Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

4Ghz op 1,2V is echt ideaal, bij mij kan het. :D
Heb hem nu op 2,8Ghz weer draaien en zonder HT, merendeel om voor 's nachts downloaden het verbruik wat te verminderen. En dat is allemaal stabiel, jawel: 0,88V met LLC2, scheelt echt een hoop qua wattage.
Undervolting kan ook leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 11:51
Dijkertje schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:47:
Heb hem nu op 2,8Ghz weer draaien en zonder HT, merendeel om voor 's nachts downloaden het verbruik wat te verminderen. En dat is allemaal stabiel, jawel: 0,88V met LLC2, scheelt echt een hoop qua wattage.
Heb ik ook een tijd gedaan ja, met mijn C0/C1 uit December 2008 op 1.0250V, maar jij hebt zeker een D hé Sok? EDIT 930, D dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:04:
Hmm, het lijkt erop dat je gelijk hebt, geen idee hoe ik aan 7-7-7-20 ben gekomen.. toch dat doosje nog maar eens zoeken.

Eigenlijk heb ik dus al die tijd mn geheugen undervolt :P
Aangezien ze 1.65 nodig hebben, zal ik ze maar op 1.66V zetten, kijken hoever ze dan komen.
Bedankt voor de voltages, echt geen idee hoe hoog de QPI/uncore moet
let wel even op, je gaat nu 3 dingen overklokken, je cpu, je baseclock en je geheugen... en wat als het nu niet stabiel is? hoe komt dat? dat is dus heel moeilijk te achterhalen..

probeer het eerst met je mem multi een stap lager, je geheugen mee klokken kan altijd nog...

het qpi voltage is wel ok, voor 200 MHz baseclock zit men meestal wel rond de 1,3V

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Jovas schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:16:
[...]

Heb ik ook een tijd gedaan ja, met mijn C0/C1 uit December 2008 op 1.0250V, maar jij hebt zeker een D hé Sok? EDIT 930, D dus ja :)
Het leuke is dat het niets afdoet qua "snelheidsgevoel". Oké, ik heb wel twee SSD's in RAID0, maar dan nog geloof ik. Zo stel ik mijn ouwe heer ook weer wat gerust qua energierekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jovas schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:16:
[...]

Zou ik mogen vragen wat LLC2 is?
Een afkorting voor een speciale vorm load line calibration?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Tenzij de opmerking echt over netwerken ging, wat me onwaarschijnlijk lijkt in het OC topic, zijn je resultaten niet eens nuttig. Zijn vraag is valide, jij hebt niet eens je resultaten gechecked voordat je iemand de f*ckinggoogleit gaf, post dan gewoon niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Singular1ty schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:10:
[...]

Tenzij de opmerking echt over netwerken ging, wat me onwaarschijnlijk lijkt in het OC topic, zijn je resultaten niet eens nuttig. Zijn vraag is valide, jij hebt niet eens je resultaten gechecked voordat je iemand de f*ckinggoogleit gaf, post dan gewoon niet. :/
Je hebt gelijk, hoe durf ik jou zo diep te krenken..! Heb je altijd al de beschikking gehad over zulke uitmuntende kwaliteiten?

Ik ben er trouwens ook achter waarom mijn CPU niet terugklokte in CPU-Z op default. Het energieschema van Windows 7 stond op prestatie.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Nou jovas, hij heeft wel gelijk, eerst ff je resultaat checken voordat je iemand de google link geeft! Jouw post is een verkapt verwijt dat hij zelf wel even mag zoeken, en op het resultaat krijg jij weer een verwijt. Daar mag toch wel wat van gezegt worden?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Jovas is met een hoofdletter en gezegd is met een d op het eind..

En inderdaad, op Tweakers.net wordt er eigen inzet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Dijkertje schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:47:
Leuke voltages, had mn i7 920 op 3700Mhz met een vcore van 1,08v. toch maar eens kijken hoe laag ik echt kan komen...
Jovas schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:13:
Jovas is met een hoofdletter en gezegd is met een d op het eind..

En inderdaad, op Tweakers.net wordt er eigen inzet verwacht.
Jovas schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:14:
[...]

Je hebt gelijk, hoe durf ik jou zo diep te krenken..! Heb je altijd al de beschikking gehad over zulke uitmuntende kwaliteiten?
Vind je het werkelijk zo vervelend om aangesproken te worden? Elke keer als je aangesproken word kom je met een verwijt terug of een een of andere opmerking... Erg volwassen is dat niet... zeg dan gewoon sorry, hij had die vraag wel mogen stellen en ik had niet zo'n dom google linkje moeten sturen... (Want zo liggen de zaken dus wel.)

Toch ff aan Sultan vragen of hij nog eens een screenshot in elkaar kan scoopen om je weer eens op de kast te krijgen... stuur die fans nou eens op.. :P

[ Voor 21% gewijzigd door millman op 09-03-2011 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Modbreak:Kunnen jullie de startpost niet lezen? Deze discussie zetten jullie maar mooi via DM voort. Nu graag weer ontopic!

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

HAHA: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1700455
Meesterlijk. 1,6ghz HT off @ 0,768V LLC2.
0,7V heb ik ook geprobeerd en dan hangt ie direct, dus vind het wel best zo.
de 0,786V is LinX All memory stabiel. :D

Met deze settings trek ik maximaal 180W uit de muur samen met de HX1000 (niet de efficiëntste voeding). Idle is het 145W.

Met de i7 op 4ghz op 1,2V en de drie HD 6950's trok ik toen 360W idle *slik*.

Temperatuur (ik gebruik waterkoeling met een RX480 rad en D5 Swiftech pomp) is idle 19 graden en 25 graden max stressed.

[ Voor 82% gewijzigd door Dijkertje op 09-03-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Jeroenneman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:05:
[...]

Zou ik mogen vragen wat LLC2 is?
Een afkorting voor een speciale vorm load line calibration?
het is inderdaad gewoon load linde calibration, alleen dan niveau 2. dit zie je vaker terug op Gigabyte bordjes. is een iets agressievere versie dacht ik, dan de normale LLC.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Vind je het werkelijk zo vervelend om aangesproken te worden? Elke keer als je aangesproken word kom je met een verwijt terug of een een of andere opmerking... Erg volwassen is dat niet... zeg dan gewoon sorry, hij had die vraag wel mogen stellen en ik had niet zo'n dom google linkje moeten sturen... (Want zo liggen de zaken dus wel.)

Toch ff aan Sultan vragen of hij nog eens een screenshot in elkaar kan scoopen om je weer eens op de kast te krijgen... stuur die fans nou eens op.. :P
Ik krijg wel veel aandacht voor een onvolwassen iemand hé? Hij kan zelf dingen opzoeken met Google inderdaad, zo gaat dat hier.

En inderdaad, het niveau van Tweakers.net is gedaald. Het zit nu vol met minderjarige zogenaamde oplichtertjes, die niet eens kunnen spellen of screenshots kunnen namaken.

Had je nog wat constructiefs toe te voegen aan het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Jovas, als jij nou gewoon niks zegt en het gewoon allemaal laat gaan heb je er zelf ook een stuk minder last van. Jeroen vroeg gewoon over iets wat hem onduidelijk was. Als je op LLC2 zoekt krijg je niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laten we het gewoon lekekr on-topic houden voor er weer een mod ingrijpt..

vandaag contact gehad met alternate over mijn REX 3, zal nog 3 a 4 weken gaan duren voor hij terug is..

en ik kan niet wachten om mijn 980X onder mijn nieuwe WC te gooien...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:16

InFamous

excommunicado

Nedernakker mocht je niet kunnen wachten kom je toch is langs knallen we hem bij mij erin;)

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Dijkertje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:08:
HAHA: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1700455
Meesterlijk. 1,6ghz HT off @ 0,768V LLC2.
0,7V heb ik ook geprobeerd en dan hangt ie direct, dus vind het wel best zo.
de 0,786V is LinX All memory stabiel. :D

Met deze settings trek ik maximaal 180W uit de muur samen met de HX1000 (niet de efficiëntste voeding). Idle is het 145W.

Met de i7 op 4ghz op 1,2V en de drie HD 6950's trok ik toen 360W idle *slik*.

Temperatuur (ik gebruik waterkoeling met een RX480 rad en D5 Swiftech pomp) is idle 19 graden en 25 graden max stressed.
Briljant! Daar krijg je een mooie voor terug dit weekend, als ik zoiets zie wil ik meteen weten wat ik dan kan halen...Tot van het weekend dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

vandaag contact gehad met alternate over mijn REX 3, zal nog 3 a 4 weken gaan duren voor hij terug is...
Jep, vandaag ook van Azerty te horen gekregen dat het 4 weken kan duren voor Asus m'n defecte REX II vervangt, en de andere REX II die ik hier heb liggen moet nog terug naar Alternate. Als je je verveelt ben je ook welkom om hier je 980x uit te proberen op m'n 221 baseclock RIIIF ;)

Edit: By the way, kan het nog zijn dat ik een verkeerde CPU optie in de BIOS heb gedisabled/enabled dat m'n physics score zuigt? Ik heb namelijk inmiddels wel een globaal idee wat al deze dingen doen, maar weet niet goed wat voor invloed ze op de prestaties (kunnen) hebben. Hierbij maar een overzicht van alles wat er in mijn CPU settings staat en waarop het is ingesteld:

C1E support [Disabled]
Hardware Prefetcher [Enabled]
Adjacent Cache Line Prefetch [Enabled]
MPS and ACPU MADT ordering [Modern ordering]
Intel Virtualization Tech [Disabled]
CPU TM Function [Disabled]
Execute Disable Bit [Enabled]
Intel HT Technology [Enabled]
Active Processor Cores [All]
A20M [Disabled]
Intel Speedstep Tech [Disabled]
Intel C-State Tech [Disabled]

Misschien dat iemand dit kan vergelijken met z'n eigen instellingen en in elk geval kan aangeven wat er verschilt, dan kan ik alvast gaan experimenteren. En... Wat moet ik instellen zodat ik wel m'n stabiele overclock qua voltages etc behoudt maar de CPU ook terugklokt wanneer 'ie niets te doen heeft?

[ Voor 57% gewijzigd door Singular1ty op 10-03-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InFamous schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:59:
Nedernakker mocht je niet kunnen wachten kom je toch is langs knallen we hem bij mij erin;)
ik weet wat de cpu kan hoor... maar ik wil gewoon mijn moederbord terug zodat ik verder kan met mijn build.. het staat er nu zo on-af bij..
Singular1ty schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:20:
[...]

Jep, vandaag ook van Azerty te horen gekregen dat het 4 weken kan duren voor Asus m'n defecte REX II vervangt, en de andere REX II die ik hier heb liggen moet nog terug naar Alternate. Als je je verveelt ben je ook welkom om hier je 980x uit te proberen op m'n 221 baseclock RIIIF ;)

Edit: By the way, kan het nog zijn dat ik een verkeerde CPU optie in de BIOS heb gedisabled/enabled dat m'n physics score zuigt? Ik heb namelijk inmiddels wel een globaal idee wat al deze dingen doen, maar weet niet goed wat voor invloed ze op de prestaties (kunnen) hebben. Hierbij maar een overzicht van alles wat er in mijn CPU settings staat en waarop het is ingesteld:

C1E support [Disabled]
Hardware Prefetcher [Enabled]
Adjacent Cache Line Prefetch [Enabled]
MPS and ACPU MADT ordering [Modern ordering]
Intel Virtualization Tech [Disabled]
CPU TM Function [Disabled]
Execute Disable Bit [Enabled]
Intel HT Technology [Enabled]
Active Processor Cores [All]
A20M [Disabled]
Intel Speedstep Tech [Disabled]
Intel C-State Tech [Disabled]

Misschien dat iemand dit kan vergelijken met z'n eigen instellingen en in elk geval kan aangeven wat er verschilt, dan kan ik alvast gaan experimenteren. En... Wat moet ik instellen zodat ik wel m'n stabiele overclock qua voltages etc behoudt maar de CPU ook terugklokt wanneer 'ie niets te doen heeft?
je draait op dezelfde settings als ik, dus ik ik zou niet zeggen dat het daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

je draait op dezelfde settings als ik, dus ik ik zou niet zeggen dat het daar in zit.
Jammer, niet het antwoord waar ik op had gehoopt -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik wil wel even editen ;)

voor jou doe ik dat....

Heb je al getest wat er op lagere baseclock gebeurt, zeg 215/210?

Je hebt de boel op stabiliteit getest, hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

De boel is 8 uur Prime en 20 runs IntelBurnTest max mem stabiel, zelfs op 221 baseclock. Ik kwam erachter dat 'ie op 220 soms ook stuitert, op 219 heb ik de CPU niet op wisselende baseclocks of multipliers betrapt dus daarop ben ik gaan benchen. Ik zal vanmiddag nog eens kijken of ik niet op een 'tamme' 216 kan benchen, eigenlijk stom dat ik hier niet eerder aan dacht. Niet dat die 100MHz nou veel verschil zullen maken :') Maar ik wil eigenlijk wel een hexacore die hogere multipliers aankan, want het is een beetje saai dat ik met lucht al op de grens zit :/

Lullig is alleen dat ik deze kennelijk niet eens op de V&A mag aanbieden, iemand maakte me er laatst attent op dat je geen engineering samples daar mag verkopen. Ben ik mooi klaar mee, want raad eens hoe ik eraan kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Helaas mag dat niet inderdaad: reviews: Tweakers.net FAQ
Maar jij hebt de cpu dus wel mooi via de V&A weten te bemachtigen, zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Maar jij hebt de cpu dus wel mooi via de V&A weten te bemachtigen, zeker?
Jep, en de verkoper vond het niet nodig te vermelden dat het om een ES ging. Nu weet ik wel waarom. En ik als n00b wist in toen in de eerste plaats nog niet eens dat dit niet mocht. Er zat ook vaseline aan de onderkant, al heb ik geen idee waarom je een max 19x multi CPU onder subzero zou leggen... Wist de verkoper ook niks van. Maargoed, de prijs was wel gunstig, en de CPU klokt eigenlijk best aardig, de limiet is m'n MoBo. Laten we het daar maar op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baseclock limiet is altijd een combi van moederbord en cpu, daarnaast zal deze cpu met qpi op slow mode nog een stuk hogere baseclocks aankunnen maar dan is hij alleen geschikt voor 2d benches.. Daar heb je dus niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Al met al vind ik het een beetje een jammere aankoop en zou ik er in verband met overstap op high-end waterkoeling vanaf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarja, wat had je verwacht dan? een cpu die stabiel 250 baseclock draait?

je had beter gelijk een 980X /990X kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Deze was ongeveer 500 euro goedkoper. Jammer dat ik niet een week had gewacht, voor 100 euro meer had ik inderdaad een 980x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1711393

200 Bclock, 2002Mhz Memory, 4004Mhz Uncore voor het begin vandaag.
nedernakker schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:49:
maarja, wat had je verwacht dan? een cpu die stabiel 250 baseclock draait?

je had beter gelijk een 980X /990X kunnen halen...
k heb een i7-860 gehad die 249 Bclock deed lol

[ Voor 55% gewijzigd door vapo_chiller op 15-03-2011 00:16 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Binnenkort wil ik een Asus P6X58D-E moederbord kopen i.c.m. een i7 970 of 990x cpu.
Hoe ver kan je de 970 eigenlijk op stock voltage klokken?...kan die over het algemeen 4Ghz redden zonder voltage verhoging?

En voordat iemand mij een Sandy Bridge aanraadt..ja, dat zou de beste keuze zijn, echter wil ik deze machine voor videobewerking gebruiken en Decklink/Blackmagic's produkt Intensity Shuttle werkt verrekt alleen met de X58 chip, dus ik kan er niet omheen. Ik wil die Intensity Shuttle gebruiken om tijdens videobewerking in Adobe Premiere CS5 het materiaal realtime op de tv te zien en verder ook nog color correction uitvoeren.

Ik heb geen ervaring met overklokken d.m.v. voltage verhogingen. Ben van plan om als geheugen hier de Corsair Dominator CMP24GX3M3A1600C9 geheugen in te doen samen met een Thermalright Venomous X cpu koeler. Als voeding heb ik de modulaire Corsair HX850W op het oog.

Als de 970 na overklok net zo goed/beter presteert als de stock 990x, dan kan ik die 400 euro verschil beter in een MSI 580GTX Twin Frozr videokaart stoppen ipv de 990x aan te schaffen.

BTW, is 750 watt ipv 850 watt voeding eigenlijk al genoeg voor een i7 990x met een 580GTX? Misschien behou ik mijn huidige 285GTX...Hebben die nieuwe voedingen nog steeds connectoren voor oude videokaarten (2 x 6pins)?

Hoor graag advies. Dank.

[ Voor 8% gewijzigd door LaptopRookie op 19-03-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ondersteunt Adobe Premiere CS5 geen gpu acceleratie?

http://tv.adobe.com/watch...performance-enhancements/

http://www.nvidia.com/object/builtforadobepros.html

[ Voor 64% gewijzigd door Bullus op 19-03-2011 15:12 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

kleine update op me OC en temps van cpu's en mobo ook zichtbaar.:

http://i56.tinypic.com/2ez19wi.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door vapo_chiller op 19-03-2011 15:15 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Laat maar...ik heb al voor een Sandy Bridge gekozen i.c.m. Matrox MXO2 mini.

[ Voor 24% gewijzigd door LaptopRookie op 23-03-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn setup:

Intel Core i7-920 @ 4Ghz HT-On @ 1,35V
Corsair H50 Water Cooled
Asus Rampage II Extreme
OCZ Platinum 6GB 3x2GB 1600MHz
2x Intel X25-M 80GB RAID0
Asus GTX295 1.8GB

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/2047/cpuztemptwelvehundred.th.png

Word onder load (LinX) wel vrij warm (max 90gr.) maar word onder normaal gebruik met games etc nooit zo warm. Hooguit 70 ~ 75. Draait super vlot met 2x Intel X25-M 80GB in RAID0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Das normaal, maar met de zomer zul je denk ik problemen hebben als je hem zo laat staan met die settingen.Dan wordt het tijdens gamen 80-90grd.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

@ Dynamicz : heb je push/pull op rad van H50 steken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vapo_chiller schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:16:
@ Dynamicz : heb je push/pull op rad van H50 steken ?
Jazeker.
Ligt ook beetje aan mijn kamertemperatuur. PC staat boven op zolder.
Van de week had ik hem even op de zaak staan en stofvrij gemaakt. Daar lagen de temperaturen iets lager vanwege airco

Verder draait dit heerlijk :)

Edit:
Op mijn Rampage II haal ik maar maximaal 250MB/s Read met mijn 2x Intel 80GB SSD. Klopt niet .. moet het dubbele zijn. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Opgelost: Intel Rapid Storage driver installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Als ik i7 920 D0 naar 4,1ghz ga klokken, welke geheugen snelheid moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

wat je geheugen normaal doet ????
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:22:
[...]

Jazeker.
Ligt ook beetje aan mijn kamertemperatuur. PC staat boven op zolder.
Van de week had ik hem even op de zaak staan en stofvrij gemaakt. Daar lagen de temperaturen iets lager vanwege airco

Verder draait dit heerlijk :)

Edit:
Op mijn Rampage II haal ik maar maximaal 250MB/s Read met mijn 2x Intel 80GB SSD. Klopt niet .. moet het dubbele zijn. Enig idee waar dit aan kan liggen?
settings bios raid controller.

of TRIM al eens geprobeerd ?

[ Voor 89% gewijzigd door vapo_chiller op 20-03-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al gevonden.
De Intel Matrix Storage Manager die op de website staat moet je niet gebruiken icm RAID0.
Je moet de Intel Rapid Storage Driver installeren.
Haal nu volle 500MB/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Hey tweakerzzzzzz (zie tijdstip), ik ben is naar wat records aan het kijken en kom een opvallende overclock tegen met een i7 920. Met een foxcon bloodrage heeft iemand de chip op een hoogte van 7300Mhz gekregen met een multi van 30?? Hoe is dat in hemels naam mogelijk? dat je tot een multi van 22 komt is tot daar aan toe, maar 30 heb ik verder nog nooit gezien! iemand een verklaring? zie hier de cpu-z valadation:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1688597

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technisch onmogelijk... duidelijk een uitleesfout. 30 multi kan gewoon niet, daarnaast al zou hij 30 multi kunnen is er geen chip op de wereld die 7 GHz doet met maar 1,44V

@Chiller
TRIM werkt niet met RAID ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

juist ja lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

millman schreef op maandag 21 maart 2011 @ 04:45:
Hey tweakerzzzzzz (zie tijdstip), ik ben is naar wat records aan het kijken en kom een opvallende overclock tegen met een i7 920. Met een foxcon bloodrage heeft iemand de chip op een hoogte van 7300Mhz gekregen met een multi van 30?? Hoe is dat in hemels naam mogelijk? dat je tot een multi van 22 komt is tot daar aan toe, maar 30 heb ik verder nog nooit gezien! iemand een verklaring? zie hier de cpu-z valadation:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1688597
Waarschijnlijk had hij hetzelfde als ik, bij m'n maximum baseclock van 221 kreeg ik ook uitleesfouten en daarbij horende uitschieters naar 6GHz, heb er ook nog geprobeerd een validation file van te schieten maar mij is 't dus niet zo goed gelukt als die gast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* net mail van Alternate, mijn moederbord is klaar. *O*

schijnbaar zat er een breuk in 1 van de pinnen van het pci-e slot, ze hebben er een nieuw slot op gezet.. ben benieuwd..

kan ik eindelijk verder met mijn build en mijn 980X onder water zetten.... jeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb van Azerty m'n moederbord teruggekregen, kennelijk waren de pinnen verbogen -O- Vooral leuk omdat ik zelf nooit een CPU op dat bord heb gezet dus HOE DAN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat meen je niet? was het een nieuw bord? laat je het hier bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

nedernakker schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:06:
dat meen je niet? was het een nieuw bord? laat je het hier bij?
Nee, ik ben genaaid door iemand die 'te lui was om het bord RMA te sturen' en het liever met een lading andere zooi mijn kant op zond voor 50,-. Bord gaf geen beeld, dus ik heb het niet eens gebruikt maar meteen met Azerty een RMAtje geregeld. Dat bleken 50 dom uitgegeven euro's te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmmz, maar het bord werkt dus niet omdat de pinnen krom zijn? kun je ze zelf niet rechtzetten, is vaak niet echt een issue.. wat voor bord gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMG..

mijn vrouw heeft mijn moederbord opgehaald uit haar werk, lever de complete doos is en krijg enkel een moederbord terug... GVD.. kom ik na een lange dag werken thuis in de hoop mijn spul in te bouwen, kan het niet omdat ik geeneens een I/O shield heb.. wat een paupers daar bij Alternate..

nu maar hopen dat mijn accessoires niet op Asus HQ liggen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

nedernakker schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:12:
OMG..

mijn vrouw heeft mijn moederbord opgehaald uit haar werk, lever de complete doos is en krijg enkel een moederbord terug... GVD.. kom ik na een lange dag werken thuis in de hoop mijn spul in te bouwen, kan het niet omdat ik geeneens een I/O shield heb.. wat een paupers daar bij Alternate..

nu maar hopen dat mijn accessoires niet op Asus HQ liggen ofzo...
Lullig! Naja, je kan in elk geval een testopstellinkje bouwen, hoop dat ze wel snel je IO shield ook leveren :(

Mijn bord is een REX II, ik kijk even of ik idd zelf niet de pinnen kan fixen en dan knal ik 'm wel op V&A want zelf kan ik er toch niks mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb nks aan een testopstelling.. er staat een kast vol waterkoeling klaar..

en ik wil niet alleen het I/O shield, ik wil alles terug.. maar gelijk bellen zo..

ik zou idd de pinnen proberen recht te buigen, wat geeft het bord voor code met de lcd poster er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Das minder Neder, maar bij rma is het wel zo dat je alleen het mobo moet terugsturen ,zonder accesoires.
Maar goed daar heb je nu niks aan, hopen dat Alternate nog ergens de accesoires heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 23-03-2011 09:06 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik moest het product compleet retourneren, op hun eigen verzoek. Ligt een beetje aan de winkel..

Heb ze net gebeld, ze gaan uitzoeken waar de accessoires zijn en sturen ze vandaag nog na (als ze bij alternate zelf liggen)

ik hang hem vanavond wel in de kast, I/O shield wip ik er later wel tussen, helaas kan ik nu alleen geen CFX draaien, het is een extra lange cfx brug bij dit bord, en die heb ik niet extra liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
nedernakker schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:25:
ik moest het product compleet retourneren, op hun eigen verzoek. Ligt een beetje aan de winkel..

Heb ze net gebeld, ze gaan uitzoeken waar de accessoires zijn en sturen ze vandaag nog na (als ze bij alternate zelf liggen)

ik hang hem vanavond wel in de kast, I/O shield wip ik er later wel tussen, helaas kan ik nu alleen geen CFX draaien, het is een extra lange cfx brug bij dit bord, en die heb ik niet extra liggen..
Wel heel erg niet pro van Alternate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haywout
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-03 16:58
@Nedernakker
Hier opnieuw de settings uit me BIOS.

CPU Ratio settings 24.0
CPU Turbo Power Limit Disabled
C1E support Disabled
Hardware prefetcher Enabled
Adjacent Cache Line Prefetch Enabled
Intel Virtualization tech Enabled
CPU TM Function Enabled
Execute Disable Bit Enabled
Intel HT tech Enabled
A20M Disabled
Intel Speedstep tech Disabled
BCLK freq 170
PCIE freq 100
DRAM freq DDR3-1704mhz
VCLK freq Auto
QPI Link Data Rate Auto

CPU differential Amplitude Auto
CPU clock skew Auto
IOH clock skew Auto

Digi+ pwr mode T-balanced
PWM Volt. Control Auto
Load Line calibration Auto
CPU Voltage OCP Enabled
CPU PWM freq Auto

Probleem is dat ik me CPU(i7 950) niet verder krijg dan 4GHZ. Daarna moet ik het voltage minimaal verhogen tot 1.45v voordat die aan de 4.2GHZ komt. Op 4.0 draait hij nog prima stabiel met een voltage van 1.30(kan waarschijnlijk wel wat lager maar nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toppie,

je moet je qpi link even van auto afhalen, zet deze op 1 stand boven slow mode,
verder moet je in acht nemen dat even cpu multipliers slechter klokken dan oneven, voor 4,2 kun je dus het beste 21 x 200 draaien. hoe snel draait je uncore?

verder is mijn ervaring dat asus bordjes 200 baseclock liefst draaien met de cpu differential amplitude op 1000mV, ook ben ik benieuwd naar je voltage settings.

[ Voor 3% gewijzigd door nedernakker op 28-03-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haywout
Uncore draait op 4090mhz.

Voor de rest geprobeerd te doen wat je hebt gezegd maar dan blijft mijn bord hangen bij VGA(rood lampje dus).
Kan dat iets te maken hebben met het feit dat ik een 700 watt voeding heb en dat ik al tegen de limiet aanzit?
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700

Geheugen timings wel wat strakker kunnen krijgen naar 8-8-8-20
1704MHZ draait dat nu op.

En hier de Voltages:

Extreme overvoltage Disabled
Extreme OC Auto

CPU Voltage 1.300
CPU PLL Voltage 1.82(Auto)
QPI/DRAM core voltage 1.382(Auto)
DRAM bus voltage 1.6430

IOH voltage 1.164 (Auto)
IOH PCIE voltage Auto

ICH voltage 1.111(Auto)
ICH PCIE voltage 1.508(Auto)

CPU spread spectrum Auto
PCIE spred spectrum Auto

[ Voor 9% gewijzigd door Haywout op 28-03-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stel je uncore terug naar 2x je effectieve dram snelheid, 3408 dus.

je voeding is sterk genoeg voor je systeem, dus dat kan het probleem niet zijn.

probeer het eens met lagere uncore en differential amp op auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haywout
nu boot hij inderdaad wel op 4.2ghz op 1.325v

3dmark11 komt hij gewoon stabiel door. Straks vantage en prime95 eens draaien om te zien hoe stabiel die is.
En vantage is dus voor de punten en niet voor stabiliteitstest :)

[ Voor 17% gewijzigd door Haywout op 28-03-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien kun je hem ook wle stabiel krijgen op 4,2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haywout
heeft nu 4 uur stabiel prime gedraaid op 4.2 met temps van max 75 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat gaat de goede kant op, temps zijn prima voor tijdens load, waar test je stabiliteit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haywout
Prime 95 op alle cores. Houdt die 4 uur gewoon vol. Zal morgen is een paar rondjes LinX proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben zelf eindelijk ook weer up en running..

na een RMA procedure waar je eng van wordt..
Alternate mailde dat mijn moederbord terug was, prima ik hem opgehaald en ingebouwd, alles werkte, maar het pci-e slot welke stuk was werkte nu nog maar op x8 snelheid ipv x16, bord teruggebracht bij ze maar bij hun deed ie het wel.. lekker jammer, bord dus weer terug en nadat ik meerdere screenshots van het niet functioneren had gemaakt en afgesproken dat ik hard bewijs wilde van ze als het wel werkte en bij defect ik een nieuw exemplaar zou krijgen bord weer ingeleverd en toen vonden ze hem ineens wel defect... twijfel enigszins aan de kundigheid van het personeel daar, maar goed bord defect en ik dus een nieuwe gekregen.

mijn 980X draait weer op 4,5 GHz en mijn watercooling zit er prima op.. blijkt nu alleen dat de koeling (360 rad en EK HF supreme) toch ook aardig opwarmt van de 980X.. wilde mijn gpu's ook in de loop doen, maar dan zal er toch meer koelvermogen in moeten.. even kijken of mijn setup nog valt te tweaken, ik kan slecht geloven dat hij op mijn i7 870 bijna 20 graden koeler werkt als met mijn TRUE 120 en op deze 980X nog geen 10 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:23
Probeer een remount... Of misschien is het in de tussentijd warmer geworden in je kamer.
Ik heb trouwens een mooi mobo weten te scoren voor m'n 555, zin om die eens lekker af te koelen?

In ieder geval beter dat je je bord nu terug (en werkend) hebt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Drucchi op 01-04-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drucchi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:36:
Probeer een remount... Of misschien is het in de tussentijd warmer geworden in je kamer.
Ik heb trouwens een mooi mobo weten te scoren voor m'n 555, zin om die eens lekker af te koelen?

In ieder geval beter dat je je bord nu terug (en werkend) hebt ;)
ben idd wel blij dat ik weer een bordje heb, het heeft al met al lang genoeg geduurd..

ik heb al een remount gedaan, het blok zit er perfect op, dat is het rare, lijkt wel of die 360 rad niet genoeg is qua oppervlak.. maar het is een black ice extreme.. lijkt me toch dat die op zijn minst voldoende moet zijn...

ohw, dat is nice.. wat voor bordje heb je? tuurlijk gaan we die koelen :P zeg maar wanneer (DM maar even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
@nedernakker, heb je alleen die 980 gekoeld via die 360? Of ook chipset en RAM? IK heb mijn 950 en mijn HD6870 gekoeld via een XSPC rx240 en een Swiftech 240 rad. En bij mij zijn de temps met zo'n 13-15 gr omlaag gegaan t.o.v. koelen met de Scythe Mugen
Als het alleen die 980 is, dan lijkt me de tempdaling inderdaad niet veel, maar is ook weer afhankelijk van de fans die je hebt draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door fivepack op 01-04-2011 08:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb alleen de 980x er onder, op mijn i7 870 gaf hij wel 20 graden daling.
Er zitten scythe ultra kaze 3000 fans op, ze draaien normaal op 1200 rpm, op 3000 scheelt het maar 2 a 3 graden.

Nu zit er zo een anti cyclone adaptertje in het reservoir, deze beperkt de flow best wel, ik denk dat ik deze er eens uit ga halen, de rad koelt goed, maar het lijkt wel of de cpu zijn warmte niet goed kwijt kan omdat het water niet snel genoeg stroomt..

Moet even experimenteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 10:45
Waterblok goed vlak of je processor?? anders je waterblok even lappen.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Alle lucht eruit, voelen de slangen hard aan?
Pomp wel op de 12V aangesloten?

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 01-04-2011 11:34 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, ja, ja en ja :p.

Misschien moet ik het blok lappen ja, hij zit goed op de cpu, maar de afdruk wijst er wel op dat hij iets bol loopt.
Ik ga er van het weekend eens naar kijken, eerse project wordt die anti cyclone adapter er uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou, die adapter er uit scheelt niets..... dus geen oplossing so far..

zou ik dan gewoon koel oppervlak te kort komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

ipv praten en chatten, zouden we liever scores en overclocks zien van i7 ;) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik zou zeggen dat de pomp niet voor genoeg flow kan zorgen. misschien een ander jet plate.
Want je maximale uit je rad heb je al zon beetje gehaald als je met 3000rpm maar 2/3C koeler bent.
Heb je geen stroom meter, anders zou ik eens kijken heoveel wat je uit de muur trekt, want het kan maarzo wezen dat je aan het limiet zit.

misschien olie koelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die flow is echt wel in orde, als ik de dop van het reservoir er af draai spuit het water boven mijn kast uit.. dus dat zit wel goed, daarnaast maakt de restrictie verwijderen geen verschil, dus zou ik zeggen dat die optie wegvalt...

ik kan niet aan de limiet zitten, deze overkok draaide hij ook op mijn TRUE.. lijkt me sterk dat deze set maar net een graad of 5 koeler koelt...

heb nu voor het idee het waterblok een kwart slag gedraaid en nog minder pasta er tussen, laatste mount gaf wel iets overschot aan pasta..

temps zijn een paar graden koeler nu, maar als ik de kast sluit lopen ze weer paar garden op, ga mijn rear exhaust fan maar eens omdraaien om hem als intake te gebruiken, 3x die ultra kaze zuigt wel behoorlijk wat weg, misschien heb ik onderdruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ja kan de onder druk wezen. maar dat is wel raar joh dat het er weinig beter van wordt.
Maar de ultra kazen hebben ook een gigantische deadspot. Je moet er wel shrouds tussen zetten (al weet ik niet of je dat al hebt), maar dat wil ook nog wel eens helpen als ik de forums zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
na wat stoeien met de mount en het reinigen van het cpu blok (er zat vuil in de vinnen :S )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aBYOK41YEk9ahJrJrCcfQ8MC/thumb.jpg

Vcore kan nog iets lager, ben ik nu aan het finetunen.. raar genoeg blijven de temps nu op dit niveau, of ik er nu 1,4 of 1,5V Vcore op zet..

door stoten naar 4,7 is misschien nog wel haalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Hoeveel scheelde die clean en remount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
15 graden onder load ong.

Haalde 88 onder load op 1,4v.. Dat ging naar 72..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Voila, de boosdoener is gevonden. Kon me al moeilijk voorstellen dat 3 ultra kazes op een GTX rad maar een paar graden verschil zouden maken met een TRUE, maarja als je blokje vies is word er geen warmte afgegeven :+

Denk je dat je nu die videokaarten er nog bij kunt hangen? En, ook al wil je het niet, ik héb nog een XSPC 120mm low profile radje liggen dat ik voor een prikkie mee zou kunnen sturen, zou niet teveel moeite moeten zijn om erbij te hangen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Singular1ty op 06-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Even een vraagje: ik wil een setup bouwen voor iemand die behoefte heeft aan een zo hoge mogelijke, stabiele overclock, voor berekeningen die veelal leunen op processor (ook veel single-core berekeningen) en geheugenbandbreedte. Een i7 990x met waterkoeling en een Asus Rampage III Extreme staat op de planning.

De Rampage III Extreme is echter 'alweer' een jaartje oud, en ondersteund geen 8GB-reepjes volgens de specificaties op hun site. Omdat het ook gewenst is om er veel geheugen in te stoppen, 12GB nu, 24GB in de nabije toekomst, moeten bij een upgrade alle banken gebruikt worden (6x4GB). Ik lees dat het overclocken minder goed gaat als alle 6 bankjes bezet zijn.

Zijn er ondertussen al nieuwere moederborden die net zo goed zijn om mee te overclocken die wél 3x8GB (op 1600 a 2000MHz) aankunnen? Of komen die misschien binnenkort?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerraGuy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:30:
Even een vraagje: ik wil een setup bouwen voor iemand die behoefte heeft aan een zo hoge mogelijke, stabiele overclock, voor berekeningen die veelal leunen op processor (ook veel single-core berekeningen) en geheugenbandbreedte. Een i7 990x met waterkoeling en een Asus Rampage III Extreme staat op de planning.

De Rampage III Extreme is echter 'alweer' een jaartje oud, en ondersteund geen 8GB-reepjes volgens de specificaties op hun site. Omdat het ook gewenst is om er veel geheugen in te stoppen, 12GB nu, 24GB in de nabije toekomst, moeten bij een upgrade alle banken gebruikt worden (6x4GB). Ik lees dat het overclocken minder goed gaat als alle 6 bankjes bezet zijn.

Zijn er ondertussen al nieuwere moederborden die net zo goed zijn om mee te overclocken die wél 3x8GB (op 1600 a 2000MHz) aankunnen? Of komen die misschien binnenkort?
2000 MHz geheugen gaat je echt geen meerwaarde geven t.o.v. 1600 MHz, als je mijn screenshot hierboven ziet, draai ik er ook mee, en 1600 MHz met cas 7 is snel genoeg voor al je dagelijkse dingen, omdat de 990 unlocked is hoef je niet met de baseclock over te klokken, hierdoor kan je QPI voltage relatief laag blijven, voor 2000 MHz moet je voltages toepassen waar je bijna eng van wordt.

24 GB in 6 reepjes zal geen probleem worden op deze manier..

@singularity:
zie je DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond nog even een korte performance / temp test gedaan.
Ben tevreden zo!

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/8261/tempperformancecheck604.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Heb sinds kort ook een Rampage III extreme. Heb hierbij een een I7 970 gekocht. Wacht alleen nog op een vertex 3 ssd schijf om het geheel te gaan bouwen/installeren.

Ben benieuwd hoever ik op lucht kan klokken. Zag aantal soortgelijke setups rond 4ghz a 4.5ghz klokken met dezelfde setup als mij.

Enigste nadeel waar ik later achter kwam is dat ik Dominator GT 2000mhz geheugen hebt gekocht. Niet dat je dat haalt, maar igg genoeg bandbreedte voor de komende tijd.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

TerraGuy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:30:
Een i7 990x met waterkoeling en een Asus Rampage III Extreme staat op de planning.

De Rampage III Extreme is echter 'alweer' een jaartje oud, en ondersteund geen 8GB-reepjes volgens de specificaties op hun site. Omdat het ook gewenst is om er veel geheugen in te stoppen, 12GB nu, 24GB in de nabije toekomst, moeten bij een upgrade alle banken gebruikt worden (6x4GB).
Die worden allemaal ondersteund. 12GB 24GB. De QVL-lijst die op de asus site staat is zwaar veroudert en hun updaten die lijst bijna nooit. Je kan beter de configurators van de geheugen fabrikanten gebruiken. Daar kan je de R3E selecteren en het goede geheugen erbij pakken.

Ikzelf heb bovenstaande bordje net 1 week binnen. Heb zelf 12GB Corsair gekocht via de configurator van Corsair. Werkt perfect!

Veroudert valt opzich wel mee. Echt vernieuwde techniek zie ik niet op de nieuwe sandbridge bordjes behalve dat er weer een nieuwe socket is en dat ze beter over te clocken zijn. Enigste nadeel van R3E is dat ze gebruik maken van een Marvel 9128 Sata III controller. Dus als je een SSD wilt aanschaffen en de optimale SataIII snelheid benutten haal je maximaal 400MB/sec ivm deze controller pci-e 1x lane gebruikt.

Dat lossen ze trouwens nu op met de Rampage III Extreme Black Edition die x2 lanes gebruikt = max 600mb/sec.

Keuzes genoeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Oxize op 10-04-2011 23:03 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo.. loop is eindelijk klaar, vandaag full cover blokjes voor 6970's opgenomen en een extra 120 rad geplaatst, gelijk even de slangen netjes uitgevoerd en aangesloten..

op het bureau:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YiBmkHQ9KIXOc0QyFEZ2xvVr/full.jpg

deksel er af:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eayXppYDWKB6CKD2M1aza22g/full.jpg

gpu's komen niet boven 45 graden tijdens intensief potje crysis 2, cpu blijft onder de 60 graden..

morgen komt er nog een 3x 5,25" bay voor intake in de kast, dan krijgt de 120 rad nog beter lucht en een betere algemene flow door de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ziet er netjes uit Neder. Temps zijn ook goed.
Alleen niet voor het raam staan als de pc draait :P

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedernakker schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:45:
zo.. loop is eindelijk klaar, vandaag full cover blokjes voor 6970's opgenomen en een extra 120 rad geplaatst, gelijk even de slangen netjes uitgevoerd en aangesloten..

op het bureau:
[afbeelding]

deksel er af:
[afbeelding]

gpu's komen niet boven 45 graden tijdens intensief potje crysis 2, cpu blijft onder de 60 graden..

morgen komt er nog een 3x 5,25" bay voor intake in de kast, dan krijgt de 120 rad nog beter lucht en een betere algemene flow door de kast.
WTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF LOL '-'
nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker, damn.....mooie kast zo hoor. ziet er duur uit.

En beginnen die kazen al te storen? ik weet dat er een regellaar tussen hangt, maar toch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 12-04-2011 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:35:
Ziet er netjes uit Neder. Temps zijn ook goed.
Alleen niet voor het raam staan als de pc draait :P
thnx man.. ben ook helemaal niet ontevreden, had verwacht dat de 2 gpu's in de loop de temps wel meer zouden beinvloeden, maar dit is helemaal niet gek.

ennnuh, spul moet wel betaald worden, dus misschien toch ff paar keer achter het raam :P ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:40:
[...]

WTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF LOL '-'
nice
thnx :)
jbkappirossi schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 02:58:

nedernakker, damn.....mooie kast zo hoor. ziet er duur uit.

En beginnen die kazen al te storen? ik weet dat er een regellaar tussen hangt, maar toch ;)
helaas ziet het er niet aleen duur uit... :P

Kazes heb ik geen last van, het is de helft minder herrie dan mijn vorige case met 8x 12 cm fans, en dat was al idle.. weet je hoe lekker het is dat je gpu's niet meer opspinnen tijdens het gamen...

[ Voor 14% gewijzigd door nedernakker op 12-04-2011 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Zo kerel, dat ziet er verdomde netjes uit. Fijn om te zien dat m'n spulletjes nu goed gebruikt worden, vond het doodzonde dat het maar lag te slingeren bij mij thuis.

Ik denk dat je zo'n beetje aan de limiet zit van je waterblock qua hitteafgifte, en niet dat je rads de beperkende factor zijn, en dat daarom je temps nog erg lekker zijn. Either way, ben benieuwd naar de resultaten straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thanx man, ben ook erg b lij met de toevoeging, mijn plannetje met de 120mmm rad is ook perfect gelukt, dus die zit mooi in de 3 overige 5,25" bays, zall er nog wel een foto van plaatsen.

denk ook dat de cpu wel op zijn max zit ja, als ik dan zie dat de gpu's op 45 blijven zitten, en dat zijn ook geen mietjes.. het cpu blok kan het denk ik niet beter afvoeren, misschien dat een andere jet plate wat verbetering brengt, maar heb niet echt zin om de boel weer af te tappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb besloten van Chiller nog een 300W peltier over te nemen, als upgrade van de 226W die ik nu heb. Misschien een idee om die 226W peltier op m'n GraKa blok te modden? Of ga ik nu wel heel ver :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik zie hier een post van iemand op internet die beweerd dat hij een 24 op 24 setup heeft met een 980x op 4,4 Ghz met luchtkoeling.
Is dat mogelijk of is deze persoon aan het overdrijven ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kain_niaK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:38:
Ik zie hier een post van iemand op internet die beweerd dat hij een 24 op 24 setup heeft met een 980x op 4,4 Ghz met luchtkoeling.
Is dat mogelijk of is deze persoon aan het overdrijven ?
ik heb altijd op 4,5 GHz gelopen op lucht.. kan prima hoor Gulftown is 32 nm he....

[ Voor 0% gewijzigd door nedernakker op 13-04-2011 17:28 . Reden: typo: 23nm / 32 nm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

nedernakker schreef op woensdag 13 april 2011 @ 06:35:
[...]

ik heb altijd op 4,5 GHz gelopen op lucht.. kan prima hoor Gulftown is 23 nm he....
Je bedoelt 32nm, maar inderdaad, dat kan, kleiner procedé betekent minder hitte dus kan je op een goeie luchtkoeler ook prima uit de voeten.

Btw Nedernakker, wat zijn jouw NB temperaturen? Ik vind dat mijn NB heatsink namelijk op stock snelheden al verrekte warm word, en als ik straks met water koel zal er niet veel airflow overblijven denk ik...

M'n pc spaced 'm nu enorm, ik kreeg laatst een BSOD onder het internetten, dus het word hoog tijd voor een verse installatie (op m'n SSD raid0 :D ) heb er alleen totaal geen zin in :z

[ Voor 36% gewijzigd door Singular1ty op 13-04-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Singular1ty schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:36:
[...]

Je bedoelt 32nm, maar inderdaad, dat kan, kleiner procedé betekent minder hitte dus kan je op een goeie luchtkoeler ook prima uit de voeten.

Btw Nedernakker, wat zijn jouw NB temperaturen? Ik vind dat mijn NB heatsink namelijk op stock snelheden al verrekte warm word, en als ik straks met water koel zal er niet veel airflow overblijven denk ik...

M'n pc spaced 'm nu enorm, ik kreeg laatst een BSOD onder het internetten, dus het word hoog tijd voor een verse installatie (op m'n SSD raid0 :D ) heb er alleen totaal geen zin in :z
dat is idd een domme typo van me, ik bedoel idd 32 nm.

mijn NB temps hebben altijd rond de 50 graden gezeten, load of idle.. maak ik me verder ook geen zorgen over, blijkbaar moet het zo zijn.

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste