Het grote SSD topic ~ Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 78 Laatste
Acties:
  • 613.480 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
@menne

- C1E in de Bios uit staan? want dat scheelt ook nogal wat.

- Een andere SATA poort proberen, het lieftste zo dat één deel van de SATA controller alleen voor de SSD is.
Het handigste is om eerst alleen de SSD (en eventueel besturingssysteem disk) in te pluggen en dan de rest van je harddisks toe te voegen.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik doe moeilijk omdat de seq write van de postville momenteel niet zo heel goed is. Nu weet ik ook wel dat ik geen MISKOOP bega, maar sla toch tegen mijn kop als ik er nu een haal en volgende week hoor dat de nieuwe kingston bijvoorbeeld even goed (of beter) is maar dan wel hogere writes heeft omdat juist dat punt me dwars zit. Verder is het natuurlijk duidelijk dat er over een half jaar geheid betere schijven zijn wat ik nu dan ook besluit te kopen. (en laat het nu net bijna een half jaar na de postville introductie zijn)

[ Voor 62% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:34:
Ik doe moeilijk omdat de seq write van de postville momenteel niet zo heel goed is. Nu weet ik ook wel dat ik geen MISKOOP bega, maar sla toch tegen mijn kop als ik er nu een haal en volgende week hoor dat de nieuwe kingston bijvoorbeeld even goed (of beter) is maar dan wel hogere writes heeft omdat juist dat punt me dwars zit. Verder is het natuurlijk duidelijk dat er over een half jaar geheid betere schijven zijn wat ik nu dan ook besluit te kopen. (en laat het nu net bijna een half jaar na de postville introductie zijn)
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar toch: Wanneer denk je dat jij met jouw SSD meer dan 100MB/s sequentieel gaat schrijven, en hoeveel tijdswinst denk je dat je gaat halen als dit ipv. 80MB/s 2x zoveel wordt?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Dragon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-04 02:04
Bij het unpacken van archieven en bewerking van audio en video merk ik dat toch wel hoor.
Maar inderdaad je moet alles in perspectief zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik kopieer/verplaatst/unzip-rar veel files zowel van HDD's als over een gbit netwerk en dat gaat momenteel met mijn raptors rap, een postville 80GB merk je dan echt verschil in, de 160GB minder.

En al merk je het maar 1x in de maand, who in his right mind koopt een minder product als het betere product een gelijke prijs heeft. Daarom wacht ik toch eerst even een benchmark van de nieuwe kingstons af omdat deze als het goed is een nog niet eerder gebruikte controller hebben.

Maakt het overigens verschil bij HD video bewerking? Heb nog enorme hoeveelheden aan materiaal dat bewerkt moet worden. Par2 nog veel read of veel write?

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-01-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:57:
Heb overigens ook de Maxflash Rapstore 2,5 Inch SSD's voorbij zien komen in 64/128/256GB voor resp. 130/300/500 Euro met de nieuwe indilinx barefoot controller maar kan niet echt goede reviews vinden.
Let wel op dat de 64GB versie een JMicron controller heeft en dus beroerde 4kb random writes heeft!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dat inderdaad gemerkt ja, maar zou bij de rapstore sowieso wel voor de 256GB gaan, wel een nette prijs. Staat op de site als best getest onder 18 ssd's maar die test was niet echt gedetailleerd :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:27:
Dat inderdaad gemerkt ja, maar zou bij de rapstore sowieso wel voor de 256GB gaan, wel een nette prijs. Staat op de site als best getest onder 18 ssd's maar die test was niet echt gedetailleerd :-/
Linkjes aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Is het deze trouwens?
http://www.eee-pc.de/2009...flash-rapstore-128gb-ssd/

Lijkt me een identiek aan een vertex (indilinx met samsung geheugen). Als je reviews hier/anandtech bekijkt en je vervangt de naam 'ocz vertex 120GB' met 'maxflash rapstore 128GB', dan kun je wellicht je keuze maken. Let wel op: Niet alle fabrikanten zullen nieuwe indilinx firmware gelijk aan hun gebruikers vrijgeven (en zijn niet meer uitwisselbaar). Als de meegeleverde firmware goed is, dan is het iid geen verkeerde prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Shadow_Dragon schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:11:
Bij het unpacken van archieven en bewerking van audio en video merk ik dat toch wel hoor.
Maar inderdaad je moet alles in perspectief zien.
Waarom dan geen Indlinx based SSD's zoals de OCZ vertex. Die heeft die trage write speeds van de Intel schijven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Het is die schijf ja, alleen is dat dus in een EEEPC.

http://www.max-flash.eu/download/testbericht_com!.pdf
http://www.max-flash.eu

Geen distributiekanalen in NL. Duitse prijzen zitten voor mij op 290ish voor 128GB en 502,- voor 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik neem die review met een korrel zout, het zijn immers uitsluitend synthetische benchmarks. Als ze real life gaan testen komt er een heel ander plaatje naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Vage test ja. Testen met HDTach en meten als hoogste waarde voor de x25-m 216,8 MB/s lezen? Er is toch iets misgegaan lijkt me. Ook laten ze de intel weg uit de tabel, zodat ze wellicht de pc-mark vantage score daarvan niet hoeven te laten zien? ("this review sponsored is sponsored by Max Flash"? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nah ik denk dat de test gewoon echt is, maar er is niks echt belangrijks getest. Met die controller kan ik overigens wel TRIM verwachten toch? De site ziet er niet echt firmwarefriendly uit..

http://benchmarkreviews.c...d=60&limit=1&limitstart=6 Zie hier al een review van de nieuwe Kingstons, ik zie daar nette read speeds ook nette write speeds maar de 4k write zit maar op 10mB/s, ik zie de postvilles 50mB/s doen, is deze schijf dan dus toch een slechtere keuze of zal het ook aan programma liggen? De 50mB/s die ik zie zie ik altijd in crystal en hier gebruiken ze HDtune. Jammer dat die site alleen de non postville intel getest heeft :(

Bah, die review ziet eruit alsof de schijf niet eens in de buurt komt van de oude v+ van kingston maar ik heb dan ook een beetje moeite met het begrijpen van alle resultaten, iemand misschien een expert blik op werpen om een oordeel te vellen over het schijfje met inachtneming dat de prijs gelijk ligt aan een postville per GB. De site zelf spreekt juist weer wel van een goede schijf maar als ik die getallen zie word ik niet blij, of vergelijken ze dan met producten van 2x de prijs?

Blah steeds meer bomen in het bos :P Was het maar zo simpel als 'die SSD is het beste!' Ik wil 3 euro per GB betalen maximaal voor een schijf van minimaal 120GB met als maximum budget 600 euro. Is dan het antwoord echt 'postville is het beste op de seq write na'?

[ Voor 43% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-01-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:47:
Is dan het antwoord echt 'postville is het beste op de seq write na'?
Dat is wel mijn conclusie, tenzij je echt die sequentiele writes nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar ik zou me ook weer niet doodstaren op de random 4k waardes. Die van intel is erg hoog maar lagere waardes zijn ook nog prima. (indlix controllers bijv) Vergelijk het maar eens met een HD

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
OMG NOG MEER bomen in het bos *kijkt naar sandforce ssd's* zou tegen maart ongeveer voor huidige postville/vertex/V+ V2 prijs verkocht moeten worden.. maar wel met 'aanzienlijk betere performance'

Ik denk dat de grote vraag eigenlijk is 'merk je wel het verschil tussen 4k random 20mB/s en 70mB/s'

In wat voor soort situaties IS dat het geval?

Sta toch beetje op het punt gewoon te zeggen 'doe me maar een postville' en die dan gewoon te verkopen mocht het echt uit gaan maken straks met de volgende generatie over 2-3 maanden. Heb nog een kwartiertje om te beslissen voor de winkel sluit :P

[ Voor 51% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne

OCZ quietly slips the 30GB Solid 2 SSD

30GB of SSD for around €100

During August 2009, OCZ has announced its Solid 2 SSD lineup, and these SSDs with 34nm MLC NAND chips were meant to steal some glory from Intel's X25-M Gen2 SSDs. Back then, OCZ has announced the 60 and 120GB versions, and as of recently, it has quietly slipped in yet another version, an affordable 30GB drive.

This one should directly compete with Kingston's V and V+ series 40GB drives which should retail at around €90. The Solid 2 30GB drive has 10GB less space but has somewhat higher performance with read speeds of up to 170MB/s and write speeds of up to 70MB/s. Kingston's 40GB drives are rated at 170MB/s and 40MB/s for read and write performance.

Unlike Kingston's V and V+ series which uses Intel's design and controller, OCZ is sticking with Indilinx on its Solid 2 series. It also features three years of warranty and a 64MB of on board cache.

The new Solid 2 30GB drive is listed in Europe and the average price stands at around €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Ik vind hem niet intressant in vergelijking met de Kingston V 40gb.

Over de V+ serie van Kingston gesproken, als die even duur wordt als hun huidige serie dan kan het ook best leuk worden. Zo te zien zullen de G2 SSD geen last hebben van de problemen die JMicron SSDs hebben want de controller komt van Toshiba. Wat denken jullie?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

XanderDrake schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:04:
[...]
Ik vind hem niet intressant in vergelijking met de Kingston V 40gb.
De Kingston 40GB ondersteunt voor zover ik weet geen TRIM en is ook moeilijk leverbaar. De Intel 40GB ondersteunt wel TRIM en is goed leverbaar. Die lijkt me dus interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu net een week mijn nieuwe computer en ben nu wel tevreden met de bios en windows 7 tweaks.
Dus ook maar weer een SSD benchmark gemaakt.
Test 1 100MB
Afbeeldingslocatie: http://img686.imageshack.us/img686/3540/ssdcdm22w.th.jpg

Test 2 1000MB
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/7206/ssdcdm22b.th.jpg

Dit is mijn PC

Het werkt als een trein :D Ben er echt wel tevreden mee.

In Windows 7 heb ik niet veel veranderd. Niet bewust in ieder geval om de SSD te verbeteren. In het BIOS heb ik alles op AHCI gezet, IDE uitgeschakeld (ook alles in de submenu's) M'n DVD-writer zit op een Sata3 poort, de SSD op Sata2. Verder heb ik geen Sata of IDE poorten in gebruik. Heb firmware F2 van het BIOS en de laatste Intel SSD firmware 02HD. En de AMD AHCI drivers geïnstalleerd. De aanpassingen in het BIOS schelen het meest. Voordat ik ging tweaken deed ik een test, en daar kwam 18MB/s uit bij de 4K test. Maar daar heb ik geen save van.

P.S. Hoe krijgen jullie die plaatjes zo mooi groot op het forum met imageshack?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 20:30 . Reden: Extra test + info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Als dat mijn scores worden ben ik ook tevreden :D (Ja.. ik heb em toch maar gekocht..)

Ben toch bang dat writes maar tot 80-90mB/s komen maar die 110mB/s zou voor mij al heerlijk verschil maken omdat dat is wat ik nu gewend ben over t netwerk.

ps. test eens op 1000MB en vertel welke tweaks je toegepast hebt aub.

[ Voor 62% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-01-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Dragon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-04 02:04
aval0ne schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:09:
Shadow_Dragon schreef:
> Bij het unpacken van archieven en bewerking van audio en video merk ik dat toch wel hoor.
> Maar inderdaad je moet alles in perspectief zien.

Waarom dan geen Indlinx based SSD's zoals de OCZ vertex. Die heeft die trage write speeds van de Intel schijven niet.
_O- That's the reason why I own a OCZ Vertex :')

Het was als reactie bedoelt op de post boven mij. ;)

Edit: Net even een testje gedaan. Ik heb de linux-kernel (2.6.33-rc5) even uitgepakt en de bottleneck was mijn Intel T7500 op performance setting, SSD had er geen moeite mee _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Shadow_Dragon op 26-01-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
Mijn SSD (Intel 80GB) zit op SATA 1, de DVD brander op SATA6, de andere 3 HDD's (F1 Samsung 1TB) op 2, 3 en 4. Ik heb ff getest met Crystal Disk Mark, maar ik zie veel betere waarden bij sommigen. Ik draai W7 X64, op een Q9550 (3.2Ghz, 1.1V) en 4GB (Corsair).

Ik heb in het BIOS C1E uit en aangezet, zie onderstaande verschillen, deze vallen nog wel mee. Ik zie screenshots van over de 100MB als write-waarden. Alles staat op AHCI. Ik heb verder in W7 niet veel tweaks uitgevoerd. Iemand een idee hoe ik deze waarden hoger krijg?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/26/1264529590-690.png

Ik had eerder 2 Samsungs F1 (1TB) in RAID0 staan, maar het echte verschil van een SSD merk ik niet helemaal zo. OK, qua starten van programma's en vooral bij intensieve taken, zoals omzetten van AVI naar DVD, etc merk je echt veel verschil. Dit gaat bijna 2x zo snel. Het booten van W7 in (zoals ik lees bij sommigen) in 7 seconden red ik bij lange na niet! 20-25 seconden komen eerst -ok nog snel- maar hoe krijg ik dit sneller?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:12
Ik had eerder 2 Samsungs F1 (1TB) in RAID0 staan, maar het echte verschil van een SSD merk ik niet helemaal zo. OK, qua starten van programma's en vooral bij intensieve taken, zoals omzetten van AVI naar DVD, etc merk je echt veel verschil. Dit gaat bijna 2x zo snel. Het booten van W7 in (zoals ik lees bij sommigen) in 7 seconden red ik bij lange na niet! 20-25 seconden komen eerst -ok nog snel- maar hoe krijg ik dit sneller?
[/quote]

Ik heb hetzelfde probleem, duurt toch echt behoorlijk lang voor windows 7 ingeladen is. Is hij eenmaal opgestart dan vliegt het ook als een tierelier. Zou dit komen door de intel controller ? of combinatie controller/driver ? Zelf heb ik een Ichr 9 controller met 8.9 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
groxgrox schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:06:
Mijn SSD (Intel 80GB) zit op SATA 1, de DVD brander op SATA6, de andere 3 HDD's (F1 Samsung 1TB) op 2, 3 en 4. Ik heb ff getest met Crystal Disk Mark, maar ik zie veel betere waarden bij sommigen. Ik draai W7 X64, op een Q9550 (3.2Ghz, 1.1V) en 4GB (Corsair).
Voor een 80gb versie is dit goed hoor, de 160 gb versie is wel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

ik had voorheen last van Hickups, vooral tijdens Youtube filmpjes (ook dumpert, hardware.info,...)

na deze tutorial doorgenomen te hebben en alles toegepast te hebben, loopt mijn systeem veel soepeler en stabieler, nergens meer last van, en alles gaat snel zoals ik gewend was. ik lees dat meer mensen hier last van hebben, maar dat het probleem toch veel voorkomt. ik wou het toch even meedelen..

lees mijn volledige verhaal hier: MikeVM in Het grote SSD topic ~ Deel 6

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Het booten van W7 in (zoals ik lees bij sommigen) in 7 seconden red ik bij lange na niet!
Ikzelf heb Win7 gewoon op mijn antieke 80GB hardeschijf staan. Start op als een trein (~40 sec) en ik moet zelden wachten op applicaties. Vergeleken met anderen die Windows 7 booten vanaf hun ssd word dus niet boeiend veel sneller (zeker gezien hij vaak maar 1x per dag aangaat), en de applicaties zijn vaak toch al preloaded in je Ram-cache, dus daar merk je ook geen verschil.

Ik heb mijzelf dus 10GB bespaard, door Win7 gewoon op mijn HDD te zetten. De pagefile heb ik wel op mijn ssd gegooid en programma's/spellen/VirtualMachines staan er ook op. Gaat prima zo, zeker bestanden uitpakken gaat ongelofelijk veel sneller. (soms tot wel >10x sneller, archives met duizenden kleine bestanden enzo)

Overigens start mijn full-fledged Archlinux installatie (met Qinit) in 9 seconden op, waarvoor hij eerst 25 seconden nodig had. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qifCNAfZtJNSDoDeI3w6KTgY/full.png

Mn nieuwe Intel Postville 160GB even getest. Windows 7/64 met de laatste Intel firmware (en als het goed is dus trim enabled).

Waarom zijn die waardes zo anders dan hierboven? Met name de read-waardes zijn redelijk laag in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
[b]Bosmonster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:57:
Waarom zijn die waardes zo anders dan hierboven? Met name de read-waardes zijn redelijk laag in vergelijking.
Op welke controller is ie aangesloten? Welke driver gebruik je? ide/ahci mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:25

Kingston SSDNow V+ 64GB Review op Hexus.net

De Kingston SSDNow V+ 64GB doet het helemaal niet slecht in vergelijking met enkele indilix drives in deze review.

Edit: ik zie net dat die review al dateert van oktober 2009. Ik dacht dat dit over de nieuwe V+ SSD ging. Niet handig dus, die productnamen van Kingston :(

[ Voor 26% gewijzigd door Otherside1982 op 27-01-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Iemand dit al opgevallen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel X18-M SSDSA1MH080G1€ 139,-€ 139,-
ImporterenTotaal€ 139,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
ApOE schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:30:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 139,-
Is de oude versie en niet de postville?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Yep, en ook een andere aansluiting. Zoek maar op x18 (komt vaker langs, al is het dan meestal de Dane-Elec reseller). Toch lijkt het me nu wel erg goedkoop. Zijn er zo weinig laptops waar die in past? (oude versie is goed zat om een laptop een boost te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
ApOE schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:30:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 139,-
Ja die is al een poosje vrij goedkoop, maar dit is wel de oude Intel SSD, de G1 en ondersteunt dus ook geen TRIM.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Oh, goed dat ik het ff neerzet dan :) Vond het wel een scherp prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is wel een leuke upgrade voor een laptop. Ik heb er ook een in mijn laptop en die is echt een stuk sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

groxgrox schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:06:

Ik heb in het BIOS C1E uit en aangezet, zie onderstaande verschillen, deze vallen nog wel mee. Ik zie screenshots van over de 100MB als write-waarden. Alles staat op AHCI. Ik heb verder in W7 niet veel tweaks uitgevoerd. Iemand een idee hoe ik deze waarden hoger krijg?

[afbeelding]

C1E support???

Lees mijn topic maar eens DPC latency ineens zeer hoog (haperend geluid!)

Dat C1E is echt een drama, je latencies worden zo hoog dat je niet eens meer muziek kan afspreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 15:11
Fairy schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:38:
Is wel een leuke upgrade voor een laptop. Ik heb er ook een in mijn laptop en die is echt een stuk sneller geworden.
Heb je ook een converter nodig gehad? Zo ja kan je hinten waar je die vandaan hebt gehaald, ik vind het namelijk ook wel een interessante upgrade voor mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als ik de Random Access van HD tune uitvoer krijg ik de volgende grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/4959/hdtunep.png

Zo'n beeld ben ik nergens tegengekomen, vooral die Random regel lijkt nergens op, daarbij springt de schaal naar 5000ms! Heeft iemand dit eerder gehad of gezien? Moet ik me hier zorgen over maken?

De optimalisaties uit de startpost heb ik toegepast en dit is het systeem:
Win7 64bit, Athlon X2 4850e, GA-MA78GM-S2H, 2x2GB DDR2.

De andere grafieken zijn wel normaal geloof ik of niet?

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/3109/hdtune4.png

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/994/hdtune3.png

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/8718/diskmark.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

De laatste tijd heb ik me ingelezen in SSD's en hoe het allemaal technisch in elkaar steekt. Op het moment heb ik 2 kandidaten op het oog namelijk pricewatch: Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB en pricewatch: Kingston SSDNow V+ Series V2 SATA2 2.5 64GB.

De Intel doet het voornamelijk goed op read/write random access bij groottes van 512B, 4KB, 64KB qua zowel IOPS, access time als seq. speeds. De Kingston wint het bij groottes van 1KB en Random grootte op deze fronten. Nu las ik ook dat het technisch niet goed mogelijk is een controller te maken die op beide fronten uitblinkt en het zou "winnen", dus het zij zo.

De SSD zou ik gaan gebruiken als OS/boot disk met programma's daarop en misschien een enkel spel. Opslagruimte is niet het belangrijkste criterium, wel welke van deze twee SSD's nu het beste bij dit gebruikspatroon past. De Kingston neemt alleen een grote voorsprong op de Intel bij de random access seq. write speeds van 1KB en Random grootte en seq. write speed in het algemeen, nu zijn deze waardes voor zover ik weet niet het belangrijkste voor een OS/boot disk. Daarbij ben ik ook niet van plan om met gigantische bestanden te gaan werken op die schijf, dus het lijkt mij dat ik hier uiteindelijk niets van zou merken en in dit geval de Intel de verstandigste keuze is.

Zie ik nog iets over het hoofd of is mijn redenering correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Je redenering is correct. Gewoon de Intel nemen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Bomin schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:45:
Zie ik nog iets over het hoofd of is mijn redenering correct?
Heb je dan al een goede review gevonden van de nieuwe kingston?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=445&Itemid=60
http://www.legitreviews.com/article/1197/

Goed is moeilijk te zeggen natuurlijk, test systemen zijn niet vergelijkbaar, maar de resultaten grotendeels wel. Voor de Kingston heb ik zelfs nog de gunstigste van de twee reviews gebruikt om te vergelijken. (Het is de 128 ipv 64 GB versie maar dat mag weinig uitmaken dunkt me.)

Volgens mij was er nog een review maar die schiet me even niet te binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Greebs op 27-01-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ah ja, het blijft dus een beetje gokken of ie ook daadwerkelijk blijft presteren. Al zal het wel goed zitten, heeft de intel toch een voordeeltje op dat punt (hebben het eindelijk voor elkaar na 2 keer brakke firmware).
Artjuh schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:44:
Zo'n beeld ben ik nergens tegengekomen, vooral die Random regel lijkt nergens op, daarbij springt de schaal naar 5000ms! Heeft iemand dit eerder gehad of gezien? Moet ik me hier zorgen over maken?
Als je hier/google zoekt op SB700/SB750 en ssd zal je meer lotgenoten vinden :| De ene zegt de msahci driver gebruiken, in dit draadje staat juist dat IDE beter werkt, dus het laatste wellicht eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb de thread niet bijgehouden dus geen idee of dit al gepost was:
Kingston: SSDNow V+-Serie nun mit TRIM-Unterstützung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik ben bezig mijn nieuwe pc in elkaar te schroeven en op mijn nieuwe moederbord heb ik ook S-ata 6gbps. Nu heb ik ook een Intel X25 ssd. Waar kan ik deze het best op aansluiten zou die 6gbps poort nog wat verschil maken ? Deze aansluitingen heb ik :

6x S-ATA 2 3Gbps
- Raid: 0,1,5,10
1x S-ATA 2 3Gbps JMicron
2x S-ATA 2 6Gbps Marvell

(ik ga trouwens geen raid gebruiken ofzo!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
clonedonkey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:17:
Ik ben bezig mijn nieuwe pc in elkaar te schroeven en op mijn nieuwe moederbord heb ik ook S-ata 6gbps. Nu heb ik ook een Intel X25 ssd. Waar kan ik deze het best op aansluiten zou die 6gbps poort nog wat verschil maken ? Deze aansluitingen heb ik :

6x S-ATA 2 3Gbps
- Raid: 0,1,5,10
1x S-ATA 2 3Gbps JMicron
2x S-ATA 2 6Gbps Marvell

(ik ga trouwens geen raid gebruiken ofzo!)
In de naam der wetenschap moet je het allemaal even testen! 8)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
maratropa schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:56:
[...]

In de naam der wetenschap moet je het allemaal even testen! 8)
Haha zou mooi zijn ja maar is een beetje te veel werk. Daarom vroeg ik me af wat jullie denken dat het beste is ? Ik ga ervanuit dat die onderste 2 controllers het beste zouden zijn aangezien deze appart zijn genoemt ? Die 6gbps heeft weinig nut denk ik aangezien de SSD maar sata2 is toch ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
clonedonkey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:01:
[...]

Haha zou mooi zijn ja maar is een beetje te veel werk. Daarom vroeg ik me af wat jullie denken dat het beste is ? Ik ga ervanuit dat die onderste 2 controllers het beste zouden zijn aangezien deze appart zijn genoemt ? Die 6gbps heeft weinig nut denk ik aangezien de SSD maar sata2 is toch ?!
Welke controller zit er achter die 6 sata poorten? ICH10R? Indien ja, zeker deze nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
aval0ne schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:07:
[...]

Welke controller zit er achter die 6 sata poorten? ICH10R? Indien ja, zeker deze nemen.
Er zitten 6 sata 2 poorten op. hier staat bij : Configuration with the intel matrix storage technology trought the onboard intel p55 chipset.

1x Jmicron JMB363 sata

2x Marvell sata 6.0gb/s

Waar zou ik de ssd dan het beste kunnen plaatsen ? En ik heb nogal wat hdd's en dvd-writer. Kan ik gewoon een sata dvd-writer op die 6.0gb/s poort doen ? Zal toch wel denk ik ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

clonedonkey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:01:
Nooit vroeger een leraar Natuurkunde gehad die zei "Meten is weten !!" :? Gewoon Windows installeren en dan op 3 verschillende poortjes prikken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
clonedonkey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:15:
[...]

Er zitten 6 sata 2 poorten op. hier staat bij : Configuration with the intel matrix storage technology trought the onboard intel p55 chipset.

1x Jmicron JMB363 sata

2x Marvell sata 6.0gb/s

Waar zou ik de ssd dan het beste kunnen plaatsen ? En ik heb nogal wat hdd's en dvd-writer. Kan ik gewoon een sata dvd-writer op die 6.0gb/s poort doen ? Zal toch wel denk ik ?!
Uiteraard kan je de DVD writer op de Marvell controller zetten, het kan alleen problemen geven als je van DVD moet opstarten en van die DVD b.v. een recovery environment moet laden. Vaak worden dit soort controllers dan niet herkend, alhoewel het soms ook mogelijk is om speciaal voor dit soort zaken een driver te laden of die driver in te bakken in de recovery DVD. Dit hangt echter sterk af van de betreffende software. Soms is het mogelijk, maar meestal niet.

Op de JMicron en op de Marvell controller heb je **waarschijnlijk** geen Trimondersteuning, maar zoals eerder opgemerkt: meten is weten.

Verder kan je een firmware upgrade op die 2 controllers wel vergeten. Dan moet je de SSD toch echt op SATA0 van de Intel IHCR aansluiten (of in een voorkomend geval even overprikken natuurlijk).

Verder biedt SATA 6 Gbps echt geen meerwaarde voor de SSD. Mijn advies zou dus zijn om de SSD gewoon op de ICHR aan te sluiten, bij voorkeur op SATA0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met een vraag over AHCI...

Ik heb nu 3 harde schijven in mijn PC. Bootdisk is een WD velociraptor. Ik draai SATA in normale IDE mode.

Nu heb ik een SSD gekocht (Intel postville 80GB) en hier wil ik windows 7 op installeren. Nu lees ik dat het beter is de SATA modus te veranderen naar AHCI in het BIOS. Geen probleem lijkt me moet de SSD toch formatteren en nieuwe windows installatie.

Nu zit ik met de volgende vraag. Indien ik mijn harde schijven daarna weer koppel aan SATA2 t/m 4 kan ik deze dan nog wel benaderen. Staan propvol data.

Wie heeft met hetzelfde bijltje gehakt en kan mij wat tips geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Geen probleem vziw, AHCI mode enabled alleen wat extra ATA commands die de controller dan kan uitvoeren, verandert niks aan wat er op de schijven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay maar voor de opstartschijf werkte het niet. Had in het BIOS SATA omgezet naar AHCI en windows wilde niet meer starten.

Maar probleem heb ik dus niet met andere disks met data als ik de SSD als opstartdisk ga gebruiken in AHCI modus.

Kan iemand dit nog bevestigen, want anders moet ik eerst al mijn data gaan backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Intel X18-M SSDSA1MH080G1kost nog maar 139. Echt jammer dat deze geen TRIM heeft , maar hoeveel ga ik daarvan merken? Iemand anders hier ervaring met Intel X18-M SSDSA1MH080G1 + Windows 7?
Ik zoek namelijk een SSD voor mijn laptop. Heb er nu een 120GB 5400RPM schifj in zitten maar die is echt te traag.

Ik twijfel nu tussen de Intel X18-M voor 146 euro incl. en de nieuwe Kingston SSDNow V+ Series 64GB.

Intel :

+ ''Omdat het een Intel is''
+ Solide performance
+ Goedkoop 80GB

- Geen TRIM
- Verouderd product
- 1.8'' formaat

Kingston:

+ TRIM support
+ Nieuw product
+ Goede performance

- Weinig opslag tov de Intel
- Duurder

Wat moet ik kiezen help? :X

[ Voor 57% gewijzigd door n0elite op 27-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Je kan nu je Kingston 40GB V-Series flashen naar een Intel X25-V met trim FW.
http://www.overclock.net/...gston-40gb-ssds-fw-5.html

Op pagina 4 is er uitleg om trim te enablen.
You can enable TRIM with HDAT2 (www.hdat2.com) for example. Go to Device Configuration Overlay (DCO) Menu, then in that menu select Restore. In Modify menu you can check that DATA SET MANAGEMENT is now enabled, this is the same as TRIM.

I confirmed this in Windows 7 with Intel SSD Toolbox and CrystalDiskInfo. After enabling TRIM the drive's IDENTIFY DEVICE data showed values in Word 69=4020h, Word 105=0008h and Word 169=0001h, which confirm that TRIM is active with identical settings as in Intel X25-V.

This probably works with the original firmware too as 02HA should have TRIM capability, but I cannot say as I already had updated the firmware. Intel had some problems with 02HA, so 02HD should work better.

[ Voor 62% gewijzigd door Earzz op 27-01-2010 19:01 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:52:
okay maar voor de opstartschijf werkte het niet. Had in het BIOS SATA omgezet naar AHCI en windows wilde niet meer starten.

Maar probleem heb ik dus niet met andere disks met data als ik de SSD als opstartdisk ga gebruiken in AHCI modus.

Kan iemand dit nog bevestigen, want anders moet ik eerst al mijn data gaan backuppen...
Dat is omdat windows de ahci driver nog niet geladen heeft of kan laden. Je kan dat oplossen door een bepaalde key in het register te veranderen. Daar moet je maar eens op googelen.
Dit geeft trouwens geen probleem als je windows installeert met ahci enabled in je bios.

Verder is een backup van je data nooit een slecht idee. Ik maak eerst snel een image van mijn boot partitie als ik windows opnieuw installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:52:

Ik had (heb) een gewone hd als C schijf met WIndows 7 erop en een aparte D schijf voor data. Ik heb de C schijf losgekoppeld en vervolgens WIndows 7 geinstalleerd op de SSD die ik erbij geprikt had. Na de installatie heb ik de oude C schijf weer aangekoppeld en nu heb ik dus een dualboot met tweemaal Windows 7: ik kan vanuit beide systemen gewoon de D schijf benaderen, da's totaal geen probleem.

Als ik het goed begrijp wil je oude systeemschijf niet meer opstarten omdat je overgeschakeld bent naar AHCI? Schakel dan in het BIOS weer even terug naar IDE, start het oude systeem op, duik in het register via regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci. Dubbelklik in het rechtervenster op Start en verander de Waardegegeven in 0. Herstart de computer, zet in het BIOS de boel weer op AHCI en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Morgen krijg ik mijn intel 40gb ssd.
Nu heb ik zeer recent windows7 vers geïnstalleerd, en vroeg mij af of ik op een simpele manier de huidige partitie incl Windows bestanden kan overpompen naar mijn ssd zodat ik geen nieuwe installatie hoe uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk. Met de installdisk partities op de SSD aanmaken die netjes aligned zijn. Vervolgens simpel de partities van de huidige schijf naar de SSD ghosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
en dat kan allemaal onder windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Earzz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:59:

[...]
Heb trim nu ook aanstaan op me Kingston, lijkt perfect te werken. Benchmark resultaten zijn we als of hij nieuw is. 4k write was terug gezacht naar 21MB/sec maandje terug en is nu weer 43MB/sec :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
Werkt die trim ook met Win XP?

Oh en is het vreemd dat de 4k read/write nu, na installatie van flink wat programma's, hoger is dan vlak na de installatie van mijn OS?

[ Voor 69% gewijzigd door navlim op 27-01-2010 23:04 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Nice, mijn kingston kan nu ook trim aan. :P jammer alleen dat met mijn systeem mijn schijf niet in ahci kan.
Heb de intel toolbox "gehacked", en die werkt nu probleemloos.. dus elke week even draaien en ik ben weer blij.
Nieuwe firmware heb je trouwens niet nodig, zet ik er later op als ik de beschikking heb over een moederbord welke wel werkt met de upgrade tool :D.
navlim schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:54:
Werkt die trim ook met Win XP?

Oh en is het vreemd dat de 4k read/write nu, na installatie van flink wat programma's, hoger is dan vlak na de installatie van mijn OS?
Trim werkt niet met xp nee, je moet daarvoor win7 hebben.
Maar intel heeft een toolbox waarmee je wel kan "trimmen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApOE schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:41:
en dat kan allemaal onder windows?
Ligt er aan welke versie. De diskpart van XP kan de offset niet meegeven. Die van Vista wel. Dus ik neem aan die van 7 ook. En met de installdisk kun je de recovery-opties aanroepen en dan diskpart starten.

http://www.ocztechnologyf...ive-working-life&p=324953

Daarentegen als je vers installeert met 7 dan maakt die vanzelf de juiste offset aan bij het partioneren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
dus na installatie van de intel firmware op mijn kingston zou het icm de toolbox wel kunnen... hmm beetje omslachtig.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

navlim schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:10:
dus na installatie van de intel firmware op mijn kingston zou het icm de toolbox wel kunnen... hmm beetje omslachtig.
trim kan ook zonder die update.
Die update staat los van het activeren van trim.

Maar lees gewoon de link die al gepost was, daar wordt alles in uitgelegd.

[ Voor 92% gewijzigd door job op 27-01-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
  • Laatst online: 25-07-2024
Heeft één van jullie de intel 02HD firmware al op zijn/haar kingston SSD kunnen installeren? Ik begrijp iets niet helemaal. Op het gelinkte forum wordt gezegd om het aangepaste ISSDFUT bestand te vervangen in de ISO. Als ik daarmee boot dan herkent hij mijn schijf niet als intel SSD. Nu staat er op dat forum dat je het bestand 2x moet vervangen. 1x in het file system en 1x in de ISO. Daar kom ik nog niet helemaal uit, de gegeven uitleg op het forum zegt mij ook nog niet alles.. Kan iemand mij daar verder mee helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:09:
[...]

Ligt er aan welke versie. De diskpart van XP kan de offset niet meegeven. Die van Vista wel. Dus ik neem aan die van 7 ook. En met de installdisk kun je de recovery-opties aanroepen en dan diskpart starten.

http://www.ocztechnologyf...ive-working-life&p=324953

Daarentegen als je vers installeert met 7 dan maakt die vanzelf de juiste offset aan bij het partioneren.
Ik wil dit doen met een installatie van Win7 pro. 64bit.
Heb zojuist de SSD binnen, dus zal vanavond na het werk eens gaan kijken of ik het voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gewoon even een persoonlijk advies: Je zegt windows pas geinstalleerd te hebben. Waarom doe je dan niet gewoon een nieuwe install? Het opnieuw installeren duurt waarschijnlijk even lang als het uitzoeken en uitvoeren van een kopie.
Als je natuurlijk echt geen nieuwe install wilt is dat jouw zaak maar ik zou gewoon opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
-Reca- schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:18:
Heeft één van jullie de intel 02HD firmware al op zijn/haar kingston SSD kunnen installeren? Ik begrijp iets niet helemaal. Op het gelinkte forum wordt gezegd om het aangepaste ISSDFUT bestand te vervangen in de ISO. Als ik daarmee boot dan herkent hij mijn schijf niet als intel SSD. Nu staat er op dat forum dat je het bestand 2x moet vervangen. 1x in het file system en 1x in de ISO. Daar kom ik nog niet helemaal uit, de gegeven uitleg op het forum zegt mij ook nog niet alles.. Kan iemand mij daar verder mee helpen?

Alvast bedankt.
Ik ben er zelf al uitgekomen. Ik heb nu de kingston 40 gb SSD met de nieuwste intel firmware (02HD), trim en ik kan de ssdoptimizer uit de intel toolbox gebruiken. Het heeft wat tijd gekost, maar het resultaat is super in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
-Reca- schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:33:
[...]

Ik ben er zelf al uitgekomen. Ik heb nu de kingston 40 gb SSD met de nieuwste intel firmware (02HD), trim en ik kan de ssdoptimizer uit de intel toolbox gebruiken. Het heeft wat tijd gekost, maar het resultaat is super in ieder geval.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe.
Trim aanzetten was geen probleem, maar als ik de instructies netjes volg blijft de firmware update aangeven dat hij geen intel ssd kan vinden. Ik verwijder dan die exe file uit de iso en plaats die aangepaste erin, maar helaas.

edit:
Zie dat de tut is aangepast, zal er wel uitkomen nu.
http://www.overclock.net/...ur-kingston-40gb-ssd.html

[ Voor 9% gewijzigd door Ensinker op 28-01-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
Gilly schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:44:
[...]

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe.
Trim aanzetten was geen probleem, maar als ik de instructies netjes volg blijft de firmware update aangeven dat hij geen intel ssd kan vinden. Ik verwijder dan die exe file uit de iso en plaats die aangepaste erin, maar helaas.
Je kunt hier de benodigde ISO downloaden. Deze branden op een cd en dan daarmee booten. Vervolgens hoef je alleen maar iSSDFUT in te typen in de dos line command en dan enter te drukken. Bij mij werkte de firmware update trouwens alleen als ik in IDE mode was. Ik probeerde het eerst in AHCI, maar dat lukte niet. Als het goed is moet het zo lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Nu heeft me kingston eindelijk ook trim naast me postville ^^ Maar ik moest me Win7 opnieuw installeren, nadat ik de ssd flashde jammer genoeg. Had eigenlijk gewoon een back up moeten maken, maar win7 installeren is zo gepiept en daar lig ik niet zo wakker van.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Earzz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:59:

[...]
Thanks man!

Dit was echt het bericht waar ik al tijden op zat te wachten in dit topic!

Ga het van het weekend eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
-Reca- schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:54:
[...]
Als het goed is moet het zo lukken.
Ja helemaal goed, ook de Toolbox aangepast, werkt ook perfect. :*)

De spijt van niet op de 40gb Intel wachten is nu over :) Blijft het aan te raden de SSD ondergepartitioneert te houden, of maakt dat nu niet meer uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
Gilly schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:18:
[...]

Ja helemaal goed, ook de Toolbox aangepast, werkt ook perfect. :*)

De spijt van niet op de 40gb Intel wachten is nu over :) Blijft het aan te raden de SSD ondergepartitioneert te houden, of maakt dat nu niet meer uit??
Ik had dat sowieso al niet en het hele idee van trim is dat dat ook niet meer nodig is. Ik laat nu de intel toolbox 1x in de week de SSDoptimizer runnen. Dat gecombineerd met TRIM zou genoeg moeten zijn voor zoveel mogelijk snelheidsbehoud en een goede levensduur van de SSD. Mijn prestaties zijn in ieder geval alweer heel veel omhoog gegaan sinds het tweakwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door -Reca- op 28-01-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nu net een dag geleden mijn VAIO 31zj geupgrade met een Intel X-25m 80GB Postville. Alles geinstalleerd, Sony heeft de drivers goed voor elkaar voor Windows 7 blijkt nu. Ik had eerst nog een WD Scorpio van 250 GB, 5400 rpm. 40 GB was me echt aan de kleine kant, ook omdat ik op mijn laptop tijdens reizen wel wat kwijt wil kunnen aan data + video + muziek. Vanaf de RV van Windows 7, nu ook maar de Ultimate erop gezet.

En ook bij mij: "oeh, ah, wat is mijn laptop nu frakking snel". Echt, wat een heerlijk gevoel dat mijn vertrouwde laptop nu een gedaantewisseling lijkt te hebben gehad.

Nu wel even wennen aan het ander soort onderhoud van de schijf. Defrag uit, af en toe trimmen etc.

Tijdens de firmware update vroeg ik me wel af waarom je 10 seconden moet wachten nadat je de pc uit hebt gezet weer aan kan doen. Ik was in de veronderstelling dat zoeits was om je roterende hd's te beschermen door niet te snel weer op te starten. Dat ze dan eerst tot stilstand moeten komen, vaag.

Beste aankoop van de maand die SSD \o/.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb na een paar maanden eens weer de benchmark gedraait op mijn kinston 40GB welke met 35GB is ondergepartitioneerd, dat is even schrikken:

Before:
Afbeeldingslocatie: http://klimavision.nl/plaatjes/henri/kingstonSSDEarlyBench.png

After:
Afbeeldingslocatie: http://klimavision.nl/plaatjes/henri/kingston_slow.jpg

Nu heb ik nog 10GB vrij op de disk, en gebruik ik hem niet zo heel veel.... alleen beetje office etc en wat photoshop.
In de praktijk is hij nog steeds super snel overigens.

Edit:

Naja zeg, zie ineens dat mijn windows hardeschijf cache helemaal uit staat.. na inschakeling weer in orde:
Afbeeldingslocatie: http://klimavision.nl/plaatjes/henri/kingston_withcache.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DaOverclocker op 28-01-2010 22:53 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vandaag ook maar is een ssd gekocht, zoals velen een intel postville 80gb....

Tijdens het installeren van windows 7 liep alles voorspoedig alhoewel had ik het iets sneller geïnstalleerd verwacht! na wat programma's en drivers geïnstalleerd te hebben maar is gaan surfen op internet en daar merkte ik toch dat ik een hik up had en telkens een fractie moest wachten.

Na wat rondt gelezen te hebben(niets gelezen over dit probleem), maar even de firmware update gedaan(ik zag op de verpakking staan packed in nov2009) dus de nieuwste firmware stond er nog niet op! Na dit gedaan te hebben loopt me systeem al een tierelier! Dus voor mensen die ook dit probleem ervaren is dit wellicht een oplossing!

Nu lekker genieten van me super snelle systeem.

Afbeeldingslocatie: http://raaltenoord.nl/online/Untitled.png

[ Voor 4% gewijzigd door Aapie op 28-01-2010 23:31 . Reden: Plaatje toevoegen >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dan heb ik nu EINDELIJK eens ook de OP doorgenomen op zoek naar de zogenaamde tweaks voor mijn postville, maar ik kan eigenlijk niks vinden:S

firmware updaten en thats it? Niet defraggen en indexeren spreekt voor zich, AHCI stond standaard al aan, verder is er in win7 niks toch? Alignen gaat vanzelf, onderpartitioneren hoeft niet. TRIM moet aangezet worden? En even naar die toolbox kijken.

Of zie ik toch nog iets over het hoofd in de OP?

ps. Even quick test in een laptop kwam uit op 250ish read 110ish write en 4k waarden van 10 read 20 write, maar heb blijkbaar nog een oude firm (packaged in 09/09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet niets over het hoofd, volgens mij. Firmware updaten en that's it. Met Windows 7 hoef je verder niets te doen, ook niet TRIM 'aanzetten'. Waarvoor wou je die toolbox gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 13:19
Eind mei gaat het ook gebeuren voor mij, denk dat ik gewoon een klein ssd wil alleen voor me OS.
Heb heel veel in de topic gelezen, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.
Denk wel dat ik voor de Intel X25-V ga.
Maar heb verder geen zin in poespas. Bij mij is het installeren en draaien.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

MisterH75 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:08:
[...]

Heb je ook een converter nodig gehad? Zo ja kan je hinten waar je die vandaan hebt gehaald, ik vind het namelijk ook wel een interessante upgrade voor mijn laptop
M'n laptop heeft gewoon SATA dus kan 1 op 1 overgezet worden. Mijn laptop gaan 2 harddisks in, dus heb een SSD van 80 GB en een HDD van 320 erbij.

Ik heb wel de postville maar dat maakt niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 29-01-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Je 512 score is een beetje aan de lagere kant, hoort rond de 200 te zijn.

Offtopic: na een raid migration is je data dan na de knoppen? Heb 2 nu schijven aan me raid 5 zet toegevoegd namelijk en dat duurt 24+ uur -..-

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
In mijn ul30 laptop heb ik gisteren een postville 40gb gehangen. Onderstaand de performance uit Crystal Disk Mark. De writes komen rededelijk overeen met andere gebruikers hier in het topic. De read vallen me echter nog tegen vooral de Sequential Read en Random Read 512KB zie ik hier in het topic vaak boven de 200mb/sec komen. Ook de Random write 4kb komt vaak boven de 40mb/sec bij anderen. Waar ligt dit aan? Ik heb de tips uit de OP (prefetching,hibernation ed.) en firmware update van SSD en driver van de chipset (ICH9) gedaan. Kan ik niet hoger?

Sequential Read : 189.018 MB/s
Sequential Write : 42.894 MB/s
Random Read 512KB : 150.662 MB/s
Random Write 512KB : 44.496 MB/s
Random Read 4KB : 18.749 MB/s
Random Write 4KB : 25.779 MB/s

Test Size : 1000 MB
Date : 2010/01/29 16:12:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je hebt de 40GB, dat is dus de x25-v. Die heeft de helft van de chips van de 80GB.
Vergelijk het dus niet met de 80GB en de 160GB.

DaOverclocker in "Het grote SSD topic ~ Deel 6" is een mooie maatstaf.
Die heeft de kingston 40GB (welke hetzelfde is als de x25-v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:47:
[...]

Volgens Corsair zijn ze hier zo laat mee, omdat als ze een nieuwe firmware uitbrengen, deze zonder bugs dient te zijn...
Daarbij verwijzen ze naar de problemen met nieuwe firmware bij andere fabrikanten...

Voor mijzelf hoeft een nieuwe firmware niet zo...
Ik draai onder Windows XP, en ben (uitermate) tevreden met het handmatig moeten runnen van Wiper...
Vergelijk het met eens in de maand defragmenteren van hdd's...
Maar ik heb dan ook slechts 7,8 van de 29,8 GB van mijn ssd in gebruik, en dus volop vrije ruimte...
Hierdoor eigenlijk nauwelijks tot geen last van performance degradatie :)
Ik heb navraag gedaan bij Corsair of er TRIM support komt voor de X series. Hieronder hun reactie:
As of today, there is no update available for release and no projected time table. As noted in our forums, we do in fact have a firmware update in-house that we are working with along with Indilinx. However, this update still has multiple unresolved issues and will not be released until we are confident that it meets our criteria.
Dus het is een kwestie van tijd voor deze er komt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb navraag gedaan bij Corsair of er TRIM support komt voor de X series. Hieronder hun reactie:

[...]

Dus het is een kwestie van tijd voor deze er komt.
Via onderstaande links kun je op de hoogte blijven.

Corsair SSD: http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=188

Firmware Update X-series: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=84600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb hier een 160GB SSD van intel met de volgende firmware: 2CV102HD, welke versie is dit nu?
Want wil graag weten of ik kan upgraden naar de versie op de intel site v1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

The_Scarabial schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:31:
Ik heb hier een 160GB SSD van intel met de volgende firmware: 2CV102HD, welke versie is dit nu?
Want wil graag weten of ik kan upgraden naar de versie op de intel site v1.5.
Dat is dus versie 02HD.

zie: http://downloadcenter.int....aspx?agr=Y&DwnldID=18363 bovenaan 02HD, onderaan 1.5.
Je hebt dus al de laatste versie.

1.5 slaat dus op versie van de update tool.
Deze tool is voor zowel de 34nm als de 50nm.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 29-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 16:18

Dizzy

Where am I?

Ik hoor iedereen voornamelijk praten over die intel ssd's
Ze hebben inderdaad zeer hoge leessnelheden, maar de schrijfsnelheden vind ik maar "beperkt" tov andere modellen.
Als ik kijk naar b.v. de Corsair p128, deze heeft lees en schrijfsnelheden van meer dan 200mb/sec. Toch hoor ik vrijwel niemand over deze schijven praten. (hoor eigenlijk alleen maar intel intel intel of ocz ocz ocz)

Wat is er zo mis met corsair dat iedereen uitwijkt naar intel/ocz? enlighten me

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Dizzy schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:57:
Ik hoor iedereen voornamelijk praten over die intel ssd's
Ze hebben inderdaad zeer hoge leessnelheden, maar de schrijfsnelheden vind ik maar "beperkt" tov andere modellen.
Als ik kijk naar b.v. de Corsair p128, deze heeft lees en schrijfsnelheden van meer dan 200mb/sec. Toch hoor ik vrijwel niemand over deze schijven praten. (hoor eigenlijk alleen maar intel intel intel of ocz ocz ocz)

Wat is er zo mis met corsair dat iedereen uitwijkt naar intel/ocz? enlighten me
Geen idee, maar de Intel G2 ondersteund op dit moment net als de P serie van Corsair ook TRIM. Ik heb zelf de corsair X serie, die ondersteund nog geen TRIM, maar binnenkort wel via een firmware update.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dizzy schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:57:
Misschien veel lagere random reads/writes icm met een hogere prijs per gb....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 13-09 18:02
Bartjuh schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:24:
[...]

Misschien veel lagere random reads/writes icm met een hogere prijs per gb....?
Hij bedoelt te zeggen: De Intel Postville schijven presteren wat beter op het gebied van random reads/writes en voor de meeste SSD bezitters zit daar juist het voordeel.

Voor hoge sequentiële snelheden kan je ook een 7200RPM hdd kopen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Heb de pricewatch: Intel X25-M SSDSA2MH080G1 (non-postville) Intel SSD. Die ondersteunt, ook met de nieuwste firmware, zoals bekend geen TRIM.

Nu ga ik 'm binnenkort in een nieuw systeem monteren, dus hij mag leeg. Is er uberhaupt een methode of third-party-progsel dat 'm netjes schoon kan maken?

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel SSD Toolbox?
Pagina: 1 ... 17 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD