Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Zijn dit veel fouten?

Koppelingsinformatie

Actief: 3 dagen, 5:50:21

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.991

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 887,28 / 13,18

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 25,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 10,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 135.701

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 835

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 723

Alvast bedankt

/edit
Weer iemand het wachtwoord van de TG712?

[ Voor 3% gewijzigd door Crazymonkey op 14-03-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Mgear schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:08:
[...]

Eh dat is onjuist, probleem is met de nieuwe firmware opgelost. Toch is het vaak zo
dat je even moet kijken naar:

1. De productiedatum van je voeding (te vinden onderaan op de plek waar de stroomdraad uit de voeding komt
bv. 31/05 vanaf dat er een R voor staat zouden ze ok moeten zijn).
2. Hoeveelheid toestellen, bij voip werken meerdere toestellen vaak niet goed dat is een algemeen iets met voip omdat de stroom uit het modem komt ipv het net.
3. Na de firmware update een harde reset uit te voeren
(druk het reset knopje aan bij de stroomstekker, eerst gaan alle lampjes branden dan een loopje en dan uiteindelijk na 30 40 seconden gaan lampjes 1, 3 en 5 branden).

Als dit alles niet werkt dan lijkt het modem inderdaad niet goed meer.
Hopelijk heb je hier iets aan ?
1. R3106
2.geen voip, 2 siemens gigaset s450 sim telefoons aangesloten via de basis
3.had ik al gedaan
bedankt voor je tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
GRUMBLER schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:43:
[...]

1. R3106
2.geen voip, 2 siemens gigaset s450 sim telefoons aangesloten via de basis
3.had ik al gedaan
bedankt voor je tips!
Hmm r31/06 is wel een grensgeval beter vraag je idd om nieuw modem
706 of 712. 712 heeft losse splitter dus zou helemaal handig zijn als je telefonie hebt via kpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sagem F@st 3202, oftewel een Wanadoo Livebox met een wifi kaart erin. Het is niet mogelijk om deze te gebruiken als wifi apparaat tussen mn internetverbinding in de muur en mijn computer, maar is dit wel mogelijk nadat die op de een of andere manier geunlockt is? En zo ja, hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Je wilt je Livebox dus gebruiken als accesspoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:21:
Ik heb een Sagem F@st 3202, oftewel een Wanadoo Livebox met een wifi kaart erin. Het is niet mogelijk om deze te gebruiken als wifi apparaat tussen mn internetverbinding in de muur en mijn computer, maar is dit wel mogelijk nadat die op de een of andere manier geunlockt is? En zo ja, hoe moet dat?
Nou hij is al geunlocked als je een wifi-kaart erin hebt. Als je hem aansluit zal hij werken wel moet je even denken aan het regknopje onderop de livebox als je tot een werkende wifi verbinding wilt komen. De webkey staat op de livebox onderop (sticker).

Als je hem als accespoint wil gebruiken met een ander modem, volgens mij kan het niet iig niet zonder kunstgrepen. Kan je betur een wifi-modem thomson 712 aanvragen bij online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Zijn er nog meer mensen in postcodegebied 4143 met een knipperlicht verbinding of is mijn livebox aan het overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
anthonycd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:56:
Zijn er nog meer mensen in postcodegebied 4143 met een knipperlicht verbinding of is mijn livebox aan het overlijden?
Wat bedoel je met knipperlicht verbinding? Als alle lampjes knipperen is er vermoedelijk een firmware update aan de gang. Als het @ teken langzaam knippert of snel vermoedelijk wel een probleem met je verbinding/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
een jaar geleden werd mijn snelheid van 800Kb's opeens 400Kb's.
dit na 4 jaar een 800Kb's snelheid.

na uren aan de klantenservice en een nieuwe modem had ik mij er maar bij neergelegd dat dit niet meer goed ging komen.

nu heb ik een nieuw modem gekocht een WAG320N.
krijg ik weer de 800Kb's snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
fespen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:28:
een jaar geleden werd mijn snelheid van 800Kb's opeens 400Kb's.
dit na 4 jaar een 800Kb's snelheid.

na uren aan de klantenservice en een nieuwe modem had ik mij er maar bij neergelegd dat dit niet meer goed ging komen.

nu heb ik een nieuw modem gekocht een WAG320N.
krijg ik weer de 800Kb's snelheid :)
Livebox werkt vaak alleen goed als hij heel dicht op het isra-punt zit de linksys modems hebben een beter error mechanisme en kunnen dus beter tegen vervorming/verlies van signaal. Maar fijn dat je het zo hebt weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Mgear schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:19:
[...]

Wat bedoel je met knipperlicht verbinding? Als alle lampjes knipperen is er vermoedelijk een firmware update aan de gang. Als het @ teken langzaam knippert of snel vermoedelijk wel een probleem met je verbinding/modem.
Dat het af en toe wegvalt. Modem is onbereikbaar. Heb geen ander modem liggen dus kan het ook niet testen of het daar aan ligt of aan het netwerk van online, maar denk wel het modem. Gedrag komt me bekend voor van mijn eigen modem dat zich na verloop van tijd ook heeft opgehangen en niets meer deed. Maandag even bellen voor een ander modem. Rare is ook dat ik 2 weken geleden weer de 'oude' 19mbit had en nu terug naar 15mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
anthonycd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:36:
[...]

Dat het af en toe wegvalt. Modem is onbereikbaar. Heb geen ander modem liggen dus kan het ook niet testen of het daar aan ligt of aan het netwerk van online, maar denk wel het modem. Gedrag komt me bekend voor van mijn eigen modem dat zich na verloop van tijd ook heeft opgehangen en niets meer deed. Maandag even bellen voor een ander modem. Rare is ook dat ik 2 weken geleden weer de 'oude' 19mbit had en nu terug naar 15mbit.
Klantenservice is overigens ook vandaag gewoon geopend van 08:00 - 22:00 :)
Kunnen het modem dan vast wel omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Mgear schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Klantenservice is overigens ook vandaag gewoon geopend van 08:00 - 22:00 :)
Kunnen het modem dan vast wel omruilen.
Heb je welleens met ze gebeld :|. Is niet heel best. Je krijgt niemand van de technische dienst en de std helpdeskmedewerkers snappen zelf niks van de techniek.

Ik heb snelheidsisues:
1e keer bellen( net aangesloten ) uhm ja doe eens een hard reset
2e keer bellen. Uitleggen dat de att down en up er netjes uitzien in relatie tot afstand dslam. Meneer zou een case aanmaken.
Ik word gebeld door service desk KPN
WSD komt langs meet 7mbit down en 0,8mbit up. Wat mij verbaast is die 0,8 up die hoort gewoon strak op 1mbit te zitten. De beste monteur had ook best veel moeite met de meting het duurde hem 30minuten hij meet eerst een VDSL signaal. Heel gek dus!
3e keer bellen. geef meneer aan dat de WSD alleen maar ging meeten en 7mbit down en 0,8mbit up normaal vindt! Dus ik zei misschien een 2e WSD er achter aan? Helpdesk medewerker geen flauw idee waar ik het over had maar hij zou het vermelden. Tevens vermelde ik dat mijn bij elke reset intraint op een andere snelheid. En vermelde ik dat mijn eigen modem wel stabiel intraint! Ook vermelde ik dat mijn 2aderpaar er beter uitziet. En wou ik het liefst dat de technische dienst contact met me op zou nemen nav de terugkoppeling van KPN.
Baas bv belt: we willen graag een afspraak maken om uw adsl verbinding goed te laten functioneren. Ik helemaal verbaasd want wat gaat die monteur doen wat ik zelf niet kan?
4e keer bellen. Gevraagt of de technische dienst me geen terug koppeling kan geven zodat we er over kunnen praten waar het probleem ligt: kpn of modem of misschien de dslam kaart. De helpdesk medewerker gaf me aan dat de technische dienst nooit terugbelt en dat de normale helpdeskmedewerkers terugbellen.

Nou ik wacht Baas bv af kijken wat hun ervan maken! Heb er eerlijk gezegt weinig hoop op een goede afloop!

Trouwens mgear werk jij bij online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Dewaterweg schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:28:
[...]

Heb je welleens met ze gebeld :|. Is niet heel best. Je krijgt niemand van de technische dienst en de std helpdeskmedewerkers snappen zelf niks van de techniek.

Ik heb snelheidsisues:
1e keer bellen( net aangesloten ) uhm ja doe eens een hard reset
2e keer bellen. Uitleggen dat de att down en up er netjes uitzien in relatie tot afstand dslam. Meneer zou een case aanmaken.
Ik word gebeld door service desk KPN
WSD komt langs meet 7mbit down en 0,8mbit up. Wat mij verbaast is die 0,8 up die hoort gewoon strak op 1mbit te zitten. De beste monteur had ook best veel moeite met de meting het duurde hem 30minuten hij meet eerst een VDSL signaal. Heel gek dus!
3e keer bellen. geef meneer aan dat de WSD alleen maar ging meeten en 7mbit down en 0,8mbit up normaal vindt! Dus ik zei misschien een 2e WSD er achter aan? Helpdesk medewerker geen flauw idee waar ik het over had maar hij zou het vermelden. Tevens vermelde ik dat mijn bij elke reset intraint op een andere snelheid. En vermelde ik dat mijn eigen modem wel stabiel intraint! Ook vermelde ik dat mijn 2aderpaar er beter uitziet. En wou ik het liefst dat de technische dienst contact met me op zou nemen nav de terugkoppeling van KPN.
Baas bv belt: we willen graag een afspraak maken om uw adsl verbinding goed te laten functioneren. Ik helemaal verbaasd want wat gaat die monteur doen wat ik zelf niet kan?
4e keer bellen. Gevraagt of de technische dienst me geen terug koppeling kan geven zodat we er over kunnen praten waar het probleem ligt: kpn of modem of misschien de dslam kaart. De helpdesk medewerker gaf me aan dat de technische dienst nooit terugbelt en dat de normale helpdeskmedewerkers terugbellen.

Nou ik wacht Baas bv af kijken wat hun ervan maken! Heb er eerlijk gezegt weinig hoop op een goede afloop!

Trouwens mgear werk jij bij online?
Eh wat de baas monteur kan wat jij niet kan is de centrale in:) Bovendien heeft hij allerlei meetapparatuur waardoor hij een goed inzicht kan krijgen in de signalen en het verlies.

mbt of ik voor online werk nee, ik werk wel voor een call center dat ook adsl ondersteuning geeft voor een bepaalde adsl provider. Bovendien zit ik hier net als jij gewoon prive als hobbyist en probeer ik mensen met mijn kennis te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Mgear schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:28:
[...]

Eh wat de baas monteur kan wat jij niet kan is de centrale in:) Bovendien heeft hij allerlei meetapparatuur waardoor hij een goed inzicht kan krijgen in de signalen en het verlies.

mbt of ik voor online werk nee, ik werk wel voor een call center dat ook adsl ondersteuning geeft voor een bepaalde adsl provider. Bovendien zit ik hier net als jij gewoon prive als hobbyist en probeer ik mensen met mijn kennis te helpen.
Uh lijkt me sterk dat online een extern bedrijf hun dslam zal nameten lijkt me meer iets voor een fieldenginer. Maar goed het kan!
Ja mja wat ziet hij wat een WSD niet ziet vraag ik me dan af?

[ Voor 8% gewijzigd door Dewaterweg op 21-03-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Dewaterweg schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:52:
[...]

Uh lijkt me sterk dat online een extern bedrijf hun dslam zal nameten lijkt me meer iets voor een fieldenginer. Maar goed het kan!
Ja mja wat ziet hij wat een WSD niet ziet vraag ik me dan af?
Vermoedelijk willen ze graag een second opinion ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Mgear schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:11:
[...]

Vermoedelijk willen ze graag een second opinion ?
Ja dat denk ik dan ook. Gister nog contact gehad met een helpdesk medewerker die goed meedacht! Me lijn ziet er nu iets beter uit. Nog bedankt heah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Dewaterweg schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:40:
[...]

Ja dat denk ik dan ook. Gister nog contact gehad met een helpdesk medewerker die goed meedacht! Me lijn ziet er nu iets beter uit. Nog bedankt heah ;)
Geen probleem:) Ben ben benieuwd hoe het afloopt keep us informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Goede morgen allemaal.

Ik heb een klein probleem.
Sinds een week hebben we ineens weer een voicemail, dus ik denk dat de modem is geupdate

Productnaam: TG712
Softwareversie: 8.2.4.B

Sinds dit gebeurd is kan ik een bepaald spel niet meer online spelen (MapleStory).
Ik wil jullie daarom vragen of mensen hier ook last van hebben?

Windows Xp Sp3 volledig geupdate en ook alle drivers geupdate.

Ik heb ook het spel geheel verwijderd inclusief de registery keys en weer opnieuw gedownload en geinstalleerd.

Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:09

djac1

Computer freak

Hallo,
Meer mensen vanmorgen last van een mail storing?

'' Het verbinding maken met de server is mislukt. Account: 'pop.online.nl', Server: 'pop.online.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E''

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
djac1 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:26:
Hallo,
Meer mensen vanmorgen last van een mail storing?

'' Het verbinding maken met de server is mislukt. Account: 'pop.online.nl', Server: 'pop.online.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E''
Jups, zelfde probleem hier.
Met zowel Wanadoo, Orange als Online emailadressen.
Is echter geen storing gemeld, als ik de Online site mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Kleus schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:03:
[...]

Jups, zelfde probleem hier.
Met zowel Wanadoo, Orange als Online emailadressen.
Is echter geen storing gemeld, als ik de Online site mag geloven.
Was een korte storing, mailservers down. Voor zover het er naar uitziet is het probleem inmiddels verholpen;)
Happy popping _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al 2 maanden op mijn cadeau van online aan het wachten na activering van mijn adsl? Nog meer mensen die aan het wachten zijn op het cadeau van online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:02:
Ben al 2 maanden op mijn cadeau van online aan het wachten na activering van mijn adsl? Nog meer mensen die aan het wachten zijn op het cadeau van online?
Bestaat momenteel vertraging in de levering, als je vragen hebt over de verzendstatus van je cadeau kan je het beste contact opnemen met dimass (het cadeauhuis) Telefonisch: Dimass is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 op telefoonnummer 020 211 04 07.

[ Voor 5% gewijzigd door Mgear op 28-03-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag in eens een prettige verrassing, mijn snelheid is omhoog gegaan van ~1,3MB/s naar bijna 1,7MB/s, toch een redelijke vooruitgang. Het zal er mee te maken hebben dat de stroom vannacht even van mijn modem/router af is geweest en deze nu een stukje hoger intraint. Nu wordt die wel eens vaker gereset en altijd kom ik weer op de ~ 1,3 terecht, missschien iets veranderd in de centrale of gewoon geluk?

Ik ben dr blij mee in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
Mgear schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:39:
[...]

Was een korte storing, mailservers down. Voor zover het er naar uitziet is het probleem inmiddels verholpen;)
Happy popping _/-\o_
Jups, inmiddels werkt het weer zoals het hoort!
(Mailserver was overigens wel te pingen, wellicht alleen de achterliggende service down.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Sinds een week heb ik ontzettend traag internet. Na aantal keer de livebox opnieuw opgestart te hebben en zelfs resetten weet ik niet wat te doen.

Als ik inlog in de livebox en bij de 'geavanceerde' ADSL stats kijk, zie ik:
Upstream 1016 Kbps
Downstream 1056 Kbps
Als ik een aantal ping-testen uitvoer via www.pingtest.net, krijg ik gemiddeld een ping van 600ms. Dit is ook niet normaal. Ook heb ik al de nieuwste firmware.

Nu staat er op de online website dat er vorige- en deze maand werkzaamheden zijn (voornamelijk in de nacht).

Moet ik nu wachten en hopen dat het zichzelf herstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
Ik heb het vermoeden dat je voedingsadapter het begeven heeft.
De livebox is daar erg gevoelig voor.

Het beste kan je denk ik met de helpdesk gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
ik heb hier sinds gisteren ook last van een ontzettend trage verbinding. Ik heb nu maximaal een download snelheid van zo rond de 16Kb/s terwijl ik normaal makkelijk de 1,5MB/s haal. Ook mijn internet snelheid in mijn router zijn veranderd namelijk ( Downstream : 2280 Kbps Upstream : 1016 Kbps) van de 20Mb/s die ik normaal zou moeten hebben.

Het lijkt mij stug dat de voedingsadapter het begeven heeft. Dan zou hij toch niks moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
_FrostBite_ schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:07:
ik heb hier sinds gisteren ook last van een ontzettend trage verbinding. Ik heb nu maximaal een download snelheid van zo rond de 16Kb/s terwijl ik normaal makkelijk de 1,5MB/s haal. Ook mijn internet snelheid in mijn router zijn veranderd namelijk ( Downstream : 2280 Kbps Upstream : 1016 Kbps) van de 20Mb/s die ik normaal zou moeten hebben.

Het lijkt mij stug dat de voedingsadapter het begeven heeft. Dan zou hij toch niks moeten doen?
Lijkt mij ook...

Ik moet alleen nog even bellen (nog geen tijd gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
Tja, er is bij de livebox een tijd geleden een serie adapters geweest die sneller kapot gaan.
(Vaak blijft de adapter het wel doen, maar niet meer met een constant voltage.
Dit zorgt ervoor dat de livebox instabieler wordt.
Wat je oa. merkt in een lagere download snelheid, echo en wegvallende stukken bij voip gesprekken.

In sommige gevallen wordt de adapter ook vrij heet.
In een van de vorige delen is dit ook wel vaker ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ik heb gister even gebeld met online over het probleem. Er was bij hun niks bekend over eventuele werkzaamheden aan het net. ze hebben een rapport aangemaakt over het probleem wat zich hier voordoet.
Het rare is dat hij mij vertelde dat het proces normaal 11 werkdagen duurt, wat mij vrij lang lijkt. Ik zit nu dus 11 dagen met traag tot geen internet en zonder telefoon. Bij telefoon verbinding in mijn router staat nu dat de telefonie niet geactiveerd is.

Ik heb nu vandaag nog niet echt het idee dat internet vaak uitvalt o.i.d maar het is nog lang niet zo snel als dat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Bij mij doet hij het weer...

Wat ik heb gedaan is de adapter rechtstreeks aangesloten zonder verlengsnoer. Ik heb nu weer normaal internet (4Mbit is wat ik max -kan- ontvangen).
Wat ook wel wil helpen is een universele adapter tijdelijk aansluiten om te zien of dat het probleem is. Dan kan je dat melden aan Online met de vraag of ze een nieuwe kunnen sturen.

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
_FrostBite_ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:17:
Ik heb gister even gebeld met online over het probleem. Er was bij hun niks bekend over eventuele werkzaamheden aan het net. ze hebben een rapport aangemaakt over het probleem wat zich hier voordoet.
Het rare is dat hij mij vertelde dat het proces normaal 11 werkdagen duurt, wat mij vrij lang lijkt. Ik zit nu dus 11 dagen met traag tot geen internet en zonder telefoon. Bij telefoon verbinding in mijn router staat nu dat de telefonie niet geactiveerd is.

Ik heb nu vandaag nog niet echt het idee dat internet vaak uitvalt o.i.d maar het is nog lang niet zo snel als dat het geweest is.
Dat hangt ervanaf of het is aangemeld als telefonie probleem of als verbindingsprobleem. Ik hoop het laatste, zulke zaken gaan meestal sneller dan telefonie problemen. Verwacht dat je toch een nieuw modem of adapter zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb iets raars ontdekt, als je met een online Port Checker kijkt of de VOIP poort 5060 open is, CRASHT je hele Speedtouch ST706!

Probeer maar! http://www.canyouseeme.org/

Dit is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Dat is inderdaad maf.Lijkt op een firmware probleem.
Wat je kan doen is bellen met online voor een firmware push.
Wel is het zo dat als je telefonie hebt poort 5060 en 5061 gereserveerd zijn.
Wellicht dat hij daarom over zijn nek gaat?
Waarom denk je overigens dat het modem over zijn nek gaat? wat gebeurd er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het modem reset helemaal. Dus 1 simpele port check op 5060 crasht het hele modem.
Dit is elke keer herproduceerbaar.
Verklaart wel waarom soms de verbinding eruit ligt.
Dan doet iemand anders een poortscan en reset het modem!
Handige DOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Soldaatje schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:09:
Het modem reset helemaal. Dus 1 simpele port check op 5060 crasht het hele modem.
Handige DOS!
Vreemd, ik heb het ook geprobeerd volgens jouw beschrijving.. tot wel 10x... maar bij mij blijft het doorwerken (heb trouwens geen telefonie van Online, mss is dat het)

code:
1
2
Productnaam:        ST706
Softwareversie: 7.8.10.0

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
TweakBoy schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:25:
[...]

Vreemd, ik heb het ook geprobeerd volgens jouw beschrijving.. tot wel 10x... maar bij mij blijft het doorwerken (heb trouwens geen telefonie van Online, mss is dat het)

code:
1
2
Productnaam:        ST706
Softwareversie: 7.8.10.0
Klopt telefonie is wel noodzakelijk.
Als je wel telefonie hebt geeft de poortscanner aan dat de poort 5060 open is en dat is het laatste wat je ziet want dan ligt hij er 5 minuten uit door de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Soldaatje schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:02:
[...]

Klopt telefonie is wel noodzakelijk.
Als je wel telefonie hebt geeft de poortscanner aan dat de poort 5060 open is en dat is het laatste wat je ziet want dan ligt hij er 5 minuten uit door de reset.
Dan snel effe bellen met Online voor een firmware push, mocht je de laatste firmware hebben
dan moet er natuurlijk een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoelang was bij jullie ongeveer de oplevertijd? Ik heb 2 april ADSL aangevraagd op een adres waar nog niets op de telefoonlijn staat. De online checker staat nogsteeds op "technisch voorbereiden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Duurt 3 a 4 weken waarbij de 1e week niets gebeurt ivm wet koop op afstand. Zodra de leverdatum bekend is zul je dit per post bevestigd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Soldaatje schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:09:
Handige DOS!
Dat probleem bestaat blijkbaar alleen bij de ST706.. De nieuwere TG712 heeft hier geen last van. In ieder geval die van "ons" niet. Volgens canyouseeme.org is poort 5060 wel open.. Dat itt tot de port forwards die ik heb gemaakt voor oa. mijn pc en xbox :(

Klopt het trouwens dat de telefoon logboeken om de zoveel tijd worden gereset? Afgelopen week stonden hier nog een aantal tel nr's, maar nu staat er niks meer?

[ Voor 11% gewijzigd door _Eend_ op 11-04-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Dat telefoonboek heeft bij mij nooit gewerkt helaas, ook niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Soldaatje schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:38:
Dat telefoonboek heeft bij mij nooit gewerkt helaas, ook niet nodig gehad.
Ik heb het niet over het telefoonboek, als je kijkt bij Toolbox > Telefonie kijkt zie je een lijst met de laatste oproepen. Als je daarna op "Telefonie statistieken" klikt stonden daar altijd het aantal oproepen. Die zijn nu leeg..

Niet dat het echt belangrijk is, ik vraag me alleen af waarom dit gebeurt. Dat telefoonboek is weer een verhaal apart, als je dat ding wilt gebruiken moet je inloggen op je modem. Daar heb je toch niks aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

na ruim 4 jaar tevreden Tiscali klant (ook bellen zonder KPN lijn) nu maar eens wat anders.
zoveel voordeel: T-Sys USB stick. Draadloos modem. 20 Mb down. Heb "bestelling ADSL Extra & Telefonie Totaal" vandaag doorgegeven.

Verwacht op basis van PC checks bij diverse providers rond de 12 Mb down te halen. Hoop natuurlijk op meer.
- Wat voor een upstream mag ik verwachten? Kom ik niks over tegen bij online.
- Hoeveel mailboxen?
- Staan de mail-servers nog steeds in Parijs? (heb ooit een tijdje Wanadon't gehad over de kabel. 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

RobbieDee schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:45:
na ruim 4 jaar tevreden Tiscali klant (ook bellen zonder KPN lijn) nu maar eens wat anders.
zoveel voordeel: T-Sys USB stick. Draadloos modem. 20 Mb down. Heb "bestelling ADSL Extra & Telefonie Totaal" vandaag doorgegeven.

Verwacht op basis van PC checks bij diverse providers rond de 12 Mb down te halen. Hoop natuurlijk op meer.
- Hoeveel mailboxen?
- Staan de mail-servers nog steeds in Parijs? (heb ooit een tijdje Wanadon't gehad over de kabel. 8)7)
- aantal extra mailboxen is 3 (bij mij, zelfde abonnement)
- de mailservers staan nu gewoon in NL voor zover ik kan zien (pop.online.nl en smtp.online.nl hebben een NL IP adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
RobbieDee schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:45:

- Hoeveel mailboxen?
Upstream 1024kbit per seconde oftewel 128kbyte per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Mgear schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:39:
[...]
Upstream 1024kbit per seconde oftewel 128kbyte per sec.
Dank at Mgear. Die up neemt in de praktijk af met de afstand veronderstel ik.
Dus als de down max 20 is en ik verwacht 12, zal de up ook lager zijn? Waarop traint jouw modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
RobbieDee schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:53:
[...]

Dank at Mgear. Die up neemt in de praktijk af met de afstand veronderstel ik.
Dus als de down max 20 is en ik verwacht 12, zal de up ook lager zijn? Waarop traint jouw modem?
Nee, over elke afstand zul je rond de 1024kbit krijgen alleen als je echt heel ver van de centrale zit kan het zijn dat hij rond de 950kbit gaat intrainen en zul je ook een hele lage downstream hebben. Zelf heb ik geen modem en zit ik op een 100mbit lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Mgear schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:07:
[...]
ik heb geen modem. zit op een 100mbit lijn :)
Dank at Mgear. Jij boft!
Heb me net de 'upstream' frequentiebandjes laten uitleggen onderin het spectrum. 1M up wordt bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Sinds ongeveer een week is ineens de snelheid van de lijn terug geschroeft, eerder kon ik downloaden met +-800kb/sec, en nu max 600kb/sec. Als ik in m`n speedtouch modem kijk staat dat hij intraint op ong 5600 kbps terwijl dit eerder boven de 8000 lag. Hoe is dit mogelijk? Ik heb door middel van de DMT tool de intrainsnelheid op kunnen krikken tot 6700, maar wil natuurlijk gewoon de oude snelheid. Wat ik wel zag, was dat volgens de DMT tool gebruik werd gemaakt van een adsl2+ verbinding terwijl dit adsl was. Dit zou toch juist een snellere verbinding moeten opleveren ipv een degradatie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
CM5 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:21:
Sinds ongeveer een week is ineens de snelheid van de lijn terug geschroeft, eerder kon ik downloaden met +-800kb/sec, en nu max 600kb/sec. Als ik in m`n speedtouch modem kijk staat dat hij intraint op ong 5600 kbps terwijl dit eerder boven de 8000 lag. Hoe is dit mogelijk? Ik heb door middel van de DMT tool de intrainsnelheid op kunnen krikken tot 6700, maar wil natuurlijk gewoon de oude snelheid. Wat ik wel zag, was dat volgens de DMT tool gebruik werd gemaakt van een adsl2+ verbinding terwijl dit adsl was. Dit zou toch juist een snellere verbinding moeten opleveren ipv een degradatie.....
In principe wel alleen als je ver van de centrale zit. Het is even de vraag hoe ver jij daar vandaan zit.
Laat het even uitmeten door de mensen van de klantenservice. Op basis hiervan kan er gekeken worden wat je in het verleden behaald hebt, wat je nu haalt en of dit in lijn ligt met de te verwachten snelheid over de lijnlengte tussen centrale en jouw woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Heeft een van de leden toevallig al gebruik gemaakt van het CanalDigitaal HDTV pakket wat online aanbiedt?

Het lijkt mij best interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Klopt het dat ik als bestaande abonnee, als ik kies voor overname telefoonnummer van KPN lijnhuur betalen? :'( En waarom geldt dat niet voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
ElementriX schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:14:
Klopt het dat ik als bestaande abonnee, als ik kies voor overname telefoonnummer van KPN lijnhuur betalen? :'( En waarom geldt dat niet voor nieuwe klanten?
Eh dat ligt eraan of je lijnhuur gaat betalen. Meestal is dit wel het geval. Maar geen nood, ook alle bestaande klanten kunnen door te bellen en hun abonnement te verlengen met min. een jaar hetzelfde aanbod krijgen.
Lijkt me dus een prima plan om snel te bellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Online heeft nu een andere abonnementsstructuur: een abo van 4Mb/1Mb voor € 18 en een abo van 20 Mb/1 Mb voor € 23.

Telefonie is helemaal anders geworden en dan vooral de beltarieven: http://www.online.nl/mood...ails/overige-beltarieven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ik heb zojuist een nieuwe modem ontvangen :) .. na 5 dagen zonder internet en telefoon te hebben gezeten :S en na alles aan te sluiten doet alles het weer :) het is nu wel een speedtouch geworden in plaats van een livebox.

Is er ook al bekend dat er iets met de lijnen gaat gebeuren van Online? Ik heb van Xs4all al gelezen dat ze bezig zijn de mensen de snelheid gaan geven waarvoor ze ook daadwerkelijk voor betalen. Ik haal bijv. 12mbit terwijl ik voor 20mbit betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
_FrostBite_ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:28:
Ik heb zojuist een nieuwe modem ontvangen :) .. na 5 dagen zonder internet en telefoon te hebben gezeten :S en na alles aan te sluiten doet alles het weer :) het is nu wel een speedtouch geworden in plaats van een livebox.

Is er ook al bekend dat er iets met de lijnen gaat gebeuren van Online? Ik heb van Xs4all al gelezen dat ze bezig zijn de mensen de snelheid gaan geven waarvoor ze ook daadwerkelijk voor betalen. Ik haal bijv. 12mbit terwijl ik voor 20mbit betaal.
Je zult niet meer snelheid gaan krijgen, als het mogelijk was dat had je wel meer gehad, helaas een technische bepering van ADSL mbt afstand van je huis tot de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Hageneis schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:21:
Online heeft nu een andere abonnementsstructuur: een abo van 4Mb/1Mb voor € 18 en een abo van 20 Mb/1 Mb voor € 23.

Telefonie is helemaal anders geworden en dan vooral de beltarieven: http://www.online.nl/mood...ails/overige-beltarieven/
Dit is alleen van toepassing op nieuwe klanten niet op bestaande. Neem contact op dan kun je altijd zien wat voor aanbieding ze hebben voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Mgear schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:13:
[...]
Dit is alleen van toepassing op nieuwe klanten niet op bestaande. Neem contact op dan kun je altijd zien wat voor aanbieding ze hebben voor je.
Ik zit zelf nog tot november in mijn eerste jaarcontract. Dat bestaande contracten hetzelfde blijven klopt. Het ging mij er alleen om te melden dat er een andere abonnementsstructuur is (inderdaad voor nieuwe contracten). Op zich zou in mijn geval 4 Mbit/s down ook wel voldoende zijn (haal nu 16 Mibt/s)en de hogere beltarieven halen met mijn belgedrag ook niet de 2,50. Het hoeft dus niet voor iedereen zonder meer een prijsverhoging te zijn...
Maar ik zal in september/oktober zeker wel even contact leggen om te zien wat er mogelijk is bij verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik ga ook proberen over te stappen, als mijn contract afloopt moeten je gewoon gebruik kunnen maken van de nieuwe aanbieding vind ik.
Anders ga ik wel naar de concurrent voor een euro per maand meer.
Zo redeneren de providers ook dus dat met die aanbieding zal wel goed zitten.

Ik heb op een ander forum gezien dat Online er naar gaat kijken met die poortscan.

[ Voor 13% gewijzigd door Soldaatje op 14-04-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Soldaatje schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:38:
Ik ga ook proberen over te stappen, als mijn contract afloopt moeten je gewoon gebruik kunnen maken van de nieuwe aanbieding vind ik.
Anders ga ik wel naar de concurrent voor een euro per maand meer.
Zo redeneren de providers ook dus dat met die aanbieding zal wel goed zitten.

Ik heb op een ander forum gezien dat Online er naar gaat kijken met die poortscan.
Eh de aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn momenteel minder goed als hetgeen bestaande klanten betalen overigens.. De meeste oude klanten betalen nog 20 euro per maand voor adsl extra ipv 23. Maar wat mij opvalt is wel dat ineens alle providers hun prijzen omhoog lijken te doen muv vooralsnog van tele 2. Je zou bijna gaan denken aan semi-kartel vorming waarin onderling de prijzen stiekum zijn afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn wachtwoord aangemaakt op de speedtouch maar ik kom er nu niet meer in aangezien ik de gebruikersnaam niet weet. Ik heb inmiddels al Administrator en Admin geprobeerd met de wachtwoord maar dat werkt niet. Wat is de standaard inlognaam van de speedtouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:15:
Heb zojuist mijn wachtwoord aangemaakt op de speedtouch maar ik kom er nu niet meer in aangezien ik de gebruikersnaam niet weet. Ik heb inmiddels al Administrator en Admin geprobeerd met de wachtwoord maar dat werkt niet. Wat is de standaard inlognaam van de speedtouch?
Die zijn er niet :) Standaard wordt alles kant en klaar ingesteld voor je. Je zou een harde reset kunnen proberen en dan opnieuw het modem activeren met behulp van het installatie programma. Harde reset is (knopje indrukken eerst powerlampje rood, ingedrukt blijven houden net zolang tot powerlampje oranje wordt). Als je dan los laat is de harde reset voltooid. Wel flauwe tip misschien maar als je je ww niet kan onthouden kan je m misschien ook beter maar helemaal niet instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt niet aan dat ik mijn wachtwoord niet heb onthouden maar als ik wil inloggen vraagt die om gebruikersnaam en ww maar ik weet niet wat het gebruikersnaam is. Heb namelijk alleen een wachtwoord aangemaakt en daarna logt die je uit om weer in te loggen met je nieuwe wachtwoord. Maar er is dus geen gebruikersnaam?

PS: Wil hem niet resetten want dan ben ik namelijk mijn instellingen kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 09:35
Standaart is de gebruikersnaam online, probeer dan eens icm je eigen ww...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al sinds ik herinner bij Online en volgens mij betaal ik veel te veel, dus ik ga maar is vragen of ze wat voor me hebben. Ik betaal namelijk inclusief lijnhuur €34 voor 20Mbit internet. En nu zie ik acties voor €23 met 20Mb? Kan je bij Online gewoon overstappen als je even belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00

vooghel

Cunning linguist

Yup, heb ik pas ook gedaan, en ben van €35 naar €20 gegaan (en meteen van telefonie af, gebruikte ik toch amper).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha sjonge. Even gebeld: Ik heb een actie van 20 euro voor u. Zelfde snelheid? Ja zelfde snelheid. Ok doe maar.
Heb ik toch een fors aantal maanden aardig teveel betaald denk ik. Maar dan heb ik nog steeds 20 Mbit en die actie van 23€ op de site is 20 Mb toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik vraag me dan altijd af of er een addertje onder 't gras zit, als alles precies hetzelfde blijft, maar 20euro per maand ipv 25,-, dan zouden ze dit toch ook gewoon kunnen doorvoeren zonder je op te bellen ?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
LoekieLeeuw schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:07:
Ik vraag me dan altijd af of er een addertje onder 't gras zit, als alles precies hetzelfde blijft, maar 20euro per maand ipv 25,-, dan zouden ze dit toch ook gewoon kunnen doorvoeren zonder je op te bellen ?
Heeft niets met addertjes te maken, bedrijf wilt je graag als klant houden en je contract vernieuwen. Als klant krijg je daar een betere prijs voor. Voor niets gaat de zon op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoekieLeeuw schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:07:
Mjah, ik zit al bijna 3 jaar bij Online geloof ik. Intussen zijn de snelheden alweer hoger/de prijzen lager, maar was het maar zo dat ze je dan opbelden! Het was rustig doorgetikt met €34 pm als ik niet had gebeld.
Abbo wat ik nu heb kan een nieuwe klant ook gewoon krijgen. Tenminste dat vraag ik me af, want 20 Mbit is toch nog altijd beduidend langzamer dan 20 Mb? Maar 20 Mb/s lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 09:35
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:08:
[...]

Mjah, ik zit al bijna 3 jaar bij Online geloof ik. Intussen zijn de snelheden alweer hoger/de prijzen lager, maar was het maar zo dat ze je dan opbelden! Het was rustig doorgetikt met €34 pm als ik niet had gebeld.
Abbo wat ik nu heb kan een nieuwe klant ook gewoon krijgen. Tenminste dat vraag ik me af, want 20 Mbit is toch nog altijd beduidend langzamer dan 20 Mb? Maar 20 Mb/s lijkt me sterk.
20Mb=20 Megabit
20MB=20 MegaByte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Oppie schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:27:
[...]

Je zult niet meer snelheid gaan krijgen, als het mogelijk was dat had je wel meer gehad, helaas een technische bepering van ADSL mbt afstand van je huis tot de wijkcentrale.
Er is laatst onderzoek geweest naar dit verschijnsel en het blijkt dat je dus wel moet halen waarvoor je ook betaald. Er is toen ook daadwerkelijk werk van gemaakt door o.a. xs4al. vandaar mijn vraag dus ook. maar blijkbaar is het hier niet het geval (jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:50:
[...]

20Mb=20 Megabit
20MB=20 MegaByte
Aaah ok...natuurlijk, stom van me. Wat een leuke instinker weer van de providers des Hollands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
_FrostBite_ schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:03:
[...]

Er is laatst onderzoek geweest naar dit verschijnsel en het blijkt dat je dus wel moet halen waarvoor je ook betaald. Er is toen ook daadwerkelijk werk van gemaakt door o.a. xs4al. vandaar mijn vraag dus ook. maar blijkbaar is het hier niet het geval (jammer).
Dat is ook namelijk niet te doen. Dat is nu eenmaal de beperking van adsl. Alleen als je onder de verwachte snelheid komt te liggen ten opzichte van de kabellengte van de centrale naar jouw huis doen providers iets zal bij xs4all en online geen verschil maken. Wel is het zo dat door bepaalde instellingen xs4all en telfort vaak een iets hogere snelheid zullen halen over dezelfde kabellengte vanwege een profielinstelling (6 db voor xs4all en telfort tegen 10db van Online). Daarentegen krijg je wel precies waar je voor betaald namelijk TOT 20mbit en niet 20mbit, dit staat ook zo bij de adsl providers beschreven. 20mbit of TOT 20mbit is iets heel anders. www.online.nl en doe de snelheidstest, hier wordt ook al een voorspelling gegeven over de te verwachten snelheid, is Online dus in elk geval heel transparant in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39

GVR

Wees blij dat je adsl hebt dan, bij kabel is dat 'verlies' nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal niet waar. Kijk maar

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Mgear schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:35:
[...]

Dat is ook namelijk niet te doen. Dat is nu eenmaal de beperking van adsl. Alleen als je onder de verwachte snelheid komt te liggen ten opzichte van de kabellengte van de centrale naar jouw huis doen providers iets zal bij xs4all en online geen verschil maken. Wel is het zo dat door bepaalde instellingen xs4all en telfort vaak een iets hogere snelheid zullen halen over dezelfde kabellengte vanwege een profielinstelling (6 db voor xs4all en telfort tegen 10db van Online). Daarentegen krijg je wel precies waar je voor betaald namelijk TOT 20mbit en niet 20mbit, dit staat ook zo bij de adsl providers beschreven. 20mbit of TOT 20mbit is iets heel anders. www.online.nl en doe de snelheidstest, hier wordt ook al een voorspelling gegeven over de te verwachten snelheid, is Online dus in elk geval heel transparant in.
Ok duidelijk :) ... ik haal wel wat ik zou moeten halen dus .. namelijk 11.5mbit ik zit zo ong. 2,5km van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
_FrostBite_ schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:24:
[...]

Ok duidelijk :) ... ik haal wel wat ik zou moeten halen dus .. namelijk 11.5mbit ik zit zo ong. 2,5km van de centrale.
Dan zit je zelfs aan de bovenkant van de range die je op die afstand mag verwachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
Ik kan al sinds twee dagen niet bellen naar vaste nummers, zowel binnen als buiten de regio. Wanneer ik een nummer bel krijg ik de melding 'Op dit moment kan het gesprek niet plaatsvinden, probeer het later nog eens'. Het resetten van de modem maakt geen verschil. Bellen met mobiele nummers is nog wel mogelijk.
Heeft iemand hier ook last van, of wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39

GVR

sorry doelde eigenlijk meer over de stabiliteit, en het continue vasthouden van dezelfde maximum snelheid bij bijv downloaden van nieuwsgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Raegin schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:37:
Ik kan al sinds twee dagen niet bellen naar vaste nummers, zowel binnen als buiten de regio. Wanneer ik een nummer bel krijg ik de melding 'Op dit moment kan het gesprek niet plaatsvinden, probeer het later nog eens'. Het resetten van de modem maakt geen verschil. Bellen met mobiele nummers is nog wel mogelijk.
Heeft iemand hier ook last van, of wel eens gehad?
Heb hier nog nooit van gehoord. Aangezien je wel naar mobiele nummers kunt bellen, lijkt mij de kans erg groot dat de fout bij Online ligt. Even een mailtje sturen, levert meestal wel vrij snel een antwoord op. En anders even bellen alleen kan dat nogal lastig zijn als ze vragen om wat uit te proberen zoals het resetten van de modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij de ps3 alleen nat type strict. Het lukt mij niet om de poorten op te stellen voor de ps3. Upnp staat aan en in mijn Belkin router ook maar dit levert niks op. Daarom wil ik vragen wie hier ook een ps3 heeft aangesloten op Online en of die daar wel gewoon op werkt?

Edit: Ik heb verschillende poorten open gezet die voor de ps3 van toepassing zijn maar ook dit helpt niet. De ps3 is draadloos aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:12:
Ik krijg bij de ps3 alleen nat type strict. Het lukt mij niet om de poorten op te stellen voor de ps3. Upnp staat aan en in mijn Belkin router ook maar dit levert niks op. Daarom wil ik vragen wie hier ook een ps3 heeft aangesloten op Online en of die daar wel gewoon op werkt?

Edit: Ik heb verschillende poorten open gezet die voor de ps3 van toepassing zijn maar ook dit helpt niet. De ps3 is draadloos aangesloten.
Wat voor modem gebruik je? Als je een speedtouch 706 en 712 hebt moet je even contact opnemen met de helpdesk. Eerdere softwareversies hebben problemen met portforwarding. Kunnen ze een nieuwe firmware voor je pushen en dan zou alles moeten werken zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 22:17

zerocool82

Ignorance causes chaos

Op 22 december heb ik een Online ADSL abonnement afgesloten (tot 20Mbit), waarij een Nintendo DS geleverd zou worden. Na enkele brieven dat de levering vertraagd was, heb ik nog steeds niets ontvangen (inmiddels is het bijna 17!! weken later) 8)7

Hebben meer mensen nog steeds geen Nintendo DS ontvangen? En weet iemand of de overeenkomst kan worden opgezegd, vanwege het niet (tijdig) nakomen van actievoorwaarden? Mocht dat niet het geval zijn, dan zouden ze bij wijze van spreken ervoor kunnen kiezen om de DS over een jaar pas op te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgear schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:50:
[...]

Wat voor modem gebruik je? Als je een speedtouch 706 en 712 hebt moet je even contact opnemen met de helpdesk. Eerdere softwareversies hebben problemen met portforwarding. Kunnen ze een nieuwe firmware voor je pushen en dan zou alles moeten werken zoals het hoort.
Het is een speedtouch 706 zonder wireless lan. Maar ik heb de poorten van Utorrent wel gewoon open gekregen of heeft dat er niks mee te maken? Het is idd wel zo als ik 5 poorten open zet op de speedtouch voor de ps3 dan sla ik hem op maar na het toevoegen zijn de poorten weg? Is dat het voorkomend probleem?

Edit: Dit is untouchablezz maar heb dit geplaatst onder account van een vriend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:23:
[...]

Het is een speedtouch 706 zonder wireless lan. Maar ik heb de poorten van Utorrent wel gewoon open gekregen of heeft dat er niks mee te maken? Het is idd wel zo als ik 5 poorten open zet op de speedtouch voor de ps3 dan sla ik hem op maar na het toevoegen zijn de poorten weg? Is dat het voorkomend probleem?

Edit: Dit is untouchablezz maar heb dit geplaatst onder account van een vriend.
Eh nee, meer dat de poortforwarding wel ingesteld kan worden maar niet daadwerkelijk uitgevoerd werd :)
Maar voor de zekerheid ff naar je firmware laten kijken kan nooit kwaad lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:08:
[...]
maar was het maar zo dat ze je dan opbelden! Het was rustig doorgetikt met €34 pm als ik niet had gebeld.
Abbo wat ik nu heb kan een nieuwe klant ook gewoon krijgen.
Volgens mij is Online (onderdeel van France Telecom en met sinds jaar en dag een sterke band met Deutsche Telekom) gewoon een commercieel bedrijf. Net zoals KPN dat graag wat aan de mensen verdient. Waarom zouden ze geld gaan uitgeven voor het inhuren van een belbedrijf om 100.000 Online klanten te vragen of ze vanaf nu minder willen betalen?

Dat je als nieuwe klant wat minder betaalt heet "aanbieding". Dat is om klanten te lokken. Dat je na het uitzitten van een periode van een jaar je opnieuw voor een jaar kunt vastleggen om te blijven heet 'klanten binden'.

Ik heb ruim vier jaar bij mijn vorige provider gezeten. Kon steeds na een jaar een gunstiger tarief kiezen of een hogere snelheid. De rek was er daar een beetje uit. Kon alleen maar meer gaan betalen voor nog meer snelheid, maar moest dan voor een draadloos modem dat ik graag wilde gaan betalen.

Vorige week heb ik voor Online gekozen. Daar wordt ik nieuwe klant. Krijg een half jaar korting. Krijg een gratis draadloos modem. Krijg een T-Mobile (= Deutsche Tele) USB stick. Dus als je veel voor weinig wilt moet je om de zoveel jaar switchen. Maar je moet het wel zelf in de gaten houden. Voor sommige mensen is het geen probleem om te veel te belaten. Voor anderen is het een uitdaging om 'niet teveel te betalen'. Voor mij geldt het laatste. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Softwareversie: 7.8.10.0. Heeft iedereen deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik ben sinds een week bij Online 20mb/1mb lijn en heb de Thomson TG712 modem, deze heeft het binnen 2 dagen al begeven. Wel direkt een nieuwe ontvangen ( goede zaak ) maar ik vind de snelheden maar matig.

Down haal ik maar net 15 mb per sec. pingtijden zijn rond 30.

Hiervoor zat ik bij KPN internet + bellen 8mb/1mb en dit was veel stabieler in de praktijk had ik 10 down en 1 up
en de pingtijden lagen rond de 10.

Met de Thomson TG712 heb ik helemaal geen goed gevoel qua betrouwbaarheid en de "webbrowsing interceptie" kan ik niet uitzetten ( en dit kost me dus veel bandbreedte :( ) dat is balen.

btw. kan ik dat wireless shit uitschakelen in het modem ? vorige keer dat ik het deed kon ik het hele modem niet meer booten :( en ook niet resetten ) vandaar dat ik gelijk een nieuw modem kreeg.

Voor de rest loopt het wel aardig maar nog niet echt tevreden. ik denk dat je beter af bent bij de KPN voor 5 euro meer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
RoaDHouse schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:05:
Ik ben sinds een week bij Online 20mb/1mb lijn en heb de Thomson TG712 modem, deze heeft het binnen 2 dagen al begeven. Wel direkt een nieuwe ontvangen ( goede zaak ) maar ik vind de snelheden maar matig.

Down haal ik maar net 15 mb per sec. pingtijden zijn rond 30.

Hiervoor zat ik bij KPN internet + bellen 8mb/1mb en dit was veel stabieler in de praktijk had ik 10 down en 1 up
en de pingtijden lagen rond de 10.

Met de Thomson TG712 heb ik helemaal geen goed gevoel qua betrouwbaarheid en de "webbrowsing interceptie" kan ik niet uitzetten ( en dit kost me dus veel bandbreedte :( ) dat is balen.

btw. kan ik dat wireless shit uitschakelen in het modem ? vorige keer dat ik het deed kon ik het hele modem niet meer booten :( en ook niet resetten ) vandaar dat ik gelijk een nieuw modem kreeg.

Voor de rest loopt het wel aardig maar nog niet echt tevreden. ik denk dat je beter af bent bij de KPN voor 5 euro meer per maand.
LOL, dat is natuurlijk onzin. Je wilt graag een wifi modem en wifi uitzetten vraag dan om een non-wireless modem. Je haalt 15mbit tegenover 8 en over de stabiliteit heb je het helemaal niet.Gaat het hier nu om gevoel of om daadwerkelijke prestaties. Valt je verbinding dan weg? Dan moet je dat melden natuurlijk doet hij dat niet begrijp ik daadwerkelijk niet wat je probleem is maar wie ben ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
RobbieDee schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:00:
[...]

Volgens mij is Online (onderdeel van France Telecom en met sinds jaar en dag een sterke band met Deutsche Telekom) gewoon een commercieel bedrijf. Net zoals KPN dat graag wat aan de mensen verdient. Waarom zouden ze geld gaan uitgeven voor het inhuren van een belbedrijf om 100.000 Online klanten te vragen of ze vanaf nu minder willen betalen?

Dat je als nieuwe klant wat minder betaalt heet "aanbieding". Dat is om klanten te lokken. Dat je na het uitzitten van een periode van een jaar je opnieuw voor een jaar kunt vastleggen om te blijven heet 'klanten binden'.

Ik heb ruim vier jaar bij mijn vorige provider gezeten. Kon steeds na een jaar een gunstiger tarief kiezen of een hogere snelheid. De rek was er daar een beetje uit. Kon alleen maar meer gaan betalen voor nog meer snelheid, maar moest dan voor een draadloos modem dat ik graag wilde gaan betalen.

Vorige week heb ik voor Online gekozen. Daar wordt ik nieuwe klant. Krijg een half jaar korting. Krijg een gratis draadloos modem. Krijg een T-Mobile (= Deutsche Tele) USB stick. Dus als je veel voor weinig wilt moet je om de zoveel jaar switchen. Maar je moet het wel zelf in de gaten houden. Voor sommige mensen is het geen probleem om te veel te belaten. Voor anderen is het een uitdaging om 'niet teveel te betalen'. Voor mij geldt het laatste. O-)
Lol online is een 100% dochter van t-mobile en heeft helemaal niets meer van doen met france telecom. Uiteraard elk jaar kijken naar een nieuwe aanbieding net zoals dit bij mobiele providers allang gemeengoed is. Lijkt me een goede en logische manier van marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vandaag modem binnen gehad en direct aangesloten. Als ik nu mijn browser open krijg ik een scherm waar ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen? Maar geen enkele combinatie werkt.

Als ik het CDtje gebruik dan gebeurd en niks als ik "start.exe" wil gebruiken, meer mensen last van gehad? Heb Windows 7 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Even je modem hard resetten dmv een speld steken in een gaatje achter op je modem. Daarna naar speedtouch.lan surfen (ervan uitgaand dat je een ST706 hebt gekregen) ipv een ip nummer in te tikken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Mgear schreef op zondag 18 april 2010 @ 02:42:
[...]

Lol online is een 100% dochter van t-mobile en heeft helemaal niets meer van doen met france telecom. Uiteraard elk jaar kijken naar een nieuwe aanbieding net zoals dit bij mobiele providers allang gemeengoed is. Lijkt me een goede en logische manier van marketing...
Oeps, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Blisterin_Bull schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:07:
Even je modem hard resetten dmv een speld steken in een gaatje achter op je modem. Daarna naar speedtouch.lan surfen (ervan uitgaand dat je een ST706 hebt gekregen) ipv een ip nummer in te tikken.
en dan?:P Dan krijg ik alsnog het username/password scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Meestal wordt je modem geleverd voordat je ADSL verbinding actief eens, bekijk eens de brief over de oplevering en probeer het na die datum.
Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste