Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Glodenox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:06:
Ik zou niet weten waar je het over hebt, vrees ik. Er is nooit enig contact geweest tussen Waze of Flitsmeister, behalve misschien ooit een ballonnetje dat opgelaten werd om de gegevens van flitsers onderling te delen of zo. De meldingen in Waze zijn vergelijkbaar met de meldingen in Flitsmeister aangezien ze beiden aangeleverd worden door de gebruikers.
Dan ga ik kijken of ik nog kan vinden waar ik dat vandaan had.

Edit:
Blijkbaar was ik in de war met Flitsservice.
Zoals vermeld door Tijntje: de advertenties waren er niet omdat er in Nederland niet veel bedrijven waren die interesse hadden in advertenties in Waze. Persoonlijk stoor ik er me niet echt aan omdat het beperkt blijft tot de momenten waarop je helemaal stil staat en het geen schreeuwerige reclames zijn (alleen statische afbeeldingen). Een betalende versie zit er in elk geval niet meteen aan te komen, voor zo ver ik weet. De vraag om geen advertenties te hebben bestaat al een hele tijd, maar Waze moet nog altijd geld verdienen en een eenmalige betaling gaat waarschijnlijk niet goed opwegen tegen de redelijk constante instroom van geld via advertenties. Maar zeg nooit nooit, uiteraard.
De optie voor persoonlijke advertenties heb ik ook nooit in de instellingen gezien, die is er later bij gekomen. Waren de knopjes in die zin eerder verborgen of is dat losse functionaliteit die er wel bij gekomen is?

Het is een bewegende pop-up, met de bedoeling om aandacht te trekken. Dat het dan een statische afbeelding is en geen schreeuwerig filmpje is positief, maar ik vind het absoluut niet passen bij het idee van veilig door het verkeer gaan.
Geld verdienen kunnen ze al doordat ze mij kunnen volgen en die gegevens gebruiken, daar hoeft niet ook nog eens reclame binnen de app voor bij te komen. Commercieel gezien snap ik het natuurlijk wel, maar dat betekent niet dat ik het eens moet zijn met de redenatie.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Glodenox
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-04 09:07
Gonadan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:41:
De optie voor persoonlijke advertenties heb ik ook nooit in de instellingen gezien, die is er later bij gekomen. Waren de knopjes in die zin eerder verborgen of is dat losse functionaliteit die er wel bij gekomen is?
Het kunnen instellen van al dan niet gepersonaliseerde reclame zit er volgens mij al van in het begin in, maar het zat wel een beetje verstopt. Met het recente redesign van het menu is het veel makkelijker terug te vinden. Waarschijnlijk zal dat de reden zijn dat je het nu tegenkomt.
Het is een bewegende pop-up, met de bedoeling om aandacht te trekken. Dat het dan een statische afbeelding is en geen schreeuwerig filmpje is positief, maar ik vind het absoluut niet passen bij het idee van veilig door het verkeer gaan.
De reclame kan alleen verschijnen als je enkele seconden snelheid = 0 hebt en gaat ook meteen weg vanaf dat je in beweging komt. Doordat de advertentie uitklapt kan het inderdaad wat afleiden, maar dat zal waarschijnlijk eerder "working as designed" zijn om de aandacht te vragen.
Geld verdienen kunnen ze al doordat ze mij kunnen volgen en die gegevens gebruiken, daar hoeft niet ook nog eens reclame binnen de app voor bij te komen. Commercieel gezien snap ik het natuurlijk wel, maar dat betekent niet dat ik het eens moet zijn met de redenatie.
Waze verdient opzettelijk geen geld aan de verzamelde gegevens. In tegendeel: ze delen afgeleide gegevens gratis met wegbeheerders, steden en anderen via het Connected Citizens Program. Dat gaat dan voornamelijk over meldingen en files, niet over de gereden ritten op zich. De geaggregeerde ritten worden wel gebruikt in de kaartbewerker om aan te duiden waar er gebruikers rijden en in welke richting.
Dat heb ik persoonlijk liever dan dat ze mijn geanonimiseerde gereden ritten doorspelen naar derde partijen zoals men bij Flitsmeister blijkt te doen (aldus dit interview). Ik vermoed dat ze dat wel correct geregeld zullen hebben, maar ik weet het niet zeker. Misschien zou Waze dat beter ook doen en dan minder/geen advertenties meer tonen, maar dan spreek je toch wel over grote veranderingen in de bedrijfsvoering.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Glodenox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:22:
Het kunnen instellen van al dan niet gepersonaliseerde reclame zit er volgens mij al van in het begin in, maar het zat wel een beetje verstopt. Met het recente redesign van het menu is het veel makkelijker terug te vinden. Waarschijnlijk zal dat de reden zijn dat je het nu tegenkomt.
Dat zou dan goed kunnen, de indeling van de menu's is inderdaad aardig veranderd.
De reclame kan alleen verschijnen als je enkele seconden snelheid = 0 hebt en gaat ook meteen weg vanaf dat je in beweging komt. Doordat de advertentie uitklapt kan het inderdaad wat afleiden, maar dat zal waarschijnlijk eerder "working as designed" zijn om de aandacht te vragen.
Dat is 100% zeker by design om aandacht te vragen, dat is dan ook precies waarom ik er zoveel aversie voor heb. Dan sta je even stil bij een kruising op het verkeer te letten om een goed overzicht te krijgen voordat je verder kan en dan probeert in je ooghoek ineens een app om aandacht te vragen. Ik vind dat niet kunnen.
Waze verdient opzettelijk geen geld aan de verzamelde gegevens. In tegendeel: ze delen afgeleide gegevens gratis met wegbeheerders, steden en anderen via het Connected Citizens Program. Dat gaat dan voornamelijk over meldingen en files, niet over de gereden ritten op zich. De geaggregeerde ritten worden wel gebruikt in de kaartbewerker om aan te duiden waar er gebruikers rijden en in welke richting.
Dat heb ik persoonlijk liever dan dat ze mijn geanonimiseerde gereden ritten doorspelen naar derde partijen zoals men bij Flitsmeister blijkt te doen (aldus dit interview). Ik vermoed dat ze dat wel correct geregeld zullen hebben, maar ik weet het niet zeker. Misschien zou Waze dat beter ook doen en dan minder/geen advertenties meer tonen, maar dan spreek je toch wel over grote veranderingen in de bedrijfsvoering.
De whataboutism over Flitsmeister laat ik even voor wat het is, maar waarom ben jij er zo zeker van dat ze niets verdienen aan de gegevens die ze verzamelen? Zeker sinds de overname van Google ben ik er vrij zeker van dat het gewoon onderdeel is van het model, Google gebruikt die gegevens ook gewoon.
Het gaat mij overigens niet over privacy, want persoonlijke gegevens doen ze niets mee. De anonieme gegevens over gedrag en ritten is echt wel waardevol voor zo'n partij, als ze puur op die reclames zouden moeten draaien was het allang over geweest.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Glodenox
Gonadan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:09:
De whataboutism over Flitsmeister laat ik even voor wat het is, maar waarom ben jij er zo zeker van dat ze niets verdienen aan de gegevens die ze verzamelen? Zeker sinds de overname van Google ben ik er vrij zeker van dat het gewoon onderdeel is van het model, Google gebruikt die gegevens ook gewoon.
Het gaat mij overigens niet over privacy, want persoonlijke gegevens doen ze niets mee. De anonieme gegevens over gedrag en ritten is echt wel waardevol voor zo'n partij, als ze puur op die reclames zouden moeten draaien was het allang over geweest.
Tja, als we verwijzen naar de situatie ergens anders meteen als whataboutism gaan beschouwen kunnen we beter maar meteen alle vergelijkingen gaan stopzetten :/ Whataboutism wordt eerder omschreven om de eigen beperkingen/fouten goed te praten met de uitleg dat er nog iemand is die het erger doet. Je kan het misschien wel als een oneerlijke aanval beschouwen, die ik misschien achterwege had kunnen laten. Maar ik vond het op zich wel interessant om te vermelden omdat het relevant is in de discussie.

Ik ben er zo zeker van omdat ik ondertussen al meerdere jaren meedraai in de Waze community, inclusief rechtstreeks contact met Waze HQ. Recent ben ik zelfs gepromoveerd tot Global Champ, een groep van 121 leden wereldwijd die veel bijdragen aan Waze. Daarmee weet ik nog altijd niet alles en kan ik ook niet in naam van Waze praten of zo. Maar ik weet wel dat ze gezegd hebben dat ze de gebruikersgegevens als hun voornaamste asset beschouwen en deze niet willen doorverkopen aan een derde partij.
Google staat trouwens nog altijd los van de bedrijfsvoering van Waze. Dat Google iets doet betekent zeker niet dat Waze dat ook doet. Waze haalt zijn inkomsten puur uit de advertenties: de 0-speed ads, ad pins op de kaart, search ads en speciale acties zoals de speciale tijdelijke navigatiestemmen. Om helemaal zeker te zijn zal ik volgende week hiervan een bevestiging vragen bij de jaarlijkse bijeenkomst, maar ik ben er vrij zeker van.

De grootste kost, de kaart, heeft Waze zelf in handen. Daar waar andere apps een licentie moeten nemen op een kaart of gebruik maken van OSM heeft Waze een community die de kaart voor hen up to date houdt. Als je dat combineert met een relatief beperkt aantal werknemers heb je eigenlijk niet zo veel kosten.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Glodenox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:53:
Tja, als we verwijzen naar de situatie ergens anders meteen als whataboutism gaan beschouwen kunnen we beter maar meteen alle vergelijkingen gaan stopzetten :/ Whataboutism wordt eerder omschreven om de eigen beperkingen/fouten goed te praten met de uitleg dat er nog iemand is die het erger doet. Je kan het misschien wel als een oneerlijke aanval beschouwen, die ik misschien achterwege had kunnen laten. Maar ik vond het op zich wel interessant om te vermelden omdat het relevant is in de discussie.
Tja, je verwijst letterlijk naar Flitsmeister met de melding dat je dat erger vindt. Hoe moet ik dat dan opvatten?

Ik zie dan ook niet in wat het databeleid van andere partijen te maken heeft met de advertenties van Waze. :)

offtopic:
Nu weet ik wel dat continu wijzen op drogredenen net zo irritant discussiëert als het gebruik ervan, maar als dat een groot onderdeel is van de argumentatie dan kan ik er verder niet zoveel mee. Net als een deel hieronder. :)
Ik ben er zo zeker van omdat ik ondertussen al meerdere jaren meedraai in de Waze community, inclusief rechtstreeks contact met Waze HQ. Recent ben ik zelfs gepromoveerd tot Global Champ, een groep van 121 leden wereldwijd die veel bijdragen aan Waze. Daarmee weet ik nog altijd niet alles en kan ik ook niet in naam van Waze praten of zo. Maar ik weet wel dat ze gezegd hebben dat ze de gebruikersgegevens als hun voornaamste asset beschouwen en deze niet willen doorverkopen aan een derde partij.
Google staat trouwens nog altijd los van de bedrijfsvoering van Waze. Dat Google iets doet betekent zeker niet dat Waze dat ook doet. Waze haalt zijn inkomsten puur uit de advertenties: de 0-speed ads, ad pins op de kaart, search ads en speciale acties zoals de speciale tijdelijke navigatiestemmen. Om helemaal zeker te zijn zal ik volgende week hiervan een bevestiging vragen bij de jaarlijkse bijeenkomst, maar ik ben er vrij zeker van.

De grootste kost, de kaart, heeft Waze zelf in handen. Daar waar andere apps een licentie moeten nemen op een kaart of gebruik maken van OSM heeft Waze een community die de kaart voor hen up to date houdt. Als je dat combineert met een relatief beperkt aantal werknemers heb je eigenlijk niet zo veel kosten.
Een verbinding met Waze vermoedde ik inderdaad al, maar misschien kan je dan inderdaad eens vragen wat ze met alle gegevens over die kaarten doen. Het lijkt mij sterk dat ze die alleen maar gratis weggeven terwijl dat best wel wat waarde heeft.

Ik wil inderdaad niet zeggen dat ze nu exact zo opereren als Google, maar er is wel aangegeven dat een stevige kruisbestuiving de wens is. Waar ik bang voor ben is dat Google de mooiste features gaat kopiëren in Maps en dat Waze uiteindelijk op een laag pitje komt of echt geld moet gaan binnen brengen met advertenties.
Dat zou ik wel jammer vinden want juist het kneuterige community idee van Waze zo leuk.

• Yargo
  • Laatst online: 16-04 20:18
Ik heb een Audi A4 van 2016. Sinds enkele dagen ben ik Waze aan het testen met Android Auto. Nadeel van de Audi is dat die geen tochscreen heeft ( I know...prehistorisch). Daardoor kan ik tijdens het rijden of navigeren niet inzoomen (+ en - verschijnen enkel bij stilstand op de kaart) en gebruikt hij de Auto Zoom. Maar die zoomt véél te ver uit van zodra ik meer dan 30km/h rij. Zo is het totaal niet meer duidelijk. Ik hou graag zelf de controle over de schaal omdat ik meestal vrij ver inzoom. Ook staat de kaart vol met straatnamen van 20km verder zelf. Ik zie het nut hiervan niet in, het is erg onoverzichtelijk. Blijkbaar kan je dit ook niet uitschakelen. Dus er is toch nog veel werk aan de winkel. Vroeger kon je Auto Zoom uit zetten bij instellingen. Ik heb een oude versie geïnstalleerd en Auto Zoom uitgezet maar dan krijg ik geen + en - op de kaart te zien waardoor ik ook niet kan inzoomen. Het is dus wachten op een update waar ze dit implementeren voor mensen zonder touchscreen.

• tzeunis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-04 22:26
Weet iemand waar Waze zijn flitsdatabase vandaan haalt? Of wordt deze gedeeld met Flitsmeister ofzo?

| Losing my religion |

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
tzeunis schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:13:
Weet iemand waar Waze zijn flitsdatabase vandaan haalt? Of wordt deze gedeeld met Flitsmeister ofzo?
Nee, die vraag heb ik hier ook wel eens gesteld. Ze hebben een eigen database als ik het goed heb.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• WishmasterNL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:34

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

tzeunis schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:13:
Vorige week navigeerde ik ergens heen en Waze had niks te melden. Echter gaf Flitsmeister wel aan dat er een flitser stond. Na goed gekeken te hebben bleek dit ook te kloppen.

Dus ze lijken niet gekoppeld.

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Glodenox
Over welke flitsers hebben jullie het momenteel? De vaste flitspalen of de mobiele controles van de politie?

De vaste flitspalen worden op de kaart gezet door de kaartbewerkers van de Waze community, de mobiele controles worden gemeld door gebruikers van de Waze app. Waze maakt voor geen een van de twee soorten flitsers gebruik van externe databanken, maar baseert zich op nieuwsartikelen en meldingen van gebruikers. Voor flitspalen zouden vrijwilligers in principe ook nog naar open data kunnen kijken, maar ik weet niet in hoeverre dat effectief gedaan wordt.

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 24-04 22:22
Sinds de update naar Pie op mijn Oneplus 5t werkt waze zeer zelden bij mij. Waze blijft maar zoeken naar gps signaal maar zonder succes. Zowel wifi en bluetooth scannen (high accuracy) staan standaard aan. Bij Maps heb ik allemaal geen probleem en heb ik direct een gps fix. Nog mensen met dit probleem? Ik heb de app al volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd + gsm opnieuw opgestart.

• pven
  • Niet online
@Gines Op mijn Xiaomi A1 met Pie werkt het prima. Lijkt dus niet aan Pie te liggen.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Glodenox
Gines schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:42:
Sinds de update naar Pie op mijn Oneplus 5t werkt waze zeer zelden bij mij. Waze blijft maar zoeken naar gps signaal maar zonder succes. Zowel wifi en bluetooth scannen (high accuracy) staan standaard aan. Bij Maps heb ik allemaal geen probleem en heb ik direct een gps fix. Nog mensen met dit probleem? Ik heb de app al volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd + gsm opnieuw opgestart.
OnePlus heeft dit probleem in het verleden nog al gehad doordat hun battery optimalisation veel te aggressief te werk ging. Tot nu toe heb ik geen weet van andere gebruikers die hetzelfde probleem melden.

• Gines
Glodenox schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:08:
[...]

OnePlus heeft dit probleem in het verleden nog al gehad doordat hun battery optimalisation veel te aggressief te werk ging. Tot nu toe heb ik geen weet van andere gebruikers die hetzelfde probleem melden.
Sinds deze ochtend werkt het weer zonder enige problemen. Heb direct een fix wanneer ik een adres ingeef. Gisteren wilde het totaal niet lukken, ik hoop dat het nu zo blijft, anders maar eens de battery optimization eens afzetten.

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:20
Gines schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:35:
[...]

Sinds deze ochtend werkt het weer zonder enige problemen. Heb direct een fix wanneer ik een adres ingeef. Gisteren wilde het totaal niet lukken, ik hoop dat het nu zo blijft, anders maar eens de battery optimization eens afzetten.
ik heb het met mijn Sony xz1 compact ook. Maps geeft inderdaad geen problemen dus aan het gps signaal ligt het niet.

• (RSH)
  • Laatst online: 19-04 13:19
Het is mij opgevallen dat ik vanmorgen bij ongeval melding in Waze een P2000 vermelding erbij had.

Iemand eerder gezien?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:29
@Gines Ikzelf met een 5t met de laatste beta firmware heb iig nog geen problemen gehad, maar ben dan niet echt een groot Waze gebruiker.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Glodenox
(RSH) schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:15:
Het is mij opgevallen dat ik vanmorgen bij ongeval melding in Waze een P2000 vermelding erbij had.

Iemand eerder gezien?
Ben je zeker dat het een P2000-melding was? Het is namelijk ook mogelijk om in de app een SOS-melding te plaatsen. Nu ben ik niet volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen Nederland, dus het kan altijd zijn dat men dit lokaal is gaan overnemen op de kaart.

• (RSH)
  • Laatst online: 19-04 13:19
Glodenox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:37:
[...]

Ben je zeker dat het een P2000-melding was? Het is namelijk ook mogelijk om in de app een SOS-melding te plaatsen. Nu ben ik niet volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen Nederland, dus het kan altijd zijn dat men dit lokaal is gaan overnemen op de kaart.
nouja, misschien niet direct een P2000 melding, maar onder de ongevals melding stond : P2000 - ongeval wegvervoer letsel.

Misschien iemand als comment erbij gezet?

• Gines
Arunia schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:41:
@Gines Ikzelf met een 5t met de laatste beta firmware heb iig nog geen problemen gehad, maar ben dan niet echt een groot Waze gebruiker.
Ik heb het probleem jammergenoeg nog steeds, maar wel maar 1 of 2x per week. Als ik waze dan lang genoeg open laat staan, dan krijgt die wel een gps fix. Maar Google maps werkt wel direct zonder problemen.

• Glodenox
(RSH) schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:38:
[...]

nouja, misschien niet direct een P2000 melding, maar onder de ongevals melding stond : P2000 - ongeval wegvervoer letsel.

Misschien iemand als comment erbij gezet?
Ik heb ondertussen bijgeleerd dat de P2000-meldingen in Nederland inderdaad automatisch toegevoegd worden op de kaart als ze nuttig lijken te zijn. De accuraatheid hiervan valt licht tegen, maar het kan toch maar net de melding zijn die je op tijd waarschuwt voor een incident.

• pven
  • Niet online
Ik krijg Waze en Spotify niet gekoppeld. Als ik in Waze op die muzieknoot klik, dan kan ik voor Spotify kiezen. Na een paar seconden krijg ik dan de melding dat de koppeling niet kan worden gemaakt. Ik heb van alles geprobeerd (toestel herstarten, bluetooth uitzetten, weet ik het 8)7 ) maar het lost niets op. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pven schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:01:
Ik krijg Waze en Spotify niet gekoppeld. Als ik in Waze op die muzieknoot klik, dan kan ik voor Spotify kiezen. Na een paar seconden krijg ik dan de melding dat de koppeling niet kan worden gemaakt. Ik heb van alles geprobeerd (toestel herstarten, bluetooth uitzetten, weet ik het 8)7 ) maar het lost niets op. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Net geprobeerd. Ik heb spotify vers geïnstalleerd, want ik gebruik het niet. Ik ben niet ingelogd bij Spotify (misschien dat dat moet?), en krijg dezelfde melding als jij. Ik heb ook geen idee hoe je dat kan fixen.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• pven
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:01:
Iemand advies?

• pven
  • Niet online
Iemand? Ik kan niet geloven dat niemand hier ooit naar heeft gekeken.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:58:
Iemand? Ik kan niet geloven dat niemand hier ooit naar heeft gekeken.
Ik denk dat veel mensen dit niet gebruiken of geen problemen mee hebben.
Ik gebruik bijvoorbeeld Android Auto en draai spotify naast Waze, dus gebruik deze koppeling niet.

Anders wellicht gewoon je probleem melden bij Waze?
https://support.google.com/waze/answer/6276841?hl=en

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:03
@Glodenox Kan jij mij vertellen waarom er in waze steeds vaker reclame/advertenties geplaats worden? voor de Zomer van 2018 had ik het een enkele keer. Tegenwoordig bij elke stop (stoplicht of file) gelijk reclame en best vaak hinderend ook.

• Glodenox
@dutchnltweaker: tot recent werd er door Waze niet echt actief gezocht naar adverteerders binnen Nederland. Sinds ze dat wel doen krijgt Nederland meer dan alleen de Europese campagnes te zien, wat dus weer even wennen is.
In België deed Google België dit wel al actief en daar is er dus eigenlijk niets veranderd in aantal advertenties.

@pven: ik heb geen weet van problemen met de verbinding tussen Waze en Spotify. Bij mij lijkt me alles goed te werken, maar ik ben inderdaad wel ingelogd. Het kan zijn dat dit een vereiste is om te kunnen koppelen, maar dat weet ik niet zeker.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:03
@Glodenox jammer, de mate waarmee advertenties worden getoond is vervelend aan het worden eerlijk gezegd. Elke keer als je stil staat gelijk een advertentie, hiervoor een enkele keer en dit was niet erg storend. Zou best een paar euro per jaar willen betalen voor advertentie vrije Waze.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 28-03-2019 16:58 (22%)

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

dutchnltweaker schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:43:
@Glodenox Kan jij mij vertellen waarom er in waze steeds vaker reclame/advertenties geplaats worden? voor de Zomer van 2018 had ik het een enkele keer. Tegenwoordig bij elke stop (stoplicht of file) gelijk reclame en best vaak hinderend ook.
Haha ja, begint los te komen 7(8)7 |:( . Mijn oplossing is pi-hole op thuisnetwerk en openvpn naar thuisnetwerk.

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Mijn huawei p20 lite lijkt veel problemen te hebben met het draaien van Waze en Spotify naast elkaar. Stotterend geluid of zelfs vastlopers van m'n telefoon zelf.

Buiten dat merk ik veel loze meldingen bij Waze mbt flitsers.
Flitsmeister lijkt betrouwbaarder.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• pven
  • Niet online
Ik heb bij Waze een ticket ingediend voor die Spotify-koppelng (verder nog geen nieuws daarover).

Wat anders: als ik een rotonde nader, dan staan daar wel eens getallen in de rotonde. Wat betekent dat getal? Ik dacht iets met de afslag, maar dat is volgens mij niet.

avotar schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:10:
Buiten dat merk ik veel loze meldingen bij Waze mbt flitsers.
Flitsmeister lijkt betrouwbaarder.
Dat viel mij ook op. Het lijkt alsof Waze meteen bij de eerste melding iets in de app laat zien, terwijl FM daar iets meer bevestiging voor wil zien. Aan de andere kant: liever te vaak gewaarschuwd dan niet.

pven wijzigde deze reactie 03-04-2019 15:05 (43%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@pven dat getal in de rotonde is inderdaad de afslag. 1 = rechtsaf, 2 = rechtdoor, 3 = linksaf (bij haaks kruisende wegen). Wat zou het volgens jou nog meer kunnen zijn?

• pven
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:21:
@pven dat getal in de rotonde is inderdaad de afslag. 1 = rechtsaf, 2 = rechtdoor, 3 = linksaf (bij haaks kruisende wegen). Wat zou het volgens jou nog meer kunnen zijn?
Ik heb geen flauw idee. :)

Maar het getal komt niet altijd overeen met mijn afslag, vandaar mijn twijfel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien heeft het moeite met rotondes waar meer of minder dan 4 afritten zijn? Ik zal er eens op letten of het in mijn geval altijd klopt....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 23:15

carnager

AmsterdamVideo

Rotonde telling wil soms ook nog wel eens fout gaan bij gescheiden op- en afrijbanen, doorgaans de grotere rotondes dus. In de editor staat dan de oprijbaan doorgaans wel als 1-richtingsweg waardoor hij je er niet zal afsturen, maar staat de aankoppeling op de rotonde nog wel de regel 'rechtsaf toegestaan' aktief (junction), waardoor hij dus wel meetelt in de nummering. Verder idd tegen de klok in vanaf rechtsonderin (de eerste de beste is dan nummer 1) bovenlangs naar linksonderin (zal dan nummer 2, 3 of hoger zijn, behalve bij doelloze rotondes in vinexwijken die op een doorgaande weg zonder reeds bestaande afslagen liggen).

Merk op dat telling en links/rechts precies andersom loopt in een land waar men aan de linker zijde van de weg rijdt, zoals in Groot Brittannië als dichtstbijzijnde voorbeeld..

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Glodenox
Het getal in het symbool voor het rond punt dient ter aanduiding van de hoeveelste afslag je dient te nemen. Indien een rond punt "standaard" is volgens Waze (= 4 toegangen tot het rond punt, mooi op 90° van elkaar met 5° marge) zal je de instructies "ga rechts", "ga rechtdoor" of "ga links" krijgen. Anders krijg je de instructie "neem de x-de afslag". Die x is dan ook wat er in het symbool staat.

Soms kan er ook een parking of tankstation aansluiten aan het rond punt. Dat wordt dan ook als afslag meegerekend, hoewel je dat intuïtief niet meteen zou verwachten. Daar bestaat jammer genoeg geen oplossing voor. Eigenlijk zou dat niet mogen voorkomen aangezien het meestal voor gevaarlijke situaties gaat zorgen.

Enkelrichtingen naar het rond punt toe zouden trouwens niet mogen meetellen voor zover ik weet. Dus als je daar een voorbeeld van hebt mag je die altijd eens opsturen :)

Glodenox wijzigde deze reactie 03-04-2019 22:47 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Glodenox
Sinds deze morgen is het voor Waze mogelijk om je exacte locatie te bepalen in meerdere tunnels in Vlaanderen. Agentschap Wegen & Verkeer ging namelijk in op het idee om Waze Beacons te installeren in de drukste tunnels.

Waze Beacons sturen heel de tijd een bluetooth-signaal uit met hun uniek identificatienummer. Door te weten waar de beacons hangen in de tunnel en te kijken naar de kracht van de verschillende signalen wordt het mogelijk om in de lengte van de tunnel je positie te gaan bepalen. Hierdoor wordt het ook mogelijk om je snelheid te berekenen en dus ook files in tunnels beter te detecteren.

Voor alle duidelijkheid: deze bakens zijn niet voorbehouden voor Waze, in tegenstelling tot wat de naam misschien zou doen vermoeden. Deze bakens sturen een open signaal uit dat iedereen kan uitlezen (het EddyStone-formaat, mocht iemand het willen weten). Andere systemen kunnen (en zullen) deze bakens dus ook gebruiken om in tunnels een betere locatiebepaling te bekomen.

Meer informatie kan hier gevonden worden: https://www.wazebelgium.b...erd-in-vlaamse-tunnels-2/

Mochten er hier (al dan niet technische) vragen bij zijn: stel ze zeker!

Hierbij trouwens een filmpje van een testrit vorige zondag:

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:20
Als waze dan ook nog buiten tunnels betrouwbaar zou zijn zou leuk zijn De laatste week was het weer erg.

• pven
  • Niet online
Het enige waar ik mij mbt Waze echt aan stoor is dat ik tijdens het rijden niet de keuze krijg om wel/niet voor een tolweg te kiezen. Als ik haast heb en er staat file, dan is de tolweg acceptabel, anders niet. Die keuze wil ik tijdens het rijden nog kunnen maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glodenox
pven schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:34:
Het enige waar ik mij mbt Waze echt aan stoor is dat ik tijdens het rijden niet de keuze krijg om wel/niet voor een tolweg te kiezen. Als ik haast heb en er staat file, dan is de tolweg acceptabel, anders niet. Die keuze wil ik tijdens het rijden nog kunnen maken.
Tijdens het rijden is het inderdaad redelijk moeilijk/niet aan te raden om nog in het menu te gaan en tolwegen aan of uit te zetten.
Dit is echter de eerste keer dat ik die vraag van iemand hoor. Heb je weet van systemen waar dit wel mogelijk is en zo ja: hoe hebben zij dit uitgewerkt?

• pven
  • Niet online
Glodenox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:41:
[...]
Dit is echter de eerste keer dat ik die vraag van iemand hoor. Heb je weet van systemen waar dit wel mogelijk is en zo ja: hoe hebben zij dit uitgewerkt?
Ja: bij de TomTom-app zit dit erin. Je krijgt dan op het moment dat je vertrekt de vraag of tolwegen wel/niet vermeden moeten worden. Ik persoonlijk heb de vraag liever wat later, net voor een beslismoment, maar met het oog op veiligheid is dit natuurlijk prima.

• Glodenox
Hmm, in Waze kan je bij enorme vertragingen dacht ik wel de melding krijgen dat je door het toelaten van tolroutes een veel snellere route kan krijgen. Dat lijkt me wel overeen te komen met wat je vraagt.

Of is die functie nog altijd niet in productie?

• pven
  • Niet online
Glodenox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:21:
Of is die functie nog altijd niet in productie?
Ik heb geen idee, maar ik heb die vraag iig nog nooit gekregen (ik gebruik overigens net de beta, voor zover dat al mogelijk is).

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:21

MarElo

Ik zie je wel!

Glodenox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:41:
Sinds deze morgen is het voor Waze mogelijk om je exacte locatie te bepalen in meerdere tunnels in Vlaanderen. Agentschap Wegen & Verkeer ging namelijk in op het idee om Waze Beacons te installeren in de drukste tunnels.

Waze Beacons sturen heel de tijd een bluetooth-signaal uit met hun uniek identificatienummer. Door te weten waar de beacons hangen in de tunnel en te kijken naar de kracht van de verschillende signalen wordt het mogelijk om in de lengte van de tunnel je positie te gaan bepalen. Hierdoor wordt het ook mogelijk om je snelheid te berekenen en dus ook files in tunnels beter te detecteren.

Voor alle duidelijkheid: deze bakens zijn niet voorbehouden voor Waze, in tegenstelling tot wat de naam misschien zou doen vermoeden. Deze bakens sturen een open signaal uit dat iedereen kan uitlezen (het EddyStone-formaat, mocht iemand het willen weten). Andere systemen kunnen (en zullen) deze bakens dus ook gebruiken om in tunnels een betere locatiebepaling te bekomen.

Meer informatie kan hier gevonden worden: https://www.wazebelgium.b...erd-in-vlaamse-tunnels-2/

Mochten er hier (al dan niet technische) vragen bij zijn: stel ze zeker!

Hierbij trouwens een filmpje van een testrit vorige zondag:
[YouTube: Waze Beacons test in Craeybeckxtunnel]
Ik vroeg me van de week al af waarom Waze me vroeg of ik bluetooth aan wilde zetten.
Welke tunnel het was weet ik niet meer.

• LucRooms
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 24-04 01:29
Hoe kan ik op Waze aangeven dat een mobiele flitscontrole of een politiecontrole er niet meer staat?

Ben zo vrij geweest je bericht te verhuizen naar dit topic, in [Google Assistant] Waze als default navigatie had het niet veel toegevoegde waarde namelijk.

rens-br wijzigde deze reactie 24-04-2019 08:33 (48%)

• Glodenox
LucRooms schreef op woensdag 24 april 2019 @ 01:29:
Hoe kan ik op Waze aangeven dat een mobiele flitscontrole of een politiecontrole er niet meer staat?
Bij de melding van een mobiele flitscontrole of politiecontrole heb je normaal gezien een knop "niet meer hier" staan. Als meerdere mensen deze gebruiken zal deze melding terug verdwijnen.

Let wel: dit werkt niet bij vaste camera's. Als er een vaste camera op de kaart staat ("flitspaal gemeld"), dan kan deze alleen maar door de kaartbeheerders verwijderd worden. Als je een onbestaande flitspaal wilt melden kan je best een melding maken van een kaartfout en wanneer een kaartbeheerder later om meer informatie vraagt meegeven dat er daar geen flitspaal meer staat. Je kan (voor België) het ook altijd in DM naar mij doorsturen of het op Twitter of Facebook naar WazeBelgium of WazeNederland doorsturen. Dan zal iemand het zeker ook oppikken.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True