Jpjedi schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:48:
Ik kom zelfs helemaal niet in de configuratie. zouden geen templates beschikbaar zijn.
Op internet lees ik veel ellende met het inloggen en die zouden enkel op te lossen zijn door een firmware upgrade. Waarom verstrekt tele2 modems die maar half werken? Voor een firmware upgrade zal ik toch eens moeten gaan zitten en hopen dat ik nog internet heb na het flashen. Ik kan dus geen beveiliging op de wifi zetten maar eigenlijk wil ik de wifi helemaal uit zetten omdat ik een betere router heb met wifi. Denk dat ik gewoon de antenne er maar af ga slopen.
Gewoon fokking inloggen, hoe moeilijk kan het zijn. Met de tele2 inlog gegevens kan ik weinig instellen en met de thomson inlog Administrator + blanco kom ik er helemaal niet in, zelfs niet via telnet.
drama dus!
Ik heb alleen een recovery CD... is dat wat jullie bedoelen met de upgradewizzard? Heeft anders iemand een link van die upgradewizzard? edit: gevonden op speedtouch.nl
Maar krijg de kernelmodus melding helemaal niet. Hij vraagt na een paar minuten weer vrolijk naar het mysterische paswoord.

Heb je nauwkeurig mijn stappenplan gevolgd ?
Je moet dus niet de wizard van de CD starten, maar eerst moet je
hier de nieuwste firmware voor je router vandaan halen.
Welk model heb je, overigens ?
Dan volg je gewoon mijn stappenplan, het werkt schitterend, heb het zelf al meerdere keren gebruikt, op verschillende Thomson routers, ook eentje met firmware van Belgacom.
Hier dus bijgewerkt stappenplan:
1. Download de nieuwste firmware van de nederlandse
SpeedTouch site.
2. Zorg dat je SpeedTouch dmv. Ethernet (UTP) verbonden is, USB gaat niet.
3. Geef de computer een vast IP adres, anders werkt het niet.
4. Start modemupgradewizard, en laat het de router detecteren.
5. Reset de router en houd de resetknop ingedrukt, tot het powerlampje rood is.
6. Druk (reset nog steeds ingedrukt) op Vorige.
7. Als alles goed gaat, geeft de wizard een melding "Router in kernelmodus" ofzoiets
8. Houd de Reset knop nog steeds ingedrukt, en start het flashen.
9. Als hij bezig is mag je de reset knop loslaten.
10. Nu zou alles klaar moeten zijn, vergeet niet het IP adres terug op "automatisch" te zetten.
11. Be the admin of your own router
Opmerking: Als je onder Vista of Windows 7 werkt, kan je de upgradewizard best als admin draaien.
Succes alleszinds !!
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.