Ja, zeker via de categorie. Regio van Picardië to Bretagne.
Is Waze gewoon niet gebruiker-geoptimaliseerd?TheekAzzaBreek schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:41:
Ja, zeker via de categorie. Regio van Picardië to Bretagne.
Iemand een idee?pven schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:54:
Ik heb 'Vermijd tolwegen' ingesteld. Helaas werd ik gisteravond toch naar een tolweg gestuurd. Hoe kan het dat Waze dit negeert?
Staat bij het melden op de vluchtstrook, niet op de weg.MarElo schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:52:
Ik kreeg gister een melding loslopend dier tussen almere en groningen. ja dat is een heel stuk.
Maar wie maakt die melding want een wazer kan die melding niet maken.
[ Voor 39% gewijzigd door pven op 12-09-2023 08:32 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heb even navraag gedaan onder de Nederlandse editors, maar dit is niet iets wat centraal in Waze gezet wordt.MarElo schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:52:
Ik kreeg gister een melding loslopend dier tussen almere en groningen. ja dat is een heel stuk.
Maar wie maakt die melding want een wazer kan die melding niet maken.
NOG niet, want er loopt een project om real-time waarschuwingen voor overstekend wild in Waze op te nemen. Dit is echter nog niet actief.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik beaam dit zeker, het is van de zotte dat een simpele functionaliteit al 3 jaar op zich laat wachten. Het zou een simpele if this, then that oplossing moeten zijn lijkt mij.pven schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:48:
[...]
Dit duurt wel verschrikkelijk lang hoor, ondanks dat ik Waze erg goed vind houd ik mijn ogen wel open naar alternatieven die dit al lang op orde hebben.
Ik heb zelf een EV waarbij op lange ritten ABRP erg fijn werkt voor het uitstippelen van de routes langs (snel)laadstations. Echter is de navigatieinterface binnen Carplay erg slecht ten opzichte van Waze. Waze kan echt een mega inhaalslag maken als men met EV laadstation support komt, alsmede dynamische maximum snelheden!
En koppeling van de laadtoestand via API!Vegazz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:23:
[...]
Ik beaam dit zeker, het is van de zotte dat een simpele functionaliteit al 3 jaar op zich laat wachten. Het zou een simpele if this, then that oplossing moeten zijn lijkt mij.
Ik heb zelf een EV waarbij op lange ritten ABRP erg fijn werkt voor het uitstippelen van de routes langs (snel)laadstations. Echter is de navigatieinterface binnen Carplay erg slecht ten opzichte van Waze. Waze kan echt een mega inhaalslag maken als men met EV laadstation support komt, alsmede dynamische maximum snelheden!
Dan zou ik het zelfs in een Tesla gebruiken, vooral om onderweg een pauze te maken als ik een volle blaas heb, maar de auto nog niet leeg is...
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb de indruk dat ik een heel deel minder route opties krijg. Soms zelfs geen alternatieven . Vervelend met de dagelijkse files
Iemand?pven schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:54:
Ik heb 'Vermijd tolwegen' ingesteld. Helaas werd ik gisteravond toch naar een tolweg gestuurd. Hoe kan het dat Waze dit negeert?
Is er een policy voor het melden/tonen van tijdelijke wegafsluitingen? Bij ons in het dorp zijn bv wat wegen tijdelijk afgesloten ivm de kermis. Dit is netjes gemeld, maar dat wordt dan niet op de kaart getoond omdat het maar tijdelijk is. Zelf vind ik het juist wel fijn als ook tijdelijke wegafsluitingen worden getoond, waar heb je anders een navigatie-app voor.
Welke route?
Tijdelijke wegafsluitingen kan je inderdaad zelf vanuit de app plaatsen. Die hebben maar een korte "levensduur", als iets langer afgesloten moet worden moet een kaartbewerker dat doen.Is er een policy voor het melden/tonen van tijdelijke wegafsluitingen? Bij ons in het dorp zijn bv wat wegen tijdelijk afgesloten ivm de kermis. Dit is netjes gemeld, maar dat wordt dan niet op de kaart getoond omdat het maar tijdelijk is. Zelf vind ik het juist wel fijn als ook tijdelijke wegafsluitingen worden getoond, waar heb je anders een navigatie-app voor.
Je kan ook een gewone kaartfout melden: als je dat via de app doet kan je meteen info toevoegen en pakt een van de editors het op. Als je dat via Android Auto of Apple CarPlay doet kan je er niets aan toevoegen, dan krijg je vanzelf een mailtje terug met "Hey Wazer, wat ging er mis?" oid.
Maar, nu we elkaar toch spreken: welk dorp hebben we het over?
edit: Dorp is me wel helder, alleen heeft je gemeente de afsluitingen niet in het daarvoor bestemde systeem gezet, en zijn ze daarom ook niet overgenomen in Waze. Je kan me even een PB sturen over welke straten het precies zijn, dan zet ik ze dicht.
[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 21-09-2023 09:56 ]
De Kiltunnel in Dordrecht.
Dank![...]
edit: Dorp is me wel helder, alleen heeft je gemeente de afsluitingen niet in het daarvoor bestemde systeem gezet, en zijn ze daarom ook niet overgenomen in Waze. Je kan me even een PB sturen over welke straten het precies zijn, dan zet ik ze dicht.
Vanavond weer eens Waze afgestoft en even gebruikt op mijn iPhone 13 Pro Max met de laatste versie van zowel de app als iOS in combinatie met wireless CarPlay.
Was en heus is nog steeds (wel een beetje) een fijne nav app, met zeker in de bebouwde kom een mooie lay-out. Maar wat is dat kaartmateriaal buiten de bebouwde kom bij rijden op de snelweg bijvoorbeeld zo ontzettend lelijk. Wat een hoop priegelige dunne lijntjes om de route heen. Echt, al die priegelige details hoef ik niet te zien!
En nog steeds zit dat vervelende ‘bliebje’ er in zodra Waze een route heeft herberekend. Ik rijd bijna altijd zonder gesproken instructies en dan valt dat bliebje des te meer op. (Waarom) kan ik dat niet uitschakelen?
Maar bovenal, na al die lange tijd, maanden, misschien wel een jaar inmiddels, blijft Waze actief op de iPhone na het uitstappen uit de auto en dus het uitschakelen van Apple CarPlay. Dit was destijds al bekend bij Waze, maar nog altijd heeft Waze hier niets aan of mee gedaan. Ik zal moeten gaan uitwijken naar een Opdracht die dan Waze zal uitschakelen na verbreken van de verbinding met de headunit met CarPlay of iets in due geest.
Was en heus is nog steeds (wel een beetje) een fijne nav app, met zeker in de bebouwde kom een mooie lay-out. Maar wat is dat kaartmateriaal buiten de bebouwde kom bij rijden op de snelweg bijvoorbeeld zo ontzettend lelijk. Wat een hoop priegelige dunne lijntjes om de route heen. Echt, al die priegelige details hoef ik niet te zien!
En nog steeds zit dat vervelende ‘bliebje’ er in zodra Waze een route heeft herberekend. Ik rijd bijna altijd zonder gesproken instructies en dan valt dat bliebje des te meer op. (Waarom) kan ik dat niet uitschakelen?
Maar bovenal, na al die lange tijd, maanden, misschien wel een jaar inmiddels, blijft Waze actief op de iPhone na het uitstappen uit de auto en dus het uitschakelen van Apple CarPlay. Dit was destijds al bekend bij Waze, maar nog altijd heeft Waze hier niets aan of mee gedaan. Ik zal moeten gaan uitwijken naar een Opdracht die dan Waze zal uitschakelen na verbreken van de verbinding met de headunit met CarPlay of iets in due geest.
Nu ik enkele dagen weer aan het Wazen ben, loop ik wederom tegen een nog altijd niet opgelost irritatie-puntje aan.
Waarom kan ik via Apple CarPlay nog altijd niet naar adressen van contactpersonen navigeren?
Op mijn iPhone zelf verschijnt daar direct het adres van de betreffende contactpersoon als ik er naar zoek, maar via CarPlay niet.
Lopen de Android Auto gebruikers tegen hetzelfde aan?
Waarom kan ik via Apple CarPlay nog altijd niet naar adressen van contactpersonen navigeren?
Op mijn iPhone zelf verschijnt daar direct het adres van de betreffende contactpersoon als ik er naar zoek, maar via CarPlay niet.
Lopen de Android Auto gebruikers tegen hetzelfde aan?
In Android Auto werkt dit bij mij nu zoals het hoort, maar er zat wel tot recent een bug in dat je altijd naar coördinaten 0,0 stuurde als je naar een contact navigeerde. Het kan zijn dat die bugfix nog niet in de productieversie zit, maar ik vermoed van wel.
Het is daarbij wel belangrijk dat de app toegang heeft gekregen tot de contactenlijst. Dat is standaard niet het geval en Waze kan het alleen vragen als je de app op de smartphone opent.
Het is daarbij wel belangrijk dat de app toegang heeft gekregen tot de contactenlijst. Dat is standaard niet het geval en Waze kan het alleen vragen als je de app op de smartphone opent.
Coördinator van de Waze Belux Community
Bedankt voor je reactie @Glodenox.
Zoals ik aangaf, via Waze op de iPhone kan ik navigeren naar mijn contacten, dus de toegang tot mijn contactenlijst staat aan, maar via Waze met CarPlay worden de navigatieadressen niet gevonden.
Hierbij moet ik wel melden dat er wel enige vooruitgang is geboekt ergens in het laatste jaar, want nu worden de contactpersonen zelf wel gevonden met Waze via CarPlay, maar deze indrukkend verschijnt daar geen adres. Waze keert dan terug naar haar beginscherm, het scherm van de kaart waar je op dat moment rijdt, maar er verschijnt dus geen navigatieadres.
Zoals ik aangaf, via Waze op de iPhone kan ik navigeren naar mijn contacten, dus de toegang tot mijn contactenlijst staat aan, maar via Waze met CarPlay worden de navigatieadressen niet gevonden.
Hierbij moet ik wel melden dat er wel enige vooruitgang is geboekt ergens in het laatste jaar, want nu worden de contactpersonen zelf wel gevonden met Waze via CarPlay, maar deze indrukkend verschijnt daar geen adres. Waze keert dan terug naar haar beginscherm, het scherm van de kaart waar je op dat moment rijdt, maar er verschijnt dus geen navigatieadres.
Hmm, dan kan ik alleen maar hopen dat de bugfix in Android Auto ook betekent dat men er in CarPlay naar gekeken heeft en dat dit nog naar productie moet komen. Jammer genoeg heb ik niet meteen een manier om dit na te kijken.
Google maps geeft deze weg nu vanaf de A16 naar de tunnel als tolweg terwijl dat pas begint na de laatste kruising voor de tunnel, heel iritant. Doet Waze dit nu ook?
Nee, Waze heeft maar een heel klein stukje in het midden van de tunnel als "tol" gemarkeerd (inclusief een constructie om de tunnel snel "tolvrij" te kunnen maken als dat in het echt ook zo is - wat de oorzaak/oplossing van het probleem hierboven bleek te zijn), dus als het goed is krijg je alleen een melding van TOL als je echt de tunnel door gaat.tlpeter schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:47:
[...]
Google maps geeft deze weg nu vanaf de A16 naar de tunnel als tolweg terwijl dat pas begint na de laatste kruising voor de tunnel, heel iritant. Doet Waze dit nu ook?
[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 07-11-2023 10:03 ]
@Glodenox Weet jij of er licht aan het eind van de tunnel is voor wat betreft stembesturing in Android Auto?
Tot vrij recent kon ik via AA op mijn Oneplus Nord CE iets 'roepen' als "Navigeer naar werk" of "Navigeer naar Straatweg 1 Amsterdam" maar sinds een tijdje werkt dat niet meer en lijkt waze de zoekopdracht als te interpreteren als Engels?
Nu een Samsung A54 gekregen en daarmee lijkt m'n zoekopdracht gewoon genegeerd te worden.
Heel jammer.
Telefoons staan op Engelse taal met NL localization.
Tot vrij recent kon ik via AA op mijn Oneplus Nord CE iets 'roepen' als "Navigeer naar werk" of "Navigeer naar Straatweg 1 Amsterdam" maar sinds een tijdje werkt dat niet meer en lijkt waze de zoekopdracht als te interpreteren als Engels?
Nu een Samsung A54 gekregen en daarmee lijkt m'n zoekopdracht gewoon genegeerd te worden.
Heel jammer.
@JochemK Ik vrees dat ik weinig kan zeggen over de ontwikkeling van de app. Ik heb alleen iets zien passeren van een update van Android Auto dat hiervoor gezorgd heeft, maar dat verandert uiteraard niets aan het probleem. Het lijkt me dat ze op de hoogte zijn van het probleem en dus zullen ze wel naar een oplossing aan het zoeken zijn. Maar ik weet dus niet of die oplossing bij Waze of Android Auto gaat liggen.
@Glodenox Weet jij toevallig al of en wanneer Waze het probleem gaat oppakken, waardoor ik met CarPlay niet meer kan navigeren naar mijn contactpersonen? Ik kan wel hun naam oproepen, met het microfoontje en het toetsenbord, waarna het adres van de betreffende contactpersoon ook wordt getoond, maar zodra ik hier dan op druk, gebeurt er niets. Op de iPhone (13 Pro Max, met het laatste iOS 17.2.1) kan ik wel naar contactpersonen navigeren. Dit is een workaround, die alleen kan worden uitgevoerd voorafgaand aan de rit, want we weten natuurlijk allemaal, dat je al rijdende weg je telefoon nier ter hand mag nemen.
Ik heb deze bug al een tijd terug gemeld bij Waze zelf via Facebook Messenger, via/op de Community en via Tweakers, maar er schijnt niets aan te worden gedaan.
Alvast bedankt.
Ik heb deze bug al een tijd terug gemeld bij Waze zelf via Facebook Messenger, via/op de Community en via Tweakers, maar er schijnt niets aan te worden gedaan.
Alvast bedankt.
Ah, het ligt dus niet aan mij. Dank!JochemK schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:41:
@Glodenox Weet jij of er licht aan het eind van de tunnel is voor wat betreft stembesturing in Android Auto?
Heel jammer.
@RicoK Dat doet me enorm denken aan de bug in Android Auto die in november opgelost werd. Daar werd namelijk naar coördinaten -1.0E-6,-1.0E-6 genavigeerd bij het selecteren van een contactpersoon. Voor CarPlay ben ik zelf niet echt op de hoogte van een vergelijkbaar probleem, maar met CarPlay kom ik maar zelden in contact. Geen idee dus, vrees ik.
Ze zijn er mee bezig, maar ze hebben ergens gemeld dat ze het voor nu tijdelijk helemaal uitgeschakeld hebben. Het schijnt nog wel te werken voor engels -engels maar bij iemand van waze nederland werkt het wonderbaarlijk nog steeds gewoon met nl.JochemK schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:41:
Heel jammer.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Iemand ook dit probleem? In AA met Waze ineens dat in de split screen optie het aftellen van het aantal kilometers naar het volgende kruispunt of afslag bevriest. Zet ik hem terug in volledig scherm dan werkt het wel gewoon. Maps heeft dit probleem niet, Flitsmeister heeft het ook. Dit is met OnePlus 11, Android 14 op een Skoda Columbus mib2.
Hmmmm, gisteren update 4.101 voor iOS geïnstalleerd, maar waar ik onderweg naar mijn werk nog de maximale snelheid en de huidige snelheid in mijn CarPlay scherm zag, schitterde deze na de update onderweg naar huis door afwezigheid. Dat is een gekke gewaarwording om daar rechts bovenin het scherm niets te zien.
Ik hoop dat Waze snel met een fix voor deze bug komt.
Edit: zojuist geconstateerd, dat de bug al was verholpen. De snelheid was weer zichtbaar in het CarPlay scherm.
Edit 2: zojuist was de snelheid weer weg. Dus, vooralsnog,’s ochtends wel, ‘s middags niet ☹️
Edit 3: om zot van te worden. Zojuist was daar de snelheid weer. Pffftttt ☹️
Ik hoop dat Waze snel met een fix voor deze bug komt.
Edit: zojuist geconstateerd, dat de bug al was verholpen. De snelheid was weer zichtbaar in het CarPlay scherm.
Edit 2: zojuist was de snelheid weer weg. Dus, vooralsnog,’s ochtends wel, ‘s middags niet ☹️
Edit 3: om zot van te worden. Zojuist was daar de snelheid weer. Pffftttt ☹️
[ Voor 28% gewijzigd door RicoK op 30-01-2024 19:50 ]
Oh, oeps, stel de vraag net in het Android Auto topic, had toch eerst even hier moeten kijken.Snowhite0901 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:44:
[...]
Ze zijn er mee bezig, maar ze hebben ergens gemeld dat ze het voor nu tijdelijk helemaal uitgeschakeld hebben. Het schijnt nog wel te werken voor engels -engels maar bij iemand van waze nederland werkt het wonderbaarlijk nog steeds gewoon met nl.
Maar goed te weten dat ik niet de enige ben in ieder geval.
Work around: zoeken en dan in het zoekvenster (waar je niet mag typen tijdens rijden) zit ook een microfoonoptie. Die werkt gewoonTheFes schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:05:
[...]
Oh, oeps, stel de vraag net in het Android Auto topic, had toch eerst even hier moeten kijken.
Maar goed te weten dat ik niet de enige ben in ieder geval.
Ik kon er niet helemaal de vinger op leggen, zeker omdat ik vandaag heen en terug naar werk in het donker reed, maar wat zag Waze er fris en crisp uit met Apple CarPlay! Veel helderder en duidelijker. De wegen waren wat grover en er zat ook met een donker scherm meer kleur in de kaart. Ik kijk uit naar een rit overdag.
Wél heb ik als Apple CarPlay gebruiker nog altijd, sinds enkele weken, dat met enige regelmaat de snelheid in de rechter bovenhoek niet zichtbaar is. Dan moet ik even de iPhone er bij pakken, Waze hierop openen en de app weg swipen. Nadat ik dan Waze weer via CarPlay open wordt daar dan wel weer de snelheid getoond.
Dit is een bug die met een van die laatste app-updates is meegekomen.
Wél heb ik als Apple CarPlay gebruiker nog altijd, sinds enkele weken, dat met enige regelmaat de snelheid in de rechter bovenhoek niet zichtbaar is. Dan moet ik even de iPhone er bij pakken, Waze hierop openen en de app weg swipen. Nadat ik dan Waze weer via CarPlay open wordt daar dan wel weer de snelheid getoond.
Dit is een bug die met een van die laatste app-updates is meegekomen.
Dit probleem lijkt opgelostJochemK schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:41:
Heel jammer.

Ik merk steeds meer fouten in Waze. Nu was ik wat dingen aan het voorbereiden voor onze NC500 reis naar Schotland. Waze heeft geen benul van de boot tussen ijmuiden en Newcastle. Verder krijg ik met geen mogelijkheid een route vanaf mijn huis naar bijvoorbeeld Dundee. Hij crasht dan met geen route gevonden. Maak ik een route door een beginpunt te maken op de kaart in GB en ik kies daarna Later vertrekken, dan is het beginpunt gereset naar het huisadres en crasht Waze met een foutmelding: er ging iets mis.
Lange afstand probleem? Nou, wanneer ik vanaf huis een route plan ergens in Italië of Oostenrijk dan werkt het zonder problemen.
Ik heb ook TomTom Go nu (was 50 cent op ibood voor 1 jaar) en die heeft die problemen totaal niet. Nadeel daarvan is offline kaarten nodig.
Lange afstand probleem? Nou, wanneer ik vanaf huis een route plan ergens in Italië of Oostenrijk dan werkt het zonder problemen.
Ik heb ook TomTom Go nu (was 50 cent op ibood voor 1 jaar) en die heeft die problemen totaal niet. Nadeel daarvan is offline kaarten nodig.
Geen enkele navi kan perfect overweg met van die nachtferries...pendragon1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:51:
Ik merk steeds meer fouten in Waze. Nu was ik wat dingen aan het voorbereiden voor onze NC500 reis naar Schotland. Waze heeft geen benul van de boot tussen ijmuiden en Newcastle. Verder krijg ik met geen mogelijkheid een route vanaf mijn huis naar bijvoorbeeld Dundee. Hij crasht dan met geen route gevonden. Maak ik een route door een beginpunt te maken op de kaart in GB en ik kies daarna Later vertrekken, dan is het beginpunt gereset naar het huisadres en crasht Waze met een foutmelding: er ging iets mis.
Gewoon plannen tot aan de ferry, en dan van de aankomstplaats naar de bestemming apart doen.
Geen enkel probleem voor TomTomTommie12 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:17:
[...]
Geen enkele navi kan perfect overweg met van die nachtferries...
Gewoon plannen tot aan de ferry, en dan van de aankomstplaats naar de bestemming apart doen.
:strip_exif()/f/image/qXddBVBRPHDqOOn4VVyCB8Ya.jpg?f=fotoalbum_large)
@pendragon1 Het is toch gek? Je maakt geen gebruik van de auto en/of een wegennet, want deze staat geparkeerd op een dek en toch verlang je dat je navigatie dit meeneemt? Verlang je van je navigatie ook dat deze er rekening mee houdt, zodra je je auto bijvoorbeeld op een nachttrein parkeert?
Houdt Tomtom ook rekening met de extra reistijd van de boot bij volle tegenwind?
Net wat @Tommie12 aangeeft, plannen tot aan de boot en dan weer plannen, zodra je van de boot afrijdt.
Houdt Tomtom ook rekening met de extra reistijd van de boot bij volle tegenwind?
Net wat @Tommie12 aangeeft, plannen tot aan de boot en dan weer plannen, zodra je van de boot afrijdt.
pendragon1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:51:
Lekker TomTom blijven gebruiken dan. Waze is overduidelijk niks voor jou en je (onrealistische?) wensen.pendragon1 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:47:
[...]
Geen enkel probleem voor TomTom [Afbeelding]
Gaat mij niet om de tijd, maar om dat ik überhaupt de route kan maken. Ik heb Waze benaderd en ze geven zelf aan dat het een fout in de kaart is en dat ze ermee bezig zijn. Toch niet zo gek dus.RicoK schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:12:
@pendragon1 Het is toch gek? Je maakt geen gebruik van de auto en/of een wegennet, want deze staat geparkeerd op een dek en toch verlang je dat je navigatie dit meeneemt? Verlang je van je navigatie ook dat deze er rekening mee houdt, zodra je je auto bijvoorbeeld op een nachttrein parkeert?
Nou nou, neem nog een slok azijn zou ik zeggen. Ik heb Waze benaderd en ze zijn bekend met het probleem dat er daar fouten in de kaart zitten. Mijn vraag/verzoek is dus niet zo gek. Dat jij het onrealistisch vindt moet je zelf weten, maar reageer normaal ajb. Fijn weekend met een goed humeur gewenst!Ok_Wafer2443 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:21:
[...]
[...]
Lekker TomTom blijven gebruiken dan. Waze is overduidelijk niks voor jou en je (onrealistische?) wensen.
Bijzonder irritant dat ze na jaren nog steeds geen elektrische auto kan instellen.
En voor de duidelijkheid, ook Google maps kan het gewoon. Niks onrealistisch dus.Ok_Wafer2443 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:21:
[...]
[...]
Lekker TomTom blijven gebruiken dan. Waze is overduidelijk niks voor jou en je (onrealistische?) wensen.
:strip_exif()/f/image/3RfyFVXzeQI91VjfpNnKIoIo.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kan wel.Vaevictis_ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 07:59:
Bijzonder irritant dat ze na jaren nog steeds geen elektrische auto kan instellen.
En als je dan begint te zoeken, dan heb je direct een ‘laden’ knop die dan de laadlocaties weergeeft.
Het voertuigtype elektrisch bestaat niet dat is niet hetzelfde als laden.Tommie12 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:25:
[...]
Dat kan wel.
En als je dan begint te zoeken, dan heb je direct een ‘laden’ knop die dan de laadlocaties weergeeft.
Bij mij bestaat dat wel als voertuigtype.Vaevictis_ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:37:
[...]
Het voertuigtype elektrisch bestaat niet dat is niet hetzelfde als laden.
Als voertuigtype heb ik hem ook niet. Ik kan kiezen uit personenauto, motor of taxi en dan als brandstof alleen fossiele mogelijkheden.
In de instellingen zit wel verstopt "zet functies elektrisch rijden aan". Maar het voertuigtype blijft benzine

Het blijft toch jammer dat Waze wat moeite heeft met het opboksen tegen een Google Maps bijvoorbeeld. Ik vind Waze juist zo'n sympathieke app en het heeft ook wat voordelen, maar je merkt toch ook wel wat bugjes en dingen die het niet heeft ten opzichte van maps waardoor ik toch ook vaak naar maps getrokken wordt.
Zouden ze ooit nog weer gaan inlopen of zet Google gewoon teveel in op de maps?
Zouden ze ooit nog weer gaan inlopen of zet Google gewoon teveel in op de maps?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan wat zijn de bugs waarover jij spreekt?
Ik ben nog altijd een happy-wazer op een enkele ergernis na. Ik ben een CarPlay gebruiker en, dit is nog altijd niet gefixt, ik kan niet naar een contactpersoon navigeren. Op mijn iPhone wel, maar niet via CarPlay, terwijl CarPlay feitelijk niets anders is dan een ‘iPhone-mirror’.
Ik heb zo veel navapps gebruikt, maar mijn favorieten zijn Waze en een goede tweede Apple Kaarten, maar die laatste leidt nog altijd via de tijdelijke bouwweg naar de school van mijn kinderen, die er al 3 jaar staat….
En Google Maps vind ik zo’n lelijke lay-out en user interface hebben, laat staan de navigatie stem 🤮.
Ik ben nog altijd een happy-wazer op een enkele ergernis na. Ik ben een CarPlay gebruiker en, dit is nog altijd niet gefixt, ik kan niet naar een contactpersoon navigeren. Op mijn iPhone wel, maar niet via CarPlay, terwijl CarPlay feitelijk niets anders is dan een ‘iPhone-mirror’.
Ik heb zo veel navapps gebruikt, maar mijn favorieten zijn Waze en een goede tweede Apple Kaarten, maar die laatste leidt nog altijd via de tijdelijke bouwweg naar de school van mijn kinderen, die er al 3 jaar staat….
En Google Maps vind ik zo’n lelijke lay-out en user interface hebben, laat staan de navigatie stem 🤮.
Icoon op de weg mist, of de overlay aanwijzingen zijn er niet. Soms komt het snel weer terug, soms moet de boel opnieuw opgestart worden.
Starten van navigatie staat soms minuten te laden. Beetje dat soort dingen.
Stem gebruik ik niet maar ik vind de interface van maps inderdaad te vol. Wel ben ik erg van van het continu alternatieve routes laten zien met tijdverschil. Dan weet je of het loont om van de doorgaande route af te gaan. Bij Waze weet je dat niet en het gebeurt nogal vaak dat je voor een minimaal verschil een hele woonwijk door moet slingeren.
Starten van navigatie staat soms minuten te laden. Beetje dat soort dingen.
Stem gebruik ik niet maar ik vind de interface van maps inderdaad te vol. Wel ben ik erg van van het continu alternatieve routes laten zien met tijdverschil. Dan weet je of het loont om van de doorgaande route af te gaan. Bij Waze weet je dat niet en het gebeurt nogal vaak dat je voor een minimaal verschil een hele woonwijk door moet slingeren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan en zo heeft elke nav wel voors en tegens. Voor mij is geen enkele navapp de beste. Allemaal hebben ze wel iets. Maar voor nu en dat al weer een langere tijd, ik heb nog nooit zo lang onafgebroken gebruik gemaakt van een navapp, is voor mij Waze dé navapp.
Waze doet toch rare dingen laatste tijd. Ik krijg heel weinig alternatieve routes. Routes die hij aanbeveelt zetten me veel meer dan vroeger in files en nu ben ik mijn race auto in android auto ook nog kwijt.
Misschien is Waze juist eindelijk iets behoudender geworden met omleiden? Ik vond juist dat ik in het verleden veel te vaak voor minimale tijdwinst via obscure routes werd gestuurd.
In die zin zou ik het wel fijn vinden als Waze grafisch wat meer door zou ontwikkelen. Het is nu allemaal wat groot en lomp en het alternatieve routes in beeld brengen zoals Google Maps dat doet (grijze route met indicatie van het tijdsverschil) vind ik erg lekker werken. Bij een grote overlay die zegt dat er een andere route is maar ik weet niet wat ben ik toch geneigd die te negeren en daarna op de routeknop te klikken om te zien wat de opties dan zijn.
In die zin zou ik het wel fijn vinden als Waze grafisch wat meer door zou ontwikkelen. Het is nu allemaal wat groot en lomp en het alternatieve routes in beeld brengen zoals Google Maps dat doet (grijze route met indicatie van het tijdsverschil) vind ik erg lekker werken. Bij een grote overlay die zegt dat er een andere route is maar ik weet niet wat ben ik toch geneigd die te negeren en daarna op de routeknop te klikken om te zien wat de opties dan zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
How betrouwbaar is Waze qua flitsers etc?
Mijn grootste ergernis aan Waze zijn de grote hoeveelheid false positives.lHybridl schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:15:
How betrouwbaar is Waze qua flitsers etc?
De meeste flitsers hebben ze wel, maar ze hebben ook heel veel loze meldingen.
Persoonljik heb ik maps met flitsmeister op de achtergrond. Even zien hoe dat zich straks vanaf 6 mei gaat gedragen,
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Wat verandert er op 6 Mei?avotar schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:09:
[...]
Mijn grootste ergernis aan Waze zijn de grote hoeveelheid false positives.
Persoonljik heb ik maps met flitsmeister op de achtergrond. Even zien hoe dat zich straks vanaf 6 mei gaat gedragen,
Dan gaan de nieuwe abonnementen van Flitsmeister in en is die app met name icm Android Auto beperkt in de gratis versie.
Hoeveel mensen gaan nu overstappen, hoeveel blijven er en blijft het bij mij nog werken.
nieuws: Flitsmeister neemt aantal gratis functies op in PRO-abo, prijs stijgt...
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Na de mededeling van FM ben ik ook op zoek naar een alternatief, betalen prima maar dit gaat alle perken te buiten. Los van dat ik denk dat FM zijn langste tijd gehad heeft door deze beslissing. Maar dat terzijde.
Waze ziet er goed uit op de CarPlay, alleen de maximale snelheid en weergave van huidige snelheid bevalt mij niet zo goed. Hij heeft niet simpel aan wat de maximum snelheid is, enkel een rondje met daarin de huidige snelheid en een soort metertje die aangeeft hoever je van (of over de max) zit. Als je iets over de snelheid rijdt wordt het soms een groter speedometer en om onduidelijke redenen wordt hij ook regelmatig even heel klein.
Of het een instelling of wennen is, daar ben ik nog niet achter
Waze ziet er goed uit op de CarPlay, alleen de maximale snelheid en weergave van huidige snelheid bevalt mij niet zo goed. Hij heeft niet simpel aan wat de maximum snelheid is, enkel een rondje met daarin de huidige snelheid en een soort metertje die aangeeft hoever je van (of over de max) zit. Als je iets over de snelheid rijdt wordt het soms een groter speedometer en om onduidelijke redenen wordt hij ook regelmatig even heel klein.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Werkt Waze alleen qua waarschuwingen als je een route geplande hebt? Of ook zoals Flitsmeister als je het gewoon aan hebt staan?avotar schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:09:
[...]
Mijn grootste ergernis aan Waze zijn de grote hoeveelheid false positives.
Ook als er niet wordt genavigeerd iddlHybridl schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:29:
[...]
Werkt Waze alleen qua waarschuwingen als je een route geplande hebt? Of ook zoals Flitsmeister als je het gewoon aan hebt staan?
Voorlopig kan je Flitsmeister niet updaten, dan blijft de oude functionaliteit behouden.Drardollan schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:42:
Na de mededeling van FM ben ik ook op zoek naar een alternatief, betalen prima maar dit gaat alle perken te buiten. Los van dat ik denk dat FM zijn langste tijd gehad heeft door deze beslissing. Maar dat terzijde.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Volgens mij zie ik gewoon de max snelheid en mijn eigen snelheid er langs. Bij de instellingen kan je instellen dat je altijd de max ziet.Drardollan schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:42:
Waze is hier veel lichter voor mijn telefoon dan FM. Bij gebruik van FM kan ik er een ei op bakken, terwijl ik bij Waze weinig merk qua tempveranderingen. Meldingen vind ik over het algemeen ook behoorlijk accuraat. Soms wat valse meldingen of oud maar beter 1 teveel dan te weinig
Ik ben sinds die aankondiging van prijsverhoging van Flitsmeister ook eens aan het rondkijken. Heb nu al FM pro, maar als de prijs fors omhoog gaat en je daar niks extra voor terugkrijgt ga ik toch even de alternatieven bekijken. Hoe ik FM nu gebruik is dat ik navigatie via Google Maps doe met Android Auto. Ik heb op mijn dashboard een telefoonhouder met mijn telefoon daarin waar Flitsmeister op aan staat.
Wat ik hier handig aan vind is dat Flitsmeister altijd een lijstje geeft van komende waarschuwingen op de huidige weg. Over 10km een flitser, over 5km een loslopend dier op de weg, over 2km 3 minuten file etc. Dat is echt de info waar je iets aan hebt. Ik heb van de week zitten experimenteren met Waze, echter toont die altijd een kaart waarop je goed moet speuren of er een waarschuwing aan zit te komen (klein puntje op de kaart). Dit is lang niet zo overzichtelijk. Kan dit niet net zoals Flitsmeister getoond worden? Dus als een lijstje zonder kaartweergave? Want een kaart hoef ik niet te zien (daar heb ik Google Maps al voor).
Wellicht is mijn gebruik anders dan de makers voor ogen hebben. Ik wil nl. de navigatie van Waze niet gebruiken en hoef dus niet per sé een kaart te zien.
Wat ik hier handig aan vind is dat Flitsmeister altijd een lijstje geeft van komende waarschuwingen op de huidige weg. Over 10km een flitser, over 5km een loslopend dier op de weg, over 2km 3 minuten file etc. Dat is echt de info waar je iets aan hebt. Ik heb van de week zitten experimenteren met Waze, echter toont die altijd een kaart waarop je goed moet speuren of er een waarschuwing aan zit te komen (klein puntje op de kaart). Dit is lang niet zo overzichtelijk. Kan dit niet net zoals Flitsmeister getoond worden? Dus als een lijstje zonder kaartweergave? Want een kaart hoef ik niet te zien (daar heb ik Google Maps al voor).
Wellicht is mijn gebruik anders dan de makers voor ogen hebben. Ik wil nl. de navigatie van Waze niet gebruiken en hoef dus niet per sé een kaart te zien.
Ik gebruik Waze al jaren via AA en je krijgt ruim van te voren een melding. Maar dan moeten je meldingen wel aan hebben staan (geluid) en het komt linksonder ook nog eens in beeld.Palomar schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:12:
Ik ben sinds die aankondiging van prijsverhoging van Flitsmeister ook eens aan het rondkijken. Heb nu al FM pro, maar als de prijs fors omhoog gaat en je daar niks extra voor terugkrijgt ga ik toch even de alternatieven bekijken. Hoe ik FM nu gebruik is dat ik navigatie via Google Maps doe met Android Auto. Ik heb op mijn dashboard een telefoonhouder met mijn telefoon daarin waar Flitsmeister op aan staat.
Vooralsnog werkte FM gratis gewoon zoals het vorige week ook nog deed, al ben ik niet langs een traject controle gekomen.Palomar schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:12:
Vraagje. Soms als ik Waze open op CarPlay. Vraagt die om eerst om op mijn telefoon Waze te openen voor locatie. Is er een manier om dat te omzeilen en dat die vast locatie pakt?
@lHybridl Herkenbaar. Ik heb dat verschijnsel ook (iPhone 15 PM, laatsts iOS, laatste Waze). Dan een lange tijd niet, dan op eens weer een keer. Ook zeker niet wekelijks. Het lijkt Ad Random. Ik heb er mijn vinger ook niet kunnen opleggen.
Is er een mogelijkheid om de “spraakballonnen” uit te zetten tijdens een actieve route navigatie?
:strip_exif()/f/image/VCPjOyoTy8NhfWSv1DCjbRZK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door edwardmila op 07-05-2024 17:39 ]
Mijn ervaring na enkele dagen gebruiken. Het valt me op dat de verkeersinfo weinig van klopt. Een mooi voorbeeld is vandaag op een straat, waar volgens Waze een file zou staan. Er reden 2 auto's door die straat. En zie dit geregeld gebeuren. Vind het wel jammer, want de app ziet er verder goed uit.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dit is om deels aan te geven dat de straatnaam verandert, je moet echt zonder route rijden mocht je die niet willen.edwardmila schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:26:
Is er een mogelijkheid om de “spraakballonnen” uit te zetten tijdens een actieve route navigatie?
[Afbeelding]
Was dit langzaamrijdend verkeer? Die rode/gele streepjes plaatst Waze automatisch, als het filemeldingen zijn dan kun je gewoon melden dat die er niet meer staan nml.Glassertje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:04:
Mijn ervaring na enkele dagen gebruiken. Het valt me op dat de verkeersinfo weinig van klopt. Een mooi voorbeeld is vandaag op een straat, waar volgens Waze een file zou staan. Er reden 2 auto's door die straat. En zie dit geregeld gebeuren. Vind het wel jammer, want de app ziet er verder goed uit.
Nee, de weg was volledig leeg buiten een paar auto's. Ik was in de veronderstelling dat de rode/gele streep op de weg, een file of langzaam rijdend verkeer was? Die zie ik namelijk regelmatig.J0kerNL schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:19:
[...]
Was dit langzaamrijdend verkeer? Die rode/gele streepjes plaatst Waze automatisch, als het filemeldingen zijn dan kun je gewoon melden dat die er niet meer staan nml.
Goed dat je me erop wijst, dat ik ook kan melden, dat er geen file is. De volgende keer, maar eens doen.
Overigens vind ik net in de instellingen, dat je die mede wazers poppetjes uit kan zetten (of hoe je dat dan ook noemt) Zo wordt de kaart op Android Auto toch wat overzichtelijker. Heb me een paar dagen afgevraagd, wat die dingen waren, wat ik makkelijk even kon Google-en uiteindelijk. 😊
Die bolletjes (meldingen) die kunnen door gebruikers geplaatst en je kan net zoals bij FM dus melden dat ze er niet meer staan, dat staat los van de rode/gele streepjes, die plaatsts Waze zelf.Glassertje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:29:
[...]
Nee, de weg was volledig leeg buiten een paar auto's. Ik was in de veronderstelling dat de rode/gele streep op de weg, een file of langzaam rijdend verkeer was? Die zie ik namelijk regelmatig.
Goed dat je me erop wijst, dat ik ook kan melden, dat er geen file is. De volgende keer, maar eens doen.
Overigens vind ik net in de instellingen, dat je die mede wazers poppetjes uit kan zetten (of hoe je dat dan ook noemt) Zo wordt de kaart op Android Auto toch wat overzichtelijker. Heb me een paar dagen afgevraagd, wat die dingen waren, wat ik makkelijk even kon Google-en uiteindelijk. 😊
@J0kerNL Dank voor je reactie. Ik ga morgen toch eens op het net zoeken wat alles betekend, wat ik zie in Waze. Die mede Wazers die ik uitgeschakeld had, zou te maken hebben met de stemming van de gebruikers die online waren? Ik vroeg me alleen meteen af, wat dat nu voor meerwaarde had in Android Auto, buiten dat het scherm vrij druk was, met al die dingen?
Ik heb altijd wat moeite met verandering en dat merk ik nu ook wel. Wel beetje dom van me, dat ik dit niet meteen gedaan heb. Maar de app staat me wel aan. Blijf het dus wel gebruiken.
Ik heb altijd wat moeite met verandering en dat merk ik nu ook wel. Wel beetje dom van me, dat ik dit niet meteen gedaan heb. Maar de app staat me wel aan. Blijf het dus wel gebruiken.
verwijder mijn post verkeerde topic
[ Voor 87% gewijzigd door labmuisfrl op 08-05-2024 10:24 ]
Vroegah waren er nog meer gamification features ingebakken in Waze, maar nu ze het scoreboard ook hebben weggehaald, maar dat is er deel dus van dat je andere gebruikers (weliswaar vertraagd) op de kaart ziet. Maar dit is ook deel van dat het een soort 'community' driving app is.Glassertje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:54:
@J0kerNL Dank voor je reactie. Ik ga morgen toch eens op het net zoeken wat alles betekend, wat ik zie in Waze. Die mede Wazers die ik uitgeschakeld had, zou te maken hebben met de stemming van de gebruikers die online waren? Ik vroeg me alleen meteen af, wat dat nu voor meerwaarde had in Android Auto, buiten dat het scherm vrij druk was, met al die dingen?
[ Voor 3% gewijzigd door J0kerNL op 08-05-2024 12:46 ]
Zat vanmorgen in de auto en op mijn display van Android Auto, zag ik alleen maar gekleurde wegen. Dit bleek dus te komen, van een andere app. Ik heb alle apps, behalve Waze verwijderd en nu zijn ze weg. Ik vraag me nou ook af, of wat ik gisteren zag op mijn scherm, wel van Waze kwam. 😊 We gaan het zien de komende tijd. 😁J0kerNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:45:
[...]
Vroegah waren er nog meer gamification features ingebakken in Waze, maar nu ze het scoreboard ook hebben weggehaald, maar dat is er deel dus van dat je andere gebruikers (weliswaar vertraagd) op de kaart ziet. Maar dit is ook deel van dat het een soort 'community' driving app is.
De gele of rode strepen zijn zo goed als altijd een gevolg van een melding van een gebruiker dat er file staat. Waze gaat deze daarna automatisch beheren op basis van de actieve gebruikers. Als het een rustige straat is, kan het soms wel even duren vooraleer Waze oppikt dat deze file verdwenen is.Glassertje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:29:
[...]
Nee, de weg was volledig leeg buiten een paar auto's. Ik was in de veronderstelling dat de rode/gele streep op de weg, een file of langzaam rijdend verkeer was? Die zie ik namelijk regelmatig.
De melding van een gebruiker an sich heeft overigens geen enkel effect op de routes die Waze gaat berekenen. Waze kijkt hiervoor alleen naar de effectief gereden snelheden door de gebruikers.
Een van de hoofddoelen van het tonen van een kleine selectie van het aantal andere gebruikers is ook om het verkeer iets persoonlijker te maken en een soort van communitygevoel te creëren. Vandaar ook hun oude slogan "Outsmarting traffic, together".
Gekleurde wegen kunnen ook een gevolg zijn van het instellen van het kaartschema voor kaartbewerkers. De verschillende kleuren geven dat het type van weg aan. Maar ik zou niet aanraden dit in te stellen, want het ziet er echt niet mooi uit.
Dankjewel voor je toelichting.Glodenox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:43:
[...]
De gele of rode strepen zijn zo goed als altijd een gevolg van een melding van een gebruiker dat er file staat. Waze gaat deze daarna automatisch beheren op basis van de actieve gebruikers. Als het een rustige straat is, kan het soms wel even duren vooraleer Waze oppikt dat deze file verdwenen is.
De melding van een gebruiker an sich heeft overigens geen enkel effect op de routes die Waze gaat berekenen. Waze kijkt hiervoor alleen naar de effectief gereden snelheden door de gebruikers.
Een van de hoofddoelen van het tonen van een kleine selectie van het aantal andere gebruikers is ook om het verkeer iets persoonlijker te maken en een soort van communitygevoel te creëren. Vandaar ook hun oude slogan "Outsmarting traffic, together".
Gekleurde wegen kunnen ook een gevolg zijn van het instellen van het kaartschema voor kaartbewerkers. De verschillende kleuren geven dat het type van weg aan. Maar ik zou niet aanraden dit in te stellen, want het ziet er echt niet mooi uit.
Op zich klopt het hoor, wat je zegt. Alleen over gehele routes gezien zit Waze toch vrij nauwkeurig. Als je bijv vaak in Rdam komt, ga je verkeersstromen wel herkennen en dan is het soms goed om je eigen weg te gaan. Maps neemt de hoofdroutes, wat wel prettig rijdt. Ik gebruik Waze al enkele jaren, maar ik kies zelden bewust een andere route, te vaak gebeurt dat ik eigenwijs de 'goede' route kies en plotseling achter een ongeluk oid sta. FM loopt qua files vaak achter in mijn beleving. Samengevat negeer ik alternatieve routes voor dagelijks oponthoud en neem ik alle ongebruikelijke afwijkingen serieus. Ik rijd ook zelden korter dan aangegeven (zonder gepersonaliseerde aankomsttijd).Glassertje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:04:
Ja, ik blijf het ook gewoon gebruiken. App bevalt verder prima. 😁 Heb ook inmiddels de eerste mobiele flitser gehad, die ook aangegeven was, maar reed niet te hard. 😊SimonBR39 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:22:
[...]
Op zich klopt het hoor, wat je zegt. Alleen over gehele routes gezien zit Waze toch vrij nauwkeurig. Als je bijv vaak in Rdam komt, ga je verkeersstromen wel herkennen en dan is het soms goed om je eigen weg te gaan. Maps neemt de hoofdroutes, wat wel prettig rijdt. Ik gebruik Waze al enkele jaren, maar ik kies zelden bewust een andere route, te vaak gebeurt dat ik eigenwijs de 'goede' route kies en plotseling achter een ongeluk oid sta. FM loopt qua files vaak achter in mijn beleving. Samengevat negeer ik alternatieve routes voor dagelijks oponthoud en neem ik alle ongebruikelijke afwijkingen serieus. Ik rijd ook zelden korter dan aangegeven (zonder gepersonaliseerde aankomsttijd).
Vooral het navigatie gedeelte, is vele malen beter dan die van FM. Wat een drama was dat zeg. Die koos vaak de toeristische route. Soms geen touw aan vast te knopen. 🤣
[ Voor 29% gewijzigd door Glassertje op 09-05-2024 01:09 ]
Ben ook maar naar Waze overgestapt van Flitsmeister. Echter lijkt het erop dat je voor files niet met geluid gewaarschuwd word. Klopt dit? Kan het ook in instellingen niet vinden namelijk. Je kan alleen maar 'toon op kaart' kiezen.
Deze methode gebruik ik al vele, vele jaren. Waze doet de navigatie, FM staat gewoon op de achtergrond aan om de meldingen te geven (vind ik namelijk weer nauwkeuriger dan die van Waze). Scherm uit overigens in mijn geval.Palomar schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:12:
Voor deze constructie is er dan ook precies helemaal niets gewijzigd sinds de aankondiging van FM?
De 'autostart wanneer verbonden met bluetooth' zit nu ook achter het "Pro" abonnement, maar dat heb ik opgelost via TaskerTralapo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:12:
[...]
Voor deze constructie is er dan ook precies helemaal niets gewijzigd sinds de aankondiging van FM?
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Als je een Samsung telefoon hebt, heb je niet eens Tasker nodig: dat kan je regelen met "Standen en Routines" in je instellingen menuBeefhead schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:00:
[...]
De 'autostart wanneer verbonden met bluetooth' zit nu ook achter het "Pro" abonnement, maar dat heb ik opgelost via Tasker
Je kunt kiezen voor ‘Alleen meldingen’.YoYo51 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:05:
Ben ook maar naar Waze overgestapt van Flitsmeister. Echter lijkt het erop dat je voor files niet met geluid gewaarschuwd word. Klopt dit? Kan het ook in instellingen niet vinden namelijk. Je kan alleen maar 'toon op kaart' kiezen.
:strip_exif()/f/image/t4iGobIhnEQBTR9RijVGCnn5.jpg?f=fotoalbum_large)
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Inderdaad, zelfde hier. En zelfs voor het gesloten iOS zijn er ingebouwde tools voor, dus echt een non-issue.Beefhead schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:00:
[...]
De 'autostart wanneer verbonden met bluetooth' zit nu ook achter het "Pro" abonnement, maar dat heb ik opgelost via Tasker
Het automatisch weer afsluiten zit wel nog steeds in de app, daar heeft Tasker dan weer root voor nodig.
Ik verbaas me meer dat ik hier zoveel mensen lees die blijkbaar navigeerden met FM. In mijn ogen heeft dat nooit fatsoenlijk gefunctioneerd, zeker niet ten opzichte van Waze
[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 09-05-2024 10:21 ]
Ik ben ook weer terug bij Waze. Voornaamste reden dat ik uberhaupt met een app rijd en niet met de in de auto ingebouwde navigatie, is dat de snelheid van de auto daarin altijd te hoog wordt aangegeven. Los nog even van het verschil tussen de zomer- en winterbanden.
Nu mijn echte vraag: hoe voorkom ik dat Apple Carplay automatisch spotify aanzet en begint af te spelen wanneer ik de telefoon met de auto verbindt? Echt rete irritant als je gewoon de radio wilt aanhouden.
Nu mijn echte vraag: hoe voorkom ik dat Apple Carplay automatisch spotify aanzet en begint af te spelen wanneer ik de telefoon met de auto verbindt? Echt rete irritant als je gewoon de radio wilt aanhouden.
Bij Android auto is dat gewoon een instelling (in Android auto). Iets als 'muziek automatisch starten'. Heeft Apple ook wel neem ik aan.Dhansje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:36:
Ik ben ook weer terug bij Waze. Voornaamste reden dat ik uberhaupt met een app rijd en niet met de in de auto ingebouwde navigatie, is dat de snelheid van de auto daarin altijd te hoog wordt aangegeven. Los nog even van het verschil tussen de zomer- en winterbanden.
Krijg je met deze app ook flitser meldingen als je de app alleen op achtergrond open heb staan? Of zijn er alternatieven? Mijn Google Maps die waarschuwt niet steeds voor flitsers ook al staan die er wel
Ik gebruik geen flitsmeister meer omdat je overal nu geld voor betalen moet voor het gebruik.
Ik gebruik geen flitsmeister meer omdat je overal nu geld voor betalen moet voor het gebruik.
[ Voor 21% gewijzigd door WhiteHwk op 09-05-2024 19:48 ]
Dat vond ik wel leuk bedacht van ze om je naar Pro te dwingen.Beefhead schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:00:
[...]
Heb je in Waze een stand waarbij je alleen meldingen krijgt, maar de navigatie gewoon via bv maps doet.
Er zijn een aantal dingen in maps die ik erg prettig vind, maar in Waze niet kon vinden. Met name het sneller grafisch oppakken van vertragingen, tussendoor laten zien welke alternatieve routes er zouden zijn, etc.
Nu draai ik FM en Waze samen om te zien hoe betrouwbaar Waze is met z'n meldingen.
Ik ben geen Android-gebruiker, maar sinds de prijsverhogingen van Flitsmeister ook eens Waze gaan proberen (in combinatie met Apple Carplay).
Klopt het dat je binnen een trajectcontrole nergens je gemiddelde snelheid kunt zien en geen balkje hebt met hoelang-ie nog duurt?
Klopt het dat je binnen een trajectcontrole nergens je gemiddelde snelheid kunt zien en geen balkje hebt met hoelang-ie nog duurt?
Dat klopt. Maar als je je cruisecontrol op de snelheid zet dan weet je toch wat je gemiddeld rijdt? Misschien ben ik een simpele rijder maar je gaat toch niet de helft 120 en de andere helft 80km/h rijden om er met gemiddeld 100kmh uit te komen?Lennardnl schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:02:
(Ik ben dan ook geen flitsmeister gebruiker omdat ik gewoon de maximale snelheid op de cruisecontrol rijdt. Die paar minuten tijd winst is mij geen gedoe (en boete) waard door continue maar op te letten voor een flitser of controle en in de ankers te gaan).
Daar heb je gelijk in hoor! Maar soms rijd ik met 83 binnen en denk ik ineens 'oeps, trajectcontrole van 80'. Het is vooral voor de gemoedsrust.jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:46:
[...]
Dat klopt. Maar als je je cruisecontrol op de snelheid zet dan weet je toch wat je gemiddeld rijdt? Misschien ben ik een simpele rijder maar je gaat toch niet de helft 120 en de andere helft 80km/h rijden om er met gemiddeld 100kmh uit te komen?
(Ik ben dan ook geen flitsmeister gebruiker omdat ik gewoon de maximale snelheid op de cruisecontrol rijdt. Die paar minuten tijd winst is mij geen gedoe (en boete) waard door continue maar op te letten voor een flitser of controle en in de ankers te gaan).
ik reed zojuist langs de moezel met FM en Waze.
FM waarschuwde me voor een flitspaal, die Waze niet kende (stond er niet op).
Klopt het dat het bij Waze niet mogelijk is een vaste flitspaal toe te voegen?
Lijkt me sterk, maar als je gewoon op die plek op rapporteer en dan kaartfout drukt dan neemt een editor contact op die hem toe kan(laten) voegen.edwardmila schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:52:
ik reed zojuist langs de moezel met FM en Waze.
Kan je misschien zeggen waar?
Moet zeggen best tevreden over Waze ipv Flitsmeister. Gebruikt ook stuk minder batterij haha en merk ook data
Dit is inderdaad niet mogelijk via de app, aangezien dit een verandering van de kaart vereist. De meest gebruikelijke procedure hiervoor is het melden van een kaartfout en dan meer informatie geven wanneer een kaartbewerker je melding oppikt.edwardmila schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:52:
Weet echter wel dat er in Frankrijk alleen met "gevarenzones" gewerkt mag worden en flitspalen dus niet toegevoegd mogen worden op de kaart.
Edit: oei, Snowhite0901 was me voor
[ Voor 3% gewijzigd door Glodenox op 10-05-2024 17:54 ]
Reed vandaag tussen utrecht en Amsterdam. Ik kreeg wel de melding van trajectcontrole maar zag in het geheel niet wat de max snelheid was. Is dat normaal?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Staat die op maar gesproken file meldingen of geluid met files, maakt die niet. Wel voor flitspalen enz.Serena schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:56:
[...]
Je kunt kiezen voor ‘Alleen meldingen’.
[Afbeelding]
Ja helaas. Waze kan geen tijdgebaseerde verschillende snelheden weergeven. In het begin is geprobeerd de maximum snelheid buiten 6-19 weer te geven maar dat zorgde voor teveel rapporten dat de verkeerde snelheid werd weergegeven. Daarom is er nu voor gekozen op stukken met verschillende snelheid geen limiet weer te geven.Boeryepes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:58:
Reed vandaag tussen utrecht en Amsterdam. Ik kreeg wel de melding van trajectcontrole maar zag in het geheel niet wat de max snelheid was. Is dat normaal?
Snowhite0901 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:38:
[...]
Lijkt me sterk, maar als je gewoon op die plek op rapporteer en dan kaartfout drukt dan neemt een editor contact op die hem toe kan(laten) voegen.
Kan je misschien zeggen waar?
/f/image/5fo2TYJF4FbAHI4rJ5hdZLxf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GarXw1uxzzeaomPBqm9gveIH.png?f=fotoalbum_large)
FM heeft een intent om de app af te sluiten, root is hiervoor niet nodig.Tralapo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Het automatisch weer afsluiten zit wel nog steeds in de app, daar heeft Tasker dan weer root voor nodig.
https://gathering.tweaker...message/78942348#78942348
Dacuuu schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:24:
[...]
FM heeft een intent om de app af te sluiten, root is hiervoor niet nodig.
https://gathering.tweaker...message/78942348#78942348
offtopic:
Oh cool! Dat werkt inderdaad prima. Had nu nog gewoon 'Automstisch afsluiten na 5 minuten" aanstaan in FM, maar dit is netter.
Oh cool! Dat werkt inderdaad prima. Had nu nog gewoon 'Automstisch afsluiten na 5 minuten" aanstaan in FM, maar dit is netter.