Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

a) wie zegt dat het teruggestuurde refurbished is?
b) waarom is refurbished uberhaupt erg?
c) is er reden om te denken dat ze er niet goed mee omgaan?

Als je geen gezeur wilt met kapotte producten, dan moet je niets kopen. Het kan altijd beter, maar ik geloof niet dat Sony heel veel steken laat vallen bij garantieafhandeling.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:23:

Als je geen gezeur wilt met kapotte producten, dan moet je niets kopen. Het kan altijd beter, maar ik geloof niet dat Sony heel veel steken laat vallen bij garantieafhandeling.
a) niemand, maar Sony is daar erg goed in (lees alle verhalen hier er maar op na mbt PS2, PS3 en PSP)
b) ik wil mijn eigen product terug, wellicht zit het in mn hoofd maar ik spring altijd zuinig met mn spullen om. Volgens mij doen ze bij de PS3 wel nieuwe kappen eromheen, dat vind ik dan wel tof.
c) dat blijft gissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:39
Shiver23 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:23:

a) Het apparaat dat je teruggestuurd krijgt is niet gegarandeerd nieuw, laat ik het zo zeggen.
b) Ik zeg niet dat dat erg is, ik geef alleen aan dat er in dat geval ruimte is voor een nog betere oplossing.
c) Zelf nog geen ervaring mee, gelukkig

Je geeft precies aan wat ik bedoel: het kan altijd beter. In hoeverre iemand wiens playstation het binnen een maand begeeft 'recht' heeft op een 'premium' garantie-afwikkeling wil ik in het midden laten. Ik zeg alleen dat dit een mogelijke oplossing is die Sony kan inzetten in uitzonderlijke gevallen, omdat zij nou eenmaal niet 100% kan garanderen dat een willekeurig apparaat niet een (bijna) DOA is. Tenminste, niet zonder dat pact met de duivel. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
ramon1984 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:44:
[...]

Beste een lompe reactie. sarcasm of niet het slaat nergens op.

In het tv programma radar ga het maar even terug kijken op uitzending gemist of iets.
Is aangegeven door sony dat ze met dit probleem aan de slag gingen. Dit is al ver voordat ik mijn PS3 heb aangeschaft en ook voordat de Slim op de markt was.

Maarja tweakers heeft bijna hetzelfde volk als fok.nl dus weinig over te zeggen i guess yeuw ^^

" Wat een paupers daar bij sony..ze kunnen nieteens op een oplage van 27 miljoen stuks specifiek jou PS3 in leven laten "

LOLOLOLOL..

volgens mij had 40% van de ps3's last van kapotte blueray readers maar ok :)
Er was een batch oude 1e serie fats die een slechte Blu-ray laser hadden. In totaal over de hele wereld misschien een paar 1000. Dus verre van de 40% die jij zit te verzinnen.

En dat de jouw na 1 maand kapot gaat is erg lullig voor je vooral nu met de kerst. Ik zou zeggen ga naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Misschien dat je hem daar kunt ruilen als ze een beetje aardig zijn.

Maar de manier hoe jij op je kapotte PS3 reageert is wel erg kinderachtig.
Dingen gaan nu eenmaal kapot. Ik geloof dat uiteindelijk een uitval percentage van 2 a 3% normaal is bij electro apparatuur en zover bekend zit de PS3 onder dit percentage. Het is niet zo alsof een Wii of 360 nooit kapot gaan.

De manier waarop jij het laat uitzien is dat dingen nooit kapot mogen gaan maar dingen gaan jammer genoeg nu eenmaal kapot. De kans dat je TV ofzo kapot gaat in het 1e jaar is groter dan de kans dat je de Staatsloterij jackpot wint.

Het is niet leuk dat je console zo snel kapot is maar het gebeurt nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:43:
[...]

Dit vind ik zo'n onzin.Genoeg kortingen, genoeg normale prijzen. Of vind je bv LocoRoco 2 voor de PSP voor 10 euro te duur? Echt, die argumenten over prijzen slaan echt nergens op. Ik heb geen game die meer dan 40 euro kost, voor ps3. AC2: 30 euro, bijvoorbeeld. Batman Arkham Asylum idem. Na 3 dagen als tweedehandsje op kunnen duikelen in de winkel.
Maar ja, die downloaders komen nooit meer buiten, dat zal het zijn :+

Voor de rest een nondiscussie, met de "ons is zunig" mentaliteit van sommigen ;)
Afgezien van het feit dat ik niets te klagen heb, vind ik dat we eens op moeten houden dat wij nederlanders zuinig zijn.
Het is hier nu niet echt voordelig leven en toch blijven we met z'n allen hier wonen. ;)
Via het internet heb ik games/hardware gekocht wat me zo twintig tot dertig euro scheelde...

In Florida heb ik flink zitten shoppen, daar hoef je niet eens op uitverkoop te wachten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Hoe kan ik op het file system komen om daar evt. mijn video's te bewaren? (en ze vandaar ook weer op een ander systeem kan zetten)

google wist geen raad

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:08
Ik wilde vandaag de gt time trail downloaden maar daar kreeg ik een bericht dat er teveel ps3's geregistreerd stonden op mijn naam.

Nou klopt het dat ik 5 ps3's heb gehad echter hoe krijg ik deze weer van mijn naam af? ik heb de ps3's niet meer.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
heb hier 2 ps3 slim 250 gb 1 van mij en 1tje van me vader.. doet het al een maand!! moet ik nu bang zijn dat hij kapot gaat?? NEE jij hebt toevallig 1tje die kapot is gegaan ik heb der nog nergens over gehoord dat een ps3 slim bluray kapot ging..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Exorcist
  • Niet online
rohit schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:13:
heb hier 2 ps3 slim 250 gb 1 van mij en 1tje van me vader.. doet het al een maand!! moet ik nu bang zijn dat hij kapot gaat?? NEE jij hebt toevallig 1tje die kapot is gegaan ik heb der nog nergens over gehoord dat een ps3 slim bluray kapot ging..
Ik denk dat hij nu wel de strekking doorheeft. Verder inwrijven is een beetje zinloos denk ik :)

/Ontopic : wie kan mij vertellen of ik Uncharted 1 eerst 'moet' uitspelen eer ik aan 2 begin? Is 2 een echte sequel of meer een stand-alone? Ben denk ik pas op de helft van U1, maar speel meer op de 360, en de PS3 gaat veelal alleen aan voor SingStar en Buzz :o

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:25:
[...]

Ik denk dat hij nu wel de strekking doorheeft. Verder inwrijven is een beetje zinloos denk ik :)

/Ontopic : wie kan mij vertellen of ik Uncharted 1 eerst 'moet' uitspelen eer ik aan 2 begin? Is 2 een echte sequel of meer een stand-alone? Ben denk ik pas op de helft van U1, maar speel meer op de 360, en de PS3 gaat veelal alleen aan voor SingStar en Buzz :o
Niet nodig joh, ik heb U1 ook niet gespeeld en vond de tweede desalniettemin prima te volgen! De verwijzingen naar deeltje 1 die snapte ik ook wel! Niet lastig te begrijpen. AC2 idem dito, alleen daar heb ik mij wel even verdiept in het verhaal van 1 alvorens te beginnen met 2!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Exorcist schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:25:
[...]/Ontopic : wie kan mij vertellen of ik Uncharted 1 eerst 'moet' uitspelen eer ik aan 2 begin? Is 2 een echte sequel of meer een stand-alone? Ben denk ik pas op de helft van U1, maar speel meer op de 360, en de PS3 gaat veelal alleen aan voor SingStar en Buzz :o
Je hoeft U1 niet eerst te spelen om U2 te kunnen volgen, maar het maakt het (volgens mij) wel leuker. Je zal dan meer het 'oude bekenden' gevoel krijgen bij sommige van de personages die je tegenkomt. Vergelijk het met de Indiana Jones films. Daar hoef je ook niet perse deel 1 eerst te zien om deel 2 of 3 te kunnen volgen, maar 't kan leuker zijn omdat je dan al een beetje feeling hebt voor de personages.

• Exorcist
  • Niet online
Ja, met AC2 heb ik ook eerst deel 1 uitgespeeld, maar heb met U1 nooit echt tijd gehad deze goed uit te spelen. Denk toch eer ik U2 bestel dat maar ga doen dan..ondanks dat het niet broodnodig is. Als ik U2 heb speel ik U1 nooit meer, ook een beetje zonde..

• Inanna
  • Laatst online: 21-07 22:08
Deel 1 is sowieso de moeite waard hoor, zitten mooie momenten in, en mooie omgevingen. Acteerwerk van de personages is gewoon erg goed waardoor je zo het verhaal wordt ingesleept. Mocht je het spelen, je zal denk ik zo nu en dan best verstelt staan van wat ze uit een PS3 weten te toveren. Dan is het alleen maar leuk om naar deel 2 uit te kunnen kijken met het besef dat die gewoon nóg beter in elkaar steekt!

• Exorcist
  • Niet online
Zit wat in. Vind overigens dat de Nederlandse teksten soms nog best grappig uit de hoek komen, best humor :)
Snel maar proberen uit te spelen, dan U2 en dan kan Heavy Rain erin :)

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
uncharted 1 is zeker de moeite waard om te spelen.
Als je uncharted 2 straks eerst gaat spelen, en je wilt later toch nog 1 gaan spelen,
dan ga je je misschien ergeren aan de extra dingetjes die je in 2 meer kan doen, of die soepeler werken dan in 1.
Als je 2 nog nooit gespeeld hebt merk je hier niks van omdat je niet beter gewend bent.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:02:
Wie kan mij helpen????

Ik heb het volgende probleem en tot nu toe alleen bij Fifa 09 en 10.
Bij een wedstrijd spelen loopt hij in de gameplay(in de wedstrijd) vaak 2 a 3 seconden vast waarna hij weer verder gaat, en dat paar keer achter elkaar.
Wat mij dan opvalt is dat de HDD led continue gaat branden op dat moment, daarna als hij weer knippert loopt hij weer normaal.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Meerdere accounts/profielen aangemaakt om te kijken of het hier aan ligt(geen oplossing).
- Fifa 10 gegevens helemaal verwijderd van mijn HDD van de PS3.(ook de hele hdd geformateerd/dit via PS3 en PC).
- PS3 ontkoppelt van internet.
- Mediacenter functie uitgezet.
- autosave functie uitgezet.
- blu ray ziet er netjes uit geen problemen.

Het gaat om de 80 gig. Model en mijn vermoeden is dat er iets met de HDD aan de hand is.
Hopelijk heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing.
Probleem is opgelost.
HDD vervangen en alles werkt perfect:)

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:04:
[...]

Probleem is opgelost.
HDD vervangen en alles werkt perfect:)
Wat voor type HD heb je erin gestopt? :)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dwazer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:16:
[...]

Ik heb hem ook onlangs vervangen. Heb deze: pricewatch: Seagate Momentus 7200.4 ST9320423AS erin.

• Dwazer
Lijkt me een goed schijfje. Wellicht een optie om em ook te gaan vervangen :)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dwazer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:26:
[...]

Lijkt me een goed schijfje. Wellicht een optie om em ook te gaan vervangen :)
7200rpm en 16mb cache. Lekker stil en lijkt iets sneller met bepaalde bewerkingen dan de originele schijf. Denk dat het weinig uitmaakt met Hitachi of WD, maar deze is het goedkoopst van de drie ;)
Je leest wel dat ze 7200rpm afraden omdat die warmer zou worden. Als dat al zo is geloof ik niet dat die warmte heel veel invloed heeft op de werking van de PS3.

• Exorcist
  • Niet online
Shiver23 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:34:
[...]

7200rpm en 16mb cache. Lekker stil en lijkt iets sneller met bepaalde bewerkingen dan de originele schijf. Denk dat het weinig uitmaakt met Hitachi of WD, maar deze is het goedkoopst van de drie ;)
Je leest wel dat ze 7200rpm afraden omdat die warmer zou worden. Als dat al zo is geloof ik niet dat die warmte heel veel invloed heeft op de werking van de PS3.
Zo gek veel warmer wordt een 7200RPM disk niet tov een 5400RPM disk, 2,5".

Heb overigens als bijna anderhalf jaar een 120GB 7200RPM disk in de PS3 zitten, geen centje pijn. De winst die je eruit haalt is wel lekker, zij het minimaal, maar toch ;)

• Dwazer
Shiver23 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:34:
[...]

Ik vraag het me ook af: meeste apparatuur van tegenwoordig zijn wel redelijk warmte gevoelig. Als die schijf echt zo heet wordt dat de PS3 het niet meer aankan, hadden we daar al eerder melding van gehad moeten hebben op het Forum :) En anders moet ie maar wat harder wapperen met die fans ;)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:56:
[...]

Klinkt misschien raar, maar ik verdenk de batterijen van je toetsenbord...
Tsjek, dat was het 8)7

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 19:35
Als ik mijn PS3 reset ( Via aan uit knop 8 sec inhouden ) ben ik dan naast instellingen nog andere gegevens kwijt? Ik heb dit namelijk nodig omdat ik hem via een andere kabel dan HDMI ( waar hij normaal in zit ) moet aansluiten op de tv beneden en hij geeft geen beeld als ik gewoon een andere stekker er in doe.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
hij reset alleen je beeldinstellingen, dus precies wat je wilt. Er wordt verder niets gereset.

PSN: Sluuz

• Dwazer
Lizardz schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:22:
Als ik mijn PS3 reset ( Via aan uit knop 8 sec inhouden ) ben ik dan naast instellingen nog andere gegevens kwijt? Ik heb dit namelijk nodig omdat ik hem via een andere kabel dan HDMI ( waar hij normaal in zit ) moet aansluiten op de tv beneden en hij geeft geen beeld als ik gewoon een andere stekker er in doe.
Sluuz schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:36:
hij reset alleen je beeldinstellingen, dus precies wat je wilt. Er wordt verder niets gereset.
Idd :) Zelf ook gedaan omdat ik terug moest van een 42" full hd naar een CRT :( Werkte prima :)

Verwijderd

Dwazer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:16:
[...]

WD Scorpio Blue 250GB zie link http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=512

Een echte aanrader voor PS3.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 11:48 ]

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
rohit schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:13:
hahaha

Fok.nl?

thanks

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

hahaha

geenstijl.nl?

graag gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Denko op 24-12-2009 12:38 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Misschien een handige link voor de TS/PS3 FAQ. Hier heb je een handige lijst meet Harde Schijven die compitabel zijn op de PS3. Is wel van play.com, maar je kan ze makkelijk in NL-shops kopen.

http://www.play.com/Searc...ble&page=search&pa=search

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• Dwazer
BatmanHorizon schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:49:
Misschien een handige link voor de TS/PS3 FAQ. Hier heb je een handige lijst meet Harde Schijven die compitabel zijn op de PS3. Is wel van play.com, maar je kan ze makkelijk in NL-shops kopen.

http://www.play.com/Searc...ble&page=search&pa=search
Handig! :) Jammer alleen dat Play (nog) geen iDeal ondersteund O-)

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik vind het maar aardig overdreven geflame wat je allemaal zegt. Face it: apparaten kunnen kapot en zo 1 had jij er toevallig. Man ik mijd dit topic half sinds je begint te flamen want het is echt kinderachtig zoals je doet.

back on-topic:
Als je linux installeerd op je PS3, kun je er dan nog wel gewoon games op spelen? Vermoed van niet en dan ga ik het ook zeker niet doen :P

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Dwazer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:11:
[...]

Handig! :) Jammer alleen dat Play (nog) geen iDeal ondersteund O-)
Je hoeft ze niet per se via play te kopen. Kopieer gewoon even de naam van de schijf, gooi hem in de Procewatch of google en dan kijk je waar je hem van een NL-shop kan kopen. In die link kan je iig zien welke schijven 100% zullen werken in de PS3.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Verwijderd

JaWSnl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:12:
[...]

back on-topic:
Als je linux installeerd op je PS3, kun je er dan nog wel gewoon games op spelen? Vermoed van niet en dan ga ik het ook zeker niet doen :P
Als je linux installeert (Kan niet op de SLIM, maar neem aan dat je een fat hebt?) kun je gewoon switchen tussen het OS van de playstation (XMB) en de linux versie die je installeert.

Ik heb het zelf ook geïnstalleerd (yellow dog linux). Op zich werkt het goed, maar ik ondervind veel problemen als ik extra programmas wil installeren. Dat wordt deels veroorzaakt door mijn gebrekkige linux kennis en deels doordat het playstation platform nogal bijzonder is.

• Dwazer
JaWSnl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:12:
[...]

Ik vind het maar aardig overdreven geflame wat je allemaal zegt. Face it: apparaten kunnen kapot en zo 1 had jij er toevallig. Man ik mijd dit topic half sinds je begint te flamen want het is echt kinderachtig zoals je doet.

back on-topic:
Ja, is mogelijk volgens deze bron (Oud topic ff doorgespit)

[ Voor 5% gewijzigd door Dwazer op 24-12-2009 13:29 . Reden: Bronvermelding ]

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik heb mijn ps3 inmiddels binnen, gisteravond kwamen ze nog rond 19.00 aan de deur. Wat een service! Inmiddels heb ik U1 al wat gespeeld, en ik heb via vuze er ook wat films naartoe kunnen streamen. Straks even mijn eerste bluray film bekijken. Lijkt me superstrak vooral met een hdmi kabel. Ik heb nu al het idee dat ik echt nooit spijt van deze (impuls) aankoop zal krijgen.

• Dwazer
beccie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:13:
Ik heb mijn ps3 inmiddels binnen, gisteravond kwamen ze nog rond 19.00 aan de deur. Wat een service! Inmiddels heb ik U1 al wat gespeeld, en ik heb via vuze er ook wat films naartoe kunnen streamen. Straks even mijn eerste bluray film bekijken. Lijkt me superstrak vooral met een hdmi kabel. Ik heb nu al het idee dat ik echt nooit spijt van deze (impuls) aankoop zal krijgen.
Dat zul je ook niet >:) Voor het streamen kun je ook deze gebruiken, erg fijne applicatie ervoor :)

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Rj-

Zo!

Heb nu een weekje een ps3 slim 250gb. Na wat hdmi drama in het begin kan ik nu toch echt zeggen "wat is dit een geweldige console"!

Hiervoor een xbox 360 gehad maar uiteindelijk verkocht. No comments daarvoor. (geen zin in fok of geenstijl achtige toestanden) ;)

Maargoed, ben momenteel druk bezig met uncharted 1 die samen met killzone 2 bij de ps3 platinum set zat. Uncharted 1 is super ben van plan eerst 1 uit te spelen voor ik door ga naar 2. Over killzone 2 ben ik zelf niet echt te spreken. Het ziet er super uit maar ben denk ik gewoon niet zo'n fps fan. Little big planet van de week 2de hands aangeschaft heel leuk voor tussendoor. En vanochtend met de kerst actie, online een 20 euro kaart gekocht en grand turisimo 5 prolouge gekocht. Echt geweldig!

Zo als je leest ben ik een zeer te vreden ps3 bezitter!

Ps3 media sever was ook een eitje om te installeren. Werkt nu via wifi maar vraag mij af of ik het via een utp kabel vanaf mijn pc bridged kan aansluiten zodat ik full hd zonder problemen kan streamen. Het schokt namelijk een beetje via wifi. Aan mijn proccesor kan het in ieder geval niet liggen.

En een vraagje over de blue ray speler. Speelt de ps3 blue ray films niet in 1080p af maar in 1080i want dat had ik ergens gelezen.

Groeten "fijne kerst dagen allemaal"

• beccie
Ja die heb ik ook gedownload, maar ik ben echt een n00b wat dan betreft en je moet daar vanalles nog invullen . Geen idee hoe dat allemaal werkt.

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:25:
[...]

Als je linux installeert (Kan niet op de SLIM, maar neem aan dat je een fat hebt?) kun je gewoon switchen tussen het OS van de playstation (XMB) en de linux versie die je installeert.

Ik heb het zelf ook geïnstalleerd (yellow dog linux). Op zich werkt het goed, maar ik ondervind veel problemen als ik extra programmas wil installeren. Dat wordt deels veroorzaakt door mijn gebrekkige linux kennis en deels doordat het playstation platform nogal bijzonder is.
zou je dan ook uitzendinggemist kunnen kijken???

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• Dwazer
beccie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:24:
Ja die heb ik ook gedownload, maar ik ben echt een n00b wat dan betreft en je moet daar vanalles nog invullen . Geen idee hoe dat allemaal werkt.
Bekijk deze eens, het is echt niet moeilijk, beetje zoeken helpt altijd :)

• beccie
Thanx

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

beccie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:24:
Hier een post uit het PlayStation als mediacenter - deel 4. Die heb ik gebruikt en het werkte meteen perfect. Ben overgestapt van tversity wat in principe ook wel werkte, maar het streamen met deze applicatie gaat echt veel beter, een aanrader :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Verwijderd

Wanneer ik het NOS nieuws bekijk op een SD TV via mijn Playstation 3 valt de onderste helft van het beeld eraf. Dat zou op te lossen zijn als ik naar beneden kon scrollen, maar ik zie geen scrollbars? Is dit een bug waardoor deze dienst niet goed werkt op sd tv's? Of zie ik een knop over het hoofd?

• beccie
Het werkt, volgens mij nog niet helemaal ideaal. Maar ik kan mijn films bekijken die ik heb gedownload, en al mijn video's die in mijn iTunes staan. Het gaat alleen nog niet zo lekker naar mijn idee, morgen nog maar eens puzzelen. En wat is het beeld met die hdmi kabel scherp! W00t, dat had ik niet verwacht! Heb ik eindelijk profijt van mijn HD ready tv.

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Dag allen,

ik heb me zojuist rot gezocht naar een oplossing, maar erg veel kwam er niet uit. Mijn probleem is het volgende:

Nadat ik de PS3 op de tv (Samsung UE46B6000 LED) heb aangesloten kreeg ik geen hogere resolutie dan 720x576. Dat is natuurlijk niet waarom ik een PS3 heb aangeschaft, dus heb ik geprobeerd dit aan te passen. Maar zodra ik dit omzet naar 720p, 1080i en/of 1080p krijg ik een zwart scherm met de melding "Niet ondersteund" op de tv.

Is dit een bekend probleem (en heb ik dus niet voldoende gezocht)? Maar belangrijker nog, weten jullie de oplossing hiervoor?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

laropo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:43:
Dag allen,

ik heb me zojuist rot gezocht naar een oplossing, maar erg veel kwam er niet uit. Mijn probleem is het volgende:

Nadat ik de PS3 op de tv (Samsung UE46B6000 LED) heb aangesloten kreeg ik geen hogere resolutie dan 720x576. Dat is natuurlijk niet waarom ik een PS3 heb aangeschaft, dus heb ik geprobeerd dit aan te passen. Maar zodra ik dit omzet naar 720p, 1080i en/of 1080p krijg ik een zwart scherm met de melding "Niet ondersteund" op de tv.

Is dit een bekend probleem (en heb ik dus niet voldoende gezocht)? Maar belangrijker nog, weten jullie de oplossing hiervoor?
Hoe heb je de PS3 aangesloten? Met HDMI? Zo ja, werkt deze kabel wel met andere apparaten met deze resolutie?

• laropo
Excuses, dat had ik er bij moeten vermelden.

Inderdaad, ik heb 'm met een HDMI kabel aangesloten. Ook de digitale tuner van Ziggo is met HDMI aangesloten op de TV. Deze geeft wel 720p door (op de kanalen waar dit van toepassing is).

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

laropo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:50:
Excuses, dat had ik er bij moeten vermelden.

Inderdaad, ik heb 'm met een HDMI kabel aangesloten. Ook de digitale tuner van Ziggo is met HDMI aangesloten op de TV. Deze geeft wel 720p door (op de kanalen waar dit van toepassing is).
Even andere HDMI-poort proberen op je TV? Of kabel uit de ziggo tuner halen en in je ps3 vrotten. Kijken wat ie doet. Eventueel kan je ook nog de videosettings van je PS3 resetten door bij het opstarten de aan/uit knop meer dan 5 sec. in te houden. Dan hoor je drie piepjes en wordt het beeld opnieuw ingesteld. Misschien dat het helpt.

• laropo
Andere HDMI-poort en PS3 resetten heb ik allebei meerdere keren geprobeerd.

Ziggo kabel proberen kan ik nog wel doen... Maar ik neem aan dat het niet aan de kabel ligt, aangezien hij wel gewoon beeld geeft, alleen niet aan de 720p/1080p wilt.

Ik vermoed dat het probleem bij de TV ligt, maar ik zou echt niet weten waar...

Edit:

Ook een 1080p computerscherm pakt 'm niet. Hij start op in 720x576, maar zowel dmv automatisch instellen na een reset als handmatig in het instellings menu kan ik 'm niet in een hogere resolutie krijgen. :/

Edit2:

Overigens geeft het scherm wel aan dat de optimale instellingen 1920x1080 bij 60Hz is. Dus misschien is het toch de PS3...?

Laatste edit:

En dan is het eindelijk gefixed! Het was dus wel gewoon de kabel 8)7 !
De HDMI kabel van Ziggo werkt wel gewoon...

[ Voor 45% gewijzigd door laropo op 24-12-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Trine in de aanbieding voor 9.99 :Y) Geweldig spel voor die prijs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 07-09 19:46
De Scorpio Black 320GB is een stuk sneller.
Grotere platters en hogere rpm.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Eindelijk de playstation 3 slim vanonder de kerstboom gehaald.

Zeer korte samenvattig:

Positief:
*prachtig apparaat
*snelle respons
*icm HD Ready TV: verbluffend beeld
*stil

Negatief:
*aantal usb-poorten: ik begrijp dat ze maar twee poorten vooraan hebben gezet, maar achteraan kon men toch op zijn minst een extra usb-poortje toevoegen om er een hub op aan te sluiten.

Gespeelde spellen:
*Wipeout Fury HD: superleuk, mooie graphics en toffe multiplayer (met splitscreen)
*Burnout paradise: the ultimate box: ik snap het concept niet van dit spel. Het heeft een erg rommelige interface, je kan niet lokaal multiplayer spelen met splitscreen en wat heb je er aan om wat rond te rijden in een stad (daar koop ik wel GTA:IV voor)

Media server:
*PS3 media server al uitgeprobeerd, werkt al half, maar moet verder getweaked worden.

Wij zijn hier zeer tevreden van onze playstation!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:29:
Negatief:
*aantal usb-poorten: ik begrijp dat ze maar twee poorten vooraan hebben gezet, maar achteraan kon men toch op zijn minst een extra usb-poortje toevoegen om er een hub op aan te sluiten.

Gespeelde spellen:
*Wipeout Fury HD: superleuk, mooie graphics en toffe multiplayer (met splitscreen)
*Burnout paradise: the ultimate box: ik snap het concept niet van dit spel. Het heeft een erg rommelige interface, je kan niet lokaal multiplayer spelen met splitscreen en wat heb je er aan om wat rond te rijden in een stad (daar koop ik wel GTA:IV voor)
Je kunt toch ook aan de voorkant een hub aansluiten? ;)

Bij Burnout Paradise krijg je op vrijwel elk kruispunt een nieuwe race/challenge etc. etc. (elk soort heeft zijn eigen kleur).
Door stil te gaan staan op zo'n kruispunt en op de aangegeven knop te drukken start je.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Buenout vind ik anders een van de beste spellen voor de PS3. Je kan op bijna iedere kruising events starten. Helaas geen split-screen multiplayer, maar online is ook erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
laropo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:02:
Andere HDMI-poort en PS3 resetten heb ik allebei meerdere keren geprobeerd.

Ziggo kabel proberen kan ik nog wel doen... Maar ik neem aan dat het niet aan de kabel ligt, aangezien hij wel gewoon beeld geeft, alleen niet aan de 720p/1080p wilt.

Ik vermoed dat het probleem bij de TV ligt, maar ik zou echt niet weten waar...

Edit:

Ook een 1080p computerscherm pakt 'm niet. Hij start op in 720x576, maar zowel dmv automatisch instellen na een reset als handmatig in het instellings menu kan ik 'm niet in een hogere resolutie krijgen. :/

Edit2:

Overigens geeft het scherm wel aan dat de optimale instellingen 1920x1080 bij 60Hz is. Dus misschien is het toch de PS3...?

Laatste edit:

En dan is het eindelijk gefixed! Het was dus wel gewoon de kabel 8)7 !
De HDMI kabel van Ziggo werkt wel gewoon...
Nu heeft ziggo geen goede kabel...tip?
Heb er zelf pas 2 besteld.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:40:
Buenout vind ik anders een van de beste spellen voor de PS3. Je kan op bijna iedere kruising events starten. Helaas geen split-screen multiplayer, maar online is ook erg leuk om te doen.
Het is ook een van mijn meest gespeelde games deze generatie. Ik ben nu bezig voor de platinum :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:40:

Je kunt toch ook aan de voorkant een hub aansluiten? ;)
Nou zeg nu zelf, dat staat niet mooi he zo'n kastje voor je ps3. De playstation staat hier in de woonkamer, dus het moet allemaal wat esthetisch zijn. Tot nu toe zijn die 2 usb-poorten meer dan genoeg, maar voor de prijs van het toestel vind ik toch dat er een extra usb-poort achteraan bij mocht :) .
Bij Burnout Paradise krijg je op vrijwel elk kruispunt een nieuwe race/challenge etc. etc. (elk soort heeft zijn eigen kleur).
Door stil te gaan staan op zo'n kruispunt en op de aangegeven knop te drukken start je.
Ik zal dit spel dan toch maar eens bekijken. Eigenlijk had ik het gekocht om met vrienden en mn zusje in splitscreen te spelen, maar daar heb ik dan wel wipeout voor. Tegen dat we het beu zijn, koop ik wel gt5.

Nog een praktische vraag: mag je een ps3 gewoon uitzetten met de powerknop of is het beter dan je hem afsluit via het menu met de gamecontroller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SToRM666 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:57:
[...]

Het is ook een van mijn meest gespeelde games deze generatie. Ik ben nu bezig voor de platinum :)
Heb je die nog niet? Pfff, amateur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het spel al voordat de trophies er waren, dus ik heb een groot stuk opnieuw moeten spelen :(

[ Voor 32% gewijzigd door SToRM666 op 25-12-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
FezzFest schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:15:
Nog een praktische vraag: mag je een ps3 gewoon uitzetten met de powerknop of is het beter dan je hem afsluit via het menu met de gamecontroller?
Ik zou hem netjes afsluiten met de controller óf de aan-uit knop aan de voorkant.Bij de PS3 FAT sluit hij dan netjes af bij beide gebruiksmogelijkheden. Met de powerknop bedoel je neem ik aan de powerknop voor de voeding achterop de console? Ik dacht trouwens dat de PS3 SLIM deze powerknop aan de achterkant niet meer had!

In ieder geval, de powerknop op de PS3 FAT doet eigenlijk hetzelfde als zomaar de stroomkabel eruit trekken. Dit geeft geen fysieke schade, echter kan data op de harddisk (savegames etc etc) wel corrupt raken.

[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 25-12-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

ToFast schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:13:
[...]

Ik zou hem netjes afsluiten met de controller óf de aan-uit knop aan de voorkant.Bij de PS3 FAT sluit hij dan netjes af bij beide gebruiksmogelijkheden. Met de powerknop bedoel je neem ik aan de powerknop voor de voeding achterop de console? Ik dacht trouwens dat de PS3 SLIM deze powerknop aan de achterkant niet meer had!

In ieder geval, de powerknop op de PS3 FAT doet eigenlijk hetzelfde als zomaar de stroomkabel eruit trekken. Dit geeft geen fysieke schade, echter kan data op de harddisk (savegames etc etc) wel corrupt raken.
Is het niet zo dat als je 1x kort op de powerknop drukt dat hij dan netjes uitgaat? Net als met moderne pc's... als je 'm lang ingedrukt houdt (5 sec ofzo) is het net als de powerknop van een pc: power off, no matter what. Anders sluit hij netjes af.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
spaceboy schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:22:
[...]

Is het niet zo dat als je 1x kort op de powerknop drukt dat hij dan netjes uitgaat? Net als met moderne pc's... als je 'm lang ingedrukt houdt (5 sec ofzo) is het net als de powerknop van een pc: power off, no matter what. Anders sluit hij netjes af.
Klopt daar zit ook nog verschil in, ook bij de PS3 FAT. Ik weet het niet zeker, maar bij langer je vinger erop leggen sluit hij hem wel 'harder' af, maar niet zoals je vaak bij de pc ziet, boem uit. Je ziet de HD namelijk nog even flink ratelen. Dit gebruik ik heel af en toe als de console/game is vastgelopen en een normale afsluiting niet werkt. Als deze manier ook niet werkt, gebruik ik dus de powerknop aan de achterzijde (PS3 slim gebruikers zullen dus de stroomkabel even los moeten halen).

Nog even voor de duidelijkheid:
  • AAN/UIT-knop voorkant 1x je vinger er even op houden == afsluiten met controller
  • AAN/UIT-knop voorkant 1x je vinger lang er op houden == harde afsluiting bij vastloper
  • AAN/UIT-knop voeding achterkant(PS3 FAT) == stroomkabel eruit PS3 SLIM

[ Voor 31% gewijzigd door ToFast op 25-12-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ik ben gek genoeg m'n wachtwoord vergeten voor het playstation network die ik nodig heb om mn factuur gegevens te bekijken. Ik kan de optie niet vinden waarmee ik mijn wachtwoord kan opvragen/resetten. Iemand hier die mij in de juiste richting kan wijzen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:18
Shiver23 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:17:
[...]
Heb je die nog niet? Pfff, amateur :Y)
noob >:) :P :> Help je graag weer mee als het nodig is!
matz schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:55:
Ik ben gek genoeg m'n wachtwoord vergeten voor het playstation network die ik nodig heb om mn factuur gegevens te bekijken. Ik kan de optie niet vinden waarmee ik mijn wachtwoord kan opvragen/resetten. Iemand hier die mij in de juiste richting kan wijzen!?
dat kan via eu.playstation.com, daar kan je inloggen met je PSN gegevens en onder de inlog staat "forgot password"

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 13:56
ik heb sinds vorige week een heel onverklaarbaar probleem.

2 weken geleden had ik in overvloed aan tijd Ratchet and Clank: Tools of Destruction erin gestopt.

Naast het feit dat het zeer vermakelijk was om uit te spelen viel het mij op dat de alles nogal blokkerig was.

Niet gedeeltelijk maar het complete beeld leek low res terwijl het spel op 720p wordt gedraaid en dat geeft mijn TV ook aan wanneer het spel gestart wordt.

Achteraf dacht ik dat het Insomnia's manier van scalen was om hun befaamde 60fps te behouden, maar R&D werd juist geprezen om de scherpheid dus had ik het idee dat ik iets over het hoofd zag.

Dus na het uitgespeeld te hebben ging ik weer wat andere spellen spelen, nu weet ik niet of ik paranoide ben geworden dankzij het pixeldrama in R&D maar ik had het vermoeden dan CoD MW2 er ook opeens een stuk blokkiger uitzag. Terwijl ik totaal niet aan de instellingen had gezeten van mijn TV noch PS3 en hij staat ingesteld op 1080P

De enige referentie die ik heb is dat voordat ik aan R&D begon de laatste system update op me ps3 had gegooit en die eventueel mijn ps3 over de de zeik heeft geholpen maar het lijkt me alleen zo verschrikkelijk stug.

De kabel is een HDMI 1.3, goud verguld met fermiet kern en weet ik wel niet. En sinds ik de PS3 en de kabel nog geen 2 maanden heb lijkt het me ook erg stug dat een van de twee nu al defect is. Maar goed alles kan natuurlijk

Als iemand dit herkent of op z'n minst kan verifiëren dat R&D Tools of Desctruction haarscherp zou moeten zijn op 720P kan ik verder troubleshooten. De TV is trouwens een 40 inch Sony Bravia Z5500.

[ Voor 5% gewijzigd door blaatgaap op 25-12-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Final Fantasy VIII (PSN) komt in januari 2010 naar de EU;
http://www.examiner.com/e...set-for-January-in-Europe
Lekker opwarmertje voor XIII !! :9~

[ Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-12-2009 18:21 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:24
Eindelijk ook een PS3 met SKATE 2 en Metal gear solid 4

Geweldig op full HD!

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:53
ik heb een kort vraagje; iemand wil een ps3 kopen om audio mee af te spelen/te gamen/blu rays te kijken, maar ik weet nog dat ik laatst aan het schelden was dat ze de mogelijkheid verwijderd hebben om muziek te luisteren/te browsen tegelijk, is het wel nog mogelijk om muziek te luisteren en tijdens het luisteren alvast het volgende liedje te zoeken op een nieuwe ps3 slim (met fw3.15)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
@blaataap: bedoel je een lage resolutie of echt macroblocking?

Macroblocking: http://www.zatznotfunny.c...2007/08/macroblocking.jpg / http://blog.charcoalphile.../2008/04/screenshot-2.png

Macroblocking duidt op een probleem met het digitale signaal (waarsch. een probleem met je hdmi kabel, connector of aansluting).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
@LB06

nee, het is zeker geen macroblocking.

het beeld is normaal maar het lijkt gewoon alsof de resolutie knetterhard naar beneden is gescaled terwijl hij gewoon op 1080p staat.

misschien dat de overscan fucntie van me tv spontaan is ingeschakeld ofzo, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

blaatgaap schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:17:
ik heb sinds vorige week een heel onverklaarbaar probleem.

2 weken geleden had ik in overvloed aan tijd Ratchet and Clank: Tools of Destruction erin gestopt.

Naast het feit dat het zeer vermakelijk was om uit te spelen viel het mij op dat de alles nogal blokkerig was.

Niet gedeeltelijk maar het complete beeld leek low res terwijl het spel op 720p wordt gedraaid en dat geeft mijn TV ook aan wanneer het spel gestart wordt.

Achteraf dacht ik dat het Insomnia's manier van scalen was om hun befaamde 60fps te behouden, maar R&D werd juist geprezen om de scherpheid dus had ik het idee dat ik iets over het hoofd zag.

Dus na het uitgespeeld te hebben ging ik weer wat andere spellen spelen, nu weet ik niet of ik paranoide ben geworden dankzij het pixeldrama in R&D maar ik had het vermoeden dan CoD MW2 er ook opeens een stuk blokkiger uitzag. Terwijl ik totaal niet aan de instellingen had gezeten van mijn TV noch PS3 en hij staat ingesteld op 1080P

De enige referentie die ik heb is dat voordat ik aan R&D begon de laatste system update op me ps3 had gegooit en die eventueel mijn ps3 over de de zeik heeft geholpen maar het lijkt me alleen zo verschrikkelijk stug.

De kabel is een HDMI 1.3, goud verguld met fermiet kern en weet ik wel niet. En sinds ik de PS3 en de kabel nog geen 2 maanden heb lijkt het me ook erg stug dat een van de twee nu al defect is. Maar goed alles kan natuurlijk

Als iemand dit herkent of op z'n minst kan verifiëren dat R&D Tools of Desctruction haarscherp zou moeten zijn op 720P kan ik verder troubleshooten. De TV is trouwens een 40 inch Sony Bravia Z5500.
Heb je ook wel 720p aangevinkt? Want volgens mij is het bij sommige spellen zo dat deze niet geupscaled worden naar 1080p (als alleen 1080p aangevinkt staat) en dan terugschakeld naar de verplicht aangevinkte 576p.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
ToFast schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:26:
Nog even voor de duidelijkheid:
  • AAN/UIT-knop voorkant 1x je vinger er even op houden == afsluiten met controller
  • AAN/UIT-knop voorkant 1x je vinger lang er op houden == harde afsluiting bij vastloper
  • AAN/UIT-knop voeding achterkant(PS3 FAT) == stroomkabel eruit PS3 SLIM
Thx! Met de powerknop bedoelde ik de knop aan de voorkant. De slim heeft achteraan inderdaad geen harde aan/uit-knop zoals op pc voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:56:
Wanneer ik het NOS nieuws bekijk op een SD TV via mijn Playstation 3 valt de onderste helft van het beeld eraf. Dat zou op te lossen zijn als ik naar beneden kon scrollen, maar ik zie geen scrollbars? Is dit een bug waardoor deze dienst niet goed werkt op sd tv's? Of zie ik een knop over het hoofd?
Dit probleem heb ik helaas ook. Zowieso jammer dat het niet direct fullscreen begint maar in een browserscherm.

Het is wel erg relaxt om bij het ontbijt direct met het journaal te beginnen en niet zoals op tv eerst het eind kijken en daarna weer het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ik ben in het trotse bezit van 2x een PS3 (1x beneden, 1x boven). De PS3 boven wordt normaliter sec voor video gebruikt (qnap mediaserver die het spul doorzet naar de PS3), maar nou wil ik ook wel wat gamen boven.

In de laatste firmware update zit het nieuwe "hulpprogramma voor dataoverdracht" (http://nl.playstation.com...dataoverdracht-gebruiken/).

Ik zou heel graag mijn game progressie die ik beneden of boven maak, en mijn store content willen gebruiken op beide machines. Nou heb ik begrepen dat bij een eerste sync de data van de ontvangende PS3 wordt overschreven met die van de verzendende PS3 en dat je de "verzender" moet deactiveren. Betekend dit dat ik maar 1 systeem actief kan hebben? En als ik boven progressie maak, moet ik dan steeds opnieuw de data overdracht starten om alles up to date te houden? Heeft iemand hier ervaring mee? De search levert niet heel veel op.

@pierz bovenstaande probleem met de NOS app ervaar ik ook. Nog geen oplossing gevonden.

@KAdrifter je kunt gewoon muziek luisteren en browser tegelijkertijd in 3.15.

[ Voor 8% gewijzigd door Ma_rK op 25-12-2009 23:33 . Reden: url was krom + @jes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kopieer je save files met een usb stick dit werkt het makkelijkst en snelst.
PSN data kan je gewoon downloaden op een 2e ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KAdrifter schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:29:
ik heb een kort vraagje; iemand wil een ps3 kopen om audio mee af te spelen/te gamen/blu rays te kijken, maar ik weet nog dat ik laatst aan het schelden was dat ze de mogelijkheid verwijderd hebben om muziek te luisteren/te browsen tegelijk, is het wel nog mogelijk om muziek te luisteren en tijdens het luisteren alvast het volgende liedje te zoeken op een nieuwe ps3 slim (met fw3.15)?
Muziek luisteren en browsen tegelijk is prima mogelijk hoor, je moet alleen even de geluidskwaliteit wat lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ike. schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:32:
Kopieer je save files met een usb stick dit werkt het makkelijkst en snelst.
PSN data kan je gewoon downloaden op een 2e ps3
En ik hoopte dat het ook gewoon netjes kon :(. Eigenlijk is die data transfer dus alleen noodzakelijk bij overstap van PS3 oud naar PS3 nieuw. Gemiste kans voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
SToRM666 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:32:
[...]

Muziek luisteren en browsen tegelijk is prima mogelijk hoor, je moet alleen even de geluidskwaliteit wat lager zetten.
ahah, ik heb bij mijn nieuwe ps3 ook een nieuwe versterker gekocht dus vandaar.... iig bedankt voor de reactie, had er zelf nog totaal niet aan gedacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 25-12-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07

RnB

Geluidskwaliteit hoeft toch niet lager te staan?
Je moet alleen zorgen dat je multi output niet aan heb staan, dat heeft niks met de kwaliteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
ik zal morgen wel ff wat spelen met mijn ps3, resultaat post ik hier wel ff, ik weet nu iig in welke richting ik moet zoeken. dacht zelf dat het met firmware of de nieuwe ps3slim te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 14-09 16:00

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:56:
Ik heb toevallig een oplossing gevonden via Google:
Voor de mensen die problemen hebben met de resolutie van het beeld, start nos op en druk op triangle, vanuit dit menu ga je naar gereedschappen - resolutie en verander je deze op + 2

Het zou nu opgelost moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ik heb een vraag waarvan ik denk dat ik hem beter hier kan stellen ipv in het budget gaming thread, aangezien het meer game-gerelateerd is.
Ik ben in het bezit van Buzz Quizz World, dat spel is onder andere in het Nederlands (de taal instelling zal 'ie vast uit je PS3 systeeminstellingen halen). Echter nu wil mijn pa hem ook graag bestellen via internet (cdwow.nl of thehut.com). CDWOW is volgens mij vanuit de UK, klopt dat? En als ik hem van een van de twee sites bestel, kan iemand mij misschien uitsluitsel geven of daar dan ook de Nederlandse taal in zal zitten? Of zit dat op elke disc?

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 01:01:
[...]

Ik heb toevallig een oplossing gevonden via Google:

[...]
Thx! Werkt inderdaad prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
FezzFest schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:02:
[...]

Thx! Met de powerknop bedoelde ik de knop aan de voorkant. De slim heeft achteraan inderdaad geen harde aan/uit-knop zoals op pc voedingen.
yup, heb alle opties aangevinkt.

hij springt ook over naar 720P hoor, het ziet er alleen niet uit met R&D?

Maar mijn vraag resteert nog steeds of R&D haarscherp zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:03:
Ik heb een vraag waarvan ik denk dat ik hem beter hier kan stellen ipv in het budget gaming thread, aangezien het meer game-gerelateerd is.
Ik ben in het bezit van Buzz Quizz World, dat spel is onder andere in het Nederlands (de taal instelling zal 'ie vast uit je PS3 systeeminstellingen halen). Echter nu wil mijn pa hem ook graag bestellen via internet (cdwow.nl of thehut.com). CDWOW is volgens mij vanuit de UK, klopt dat? En als ik hem van een van de twee sites bestel, kan iemand mij misschien uitsluitsel geven of daar dan ook de Nederlandse taal in zal zitten? Of zit dat op elke disc?
Ik heb al eerder iemand horen klagen dat bij een Engelse Buzz game geen Nederlandse taal zat, en op budgetgaming.nl geeft de eerste reactie aan dat dat ook voor deze Buzz geldt: http://www.budgetgaming.n...buzz!+quiz+world_PS3.html

Als je alleen het spel wilt (zonder controllers) vind je hem voor een paar euro meer in het Nederlands bij ZH Gaming: http://zhgaming.com/index...=19&option=com_virtuemart Edit: Helaas, is ook een UK versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaatgaap schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:22:
[...]

yup, heb alle opties aangevinkt.

hij springt ook over naar 720P hoor, het ziet er alleen niet uit met R&D?

Maar mijn vraag resteert nog steeds of R&D haarscherp zou moeten zijn.
Maak eens een foto van een detail van het scherm dat je niet scherp vindt, dan kunnen andere mensen vergelijken met hun beeld. Nu blijft het een beetje vage discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

@blaatgaap:
Heb je nog bepaalde 'beeld verbeterings' functies aanstaan op je TV? Dit kan er namelijk ook voor zorgen dat je beeldqualiteit bij games er flink op achteruit gaat.
Bij brutal legend zag het er bij mij uit alsof de textures opeens een lagere resolutie hadden en sommige srtuiken werden weg gefilterd (ik heb een Philips 32PFL8404), in game mode (of zonder 100Hz functies) zag het er wel weer goed uit.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma_rK schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:37:
[...]

En ik hoopte dat het ook gewoon netjes kon :(. Eigenlijk is die data transfer dus alleen noodzakelijk bij overstap van PS3 oud naar PS3 nieuw. Gemiste kans voor Sony.
wat is er niet netjes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:23:
[...]

Ik heb al eerder iemand horen klagen dat bij een Engelse Buzz game geen Nederlandse taal zat, en op budgetgaming.nl geeft de eerste reactie aan dat dat ook voor deze Buzz geldt: http://www.budgetgaming.n...buzz!+quiz+world_PS3.html

Als je alleen het spel wilt (zonder controllers) vind je hem voor een paar euro meer in het Nederlands bij ZH Gaming: http://zhgaming.com/index...=19&option=com_virtuemart Edit: Helaas, is ook een UK versie.
Ah thanx, dan kan 'ie hem beter ergens in een winkel in NL halen. Just to be sure. :)

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van Blaatgaap komt mij niet bekend voor. Ratchet & Clank speelt bij mij perfect af en heb absoluut geen problemen.
Even een vraag: Weet iemand het emailadres van Sony wanneer je problemen heb met een PS3? Mijn 60Gb versie heeft het begeven, althans de laser van de br-speler. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
De mogelijkheid om muziek te luisteren tijdens het browsen verdwijnt zodra de uitvoerfrequentie (bij muziekinstellingen) op 44.1/88.2/176.4 kHz wordt gezet, als de uitvoerfrequentie op 48 kHz staat is het wel mogelijk, De geluidsinstellingen zelf lijken geen invloed te hebben, maar over meervoudige audio-uitvoer kan ik helaas niets vertellen omdat ik daar de kabels niet voor heb om het te testen. In ieder geval bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:38:
Het probleem van Blaatgaap komt mij niet bekend voor. Ratchet & Clank speelt bij mij perfect af en heb absoluut geen problemen.
Even een vraag: Weet iemand het emailadres van Sony wanneer je problemen heb met een PS3? Mijn 60Gb versie heeft het begeven, althans de laser van de br-speler. Alvast dank.
http://community.eu.plays...ies/ps3-kapot/m-p/9726892

Even bellen, moet het vast lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Is het op de ps3 mogelijk om via de finder (osx) of explorer (windows) de HDD van PS3 te browsen, en
op dat niveau muziek/films te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whitehouse schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:47:
Is het op de ps3 mogelijk om via de finder (osx) of explorer (windows) de HDD van PS3 te browsen, en
op dat niveau muziek/films te kopieren?
is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Net de F1 demo gechecked, wat een ellende is dat zeg. "Arcade" is nog zachtzinnig uitgedrukt. :/ Ik mis Geoff Crammond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Niet online

Nap

Nu een maandje in het bezit van een PS3, wat een opluchting zeg, nooit meer geklooi met niet aan de systeemeisen voldoen, verouderde hardware of drivers, welke narigheid dan ook. Nu gewoon lekker discje erin en op de bank hangen; dat ik dat nog nooit eerder heb gedaan, om te huilen eigenlijk. Muziek, films en series streamen via het netwerk, makkelijk online spelen en natuurlijk al die mooie (exclusive) titels spelen.

Is het trouwens zo dat het grootste deel van de spellen HD (1080p) ondersteund? Ben namelijk van plan om binnenkort een hdtv te kopen, want daar is het natuurlijk voor bedoeld, en het is natuurlijk heel erg vet :9~ In ieder geval wordt het dan nog een leuk voorjaar, met red dead redemption, heavy rain, god of war, gran turismo en mafia 2

m'n pc'tje mag lekker alleen gaan tekstverwerken en internetten!

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Roamor schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:01:
Net de F1 demo gechecked, wat een ellende is dat zeg. "Arcade" is nog zachtzinnig uitgedrukt. :/ Ik mis Geoff Crammond.....
Als hij nu eens gebruik maakt van de kracht van de huidige consoles. Probleem, zijn code is zo geoptimaliseerd gemaakt dat je dat niet "even" omtovert naar ps3/xbox architectuur.

En damn, GoW 2 is zo ongelofelijk episch! Net uitgehaald, maar hell, ik krijg nu al zin in deel 3. Afmaken die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Little Big Planet.
Ik heb de profile data van de account van mijn vriendin gecopied van haar PS3 en op die van mij gezet. Nu start ik Little Big Planet op onder haar account op mijn PS3 (zelfde LBP disc), en nu zien we wel al haar dingen, maar we krijgen de melding: This data has been copied from a different user). Wat dus niet het geval is. het is dezelfde PSN user.

Iemand een idee hoe we dit werkend kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
dat is jammer..
ik wil filmpjes die op mijn mac staan verplaatsen naar de PS3, met de mogelijkheid ze weer terug te zetten op mijn mac.. is dit op een andere manier mogelijk?

Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.