebruik voor combat. Zodra ik van sneak naar comat ga swap ik dat ff snel.
Overigens kan je tot +12 stealth komen. +2 trait, +2 pocket-item, +2 cloak, +3 New Helegrod gear, +3 tools (iirc), BA's kunnen idd +10 detect maar die kunnen ook nog eens een +4 corruption doen, da's +14
RK's zijn imho idd meer OP dan hunters, niet eens zozeer vanwege de dps maar vooral omdat een RK veel skill bewegend kan doen. Hunters hebben wel een betere range.
Overigens kan je tot +12 stealth komen. +2 trait, +2 pocket-item, +2 cloak, +3 New Helegrod gear, +3 tools (iirc), BA's kunnen idd +10 detect maar die kunnen ook nog eens een +4 corruption doen, da's +14
RK's zijn imho idd meer OP dan hunters, niet eens zozeer vanwege de dps maar vooral omdat een RK veel skill bewegend kan doen. Hunters hebben wel een betere range.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Tjah overpowered... wat is overpowered... als iemand zijn classe echt perfect bespeelt kan hij/zij overpowered overkomen... als je een noob runekeeper hebt, wint een captain nog met dps bij wijze van spreken. Ik vind dat het tegenwoordig wel aardig gebalanceerd is in lotro... Bedenk ook dat hunters de single-target dpssers zijn, daar zijn ze voor bedoelt... dus overpowered?? Nee niet echt. Een burglar bijv. in QN kan ook echt mega-single-target DPSsen.JohnnyV76 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:54:
Een hunter overpowered noemen... zover wil ik ook niet gaan.. de hunter kan goed DPS-en (single target) maar zal het afleggen tegen goede RK's. Vorig weekend voor de grap eens een pug turtle run geparsed terwijl onze meest actieve kin RK dat ook deed. Ik kwam op 588DPS en hij op 660 als ik me goed herinner. Ik stond de hele run in precision en we moesten 10sec wachten met aanvallen van de lvl63 tankRK's zijn dan gewoon iets meer overpowered
Anyhow, gisterenavond dubbele leggings bij de Lt HM.... en yes ik kwam in aanmerking voor het tweede paar
euh...ja
Verwijderd
als je de hunter bekijkt dan is het niet alleen single target DPS al doen ze mijnziens way too much damage.Rfce schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:11:
[...]
Tjah overpowered... wat is overpowered... als iemand zijn classe echt perfect bespeelt kan hij/zij overpowered overkomen... als je een noob runekeeper hebt, wint een captain nog met dps bij wijze van spreken. Ik vind dat het tegenwoordig wel aardig gebalanceerd is in lotro... Bedenk ook dat hunters de single-target dpssers zijn, daar zijn ze voor bedoelt... dus overpowered?? Nee niet echt. Een burglar bijv. in QN kan ook echt mega-single-target DPSsen.
Anyhow, gisterenavond dubbele leggings bij de Lt HM.... en yes ik kwam in aanmerking voor het tweede paar... op naar de shoulders
kijk ook naar de gigantische voordelen die ze hebben
alles maar kunnen tracken (zelfs named mobs)
traps om mobs op afstand te kunnen houden
campfire die healt en je kan erop koken
en het reizen voor 2 silver naar elke campsite die ze maar wensen en hop ze zijn er alleen of met full group
de nieuwe classes zie ik te weinig om te kunnen oordelen al zie ik idd wel dat RK veel damage doet
Ja en?Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:23:
[...]
als je de hunter bekijkt dan is het niet alleen single target DPS al doen ze mijnziens way too much damage.
kijk ook naar de gigantische voordelen die ze hebben
alles maar kunnen tracken (zelfs named mobs)
traps om mobs op afstand te kunnen houden
campfire die healt en je kan erop koken
en het reizen voor 2 silver naar elke campsite die ze maar wensen en hop ze zijn er alleen of met full group
de nieuwe classes zie ik te weinig om te kunnen oordelen al zie ik idd wel dat RK veel damage doet
Aan de andere kant loop ik nu steeds vast op een quest waarbij ik 3 mobs pull in een afgesloten ruimte en dus steeds dood ga. Dat is de andere kant van de hunter.
- MueR
De Hunter kan veel, mits op range. In hand-to-hand combat legt de hunter het snel af tegen meerdere vijanden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de RK, is elke high-damage skill bij de Hunter induction based, waardoor je veel kans hebt op interrupts. Zeker bij bijvoorbeeld vogels of goblins is het voor hunters of loremasters bijna niet te doen om close combat te vechten.
De voordelen die je noemt zijn leuk, maar wat heb je er aan in combat? Een trap duurt niet heel lang (als ze niet resisten) en is single target. De multi-target trap is een legendary trait op lange cooldown en met focus requirement, dus ook niet direct inzetbaar (behalve via wederom lange cooldown skill).
Bottomline van de hunter is eigenlijk: glass cannon, want zelfs de RK heeft meer survivability skills.
De voordelen die je noemt zijn leuk, maar wat heb je er aan in combat? Een trap duurt niet heel lang (als ze niet resisten) en is single target. De multi-target trap is een legendary trait op lange cooldown en met focus requirement, dus ook niet direct inzetbaar (behalve via wederom lange cooldown skill).
Bottomline van de hunter is eigenlijk: glass cannon, want zelfs de RK heeft meer survivability skills.
En toch vind ik hem leuk.MueR schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:50:
Verwijderd
ik las laatst iets over een +5 stealth cloak kreeg het niet helemaal mee daar ik nogal druk was niet dood te gaan enzo...botoo schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:02:
Ik heb mijn +stealth en mijn 'normale' combat items allemaal op de quickslotbar gezet. Dus sneak-tools/pocket-item (burglars badge)/cloak staan naast elkaar geordend onder mijn tools/pocket/cloak die ik gebruik voor combat. Zodra ik van sneak naar comat ga swap ik dat ff snel.
Vziw is geen +5 stealth cloak in lotro.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Grote nadeel wat ik nu ondervind met mijn Hunter (level 56 inmiddels) is dat je telkens maar één target kan killen. Je moet altijd tactisch lopen en goed rondkijken en één voor één killen, anders red je het niet. Het meest irritant zijn mobs met allies, die zorgen dat je echt niks kan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 02:07:
[...]
idd het is een geweldige class met veel sterke punten. hoorde ook al iemand klagen over de hunter nou sorry hoor maar die hebben geen klagen meest overpowrde char in de hele selectie vanaf het begin tot nu
Aan traps heb je weinig door de lange cooldown. Heart Seeker heeft een cooldown van 5 minuten en ook Rain of Thors heeft een veel te lange cooldown om echt functioneel te zijn.
Voordelen zijn zoals hier al genoemd de travelling guides, maar hoe vaak moet je nou bijvoorbeeld reizen van Moria naar The Shire? Ik blijf meestal in één gebied zitten en alleen voor de Epic Story moet ik de wereld rond.
Maar toch vind ik hem leukVerwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:46:
[...]
Grote nadeel wat ik nu ondervind met mijn Hunter (level 56 inmiddels) is dat je telkens maar één target kan killen. Je moet altijd tactisch lopen en goed rondkijken en één voor één killen, anders red je het niet. Het meest irritant zijn mobs met allies, die zorgen dat je echt niks kan doen.
Aan traps heb je weinig door de lange cooldown. Heart Seeker heeft een cooldown van 5 minuten en ook Rain of Thors heeft een veel te lange cooldown om echt functioneel te zijn.
Voordelen zijn zoals hier al genoemd de travelling guides, maar hoe vaak moet je nou bijvoorbeeld reizen van Moria naar The Shire? Ik blijf meestal in één gebied zitten en alleen voor de Epic Story moet ik de wereld rond.
Je out of combat traps hebben niet zo'n lange cooldown. 1m maar toch?
Bij meerdere mobs leg ik een trap neer, pak focus en begin de meest verre mob te bestoken. De dichtsbijzijnde loopt dan in je trap en dat geeft je ruim genoeg tijd om de eerste mob af te maken. Ook met je daze (ranged + melee) of kun je een mob buitenspel zetten terwijl je een andere afmaakt. Genoeg wapens in het arsenaal om een gevecht te controleren maar je moet er iets slimmer mee om gaan. Een champ pulled 3 mobs en hakt er doorheen en een tank nog wel het dubbele indien nodig
Ik vond mn hunter in het begin maar saai omdat je altijd hetzelfde riedeltje deed... focus pakken... pewpewpew ... next. Nu ik mn hunter end-game heb met goede gear is het best leuk en het gemak van de ports is heel erg fijn.
Bij meerdere mobs leg ik een trap neer, pak focus en begin de meest verre mob te bestoken. De dichtsbijzijnde loopt dan in je trap en dat geeft je ruim genoeg tijd om de eerste mob af te maken. Ook met je daze (ranged + melee) of kun je een mob buitenspel zetten terwijl je een andere afmaakt. Genoeg wapens in het arsenaal om een gevecht te controleren maar je moet er iets slimmer mee om gaan. Een champ pulled 3 mobs en hakt er doorheen en een tank nog wel het dubbele indien nodig
Ik vond mn hunter in het begin maar saai omdat je altijd hetzelfde riedeltje deed... focus pakken... pewpewpew ... next. Nu ik mn hunter end-game heb met goede gear is het best leuk en het gemak van de ports is heel erg fijn.
Eén van de redenen waarom ik mijn hunter alt nooit heb doorgelevelled. Zo vreselijk saai.
Verwijderd
Ik zit nu in een fase van 'wat zal ik eens doen?'. Questen in Moria, Deeds halen in Eriador, Epic Story gaan afronden.
welk lvl ben je nu?
Ik zou eerst epic story afmaken, hoe hoger je lvl, hoe makkelijker die wordt en daardoor ook minder uitdagend. Daarna moria in, tenzij je graag alle deed wilt halen
Ik zou eerst epic story afmaken, hoe hoger je lvl, hoe makkelijker die wordt en daardoor ook minder uitdagend. Daarna moria in, tenzij je graag alle deed wilt halen
Dit is overigens niet waar. Het is zelfs zo dat de hoogste damage skills focus skills zijn ipv induction skills (BlA, PS en MS) dus als je geen focus kunt pakken gebruik je intent concentration en gebruik je BlA en PS samen met Blind Side (+3 focus) om 1 mob uit te schakelen terwijl je met je melee daze 1 mob even laat staan. Mocht je nog problemen hebben neem een focus potion en dan heb je 1 mob echt wel neer. Ik geef toe dat het bij RK's makkelijker is zonder inducties maar ik red me prima op mn hunter tegen 3 on-level mobs.MueR schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:50:
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de RK, is elke high-damage skill bij de Hunter induction based, waardoor je veel kans hebt op interrupts. Zeker bij bijvoorbeeld vogels of goblins is het voor hunters of loremasters bijna niet te doen om close combat te vechten.
De RK is qua damage in-take wel squishier maar heeft wel wat meer non-inductie dazes en stuns.
ik moet zeggen dat ik de hunter qua damage wel logischer vind spelen dan de rune-keeper, maar dat komt voor door de legendary weapons grind, die is bij RK nog net iets erger dan bij andere classes
- MueR
Is ook waar, al was die melee stun er nog niet toen ik voor het laatst echt met mn hunter gespeeld heb. Ik vond de RK daarin inderdaad "simpeler", shocking touch (of hoe die lightning geval zonder inductie/cooldown ook heet) spammen krijg je het gros ook neer.
RK's worden "rock-tossers" genoemd 
Je bedoelt Ceaseless Argument. Dat is de spam skill en doet behoorlijke damage bij crits. Ach beide classes hebben voor en nadelen en de afwisseling is leuk.
Je bedoelt Ceaseless Argument. Dat is de spam skill en doet behoorlijke damage bij crits. Ach beide classes hebben voor en nadelen en de afwisseling is leuk.
Verwijderd
Ben nu level 56. Ga inderdaad eerst de Epic Story afmaken, dat moet denk ik wel lukken voor level 59 (ben nu bij book 4). Daarna tot ongeveer 60/61 de laatste quests in Moria doen en vervolgens op weg naar Mirkwood!rik86 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:11:
welk lvl ben je nu?
Hunter wordt ook geupdate deze update, morgen de dev diary, ik ben benieuwd
oeh nice... goed in de gaten houden vandaag dus 
Ik verwacht iig dat de poison removal voor je fellowship gaat worden net als fear removal can captain en wound+disease removal van loremaster. Verder ben ik wel benieuwd wat ze nog gaan verbeteren. Als het zo als de minstrel update wordt dan wordt het een grote update en als het zoals de burglar is dan stelt het niet veel voor. Waar ik bang voor ben is dat als de DPS nog meer verhoogd wordt er nog meer FOTM spelers naar ettenmoors komen om lekker te pewpew-en. De hunter is op dit moment al het makkelijkst om renown mee binnen te harken.
Ik verwacht iig dat de poison removal voor je fellowship gaat worden net als fear removal can captain en wound+disease removal van loremaster. Verder ben ik wel benieuwd wat ze nog gaan verbeteren. Als het zo als de minstrel update wordt dan wordt het een grote update en als het zoals de burglar is dan stelt het niet veel voor. Waar ik bang voor ben is dat als de DPS nog meer verhoogd wordt er nog meer FOTM spelers naar ettenmoors komen om lekker te pewpew-en. De hunter is op dit moment al het makkelijkst om renown mee binnen te harken.
Ik ben ook erg benieuwd, ik heb zelf ook een hunter op lvl 65, sinds kort en paar keer wat mee geraid en ik moet eerlijk zeggen dat er weinig aan de hunter is wat niet goed is;
Met name de gele trait-line kan wel echt verbeterd worden, maar de rest, 't is best wel goed zoals de class nu is.
Met name de gele trait-line kan wel echt verbeterd worden, maar de rest, 't is best wel goed zoals de class nu is.
Ik vind het jammer dat bij de Minstrel het m.i. grootste probleem (dat je niet meer doet dat BC spammen) niet aangepakt wordt. Begrijp me niet verkeerd, alle buffs die we er bij krijgen zijn leuk; je hebt alleen niet veel aan buffs op skills waar je de tijd niet voor krijgt om ze te gebruiken. BC is te traag en de cooldown te lang (of de output te laag). Je hebt de tijd niet om er iets naast te doen, want je MOET de volgende BC er meteen uit gooien anders gaat de tank dood. Bij de meeste andere MMOs zijn je healings skills zo snel dat het een spel van agro balans tussen healer en tank wordt. Daarnaast zijn vaak de snelste healings skills het meest power intensief waardoor je keuzes moet maken tussen snel healen of uithoudings vermogen.
De minstrel heeft deze opties niet; je wordt te beperkt door de tijd. Dit is een fundamenteel probleem dat in het ontwerp zit.
Als je de updates voor de Minstrel vergelijkt met die van de Burglar, dan vallen een paar dingen op: er worden veel meer problemen aangepakt en er zit veel meer denkwerk achter de antwoorden.
De Burglar heeft veel grotere fundamentele problemen dan de Minstrel. Een klasse die een "jack of all trades" functie moet combineren met "trait sets" die elkaar uitsluiten zijn concepten die lijnrecht met elkaar in tegenstelling zijn. Dat is een architectuur fout en niet zo'n kleintje ook. De Burg is geen dps-er (al kan hij redelijk mee komen als hij achter iets staat), geen CC-er zoals de LM en geen debuffer zoals de LM (er kan maar 1 debuff actief zijn en je kunt ze niet stacken zoals een LM). De Burg kan meekomen door de som aan vaardigheden. Als je daar iets uit haalt, dan haal je het geheel onderuit.
De rol van de "jack of all trades" in de groep is dat hij zich aanpast aan wat de groep tijdens een gevecht nodig heeft. Als je de "stances" dan zo maakt dat ze alleen "out of combat" gewijzigd kunnen worden, dan heb je het hele concept niet begrepen. Dan denk je niet na en doe je maar wat.
Als speler vind ik LOTRO een geweldig spel. Ik speel het elke dag met veel plezier. Na 8 klasses naar level 65 gespeeld te hebben start ik nog steeds elke dag met veel plezier lotro op voor weer een game sessie. Als IT professional (ik werk bij een bank als lead architect) heb ik een lage opinie over Turbine. Het verschil tussen een professional en een hobbyist is visie en planning. Nergens komt het gebrek daar aan duidelijker naar boven dan bij het ontwerp van de Burglar.
De minstrel heeft deze opties niet; je wordt te beperkt door de tijd. Dit is een fundamenteel probleem dat in het ontwerp zit.
Als je de updates voor de Minstrel vergelijkt met die van de Burglar, dan vallen een paar dingen op: er worden veel meer problemen aangepakt en er zit veel meer denkwerk achter de antwoorden.
De Burglar heeft veel grotere fundamentele problemen dan de Minstrel. Een klasse die een "jack of all trades" functie moet combineren met "trait sets" die elkaar uitsluiten zijn concepten die lijnrecht met elkaar in tegenstelling zijn. Dat is een architectuur fout en niet zo'n kleintje ook. De Burg is geen dps-er (al kan hij redelijk mee komen als hij achter iets staat), geen CC-er zoals de LM en geen debuffer zoals de LM (er kan maar 1 debuff actief zijn en je kunt ze niet stacken zoals een LM). De Burg kan meekomen door de som aan vaardigheden. Als je daar iets uit haalt, dan haal je het geheel onderuit.
De rol van de "jack of all trades" in de groep is dat hij zich aanpast aan wat de groep tijdens een gevecht nodig heeft. Als je de "stances" dan zo maakt dat ze alleen "out of combat" gewijzigd kunnen worden, dan heb je het hele concept niet begrepen. Dan denk je niet na en doe je maar wat.
Als speler vind ik LOTRO een geweldig spel. Ik speel het elke dag met veel plezier. Na 8 klasses naar level 65 gespeeld te hebben start ik nog steeds elke dag met veel plezier lotro op voor weer een game sessie. Als IT professional (ik werk bij een bank als lead architect) heb ik een lage opinie over Turbine. Het verschil tussen een professional en een hobbyist is visie en planning. Nergens komt het gebrek daar aan duidelijker naar boven dan bij het ontwerp van de Burglar.
Verwijderd
Mijn 'oorspronkelijke main' is een Hunter en ik ben het wel met je eens - op zich is er niets mis met de klasse en doordat we nu een extra corruption removal hebben is raiden ook iets afwisselender geworden.rik86 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:36:
Ik ben ook erg benieuwd, ik heb zelf ook een hunter op lvl 65, sinds kort en paar keer wat mee geraid en ik moet eerlijk zeggen dat er weinig aan de hunter is wat niet goed is;
Aan de andere kant zijn er best veel skills /trait lines die volgens mij niet of nauwelijks worden gebruikt, zoals je zegt de gele trait line (niet meer dan twee nodig), maar wat dacht je van (improved) fleet stance? Zooo nuttig
In vergelijking tot mijn Guardian (waar ik in all lines soms to 5 diep + capstone trait afhankelijk van multi mobs tanking, BG of solo/ettens) is de (nuttige) traiting van een Hunter behoorlijk beperkt.
Ik denk juist van wel. Raise the Spirit wordt de nieuwe BC!!Bertus15 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:45:
Ik vind het jammer dat bij de Minstrel het m.i. grootste probleem (dat je niet meer doet dat BC spammen) niet aangepakt wordt.
Inductie van 1,5s naar 0 sec en cooldown van 1s naar 0,5s met de improved RtS trait. In mijn ogen betekent dit dat je iemand sneller kunt ophealen een aangezien SoS nu wel stacked heb je al een heel behoorlijke heal over time op bijv. de tank. BC zal gebruikt worden voor het toppen van spelers waar de damage niet te hoog is zodat je tussendoor ballads kunt spelen en RtS zal echt de "oeh die heeft snel heals nodig"-skill worden. Mogelijk zal dit wel wat zwaarder op je power voorraad drukken dus je moet wat meer nadenken over welke heals je gaat spammen. * JohnnyV76 is happy dat ie de RtS legacy al op zn boek heeft
Sos stackt zometeen 1 keer per caster. Dit betekent dat er een buff is als er meerdere Minstrels zijn; je hebt er zelf niet zo veel aan.JohnnyV76 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:41:
[...]
Ik denk juist van wel. Raise the Spirit wordt de nieuwe BC!!
Inductie van 1,5s naar 0 sec en cooldown van 1s naar 0,5s met de improved RtS trait. In mijn ogen betekent dit dat je iemand sneller kunt ophealen een aangezien SoS nu wel stacked heb je al een heel behoorlijke heal over time op bijv. de tank. BC zal gebruikt worden voor het toppen van spelers waar de damage niet te hoog is zodat je tussendoor ballads kunt spelen en RtS zal echt de "oeh die heeft snel heals nodig"-skill worden. Mogelijk zal dit wel wat zwaarder op je power voorraad drukken dus je moet wat meer nadenken over welke heals je gaat spammen. * JohnnyV76 is happy dat ie de RtS legacy al op zn boek heeft
Wat RtS betreft denk ik dat je gelijk hebt; je kunt nu bij healen met RtS en daardoor wat tijd winnen om iets anders te doen. Jammer genoeg zit de balad healing bonus zo in elkaar dat bij elke heal de tiering 1 omlaag gaat. Als de snelheid van de balads niet omhoog gegaan is, dan kun je de tiering niet omhoog houden. BC/Balad/BC/Balad etc gaat niet werken; dat is te traag. Bij Rts/Balad/RtS/Balad klopt de timing wel, maar is je healing output per tijd veel te laag. RtS/Balad/BC/Balad gaat mischien werken. Hopelijk klopt de timing er van. Dan gaat je healing/time iets omlaag, maar daar krijg je efficiency voor terug.
Door er goed over na te denken zijn er opties gecreerd voor de Minstrel om mee te spelen. Opties = goodness. Dat houdt het spelen interessant.
Ik ben benieuwd wat de Hunters er bij krijgen. Het is de klasse die ik het minst speel omdat de combat zo saai vind. Hopelijk wordt er net zo goed over nagedacht als de Minstrel en krijgen we er opties bij.
Nou, 't lijkt erop dat er over de hunter wel is nagedacht 
Enige nadeel is dat ik nu ipv in precision in strength zal moeten gaan vechten denk ik
Enige nadeel is dat ik nu ipv in precision in strength zal moeten gaan vechten denk ik
Verwijderd
Dat heb ik ook gezien! Een hoop wijzigingen maar volgens mij is het nu gewoon Bowmaster / Strength all the way, behalve wanneer je in een fellowship een andere rol dan DPS toebedeeld krijgt (bijvoorbeeld poison purge in Helegrod)rik86 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:11:
Nou, 't lijkt erop dat er over de hunter wel is nagedacht
Nu nog een selfheal voor de hunters en alle andere classes kunnen helemaal weg. Ik denk dat Ettenmoors voorlopig zal bestaan uit Grams camping met een legioen EZ-mode huntards.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Nu overschrijft de ene SoS de andere. Na deze update komen ze gewoon naast elkaar. Dus als beide minstrels dat op de tank doen krijgt ie niet meer ong. 125 morale per 3 seconden erbij (voor 66 seconden met legacy) maar 250 morale per 3 seconden over 66 seconden. Dat is al fijn 5500 morale over een goeie minuut zeg maar. Aangezien de cooldown 30s is kun je dus op 2 mensen deze HoT houden. Ik snap niet wat je bedoelt met dat ze een buff geven.Bertus15 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:27:
[...]
Sos stackt zometeen 1 keer per caster. Dit betekent dat er een buff is als er meerdere Minstrels zijn; je hebt er zelf niet zo veel aan.
oh enneh hunters hebben al een zelf heal... na een parry event heb je 50% kans op een HoT van ong. 105 morale elke 4sec voor 16 sec. (mits je de legacy hebt uiteraard)
[ Voor 9% gewijzigd door JohnnyV76 op 09-02-2011 07:48 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je wil dat je character terugkomt in de startpost, stuur dan even een DM naar MueR met de naam van je character(s) en de server waarop je speelt.
Als je wil dat je character terugkomt in de startpost, stuur dan even een DM naar MueR met de naam van je character(s) en de server waarop je speelt.