The Lord of the Rings Online - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste
Acties:
  • 162.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:09
MueR schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:12:
Dat ga ik niet meer terug kunnen vinden. Turbine heeft toevallig net een week geleden hun forum opgeschoond (joost mag weten waarom ze dat doen maargoed) en alle oudere posts weggemikt. Die uitspraak werd gedaan toen iemand een vacature spotte bij Turbine voor een microtransactions manager, een jaar ofzo geleden.
Dat zal wel iets langer dan een jaar geleden zijn geweest, aangezien ze een jaar (-4 dagen) aankondigde DDO F2P te maken, dan zal je lang daarvoor toch iemand moeten aannemen daarvoor.

Linkje op tweakers.net:
nieuws: Turbine werkt aan nieuwe mmo-game met microtransacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Heh, zag het net op nu.nl (verbaas me dat het nog niet op tweakers staat). Maar goed, ook een spel waar ik niet meer terug hoef te komen.

Voordat het gerant begint dat het positief kan zijn, in mijn ogen wordt je altijd genaaid met een microtransactie systeem. Ten eerste, voor belangrijke items moet je gaan dokken. Ten tweede, de lollers/goldseller/complete retards hebben vrij toegang om je spel te vergallen. Vergeet niet, een creditcard is voor veel van deze idioten een stok achter de deur.

Maar goed, niet verbazingwekkend dat het zo kort is nadat Turbine is over genomen door WB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:55
White Dust schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:00:
Maar goed, niet verbazingwekkend dat het zo kort is nadat Turbine is over genomen door WB.
Ik kan je met 100 procent zekerheid zeggen dat het niet door Warner Bros is gekomen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Het succes van DDO f2p in US zal wel dé grote aanleiding geweest. Al word je echt niet goed van de DDO-store mails die ze rondsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
blacktarantulaX schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:38:
Achterhaald abbo systeem? Vind ik niet, je betaalde gewoon een bedraag aan ze en je kon gewoon de game spelen, niets meer en niet minder, gewoon zoals het hoort...
Vind ik wel: 9 van de 10 MMORPG spelers maakt geen gebruik van alle facetten van de game. PvP, raiden, instances, endgame etc, zijn zaken waar een minderheid van de gamers warm voor loopt.
de meeste spelers spelen online alsof het een singleplayer RPG is, waarbij het af en toe eens iemand anders tegenkomen of het gevoel hebben 'niet alleen te zijn' meerwaarde heeft.
waarom deze spelers niet tegemoet komen met een systeem waarbij ze specifiek keuzes kunnen maken over wat ze wel en niet willen en waar ze dus wel of niet voor betalen?

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Omdat het enige wat ze door geen "VIP" te worden missen, PVP is. Verder moeten ze alsnog overal voor dokken. Ik durf te wedden dat ze nog meer gaan betalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als ze hardcore spelers zijn, worden ze VIP. Als ze extreem casual zijn, is free of premium wel aardig. Maar op momenten zoals dit ben ik wel erg blij dat ik lifetime heb. :P Ik zie wel meer games waar ze zo'n model hebben. Alleen zijn de non-VIPs wel extremer gelimiteerd in LotRO (max 5 gold, etc).

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
@ MueR Hoe zo dan? Ik kan het zo 1,2 3 niet vinden op het speciaal ingerichte forum van turbine, maar vanaf/ voor welke content moet er straks betaald worden?

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
krakbracket schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:28:
@ MueR Hoe zo dan? Ik kan het zo 1,2 3 niet vinden op het speciaal ingerichte forum van turbine, maar vanaf/ voor welke content moet er straks betaald worden?
Vooralsnog kun je alle content spelen als je maandelijks betaald of een lifetime hebt. Geen garanties voor de toekomst natuurlijk (ach... voor MoM en SoM moest je ook al betalen).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
krakbracket schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:28:
Ik doel meer op nieuwe spelers. Die moeten straks ineens quest packs gaan kopen om te bepalen of ze het uberhaupt leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

MueR schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:26:
[...]

Ik doel meer op nieuwe spelers. Die moeten straks ineens quest packs gaan kopen om te bepalen of ze het uberhaupt leuk vinden.
Volgens mij krijgen de 3 startgebieden gewoon quests voor de free players. Daar ben je met een week of 2 wel doorheen. Dat is precies dezelfde tijd als je nu ook krijgt om te bepalen of je het leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litpho
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:47
Kunnen de spammende idioten in Laurelin GlobalLFF dan eindelijk hun abonnement opzeggen en toch om aandacht blijven zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Ja, maar nog maar 1x per 5 seconden of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Don't know. In de vergelijkingstabel is de 'chat' gelimiteerd voor premium en free, en unlimited voor VIP. Wat dat precies inhoudt, weten we nog niet.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Tells zijn in ieder geval gelimiteerd; lijkt me dat dat ook voor channels zou kunnen gelden...
What type of in-game mail, chat, and auction restrictions do Free players have?
Free players can send in-game mail less frequently than Premium players and VIPs. Free players can use in-game chat but cannot send more that one tell every 5 seconds. Free players can bid and buyout auctions in the Auction House but cannot post items. These restrictions can be removed at any time in the LOTRO Store buy purchasing the corresponding items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grote minpunt aan de aankondiging vind ik de lange wachttijd voordat we weer een uitbreiding krijgen, verder denk ik dat het geen heel slechte zet van ze is. Ook niet voor ons als spelers, ze zullen hier vermoedelijk een hoop extra geld mee binnenhalen, dus waarschijnlijk ook mee uitbreidingen, aangezien de niet VIP-spelers ook voor de free-content-updates moeten betalen.

Zolang ze er maar geen betere spullen in gaan stoppen dan in het spel gewoon te krijgen zijn door te spelen, en ook geen gear die gelijkwaardig is aan bijvoorbeeld HM jewelry, dan is 't volgens mij geen enkel probleem. Minder grinden, dus meer tijd om aan leukere dingen te besteden. Heb je 't geld er niet voor over, doe je gewoon hetzelfde zoals je nu speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoor ineens ook heel veel mensen (ook in de kin) roepen dat ze nu dan toch nog maar even snel een lifetime abbo gaan aanschaffen. Dit op zichzelf zal al een leuke inkomstenboost geven.

T is jammer dat er tot de herfst geen nieuwe content komt maar aan de andere kant... ben nog wel even bezig met mijn burglar die gister lvl59 is geworden. Eerst naar 65 en dan weer de mirkwood instances van een ander perspectief beleven. Leuke is dat er veel kinnies zijn die met een alt van rond lvl58/59 spelen dus we doen nu al af en toe de moria instances samen. Zomer komt er aan dus zal ook wel wat minder activiteit betekenen dus mooi de gelegenheid om mn burglar leuk aan te kleden en voor de f2p update mn chars rustig maxxen... wat deeds doen hier en daar en de regelmatige kinraids. Genoeg om me bezig te houden :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat was bij mij ook de grootste bummer, geen nieuwe content tot in de herfst. Gelukkig is BG nog vrij nieuw bij ons, maar voor de rest zit ik vaak een avond gewoon wat te chatten en doe ik niets. Heb nu ook een nieuw spel dat ik wat meer speel. We zien wel.

Een vriend van mij is blij met f2p. Hij had geen geld voor lotro en kan nu toch wat spelen. Kan met hem een char in lotro levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lointje schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:25:
Kan met hem een char in lotro levelen.
Kijk en ook dat kan leuk zijn lijkt me, zo kom je alle oude gebieden weer eens tegen na de revamp, bijv. de "nieuwe" rep-quests in Lonelands en Bree, etc. En al op lowlvl skirmishes doen enzo.

Ik ben zelf nu een beetje bezig met mn tweede char serieus wat te verbeteren en quests af te ronden (vind het nogal leuk om zoveel mogelijk quests te doen, ook al leveren ze niets meer op ). Deze heeft gisterenavond bijv. b6c8 voltooit en ook nog eens de cloak of shadow and flame gewonnen :o. Daarnaast kan ze natuurlijk nog veel Moria instances gaan doen, maar daar een groep voor vinden is al een quest opzicht :-). Ik blijf het toch jammer vinden dat alleen GS en HoC in Moria gedaan worden (en dan heb ik het helemaal niet over Annuminas en Barad Gularan, want dat blijven nog steeds mooie instances, ook op high lvl), rest is echt sporadisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Rfce op 07-06-2010 12:40 . Reden: typos ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben nu in de kin best wat mensen net onder lvl60 zitten en de afgelopen dagen als GS, FG, Forges 2x en HoC gedaan. Als we eenmaal naar mirkwood gaan dan zullen we op een gegeven moment wel vaker SG e.d. gaan doen maar moria instances blijven ook op lvl65 nog best leuk. Goed om DP, medaillions (voor bijv. settings) en af en toe een zeldzaam sieraadje mee te pikken. Bovendien is het natuurlijk ook aan jezelf. Als je een paar dagen van te voren een raid inplant voor een moria instance dan weet ik zeker dat ie vol komt!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:38:
Als je een paar dagen van te voren een raid inplant voor een moria instance dan weet ik zeker dat ie vol komt!
ja weet ik wel, maar ik kan/wil niet van te voren gaan plannen wanneer ik ga gamen... maakt ook verder niet zo veel uit, het kost gewoon wat meer tijd om een run te doen...
Van t weekend alleen dus alleen ff gisterenavond online geweest (was echt te mooi weer om binnen te zitten), maar goed om te weten dat jullie deze komende weken gaan doen, ik zie ze wel in de kin-chat langs komen 8)

edit:
Gisteren eindelijk Tier5 van de ranger-quests voltooit... pfff ik kan die 3 quests nu echt wel met de ogen dicht volbrengen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Rfce op 08-06-2010 11:57 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo mijn RK wordt langzaam beterder, zit tegen de 5k morale aan en 10k offence :)

Afhankelijk van welke gear ik aantrek kan ik mijn morale nog hoger krijgen, maar dan is mijn offence veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Originally Posted by Frelorn
If you are not a VIP you will not be able to enter the Ettenmoors on either side.
(http://forums.lotro.com/s...ostid=4709670#post4709670)
Dit lijkt me voor veel mensen met hun bedenkingen over de toekomstige F2P populatie een goede zaak. PvP is vaak iets dat een bepaald soort publiek aantrekt waar veel (RP) spelers niet op zitten te wachten.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Nu maar hopen dat ze dit ook waar maken en het ook niet in de store gooien. Wat dit antwoord ook min of meer uitsluit; alleen lifetimers & mensen met een subscription plan kunnen de Moors in.

Als het echt te gek wordt met de F2P'ers weten we waar we kunnen schuilen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Ja in de lvl 65 gebieden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Het is niet meer dan logisch dat PvMP niet toegankelijk is voor spelers die gratis spelen. Wat zou er gebeuren als iedereen met een gratis accountje PvMP kon doen?

Vanaf level 10 mag je al als creep naar binnen, een freep moet level 65 zijn of wordt levend opgegeten. Je zou dus een enorme hoeveelheid creeps krijgen (omdat dit zoveel toegankelijker is) en de balans zou compleet zoek raken.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Daar kom je per definitie geen FreePlayers tegen... Hooguit wat Premiums die komen lopen klagen hoe slecht lotro wel niet (geworden) is. En die kun je dus in de Ettens ontlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Level 50+ is al voldoende om vervelende f2p-ers te ontlopen, dwz compleet Moria en Mirkwood. Vrij groot gebied dus zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Om eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot F2P realiteit wordt. Ik heb al meer dan 5 buddies die het spel dan willen uitproberen, of kunnen gaan spelen omdat ze dead broke zijn op dit moment. Twee van mijn buddies zijn dus dead broke, en ze zijn 'very thrilled' op het nieuws. Ik mis ze. Misschien dat ik LotRO weer wat vaker ga spelen dan, want nu is het wat saai in m'n uppie.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Tot welk level kan je dan eigenlijk als free player spelen? (Met passende gebieden + quests natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Asskicker schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:01:
Tot welk level kan je dan eigenlijk als free player spelen? (Met passende gebieden + quests natuurlijk)
Qua quests kun je ongeveer tot level 20 spelen. Daarna heb je alleen toegang tot de epic questline van Volume I dacht ik. Maar dat is niet voldoende om verder te levellen. Als je verder wilt levellen zul je moeten grinden (of quest packs kopen). Verder is de limiet volgens mij level 50 voor F2P, maar dat weet ik niet geheel zeker.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
The Flying Dutchman schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:05:
[...]Qua quests kun je ongeveer tot level 20 spelen. Daarna heb je alleen toegang tot de epic questline van Volume I dacht ik. Maar dat is niet voldoende om verder te levellen. Als je verder wilt levellen zul je moeten grinden (of quest packs kopen). Verder is de limiet volgens mij level 50 voor F2P, maar dat weet ik niet geheel zeker.
Niet waard om te downloaden dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Asskicker schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:23:
[...]

Niet waard om te downloaden dus :(
Wat verwachtte je dan? :) De pure Free Player-versie is heel vergelijkbaar met de trialversie van LotRO. Alleen zit er dan geen tijdslimiet aan verbonden en kan je beetje bij beetje bijkopen als je wou.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Trinsec schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:36:
[...]

Wat verwachtte je dan? :) De pure Free Player-versie is heel vergelijkbaar met de trialversie van LotRO. Alleen zit er dan geen tijdslimiet aan verbonden en kan je beetje bij beetje bijkopen als je wou.
Toch wat meer dan dat, eigenlijk gewoon heel het spel met cashshop en pvp, dungeons eruit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Maar je krijgt heel het spel... Je moet er alleen wel voor dokken. :+

Dat is het geval met elke free-to-play game die ik ken. Wil je voorbij een bepaald punt: dokken.
Wil je beginnen op een bepaalde lokatie: dokken.
Wil je... dokken.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Trinsec schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:10:
Maar je krijgt heel het spel... Je moet er alleen wel voor dokken. :+

Dat is het geval met elke free-to-play game die ik ken. Wil je voorbij een bepaald punt: dokken.
Wil je beginnen op een bepaalde lokatie: dokken.
Wil je... dokken.
Dat is bij de meeste f2p MMO's net niet, alles is zowat gratis maar dan hebben ze wel een cash-shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asskicker schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:01:
De 3 startgebieden incl quests zijn gratis, zover ik weet zit daar ook de eerste (lowlvl) instance/dungeon ook in (Othrongroth, ofwel The Great Barrows). Kortom dit zijn best heel veel quests (vooral in Bree) en als je ze allemaal af hebt denk ik dat je rond lvl22 zit. Kortom al meer dan voldoende om mee te beginnen.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Asskicker schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:29:
[...]

Dat is bij de meeste f2p MMO's net niet, alles is zowat gratis maar dan hebben ze wel een cash-shop.
Hangt er van af welke MMO's je hebt bezocht, natuurlijk. :) Een enorm duidelijk voorbeeld van pay-per-area is Wizard 101.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn duidelijk concepten maar kijk eens op de laatste screenshot, 2008? Dit is dan duidelijk al een lange tijd in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik hoop eigenlijk toch wel in de beta te komen.. kan ik in ieder geval nu al bepalen of ik stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Sorry hoor, maar wat voor argumenten heb je om te stoppen? Geen lijkt mij, aangezien bestaande spelers (dus ook lifetimers) bijna geen enkel nadeel hebben bij het nieuwe systeem... Dit is nou al vaak genoeg gezegd. En dingen als 'ze hebben beloofd nooit micropayments te implementeren en nu doen ze het toch!!' zijn geen argument, maar ge-troll.

[ Voor 15% gewijzigd door Evano op 16-06-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Omdat ik geen vertrouwen meer heb in Turbine. Ze gaan naar een F2P constructie toe omdat ze daar nog wel geld uit kunnen halen, want schijnbaar verdienen ze niet meer genoeg aan subscriptions. Daarbij negeren ze voor het gemak alle harde beloften die ze in het verleden gemaakt hebben. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze het zelf veroorzaakt hebben.

Turbine is ontzettend veel spelers kwijtgeraakt door hun eigen stomme beslissingen en koppigheid. Voor de Moria beta was er al weerstand tegen radiance. De beta testers waren al bezorgd over de hoeveelheid grind die er voor nodig was en hoe dat van invloed zou zijn op de playerbase. Er werd al voorspeld dat er veel mensen weg zouden gaan omdat ze het gewoon niet zien zitten bij elke uitbreiding weer opnieuw hun characters opnieuw van een middelmatige set armour te moeten voorzien omdat ze anders niet mee kunnen.

Dat ze bij de release van Moria met radiance werkten was tot daar aan toe, daar zat wel wat nut in. Het voorkomen dat mensen binnen een dag of twee al bij de Watcher zaten was wel een goede zet. Wat absoluut geen goede zet was, was het systeem in stand houden en uitbreiden bij DN en later BG. Daarvoor was er overduidelijk te veel weerstand. Dit keer niet van beta testers, die over het algemeen heel zeikerig zijn, maar van een groot deel van de volledige playerbase. Toen al hadden ze moeten inzien dat er misschien wel een kern van waarheid in die kritiek zat. Dat hadden ze moeten uitzoeken, maar hebben ze niet gedaan.

Dan de volgende teleurstelling waardoor veel mensen weg zijn gegaan; de beloofde legendary items. Het concept zoals geadverteerd is leuk. Een wapen dat met je meegroeit, wat je kan aanpassen naar je eigen wensen. De realiteit bleek anders. Je bent afhankelijk van een dosis geluk, wat voor sommige characters gewoon niet lijkt te bestaan. Ik zeg hier overigens heel specifiek characters, niet mensen. Het bleek haast onmogelijk een wapen te vinden wat echt aan jouw wensen voldeed. Daar hielp de hoeveelheid XP die nodig was om je uiteindelijke legacies te krijgen en de reforges waarbij legacies werden toegewezen ook niet bij mee. Behalve die grind was er ook nog de relic grind. Aan eerdere posts van mij kan je vast afleiden hoe ik die vind. Wederom was Turbine doof voor de kritiek, klachten en suggesties.

Bij de release van Mirkwood, ruim een jaar na Moria, kregen we eindelijk een verandering aan het falende LI systeem. Nieuwe legacies kreeg je voortaan op levels 10, 20 en 30, in plaats van 10, 30 en 50. Daarbij werd ook de hoeveelheid benodigde XP teruggeschroefd. Je zag sneller of een wapen nog potentie had. Helaas hebben ze daarbij, wederom onder felle kritiek van beta testers, besloten om wapens bij de start mindere legacies mee te geven en de upgrades van die legacies te beperken. Een veelgevraagd item werd namelijk eindelijk geintroduceerd: de mogelijkheid om zelf legacies te upgraden.

De grootste bron van ergernis, frustratie en misschien zelfs woede onder een aantal spelers was toch wel het plotseling kwijtraken van "hun" legendary item. Met de sprong naar level 65 zijn plots de oude wapens een stuk minder effectief. Zelfs First Age wapens, zogenaamde eeuwenoude wapens van de hand van grote Elfen- en Dwergensmeden uit de oorlog tegen Melkor, werden makkelijk afgedaan ten faveure van een stukje rommel wat je toevallig vond op een Orc. Er zijn mensen die weken, zelfs maanden hebben gedaan over het vinden van een fatsoenlijk Second Age wapen, laat staan de veel minder verkrijgbare First Age wapens. Mijn vriendin heeft er een treffend stukje over geschreven op haar blog.

Mede door bovenstaande punten is Turbine veel spelers kwijt geraakt. Mensen hadden niks meer te doen. Volume III was een farce, een questline die voornamelijk gericht was op tijdrekken. Een nieuwe skirmish er bij, misschien een uurtje of vijf gameplay in totaal. De hoeveelheid nieuwe content is gewoon teleurstellend. Dan hebben mensen drie keuzes: op dezelfde manier doorgaan, een alt starten, (al dan niet tijdelijk) stoppen. Dit laatste kost Turbine geld.

Nu komen ze dan met een "grote" aankondiging, na maanden van stilte: we gaan Free2Play. Nou yippee. Microtransaction galore, voor elke scheet geld uit je kloppen. Want denk maar niet dat die 500 punten die je als VIP krijgt voldoende gaan zijn hoor. Een shop waar je perks kan kopen, zoals een manier om sneller je slayer deeds te doen, maps naar locaties in de wereld, extra vault space, zelfs goud. Ja, goud ja. Je kan met je punten je house maintainance te doen, zodat je geen zuurverdiend ingame goud hoeft uit te geven.

En dan is er nog de community. Free2Play games staan nou eenmaal niet bepaald aangeschreven als games met een goede community. Als ik Archlord als ervaring mag gebruiken is dat ook terecht. Nu kan Turbine wel zeggen dat er limieten aan die accounts worden gesteld, maar als ze eenmalig een enkele maand subscription kopen zijn ze daar ook van af. Nog altijd goedkoper als een WoW accountje zeg maar. Ik vrees dat de hoeveelheid abuse in de chat behoorlijk omhoog gaat.

Zeker op Laurelin en de andere RP servers zal de community te lijden hebben van deze beslissing. Nu zijn er al te veel malloten die echt heel snel een non-RP server moeten opzoeken omdat ze alle immersie verpesten met hun constante gejammer. Als er straks (zoals Turbine en CM hopen) heel veel mensen naar LotRO komen, gaan er gegarandeerd een portie door CM onze kant op gedirigeerd worden, want die server is op dat moment misschien minder vol. Een extra partij schreeuwlelijkerds in Bree zitten we niet op te wachten.

En dan is er nog dit: Turbine is onbetrouwbaar. Ze hebben bezworen geen microtransactions in LOTRO te doen. Nu doen ze het plotseling wel, maar bezweren ze nooit "exclusieve" spullen verkoopbaar te maken. Denk hierbij aan raid gear, ladingen goud, levelups en weet ik wat nog meer. Wie zegt dat ze zich daar aan houden wanneer ze weer extra geld willen hebben?

Dat Codemasters een partij dieven was wisten we al langer. We betaalden sinds het begin meer voor minder (lorebook, mylotro, een "schoon" forum zonder mensen die alleen maar komen stoken) en Turbine is die kloof alleen maar groter aan het maken door de start van MyLOTRO Lotteries. Dit laatste is natuurlijk niet Turbine's schuld, hulde dat ze dingen op een leuke manier weggeven aan spelers. Het begon ook onschuldig met stapels blueberry pie enzo. Tegenwoordig zijn het de veel te weinig droppende Symbols of Celebrimbor (tenzij je Johnny heet :P). Codemasters weigert al ruim twee jaar om iets dergelijks te maken. Heck, ik heb nog altijd een XML feed draaien met de status van de servers omdat Codemasters zijn feed niet wil/kan maken.

Nee, ik heb geen zin in Free2Play. En nee, dit was nog lang niet alles, ik hou nog een paar dingen over voor een later tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
Geweldig, nieuwe info over de aankomende update:

http://www.tentonhammer.c...10/lotr-heads-south-at-e3

Weer geen nieuwe group content.. Waar blijven de nieuwe raid instances of zelfs maar group instances...
Nu gaan ze alle instances scalable maken, geweldig, die had ik nog maar 100x gezien... :/

Ik heb de afgelopen heel erg weinig gespeeld maar dit zet me toch niet echt aan het denken om weer terug te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
There are also some new features that will be introduced with the Volume III: Book II update. Turbine Executive Producer Kate Paiz explained one of the most notable ones to us with a new system that will allow the dungeons of LotRO to scale by level. This will allow players to return to older dungeons such as The Great Barrows and experience it all over again at an appropriate level. Loot will also scale, so there should be plenty of shiny items to go around

Dat vind ik wel een heel erg pluspunt trouwens. Hoop dat ze het echt goed implementeren want het lijkt me leuk om weer eens de rift te doen waarbij de mobs on-level zijn en het weer een echte uitdaging is ipv er met een zooi lvl65s doorheen te raggen.

En Muer... Je klinkt gewoon erg lotro moe. Je hebt met alles wel gelijk maar je belicht alleen de negatieve dingen terwijl lotro ook zoveel leuke dingen heeft. Ben zelf ook wel wat kritisch over F2P en de negatieve dingen die het met zich mee kan brengen maar ik zie ook het voordeel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
och, als dat scalen, incl loot, goed zal zijn, dan wordt Helegrod, CD, de Rift en zo ook weer leuker om te doen, dus op zich is dat niet zo erg :) - Ik hoop alleen dat de rewards inderdaad goed meescalen en ze wel nieuwe instances blijven maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik ook wel bezorgd ben over de ontwikkelingen van Turbine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
rik86 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:37:
och, als dat scalen, incl loot, goed zal zijn, dan wordt Helegrod, CD, de Rift en zo ook weer leuker om te doen, dus op zich is dat niet zo erg :) - Ik hoop alleen dat de rewards inderdaad goed meescalen en ze wel nieuwe instances blijven maken...
En dit snap ik dus niet zo goed? Waarom zou je oude instances willen blijven doen? Helegrod heb ik redelijk vaak gezien en we gaan nog steeds terug, rift ook erg vaak gezien en maar niet te spreken over The Barrows, Fornost, Annuminas, CD en Urugarth. Ik kan ze wel dromen. Wat is dan de uitdaging als je toch alle tactieken al weet? Dan is er toch totaal geen uitdaging meer? The Rift deden we on level ook in 2 avonden op ons gemak..
Dat zal echt niet veranderen op 65 denk ik.

Dit is gewoon weer typisch iets om ons proberen binnen te houden zonder nieuwe content te hoeven maken. Waarom geen nieuwe raid content? Of desnoods 6 man instances die leuk zijn? Het duurt nu nog minstens driekwart jaar voordat we dit hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ach, ik heb mijn verwachtingen lange tijd geleden al flink teruggeschroeft. Ik rekende er al veel langer op dat we pas eind van dit jaar nieuwe content zouden zien. Ook F2P geruchten waren toch vrij hardnekkig.

Ik blijf erbij dat F2P wel eens een positieve wending aan dit spel kan geven omdat ik verwacht dat het nieuw leven in deze game gaat blazen. Hoe nieuwe spelers zich gedragen hangt ook van een groot gedeelte af van het gedrag van de huidige spelers. Daarnaast verwacht ik eigenlijk dat het spel niet interessant genoeg is als je niet betaald, dus mensen die niet willen betalen, die zullen binnen enkele weken weer verdwenen zijn vermoed ik. En hoeveel last hebben we nu eigenlijk van mensen die de trial van twee weken spelen?

Verder kijk ik wel uit naar de nieuwe content. Ik verwacht dat het gebied klein zal zijn, kleiner dan Mirkwood misschien wel, met minder quests enzo. Maar het is toch weer een nieuw gebied om te exploren en al met al vind ik dat eigenlijk nog het leukst. Ook zullen er wel weer de nodige aanpassingen zijn aan allerlei game mechanics, wat een uitbreiding ook altijd weer interessant maakt om te kijken wat dat te bieden heeft.

We zullen zien, mijn verwachtingen zijn laag, maar ik ben positief gestemd over de toekomst van Lotro.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
JohnnyV76 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:36:
En Muer... Je klinkt gewoon erg lotro moe. Je hebt met alles wel gelijk maar je belicht alleen de negatieve dingen terwijl lotro ook zoveel leuke dingen heeft. Ben zelf ook wel wat kritisch over F2P en de negatieve dingen die het met zich mee kan brengen maar ik zie ook het voordeel ervan.
Leg dan eens wat positieve punten uit? Ik zie ze namelijk echt niet meer:

[list]• Sinds Moria (November 2008) hebben we welgeteld 4 content updates gehad, waar je zelfs Lothlorien eigenlijk niet mee mag tellen omdat deze bij de release gepland was, maar door eigen falen niet op tijd af was.
• We hebben 1 nieuw gebied gekregen, wat ongeveer acht uur gameplay is.
• Skirmishes zijn er bij gekomen. Die waren de eerste paar weken (of voor sommigen maanden) leuk, daarna was de lol er toch ook wel grotendeels af.
• Je bent verplicht ad nauseum Sammath Gul te runnen als je een second age weapon wil hebben, de droprate is dusdanig laag dat je nauwelijks kans maakt en kan komt de Legendary Lottery nog.
• Barad Guldur is misschien wel de slechtste raid ooit;[list]• De Gauntlet is ok, de eerste 20 keer ofzo
• Durchest is matig
• Durchest naar Twins is een ramp
• De Twins zijn irritant (mede door de lag die er permanent schijnt te zijn) en niet bijster spannend
• Twins naar Lieutenant is helemaal timesink ftw
• Lieutenant is wel grappig. Een pluspuntje op een instance vol rotzooi.
• Je moet elke baas in een hard mode doen omdat ze niet creatief genoeg waren meerdere bazen te maken
• Legendary items zijn enkel legendary in de hoeveelheid geluk en grind die nodig is
• Radiance heeft een hoop mensen er toe geleid hun alts te laten voor wat het is, plus iedereen draagt dezelfde cookie-cutter build. Variatie moet van cosmetics komen :/
• PvMP heeft sinds de release van het spel (ruim 3 jaar geleden) geen update meer gehad (Delving of Fror is geen PvMP, dat is PvE)

Doe mij eens wat positiefs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niet om vaak te blijven doen, maar ik zou 't leuk vinden om nog eens Rift en Helegrod op normale moeilijkheidsgraad te kunnen doen ipv er snel doorheen rennen omdat je zoveel lvl's hoger bent. Helemaal omdat 't een raid is waarvoor je geen radiance nodig hebt, dus alle lvl 65's mee zouden kunnen gaan;

Je hebt nu maar 1 raid, waar én heel veel radiance nodig is, en de moeilijkheidsgraad hoog is, en waar wipen ook niet aan te raden is. Iets meer variatie die mogelijk is, zou leuk zijn, ook omdat er een gebrek is aan andere lvl 65's instances. En tuurlijk, het vervangt het feit dat er geen nieuwe instances/raids bij komen echt niet, maar 't geeft wel de mogelijkheid tot wat meer raiden.

En ik vind persoonlijk BG wel een leuke raid, iets te veel adds, en de twins en durchest omwisselen als bosses was qua moeilijkheidsstijging, in ieder geval op normal mode, wel handiger geweest volgens mij.

En 't willen van een 2nd age dat heb ik al lang geleden op gegeven, 't is geen doel voor me, wel leuk en handig om te hebben, maar de voordelen ervan zijn redelijk miniem.

En een positief punt:
- Skirmishes, en ja voor alle content geldt dat je 't na een tijdje gezien hebt, dus dat als negatief punt van skirmishes bestempelen vind ik een beetje flauw. Is maar 1 echt nadeel aan, dat is dat 't een ideale grind-manier is
- De 3-mans instances zijn leuk, en ja, de HM's zijn lastig, maar ja, anders is 't ook geen HM

Wat echt mist is een instance als CD/Urugarth en eigenlijk zou een lair-raid als de watcher ook welkom zijn. Daarnaast vind ik 't inderdaad wel echt steeds meer een grind worden, dus focus ik me niet meer zo op alts;

Maak Virtues account-overkoepelend, radiance armour-onafhaneklijk en legendarys een mindere grind, dat zou heel veel schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Misschien het vissen? Werkt heel ontspannend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
rik86 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:21:
- De 3-mans instances zijn leuk, en ja, de HM's zijn lastig, maar ja, anders is 't ook geen HM
Moeilijk :? Ik heb die HMs blind eerste poging kunnen doen met een Warden, Captain en LM.
Maak Virtues account-overkoepelend, radiance armour-onafhaneklijk en legendarys een mindere grind, dat zou heel veel schelen
Virtues account-wide zou inderdaad veel schelen. Laat de virtue levels maar unlocken op level basis (indien je het op ten minste 1 character op rank 10 hebt). Bijvoorbeeld op level 55 alle virtues op 8.

Radiance moet direct weg. Als je content wil gaten, doe het dan achter een quest chain (bijvoorbeeld: complete all normal mode quests in the instance cluster). Content gaten achter een arbitrair nummertje wat je constant voor alle chars moet bijwerken is funest. Niemand wil echt graag een instance ad nauseum doen omdat ze anders niet kunnen raiden.

Legendary items moeten ze gewoon waarmaken wat ze beloofd hadden. Niet bij elke expansion alles weg moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ik ben eigenlijk wel falikant tegen het account-wide maken van character development. Dat is zoeken naar een oplossing van een probleem dat geheel anders opgelost zou moeten worden. Account-wide virtues zou iets zijn waar ik flink van zou balen. Ik vind een beetje grinden helemaal niet erg, dat hoort toch een beetje bij een MMO. Je moet echter wel een duidelijk doel voor ogen hebben (x keer y doen, dan is het klaar), er moeten variatiemogelijkheden zijn (zowel met x, y en z bereik ik mijn objective, dus ik kan kiezen) en het moet niet te gek worden (250 tomb robbers neerleggen vind ik redelijk, 1900 skirmish marks voor een legendary item tier upgrade, waar je vervolgens ook nog eens een stuk of 20 nodig hebt per LI vind ik niet redelijk).

edit:
Om het even op 2nd age legendary items toe te passen: stel dat iedere boss in alle Mirkwood instances (behalve misschien dan Sword Halls, die instance is écht veel te gemakkelijk) een redelijke kans zou hebben om een symbol te droppen (zeg 33% kans dat het symbol dropt van een boss), dan zou ik me met plezier storten op de 2nd age LI grind. Laat voor degenen die raids doen een symbol voor 1st agers droppen in BG (ook met normale drop rates).

[ Voor 23% gewijzigd door The Flying Dutchman op 17-06-2010 12:14 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wardens zijn overpowered.. dat weet iedereen :P

Ik denk dat je het allemaal veel te serieus neemt Muer. Je hebt het maar over grind en lottery e.d. maar je HOEFT geen 2nd age reforged wapen te hebben met de perfecte legacies om alle instances en raids te kunnen spelen. Third Age wapens zijn er genoeg en het is echt niet moeilijk om een leuke te vinden met goede legacies. Mn 5e char is nu lvl64 dus nog 1 level en ik zie er echt niet tegenop om SG runnetjes te doen. Nog iets meer rad en ik kan ook mee met DN. Ik heb al mn chars behoorlijk goed equipped vind ik zelf en heb niks als grind ervaren. Wat wel grindy aanvoelt is het maxxen van je virtues maar zelfs al zou je die niet maxxen dan nog kun je alle content spelen.

Geniet gewoon van het samen spelen met kinnies of lach je rot als je met een PUG groep mee gaat en mensen doen stomme dingen. Kijk eens om je heen en waardeer de mooie omgevingen en ga niet als een lore-hugger op RK heksen-jacht maar laat ze lekker doodgaan als ze hun aggro niet onder controle hebben. Erger je niet aan de globallff (globalspam) maar zet de vervelende mensen op /ignore of ga het channel uit.... of lul gewoon een keer lekker slap mee.

Als je echt niet meer weet wat je moet doen als je inlogt omdat je vindt dat er te weinig content is speel dan gewoon een poosje niet. Kans is groot dat je het warme gevoel weer krijgt als je terug komt of wellicht bedenk je dat je veel eerder had moeten stoppen (Can I have ur stuff?)

D'r is genoeg fun in lotro en het is voor een deel ook wat je er zelf uithaalt natuurlijk. Als je per se op elk char het allebeste wapen wilt hebben dan kan ik me voorstellen dat je gefrustreerd raakt maar met alle symbols die ik gewonnen heb gebruik ik nog steeds op elk char goede Third Age items en soms nog hele goede First Age lvl 59/60 items. Ik geloof niet in 2nd age lvl65 spul en dat maakt het een heel stuk relaxter. Wellicht win ik er daarom zoveel. Wie weet heb ik een keer mazzel met de LI lottery en heb ik een pats wapen maar zo niet jammer dan en heb ik altijd mn goede Third Agers nog.

Zoals ik al zei... je bent volgens mij gewoon even LOTRO moe.... Ga even wat anders doen een poosje en kijk dan of je het weer leuk vindt en geef F2P en de content die dan uit komt een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

http://rpg-exploiters.com/news/lotros-new-zone-enedwaith/

Zo te zien is het nieuwe gebied wederom niet al te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik hoef ook niet op elk character een perfect l65 2nd age wapen te hebben, dat heb ik al lang opgegeven. Dat had ik al opgegeven in Moria. Ik wil op mijn Warden een goed wapen hebben, de rest is een redelijk wapen meer dan voldoende. Heck, mn Loremaster gebruikt niet eens een legendary weapon in de main hand (enkel het book).

Idem dito met virtues. Ik zorg op mn Warden dat ik het leeuwendeel van mn virtues op 10 heb. De rest kan me ook niet meer boeien. Te veel grind voor een minimale boost, ik red het makkelijk zonder die extra 200 morale van Valour.

En nee, ik kan niet gezellig even gaan spelen met kinnies of pugs. Men wil ad nauseum SH doen om die vervloekte radiance te krijgen, of Dungeons om een deed gebaseerd op random luck te completen. De globallff spammers moeten gewoon allemaal direct doodvallen, of gebanned worden, mij om het even.

Als ik werkelijk LOTRO moe ben heeft Turbine het goed verkloot. Ik heb veel te veel energie in dat spel gestoken om stilletjes te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:07:
De globallff spammers moeten gewoon allemaal direct doodvallen
Echt... je neemt het allemaal VEEL te serieus.
En ook SH met je kinnies kan leuk zijn. Ga met een andere groep of probeer het solo of met 1 man of doe het normaal maar klets onderwijl gezellig met mensen op TS en voor je het weet is de instance klaar.

En nogmaals... je hebt met het meeste wel gelijk hoor maar je kunt er ook heel anders tegenaan kijken allemaal en dan is het allemaal zo erg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik vrees dat ze Midden-Aarde op deze manier nooit zullen (kunnen) realiseren. Hebben ze enig idee wanneer ze rond willen zijn? Want met dergelijke kleine stukjes wereld, gaat het nog immens lang duren. Liever ineens een ferme lap content, dan deze kleine dr*lletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Ik gebruik nog steeds first ages hoor, met de perfecte legacies en genoeg punten om ze ook allemaal te maxen. natuurlijk kostte het tijd en was het niet de eerste die goed was, maar nu wel.
Verder baal ik ook van zo weinig nieuwe content, skirmishes vind ik niks. Ach ja m'n 2e alt is bijna raidklaar, kan ik lekker varieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga even niet reageren op bovenstaande verhalen, ik vermaak me na 3 jaar nog steeds prima (non stop), neem het allemaal zoals het is en dat bevalt prima....

Ff over het pocket-item voor de burglar... welke vinden jullie geschikte items? Even niet gelet op PVP.
Ik heb momenteel Miner's Charm (18 will, 29 fate, 18 agil, 2 stealth, 7 vit, 116 evade), Charm of Avoidance (19 agil, 19 vit, 19 might, 122 parry/evade/block) en sinds kort

Glass Flask (SG HM)
+22 Will
+182 Maximum Power
+70 Fate
Deze is met die 70 fate wel lekker voor inc power/moral.

Onderstaand zou ik nog graag willen, maar nog geen geluk gehad met runs:

Ornate Copper Sphere (rare drop, skum rechts, ook pas 1x zien droppen, maar toen waren we met 6 burglars :'( )
+20 Will
+164 Maximum Power
+20 Might
+20 Agility
+2 Stealth Level
+126 Parry Rating

Miniature Brass Anvil (rare drop, HoC)
+20 Might
+20 Agility
+20 Vitality
+126 Evade Rating
+126 Parry Rating
+756 Melee Defence Rating

[ Voor 6% gewijzigd door Rfce op 17-06-2010 15:52 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lastig te zeggen, hangt van de rest van je stats af, is dat ding wat in FG dropt, memorial plaque volgens mij, niet ook erg goed?

ik zou zelf Brass Anvil of Glass Flask gebruiken, maar hoe vaak krijg je klappen? die melee def is niet zo zinnig als je weinig gemept wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik86 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:20:
zinnig als je weinig gemept wordt ;)
Tjah idd, in groepen wordt je weinig gemept, en mocht het zo zijn dat druk je op je 50% evade skill (Touch and Go, indien nodig nogmaals na een Ready and Able)... Ik heb nu idd the glass geslot.

Die plaque is idd ook niet zo slecht:

Memorial Plaque
+20 Will
+98 Maximum Power
+20 Might
+20 Agility
+16 Vitality
+101 Evade Rating
+101 Block Rating

[ Voor 6% gewijzigd door Rfce op 17-06-2010 16:27 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op lotrolife zijn wat screenshots verschenen van de LOTRO store:

Afbeeldingslocatie: http://www.lotrolife.com/img//quests/lotro_store/lotro_store_additional_character_slot_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lotrolife.com/img//quests/lotro_store/lotro_store_additional_character_slot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lotrolife.com/img//quests/lotro_store/lotro_store_additional_vault_storage.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lotrolife.com/img//quests/lotro_store/lotro_store_head_helmet.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lotrolife.com/img//quests/lotro_store/lotro_store_purchase_history.jpg

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat je je wel moet beseffen is dat een aantal teksten regelrecht van DDO wegkomen zodat de beschrijving nergens op slaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja vooral bij de voorlaatste screenshot klopt er geen hol van wat bij het plaatje staat geschreven.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Eigenlijk ben ik maar gedeeltelijk blij met die scalable instances. Ik zie het zo gebeuren dat de "opkomst" bij die oude instances lager uitvalt dan gedacht en dat de enige oplossing waaraan Turbine denkt Inspired Greatness o.i.d. is, dat ze het een soort van solo faceroll festijn maken om mensen te lokken.

Die screenshot van de Lotro store zegt me niet zo veel want de prijzen zijn nog niet bekend (zijn trouwens niet proportioneel variabel)...

Ook al blijf ik nog steeds vinden dat je een beetje zeurt MueR, geef ik toe dat vergeleken met "the old days" kwaliteit in zijn geheel dramatisch is gedaald. Maar dat vind ik echt geen reden om te stoppen. 3 jaar geleden wist ik gewoon dat Lotro voor mij mijn definitieve mmo zou worden, dat zet ik niet zomaar overboord. Daarnaast zijn er nauwelijks alternatieven qua MMO's. Er zijn de afgelopen jaren heel veel mmorpg's verschenen die van te voren werden gezien als de nieuwe standaard (AoC, Aion, noem maar op), maar zijn daar gewoon niet in geslaagd. Dan maar WoW? Lijkt me een retorische vraag. Ik zal dus gewoon Lotro blijven spelen net zoals de meesten hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog wat info:

het nieuwe gebied:
Afbeeldingslocatie: http://www.lotrolife.com/img//quests/enedwaith/lotro_vol3_book2_map.jpg
Lijkt me net iets kleiner dan Mirkwood.

En wat key-features:
1.Enedwaith will go live with the Volume 2, Book 3 launch this Fall
2.VIP members will get access to the new area, the epic quest line associated with it and all the regular quests in the land
3.F2p will be able to travel in the new lands and complete the epic quest line, but they will need to buy the regional quest pack
4.Health potions, cosmetic clothing and crafting recipes can be found in new cash shop for the moment
5.No new Skirmishes will be added in this next content patch
6.The last feature coming with the new patch is DX11 support

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litpho
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:47
MueR schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:07:
De globallff spammers moeten gewoon allemaal direct doodvallen, of gebanned worden, mij om het even.
Turbine/Codemasters moet gewoon een paar globale channels onder eigen controle toevoegen, dan ben je ook van het gezeik "het is een user channel, dus alles mag" af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Tja, dat weigeren ze al twee jaar stelselmatig. Ik heb uitgebreide discussies gevoerd met Satine en de Customer Service Manager (baas van de GMs zeg maar) hierover, ze willen er gewoon niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:05:
ze willen er gewoon niets aan doen.
Tjah vreemd eigenlijk, implementatie lijkt me nihiel en de huidge channels zoals advice, lff en ooc zijn gewoon onder controle (op snowbourn althans).
Het is inderdaad heel makkelijk om te zeggen dat het een custom user channel is en daar in principe alles gezegt mag worden.
Maar goed ik heb diegene wat naar mijn mening de boel vervuilen gewoon op ignore staan, scheelt een hoop. Daarnaast kom ik deze personen dan direct ook al niet tegen in een fellowship.

edit:
Lees dit net op tentonhammer.com:
Enedwaith will introduce four new dungeons to the game that will be associated with the new epic storyline. Three of those dungeons will be solo instances and the fourth will be an open world dungeon, much like the Bree reputation dungeon of Haudh Iarchith. While there won’t be a focus on the group instance game with this update, Turbine representatives ensured us that new instances are on the books for the following update.
Kortom geen nieuwe fellowship instances, wat ik wel jammer vind... weer veel solo georrienteerd. Maar goed volgensmij is dit een free update (alla Forochel/Eregion voor de nu VIPpers) en komt er bij de nieuwe expantion weer voldoende materiaal.
Daarnaast dit:
he pricing for the quest hub content will range from $5 to $10 depending on the size of the content.
Tjah hoe ziet een questhub eruit... zijn dat alle quests van een kampje, of alleen een questchain?
Vervolgens dit:
The new content certainly looks interesting and the new land mass will provide between 80 and 200 new quests.
Dit zijn aardig weer wat quests, al vindt ik het verschil tussen 80 en 200 wel erg groot :+

[ Voor 51% gewijzigd door Rfce op 18-06-2010 14:22 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er geen nieuwe instances zijn naast die van de epic quest line. Zonder level cap raise zie ik het er het nut niet echt van om 80 tot 200 quests te gaan doen omdat je er dan niks voor terugkrijgt, in instances is het nog wel leuk maar om nou 200 pickup-and-return quests te gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Rfce schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:33:
[...]

Dit zijn aardig weer wat quests, al vindt ik het verschil tussen 80 en 200 wel erg groot :+
Zou het misschien zo kunnen dat er een kleine quest pack komt (80 quests) en een complete quest pack (alle 200 quests)?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de discussie over de komende F2P verandering met gefronste wenkbrauwen gevolgd.

Aan de ene kant ben ik het wel eens met MueR. Persoonlijk maak ik mij ook een beetje zorgen over de veranderingen die komen gaan. Ik speel zelf ook op Laurelin en ik ben inderdaad bang dat er een heleboel zogenaamde '12 year olds' zullen komen. Ook ben ik bang dat de nieuwe zones kleiner gaan worden in verband met die content packs.

Aan de andere kant zijn er ook een heleboel positieve punten die buiten beschouwing worden gelaten. Ik ben zelf redelijk nieuw in Lotro (ben pas 3 maande geleden gestart) en ik snap af en toe de bakken met kritiek op Turbine niet helemaal. Voorlopig hebben ze twee uitbreidingen (okee, Siege of Mirkwood is kleiner) uitgebracht in de tijd dat Blizzard er maar één heeft uitgebracht, en dat met een kleiner ontwikkelteam. Akkoord, Turbine brengt minder gratis content uit dan 2-3 jaar geleden maar die content hadden ze waarschijnlijk al lang af voordat het spel op de markt werd gebracht.

Ook lijkt Turbine een nogal afwachtende houding in te nemen met het hele F2P gebeuren. Zo heb ik ergens gelezen (kan een link geven als erom wordt gevraagd) dat ze gaan kijken hoe succesvol het gaat zijn. Als het succesvol is zullen we veel kleinere updates zien die sneller komen. Zo niet, dan komt er één grote uitbreidingen met Isengard.

Tenslotte ben ik ook blij dat ze de oude instances in Skirmish vorm gaan aanbieden. Af en toe was het als level 50 karakter onmogelijk om daar mensen voor te kunnen vinden omdat de helft geen eens van het bestaan van deze instances af wist!

We zullen zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

The Flying Dutchman schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Zou het misschien zo kunnen dat er een kleine quest pack komt (80 quests) en een complete quest pack (alle 200 quests)?
Wie weet. Alle VIP-players krijgen dan 80 quests gratis. Wil je de overige 120 quests doen kost je dat 1500 Points.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Moraxv schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:59:
[...]

Wie weet. Alle VIP-players krijgen dan 80 quests gratis. Wil je de overige 120 quests doen kost je dat 1500 Points.. :+
Dat verwacht ik niet eigenlijk... dan heb je gelijk je huidige player base tegen je. Maar wie weet...
Het kan overigens ook nog zo zijn dat ze quests van de huidige instances (die scalable worden) meetellen (en daarom het verschil tussen 80 en 120).

[ Voor 4% gewijzigd door The Flying Dutchman op 19-06-2010 13:29 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Wellicht dat het aan mij ligt, maar het gejammer dat ik over LotR => F2P hoor is niet alleen onvrede over F2P, maar ook over LotR in het algemeen. Als ik lees wat de knelpunten zijn dan denk ik als eerste "Jeez! Heb je het over een luxe probleem zeg...", niet makkelijk genoeg Legendary weapons, RAIDs die saai worden na 20x te doen, etc. Gewoon effe een vraagje, hoeveel uurtje LotR hebben jullie gespeeld sinds de release?

Het merendeel van de LotR spelers zijn geen fanatici zoals hierboven wordt beschreven, het zijn 'casual' gamers, die nooit alle content van LotR te zien krijgen. En dus nooit zijn uitgespeeld, dit is waar Turbine zich op richt, de 'end game' content is de 'carrot on a stick', net genoeg om de ezel het karretje voort te laten bewegen. Dat er een paar ezels zijn die daadwerkelijk de wortel te pakken krijgen is geen reden voor Turbine om die wortel op een hoog tempo te verbeteren. Het mag logisch wezen dat je als bedrijf je gaat richten op de zaken waarmee je de meeste klanten happy kan houden en niet een paar fanatici die je toch niet nooit kan bijbenen met content die het merendeel van je klanten nooit te zien krijgen.

F2P lijkt in het geval van LotR geen noodzaak, maar met DDO is gebleken dat dit een hoop meer inkomsten/spelers oplevert en dat is toch iets waar geen enkel bedrijf en zeker geen MMO bouwer nee tegen kan zeggen. Veel spelers betekent veel exposure en de perceptie dat veel spelers = goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moraxv schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:59:
[...]
Zover ik weet betaal je als vipper nergens extra voor. ALLEEN als er een expantion uit komt, net zoals NU dus ook is geweest met Moria en Mirwood... Daarnaast betaal je ook als je naast de 500 point wat je maandelijks krijgt, er meer wilt hebben.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Cergorach schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:04:
hoop geblaat vanuit eigen perspectief
Dat *jij* je nog steeds vermaakt ondanks dat er al een half jaar geen fatsoenlijke nieuwe content uit is gekomen wil niet zeggen dat iedereen die hier over klaagt per definitie "fanatieke ezel is die de wortel te pakken heeft gekregen".

In de basis van veel klachten ligt dat de game zich steeds meer ontwikkeld tot een noob-friendly online game waarin je alleen met andere spelers te maken hebt als je daar uitdrukkelijk voor kiest. Dat is iets dat veel mensen niet aantrekt die deze game juist spelen om samen met anderen zich te vermaken in Middle Earth.

En als we dan kijken wat er het afgelopen jaar gereleased is dan praten we over 1 6man en 3 3man en 1 raid die dermate gated is dat veel spelers hier niet eens aan beginnen. En nu niet beginnen over skirmishes; dat is geen content maar een zwak excuus hiervoor dat met minimale inspanning telkens weer (behalve in de aankomende update?!?) gepresenteerd wordt.

Voor de goede orde; ik vermaak me na 3 jaar nog steeds prima met deze game maar Turbine is niet heilig en na Moria hebben ze er een grote puinhoop van gemaakt. Met hun meest trouwe spelers als de grote verliezers.

Ach ja, nog een maand of 6 en dan komt er hopenlijk weer nieuwe group content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
TAA schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:51:
Dat *jij* je nog steeds vermaakt ondanks dat er al een half jaar geen fatsoenlijke nieuwe content uit is gekomen wil niet zeggen dat iedereen die hier over klaagt per definitie "fanatieke ezel is die de wortel te pakken heeft gekregen".

In de basis van veel klachten ligt dat de game zich steeds meer ontwikkeld tot een noob-friendly online game waarin je alleen met andere spelers te maken hebt als je daar uitdrukkelijk voor kiest. Dat is iets dat veel mensen niet aantrekt die deze game juist spelen om samen met anderen zich te vermaken in Middle Earth.
Ik speel heel weinig LotR ook al heb ik een lifetime subscription, dus ik ben zelf zeer zeker niet de gemiddelde LotR speler. Ga eens kijken naar wat markt onderzoek van computer games in zijn algemeenheid (en dan hebben we het over betalende spelers en geen illegale downloaders), dan zijn dat toch meestal mensen die 'casual' spelen. In MMOs zijn nog steeds veel meer solo spelers dan spelers die zich alleen maar bezig houden met groepen, zelfs games die zich specifiek richten op groepen (zoals DDO).

Turbine is zeer zeker niet heilig, maar het is een bedrijf gericht op geld verdienen en dat doe je door zoveel mogelijk betalende spelers te regelen tegen zo laag mogelijke kosten. Kennelijk helpt het hele F2P met meer betalende spelers. Er zijn zat games die amper tot geen gratis content updates uitbrengen, een aantal die dat wel doen, doen dat ook maar twee keer per jaar en dan wil er ook wel eens een update tussen zitten waar een gedeelte van de spelers niets of weinig mee kunnen.

Als je naar de geschiedenis van DDO kijkt dan had je het jaar voor de F2P versie ook een flinke inzakking van gratis updates. Voor die tijd had je nieuwe content elke vier maanden, na de F2P update heb je dat elke twee maanden. Een beetje hetzelfde wat nu gebeurt voor LotR, het laatste jaar een enkele update, daarvoor ook per vier maanden een update, wellicht hierna ook elke twee maanden een update. Zo te zien betekent meer geld meer updates, iets waar je toch blij mee moet zijn. En dat het jaar voor de F2P release weinig content wordt uitgegeven is niet heel vreemd, zo iets kost toch aardig wat werk om om te bouwen (en te testen).

Je hebt ook geen antwoord gegeven op mijn vraag hoeveel uur je heb gespeeld sinds de release van LotR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Cergorach schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:47:
Ga eens kijken naar wat markt onderzoek van computer games in zijn algemeenheid (en dan hebben we het over betalende spelers en geen illegale downloaders), dan zijn dat toch meestal mensen die 'casual' spelen.
MMOs zijn in dergelijke onderzoeken niet te vergelijken met online FPS games of zelfs RTS games. Daar zijn het gewoon te verschillende soorten games voor.
In MMOs zijn nog steeds veel meer solo spelers dan spelers die zich alleen maar bezig houden met groepen, zelfs games die zich specifiek richten op groepen (zoals DDO)
Dus hebben de mensen die een multiplayer game graag met andere mensen spelen maar gewoon pech en moeten ze zich maar aanpassen? Ze mogen niet klagen dat er geen leuke group content komt, alleen maar meer easymode single player content?
Je hebt ook geen antwoord gegeven op mijn vraag hoeveel uur je heb gespeeld sinds de release van LotR...
Ik heb de closed beta gespeeld en sindsdien vrijwel elke week een uur of 30. De laatste paar maanden bijna niet meer omdat het gewoon een saaie easymode singleplayer game is geworden, die met je ogen dicht te completen is.

Wij klagen niet over "luxeproblemen". Ik klaag over de schijnbare desinteresse vanuit Turbine voor loyale spelers, die al maanden vragen om een aantal knelpunten op te lossen, wat ze compleet negeren. Er word al anderhalf jaar geklaagd over Radiance en Legendary weapons. Zou het dan misschien tot de mogelijkheden behoren dat er iets mis is met het systeem? Of zijn het allemaal van die notoire zeikerds zoals ondergetekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
MueR schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:08:
MMOs zijn in dergelijke onderzoeken niet te vergelijken met online FPS games of zelfs RTS games. Daar zijn het gewoon te verschillende soorten games voor.
Zelfs bij MMOs wordt het merendeel van de content solo gedaan, juist het even spelen met anderen als je zin hebt is wat een hoop spelers aan trekt. DDO deed het heel slecht toen je voornamelijk met parties moest spelen, pas na (flinke) aanpassingen trok het aantal spelers aan.
Dus hebben de mensen die een multiplayer game graag met andere mensen spelen maar gewoon pech en moeten ze zich maar aanpassen? Ze mogen niet klagen dat er geen leuke group content komt, alleen maar meer easymode single player content?
Voor hoeveel uur multiplayer content gok je dat er nu is in LotR? Klagen mag altijd, netzoals dat het mag dat andere mensen daar een beetje de zenuwen van krijgen en gaan klagen over het klagen en dingen aandragen als 'feiten' en 'logica'... ;-)

Easymode is waar zeer zeker het grootse gedeelte van de spelers mee bezig is, hardcore spelers zijn maar een hele kleine groep klanten. Waarbij ik al eerder aangaf dat het niet te doen is voor een developer om voor 30 uur per week aan hardcore content te creëren. Dat lukt zelfs developers als Blizard niet en die hebben 10+ miljoen betalende spelers.
Ik heb de closed beta gespeeld en sindsdien vrijwel elke week een uur of 30. De laatste paar maanden bijna niet meer omdat het gewoon een saaie easymode singleplayer game is geworden, die met je ogen dicht te completen is.
Verwacht je daadwerkelijk 130 uur content per maand voor een bedrag van €15, of nog veel minder als je direct je life time membership heb gekocht. Ik ben net even gaan rekenen en je als je op de US servers bent gaan spelen en direct een lifetime subscription heb afgesloten ben je ongeveer €210 kwijt voor de afgelopen ~40 maanden, dat zo 5200 uur a 30 uur per week zijn, 4 euro cent aan entertainment per uur. In Europa ben je waarschijnlijk iets meer kwijt geweest ~€320, 6 euro cent per uur aan lotr entertainment. Daar kan Turbine toch niet tegen aan boxen! Daar kan je toch niet meer schappelijk over klagen!
Wij klagen niet over "luxeproblemen". Ik klaag over de schijnbare desinteresse vanuit Turbine voor loyale spelers, die al maanden vragen om een aantal knelpunten op te lossen, wat ze compleet negeren. Er word al anderhalf jaar geklaagd over Radiance en Legendary weapons. Zou het dan misschien tot de mogelijkheden behoren dat er iets mis is met het systeem? Of zijn het allemaal van die notoire zeikerds zoals ondergetekende?
Loyale spelers is iets heel anders dan spelers die extreem veel spelen. Voor loyale spelers is er elke keer een gratis update, de servers blijven in de lucht en zo nu en dan levert het iets extra's op. Maar veel spelers kosten alleen maar geld, meer tijd online betekent veel server verbruik en gaan door content heen alsof ze niets beters te doen hebben.

Dat geklaag, uit welke hoek komt dat, ga maar eens kijken, dat is in bijna iedere MMO een kleine groep spelers die niet gemiddeld te noemen is. En als de developer wat veranderd dan zijn er altijd mensen die daar weer wat over te klagen hebben of dat nu reel is of niet.

Het is natuurlijk heel logisch dat je heel erg geïnvesteerd bent in iets dat je leuk vind en/of veel doet. Het probleem is alleen vaak dat mensen dan oogkleppen op hebben en alleen maar hun situatie zien en niet die van anderen. Aan de ene kant klaag je over content die te makkelijk is, maar aan de andere kant klaag je over content die te moeilijk is (Legendary weapons). Zijn wapens echt zo legendary als ze zo makkelijk te produceren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Cergorach schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:55:
Voor hoeveel uur multiplayer content gok je dat er nu is in LotR? Klagen mag altijd, netzoals dat het mag dat andere mensen daar een beetje de zenuwen van krijgen en gaan klagen over het klagen en dingen aandragen als 'feiten' en 'logica'... ;-)
Shadows of Angma: Helegrod (4 uur), Rift (5 uur), Carn Dum (4 uur), Urugarth (3 uur), Fornost (3 uur), Garth Agarwen (2 uur), Annuminas (4 uur); 25 uur.
Moria; Forgotten Treasury (1 uur), Grand Stairs (1 uur), Forges (1 uur), Fil Gashan (1,5 uur), Skumfil (1,5 uur), 16th Hall (1,5 vreselijke uren), Dark Delvings (1,5 uur), Watcher (15 min); 8 uur 15 min.
Lothlorien: Battle for Lorien (30 min), Waterworks (1 uur), Mirrors (1 uur), Hall of Crafting (1 uur), Dar Narbugud (3 uur); 6.5 uur.
Mirkwood: Sword Halls (15 min), Warg Pens (30 min), Dungeons (1 uur), Sammath Gul (1,5 uur), Barad Guldur (3 uur, waarvan 2 uur timesink); 6.15 uur.
Dat maakt in totaal 46 uur. Dan heb ik het hier over instances, niet de groepquests die voorheen verplicht waren om je epic books af te ronden.
Easymode is waar zeer zeker het grootse gedeelte van de spelers mee bezig is, hardcore spelers zijn maar een hele kleine groep klanten. Waarbij ik al eerder aangaf dat het niet te doen is voor een developer om voor 30 uur per week aan hardcore content te creëren.
Je hebt denk ik een behoorlijk ander idee van easymode. Wat ik met easymode bedoel is wat ze sinds moria aan het doen zijn. Ze maken alles enorm gemakkelijk zodat iedereen binnen no time op max level zit. Mede door verlaging van de hoeveelheid benodigde xp, alles singleplayer mogelijk maken, zelfs met godmode indien het moet. "Hardcore" content is een beetje over de top benaming. Content mag moeilijk zijn. Je hoeft er niet direct eerste poging door te zijn.
Loyale spelers is iets heel anders dan spelers die extreem veel spelen. Voor loyale spelers is er elke keer een gratis update, de servers blijven in de lucht en zo nu en dan levert het iets extra's op. Maar veel spelers kosten alleen maar geld, meer tijd online betekent veel server verbruik en gaan door content heen alsof ze niets beters te doen hebben.
Sorry, de servers zijn up? Dat gaat niet over loyale spelers, dat gaat over betalende spelers. Daar betaal je immers voor. Het argument dat lifetime members niet mogen klagen omdat ze hun kosten er al lang uit hebben is ook niets waard. Je kunt op je vingers natellen dat een dergelijk aanbod maken gaat leiden tot spelers die hun investering er na x tijd uit hebben. Direct geld is veel interessanter voor het bedrijf, dan kunnen ze de opstartkosten meteen dekken (voornamelijk de technische zaken zoals servers). Als je dan tegen ze zegt dat ze geen recht tot klagen hebben, had je ze dat aanbod niet moeten doen.
Dat geklaag, uit welke hoek komt dat, ga maar eens kijken, dat is in bijna iedere MMO een kleine groep spelers die niet gemiddeld te noemen is. En als de developer wat veranderd dan zijn er altijd mensen die daar weer wat over te klagen hebben of dat nu reel is of niet.
Radiance klachten begonnen met een kleine groep ja. Er zijn niet veel mensen die mee mogen klagen in de alpha tests. Toch was dat zo'n 60% die er over aan het klagen was. Toen kwam de Moria beta. Er gingen meer mensen klagen, want grotere groep. Men werd verteld dat het allemaal wel mee zou vallen. Toen ging het live, nog meer klachten. Maar ik val in herhaling. Ik heb geen zin om constant de verschillende fases van testen en feedback te moeten uitleggen. Kort gezegd; er wordt al ruim 2 jaar geklaagd over radiance, ze luisteren alleen niet.
Het is natuurlijk heel logisch dat je heel erg geïnvesteerd bent in iets dat je leuk vind en/of veel doet. Het probleem is alleen vaak dat mensen dan oogkleppen op hebben en alleen maar hun situatie zien en niet die van anderen. Aan de ene kant klaag je over content die te makkelijk is, maar aan de andere kant klaag je over content die te moeilijk is (Legendary weapons). Zijn wapens echt zo legendary als ze zo makkelijk te produceren zijn?
Legendary weapons zijn geen content, laten we dat voorop stellen. Content zijn de zones, de instances, de quests. Legendary weapons zijn een gameplay element wat, net als radiance, crafting vernield heeft. In tegenstelling tot normale wapens, vereisen deze ontzettend veel geluk omdat alles random is. Je hebt zelf totaal geen keuze. Ja, ondertussen mag je kiezen tussen 2 legacies bij een upgrade/reforge. Dat heeft ook lang genoeg geduurd voordat ze dat deden. En geloof me, daar is ook in de alpha/beta over geklaagd met nul resultaat.

Je moet gewoon veel van die krengen af om er een te vinden die je bevalt. En heb je dat ding dan eindelijk, gaat de levelcap omhoog. Nu met Mirkwood was het verschil tussen een 60 FA of een 65 TA niet heel groot, maar dat is voornamelijk door een laffe expansion met maar 5 levels op de cap. Bij 10 levels ga je dat voelen en kan je hem dus weggooien. Dat is gewoon niet zoals geadverteerd. Beroepsleugenaar Steeffel heeft ons prachtige verhalen vertelt over wapens die je volledig kan aanpassen naar je wensen, wapens die met je mee levelen. Wat hebben we nu? Een loterij systeem waar je (misschien) 2 of 3 van de 5 legacies krijgt die je eigenlijk wel zou willen; zo niet, destroy and try again. Misschien dat ze zelfs wel op een redelijke tier zitten, zo niet; grind maar wat skirmish marks of doe Sword Halls een keer of 10, kan je weer zo'n leuke scroll kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze luisteren wel, maar ze kunnen niet alles omgooien omdat een groep iets niet leuk vindt. Je moet het ook van hun standpunt en de haalbaarheid bekijken.

Kijk naar radiance bv: Het geklaag kwam er omdat het te belangrijk was en je een giga-grind nodig had. Bovendien had je vaak pech en kon je telkens fout rollen op de coin. Radiance gaf een giga voordeel in elke instance, en in de ettenmoors.

Dus veranderen ze radiance met het hele hope/gloom gedoe. Nu is radiance belangrijk voor 3 instances: Vile Maw, DN en BG. Voor al de rest heb je geen radiance nodig en heeft radiance geen extra nut. (behalve dat het goed gear is, maar dat had je ook wel met de rift vroeger). De basic radiance instances vervangen ze door bartercoins voor iedereen zodat niemand superpech kan hebben met zijn rolls.

Kunnen ze radiance nu zomaar eruit halen. Het gaat maar moeilijk. In BG heb je bazen waar de gloom verhoogt naarmate het gevecht vordert, vooral in HM. Deze dingen moeten ook aangepast worden. Raiding was bedoeld als tiered raiding voor de "hardcore groep", terwijl de casual gamer alles kan doen behalve die gigaraids zonder over radiance te moeten inzitten. (Nu goed, het was ook wel tof vroeger dat je gewoon een alt kon loggen en meegaan naar de rift bv).

Legendary items: probleem was dat je te lang moest grinden tot je wist of het wapen goed had, had je dan pech met een tier, mocht je opnieuw beginnen.
Dus ze veranderen dat je op lvl 30 weet waar je staat met je wapen. Ook scrolls of empowerment om de tiers te verhogen. Hierdoor verlagen ze de basic tiers wel wat, anders heb je maar 2 scrolls nodig per wapen.

Nu persoonlijk had ik ook liever de legendary items anders gezien, meer legendary en iets dat meegroeit, beetje zoals je soldier nu. Kunnen ze dit nu gewoon omgooien? Niet echt. Het gaat wel, maar dan is er geen ruimte meer voor nieuwe content omdat de impact veel te groot is. Maar ik kan wel leven met het compromis moesten ze nu scrolls voorzien waardoor je een legacy kan vervangen door een andere (zowel pool A (meer coins/skirmish marks nodig als B). Dit wil zeggen dat na verloop van tijd je altijd het wapen hebt dat je wil. En je kan kiezen in het begin wat wapens te zoeken met goede beginlegacies en dan daarna 1 of 2 legacies te veranderen. Of je begint met een slecht wapen en verandert er alles aan. (dit is een idee van mezelf btw, en niet iets aangekondigd).

Ik speel nu zelf ook wat minder Lotro, speel wat andere spelletjes en log af en toe nog eens in om op wat orcs te meppen en met de kin te praten.

Ik zeg niet dat ik 100% tevreden ben van hoe lotro evolueert, maar ik snap ook wel dat niet alles zomaar kan. Ook gaan ze niet zomaar dingen aanpassen omdat sommigen het slecht vinden. In zo'n dingen kan je nooit iedereen plezieren. We zien wel hoe het evolueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Rfce schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Zover ik weet betaal je als vipper nergens extra voor. ALLEEN als er een expantion uit komt, net zoals NU dus ook is geweest met Moria en Mirwood... Daarnaast betaal je ook als je naast de 500 point wat je maandelijks krijgt, er meer wilt hebben.
Ik bedoelde dat we als VIP al een paar duizend Points krijgen bijgeschreven als het F2P wordt. Als de expansions ook met Points betaald kunnen worden (en waarom niet?) dan zouden de VIPpers nog steeds geen cent betalen. Dus die maandelijkse 500 Points zullen we toch moeten gaan besteden aan andere zaken zoals quests zodat we te weinig saldo hebben staan als de expansion uit komt en dus onze portemonnee moeten trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Lointje schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:01:
Ze luisteren wel, maar ze kunnen niet alles omgooien omdat een groep iets niet leuk vindt. Je moet het ook van hun standpunt en de haalbaarheid bekijken.
Ze luisteren niet. Geloof me, na een flinke tijd als Isengard tester kan ik je garanderen dat ze niet luisteren. De hoeveelheid bugs, exploits, pitfalls en weet ik wat die wij daar gemeld hebben waar ze vervolgens niets mee doen is schrikbarend. En laten we wel wezen, die groep testers hebben ze zelf met de hand uitgekozen, daar zouden ze toch naar moeten luisteren. Als van die groep driekwart zegt dat het een slecht idee is om $x te doen, is het waarschijnlijk een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Wat is $x?

Heb je trouwens getest bij Turbine of bij Codemasters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
$x is een willekeurig onderwerp. Isengard is het alpha test platform van Turbine. Codemasters heeft die mogelijkheid niet, omdat zij geen ontwikkeling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your mighty blow defeated The Lieutenant of Dol Guldur.

HM kill. :)

Deze middag was ook de eerste middag dat we HM probeerden, poging 6 was ie neer. :D Wel crap loot tho, maar dat is in heel BG zo. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van harte

is 't veel moeilijker dan normal mode? of vooral veel meer dread?

[ Voor 100% gewijzigd door rik86 op 20-06-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Grats Ltje. Volgens mij is het voornaamste probleem met hardmode het constante opletten dat je niet door het Fell Beast wordt gepakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hoe je het bekijkt. Technisch gezien is HM nauwelijks moeilijker dan EM, het enigste verschil is dread en het feit dat de failbeast langer rondloopt.
Andere kant is: technisch gezien vind ik EM ook niet heel moeilijk, het is puur concentratie en opletten. 1 fout van 1 iemand is een wipe. HM maakt het gevecht toch zo'n 2 keer zo lang voor ons, met extra dread, dus behoorlijk veel meer ruimte voor fouten/wipes.

Alhoewel power nauwelijks een issue meer is, dat maakt het gevecht wel weer makkelijker. Goed gebruik van throwing daggers door iedereen in de raid scheelt behoorlijk veel. Pas aan het eind van het gevecht (toch na een goede 15 min) kwam ik OOP op mn burglar. En mn burglar kan ik in 3 min OOP raken als ik mn best doe met skills spammen, dus dat is toch niet gek voor een gevecht met 0 ICPR.

Aangezien we hiervoor in totaal slechts 4 keer EM LT kills hebben gehad, denk ik toch dat ik moet concluderen dat HM niet ontzettend veel moeilijker is dan EM.

Thnx btw ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Cergorach schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:47:
[...]Je hebt ook geen antwoord gegeven op mijn vraag hoeveel uur je heb gespeeld sinds de release van LotR...
Niet echt relevant maar heel veel. Onder andere omdat ik bijna een jaar lang 2 of 3 avonden per week in de Rift te vinden was met meerdere toons en op de andere dagen me met vrienden vermaakte in Uru of CD en Helegrod. Hier en daar een keer Annu of BG (nee niet de raid maar de instance) en soms een Circle of Despair run gewoon voor de fun met een hele raid.

En dat mis ik nu meer dan ooit; group content die niet op je zenuwen gaat werken. Ook al run je die 2 of 3 avonden per week. Sommigen lukt dat misschien met SG, SH, WP en skirmish meuk maar na tig runs zonder bijvoorbeeld een Symbol gezien te hebben is voor mij de lol eraf. Radiance en LI zijn een doel op zich geworden en daardoor zijn veel spelers zich (noodgedwongen) anders op gaan stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door TAA op 21-06-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:51

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb deze game ongeveer 2 jaar geleden toen hij net uit was een maand gespeeld. Ik was toen nog niet echt in de MMORPG Scene maar wil deze game nu volledig opnieuw gaan oppakken.

Ik zit nu op mijn werk maar als ik straks thuis ben wil ik gaan beginnen. Maar sjeezus, heb hem gisteren geinstaleerd en is nu aan het updaten +/-35k aan bestanden.

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik een Dwarf Champion aanmaken.

Heb ik verder nog een aantal kleine vraagjes:
- Is er een nederlandse site met veel informatie over LOTRO die nog actief is?
- Wordt deze game nog veel online gespeeld?
- Hoeveel professions kan je nemen?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:29:
Ik zit nu op mijn werk maar als ik straks thuis ben wil ik gaan beginnen. Maar sjeezus, heb hem gisteren geinstaleerd en is nu aan het updaten +/-35k aan bestanden.
Leuk dat je weer gaat beginnen.... ik weet niet welke install je gebruikt, maar sinds het begin zijn er nogal veel updates bij gekomen, waaronder 2 expantions (Mines of Moria en Siege of Mirkwood). Al deze content gaat hij downloaden en installeren als je alleen maar de dvd van Shadows of Angmar installeerd.
Je kunt op de site van Codemasters wel wat direct downloads vinden, die volgensmij t/m Siege of Mirkwood de boel patchen, dan hoef je alleen nog maar de miner fixes van de afgelopen maanden te installeren.
Oxigeon schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:29:
Heb ik verder nog een aantal kleine vraagjes:
- Is er een nederlandse site met veel informatie over LOTRO die nog actief is?
- Wordt deze game nog veel online gespeeld?
- Hoeveel professions kan je nemen?
Of er nederlandse sites online zijn weet ik eigenlijk niet, lees vooral deze startpost, hier staat al voldoende info in lijkt me om me te beginnen, daarnaast zijn ondestaande sites handig:
Lorebook
Allakhazam
Lotro Wiki
Dynamic Maps

Ikzelf heb het idee dat de game nog veel gespeeld wordt, ik speel dagelijk en kom overal nogwel mensen tegen, daarnaast wordt de game in het najaar F2P en men verwacht dan een toename van spelers (die het in ieder geval eens gaan proberen)

Je kan 1 vocation kiezen, hierdoor wordt je lid van 3 professions. Bepaalde professions zitten in meerdere vocations, bijv. Je kiest Armourer, dan wordt je Metalsmith, Prospector en Tailer. Als je kiest voor Explorer wordt je Forester, Prospector en Tailor... kortom bekijk even wat je leuk lijkt en kies dan je vocation.
Je kunt overigens ook switchen, nadeel is dat je dan AL je punten verliest (of je een bepaalde profession nu wel of niet behoud).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik wil voordat het F2P wordt al een aardig leveltje zijn. Vandaar dat ik nu alweer wil beginnen met spelen zodat ik dan alweer iets hoger ben. In elk geval bedankt voor de sites. Startpost had ik inmiddels alweer gelezen.

Had idd de disc van Shadow of Angmar erin gedaan en geinstaleerd. Daarna een update van Mirkwoord en moest toen nog zoon 35k aan bestanden downloaden. Maarja zit nu op het werk en kan toch niet spelen (dus de laptop loopt thuis flink te updaten met de patches :)). Hopelijk is hij rond 16.15 klaar vanmiddag kan ik dan vast een character aanmaken etc :). Heb wat op de wiki gekeken van lotro. staat ook best veel info op.

EDIT: ik neem aan dat je character en account blijven bestaan bij F2P?
Met welke vocation kun je "veel"geld verdienen. Of is dat eigenlijk met allemaal wel zo?

[ Voor 10% gewijzigd door Oxigeon op 22-06-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Je characters enzo blijven gewoon intact. Je kan geen geld meer verdienen met crafting. Dat is sinds Moria een beetje stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scholar en Jeweller denk ik, maar 'veel' is lastig in dit spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

aah ok, je moet dus verdienen met quests enzo. Dan moet ik nog ff kijken wat ik ga doen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt geld niet echt nodig in dit spel, wat voor geld op levert is prospector worden en alles wat je farmt/hakt/mined op de AH zetten en gewoon alle trashloot verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ja zoiets had ik ook wel gedacht. Zo gaat het ook in de meeste mmo's. Moet eerst eens hopen dat die updates gedownload zijn als ik dalijk thuiskom. Dan kan ik eindelijk een character aanmaken :)

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je wil dat je character terugkomt in de startpost, stuur dan even een DM naar MueR met de naam van je character(s) en de server waarop je speelt.