Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
- MueR
- Registratie: Januari 2004
- Laatst online: 21:35
/u/102105/crop56f481fe1f74f.png?f=community)
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Met f2p verwacht ik dat basisfuncties gewoon werken. Dat je extra quest's moet kopen vind ik logisch. Maar auction hall en mounts vind ik wel een basisfunctie.MueR schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:01:
Joh. Eenmalig Turbine points kopen en je bent er van af. Uiteraard is het niet gratis te spelen zoals betalende gebruikers dat kunnen, dat zou de inkomsten tot nul beperken.
Free 2 play is dus niet " Je moet punten kopen en dan kun je het gebruiken ".
Dan is het gewoon een verkapte trial.
Met de trial van Warhammer kun je alles gebruiken, alleen zit er een cap op rank 10.
[ Voor 7% gewijzigd door Dakreal op 18-11-2010 16:05 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Mjah, dat viel ook een beetje te verwachten natuurlijk.Dakreal schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:50:
[...]
Je kunt geen currency verzenden, je kunt ook niet currency verzenden tussen je eigen chars.
Geen mogelijkheden tot auction hall.
Er wordt geadverteerd dat je op lvl 5 je mount kan halen. Ja.. dat kan, maar dan moet je wel geld betalen(tp's). Allemaal beetje bekaait. Tis niet f2p in mijn ogen maar gewoon een neverending trial.
Maar voor 13e per maand ben je al VIP en dat vind ik niet duur, is ongeveer net zoveel als WoW.
Dat klopt, maar heb nu een abbo lopen bij WoWDavio schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:05:
[...]
Mjah, dat viel ook een beetje te verwachten natuurlijk.
Maar voor 13e per maand ben je al VIP en dat vind ik niet duur, is ongeveer net zoveel als WoW.
Ik wist inderdaad dat je questpacks en uitbreidingen moest kopen, en doordat je ingame ook TP's krijgt vind ik dat juist ook erg leuk. Maar voor basisfunctionaliteiten zoals mail versturen of de auctionhall gebruiken (Zelfs meer punten dan een questpack) vind ik erg overdreven.
Ze mogen er wat mij betreft inderdaad bijzetten "Kopen" het level intresseerd me niet zo, ik ben nu 17 en heb nog geen mount. Dus tja. Tis even wachten todat ik 20 ben. Dan kan je hem kopen met ingame currency ipv echt geld.MADG0BLIN schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:08:
En wees blij dat je al op lvl5 een mount kan kopen.. Je moest eerst level 35 zijn..
[ Voor 25% gewijzigd door Dakreal op 18-11-2010 16:16 ]
- MueR
Voor zover ik weet zijn mounts gewoon prima te gebruiken door F2P spelers, maar dan wel alleen via de standaard methode, op level 35 via de riding quest.
Okay, begrijpbaar dan. maar waarom moet het 500 turbine points zijn om zoiest te activeren? het kost al 1000 punten om die 2 dingen aan te zetten.MueR schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:20:
Als ze dat niet doen heb je honderden F2P spelers die allerlei mailtjes gaan sturen voor $goldSeller. Gebruik van de AH is ook een probleem, dat kan ook gebruikt worden door goldsellers, net als trade. We zijn in LOTRO redelijk vrijgesteld van goldspam ondertussen (het is zeker 2 jaar geleden dat ik een goldspammer gezien heb), dat wil ik niet zien terugkomen door F2P.
Voor zover ik weet zijn mounts gewoon prima te gebruiken door F2P spelers, maar dan wel alleen via de standaard methode, op level 35 via de riding quest.
Tevens staat er met grote dikke koeienletters bij het opstarten:
Basic mount at level 5!!!!
Beeeeetje misleidend als daarboven "FREE 2 PLAY" staat.
Verwijderd
al 2 dagen probeer ik even te spelenJohnnyV76 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:12:
Gratz Rik
@Archtype... je hebt wss. net een rottige dag gekozen om te beginnen
Donderdag is altijd maintenance wat betekent dat de servers meestal pas rond een uur of 14:00 weer online zijn.... of heb je hier al langer last van?
na ong een half uur volgt een disconnect waarna de login servers niet berijkbaar zijn, kom ik er dan wel in dan sta ik uren te wachten op de load screen na mn character select. en DC ik daar weer
alles servers staan volgens lotro.com gewoon online aleen ik word geforceerd een andere server te spelen omdat ik bij dat karrakter waar ik dus nu wat tijd in heb zitten niet meer kan inloggen
ik ga nu weer en poging wagen als ik niet gewoon normaal een avondje kan spelen dan hou ik het wel voor gezien :\
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 17:36 ]
Verwijderd
log half uurtje terug in doe 3 quests char verdomt zich dan opeens te verplaatsen en ik DC weer..
ik heb een 20mbit verbinding en nog met geen enkele andere mmo zulke problemen gehad.
nu kan ik dus niet inloggen weer want ik krijg 20/20 login server failures... zou ik nu een andere server kiezen kom ik er wel weer in maar kan ik dus mooi opnieuw beginnen en na een half uur weer dc'en.. :\
[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 18:18 ]
Hu? F2P en Premium konden toch alleen de riding skill leren door het van de Turbine Store te kopen? (Goedkoop, trouwens. Kostte eerst 195TP ofzo, nu nog maar 95TP. Soms een dealtje voor 48TP. US server.)MueR schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:20:
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
- MueR
Oh, dat zou ook kunnen. Ik heb me daar niet zo in verdiept. Ik heb wel ergens een F2P account (kan ook premium zijn trouwens), maar die log ik echt nooit op in.Trinsec schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:54:
[...]
Hu? F2P en Premium konden toch alleen de riding skill leren door het van de Turbine Store te kopen? (Goedkoop, trouwens. Kostte eerst 195TP ofzo, nu nog maar 95TP. Soms een dealtje voor 48TP. US server.)
Ik heb in het verleden daar ook regelmatig last van gehad. Omdat ik op drie servers characters heb, logde ik bij het vastlopen op de ene server in op een andere, waar dan na een tijd hetzelfde gebeurde. Meestal gebeurde het bij het laden van een nieuw gebied, of (zonder laadscherm) bij het betreden van een ander gedeelte van een gebied. Niemand (kin, advice, fora) wist een reden of oplossing. Het meest werd geopperd dat het de provider kon zijn (tiscali toentertijd). Wat ik ook aannemelijk achtte was dat het conflicteerde met tegelijkertijd downloaden van muziek of films en spelen, als een soort 'afknijpen'. Daar heb overigens nooit ergens bevestiging van kunnen vinden.
De laatste tijd ( lees 'anderhalf jaar') heb ik er nog maar één of twee keer last van gehad. Wat ik dan doe is de router resetten. Dan kon ik meteen weer inloggen (op dezelfde server als waar je eerst op gekickt werd) en kon ik ook zonder problemen doorspelen. Dat voedt overigens wel mijn gevoel van een conflict (als je het zo mag noemen) met spelen en downloaden tegelijkertijd.
[ Voor 8% gewijzigd door garathane op 18-11-2010 22:50 ]
http://community.lotro-eu...3&pagename=news&type=news
MP=monsterplay.
Ik dacht even multi.
[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 19-11-2010 10:25 ]
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Nee, af en toe komen er expansions uit die je als VIP ook moet kopen. Dacht ik.Trinsec schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:26:
Mm, de Rise of Isengard wordt een digitale expansie genoemd? Ik dacht dat Turbine juist van de expansies af wou omdat ze nu de quest packs hebben.
- MueR
[ Voor 49% gewijzigd door MueR op 19-11-2010 10:55 ]
MueR schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:54:
Herfst 2011. Faalhazen. 2 jaar tussen Mirkwood en Isengard. Wat denken ze dat iedereen in de tussentijd gaat doen? Hoeveel updates (lees: nieuwe content) gaan we nog krijgen?
Daar gaan we weer...

Is natuurlijk wel een andere orde van grootte qua phenomeen.
- MueR
Tussen de WoW expensions zit ook 2 jaar meestal. En daar hebben ze nu ~12 mil spelers.MueR schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:43:
Toch niet. Moria werd een half jaartje vantevoren aangekondigd, idem met Mirkwood. Die areas kwamen een maand of drie voor release in de alpha tests, een maand voor release in semi-public beta. Dat ze er nu een jaar over doen vind ik jammer. Vooral omdat ik vrees dat er weer, net als na de Mirkwood release, lange perioden van nul content updates volgen. Als we drie content updates krijgen (en dan doel ik niet op een enkele skirmish) prima, maar met 1 of 2 updates zullen ze weer veel huidige end-game spelers kwijt gaan raken door pure verveling.
Dus 2 jaar tussen de expensions is normaal en geen probleem.
Als je het niet leuk vindt, dan moet je ermee stoppen zoals al eerder is geopperd.
WoW is een geval apart. Met zoveel spelers (waarvan het overgrote deel in Azië waar je gebruikelijkerwijs geen interactie mee hebt, maar dat terzijde) heb je een kritische massa die andere MMO's niet hebben. Om die reden is het niet realistisch om "het werkt voor WoW" toe te passen op andere MMO's.Dakreal schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:06:
[...]
Tussen de WoW expensions zit ook 2 jaar meestal. En daar hebben ze nu ~12 mil spelers.
Volgens mij heb jij nog nooit iets positiefs over dit spel gepost. Wat doe je hier nog?MueR schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:54:
Herfst 2011. Faalhazen. 2 jaar tussen Mirkwood en Isengard. Wat denken ze dat iedereen in de tussentijd gaat doen? Hoeveel updates (lees: nieuwe content) gaan we nog krijgen?
Volgens mij hebben ze wel ergens aangegeven dat er tussendoor nog wel uitbreidingen aankomen. Ik geloof begin volgend jaar nieuwe raid, instances e.d.
Verwijderd
ot: het spel is namelijk erg goed en superleuk. mooie quests, leuke mensen en zeker leuk om aan te beginnen voor nieuwe mensen ook
Hij is dan wel behoorlijk kritisch, maar mijn inziens slaat hij wel de spijker op de kop.
We zijn beiden uit de beta van LotRO en weten beiden dat er in het begin erg veel is beloofd en toegezegd. En als je dan nu terugkijkt, dan is eea toch anders uitgekomen.
Muer baalt daar van en als hardcore speler kan ik me dat best voorstellen. Ik heb gewoon maar 1 char. en daar hou ik het bij, HM doe ik nog niet, ik speel soms maanden niet.
Muer speelt wel en helpt je ingame ook behoorlijk (toen ik helemaal leeggeript was heeft oa hij me ook weer op poten geholpen). Bij Muer geldt veelal, het is niet wat je zegt, maar wat je doet. En voor dat laatste heb ik absoluut respect voor hem en voor het eerste begrip.
Dat kan dan zo zijn, maar mensen die geintresseerd zijn in de nieuwe f2p, en hier komen om te kijken voor informatie, en vervolgens Muer z'n galblaas zien legen. Zijn erg snel weer vertrokken.maartend schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:57:
dan neem ik het maar eens op voor Muer.
Hij is dan wel behoorlijk kritisch, maar mijn inziens slaat hij wel de spijker op de kop.
We zijn beiden uit de beta van LotRO en weten beiden dat er in het begin erg veel is beloofd en toegezegd. En als je dan nu terugkijkt, dan is eea toch anders uitgekomen.
Muer baalt daar van en als hardcore speler kan ik me dat best voorstellen. Ik heb gewoon maar 1 char. en daar hou ik het bij, HM doe ik nog niet, ik speel soms maanden niet.
Muer speelt wel en helpt je ingame ook behoorlijk (toen ik helemaal leeggeript was heeft oa hij me ook weer op poten geholpen). Bij Muer geldt veelal, het is niet wat je zegt, maar wat je doet. En voor dat laatste heb ik absoluut respect voor hem en voor het eerste begrip.
En het lijkt me niet dat we dat willen uitdragen?
Ik speel ook sinds de beta. Ik ben echter geen hardcore speler. Voor veel mensen (zoals ik) is er meer dan genoeg te doen in het spel. Voor hardcore spelers zal er in geen een spel genoeg te doen zijn. Prima dus als je 'hardcore' speler wilt zijn, maar dan moet je dus ook niet zeiken als er op een gegeven moment niks meer te doen is.maartend schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:57:
dan neem ik het maar eens op voor Muer.
Leuk dat hij ingame helpt, maar ik lees alleen dit topic en ken hem verder niet. Ik vind het altijd leuk om dit topic te lezen, totdat ik een van zijn posts lees....Muer speelt wel en helpt je ingame ook behoorlijk (toen ik helemaal leeggeript was heeft oa hij me ook weer op poten geholpen). Bij Muer geldt veelal, het is niet wat je zegt, maar wat je doet. En voor dat laatste heb ik absoluut respect voor hem en voor het eerste begrip.
Sorry hoor, maar jouw posts zijn niet veel beter. Ik wil niet flauw doen, maar je klaagt nu zelf net zo hard.The End schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:07:
[...]
Ik speel ook sinds de beta. Ik ben echter geen hardcore speler. Voor veel mensen (zoals ik) is er meer dan genoeg te doen in het spel. Voor hardcore spelers zal er in geen een spel genoeg te doen zijn. Prima dus als je 'hardcore' speler wilt zijn, maar dan moet je dus ook niet zeiken als er op een gegeven moment niks meer te doen is.
[...]
Leuk dat hij ingame helpt, maar ik lees alleen dit topic en ken hem verder niet. Ik vind het altijd leuk om dit topic te lezen, totdat ik een van zijn posts lees....
Meer to the point: waarom zouden we niet mogen klagen? Leuk dat ook jij sinds de beta speelt -dat voegt hier overigens weinig toe omdat de meesten die hier posten dat kunnen zeggen - maar je geeft ook aan dat je geen hardcore speler bent en het geeft me het idee dat je de ontwikkelingen over de laatste 3 jaar niet echt volgt. Na de Rift zijn er geen content toevoegingen meer geweest waarvan men heeft gedacht, wauw, dit is echt vermakelijk en hier kunnen we wel even mee voort. Het is gewoon ontzettend duidelijk dat er veel te weinig content is. Daarbij gaat het erom of de speler die continu speelt steeds genoeg te doen heeft, niet degene die steeds even stopt. Als je dan van mening bent dat we tot de herfst van 2011, wat nog een jaar (!) gaat duren, nog prima uit de voeten moeten kunnen zonder enige content updates, ben je wat mij betreft kunstmatig over-over-optimistisch.
Gelukkig is het spelen van spellen nog steeds optioneel, als je het dus niet leuk vind, dan kun je altijd stoppen. (er vanuit gaande dat het geen verstopactie is van je sociale leven of dat je een "fix" krijgt door het te spelen)blacktarantulaX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:58:
[...]
Sorry hoor, maar jouw posts zijn niet veel beter. Ik wil niet flauw doen, maar je klaagt nu zelf net zo hard.
Meer to the point: waarom zouden we niet mogen klagen? Leuk dat ook jij sinds de beta speelt -dat voegt hier overigens weinig toe omdat de meesten die hier posten dat kunnen zeggen - maar je geeft ook aan dat je geen hardcore speler bent en het geeft me het idee dat je de ontwikkelingen over de laatste 3 jaar niet echt volgt. Na de Rift zijn er geen content toevoegingen meer geweest waarvan men heeft gedacht, wauw, dit is echt vermakelijk en hier kunnen we wel even mee voort. Het is gewoon ontzettend duidelijk dat er veel te weinig content is. Daarbij gaat het erom of de speler die continu speelt steeds genoeg te doen heeft, niet degene die steeds even stopt. Als je dan van mening bent dat we tot de herfst van 2011, wat nog een jaar (!) gaat duren, nog prima uit de voeten moeten kunnen zonder enige content updates, ben je wat mij betreft kunstmatig over-over-optimistisch.
Het gaat er hier niet om dat het spel "niet leuk" zou zijn. Het gaat er hier om dat er kritiek wordt geleverd op hoe bepaalde zaken gaan en anderen daar waardeloze reacties als "zeur niet" overheen gooien.Dakreal schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:04:
[...]
Gelukkig is het spelen van spellen nog steeds optioneel, als je het dus niet leuk vind, dan kun je altijd stoppen. (er vanuit gaande dat het geen verstopactie is van je sociale leven of dat je een "fix" krijgt door het te spelen)
Ja, anders houd het gezeur nooit op...blacktarantulaX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:58:
Sorry hoor, maar jouw posts zijn niet veel beter. Ik wil niet flauw doen, maar je klaagt nu zelf net zo hard.
Ik reageerde op iemand anders die zei dat hij sinds de beta speelt... Je hoeft geen hardcore speler te zijn om de ontwikkelingen te volgen. Dat doe ik namelijk al jaren.Meer to the point: waarom zouden we niet mogen klagen? Leuk dat ook jij sinds de beta speelt -dat voegt hier overigens weinig toe omdat de meesten die hier posten dat kunnen zeggen - maar je geeft ook aan dat je geen hardcore speler bent en het geeft me het idee dat je de ontwikkelingen over de laatste 3 jaar niet echt volgt.
Voor hardcore spelers is er misschien te weinig content. Voor normale spelers niet. Het is onmogelijk om genoeg content te maken voor hardcore spelers; dan zou het spel 100 euro per maand kosten.Na de Rift zijn er geen content toevoegingen meer geweest waarvan men heeft gedacht, wauw, dit is echt vermakelijk en hier kunnen we wel even mee voort. Het is gewoon ontzettend duidelijk dat er veel te weinig content is. Daarbij gaat het erom of de speler die continu speelt steeds genoeg te doen heeft, niet degene die steeds even stopt. Als je dan van mening bent dat we tot de herfst van 2011, wat nog een jaar (!) gaat duren, nog prima uit de voeten moeten kunnen zonder enige content updates, ben je wat mij betreft kunstmatig over-over-optimistisch.
Daarnaast komen er wel content updates voor herst 2011.
Laten we het hier inhoudelijk over het spel hebben, zonder continue te klagen dat Turbine/Codemasters faalhazen zijn, want dat weten we inmiddels wel.

[ Voor 4% gewijzigd door The End op 19-11-2010 15:33 ]
En jij mag wel gaan lopen blaten omdat mensen klagen dat er na Moria geen fatsoenlijke expansion meer uitgekomen is? Of het geval Mirkwood dat niet veel meer was als een veredelde boekupdate?!? En een jaar na dato komt er een "f2p update" met lowlevel meuk en één area zonder instance cluster dat endgame spelers met moeite 1 week kost om uit te spelen? Vergeet even de fail van gerehashde classic content. Op de eerste poging heel Helegrod HM op 1 avond? Fail. Fail. Fail.The End schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:07:
[...]
Prima dus als je 'hardcore' speler wilt zijn, maar dan moet je dus ook niet zeiken als er op een gegeven moment niks meer te doen is.
Zoals anderen lopen te verkondigen dat je het spel niet hoeft te spelen hoeft er ook niemand dit topic te lezen. Hoef je je ook niet te ergeren aan mensen die om het spel geven en ongezouten hun mening verkondigen. Turbine is de weg kwijtgeraakt na Moria en nog steeds zoekende...Leuk dat hij ingame helpt, maar ik lees alleen dit topic en ken hem verder niet. Ik vind het altijd leuk om dit topic te lezen, totdat ik een van zijn posts lees....
On topic: ik ben wel benieuwd naar de nieuwe raid; volgens de informatie die bekend is zou deze zich afspelen in de tunnels onder Isengard wat ik nu betwijfel. Het instance cluster zal wel in Enedwaith komen... alhoewel dat ook geen zak meer uitmaakt danzij het fantastische instance join panel.
Hoewel ik vind dat base stats relatief weinig bijdragen aan je char heb ik toch al heel wat puntjes besteed aan stats op diverse chars (had ik er maar 1 ipv 6
Verder doe ik toch niks met mn punten en voor een expansion wil ik best geld betalen.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
- MueR

Misschien moeten ze die ook eens in de aanbieding doen
En nog een interview: http://www.tentonhammer.c...s/rise-of-isengard-reveal
Voor iedereen die nog hoop had op nieuwe landmass vóór Fall 2011

[ Voor 48% gewijzigd door TAA op 19-11-2010 16:44 ]
Verwijderd
Lelijk, ik heb gisteren net een zooi op mn main gegooid. Maargoed, dat is altijd met aanbiedingen (net als RL).
Tevens, nog even inhoudelijk op de reactie van Muer; ik vind het zelf ook merkwaardig om iets over Isengard te melden, terwijl dat nog een jaar gaat duren. Daar word ik persoonlijk meer geirriteerd van dan blij. Dat ligt aan mij, weet ik. Ik ben een semi-hardcore Lotrospeler sinds de launch, maar dit gaat wel lang duren.
LotrO heeft wel een eigenschap dat spelers het spel tijdelijk tot definitief verlaten vanwege de end-content. Die is nooit goed geweest na SoA. Ik heb hierdoor veel kinmates/bekenden verloren. Ik zie mezelf niet tot volgend jaar gerefurbished instances te doen, maar gelukkig heb ik veel chars om dat op te vullen. Daarnaast speel ik nog consolegames, dus ik zal niet doodgaan.
Verwijderd
Anyway, OT: ik heb er verbaasd over dat RoI nu al is aangekondigd, het duurt nog een jaar, en er is nog helemaal niets te vertellen. Ja, dat we naar Isenguard gingen wisten we al wel. Als je nog niets kan laten zien, waarom dan nu al aankondigen?
Nieuwe PvMP area is erg nais, maar eerst zien dan geloven. En het gaat dus allemaal nog wel een tijdje duren. Nja, genoeg andere games in de tussentijd zullen we maar denken.
Ik vind het prima, maar ik heb een klacht ingediend. Daar heb ik dan weer het recht toe.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:47:
MueR weet perfect waar ie het over heeft, en heeft altijd een gefundeerde mening, en jarenlange ervaring. Als er iemand het recht heeft om te klagen is hij het wel.
On topic:
Dit weekend weer verder met mijn Hunter. Hoop eindelijk de lvl 20 te halen! kan ik eindelijk rondrijden op een deftige mount. Ben nu in de "Shire" best wel een mooi gebied met een hoop mooie plekken.
Kijk er iig al naar uit
- MueR
Verwijderd
Hello x, thankyou for your ticket. If y we do not support free to play accounts. He will need to raise a ticket in order to get his issue seen to. Regards, GM Caligan.

- MueR
Gewoon een mail sturen naar dat adres dus. Laat hen je maar verder helpen.For issues with your Codemasters Online player account general and billing issues such as credit card or Paypal payments, login or password problems please e-mail cogsupport@codemasters.com
Net bij Eplaza voor €4,25 SoA + MoM Compilation Pack incl. 30 dagen gametime opgepikt voor m'n F2P account. Eigenlijk had ik me voorgenomen om op dat account eens te kijken hoever je kunt komen zonder een cent uit te geven maar ja, dat moet dan maar op m'n US account
- MueR
heb alleen deze gevonden via google (http://dme.guildlaunch.com/)en nog een paar maar die zag er beetje dood uit.
weet iemand hier nog een kidship NL only.
Verwijderd
Echter nu ben ik in de war door de namen Turbine en Codemasters... zijn er nog verschillen in de 2 uitbaters? Moet ik specifiek een Europese client downloaden? Ik heb nu een account bij Turbine en dus ook de game via lotro.com gedownload. Is dat verkeerd, gaat dat werken? Moet ik per see bij Codemasters?
Op de Codemasters site staat trouwens ook nog van alles over maandabonnementen, betalen, en dat soort dingen...
Help. XD
Codemasters = uitbater van de EU servers
De clients zijn specifiek voor de uitbaters; met de US client kun je dus niet op de EU servers spelen. Er zijn wat voor- en nadelen aan het spelen op of de US of de EU servers.
De voor mij belangrijkste verschillen:
+ US servers krijgen de updates altijd eerder; meestal een dag of 2 tot een week maar soms wil het ook wel eens langer duren (1x 3-4 weken en de laatste update 2 maanden als gevolg van juridische problemen)
+ de latency is een stukje hoger naar de US servers (20ms tegen 150ms)
+ op de EU servers zijn de spelers meer gericht op onze timezone
Succes met het maken van je keuze! In de startpost kun je zien op welke servers een aantal mensen van hier voornamelijk spelen!
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Verwijderd
(Ook wel jammer dat mijn "standaard naam" al in gebruik is als accountnaam bij Codemasters
Verwijderd
Misschien krijgen we wel in de lente duinland, anders vraag ik me af hoe we daar dan komen.
Ben nu voorlopig even f2per, heb qpack voor enedwaith gekocht om r even mee zoet te zijn tot World of Warcraft Cataclysm. Vind lotro beetje saai worden( na 3 weken 3dagen paar uur en wat minuten gespeeld te hebben) XD. Vind het als nog appart dat ik nog steeds een noobje ben.
Ik lees net deze reactie van Turbine op het US forum:Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:10:
Had verwacht dat Isengard in de lente kwam en rohan in de winter.
Misschien krijgen we wel in de lente duinland, anders vraag ik me af hoe we daar dan komen.
Ik vraag mij af of er nog nieuwe gebieden bijkomen voor herst 2011...And finally, just because you know what's coming at the end of next year it doesn't mean there is nothing until then. We've already said we're hard at work on our first update for 2011 and we've spoken openly about new raids, the removal of radiance, and a revamp of the Legendary item system. All of this and more is planned before Isengard releases in the fall.
Verwijderd
Ik vond zelf dat de aankondiging van Isengard voor herfst 2011 veel te vroeg en een beetje een open deur - na een jaar zonder noemenswaardige update ga je toch niet aankondigen dat de volgende expansie nog een jaar op zich laat wachten? Ze hadden beter wat specifieker kunnen aangeven dat er nog wat in het vat zit voordat Isengard uitkomt
Ben in ieder geval erg benieuwd naar de komende periode - ik heb het idee dat F2P en de revamped classic instances behoorlijk wat extra interesse hebben gegenereerd, veel van mijn oude (ex-)kinnies zijn iig terug gekeerd
Aangezien aangekondigd is dat RoI 3 nieuwe zones, weten Dunland, Gap of Rohan en Isengard, zal bevatten is er niet veel ruimte om zuidwaards uit te bereiden.The End schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:16:
Ik vraag mij af of er nog nieuwe gebieden bijkomen voor herst 2011...
Ik denk dat ze voornamelijk focus zullen leggen op revamp van classic instances en SoA areas lvl30-50. Daarnaast is er begonnen met een nieuwe class overhaul (fix, nerf whatever), werken ze aan removal of radiance (revamp van Watcher, DN en DG) en het LI system. Turbine heeft ook een survey gedaan naar hobbies dus wie weet doen ze daar nog iets mee.
Dus nee, ik geloof niet dat we complete nieuwe zones zullen zien voor Fall 2011.
Wat ik op zich niet erg vind. Vermaak me nu toch het meest met de classic instances e.d. dan dat ik in Enedwait quest. Heb pas op 2 van de 6 chars de boek quest gedaan en verder amper wat quests in het nieuwe gebied. De incentive om te questen is er niet voor me als ik niet kan levellen.TAA schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:03:
[...]Dus nee, ik geloof niet dat we complete nieuwe zones zullen zien voor Fall 2011.
Ik denk dat met een revamp van meer classic instances mensen weer genoeg bezig gehouden worden tot de grote uitbreiding. Vind het ergens wel jammer dat je voor de revamped instances vnml skirmish marks als reward krijgt en niet echt unieke rewards per instance. Voor helegrod en annuminas hebben ze dat wel slim gedaan met een armour set. Aan de andere kant... ik vind gewone skirmishes snel saai worden dus zo kom ik toch op een leukere manier aan mn marks!
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Ben ook blij met de SM voor de classics; gewone skirmishes hebben voor mij te veel een grind character om me daar echt mee te vermaken. Bovendien, met een mannetje of 15 Thorog neerhalen in een half uurtje voor ruim 800 SM is toch veel leuker
Verwijderd
dat was me ook opgevallen - welke instance kun je nu het beste doen voor die superior third marks?TAA schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:44:
Alleen het gebrek sup 3rd mark drops in Helegrod HM's vind ik jammer;die moeten ze snel toevoegen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
- MueR
Overigens is er mogelijk/waarschijnlijk een exploit gaande in de school, ik heb nu tweemaal een invite gekregen terwijl het instance al afgewerkt was maar ik kreeg beide keren toch een superior mark uitgekeerd zodra ik het instance inging. Nu is de (uiterst behulpzame) speler die mij die invite stuurde van Russische afkomst en de daarmee opgeworpen taalbarriere verhinderd me om te begrijpen wat er nu aan de hand is. Niet dat ik een probleem heb met gratis marks, maar ik heb geen behoefte aan exploits.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Dank je welbotoo schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:46:
Het makkelijkste is wmb de 3-mans School en Library (Mirobel, Eregion). 2 per dag en het duurt niet lang
Nah, die lichtjes zijn verschrikkelijk.MueR schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:49:
Die kleine Barrows instance (Thadur) is ook behoorlijk rap.
Ik heb hem 2x gedaan, de 1e x hadden we ongeveer 15 pogingen nodig voor die lichtjes, de 2e x was het first try. Was echt een WTF-momentje die 2e x.
Mjah, dat was iig de tactiek die we de 2e x hanteerden.TAA schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:18:
spoiler:Misschien helpt het als je weet dat je ze alleen hoeft te aggro'en binnen een bepaalde tijd?
- MueR
The Dutchies of Middle Earth. NL only. De website is nog in ontwikkeling lijkt het. De Kinship is redelijk actief en behulpzaam. Ik speel daar sinds kort onder de naam Hertog.icegodd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:59:
ik ben opzoek naar kidship voor eu withywindle:
heb alleen deze gevonden via google (http://dme.guildlaunch.com/)en nog een paar maar die zag er beetje dood uit.
weet iemand hier nog een kidship NL only.
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
Verwijderd
Vage situatie allemaal.
Toch nog een kort vraagje... welke klasse lijkt het meeste op een Warrior van Wow? En dan met name het tanken? ^^ Gewoon interesse.
- MueR
Zeker als je, zoals ik, bijna altijd de Fervour stance gebruikt.
Verwijderd
Met een Guardian kun je wel iets meer dan alleen tanken en tegenhoudenDavio schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:27:
Mjah, tanken en dan alleen kunnen tegenhouden stond mij niet echt aan, dus ik heb voor Champion gekozen. Maar dan is het wel lastiger om te solo'en in bepaalde gevallen omdat je kwetsbaarder bent.
Zeker als je, zoals ik, bijna altijd de Fervour stance gebruikt.
Dat geloof ik graag, maar qua DPS leg je het natuurlijk wel af tegen een Champ.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:03:
[...]
Met een Guardian kun je wel iets meer dan alleen tanken en tegenhouden
Champ is gewoon een beetje de barbarian van het stel en dan is Guardian eerder een paladin.
En dan praat ik in Diablo II termen, want dat is makkelijker voor mij.
Om een voorbeeldje te geven: mijn guardian kan zonder problemen drie van de elite Uruks nabij Gathburz (naam ff kwijt) tegelijk afwerken zonder in problemen te komen, met mijn champ is dat toch wel ff anders
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Meer Morale is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing, maar ze kunnen wel heavy armour aan, dus misschien kan dat al iets uitmaken?
Verwijderd
Niet echt, een Guardian heeft gewoon meer 'o crap' skills om zichzelf te buffen/healen (zoals bijvoorbeeld Pledge). En zoals Botoo al aangeeft, traited Overpower geeft een hoge single target damage (ook leuk in de Ettenmoors). Solo 'Sword and Board' gaat ook prima, lagere DPS maar heel hoge survivability bij multiple mobs tegelijkDavio schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:55:
Kan je je Champ niet zo statten dat dat een minder groot probleem is, dan?
Meer Morale is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing, maar ze kunnen wel heavy armour aan, dus misschien kan dat al iets uitmaken?
Maar 't verschil tussen champ en guard is ook niet heel erg groot, champ is vooral wat AoE betreft superieur aan elke class, guard wat survivability betreft samen met de warden aan de top denk ik
.
Verwijderd
Uiteindelijk een ticket geopend via lotrosupport.codemasters.comVerwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:32:
Hoe open je nu tickets als F2P account? Die optie is er toch helemaal niet? Ik heb op mijn lifetime een ticket geopend voor een f2p account welke de riding skill had gekocht toen de store niet goed werkte vanmiddag, hem dus niet kreeg maar wel zijn punten kwijt was. Ik kon op het f2p de optie niet vinden om een ticket te openen, heb ik nu van een gm deze reactie:
[...]
3 dagen later een reply gekregen dat ze niet kunnen zien dat ik de skill 2 keer heb gekocht en dat ik het item gewoon ontvangen heb. Ik krijg overigens WEER het advies een ingame ticket te openen wat niet kan als F2P.
Ik heb nu maar een lijstje met ontvangen+uitgegeven TP meegestuurd waaraan je ziet dat ik 95TP mis maar dat hadden ze ook wel even zelf kunnen nagaan natuurlijk. Lekkere support voor mensen die geld aan je game uitgeven
Ok dat is dus de laatste keer dat ik iets koop in de store wat zwaar is afgeprijst, dat maken ze dus gewoon binnenkort gratisThe Lone-lands quest pack is now free to all players!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 21:20 ]
Verwijderd
Iemand enig idee wanneer die live gaan in Europa? Zou wel handig zijn om de Wild Hunt speed quest te doen voor die tijd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een VIP account en daar heb ik geen enkel probleem mee, alles werks zoals het hoort. 3 weken geleden heb ik een 2e account aangemaakt, ook VIP.
Het viel me op dat als ik op 'mijn account' klikte ik een foutmelding in de store window kreeg 'System unavailable, please try again later'.
Goed ik een paar dagen gewacht, maar het bleef zo, ook werden in-game behaalde punten niet in de shop vermeld, de teller bleef op 0 staan. Op mijn COG account pagina staat dat 2e account wel als VIP aangemerkt.
Ik een ticket aangemaakt, gedetailleerd het probleem uitgelegd, na een uur werd het ticket gesloten en de GM had erin gezet dat TP's pas aan het einde van de maand bijgeteld worden. Zal best, maar waarom was dat niet zo bij mijn andere VIP account? En ..het was geen antwoord of oplossing voor het issue dat de LOTRO store niet werkt op dat account. Ik een nieuw ticket aangemaakt met vermelding naar de voorgaande. Ticket gesloten met een bericht van een GM: 'Ik moet wachten tot ik een email bericht krijg, dan worden punten bijgeschreven
Nou heb ik gelukkig redelijk veel geduld, maar weer werd het probleem genegeerd.
3e ticket aangemaakt en weer uitgelegd wat er aan de hand is. Na een tijdje ticket gesloten met de vermelding: 'sorry, kan u hier niet me verder helpen' ( dat was echt het bericht, in Engels uiteraard )
Goed...ik dacht: Zal wel, ik stuur wel een e-mail naar support.
Na een dag kreeg ik een e-mail terug met de vermelding dat het probleem is ontstaan omdat ik voor beide accounts hetzelfde PayPal account heb gebruikt, en dat mag niet.
Eureka! Probleem opgelost..(dacht ik)
Ik een nieuw PayPal account aangemaakt, niet gekoppeld aan dezelfde credit card als bij mijn andere PayPal account, en dat nieuwe account aan mijn 2e VIP account gekoppeld.
Maar nee, geen verandering, LOTRO store onbereikbaar op dat account.
Ik dus weer een mail teruggestuurd met vermelding van het eerdere mailtje en wederom een duidelijke omschrijving van het probleem.
Krijg ik een reply terug: "U kunt Turbine Points kopen op uw Codemaster account pagina"
*facepalm*
Iemand een idee wat ik verder nog kan doen? Ik sta op het punt om het op te geven en dat 2e account gewoon te laten schieten ...
Anyway, er is een mail adres voor als je klachten hebt over ingame GM support. Ik heb hem even niet zo snel voor handen maar ik weet dat MueR hem uit z'n hoofd weet dus die kan het je zo vertellen
Verwijderd
Klachten over in-game support....misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar het stadium van in-game support was ik allang voorbij en klagen bij de baas vind ik niet nodig, daar schiet je meestal toch weinig mee op, ik zou graag willen weten of er een andere weg is om dit probleem opgelost te krijgen omdat niemand van support ( in mijn uitleg staat ook dat ik via e-mail om support heb gevraagd, niet alleen in-game ) snapt of leest wat het probleem nu eigenlijk behelst...JohnnyV76 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:06:
Waarom wil je 2 VIP accounts hebben?
Anyway, er is een mail adres voor als je klachten hebt over ingame GM support. Ik heb hem even niet zo snel voor handen maar ik weet dat MueR hem uit z'n hoofd weet dus die kan het je zo vertellen
- MueR
Ik heb er een aantal voor jeJohnnyV76 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:06:
Waarom wil je 2 VIP accounts hebben?
Algemene klachten over GMs: lotrogmreport@codemasters.com
Account / Store support: cogsupport@codemasters.com
Customer Service Manager: krijg je niet
[ Voor 14% gewijzigd door MueR op 25-11-2010 14:24 ]
Hehe prachtigMueR schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:23:Ik heb er een aantal voor je
Blub
Verwijderd
Nee daarom, dacht misschien dat meer mensen het hadden. Ben een tijd met SoA en een maandje of 2 met MoM subscriber geweest. Foutje in mijn voordeel denk ik dan maar.rik86 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:13:
mee gedaan aan beta of zo? vroeger vip geweest?
Verwijderd
Het begon op 19 november toen de store bugde toen ik de riding skill wilde kopen, mijn punten waren weg maar ik kreeg het item niet. In de nacht op de 20ste had ik dezelfde skill opnieuw gekocht.
- Eerst een ticket ingediend met een ander account omdat het F2P account geen ticket kon openen, en dit ook in het ticket uitgelegd. Dit ticket werd gesloten met de melding dat ik het ticket moest openen vanaf het account zelf.
- E-mail gestuurd naar custservice, die zeiden dat ze niks voor me konden doen en ik moest maar een ticket ingame openen of op lotrosupport.codemasters.com
- Ticket geopend op lotrosupport.codemasters.com die werd gesloten met de melding dat ze maar 1 purchase konden vinden op 19 november en dat ik het item ook ontvangen had. Dit bleek dus wel te kloppen omdat het daar een uur vroeger is en ik het item voor de 2e keer kocht om 00:58 op de 20ste
- Ticket door mij heropend met een hele berekening van gekregen/gekochte punten en wat ik had uitgegeven.
- Ticket werd gesloten door een andere GM met een standaard reply dat ze geen support geven aan F2P accounts
In deze ticket stond dat ik eerst punten zou moeten kopen en dan maar ingame of daar een ticket te openen. Dit had ik dus al gedaan en dat stond ook in die berekening
Ja, ik ben noob. Maar we worden steeds wijzer.
Blijkbaar krijgen ze de patch pas volgende week dinsdag van Turbine, dus ze kunnen er nog niet eens mee aan de slag.
Verwijderd
zojuist dit spel es geinstalleerd. Welke server raden jullie me aan?
Dit topic is gesloten.
Als je wil dat je character terugkomt in de startpost, stuur dan even een DM naar MueR met de naam van je character(s) en de server waarop je speelt.