Ik raad hem ook aan om te kijken of zijn geheugen wel sneller kan. Maar probeer ook teleurstelling te voorkomen als dat niet kan. Maar zoals je zegt, het verschil zal eigenlijk alleen in benchmarks te merken zijn.nedernakker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:45:
[...]
je hebt een erg vreemde manier van omschrijven wat je bedoelt..
die specs van het geheugen zijn maar cijfers... afhankelijk van wat voor chips willen ze misschien makkelijk 1600 c8 doen.. er zijn genoeg 1333 rated chips die 900 +mhz doen....maar ja er is al heel lang bekend dat het voornamelijk in benchmarks wat extra winst geeft maar voor real life performance niets onder doet om langzamer te draaien..
al zou je bij 200 baseclock 1200 MHz draaien met bijv 6-6-6-18 timings, dan zit je echt wel netjes hoor.... geen programma/game wat daar over zeurt.
al het ram draait op 1,5V dit zijn SPD instellingen.. alleen zal het geheugen op deze frequentie tragere timings hebben dan met meer voltage, zijn geheugen zal prima 1333 8-8-8-24 draaien, maar met dat beetje extra prik wordt dit 1333 7-7-7-20
Maar 900MHz erbij met 1333MHz ram? Dan heb je wel een goed setje te pakken volgens mij. Of hele losse timings. Er zal toch ook een reden zijn waarom OCZ het als 1333 verkoopt? Of zegt dat gewoon helemaal niets?
Mijn initiële reactie was ook slechts bedoeld om te laten zien dat hij ook op stock 1333MHz kan draaien ipv 1066. Uit zijn post kon ik niet goed opmaken of hij daarvan op de hoogte was.