Het grote SSD topic ~ Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 78 Laatste
Acties:
  • 613.573 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb een vraagje, ben nu al een jaar eigenaar van een Intel 80GB G2 SSD schijfje maar heb nu meer ruimte nodig. ik heb een Vertex 2 120 GB gekocht, en wil nu eigenlijk zonder moeite alles van mijn Intel overzetten naar mijn Vertex zodat ik niet heel mijn pc opnieuw hoef te installeren.

Welk tooltje kan ik hiervoor het beste gebruiken ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

^ Acronis True Image laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Philflow schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:23:
[...]

OCZ zelf raadt het gebruik van CDM met 1000MB ten zeerste af. Dit heeft er mee te maken hoe Sandorce drives met niet comprimeerbare data werken. Als je dat zou willen begrijpen kan ik je aanraden eens te gaan lezen op de OCZ fora.

[...]
Dan zijn RAR files van HDD naar SSD copieren om daar uit pakken, omdat het zo lekker snel gaat !
Ook niet bevordelijk voor een Sand force.... RAR files zijn ook meestal aantal GB en niet echt comprimeerbaar.
Of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

Heb zojuist mijn ssd getweaked(ocz vertex 2 ) maar mijn opstarten blijft erg traag(bios scherm etc) hoe zou ik dit sneller kunnen maken ? is er een tool waarmee ik kan zien of ik "normale" ssd permomance in Windows haal ?
thx voor de info alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Wel maf dat OCZ op hun website bij de Vertex 2 een MTBF geven van 1.5 miljoen uur, wat neerkomt op 171 jaar, maar vervolgens niks zeggen over aantal schrijfacties.

edit:
MTBF zegt geen drol, ook al bij normale HDD's niet:
http://www.eweek.com/c/a/Data-Storage/Hard-Disk-MTBF-Flap-or-Farce/
Disk failures in the real world: What does an MTTF of 1,000,000 hours mean to you?

[ Voor 41% gewijzigd door Maarten21 op 05-11-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
hetnet schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:14:
Dan zijn RAR files van HDD naar SSD copieren om daar uit pakken, omdat het zo lekker snel gaat !
Ook niet bevordelijk voor een Sand force.... RAR files zijn ook meestal aantal GB en niet echt comprimeerbaar.
Of zie ik dat verkeerd ?
Hmmm, ik was van plan het downloaden van usenet incl. parren op een SSD te laten plaatsvinden, omdat dan de hdd geen bottleneck meer is als er vol wordt gedownload en er een bluray wordt gepard. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Maarten21 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:56:
Wel maf dat OCZ op hun website bij de Vertex 2 een MTBF geven van 1.5 miljoen uur, wat neerkomt op 171 jaar, maar vervolgens niks zeggen over aantal schrijfacties.

edit:
MTBF zegt geen drol, ook al bij normale HDD's niet:
http://www.eweek.com/c/a/Data-Storage/Hard-Disk-MTBF-Flap-or-Farce/
Disk failures in the real world: What does an MTTF of 1,000,000 hours mean to you?
Uiteraard zeggen ze niks over de schrijfacties, want itt andere schijven heb je niet 1GB aan schrijfacties voor 1GB aan data. Intel garandeert 5 jaar aan desktop workload (20GB aan host writes per dag) op hun X25-V, en proportioneel meer naarmate de schijven groter worden. Weinig mensen gaan daar overheen, zelfs als je elke dag CDM draait en een filmpje downloadt op de ssd.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zowel Intel G2 als OCZ Vertex 2 gebruiken Intel 5K P/Ec NANDs. Volgens mij staat dat voor hoe vaak het kan worden overschreven. Ik weet er het fijne niet van.
Intel/Micron nand has 5K P/Ec, we use it, so do Intel in the G2...this means an Intel drive will wear as fast as a SF drive
http://forum.notebookrevi...-ssds-20.html#post6658771

[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 05-11-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik heb een OCZ Vertex 120GB op de kop getikt:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/Vertex.png

Prestaties zijn wel goed, zeker de 4k prestaties, maar ik heb er nog geen 1 MB op staan dus dat verklaart misschien iets :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StefanvanGelder schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:28:
Ik heb een OCZ Vertex 120GB op de kop getikt:
Ah wie V&A in de gaten houdt kan mooie deals scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mah, of het een goede koop is moet nog blijken. Het was een refundable SSD ofzo, die van reparatie is terug gekomen... Maar voor 90 euro kon ik het niet laten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Hallo allemaal,

Ik ben een complete pc leek maar geil wel op snelle soepel draaiende systemen. Daarbij heb ik een jaar geleden een PC gekocht met daarin:
Gygabyte GA-EX58-UD4P
Kingston ValueRAM 6gb
Western digital black 500 gb
Core i7 @ 2,66 ghz
Coolermaster Realpower M700 Modulair
Creative Soundblaster X-Fi Titanium
Dat alles zit in een: Antec Performance One P182

Nu heb ik mijn stagevergoeding binnen en wil ik graag een sneller systeem. Overal lees ik dat dan de beste optie is om er een SSD in te zetten. Nu heb ik even alle op een rijtje gezet wat er op die SSD moet komen te staan en dat zal zijn:
Windows 7 (64bit)
Cinema4D (met de nodige materialen bibliotheken)
Adobe CS4
Enkele Games: CoD4, BFBC2, L4D
Microsoft Office 2007
AutoCAD
Sketch-up
i-Tunes: +/- 10 á 15 gb aan muziek.

Nu denk ik dat in uit zal komen rond de 120 GB aan ruimte dat er op dat ding moet komen te staan (lijkt mij voldoende) Nu heb ik zelf even gekeken naar een leuke SSD en kwam ik uit op:
Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB
OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
Daarbij heb ik begrepen dat OZC ook leuke SSD's produceert.

Nu zijn er een aantal dingen waar ik zo mijn vragen bij heb:
25inch... kan dat in mijn kast?
Die sata kabels, welke is nou het beste en welke past?
En ben ik überhaupt goed bezig?

Wat raden jullie mij aan?

Gr,
Daan

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevens20 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:14:
Nu zijn er een aantal dingen waar ik zo mijn vragen bij heb:
25inch... kan dat in mijn kast?
Ja, sowieso met een converter (metalen spacertje o.i.d.)
Die sata kabels, welke is nou het beste en welke past?
Hoe bedoel je? Een SATA-kabel is als het goed is een SATA-kabel. Alleen de lengte maakt wat uit, maar puur omdat het wel moet passen.
En ben ik überhaupt goed bezig?
Je hoeft niet alles op je SSD te zetten hè? Je kan prima je meest gebruikte programma's en OS op de SSD zetten en je minder gebruikte data (mp3 en dat soort werk of zelfs spellen) op je oude HDD. Dan heb je een superrap systeem dat ook nog de nodige ruimte heeft. Dit is momenteel de methode die in 99% van de gevallen gebruikt wordt.

Verder heeft je PC upgraden niet zoveel zin, want heel veel rapper wordt het momenteel niet zonder absurd veel geld uit te geven. Misschien kan je nog denken aan een moderne videokaart, al zie ik zo vlug niet wat je momenteel hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Ik sta op het punt om photoshop cs5 te installeren.
Is het nu raadzaam om deze geheel op de ssd te installeren of valt het effect daarvan mee?
Ik draai win7-64 op een vertex 2 90 gb
Hiernaast draai ik 2x samsung F1-750 in raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Beste allen,

Heb zojuist mijn ssd getweaked(ocz vertex 2 ) maar mijn opstarten blijft erg traag(bios scherm etc) hoe zou ik dit sneller kunnen maken ? is er een tool waarmee ik kan zien of ik "normale" ssd permomance in Windows haal ?

Ik heb zojuist chrystal disk mark gedraaid, kan iemand er naar kijken?
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/518/naamloosio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Philflow schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:22:
Hier is de mijne :P (gemeten met Boottimer.exe)

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StefanvanGelder schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:16:
[...]
Bij jou is helemaal niet dat laaddingetje te zien van Windows 7 of heb je dat uitgeschakeld?
Ja getweaked volgens deze info, bootlogo uit. Het is geen werkbare Windows, alleen voor de fun.
mrcosmo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:16:
Intel RST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik zou mijn 90GB SSD willen partitioneren in twee afzonderlijke partities, waarbij win7 op een partitie van 50GB komt en de rest gebruikt zal worden voor het installeren van allerhande programma's. Ik heb de indruk dat zeer weinig mensen hun SSD opdelen in partities want ik lees er praktisch bijna niets over. Lijkt mij vreemd want voor mij lijkt ideaal wanneer ik windows na enige tijd opnieuw dien te herinstalleren. Ik hoef dan niet allerhande programma's, tools, documenten,.. die ik op de tweede partitie heb geplaatst mee te formatteren. Ik zou deze bijvoorbeeld allemaal op een tweede schijf kunnen zetten maar dan verlies ik de snelle toegangstijden van de SSD. Ik vraag mij waarom dit niet meer wordt gedaan of ik dan iets over het hoofd zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Meestal moet je bij een herinstallatie van windows al je programma's ook weer installeren, dus heeft het weinig zin die op een aparte partitie te zetten. Documenten en andere zaken die losstaan van je installatie kun je net zo goed in een aparte map zetten als in een aparte partitie - wat is het verschil voor je organisatie? Je zult toch bij een herinstallatie je hele schijf willen backuppen 'just in case', althans, dat doe ik eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
mrcosmo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:16:
De BIOS opstarttijd verkleinen kan door b.v. in je BIOS alle ongebruikte SATA- en IDE-porten op disabled te zetten. Kijk maar eens even rustig rond in de BIOS-schermen en zoek naar dingen die je UIT kan zetten, omdat je ze toch niet gebruikt. Bij mij scheelt dat al wat tijd, omdat hij die ongebruikte SATA- en IDE-porten niet gaat scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Als je SATA op AHCI zet is dat al niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
ssj3gohan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:22:
Ok, dat zou kunnen, maar er zijn vast nog wel andere dingen die je kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

-Moondust- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:20:
[...]

De BIOS opstarttijd verkleinen kan door b.v. in je BIOS alle ongebruikte SATA- en IDE-porten op disabled te zetten. Kijk maar eens even rustig rond in de BIOS-schermen en zoek naar dingen die je UIT kan zetten, omdat je ze toch niet gebruikt. Bij mij scheelt dat al wat tijd, omdat hij die ongebruikte SATA- en IDE-porten niet gaat scannen.
Moet niet zoveel uitmaken. Meestal heeft een langzame POST te maken met een niet goed aangesloten HDD/SSD of een aangesloten USB device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 00:40
ssj3gohan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:57:
Meestal moet je bij een herinstallatie van windows al je programma's ook weer installeren, dus heeft het weinig zin die op een aparte partitie te zetten. Documenten en andere zaken die losstaan van je installatie kun je net zo goed in een aparte map zetten als in een aparte partitie - wat is het verschil voor je organisatie? Je zult toch bij een herinstallatie je hele schijf willen backuppen 'just in case', althans, dat doe ik eigenlijk altijd.
Sommige programmas dienen opnieuw te worden geinstalleerd andere weer niet, dan is het handig om deze gewoon te laten staan op de aparte partitie. De map mijn documenten samen met mijn outlook datafiles bijvoorbeeld map ik altijd naar een tweede partitie, zo verlies ik mijn mails en instellingen ook niet.
Natuurlijk eerst backups nemen is ook een optie maar ik denk dat dit vooral een kwestie is van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik had hier verdorie al drie maanden een Agility2 op de plank liggen en heb tot nu toe niet de tijd gehad om hem te installeren :')

Anyway, na de nodige tweaks (bedankt ssd optimization guide) en enkele uren Idle:
CDM

IOW: not impressed yet. Dat wordt nog wat verder sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edmin schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:50:
IOW: not impressed yet. Dat wordt nog wat verder sleutelen.
Zo slecht is het niet vind ik. 4K performance ziet er puik uit. Hoe is ATTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
ssj3gohan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:03:
[...]

Uiteraard zeggen ze niks over de schrijfacties, want itt andere schijven heb je niet 1GB aan schrijfacties voor 1GB aan data. Intel garandeert 5 jaar aan desktop workload (20GB aan host writes per dag) op hun X25-V, en proportioneel meer naarmate de schijven groter worden. Weinig mensen gaan daar overheen, zelfs als je elke dag CDM draait en een filmpje downloadt op de ssd.
OCZ geeft 3 jaar garantie, met ongetwijfeld een zelfde soort workload. Het lijkt me sterk dat ik daar overheen ga. Ik vind de meeste reacties dan ook overtrokken van mensen die zo voorzichtig mogelijk proberen te doen met hun SSD. Het lijkt me dat bij normaal gebruik de SSD makkelijk 5 jaar haalt. Maar waarschijnlijk heb ik daarvoor al weer nieuwe hardware. De ontwikkelingen gaan zo snel... Als je nu op hardware van 5 jaar geleden zou moeten werken zou je gek worden hoe traag het zou gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
wat bedoelen jullie met Intel RST?

btw heb ik een usb externe hd erop hangen die enorm sputtert bij opstarten zou dit de vertragende factor kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Fijn dagje aan het installeren geweest :P bestaande Vertex II 60 Gb uitgebreid met een tweede exemplaar en full re-install icm RAID0 en W7 x64 Pro. Drives cleaned via HDD Erase, partitie van 80 Gb aangemaakt (over provisioning volgens ocz).

Naderhand via de diverse tweak-guides alles nagelopen en gewijzigd.

Eerste results Atto :

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h245/Mpower72/1st.jpg

Alles is retesnel dus ben r happy mee :9~

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Audione0

Strijdt der titanen

mrcosmo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:23:

btw heb ik een usb externe hd erop hangen die enorm sputtert bij opstarten zou dit de vertragende factor kunnen zijn ?
Ja.. Nooit usb sticks of usb hd ingeplugd houden terwijl je boot.. geeft een vertragende factor ja..

Maar dit had jezelf ook ff kunnen testen..

Probeer maar..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Philflow schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:11:
[...]

Zo slecht is het niet vind ik. 4K performance ziet er puik uit. Hoe is ATTO?
ATTO laat eigenlijk hetzelfde zien. Writes zijn prima. Reads een procent of tien lager dan ik had verwacht. No biggie, maar uit de reviews haalde ik dat verschil tussen een Vertex2 en een Agility2 niet.

Atto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Audione0

Strijdt der titanen

Viper72 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:25:
Fijn dagje aan het installeren geweest :P bestaande Vertex II 60 Gb uitgebreid met een tweede exemplaar en full re-install icm RAID0 en W7 x64 Pro. Drives cleaned via HDD Erase, partitie van 80 Gb aangemaakt (over provisioning volgens ocz).

Eerste results Atto :

[afbeelding]

Heb je wel meteen een back-up gemaakt met Acronis ofzo? Scheelt je in de toekomst een hoop ergenissen..
Vanmiddag had ik het waar genoegen een Backup terug zetten.. In raid ging het vrij vlot.. 3 minuutjes ofzo tegenover een paar uur de eerst install met alle tweaks + aanpassingen..

Ben er ook erg blij mee (intel X-25M). Of het veel nut heeft betwijfel ik..? Booten gaat niet veel sneller heb ik gemerkt, en de andere schijven die ik heb, zijn draaiende rakkers (Samsung F3). Maar die houden niet zo van 550MB lezen :X
Ok, de burstspeed ligt van de Schijfjes wel redelijk hoog.. dus ze kunnen het ff bijbenen _/-\o_

Maar een SSD in Raid geeft wel een leuke patsfactor overigens.. O-)

Of zijn er toch een paar voordelen in Raid op SSD's?

[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 06-11-2010 00:27 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

Viper72 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:25:

Eerste results Atto :

[afbeelding]

Nette scores. Iets beter dan die van mij (2x128GB Crucial M225 in Raid0) en dan met name in write. Ik heb 2 partities: 1 met 64kb stripesize (OS) en 1 van 128kb (apps&games). Moet zeggen dat de 128kb betere ATTO scores heeft.

Welke tweakguides heb je gebruikt?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edmin schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:10:
[...]
ATTO laat eigenlijk hetzelfde zien. Writes zijn prima. Reads een procent of tien lager dan ik had verwacht. No biggie, maar uit de reviews haalde ik dat verschil tussen een Vertex2 en een Agility2 niet.
Ik heb zelf de Agility 2 ook gehad, die haalde hogere reads. Denk dat het aan je chipset ligt.
mrcosmo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:23:
Als je dat intypt op google heb je veel sneller antwoord.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 06-11-2010 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ssj3gohan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:22:
Omdat je dan niet meer per poort kan aangeven dat daar niet gezocht moet worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat, en omdat het zoeken naar devices veel beter is gedefinieerd waardoor het nog maar een paar ms duurt ipv dat het BIOS expliciete calls moet gaan doen, moet wachten tot de drive mogelijk opgespind is en antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In mijn BIOS kan ik zelfs in AHCI mode nog drive poorten disablen. Of het veel uitmaakt weet ik niet, het meeste van zijn tijd verdoet mijn PC tussen de BIOS en het bootlogo van Windows 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Philflow schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 07:04:
[...]

Ik heb zelf de Agility 2 ook gehad, die haalde hogere reads. Denk dat het aan je chipset ligt.
Lijkt me sterk dat e ICH10R uit de P55 hier een bottleneck vormt. Dat heb ik iig nog niet zo kunnen lezen. Hier wordt de ICH10 vergeleken met de Marvell chipset: http://benchmarkreviews.c...=38&limit=1&limitstart=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edmin schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:51:
[...]

Lijkt me sterk dat e ICH10R uit de P55 hier een bottleneck vormt. Dat heb ik iig nog niet zo kunnen lezen. Hier wordt de ICH10 vergeleken met de Marvell chipset: http://benchmarkreviews.c...=38&limit=1&limitstart=10
Oh ok. Zonder informatie ging ik af op de info in je signature. Welke versie van Intel RST gebruik je? heb je de intelppm tweak al geprobeerd? Heb je firmware 1.23?
Laatste redmiddel zou een sanitary of secure erase zijn.

Edit: trouwens beter eerst in een andere PC proberen, als dat mogelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 06-11-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Aj, net een vertext 2 geïnstalleerd kom ik erachter dat mijn p5k geen ahci optie aanbiedt in het bios. Ik haal dan ook niet die snelheden die hier gepost worden.... :( moet zeggen dat ik toch impressed ben, cs5 in 2-3 sek, Office in 0-1 sek dus ondanks dat voelt het echt snappy allemaal, maar als tweaker blijft het knagen natuurlijk dat niet het onderste uit de kan gehaald wordt :)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
wow thanks,

heb de p5k epu, ga kijken of dat ook werkt bij mij.
hier nog de cdm van hoe het nu draait:
Afbeeldingslocatie: http://bijela-uvala.nl/images/chrystal.png

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik draai nu al een tijdje met een OCZ Agility (geen 2) op een MSI bordje met een P55 chipset en een I5. Ik heb het idee dat de performance behoorlijk achterblijft op wat ik hier voorbij zie komen, met name de write prestaties. Nou heb ik nog niet echt zitten sleutelen aan allerlei settings, maar dat lijken me vooral minimale verbeteringen teweeg brengen en niet zozeer grote stappen.
Iemand een idee hoe dit kan?
Ik draai W7 64bit en heb de firmware van de Agility al een keer bijgewerkt ivm TRIM van W7.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/OgBck.jpg

Ik wil ook eigenlijk de snelheid lekker opschroeven, en denk dat dit het beste gaat lukken door een RAID 0 config te gaan bouwen, alleen dan zit ik er dan mee dat die Agility 1 niet echt goed te krijgen is. Of is het beter om maar direct een 120GB Intel aan te schaffen en die Agility voor overige data te houden? Voor me gevoel is RAID een stuk sneller, het is alleen de vraag of dat eruit komt met een Agility 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Intel heeft geen 120 GB sdd's dus dat gaat nog lastig worden :p De schrijf degradatie zou goed kunnen komen doordat de ssd bijna vol zit. daardoor heeft die minder geheugen blokken over om data naar toe te schrijven. (toch jongens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

De ruimte mag toch niet het probleem zijn. Ik heb 2 partities, de eerste 40GB, de tweede 20GB, beide ~9GB vrij, moet toch voldoende zijn?

AHCI stond niet aan :o. Nu is het ietsje beter, maar nog niet echt schokkend. Vooral als je die 4k write vergelijkt met anderen hier is het tergend traag.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/zJrZD.jpg

Ik heb er wel gratis 2 uitroeptekens bij gekregen en dubbele devices, dat is ook wel vreemd. De melding die erbij staat is dat ze niet kunnen starten, dat is ook apart.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/244vh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de wiper tool van OCZ. Die heb ik gedownload, maar, hij zegt dat mijn c: schijf niet ge-wiped kan worden.

In de tekst van de tool staat dat de tool misschien niet kan werken op xp/2003 (ik heb xp) en als de schijf kleiner is dan 137 G. Mijn schijf is 60 gig.

Ik heb een OCZ Vertex 2

Is er een manier om de eis van 137 gb te omzeilen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:01:
Ik heb een vraagje over de wiper tool van OCZ. Die heb ik gedownload, maar, hij zegt dat mijn c: schijf niet ge-wiped kan worden.

In de tekst van de tool staat dat de tool misschien niet kan werken op xp/2003 (ik heb xp) en als de schijf kleiner is dan 137 G. Mijn schijf is 60 gig.

Ik heb een OCZ Vertex 2

Is er een manier om de eis van 137 gb te omzeilen?
De wiper tool werkt alleen voor Indilinx drives, en niet voor Vertex 2.

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ssj3gohan schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:56:
Dat, en omdat het zoeken naar devices veel beter is gedefinieerd waardoor het nog maar een paar ms duurt ipv dat het BIOS expliciete calls moet gaan doen, moet wachten tot de drive mogelijk opgespind is en antwoord krijgt.
Uhm, waarom gaat het zoeken in IDE compatibility modus hier dan (veel) sneller dan AHCI modus? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper72 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:30:
[...]

De wiper tool werkt alleen voor Indilinx drives, en niet voor Vertex 2.
Weet je of die tool ook voor Vertex 2 komt? of is die niet nodig door de nieuwe firmware/controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:45:
[...]

Weet je of die tool ook voor Vertex 2 komt? of is die niet nodig door de nieuwe firmware/controller?
Niet naar mijn weten niet bekend of deze tool ook voor V2 er zou komen. Momenteel dus niet geschikt voor de Sandforce Controller

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KillerB schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:59:
De ruimte mag toch niet het probleem zijn. Ik heb 2 partities, de eerste 40GB, de tweede 20GB, beide ~9GB vrij, moet toch voldoende zijn?
Partities zou ik niet aan beginnen. Welke Intel RST driver gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Viper72 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:38:
[...]

Niet naar mijn weten niet bekend of deze tool ook voor V2 er zou komen. Momenteel dus niet geschikt voor de Sandforce Controller
Doet Ccleaner niet hetzelfde met het vinkje van 'Wis vrije schijfruimte'? (Workaround)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Appie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:59:
[...]

Nette scores. Iets beter dan die van mij (2x128GB Crucial M225 in Raid0) en dan met name in write. Ik heb 2 partities: 1 met 64kb stripesize (OS) en 1 van 128kb (apps&games). Moet zeggen dat de 128kb betere ATTO scores heeft.

Welke tweakguides heb je gebruikt?
Ik heb uiteindelijk het volgende gedaan. Eerst beide SSD's naar FW 1.23. Daarna :

- In BIOS Sata status naar Legacy
- HDD Erase 4 via Ultimate Boot CD, erase beide drives
- Reboot met X32 W7 Pro - naar command prompt
- Diskpart gebruikt voor Clean beide disks
- RAID 0 array aangemaakt en max 128 kb stripe set (ICHR10)
- Diskpart alignment set op 128 voor nieuwe (RAID0) disk
- W7 install partitie aanmaken van 80 Gb (rest unallocated laten)
- W7 x64 verder inrichten naar wens etc....

Ik heb de volgende info geraadpleegd, uitgeprint en stap voor stap doorgenomen en naar waar nodig uitgevoerd :

HDD Erase

http://www.ocztechnologyf...74093-How-to-use-HDDErase

Windows Installatie & Tuning

http://www.ocztechnologyf...tate-Drives.-(Unofficial)

Daarnaast heb ik nog twee video's bekeken, en hier ook nog de nodige instructies uitgehaald. Hierbij wordt een RAID0-set installatie van twee Vertex turbo's weergegeven. Echter de OCZ-guide heb ik primair aangehouden. In de video wordt bv gesproken om het vinkje bij Turn off Windows Write Cache aan te zetten, maar dit moet volgens OCZ juist uitgevinkt zijn.

YouTube: Windows 7/Vertex Turbo SSDs Tweaks (Part I)
YouTube: Windows 7/Vertex Turbo SSDs Tweaks (Part II)

Heb alles een aantal keer bekeken en doorgelezen, heb er veel aan gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door Viper72 op 07-11-2010 00:24 . Reden: typefoutje ]

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:15:
[...]

OCZ geeft 3 jaar garantie, met ongetwijfeld een zelfde soort workload. Het lijkt me sterk dat ik daar overheen ga. Ik vind de meeste reacties dan ook overtrokken van mensen die zo voorzichtig mogelijk proberen te doen met hun SSD. Het lijkt me dat bij normaal gebruik de SSD makkelijk 5 jaar haalt. Maar waarschijnlijk heb ik daarvoor al weer nieuwe hardware. De ontwikkelingen gaan zo snel... Als je nu op hardware van 5 jaar geleden zou moeten werken zou je gek worden hoe traag het zou gaan :)
Ben ik mee eens. Zeker je harde schijf verander je minimaal eens in de 5 jaar. (alhoewel ik net verplicht mijn schijf moest vervangen omdat mijn raptor stuk aan het gaan was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb een Kingston SSDNow V-Series van 40GB en heb daarop Windows XP 32bits draaien.

Om optimaal gebruik te maken van mijn i7 setup wil ik daar Windows 7 64bits installeren. Nu heb ik al een volledige backup gemaakt van de partitie waar XP op staat voor het geval het fout gaat. De reden dat ik alleen de partitie heb gedaan en niet de volledige schijf is omdat er in de startpost staat dat je dan de allignment kan verliezen.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste mijn oude Windows installatie verwijderen zonder de performance van mijn SSD te verminderen? Ik las dat als je een Intel SSD hebt je HDDerase kunt gebruiken, maar valt mijn SSD daar ook onder aangezien deze gebruikt maakt van een Intel controller?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

navlim schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:28:
Nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste mijn oude Windows installatie verwijderen zonder de performance van mijn SSD te verminderen? Ik las dat als je een Intel SSD hebt je HDDerase kunt gebruiken, maar valt mijn SSD daar ook onder aangezien deze gebruikt maakt van een Intel controller?
Enige posts terug is een link gepost naar topic waar wordt beschreven hoe je trim op de kingston activeert (het is namelijk gewoon een intel). Dat is een manier.
De tweede manier (misschien wel handiger, waarna je daarna trim kan activeren) is de intel ssd toolbox tweaken zodat je deze dan ook met je kingston v 40GB kunt gebruiken. In de toolbox zit een intel ssd optimizer, daarmee bereik je het zelfde resultaat mee (een snell frisse ssd).

Ik heb beide tweaks uitgevoerd, maar kom er nu achter dat 40GB wel krap wordt met windows 7 en de groeiende winsxs folder.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 07-11-2010 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Philflow schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:25:
[...]

Edit: trouwens beter eerst in een andere PC proberen, als dat mogelijk is.
RST versie weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik gebruik gewoon de laatste van de Intel site. Die ppm tweak heb ik inderdaad gedaan.
Maar nu komt het: De firmware upgrade werkt niet. De tool crasht na het starten van de upgrade. Eén keer is het me gelukt het proces te doorlopen, maar na reboor blijkt de firmware nog steeds op de oude versie te staan.
Oh, en CrystaldiskInfo geeft de health van mijn drive op 81%. Dat kan niet kloppen. Ding heeft niet meer dan een uur of 20 gedraaid, waarvan het grootste deel van de tijd in Idle @ 30% beschreven ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
job schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:43:
[...]

Enige posts terug is een link gepost naar topic waar wordt beschreven hoe je trim op de kingston activeert (het is namelijk gewoon een intel). Dat is een manier.
De tweede manier (misschien wel handiger, waarna je daarna trim kan activeren) is de intel ssd toolbox tweaken zodat je deze dan ook met je kingston v 40GB kunt gebruiken. In de toolbox zit een intel ssd optimizer, daarmee bereik je het zelfde resultaat mee (een snell frisse ssd).

Ik heb beide tweaks uitgevoerd, maar kom er nu achter dat 40GB wel krap wordt met windows 7 en de groeiende winsxs folder.
Thanks, ik ga de 2e optie proberen.

Maar nu is mijn vraag over het verwijderen van de huidige OS is eigenlijk nog onbeantwoord. :?

[ Voor 5% gewijzigd door navlim op 07-11-2010 07:00 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje mee aan het lezen... ik zit nog met een paar vragen.

Als OS schijf wil ik graag kopen.

OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB

Ik vind hem redelijk klein maar budgettair gezien zit een grotere er niet in.

- Moet er een bepaalde grootte vrij blijven ivm prestaties?
- Maakt het nog wat uit welk moederbord ik heb(AMD chipset)?
- Wat is de werkelijke grootte van deze schijf in Windows?

Met 32GB kom ik net uit waarschijnlijk, helaas kan ik dan niet mijn photo raw bestanden op de schijfzetten wat natuurlijk wel handig is in Adobe Lightroom met laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:45:
[...]

RST versie weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik gebruik gewoon de laatste van de Intel site. Die ppm tweak heb ik inderdaad gedaan.
Maar nu komt het: De firmware upgrade werkt niet. De tool crasht na het starten van de upgrade. Eén keer is het me gelukt het proces te doorlopen, maar na reboor blijkt de firmware nog steeds op de oude versie te staan.
Oh, en CrystaldiskInfo geeft de health van mijn drive op 81%. Dat kan niet kloppen. Ding heeft niet meer dan een uur of 20 gedraaid, waarvan het grootste deel van de tijd in Idle @ 30% beschreven ruimte.
Gebruik je tool online in Windows? Niet aan te bevelen werkt t niet dan via command line. Zie hier nadere uitleg :

http://www.ocztechnologyf...-EX-Vertex2-E-Agility2-E)

[ Voor 17% gewijzigd door Viper72 op 07-11-2010 02:24 ]

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
job schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:43:
[...]

Ik heb de update/activering succesvol doorlopen maar als ik nu via de Toolbox de SSD Optimizer wil doen krijg ik een error:
Intel SSD Optimizer could not run due to the presence of Volume Shadow Copy Service Data. Likely cause is a backup in progress. Pleas try again when the backup is finished.

Beetje vreemd want ik heb geen backup lopen of komt dit omdat ik nog op XP draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

navlim schreef op zondag 07 november 2010 @ 03:05:
[...]

Ik heb de update/activering succesvol doorlopen maar als ik nu via de Toolbox de SSD Optimizer wil doen krijg ik een error:
Intel SSD Optimizer could not run due to the presence of Volume Shadow Copy Service Data. Likely cause is a backup in progress. Pleas try again when the backup is finished.

Beetje vreemd want ik heb geen backup lopen of komt dit omdat ik nog op XP draai?
Die melding kreeg k ook met windows XP32bit en de oudere versie van de toolbox ,na de update naar 2.0 verdween die melding weer .Dus je kan wel zeggen dat de laatste RST whql driver met de laatste toolbox versie geen problemen meer heeft met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edmin schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:45:
[...]
Ja die 81% health klopt niet. De health kan pas goed worden uitgelezen met firmware 1.23. Verder zou je Intel RST 10.046 nog kunnen testen.

Je problemen met de firmware zou ik melden op het OCZ forum, daar helpen ze vaak goed. Verder zou het goed kunnen dat je pas je normale performance krijgt na een erase. Wordt ook uitgelegd op de het forum. Hier is een voorbeeld van iemand die pas al z'n performance terug kreeg na HDDErase. Meestal gaat het dan wel over write performance, niet read.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 07-11-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:52:
[...]

Die melding kreeg k ook met windows XP32bit en de oudere versie van de toolbox ,na de update naar 2.0 verdween die melding weer .Dus je kan wel zeggen dat de laatste RST whql driver met de laatste toolbox versie geen problemen meer heeft met XP.
ik had inderdaad dus een oude versie van de toolbox :+
hij werkt nu prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 02:00:
Als OS schijf wil ik graag kopen. OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB

Met 32GB kom ik net uit waarschijnlijk, helaas kan ik dan niet mijn photo raw bestanden op de schijfzetten wat natuurlijk wel handig is in Adobe Lightroom met laden.
Persoonlijk is 32GB voor een Windows 7 inclusief fotobewerking een tikkeltje te klein in mijn ogen, omdat er nog zowiezo makkelijk een 14% vanaf gaat (Philflow: 7,37% + 7%, correct ?) en als je niet oppast zit je dus constant je drive space in de gaten te houden. Zowiezo zijn de prestaties van een SSD afhankelijk van het feit dat hij vol is of niet, je moet altijd iets vrije ruimte houden. Persoonlijk zou ik opteren om door te sparen voor de 64GB voor 90€ of bereid zijn er werk van te maken om zoveel mogelijk plaats te winnen uit je Windows install en andere programma's te beperken.
StefanvanGelder schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:02:
[...]
Doet Ccleaner niet hetzelfde met het vinkje van 'Wis vrije schijfruimte'? (Workaround)
Zover ik weet doet CCleaner enkel een random data write en erase (meermaals indien gewenst), wat voornamelijk is bedoeld om bij magnetische HDD's (dus geen SSD's) de oude gegevens onleesbaar te maken. Dit is trouwens geen oplossing bij SSD's, dat moet garbage collection en TRIM voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mijn boottijden:

WD Scorpio Blue: 2.06 min (klein beetje vervuild misschien)
Vertex 120GB: 36 sec

behoorlijk beter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StefanvanGelder schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:36:
Mijn boottijden:

WD Scorpio Blue: 2.06 min (klein beetje vervuild misschien)
Vertex 120GB: 36 sec
behoorlijk beter dus.
Is dat met een clean install op je Acer 3820? Ik zou verwachten dat je dan rond de 14-20 seconde uit zou komen met de laatste Intel RST 10.046 driver. Ik meet het met bootracer.
Phuncz schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:28:
[...]
(Philflow: 7,37% + 7%, correct ?)
Ik weet het niet precies. Maarja, met wat tweaks is Windows 7 12GB, zet er nog 8GB foto software bij en je hebt genoeg vrije ruimte over. Groter is altijd handiger natuurlijk maar als het moet kan het.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 07-11-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Philflow schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:49:
[...]

Partities zou ik niet aan beginnen. Welke Intel RST driver gebruik je?
Waarom zou dat niet kunnen? Door de relatief kleine partities of is er een andere reden? Ik gebruik de laatste Intel versie van de RST driver sinds gisteren. Die had ik er eerst ook niet opstaan, nu wel, maar de verschillen zijn wederom nihil. Net als switchen tussen IDE en AHCI en write cache aan/uit. Het doet allemaal niet zo gek veel.

Ik wil eigenlijk meer SSD ruimte creeren zodat ik ook mijn spellen erop kan zetten zonder problemen, dus ik zit eraan te denken om 120GB toe te voegen aan de SSD setup, alleen weet ik nog niet of dat 2x 60GB in RAID 0 gaat worden of 1x 120GB van een snelle schijf. Die 60GB agility die ik nu heb blijft er dan ook inzitten.
De 120GB wil ik dan inzetten voor system en apps en misschien wat spellen. Alleen dan wil ik wel weer graag twee partities gebruiken ivm handig herinstalleren van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KillerB schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:18:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Door de relatief kleine partities of is er een andere reden?
Ik zeg niet dat het niet zou kunnen, wel dat ik er niet aan zou beginnen. Ik zou liever niet boven de 80% used, 20% vrij uitkomen, in 1 grote partitie. Een grotere vrije ruimte is goed voor de garbage collection, wear en (lange termijn), prestaties.

edit: Maar ik zie nu dat jouw vrije ruimte niet het probleem lijkt te zijn, met 18GB op 60GB.
Draai je de laatste firmware? Er zijn voor indilinx OCZ drives veel firmware updates geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 07-11-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Inderdaad met die RST 10.046 en clean install, maar ik moet ook nog altijd even inloggen. Mijn gemeten tijd is twouwens met de stopwatch, totdat de HDD led niet echt meer brand. Bootracer meet:

Met login:
14 sec to logon
37 sec to desktop

Zonder login:
12 sec to logon
25 sec to desktop

Maar ik heb ook nog niet de performance tweak uitgevoerd voor mijn chipset. Al moet ik zeggen dat het wel mee valt! Ik heb de tweaks toegepast van een paar pagina's terug, maar niets veranderd aan power managment, welke op power safer staat trouwens. Ik wil namelijk eerst de accuduur meten, dan die tweak toepassen en wederom de accuduur meten. Ik merk nog niet echt dat hij langer met de accu kan maar ik heb het nog niet echt kunnen testen (moet volgende week pas weer naar school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Viper72 schreef op zondag 07 november 2010 @ 02:21:
[...]

Gebruik je tool online in Windows? Niet aan te bevelen werkt t niet dan via command line. Zie hier nadere uitleg :

http://www.ocztechnologyf...-EX-Vertex2-E-Agility2-E)
Philflow schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:52:
[...]

Ja die 81% health klopt niet. De health kan pas goed worden uitgelezen met firmware 1.23. Verder zou je Intel RST 10.046 nog kunnen testen.

Je problemen met de firmware zou ik melden op het OCZ forum, daar helpen ze vaak goed. Verder zou het goed kunnen dat je pas je normale performance krijgt na een erase. Wordt ook uitgelegd op de het forum. Hier is een voorbeeld van iemand die pas al z'n performance terug kreeg na HDDErase. Meestal gaat het dan wel over write performance, niet read.
Bedankt allebei. Dat wordt nog een middagje puzzelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van de totale bootijd te meten ,die zwaar afhankt van hoever een install vervuild is of getweaked ,kun je ook een bestandje uit de boot volgorde meten met soluto antie frustatie software :P . Dat is een soort mini bench waarin alle services getimed worden ,en zo een soort real life benchmark is voor de hd/ssd in het gebrukte systeem Als voordbeeld de service crss.exe is met omvang 4 mb in XP en 7

Samsung F3 met een schone windows 7 install boot in 1.06 waarin crss.exe geladen wordt in 5.2 seconden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/07/1289114747-530.jpg

Intel 80GB postville met een iets vervuilde XP install boot in 22 seconden waarin crss.exe geladen wordt in 2.7 seconden .
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/07/1289114913-550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StefanvanGelder schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:30:
Ik merk nog niet echt dat hij langer met de accu kan maar ik heb het nog niet echt kunnen testen (moet volgende week pas weer naar school)
De accuduur kun je mooi met batterybar meten. Ik zelf gebruik alleen de floating toolbar, de normale setup is nogal opdringerig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 02:00:
Ik ben al een tijdje mee aan het lezen... ik zit nog met een paar vragen.

Als OS schijf wil ik graag kopen.

OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB

Je kan van Win7 een Lite versie maken met RT Se7en Lite,verder geen virtueel geheugen,hibernate en system restore off en je hebt dan ongeveer 3 GB nodig voor Win7 en drivers,hou je 29GB over voor de rest.
Heb zelf ook een Onyx met Win7Pro Lite en dat bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Behoorlijk kritische review van de Vertex 2
productreview: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB review door mm1985

Ik vind het wel een mooie review. Veel real world benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Philflow schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:24:
[...]

Ik zeg niet dat het niet zou kunnen, wel dat ik er niet aan zou beginnen. Ik zou liever niet boven de 80% used, 20% vrij uitkomen, in 1 grote partitie. Een grotere vrije ruimte is goed voor de garbage collection, wear en (lange termijn), prestaties.

edit: Maar ik zie nu dat jouw vrije ruimte niet het probleem lijkt te zijn, met 18GB op 60GB.
Draai je de laatste firmware? Er zijn voor indilinx OCZ drives veel firmware updates geweest.
Ik had nog FW 1.4 terwijl ze inmiddels op 1.6 zitten. Stom, niet aan gedacht omdat ik ergens in me achterhoofd had dat ik redelijk recent een update had gedraaid. Eerst naar 1.5 gegaan (ivm mogelijke problemen als je direct naar 1.6 gaat) en daarna door naar 1.6.
De performance is echt aldus Crystaldiskmark met sprongen vooruit gegaan!

Danku ;).

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Tv7fk.jpg

Ik kan me voorstellen dat als ik de getallen wil halen die ik hier elders voorbij zie komen dat ik dan een andere SSD moet aanschaffen. Wat is dan wijsheid, 2x 60GB RAID 0 of 1x 120GB? Dat TRIM wordt nog niet ondersteunt in RAID of wel? Het moet allemaal wel een beetje zorgeloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KillerB schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:53:
[...]
Ik kan me voorstellen dat als ik de getallen wil halen die ik hier elders voorbij zie komen dat ik dan een andere SSD moet aanschaffen. Wat is dan wijsheid, 2x 60GB RAID 0 of 1x 120GB? Dat TRIM wordt nog niet ondersteunt in RAID of wel? Het moet allemaal wel een beetje zorgeloos werken.
Ik zou dan voor 1x 120GB gaan. Je behoudt TRIM en een enkele 120GB is ook sneller dan een enkele 60GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

navlim schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:53:
Maar nu is mijn vraag over het verwijderen van de huidige OS is eigenlijk nog onbeantwoord. :?
Tuurlijk wel, je formateert de huidige partitie, en gebruikt de intel ssd toolbox.

Je hebt dat nu gedaan, dus nu ben je helemaal klaar. Je gaat windows 7 gebruiken en kan dus trim gebruiken.
Je activeert trim en gewoon lekker gebruiken. Let wel op de ruimte.. win7 neemt snel veel ruimte in.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 07-11-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35

Arfman

Drome!

Clean Windows 7 install, SSD Toolbox, verder niets gedaan aan RST drivers of andere SSD gerelateerde taken, behalve de Toolbox aangeraden tweak. Best nette score toch?

Intel 80GB G2 SSD, E8400 @ 3.6GHz, 4 GB RAM.

Afbeeldingslocatie: http://rally.arfman.net/arfman/cdm-4112010.png

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Hi,

In de OCZ install guide die ik hier laatst postte (http://www.ocztechnologyf...on-OCZ-Solid-State-Drives) viel me nog de volgende stap op :

Should you decide to go with a RAID or AHCI setup. Get an external DVD ROM case. Connect it to a USB port or use the eSATA port. I have found that an internal DVD ROM drive connected to the SATA port on the motherboard when in RAID mode can slow the performance of RAID volumes. Since most motherboards have two eSATA ports use the other port for the back drive, a case will be needed. When you have completed all your program installations and created your system images and your data backups. Then disable the secondary SATA IDE (the Marvell controller) in the BIOS which enables most eSATA ports and watch your motherboard SATA RAID volumes or AHCI mode fly when you are working on projects and or playing a PC game. Windows will report an Event log error, saying the DVD ROM driver could not load. Don't worry about it. When you enable it the secondary SATA controller for the eSATA ports, the driver will load again. If you use your eSATA ports for storage and need access to it then don't disable it.

Komt er dus op neer dat wanneer je je DVD-speler op een onboard MB Sata poort zou aansluiten, dit performance-verlies zou kunnen veroorzaken wanneer je een RAID-set hebt opgebouwd van SSD's. Vraag me af dit ook zo is. Als ik kijk naar mijn eigen MB (Intel DX58SO) en de X58 chipset bekijk, blijft alles via de ICHR10 lopen lijkt me.

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h245/Mpower72/719px-X58_Block_Diagram.png

Nu heb ik een Addonics 2 Ports SATA Contoller in de PC zitten, waarop ik nu dus alleen de DVD-speler (LGCH08LS10) heb aangesloten. Echter I/O zal toch ook weer uitkomen op de ICHR10, ja toch?

Vraag me dus af of dit een tweak zou zijn die echt merkbaar is?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allen

even snel een vraagje ivm AHCI. Ik denk dat ik AHCI niet aangezet heb in de BIOS voor het installeren van W7. Is het nu best om te herformatteren en herinstalleren nadat ik AHCI heb aangezet in de BIOS of maakt dat niet uit?

groet
Fuzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 22:52
Zo moeilijk is het toch niet om te zoeken?
micd33 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:36:
Idd, het kan zoals hierboven aangegeven ook na de Windows installatie.
Je veranderd het register zodat Windows de driver voor AHCI toch laad bij het opstarten.
Je start hiervoor op met je gewone Windows en klik op start en geeft in het zoekvenster "regedit" in.
Druk op "enter" .
Ga dan in het register naar: HKEY_LOCAL_MACHINE / System / CurrentControlSet / Services en Msahci
Klik rechts op "Start" in de "naam" kolom en kies voor "aanpassen"
en verander de "waardegegevens" in 0 (nul)
Verlaat het register en start de computer opnieuw op.
GA NU NAAR HET BIOS en verander nu IDE in AHCI, niet vergeten.
Hier komt een probleem want dat is niet voor iedere computer hetzelfde.
Ga het dus eerst eens opzoeken in de BIOS waar het staat en of je MB het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper72 schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:49:
Hi,

Ik geloof er wel in ,denk dat het komt omdat een dvd speler in feite gewoon een ide apparaat is wat wel een sata interface heeft . Daarintegen zijn sata schijven wel specefiek als sata ontwikkeld met de voordelen van sata tenopzichte van ide. Je kan ook verder gaan door zo veel mogelijk legacy ontwikkelde onderdelen te disablen in de bios of in apparaatbeheer .

@Arfman mooie score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nu heb ik een Addonics 2 Ports SATA Contoller in de PC zitten, waarop ik nu dus alleen de DVD-speler (LGCH08LS10) heb aangesloten. Echter I/O zal toch ook weer uitkomen op de ICHR10, ja toch?

Doe een test met en zonder dvd-rom op je mobo aangesloten.
Ben benieuwd of daar wat uit komt.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 07-11-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:28:
[...]

Persoonlijk is 32GB voor een Windows 7 inclusief fotobewerking een tikkeltje te klein in mijn ogen, omdat er nog zowiezo makkelijk een 14% vanaf gaat (Philflow: 7,37% + 7%, correct ?) en als je niet oppast zit je dus constant je drive space in de gaten te houden. Zowiezo zijn de prestaties van een SSD afhankelijk van het feit dat hij vol is of niet, je moet altijd iets vrije ruimte houden. Persoonlijk zou ik opteren om door te sparen voor de 64GB voor 90€ of bereid zijn er werk van te maken om zoveel mogelijk plaats te winnen uit je Windows install en andere programma's te beperken.
De foto's zou ik in principe weg kunnen laten, 64gb zou wel idealer zijn geweest.
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:18:
[...]

Je kan van Win7 een Lite versie maken met RT Se7en Lite,verder geen virtueel geheugen en hibernate off en je hebt dan ongeveer 3 GB nodig voor Win7 en drivers,hou je 29GB over voor de rest.
Heb zelf ook een Onyx met Win7Pro Lite en dat bevalt me goed.
Coole tip, ff bookmarken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Viper72 schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:21:
[...]

Ik heb uiteindelijk het volgende gedaan. Eerst beide SSD's naar FW 1.23. Daarna :

- In BIOS Sata status naar Legacy
- HDD Erase 4 via Ultimate Boot CD, erase beide drives
- Reboot met X32 W7 Pro - naar command prompt
- Diskpart gebruikt voor Clean beide disks
- RAID 0 array aangemaakt en max 128 kb stripe set (ICHR10)
- Diskpart alignment set op 128 voor nieuwe (RAID0) disk
- W7 install partitie aanmaken van 80 Gb (rest unallocated laten)
- W7 x64 verder inrichten naar wens etc....

Ik heb de volgende info geraadpleegd, uitgeprint en stap voor stap doorgenomen en naar waar nodig uitgevoerd :

HDD Erase

http://www.ocztechnologyf...74093-How-to-use-HDDErase

Windows Installatie & Tuning

http://www.ocztechnologyf...tate-Drives.-(Unofficial)

Daarnaast heb ik nog twee video's bekeken, en hier ook nog de nodige instructies uitgehaald. Hierbij wordt een RAID0-set installatie van twee Vertex turbo's weergegeven. Echter de OCZ-guide heb ik primair aangehouden. In de video wordt bv gesproken om het vinkje bij Turn off Windows Write Cache aan te zetten, maar dit moet volgens OCZ juist uitgevinkt zijn.

YouTube: Windows 7/Vertex Turbo SSDs Tweaks (Part I)
YouTube: Windows 7/Vertex Turbo SSDs Tweaks (Part II)

Heb alles een aantal keer bekeken en doorgelezen, heb er veel aan gehad.
Ik krijg het maar niet voor mekaar om hdderase uit te voeren.
Als ik met hiren11 opstart wordt mijn vertex 2 niet gezien door hdderase.
Ook opstarten van floppy en vervolgens hdderase uitvoeren vanaf usb ziet hij mijn vertex niet.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
rsvmark schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:03:
[...]

Ik krijg het maar niet voor mekaar om hdderase uit te voeren.
Als ik met hiren11 opstart wordt mijn vertex 2 niet gezien door hdderase.
Ook opstarten van floppy en vervolgens hdderase uitvoeren vanaf usb ziet hij mijn vertex niet.
Iemand nog tips?
Staat de SATA mode in je bios op Legacy/IDE Mode?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Viper72 schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:59:
[...]

Staat de SATA mode in je bios op Legacy/IDE Mode?
Ja heb ze zelfs alledrie geprobeert (ide, ahci en raid). Het rare is dat een ander hd programma op de hiren bootcd hem wel zag en me keurig de'health' liet zien??

De reden dat ik hiren gebruikte is omdat ik zo snel niet wist hoe ik een usb bootable kon maken zodat ik bij de command prompt terecht kwam. Iemand die me dit kan uitleggen?

[ Voor 20% gewijzigd door rsvmark op 08-11-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Zou die tweak negeren. Het begint al met eSATA ipv SATA terwijl die in veel gevallen gewoon op dezelfde controller zitten en het 0,0 uitmaakt of het intern of extern is. Ik kan niet helemaal volgen wat ie dan doet met (in zijn geval) z'n Marvel controller; vind het maar een rare actie. Je kan een DVD op een andere controller zetten, al mag het weinig uitmaken. Bij een Intel controller zou ik wel de DVD achter de raid zetten (op een latere SATA poort): daar hebben sommigen problemen mee gehad.

De link zelf is wel interessant, al moet je er uit halen wat voor jouw van toepassing is. Lijkt me wat overdreven om al die tweaks te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:16:
[...]

Lijkt me wat overdreven om al die tweaks te gebruiken :)
Deze tweak is meer een andere manier van computerbenadering , je kiest meestal voor een externe dvd player voor het gemak wat je daar in vindt .
Dat een ssd zo veel resources kan gebruiken is ook een nieuw fenomeen , zo praat je over acces times lager als 0.1ms , snelheden tot in de bovenkant van de sata2 specificatie en het aantal iops is toegenomen tenopzichte van de hd , miss komt er nog een echt legacy free mobo voor de tweakers :)

Minimum Legacy Hardware Removal Requirements
A legacy-free PC must achieve the following minimum level of legacy hardware removal.
No ISA slots or devices present. This is also a Microsoft Windows Logo Program requirement.

No COM, LPT, PS/2, or game ports. No external serial, parallel, or PS/2-compatible ports, and no ISA-based game ports or MPU-401 (MIDI) ports available for external connection or detected by the operating system. Systems can provide Super I/O-based IrDA support through 2001. Systems can use the 8042 controller internally, but must not include external PS/2 connectors. Legacy-free systems that use the 8042 controller internally must set the 8042 flag to 1 in the ACPI Fixed ACPI Description Table (FADT).

No FDC. No floppy disk controller (FDC) detected _/-\o_

http://www.microsoft.com/whdc/archive/lf.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zo, ik ben ondertussen wat verder gekomen en heb besloten een SSD'tje te gaan halen voor mijn huidige systeem:
Gygabyte GA-EX58-UD4P
Kingston ValueRAM 6gb
Western digital black 500 gb
Core i7 @ 2,66 ghz
XFX GTX285xxx (=factory overclocked)
Coolermaster Realpower M700 Modulair
Creative Soundblaster X-Fi Titanium
Dat alles zit in een: Antec Performance One P182

Ik heb besloten wat er allemaal op de SSD moet komen te staan:
Windows 7 (64bit)
Cinema4D
Adobe CS4
Enkele Games: CoD4, BFBC2, CoDBO misschien
Microsoft Office 2007
AutoCAD
Sketch-up
i-Tunes

Dit zijn voor mij de meest gebruikte programma's. Nu vraag ik mij af welke schijf ik nu het beste kan kopen. De maximale kosten die ik eraan wil hebben zijn: €200,- (all in)
De grootte van de schijf : 90 tot 128 gb
Mijn data schijf: WD Black 500GB

Welke SSD is voor mij het beste?

Ik hoop de schijf woensdag middag te halen en dan woensdag avond gelijk te kunnen installeren. Is er een vrijwilliger die mij indien nodig via msn ofzo kan helpen met het installeren. (Ja ik weet het, het klinkt heel dom maar bij mij is er bij pc's nog nooit iets gegaan zoals het hoort/zou moeten, vandaar dat ik deze backup wel een prettig gevoel vind ''pm me hier maar over als je dit zou willen doen'').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stevens20 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:25:
Dit zijn voor mij de meest gebruikte programma's. Nu vraag ik mij af welke schijf ik nu het beste kan kopen. De maximale kosten die ik eraan wil hebben zijn: €250,- (all in)
Aangezien er toch wat nadelen bekend zijn geworden van de Sandforce drives zou ik op dit moment voor een Corsair Nova V128 gaan. Voor onderbouwing zie Techreport.com

PS. We hebben een apart topic voor aanschaf advies: [BBG aanschaf] SSD

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 08-11-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Philflow schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:32:
[...]

Aangezien er toch wat nadelen bekend zijn geworden van de Sandforce drives zou ik op dit moment voor een Corsair Nova V128 gaan. Voor onderbouwing zie Techreport.com

PS. We hebben een apart topic voor aanschaf advies: [BBG aanschaf] SSD
Dank u, ik dacht dat ik hier moest zijn. Ik zal mijn post daar even neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stevens20 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:34:
[...]
Dank u, ik dacht dat ik hier moest zijn. Ik zal mijn post daar even neer zetten.
Is nu te laat ;) je hebt je advies al. Dubbelposten heeft geen zin.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:33:
[...]

Ja heb ze zelfs alledrie geprobeert (ide, ahci en raid). Het rare is dat een ander hd programma op de hiren bootcd hem wel zag en me keurig de'health' liet zien??

De reden dat ik hiren gebruikte is omdat ik zo snel niet wist hoe ik een usb bootable kon maken zodat ik bij de command prompt terecht kwam. Iemand die me dit kan uitleggen?
Voor de geinteresseerden, het is gelukt.
Heb de vertex 2 op een tweede controller aangesloten (jmicron geloof ik) en toen werd hij wel gezien door hdderase.
ECHTER bij sommige moederborden laat de bios het niet toe dat je een secure erase uitvoerd en je raad het al..... mijn asus ma89gtd pro/usb3 is er zo een.
Zie dit stukje op de FAQ van OCZ:

A: Some BIOS chips prohibit the secure erase option (they issue a Security
Freeze Lock command when the drive boots up). This is supposed to prevent ATA
passwords from being set maliciously by malware once the OS has loaded.
HDDerase attempts to bypass this, but if HDDerase is unsuccessful there are three
other possible ways to bypass the security freeze lock (see following question).

Q: How can I bypass security freeze lock?

A: Three different ways can bypass a BIOS security freeze lock:
1. Most preferred method: If another computer is available, boot the drive
from another computer. Since the freeze lock is entirely BIOS dependent, another
computer's BIOS may not freeze lock the drive.

2. Second method: Switch the drive to another drive channel or another position
on the channel, e.g. Switch drive from secondary master S0 to secondary slave S1
or vice versa. Some BIOSs do not send the Freeze Lock command to all channel
master/slave positions.

3. Least preferred method: **There exists some danger to your drive in using
this method, use at your own risk** Shut down the computer system. Unplug the
four-wire power cable of the hard drive while leaving the signal cable plugged in.
To eliminate the danger of ESD, always ground yourself when removing the power
cord. Power on the system and boot into DOS with a DOS boot disk. Once DOS has
booted up and you are at a command line interface plug the power cord of the hard
drive back in. Run HDDerase.exe. The logic in this method is to prevent the
drives detection in BIOS, which is when the freeze lock command is issued.

Dus vertex op mijn media center aangesloten (ook eerst op een sata channel die niet gezien werd natuurlijk) maar bij de tweede poging lukte het en heb ik de secure erase uit kunnen voeren!

Op dit moment alles weer opnieuw aan het installeren.

[ Voor 45% gewijzigd door rsvmark op 08-11-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:14:
Deze tweak is meer een andere manier van computerbenadering , je kiest meestal voor een externe dvd player voor het gemak wat je daar in vindt .
Snap niet waarom je me quote. Ik had het daarbij over de tweaks uit de link. Dat gaat over "ietsje meer" dan enkel andere computerbenadering ;)

offtopic:
Je zal het voorafgaande wel bedoelen, wat imho een persoonlijke keuze is. Vind een externe dvd zelf bijvoorbeeld niet gemakkelijk, maar ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

Hi,

In de OCZ install guide die ik hier laatst postte (http://www.ocztechnologyf...on-OCZ-Solid-State-Drives) viel me nog de volgende stap op :

Komt er dus op neer dat wanneer je je DVD-speler op een onboard MB Sata poort zou aansluiten, dit performance-verlies zou kunnen veroorzaken wanneer je een RAID-set hebt opgebouwd van SSD's. Vraag me af dit ook zo is. Als ik kijk naar mijn eigen MB (Intel DX58SO) en de X58 chipset bekijk, blijft alles via de ICHR10 lopen lijkt me.

Volgens mij is dit een fabeltje, en totaal niet meer van toepassing bij sata.
Dit was wel het geval bij IDE/PATA wanneer je 2 drives connected had op 1 poort

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:29:
[...]

offtopic:
Je zal het voorafgaande wel bedoelen, wat imho een persoonlijke keuze is. Vind een externe dvd zelf bijvoorbeeld niet gemakkelijk, maar ieder z'n ding.
Dat bedoel ik eigenlijk ,er zijn pc gebruikers die al jaren een externe hebben en nooit een interne zullen nemen .Na de ssd aanschaf ben ik ook extern gaan werken ,vondt het niet passen in een modern systeem }:O

@Jrz
Dat is ook altijd de belemerende factor geweest van ide ,de controller wordt gedeeld met twee apparaaten ,waarintegen sata elk device zijn eigen poort krijgt . Maar een ssd draaid meestal in ahci mode waarbij de signalen in de ICHR10 toch weer bij mekaar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
Ik heb een vraag. Ik heb nu een gewone harddisk, maar wil overstappen op SSD voor de programma's en spellen op te installeren en dan de huidige harddisk, met eventueel een Samsung Spinpoint F4 voor derest van de data. Welke SSD raden jullie aan, ik denk dat ongeveer 160-200GB aan SSD voldoende is.

EDIT: Verkeerde topic zie ik, zal het in het BBG topic posten.

[ Voor 9% gewijzigd door Lizardz op 08-11-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb vandaag 4xIntel X25-E's in RAID5 kunnen testen op een LSI/3ware 9750-8E. Sequentieel doet dit zo'n 840 MB/sec lezen en 440MB/sec schrijven :) Dat is flink beter dan de 9 Seagate 15k7's die op de zelfde controller zitten.

Ik ga zo nog effe iometer testjes doen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 65 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD