De meeste mensen in mijn blok hebben internet via de kabel, maar de mensen die ik spreek die wel ADSL hebben, hebben bijna allemaal een snellere verbinding dan ik.haarbal schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:59:
Troyce, heb je al een rondje buurt gemaakt? Aangezien bijna iedereen tegenwoordig snel adsl heeft en de hele buurt dezelfde centrale gebruikt dan kan je misschien kijken hoe snel al die modems intrainen. Als ik bij mij het ip van de speedtouch (een 546) intyp in een browser staat het gelijk voor m'n neus: 1019 / 15547 resp. up/down. Ik had eerst een livebox (die ook ongeveer op die snelheid intrainde) maar iemand had de speedtouch nog over.
Sterker nog, iemand die 300 meter verder van de centrale afwoont, in een flat, heeft een verbinding van bijna 12mb met het zelfde abo als ik.
Aan de Isra kan het niet liggen, alles is geinstaleerd door een monteur. De straatkast ( of hoe dat ook heet ) staat 5 meter van mijn voordeur af en is pas vervangen. ( waarschijnlijk glasvezel doorgetrokken, aangezien ik op mijn adres glasvezel kan krijgen, maar wel over koper ).
Dit geeft mijn modem op dit moment aan: DSL-verbinding
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 2:02:46
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 9.227
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 56,82 / 34,92
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 34,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 10,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.232 / 23.767
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.232 / 53
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 48
Vandaag is de verbinding al 4x zomaar verbroken.
Sinds 3 dagen gaat internet af en toe echt heel erg langzaam, en als ik de gemiddelde snelheid meet via Nuria, Iping of de speedtest van bbned, kom ik niet hoger uit dan 7mb, met moeite. Overdag ligt de snelheid tussen de 3 en 5 mb.
Kan niet zo zijn dat alle speedtesten er allemaal naast zitten en zo onbetrouwbaar zijn
[ Voor 8% gewijzigd door troyce op 15-02-2010 00:48 ]