Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyce
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-11-2011
haarbal schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:59:
Troyce, heb je al een rondje buurt gemaakt? Aangezien bijna iedereen tegenwoordig snel adsl heeft en de hele buurt dezelfde centrale gebruikt dan kan je misschien kijken hoe snel al die modems intrainen. Als ik bij mij het ip van de speedtouch (een 546) intyp in een browser staat het gelijk voor m'n neus: 1019 / 15547 resp. up/down. Ik had eerst een livebox (die ook ongeveer op die snelheid intrainde) maar iemand had de speedtouch nog over.
De meeste mensen in mijn blok hebben internet via de kabel, maar de mensen die ik spreek die wel ADSL hebben, hebben bijna allemaal een snellere verbinding dan ik.
Sterker nog, iemand die 300 meter verder van de centrale afwoont, in een flat, heeft een verbinding van bijna 12mb met het zelfde abo als ik.

Aan de Isra kan het niet liggen, alles is geinstaleerd door een monteur. De straatkast ( of hoe dat ook heet ) staat 5 meter van mijn voordeur af en is pas vervangen. ( waarschijnlijk glasvezel doorgetrokken, aangezien ik op mijn adres glasvezel kan krijgen, maar wel over koper ).

Dit geeft mijn modem op dit moment aan: DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 2:02:46

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 9.227

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 56,82 / 34,92

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 34,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 10,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.232 / 23.767

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.232 / 53

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 48

Vandaag is de verbinding al 4x zomaar verbroken.
Sinds 3 dagen gaat internet af en toe echt heel erg langzaam, en als ik de gemiddelde snelheid meet via Nuria, Iping of de speedtest van bbned, kom ik niet hoger uit dan 7mb, met moeite. Overdag ligt de snelheid tussen de 3 en 5 mb.
Kan niet zo zijn dat alle speedtesten er allemaal naast zitten en zo onbetrouwbaar zijn :?

[ Voor 8% gewijzigd door troyce op 15-02-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je hebt in 2 uur tijd meer dan 4,2 miljard CRC en FEC fouten geregistreerd. Valt jou dat niet op?
Dus, defecte router of ergens is de bekabeling niet in orde.
Straatkast, wijkkast, nummercentrale of bij je thuis, kies maar eentje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
cornfed99111 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 01:08:
Je hebt in 2 uur tijd meer dan 4,2 miljard CRC en FEC fouten geregistreerd. Valt jou dat niet op?
Dus, defecte router of ergens is de bekabeling niet in orde.
Straatkast, wijkkast, nummercentrale of bij je thuis, kies maar eentje uit.
dat is een foutje in de nieuwste FW voor de ST706, geeft hij bij mij ook aan.
Zijn eigenlijk gewoon 0 fouten.
Probleem is bekend bij Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyce
TifKag schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:31:
[...]

dat is een foutje in de nieuwste FW voor de ST706, geeft hij bij mij ook aan.
Zijn eigenlijk gewoon 0 fouten.
Probleem is bekend bij Online
Hmm,
appart!!!!
Ik had de klantenservice vanmiddag aan de lijn, en de desbetreffende medewerker wist niet waar ik het over had. Nadat 3x de verbinding werd verbroken had ik iemand aan de lijn die niks kon opmerken maar hier ook niks over kon vertellen. Ik denk dat hij er ook niet bijsterveel over wist.
Hij liet mij een bin bestand downloaden van ftp://ftp.online.nl/pub/test , aan de hand daarvan moest ik de snelheid doorgeven. Bleek gigantisch te schommelen, tussen de 400kb en 800kb. Uit eindelijk was het gemiddelde 800kb, dat was volgens hem prima want dat was gewoon een 8mb verbinding.
Van de 9,2 dat mijn modem intraint, naar de 8mb die ik maximaal haal, was volgens hem normaal dat ik een verlies had van 1,2mb op de modem.
Dat snap ik niet helemaal, als ik mijn laptop rechtstreeks op het modem plaats met een internetkabel van 30 centimeter, dan hoor ik toch gewoon 9,2 te halen??? Niet dat ik dat haal want als ik kijk wat ik de afgelopen 3 dagen haal, schommeld dat tussen de 3 en de 7mb, met incidenteel 8mb als piek.

Ben het spoor echt bijster nu 8)7
Helemaal nu de "speedmeter" van online zelf 3mb als huidige snelheid aangeeft!

BTW, ik schijn een "fiber to the curb" verbinding te hebben. Glasvezel van de wijkcentrale tot de straatkast (2077 meter ondergronds) en koper tussen de nieuwe straatkast en mijn huis ( 5 meter ).

[ Voor 8% gewijzigd door troyce op 15-02-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20

je geeft zelf aan dat je op 2377 meter van de wijkcentrale afzit je modem geeft echter aan dat je op 2700 meter van de wijkcentrale afzit.

Dit kan dus betekenen dat de kabel in de grond gewoon ergens brak is, het kan ook zijn dat er toch iets niet goed is aangesloten in je meterkast of je modem is gewoon defect.

Dat snap ik niet helemaal, als ik mijn laptop rechtstreeks op het modem plaats met een internetkabel van 30 centimeter,dan hoor ik toch gewoon 9,2 te halen

Uit deze opmerking kan ik halen dat je niet zo heel veel verstand hebt van netwerken 8)7. Geeft niet: een utp(netwerkkabel) kan max 100m zijn zonder snelheidsverlies. het enige wat negatieve gevolgen heeft voor je verbinding is de afstand tussen isra <-> modem. Deze moet zo kort mogelijk zijn.

Met adsl heb je altijd te maken met wat extra verlies. (9.2/10)*8= jou snelheid.

Dit alles neemt niet weg dat je verbinding gewoon instabiel is! Als je echt zeker bent van je aansluitsituatie bel online op en geef de volgende punten aan:
Isra<->modem = niet langer dan 2m
Demping is aan de hoge kant: 34DB
De vele fouten in 1 dag bij FEC/CRC

Misschien dat online je doorverbind met de technische dienst en dat hun je dan een nieuw modem kunnen versturen dan wel een kpnmonteur aangaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyce
Dewaterweg schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:27:

je geeft zelf aan dat je op 2377 meter van de wijkcentrale afzit je modem geeft echter aan dat je op 2700 meter van de wijkcentrale afzit.

Dit kan dus betekenen dat de kabel in de grond gewoon ergens brak is, het kan ook zijn dat er toch iets niet goed is aangesloten in je meterkast of je modem is gewoon defect.

Dat snap ik niet helemaal, als ik mijn laptop rechtstreeks op het modem plaats met een internetkabel van 30 centimeter,dan hoor ik toch gewoon 9,2 te halen

Uit deze opmerking kan ik halen dat je niet zo heel veel verstand hebt van netwerken 8)7. Geeft niet: een utp(netwerkkabel) kan max 100m zijn zonder snelheidsverlies. het enige wat negatieve gevolgen heeft voor je verbinding is de afstand tussen isra <-> modem. Deze moet zo kort mogelijk zijn.

Met adsl heb je altijd te maken met wat extra verlies. (9.2/10)*8= jou snelheid.

Dit alles neemt niet weg dat je verbinding gewoon instabiel is! Als je echt zeker bent van je aansluitsituatie bel online op en geef de volgende punten aan:
Isra<->modem = niet langer dan 2m
Demping is aan de hoge kant: 34DB
De vele fouten in 1 dag bij FEC/CRC

Misschien dat online je doorverbind met de technische dienst en dat hun je dan een nieuw modem kunnen versturen dan wel een kpnmonteur aangaan sturen.
Dankje! Dit bevestigt wel wat iedereen in mijn omgeving ook zegt.
Ik heb al deze gegevens vanmiddag nog 3x doorgegeven aan Online, maar volgens hun is alles ok.
Online wil hier gewoon niks aan doen. Geen nieuwe modem, geen monteur, helemaal niks.
Het kan ook niet aan het ISRA liggen; er zit een nieuwe kabel tussen tot het modem, en die is nog geen 10cm. Alles is aangelegt door een maat van mij die zelf monteur is bij KPN, heeft alles nagekeken en dat klopte ook gewoon. Het enige wat hij nog kan/mag doen is de lasdop/isra zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
troyce schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:47:
[...]

Dankje! Dit bevestigt wel wat iedereen in mijn omgeving ook zegt.
Ik heb al deze gegevens vanmiddag nog 3x doorgegeven aan Online, maar volgens hun is alles ok.
Online wil hier gewoon niks aan doen. Geen nieuwe modem, geen monteur, helemaal niks.
Het kan ook niet aan het ISRA liggen; er zit een nieuwe kabel tussen tot het modem, en die is nog geen 10cm. Alles is aangelegt door een maat van mij die zelf monteur is bij KPN, heeft alles nagekeken en dat klopte ook gewoon. Het enige wat hij nog kan/mag doen is de lasdop/isra zelf vervangen.
Kan die vriend geen tests doen vanuit de centrale/wijkverdeler en thuis? als hij dat kan je via hem uitsluiten dat het aan de kabel ligt. Wat dus rest voor Online is of een nieuw modem of een duo (kpn/online monteur). Indien ze telefonisch niet meewerken dan een klachtenbrief schrijven met bewijs van de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Er kan simpelweg een test gedaan worden door te kijken wat de afstand tot centrale is en of dat overeenkomt met de haalbare snelheid. Ook kunnen ze vast wel even op je postcode zoeken en zien wat iemand anders in de straat voor snelheid heeft. Als dat allemaal overeenkomt met wat jij ook haalt dan zul je daar bij neer moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyce
Dewaterweg schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:50:
[...]

Kan die vriend geen tests doen vanuit de centrale/wijkverdeler en thuis? als hij dat kan je via hem uitsluiten dat het aan de kabel ligt. Wat dus rest voor Online is of een nieuw modem of een duo (kpn/online monteur). Indien ze telefonisch niet meewerken dan een klachtenbrief schrijven met bewijs van de monteur.
Hij heeft wel toegang tot de centrale/wijkverdeler, mits hij daar een opdracht voor heeft. Zoniet, kan ie zn baan kwijt raken, aangezien hij voor een uitvoerend bedrijf werkt wat KPN inhuurt.
Ik heb Online al officieel ingebreke gesteld, doen ze niks mee. Ik heb op papier van ze staan dat zij weigeren een monteur langs te sturen.

Ik heb dat totaalpakket inclusief hdtv van Canal Digitaal afgesloten. Nou kan CD mij geen goed werkende decoder aanbieden, dus mijn contract bij hun wordt binnenkort ontbonden. Achteraf blijkt dat ookal heb ik een totaalpakket, 2 verschillende contract heb. ( Online en CD ).
Omdat ik geen trek heb om nog anderhalf jaar vast te zitten aan Online en een instabiele internetverbinding, heb ik gekozen om dit verder door mijn jurist te laten uitzoeken.
Alle brieven,mailtjes, snelheids en modem rapporten en screenshots van alle speedtesten zijn inmiddels in het bezit van mijn jurist, die hier verder mee gaat om mijn contract te laten ontbinden.

@ Oppie: Wat betreft de afstand tot de wijkcentrale, ik heb 2 brieven en een email, waarin ze verschillende afstanden geven. Standaard 3,4km, 3040meter en als laatste 3088meter.
bbned postcodecheck geeft 2377meter aan. En als ik KPN zelf bel, kom ik idd op ongeveer 2700meter uit.
In alle gevallen klopt het niet wat Online beweerd.

[ Voor 4% gewijzigd door troyce op 15-02-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag online en ik kom helaas niet hoger dan 35 Kb. Terwijl dit in de ochtend toen ik deed testen 800 Kb was. Hieronder zijn de gegevens:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 281 / 3.230

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 18,40 / 78,08

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 47,5 / 48,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,5 / 6,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB /

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Foutseconden (lokaal/extern): 90 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.580.738

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 49 / 167

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 269 / 148

Klopt er iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:08:
Ik heb sinds vandaag online en ik kom helaas niet hoger dan 35 Kb. Terwijl dit in de ochtend toen ik deed testen 800 Kb was. Hieronder zijn de gegevens:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 281 / 3.230

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 18,40 / 78,08

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 47,5 / 48,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,5 / 6,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB /

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Foutseconden (lokaal/extern): 90 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.580.738

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 49 / 167

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 269 / 148

Klopt er iets niet?
Aansluitsituatie controleer die nog een paar keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Haal nu 800 Kb. Maar bij het downloaden dan zakt die in na een bepaalde tijd en dit blijft terugkomen. Een soort interval.

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/652/newsleecher.jpg

Ik heb de adsl modem niet aangesloten aan het isra punt. Omdat dit geen verschil deed uitmaken in snelheid. Tevens een speedtest gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/718068271.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je pakt dan ook de brussel server en niet de AMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:52:
Je hebt gelijk. Haal nu 800 Kb. Maar bij het downloaden dan zakt die in na een bepaalde tijd en dit blijft terugkomen. Een soort interval.

[afbeelding]

Ik heb de adsl modem niet aangesloten aan het isra punt. Omdat dit geen verschil deed uitmaken in snelheid. Tevens een speedtest gedaan.
[afbeelding]
Volgens mij klopt er iets niet hoor! kan je de modem statics kopieeren en plakken. Hoever zit je van de centrale? weet je dat?

In je eerdere posts zag ik dat je demping wel heel hoog is. Ik zou als ik jou was toch nog even je aansluiting controleren! Isra controleren op oxidatie etc. En ja het klinkt cliche maar instabliteit wordt vaak veroorzaakt door de manier van aansluiten. Dus ik zou hem toch zo dicht mogelijk tegen het isra aansluiten.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zijn er meer mensen die het idee hebben dat sinds de livebox Upnp ondersteunt (dus laatste update), de intrain waarde lager zijn? Vroeger zat ik rond de 11000Kbps, dit is langzaam gezakt tot zo'n 7000Kbps.

Er staat nu versie: 3202_2601EC op

Dat zo dicht mogelijk op de ISRA aansluiten is gewoon pure onzin en een manier van consumentje pesten. Ikzelf heb hier vanaf de ISRA ronde telefoonkabel liggen(zo'n 15m) en vaker geprobeerd of de snelheid/stabiliteit beter was als ik hem dicht bij de ISRA aansloot en het maakte geen verschil.

[ Voor 45% gewijzigd door REDFISH op 18-02-2010 13:04 ]

• Dewaterweg
REDFISH schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:01:
Zijn er meer mensen die het idee hebben dat sinds de livebox Upnp ondersteunt (dus laatste update), de intrain waarde lager zijn? Vroeger zat ik rond de 11000Kbps, dit is langzaam gezakt tot zo'n 7000Kbps.

Er staat nu versie: 3202_2601EC op

Dat zo dicht mogelijk op de ISRA aansluiten is gewoon pure onzin en een manier van consumentje pesten. Ikzelf heb hier vanaf de ISRA ronde telefoonkabel liggen(zo'n 15m) en vaker geprobeerd of de snelheid/stabiliteit beter was als ik hem dicht bij de ISRA aansloot en het maakte geen verschil.
Dit is echt geen consumentje pesten. Dat het bij jou werkt wil niet zeggen dat het altijd goed werkt! ligt aan de manier van aansluiten soort kabel etc. Aangezien de consumentje daar vaak geen verstand van heeft is het niet zo gek dat providers verlangen om korte kabels te gebruiken rechtstreeks op het isra.

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Hebben jullie er ook last van dat sinds de firmware van de TG712 van 8.2.2.5 naar 8.2.4.B is gegaan het er nu niet bepaald beter op is geworden.

Vooral als ik utorrent aan heb staan valt er erg slecht nog naast te surfen. Soms moet je 5x op een linkje klikken voordat ie pakt. Soms is de verbinding in de browser gewoon helemaal weg voor een ±10tal seconden.

Heb ook al tig verschillende instellingen met utorrent geprobeerd. Allemaal zonder effect.
- Globaal aantal verbindingen van 40-300 (alles onder de 300 beperkt de werking vd torrents).
- Half opens van standaard 8 tot 200.
- Snelheidsbeperkingen vd up en download gevarieerd.
- Maakt ook niet uit of er met 800KBs of 50KBs gedl wordt (zwakke torrent vs sterke torrent, 8mbit verbinding).
- Win firewall staat uit poort is gewoon geforward, virusscanner uit gezet.

p.s. Heb gister uit frustratie maar m'n oude modem aangesloten (3com office connect) maja dan zit ik zonder telefoon maar valt er wel gewoon te surfen.

[ Voor 8% gewijzigd door endemion op 18-02-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00

vooghel

Cunning linguist

Soms snap ik Online niet helemaal. Gisterochtend belde ik de klantenservice (overigens meteen aan de beurt, niet in de wacht gestaan) om het telefonie-gedeelte van mijn abo op te zeggen. De medewerker die me hielp zei dat dat kon, en dat in dan naar het abo van €20 ging, van de €35 die ik nu betaal, maar dat de verlenging dan wel voor 2 jaar zou zijn. Ik vind dat best lang, en zei dat ik er nog even over wilde denken. Toen ik 's middags weer belde (weer direct geholpen) om het toch maar in orde te laten maken, vertelde de medewerker die me toen hielp dat er een verlenging van 12 maanden aan vast zat. Prima, een jaar minder dan wat me eerder verteld was :D.
Alleen ben ik nu benieuwd wie van de twee nu fout zat. Heeft de eerste me verkeerd voorgelicht, of heeft de tweede me een gevalletje 'vergissing van de provider in uw voordeel' opgeleverd?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
De eerste medewerker wilde je verlengen met 2jaar, dit is inderdaad niet nodig en ook een 1 jarig abonnement kan natuurlijk genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
vooghel schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:48:
Soms snap ik Online niet helemaal. Gisterochtend belde ik de klantenservice (overigens meteen aan de beurt, niet in de wacht gestaan) om het telefonie-gedeelte van mijn abo op te zeggen. De medewerker die me hielp zei dat dat kon, en dat in dan naar het abo van €20 ging, van de €35 die ik nu betaal, maar dat de verlenging dan wel voor 2 jaar zou zijn. Ik vind dat best lang, en zei dat ik er nog even over wilde denken. Toen ik 's middags weer belde (weer direct geholpen) om het toch maar in orde te laten maken, vertelde de medewerker die me toen hielp dat er een verlenging van 12 maanden aan vast zat. Prima, een jaar minder dan wat me eerder verteld was :D.
Alleen ben ik nu benieuwd wie van de twee nu fout zat. Heeft de eerste me verkeerd voorgelicht, of heeft de tweede me een gevalletje 'vergissing van de provider in uw voordeel' opgeleverd?
De eerste zat inderdaad fout, sinds dit jaar in een wet ingenomen dat je na een jaar een opzeg termijn heb van een maand.
Dus als je op de eerste ingegaan zou zijn, ben je nog steeds maar "verplicht" om een jaar te blijven.

@ Andros, ah thanks dat wist ik niet :) dacht dat het ook voor gehele contracten gelde.

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 21-02-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Ze zaten geen van beiden fout. De wet zegt niets over een contractduur, als Online jou een abonnement wilt verkopen voor twee jaar en jij gaat daar mee akkoord dan is dat gewoon legaal. De nieuwe wet gaat erover dat het contract niet meer stilzwijgend verlengd mag worden en NA de contractsperiode (of dit nu een jaar, twee jaar, tien jaar of tot sint Juttemis is) kun je opzeggen wanneer je wilt met een maand opzegtermijn. Online wilt jou blijkbaar graag twee jaar als klant houden, als je hier een leuke korting voor ontvangt is dat natuurlijk interessant. Blijkbaar had jij daar weinig trek in en dan pas komen ze met het voorstel voor een jaar. Uiteraard is het wel zo dat je bij een tweejarige verlenging meer kortingen krijgt, elkaar tegemoet komen is zo altijd interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Troyce, hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Andros schreef op zondag 21 februari 2010 @ 09:49:
Ze zaten geen van beiden fout. De wet zegt niets over een contractduur, als Online jou een abonnement wilt verkopen voor twee jaar en jij gaat daar mee akkoord dan is dat gewoon legaal.
Als een helpdeskmedewerker zegt of suggereert dat er een 2 jarig contract moet komen als telefonie wordt opgezegd is dat een leugen. Deze helpdeskmederker van Online zit dan wel degelijk fout. Het begint hier op dit Onlinetopic wel heel erg op te vallen hoe sommigen laakbaar gedrag proberen recht te praten. Het geeft wel weer inzicht in de diverse forumleden, dat dan weer wel.

EDIT:
Kijk en bedoel ik dus (zie hieronder), als je fouten van Online of haar helpdeskmedewerkers aan de kaak stelt zie je iedere keer weer dezelfden daar op inhakken. Ik vraag me af waarom Online mensen met zo weinig ervaring inzet op fora, het zal wel een kostenkwestie zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Megalodon_67 op 21-02-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Toch mooi hoe negatief sommige mensen keer op keer kunnen zijn, niets toevoegen en alleen de inhoudelijke reactie van anderen afkraken. Voegt een hele dimensie toe aan een forum, of het echt bijdraagt is een heel ander vraagstuk.

@Vooghel, het blijft een spel tussen consument en bedrijf. Beide hebben andere belangen. Een beetje tegenstribbelen of de zaak nogeens overdenken kan vaak geen kwaad, heeft bij jou ook resultaat opgeleverd..goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:11:
[...]

Als een helpdeskmedewerker zegt of suggereert dat er een 2 jarig contract moet komen als telefonie wordt opgezegd is dat een leugen. Deze helpdeskmederker van Online zit dan wel degelijk fout. Het begint hier op dit Onlinetopic wel heel erg op te vallen hoe sommigen laakbaar gedrag proberen recht te praten. Het geeft wel weer inzicht in de diverse forumleden, dat dan weer wel.
Als jij zulke problemen met online hebt dan heb ik 4 vragen :
  • Waarom zit je ernog?
  • Waarom wil je ze zo erg de grond in trappen?
  • Zou het mogelijk aan je zelf kunnen liggen dat je problemen hebt met online
  • Waarom blijf je hier alles verergeren als normale (niet online medewerkers als je dat denkt) het proberen te nuanceren en uit te leggen.
Als jij op de man kan spelen kan ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ LuckyY.
1 Ik heb geen problemen met Online.
2 Ik trap Online niet in de grond (wijs het me aan), ik stel me kritisch op maar dat wordt duidelijk niet gewaardeerd, ik veroordeel wel het gekleineer van haar medewerkers hier op het forum
3 Zie 1
4 Ik vererger niets, ik constateer louter

Ik kan er nog aan toe voegen dat hoe harder bepaalde formleden hun best doen om mij de mond te snoeren hoe meer repliek men van mij mag verwachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Megalodon_67 op 21-02-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Rustig rustig allemaal, geen geweld op een forum gebruiken naar elkaar >:)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 21:00

vooghel

Cunning linguist

Andros schreef op zondag 21 februari 2010 @ 09:49:
Ze zaten geen van beiden fout. De wet zegt niets over een contractduur, als Online jou een abonnement wilt verkopen voor twee jaar en jij gaat daar mee akkoord dan is dat gewoon legaal. De nieuwe wet gaat erover dat het contract niet meer stilzwijgend verlengd mag worden en NA de contractsperiode (of dit nu een jaar, twee jaar, tien jaar of tot sint Juttemis is) kun je opzeggen wanneer je wilt met een maand opzegtermijn. Online wilt jou blijkbaar graag twee jaar als klant houden, als je hier een leuke korting voor ontvangt is dat natuurlijk interessant. Blijkbaar had jij daar weinig trek in en dan pas komen ze met het voorstel voor een jaar. Uiteraard is het wel zo dat je bij een tweejarige verlenging meer kortingen krijgt, elkaar tegemoet komen is zo altijd interessant.
De eerste zei dat ik dan vast zou zitten aan een 2-jarig contract, het was geen aanbod ofzo maar een bewering. Maar goed, het is dus duidelijk; verlenging hoort maar met 1 jaar, goed om te weten.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
vooghel schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:19:
[...]

De eerste zei dat ik dan vast zou zitten aan een 2-jarig contract, het was geen aanbod ofzo maar een bewering. Maar goed, het is dus duidelijk; verlenging hoort maar met 1 jaar, goed om te weten.
Dat is onzin, bij een 2 jarig contract krijg je een aanbieding, net als mobiele telefonie abonnementen. Je kan zelf de keuze maken afhankelijk van het aanbod wat je krijgt. Mocht je dat niet willen vraag je naar een aanbieding voor 1 jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Laatst online: 21-08-2023
ik heb sinds jaren wanadoo/orange/online, maar sinds een aantal weken kamp ik met een probleem.
Ik speel regelmatig counterstrike source op de ukcs servers, en nu heb ik daar opeens een absurd hoge ping.

zie de trace log;
1,192.168.1.xxx,72ms,None,----
2,85.146.48.xxx,35ms,s55923001.adsl.wana,----
3,194.134.156.1,39ms,V768.dr3-asd6.nl.eu,----
4,194.134.161.61,40ms,PC27.cr1-asd6.nl.eu,----
5,194.134.161.102,40ms,PC18.er1-asd6.nl.eu,----
6,194.134.41.129,40ms,t-systems.cr1-asd6.,----
7,217.239.37.229,41ms,None,----
8,80.231.81.29,164ms,if-8-0.core2.AD1-Am,----
9,80.231.81.10,900ms,if-1-0.core1.B1D-Br,----
10,195.219.228.1,892ms,None,----
11,195.219.228.30,874ms,None,----
12,195.219.83.1,741ms,Vlan62.icore1.LDN-L,----
13,195.219.83.6,1080ms,ix-12-3.icore1.LDN-,----
14,----,Timeout,n/a,----
15,78.129.244.229,884ms,None,----

zou iemand aub ook eens 78.129.244.229 willen pingen / tracen of dit een "online" probleem is.
Andere spelers hebben er blijkbaar met andere providers geen last van......

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 09:35
Pingen naar 78.129.244.229 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=38 ms TTL=54
Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=35 ms TTL=54
Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=36 ms TTL=54
Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=35 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 78.129.244.229:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 35ms, Maximum = 38ms, Gemiddelde = 36ms

Bezig met het traceren van de route naar host-78-129-0-244.brutele.be [78.129.0.
244]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 20 ms 24 ms 19 ms 82-169-**-***.ip.telfort.nl [82.169.30.***]
3 27 ms 25 ms 24 ms ae10.524.ibr1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.240.64.3
3]
4 25 ms 24 ms 25 ms ae2.ams20.ip4.tinet.net [77.67.64.1]
5 26 ms 24 ms 24 ms xe-2-2-0.ams10.ip4.tinet.net [89.149.186.201]
6 26 ms 25 ms 25 ms xe-9-0-0.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.68.110.8
5]
7 26 ms 26 ms 25 ms ae-33-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.12
9]
8 29 ms 28 ms 29 ms ae-4-4.car2.Brussels1.Level3.net [4.69.136.253]

9 29 ms 28 ms 28 ms 212.3.237.50
10 31 ms 30 ms 30 ms 78.129.127.150
11 * * * Time-out bij opdracht.

Jep, een Online probleem ;)
Jammer, want stap binnekort ook over naar Online :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Traceren van de route naar 78.129.244.229 via maximaal 30 hops

1 91 ms 99 ms 98 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 20 ms 20 ms 21 ms ************.adsl.wanadoo.nl [85.146.**.*]
3 25 ms 24 ms 25 ms V764.dr3-asd6.nl.euro.net [194.134.154.249]
4 25 ms 25 ms 25 ms PC27.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.61]
5 25 ms 25 ms 25 ms PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
6 26 ms 26 ms 25 ms t-systems.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.41.129]

7 25 ms 25 ms 26 ms 217.239.37.229
8 26 ms 26 ms 26 ms if-8-0.core2.AD1-Amsterdam.as6453.net [80.231.81.29]
9 614 ms 685 ms 771 ms if-1-0.core1.B1D-Brusels.as6453.net [80.231.81.10]
10 861 ms 883 ms 983 ms 195.219.228.1
11 710 ms 784 ms 861 ms 195.219.228.30
12 579 ms 576 ms 630 ms Vlan1254.icore1.LDN-London.as6453.net [195.219.195.90]
13 1611 ms 1296 ms * ix-12-3.icore1.LDN-London.as6453.net [195.219.83.6]
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 826 ms 875 ms 928 ms 78.129.244.229

De trace is voltooid.

Pingen naar 78.129.244.229 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=954 ms TTL=54
Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=945 ms TTL=54
Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=825 ms TTL=54
Antwoord van 78.129.244.229: bytes=32 tijd=643 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 78.129.244.229:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 643ms, Maximum = 954ms, Gemiddelde = 841ms
Na Brussel gaat het verkeerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:27
ik heb dezelfde score als hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo allemaal,

ik heb een online abo (ADSL Extra) + Telefonie. Kan ik in plaats van de speedtouch 706 modem mijn eigen Fritbox modem 7170 gebruiken? heb ik geen problemen met de telefonie? zo nee, wat zijn de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ olandese.
Nee, zolang je Online telefonie wil gebruiken ontkom je niet aan hun 'dichtgetimmerde' modem. Misschien een goede reden om in de toekomst je eigen, onafhankelijke VOIP provider te kiezen, dan ben je 'baas in eigen modem'.

[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon_67 op 23-02-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
@megalodon_67,

dankjewel, helaas duidelijk. Dus als ik dan Wi-Fi en toch telefonie wil gebruiken moet ik mijn Fritzobx achter de speedtouch 706 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ben sinds een jaar of 3 klant bij Online. Altijd tevreden geweest, nooit klachten gehad.
Ik zit vandaag vanaf thuis te werken - doe ik heel af en toe - en merk vanmiddag ineens dat m'n internetsnelheid zwaaaaar afgenomen is.
Waar ik gisteren nog met gemak 1600 kilobyte per seconde binnenhaalde, blijkt nu 1172 kbit per seconde de limiet te zijn....
Dat is dus meer dan 10x langzamer... :?
M'n modem (Linksys WAG200G) al een keer of 10 opnieuw opgestart, en elke keer traint ie in op ~15000 kbps downstream.
Zie hieronder de huidige DSL status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
DSL Status:             Connected
DSL Modulation Mode:        ADSL2+
DSL Path Mode:          Interleaved
Downstream Rate:        15180 kbps
Upstream Rate:          800 kbps
Downstream Margin:      10 db
Upstream Margin:        10 db
Downstream Line Attenuation:    21 db
Upstream Line Attenuation:  4 db
Downstream Transmit Power:  12 db
Upstream Transmit Power:    22 db

Het zou volgens deze gegevens stukken sneller moeten gaan, maar m'n echte downsnelheid komt nauwelijks boven de 150 kilobyte per seconde....

Okay, ik heb in de afgelopen 4 weken ruim 900 GB verstookt (waarschijnljik meer dan gemiddeld dus), maar sinds wanneer wordt je dan zónder melding gecapped?
De helpdesk - die ik net braaf á 15 cent per minuut gebeld heb - repte daar ook met geen woord over, en gaf te kennen dat ik gewoon ruim 15 mbit zou moeten hebben, volgens wat zij konden zien in de wijkcentrale/ISRA punt.
Ze konden me overigens alleen verder helpen als ik hun crappy Livebox zou aansluiten, ipv de Linksys WAG200G.....en van dat ding ben ik de voeding kwijt. :(

Iemand soortgelijke ervaring gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat er iets mankeert aan je linksys modem. Probeer eens een vervanger of laat ze alsnog een livebox adapter opsturen zodat je kunt kijken of je met de livebox hetzelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
MarcelG schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:40:

Waar ik gisteren nog met gemak 1600 kilobyte per seconde binnenhaalde, blijkt nu 1172 kbit per seconde de limiet te zijn....
Dat is dus meer dan 10x langzamer... :?
M'n modem (Linksys WAG200G) al een keer of 10 opnieuw opgestart, en elke keer traint ie in op ~15000 kbps downstream.
Zie hieronder de huidige DSL status:
code:
1
2
3
4
5
DSL Status:             Connected
DSL Modulation Mode:        ADSL2+
DSL Path Mode:          Interleaved
Downstream Rate:        15180 kbps
Upstream Rate:          800 kbps

Iemand soortgelijke ervaring gehad?
Je modem trained nog wel in met 15180 kbps, dat betekend dat idd je nog zou moeten kunnen downloaden met die snelheid van rond de 1.6 mb, wat me opvalt is dat de upstream niet helemaal compleet is.. en als hij rond de 800 zit is er meestal sprake van een splitter voor de modem.. en dat betekend dat je ook nog niet de volle download snelheid haalt.

Verder kan je wel vragen naar een livebox adapter denk ik, al zeg je dat ie het niet meer doet! :p

Neem aan dat je het bekabeld probeerd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Laatst online: 19:21

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Oppie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:02:
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat er iets mankeert aan je linksys modem. Probeer eens een vervanger of laat ze alsnog een livebox adapter opsturen zodat je kunt kijken of je met de livebox hetzelfde probleem hebt.
Ik ga een Livebox power adapter opsnorren en 't daar eens mee proberen.
Wat ik apart vind is dat dit zo plotseling gebeurd....alsof er ergens een schakelaar is omgezet......
Als die linksys afgestorven zou zijn, dan verwacht ik dat ie 't helemaal niet meer zou doen, of gewoon slecht (dus dan wel en dan niet), maar niet ineens op <1200 kbps...

@Minaaj ; de intrain-waardes van 't modem hebben altijd rond de 15000-17000 downstream en 800-950 upstream gezeten, ook voor 2 uur vanmiddag toen ik dus nog gewoon met volle snelheid kon downloaden.

Alle snelheidsmetingen zijn overigens bedraad gedaan vanaf 3 machines, 2x Windows 7, 1x Windows XP. Allemaal identiek...

[ Voor 6% gewijzigd door MarcelG op 24-02-2010 23:07 ]

• Mgear
MarcelG schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:06:
[...]
Wat ik apart vind is dat dit zo plotseling gebeurd....alsof er ergens een schakelaar is omgezet......
Als die linksys afgestorven zou zijn, dan verwacht ik dat ie 't helemaal niet meer zou doen, of gewoon slecht (dus dan wel en dan niet), maar niet ineens op <1200 kbps...

@Minaaj ; de intrain-waardes van 't modem hebben altijd rond de 15000-17000 downstream en 800-950 upstream gezeten, ook voor 2 uur vanmiddag toen ik dus nog gewoon met volle snelheid kon downloaden.

Alle snelheidsmetingen zijn overigens bedraad gedaan vanaf 3 machines, 2x Windows 7, 1x Windows XP. Allemaal identiek...
Wederom allerlei beweringen zonder enig bewijs laat staan technisch. Tuurlijk vervelend dat je snelheid niet goed is, je krijgt vast en zeker een gratis livebox adapter. Heb je dan nog problemen met je livebox kun je gewoon een zaak laten aanmaken voor de technische dienst en zullen ze het tot op de bodem uitzoeken.

Verwijderd

Mgear schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:11:
[...]

Wederom allerlei beweringen zonder enig bewijs laat staan technisch. Tuurlijk vervelend dat je snelheid niet goed is, je krijgt vast en zeker een gratis livebox adapter. Heb je dan nog problemen met je livebox kun je gewoon een zaak laten aanmaken voor de technische dienst en zullen ze het tot op de bodem uitzoeken.
Ik weet niet waar jij "allerlei" beweringen ziet hoor, maar ik zie ze niet ;)
Volgens mij is de enige bewering waar je op kan doelen, deze
Okay, ik heb in de afgelopen 4 weken ruim 900 GB verstookt (waarschijnljik meer dan gemiddeld dus), maar sinds wanneer wordt je dan zónder melding gecapped?
En in zijn vorige post is hij alweer erg terughoudend wat betreft die bewering.
Dit is wel weer erg snel negatief hoor, ik denk dat Megalodon toch wel een beetje gelijk heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 17:41 ]

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
Hebben meer mensen met ADSL Extra hier last van een slechte verbinding? Mijn verbinding klapt er om de haverklap uit op dit moment. Dit is de laatste tijd wel meer het geval. Het duurt gelukkig maar kort aangezien de modem (SpeedTouch 706) meestal een half minuut later weer verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
MarcelG schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:06:
[...]

Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde meegemaakt en toen was toch echt het netwerkgedeelte van mijn linksys modem kapot. Wisselvallige verbinding en zeer traag, terwijl de waarden in je modem goed zijn.
Zeker de Livebox proberen, scheelt een hoop zoeken als dat de oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd, zo te zien zit de transit van Online ADSL abonnees ergens in Engeland;
http://just-ping.com/inde...=78.129.244.229&c=&s=ping!

Zijn er hier nog meer abonnees die hun IP even willen droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:36:
[...]

Ik weet niet waar jij "allerlei" beweringen ziet hoor, maar ik zie ze niet ;)
Volgens mij is de enige bewering waar je op kan doelen, deze

[...]

En in zijn vorige post is hij alweer erg terughoudend wat betreft die bewering.
Dit is wel weer erg snel negatief hoor, ik denk dat Megalodon toch wel een beetje gelijk heeft.

Ik heb het over wat die persoon beweerde niet wat jij zij. "alsof er ergens een schakelaar is omgezet....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de helpdesk, omdat mijn lijn ineens dood was. Blijkt dat ze een storing hadden. Ik gaf wel aan dat mijn wireless locale netwerk het gewoon deed. Ik heb gewoon zelf een Asus pmcia kaartje in m'n livebox hangen. Nu doet een dag later m'n wireless internet verbinding het plots niet meer. Alle instellingen staan gewoon goed voor zover in kan zien... Kan Online mij gewoon van een afstand wireless functionaliteit ontzeggen? Of ben ik nu paranoïde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Paranoide inderdaad, je WLAN staat los van eventuele problemen met de lijn vanaf je modem naar het internet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

ik heb nu een half jaartje Online en ik ben er best tevreden over, ik heb een 20MBit lijntje maar dat haalt deze niet, logisch ook want ik woon te ver van het punt af. Geen probleem want ik haal alsnog ~ 10/11MBit. Voor mijn doeleinde meer dan genoeg.
Alleen heb ik sinds een aantal weken een probleempje misschien weten jullie een oplossing

Opstelling:
een PC die met een 10mtr UTP direct verbonden is met het Online modem
een laptopje die ik met een Linksys wireless router aan het modem heb gekoppeld.
een PS3 die ook wireless gekoppeld is met de Linksys router.

Online modem (Thompson Speedtouch ST706) direct aan het enige punt in het appartement aangesloten, dmv een " varkensneus " - stekker. Geen splitter oid.

De verbinding heeft altijd correct gewerkt, maar sinds een aantal weken valt de DSL verbinding weg; het modem staat gewoon aan, net als de wifi verbinding blijft deze gewoon up.
Dit gebeurt willekeurig, kan de hele dag goed gaan en dan ineens wegvallen. Of kan de hele tijd naar de verbinding blijven zoeken, en dan vind het modem de verbinding en een minuut later kan deze weer gewoon werken...

Gebeld met Online, gevraagd om een oplossing; men zou asap een nieuw modem versturen (meteen gevraagd om een draadloze variant, dan kon ik dat Linksys routertje ook er tussen uit halen), want de dame aan de telefoon dacht dat mijn modem defect was.
Modem binnen gekregen en op aandringen van de Online medewerker het nieuwe modem met de nieuwe bekabeling aangesloten. Ook weer direct op het ISRA punt. Ik heb een Thompson Speedtouch TG712 gekregen.
Deze heeft een aantal dag gewerkt en nu blijft ook weer de DSL verbinding wegvallen.

Weer met Online gebeld en deze vertelde me dat wss het stopcontact waarmee het modem is verbonden willekeurig geen stroom geeft en dat daarom de verbinding wegvalt... 8)7 Nou dat geloof ik simpelweg niet maar goed.

Als ik in het gebeurtenissenlogboek kijk zie ik dit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Feb 28 18:54:09 DHCC lease ip-address * mijn IP adres * bound to intf Internet
Feb 28 18:54:09 DHCC IP address * mijn IP adres * (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
Feb 28 18:54:07 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules
Feb 28 18:54:07 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 9479 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 20.5 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 29.0 dB, Up: 11.5 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 10.5 dB)
Feb 28 18:53:43 xDSL linestate down
Feb 28 18:53:23 FIREWALL event (1 of 2): created rules
Feb 28 18:53:23 DHCC IP address * mijn IP adres * deleted: ok
Feb 28 18:53:23 xDSL linestate down
Feb 28 18:50:19 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)
Feb 28 18:50:18 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)
Feb 28 16:54:26 DHCC lease ip-address * mijn IP adres * bound to intf Internet
Feb 28 16:54:26 DHCC IP address * mijn IP adres * (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
Feb 28 16:54:24 FIREWALL event (1 of 9): deleted rules
Feb 28 16:54:24 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 11611 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 20.5 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 28.5 dB, Up: 11.0 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 11.5 dB)
Feb 28 16:53:59 xDSL linestate down
Feb 28 16:53:36 FIREWALL event (1 of 27): created rules
Feb 28 16:53:36 DHCC IP address * mijn IP adres * deleted: ok
Feb 28 16:53:36 xDSL linestate down
Feb 28 13:46:20 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.70 (Success)
Feb 28 13:46:20 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.70 (Success)
Feb 28 13:46:18 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.70 (Success)
Feb 28 13:04:25 SNTP Synchronised to server: 194.134.65.196
Feb 28 13:04:25 SNTP Systemtime update: time setting 00:05:33 > new time setting: 13:04:25
00:01:43 (since last boot)  CONFIGURATION saved by TR69
00:01:01 (since last boot)  [CWMP: 0:01:01.910] waiting 0 seconds for random boot delay
00:00:59 (since last boot)  DHCC lease ip-address * mijn IP adres * bound to intf Internet
00:00:59 (since last boot)  DHCC IP address * mijn IP adres * (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
00:00:58 (since last boot)  DHCC offer received from 85.147.184.1 (can be relay agent) on intf Internet
00:00:58 (since last boot)  DHCC server (10.49.1.133) offers * mijn IP adres * to intf Internet
00:00:58 (since last boot)  DHCC offer received from 85.147.184.1 (can be relay agent) on intf Internet
00:00:55 (since last boot)  xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 10932 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 20.5 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 29.0 dB, Up: 11.0 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 11.0 dB)
00:00:26 (since last boot)  LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.70)
00:00:26 (since last boot)  DHCS server up
00:00:25 (since last boot)  FIREWALL event (1 of 1): deleted rules
00:00:20 (since last boot)  FIREWALL level changed to Standard.

Aangezien de problemen ongeveer 1 feb zijn begonnen zou dit dan een probleem zijn wat Online zelf omschrijft op hun website?
http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html
2010-02-01 16:41:23 - Werkzaamheden ADSL netwerk.
In de periode van 01-02 tot 20-03 kunnen er tussen 00:00 en 07:00 op diverse lokaties onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden. Hierdoor is het mogelijk dat uw ADSL verbinding en/of vaste Telefonie tijdelijk niet werken. Soms kan het nodig zijn om de stroom even van het modem te halen om de verbinding te herstellen.
Onze excuses voor het ongemak.
de tijd die eerder beschreven stond was 1 mrt trouwens

Het vreemd is dat onze buren ook Online hebben en dat deze nergens last van hebben. Dat zou natuurlijk kunnen en ik trek daar als conclusie uit dat mijn netwerk/modem dan weer een probleem heeft.

Als last resort heb ik het oude modem er weer tussen gezet om te zien wat die deed. Ook weer dezelfde problemen...

Ik zou kunnen vragen aan onze buren of ik hun modem zou mogen lenen, kijken of het dan ook nog problemen oplevert.

Iemand nog ideeen hoe ik verder kan?
ik MOET internet hebben, voor mijn en mijn vriendins studie en daarnaast natuurlijk mijn gameverslaving :D

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:23:
Iemand nog ideeen hoe ik verder kan?
ik MOET internet hebben, voor mijn en mijn vriendins studie en daarnaast natuurlijk mijn gameverslaving :D
De internetverbinding van je buren delen en die van jezelf opzeggen?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Oppie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:57:
Paranoide inderdaad, je WLAN staat los van eventuele problemen met de lijn vanaf je modem naar het internet toe.
Ok, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn? Enige suggesties? Zoals gezegd, ik gebruik de standaard Livebox met een eigen Asus insteekkaart voor de WiFi. Ik heb nergens aangezeten, en ineens krijg ik geen verbinding meer. Wachtwoord klopt, MAC filter staat ok. Verder geen extra routers/switches ertussen hangen.

Als ik mijn iPhone bijv. verbindt, zie ik dat de connectie "slaagt", maar het WiFi connected logo komt niet bovenin te staan. Ik zie ook dat er geen IP adres toegewezen wordt. Zodra ik wegnavigeer vanuit mijn WiFi instellingen staat de verbinding gewoon weer op 3G. Ik vind het maar vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
quelake schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:55:
[...]

Ok, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn? Enige suggesties? Zoals gezegd, ik gebruik de standaard Livebox met een eigen Asus insteekkaart voor de WiFi. Ik heb nergens aangezeten, en ineens krijg ik geen verbinding meer. Wachtwoord klopt, MAC filter staat ok. Verder geen extra routers/switches ertussen hangen.

Als ik mijn iPhone bijv. verbindt, zie ik dat de connectie "slaagt", maar het WiFi connected logo komt niet bovenin te staan. Ik zie ook dat er geen IP adres toegewezen wordt. Zodra ik wegnavigeer vanuit mijn WiFi instellingen staat de verbinding gewoon weer op 3G. Ik vind het maar vreemd!
Vergeet niet dat een verandering in WLAN adapter er ook voor zorgt dat er een nieuwe MAC adres is en dat er opnieuw het knopje ingedrukt moet worden om nieuwe mac adressen toe te kunnen voegen, het modem herstarten kan overigens ook nooit kwaad.

Je zou kunnen proberen om via een bekabelde PC naar de LB pagina te gaan (192.168.1.1) om aldaar via de draadloze instellingen het mac filter uit te zetten. Dat knopje indrukken hoeft dan ook niet meer. Ook kan je voor de zekerheid het kanaal veranderen, misschien hebben de andere draadloze netwerken in de buurt ook op kanaal 10 gezeten of zijn er daaraan dingen aangepast. Als bovenstaande niet lukt dan eventueel ook de WEP beveiliging uitzetten en kijken of het zonder sleutel wel lukt. Succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Oppie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:56:
[...]

Vergeet niet dat een verandering in WLAN adapter er ook voor zorgt dat er een nieuwe MAC adres is en dat er opnieuw het knopje ingedrukt moet worden om nieuwe mac adressen toe te kunnen voegen, het modem herstarten kan overigens ook nooit kwaad.

Je zou kunnen proberen om via een bekabelde PC naar de LB pagina te gaan (192.168.1.1) om aldaar via de draadloze instellingen het mac filter uit te zetten. Dat knopje indrukken hoeft dan ook niet meer. Ook kan je voor de zekerheid het kanaal veranderen, misschien hebben de andere draadloze netwerken in de buurt ook op kanaal 10 gezeten of zijn er daaraan dingen aangepast. Als bovenstaande niet lukt dan eventueel ook de WEP beveiliging uitzetten en kijken of het zonder sleutel wel lukt. Succes :).
Oppie,

bedankt voor je uitgebreide feedback! Ik heb al een hoop gedaan van de zaken die je voorstelt; MAC filter uitzetten, herstarten vd modem, kanaal veranderen, etc. Ik zal vanmiddag idd even proberen om de WEP beveiliging helemaal uit te zetten; kijken of het dan werkt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Moet ik me zorgen maken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 3 days, 4:20:02
DSL Type:   G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.019 / 14.198
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]:   2,58 / 22,69
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    8,0 / 22,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   12,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   0 / 0
FEC Errors (Up/Down):   4.294.967.264 / 215.261
CRC Errors (Up/Down):   4.294.967.264 / 519
HEC Errors (Up/Down):   0 / 470

Die FEC/CRC error waardes lijken me zowiezo fout. Of is het een integer overflow? Voor de rest niet echt problemen met mijn lijntje, maar deze waardes vind ik gewoon bizar. Ik haal via speedtest.net wel ongeveer 12Mbps down op mijn ADSL Extra

[ Voor 4% gewijzigd door Darkvater op 03-03-2010 23:11 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik kan hier een website niet meer bezoeken. :? Via een online proxy blijkt echter dat de website gewoon up is.

Ik ben nog geen andere websites tegengekomen die hetzelfde probleem vertonen, alleen deze website... vreemd. Ik wil het adres hier niet neerzetten aangezien er een kleine torrentsite aan vastzit. Die tracker is in utorrent ook down, terwijl ik uitgevonden heb dat deze gewoon werkt.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Als je die site hier toch post kunnen wij allemaal een testje doen en je laten weten of wij hetzelfde probleem hebben. En als die site zo enorm verboden is zal de moderator 'm vast wel verwijderen zonder dat er een arrestatieteam aan je deur zal verschijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Het lijkt me niet de bedoeling om hier links naar mogelijk illegale content neer te gooien. Dat is op GoT niet gewenst en ik loop hier lang genoeg mee om dit te weten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Kan je geen tracert of ping / nslookup doen naar die site vanaf je eigen of andere locatie? Als je het IP adres hebt kan je kijken of je die direct kunt benaderen, misschien een DNS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Pingen werkt ook niet. Ik vermoed dan een DNS probleem inderdaad. Hopen dat het binnenkort opgelost is.

... Het IP vond ik op google, maar is shared en helpt dus ook niet echt...

[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 04-03-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 20:49
Toen ik een jaar geleden op mijn nieuwe adres Online aanvroeg, bleek achteraf dat er geen 20 mbit family kon worden geboden, maar alleen de kpn extra variant, de 8 mbit zeg maar.

Nu vraag ik mij af of wanneer Online de mogelijkheid nu zou hebben om mij aan te sluiten op hun eigen netwerk, automatisch doet of dat een telefoontje hiervoor noodzakelijk is.

Volgens de snelheidscheck zou ik 10 - 14 mbit moeten kunnen halen nu nl..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
knights16 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:14:
Toen ik een jaar geleden op mijn nieuwe adres Online aanvroeg, bleek achteraf dat er geen 20 mbit family kon worden geboden, maar alleen de kpn extra variant, de 8 mbit zeg maar.

Nu vraag ik mij af of wanneer Online de mogelijkheid nu zou hebben om mij aan te sluiten op hun eigen netwerk, automatisch doet of dat een telefoontje hiervoor noodzakelijk is.

Volgens de snelheidscheck zou ik 10 - 14 mbit moeten kunnen halen nu nl..
Ik raad je aan even contact op te nemen met hun klantenservice. Soms namelijk komt het voor dat een bepaalde wijkcentrale vol zit waardoor je in een andere centrale geplaatst wordt. Vraag aan hen wat de mensen in je omgeving halen en op welke centrale zij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:04:
Moet ik me zorgen maken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 3 days, 4:20:02
DSL Type:   G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.019 / 14.198
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]:   2,58 / 22,69
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    8,0 / 22,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   12,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   0 / 0
FEC Errors (Up/Down):   4.294.967.264 / 215.261
CRC Errors (Up/Down):   4.294.967.264 / 519
HEC Errors (Up/Down):   0 / 470

Die FEC/CRC error waardes lijken me zowiezo fout. Of is het een integer overflow? Voor de rest niet echt problemen met mijn lijntje, maar deze waardes vind ik gewoon bizar. Ik haal via speedtest.net wel ongeveer 12Mbps down op mijn ADSL Extra
Schijnt een software-error te zijn. Lijkt inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Mgear schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:13:
[...]

Ik raad je aan even contact op te nemen met hun klantenservice. Soms namelijk komt het voor dat een bepaalde wijkcentrale vol zit waardoor je in een andere centrale geplaatst wordt. Vraag aan hen wat de mensen in je omgeving halen en op welke centrale zij zitten.
Andere centrale kan niet, niet als je met centrale het gebouw bedoelt waar een telefoonlijn op uitkomt. Elke aansluiting komt uit op één centrale, niets aan te veranderen.

Wat wel zou kunnen is dat Online als ze op hun eigen netwerk geen ruimte hebben verbindingen inkopen bij bijvoorbeeld KPN en je zo op hun netwerk aansluiten. Blijft dan wel dezelfde centrale :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
bjck schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:27:
[...]

Andere centrale kan niet, niet als je met centrale het gebouw bedoelt waar een telefoonlijn op uitkomt. Elke aansluiting komt uit op één centrale, niets aan te veranderen.

Wat wel zou kunnen is dat Online als ze op hun eigen netwerk geen ruimte hebben verbindingen inkopen bij bijvoorbeeld KPN en je zo op hun netwerk aansluiten. Blijft dan wel dezelfde centrale :)
Dat kan en gebeurd wel degelijk mijn beste. Uiteraard ook wat jij beschrijft maar ook een andere centrale (fysiek). Vaak gebeurd dit in steden waarin meerdere centrales staan (bv Rotterdam, Den Haag, Amsterdam).

[ Voor 7% gewijzigd door Mgear op 08-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag Online opgeleverd gekregen. Het internet werkt, maar mijn VoIP toestel kan geen verbinding maken met de VoIP providers. Het VoIP toestel krijgt wel netjes een IP adres toegewezen van de Speedtouch 706.
Ik heb niets veranderd aan de fabrieksinstellingen van de speedtouch 706 en niets aan het VoIP toestel.
Kennelijk blokkeert het modem bepaalde poorten? Zo ja, welke poorten moeten voor VoIP open gezet worden en hoe stel je dit precies in, in de Speedtouch 706?

Zijn er verder nog andere instellingen nodig om een VoIP toestel achter de speedtouch te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heb je ook telefonie van Online?
Poort 5060 wordt door de SIP server in de router gebruikt.
Normaal gesproken moet je terugvallen naar alternatieve poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
cornfed99111 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:02:
Heb je ook telefonie van Online?
Poort 5060 wordt door de SIP server in de router gebruikt.
Normaal gesproken moet je terugvallen naar alternatieve poorten.
Nee, ik heb geen telefonie van Online.
Ik kan overigens in de Speedtouch 706 niet eens aangegeven of ik het telefoongedeelte wil gebruiken of niet. Dit stond al "af fabriek" uit. Ook kan ik in de Speedtouch geen overzicht vinden van geblokkeerde poorten, klopt dat?
Mijn VoIP toestel gebruikt alternatieve poorten, maar desondanks werkt het niet.

Ik lees dat in dit forum dat gebruik van eigen VoIP hardware mogelijk is achter de Speedtouch 706 ook al zit het modem op slot. maar hoe krijg je dit werkend?

[ Voor 16% gewijzigd door AnthonyD op 09-03-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
AnthonyD schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Nee, ik heb geen telefonie van Online.
Ik kan overigens in de Speedtouch 706 niet eens aangegeven of ik het telefoongedeelte wil gebruiken of niet. Dit stond al "af fabriek" uit. Ook kan ik in de Speedtouch geen overzicht vinden van geblokkeerde poorten, klopt dat?
Mijn VoIP toestel gebruikt alternatieve poorten, maar desondanks werkt het niet.

Ik lees dat in dit forum dat gebruik van eigen VoIP hardware mogelijk is achter de Speedtouch 706 ook al zit het modem op slot. maar hoe krijg je dit werkend?
Je zou gebruik kunnen maken van een zgn. stunserver. Wat ook kan is een specifieke port forwarden bv 5062 of 5063 etc en deze poort ook in te stellen op je eigen voiphardware? Wat voor voip kastje gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Mgear schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Je zou gebruik kunnen maken van een zgn. stunserver. Wat ook kan is een specifieke port forwarden bv 5062 of 5063 etc en deze poort ook in te stellen op je eigen voiphardware? Wat voor voip kastje gebruik je?
@Mgear: hoe forward je die specifieke poorten in de Speedtouch 706?
In mijn VoIP telefoon heb ik al de poorten 5062 etc ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Moet je het instellen bij "Delen van spelen & toepassingen"?
Dit is te vinden in de interface van de Speedtouch 706 via:
Home > Toolbox > Delen van spelen & toepassingen > Definitie spel of toepassing

Zo ja, wat moet ik voor bijv. Voipbuster exact invullen bij:
-Protocol
-Poortbereik (van... tot....)
-Omzetten naar ...
-Triggerprotocol
-Triggerpoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je hebt geen telefonie, dus het enige probleem is de firewall en NAT.
Je hebt al ontdekt waar je alles in kan stellen.
Hier staat hoe het moet: http://portforward.com/en...Touch716WL/VoipBuster.htm

Volgens mij moet je met poort 5060 werken. Een andere poort werkt niet bij Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Wat is het probleem met NAT? En wat moet ik doen om dit op te lossen?
Klopt het dat hier niet de Voipbuster instellingen staan vermeld, of zie ik het over het hoofd? De stappen waren me al duidelijk, maar het gaat me om wat ik exact moet invullen bij:

-Protocol
-Omzetten naar ...
-Triggerprotocol
-Triggerpoort

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Eh In princiepe gewoon poort 5062 tot 5062 type udp de andere kan je op standaard laten staan.
Nu moet ik wel zeggen dat het niet altijd optimaal werkt vanwege een algemene bug in veel speedtouch modems. Er is echter wel een oplossing voor denk ik. Mocht het niet goed werken zou je online altijd
nog om een speedtouch 546 modem kunnen vragen die heeft deze bug niet.
AnthonyD schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:59:
[...]

Wat is het probleem met NAT? En wat moet ik doen om dit op te lossen?

[...]

Klopt het dat hier niet de Voipbuster instellingen staan vermeld, of zie ik het over het hoofd? De stappen waren me al duidelijk, maar het gaat me om wat ik exact moet invullen bij:

-Protocol
-Omzetten naar ...
-Triggerprotocol
-Triggerpoort

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Mgear op 09-03-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het staat toch allemaal op de pagina van de link.
De poort en vast ip adres moet je zelf instellen/invullen.

Of kan je geen Engels lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 09-03-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Mgear schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:23:
Eh In princiepe gewoon poort 5062 tot 5062 type udp de andere kan je op standaard laten staan.
Nu moet ik wel zeggen dat het niet altijd optimaal werkt vanwege een algemene bug in veel speedtouch modems. Er is echter wel een oplossing voor denk ik. Mocht het niet goed werken zou je online altijd
nog om een speedtouch 546 modem kunnen vragen die heeft deze bug niet.
[...]
Dit had ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Wat kan ik nu nog doen?

Wat bedoel je met bug in speedtouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
AnthonyD schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:45:
[...]

Dit had ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Wat kan ik nu nog doen?

Wat bedoel je met bug in speedtouch?
Bedoel hiermee dat het er naar uitziet dat veel speedtouch modems problemen hebben met nat/portforwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:28:
Wat is het probleem met NAT? Wat moet hier ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb de laatste paar weken vooral problemen bij Online van administratieve aard. In november zijn mijn vrouw en ik verhuisd. De verhuizing heb ik zoals het hoort netjes op tijd aangegeven bij Online, maar de Helpdesk verzekerde dat dat niet hoefde. Men zou de verhuizing via KPN doorgegeven krijgen omdat onze 'analoge' telefoonlijn immers eerst verhuisd diende te worden. Uiteindelijk kwam het neer op 4 weken zonder internet te hebben gezeten. KPN leverde netjes op afgesproken datum de verhuizing op, maar Online bleek van geen verhuizing te weten. Uiteindelijk na veel telefoontjes hadden we na 4 weken weer verbinding.

Begin februari ontvingen we een e-mail waarin onze opzegging werd bevestigd en dat we per 18/3 zouden worden afgesloten. Echter, wij hadden in het geheel niet opgezegd. Niet via telefoon en ook niet schriftelijk. Wederom gebeld en de Helpdesk verzekerde dat de opzegging stopgezet zou worden.

Vorige week donderdag ontvingen we nu per brief een bevestiging van opzegging, en wel per 5/3. Een dag later dus al, en niet in lijn met de eerder gecommuniceerde datum van 18/3. Vrijdagavond bleek e-mail niet meer te werken. Zaterdag 6/3 gebeld en wat bleek? De opzegging was in werking gezet, de e-mailboxen waren al dichtgezet en de verbinding zou later in de week volgen. Uiteraard was ik niet echt blij met de ontstane situatie, vooral omdat ons in februari was verzekerd dat de opzegging was geannuleerd. Wel kregen we het voorstel om een nieuw contract aan te gaan, maar daar ging ik niet mee akkoord: Online heeft ons eenzijdig afgesloten, wij hebben geen opzegging gedaan en we willen dan ook geen nieuw contract maar een voortzetting van het oude. Uitkomst van het gesprek was dat onze klacht door het Klachtenteam zou worden behandeld en hoe de naderende afsluiting het hoofd kon worden geboden (bijv. internetstick).

Na 2 werkdagen niets te hebben gehoord, nam ik eind van deze middag weer telefonisch contact op. Wat schetste mijn verbazing: volgens Online wordt nu de lijn opeens niet afgesloten per komend weekeinde en zouden de e-mailadressen weer zijn hersteld. Via webmail kwam ik er achter dat dat laatste nog niet het geval is (onze beide Online-adressen werken niet), en ik vrees ook dat de verbinding de komende dagen ermee op gaat houden.

Wat mij bijzonder verbaast in deze gang van zaken, is dat ik iedere keer een ander antwoord van de Helpdesk te horen krijg. Verder lijkt er ook geen lijn in de schriftelijke communicatie te zitten (eerst opzegdatum van 18/3, later 5/3). Ook in de afhandeling van de klacht krijg ik nu verschillende verhalen te horen over de beëindiging van de verbinding via de Livebox.

Mijn vraag: hebben meer mensen op dit forum soortgelijke ervaringen en hoe is dat in jullie geval opgelost? Ik hoef niet zo nodig aan Online-bashing te doen (dus graag serieuze reacties), maar de communicatie is dermate tegenstrijdig dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Is er geen mogelijkheid om één aanspreekpunt bij de helpdesk te krijgen, dus de eerste persoon die je beloofd het te gaan oplossen een volgende keer contacteren? De ervaring leert dat wanneer een heleboel mensen er zich mee bemoeien je niet alleen het verhaal 10 x moet vertellen maar dat elke persoon afzonderlijk niet de gene zal voelen wanneer het foutgaat omdat het een collega was die het de vorige keer regelde. Ik kan me zo voorstellen dat één zo'n aanspreekpunt zich verantwoordelijker zal voelen, maar ik weet niet of je dat bij Online voor elkaar kan krijgen. Het zou in ieder geval beter overkomen bij de klanten, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:01:
Hallo allemaal,

Heb de laatste paar weken vooral problemen bij Online van administratieve aard. In november zijn mijn vrouw en ik verhuisd. De verhuizing heb ik zoals het hoort netjes op tijd aangegeven bij Online, maar de Helpdesk verzekerde dat dat niet hoefde. Men zou de verhuizing via KPN doorgegeven krijgen omdat onze 'analoge' telefoonlijn immers eerst verhuisd diende te worden. Uiteindelijk kwam het neer op 4 weken zonder internet te hebben gezeten. KPN leverde netjes op afgesproken datum de verhuizing op, maar Online bleek van geen verhuizing te weten. Uiteindelijk na veel telefoontjes hadden we na 4 weken weer verbinding.

Begin februari ontvingen we een e-mail waarin onze opzegging werd bevestigd en dat we per 18/3 zouden worden afgesloten. Echter, wij hadden in het geheel niet opgezegd. Niet via telefoon en ook niet schriftelijk. Wederom gebeld en de Helpdesk verzekerde dat de opzegging stopgezet zou worden.

Vorige week donderdag ontvingen we nu per brief een bevestiging van opzegging, en wel per 5/3. Een dag later dus al, en niet in lijn met de eerder gecommuniceerde datum van 18/3. Vrijdagavond bleek e-mail niet meer te werken. Zaterdag 6/3 gebeld en wat bleek? De opzegging was in werking gezet, de e-mailboxen waren al dichtgezet en de verbinding zou later in de week volgen. Uiteraard was ik niet echt blij met de ontstane situatie, vooral omdat ons in februari was verzekerd dat de opzegging was geannuleerd. Wel kregen we het voorstel om een nieuw contract aan te gaan, maar daar ging ik niet mee akkoord: Online heeft ons eenzijdig afgesloten, wij hebben geen opzegging gedaan en we willen dan ook geen nieuw contract maar een voortzetting van het oude. Uitkomst van het gesprek was dat onze klacht door het Klachtenteam zou worden behandeld en hoe de naderende afsluiting het hoofd kon worden geboden (bijv. internetstick).

Na 2 werkdagen niets te hebben gehoord, nam ik eind van deze middag weer telefonisch contact op. Wat schetste mijn verbazing: volgens Online wordt nu de lijn opeens niet afgesloten per komend weekeinde en zouden de e-mailadressen weer zijn hersteld. Via webmail kwam ik er achter dat dat laatste nog niet het geval is (onze beide Online-adressen werken niet), en ik vrees ook dat de verbinding de komende dagen ermee op gaat houden.

Wat mij bijzonder verbaast in deze gang van zaken, is dat ik iedere keer een ander antwoord van de Helpdesk te horen krijg. Verder lijkt er ook geen lijn in de schriftelijke communicatie te zitten (eerst opzegdatum van 18/3, later 5/3). Ook in de afhandeling van de klacht krijg ik nu verschillende verhalen te horen over de beëindiging van de verbinding via de Livebox.

Mijn vraag: hebben meer mensen op dit forum soortgelijke ervaringen en hoe is dat in jullie geval opgelost? Ik hoef niet zo nodig aan Online-bashing te doen (dus graag serieuze reacties), maar de communicatie is dermate tegenstrijdig dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.

Groeten, Geoffrey
Ikhou me hart vast morgen. Ik ga dan namelijk over van KPN naar online. Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het zit met storingen. Bijvoorbeeld dat het signaal niet aankomt geen kruisdraden etc. hoe snel wordt een KPN monteur aangestuurd voor herstel hiervan?
Hoe zijn uberhaupt de doorlooptijden van storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Ik zit te overwegen om een Fritzbox (bijv 7170 of 7270) te kopen ter VERVANGING van de speedtouch 706. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja:
-Is het gelukt? Of kan je de Fritzbox alleen achter de speedtouch plaatsen en dus niet ter vervanging?
-Indien het is gelukt: wat zijn de instellingen voor de Fritzbox icm Online?
-ik lees dat sommige mensen de fritzbox achter de speedtouch plaatsen ipv ter vervanging. Wat is hiervan de reden?
-Hoe zit het met de download en upload snelheid met Fritzbox? Blijven die gelijk tov speedtouch of wordt minder (zo ja, hoeveel minder bij jullie)?

Mijn reden voor vervanging van speedtouch: VoIP toestel achter speedtouch krijg ik tot nu toe namelijk niet aan de praat en hoop dmv zo'n Fritzbox wel mijn VoIP toestellen te kunnen gebruiken. Voorziet iemand problemen met deze oplossing? Ben ik iets vergeten? Bijv. dat VoIP ook niet zal gaan werken icm Fritzbox omdat het probleem elders zit (bijv Online netwerk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
AnthonyD schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Wat is het probleem met NAT? Wat moet hier ingesteld worden?
Je VOIP toestel bevindt zich achter de firewall van de router.
Plus je moet het mogelijk maken dat het verkeer van buiten bij je VOIP toestel terecht komt, dat is NAT.

Bij de 706 hoef je niet beide in te stellen.
De Home > Toolbox > Delen van spelen & toepassingen > Definitie spel of toepassing doet beide dingen.

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/1362/poort.jpg

Hier zie je als je poort 5060 gebruikt hoe het moet.
Je moet dan wel nog de poort regel toekennen aan je Voip toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb nu 5 jaar Online + telefonie.
deze week wil ik KPN maar eens opzeggen.
mijn vraag is alleen of ik ooit weer terug kan naar KPN met dit nummer mocht het nou enorm tegenvallen of voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Terug naar KPN in de vorm van een analoge lijn kan maar heeft wel wat voeten in de aarde. KPN zal dan op het 2e aderpaar je analoge lijn moeten zetten. Heb je uiteraard wel weer een jaarcontract en zul je het thuis zo moeten aansluiten dat zowel je modem alsmede je telefoontoestel verbonden zijn met de juiste draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:05:03

Modulatie: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 755 / 6.506

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,69 / 23,43

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,0 / 34,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 11,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 61

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 64 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 25 / 0

Beetje jammer van de snelheid, gelijk gebeld met online volgens hun niks geks aan de hand en gaan het onderzoeken. En dat wel in een record tijd van MAX 11dgn :|.

Ik woon op 2800m dus het enige wat ik vreemd aan de verbinding vind is de 34,5 demping. Isra is niet geoxideerd (vanochtend nog opnieuw gestript). Andere tips om het thuis te zoeken?

Vreemd is als ik de experia box erop aansluit en naar de dsl statistieken kijk is dat de snelheid op 7,5mbit is en upload 0.9. Hard reset zoals meneer de helpdesk zei hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Zijn er nog mensen die een verlengingsaanbieding er hebben weten uit te slepen? Ze bieden nu een Tmobile stick als ik 1 jaar verleng. Iemand nog wat van de prijs af kunnen krijgen of een draadloos modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:35:
Is er geen mogelijkheid om één aanspreekpunt bij de helpdesk te krijgen, dus de eerste persoon die je beloofd het te gaan oplossen een volgende keer contacteren?
Dat zou inderdaad ideaal zijn, maar in de alledaagse praktijk op een gemiddeld callcenter is dit amper te realiseren. Ik heb zelf in het verleden op een callcenter van een grote aanbieder van mobile telefonie gewerkt, en daar bestond het personeel doorgaans uit studenten (bijbaan) en part-timers.

Wat mij opvalt, is dat ik in 9 van de 10 gesprekken met de helpdesk in de wacht gezet wordt omdat de medewerker 'een collega gaat raadplegen'. Ik krijg hierdoor het vermoeden dat de eerstelijns opvang wordt gedaan door personeel zonder veel kennis van zaken (onervarenheid /pas in dienst) en dat tussentijds wordt overlegd met een backoffice. Dit zou namelijk ook verklaren waarom ik zo vaak een ander antwoord krijg op dezelfde vragen over de vermeende opzegging: de eerstelijns medewerker lijkt een eigen interpretatie te geven aan de informatie die hij krijgt vanuit zijn systeem of backoffice.

Inmiddels werkt bij ons wel e-mail weer volledig, maar pas nadat ik vanochtend opnieuw heb gebeld. Ik wil de telefoonrekening eind van de maand niet zien... Mede daarom hebben mijn vrouw en ik besloten om na 5 jaar te gaan zoeken naar een andere provider. We hebben inmiddels genoeg van het achter de feiten aanhollen van Online. Daarbij krijgen we niet het gevoel dat Online ons op enige wijze tegemoet wil komen.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
anthonycd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:18:
Zijn er nog mensen die een verlengingsaanbieding er hebben weten uit te slepen? Ze bieden nu een Tmobile stick als ik 1 jaar verleng. Iemand nog wat van de prijs af kunnen krijgen of een draadloos modem?
Aanbiedingen verschillen gewoon per persoon en verlenging. Voorzover ik weet is de stick eigenlijk alleen
voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Mgear schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Aanbiedingen verschillen gewoon per persoon en verlenging. Voorzover ik weet is de stick eigenlijk alleen
voor nieuwe klanten.
Klopt, dat is ook zo. Maar sponsor ze nu al een jaar of 4 denk ik. Mijn fout is dat misschien om te denken dat ze doen om je als klant te behouden. Overstappen is een optie en dat scheelt op jaarbasis 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
anthonycd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:17:
[...]

Klopt, dat is ook zo. Maar sponsor ze nu al een jaar of 4 denk ik. Mijn fout is dat misschien om te denken dat ze doen om je als klant te behouden. Overstappen is een optie en dat scheelt op jaarbasis 30 euro.
Tjah waarom bel je niet met ze en vraag je om een aanbieding zo werkt het ook bij mobiele providers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Mgear schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:59:
[...]

Tjah waarom bel je niet met ze en vraag je om een aanbieding zo werkt het ook bij mobiele providers :)
Heb dat ook gedaan via de telefoon. Net toch maar besteld. Telefonie laten vallen en voor 1 jaar verlengd voor 20 euro p/m en krijg een Tmobile internet stick. Op naar de vraag en aanbod ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
anthonycd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:26:
[...]

Heb dat ook gedaan via de telefoon. Net toch maar besteld. Telefonie laten vallen en voor 1 jaar verlengd voor 20 euro p/m en krijg een Tmobile internet stick. Op naar de vraag en aanbod ermee ;)
Zo zie je maar:) Altijd de moeite van het proberen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
ik ben sinds vandaag overgegaan op telefonie van online
hierbij gebruik ik mijn eigen router modem van Linksys de WAG160N
klopt het dat telefonie hierover niet gaat werken

ik heb namelijk een Philips VOIP 855 toestel ism de Linksys WAG160N
maar nu schijnt dat online telefonie heel anders werkt en
ik dus een Linksys PAP2T zou moeten aanschaffen
of de livebox moet terug plaatsen en daarachter de Linksys moet plaatsen

Anders vertel me maar welke router/modem met N Wirless wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
sinds vandaag is mijn Online adsl actief. Hiervoor had ik Alice adsl. Maar nadat ik wat problemen had met alice , is er de beslissing gemaakt om over te stappen op online. Werkt allemaal prima , alleen was mijn adsl met alice veeeeel en veeeeel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Vandaag belde een mevrouw van de KPN wholesale afdeling, wanneer ik een monteur kon ontvangen. Is het normaal bij online dat ze meteen een WSD sturen zonder klant overleg? Staat wel slordig moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Dewaterweg schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:20:
Vandaag belde een mevrouw van de KPN wholesale afdeling, wanneer ik een monteur kon ontvangen. Is het normaal bij online dat ze meteen een WSD sturen zonder klant overleg? Staat wel slordig moet ik zeggen!
Vermoedelijk om problemen voor te zijn? Lijkt me toch goede service als dat zelfs nog in overleg
wordt gedaan wanneer je hem kan ontvangen. Als het niet had gewerkt meteen en je problemen had
had je vermoedelijk gezegd dat het weer te lang duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00

dodo79

witte dikke tonnie

Mgear schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:39:
[...]

voor nieuwe klanten.
Nee dat is niet zo,
Ik heb vorige maand ook verlengd, en heb de tmobile stick nu hier op tafel liggen.
Voor de huidige abonees is het dan geen verlenging van een jaar, maar voor 2 jaar.
Maar dat maakte voor mij niet uit, ik zit er al 4 jaar, en ben nog wel ff van plan om er te blijven.
Het is namelijk goedkoop EN betrouwbaar, ik kan me geen storing van online/wanadoo herinneren.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Mgear schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:49:
[...]

Vermoedelijk om problemen voor te zijn? Lijkt me toch goede service als dat zelfs nog in overleg
wordt gedaan wanneer je hem kan ontvangen. Als het niet had gewerkt meteen en je problemen had
had je vermoedelijk gezegd dat het weer te lang duurde...
Nee je begrijpt niet wat ik bedoel. KPN werkt in overleg met mij, Online dus niet. En dat vind ik dus een beetje jammer. Ik had graag willen weten wat hun analyse is geweest en wat voor monteur ze aan hebben gestuurd.

Procedure van een WSD monteur is nu inschieten ticket wordt gecontroleerd en indien nodig wordt er meteen een afspraak gemaakt met de klant. Dit gebeurd altijd binnen 2.5 uur nadat de order is ingeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Ondanks de firmware update nog steeds problemen met telefoneren, de ene kant hoort niets.
Dit gebeurt eens in de zoveel gesprekken.
Contact opgenomen met de td en ik krijg ws een nieuw modem.
Ik heb nu zo'n livebox en de problemen met bellen komen dan ook voor bij de livebox werd me verteld door een td-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
GRUMBLER schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:29:
Ondanks de firmware update nog steeds problemen met telefoneren, de ene kant hoort niets.
Dit gebeurt eens in de zoveel gesprekken.
Contact opgenomen met de td en ik krijg ws een nieuw modem.
Ik heb nu zo'n livebox en de problemen met bellen komen dan ook voor bij de livebox werd me verteld door een td-er.
Eh dat is onjuist, probleem is met de nieuwe firmware opgelost. Toch is het vaak zo
dat je even moet kijken naar:

1. De productiedatum van je voeding (te vinden onderaan op de plek waar de stroomdraad uit de voeding komt
bv. 31/05 vanaf dat er een R voor staat zouden ze ok moeten zijn).
2. Hoeveelheid toestellen, bij voip werken meerdere toestellen vaak niet goed dat is een algemeen iets met voip omdat de stroom uit het modem komt ipv het net.
3. Na de firmware update een harde reset uit te voeren
(druk het reset knopje aan bij de stroomstekker, eerst gaan alle lampjes branden dan een loopje en dan uiteindelijk na 30 40 seconden gaan lampjes 1, 3 en 5 branden).

Als dit alles niet werkt dan lijkt het modem inderdaad niet goed meer.
Hopelijk heb je hier iets aan ?
Pagina: 1 ... 4 ... 39 Laatste