Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt veel vertrouwen in de overstapservice want, ik heb online besteld op 16-12 daarna heb ik de adslchecker in de gaten gehouden en die geeft wel netjes aan wat er op de planning staat en wat er al gebeurd is. Maar ik heb tot op heden van Ziggo geen opzeggingsbrief ontvangen. Het abonnement gaat begin Februari in. Ben ik te vroeg met klagen? Of moet ik actie ondernemen? En zo ja, bij wie? Online of Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:37:
Ik heb niet echt veel vertrouwen in de overstapservice want, ik heb online besteld op 16-12 daarna heb ik de adslchecker in de gaten gehouden en die geeft wel netjes aan wat er op de planning staat en wat er al gebeurd is. Maar ik heb tot op heden van Ziggo geen opzeggingsbrief ontvangen. Het abonnement gaat begin Februari in. Ben ik te vroeg met klagen? Of moet ik actie ondernemen? En zo ja, bij wie? Online of Ziggo?
Bij mij ging de overstap ook vrij abrupt. Ik had aangegeven dat ik 7 januari zou worden overgezet. Toen stond even later de status checker op 8 januari. Toen kreeg ik rond oud en nieuw een bericht van Telfort dat mijn verbinding 15 januari zou worden afgesoten en een bericht van Online dat de oplevering vertraging opliep. Daarna kreeg ik een bericht dat 11 januari mijn telefoonnummer zou worden omgezet.

Uiteindelijk is de verbinding op 8 januari opgeleverd, en is vandaag ook mijn telefoonnummer mee gegaan. Kortom de communicatie is erg verwarrend, maar uiteindelijk komt het goed.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:37:
Als je gebruik hebt gemaakt van het overstapsysteem zou je gebeld moeten zijn door Online om de nodige gegevens te checken zodat de overstap van Ziggo geregeld kan worden. Technisch gezien zal het signaal wel overgenomen worden maar het kan nooit kwaad om er nog een telefoontje naar Ziggo aan te wijden om zo te zorgen dat je abbo daar niet onnodig lang doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Online heeft mij inderdaad gebeld voor het contractnummer van Ziggo. Maar ik dacht dat ik ook bericht zou krijgen van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Lijkt me wel dat Ziggo een opzegging ook schriftelijk bevestigt. Het is slimmer om er nog een telefoontje naar ziggo aan te besteden, scheelt een hoop gedoe achteraf. Klantenservice van ziggo zou ook toegang moeten hebben in de opzegberichten, als ze dat niet kunnen dan kunnen ze het laten uitzoeken door hun overstap team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17
Vorige week zaterdag lag ineens mijn verbinding eruit. Ook op de modem geen knipperende lampjes meer. Ik heb dus gebelt en ze zouden een nieuwe modem sturen. Nu heb ik de nieuwe modem geinstalleerd en nog steeds niks. Zelfs met nieuwe kabels direct op het aansluitpunt. De lampjes branden ook niet. Wat is dit nu weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Hilco schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:34:
Vorige week zaterdag lag ineens mijn verbinding eruit. Ook op de modem geen knipperende lampjes meer. Ik heb dus gebelt en ze zouden een nieuwe modem sturen. Nu heb ik de nieuwe modem geinstalleerd en nog steeds niks. Zelfs met nieuwe kabels direct op het aansluitpunt. De lampjes branden ook niet. Wat is dit nu weer!!
Misschien ben ik nu wel heel simpel maar staat er wel stroom op je modem? Probeer een ander stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17
Sorry beetje verwarrend opgeschreven. Beide modems zijn bereikbaar en beide gaan wel aan, alleen het dsl lampje brand niet meer. Vandaag maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
Intru schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:04:
Bedankt voor de tips. Heb alle bekabeling vanaf het isra punt tot het modem vervangen door een nieuwe cat5 kabel, en het resultaat is direct zictbaar:
Upstream	1016 Kbps
Downstream	17256 Kbps
Afname	        Dichtbij: 11.3 (dB)
                Ver weg: 1.3 (dB)
SNR-marge       Dichtbij: 10 (dB)
                Ver weg: 14 (dB)

Verder ziet het isra punt er nog behoorlijk brak uit (en is ook volledig open). Zou dit nog het laatste verschil naar de 20mbit maken, of heeft dit andere redenen?
Bij mij is de kabel van het ISRA punt naar het modem 2 aderig. De 2 adertjes in het ISRA punt zitten met een schroefaansluiting vast, de aansluiting in het modem is een RJ-11 stekker.
Als ik dit kabeltje wil vervangen voor CAT5, moet ik dan gewoon 2 aderparen bij elkaar binden en in de aansluiting vastschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Buffalo

Neen.
Elk aderpaar bestaat uit twee draden. Je moet dus twee draden van één dezelfde aderpaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 11:30
Even een vraag, wegens problemen met de livebox hebben we nu een THOMSON ST706 gekregen.
Telefonie gaat volgens mij wat beter maar het lijkt wel of deze kast trager is, met de livebox kwamen de pagina's wat sneller binnen.

Maar nu het probleem met de THOMSON ST706.
Alle JAVA applicaties kunnen geen verbinding meer maken met het internet.
Dropbox.com applicatie kan ook geen verbinding maken met het internet.
Die zou gewoon met poort 80 en 443 moeten werken, deze heb ik nog eens appart aangezet in de THOMSON ST706 maar ik krijg maar geen verbinding.

Iemand een idee om JAVA en dropbox te kunnen laten werken met de THOMSON ST706?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
cornfed99111 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:22:
@ Buffalo

Neen.
Elk aderpaar bestaat uit twee draden. Je moet dus twee draden van één dezelfde aderpaar gebruiken.
Sorry dat bedoelde ik ook natuurlijk :+
Ik heb hier volgens mij een CAT5 kabel (1 blauwe ader, 1 blauw witte ader, 1 oranje ader en 1 oranje witte ader). In het ISRA punt zit nu 1 enkele blauwe en 1 oranje ader. Dus blauw en blauw wit komen nu bij elkaar en oranje en oranje wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
rocco2 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:50:
Even een vraag, wegens problemen met de livebox hebben we nu een THOMSON ST706 gekregen.
Telefonie gaat volgens mij wat beter maar het lijkt wel of deze kast trager is, met de livebox kwamen de pagina's wat sneller binnen.

Die zou gewoon met poort 80 en 443 moeten werken, deze heb ik nog eens appart aangezet in de THOMSON ST706 maar ik krijg maar geen verbinding.

Test eens of je bijvoorbeeld een andere poort kan forwarden zoals TCP 3389 (en zet je remote desktop is aan). laat het dan iemand testen... ik heb exact hetzelfde probleem met mijn ST712, geen enkele portforward werkt. (wacht al 9 dagen op een respons) net als dat mijn wanadoo telefonie het niet doet, en mijn upload 110Kbit is (ipv 1024) ze hebben tot morgen om mij te bellen. (Ze moeten binnen 10 dagen met advies of oplossing komen volgens de servicedesker) en anders krijgen ze nog 5 dagen(dan heb ik toch tentamen week) en dan is het :W ben klant sinds de eerste livebox. Ik betaal liever iets meer (40 euro) voor een iets mindere verbinding (12/1) maar dan heb ik wel een 2 werkdagen fix op de lijn (KPN Business ADSL). Ik heb het gehad met online.
Dit is de zoveelste screwup van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
rocco2 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:50:

Ik heb op zich geen problemen met portforwarding op mijn ST706. Wel merk ik dat hij beduidend trager is dan mijn oude ZyXel modem. Bij Online haal ik slechts 9Mbit terwijl ik bij Telfort rond de 11 a 12 Mbit zat.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Poecillia schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:32:
[...]

Volgende hoofdstuk
Eind december gekozen voor overstappen naar Telford per 1 februari. Afgelopen week bleek dat we niet telefonisch bereikbaar waren, sterker nog het nummer bleek niet meer te bestaan! Gebeld naar Online: 'Ja meneer, Telford heeft alvast de verbinding overgenomen' Telford weet echter van niets. Weer gebeld naar Online: 'We hebben een fout gemaakt, maar als u het modem reset is het weer in orde'. Niet natuurlijk. Weer gebeld: 'We moeten een configuratiefile indraaien, dat kan wel even duren want de backoffice heeft het druk'

Knoeiers daar bij Online en je wordt in het callcenter met een kluitje in het riet gestuurd. Irritante voicerespons ook: traag en onduidelijk menu, verplicht invoeren klantnummer waar vervolgens niets mee gebeurd. Verder wordt je vaak langdurig weggedrukt als er wat uitgezocht moet worden. Heeft me al een paar tientjes telefoon gekost.
Maar weer even een update, daar hebben de potentiële onlineklanten wel recht op vind ik.
Afgelopen woensdag terug gebeld door Online. De configuratiefile was ingedraaid. Een reset zou voldoende zijn om de telefoon te laten werken. Twee keer gereset en stekker uit het modem: niets......

Weer bellen, menu klantnummer, wachten......doorverbinden, wachten......... 'Ah meneer, ik zie het al u bent al in behandeling bij de technische dienst' 'U heeft gebeld op de 13e, het is nog in behandeling' Op de 13e gebeld, ik ben toen gebeld........ Oh, ik heb het verkeerde dossier voor me 8)7 '.....Heeft u een momentje, meneer' wachten........ 'Er is maandag niewe software ingedraaid, u zit in de pilotgroep' Oh en wat betekent dat? 'De pilotgroep is de derde lijn, die pakken het op.' Zo en hoeveel lijnen zijn er? '.......drie meneer' Nou dan is het te hopen dat het de derde lijn lukt... ' Dat denk ik wel meneer want die zijn er speciaal voor ingesteld' En wat gebeurd er nu? 'Dat weet ik niet meneer, maar zij pakken het op' Als ik het goed begrijp ligt het niet aan de configuratiefile maar aan de software? 'Dat klopt meneer, de nieuwe software zou de belproblemen van de laatste maanden moeten oplossen en voor de klanten waar dat niet werkt is er de pilotgroep'

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Welk modem/router heb je?
Ik ben er vandaag achter gekomen dat alle ST712s die verzonden zijn een kapotte/nietwerkende splitter bevatten.

Tevens was mijn 10 dagen call-to-fix verstreken, dit keer had ik behulpzame medewerker die mij overtuigde dat hij erachter aan ging. En vond het slordig dat er nog niet gereageerd was ( Heb 30 December een call ingeschoten).

Tevens heb ik ze 5 dagen gegeven mochten ze het niet fixen... dan ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:28
Sinds enkele dagen haal ik extreem slechte waarden met Online. Wij zitten in het centrum van Rotterdam en normaliter zitten wij op een downstream van zo'n 15000 Kb. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ons modem is een Livebox (Sagem)

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 1920 Kb
Afname Dichtbij : 22.9 (dB)
Ver weg : 5.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 2 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 3003
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4323
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd en ik wil weer internet erop zetten.

Ik heb Online internet (Orange Family). Ik heb op mijn Livebox een een router van Sitecom. Deze vind mijn Sitecom Wireless Utility venster ook. Echter kan ik alleen internetten als ik hem 'open' zet.

Voorheen deed ik WPA2-PSK en deed ik een wachtwoord invullen voor beveiligd internet. Echter het wachtwoord wat ik altijd had connect hij niet meer mee.

Nu wil ik naar http://192.168.1.1/ om mijn livebox configuratie in te stellen. Voorheen heb ik namelijk daar mijn WPA2-PSK ingevuld. Dit ging geloof ik via het venster Draadloos Netwerk. Deze geeft echter deze melding aan 'Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox.'.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Tiuri schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:40:
Sinds enkele dagen haal ik extreem slechte waarden met Online. Wij zitten in het centrum van Rotterdam en normaliter zitten wij op een downstream van zo'n 15000 Kb. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ons modem is een Livebox (Sagem)
Dit probleem hadden we bij ons thuis een paar maanden geleden ook.
Het bleek uiteindelijk dat de stroom adapter van de Livebox kapot was, versleten (staat constant aan al ruim 5 jaar). Online heeft ons een nieuwe gestuurd en de snelheid van de Livebox was weer als normaal, voor zover 12Mbit normaal is als ze adverteren met 20Mbit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:45
EvertonPride schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:14:
Ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd en ik wil weer internet erop zetten.

Ik heb Online internet (Orange Family). Ik heb op mijn Livebox een een router van Sitecom. Deze vind mijn Sitecom Wireless Utility venster ook. Echter kan ik alleen internetten als ik hem 'open' zet.

Voorheen deed ik WPA2-PSK en deed ik een wachtwoord invullen voor beveiligd internet. Echter het wachtwoord wat ik altijd had connect hij niet meer mee.

Nu wil ik naar http://192.168.1.1/ om mijn livebox configuratie in te stellen. Voorheen heb ik namelijk daar mijn WPA2-PSK ingevuld. Dit ging geloof ik via het venster Draadloos Netwerk. Deze geeft echter deze melding aan 'Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox.'.

Iemand een idee?
Volgens mij haal je wat door elkaar...
Je hebt het over de Livebox, alsmede een Sitecom. Indien de Sitecom je draadloos toegangspunt is, zul je daar de instellingen op moeten doen. Als de Sitecom een normale router zonder WiFi-functionaliteiten is, zul je in de LiveBox moeten zijn.

Ik krijg het vermoeden dat bij jou de Livebox verbonden is met de Sitecom router welke het signaal 'draadloos' maakt. Op de Livebox zie je dan inderdaad niks (geen WiFi-kaart), gezien hij niks te maken heeft met het draadloze gedeelte. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Jep, de laatste alinea klopt.. ik heb het alleen niet zo goed verwoord. ;)

Moet ik eerst met een kabel de Livebox connecten met de computer dan?

Op dit moment heb ik niet echt de mogelijkheid om mijn PC naar mijn Livebox of router te kabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik heb een beetje een vreemd verhaal.

Tot voorheen gebruikte ik een livebox. De verbinding werd enorm traag. De intrain snelheid was een tiende van normaal. De helpdesk gebeld en zij sturen mij een nieuw type modem.

Snelheid werkt meteen weer. Echter baalde ik er van dat ding bricked is. (Zie topic hier: [SpeedTouch 706] Fout Wachtwoord voor Update ) De portforwarding kreeg ik niet lekker aan de praat in combinatie met mijn Synology.

Dus terwijl ik bezig ben om de firmware te wijzigen en zelf admin te worden probeer ik mijn vorige modem nog eens en plots haal ik weer volle snelheid.

Meer mensen met dit verhaal? Misschien een originele manier van Online om de modems te vervangen door een stel die NOG meer dichtgetimmerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
EvertonPride schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:26:
Jep, de laatste alinea klopt.. ik heb het alleen niet zo goed verwoord. ;)

Moet ik eerst met een kabel de Livebox connecten met de computer dan?

Op dit moment heb ik niet echt de mogelijkheid om mijn PC naar mijn Livebox of router te kabelen.
Ik ken niet precies je situatie, of hoe je het hebt ingesteld maar zal eens wat mogelijkheden geven:
Als je een 'dubbele' router-setup hebt (DHCP etc dus nog gewoon aan op de Sitecom), dan kun je deze los halen en gewoon met 1 van de 4? Ethernet-poorten aan je pc verbinden. Niet de WAN-poort pakken waar de kabel vanuit de Livebox in gaat, want daar komt geen DHCP-op.

Mocht DHCP uit staan (Kabel vanuit de livebox zit dan in 1 van de 4? poortjes van de Sitecom (als t netjes is gedaan), dan kun je bovenstaande alsnog doen, al is het dan wel handig om te weten in welke range hij uitzendt zodat je je netwerkkaart handmatig in kunt stellen.

Als je wat van netwerken kent, dan moet bovenstaande wel lukken... :)

* Het is trouwens wel gek dat je na herinstallatie er niet meer op kunt zonder dat er aanpassingen zijn geweest aan de Sitecom. Weet je zeker dat je WPA2-PSK key goed is? Instellingen in de router (en dus ook de vooraf ingestelde WPA2-PSK key) blijven gewoon behouden normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
harlekein schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:57:
[..]

Dus terwijl ik bezig ben om de firmware te wijzigen en zelf admin te worden probeer ik mijn vorige modem nog eens en plots haal ik weer volle snelheid.

[..]
Is het niet toevallig de voeding van je 'oude' modem die z'n beste tijd heeft gehad?
De snelheid zou dan na enige tijd weer af moeten nemen, ervan uit gaande dat t beestje reproduceerbaar gedrag vertoont en de voeding kaduuk is.

Weet niet hoelang je t beestje al hebt/had, maar er zijn een flink aantal personen geweest die problemen hadden met de adapter, staan tevens ergens in deze thread(s) genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
harlekein schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:57:
Ik heb een beetje een vreemd verhaal.

Tot voorheen gebruikte ik een livebox. De verbinding werd enorm traag. De intrain snelheid was een tiende van normaal. De helpdesk gebeld en zij sturen mij een nieuw type modem.

Snelheid werkt meteen weer. Echter baalde ik er van dat ding bricked is. (Zie topic hier: [SpeedTouch 706] Fout Wachtwoord voor Update ) De portforwarding kreeg ik niet lekker aan de praat in combinatie met mijn Synology.

Meer mensen met dit verhaal? Misschien een originele manier van Online om de modems te vervangen door een stel die NOG meer dichtgetimmerd zijn?
Dat is echt onzin. Denk dat je dit juist als service mag zien. Normaal doen ze dan vaak eerst een adapterswap alleen bij liveboxen uit 2005/2006 willen ze nog wel eens afhankelijk van de deskundigheid van de medewerker en uit service oogpunt hem gelijk voor het nieuwste modem omruilen. Dat dit modem iets lager intraint is niet zo gek, de 706 en 712 modem;s zijn minder gevoelig qua adsl signaal en kunnen beter overweg met slechte bekabeling/aansluiting. Wat je overigens beweerd over portforwarding is ook onjuist, het maakt online helemaal niet uit, er wordt geen enkele poort afgesloten en de portforwarding is volledig mogelijk. Echter bepaalde instellingen zijn afgeschermd, vermoedelijk gedaan om de sip instellingen die evt. in het modem aanwezig zijn af te schermen. Let er overigens wel op dat het modem een zgn. speciale online bootloader heeft en dus niet zomaar te vervangen is door generieke firmware. Mocht je telefonie van online afnemen zal dit zeker niet meer werken mocht je er uberhaupt in slagen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mgear op 26-01-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Stiegl schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Ik heb op zich geen problemen met portforwarding op mijn ST706. Wel merk ik dat hij beduidend trager is dan mijn oude ZyXel modem. Bij Online haal ik slechts 9Mbit terwijl ik bij Telfort rond de 11 a 12 Mbit zat.
Dat is niet zo gek, Telfort maakt gebruik van zgn. 6Db profielen hierbij is er meer bandbreedte beschikbaar ook indien je verder van de centrale weg zit. Nadeel is hieraan dat als je ver van de centrale zit eerder last kan krijgen van een zgn. klapperlijn. Naar mijn mening is dit ook bij telfort mede afhankelijk van de kwaliteit van de grondkabel en de afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Andros schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:37:
Afschieten voor iemand die z'n werk doet? Er wordt jou een modem geleverd waar jij vervolgens allerlei zooi aan verandert. Prima maar het is voor je provider de bedoeling dat het werkt zoals het geleverd wordt. Sla die instellingen even op, reset dat kreng en dan kan je provider bepalen waar het probleem zit. Kabels, lijn, wijkcentrale, mss defect modem. Koppigheid gaat je daarin gewoon niet verder helpen, hoe eigenwijs jij ook bent...
Dat is ook onzin. Als je een modem hebt gekregen waarom zou je dan niet alle instellingen waar mogelijk mogen veranderen. Wellicht dat de helpdeskmedewerker in kwestie dit kan ondervangen door navraag te doen of door de beller als hij veel veranderd heeft de medewerker hierop te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
@Kleus

Het is me gelukt om een WPA2-PSK te maken in Sitecom Wireless Utility.

De encryption stond op TKIP terwijl die via http://192.168.0.1/ (na nieuwe installatie computer gaf die wel router instellingen in) op AES stond. Nu ze beide op AES staan, lijkt het goed te werken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
Mgear schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:24:
[...]

Dat is ook onzin. Als je een modem hebt gekregen waarom zou je dan niet alle instellingen waar mogelijk mogen veranderen. Wellicht dat de helpdeskmedewerker in kwestie dit kan ondervangen door navraag te doen of door de beller als hij veel veranderd heeft de medewerker hierop te wijzen.
Natuurlijk mag je in het modem veranderen wat je wilt, maar dat is dan (logischerwijs) ook voor je eigen rekening. Dus als je wat om zeep helpt dan begin maar eens met een factory-reset. Of zorg ervoor, zoals Andros reeds zei, dat je een backup van de werkende installatie hebt gemaakt. Vrij logisch lijkt me...
EvertonPride schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:35:
@Kleus

Het is me gelukt om een WPA2-PSK te maken in Sitecom Wireless Utility.

De encryption stond op TKIP terwijl die via http://192.168.0.1/ (na nieuwe installatie computer gaf die wel router instellingen in) op AES stond. Nu ze beide op AES staan, lijkt het goed te werken. _/-\o_
Mooi zo! :P
Als AES goed werkt zou ik die pakken; in combinatie met WPA2 zit je dan in ieder geval veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Poecillia schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Maar weer even een update, daar hebben de potentiële onlineklanten wel recht op vind ik.
Afgelopen woensdag terug gebeld door Online. De configuratiefile was ingedraaid. Een reset zou voldoende zijn om de telefoon te laten werken. Twee keer gereset en stekker uit het modem: niets......

Weer bellen, menu klantnummer, wachten......doorverbinden, wachten......... 'Ah meneer, ik zie het al u bent al in behandeling bij de technische dienst' 'U heeft gebeld op de 13e, het is nog in behandeling' Op de 13e gebeld, ik ben toen gebeld........ Oh, ik heb het verkeerde dossier voor me 8)7 '.....Heeft u een momentje, meneer' wachten........ 'Er is maandag niewe software ingedraaid, u zit in de pilotgroep' Oh en wat betekent dat? 'De pilotgroep is de derde lijn, die pakken het op.' Zo en hoeveel lijnen zijn er? '.......drie meneer' Nou dan is het te hopen dat het de derde lijn lukt... ' Dat denk ik wel meneer want die zijn er speciaal voor ingesteld' En wat gebeurd er nu? 'Dat weet ik niet meneer, maar zij pakken het op' Als ik het goed begrijp ligt het niet aan de configuratiefile maar aan de software? 'Dat klopt meneer, de nieuwe software zou de belproblemen van de laatste maanden moeten oplossen en voor de klanten waar dat niet werkt is er de pilotgroep'

To be continued
12 dagen verder en maar weer een update:
De afgelopen 12 dagen heb ik helemaal niets van Online gehoord. De telefoon doet het nog steeds niet. Dus gebeld: 'er is een monteur mee bezig geweest, maar het is nog niet opgelost. Het is niet duidelijk wanneer het wel is opgelost. Telefoniestoringen hebben een langere doorlooptijd dan internetstoringen, het spijt ons'.

Ik heb ook een brief met een klacht over de situatie gestuurd, antwoord: U geeft aan onkosten,...., vergoed te willen hebben. Het spijt ons u mede te delen dat wij dit verzoek niet kunnen en zullen honoreren,..... |:(

Ik ga natuurlijk de laatste termijn storneren.

Mensen die eventueel Online als als ISP overwegen kan ik maar één ding aanraden: doe het niet! En wil je toch voor een dubbeltje op de eerste rang: Neem alleen ADSL nooit telefonie erbij, ga skypen of mobiel, maar VOIP telefonie bij Online is weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Poecillia schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:38:
[...]

Mensen die eventueel Online als als ISP overwegen kan ik maar één ding aanraden: doe het niet! En wil je toch voor een dubbeltje op de eerste rang: Neem alleen ADSL nooit telefonie erbij, ga skypen of mobiel, maar VOIP telefonie bij Online is weggegooid geld.
Ach, ik heb geen spijt met mijn overstap van Het Net naar Online. Meer voor minder geld. Ik heb zelf de TG712 voor 25 euro per maand. Zo te zien lijkt het nu al 5 euro duurder te zijn. Volgens mijn zit de grootste pijn bij de klanten met een livebox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
LuckyY schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:29:
[...]

Welk modem/router heb je?
Ik ben er vandaag achter gekomen dat alle ST712s die verzonden zijn een kapotte/nietwerkende splitter bevatten.

Tevens was mijn 10 dagen call-to-fix verstreken, dit keer had ik behulpzame medewerker die mij overtuigde dat hij erachter aan ging. En vond het slordig dat er nog niet gereageerd was ( Heb 30 December een call ingeschoten).

Tevens heb ik ze 5 dagen gegeven mochten ze het niet fixen... dan ben ik weg.
Hoezo, alle. Er was inderdaad relatief wat uitval bij splitters maar dat is iets wezenlijk anders als alle. Hoe kan je dat weten en claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik heb een livebox maar ik heb last van dat als je gebeld word de andere kant niet kunt horen.
Mn ouders worden er langzaam gek van. Lost dit probleem zich op bij bv een ander merk modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Positieve dingen worden niet vaak geplaatst, meestal kom je hier als je problemen hebt..toch??
Ik ben dus wel tevreden en mijn Wanadoo - Orange - Online lijn heeft er in al die tijd misschien 3x uitgelegen voor korte tijd.
Enige nadeel is misschien dat ik af en toe mijn Livebox moet resetten omdat mijn telefonie eruit ligt.

Mijn dochter heeft ook sinds kort Online en de snelheid was ver onder die van mij.
Ze woont hier 50 meter vandaan dus ik alles gechecked, kabels opnieuw gestript en nieuwe wand contactdoos gemonteerd.
Zelfde lage snelheid, dus Online gebeld, nadat ik uitgelegd wat ik al gedaan had werd er een test gedaan.
Uitslag bleek niet OK te zijn dus werd verteld dat we binnen 10 dagen gebeld zouden worden voor het oplossen van het probleem.

De volgende dag kreeg ik al telefoontje of KPN smiddags langs mocht komen!!
Na controle van de aansluitingen (wat ik al gedaan had) werd de lijn gemeten en bleek er iets niet goed te gaan in de wijkkast.
Nadat hij in de wijkkast de boel gerepareerd had loopt het als een speer!

Het hoeft dus niet altijd fout te gaan........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Mgear schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:51:
[...]
Hoezo, alle. Er was inderdaad relatief wat uitval bij splitters maar dat is iets wezenlijk anders als alle. Hoe kan je dat weten en claimen?
Om eens even te relativeren: voor klanten die internet en telefonie afnemen is het niet eens relevant of de splitter het wel of niet doet. Die van mij is de doos ook niet uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 06:40

The Executer

Lekker belangrijk!

alki schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:35:
Ik heb een livebox maar ik heb last van dat als je gebeld word de andere kant niet kunt horen.
Mn ouders worden er langzaam gek van. Lost dit probleem zich op bij bv een ander merk modem ?
Dit vraag ik mij ook af... Mijn ouders hebben Online, en ikzelf ook. Mijn ouders draaien op de Sagem, zelf heb ik de ST712. Bij mij geen enkel probleem, bij mijn ouders met bijna elk gesprek dat de andere kant niet te horen is. Probleem speelt nu 3 maand. Ze zouden deze maand komen met een fix, maar als dit niet snel gebeurd, wil ik het abbo opzeggen wegens wanprestatie. Ze kunnen hoog of laag springen, mijn ouders zijn compleet pissed.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
The Executer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:30:
[...]

Dit vraag ik mij ook af... Mijn ouders hebben Online, en ikzelf ook. Mijn ouders draaien op de Sagem, zelf heb ik de ST712. Bij mij geen enkel probleem, bij mijn ouders met bijna elk gesprek dat de andere kant niet te horen is. Probleem speelt nu 3 maand. Ze zouden deze maand komen met een fix, maar als dit niet snel gebeurd, wil ik het abbo opzeggen wegens wanprestatie. Ze kunnen hoog of laag springen, mijn ouders zijn compleet pissed.
Hoe oud is de livebox van je ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
[...]

Wellicht iets om te testen, maar ader-paren al een keer omgedraaid ter test?
(Dus ipv rood-blauw, blauw-rood op je ISRA vastzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ik ben overgestapt op de kabel omdat deze voor mij wel de aangeboden snelheid bied.. ( 20mbit online was bij maar 700kb/s max... en nu met kabel zelfde geld zelfde snelheid alleen heb ik nu 2300kb/s)

Nu vroeg ik mij af moet die livebox niet retour ??? ik heb er ook nog een wireless kaart in zitten overigens...
Heb geen doos ofzo ontvangen of brief dat hij retour moet nog.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Kleus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:48:
[...]

Wellicht iets om te testen, maar ader-paren al een keer omgedraaid ter test?
(Dus ipv rood-blauw, blauw-rood op je ISRA vastzetten)
Dat maakt voor de snelheid echt geen klap uit :) Sowieso is dat mijns inziens iets dat technisch niet eens relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
[...]
Probeer eens om de LiveBox van je ouders te updaten naar de nieuwste Firmware (Die is er sinds gisteren),
Daarin schijnen de telefonie problemen opgelost te zijn.

Kijk hier maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 10:00
Bedankt we gaan het testen ik ga de software update nu handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
Mgear schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:51:
[...]

Dat maakt voor de snelheid echt geen klap uit :) Sowieso is dat mijns inziens iets dat technisch niet eens relevant is.
Óf ik zie het niet, of ik lees er overheen... maar ik zie nergens wat staan over 'snelheid'.
Er staat alleen wat over telefonie problemen en dat hangt nu niet direct 100% samen met snelheid...
Maar wellicht kan die firmware wat voor je doen, loont zich iig wel om t te proberen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Kleus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:16:
[...]

Óf ik zie het niet, of ik lees er overheen... maar ik zie nergens wat staan over 'snelheid'.
Er staat alleen wat over telefonie problemen en dat hangt nu niet direct 100% samen met snelheid...
Maar wellicht kan die firmware wat voor je doen, loont zich iig wel om t te proberen... :9
De snelheid zal niet zo snel verbeteren, al kan dit soms wel. Voor zover ik weet verlaagd hij de intrainsnelheid juist iets ten wille van stabiliteit adsl en telefonie (voip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Heb nu 3202_2601EC firmware. Vlekkeloze update, was er maar een paar seconden van offline. Nu ff testen...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kan je achter de Speedtouch 706 eigen VoIP apparatuur hangen (bijv. Grandstream/Cisco VoIP telefoons of een ATA) en deze gebruiken met bijv. Voipbuster of elke andere willekeurige VoIP provider?
Of blokkeert Online dit?

Ik zit te overwegen om Online (Snel Internet abonnement, ZONDER VoIP van online) te nemen, MAAR de vele posts over niet kunnen instellen van Speedtouch 706 en dus SIP functie niet kunnen gebruiken met andere VoIP providers, poorten die geblokkeerd zijn/gereserveerd voor eigen Online VoIP (oa 5060), "soort vpn tunnel over de sip verbinding waardoor je NIET de pap2 kunt gebruiken", etc. doen mij twijfelen.
Wat is de laatste stand van zaken. Gelden bovengenoemde zaken nu nog steeds (februari 2010)?

Ook lees ik veel klachten mbt algemene storingen met internetverbindingen, tragere snelheden, snelheden die na verloop van tijd ineens inzakken etc.
En ook hier: geldt dit nu nog steeds? (februari 2010)
Zo ja, zijn het naar jullie inschatting een kleine groep (zoals in feite bij elke andere provider klanten problemen ondervinden) of is het toch de meerderheid van de Online klanten?

Tot slot, de Speedtouch 706 die Online levert; hoeveel LAN poorten zitten hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Je kan de Speedtouch 706 (met 2 LAN poorten) zelfs geheel vervangen door een eigen (VOIP) modem als je geen telefonie van Online gebruikt. Ik overweeg het ook, helemaal omdat ik een vast nummer heb van VOIPbuster. Wat betreft de problemen, die zie je toch voornamelijk bij hen die ook Online-telefonie hebben. Verder zul je op een forum eerder mensen met problemen zien samenkomen dan mensen die dagelijks komen melden dat hun internet/telefonie nog steeds werkt. Ik heb al sinds de soepele overstap begin september een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
AnthonyD schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:31:
Kan je achter de Speedtouch 706 eigen VoIP apparatuur hangen (bijv. Grandstream/Cisco VoIP telefoons of een ATA) en deze gebruiken met bijv. Voipbuster of elke andere willekeurige VoIP provider?
Of blokkeert Online dit?

Ik zit te overwegen om Online (Snel Internet abonnement, ZONDER VoIP van online) te nemen, MAAR de vele posts over niet kunnen instellen van Speedtouch 706 en dus SIP functie niet kunnen gebruiken met andere VoIP providers, poorten die geblokkeerd zijn/gereserveerd voor eigen Online VoIP (oa 5060), "soort vpn tunnel over de sip verbinding waardoor je NIET de pap2 kunt gebruiken", etc. doen mij twijfelen.
Wat is de laatste stand van zaken. Gelden bovengenoemde zaken nu nog steeds (februari 2010)?

Ook lees ik veel klachten mbt algemene storingen met internetverbindingen, tragere snelheden, snelheden die na verloop van tijd ineens inzakken etc.
Zo ja, zijn het naar jullie inschatting een kleine groep (zoals in feite bij elke andere provider klanten problemen ondervinden) of is het toch de meerderheid van de Online klanten?

Tot slot, de Speedtouch 706 die Online levert; hoeveel LAN poorten zitten hierop?
Je kan de pap2 gewoon gebruiken hoor, alleen poort 5060 kun je niet gebruiken en naar ik meen poort 25 zijn nou niet echt veel poorten die geblokkeerd zijn maar dat is mijn mening. Bovendien zijn de problemen hoofdzakelijk bij degenen met een livebox en voip, lijkt momenteel trouwens opgelost te zijn bij degenen die de nieuwe firmware 1EC hebben. Voor livebox eigenaren die deze versie nog niet hebben, via de liveboxpagina 192.168.1.1 dan informatie--->software----> naar updates zoeken. Na een aantal minuten zal de software automatisch geupdate worden. Je internet en telefonie zullen hierdoor tijdelijk niet werken (max. 30 minuten) haal in die tijd niet de stroom van de livebox. Aanwijzing dat de update binnen gehaald wordt zijn alle lampjes die beignnen te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wij hebben ADSLExtra + Telefonie Totaal en wij hebben hier nu al ongeveer 2 maanden problemen met Online. Het begon allemaal met het feit dat het internet er regelmatig (>1x per dag) er uit lag. Online gebeld, die zei dat het waarschijnlijk kwam daardat de server die wij thuis hebben staan, te veel data opvraagt. Ik geloofde het niet echt, maar ja, dan haal je de server er even tussen uit... en inderdaad, het scheelt niks. Nog een keer met Online bellen, als antwoord, ja daar kunnen wij nu even niks aan doen, het ligt waarschijnlijk bij KPN. Bel je de volgende dag weer, blijkt dat ze denken dat de Livebox stuk is.

Dus dan krijg je een Thompson Speedtouch 706. Het internet deed het 2 dagen goed en je denkt van je problemen af te zijn. Dan kijk je naar de log en blijkt hij zichzelf midden in de nacht te hebben gereset. Vervolgens gebeurd er elke dag, meerdere keren, een reset. Bel je online nog maar een keer, want je begint het echt ziek te worden, krijg je een kleuter antwoord namelijk :"Ja, waarschijnlijk moet hij nog even aan de omstandigheden wennen". Een leek praat je er zo misschien uit, maar een ICT'er/elektrotechnicus niet. Je wordt maar aan het lijntje gehouden, tot je vraagt naar hun supervisor.

Die geeft aan een lijnmeting te willen doen. Krijg je 2 dagen later een brief, dat je zelf contact op moet nemen met Baas B.V en dat als je niks van je laat horen, ze er van uit gaan dat het is opgelost... Dus je belt Baas B.V, maakt een afspraak en het mannetje staat keurig op tijd op de stoep. Hij kijkt alles na, van de bedrading tot de ruisverhouding, om vervolgens te concluderen dat het niet aan ons ligt, en dat we maar weer naar online moeten bellen als het fout gaat.

Binnen een uur gaat het fout en bel je Online. Je vraagt wat ze er aan gaan doen en je krijgt vervolgens het volgende te horen: "Kan het ook nog een dagje wachten?". Vervolgens zeg je dan maar dat het wel een dagje kan wachten, maar dat je dan ook een oplossing wil en dat je anders het contract wil verbreken vanwege het niet leveren van de diensten zoals staat in het contract... Dan beginnen ze te mekkeren dat ze dat, dat niet zo 1,2,3 kan, maar je staat toch echt in je recht als je al 2 maanden problemen hebt, en het hebt aangegeven....

Nu wordt het nog afwachten wat ze vandaag gaan aanbieden, anders dan wordt het overstappen.

Voor de mensen die naar online willen: Doe het gewoon niet. We hebben jaren lang ADSL gehad van KPN, dat ging zonder problemen. Zijn toen overgestapt op Orange, maar sinds dat Online is geworden is het een puinhoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 20:45
[/quote]
Of blokkeert Online dit?

[quote]

Heb een pap2 achter de thomson wireless. online modem zit helemaal dicht. Nu voipbuster via pap2 werkt goed moet ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Gropah schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:19:
Wij hebben ADSLExtra + Telefonie Totaal en wij hebben hier nu al ongeveer 2 maanden problemen met Online. Het begon allemaal met het feit dat het internet er regelmatig (>1x per dag) er uit lag. Online gebeld, die zei dat het waarschijnlijk kwam daardat de server die wij thuis hebben staan, te veel data opvraagt. Ik geloofde het niet echt, maar ja, dan haal je de server er even tussen uit... en inderdaad, het scheelt niks. Nog een keer met Online bellen, als antwoord, ja daar kunnen wij nu even niks aan doen, het ligt waarschijnlijk bij KPN. Bel je de volgende dag weer, blijkt dat ze denken dat de Livebox stuk is.

Dus dan krijg je een Thompson Speedtouch 706. Het internet deed het 2 dagen goed en je denkt van je problemen af te zijn. Dan kijk je naar de log en blijkt hij zichzelf midden in de nacht te hebben gereset. Vervolgens gebeurd er elke dag, meerdere keren, een reset. Bel je online nog maar een keer, want je begint het echt ziek te worden, krijg je een kleuter antwoord namelijk :"Ja, waarschijnlijk moet hij nog even aan de omstandigheden wennen". Een leek praat je er zo misschien uit, maar een ICT'er/elektrotechnicus niet. Je wordt maar aan het lijntje gehouden, tot je vraagt naar hun supervisor.

Die geeft aan een lijnmeting te willen doen. Krijg je 2 dagen later een brief, dat je zelf contact op moet nemen met Baas B.V en dat als je niks van je laat horen, ze er van uit gaan dat het is opgelost... Dus je belt Baas B.V, maakt een afspraak en het mannetje staat keurig op tijd op de stoep. Hij kijkt alles na, van de bedrading tot de ruisverhouding, om vervolgens te concluderen dat het niet aan ons ligt, en dat we maar weer naar online moeten bellen als het fout gaat.

Binnen een uur gaat het fout en bel je Online. Je vraagt wat ze er aan gaan doen en je krijgt vervolgens het volgende te horen: "Kan het ook nog een dagje wachten?". Vervolgens zeg je dan maar dat het wel een dagje kan wachten, maar dat je dan ook een oplossing wil en dat je anders het contract wil verbreken vanwege het niet leveren van de diensten zoals staat in het contract... Dan beginnen ze te mekkeren dat ze dat, dat niet zo 1,2,3 kan, maar je staat toch echt in je recht als je al 2 maanden problemen hebt, en het hebt aangegeven....

Nu wordt het nog afwachten wat ze vandaag gaan aanbieden, anders dan wordt het overstappen.

Voor de mensen die naar online willen: Doe het gewoon niet. We hebben jaren lang ADSL gehad van KPN, dat ging zonder problemen. Zijn toen overgestapt op Orange, maar sinds dat Online is geworden is het een puinhoop!
Is vreemd, want als baas langs komt maakt hij een rapport aan, als blijkt dat het niet bij de klant ligt wordt er vaak een zgn. duo bezoek ingeplanned (lees kpn+baas). Dat dat niet alle minuut gebeurd is ook duidelijk. Vaak duurt het 1 of 2 dagen voor er een datum is voor het duo bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Voor een nieuwe aansluiting van famillie van mij heb ik in Dec 2009 Online, ADSL + telefonie aangevraagd.
De oude situatie was een analoge telefonie aansluiting van KPN + een inbelverbinding van Online (toendertijd Orange Free, vandaar de keuze voor Online ivm behoud van Email account)

Dus aangevraagd en na de nodige brieven een oplevering op 5 januari, op 12 januari aangesloten (nadat analoge telefonie was verdwenen dmv nummerportatie)

Alles netjes aangesloten, modem aan, lampjes knipperen, DSL gaat branden, en hier blijft het bij, geen internet en geen telefonie. (btw, modem is Speedtouch 706)

Nouja, kan gebeuren dus bellen naar Online, na de standaard dingetjes (snoetjes, resetten en dergelijke) tot de conclusie gekomen, we weten het niet, heb maar geduld.

Diverse keren opnieuw gebeld, en ook vaak terug gebeld worden (dat dan weer wel, pluspunt dus)
Dan ligt het aan de computer, dan weer verkeerd MAC adres van modem (kan ik begrijpen qua telefonie, maar internet behoort dan toch gewoon te werken)
Laatste gesprek, iets heel vreemds in de centrale aan de hand wat zeldzaam is, en spoedig wordt opgelost. (klinkt mij heeel vreemd in de oren, lijkt wel een afwimpel verhaal)

Nu de technische kant:
Ligt niet aan PC, kan hiermee namelijk gewoon een bekabelde verbinding maken met het modem, en vervolgens ook gewoon in de setup pagina's komen.
Hierin valt bij de status hetvolgende te zien:
Lan ok (groen vinkje dus)
DSL ok
ATM niet ok (rood kruisje dus)

Verder de status van de lijn, is ingetraind op 6000 / 1024 (zit op een KPN wholesale lijn ADSL 1 centrale)

Lijkt mij dan, dat er technisch weinig fout kan zijn, heb een ander modem erbij gepakt (met de Online instellingen, geen telefonie) wat tot het zelfde resultaat leidt, instellingen van andere providers geprobeert (heb wel vaker mee gemaakt dat er een andere provider op de lijn zat) maar dit leverde geen linesync op.
Er zijn nog meerdere telefonie lijnen in hetzelfde huis, maar op geen enkele andere zit een DSL signaal.

Hoe moet je zoiets nu toch duidelijk krijgen bij Online, met bellen en emailen (formulier via site) lukt het dus blijkbaar niet, en is dit wel duidelijk iets, wat fout zit aan de kant van online, of maak ik nu (al weken lang) een misser?

Mijn idee is nu eigenlijk om net als enkele berichten eerder hier in het forum, om het abonnement maar te stoppen, onder de noemer van, het niet leveren van dienstverlening, want hiervan kan je toch zo moe worden.
De kosten lopen natuurlijk wel allemaal prima door (gratis veiligheidspakket, welke je nu vanaf maand 1 al in rekening wordt gebracht)

En serieuze hulp, en medewerking, dat ligt helemaal op een dieptepunt, ik ben een beleefd persoon, en blijft dat ook aan de lijn, maar je wordt behandelt alsof.......

Ga er morgen wel weer een gesprek aan spenderen, maar weet iemand hier soms iets meer van af (geen ATM, mijn ervaring alleen is, dat er geen abonnement op de lijn zit, of een andere provider, met dezelfde netwerkinstellingen)

Als je zoiets van tevoren had geweten, dan nooit geen Online meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Mgear schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:21:
[...]

Je kan de pap2 gewoon gebruiken hoor, alleen poort 5060 kun je niet gebruiken en naar ik meen poort 25 zijn nou niet echt veel poorten die geblokkeerd zijn maar dat is mijn mening.
Iemand ervaring met Budgetphone via Online? Kan je bijv. inkomende oproepen ontvangen ondanks dat poort 5060 geblokkeerd is?
Op budgetphone website staat namelijk "Poort 5060 is noodzakelijk om inkomende VOIP gesprekken te ontvangen. Deze poort moet apart worden opengezet als u niet de interne VOIP account gebruikt maar bijvoorbeeld een VOIP adaptor op de Spoeedtouch heeft aangesloten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
AnthonyD schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 01:02:
[...]
Iemand ervaring met Budgetphone via Online? Kan je bijv. inkomende oproepen ontvangen ondanks dat poort 5060 geblokkeerd is?
Op budgetphone website staat namelijk "Poort 5060 is noodzakelijk om inkomende VOIP gesprekken te ontvangen. Deze poort moet apart worden opengezet als u niet de interne VOIP account gebruikt maar bijvoorbeeld een VOIP adaptor op de Spoeedtouch heeft aangesloten."
Het is simpel.
Als je een door Online geleverde router gebruikt met telefonie van Online, kan je niet gebruik maken
van poort 5060. Die wordt immers al gebruik voor de Online telefonie via de router.
Je kan dan alleen via alternatieven poorten proberen om je SIP aan de gang te krijgen.
Gebruik je geen telefonie van Online, dan maakt dat niets uit.
Je kan dan zelfs je eigen modem/router inzetten, als dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

Ik woon sinds een aantal dagen weer thuis, van XS4ALL (welke wel email-relay ondersteunt) naar Online.

Nu probeer ik de smtp-server van Online/Orange/Wanadoo weer goed te krijgen, maar volgens mij zie ik het een en ander over het hoofd.

Als uitgaande server heb ik 194.134.41.21 (smtp.online.nl) ingesteld en alles loopt over poortje 25. Als inkomende mail heb ik mail.domeinnaam.tld staan en als username adres@domeinnaam.tld met bijbehorend (correct!!) wachtwoord.

Bij uitgaande mail-server heb ik het vinkje "My server requires authentication" aanstaan en bij de settings heb ik de aanmeldgegevens van het hoofdemail-adres gebruikt email@online.nl dus met het bijbehorende wachtwoord (dus niet de aanmeld instellingen).

Deze instellingen (als ik het me goed kan herinneren) hebben het altijd voortreffelijk gedaan, maar nu werkt dat dus niet meer.

Ik heb ook dns-cache geleegd en de emails *verlaten* ook mijn outlook, zonder foutmelding etc. Ik krijg ook geen terugkoppeling van Online dat de email niet afgeleverd is etc.

Heeft iemand een oplossing, of heb ik een instelling verkeerd gezet?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
Je hoeft niet "My server requires authentication" aan te hebben staan.

Alleen smtp.online.nl invoeren zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Poecillia schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:38:
[...]

12 dagen verder en maar weer een update:
De afgelopen 12 dagen heb ik helemaal niets van Online gehoord. De telefoon doet het nog steeds niet. Dus gebeld: 'er is een monteur mee bezig geweest, maar het is nog niet opgelost. Het is niet duidelijk wanneer het wel is opgelost. Telefoniestoringen hebben een langere doorlooptijd dan internetstoringen, het spijt ons'.

Ik heb ook een brief met een klacht over de situatie gestuurd, antwoord: U geeft aan onkosten,...., vergoed te willen hebben. Het spijt ons u mede te delen dat wij dit verzoek niet kunnen en zullen honoreren,..... |:(

Ik ga natuurlijk de laatste termijn storneren.

Het laatste bericht in de forum. Online heeft niets meer gedaan. Inmiddels zijn we overgestapt naar Telford en raad eens: binnen 10 minuten had ik ADSL en telefonie aan de praat! Ik heb uiteraard de laatste termijn van Online gestorneerd en kreeg vandaag een brief: 'Tot onze spijt heeft u een betalingsachterstand. Wij hebben geprobeerd een bedrag van € 0,00 te incasseren......' Het staat er echt: nul komma nul 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 17-09 10:27
Matis schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:43:
Ik woon sinds een aantal dagen weer thuis, van XS4ALL (welke wel email-relay ondersteunt) naar Online.

Nu probeer ik de smtp-server van Online/Orange/Wanadoo weer goed te krijgen, maar volgens mij zie ik het een en ander over het hoofd.
Ja, wat je over het hoofd ziet is dat het relayen van xs4all niks te maken heeft met de online smtp servers, en je zodoende dus nog steeds geblokkeerd wordt door online als je niet vanaf hun verbinding contact probeert te leggen met smtp.online.nl.. Gewoon die van xs4all gebruiken dus.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik heb nu telefonie van Online, maar ik heb geen nummerweergave van de persoon die mij belt. Hoe regel ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Laatst online: 01-09 08:49
Volgens Online zijn de problemen met telefonie verholpen. Echter, het lukt mij niet om te updaten.

In het scherm bij Informatie-->Software staat:
Name F@st3202
Software Version 3202_2601EA

Updaten naar beloofde nieuwe nieuwe firmware (versie FAST3202_2601EC) doet'ie niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Don_Gulio schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:51:
Volgens Online zijn de problemen met telefonie verholpen. Echter, het lukt mij niet om te updaten.

In het scherm bij Informatie-->Software staat:
Name F@st3202
Software Version 3202_2601EA

Updaten naar beloofde nieuwe nieuwe firmware (versie FAST3202_2601EC) doet'ie niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ja, dat duurt meestal een uur voordat de firmware er ook echt op staat. Mocht het om wat voor reden dan niet lukken neem even contact op met de klantenservice. Zij kunnen hem anders specifiek klaarzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Ik heb hier een probleem gepost die ik ondervind bij mijn netwerk met een livebox
Virtuele PC als PS3Server streaming naar ander IP Range

Nu is hierover kort mijn vraag. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat mijn Playstation3 de PS3MEDIASERVER over poort TCP 5001 kan vinden op 192.168.30.* ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben hier ook online.
snelheid is wel gezakt toen het van orange over ging.
toen haalden we 15 mbit
nu een magere 12 van de 20 mbit.

ook heel vaak ligt internet er gewoon uit.
we stappen binnenkort wel over op ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:05:
we hebben hier ook online.
snelheid is wel gezakt toen het van orange over ging.
toen haalden we 15 mbit
nu een magere 12 van de 20 mbit.

ook heel vaak ligt internet er gewoon uit.
we stappen binnenkort wel over op ziggo :)
Kan je natuurlijk altijd doen maar als je snelheid zo terugloopt is dit
misschien vanwege een probleem met de livebox of graafschade
aan de bekabeling onder de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Er zijn hier zoveel mensen 'opeens' teruggevallen in snelheid en jij denkt als eerste aan een technisch manco? Ik zit 1,1 km van de centrale en haal ook maar 12 Mbit. Er zijn hier enorm veel mensen die op 12 Mbit uitkomen met een 20 Mbit abo, dat kan geen toeval meer zijn. Ik denk dat een klein percentage mensen de (bijna) 20 Mbit halen, puur en alleen maar om het 'tot 20 Mbit' lulverhaal enigzins geloofwaardig te houden. De praktijk is dat bij de meesten de snelheid bewust lager wordt gehouden om kwaliteit te garanderen en de nadelen van overboeking zoveel mogelijk weg te werken. Gelukkig ben ik niet de enige die zich er aan ergert en komen er al geluiden uit de regering om dit soort misleidende praktijken aan te pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 08-02-2010 23:47 . Reden: Hou het gewoon fatsoenlijk. Ergeren mag, flamen niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Komt de maandelijks terugkerende frustratie van je er toch mooi weer even uit zo op de zondag avond, dat zal flink opluchten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Doe gewoon lekker even normaal.

[ Voor 72% gewijzigd door IEF op 08-02-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het klopt anders wel. Ik had hiervoor Telfort, en daar haalde ik met het Zyxel modem 15-16Mbit (2km van DSLAM). Nu haal ik 12Mbit met het Speedprut modem. Met m'n Fritzbox 7270 haal ik nog wel 13,5Mbit, maar dan werkt Telefonie weer niet.
Ik ga ook weg bij Online zodra het jaar contract over is, al is het alleen vanwege het dichtgetimmerde modem ivm Telefonie wat ZEER irritant is.

In feite cappen ze iedereen simpelweg om zo min mogelijk klachten te krijgen over klapperende modems/instabiele lijnen. Ze stellen mijns inziens het modem zo in dat de SNR waardes minimaal 9-10dB moeten zijn, terwijl een ADSL lijn op 6dB ook nog wel stabiel is.

[ Voor 25% gewijzigd door Blisterin_Bull op 07-02-2010 23:11 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik heb deze topic doorgenomen maar kon geen informatie vinden over wat ik wilde weten.

Is/wordt de standaard speedtouch wired modem je eigendom?
Er staat in de voorwaarden van Online dat het abo van 20 euro per maand bestaat uit 19 euro abo + 1 euro voor modem).
Verder staat er niks over de huur van het modem.
Voor draadloze versie is het wel 3 euro per maand om te huren.

Ook kan ik nergens vinden of er sprake is van het activeren van de KPN lijn, omdat ik geen KPN aansluiting heb.
Er staat wel 24,95 aansluit/verzend/admin kosten. Maar aansluiting KPN lijn valt er als het goed is niet in, dat is bij Alice in ieder geval aparte dingen.
Voor gebruik van de huur van de lijn van KPN betaal je geen extra kosten, dat heb ikw el gevonden.

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Blisterin_Bull schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:08:
Het klopt anders wel. Ik had hiervoor Telfort, en daar haalde ik met het Zyxel modem 15-16Mbit (2km van DSLAM). Nu haal ik 12Mbit met het Speedprut modem. Met m'n Fritzbox 7270 haal ik nog wel 13,5Mbit, maar dan werkt Telefonie weer niet.
Ik ga ook weg bij Online zodra het jaar contract over is, al is het alleen vanwege het dichtgetimmerde modem ivm Telefonie wat ZEER irritant is.

In feite cappen ze iedereen simpelweg om zo min mogelijk klachten te krijgen over klapperende modems/instabiele lijnen. Ze stellen mijns inziens het modem zo in dat de SNR waardes minimaal 9-10dB moeten zijn, terwijl een ADSL lijn op 6dB ook nog wel stabiel is.
Dat laatste is onzin, dat KAN stabiel zijn dat hoeft niet. Is een kwestie van risico inschatting. Hangt van teveel factoren af om te generaliseren. Het ene modem is beter in het intrainen dan het andere modem dat bewijs lever je zo te zien zelf al. Evenals dat 6db meer snelheid geeft als 10. Heeft puur te maken met keuzes van de provider. Zelf heb ik liever stabiel internet dat wat langzamer is dan snel en onstabiel internet. Bovendien speelt het ook een rol welk modem er gebruikt wordt in combinatie met het gekozen profiel. Hoe verder van de centrale des te sneller de stabiliteit een issue wordt bij 6db profielen. Wat het voordeel is blijkt wel want online levert verder van de centrale dan wie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 20:45
Ben helemaal met vorige post eens. Ik had Telfort tot 20 mb en zykel modem trainde 19mb in maar elke keer geen verbinding.

Ben nu sinds november bij Online en modem Thomson traint in op 16 mb maar nog geen uitval tot nu.

Ik heb ook liever iets langzamer en stabiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:03

IEF

Why so serious?

Sterker nog, stabiel gaat -altijd- voor snelheid.
Je kunt lang discussieren welke SNR daarvoor over het algemeen genomen het meest geschikt is.

Online heeft er wellicht voor gekozen om over de hele linie deze op 9-10 dB Target SnR te zetten.
Het is dan een nadeel dat ze dat niet per-gebruiker doen, maar dat is uiteraard ook een onderhouds-nightmare.

Feit is en blijft dat Online een consumer-ADSL provider is. Ze leveren geen tailormade producten af, en dat kan voor de een nadelig zijn (hoge kwaliteit koper / korte lijn) en voor de ander juist voordelig (lage kwaliteit koper / lange lijn).

Het is maar net hoe je het ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Jullie bekijken de zaken heel erg van de technische kant, logisch hier op GoT. Je moet de zaken echter van alle kanten bekijken, dus ook vanuit de consument en juridisch. Als een provider er voor kiest om modems te leveren die lager intrainen is dat niet zonder reden maar die reden doet er niet toe. Echter, als dit er voor zorgt dat een zeer groot deel van de klanten een aanzienlijk lagere snelheid haalt dan die welke wordt gesuggereerd -dit woord is belangrijk in deze context- dan is het redelijk dat de provider zijn advertentiebeleid zodanig aanpast dat een redelijk verwachtingspatroon wordt gewekt. Zo werkt de wet of de geest van de wet in ons land.
Je mag bijvoorbeeld niet adverteren met dat iets gratis is en dan vervolgens in de kleine lettertjes allerlei voorwaarden opnoemen die inhouden dat je uiteindelijk toch moet dokken. Dat wordt misleidende reclame genoemd ondanks dat het wettelijk lijkt te kloppen, gelet op die kleine lettertjes.
We zitten nu in een situatie dat het hier beruchte 'tot' woord onderwerp van discussie is geworden in het kabinet (en terecht). Ik voorzie binnen een jaar maatregelen die deze praktijken van de providers gaan aanpakken en ze met andere kreten dan 'tot 20 Mbit' gaan komen, '10-15 Mbit' zou heel wat beter aansluiten op de praktijk van vandaag de dag als het gaat om 20 Mbit abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:30:
Jullie bekijken de zaken heel erg van de technische kant, logisch hier op GoT. Je moet de zaken echter van alle kanten bekijken, dus ook vanuit de consument en juridisch. Als een provider er voor kiest om modems te leveren die lager intrainen is dat niet zonder reden maar die reden doet er niet toe. Echter, als dit er voor zorgt dat een zeer groot deel van de klanten een aanzienlijk lagere snelheid haalt dan die welke wordt gesuggereerd -dit woord is belangrijk in deze context- dan is het redelijk dat de provider zijn advertentiebeleid zodanig aanpast dat een redelijk verwachtingspatroon wordt gewekt. Zo werkt de wet of de geest van de wet in ons land.
Je mag bijvoorbeeld niet adverteren met dat iets gratis is en dan vervolgens in de kleine lettertjes allerlei voorwaarden opnoemen die inhouden dat je uiteindelijk toch moet dokken. Dat wordt misleidende reclame genoemd ondanks dat het wettelijk lijkt te kloppen, gelet op die kleine lettertjes.
We zitten nu in een situatie dat het hier beruchte 'tot' woord onderwerp van discussie is geworden in het kabinet (en terecht). Ik voorzie binnen een jaar maatregelen die deze praktijken van de providers gaan aanpakken en ze met andere kreten dan 'tot 20 Mbit' gaan komen, '10-15 Mbit' zou heel wat beter aansluiten op de praktijk van vandaag de dag als het gaat om 20 Mbit abo's.
sommige providers halen het dan wel.
ziggo geeft altijd de max snelheid haalbaar ongeacht het tijdstip.

het zou ook niet zo erg zijn als je het op spitsuren niet haalt maar op niet drukke uren is de verbinding nog steeds traag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Megalodon_67 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:30:
Daarom heeft online ook een fantastische snelheidschecker die je kunt uitvoeren voor je het abonnement afsluit. Deze checker geeft een redelijke voorspelling van de daadwerkelijk te behalen snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Net even een testje gedaan, op IE8 crasht deze tester van Online. Op Firefox 3.6 wordt gezegd dat mijn huidige snelheid 9 Mbit is (is werkelijk 12 Mbit) en dat ik wanneer ik naar Online overstap maar liefst 16 tot 20 Mbit mag verwachten...

[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon_67 op 09-02-2010 23:04 ]

• troyce
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-11-2011
Ik zit zelf nu een half jaar bij Online, in combinatie met Canal Digitaal.
In het begin heb ik niet gelet op de snelheid van het internet omdat ik een ouwe, vrij trage laptop had.
Nadat we nieuwe draadloze router van Linksys ( WRT 320N ) hadden gekocht, en later ook een nieuwe Laptop ( HP Compaq 8510P ) begon de ellende bij Online, of beter gezegt OFFLINE.

Het begon echt op te vallen dat youtube en hotmail wel erg lang deden om te laden en downloaden ging steeds langzamer.
Ik heb van alles geprobeerd, zowel draadloos als bekabeld rechtstreeks op het modem ( (Thomson ST706) en via de router zelf, maar niks hielp.
Na een tijdje ben ik verschillende speedtest via internet gaan uitvoeren, en daar uit bleek dat ik een snelheid haalde die rond de 7mbs ligt.
Online gebeld, en die melden mij nu al weken dat er niks aan de hand is, ze hebben een lijnmeting uitgevoerd en daaruit blijkt dat mijn modem gewoon "intraint" op 9,4mbs, en dat is gewoon goed gezien het feit dat ik 3,4km van de centrale af woon.

Jammer van Online, want ik heb alles laten aansluiten door iemand die werkzaam is voor KPN en oa glasvezel aanlegt. Diegene heeft toegang tot bijvoorbeeld de wijkcentrale, adsl gegevens en in principe alles wat van knp is. Hij belt tijdens zijn werk met de technische dienst van KPN ( waar de normale consument al nooit contact mee krijgt ) en daaruit bleek dat van centrale tot onder mijn meterkast de afstand rond de 2377meter ligt. Das toch een aardig verschil.

Dit weer doorgespeeld naar Online, maar die houdt voet bij stuk. Ik een klacht via de mail gestuurd met screenshots van verschillende speedtesten waaruit allemaal blijkt dat ik zelfs nog onder de 9,4 zit, maar Online houdt voet bij stuk, 9,4 is wat u haald en dat is normaal.

Dit is wat mijn modem aangeeft: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 9.189

Niemand van Online heeft een verklaring voor het feit dat als ik zelf metingen doe, een verbinding van ongeveer 7mbs heb.

Ik gebruik nu al een week het programmatje NURIA, wat door KPN adsl zelf wordt aangeraden om je snelheid te meten.
Online heb ik inmiddels in gebreke gesteld, gezien het feit dat ik A, niet de fatsoenlijke snelheid haal, en B ik een overeenkomst ben aangegaan met hun omdat hun eigen online "speedmeter" aangaf dat ik tussen de 10 en 14 mbs kon halen, en niet 7. En zelfs daar wordt op gereageerd dat alles naar behoren is volgens hun.

Ik heb niet al te veel verstand van modem en router instellingen etc, maar ik weet wel dat er iets goed mis is bij Online en hun bedrijfsvoering.

• Mgear
troyce schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:27:
Ik zit zelf nu een half jaar bij Online, in combinatie met Canal Digitaal.
In het begin heb ik niet gelet op de snelheid van het internet omdat ik een ouwe, vrij trage laptop had.
Nadat we nieuwe draadloze router van Linksys ( WRT 320N ) hadden gekocht, en later ook een nieuwe Laptop ( HP Compaq 8510P ) begon de ellende bij Online, of beter gezegt OFFLINE.

Het begon echt op te vallen dat youtube en hotmail wel erg lang deden om te laden en downloaden ging steeds langzamer.
Ik heb van alles geprobeerd, zowel draadloos als bekabeld rechtstreeks op het modem ( (Thomson ST706) en via de router zelf, maar niks hielp.
Na een tijdje ben ik verschillende speedtest via internet gaan uitvoeren, en daar uit bleek dat ik een snelheid haalde die rond de 7mbs ligt.
Online gebeld, en die melden mij nu al weken dat er niks aan de hand is, ze hebben een lijnmeting uitgevoerd en daaruit blijkt dat mijn modem gewoon "intraint" op 9,4mbs, en dat is gewoon goed gezien het feit dat ik 3,4km van de centrale af woon.

Jammer van Online, want ik heb alles laten aansluiten door iemand die werkzaam is voor KPN en oa glasvezel aanlegt. Diegene heeft toegang tot bijvoorbeeld de wijkcentrale, adsl gegevens en in principe alles wat van knp is. Hij belt tijdens zijn werk met de technische dienst van KPN ( waar de normale consument al nooit contact mee krijgt ) en daaruit bleek dat van centrale tot onder mijn meterkast de afstand rond de 2377meter ligt. Das toch een aardig verschil.

Dit weer doorgespeeld naar Online, maar die houdt voet bij stuk. Ik een klacht via de mail gestuurd met screenshots van verschillende speedtesten waaruit allemaal blijkt dat ik zelfs nog onder de 9,4 zit, maar Online houdt voet bij stuk, 9,4 is wat u haald en dat is normaal.

Dit is wat mijn modem aangeeft: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 9.189

Niemand van Online heeft een verklaring voor het feit dat als ik zelf metingen doe, een verbinding van ongeveer 7mbs heb.

Ik gebruik nu al een week het programmatje NURIA, wat door KPN adsl zelf wordt aangeraden om je snelheid te meten.
Online heb ik inmiddels in gebreke gesteld, gezien het feit dat ik A, niet de fatsoenlijke snelheid haal, en B ik een overeenkomst ben aangegaan met hun omdat hun eigen online "speedmeter" aangaf dat ik tussen de 10 en 14 mbs kon halen, en niet 7. En zelfs daar wordt op gereageerd dat alles naar behoren is volgens hun.

Ik heb niet al te veel verstand van modem en router instellingen etc, maar ik weet wel dat er iets goed mis is bij Online en hun bedrijfsvoering.
Je zegt het zelf al ik haal 9 mbit en geen 7, daarnaast de kabel in de grond kan die lengte hebben en Online kan ook gewoon de afstand meten. Nu is het wel zo dat die meting gedaan wordt aan de hand van de kwaliteit van de kabel. Diezelfde monteur kan jou denk ik ook goed voorlichting geven over lassen in kabels die kpn maakt ipv ze te vervangen. Die lassen zorgen ervoor dat de afstand/snelheid verhouding over adsl drastisch verslechterd. Dus ipv je pijlen op Online te richten moet je maar eens kritisch naar hem doorvragen. Ben benieuwd naar je antwoord daarin. Laat hem tegelijkertijd even kijken in de kpn dbase wat mensen in de omgeving halen met kpn (kan hij ats voor gebruiken). Als dat drastisch afwijkt van wat jij haalt en zij hebben een 10db profiel dan is er aanleiding om concreet te gaan kijken.

Verwijderd

Hoe zit dat bij online, ik heb geen veiligheidspakket maar schrijven wel 4 euro elke maand af. En het mooie is dat ze vanaf januari al 4 euro afschrijven terwijl mijn abonnement pas 15 feb ingaat. Wat kan ik hieraan doen?

• pakoe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2021
Een email naar de klantenservice schrijven, Is een voorkomend probleem gaan ze weer verbeteren in de andere facturen.

• troyce
Mgear schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:13:
[...]

Je zegt het zelf al ik haal 9 mbit en geen 7, daarnaast de kabel in de grond kan die lengte hebben en Online kan ook gewoon de afstand meten. Nu is het wel zo dat die meting gedaan wordt aan de hand van de kwaliteit van de kabel. Diezelfde monteur kan jou denk ik ook goed voorlichting geven over lassen in kabels die kpn maakt ipv ze te vervangen. Die lassen zorgen ervoor dat de afstand/snelheid verhouding over adsl drastisch verslechterd. Dus ipv je pijlen op Online te richten moet je maar eens kritisch naar hem doorvragen. Ben benieuwd naar je antwoord daarin. Laat hem tegelijkertijd even kijken in de kpn dbase wat mensen in de omgeving halen met kpn (kan hij ats voor gebruiken). Als dat drastisch afwijkt van wat jij haalt en zij hebben een 10db profiel dan is er aanleiding om concreet te gaan kijken.
Ik zal het vanavond even aan hem vragen idd. Wel is al duidelijk dat in mijn blok mensen met ADSL van andere providers wel degelijk hogere snelheden halen. Mijn jurist heeft vanmiddag conctact opgenomen met Online, en daarbij werden er opeens wel andere dingen vermeld dan dat ze klanten wijs maken.
Afstand van de lijn ondergronds bijvoorbeeld ( Online zit er bijna ruim 800 meter naast, maar elke week krabbelen ze wel een paar honderd meter terug ).
Na aandringen van een jurist besluit Online toch maar een monteur langs te sturen om hier een aantal metingen te verichten....... beetje vreemd dat ik het eerst 3x moet eisen via een in gebreke stelling en dan nog nee krijg te horen.

Los van het feit dat ik bepaalde dingen via iemand van KPN te horen krijg, heb ik helemaal niks met hun te maken; heb namelijk een contract bij Online, niet bij KPN. Dus ookal zou de fout wel bij KPN liggen, heb ik daar geen boodschap aan. Ik betaal voor Online/offline, dus zij dienen problemen te verhelpen. Hoe ze doen intresseerd me niet, als ze het maar doen.

• Mgear
troyce schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:13:
[...]

Ik zal het vanavond even aan hem vragen idd. Wel is al duidelijk dat in mijn blok mensen met ADSL van andere providers wel degelijk hogere snelheden halen. Mijn jurist heeft vanmiddag conctact opgenomen met Online, en daarbij werden er opeens wel andere dingen vermeld dan dat ze klanten wijs maken.
Afstand van de lijn ondergronds bijvoorbeeld ( Online zit er bijna ruim 800 meter naast, maar elke week krabbelen ze wel een paar honderd meter terug ).
Na aandringen van een jurist besluit Online toch maar een monteur langs te sturen om hier een aantal metingen te verichten....... beetje vreemd dat ik het eerst 3x moet eisen via een in gebreke stelling en dan nog nee krijg te horen.

Los van het feit dat ik bepaalde dingen via iemand van KPN te horen krijg, heb ik helemaal niks met hun te maken; heb namelijk een contract bij Online, niet bij KPN. Dus ookal zou de fout wel bij KPN liggen, heb ik daar geen boodschap aan. Ik betaal voor Online/offline, dus zij dienen problemen te verhelpen. Hoe ze doen intresseerd me niet, als ze het maar doen.
De beheerder in Nederland van het telefonie netwerk is kpn. Online en alle andere providers kunnen hier dus niets aan doen. 8mbit wordt gewoon nog steeds gezien als ondergrens. Wat is de snelheid die de postcodecheck aangeeft op de website?

• troyce
Mgear schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:26:
[...]

De beheerder in Nederland van het telefonie netwerk is kpn. Online en alle andere providers kunnen hier dus niets aan doen. 8mbit wordt gewoon nog steeds gezien als ondergrens. Wat is de snelheid die de postcodecheck aangeeft op de website?
De postcodecheck van Online gaf, voordat ik het contract had afgesloten, tussen 12-16 mbit aan.
Nu geeft ie aan bij huidige snelheid 6 of 7, indien ik overstap naar online :? 10 tot 14.

Mijn jurist heeft inmiddels afgedwongen dat er in ieder geval een monteur langs komt om bij mij thuis metingen te verichten en om te kijken of hier wat mis is. Jammer dat je daarvoor tegenwoordig ook al een jurist nodig hebt 8)7

• Mgear
troyce schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:20:
[...]

De postcodecheck van Online gaf, voordat ik het contract had afgesloten, tussen 12-16 mbit aan.
Nu geeft ie aan bij huidige snelheid 6 of 7, indien ik overstap naar online :? 10 tot 14.

Mijn jurist heeft inmiddels afgedwongen dat er in ieder geval een monteur langs komt om bij mij thuis metingen te verichten en om te kijken of hier wat mis is. Jammer dat je daarvoor tegenwoordig ook al een jurist nodig hebt 8)7
Alsof dat Online ook maar iets uitmaakt. Welke jurist mag dat dan wel zijn? Online is eerlijk en transparant veel kan er vaak niet gedaan worden. Wat me opvalt is is dat je alle mensen die proberen te helpen afvalt en aanwijst als online helpdeskmedewerker. Constructief ben je allerminst. Dat je hier een vete wil opstarten kan altijd maar is wat zonde van de tijd van goedwillende mensen. Ik stel voor dat je je vete met Online uitvecht inplaats van hier continue je gal te spuwen. Vooral als je dat anoniem zonder open vizier doet in tegenstelling tot veel wel en goed willenden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mgear op 11-02-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
EDIT: Andere weg gekozen m.b.t. klacht moderatie.

[ Voor 133% gewijzigd door Megalodon_67 op 12-02-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyce
Mgear schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:54:
[...]

Alsof dat Online ook maar iets uitmaakt. Welke jurist mag dat dan wel zijn? Online is eerlijk en transparant veel kan er vaak niet gedaan worden. Wat me opvalt is is dat je alle mensen die proberen te helpen afvalt en aanwijst als online helpdeskmedewerker. Constructief ben je allerminst. Dat je hier een vete wil opstarten kan altijd maar is wat zonde van de tijd van goedwillende mensen. Ik stel voor dat je je vete met Online uitvecht inplaats van hier continue je gal te spuwen. Vooral als je dat anoniem zonder open vizier doet in tegenstelling tot veel wel en goed willenden.
Sorry als je dat zo opvat, maar blijkbaar voel je je aangevallen. Ik zou inderdaad bijna het idee krijgen dat je een medewerker van Online bent ja.
Maar goed, ik voer hier geen Vete uit, jij komt met argumenten en daar reageer ik normaal op. En ik kan niet echt bepaald opmerken uit jouw antwoorden dat jij mij probeerd te "helpen". Excuses als ik dat mis heb, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wat betreft gal spuwen, ik kwam hier omdat ik misschien op deze manier er achter kon komen waar het aan kon liggen, blijkbaar kan dat niet, want jij kan er ook niet op antwoorden. En als Online zo eerlijk en transparant is, waarom staan verschillende forums dan vol met dezelfde klachten over dit bedrijf en waarom liggen er bijvoorbeeld tientallen aldanniet nog meer klachten bij Tros Radar, Kassa, de consumentenbond, Consuwijzer, Stichting Reclame Code Comissie, ARAG rechtsbijstand, DAS en nog anderen.
Deze topic heet: [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)
Dus ik geef mijn ervaring. Want dat staat er: ERVARING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
troyce schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:33:
[...]

Sorry als je dat zo opvat, maar blijkbaar voel je je aangevallen. Ik zou inderdaad bijna het idee krijgen dat je een medewerker van Online bent ja.
Maar goed, ik voer hier geen Vete uit, jij komt met argumenten en daar reageer ik normaal op. En ik kan niet echt bepaald opmerken uit jouw antwoorden dat jij mij probeerd te "helpen". Excuses als ik dat mis heb, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wat betreft gal spuwen, ik kwam hier omdat ik misschien op deze manier er achter kon komen waar het aan kon liggen, blijkbaar kan dat niet, want jij kan er ook niet op antwoorden. En als Online zo eerlijk en transparant is, waarom staan verschillende forums dan vol met dezelfde klachten over dit bedrijf en waarom liggen er bijvoorbeeld tientallen aldanniet nog meer klachten bij Tros Radar, Kassa, de consumentenbond, Consuwijzer, Stichting Reclame Code Comissie, ARAG rechtsbijstand, DAS en nog anderen.
Deze topic heet: [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)
Dus ik geef mijn ervaring. Want dat staat er: ERVARING.
Ervaringen mag je zeker alleen als je een grote broek aantrekt en stelt dat er geknepen wordt zonder enig bewijs mag je daar wel mee oppassen. Dat is namelijk een bijzonder grote aantijging. Wat ik meer bedoel is dat hier genoeg mensen maar wat roepen zonder enig technisch verstand of inzicht. Dat je dan een mooi praatje begint dat er onder dreiging van een jurist wel iets gebeurd vind ik stemmingmakerij mijns inziens. Klachten zullen altijd bij elk bedrijf voorkomen dus dat is niet het issue. Waar ik op doel is dat wat hier mensen ook schrijven wordt afgedaan als onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Beste Mgear, ik heb je reacties op troyce eens even bekeken en ook ik kan niet anders concluderen dan dat je voor Online werkt. Is dat een probleem? Nee. Is het een probleem als een anonieme Online medewerker klachten op een forum probeert te kleineren en downplayen? Het antwoord is luid en duidelijk JA.
Ik kan je reactie niet anders kwalificeren als aanvallend en afbrekend.
Je praat over helpen, je helpt hem nergens, wijs het mij eens aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 18-09 14:36
En wat is eigenlijk het probleem als hij voor Online zou werken? Mensen hier nemen een internetverbinding van Online af en het lijkt mij ook de bedoeling dat Online zijn klanten tevreden wilt houden. Geen enkel bedrijf jaagt doelbewust zijn klanten weg maar het steekt mij nogal tegen als mensen die hier posten eerst de helpdesk bellen, daar een antwoord krijgen en dat meteen afkraken. Het eeuwige gezeik met kabeltjes etc bv, de helpdesk vraagt dat niet voor niets. Vervolgens komen ze hier hun gal spuwen, krijgen ze EXACT hetzelfde antwoord en dan gaan ze ineens twijfelen, "ja, misschien dat dat wel helpt". Het bedrijf dat je internetverbinding levert wilt jou houden als tevreden klant. Ze zullen nooit jou verbinding gaan knijpen of jou tegenwerken. Daar is een helpdesk ook voor, behandel deze zoals jij ook behandelt wilt worden en dan verdwijnen de problemen als sneeuw voor de zon. Hier op een forum een beetje hardwerkende mensen die JOU verbinding goed willen laten lopen schiet je echt he-le-maal niets mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Troyce, heb je al een rondje buurt gemaakt? Aangezien bijna iedereen tegenwoordig snel adsl heeft en de hele buurt dezelfde centrale gebruikt dan kan je misschien kijken hoe snel al die modems intrainen. Als ik bij mij het ip van de speedtouch (een 546) intyp in een browser staat het gelijk voor m'n neus: 1019 / 15547 resp. up/down. Ik had eerst een livebox (die ook ongeveer op die snelheid intrainde) maar iemand had de speedtouch nog over.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:19:
Beste Mgear, ik heb je reacties op troyce eens even bekeken en ook ik kan niet anders concluderen dan dat je voor Online werkt. Is dat een probleem? Nee. Is het een probleem als een anonieme Online medewerker klachten op een forum probeert te kleineren en downplayen? Het antwoord is luid en duidelijk JA.
Ik kan je reactie niet anders kwalificeren als aanvallend en afbrekend.
Je praat over helpen, je helpt hem nergens, wijs het mij eens aan?
Hij geeft hem adviezen over waar het allemaal aan kan liggen B) , want afstand van de centrale zegt niks als je lijn vol corrosie zit, je isra punt los hangt en en je telefoonkabel 50 meter is en in een spoel gewikkeld is.

En er is niks mis met downplayen, immers er wordt altijd uitbundig en overdreven gereageerd door mensen. Maar het ligt er maar net aan welk persoon je aan de lijn krijgt, dat je jurist nu net de goede aan de lijn krijgt is gewoon puur toeval.
Tevens krijgt hij op de site een Advies snelheid wat nergens een garantie van is, je adsl is tot 20 mbit maar kan ook 4 zijn. Als je jurist dat niet verteld heeft is die je een poot aan het uitdraaien. :)
Heel het ATM/ADSL is gewoon afhankelijk van "the last mile" van het koper in de grond en het hoe het thuis aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Ik overweeg overstappen van KPN IPB naar Online & Bellen. 20mb haal ik hier niet, ik denk max 12mb... het modem traint zelf in op de max snelheid of heb ik kans op een klapperlijn? Krijg ik een statisch of dynamisch IP-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
ivo-nl schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:57:
Ik overweeg overstappen van KPN IPB naar Online & Bellen. 20mb haal ik hier niet, ik denk max 12mb... het modem traint zelf in op de max snelheid of heb ik kans op een klapperlijn? Krijg ik een statisch of dynamisch IP-adres?
Je krijgt een Static DHCP :) ik heb in mijn 5 jaar dat ik klant ben geen nieuw ipgehad, en toch al meerdere routers van online versleten. Ze zijn natuurlijk wel vrij jou ip te wijzigen. Een klapperlijn kan je nooit echt van te voren weten, dat hangt van meerdere factoren af.

Zijn er nog mensen die een Thompson ST712 hebben die ook geen poorten kunnen forwarden?

Ik ga anders denk ik online in gebreke stellen, omdat het momenteel niet lukt met mijn modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
ivo-nl schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:57:
Je kunt de snelheidstest op de site van Online doen. Ook kun je wat zoeken op internet op welke wijkcentrale je zal komen en dan een schatting maken van de afstand of even bij buren informeren zoals geopperd. Je IP adres is dynamisch maar in de praktijk zul je hetzelfde IP adres houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@Lucky, dat het niet wilt lukken is nogal algemeen omschreven. Moet gewoon mogelijk zijn. Kijk anders eens op online.gebruikers.eu, staat wat meer gedetailleerde info oa ook over de 712 en forwarden bij de 712/706.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Oppie schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:11:
@Lucky, dat het niet wilt lukken is nogal algemeen omschreven. Moet gewoon mogelijk zijn. Kijk anders eens op online.gebruikers.eu, staat wat meer gedetailleerde info oa ook over de 712 en forwarden bij de 712/706.
Er staan al eerdere posts over, meerdere keren gereset en meerdere mogelijke configuraties gemaakt mbt portforwarding. Hij maakt ze aan en ziet ze, echter er kan geen connectie gemaakt worden op de poorten.

Op dat forum staat niet veel boeiends en de vorige keer dat ik keek stond er 1 topic, dit is inmiddels gewijzigd en zie verschillende dingen dat het niet werkt. sommige zijn user issues maar andere lijken ook daadwerkelijk router issue's er waren zover ik weet ook meerdere mensen die het probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Klopt het dat Online gebruik maakt van het BBNED-netwerk? Zit daar nog verschil tov KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
ivo-nl schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:06:
Klopt het dat Online gebruik maakt van het BBNED-netwerk? Zit daar nog verschil tov KPN?
Nee, Online heeft een eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Bwahahahaha, al 1,5 maand niet echt meer naar mijn router gekeken, er is een nieuwe firmware update en het werkt. Eindelijk... moest me even boos maken, maar alles is nu opgelost :)

@ hieronder UPNP is slecht, hij opent inderdaad zomaar de poorten, maar wil je dat ook. ik wil niet dat als ik een virus heb dat al mijn infomatie naar buiten wordt gesluist. En mijn pc met cybermisdaad meedoet. met upnp kan dat zomaar.

[ Voor 39% gewijzigd door LuckY op 14-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
UPnP werkt goed op de 712/706 en opent netjes de poorten voor div games/bittorrent.
Pagina: 1 ... 3 ... 39 Laatste