Dan ga ik kijken of ik nog kan vinden waar ik dat vandaan had.Glodenox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:06:
Ik zou niet weten waar je het over hebt, vrees ik. Er is nooit enig contact geweest tussen Waze of Flitsmeister, behalve misschien ooit een ballonnetje dat opgelaten werd om de gegevens van flitsers onderling te delen of zo. De meldingen in Waze zijn vergelijkbaar met de meldingen in Flitsmeister aangezien ze beiden aangeleverd worden door de gebruikers.
Edit:
Blijkbaar was ik in de war met Flitsservice.
De optie voor persoonlijke advertenties heb ik ook nooit in de instellingen gezien, die is er later bij gekomen. Waren de knopjes in die zin eerder verborgen of is dat losse functionaliteit die er wel bij gekomen is?Zoals vermeld door Tijntje: de advertenties waren er niet omdat er in Nederland niet veel bedrijven waren die interesse hadden in advertenties in Waze. Persoonlijk stoor ik er me niet echt aan omdat het beperkt blijft tot de momenten waarop je helemaal stil staat en het geen schreeuwerige reclames zijn (alleen statische afbeeldingen). Een betalende versie zit er in elk geval niet meteen aan te komen, voor zo ver ik weet. De vraag om geen advertenties te hebben bestaat al een hele tijd, maar Waze moet nog altijd geld verdienen en een eenmalige betaling gaat waarschijnlijk niet goed opwegen tegen de redelijk constante instroom van geld via advertenties. Maar zeg nooit nooit, uiteraard.
Het is een bewegende pop-up, met de bedoeling om aandacht te trekken. Dat het dan een statische afbeelding is en geen schreeuwerig filmpje is positief, maar ik vind het absoluut niet passen bij het idee van veilig door het verkeer gaan.
Geld verdienen kunnen ze al doordat ze mij kunnen volgen en die gegevens gebruiken, daar hoeft niet ook nog eens reclame binnen de app voor bij te komen. Commercieel gezien snap ik het natuurlijk wel, maar dat betekent niet dat ik het eens moet zijn met de redenatie.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8