Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het niveau in dit topic is echt laag. De helft van dingen die er gezegd worden over temps, chipsets, wat bepaalde dingen nou zijn of doen, videokaarten adviezen en muis adviezen slaan echt gewoon nergens op (sommige kloppen gewoon niet of worden gepost als feit terwijl het een mening betreft).

En lieve help ... leer eens een klein beetje algemeen beschaafd forum Nederlands. Je hoeft echt niet een punt en hoofdletter te gebruiken bij iedere zin - maar dit is GoT, geen Hyves of MSN waar 16 jarige mensen een partij tegen elkaar lopen te schreeuwen en kinderachtig lopen te blaten (waarvan de helft niet eens klopt qua argumenten of waarbij weer op de man gespeeld moet worden als zwakke uitweg). Heb het topic maar een keertje gereport, wie weet doet het iets - maar het is (te?) veel werk om dit op te schonen tot een beetje niveau.

Jammer dat i7 procs blijkbaar dingen zijn om "uber vet mee te patsen bij je breezer vrienden" :/ . Ik mis de goede oude echte overclockers, die zijn toch van ons (de fora) heen gegaan. Die zie je nog bij xtremesystems, t.net/msi wedstrijden en sommige groepskoop acties. En na het lezen van dit geschreeuw hierboven; geef ze eens ongelijk :N .

[ Voor 23% gewijzigd door Cassius op 27-12-2010 00:20 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:26
Flinke discussies hier! Kan iemand nou nog beamen dat het inderdad belangrijk is dat je niet gelijk met overclocken begint bij een nieuw systeem? Of is dit een fabel?
Ik kan niet wachten tot ik mijn systeem binnen heb en kan overclocken :D!
Zie hier in ieder geval mooie resultaten + tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ sokkeij,

hou je uncore op 2x je memsnelheid, zoals jij het net opgeeft zou hij bij mem speed 1290 op 2580 moeten staan. let ook op je QPI snelheid, staat die nu op de laagste stand? je QPI is degene die voor de problemen zorgt op hoge snelheid.

je IOH/ICH voltage zijn waardes waar je verder niet aan hoeft te zitten, doorgaans levert dit geen winst op.

@jasper 99
zorg gewoon dat als je je systeem hebt en hij zit in elkaar dat je eerst je bios instelt qua harde schijven en geheugen e.d. installeer je OS en draai een nachtje prime95/50x linx met mem op all,

dan is je uitgangspunt stabiel en kun je vanaf daar je baseclock gaan verhogen. voor je 1e overklok

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 09:47

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op maandag 27 december 2010 @ 06:39:
@ sokkeij,

hou je uncore op 2x je memsnelheid, zoals jij het net opgeeft zou hij bij mem speed 1290 op 2580 moeten staan. let ook op je QPI snelheid, staat die nu op de laagste stand? je QPI is degene die voor de problemen zorgt op hoge snelheid.

je IOH/ICH voltage zijn waardes waar je verder niet aan hoeft te zitten, doorgaans levert dit geen winst op.

@jasper 99
zorg gewoon dat als je je systeem hebt en hij zit in elkaar dat je eerst je bios instelt qua harde schijven en geheugen e.d. installeer je OS en draai een nachtje prime95/50x linx met mem op all,

dan is je uitgangspunt stabiel en kun je vanaf daar je baseclock gaan verhogen. voor je 1e overklok
Bij QPI speed is het Slow mode (ergens in de 100den mhz) of Auto (x36), x36 of x44. Auto (x36) komt dan uit op 7,74Ghz en anders kan ik hem niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dan al het minimum, wat je kan proberen is je pci-e snelheid iets omhoog te zetten, zeg 105, hier wil het op hoge baseclocks ook wel eens makkelijker stabiel mee draaien.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Mist iemand nog iets in de TS voor 't volgende deel? Deze is al best vol zeg maar ^^

Graag alles per DM ajb! Dat houdt 't hier overzichtelijk!

[ Voor 28% gewijzigd door Jejking op 27-12-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
4630mhz niet stabiel met de linx test.

Ga nu instellen:
CPU Clock Drive op 1000mV
PCI-E frequency op 105mhz

kyken of dat helpt :)

baseclock van 220 is natuurlijk niet niks :P zeker niet op een matx mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is wel een rampage gene... Dus zou toch enigszins in de buurt moeten kunnen komen, wat voor temps haal je? Want als je rond de 90 graden hangt wil wat extra koeling zeker helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
nedernakker schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:51:
het is wel een rampage gene... Dus zou toch enigszins in de buurt moeten kunnen komen, wat voor temps haal je? Want als je rond de 90 graden hangt wil wat extra koeling zeker helpen...
Hoe bedoel je? Want ik lees juist vaak dat die asus ROG bordjes een bsclk wall hebben rond de 200mhz... Anyway, ik heb meer het idee dan die multiplier van 21 het beter doet dan 23... Daar kom ik al niet verder dan bsclk 192mhz.. 8)7

Er zit dus een h70 op met push pull, warme lucht kast uit. Fans draaien low rpm, misschien eens wat hoger zetten ja. Rond 90 graden is met die linX test idd de max, memory op ALL.

ps. als ik een stop error krijg in linx, dus geen BSOD of vastloper, wat kan ik dan het beste aanpassen? cpu vcore voltage?

[ Voor 8% gewijzigd door peakaboo op 27-12-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
probeer de zelfde instellingen eens, maar dan met de memmory divider op 6x220=1320mhz op geheugen. (niet vergeten je uncore dan ook op 2640mhz te zetten) ;)
Kijk dan als je nog steeds dezelfde error op ongeveer dezelfde run hebt,
want als dat niet zo is dan weet je dat de error door een te lage QPI of door het geheugen is gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door jbkappirossi op 27-12-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Zie ik iets over het hoofd hier?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z2Gxjs6Cs7dkDxg6KjPKrTjf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NXeTPlcgVmaVWP2fo6tnDoiw/medium.jpg

Bij QPI link data rate kan ik kiezen uit: AUTO/Slow mode/7940MTs/9703MTs/10586MTs
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wfBagRmW9qALd4xpOzS2svqp/medium.jpg

Memory timings staan op AUTO allemaal.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vTrrLFRPUNL8piYn5i065xTi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gV0XL4GxPa23p3SB8DxBx39g/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door peakaboo op 27-12-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
jou geheugen divider staat op 8x / 1763mhz.

probeer 6x eens dan zal hij op 1320mhz gaan.
En ''uncore'' staat eronder die op 12x zetten ofwel 2460mhz.

Wat er dan gebeurt is dat je geheugen lager draait!
Zo kun je dus door dezelfde test nog een x te doen erachter komen of de LinX error eventueel door je geheugen/Qpi veroorzaakt wordt. Of dat het de CPU als nog is, omdat hij dan nog dezelfde error zal aangeven.

[ Voor 10% gewijzigd door jbkappirossi op 27-12-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nedernakker schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:03:
op welke snelheid/cas latency draai je je geheugen? en waarop staan je uncore en qpi link snelheid?

bij asus is voor 200 baseclock qpi link 1 stand boven slow mode en cpu differential amplitude op 1000mV, let erop dat je uncore op 2x je memsnelheid staat zoals Bullus al zegt.

wat ik verder wel aanraad is om eerst te kijken welk qpi voltage je nodig hebt om 200 baseclock stabiel te krijgen, test dit door de cpu multi op bijv 18 te zetten met je vcore op 1,3V, hierdoor sluit je de cpu snelheid uit als probleem en kun je je volledig focussen op de baseclock, als je dan de stabiele setting vind qua qpi voltage kun je vanaf daar je cpu multi omhoog gooien om je cpu snelheid en benodigde vcore te vinden.

overigens is linX een handig programma om snel aanvangsstabiliteit te vinden, een goede zware stresstest die fouten snel aan het licht brengt, stel hierbij het geheugengebruik in op all.
Snelheid en cas latency van het geheugen staat op auto. Ik denk dat komt later wel eerst even aan de slag met de CPU.

Uncore is dus UCLK ? Die staat op 2807, dus 2x de geheugen snelheid.
QPI link staat op auto, heb geen idee wat dat precies is, vandaar.

Even alle instellingen zoals ze nu staan op een rij.

CPU ratio = 23
Speedstep = disabled
BCLK = 175
PCi-e = 100
DRAM = 1403
UCLK = 2807
QPI link = auto
DRAM timing = alles auto
CPU voltage = 1.31
CPU PLL = auto
QPI/DRAM voltage = 1.31
DRAM bus voltage = 1.51

Verder staat alles op auto.

Bij mijn vorige moederbord was het allemaal wat simpeler. Gewoon FSB x MP icm CPU en NB voltage was genoeg. Nu bij deze setup kom ik toch een aantal dingen tegen waar ik niets van weet.

De CPU heb ik gisteren nog anderhalf uur Prime95 laten draaien en dat was stabiel op de bovenstaande settings. Voortaan zal ik linX gebruiken om te testen. Ik ga nog kijken welk qpi voltage er nodig is om 200 baseclock stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teveel qpi kan ook negatief werken, persoonlijk vind ik 1,31V erg veel voor 175 baseclock

Uclk is idd je uncore, deze altijd op 2x je memsnelheid houden.

probeer nog eens wat ik in mijn vorige post vertelde, dat is tot nu toe bij iedereen succesvol die ik het adviseer,

let wel, stel het voltage en de timings van je geheugen correct in, anders gooit dit later were roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik ga van het weekend dat met het qpi voltage op 200 baseclock proberen. Heb er dan goed de tijd voor om het uit te zoeken. Neem aan dat het geen kwaad kan om nog even zo te laten staan ?

Kan ik qpi link op auto laten of is het beter om die zelf in te stellen, en zo ja, waar moet ie dan op staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
qpi link op auto is goed

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dus ik moet even uitzoeken welk voltage ik voor de qpi nodig heb om 200 te kunnen draaien. Als ik dat gevonden heb ook het geheugen instellen. Vervolgens zijn mijn settings dus goed om daarna verder alleen nog te kijken naar de CPU snelheid en het voltage daarvan ?

Als ik 4.2GHz stabiel kan laten draaien vind ik het ook wel mooi geweest. De temps zijn nu op 4GHz prima vind ik zelf. Ik merk trouwens wel dat er een aardig temp verschil zit tussen de core's. Core 0 en 2 zijn altijd een paar graden warmer dan core 1 en 3. Core 0 draait nu idle op 39 graden terwijl core 3 op 34 zit.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eerst je geheugen instellen en daarna je qpi voltage zoeken, je geheugensnelheid en timings worden namelijk ook via je qpi voltage stabiel gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
nedernakker schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:19:
eerst je geheugen instellen en daarna je qpi voltage zoeken, je geheugensnelheid en timings worden namelijk ook via je qpi voltage stabiel gehouden
Da's natuurlijk wel logisch inderdaad, beetje dom van me 8)7

Mijn geheugen draait trouwens standaard op 1.5 volt. Ik heb het nu ingestelt op 1.51. Ik neem aan dat het zonder boven de specs te draaien (wat ik zeker niet ga doen) nooit nodig is om het hoger te zetten dan 1.51 ?

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ligt aan de specs van je geheugen, mijn corsair heeft nl standaard 1.65V nodig.

Deze was volgens mij al gepost, maar vind dit een goede guide
http://www.techreaction.n...-bloomfield-and-gulftown/

@below, dan is dat prima

[ Voor 54% gewijzigd door Bullus op 27-12-2010 21:57 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Standaard voltage van het geheugen is 1.5. Ik heb het ingestelt op 1.51.

Edit: Ziet er inderdaad netjes uit die guide. Als ik er zo wat stukken van lees snap ook veel meer van waarmee ik bezig ben. In ieder geval enorm bedankt voor alle hulp die jullie mij geven :)

[ Voor 57% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hey oc'ers,

Heb vlak voor mijn vakantie een setje HyperX H2O 2000mhz besteld (en binnen), en nu zit ik op vakantie nog is wat reviews door te lezen en schrik een beetje van de genoemde QPI voltages. Bij de XMP 2000mhz zet ie de qpi op 1,7v 8)7 en bij een andere review word er 1,5v voor stabiliteit genoemd... Aardig wat dacht ik zo..

Wat denken de heren hiervan?
@pureOC: To start off overclocking, we’ll concentrate on overclocking the memory without significantly increasing the CPU clock speed. We selected the XMP Profile #1 which is 2000MHz. It adjusts our Core i7 920 clock speed to 2.7GHz (143 x 19), the QPI/DRAM voltage to 1.70V, and the DRAM to 1.65V. We left all other settings untouched as default (Auto), and the system ran flawlessly at 2000MHz. We used CPU-Z to verify the module’s specifications. To get the memory to run over 2133MHz, we just gradually increase the BCLK until it reaches the desired frequency.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ben op 't moment 4620mhz (zonder HT ditmaal) op:
  • 105mhz PCI-e
  • 1000 mV CPU clock drive
  • 1000 mV PCI Express
  • 100ps CPU Clock Skew
  • 1,38V QPI
  • 1,57V CPU vCore (max temp -zonder HT atm- is 80C)
Loopt al 30 minuten LinX stabiel op All Memory. Nog een klein half uurtje en dan heeft ie als het goed is 25 runs LinX voltooid.

Edit: Run is stabiel afgelopen! :D

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4755608/220/4755608.png

[ Voor 19% gewijzigd door Dijkertje op 28-12-2010 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ millman,
Die QPI voltages zijn inderdaad geen uitzondering, naast dat deze zo hoog moeten en ver vuiten de max specs van intel gaan is het ook nog eens een hele bedoening om het tsabiel te krijgen opbijv. 200 baseclock met 2000 MHz geheugen, in mijn ervaring is het alleen 'leuk' voor benchmarks

@ Sokkiejjj

Nice! volgens mij kan je het zonder HT nog wel af met iets minder voltage man, moet toegeven, die WC setup van jou koelt als een malle, die RX480 rad werpt zijn vruchten af.
heb je al getest met lagere Vcore? verder zou je nog wat kunnen tunen aan die clock skew, het veranderen lan best wat effect hebben op de benodigde vcore, dit is wel echt trial and error om de ultieme setting te vinden, maja, what's new...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
1.70 vtt zal niet nodig zijn voor 2000mhz mem. Bloomfield chips kunnen best wat hebben wat vtt betreft, er wordt vaak nogal angstig over gedaan. ~1.50 / 1.55 (indien nodig) zou geen probleem mogen vormen. Met de 32nm chips zou ik lager aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Komt puur door de xmp profile dat ie 1.7VTT pakt, handmatig instellen wil ie lager ook wel stabiel zijn ,zoals Viss zegt.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Bullus schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:13:
Komt puur door de xmp profile dat ie 1.7VTT pakt, handmatig instellen wil ie lager ook wel stabiel zijn ,zoals Viss zegt.
Hij "pakt"nog niks, aangezien ik in Oostenrijk zit, maar allen wel bedankt voor de tips.. Zodra ik terug ben gaat ik eens lekker aan de slag met het nieuwe setje en eerst maar eens op 1600Mhz 200x21 stabiel krijgen, daarna eens kijken of de proc nog een beetje meer baseclock aan kan, waar ik natuurlijk het geheugen ook mee omhoog clock, komt die 2000Mhz toch goed van pas... Ik zal niet alle Mhz nodig hebben, mits een bclk van 220 haalbaar is zou 1800Mhz genoeg moeten zijn... Beetje timings klooien en dan ben ik wel weer happy..

Wel irritant dat er 6mm tubing nodig is voor dit setje mem..heb net verse waterset er in zitten met 3/8" tubes.. Altijd leuk... mix en match... not... Voorlopig maar eens passief draaien dan :S

thnx.. en houd de handjes heel met oud en nieuw he? jullie horen nog hoe t is afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 06:30:
@ millman,
Die QPI voltages zijn inderdaad geen uitzondering, naast dat deze zo hoog moeten en ver vuiten de max specs van intel gaan is het ook nog eens een hele bedoening om het tsabiel te krijgen opbijv. 200 baseclock met 2000 MHz geheugen, in mijn ervaring is het alleen 'leuk' voor benchmarks

@ Sokkiejjj

Nice! volgens mij kan je het zonder HT nog wel af met iets minder voltage man, moet toegeven, die WC setup van jou koelt als een malle, die RX480 rad werpt zijn vruchten af.
heb je al getest met lagere Vcore? verder zou je nog wat kunnen tunen aan die clock skew, het veranderen lan best wat effect hebben op de benodigde vcore, dit is wel echt trial and error om de ultieme setting te vinden, maja, what's new...
Met HT komt er al gauw 10 à 15C bij. Maar ik heb de vCore altijd vrij hoog gezet zodat ik daar geen gezeik mee krijg, maar ik zal het vanavond eens verder testen of het een stuk(je) lager kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dijkertje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 03:31:
Ben op 't moment 4620mhz (zonder HT ditmaal) op:
  • 105mhz PCI-e
  • 1000 mV CPU clock drive
  • 1000 mV PCI Express
  • 100ps CPU Clock Skew
  • 1,38V QPI
  • 1,57V CPU vCore (max temp -zonder HT atm- is 80C)
Loopt al 30 minuten LinX stabiel op All Memory. Nog een klein half uurtje en dan heeft ie als het goed is 25 runs LinX voltooid.

Edit: Run is stabiel afgelopen! :D

[afbeelding]
Very nice Sokkiejjj

Heb ong. dezelfde settings 220x21 HT on, maar is niet LinX stabiel, na 5 sec klapt ie er al uit.Maar is wel benchstabiel oa Vantage/3dm06 enz.

Nu wat bezig met die country-club op hwbot stage 2

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/i7%20930/maxxmem1126.jpg
Zit dus op die wall van 220bclk, zou het helpen met subzero temps om voorbij de 220 te komen?

Niemand van OTH die trouwens meedoet?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Mijn UD7 wordt max. 60 graden als ie op 4,6ghz staat te blazen. Voor de waterkoeling was dat makkelijk 80~85.
221 heb ik nog niet geprobeerd, maar zou ook nog best kunnen, denk ik.

En jij gooit er "maar" 1,5V op, verhoog dat eens? Of zit je al aan de temp limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:45
wil wel mee gaan doen, maar ik heb geen 1366 systeem. Met stage 1 wil ik wel wat gaan proberen, ik probeer een GTX 580 te regelen, en dan ga ik er wat stikstof overheen gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dijkertje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:52:
Mijn UD7 wordt max. 60 graden als ie op 4,6ghz staat te blazen. Voor de waterkoeling was dat makkelijk 80~85.
221 heb ik nog niet geprobeerd, maar zou ook nog best kunnen, denk ik.

En jij gooit er "maar" 1,5V op, verhoog dat eens? Of zit je al aan de temp limiet?
Temps zijn 62grd met ht on (vantage cpu-test), zal later testen.
Drucchi schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:57:
[...]

wil wel mee gaan doen, maar ik heb geen 1366 systeem. Met stage 1 wil ik wel wat gaan proberen, ik probeer een GTX 580 te regelen, en dan ga ik er wat stikstof overheen gooien ;)
;) all for Holland *O*

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Bullus schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:03:
[...]

Nu wat bezig met die country-club op hwbot stage 2

[afbeelding]
Zit dus op die wall van 220bclk, zou het helpen met subzero temps om voorbij de 220 te komen?

Maxmem scoort een stuk beter met maar 2 cores actief en HT disabled. Ook uncore doet een hoop :D

[ Voor 12% gewijzigd door Viss op 29-12-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Tnx,

Heb wat getest en kom rond de 1358 uit
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/i7%20930/maxxmem1358.jpg

Zijn er nog OS tweaks?

|2600k|Asus 290|

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Een 920 D0 van V&A overgenomen (vandaag ontvangen) en even snel een testrun gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/4767455/220/4767455.png
dat voltage is niet misselijk.... wat voor resultaten had de vorige eigenaar?

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op donderdag 30 december 2010 @ 06:35:
dat voltage is niet misselijk.... wat voor resultaten had de vorige eigenaar?
Geen idee, hij had hem als bios update gebruikt om een 930 te laten werken.
Denk nog wel dat het voltage omlaag kan, want het was even gauw uit de losse pols. :)
doe maar snel :P want zo is ie niet zo veel waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

1,28V nu aan het proberen op 4Ghz HT aan. Ga daarna naar 1,27 en zo verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat ziet er al beter uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

1,265V is ook prima. Nu naar 1,25V.
Edit #1: 1,25V is ook prima. Nu naar 1,23V.
Edit #2: 1,23V is ook prima. Nu naar ....¿?¿?.

[ Voor 64% gewijzigd door Dijkertje op 31-12-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Dijkertje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:32:
1,265V is ook prima. Nu naar 1,25V.
Edit #1: 1,25V is ook prima. Nu naar 1,23V.
Edit #2: 1,23V is ook prima. Nu naar ....¿?¿?.
deze gaat ook lekker hoor!

maar ik ben me cpu ook kwijt :) , nu nog een nieuwe opscharrelen.
Misschien gaan de prijzen nog wel naar beneden ivm sandybridge 9jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 11:02

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Prijzen van i7 9xx gaan niet veranderen hoor, 1366 en 1155 gaan naast elkaar blijven bestaan, en dus blijf 1366 courant en gelijk van prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
DominoNL schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:11:
Prijzen van i7 9xx gaan niet veranderen hoor, 1366 en 1155 gaan naast elkaar blijven bestaan, en dus blijf 1366 courant en gelijk van prijs...
mmmh ben eigenlijk toch wel nieuwsgierig naar sandybridge.
Zag namelijk een filmpje op youtube dat de 2600k 15.6 SuperPi had
YouTube: intel sandy bridge benchmarks.mp4 maarja hoeveel ik hiervan moet geloven weet ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door jbkappirossi op 31-12-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Prijzen (met name voor gebruikte 1336 procs) zullen wel degelijk gaan dalen. SB is sneller en clockt gemakkelijker & verder. Ik denk dat er veel 920/930/950/960 & 1156 gebruikers over zullen gaan stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat ligt er maar net aan, alleen de K's kunnen overklokt worden, dus een instapmodel is ook niet echt zaligmakend als je nu een 930/950 draait, vraag me af of mensen het wel de investering/afschrijving 'oude' hardware waard vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik begin nu te twijfelen want, ik hoef mn mobo alleen nog maar te verkopen.
Cpu ben ik al kwijt. En ik krijg nieuw geheugen van Kingston, was toch niet goed dat ze niet volgens spec konden draaien.

SB draait ook gewoon op ddr3, maar de enigste die een beetje wil clocken zijn de ''k'' (unlockt) modellen.
De Base is gelockt op 100mhz omdat nu alles gelinkt is naar 1 base clock. Dus moet je met de multi overclocken die max tot 57x kan. Meest benieuwd ben ik naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zojuist heb ik 20 runs met linX uitgevoerd op 200 baseclock met de volgende settings.

uncore=16x (3200MHz)
mem=8x (1600MHz)

qpi/vtt=1.3V
Vcore=1.3V
Vmem 1.51V @ 1600-7-8-8-24

cpu multi op 18, dus cpu op 3600MHz.

Hoeveel runs moet ik draaien om te weten dat dit stabiel is ? Mijn doel is de CPU op 21 multi te laten draaien zodat ie op 4200MHz komt. Als de huidige settings stabiel zijn kan ik toch gewoon de CPU op 4200MHz gooien en kijken welke vcore ik daar voor nodig heb ?

Heeft het verder nog nut om een lager qpi/vtt voltage te proberen ?

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 31-12-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

SB defeats the purpose of overclocking imo...
Echt overklokken gebeurt door tweaken e.d. in plaats van een simpel multipliertje.
Ik blijf nog wel even bij 1366.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
PilatuS schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:43:
Zojuist heb ik 20 runs met linX uitgevoerd op 200 baseclock met de volgende settings.

uncore=16x (3200MHz)
mem=8x (1600MHz)

qpi/vtt=1.3V
Vcore=1.3V
Vmem 1.51V @ 1600-7-8-8-24

cpu multi op 18, dus cpu op 3600MHz.

Hoeveel runs moet ik draaien om te weten dat dit stabiel is ? Mijn doel is de CPU op 21 multi te laten draaien zodat ie op 4200MHz komt. Als de huidige settings stabiel zijn kan ik toch gewoon de CPU op 4200MHz gooien en kijken welke vcore ik daar voor nodig heb ?

Heeft het verder nog nut om een lager qpi/vtt voltage te proberen ?
Niet helemaal.

Begin bij 160x21 of zo en ga in stapjes van 5 of 10 bclk naar 200.
Na elke stap ff LinX runnen 3x en dan weer blck verhogen, bij onstabiliteit ,V-core 1of 2 stapjes omhoog gooien.

Succes.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
jbkappirossi schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:28:
ik begin nu te twijfelen want, ik hoef mn mobo alleen nog maar te verkopen.
Cpu ben ik al kwijt. En ik krijg nieuw geheugen van Kingston, was toch niet goed dat ze niet volgens spec konden draaien.

SB draait ook gewoon op ddr3, maar de enigste die een beetje wil clocken zijn de ''k'' (unlockt) modellen.
De Base is gelockt op 100mhz omdat nu alles gelinkt is naar 1 base clock. Dus moet je met de multi overclocken die max tot 57x kan. Meest benieuwd ben ik naar de prijs.
2500K is een instapmodel :D Ik schat verkrijgbaar voor 225~250,- Voor een air/water systeem is SB zeer snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Dijkertje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:11:
SB defeats the purpose of overclocking imo...
Echt overklokken gebeurt door tweaken e.d. in plaats van een simpel multipliertje.
Ik blijf nog wel even bij 1366.
ja maar voor het zelfde geld onder de 16sec in superPI is toch heel wat.
gok dat een 9xx op 4ghz daar zon 26sec over doet. maar ik weet ook nog niet of ik dit moet geloven.
Want ik weet niet waar dat enorme snelheids verschil vandaan komt.
Viss schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:56:
[...]

2500K is een instapmodel :D Ik schat verkrijgbaar voor 225~250,- Voor een air/water systeem is SB zeer snel...
nice is dus de moeite waard om even te wachten. maar ik ben ook wel weer aan mijn x58 ud7 plankje gehecht, aangezien de p67h de opvolger is van p55 chipset heeft het wel minder bandbreedte in lanes.

EDIT

dat viel dus even tegen, zat net te kijken naar de P67 UD7die heeft, 2x x16 of 4x x8 damn!
net zoveel als me huidige UD7, maar met als voordeel ook nog eens 1000MB/s bidirectioneel extra aan snelheid per lane. maar hoe het zit met de geheugen bandbreedte ben ik nog niet achter als het nu meer of minder is dan van een x58 tripple channel

[ Voor 44% gewijzigd door jbkappirossi op 31-12-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
4GHz draai hier nu stabiel op 20x200 met 1.32 vcore. Ik wordt alleen niet echt blij van de temps.

core 0 - hoogste waarde - 70
core 1 - hoogste waarde - 67
core 2 - hoogste waarde - 68
core 3 - hoogste waarde - 63

Dit zijn de hoogst gemeten temps na 20 min linX. Nou vind ik vooral core 0 toch wel erg hoog voor mijn koeling. Helemaal omdat de GPU op 37 graden zit, wat wel aangeeft dat het water niet heet is. Ook is het verschil tussen core 0 en 3 behoorlijk hoog. Ik heb het CPU blok behoorlijk strak op de CPU zitten en met de koelpasta zit het ook wel goed.

Misschien zit het CPU blok er iets scheef op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Temps zijn ok, tijdens gamen of normaal gebruik pc ,worden ze niet zo warm als bij LinX.

Temp verschillen hoef je niet zo druk om te maken, dat verschil heb ik ook.
Met even multi is ie niet zo stabiel als met oneven multi. Dus beter met multi 21 testen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bullus op 31-12-2010 22:24 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ben nu 4.2GHz aan het testen op 21x200. Zit al aan de 1.39 vcore om het meer dan 3 minuten stabiel te laten draaien. Alles onder de 1.39 geeft binnen een paar minuten een BSOD. Op 1.39 is het nu 15 minuten stabiel.

Temps beginnen nu ook wel erg hoog te worden. De hoogste waarde is nu alweer 78 graden. Ik weet niet of ik hier 24/7 mee wil blijven draaien. Het lijkt er ook wel erg op dat ik geen geweldige CPU heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
hee jonges wat zou hier van waar zijn ?

http://www.cpubenchmark.n...Core+i7-2600K+%40+3.40GHz

en chek die prijzen. http://en.expreview.com/2...ssor-confirmed/12357.html

ps ;het begint hier al aardig te rommelen in de lucht. :D

of deze super pi 7.55 :o :o :o Damn!!!
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=473838

[ Voor 23% gewijzigd door jbkappirossi op 31-12-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
he bulles bedankt! maar wat voor soort bestand is dat ? ik krijg hem niet open.
ik heb nog wat problemen met me net geinstalleerde laptop.

Aha! hij doet het. valt op zich wel mee ja alleen nog weinig temps gezien.
maar het lijkt veel belovent een quadcore op lucht die bijna net zo snel is als gulftown.

beste wensen allemaal

[ Voor 33% gewijzigd door jbkappirossi op 01-01-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beste wensen..

Die resultaten van SB zijn idd aardig, alleen mis ik overal info over cooling/ temps.. Op suicide kom ik ook met 1,5V richting de 5,3 GHz met mijn 980x...

Als ze nu eens vertellen wat voor max oc stabiel is met een goede luchtkoeler..

Mijn main rig blijft in ieder geval nog tijdje op S1366, SB setje om te spelen zit er wel in natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k wacht even de ln2 resultaten af ..Misschien als 2e OC set er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Dit is allemaal air/water. De ideale temp voor SB lijkt rond de +10~20 graden C te liggen. Kouder maakt het vooralsnog niet beter, integendeel. Om te benchen zal Gulftown voorlopig dus het snelste blijven maar voor een 24/7 setup wordt SB super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

air niet echt mijn ding ..maar misschien een leuke game setup SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast is voor multi core geschreven software nog steeds het snelst op een quadcore/hexacore met HT.

Dus wat diezel zegt, setje ernaast om te benchen zal wel komen, maar voor het echte werk blijft gulftown de koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
i7 2600 = quad + HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Afbeeldingslocatie: http://tbreak.com/tech/files/sandybridge_price.png

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ viss

ja weet ik, maar je had het eerst over een 2500K.....

En voor dat geld bied voor mijn doeleinden een 950 meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nu hopen dat er niet te veel invoerrechten overheen komen.

maar 300dollar zal hier wel weer 300euro xijn uiteindelijk.

maar ik begin nu wel te twijfelen omdat SB op lucht harder gaat dan 9xx op WC.

edit,

dit zou dus ook betekenen dat je met een goedkoop bordje 5ghz moet kunnen halen.
omdat het moederbordt minder prioriteit heeft met overclocken van SB vanwege de lockt base.

[ Voor 31% gewijzigd door jbkappirossi op 01-01-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er circuleren alleen wel verschillende berichten over de max multi van de cpu/mobo combinatie, praktijk zal moeten uitwijzen of de multi's een beperking gaan opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ja, ik wacht ook wel even totdat er proof is .

je kunt wel zien dat asus en gb nu meer aan het kloten zijn met speciale functies voor de VRM's.
misschien dat dat nog veel uitmaakt voor de max overclock frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ja had ik ook gelezen, dat de max. 50 multi was...en alles daarboven werkte niet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die linkte Viss ook al, maar info is erg summier, temps?, stabiel of suicide? Ik vind het erg nietszeggend zulke berichten, laat eerst maar een linx/prime screenshot zien op die snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die 4.2GHz gaat het niet worden. Zelfs 1.39 volt blijkt niet volledig stabiel te zijn en de temps gaat richting de 80 graden na een half uur stressen.

Ik moet het helaas maar bij 4GHz laten. Dat scheelt ook een flink stuk in de temps waardoor ik kan gaan gamen met de fans op 7 volt ipv 12. Wel balen dat ik zo'n slechte CPU gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
nedernakker schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:32:
Ja, die linkte Viss ook al, maar info is erg summier, temps?, stabiel of suicide? Ik vind het erg nietszeggend zulke berichten, laat eerst maar een linx/prime screenshot zien op die snelheid...
32M is wat anders dan suïcide en tests zijn gedraaid op air. Meer voorbeelden inclusief andere tests:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=264312

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=263576

Ze zijn snel :)

[ Voor 40% gewijzigd door Viss op 01-01-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb liever een SB met 5GHz op lucht/water dan een i7 950 waarbij je een min. een Cascade/SS nodig hebt voor die speeds.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ja en te bedenken dat super pi single threaded is. ben ik ook wel benieuwd naar een stresje met alle 8 threads maar die ben ik nog niet tegen gekomen van SB, iemand wel?

VIS je had het antwoord op mijn vraag sneller dan ik kon typen :P

[ Voor 19% gewijzigd door jbkappirossi op 01-01-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit nu op nieuwjaarsborrel via tel, volg die links later wel.

Ik wil het eerst zelf in de praktijk testen, maar ga mijn gulftown er echt de deur niet voor uit doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nedernakker schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:53:
Zit nu op nieuwjaarsborrel via tel, volg die links later wel.

Ik wil het eerst zelf in de praktijk testen, maar ga mijn gulftown er echt de deur niet voor uit doen...
Moet je zeker ook niet doen

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nou voor zover wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat de 25/2600k gemiddelt 4800mhz@1.35 24/7 linX stabiel 70C doet .

En daarbij krijgen we ook nieuwe low voltage ram @1.35 :o
http://www.newegg.com/Pro...TabStoreType=&srchInDesc=

[ Voor 57% gewijzigd door jbkappirossi op 01-01-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Mensen, ook hier een highend nieuwjaar gewenst, en aan de SB berichten te lezen zal dat wel goed komen dit jaar... Man, ik ben net blij om mn superpi weer eens aan te scherpen naar 8.810 sec, en dan lees je dat weer, 5,4Ghz en dan een 6.8sec...ouch.

Dan toch nog een leuk screenshotje, waar ik zelf dan weer blij mee ben... tenslotte is het nogsteeds een 1366 topic :P T is niet stabiel op deze snelheden (dus dit zegt nog geen reet), maar ben nog maar net met deze proc begonnen onder een simpel loopje... snel komen er meer resultaten..

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/92652f74c7203ca85a3e8f702a4a2577.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Volgende resultaten graag met 2cores, HT uit,Uncore flink hoger en je timings strakker en 1T. :) voor een snellere tijd

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 02-01-2011 10:29 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met bullus ^^

wel aardig voltage om het mee te doen..

ik was zelf 2 dagen terug ook even vluchtig bezig met mijn 980X op lucht voor een run 3dmark 11.
4,7 GHz 3d stabiel wil hij op 1,45V al doen, max temps tijdens de bench onder mijn TRUE waren 71 graden.. heb hem al op 5 GHz onder de SS gehad met 1,5V en 4,5 Ghz is met 1,4V prime95 stabiel.

ik zie een aardige lineaire stijging met deze cpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik zie hier verschillende Coretemps screens met ene Tj max van 100gr, hoewel mijn i7 920 D0 als Tj max 95gr aangeeft, ook na updaten van coretemp 99.7 naar 99.8.

Zag dit al eerder met 930 i7 cpu's, maar nu hierboven ook al met een 920 i7, snel even binnen de settings kijken laat het mij zelf niet aanpassen, hoe zit dat?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is wel vreemd.. aangezien 100 graden de juiste waarde is...
ik gebruik altijd realtemp voor het uitlezen van mijn temps, in de settings kun je ook een offset op de TJmax instellen.

nadeel voor jou is nu dus dat alle max temps die je al die tijd hebt aangehouden dus 5 garden hoger zijn in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx voor je uitleg, en zat ik me hier wat te verheugen dat ik nog wat verder OCen kon, maar ik zal al 5gr te laag ;w :F

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ben sinds vannacht bezig 4,4 prime stabiel te krijgen, maar helaas is ie er na 5 1/2 uur uit geklapt... balen..
Ik loop toch tegen wat vreemde dingetjes aan, waarvan ik hoop dat iemand even mee wil kijken..
Allereerst,de 920 is op 1,31v primestabiel op 4,2Ghz, niet wereld schokkend, maar zeker niet onaardig dacht ik zo..Voor nu 4,4ghz ben ik inmiddels aanbeland op 1,42v! en heb ik dus een freeze na 5u en 22min. Met mijn loopje (dualbay res/750l pomp en 240 rad) zit ik qua voltage wel aan de max, zo'n 84c voor de warmste core en dan moet LINX nog..Maar mij lijkt dat ik met wat kleine tweaks dit toch wel stabiel zou moeten krijgen?

Dan nog een vreemd probleem dat ik heb met mijn nieuwe setje Kingston geheugen (H20 2000mhz@1680mhz). Sinds die er in zitten lezen een aantal voltages zich automatisch hoger uit: CPU vtt staat ingesteld op 1,35, maar word uitgelezen op 1,42v en het voltage van de ram staat ingesteld op 1,64v, maar leest uit op 1,69v? Wat ik van de reviews heb gelezen zou dit alleen mogen gebeuren bij het selecteren van een XMP, maar dat heb ik niet gebruikt in dit geval. gewoon de multi op 8x210 (1680Mhz) en de timings maar even gelaten op de timings die hij nodig heeft voor 2000Mhz: 9-10-9-27.

En dan het laatste vreemde probleem, eens in de zoveel tijd start mijn windows op en dan is ie de grafische adapter kwijt, alsof mijn 2 gtx470 verdwenen zijn. Na een restart word ie wel goed in geladen, maar soms moet ik een "laatst bekende configuratie" herstel uitvoeren om de kaarten weer gezien te krijgen. In E-leet zie ik dat de pci-e frequentie op 99,2Mhz draait, en hoewel de slider wel kan verschuiven, wil E-Leet geen wijziging doorvoeren. Ik gebruik de 260.99 drivers, het laatste bios voor de classified en Afterburner 2.0.0.

Even een screenshot om e.e.a. te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/7819fdc67498141a225dccde77e79639.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Hey,

Ben nu even aan het beginnen met overclocken heb me systeem paar daagjes binnen, maar nog niet echt tijd gehad met overclocken! Probeer nu eerst rustig op stock voltage te overclocken, wil maar naar de 4,0 Ghz.

Maar er vallen mij al een aantal dingen op:
Ik zie dat me voltage omlaag wordt gezet door de overclock ?! Of komt dit doordat ik speedstep uit heb gezet? Had Eist al uitgezet. Verder vind ik de 100% load temparaturen na 20 minuten best hoog 71C vooral omdat het voltage omlaag is gegaan, al lijken ze hier op te blijven hangen (heb al eerder zonder overclock gerund daar kwamen ze ook op 71C)

Geheugen heb ik nu op 1500 mhz omdat ik anders moest overclocken van geheugen (heb 1600mhz geheugen)

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/8169/overclock1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Nog opmerkingen? Mischien wat fout door die temps of is het wel normaal met dit systeem?
Plaatje laat gewoon CPU-Z prime en realtemp zien :) (weet niet hoe ik het plaatje direct in me post gooi vertel dat ook maar even ;) )

#ProductPrijsSubtotaal
1M-Audio Fast Track Pro€ 117,98€ 117,98
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 49,-€ 98,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 216,-€ 216,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 14,99€ 14,99
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 78,03€ 78,03
3Nexus Fan Filter 120 mm€ 2,28€ 6,84
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
3Cooler Master Silent Fan 120 SI1 , 120mm€ 3,92€ 11,76
1Zboard Merc gaming keyboard€ 53,95€ 53,95
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 26,30€ 26,30
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Intel Core i7 930 Boxed€ 232,89€ 232,89
1XFX PRO750W€ 86,-€ 86,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 104,35€ 104,35
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 71,99€ 71,99
1Asus Sabertooth X58€ 171,90€ 171,90
2EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked 1GB GDDR5 PCI-E€ 179,10€ 358,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.707,13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ millman

het niet inladen van je drivers kan betekenen dat het boelyje fout gaat omdat hij instabiel is.. als alles hardwarematig goed staat ingesteld, kan het alleen maar door de software komen, heb je er op je lagere stabiele settings ook last van?

finetunen op een EVGA kan ik je verder niets over zeggen, heb geen ervaring met die borden.
het verhogen van je VTT heeft geen zin gehad?

@ jasper 99

zet je plaatje tussen [img][/img] tags.. dan komt hij in het bericht als afbeelding, let wel op de maximale toegestane grootte, even thumbnailen dus.

over je temps is niet echt veel te zeggen zonder te weten wat je maximaal uit die vcore kan halen. vermoedelijk kun je met dat voltage nog wel naar 3,6 GHz en zullen de temps nagenoeg gelijk blijven, of je moet de minimale vcore vinden voor 3,2 GHz, dan is de er meer over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Net de processor op stock voltage gezet 1.248V en overclocked naar 3,4 (minimaal nog) Maar de temps beginnen nu toch echt hoog te worden, 82 C voor core 0 etc, cpu rond 73. Vind dit toch wel hoog.
Wat is de max nou die hij mag worden? Real temp zegt 100C maar klopt dat? Verder denk ik dat het mischien komt omdat ik een outtake fan naast me push cpu cooler heb, mischien zuigt hij de lucht stiekem weg :P ! Maar boven me geheugen vond ik het niet echt mooi zitten al ga ik dat toch doen dan maar om te testen.

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/4986/overclock2.jpg
Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Zit je cooler wel goed..(c.q. niet te veel koelpasta e.d.)? Ik weet niet hoe erg veel de Mugen verschilt van een NH-D14, maar die 82C haalde ik pas op 4,3Ghz met HT aan en bijbehorend voltage van 1,4V dacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Dijkertje op 03-01-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
jasper luister eens naar NN' kijk eerst een hoe hoog je met dat voltage komt , want het kan wel wezen dat je met 1,246 al wel 4ghz kunt halen. omdat elke cpu anders schaalt!

en met 3 van die 1200 rpm fans kom je ook niet echt ver

[ Voor 14% gewijzigd door jbkappirossi op 03-01-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dijkertje schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:44:
Zit je cooler wel goed..(c.q. niet te veel koelpasta e.d.)? Ik weet niet hoe erg veel de Mugen verschilt van een NH-D14, maar die 82C haalde ik pas op 4,3Ghz met HT aan en bijbehorend voltage van 1,4V dacht ik.
Ha ik heb die fan even omgekeerd (niet meer naast me outtake fan) en in een keer 10C kouder :D!
Moet zeggen dat dat toch weer een positieve meevaller is en eigenlijk ook wel meer dan redelijk dat hij bij deze clock niet 82 C zou zijn! Ga nu weer verder met overclocken, wil hem graag tot 4,0 Ghz brengen, ik ga even kijken ofdat het lukt met dit voltage!
jbkappirossi schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:55:
jasper luister eens naar NN' kijk eerst een hoe hoog je met dat voltage komt , want het kan wel wezen dat je met 1,246 al wel 4ghz kunt halen. omdat elke cpu anders schaalt!

en met 3 van die 1200 rpm fans kom je ook niet echt ver
Had je reactie nog niet gelezen, maar ja ik ga proberen op dit voltage naar de 4,0 te gaan, hoop dat dat lukt. Hoe me fan er nu opzit scheelt dat 10-12C zit nu rond 70C op 100% load. Maar die 3 case fans is dat niet echt genoeg? heb er in totaal 6 trouwens, 3 intake 2 outtake (1 naast HDD's), 1 van die outtakes is 140mm (standaard bij de CM II advanced.) Zou toch zeggen dat dit voor een redelijke airflow mag zorgen ? Speedfan zegt dat system rond 39C zit (is best hoog volgens mij). Speedfan zegt trouwens dat me cpu op 56C zit hoe werkt dit precies als bijna alle cores op 70c tot 67c zitten? Moet ik op de Core temps letten of gewoon op de Cpu temp ?

[ Voor 42% gewijzigd door Jasper 99 op 03-01-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
alleen de core temps moet je het meest druk om maken.
Maak anders even een paar foto's van je case hoe en welke kant de fans op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

i7 920 d0 op 4,3Ghz HT uit op 1,376V
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4790878/220/4790878.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Nice :9 Ik zit op 4,52ghz met HT uit op 1,45vcore. Ben nogsteeds bezig om het voltage te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
jbkappirossi schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:13:
alleen de core temps moet je het meest druk om maken.
Maak anders even een paar foto's van je case hoe en welke kant de fans op draaien.
Ah ok goed om te weten, core temps zaten na 2 uur op 70c tot 65c. Heb even foto gemaakt van de case met gele pijlen getekent hoe de airflow loopt, alleen bij me hdd is mischien een beetje random :P Maar ik weet niet zeker of ik hem nou goed of verkeerd had, mischien dat hij omgedraaid hoort dat zou wel logischer zijn.
Verder heb ik dus ook nog een case panel fan die naar binnen blaast.

Ben nu bezig met een 3.7 Ghz clock op 1.248v draait hij nu op tot nu toe stabiel maar moet hem een tijdje laten draaien. Wat mij trouwens opvalt is dat van de 3.15 naar 3.4 clock mijn videokaarten in 3dmark vantage met 1000 punten toenemen (best veel ben ik wel blij mee blijkbaar is 3.15 nog steeds een beetje bottleneck?) maar mijn cpu score iets omlaag ging van 49600 naar 49000.

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/3079/pcairflow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Jasper 99 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:09:
[...]

Ah ok goed om te weten, core temps zaten na 2 uur op 70c tot 65c. Heb even foto gemaakt van de case met gele pijlen getekent hoe de airflow loopt, alleen bij me hdd is mischien een beetje random :P Maar ik weet niet zeker of ik hem nou goed of verkeerd had, mischien dat hij omgedraaid hoort dat zou wel logischer zijn.
Verder heb ik dus ook nog een case panel fan die naar binnen blaast.

Ben nu bezig met een 3.7 Ghz clock op 1.248v draait hij nu op tot nu toe stabiel maar moet hem een tijdje laten draaien. Wat mij trouwens opvalt is dat van de 3.15 naar 3.4 clock mijn videokaarten in 3dmark vantage met 1000 punten toenemen (best veel ben ik wel blij mee blijkbaar is 3.15 nog steeds een beetje bottleneck?) maar mijn cpu score iets omlaag ging van 49600 naar 49000.

[afbeelding]
Alle fans aan de bovenkant ook allemaal naar de bovenkant laten wijzen. Warme lucht stijgt op en nu ben je het met één fan aan het tegenwerken. Fan aan de achterkant is goed, en hetzelfde geld bij de harde schijven, laat die twee fans daarzo allebei aanzuigen, dus alletwee naar links toe. De rechter is nu de luchtstroom van de linker flink aan het tegenwerken om koude lucht in je kast te krijgen.

Resultaat i7 920 d0 4,4Ghz HT uit:
Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/4791374/220/4791374.png

Voltage zou nog een tikje omlaag kunnen (heel misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goed bezig sokkiejjj, die 4,3 is exact hetzelfde als mijn oude D0 920, toen zat ik met die 1,376V Vcore wel aan het maximale wat mijn TRUE kon koelen in push pull met 2 s-flex fans...

@ jasper,

pas idd je airflow maar aan zoals sokkiejjj zegt, je werkt het nu een beetje tegen.

en als je vantage benched moet je in het nvidia control panel je physX instellen op je cpu, nu draait die op je gpu's en dat wil je niet als je vantage draait..

Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste