Ja ok, ADSL is nog niet actief omdat DSL lampje nog niet eens brand, maar ik was benieuwd waarom die CD niet opstart van Online. Heb het net in een oude XP PC geprobeert en daar werke het wel, maar op mijn Windows 7 laptop niet...
Dan heb je geen sync. Ben je al opgeleverd? Even ISRA zoeken en beide aderparen proberen. Op beide geen sync of brandend DSL lampje? Mail/bel de klantenservice even, kan iets met de oplevering zijn. Maar meestal aderparen probleem.
Voor een ethernet verbinding heb je de CD niet nodig, als je een 706 hebt dan zowiezo niet dus. Je bent nog niet opgeleverd dus zul je dat moeten afwachten, na die datum eventueel de anderen draden aansluiten wat Andros oppert, mocht het dan nog niet werken.
Verwijderd
Had eerst een Livebox van toen hetende Orange, en sinds ik nu een andere modem heb gekregen (de Speedtough THOMSON ST706) heb ik dat ik na een half uur uithet spel ( Battlefield bad Company 2) wordt gegooit met het bericht verbinding met ea verbroken. Heb gekeken of het internet nog wel functioneerde. MSN stond nog aan en kon gewoon op internet. Er is iets wat na een half uur mijn spel disconnect met de servers van EAgames. ik heb de livebox weer aangesloten en kon weer 3 uur achter elkaar spelen, dus het ligt aan de speedtuoch 706
Omdat de livebox regelmatig uitviel, had ik daarom de speedtough 706 gekregen.
Maar als de livebox niet uitviel kon ik gewoon battlefield bad Company 2 enz gewoon door blijven spelen.
Ik heb een mail terug gekregen dat ik port forward moest instellen voor die game.
Ik geloof daar niks van want anders had ik niet eens in die game kunnen spelen, pas na een half uur wordt ik eruit gegooit. De persoon aan de telefoon van online zei ja dat kan wel dat het na een half uur de poort sluit dus dat je poort forward moet doen..
dat hielp niks, ook andere games kon ik maar een paar minuten spelen, daarna werd ik er ook uitgegooit.
Ik Tompson de fabrikant gebeld van de modems.
Ze melden dat Online een eigen versie firmware die helemaal dichtgespijkerd is, hebben opgezet.
Tompson zeiden dat de oorspronkelijke firmare erop gezet moest worden de 6.2.T.2
Maar Online wil daar niet aan beginnen.
Zelf kan ik het ook niet want de firmware heeft online beveiligd.
Dus blijft er niks anders over om naar een andere provider te stappen.
In het begin gebruikte ik de livebox en was de download speed 2.0 megabyte
Op het laatst (dus een wek geleden) nog maar 1.80 megabyte.
En met de speedtough modem nog maar 1.7 megabyte = dus 14 megabit.
De kabel haald zeker wel hogere download snelheid.
Ik heb nu bij UPC 25 megabit besteld.
Een totaal pakket.
Een maat van me heeft deze ook en hij haald de 25 Megabit wel, soms zakt hij wel een beetje maar komt zeker altijd hoger uit dan Online.
Maar als de livebox niet uitviel kon ik gewoon battlefield bad Company 2 enz gewoon door blijven spelen.
Ik heb een mail terug gekregen dat ik port forward moest instellen voor die game.
Ik geloof daar niks van want anders had ik niet eens in die game kunnen spelen, pas na een half uur wordt ik eruit gegooit. De persoon aan de telefoon van online zei ja dat kan wel dat het na een half uur de poort sluit dus dat je poort forward moet doen..
dat hielp niks, ook andere games kon ik maar een paar minuten spelen, daarna werd ik er ook uitgegooit.
Ze melden dat Online een eigen versie firmware die helemaal dichtgespijkerd is, hebben opgezet.
Tompson zeiden dat de oorspronkelijke firmare erop gezet moest worden de 6.2.T.2
Een totaal pakket.
Een maat van me heeft deze ook en hij haald de 25 Megabit wel, soms zakt hij wel een beetje maar komt zeker altijd hoger uit dan Online.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 22:32 ]
Zoals eerder al geopperd, bel online voor een nieuwe firmware die het probleem oplost met portforwarding.Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:26:
Had eerst een Livebox van toen hetende Orange, en sinds ik nu een andere modem heb gekregen (de Speedtough THOMSON ST706) heb ik dat ik na een half uur uithet spel ( Battlefield bad Company 2) wordt gegooit met het bericht verbinding met ea verbroken. Heb gekeken of het internet nog wel functioneerde. MSN stond nog aan en kon gewoon op internet. Er is iets wat na een half uur mijn spel disconnect met de servers van EAgames. ik heb de livebox weer aangesloten en kon weer 3 uur achter elkaar spelen, dus het ligt aan de speedtuoch 706
Een totaal pakket.
Overigens is/was dit een generiek probleem met speedtouch modems en werd dit veroorzaakt door firmware die zelf door hen werd geleverd. Een makkelijke en snellere oplossing is er niet. Morgenvroeg bellen kan je morgenavond of di vermoedelijk alweer gamen zoals het hoort:)
Verwijderd
Werkt de DMT tool op de speedtouch 706?
Edit: Werkt niet omdat, gegevens van inloggen niet bekend zijn.
Edit: Werkt niet omdat, gegevens van inloggen niet bekend zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 14:18 ]
Ik zit met het volgende.
ik heb adsl van online. Volgens een online centrale checker zit ik hemelsbreed 750-800 van de centrale. Ik behaal een snelheid van 13Mbit.
Nou weet ik dat de hemelsbrede afstand weinig zegt, maar dit is wel heel erg. Dat zou betekenen dat de daadwerkelijk verbinding naar mijn huis 2KM of langer zou moeten zijn voordat ik max 13Mbit zou moeten kunnen ontvangen.
Ik weet niet of iemand hier verstand heeft van termen zoals SNR margin en loop attenuation, maar ik wil graag uitvogelen waarom mijn snelheid nou zo laag is.
Ik heb zelf wat rond zitten zoeken op internet op bovengenoemde termen, welke conclusies ik hieruit heb kunnen trekken;
- hoe lager de loop attenuation hoe beter
- hoger de SNR hoe beter
Mijn loop attenuation is 20
Mijn SNR margin is 8
Volgens mij spreken deze waarden elkaar nogal tegen, of niet? Volgens mij is een minimale SNR van 7 gewenst en zou een normale loop att. tussen de 30 en 40 moeten liggen. Bij de SNR zit ik dus aan de ondergrens en bij de loop att. is de waarde veel beter dan wordt gevraagd.
ik heb adsl van online. Volgens een online centrale checker zit ik hemelsbreed 750-800 van de centrale. Ik behaal een snelheid van 13Mbit.
Nou weet ik dat de hemelsbrede afstand weinig zegt, maar dit is wel heel erg. Dat zou betekenen dat de daadwerkelijk verbinding naar mijn huis 2KM of langer zou moeten zijn voordat ik max 13Mbit zou moeten kunnen ontvangen.
Ik weet niet of iemand hier verstand heeft van termen zoals SNR margin en loop attenuation, maar ik wil graag uitvogelen waarom mijn snelheid nou zo laag is.
Ik heb zelf wat rond zitten zoeken op internet op bovengenoemde termen, welke conclusies ik hieruit heb kunnen trekken;
- hoe lager de loop attenuation hoe beter
- hoger de SNR hoe beter
Mijn loop attenuation is 20
Mijn SNR margin is 8
Volgens mij spreken deze waarden elkaar nogal tegen, of niet? Volgens mij is een minimale SNR van 7 gewenst en zou een normale loop att. tussen de 30 en 40 moeten liggen. Bij de SNR zit ik dus aan de ondergrens en bij de loop att. is de waarde veel beter dan wordt gevraagd.
Heeft niemand hier ervaring mee? Ben benieuwd of er anderen zijn die ook nog steeds wachten op de Nintendo DS en of ze hier mogelijk iets tegen hebben ondernomen.zerocool82 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:09:
Op 22 december heb ik een Online ADSL abonnement afgesloten (tot 20Mbit), waarij een Nintendo DS geleverd zou worden. Na enkele brieven dat de levering vertraagd was, heb ik nog steeds niets ontvangen (inmiddels is het bijna 17!! weken later)![]()
Hebben meer mensen nog steeds geen Nintendo DS ontvangen? En weet iemand of de overeenkomst kan worden opgezegd, vanwege het niet (tijdig) nakomen van actievoorwaarden? Mocht dat niet het geval zijn, dan zouden ze bij wijze van spreken ervoor kunnen kiezen om de DS over een jaar pas op te sturen...
Er is een vertraging van enkele weken wegens succes van de actie. Eerder in het forum is al het nummer genoemd wat je kan bellen als je vragen hebt over de verzending van de actie.zerocool82 schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:47:
[...]
Heeft niemand hier ervaring mee? Ben benieuwd of er anderen zijn die ook nog steeds wachten op de Nintendo DS en of ze hier mogelijk iets tegen hebben ondernomen.
"Bestaat momenteel vertraging in de levering, als je vragen hebt over de verzendstatus van je cadeau kan je het beste contact opnemen met dimass (het cadeauhuis) Telefonisch: Dimass is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 op telefoonnummer 020 211 04 07.
Mgear wijzigde dit bericht 28-03-2010 17:24 (5%)"
Onzin? je krijgt bij Online "lang" niet de 20 down > deze is tussen 12mb en 15mb. Bij Kpn krijg je altijd waarvoor je betaald.Mgear schreef op zondag 18 april 2010 @ 02:40:
[...]
LOL, dat is natuurlijk onzin. Je wilt graag een wifi modem en wifi uitzetten vraag dan om een non-wireless modem. Je haalt 15mbit tegenover 8 en over de stabiliteit heb je het helemaal niet.Gaat het hier nu om gevoel of om daadwerkelijke prestaties. Valt je verbinding dan weg? Dan moet je dat melden natuurlijk doet hij dat niet begrijp ik daadwerkelijk niet wat je probleem is maar wie ben ik..
En ik wil helemaal niet "graag" een wifi modem ( waar heb ik dat gezegd? ) deze kreeg ik gewoon erbij. De vraag was of ik deze zonder problemen kan uitzetten in het modem.
maw. Kpn vind ik gewoon beter qua prestaties en stabiliteit.
Lol dus liever 25 euro per maand voor 8 mbit dan 20 of 22.50 voor 15 mbit ? Dat is toch objectief niet juist dan? Btw ook bij kpn geld TOT en niet gegarandeerd dat dit bij jou toevallig wel lukte betekend niet dat er ook bij kpn geen klanten zijn die lager intrainen als waar ze voor betalen. Is ook niet zo gek als je bedenkt dat adsl nu eenmaal technisch zo in elkaar steekt..RoaDHouse schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 03:55:
[...]
Onzin? je krijgt bij Online "lang" niet de 20 down > deze is tussen 12mb en 15mb. Bij Kpn krijg je altijd waarvoor je betaald.
En ik wil helemaal niet "graag" een wifi modem ( waar heb ik dat gezegd? ) deze kreeg ik gewoon erbij. De vraag was of ik deze zonder problemen kan uitzetten in het modem.
maw. Kpn vind ik gewoon beter qua prestaties en stabiliteit.
Je kunt via je modempagina http://192.168.1.254 -> Thuisnetwerk -> Blauwe WLAN link - rechtsboven configureren/instellen volgens mij wel je WLAN uitzetten als je het toch niet gebruikt. Verder zou het enige verschil met KPN dan zijn dat zij nog een aantal tussen abonnementsvormen hebben en Online alleen Basis en Extra, dit was van te voren uiteraard bekend bij je neem ik aan. Wat is er mis met de stabiliteit, dat haal je ook nog aan?
Zonet even de nieuwsbrief gelezen: ook voor bestaande abonnees worden de beltarieven per 22 juni aangepast. Uiteraard mag je dan ook per 22 juni kosteloos opzeggen...
Verwijderd
Dus dat betekend dat ik nu met de 3 maanden contract dat ik heb in Juni kosteloos mag opzeggen omdat, ze een tariefswijziging doorsturen?
Online heeft vier jaar de beltarieven op hetzelfde niveau kunnen houden,
ondanks kostenstijging en inflatie. Per 22 juni 2010 past Online echter de beltarieven aan. Onze prijsstelling blijft nog steeds een van de aantrekkelijkste in de markt.
Het bellen naar voicemail wordt per 22 juni afgerekend als een gesprek naar een vast
telefoonnummer in Nederland met een starttarief van € 0,05 per gesprek. Voor Telefonie Basis abonnees komt daar het minuuttarief van € 0,035 bij. Hetzelfde geldt voor gesprekken die ’s nachts en in het weekend worden gevoerd.
Voor alle gesprekken die Online in rekening brengt, geldt per 22 juni dat ze in hele centen worden gefactureerd. De kosten van ieder gesprek worden afgerond naar de eerstvolgende
hele cent.
Bellen naar andere Online telefonie abonnees is en blijft geheel gratis. Ook het tarief voor het bellen naar 0800 nummers zal niet worden aangepast en blijft gratis (ook geen starttarief).
Klik hier voor het detailoverzicht van de tariefswijzigingen voor telefonie.
Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, dan kunt u uw abonnement tot 15 mei 2010 kosteloos bij ons beëindigen. Bel 0900 9515 (€ 0,15/min) en kies voor optie 1.
Heeft u vragen?
Kijk dan op www.online.nl/tariefsaanpassing of neem contact op met onze klantenservice via 0900 9515 (€ 0,15/min). Houdt u alstublieft uw klantnummer bij de hand, dan kunnen we u sneller van dienst zijn.
Met vriendelijke groet,
Lijkt er wel op ja.
ondanks kostenstijging en inflatie. Per 22 juni 2010 past Online echter de beltarieven aan. Onze prijsstelling blijft nog steeds een van de aantrekkelijkste in de markt.
Het bellen naar voicemail wordt per 22 juni afgerekend als een gesprek naar een vast
telefoonnummer in Nederland met een starttarief van € 0,05 per gesprek. Voor Telefonie Basis abonnees komt daar het minuuttarief van € 0,035 bij. Hetzelfde geldt voor gesprekken die ’s nachts en in het weekend worden gevoerd.
Voor alle gesprekken die Online in rekening brengt, geldt per 22 juni dat ze in hele centen worden gefactureerd. De kosten van ieder gesprek worden afgerond naar de eerstvolgende
hele cent.
Bellen naar andere Online telefonie abonnees is en blijft geheel gratis. Ook het tarief voor het bellen naar 0800 nummers zal niet worden aangepast en blijft gratis (ook geen starttarief).
Klik hier voor het detailoverzicht van de tariefswijzigingen voor telefonie.
Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, dan kunt u uw abonnement tot 15 mei 2010 kosteloos bij ons beëindigen. Bel 0900 9515 (€ 0,15/min) en kies voor optie 1.
Heeft u vragen?
Kijk dan op www.online.nl/tariefsaanpassing of neem contact op met onze klantenservice via 0900 9515 (€ 0,15/min). Houdt u alstublieft uw klantnummer bij de hand, dan kunnen we u sneller van dienst zijn.
Met vriendelijke groet,
Lijkt er wel op ja.
Dat zou dan vooralsnog alleen betrekking hebben op het telefonie gedeelte. Is even afwachten hoe ze dat willen gaan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:04:
Dus dat betekend dat ik nu met de 3 maanden contract dat ik heb in Juni kosteloos mag opzeggen omdat, ze een tariefswijziging doorsturen?
Verwijderd
Dat zou raar zijn je sluit toch een geheel pakket af. Het contract heeft toch betrekking tot alles kan toch niet voor één gedeelte worden gewijzigd het hele contract wijzigt toch. "Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, dan kunt u uw abonnement tot 15 mei 2010 kosteloos bij ons beëindigen" Ik neem aan internet en telefonie abonnement dat het een geheel is.
Verwijderd
Dat is het punt nu ze willen niet de oudere fimware erop zetten.Mgear schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:15:
[...]
Zoals eerder al geopperd, bel online voor een nieuwe firmware die het probleem oplost met portforwarding.
Overigens is/was dit een generiek probleem met speedtouch modems en werd dit veroorzaakt door firmware die zelf door hen werd geleverd. Een makkelijke en snellere oplossing is er niet. Morgenvroeg bellen kan je morgenavond of di vermoedelijk alweer gamen zoals het hoort:)
En ik kan het ook niet want het is beveiligd daarvoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 18:38 ]
Binnenkort loopt mijn XS4ALL internet abonnement af en ik wil gaan overstappen naar een ander provider, nou is o.a. ONLINE wel erg aantrekkelijk (internet + telefonie zonder KPN).. Maar ik zie ook dat ze TV aanleveren... gaat dat via Internet (net als Tele2) of via satteliet? Kan daarover niks vinden. Moet ook zeggen dat ik het internetsite wel onduidelijk vind maargoed.
Ik heb in deze topic beetje rondgekeken maar wil het toch vragen; zijn mensen positief over Online? Bij mij in de buurt is (helaas) geen 20mbit internet mogelijk.. Dus ik zit toch vast aan max 6-8mbit internet.. Reden dat ik dit vraag is dat ik mijn oude Speedlinq verbinding (nu Telfort) veel betrouwbaarder vond dan mijn XS4All verbinding (die zogenaamd het beste uitkomt..)
Ik heb in deze topic beetje rondgekeken maar wil het toch vragen; zijn mensen positief over Online? Bij mij in de buurt is (helaas) geen 20mbit internet mogelijk.. Dus ik zit toch vast aan max 6-8mbit internet.. Reden dat ik dit vraag is dat ik mijn oude Speedlinq verbinding (nu Telfort) veel betrouwbaarder vond dan mijn XS4All verbinding (die zogenaamd het beste uitkomt..)
Wat is nu je probleem dan de nieuwe firmware lost het probleem juist op...Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:30:
[...]
Dat is het punt nu ze willen niet de oudere fimware erop zetten.
En ik kan het ook niet want het is beveiligd daarvoor.
Tv via online is in samenwerking met canal digital. Dat is dus met schotel. Wel krijg je schotel+ontvanger+installatie voor 50 euro eenmalig + reguliere tarief zoals op de site. Lijkt me een prima deal als je schotel kwijt kunt.kyddil schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:35:
Binnenkort loopt mijn XS4ALL internet abonnement af en ik wil gaan overstappen naar een ander provider, nou is o.a. ONLINE wel erg aantrekkelijk (internet + telefonie zonder KPN).. Maar ik zie ook dat ze TV aanleveren... gaat dat via Internet (net als Tele2) of via satteliet? Kan daarover niks vinden. Moet ook zeggen dat ik het internetsite wel onduidelijk vind maargoed.
Ja, navraag leerde inderdaad dat als je wilt je het hele pakket kan opzeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:58:
Dat zou raar zijn je sluit toch een geheel pakket af. Het contract heeft toch betrekking tot alles kan toch niet voor één gedeelte worden gewijzigd het hele contract wijzigt toch. "Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, dan kunt u uw abonnement tot 15 mei 2010 kosteloos bij ons beëindigen" Ik neem aan internet en telefonie abonnement dat het een geheel is.
Verwijderd
Nee helemaal niet, de opties zijn beperkter met de nieuwe, het is helemaal dichtgespijkerd.Mgear schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:22:
[...]
Wat is nu je probleem dan de nieuwe firmware lost het probleem juist op...
Alleen als ik een router er tussen zet dan doen de games het wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 12:27 ]
De nieuwe firmware zou het routeringsprobleem moeten oplossen. Dus heb je gevraagd om nieuwe firmware?Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:26:
[...]
Nee helemaal niet, de opties zijn beperkter met de nieuwe, het is helemaal dichtgespijkerd.
Alleen als ik een router er tussen zet dan doen de games het wel.
Sinds een dag of 4 geen normaal werkende internetverbinding meer van Online. Apart dat ik er hier nog niets over terug kan lezen, want via het 0900 nummer wordt medegedeeld 'wegens grote problemen met telefonie en internet zijn er veel wachtenden voor u, wachttijd van een uur'. Op de online-klantenservice-storing-pagina staat natuurlijk nog niets vermeld. Symptomen: elke zoveel minuten valt de dsl sync weg, compleet willekeurig, soms houdt internet het een paar seconden vol, dan weer 7 minuten. Ben ik de enige tweaker die hier last van heeft?
Bij mij werkt alles als een zonnetje (Thomson TG712).MoiZie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:51:
Sinds een dag of 4 geen normaal werkende internetverbinding meer van Online. Apart dat ik er hier nog niets over terug kan lezen, want via het 0900 nummer wordt medegedeeld 'wegens grote problemen met telefonie en internet zijn er veel wachtenden voor u, wachttijd van een uur'. Op de online-klantenservice-storing-pagina staat natuurlijk nog niets vermeld. Symptomen: elke zoveel minuten valt de dsl sync weg, compleet willekeurig, soms houdt internet het een paar seconden vol, dan weer 7 minuten. Ben ik de enige tweaker die hier last van heeft?
Ik heb te horen gekregen dat ze last hebben van die McAfee update, die heeft kennelijk een paar servers plat gelegd.Hageneis schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:02:
[...]
Bij mij werkt alles als een zonnetje (Thomson TG712).
Dat Mcafee verhaal zit op bepaalde PC's zelf, heeft niets met servers te maken. 0900-9515 is volgens mij goed te bereiken, heb geen verhalen gehoord van lange wachttijden.MoiZie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:48:
[...]
Ik heb te horen gekregen dat ze last hebben van die McAfee update, die heeft kennelijk een paar servers plat gelegd.
Waarom werkt internet dan niet goed? Ik kreeg toch echt als bandje te horen dat wegens grote storing ... problemen met mcafee... wilt u toch iemand spreken dan heeft u een uur wachtijd.. etc. etc..
Omdat men dit bandje heeft ingesproken vanwege verwachte grote drukte. Er waren immers ook best veel mensen met dit probleem. Je had het ook kunnen proberen om te zien. Zelf heb ik op het bandje niets gehoord over een uur wachttijd...?MoiZie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:08:
Waarom werkt internet dan niet goed? Ik kreeg toch echt als bandje te horen dat wegens grote storing ... problemen met mcafee... wilt u toch iemand spreken dan heeft u een uur wachtijd.. etc. etc..
Ik heb sinds vier dagen ook last van wegvallende verbindingen (centrum Gouda). Ik moet continu herstarten (resetten helpt soms, maar ik moet ook vaak 10 seconden de stekker eruit trekken), en telefoon doet het vaker niet dan wel. Online meldt op de website het volgende:
Wat me zorgen baart is dat het modem ook lager intraint. Normaal is dit 15Mb upload, momenteel is dit 9Mb.2010-02-01 16:41:23 - Werkzaamheden ADSL netwerk.
In de maand maart en april kunnen er tussen 00:00 en 07:00 op diverse lokaties onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden. Hierdoor is het mogelijk dat uw ADSL verbinding en/of vaste Telefonie tijdelijk niet werken. Soms kan het nodig zijn om de stroom even van het modem te halen om de verbinding te herstellen.
When life gives you lemons, start a battery factory
En ik heb er juist sinds gister geen last meer van! Had inmiddels al wel een afspraak met een kpn monteur komende donderdag, maar die ga ik dan maar weer afzeggen. Snelheid is ook weer als vanouds. Kennelijk heeft het toch met die werkzaamheden te maken? Snap niet waar het aan lag.
Laat die monteur maar gewoon komen. Stel dat het probleem terugkeert dan hoeft Online niet te gaan bitchen dat jij de monteur afbelt. Heb je iig bewijs dat er iemand geweest is en een officieel rapport van de situatie gemaakt is. Scheelt veel gedonder in het vervolg
Verwijderd
Vraagje.
Mijn vader heeft kort geleden (toen de aanbieding met de gratis T-Mobile prepaid internetstick nog liep) telefonisch een On-line abonnement afgesloten (de website deed het maar niet, bleef maar een error geven).
Anyway, de aansluiting zal in de loop van mei opgeleverd worden.
Moet hij nog iets doen om die internetstick te krijgen, aangezien het een "op=op" actie betrof? Of krijgt hij die bij de modem bezorgd?
Op deze pagina staat daarover het volgende:
Voor de rest kon ik na enige tijd met Google te hebben gezocht nergens extra informatie hierover vinden.
Hoe hebben anderen hier die stick uiteindelijk gekregen? Gewoon bij de modem geleverd, of moesten jullie er nog actief iets voor doen?
Mijn vader heeft kort geleden (toen de aanbieding met de gratis T-Mobile prepaid internetstick nog liep) telefonisch een On-line abonnement afgesloten (de website deed het maar niet, bleef maar een error geven).
Moet hij nog iets doen om die internetstick te krijgen, aangezien het een "op=op" actie betrof? Of krijgt hij die bij de modem bezorgd?
Ik heb hem gevraagd de correspondentie van On-line die hij tot nu toe heeft ontvangen (zowel post als email) er nog eens op na te pluizen, maar hij heeft er voor de rest niets over kunnen vinden.Na het afronden van uw bestelling houden wij u via e-mail en post op de hoogte over hoe en wanneer u de Internetstick ontvangt.
Voor de rest kon ik na enige tijd met Google te hebben gezocht nergens extra informatie hierover vinden.
Hoe hebben anderen hier die stick uiteindelijk gekregen? Gewoon bij de modem geleverd, of moesten jullie er nog actief iets voor doen?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 20:58 ]
Je krijgt na oplevering een brief met daarop de actiecode om deze aan te vragen. Wat in mijn ogen nogal dom is aangezien ik liever de stick had toen ik nog géén internet had, nu zit ik met een prutssticky dat alleen in een laptop kan.
Bovendien is er momenteel een achterstand in de verzending van de sticks. Zodra de oplevering compleet is en je de code geactiveerd hebt zal de stick zo spoedig mogelijk je kant op komen.Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:53:
Vraagje.
[...]
Ik heb hem gevraagd de correspondentie van On-line die hij tot nu toe heeft ontvangen (zowel post als email) er nog eens op na te pluizen, maar hij heeft er voor de rest niets over kunnen vinden.
Kun je vinden. Stel nu dat er iets mis gaat met de oplevering. Je woont te ver van de centrale, buiten dekkingsgebied, al te veel andere aanbieders op de lijn etc. Dan wordt het abonnement geannuleerd maar is Online al wel kosten kwijt aan het cadeautje. Daarom dat ze die stick pas na oplevering leveren.Megamind schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:21:
Je krijgt na oplevering een brief met daarop de actiecode om deze aan te vragen. Wat in mijn ogen nogal dom is aangezien ik liever de stick had toen ik nog géén internet had, nu zit ik met een prutssticky dat alleen in een laptop kan.
KPN biedt bv wel de service om een UMTS stick te geven en die is in bruikleen. Tevens is de prijs van KPN ook naar een dergelijke service.
Mijn telefoonlijn is sinds vanmorgen dood, reset al geprobeerd.
Hebben meer mensen hier last van omgeving Edam/Volendam?
Internet werkt wel gewoon.
Hebben meer mensen hier last van omgeving Edam/Volendam?
Internet werkt wel gewoon.
[ Voor 10% gewijzigd door pinojo123 op 04-05-2010 18:25 ]
Ik wacht ook nog steeds op de stick
Die was met de afgelopen storing wel handig geweest als ik hem al binnen had!
Als je goed gelezen had hierboven had je gelezen dat er momenteel vertraging zit in de verzending van de sticks...MoiZie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:52:
Ik wacht ook nog steeds op de stickDie was met de afgelopen storing wel handig geweest als ik hem al binnen had!
Zijn de wachtwoorden van de Thompson ST712 al bekend?
Aangezien ik een statische route moet toevoegen en dit niet via de webinterface kan
Aangezien ik een statische route moet toevoegen en dit niet via de webinterface kan

Dat heb ik gelezen, ik deel mijn frustratie over de vertraging en gaf een reden waarom ik er last van had. Dit is tenslotte een ervaringen topic.Mgear schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:27:
[...]
Als je goed gelezen had hierboven had je gelezen dat er momenteel vertraging zit in de verzending van de sticks...
Tuurlijk, kan ik ook begrijpen. Zelf vind ik het ook maf:P Zeker omdat ze dr wel 10.000 klaar hadden liggen om gratis aan ns klanten uit te delen:PMoiZie schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:30:
[...]
Dat heb ik gelezen, ik deel mijn frustratie over de vertraging en gaf een reden waarom ik er last van had. Dit is tenslotte een ervaringen topic.
Zo; KPN monteur is langsgeweest; er is kortsluiting in de draad van de wijkkast naar ons huis, er komt dus weer een andere monteur langs om dit te repareren. Gelukkig ligt de fout dus niet bij ons (ook al vervang je alles, ik ben toch altijd bang dat het alsnog aan mij ligt
).
Ik weet niet of mijn probleem met hetzelfde te maken heeft, maar ik kan regelmatig paginas niet gebreiken voor x seconden/minuten. Als ik dan later op F5 druk werkt het meteen. Downloads gaan nog wel met normale snelheid (~1 MB/s), maar torrents zijn niet meer vooruit te branden. Verder is er niks aan de configuratie veranderd. Zou dit ook met werkzaamheden te maken kunnen hebben? Ik heb er nu +/- 2 weken last van. Ik heb mijn DNS al geflushed en andere DNS servers ingesteld, hielp niet. Train snelheden zijn nog wel op peil (wat de hoge downloadsnelheid van 1 bestand nog beaamt).KabouterSuper schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:27:
Ik heb sinds vier dagen ook last van wegvallende verbindingen (centrum Gouda). Ik moet continu herstarten (resetten helpt soms, maar ik moet ook vaak 10 seconden de stekker eruit trekken), en telefoon doet het vaker niet dan wel. Online meldt op de website het volgende:
[...]
Wat me zorgen baart is dat het modem ook lager intraint. Normaal is dit 15Mb upload, momenteel is dit 9Mb.
Ik heb iets van 2 dagen geleden 2x een wegvallende verbinding gehad in de avond en 's nachts, deze herstelde vanzelf binnen ca. 3 minuten. Zojuist om 15.52 u viel mijn verbinding weer weg en ook nu weer in ca. 3 minuten weer in orde. De lampjes DSL en Internet waren uit tijdens de weggevallen verbinding. Aan mijn setup is sinds het begin van mijn contract bij Online (3 sept. 2009) niets veranderd, het enige wat veranderde is dus de stabiliteit van de verbinding. Ik heb geen telefonie en heb het SpeedTouch ST706 modem, softwareversie 7.8.10.0. Regio is Zuid-Limburg. De snelheid is nog steeds 1,48 MB/sec. Zijn er meer mensen met dit probleem?KabouterSuper schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:27:
[...]
Wat me zorgen baart is dat het modem ook lager intraint. Normaal is dit 15Mb upload, momenteel is dit 9Mb.
EDIT:
om 17.20 u is mijn verbinding weer weggevallen.
om 19.46 u is mijn verbinding weer weggevallen.
om 00.52 10-05-10 u is mijn verbinding weer weggevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon_67 op 10-05-2010 00:53 ]
FYI: Ik had mijn stick binnen op 6 mei, ik was aangesloten rond 11 maart en direct op de dag van de brief, de stick aangevraagdMgear schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:59:
[...]
Tuurlijk, kan ik ook begrijpen. Zelf vind ik het ook maf:P Zeker omdat ze dr wel 10.000 klaar hadden liggen om gratis aan ns klanten uit te delen:P
Verder nog een vraag, de verhoging van de abonnementstarieven heeft geen invloed op bestaande klanten?
Ik zit nog te twijfelen of ik voor mijn derde ADSL provider in dit jaar zal gaan nav de verhoging in de bel tarieven.... (ik zal wel niet van online naar online mogen, voor de hd camera)
Everything is better with Bluetooth
dat laatste mag volgens mij wel degelijk hoor:) De tariefsverhogingen zijn ook van toepassing op alle bestaande klanten. Aangezien op 11 maart er nog geen verhoging was kan je opzeggen. Mochten ze moeilijk doen doe je vast een nieuwe aanvraag met hd camera op je adres en zorg je ervoor dat die ingaat op 22 juli (opzegging mag je doen per 22 juni met 1 maand opzegtermijn.jeanj schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:31:
[...]
FYI: Ik had mijn stick binnen op 6 mei, ik was aangesloten rond 11 maart en direct op de dag van de brief, de stick aangevraagd
Verder nog een vraag, de verhoging van de abonnementstarieven heeft geen invloed op bestaande klanten?
Ik zit nog te twijfelen of ik voor mijn derde ADSL provider in dit jaar zal gaan nav de verhoging in de bel tarieven.... (ik zal wel niet van online naar online mogen, voor de hd camera)
Even terugkomend op mijn wegvallende verbinding (zie hierboven), de tijdsduur van het wegvallen lijkt iedere keer hetzelfde en lijkt nogal op de tijdsduur dat het modem nodig heeft om te starten. Er zou dus sprake kunnen zijn van (spontane) herstarts, bekend fenomeen?
Even goed kijken naar isra punt en kabeltje, vervang kabel even voor een andere om te testen. Zit het modem direct op het isra dus zonder splitter en ook na vervanging kabeltje problemen. Bel even dan miss een modem swap.Megalodon_67 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:19:
Even terugkomend op mijn wegvallende verbinding (zie hierboven), de tijdsduur van het wegvallen lijkt iedere keer hetzelfde en lijkt nogal op de tijdsduur dat het modem nodig heeft om te starten. Er zou dus sprake kunnen zijn van (spontane) herstarts, bekend fenomeen?
Heb gister de Thomson TG712 binnen gekregen. Volgende week ga ik om. Ik zit dus een beetje in de overgang 
Doosjes open gemaakt. Alles zit er in. Flow Chart. Maar ook, heel eng, een CD. Die moet je in stap zus en zo in je computer steken en dan gaat alles goed. Nu heb ik best vertrouwen in de mensheid en in techniek. Maar soms gaat die combinatie niet goed samen. Daarom steek ik nooit zomaar ergens iets in.
Wie kan mij uitleggen wat die CD doet (Online Assistent 2.1) en hoe ik eventueel zelf de nodige instellingen kan doen zonder gebruik van die CD te maken. Waar kan ik die instellingen vinden? Krijg ik nog een brief met een password (o.i.d.) dat in het modem moet worden gezet?
Iemand ervaring met die CD? Dat het goed gaat? Dat het niet goed gaat? Dat je voor "handmatig instellen" kan kiezen en dat de CD die info bevat?
Zo lang ik nog internet heb kan ik nog wat opzoeken. Daarom nu de vragen en niet als ik OFF-LINE ben
Doosjes open gemaakt. Alles zit er in. Flow Chart. Maar ook, heel eng, een CD. Die moet je in stap zus en zo in je computer steken en dan gaat alles goed. Nu heb ik best vertrouwen in de mensheid en in techniek. Maar soms gaat die combinatie niet goed samen. Daarom steek ik nooit zomaar ergens iets in.
Wie kan mij uitleggen wat die CD doet (Online Assistent 2.1) en hoe ik eventueel zelf de nodige instellingen kan doen zonder gebruik van die CD te maken. Waar kan ik die instellingen vinden? Krijg ik nog een brief met een password (o.i.d.) dat in het modem moet worden gezet?
Iemand ervaring met die CD? Dat het goed gaat? Dat het niet goed gaat? Dat je voor "handmatig instellen" kan kiezen en dat de CD die info bevat?
Zo lang ik nog internet heb kan ik nog wat opzoeken. Daarom nu de vragen en niet als ik OFF-LINE ben
Op het moment dat je de modem via ethernet aansluit, heb je de CD niet nodig.
Ik geloof dat er ook wifi drivers op die cd staan.
En ws. zal je internet explorer naar online gebrand worden.
(Dit was vroeger iig wel zo met de livebox CD.)
Ik geloof dat er ook wifi drivers op die cd staan.
En ws. zal je internet explorer naar online gebrand worden.
(Dit was vroeger iig wel zo met de livebox CD.)
Zowieoz werkt die CD alleen onder XP, niet onder W7, dus ik kon m niet gebruiken want ik heb geen XP PC's meer staan hier 
Gewoon wachten tot DSL lampje brandt op je router, stekker erin en gaan
Update van de wegvallende connectie: ook nadat de werkzaamheden afgerond waren, bleef de connectie slecht. Na een email met online hebben ze het modem doorgemeten en geconcludeerd dat de adapter het niet meer goed deed. Met de nieuwe adapter en een herstart doet de verbinding het weer als vanouds (en wordt er weer ingetraind op 15Mb).
When life gives you lemons, start a battery factory
dankLizard schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:12:
Op het moment dat je de modem via ethernet aansluit, heb je de CD niet nodig.
dankMegamind schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:15:
Hmm. Afgelopen week verlening gedaan met telefonie erbij. Vanaf dinsdag had ik problemen met een VPN verbinding op te zetten. Dacht eerst dat het aan mijn router lag, WRT160N, op de locatie waar ik de VPN wilde opzetten. Op andere locaties kon ik ook geen VPN meer opzetten, remote desktop deed het nog wel prima. Even gekeken en toen zag ik dat ze op de doellocatie, ook online, een nieuwe firmware op het modem hadden gezet. Handig voor de telefonie, minder handig voor mijn VPN. Dat werkt nu dus niet meer.
Is er iemand die kan aangeven hoe ik VPN weer werkend kan krijgen, welke instellingen ik moet aanpassen in de router. Zoals het voorheen was, port 1273 TCP forwarden werkt niet meer. 1723 UPD toegevoegd, net als 500/50/47 TCP/UPD maar dat maakt niets uit. Krijg een error dat GRE / 47 niet meer wordt doorgegeven als ik in het log kijk van mijn server.
Hoe kan ik dit weer herstellen in de nieuwe livebox firmware?
Name F@st3202
Software Version 3202_2601EC
Contact met de klantenservice gehad, probleem is doorgespeeld naar de andere helpdesk en wordt er over teruggebeld. Andere oplossing was om een draadloos modem te huren, meerprijs 3 euro per maand. Omruilen voor een standaard modem mocht niet, mijn modem is niet stuk op dit moment
Is er iemand die kan aangeven hoe ik VPN weer werkend kan krijgen, welke instellingen ik moet aanpassen in de router. Zoals het voorheen was, port 1273 TCP forwarden werkt niet meer. 1723 UPD toegevoegd, net als 500/50/47 TCP/UPD maar dat maakt niets uit. Krijg een error dat GRE / 47 niet meer wordt doorgegeven als ik in het log kijk van mijn server.
Name F@st3202
Contact met de klantenservice gehad, probleem is doorgespeeld naar de andere helpdesk en wordt er over teruggebeld. Andere oplossing was om een draadloos modem te huren, meerprijs 3 euro per maand. Omruilen voor een standaard modem mocht niet, mijn modem is niet stuk op dit moment
[ Voor 12% gewijzigd door anthonycd op 20-05-2010 19:39 ]
Overgang ging goed. Dochterlief had voor het ontbijt nog naar het weer zitten kijken. Ik na het ontbijt compu aan. Dooie boel. Witte Thomson eraan, knipperdeknipper, gaan met de banaan.
Telefonie uitgaand ook OK maar met tijdelijk nummer. Mijn oude nummer is niet inactief: gaat wel over maar hier in huis rinkelt niks. Naar huis bellen met tijdelijke numemr geeft wat vreemde resultaten. Ik vermoed dat de portering in de loop van de dag wordt uitgevoerd. Best goed van Online!
Telefonie uitgaand ook OK maar met tijdelijk nummer. Mijn oude nummer is niet inactief: gaat wel over maar hier in huis rinkelt niks. Naar huis bellen met tijdelijke numemr geeft wat vreemde resultaten. Ik vermoed dat de portering in de loop van de dag wordt uitgevoerd. Best goed van Online!
Nog voor twaalven was de hele nummerprotering afgerond. Klasse. Inmiddels blijkt wanaboe het niet leuk te vinden dat ik SMTP met de buren of conculega's. Althans, kort nadat ik dat 1 keer had gedaan ging de boel op slot. Dus nu moet ik mijn XS4all account (en wat ik zoal bij diverse hosting boeren heb) via de SMPT van Online versturen.
Weet iemand hoe je het modem (Thomson TG712) zo kunt afstellen dat het signaal naar de telefoonpoort harder gaat?
Weet iemand hoe je het modem (Thomson TG712) zo kunt afstellen dat het signaal naar de telefoonpoort harder gaat?
Valt niet in te stellen in je modem, misschien op je toestel?RobbieDee schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:18:
Nog voor twaalven was de hele nummerprotering afgerond. Klasse. Inmiddels blijkt wanaboe het niet leuk te vinden dat ik SMTP met de buren of conculega's. Althans, kort nadat ik dat 1 keer had gedaan ging de boel op slot. Dus nu moet ik mijn XS4all account (en wat ik zoal bij diverse hosting boeren heb) via de SMPT van Online versturen.
Ik heb nu ongeveer 2,5 jaar ADSL van Online en heb nu dus nog zo'n Livebox apparaat. Nu zie ik op de Online site dat nieuwe abonnees een Thomson TG712 krijgen waar wireless ingebouwd zit.
Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als ik de Livebox defect aanmeld? Krijg ik dan een Thomson van Online?
Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als ik de Livebox defect aanmeld? Krijg ik dan een Thomson van Online?
Dan krijg je een modem zonder wireless. Heb ik ook, want die van mij was echt kapot. Nu kan ik weer wel ipv6 gebruiken gelukkig.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
ik heb mijn eigen modem gekocht (tweedehands) zyxel van telfort. Werkt prima sip (voipbuster) en draadloos
Nieuwe abonnees hebben ook hele andere tarieven ;-)EdwinB schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:19:
Ik heb nu ongeveer 2,5 jaar ADSL van Online en heb nu dus nog zo'n Livebox apparaat. Nu zie ik op de Online site dat nieuwe abonnees een Thomson TG712 krijgen waar wireless ingebouwd zit.
Ik heb nu nog telefonie van Online dus een eigen modem is helaas nog geen optie. Ik ben wel van plan om dit te gaan stopzetten.
Vandaag een nieuw modem ontvangen, wederom de ST706. Het wegvallen van de verbinding bleef bijna dagelijks terugkomen, ook na -onbekende- werkzaamheden van Online. Ik moet zeggen dat ik de helpdesk van Online goed vind, ik heb niet één keer gebeld maar uitsluitend gemaild m.b.t. de verbindingsproblemen, ik werd regelmatig teruggebeld. Bij Tele2 kreeg ik vroeger vrijwel altijd copy-paste antwoorden en de opmerking dat ik de helpdesk maar moest bellen.
Nu maar hopen dat het probleem in het modem zat, zijn er hier meer mensen die inmiddels een tweede ST706 hebben gekregen?
EDIT 06-06-10: met het nieuwe modem is de verbinding zojuist wederom weggevallen...de oorzaak moet dus elders gezocht worden...
Nu maar hopen dat het probleem in het modem zat, zijn er hier meer mensen die inmiddels een tweede ST706 hebben gekregen?
EDIT 06-06-10: met het nieuwe modem is de verbinding zojuist wederom weggevallen...de oorzaak moet dus elders gezocht worden...
[ Voor 10% gewijzigd door Megalodon_67 op 06-06-2010 13:45 ]
Je zou eens kunnen bellen voor een verlengingsvoorstel zeg dat je graag het nieuwe wifi modem wilt.ElementriX schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:20:
[...]
Nieuwe abonnees hebben ook hele andere tarieven ;-)
Denk dat dat wel moet lukken
Ik heb sinds donderdag ook een ST706 en internet is volgens mij elke dag wel één of twee keer uitgevallen
. Met mijn oude Livebox had ik dit probleem nooit.
[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 07-06-2010 14:17 ]
Dan zou ik eens goed gaan kijken hoe alles aangesloten zit. Zit het ok aangesloten dan contact opnemen met de helpdesk. De livebox was een relatief snel modem maar gevoelig voor storing vooral veroorzaakt door een onjuiste manier van aansluiten. De speedtouch 706 is een stabiel modem dat ook een stabiele verbinding hoort te geven. Ten overvloedde kijk ook even of je niet toevallig poort 5060 & 5061 in gebruik hebt staan bij een programma daar het modem hier heftig op kan reageren.MarcoC schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:17:
Ik heb sinds donderdag ook een ST706 en internet is volgens mij elke dag wel één of twee keer uitgevallen. Met mijn oude Livebox had ik dit probleem nooit.
Zijn er trouwens mensen die wel eens die dongel hebben ontvangen? Ik wacht er nogsteeds op! Ik ga maar eens bellen, want zag dat ze nu een actie hebben waar je €50 euro terugkrijgt, dat heb ik liever dan een gare t-mobile dongel.
Er is momenteel een vertraging in de productie en verzending gemeld vanwege de aswolk. Alle sticks zullenMegamind schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:05:
Zijn er trouwens mensen die wel eens die dongel hebben ontvangen? Ik wacht er nogsteeds op! Ik ga maar eens bellen, want zag dat ze nu een actie hebben waar je €50 euro terugkrijgt, dat heb ik liever dan een gare t-mobile dongel.
op den duur gewoon verzonden gaan worden op volgorde van binnenkomst. Vervelend natuurlijk maar je
krijgt wat je is toegezegd. Met betrekking tot de actie van 50 euro, net als bij de albert heijn is er elke week
iets anders in de aanbieding. Lijkt me dan ook onlogisch dat jij gebruik kunt maken van een nieuwe aanbieding terwijl je bent in gegaan op een ander aanbod. Heb nog even geduld en verkoop dan evt. je data stick via marktplaats. Moet je vast ook wel een paar tientjes voor kunnen krijgen gezien het beltegoed dat je
erbij krijgt.
Nog steeds problemen met bellen, wel een nieuwe adapter gekregen, daar lag het volgens online aan.
Maar als je de telefoon opneemt dan duurt het gewoon een tijdje voor dat de beller ook maar iets hoort.
Erg irritant om 3x hoi (oid) te zeggen voordat de beller verneemt dat je hebt opgenomen.
Een reset van de livebox is dan het enige wat helpt totdat hij weer vol loopt (lijkt het).
Maar als je de telefoon opneemt dan duurt het gewoon een tijdje voor dat de beller ook maar iets hoort.
Erg irritant om 3x hoi (oid) te zeggen voordat de beller verneemt dat je hebt opgenomen.
Een reset van de livebox is dan het enige wat helpt totdat hij weer vol loopt (lijkt het).
[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 08-06-2010 14:33 . Reden: voutje... ]
Je kunt het beste even bellen met online en verzoeken of ze een ander modem kunnen opsturen.GRUMBLER schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:32:
Nog steeds problemen met bellen, wel een nieuwe adapter gekregen, daar lag het volgens online aan.
nou dat vraag ik me dus af, de vorige keer dat ik dit meldde kreeg ik een andere adapter en daarmee was volgens hun het probleem opgelost.Oppie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:38:
[...]
Je kunt het beste even bellen met online en verzoeken of ze een ander modem kunnen opsturen.
Helaas werkt dit niet meer in de nieuwe firmware. Mochten ze je niet willen helpen, wel degelijk ben je er op achteruit gegaan. Wat je kan doen is opnieuw bellen en stellen dat je een klacht wilt indienen hierover.anthonycd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:36:
Hmm. Afgelopen week verlening gedaan met telefonie erbij. Vanaf dinsdag had ik problemen met een VPN verbinding op te zetten. Dacht eerst dat het aan mijn router lag, WRT160N, op de locatie waar ik de VPN wilde opzetten. Op andere locaties kon ik ook geen VPN meer opzetten, remote desktop deed het nog wel prima. Even gekeken en toen zag ik dat ze op de doellocatie, ook online, een nieuwe firmware op het modem hadden gezet. Handig voor de telefonie, minder handig voor mijn VPN. Dat werkt nu dus niet meer.
Name F@st3202
Ze zullen je proberen af te schepen maar stel het gewoon zeer duidelijk een klacht. Stel ook dat je als oplossing een 706 of 712 wilt en evt kan je die 712 bij verlenging misschien wel gratis krijgen dan is het probleem helemaal opgelost;)
Hmm. In de nieuwe firmware kun je veel instellen zag ik, waaronder GRE en andere VPN protocollen. Als ik het echter instel zoals ik denk dat het moet, zie ik in de firewall/log dat mijn connectie van buitenaf geaccepteerd wordt door de regel die ik heb ingesteld. Echter, een uitgaande bevestiging / bericht wordt geblokkeerd. De client krijgt dan geen reactie van de server terug en uiteindelijk een melding op de client dat GRE / protocol 47 niet beschikbaar is, check uw router etc.Mgear schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:58:
[...]
Helaas werkt dit niet meer in de nieuwe firmware. Mochten ze je niet willen helpen, wel degelijk ben je er op achteruit gegaan. Wat je kan doen is opnieuw bellen en stellen dat je een klacht wilt indienen hierover.
Ze zullen je proberen af te schepen maar stel het gewoon zeer duidelijk een klacht. Stel ook dat je als oplossing een 706 of 712 wilt en evt kan je die 712 bij verlenging misschien wel gratis krijgen dan is het probleem helemaal opgelost;)
Als de router een DMZ heeft naar de server, dan kan ik gewoon een VPN opzetten. Dat is eigenlijk niet wat ik wil, maar voorlopig maak ik daar dan maar even gebruik van.
Wat beteft de helpdesk van Online krijg ik hoofdpijn en gaat mijn hartslag omhoog. Bel je op om dit probleem te melden, zegt men het volgende. Na duidelijk te maken dat ik het niet eens ben met de geleverde service, namelijk geen VPN meer na een firmware update, hebben we gesproken over oplossingen. Met een 706 of 712 kun je dit wel goed instellen zoals jullie ook al bevestigd hebben. Na overleg met zijn collega kwam hij ook tot deze conclusie.
Hij had de volgende oplossing dan ook: voor 3 euro per maand kunt u een draadloos modem van ons huren óf de technische dienst kijkt naar de instellingen. De oplossing die ik graag wil is een ander modem, een 706, waarmee het wel kan. Deze wilde hij niet aanbieden. Het modem dat ik nu heb werkt immers nog goed naar zijn mening. Naar mijn mening niet want ik heb geen VPN service meer werkend. HIj moet overigens lachen op het moment dat ik zeg dat ik betaal voor de livebox. Ja maar dat is maar 1 euro en zit in de abonnementsprijs verwerkt. Ik zeg ja maar dan betaal ik er toch voor. Ook al is het maar 1 euro. Dan verwacht ik ook service verder. Na enig overleg zijn we dan tot de volgende afspraken gekomen:
- De technische afdeling gaat op afstand kijken naar de instellingen en zal aangeven wat ik moet doen om dit dan voor elkaar te krijgen of reeds aanpassen voor mij.
- Daarnaast wordt er een vraag ingelegd om een nieuw modem te sturen, een 706.
- Ook geeft de medewerker aan dat hij dit dossier in de gate zal houden en met mij contact op zal nemen.
Vervolgens word ik een dag later gebeld. Online. Ik denk ze gaan mij helpen met mijn modem in te stellen. Dus ik zeg: U belt voor mijn modem instellingen en VPN? Uhm, Nee. Het gaat om de nog niet ontvangen bevestiging van de verlenging en dat deze brief er nog aan komt. Vervolgens haakt de medewerker in op mijn eerste opmerking over het instellen van het modem voor VPN verbindingen:
- Er staat hier niets over VPN in uw dossier
- Wij leveren geen service op uw modem voor zaken zoals VPN instellingen. Zie de algemene voorwaarden. Succes en tot ziens...
- de instellingen nalopen op afstand
- ander modem
- uberhaupt iets over VPN
Vervolgens heb ik de jonge man 45 minuten aan de telefoon gehad en tot mijn grote ongenoegen niets voor mij kunnen betekenen. Mijn modem werkt op dit moment nog goed en naar service om VPN in te stellen kon ik fluiten. Zie de algemene voorwaarden. Ik kon nog wel een klacht indienen. Dan moest ik een brief schrijven en kon ik op die manier ook mijn dossier opvragen. Hij mocht niet zeggen wat er in het dossier stond. Beetje flauw allemaal.
Ik heb nog gezegd dat ik verwacht dat de desbetreffende medewerker die met mij contact zou opnemen over deze kwestie dat nog doet. Hij was echter van mening dat deze zaak nu gesloten was en vond het niet meer nodig dat iemand met mij zou bellen hierover. Punt. Tot op heden heb ik niet weer gebeld met Online en ben ik ook niet meer gebeld door ze.
Ik weet nog niet wat mijn vervolgstappen zullen zijn. Contactopnemen via een invulformuliertje op de site, nogmaals bellen met het verzoek voor een omruiling van het modem.
Verwijderd
Na veel irritaties over gesprekken waarbij de eerst 5 seconden wegvielen, internet crashes en op het einde zelfs helemaal geen telefonie meer is mijn Livebox ingeruild voor een ST706. Maar die werkt dus weer heel anders dan de Livebox qua instellingen...
Na veel gepruts had ik thuis eindelijk mijn Livebox i.c.m. een Asus WL500g aan het werk. Telefoonkabel eerst naar de Livebox, dan telefoonkabel naar telefoons (uiteraard) en een ethernet kabel naar mijn wl500g. Vanuit de wl500g was 1 PC met een ethernetkabel bedraad aangesloten (i.v.m. gaming e.d.) en de laptop kon dan draadloos aangesloten worden. Maar nu ik dezelfde draadjes in de speedtouch heb gestopt doet hij het niet. Het zal wel iets te maken hebben met het IP-adres, DNS en gateway - maar dat vind ik vaak nog moelijk te begrijpen. Ik zag op internet verder geen combi-uitleg van deze 2 toestellen.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit ingesteld moet staan in de ST706 & in de WL500g? Alvast hartelijk bedankt!
ps. internet doet het, telefonie ook. Maar mijn draadloos internet niet. Bovendien doet de bedrade internet het ook alleen als ik die direct op de ST706 aansluit, niet zoals eerst via de WL500g.
Na veel gepruts had ik thuis eindelijk mijn Livebox i.c.m. een Asus WL500g aan het werk. Telefoonkabel eerst naar de Livebox, dan telefoonkabel naar telefoons (uiteraard) en een ethernet kabel naar mijn wl500g. Vanuit de wl500g was 1 PC met een ethernetkabel bedraad aangesloten (i.v.m. gaming e.d.) en de laptop kon dan draadloos aangesloten worden. Maar nu ik dezelfde draadjes in de speedtouch heb gestopt doet hij het niet. Het zal wel iets te maken hebben met het IP-adres, DNS en gateway - maar dat vind ik vaak nog moelijk te begrijpen. Ik zag op internet verder geen combi-uitleg van deze 2 toestellen.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit ingesteld moet staan in de ST706 & in de WL500g? Alvast hartelijk bedankt!
ps. internet doet het, telefonie ook. Maar mijn draadloos internet niet. Bovendien doet de bedrade internet het ook alleen als ik die direct op de ST706 aansluit, niet zoals eerst via de WL500g.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 13:20 ]
Ik heb een ander telefoonkabeltje gebruikt om het modem aan te sluiten en sindsdien is het niet meer uitgevallen. Lijkt me meer toeval eigenlijk, maar goedMgear schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:04:
[...]
Dan zou ik eens goed gaan kijken hoe alles aangesloten zit. Zit het ok aangesloten dan contact opnemen met de helpdesk. De livebox was een relatief snel modem maar gevoelig voor storing vooral veroorzaakt door een onjuiste manier van aansluiten. De speedtouch 706 is een stabiel modem dat ook een stabiele verbinding hoort te geven. Ten overvloedde kijk ook even of je niet toevallig poort 5060 & 5061 in gebruik hebt staan bij een programma daar het modem hier heftig op kan reageren.
Hoe heb je het precies aangesloten? Ik heb ook een wireless router achter mijn ST706 en dat werkt gewoon prima. Wat wel voor problemen is de range van je IP-adressen. Mijn router deelt IP-adressen uit in de range van 192.168.0.x, mijn SpeedTouch in de range van 192.168.1.x. Ik heb een kabeltje vanaf de ST706 naar de uplink van mijn router, router krijgt netjes een IP-adres en de router doet de rest.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:19:
Na veel irritaties over gesprekken waarbij de eerst 5 seconden wegvielen, internet crashes en op het einde zelfs helemaal geen telefonie meer is mijn Livebox ingeruild voor een ST706. Maar die werkt dus weer heel anders dan de Livebox qua instellingen...
[ Voor 52% gewijzigd door MarcoC op 10-06-2010 13:28 ]
Wij hebben hier nu sinds 2005 Wanadoo/Orange/Online en het geheel werkt al die vijf jaar al vrij goed. Echter crasht de Livebox nogal eens en moet deze handmatig gereset worden door de modem van de stroom af te halen. Nu hebben we ondertussen ook al een nieuwe adapter gekregen, maar ook deze gaf geen soelaas. Vanavond even gebeld naar de helpdesk, met bovenstaande klacht en we krijgen nu gratis - in bruikleen - de TG712, toch vrij nette service van Online moet ik eerlijk toegeven.
Ik kan sinds een (ik denk) kleine week niet meer emailen via de SMTP-server van online.nl (smtp.online.nl)
NVMD, een overactief spamfiltertje was de boosdoener
NVMD, een overactief spamfiltertje was de boosdoener

[ Voor 95% gewijzigd door Matis op 16-06-2010 20:35 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Modem was afgeleverd bij de buren op zaterdag, echter waren die tot vanmiddag op vakantie! Klote TNT! Dus mail gestuurd naar Online of ze een nieuw modem konden sturen, wat gedaan werd. Vandaag van de buren de oude nieuwe modem gekregen! Dus ik direct maar een mailtje met hoe/wat de deur uit, krijg ik de volgende reactie:
Modem weggooien? Wáát? Weet iemand hier of ik ze gewoon beiden kan gebruiken? Modem is een Thomson TG712, normaal gesproken doen ze zo'n 50€ boete indien je 'm niet terugbrengt en nu niets?U geeft aan dat u het eerder verzonden modem inmiddels heeft verkregen van uw buren en u wil nu graag weten wat te doen met het nieuwe modem dat onderweg is.
Wij verzoeken u het modem dat nog onderweg is wel aan te nemen en dit modem ook aan te sluiten, zodat u vanaf 25 juni uiterlijk 18:00 uur gebruik kunt gaan maken van uw internetverbinding.
Indien u geen bericht ontvangt aangaande het modem dat bij uw buren was, hoeft u hier niets mee te doen en kunt u dit modem kosteloos bij uw gemeente inleveren als klein chemisch afval.
[ Voor 0% gewijzigd door Neodymium op 23-06-2010 19:57 . Reden: Spelling! ]
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Wel zonde natuurlijk maar het modem hoeft niet retour. Je zult het laatste modem aan moeten sluiten omdat daar telefonie aan gekoppeld is.Neodymium schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:56:
Modem was afgeleverd bij de buren op zaterdag, echter waren die tot vanmiddag op vakantie! Klote TNT! Dus mail gestuurd naar Online of ze een nieuw modem konden sturen, wat gedaan werd. Vandaag van de buren de oude nieuwe modem gekregen! Dus ik direct maar een mailtje met hoe/wat de deur uit, krijg ik de volgende reactie:
[...]
Modem weggooien? Wáát? Weet iemand hier of ik ze gewoon beiden kan gebruiken? Modem is een Thomson TG712, normaal gesproken doen ze zo'n 50€ boete indien je 'm niet terugbrengt en nu niets?
TNT chauffeurs krijgen trouwens betaald per afgeleverd pakket. 2x een briefje in de bus en dan afleveren op het postkantoor levert ze niets op, vandaar dat ze graag bij buren etc pakketjes afleveren.
Joh, ik zou hem gewoon houden, ff wachten en alsnog verkopen...Neodymium schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:56:
[...]
Modem weggooien? Wáát? Weet iemand hier of ik ze gewoon beiden kan gebruiken? Modem is een Thomson TG712, normaal gesproken doen ze zo'n 50€ boete indien je 'm niet terugbrengt en nu niets?
Als geen haan ernaar kraait... En dan daarbij heb je het reeds eerlijk aangegeven en krijg je als antwoord dat je hem "moet" houden
Ik zeg; Topservice van online
Telefonie heb ik niet eens besteld! Kan ik ze dan niet beiden gebruiken o.i.d.? Anders gaat ie waarschijnlijk in de verkoop!Oppie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:13:
[...]
Wel zonde natuurlijk maar het modem hoeft niet retour. Je zult het laatste modem aan moeten sluiten omdat daar telefonie aan gekoppeld is.
TNT chauffeurs krijgen trouwens betaald per afgeleverd pakket. 2x een briefje in de bus en dan afleveren op het postkantoor levert ze niets op, vandaar dat ze graag bij buren etc pakketjes afleveren.
Zou ik toch de nieuwste houden, wellicht voor telefonie in de toekomst. Wat moet je met 2 modems? Leg m in de kast als backup.
*humormodus* Backup? Als de nieuwste kapot gaat krijg je toch binnen 2 dagen weer een nieuwe..Oppie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:47:
Zou ik toch de nieuwste houden, wellicht voor telefonie in de toekomst. Wat moet je met 2 modems? Leg m in de kast als backup.
[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 23-06-2010 20:53 ]
Klopt, heb je alleen tijdens die 2 dagen geen internet he:) Over humor gesproken.Humma Kavula schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:51:
[...]
*humormodus* Backup? Als de nieuwste kapot gaat krijg je toch binnen 2 dagen weer een nieuwe..*humormodus uit*
wat zijn nou de kosten als je geen telefoonabbo hebt bij KPN?
dit is 10€ p/m, echter kan je via internetbestelsites dit voordeel voor 1 jaar weg laten halen!
Zoals bijvoorbeeld hier;

Gewoon ff googlen!
Zoals bijvoorbeeld hier;

Gewoon ff googlen!
[ Voor 40% gewijzigd door Neodymium op 24-06-2010 10:44 . Reden: Afbeelding! ]
Mijn probleem met Online heb ik al aangekaart in een ander draadje, maar hier is het zeker 'on-topic'. Tot het afgelopen weekeinde haalde ik met Online ADSL op mijn adres tot 13 Mb snelheid met mijn Speedtouch ST716v5. In het weekeinde merkte ik dat downloaden ineens veel langzamer ging en kwam ik erachter dat de snelheid teruggelopen was naar 2 - 2.5 Mb. Toen maar eens de oorspronkelijke modem erbij gepakt die Online had uitgeleverd, de 706. Ook intrainen op 2.5 Mb. Het was dus geen modemprobleem en ook geen tijdelijke storing. En ja: andere kabeltjes geprobeerd tussen ISRA en modems, splitter er van zolder maar weer eens bijgepakt, geen (positief) effect.
Gisteren heeft een KPN-monteur geconstateerd dat de lijn zowel binnen als buiten in orde is. Ik heb over zijn schouder meegekeken en heb gezien dat zijn testapparatuur intraint op 13 Mb. Online stuurt me nu een nieuwe modem. Maar ik vind het raadselachtig hoe twee ADSL-modems onafhankelijk van elkaar ineens dezelfde lage connectwaardes geven. Firmware van beide apparaten is up-to-date.
Ik heb niets veranderd aan mijn apparatuur of bekabeling. Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en belangrijker... is het toen opgelost? Ik ben benieuwd hoe, want heb er eigenlijk geen vertrouwen in dat een nieuwe modem het probleem oplost. Misschien is dit een variant op het probleem 'wegvallende connectie'?
Gisteren heeft een KPN-monteur geconstateerd dat de lijn zowel binnen als buiten in orde is. Ik heb over zijn schouder meegekeken en heb gezien dat zijn testapparatuur intraint op 13 Mb. Online stuurt me nu een nieuwe modem. Maar ik vind het raadselachtig hoe twee ADSL-modems onafhankelijk van elkaar ineens dezelfde lage connectwaardes geven. Firmware van beide apparaten is up-to-date.
Ik heb niets veranderd aan mijn apparatuur of bekabeling. Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en belangrijker... is het toen opgelost? Ik ben benieuwd hoe, want heb er eigenlijk geen vertrouwen in dat een nieuwe modem het probleem oplost. Misschien is dit een variant op het probleem 'wegvallende connectie'?
KabouterSuper schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:24:
Update van de wegvallende connectie: ook nadat de werkzaamheden afgerond waren, bleef de connectie slecht. Na een email met online hebben ze het modem doorgemeten en geconcludeerd dat de adapter het niet meer goed deed. Met de nieuwe adapter en een herstart doet de verbinding het weer als vanouds (en wordt er weer ingetraind op 15Mb).
Vandaag geleverd gekregen, zit ~800 meter van de centrale maar zit blijkbaar gecapped op 500KB/s (4mbit!). Terwijl ik wel degelijk 20mbit heb besteld... Komt dit vaker voor? Kan de helpdesk dit uberhaupt oplossen?
Overigens staat in 'Mijn online' gewoon 'ADSL Extra'.
edit:
Modem kom ik niet in omdat het wachtwoord blijkbaar in een 'bevestigingsmail' hoort te staan die ik nooit gekregen heb. admin/admin werkt niet

edit:
Modem kom ik niet in omdat het wachtwoord blijkbaar in een 'bevestigingsmail' hoort te staan die ik nooit gekregen heb. admin/admin werkt niet
[ Voor 32% gewijzigd door danslo op 24-06-2010 18:27 ]
Bel dan idd even de helpdesk. Op 800m hoor je 16mbit te halen (8mbit als je op KPN gebied zit). Wil je niet bellen dan werkt mailen ook prima.
Welkom in de wereld die ADSL/Online heet waar snelheden altijd een "als he geluk hebt"-zaak zijn. Nu is 4mbit op 800 meter natuurlijk veel te weinig.cls schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:13:
Vandaag geleverd gekregen, zit ~800 meter van de centrale maar zit blijkbaar gecapped op 500KB/s (4mbit!). Terwijl ik wel degelijk 20mbit heb besteld... Komt dit vaker voor? Kan de helpdesk dit uberhaupt oplossen?Overigens staat in 'Mijn online' gewoon 'ADSL Extra'.
edit:
Welk modem heb je?
* Sypher zit sinds 06:50 vanmorgen zonder internet. Internet lampje is ROOD. De "vangpagina" van het modem geeft aan dat je geen verbinding kan maken naar de gevraagde website. Bloooooody annoying. Staat niets van op de website. Of ze weten het nog niet of het ze hebben weer eens iets aan onze lijn verkloot.
[ Voor 19% gewijzigd door Sypher op 25-06-2010 08:50 ]
Vanochtend om 8.00 zat ik nog op TELE2 internet, nu om 11.00 modem van online erin. Nog nooit zo'n smoothe overstap gehad!
Dat kan alleen als je of heeeel erg ver van de centrale zit of het niet goed aangesloten hebt. Ook wil het wel voorkomen dat als je via kpn online hebt je vanwege de centrale bezetting op een adsl1 kaart zit ipv een adsl2 (+) kaart.Sypher schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:48:
[...]
Welkom in de wereld die ADSL/Online heet waar snelheden altijd een "als he geluk hebt"-zaak zijn. Nu is 4mbit op 800 meter natuurlijk veel te weinig.
Welk modem heb je?
* Sypher zit sinds 06:50 vanmorgen zonder internet. Internet lampje is ROOD. De "vangpagina" van het modem geeft aan dat je geen verbinding kan maken naar de gevraagde website. Bloooooody annoying. Staat niets van op de website. Of ze weten het nog niet of het ze hebben weer eens iets aan onze lijn verkloot.
Ik ben in april ook overgegaan van Tele2 naar Online en ik had precies hetzelfde. Voordat ik naar mijn werk ging had ik nog Tele2 en 's middags was ik 'Online'.Neodymium schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:53:
Vanochtend om 8.00 zat ik nog op TELE2 internet, nu om 11.00 modem van online erin. Nog nooit zo'n smoothe overstap gehad!
Helaas is deze probleemloze overgang het enige positieve wat ik kan melden over Online. Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van Online en zij zouden alles regelen met Tele2, ook het behoud van mijn telefoonnummer die ik al jaren heb. Na een week had ik nog steeds het tijdelijke nummer en ik besloot maar eens te bellen. Daar werd mij verteld dat ik mijn oude nummer de week erop zou krijgen. Inmiddels ben ik ruim twee maand verder en is mij een keer of vijf beloofd dat ik mijn nummer terug zou krijgen, maar helaas. Gisteren is mij verteld dat het afgewezen is door Tele2 en dat mijn oude nummer niet meer beschikbaar is. Ik heb natuurlijk gebeld met Tele2 en na wat onderzoek van hun blijkt nu dat Online het helemaal niet heeft aangevraagd. Waar ik me het meeste aan stoor is dat er telkens toezeggingen worden gedaan, terwijl ze dat helemaal niet na kunnen komen.
Verder ben ik ontevreden over de snelheid. Bij Tele2 heb ik jaren tegen de 1,6 MB/s gehaald, terwijl ik nu amper 1,3 haal (ik zit zo'n 850 meter van de centrale). Na enig gezeur hierover bij de klantenservice blijkt dat dat Online mij heeft aangesloten op een andere wijkcentrale, op zo'n 1800 meter. Dat kan toch niet zomaar? Bij online blijkbaar dus wel.
Verder heb ik ook nog steeds de internetstick niet ontvangen, terwijl deze mij wel een paar keer is toegezegd.
Dat is onmogelijk. Je kabel vanuit je huis loopt naar 1 wijkcentrale en daar wordt je op de apparatuur geprikt. Als je op een andere centrale zou zitten zou de hele telefoonkabel uitgegraven worden, geen enkele provider die dat doet uiteraard. Jij heb het over 850m, Online meet 1800m. Dit kan gebeuren, postcodechecks meten namelijk hemelsbreed terwijl Online de lijn zelf meet. Deze volgt het stratenplan en kan dus afwijken. Enige wat het kan zijn is de andere modem die je nu hebt. De speedtouch modems van Online zijn niet supersnel (hun eerdere Liveboxen wel) maar zijn wel lekker stabiel. Kun je simpel uittesten als je een andere modem aansluit, kijken hoe hoog die intraint
Iemand een idee hoe je die 'Inbraakdetectie' op de Thomson TG712 uitzet? Met een beetje gamen filtert die vrolijk UDP pakketjes weg... net blij met Steam for Mac krijg je dit...!
Je kunt toch regels per ip/computer toevoegen? Is dat niet voldoende?GREENSKiN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:44:
Iemand een idee hoe je die 'Inbraakdetectie' op de Thomson TG712 uitzet? Met een beetje gamen filtert die vrolijk UDP pakketjes weg... net blij met Steam for Mac krijg je dit...!
Volgens mij zou je die uit kunnen zetten via de toolbox in het hoofdmenu.GREENSKiN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:44:
Helaas niet... bij dat scherm staat geen linkje 'config'. Ook handmatig de link geprobeerd, no go. Weet iemand de (standaard) telnet login & password?
Online meld mij:
Online meld mij:
Helaas is het niet mogelijk om de Inbraakdetectie functie uit te schakelen. Helaas is het uitschakelen hiervan niet mogelijk in de Thomson TG712.