Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Bij mij lagen de geheugenproblemen bij de IMC. Kreeg ipv mijn 950 een goed klokkende 920 terug en voorbij was al het gezeik. Hoe hoog heb je je QPI vtt staan? Het blijft vreemd dat het ene geheugen wel werkt en het andere niet ondanks de QVL. Mocht je er niet uitkomen kan je mijn proc of geheugen wel even lenen om te kijken of dat wel werkt? Kwoon in t midden van het land (bilthoven) dus laat maar weten of je wat nodig hebt? ->DM

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

draai je de laatste bios op het bord? is er nog iets anders significants gewijzigd aan de combinatie harware sinds je de set hebt overgenomen?
Ja en nee, bios update is altijd zo ongeveer het eerste wat ik doe als ik een nieuw bord installeer, en de enige componenten die veranderd zijn sinds het bord van eigenaar is gewisseld zijn de GPU en de HDDs. Die GPU komt nota bene nog van dezelfde kerel vandaan dus die kenden mekaar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het QPI/DRAM voltage verhogen geeft bij LinX binnen 5 minuten een fout. Ik heb het nu maar iets verlaagt en dat is wel 40 min stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Het lijkt erop dat een remount wel heeft geholpen bij die andere Tweaker die problemen had met z'n X58 set. Zal van het weekend wel nog een keer remounten, ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ik het bord gesloopt heb.

Meer OT, hoop binnenkort voor het eerst met water te gaan spelen, ben van plan een Silverstone Raven E02 van iemand over te nemen met 1x 480 en 1x 120 rad erin, moeten leuke resultaten mee te behalen zijn :) Verder ook al geboden op een waterblock voor de 5970 en dan kunnen we knallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
PilatuS schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:50:
[...]

EIST stond al uit, C1 nog niet. C1 staat nu uit. QPI/DRAM voltage ietsjes verhoogt. Suspendmode stond op S3 only maar dat maakte niets uit, staat nu op S1 only.

Ik hoop dat het opgelost is. Vet irritant om af en toe bij de PC terug te komen en te zien dat ie gereboot is.
Ik heb hetzelfde gehad, is nu verdwenen lijkt het. Ik heb er een AMD 6970 inzitten en op diverse AMD forum threads meldde mensen dezelfde problemen, crashes tijdens idle time van de pc. En ik maar denken dat het aan mijn overclock lag. Heb een vorige versie van de gfx drivers geinstalleerd en het probleem is weg. Overigens had ik de qpi volt al iets verhoogd daarna, dus kan net zo goed daar aan liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Allemaal leuke berichten ontvangen van CD-ROM-Land, hun technische dienst heeft de 3 verbogen pinnetjes op de GA-X58A-UD7 Rev 1.0 (eindelijk weer me revEéntje weer terug O+) met beleid terug weten te zetten en volgens hun post het moederbord zonder problemen iedere keer weer. Die krijg ik morgen terug.

Eergisteren had ik van Corsair gehoord dat ze mijn HX1000 ontvangen hebben, maar ze moeten hem nog wel "inspecteren" alvorens een nieuwe te kunnen sturen.

De 920 die ik toen eerder had overgenomen is weer verkocht want ik heb niets aan twee i7's waarvan er eentje stil staat. :P
En mijzelf (en CD-ROM-Land ook weer een beetje :)) verwend door een HD6950 te hebben gekocht, komt ook morgen, en hopelijk laat ie zich flashen naar een HD6970. Ben benieuwd.

Zodra ik morgen die GA-X58A-UD7 installeer zal ik eens kijken wat voor bclk ik ermee haal met PCIe op 110mhz, met meer PCIe blijkt er toch meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb zojuist een paar weken oude Asus 6970 weten te bemachtigen voor 240,-. Mijn dag ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zerosum schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:12:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, is nu verdwenen lijkt het. Ik heb er een AMD 6970 inzitten en op diverse AMD forum threads meldde mensen dezelfde problemen, crashes tijdens idle time van de pc. En ik maar denken dat het aan mijn overclock lag. Heb een vorige versie van de gfx drivers geinstalleerd en het probleem is weg. Overigens had ik de qpi volt al iets verhoogd daarna, dus kan net zo goed daar aan liggen. ;)
Bedankt voor de tip. Had er met mijn vorige MOBO/RAM/CPU geen last van, misschien is het een combinatie van iets. Ga het in ieder geval proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
even kort vraagje..
stel dat je 4,2ghz wil draaien, en je cpu haalt 200bclk.
wat is dan slimmer: 21x200 of 23*183.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
21x200 is beter, dan loopt je geheugen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ligt eraan ,mem kun je ook instellen.

200x8=1600MHz mem
200x10=2000
183x8=1464Mhz mem
183x10=1833

Dus instellen volgens je mem.speeds.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullus op 22-01-2011 17:51 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
PilatuS schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:27:
21x200 is beter, dan loopt je geheugen sneller.
kwa geheugen bandbreedte maakt dit niks uit!
Want in beide gevallen heb je genoeg bandbreedte voor 6 of 12gb.

Je bandbreedte bij tripple channel is (25,6 : 3) = 8,53GB/s per kanaal en dat is met een geheugenbuffer van 1066mhz en een base van 133mhz. Dus voordat je een bottleneck crieert moet je meer 25.6gb plaaten met een snelheid van 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jbkappirossi schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:42:
[...]

kwa geheugen bandbreedte maakt dit niks uit!
Want in beide gevallen heb je genoeg bandbreedte voor 6 of 12gb.

Je bandbreedte bij tripple channel is (25,6 : 3) = 8,53GB/s per kanaal en dat is met een geheugenbuffer van 1066mhz en een base van 133mhz. Dus voordat je een bottleneck crieert moet je meer 25.6gb plaaten met een snelheid van 1066
Ok, dat wist ik niet.

Maar dan nog is het toch beter om een hogere BCLK te draaien ipv een hogere MP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

PilatuS schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Ok, dat wist ik niet.

Maar dan nog is het toch beter om een hogere BCLK te draaien ipv een hogere MP ?
Omdat je qpi een stukje hoger draait is het een en ander wel marginaal sneller, maar in reallife merk je daar geen drol van. Een paar tienden in Superpi hooguit, ik zeg, een procent of 2-3 max. Voor de benchers wel interessant, elk punt telt, maar ook het verbruik gaat een stukje omhoog door de hogere QPI voltages. Daarnaast is 180x22 makkelijker stabiel te krijgen dan 21x200. Zeker als je hoge(re) geheugensnelheden wil draaien dan 1600Mhz kan een hogere MP een uitkomst bieden. Ik heb wel een donkerbruin vermoeden dat de 950's het minder doen dan de 920's, ik lees veel topics waar men problemen tegenkomt met Hoge OC's op de 950 en moet je zeggen dat de mijne echt een drama was, een heethooft, veel problemen met de IMC en ook nog eens een max stabiele BLCK van 183, alles daarboven gaf veel problemen met het geheugen.

Ik verlangde terug naar mn oude 920 en ben dus maar weer overgestapt, geen moment spijt van!

[ Voor 0% gewijzigd door millman op 22-01-2011 23:33 . Reden: typo ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Bclock stability problemen kan ook van een Bclock wall zijn van mobo en/of cpu.
je geheugen heeft er eigenlijk niet zoveel mee te maken omdat je je mem dividers hebt en dus een divider lager kunt gaan etc...

Tevens is ook in achterhoofd te onthouden dat iedere cpu, zelfs batch anders overclocked en andere waardes kwa voltages hanteerd.
Jouw 950 kon slecht zijn, mss andere cpu 950 die beestig goed is, en niet perse aan het model ligt.

Zijn meerdere factoren dus ook de persoon die het overclocking doet, oordeel niet te snel dat een cpu model slecht is.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=851667

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1155658

[ Voor 12% gewijzigd door vapo_chiller op 23-01-2011 14:15 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik ben bezig met het overclocken van mijn i7 950, ik heb een 1600mhz geheugen...
voorlopig heb ik het op de settings die je hieronder ziet.
Deze heb ik nog niet 8 uur prime laten draaien, wel 20 runs linX, dus vrij stabiel naar mijn mening.
mijn instellingen:
23x170=3,9 Ghz.
PCI-e freq: 100
DRAM zit op x8 dus 1363MHz
UCLK is dubbele: 2726MHz
CPU voltage 1.2750
QPI/DRAM volt 1.25
DRAM bus volt 1.65

over de dram timings heb ik geen verstand, deze heb ik gezet op 8-8-8-24
alle andere dingen staan op auto, HT staat aan, alle 'power saving' settings staan ook aan (auto).
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/23/12957799400.png

kunnen jullie me advies geven over dingen die ik kan/moet veranderen?

De qpi (1,25V) liep stabiel met een bclk van 200, op multiplayer van 15..
Maar wanneer ik nu de bclk probeer te verhogen naar 180, dan loopt windows vast.
En wanneer ik de mp terugzet naar 21, en de bclk verhoog naar 190 (wat neerkomt op 3,9Ghz net als nu) loopt het ook vast.
Ik verdenk op een vcore black hole, ik denk dat ik de vcore moet opschroeven...

maar over de instellingen van nu, goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ziet er goed uit. QPI kan volgens mij rustig wat hoger om een nog hogere BCLK te halen. Maar als je wel 200 op de BCLK haalt maar crashes hebt op 180, het je misschien te maken met een BCLK hole. Heb je voor de grap al 200x20 geprobeerd, misschien met iets meer Vcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik had ergens gelezen dat een oneven multiplayer stabieler is dan een even. Daarom had ik 21x200 geprobeerd, alleen kwam het was er een freeze bij het laden van windows.
ik zie meesten met een qpi van 1,3, denk dat ik dat dan maar ook doe.
euhh, zou Vcore van 1,3 genoeg moeten zijn voor 20x200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daar heeft mijn i7 950 1.35V voor nodig om stabiel te zijn. Misschien is het voor die van jou wel genoeg die 1.3. Met andere woorden, geen idee, moet je toch echt zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:36:
hmm, ik had ergens gelezen dat een oneven multiplayer stabieler is dan een even. Daarom had ik 21x200 geprobeerd, alleen kwam het was er een freeze bij het laden van windows.
ik zie meesten met een qpi van 1,3, denk dat ik dat dan maar ook doe.
Test de stabiliteit van je 200MHz BCLK bij een multi van 15 en een QPI van 1,25V met IntelBurnTest of Prime95. Volgens deze tutorial zou 'ie dan ook bij een hogere multiplier stabiel moeten zijn, en als 'ie dan toch crashed moet je een hogere Vcore proberen. Dan zet je niet onnodig veel stroom op je QPI met als resultaat een lagere temperatuur :)

Lees die tutorial eens door, maakt het overclocken van dit platform erg eenvoudig omdat je het in stappen opdeelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Singular1ty op 23-01-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe lang een nieuwe 950 moet "inbranden" voor je gaat oc'en of is dat inbranden maar een fabeltje?

thx voor de eventuele replies. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gaan met dat ding.....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Even een vraag. Mijn overclock was helemaal stabiel, maar wanneer ik mijn Uncore omhoog gooi, heb ik zo nu en dan dat hij CPU multiplier van 31 naar 12 gooit. Waar zou dit aan kunnen liggen, Speedstep staat al uit. Dit gebeurd trouwens onder full load.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
R0SSI schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:21:
Even een vraag. Mijn overclock was helemaal stabiel, maar wanneer ik mijn Uncore omhoog gooi, heb ik zo nu en dan dat hij CPU multiplier van 31 naar 12 gooit. Waar zou dit aan kunnen liggen, Speedstep staat al uit. Dit gebeurd trouwens onder full load.
1. Is BIOS bug
2. Alle beveiliging/energiebesparende functies uitzetten in BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
n0elite schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 01:23:
[...]

1. Is BIOS bug
2. Alle beveiliging/energiebesparende functies uitzetten in BIOS.
Punt 2 is al gedaan. BIOS bug zou kunnen, ik zal eens een oudere proberen.

Maar het kan niet komen door full load toch? Ik test namelijk m.b.v. LinX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als de temps te hoog zijn, gaat ie throttlen, enzo je clocks verlaagd om oververhitting tegen te gaan.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Bullus schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:48:
Als de temps te hoog zijn, gaat ie throttlen, enzo je clocks verlaagd om oververhitting tegen te gaan.
Temps van hoogste core is max 67 graden, dus dat lijkt me sterk. Zou het ook kunnen zijn dat ik teveel power voor de CPU vraag? Dat lijkt mij zelf nogal sterk.

Maar ik zal vanmiddag eerst de BIOS even updaten en opnieuw instellen.

Edit:

BIOS instellingen:
Standard CMOS Features Menu:
Halt On [no errors]

Power Management Setup Menu:
PWRON After PWR-Fail [on]

Frequency/Voltage Control Menu:
Dummy O.C. [Disabled]
Extreme Cooling [Disabled]
CPU Clock Ratio [31]
CPU Host Frequency [133]
Target CPU Frequency Mhz 4133Mhz
Target Memory Frequency 1600Mhz
MCH Strap [Auto]
CPU Uncore Frequency [2933 (22x)]
CPU Clock Skew [0 ps]
Spread Spectrum [Disabled]
PCIE Frequency (Mhz) [100]
OC Recovery [Disabled]

Memory Feature:
Memory SPD [Standaard]
Memory Control Setting [Disabled]
Memory Frequency [2:12]
Target Memory Frequency 1600Mhz
Channel Interleave Setting [6 way]
Rank Interleave Setting [4 way]
Memory Low Gap [Auto]
tCL Setting [7]
tRCD Setting [7]
tRP Setting [7]
tRAS Setting [20]
tRFC Setting [50]
Command Rate [2T]
tRRD Setting [Auto]
tFAW Setting [Auto]
tRTP Setting [Auto]
tWR Setting [Auto]

Voltage Control:
EVGA VDroop control [with VDroop]
CPU VCore [1.48125V] -> 1.388 under load
CPU VTT Voltage [+150mV]
CPU PLL Vcore [Auto]
QPI PLL Vcore [Auto]
DIMM Voltage [1.660]
DIMM DQ Vref [+0mV]
IOH Vcore [Auto]
IOH/ICH I/O Voltage [Auto]
ICH Vcore [Auto]

CPU Feature
Intel SpeedStep [Disabled]
Turbo Mode Function [Disabled]
CxE Function [Disabled]
Execute Disable Bit [Disabled]
Virtualization Technology [Enabled]
Intel HT Technology [Enabled]
Active Processor Cores [All]
QPI Controller Setting [Enabled]
QPI Link Fast Mode [Enabled]
QPI Frequency Selection [6400 GT/s]

[ Voor 65% gewijzigd door R0SSI op 25-01-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Inmiddels lijk ik hem boven de 4Ghz hebben kunnen tillen!

QPI volt 1,30
CPU PLL volt 1,30
Vcore 1,30
DRAM 1,64
Voorheen crashte die meteen na het starten van LinX, maar ik heb Loadline Calibration op level2 gezet en het lijkt te lukken.

Voorlopig resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/1192/tempbf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8067/hwmonitorh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1058/linx.jpg

Ik vind de temps wel erg hoog, ik moet de airflow echter nog steeds optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Laatst online: 16-04 20:06
die temps vallen nog best mee, maar probeer na 50 runs de temps onder de 80-85 te houden, voor een i7 930 met HTT aan, zijn deze tempraturen niet verkeerd, waar koel je mee? als je geen HTT nodig hebt kun je denk nog wel veder komen, en blijft hij waarschijnlijk ook minder warm.

@ rossi
probeer uncore voltage tikje te verhogen, probeer dan nog eens. ik zie ook dat je CPU PLL op auto hebt staan, en net zoals het QPI PLL, probeer dit handmatig in te voeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Harm30 op 25-01-2011 17:52 ]

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Ik koel met een Mugen 2 Rev B. Ik heb HTT aan staan, zeker omdat het primair mijn game machine is. En BFBC2 gaat erg lekker om met HTT. Voordat ik de 50 run doe, ga ik toch echt eerst even die fans op de juiste plaats in de kast hangen, althans, ik denk dat ze nog iets betere airflow kunnen genereren. Ik voel me qua temps comfortabel als de cpu niet full load boven de 85 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
test ook eens of je niet meer FPS hebt in BFBC2 met HTT uit, vaak geeft HTT bij games die niet multicore zijn juist minder performance dan dat het uit staat. 85 graden max linux, is in reallife een stuk lager zo zwaar belast je nooit je CPU onder games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Harm30 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:48:
@ rossi
probeer uncore voltage tikje te verhogen, probeer dan nog eens. ik zie ook dat je CPU PLL op auto hebt staan, en net zoals het QPI PLL, probeer dit handmatig in te voeren.
Dank voor de info! Ik heb nu alles handmatig ingevoerd. Dit lijkt te helpen.
Daarnaast heb ik de BIOS even opnieuw geflasht en heb tot nu toe geen problemen mogen onder vinden. Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Harm30 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:49:
test ook eens of je niet meer FPS hebt in BFBC2 met HTT uit, vaak geeft HTT bij games die niet multicore zijn juist minder performance dan dat het uit staat. 85 graden max linux, is in reallife een stuk lager zo zwaar belast je nooit je CPU onder games.
Bij de meeste games is dat inderdaad het geval, en kom je met 4 of zelfs 2 cores prima uit. BFBC2 echter is prima multicore optimized om het zo maar eens te zeggen, alle 8 (cores) doen lekker mee. Maar inderdaad, de belasting komt nooit boven de 30-40 procent uit, dus met HTT off en dan wel lekker oc-ed zou het net zo goed of wellicht beter lopen. Ik zal eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Zerosum schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:02:
Voorheen crashte die meteen na het starten van LinX, maar ik heb Loadline Calibration op level2 gezet en het lijkt te lukken.
loadline calibration is eigenlijk Vdroop

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vapo_chiller schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:38:
[...]

loadline calibration is eigenlijk Vdroop
correctie, loadline calibration is de compensatie van vdroop.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Waarschijnlijk is ie stabieler vanwege het feit dat er nu constante spanning op staat met LLC level 2, althans, dat vermoed ik. Als ik mijn temps iets meer onder controle kan houden, kan ik wellicht nog verder richting 4,2Ghz. Qua voltages zit ik nog niet echt bijzonder hoog. Maar ja, het punt "genoeg is genoeg" komt ook wel rap dichterbij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
even wezen testen hoe ver ik mijn i7 920 kan pushen voor superpi. ben onder de 9seconden gekomen, met sneller geheugen zou het zelfs nog lager moeten kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/9114/i792046ghz.png

i7 920 @ 4.6 GHz
BCLK 220 x 21
Vcore: 1.4875
CPU pll 1.8424
QPI: 1.375

ik krijg hem niet veder op het moment, denk dat de QPI link niet veder wil, zal nu proberen een stabiele OC te halen voor 4.3 GHz zien of hij stabiel wil worden op 205 BLCK. is me voorheen nog niet gelukt, maar denk dat ik mijn koeler moet upgraden met een extra fan voor pushpull, want de temps zijn net wat aan de hoge kant(85-93 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Inmiddels flink lopen runnen met HTT uit, temps op 4,1 Ghz komen niet boven de 73 graden uit.
Vcore op 1,30, LLC weer op auto. En lekker stabiel, ik ga weer een stapje hoger en vervolgens checken of BFBC2 inderdaad net zo soepel loopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zetten jullie (algemeen) de 'power-saving' options uit bij het overclocken?
Bij mij staat alles gewoon aan. (auto)
ik heb nu 4Ghz op 1,312 V met HT.
temperaturen lopen op tot 84°C bij LinX 20 Runs.
Opzich is dat wel veel, alleen is toch acceptabel denk ik, want je komt toch nooit op 100% load.
Zonder HT zat ik meteen 9°C lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Voor een stabiele overclock zou ik beginnen met de powersaving opties op uit, maar op de diverse fora wordt dit regelmatig in twijfel getrokken... wat stabiel is, moet je zelf ervaren denk ik. Ik begreep echter ook dat boven een bepaalde voltage de power saving opties al niet meer werken, wellicht afhankelijk van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Zerosum schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:12:
[...]

Bij de meeste games is dat inderdaad het geval, en kom je met 4 of zelfs 2 cores prima uit. BFBC2 echter is prima multicore optimized om het zo maar eens te zeggen, alle 8 (cores) doen lekker mee. Maar inderdaad, de belasting komt nooit boven de 30-40 procent uit, dus met HTT off en dan wel lekker oc-ed zou het net zo goed of wellicht beter lopen. Ik zal eens testen.
Getest en het spel draait echt meer dan ok met HTT uit, de OC scheelt dik 10 graden als je HTT aan zet. Ik zit nu op 4,1Ghz goed stabiel. Overigens is de belasting van de cpu in BFBC2 van gemiddeld 40 procent naar 60 gegaan. Hyperthreading lijkt dus wel invloed te hebben op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:54:
Zetten jullie (algemeen) de 'power-saving' options uit bij het overclocken?
Bij mij staat alles gewoon aan. (auto)
ik heb nu 4Ghz op 1,312 V met HT.
temperaturen lopen op tot 84°C bij LinX 20 Runs.
Opzich is dat wel veel, alleen is toch acceptabel denk ik, want je komt toch nooit op 100% load.
Zonder HT zat ik meteen 9°C lager...
ik zou maar uitkijken met alles op auto, want je qpi schaalt onherroepelijk te hoog mee!
voor 24/7 zou ik hem toch rond de 1.35 houden. dit kunt je uitlezen met je overclock utility die bij je mobo hoort wat voor merk je dan ook hebt. bijv. Asus heeft turboV en gigabyte easytune 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en je QPI voltage hoog verhoogt ook je cpu temperatuur.. dus deze zo laag mogelijk instellen levert meer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Hey nedernakker, is die 2600k toch sneller als een 980x? :P Nee toch?
Ik merkte alleen wel op dat SB nog steeds behoorlijk wat PCIe lanes mist om een CFX 6950 en misschien wel een triCFX 6950 (:D) te voeden, en dat 1366 dit nog steeds kan.

Mijn QPI staat op 1,42V en je kan inderdaad merken dat (als ik dan evne het geheugen naar 1600mhz breng en dus minder QPI v nodig heb) dat de temperatuur van de CPU ook een stukje lager is.
1,2V QPI (set) voor 200mhz bclk inclusief 1600mhz geheugen setting is voor mij voldoende, dus probeer wat uit.
Kan zijn dat jij dan net 1,25 ofzoiets nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

sandy bridge is per clock sneller dan de 980X,
maar omdat de 980X meer cores (met HT treads) heeft is deze dan krachtiger voor multitreads zoals vantage.
nedernakker schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:10:
[...]
correctie, loadline calibration is de compensatie van vdroop.
het hangt eraan vast idd, darom dat ik snel zo heb gezegd, trage pc hier op t werk :P
zolang de gewone gebruikers met gewone kennis maar weten dat t ermee te maken heeft ;)

[ Voor 54% gewijzigd door vapo_chiller op 27-01-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ vapo.

een SB op 5 GHZ met mem op 800 C7 is in 3dmark06 en Vantage en 11 niet sneller als een GT op 5 GHz met mem op 800 C7.

en aangezien dat de benches zijn die er voor mij toe doen gebruik ik mijn 980X voor benchen en mijn 2600K voor mijn dagelijkse beslommeringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nedernakker schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:09:
@ vapo.

een SB op 5 GHZ met mem op 800 C7 is in 3dmark06 en Vantage en 11 niet sneller als een GT op 5 GHz met mem op 800 C7.

en aangezien dat de benches zijn die er voor mij toe doen gebruik ik mijn 980X voor benchen en mijn 2600K voor mijn dagelijkse beslommeringen..
Wat jij zegt ,zegt Vapo ook, maar anders beschreven
vapo_chiller schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:12:
sandy bridge is per clock sneller dan de 980X,
maar omdat de 980X meer cores (met HT treads) heeft is deze dan krachtiger voor multitreads zoals vantage.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat komt omdat mijn scherm niet gerefreshed was en ik reageerde op zijn verhaal voor de edit, toen ston het core gebeuren er nog niet onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
mhmm, vreemd iets hier. ben linX aan het draaien en hij doet lekker 14-16 seconden over een run. iemand een idee? beetje vaag dit. of gebeurt dit bij anderen ook? ik heb vaak dat elke run 50-60'time' in beslag neemt ipv van de nu 20.

[ Voor 28% gewijzigd door Harm30 op 27-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, dat heb ik ook wel gehad.. betekent iets wat je niet wilt horen ;)

instabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Weet je zeker dat je ook *All Memory* gebruikt? Op standaard 772mb zal die er inderdaad erg kort over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geen 14 seconden gok ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
daar was ik al bang voor, elke BCLK van boven de 200 heeft dus toch een WALL. jammer, 205,210,215 zijn bench stabiel en 220 is superpi stabiel. en op het moment wil mijn 24/7 OC ook geen normale waardes geven bij linX. zal die maar weer overnieuw instellen, lijkt wel dat de REXII als je van een bench OC komt niet meer stabiel lijkt te krijgen zonder een volledige reset, beetje vreemd.

edit:
@ sokkiejjj
ja dat weet ik zeker, maakt geen verschil of ik met all en standaard doe, ik heb sowieso maar 3GB er in zitten waardoor het al sneller gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Harm30 op 27-01-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigenlijk een comfortabele 24/7 voltage?
ik kan mijn systeem 3.9ghz op 1,28 stabiel houden..
maar wanneer ik 4+ wil, moet ik de voltage drastisch verhogen... daarom denk ik dat ik het maar zo laat..
want de snelheid die je ermee haalt is denk ik het niet waard...
vb: voor 4,0 ongeveer 1,325
vb: voor 4,2 ongeveer 1,35-1,36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:32:
wat is eigenlijk een comfortabele 24/7 voltage?
ik kan mijn systeem 3.9ghz op 1,28 stabiel houden..
maar wanneer ik 4+ wil, moet ik de voltage drastisch verhogen... daarom denk ik dat ik het maar zo laat..
want de snelheid die je ermee haalt is denk ik het niet waard...
vb: voor 4,0 ongeveer 1,325
vb: voor 4,2 ongeveer 1,35-1,36
Hangt ook erg van je temps af. Je kan beter op 1.4 draaien met temps van 70 stressed dan op 1.3 met temps van 90 stressed. Volgens mij is alles tot 1.45 volt met nette temps geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar het lijkt me vrij logisch dat er met een hogere clock + hogere voltage er een hogere temperatuur bereikt wordt..
corrigeer me indien dit niet juist is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:38:
ja, maar het lijkt me vrij logisch dat er met een hogere clock + hogere voltage er een hogere temperatuur bereikt wordt..
corrigeer me indien dit niet juist is...
Dat hangt helemaal af van je koeling. Tuurlijk zorgt een hogere snelheid en voltage voor meer hitte, de vraag is alleen of je koeling het aan kan.

Het is beter om met goede koeling op 1.45 volt te draaien dan met slechte koeling op 1.35. Ik draai zelf 4.2GHz met 1.39 volt. Temps zijn voor mij geen probleem, met een slechte luchtkoeler krijg je never nooit nette temps met die snelheid en voltage.

Temps zijn gewoon een stuk belangrijker dan voltage. (Tot een bepaald voltage dan. Met LN2 op 2.5 volt draaien gaat natuurlijk nooit goed, ook al zijn de temps -20)

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha idd,
maar heb een scythe mugen rev.b met mx-2 pasta....
ik weet niet maar, ik had er toch wat meer verwacht van deze koeler...
het houd mijn systeem || i7 950 3,9Ghz 1,29 V || idle:36 graden en in prime 78 en linx 81 max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:02:
haha idd,
maar heb een scythe mugen rev.b met mx-2 pasta....
ik weet niet maar, ik had er toch wat meer verwacht van deze koeler...
het houd mijn systeem || i7 950 3,9Ghz 1,29 V || idle:36 graden en in prime 78 en linx 81 max...
De bottleneck van die koeler zit volgens mij in de base. Als je met LinX de CPU op 70 graden hebt wordt het alluminium van de koeler niet eens heet. Op de een of andere manier lukt het gewoon niet goed de hitte van de CPU bij de koelvinnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Zo, ik ben een gelukkig man. LinX stabiel, temps max 84 graden en dat alles op de I7 930 naar 4,2Ghz. HT off.
Vcore op 1,3280
QPI volt/CPU PLL op 1,31

en de rest staat hier onder.

De enige uitdaging is nu om mijn mem op de juiste timings te zetten, hij loopt nu precies op 1600Mhz wat ook de specs zijn qua geheugen, alleen de timings kloppen nog niet. Kan en/of moet ik daar het XMP nu voor activeren?

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/5770/cpuzea.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/6893/memcw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moet je wel het tabje mem van cpu-z screenshotten, want dit zijn de spd uitlezingen van het geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
nedernakker schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:04:
moet je wel het tabje mem van cpu-z screenshotten, want dit zijn de spd uitlezingen van het geheugen..
Voila :)

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/5365/mem2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo... dat is los....
nou ja, van boven naar beneden vanaf CL 9-9-9-27 instellen en trfc op auto zetten en natuurlijk het bijbehorende voltage instellen...

mocht hij daarna niet meer stabiel zijn moet je je QPI voltage iets uppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

nedernakker schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:39:
dat komt omdat mijn scherm niet gerefreshed was en ik reageerde op zijn verhaal voor de edit, toen ston het core gebeuren er nog niet onder ;)
no prob, zolang je maar weet dat ik je graag zie lol :O

trage pc op t werk, en duurt dus even om iets bij te zetten bij edit hahahahaah

[ Voor 11% gewijzigd door vapo_chiller op 27-01-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Harm30 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:37:
daar was ik al bang voor, elke BCLK van boven de 200 heeft dus toch een WALL. jammer, 205,210,215 zijn bench stabiel en 220 is superpi stabiel. en op het moment wil mijn 24/7 OC ook geen normale waardes geven bij linX. zal die maar weer overnieuw instellen, lijkt wel dat de REXII als je van een bench OC komt niet meer stabiel lijkt te krijgen zonder een volledige reset, beetje vreemd.

edit:
@ sokkiejjj
ja dat weet ik zeker, maakt geen verschil of ik met all en standaard doe, ik heb sowieso maar 3GB er in zitten waardoor het al sneller gaat.
Memory op 772
Gemiddelde duratie van één run is ~ 12,2 seconden.

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/4942126/img/4942126.png
Memory op 2048
Gemiddelde duratie van één run is ~ 51,2 seconden.

Dus ja, dat maakt wel degelijk uit en die 772 komt heel dicht in de buurt van de 14 seconden. Gewoon kwestie van All in te drukken of hogere geheugengraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
zoals ik al zei, geeft het geen verschil bij mij. of ik nu op all of op minimum draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
nedernakker schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:21:
zo... dat is los....
nou ja, van boven naar beneden vanaf CL 9-9-9-27 instellen en trfc op auto zetten en natuurlijk het bijbehorende voltage instellen...

mocht hij daarna niet meer stabiel zijn moet je je QPI voltage iets uppen
QPI stond op 1,31 iets verhoogd naar 1,33. Als ik bovenstaande probeerde via XMP Profile 1 dan wilde ie niet eens booten, heb nu handmatig de settings op 9-9-9-27 ingesteld en staat nu ook in cpuz. Even testrunnen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Een vraagje over LinX; Wat ik vreemd vindt is dat als ik LinX laat lopen op alles < 8GB, dit perfect gaat. Ga ik boven de 8 GB, zegt hij altijd binnen de paar seconden "finished without errors in ... seconds", maar doet hij dus ook niet veel.

Onder de 8 GB, en met OCCT of memtest is hij hier stabiel > 8u

Systeem:
i7 920 @stock
DFI x58 dk
12 GB mushkin value

vraag me af of iemand dat hier ook heeft (gezien overclockers, meer kans...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort hier een L5640 draaien (standaard op 2,26Ghz). Nou ben ik een beetje begonnen met overclocken en inmiddels loopt ie stabiel op 4,2 GHz. Als ik echter de bclock verhoog naar bijv. 225 wil ie niet meer booten.. Dit oplossen met iets meer voltage of QPI voltage wilt ook niet helpen.

Instellingen die stabiel zijn op 4.2 GHz:
- bclock 220
- multiplier 19 (maximaal)
- CPU voltage 1.33 v
- QPi voltage 1.4 v

Geheugen settings:
- dram freq 1323 MHz
- uclock freq 2647 MHz
- dram voltage 1.65 v
- dram timings 8-8-8-24

Geheugen fabrieksinstellingen: 1.65v, 8-8-8-24, 1600mhz.

Het moederbord waar dit allemaal op draait is een Asus Rampage III Extreme. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben zodat ik weer wat verder kom! En als ik wat vergeten ben te melden hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je zit gewoon aan de max, wees blij dat hij al 220 baseclock haalt, dat is ook niet voor iedere chip weggelegd.. je kan je geheugen waarschijnlijk nog wel iets strakker timen op 7-7-7-20, maar voor de rest denk ik dat je niet veel verder gaat komen tenzij je je pci-e bus sneller zet, maar voor 24/7 gebruik geeft dit vaak storing op je sata/netwerkcontroller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Er zijn maar weinig chips welke een max bclk van slechts 220 hebben.... Is vrijwel altijd het bord en/of een setting :)

R3E kan hele hoge bclk draaien maar daarvoor zijn nodig:

1) PCI-E op 105 ~110
2) QPI @ slow mode

Voor 2D benchmarks is dit geen enkel probleem maar QPI @ slow zorgt helaas voor slechte 3D prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
manzonderdas schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:59:
Een vraagje over LinX; Wat ik vreemd vindt is dat als ik LinX laat lopen op alles < 8GB, dit perfect gaat. Ga ik boven de 8 GB, zegt hij altijd binnen de paar seconden "finished without errors in ... seconds", maar doet hij dus ook niet veel.

Onder de 8 GB, en met OCCT of memtest is hij hier stabiel > 8u

Systeem:
i7 920 @stock
DFI x58 dk
12 GB mushkin value

vraag me af of iemand dat hier ook heeft (gezien overclockers, meer kans...)
kan een te lage QPI wezen, hoe meer mem je hebt en hoe meer sloten bezet hoe meer je memory controller aan moet sturen.

occt en memtest zijn linx niet, combinatie van cpu stress kan ook instabielieteit veroorzaken, want linx strest de cpu over het algemeen net iets zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Heb hem nu eindelijk stabiel op 4,2 Ghz, mem op spec nl 1600Mhz en de max temps 80 full load.
Al met al een 50% overclock tov factory settings, mij hoor je niet klagen :)
Vcore 1,34
QPI 1,34
LLC Level 2
Dram volt 1,64
HT off

Heb er een Watt meter tussen gehangen, onder full load trekt ie 350Watt uit de muur >:)

Dank voor jullie tips, ik ben erg tevreden, Windows boot in 12 seconden.

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8480/cpuzpe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/5661/memr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziet er goed uit,

op die snelheid draaide ik mijn 920 toendertijd.. snel geneog voor alles, zeker voor gamen. mijn mem draaide welk op een snellere CAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Wellicht ga ik daar nog aan tunen, als de tweakjeuk weer ondraaglijk wordt Nedernakker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij mij jeukt het de hele dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
haha ja precies :P

ik heb het probleem gevonden van linX. bleek dat windows maar 2GB van de 3 herkende :o. dus dat gefikst te hebben draait linX wel met een normale tijd. gewoon op 4.3 GHz te stressen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mooi... wel vaag dat er 1 module 'kwijt' was, hoe kwam dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
ik heb werkelijk geen idee, alle modules zaten er goed in, heb ze even er uit gehad sloten uitgeblazen en weer terug gestopt. denk zelf dat er 1 nooit helemaal goed heeft ingezeten, en gister bij extra fan er inzetten hij los is gekomen.

hij is net klaar met 100 linX runs, max temp was 78.
Vcore staat op 1.45

ga eens kijken of 4.4GHz te halen is, op deze Vcore, want hij kan voor 4.3 wel wat lager denk ik zo.

edit:
4.4 GHz is nu 4 uur bezig met prime, met linX gaat ie throttelen van 21 naar 20 multi, zien of ik het voltage wat kan verlagen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Harm30 op 28-01-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Is het normaal om zulke temperatuur verschillen te hebben? Of is de temperatuur sensor gewoon brak?

Dit is wanneer pc niets doet:
Afbeeldingslocatie: https://v09qqw.bay.livefilestore.com/y1poQFVe_XUaM2gEbmwXc6RW6Yjj6AxS3sDMbpyxhy1KU4BoI41V9Kq98S6vgDmzifFCQA6K2f3T_BaOFUV3We1gVSQuDPYYhJw/Idle.bmp?psid=1

En dit is onder load:
Afbeeldingslocatie: https://v09qqw.bay.livefilestore.com/y1pvwek0mJMJY6G6oQUuisaxfza5zav8YMs3Qwm4LI0XX1K7GM3FC6eDAuwc05Pw4MDcus1Qgc6r8UgnCT4ttV3pU0ZiDVdzSvV/Load.bmp?psid=1

De temperatuur in huis is nu ook niet zo hoog, ongeveer 10 graden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

20°C verschil is wel raar, dat ze wat verschillen is normaal, ma is raar da t bij jouw 20°C is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Heb je er wel koelpasta (goed) opzitten? Ik heb eens een Q6600 gedraaid zonder koelpasta, die gaf ook 20 graden verschil tussen de cores aan op die manier. Of is de base scheef. Met pinpasje controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Jejking schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:38:
Heb je er wel koelpasta (goed) opzitten? Ik heb eens een Q6600 gedraaid zonder koelpasta, die gaf ook 20 graden verschil tussen de cores aan op die manier. Of is de base scheef. Met pinpasje controleren.
Zover ik weet moet hij er goed opzitten. Maar zal vanmiddag nog maar een keer kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:09
Tsja, een 980X maar standaard iets hoger geclockt, niet waard om over te stappen dus. Q3 2011 moet leuk worden met de SB 6 core's. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

vergeet de 10cores 20 treads niet die volgend jaar Q4 uitkomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Toch belachelijk. Je legt nog steeds bijna een mille neer voor een chip die alleen nog beter is dan SB omdat er meer cores op zitten en hij 2 x16 lanes kan supporten, voorderest word 'ie in alles gefacerolled. Had gehoopt dat het wat minder kon nu SB ook echt op de markt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Singular1ty schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:55:
Toch belachelijk. Je legt nog steeds bijna een mille neer voor een chip die alleen nog beter is dan SB omdat er meer cores op zitten en hij 2 x16 lanes kan supporten, voorderest word 'ie in alles gefacerolled. Had gehoopt dat het wat minder kon nu SB ook echt op de markt is...
Gulftown wordt niet gefacerolled.. als je kijkt naar die die hard OC scene dan kom je er niet met je SB chipje op 5,7 GHz... en dat is toch de enige reden om een Gulftown te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Singular1ty schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:55:
Aan het aantal lanes vergis je je als je er bijv. Asus revolutional, M4E of de UD7 tegenover zet welke allen een nf200 aan boord hebben. presteren ze gelijk of zelfs miniscul beter.
ffen eindje naar onder scrollen tot de grafiekjes :) http://www.xtremesystems....264847&highlight=p67a-ud7
nedernakker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:13:
Gulftown wordt niet gefacerolled.. als je kijkt naar die die hard OC scene dan kom je er niet met je SB chipje op 5,7 GHz... en dat is toch de enige reden om een Gulftown te hebben...
alleen statiesche tests, in reallife aps/games word hij wel gefaceroled :P
Als ik jou was zou ik hem gouw verkopen nu hij nog wat waard is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

deNF200 doet wel degelijk iets af,

ook het aantal lanes 8x of 16x, heeft met de bandbreddte te maken.

verschil is zeer duidelijkn te zien met twee of meer vga's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
vapo_chiller schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:19:
deNF200 doet wel degelijk iets af,

ook het aantal lanes 8x of 16x, heeft met de bandbreddte te maken.

verschil is zeer duidelijkn te zien met twee of meer vga's.
leg dat eens uit dan, want sin heeft het in die link met 2x gtx570 getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

k heb eens een link gepost in deze topic of bij 3dmark vantage,waar ze verschillende configs testen met 8x en 16x met 1, 2, 3 en 4 vga's.

En kwa performance maakte het wel degelijk uit.
En is ook niet meer als normaal, als je maar de helft van bandbreddte op je pcie slot hebt ipv de volle 16x lanes.

1+1 = 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
vapo_chiller schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:03:
k heb eens een link gepost in deze topic of bij 3dmark vantage,waar ze verschillende configs testen met 8x en 16x met 1, 2, 3 en 4 vga's.

En kwa performance maakte het wel degelijk uit.
En is ook niet meer als normaal, als je maar de helft van bandbreddte op je pcie slot hebt ipv de volle 16x lanes.

1+1 = 2
Laat eens zien dan waar dat uitmaakt want dat zeg je nu 2x.

volgens de moederbordt fabriekanken levert een nf200 16 extra lanes vraag me niet hoe het kan, maar de feiten spreken voor zich. http://www.tomshardware.c...sli-p55-nf200,2758-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

NF200 is een bridge chip, voor meer lanes zoals bijv op Classified mobo's voor Quad sli om dan nog steeds 4x 16x lanes te hebben

anders zou je maar 16x 16x 8x 8x hebben bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbkappirossi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:04:
[...]

alleen statiesche tests, in reallife aps/games word hij wel gefaceroled :P
Als ik jou was zou ik hem gouw verkopen nu hij nog wat waard is :7
bullshit.. denk dat ik het wel kan weten aangezien ik beide systemen hier heb liggen.. in goed geprogrammeerde software is SB niet sneller, dat maakt ook niet uit, dat hoeft ook niet..

waarom zou ik hem verkopen? ik heb hier een benchopstelling liggen waar ik de 980X op gebruik.. geen cpu levert onder 0 betere prestaties dan deze.. en daar gebruik ik hem voor.. hij ownt in alle benches waar ik hem voor wil gebruiken...

daarnaast blijft deze cpu gewoon waardevol, naast dat het een golden sample is, blijft het een gewild item die over een jaar als S2011 er is nog steeds een ideaal upgrade perspectief bied voor mensen die geen nieuwe moederbord en geheugen willen aanschaffen.. aangezien het X58 platform nog steeds een high end platform is welke meer bied dan menig gebruiker nodig heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:20:
[...]

bullshit.. denk dat ik het wel kan weten aangezien ik beide systemen hier heb liggen.. in goed geprogrammeerde software is SB niet sneller, dat maakt ook niet uit, dat hoeft ook niet..
laat eens een review zien waar met een game bijvoorbeeld een980x SB verslaat? :P
nedernakker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:20:
[...]

waarom zou ik hem verkopen? ik heb hier een benchopstelling liggen waar ik de 980X op gebruik.. geen cpu levert onder 0 betere prestaties dan deze.. en daar gebruik ik hem voor.. hij ownt in alle benches waar ik hem voor wil gebruiken...

daarnaast blijft deze cpu gewoon waardevol, naast dat het een golden sample is, blijft het een gewild item die over een jaar als S2011 er is nog steeds een ideaal upgrade perspectief bied voor mensen die geen nieuwe moederbord en geheugen willen aanschaffen.. aangezien het X58 platform nog steeds een high end platform is welke meer bied dan menig gebruiker nodig heeft..
ja het is maar een suggestie, wat hij jou waard is de performance zeg je?
maar binnen kort komen er 10core 20 threadet westmeres :*) http://be.hardware.info/n...-e7-processor-in-aantocht

dus wat een ander er aan heeft kan ik begrijpen, maar dan gaat de prijs 3x doormidden.

[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 02-02-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbkappirossi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:29:
[...]

laat eens een review zien waar met een game bijvoorbeeld een980x SB verslaat? :P
games zijn geen goed geprogrammeerde software... welke idioot koopt er nu in godsnaam een 980X om te gamen.. 8)7
[...]

maar binnen kort komen er 10core 20 threadet westmeres :*) http://be.hardware.info/n...-e7-processor-in-aantocht

dus wat een ander er aan heeft kan ik begrijpen, maar dan gaat de prijs 3x doormidden.
je kunt hier toch geen vergelijking mee maken? ander platform en doeleinden.. die prijzen beinvloeden elkaar niet, daarnaast is het een server chip voor een server chipset.. dan mag er eerst een mainstream/overklok moederbord komen waar je iets mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 17-09 13:50
jbkappirossi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:29:
[...]

[...]

Maar buiten een game is de 980x in alle multi threaded apps gewoon veel sneller, denk aan F@H of Photoshop of after effects ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

en over games gesproken, duo core gebruiken ze al,

en multicore games zullen nog wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:40:
[...]

games zijn geen goed geprogrammeerde software... welke idioot koopt er nu in godsnaam een 980X om te gamen.. 8)7

[...]

je kunt hier toch geen vergelijking mee maken? ander platform en doeleinden.. die prijzen beinvloeden elkaar niet, daarnaast is het een server chip voor een server chipset.. dan mag er eerst een mainstream/overklok moederbord komen waar je iets mee kan..
oh ja tuurlijk, euhm jij?

wat is een 980 dan? juist ook een westmere.
MrDucky schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:29:
[...]

Maar buiten een game is de 980x in alle multi threaded apps gewoon veel sneller, denk aan F@H of Photoshop of after effects ;)
mis!
waarom zie ik jou alleen maar na of met nedernakker reageren?

http://www.google.nl/imgr...:1&ei=jJdKTdkKkJk6lI7V4g8
http://www.google.nl/imgr...1&ei=YZlKTYT2CsqdOtWO8dcP

[ Voor 49% gewijzigd door jbkappirossi op 03-02-2011 13:06 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste