Het grote SSD topic ~ Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 78 Laatste
Acties:
  • 613.581 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:05:
[...]

Hmm vreemd. 4K random waardes zijn behoorlijk laag.

[...]

Is er ook bekend wat deze doet?

Edit: Main things are fixes to SMART attribute about reporting correct drive life and fixed sleep-issues.
Ik zou met deze firmware nog even de kat uit de boom kijken. Gelet op het destructieve karakter van deze firmware update zou het zomaar kunnen zijn dat OCZ deze weer terug trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Lijkt me eerlijk gezegd sterk. OCZ brengt niet zomaar een firmware update uit. Hoewel, afwachten kan natuurlijk weinig kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ga straks mijn Vertex 2 60GB ophalen bij MyCom.

Ik gebruik Windows 7 Professional 64bit. Moederbord is een Asus P75P55D-PRO.

Twee vragen:
- TRIM, gaat dit automatisch aan nadat ik een schone installatie van Win7 heb gedaan?
- Binaries, ik zit er aan te denken om me installatie van NewsLeecher gewoon op me F3 1TB te laten? (vanwege veel repair & extract)

Verder nog tips icm. met de P55 chipset (behalve wat er in first post staat en de intelppm service)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Vraaag, firmware 1.23 update kun je het beste doen met de SSD als secundaire schijf.

Verder laatste Intel RST van Intel.com installeren.
TRIM gaat idd vanzelf
Goed idee om downloads op andere schijf te zetten

PS verzoekje: zou je even ATTO voor en na de firmware update willen draaien?

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:27
_H_G_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:40:
[...]

Het zijn er nogal wat ja ;)

- Standaard doet XP niet aan auto-defrag, maar als het een image is heb je wellicht nog software draaien die dat wel doet? Zo ja, uitzetten.
- Windows prefetcher kan uit
- (indexing staat zo te zien al uit)
- Page file zou je nog uit kunnen zetten, als je voldoende geheugen hebt. En hibernate, mocht je het aan hebben staan. XP zou toch retesnel moeten booten.

Eigenlijk boeit alleen eventuele auto-defrag, dus vraag me af wat de Mycom verkoper bedoelt. Lijkt me weer een gevalletje broodje aap.

(los van dat kan je nog even zoeken naar XP partition alignment, wat ook in TS vermeldt staat).
Wat die alignment betreft: Daar had ik al over gelezen in de TS voor ik mijn SSD inbouwde.

Ik heb met een Vista dvd de partitie gemaakt, daarna met Acronis er idd een image opgezet.
Defrag en indexering heb ik daarna meteen als eerste uitgezet.

Na wat verderlezen over XP en SSD's kwam ik dat tooltje tegen, dat gedraaid, en nu zou het OK moeten zijn.

Het verschil in boottijden en laadtijden van programma's is gewoon dramatisch, idd. B)

Nou nog even kijken of dat Wiper tooltje echt nodig is, daar verschillen de meningen nogal over.

@ Vraaag:
Downloads en video/audiobewerkingen moet je zoveel mogelijk op je dataschijf doen, scheelt weer een hoop schrijfacties.

Ik heb een 500 GB dataschijf in mijn PC zitten daarvoor. :)

(Net heb ik Newsleecher zelf ook op de D partitie geinstalleerd, stond nog op C. Goede tip, thanks.)

[ Voor 14% gewijzigd door Richub op 21-10-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:07:
@ Vraaag, firmware 1.23 update kun je het beste doen met de SSD als secundaire schijf.

Verder laatste Intel RST van Intel.com installeren.
TRIM gaat idd vanzelf
Goed idee om downloads op andere schijf te zetten

PS verzoekje: zou je even ATTO voor en na de firmware update willen draaien?
Als je mij kan vertellen op welke instellingen ik ATTO moet draaien.

En ik moet dus de firmware update vanaf mijn huidige installatie doen? (ik gebruik wel 64bit). Met de toolbox ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Vraaag schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:04:
Twee vragen:
- TRIM, gaat dit automatisch aan nadat ik een schone installatie van Win7 heb gedaan?
Windows 7 detecteert een SSD dus zou Trim automatisch moeten werken.

Je kunt het controleren door in CMD het volgende commando te geven:
Het kan zijn dat je CMD in admin mode moet draaien.

fsutil behavior query disabledeletenotify

fsutil behavior query disabledeletenotify = 1 (TRIM disabled)
fsutil behavior query disabledeletenotify = 0 (TRIM enabled)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vraaag schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:24:
[...]
Als je mij kan vertellen op welke instellingen ik ATTO moet draaien.
Standaard instellingen. Graag screenshots maken.
En ik moet dus de firmware update vanaf mijn huidige installatie doen? (ik gebruik wel 64bit).
Ja is beter vlgs instructies: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:54:
[...]

Standaard instellingen. Graag screenshots maken.

[...]

Ja is beter vlgs instructies: link
EDIT: The updater runs fine in Windows 7 or Vista 64-bit, it will NOT run from a 64-bit Install DVD or Recovery CD

1. Boot to the disc (also make sure your USB Stick with the files on it is plugged in)
2. Select repair computer, then select command prompt.
3. Once at the command prompt type "Diskpart"
4. At the new Diskpart prompt type "List Volume"
5. Displayed on the screen will show the various drive letters available, one of them will be your USB stick. Note its drive letter.
6. Type "Exit" at the Diskpart prompt.
7. Now type <DriveLetter>and then a colon ( : ) where <DriveLetter> is the letter from step 5.
8. Now type "ssdupdate" that you put on the USB stick and you will see everything as above.
9. Once complete, the system will reboot automatically.
Staat dat het niet draait vanaf me Win7 x64 disc (recovery mode)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:05:
[...]

Hmm vreemd. 4K random waardes zijn behoorlijk laag.

[...]

Is er ook bekend wat deze doet?

Edit: Main things are fixes to SMART attribute about reporting correct drive life and fixed sleep-issues.
dat had ik ook al in de gaten als ik dat vergeleek met sommige screenshots hierzo. enig idee hoe die nog verbeterd kunnen worden? kzit nu weer terug op de normale ahci driver van MS ipv de RST en disableppm maar weer gedaan

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

robertobadjo schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:03:
[...]
dat had ik ook al in de gaten als ik dat vergeleek met sommige screenshots hierzo. enig idee hoe die nog verbeterd kunnen worden? kzit nu weer terug op de normale ahci driver van MS ipv de RST en disableppm maar weer gedaan
Clean install gedaan? Anders kijken of je op een andere PC betere performance krijgt.
Vraaag schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:57:
[...]
Staat dat het niet draait vanaf me Win7 x64 disc (recovery mode)?
Inderdaad niet vanuit de recovery mode, wel vanaf een normale Win 7.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

Clean install gedaan? Anders kijken of je op een andere PC betere performance krijgt.

[...]

Ah oke, dat dacht ik al, ik zal straks de results posten, moet hem eerst nog ophalen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

[...]

jup was een clean install. eruithalen is erg veel werk want zit in een laptop. voorlopig doe ik het er wel ff mee. tenzij het met tweaks opgelost kan. heb wel een hm55 chipset dus wacht wel totdat ze daar wat aan gaan doen.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een vraag. Ik heb een relatief oudere E6600 op een Asus P5B DeLuxe. Nu heb ik mijn harde schijven in RAID-0 draaien, en ik zit eraan te denken om die te gaan vervangen voor een SSD. Nu twijfel ik nog of ik dan een 120GB zal kopen of 2x60GB in RAID0 zal zetten. Ik zie dan snelheden die de 500 MB/s benaderen, maar ik vraag me af of dat op mijn oude systeempje ook het geval zal zijn. Een ouder moederbord heeft wellicht ook minder bandbreedte hiertoe. Bovendien is de SATA controller natuurlijk nog van voor het SSD tijdperk. Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?
330d schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:39:
Hier een tevreden Postville gebruiker. Na dik een jaar presteren de 2 G2 80GB in raid0 nog hartstikke goed. Inmiddels paar keer XP herinstalleerd en 3x Windows 7.
Die vele herinstallaties, zijn die dus geen gevolg van problemen met de SSD, aangezien je daar tevreden over bent?

[ Voor 42% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-10-2010 14:11 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:35:
Ik heb een vraag. Ik heb een relatief oudere E6600 op een Asus P5B DeLuxe. Nu heb ik mijn harde schijven in RAID-0 draaien, en ik zit eraan te denken om die te gaan vervangen voor een SSD. Nu twijfel ik nog of ik dan een 120GB zal kopen of 2x60GB in RAID0 zal zetten. Ik zie dan snelheden die de 500 MB/s benaderen, maar ik vraag me af of dat op mijn oude systeempje ook het geval zal zijn. Een ouder moederbord heeft wellicht ook minder bandbreedte hiertoe. Bovendien is de SATA controller natuurlijk nog van voor het SSD tijdperk. Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?

[...]

Die vele herinstallaties, zijn die dus geen gevolg van problemen met de SSD, aangezien je daar tevreden over bent?
Ik zou gewoon de 120gb kopen, minder gekloot, qua gevoel vaak niet langzamer..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Mijn huidige installatie is geen AHCI, en als ik de BIOS, AHCI aanzet, dan staat bij alles Not Detected. En als ik dan boot krijg ik een BSOD, aangezien ie geen OS-drive kan vinden?

De updatetool zegt:
Run this tool with your system in AHCI mode. Remember that the system will reboot automatically (without telling you) after the update.
Wat nu? Kan ik ook update in IDE mode?

Eerste bench (Firmware 1.11):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2237610/SSD/Bench1-IDE.png

[ Voor 15% gewijzigd door Vraaag op 21-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:26

The Legend

*Plop*

Als je Windows installatie niet als AHCI is geinstalleerd dan kun je niet zomaar AHCI in de BIOS aanzetten (BSOD is dan het gevolg). Je moet eerst in Windows het register aanpassen, daarna kun je AHCI in de BIOS aanzetten.

[edit]

Of kijken of je 2 SATA controllers hebt, dan kun je de SSD aan een andere controller dan je bootschijf hangen en vervolgens de controller waar je SSD aanhangt op AHCI zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door The Legend op 21-10-2010 15:56 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:54:
Als je Windows installatie niet als AHCI is geinstalleerd dan kun je niet zomaar AHCI in de BIOS aanzetten (BSOD is dan het gevolg). Je moet eerst in Windows het register aanpassen, daarna kun je AHCI in de BIOS aanzetten.
Dat dacht ik ook al, had net een pagina waar stond wat ik moest aanpassen in het register, maar dat ben ik nu weer kwijt. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

1.Sluit alle Windows-toepassingen af.
2. Klik op Start, typ regedit in het vak Zoeken en druk op Enter.
3. Als het dialoogvenster Beheer van gebruikersaccount wordt weergegeven, klikt u op Doorgaan.
4. Klik op de volgende registersubsleutel:
5. HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci
6. Klik in het rechterdeelvenster met de rechtermuisknop op Start in de kolom Naam en klik op Wijzigen.
7.Typ 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
8.Klik in het menu Bestand op Afsluiten om de Register-editor te sluiten.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Thanks, heb het voor elkaar, 6x gereboot ofzo (ook RST geïnstalleerd).

Firmware 1.23 op AHCI:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2237610/SSD/Bench2-AHCI.png

[ Voor 24% gewijzigd door Vraaag op 21-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Je hebt je SSD er als 2e schijf aanhangen toch? Ik heb de indruk dat je nu je HDD getest hebt, gezien het feit dat je de C:\ partitie hebt getest en je read/write waardes niet in de buurt van SSD-waardes komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:43:
Je hebt je SSD er als 2e schijf aanhangen toch? Ik heb de indruk dat je nu je HDD getest hebt, gezien het feit dat je de C:\ partitie hebt getest en je read/write waardes niet in de buurt van SSD-waardes komen :P
Ik ben lekker bezig inderdaad, sjongejone, ben ik me F3 1TB aan het testen, ik dacht al WTF. Maar nu heb ik dus die firmware update al gedaan. :9

Screenshotje in vorige post is nu de juiste, van SSD met 1.23. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Vraaag op 21-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:35:

[...]

Jouw mb heeft ICH8R, zal wel geen problemen opleveren. Ik had ook een bordje gehad met ICH8R, had ik 3 Mtrons erop. Is weliswaar geen 500mb/s, maar draaide toch als een tierelier.
Ik had de postvilles op een P5E bord met ICH9R. Toen nieuwe comp gekocht dus vandaar de vele installs (ook RMA gehad)

In RAID is je systeem wel merkbaar sneller, maar daarvoor moet je wel mee kunnen leven dat er geen trimsupport is. Welke in mijn geval niet nodig is, want na een jaar voelen de ssd's nog steeds zo snel aan. In benchmarken zullen ze minder presteren als in het begin, maar die paar mb/s merk je irl echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:49

Pieroman

/me

Vandaag een OCZ VertexII 60GB gekocht en ingebouwd. Heb er een nieuwe installatie Win7 64bit op geïnstalleerd maar de snelheid valt me tegen, wat ook blijkt uit onderstaande benchmark:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/33mbw4g.png

Mijn systeem:
Intel e6750
Asus P5K (P35 chipset met Intel ICH9)
Schijf zit aangesloten op JMicron JMB363 in AHCI mode.

Heb voor de JMicron controller ook de laatste drivers geïnstalleerd.
Firmware versie zou 1.22 zijn.

Is dit nou de controller die de snelheid afkapt of toch een defect aan de SSD?

Edit:

Ik riep weer te snel, nu op de normale SATA poorten gezet (via de Intel controller dus) en een benchmark gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/20tpm40.png

SSD haalt nu dus netjes de snelheid die zou moeten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Pieroman op 21-10-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

*noob alert*
Ik begrijp enkele dingen over de FW update niet

1. kan dat enkel na een verse install of doe je dat wanneer er een nieuwe uitkomt.
2. De waarschuwing voor win7 x64 begrijp ik niet, kan het gewoon na een instalatie en moet ik dus booten van dvd, of juist niet van dvd
3."I highly recommend installing this update as a secondary drive." maar ik wil de ssd als primairy systeemschijf maken, wat wordt hier dan mee bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 22-10-2010 11:36 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb mijzelf ook maar eens een SSD aangeschaft, de Vertex 2 (120GB).
Deze heb ik net gealligned mbv deze howto en diskpar.

HDTune Pro zit nu een Error Scan te doen met maar liefst 210-220MBps** _/-\o_ De HDD's die ik hier heb doen op zijn hoogst nog niet eens de helft van dat :+ .
(**Atm - tijdelijk - aangesloten op een GA-GC230D plankje met een ICH7, AHCI staat uit.)

Volgens HDTune staat er firmware v1.11 op, meest recente als ik het zo zie(?).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Pieroman schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:47:
Vandaag een OCZ VertexII 60GB gekocht en ingebouwd. Heb er een nieuwe installatie Win7 64bit op geïnstalleerd maar de snelheid valt me tegen, wat ook blijkt uit onderstaande benchmark:

[afbeelding]

Mijn systeem:
Intel e6750
Asus P5K (P35 chipset met Intel ICH9)
Schijf zit aangesloten op JMicron JMB363 in AHCI mode.

Heb voor de JMicron controller ook de laatste drivers geïnstalleerd.
Firmware versie zou 1.22 zijn.

Is dit nou de controller die de snelheid afkapt of toch een defect aan de SSD?

Edit:

Ik riep weer te snel, nu op de normale SATA poorten gezet (via de Intel controller dus) en een benchmark gedraaid:
[afbeelding]

SSD haalt nu dus netjes de snelheid die zou moeten :)
Zelfde hier, gister Vertex 2 60GB gehaald, verse installatie van Win7 x64 Pro erop nadat ik de firmware geupdate had.
Net even ATTO gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2237610/SSD/Bench1-win7.png
Pinin schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:34:
*noob alert*
Ik begrijp enkele dingen over de FW update niet

1. kan dat enkel na een verse install of doe je dat wanneer er een nieuwe uitkomt.
2. De waarschuwing voor win7 x64 begrijp ik niet, kan het gewoon na een instalatie en moet ik dus booten van dvd, of juist niet van dvd
3."I highly recommend installing this update as a secondary drive." maar ik wil de ssd als primairy systeemschijf maken, wat wordt hier dan mee bedoeld.
Zo zat ik gister ook. :P
Maar goed, wat je dus moet doen:
1) SSD in je kast monteren, aansluiten op SATA1.
2) Je huidige HD ook aangesloten houden.
3) Booten in je huidige Windows installatie (dus op je HD).
4) Zorgen dat AHCI aanstaat in je Win7 installatie (register aanpassen, zie paar posts terug).
5) AHCI aanzetten in je BIOS.
6) Firmware 1.23 downloaden.
7) ssdupdate.exe starten.
8) Vervolgens verwijzen naar het FW_1.23_Update.pkg bestandje.
9) Download firmware to selected drive.
10) Computer wordt automatisch opnieuw opgestart en de nieuwste firmware zal erop staan.
11) Nu kan je Win7 x64 gaan installeren op je SSD! :)
12) Als installatie klaar is: intelppm disabelen / superfetch service disabelen / Search Indexer disabelen / RST van Intel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:52:
Volgens HDTune staat er firmware v1.11 op, meest recente als ik het zo zie(?).
Nope, 1.23 is er. :)
http://www.ocztechnologyf...-EX-Vertex2-E-Agility2-E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:55

Reinier

\o/

Ik heb een Crucial C300 (64GB) op een Asus M4A88TD-V EVO/USB3 zitten (SB850 southbridge). Werkt uitstekend :) Prima performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vraaag schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:26:

Zo zat ik gister ook. :P
Maar goed, wat je dus moet doen:
1) SSD in je kast monteren, aansluiten op SATA1.
2) Je huidige HD ook aangesloten houden.
3) Booten in je huidige Windows installatie (dus op je HD).
4) Zorgen dat AHCI aanstaat in je Win7 installatie (register aanpassen, zie paar posts terug).
5) AHCI aanzetten in je BIOS.
6) Firmware 1.23 downloaden.
7) ssdupdate.exe starten.
8) Vervolgens verwijzen naar het FW_1.23_Update.pkg bestandje.
9) Download firmware to selected drive.
10) Computer wordt automatisch opnieuw opgestart en de nieuwste firmware zal erop staan.
11) Nu kan je Win7 x64 gaan installeren op je SSD! :)
12) Als installatie klaar is: intelppm disabelen / superfetch service disabelen / Search Indexer disabelen / RST van Intel installeren.
THX :>
Maar dit doe je dus voor de nieuwe win install, kan het ook als er bijv. een goede fw update komt over een paar manden terwijl je hele systeem draaid of "wis" je dan alles?

* weet iemand welke mappen/bestanden belangrijk zijn om naar HDD te schrijven? Natuurlijk snap ik wel van de temp. mappen, maar zijn er bijv. tooltjes die "scannen" of er heel veel geschreven wordt in een map en zodoende beter naar de hdd verplaats kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 22-10-2010 16:55 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okee, eens kijken wat voor nieuwigheden die heeft..
Zat bij downloads te kijken op OCZ's website, daar staat v1.11 als meest recente -> http://www.ocztechnology...._2,_Vertex_LE,_Agility_2/

ps, je link werkt niet, met url-tags eromheen wel ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 10:59
Ik wil voor mijn HTPC ook een SSD gaan halen, hiervoor had ik de OCZ solid 2 aangeschaft (30GB, kon ik voor 52 euro aanschaffen bij komplett) Helaas was dit een DOA en uiteraard hadden ze de schijf niet meer. Dus dat wordt een nieuw model uitzoeken.

Op het zelfde prijsniveau kom ik de OCZ Onxy tegen, 32GB vooor 55 euro. Deze heeft echter snelheden van 140 read 50 write. Voor ietsjes meer kan ik de vertex halen, ook 30GB, echter met flink wat hogere snelheden. 220 read en 75 write.

Wat is nu het slimste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pittie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:35:
Wat is nu het slimste om te doen?
De Vertex is sneller dan de Onyx... Of je het gaat merken in je HTPC hangt af van je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is het normaal dat tijdens het updaten de pc nergens op reageert? (Zelfs num-lock is niet meer uit te zetten)
If not, pc is completely frozen...
Laat 'm nog maar even staan, kijken wat ie doet.

Staat (nog) geen OS op de SSD, is nu aangesloten als extra schijf naast 3.5" HDD.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee maar, de Inteltjes zijn eindelijk in prijs aan het zakken. Dat werd tijd...

pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MJ080G201 7.0mm 80GB
pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2C1 160GB

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 23-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Mijn Intel 80GB 2G SSD heeft last van random freezes en hangs. Van uit het niets blijft het systeem hangen zonder dat er iets speciaals gebeurd. Alles bevriest en enkel de muisaanwijzer kan dan nog bewegen. Niets helpt enkel een reboot. Iemand tips?

nForce 570 chipset.

[ Voor 4% gewijzigd door bartsled op 23-10-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:54:
[...]

THX :>
Maar dit doe je dus voor de nieuwe win install, kan het ook als er bijv. een goede fw update komt over een paar manden terwijl je hele systeem draaid of "wis" je dan alles?

* weet iemand welke mappen/bestanden belangrijk zijn om naar HDD te schrijven? Natuurlijk snap ik wel van de temp. mappen, maar zijn er bijv. tooltjes die "scannen" of er heel veel geschreven wordt in een map en zodoende beter naar de hdd verplaats kan worden.
Dit vraag ik mijzelf ook af, vind het namelijk zonde om hele nieuwe windows installatie uit te voeren, dan wacht ik liever nog even tot dat een update uitkomt waarbij het niet nodig is om dit hele stappenplan uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bartsled schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:55:
Mijn Intel 80GB 2G SSD heeft last van random freezes en hangs. Van uit het niets blijft het systeem hangen zonder dat er iets speciaals gebeurd. Alles bevriest en enkel de muisaanwijzer kan dan nog bewegen. Niets helpt enkel een reboot. Iemand tips?

nForce 570 chipset.
Smart data gechecked? Benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verkeerd topic denk ik. :P

[ Voor 96% gewijzigd door Bolletje op 23-10-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Philflow schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

Smart data gechecked? Benchmarks?
SMART is OK. Bechmarks zijn al sinds het begin te laag geweest, heb de SSD van een medetweaker overgenomen. Heb hier en daar wel wat (google) berichten gelezen dat nForce chips niet zo lekker samen werken met een Intel SSD.

Nu vind ik het geen ramp om een nieuw mobo aan te schaffen maar dan moet ik wel zeker zijn dat de compatibility problemen bij die chip wel over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:55
Ik dacht dat het probleem de nforce driver was en ok werkte met standaard MS driver, maar kan me vergissen.
Raven schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:16:
Staat (nog) geen OS op de SSD, is nu aangesloten als extra schijf naast 3.5" HDD.
Probeer m eens op de eerste sata poort te zetten. Misschien komt ie nu achter je DVD driver? Er zijn er meer geweest met problemen in zo'n situatie.

[ Voor 61% gewijzigd door _H_G_ op 23-10-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er zijn 2 SATA poorten, beide zelfde controller, DVD zit aan PATA controller.
Kan idd proberen de SSD aan poort 1 te hangen (als ie daar al niet aan hangt), maar denk niet dat het uit maakt.

Straks eens proberen.

Wiper deed het trouwens ook niet-> Wiper can't be run on drive F:\

edit: zat al aan eerste SATA poort....

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 23-10-2010 23:26 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 11:15
Hierbij even een klein ervarings rapportje van mijn kant:
M'n Intel X25-M 80GB G2 SSD draait sinds de aanschaf in april dit jaar nog steeds uitstekend.
Ik heb sinds het moment van testen toen en het testen nu niets qua hardware of drivers gewijzigd mbt de SSD
Toen getest met een net nieuw schoon geïnstalleerde Windows 7 met AHCI + Trim.
Ik heb in de tussentijd de Intel SSD Optimizer een 4 of 5 maal uitgevoerd wat dus volgens de Optimizer tool veel te weinig is, het lijkt dan ook overbodig want de TRIM in Windows 7 lijkt gewoon optimaal te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.frag1le.demon.nl/CDMIntelSSD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.frag1le.demon.nl/intelssdsmart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb wat vragen wat betreft installatie van een SSD.

Ik heb redelijk veel verstand van hardware etc, maar toch wil ik een aantal zaken zeker weten.

Gisteren heb ik van een vriend de OCZ Vertex 2 60GB gekregen, dus nu wil ik hem in mn pc stoppen:

specs:

Asus P5k
Q6600
HD4870
4GB kingston hyperX

Mijn vragen zijn:

Ik wil gewoon een schone windows 7 x64 installatie op mn ssd zetten, en daarnaast mijn oude 250GB hdd gebruiken voor data, die schijf zal ik uiteraard ook wissen. Maar ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen.

Stel ik formateer mijn huidige schijf, ik stop de ssd in mn pc, installeer daar mn OS op, haal ik dan de topsnelheden die deze SSD heeft, op moet ik nog het een en ander aanpassen? Zoja, wil ik graag weten wat.

En als ik mijn os heb geinstalleerd, neem ik aan dat ik de drivers van mn hardware gewoon op de ssd moeten worden geinstalleerd, en verder wat apps voor het sneller opstarten ervan.

Ik heb hierboven ook wat gelezen over FW updates, ik weet niet precies hoe ik dat moet doen, en of het wel echt nodig is, maar het liefst haal ik het maximale uit de ssd dus als ik wat moet tweaken, prima!

Graag wil ik wat advies voordat ik het helemaal verkeerd doe.

Alvast bedankt,

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:27
Als je de firmware wilt updaten kun je dit beter nu doen en de Vertex als tweede schijf aan sluiten. Ik denk dat je daarvoor op AHCI modus moet draaien, eerst aanpassen in W7 en bij opnieuw opstarten ook in de Bios.

Heb je geupdate en al je data gebackuped; dan kun je windows op je ssd installeren. Zorg na installatie dat je meteen de nieuwste drivers voor je mobo etc. meeneemt en dan ben je in principe klaar, W7 weet dat je een SSD gebruikt :) Als nieuwe installatie werkt kun je de hardeschijf indelen hoe je zelf wilt voor je data en kun je je persoonlijke mappen verhuizen.

Win7 in AHCI modus zetten:
Exit all Windows-based programs.
Click Start, type regedit in the Start Search box, and then press ENTER.
If you receive the User Account Control dialog box, click Continue.
Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControl\Set\Services\Msahci
In the right pane, right-click Start in the Name column, and then click Modify.
In the Value data box, type 0, and then click OK.
On the File menu, click Exit to close Registry Editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik zit al 'n paar dagen te klooien om Win7 op mijn SSD te krijgen met AHCI...

Mobo: ASUS P5QL-PRO, met laatste bios 1004.
CPU: Q8300
RAM: 2x 2 GB ADATA DDR2 800 op 667 mhz, FSB ratio is dus 1:1.
SSD is de OCZ Vertex 2 60 GB

Wat ik dan doe is:
Ik heb de SSD als enige HD aangesloten en daarna start ik van de Win7 dvd op.
Ik maak een enkele partitie aan. (en automatisch die 100 MB system reserved die Win7 altijd aanmaakt)
Daarna begint Win7 bestanden te kopieren, maar na de eerste reboot blijft de PC op het detecteren van SATA1 (de SSD dus) hangen...

Uiteindelijk heb ik als test precies hetzelfde gedaan met mijn gewone HD: Hetzelfde resultaat. :(

De enige manier om na dit probleem weer te kunnen booten is: Alle HD's afkoppelen, in de BIOS AHCI uitzetten, en daarna de HD's weer aan te sluiten.

Het lijkt erop of mijn mobo of processor geen AHCI aankan ofzo, maar op google vind ik hier niets over.

Zie ik iets over het hoofd bij het installeren, of heeft iemand een tip? Ik kom er even niet meer uit...

Gelukkig heb ik een acronis image van mijn oude installatie gemaakt, dat bespaart me een herinstallatie na elke poging Win7 met AHCI te installeren... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 24-10-2010 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

BIOS update al geprobeerd?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:31

Dark

who tweaked the light?

Zo, ook een SSD geplaatst, Vertex2 op systeem uit sig. Firmware was v1.22 (gelijk geupdate naar 1.23 trouwens)
ICH10 staat wel raid mode (omdat er nog een array aan hangt ook) maar de prestaties lijken me okee?
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/qyzjtg.png

zelfde test op de 1e 30gb van de array bestaande uit 2x wd cav. blk.:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/245f3u8.jpg
ja doet het lekker ;) die RST 10.0 driver... meet kennelijk de buffer snelheid ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Krijg net van OCZ medewerker op Twitter te horen dat wiper niet werkt icm Vertex 2 :?
Nu maar even afwachten op antwoord over niet werkende fw update tool.

Kan die straks wel even op laptop proberen, even SSD in eSATA case stoppen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Richub schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 05:53:
Ik zit al 'n paar dagen te klooien om Win7 op mijn SSD te krijgen met AHCI...

Mobo: ASUS P5QL-PRO, met laatste bios 1004.
CPU: Q8300
RAM: 2x 2 GB ADATA DDR2 800 op 667 mhz, FSB ratio is dus 1:1.
SSD is de OCZ Vertex 2 60 GB
Ja dus...
Raven schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:46:
Krijg net van OCZ medewerker op Twitter te horen dat wiper niet werkt icm Vertex 2 :?

Kwam ik ook achter toen ik voor mijn Vertex 2 wat tools wilde downloaden.
Wiper stond niet in de lijst van downloads. Na wat gezoek las ik dus wat jij net via twitter hoorde.

Hopelijk doet die Vertex 2 dat zelf ofzo...

[ Voor 36% gewijzigd door Richub op 24-10-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Laatst online: 10:35

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Even een vraagje tussendoor. Aangezien dat windows 7 64 bit op de ssd Vertex 2 120GB AHCI modus geinstalleerd staat, en voor opslag van data films etc. Spinpoint F3 1 TB. Is het voor mij niet handiger om de firmware te updaten vanaf USB stick.

Edit: firmware update uitgevoerd. Ik heb de firmware update gewoon vanuit windows zelf uitgevoerd.
De prestaties liggen ongeveer nog hetzelfde als met de firmware 1.22

[ Voor 26% gewijzigd door MisterJD op 26-10-2010 09:38 . Reden: firmware update ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Richub schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Kwam ik ook achter toen ik voor mijn Vertex 2 wat tools wilde downloaden.
Wiper stond niet in de lijst van downloads. Na wat gezoek las ik dus wat jij net via twitter hoorde.

Hopelijk doet die Vertex 2 dat zelf ofzo...
Ingebakken GC denk ik dan...

Daar wordt de SSD niet eens gevonden door de tool....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 09-09 16:14
bartsled schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:55:

nForce 570 chipset.
Ik heb tot een week terug ook regelematig last gehad van freezes. Aanvankelijk kon ik de muis nog bewegen en zelfs nog applicaties benaderen, maar in de taakbalk was een busy-cursor zichtbaar en als ik nog e.e.a. probeerde (b.v. taakmanager opstarten) dan was de freeze compleet en kon ik niets meer doen behalve de muis bewegen. Alleen een reboot kon het 'verhelpen'. Heel irritant. Vreemd genoeg ben ik nu alweer een week vrij van hangers. Van het een op het andere moment was het voorbij. Waaruit maak je trouwens op dat de Intel de schuldige is van de freezes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:31

Dark

who tweaked the light?

tja dat flashen ging hier ook een beetje raar :O maar is geloof ik wel gelukt...

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/j9926u.png

ik klikte het flash progje gewoon aan in een verse w7-x64 draaiend van de ssd, ik dacht: zie wel waar het schip strandt, backup hoeft niet want dan draai ik wel weer ff install als ik iets kwijt ben ... gevolg wel flashen maar windows hangen aan het eind van de flash, en dus niet de beloofde reset...

afijn na een minuutje of 10 maar op het reset knopje gedrukt... dat werkte niet :S de ssd werd niet meer gevonden door het bios... power gecycled... pffft jaa hoor daar was ie weer :P stond iig weer bij de gevonden schijven... en verdomd, geen data loss ook... w7 starrte gewoon nog op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
-Moondust- schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:11:
[...]

Ik heb tot een week terug ook regelematig last gehad van freezes. Aanvankelijk kon ik de muis nog bewegen en zelfs nog applicaties benaderen, maar in de taakbalk was een busy-cursor zichtbaar en als ik nog e.e.a. probeerde (b.v. taakmanager opstarten) dan was de freeze compleet en kon ik niets meer doen behalve de muis bewegen. Alleen een reboot kon het 'verhelpen'. Heel irritant. Vreemd genoeg ben ik nu alweer een week vrij van hangers. Van het een op het andere moment was het voorbij. Waaruit maak je trouwens op dat de Intel de schuldige is van de freezes?
Ben nu via wat Google werk wel tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk de nForce chip is. Op de jMicron had ik last van bluescreens en hangers maar dat blijkt de meeste brakke chip ooit te zijn :p

Heb tot dusver nog geen oplossing. Ipv het mobo vervangen zou een apparte raid controller installeren geen fix zijn? Of heeft dat negatieve invloed op de SSD prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor de performance hoef je een Sandforce drive niet te wipen. Dat kun je beter aan de GC overlaten. Uitloggen uit Windows en een paar uur laten idlen.
Dark schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:42:
Zo, ook een SSD geplaatst, Vertex2 op systeem uit sig. Firmware was v1.22 (gelijk geupdate naar 1.23 trouwens)
ICH10 staat wel raid mode (omdat er nog een array aan hangt ook) maar de prestaties lijken me okee?
> 100 MB/sec 4K random writes. Niet slecht 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
bartsled schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Ben nu via wat Google werk wel tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk de nForce chip is. Op de jMicron had ik last van bluescreens en hangers maar dat blijkt de meeste brakke chip ooit te zijn :p

Heb tot dusver nog geen oplossing. Ipv het mobo vervangen zou een apparte raid controller installeren geen fix zijn? Of heeft dat negatieve invloed op de SSD prestaties?
Ik heb ook een nForce chip en wel de 630a. Aparte RAID-controller lijkt mij een dure aangelegenheid. Is een nieuw mobo misschien toch een handigere zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:27:
[...]

Voor de performance hoef je een Sandforce drive niet te wipen. Dat kun je beter aan de GC overlaten. Uitloggen uit Windows en een paar uur laten idlen.
Okido :)

Blijft die fw update over, complete pc bevroor, weird :?. Benieuwd wat die OCZ medewerker daar over kan zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 24-10-2010 11:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Sinds kort heb ik een SSD in m'n HTPC. Probleem is dat het systeem nogal onstabiel is.

Opstart problemen, blijft soms tijdens post hangen, bsod als win 7 net start. chkdsk vind een heleboel corrupted bestanden. heel soms een bsod als win eenmaal geladen is maar meestal draaid de pc prima als die eenmaal is opgestart, meeste problemen zijn tijdens het opstarten.

Er zit ook nog een 2,5" hdd in, die ik gebruikte voordat de SSD er bij in kwam. Toen heb ik nooit stabiliteits problemen gehad. In het begin dat de SSD er in zat ook niet, de problemen zijn van de laatste tijd.

Nu probeer ik AHCI in te schakelen (heb ingeschakeld in de bios) maar win7 crashed direct bij het opstarten. Ook in save-mode komt'ie niet verder dan 5 sec ofzo.

Is het aan te raden om AHCI ingeschakeld te hebben? Of kan je ook prima zonder?

Ik weet eingelijk niet meer wat te doen nu.... opzich draaid het wel maar echt prettig is het niet zo.

Hier een screenshot met info:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1383/5110217756_cb2b052ed5_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je AHCI wil aanzetten moet je dit uitvoeren:
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831
IDE driver + AHCI aansturing = crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Raven schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:33:
[...]
Blijft die fw update over, complete pc bevroor, weird :?. Benieuwd wat die OCZ medewerker daar over kan zeggen.
Als ik de opmerkingen op het forum lees schijnt dat normaal te zijn. Als je SSD daarna weer normaal werkt zou ik me nergens zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

In dat eerste topic kwam ik een link tegen, en heb inmiddels dit uitgevoerd, bios op ahci gezet en windows is nu wel opgestart, maar zit nu nog wat drivers te zoeken terwijl ik dit type.

1. Exit all Windows-based programs.
2. Click Start, type regedit in the Start Search box, and then press ENTER.
3. If you receive the User Account Control dialog box, click Continue.
4. Locate and then click the following registry subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesMsahci
5. In the right pane, right-click Start in the Name column, and then click Modify.
6. In the Value data box, type 0, and then click OK.
7. On the File menu, click Exit to close Registry Editor.

Dadelijk nog eens restarten en kijken als het effect heeft ghad ;)

//edit - restart gedaan, start zonder problemen op maar ik kan in de device manager niets terug vinden over de ahci controller. Blijkbaar werkt het wel want anders zou die ook niet opstarten natuurlijk. Nou ja, misschien kijk ik niet goed. Ik zie wel als dit heeft geholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door ocdaan op 24-10-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
-Moondust- schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:29:
[...]

Ik heb ook een nForce chip en wel de 630a. Aparte RAID-controller lijkt mij een dure aangelegenheid. Is een nieuw mobo misschien toch een handigere zet.
Bij jou loopt wel alles zonder problemen en werkt de Intel Toolbox naar behoren?
Verder nog de vraag welk mobo je hebt, dan zal ik eens gaan kijken naar een vervanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Firmware update vanuit Win7 64 geen probleem..2x reboot en klaar, ssd gebruikt eindelijk volle de mep data

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/vyy7ih.png

Merkbaar sneller ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Max ICT heeft de Crucial C300 128GB nu voor 156 euro met verzendkosten. Zou dit te vertrouwen zijn?

De shopreviews zijn namelijk niet echt goed....

Hiermee wil ik de bestaande C300 gaan uitbreiden naar RAID0..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

If it sounds too good to be true ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Goedemiddag ik heb een vraag;
Ik heb namelijk maar bar weinig verstand van een SSD.

Ik ben opzoek naar een SSD. Ik heb net een nieuwe pc, maar om de pc optimaal te laten presteren denk ik mijn 5400rpm schijfje te vervangen door een SSD.
Ik zou alleen graag jullie advies willen hebben wat voor SSD ik het best kan kopen.
Ik ben opzoek naar een schijf van 160 tot 250 gig! voor nou 400 euro max, bij voorkeur natuurlijk minder:$
Ik wil graag een ssd die toch zeker 5jaar mee gaat.
Een kwalitatief ook goede schijf.

Ik heb het volgende systeem:
Een Asus 13,3" U30JC - i3 370M/4GB
NVIDIA GeForce G310M
Windows home per.

Alvast dank,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If it sounds to good to be true it usually is to good to be true :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:12:
If it sounds to good to be true it usually is to good to be true :)
Tja, het staat op hun site als speciale aanbieding met 140+ stuks op voorraad.....

https://maxict.nl/product...0?btwview=in&rs=tweakers#

[ Voor 14% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 24-10-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
En dat maakt het waar? :P Elke andere winkel heeft 'm voor minimaal €80 meer, dus er zal vast iets niet aan kloppen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JAHRASTAFARI schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:15:
[...]
Tja, het staat op hun site als speciale aanbieding met 140+ stuks op voorraad.....

https://maxict.nl/product...0?btwview=in&rs=tweakers#
Ik wilde hem eerst gaan bestellen maar na het lezen van de shopreviews toch maar niet...
Mute schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:17:
En dat maakt het waar? :P Elke andere winkel heeft 'm voor minimaal €80 meer, dus er zal vast iets niet aan kloppen.
Dat dacht ik ook. Het is ook geen overjarig model ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisteren een OCZ Vertex (30GB) gekregen. :)
Nu zit ik te twijfelen of ik mijn huidige Windows XP setup gewoon 1 op 1 kloon naar deze SSD.
Is dat uberhaubt verstandig?

Uiteraard is het beter om altijd een schone installatie te doen, maar ivm backuppen van bepaalde dingen, gaat dat qua tijd even niet lukken.

Zijn er buiten de SSD Tweaker en Wipe tool nog andere dingen die ik kan doen onder WinXP?

AHCI activeren schijnt ook wel te kunnen met wat trucjes
Hebben mensen daar ervaring (ivm kans op dataverlies)

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 24-10-2010 15:46 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

caddywouter schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:08:
Goedemiddag ik heb een vraag;
Ik heb namelijk maar bar weinig verstand van een SSD.

Ik ben opzoek naar een SSD. Ik heb net een nieuwe pc, maar om de pc optimaal te laten presteren denk ik mijn 5400rpm schijfje te vervangen door een SSD.
Ik zou alleen graag jullie advies willen hebben wat voor SSD ik het best kan kopen.
Ik ben opzoek naar een schijf van 160 tot 250 gig! voor nou 400 euro max, bij voorkeur natuurlijk minder:$
Ik wil graag een ssd die toch zeker 5jaar mee gaat.
Een kwalitatief ook goede schijf.

Ik heb het volgende systeem:
Een Asus 13,3" U30JC - i3 370M/4GB
NVIDIA GeForce G310M
Windows home per.

Alvast dank,,
pricewatch: OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 180GB

Goedkoper alternatief:

Overigens worden deze schijven (zoals je kunt zien) met de week goedkoper. Dus als je kunt wachten kan dat wel eens lonen.

Verder geeft de 500GB Seagate Momentus XT vaak het idee dat je een SSD hebt, terwijl die veel minder kost. Aanrader imo, als je tenminste kunt leven met de iets hogere geluidsproductie.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:31:
[...]

Als ik de opmerkingen op het forum lees schijnt dat normaal te zijn. Als je SSD daarna weer normaal werkt zou ik me nergens zorgen over maken.
SSD werkt nog gewoon, maar met de oorspronkelijke firmware.
Links?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Raven schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:00:
[...]
SSD werkt nog gewoon, maar met de oorspronkelijke firmware.
Links?
niet bij de hand, beter even een topic starten op OCZ forums denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Iemand enige ervaring met een SSD via een PCI-e SATA kaartje? Ik heb niet het geld om even een nieuw mobo,proc en mem te kopen zodat de SSD wel goed werkt.
Als de nForce chip niet lekker werkt met de SSD dan is een los kaartje misschien wel een optie. Tips en types waar ik dan naar zou moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Als ik de FW wil updaten van mn vertex 2 ssd, kan ik dan gewoon de updatetool van de ocz site downloaden en via mn huidige windows 7 installatie(op hhd) mn aangesloten ssd updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:45:
[...]

pricewatch: OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 180GB

Goedkoper alternatief:

Overigens worden deze schijven (zoals je kunt zien) met de week goedkoper. Dus als je kunt wachten kan dat wel eens lonen.

Verder geeft de 500GB Seagate Momentus XT vaak het idee dat je een SSD hebt, terwijl die veel minder kost. Aanrader imo, als je tenminste kunt leven met de iets hogere geluidsproductie.
Ik vind die intel niet erg snel, de schrijf snelheid daarvan is niet heel hoog, ik vraag me af welke ssd schijven kwalitatief het beste zijn?
Corsair? Crucial? OCZ? OWC? Intel? Kingston?

Is dit bv een goede?
pricewatch: Corsair Force 160GB+ SSD 160GB

pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 256GB

pricewatch: OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 240GB

Wat vinden jullie van deze schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

caddywouter schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:20:
[...]
Ik vind die intel niet erg snel, de schrijf snelheid daarvan is niet heel hoog,
Je moet alleen wel snappen dat sequentiele snelheid niets te maken heeft met de praktijk snelheid die je ervaart. De Intel heeft hoge 4K random schrijf en lees prestaties.
Wat vinden jullie van deze schijven?
Als je het wiel opnieuw wil gaan uitvinden (;)) raad ik je aan om dit topic eens door te lezen:
[BBG aanschaf] SSD Daar worden al die vragen beantwoord. Maar de beste suggestie heb ik je al gegeven ;)

Edit: overigens zijn we hier ook in het verkeerde topic bezig, beter dat andere topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
bartsled schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Bij jou loopt wel alles zonder problemen en werkt de Intel Toolbox naar behoren?
Verder nog de vraag welk mobo je hebt, dan zal ik eens gaan kijken naar een vervanger :)
Sorry, ik heb (nog) geen SSD, maar jouw freeze deed me denken aan wat ik laatst meemaakte met mijn Abit AN-M2 mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
-Moondust- schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:27:
[...]

Sorry, ik heb (nog) geen SSD, maar jouw freeze deed me denken aan wat ik laatst meemaakte met mijn Abit AN-M2 mobo.
Ok duidelijk. Dan is wellicht een mobo met een nieuwere chip wel een optie. Iemand ervaringen met de AMD chips? Ik las dat dit ook niet al te lekker loopt met een SSD. Dan is een nieuwere nForce chip wellicht wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:04:
[...]

niet bij de hand, beter even een topic starten op OCZ forums denk ik.
Wacht eerst reactie van die medewerker via Twitter wel even af.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Je moet alleen wel snappen dat sequentiele snelheid niets te maken heeft met de praktijk snelheid die je ervaart. De Intel heeft hoge 4K random schrijf en lees prestaties.

[...]

Als je het wiel opnieuw wil gaan uitvinden (;)) raad ik je aan om dit topic eens door te lezen:
[BBG aanschaf] SSD Daar worden al die vragen beantwoord. Maar de beste suggestie heb ik je al gegeven ;)

Edit: overigens zijn we hier ook in het verkeerde topic bezig, beter dat andere topic.
dank,, ik zal me huiswerk gaan doen,, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik heb sinds drie weken een SSD in mijn computer en dat werkte prima (nieuwe Windows 7 installatie). Vandaag bij het opstarten kreeg ik ineens de melding dat de computer niet juist was afgesloten. Na een CHKDSK draaide het systeem weer. Toen ik een half uur later terug kwam zag ik een melding "NO BOOT DEVICE".

De BIOS herkent de schijf nog wel, maar als ik data probeer te benaderen dan gaat het mis. Iemand ideeën, behalve het ding op te sturen???

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_FORCE schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:42:

Zijn er buiten de SSD Tweaker en Wipe tool nog andere dingen die ik kan doen onder WinXP?
Doe altijd nog een paar standaard tweaks voor me ssd/hd om ruimte te besparen , en schrijf en lees bewegingen te minimaliseren . Outlook archiefmap verplaatsen naar hd , Map mijn documenten verplaatsen naar hd en Pagefile verplaatsen naar HD. Voor XP neemt de complete install met updates ongeveer 3.5 GB in beslag . Zelf denk ik dat de hostwrites de meeste slijtage aan de ssd toebrengen .
Zit hier met XP gemmiddeld van 0.4 to 3 GB per dag aan hostwrites , valt best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:34
Ik ben Windows 7 64bit aan het installeren op m'n Intel 80GB SSD, maar hij herkent de SSD niet. De installatie gaat wel helemaal goed, maar zodra ik in Windows zit staan defragmentatie en indexering bijvoorbeeld gewoon aan.

Bij mijn 32bit Windows 7 installatie ging het wel in een keer goed. Wat gaat er nu fout bij mij? Vergeet ik iets?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

_Brake_ schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:36:
Ik ben Windows 7 64bit aan het installeren op m'n Intel 80GB SSD, maar hij herkent de SSD niet. De installatie gaat wel helemaal goed, maar zodra ik in Windows zit staan defragmentatie en indexering bijvoorbeeld gewoon aan.

Bij mijn 32bit Windows 7 installatie ging het wel in een keer goed. Wat gaat er nu fout bij mij? Vergeet ik iets?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat Windows 7 automatisch indexering uit zet.... 64bit en 32bit. Gewoon handmatig doen dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:45:
[...]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat Windows 7 automatisch indexering uit zet.... 64bit en 32bit. Gewoon handmatig doen dus .
Het lijkt er op dat Windows indexing aan laat, maar de SSD schijf niet aanvinkt om te indexeren. Op zich is het handig om Indexing aan te laten (Windows Search service) aangezien je anders ook de Start Menu "search program and files" feature kwijtraakt. Vind het persoonlijk nuttig om hiermee snel apps te launchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja Indexering zet ik zelf ook niet uit. Scheduled defrag wel, en dat moest ik ook altijd handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:50:
Ja Indexering zet ik zelf ook niet uit. Scheduled defrag wel, en dat moest ik ook altijd handmatig doen.
Ook hier geldt dat Windows SSD's overslaat. Tenminste, ik kom net zelf tot de ontdekking dat bij de Defrag Scheduling opties uitsluitend mijn non-SSD disks zijn geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wel apart, ik heb toch al 10x Windows 7 64 bit geinstalleerd op diverse SSDs. Ik heb nog nooit gezien dat scheduled defrag of indexering vanzelf uit stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows zet ze ook niet geheel uit. Zie:
http://www.sevenforums.co...defrag-ssd.html#post85013

"Hello Dscoduc, and welcome to Seven Forums.

The Disk Defragmenter schedule will not be turned off by default, but should have the SSD drive unselected instead under the Choose disks settings to prevent the SSD from be defragmented when the schedule runs. However, the SSD is not always unselected here either by default, so you should always check it to be sure.

Hope this helps,
Shawn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Toch was dit wel het geval bij mijn Windows 7 32bit install. Toen kon ik de indexering niet eens in! De superfetch service staat ook nog aan, maar ik heb eindelijk eindelijk eindelijk een topic gevonden waar mensen hetzelfde 'probleem' hebben: http://social.technet.mic...c3-4139-b600-502b0fbd32fc

Ik vermoed dat het in 64bit zit :(

Wat is nou een goeie manier om te zien of Windows de SSD ook als SSD ziet? Na een clean install zonder poespas haal ik in de Windows Prestatie Index een 5,9 op de SSD :| Onder 32bit was dat nog 7,7 uit m'n hoofd.

[ Voor 21% gewijzigd door _Brake_ op 24-10-2010 18:10 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weird, icm een GA-X38-DQ6 plankje ging 't updaten gelijk goed, geen freeze.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dat topic loopt ook dood. Het vreemde nu wel is dat mijn SSD niet in de Schijfdefragmentatie staat onder schedule en als ik nu naar Indexeringsopties ga staat daar dat Indexeren niet kon worden uitgevoerd... Is de SSD nu wel gedetecteerd (misschien door de Windows Prestatie Index)??????????

instant-edit:
Nog een keer kijken bij de Indexeringsopties, en nu staat er het 'normale' Indexeren is voltooid :(

Ik begrijp er helemaal niets meer van...

[ Voor 22% gewijzigd door _Brake_ op 24-10-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Who cares, gewoon handmatig uitzetten. Tenminste... ALS je indexering wil uitzetten. Daar verschillen de meningen namelijk nogal over.

Wel even Intel RST installeren (als je een Intel chipset hebt).

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik heb nu volgens een document van Intel defragmentatie en superfetch uitgezet. Verder Rapid Storage Technology drivers geïnstalleerd. Indexering ben ik op zich wel met je eens (zonder is Outlook echt waardeloos!).

Zijn er nog meer settings die Windows 7 anders zelf zou optimaliseren voor een SSD die handmatig gedaan dienen te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

de Intel 10.046 RST Beta driver geeft prestatie verbeteringen met het booten. Beste installeren vanaf setup.

Verder zou ik even een benchmarkje draaien om te kijken of je SSD goed presteert.

System restore zou je uit kunnen zetten (heeft voor en nadelen).
Pagefile zou je uit kunnen zetten of kleiner kunnen maken (heeft voor en nadelen).

[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
Misschien een domme vraag, maar ik kon er zo gauw niet uit komen met zoeken. Ik heb zelf twee OCZ vertex 2 SSD's aangeschaft. Eenmaal 60GB en eentje van 90GB. Nu zat ik daarstraks met het opruimen even de doosjes te vergelijken en toen viel mijn oog op de "specification" sticker.
Bij de 60GB staat er bij 4KB random write: Up to 50.000 IOPS en bij de 90GB staat er: Up to 10.000 IOPS.

Naar mijn weten zijn alle vertex2 schijven 50.000IOPS (behalve de 400GB+) en de agility2 allemaal 10.000IOPS. Zou het kunnen dat ze er gewoon het verkeerde stickertje op de doos hebben geplakt? (dus een agility2 sticker op een vertex2 doosje). Het zijn wel allebei vertex2 schijven (zilver/zwart) en niet groen/zwart zoals de agility2 schijven ;)
Of zou ik me zorgen moeten maken dat ik een verkeerd product heb?

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Pagina: 1 ... 60 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD