TRFC is een geheugen timing.. op hogere clocks geeft deze meer stabiliteit als hij hoger staat..
als je hoge baseclock draait zul je je Vcore ook moeten verhogen.. zet die is gewoon vast op 1,3V, mem op 17** MHz met cas 8
en dan kijken of je in windows komt.. welke pci-e snelheid draai je op 221 baseclock?
Valt te proberen straks, maar een Vcore van 1,25V (1,26 in Windows door LLC) lijkt me voldoende voor de 2600MHz die ik op de CPU draai om het geheugen te testen, en ben momenteel die 1700MHz met XMP timings (8-9-8-24 1T) en 1,325V QPI aan het testen met OCCT Large Data Set, dit gaat al 3 kwartier goed.
Ik denk dat ik het daar even bij laat for the time being, misschien dat ik nog iets sneller geheugen haal om die 2215MHz te kunnen draaien want vind het een beetje zonde om deze modules 300MHz onder spec aan het werk te zetten. Staat in elk geval een setje van de 'snelle' 2000c8 Dominator GTs op V&A waar ik nu over onderhandel, en mijn modules zijn te koop.
Die 221 bclk gaat gewoon goed met een PCI snelheid van 100, zonder verder gerommel met clock skew, differential amplitude etc.
Edit: Ok, OCCT run doorstaan, nu nog even memtest eroverheen gooien al zou 't best schandalig zijn als die meuk niet op 1700MHz draaien wil. En dan vanavond de 4,2GHz daadwerkelijk halen!
Edit 2: er gebeurt iets vreemds, na een paar runs IntelBurnTest op 3,3GHz voelt het systeem heel gek aan, m'n muis bewoog schokkerig over het beeld en programma's minimaliseren/maximaliseren ging allemaal schokkerig. Nu in bios heb ik hetzelfde, wat is hier aan de hand
[
Voor 16% gewijzigd door
Singular1ty op 21-02-2011 20:01
]