Virtuele PC als PS3Server streaming naar ander IP Range

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Ik heb een probleem

Mijn netwerk ziet er als volgt uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.raymondsmits.com/images/forum/netwerktekening.bmp

Op de Virtuele XP PC heb ik PS3Server geinstalleerd. Hiermee kan ik MP3's en films streamen naar mijn Playstation 3.

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb in de ISA 2006 server de poort van de PS3SERVER vrijgegeven, en als ik de Playstation 3 op het Accesspoint aansluit (bekabeld) kan mijn Playstation 3 de PS3SERVER ook zonder problemen vinden. Echter wil ik mijn Playstation 3 niet in het DOMEIN hebben, en dus ook nier in de 192.168.30.* range, aangezien ik dan met gamen vaak problemen krijg met Online gamen ivm de poorten die deze games gebruiken. De PS3 is daarom direct op de router aangesloten.

Echter kan mijn Playstation 3 dan niet de PS3Server vinden. Ik kan vanuit de PS3SERVER wel pingen naar de Playstation. Poort in de ISA Server is ook geen probleem, aangezien hij via het Accesspoint ook de PS3SERVER kan vinden. Tevens zie ik in de ISA logs geen foutmeldingen terugkomen mbt de PS3SERVER poort. (TCP 5001)

Ik was aan het denken om deze rule toe te voegen aan de PS3SERVER
Route add 192.168.1.0 mask 255.255.255.0 192.168.30.1 –p

Echter heb ik geen idee of dit het dan oplost, en daarom ook eerst even advies of ik dan wel juist denk.

[ Voor 10% gewijzigd door Raikkonen_WC op 07-02-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30

Kabouterplop01

chown -R me base:all

kun je em pingen? zo ja dan is een route toevoegen niet nodig. Je ISA is denk ik de default gateway voor .30 subnet. dan zou je eerder daar de route toe moeten voegen. (echter dit is een directly connected subnet; je moet eerder je ISA toestemming geven om de streaming port te publishen, en dat heb je dus reeds gedaan)
Als je playstation met een tracert probeert te bereiken wat zie je dan?
Het is nu een beetje á la DMZ
Aangezien je wel de PS3 server en de PS3 kunt bereiken binne het domein en niet buiten zou ik het in de ISA gaan zoeken. Dat is het component wat je ertussen "plaatst".

[ Voor 24% gewijzigd door Kabouterplop01 op 07-02-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Kabouterplop01 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:48:
kun je em pingen? zo ja dan is een route toevoegen niet nodig. Je ISA is denk ik de default gateway voor .30 subnet. dan zou je eerder daar de route toe moeten voegen. (echter dit is een directly connected subnet; je moet eerder je ISA toestemming geven om de streaming port te publishen, en dat heb je dus reeds gedaan)
Als je playstation met een tracert probeert te bereiken wat zie je dan?
Het is nu een beetje á la DMZ
Als ik een tracert doe, krijg ik het volgende:
1 <1 ms <1ms <1ms rsict-isa01.rs-ict.local [192.168.30.1]
2 <1 ms <1ms <1ms 192.168.1.10

In de ISA heb ik die poort nu ook even gezet van ANYWHERE to ANYWHERE, ook dat heeft geen nu

IP range 192.168.1.0 - 192.168.1.255 anders eens toevoegen aan de isa als local?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je moet je router vertellen dat hij de 30 range kan vinden via de ISA bak, je PS3 zal namelijk al zijn verkeer naar de router sturen, en die stuurt alles door, dus ook de 30 range naar zijn default route, je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Kippenijzer schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:01:
Je moet je router vertellen dat hij de 30 range kan vinden via de ISA bak, je PS3 zal namelijk al zijn verkeer naar de router sturen, en die stuurt alles door, dus ook de 30 range naar zijn default route, je ISP.
dat denk ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Dat klinkt goed, echter heb ik van tevoren een SBS2003 server gehad, die zit in de tekening dan in de plaats van de ISA server. Op de SBS stond toendertijd de PS3 server geinstalleerd. Deze had hetzelfde wan en lan ip adres.

Echter bedenkt ik me onder het typen, doordat het programma op de SBS stond, communiceerde hij met de WAN netwerkkaart, die dus ook in de range ligt van de Playstation. Dat is dan logisch dat de PS3 hem dan vond.

Dus ik moet nu dan even uitzoeken hoe ik de router (wanadoo/orange Livebox) zo kan instellen dat het verkeer over poort 5001 van 192.168.1.10(playstation) naar 192.168.10.12 gestuurd moet worden. In de isa vervolgens dan aangeven dat het verkeer over die poort richting de PS3server moet.

EDIT
Heb even wat gegoogled, maar kan hier niks over vinden. Iemand een ervaring hiermee met een livebox?

[ Voor 28% gewijzigd door Raikkonen_WC op 07-02-2010 15:10 ]

Pagina: 1