• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik zat ook met mijn budget....anders had ik wel een ud7 of classiefied gehaald. Hopelijk krijg ik hem morgen binnen :D

|2600k|Asus 290|

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Bullus schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:53:
Ik zat ook met mijn budget....anders had ik wel een ud7 of classiefied gehaald. Hopelijk krijg ik hem morgen binnen :D
Geen REX3 Bullus? Of ben je gewoon een Ramp... zat? :+

Asus WS Pro :9 Lekker stabiel, ben zelf niet boven de 202 MHz Baseclock gegaan ivm warmte, ben ook geen DieHard-OCer. Leuke 33-40% OC is voldoende met 6x2GB.
Voor je budget een leuk bordje waar je zeker wel plezier van zal hebben, als ik het budget had dan was ik voor een REX3 of WS Revo (pcb 2.0) gegaan. Helaas voldoet de WS Pro natuurlijk prima. :(

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Afbeeldingslocatie: http://www.crash3d.com/OC4HBLCKk.jpg

Overklok met een stuk hogere baseclock, heb het idee dat mijn systeem nu wel een stuk beter presteert dan op de zelfde snelheid met een lagere baseclock.
Temperaturen moeten nog wel iets omlaag, maar het core voltage kan ik waarschijnlijk ook nog wel wat naar beneden krijgen dus zal wel goedkomen :)

Mijn RAM snelheid is nu wel iets lager als de specificaties 1270 in plaats van 1333 Mhz.
En richting de 1600 Mhz trekken mijn 6 2 GB reepjes het helaas niet meer.

[ Voor 35% gewijzigd door drijfhout op 10-09-2010 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Deze voltages van ''auto afhalen en op de helft van je Vram zetten.
Bijvoorbeeld 1.65 dram voltage. Betekent dat alle voltages voor de onderste instellingen zo dicht mogelijk bij de 0.825volt moeten staan.

DRAM Termination
Ch-A Data VRef.
Ch-B Data VRef.
Ch-C Data VRef.
Ch-A Address VRef.
Ch-B Address VRef.
Ch-C Address VRef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een i7 950. Mijn doel is om deze op 4.0 te laten draaien. Ik ben hier nog niet mee aan de slag gegaan aangezien ik nog twee case fans mis (beide waren DOA). Ik heb wel alvast wat Prime95 gedraaid om te kijken hoe mijn temperaturen zijn met stock settings. Ik heb het gevoel dat het niet helemaal klopt. Hieronder eerst mijn specs.

Intel Core i7 950 ( Scythe Mugen RevB )
Asus P6X58D-E
Corsair XMS DDR3-1600Mhz 3x2GB
Intel X25-M 80GB
Samsung F3 1TB in RAID 0
Gigabyte GeForce GTX480
Corsair HX1000W

IDLE temperaturen
CPU temp: 30C
CPU Core #1: 42C
CPU Core #2: 39C
CPU Core #3: 42C
CPU Core #4: 39C
Motherboard: 35C

De idle temperaturen lijken me aardig, toch?

STRESSED temperaturen, 15 minuten Prime95 small FFT
CPU temp: 60C
CPU Core #1: 76C
CPU Core #2: 74C
CPU Core #3: 72C
CPU Core #4: 70C

Hier schrik ik dan toch wel van. Had meer stressed temperaturen van rond de 62-63 verwacht met stock settings. De temperaturen die ik nu krijg met stressed CPU vind ik al aan het randje van mijn grens zitten als ik het zou overclocken. Klopt het dat er idle 12C kan zitten tussen CPU en de cores, bij stressed is dit zelfs 16C? Ik dacht dat dit altijd rond de 5-6C was? Ik kan even niet meer vinden waar ik dat gelezen had, dus vraag het hier nog maar eens na.

Ik heb de laatste BIOS erop zitten en de temperaturen gemeten met Everest en RealTemp. Beide geven de zelfde resultaten. Alles staat verder op AUTO in de BIOS en heb behalve de memory timings niks aangepast. Deze werden op verkeerde timings en snelheid gezet door BIOS. Nu staan ze weer goed.

Misschien dat met de twee extra case fans de temperaturen iets gaan dalen, maar dat zal ook maar een paar graden zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
bitshape schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:28:
[...]

Geen REX3 Bullus? Of ben je gewoon een Ramp... zat? :+

Asus WS Pro :9 Lekker stabiel, ben zelf niet boven de 202 MHz Baseclock gegaan ivm warmte, ben ook geen DieHard-OCer. Leuke 33-40% OC is voldoende met 6x2GB.
Voor je budget een leuk bordje waar je zeker wel plezier van zal hebben, als ik het budget had dan was ik voor een REX3 of WS Revo (pcb 2.0) gegaan. Helaas voldoet de WS Pro natuurlijk prima. :(
REX3 is idem dito met een FSB-wall, wat ik zo gehoord heb dus.....leuk als je een unlocked cpu hebt anders niet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:49:
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een i7 950. Mijn doel is om deze op 4.0 te laten draaien. Ik ben hier nog niet mee aan de slag gegaan aangezien ik nog twee case fans mis (beide waren DOA). Ik heb wel alvast wat Prime95 gedraaid om te kijken hoe mijn temperaturen zijn met stock settings. Ik heb het gevoel dat het niet helemaal klopt. Hieronder eerst mijn specs.

Intel Core i7 950 ( Scythe Mugen RevB )
Asus P6X58D-E
Corsair XMS DDR3-1600Mhz 3x2GB
Intel X25-M 80GB
Samsung F3 1TB in RAID 0
Gigabyte GeForce GTX480
Corsair HX1000W

IDLE temperaturen
CPU temp: 30C
CPU Core #1: 42C
CPU Core #2: 39C
CPU Core #3: 42C
CPU Core #4: 39C

De idle temperaturen lijken me aardig, toch?

STRESSED temperaturen, 15 minuten Prime95 small FFT
CPU temp: 60C
CPU Core #1: 76C
CPU Core #2: 74C
CPU Core #3: 72C
CPU Core #4: 70C

Hier schrik ik dan toch wel van. Had meer stressed temperaturen van rond de 62-63 verwacht met stock settings. De temperaturen die ik nu krijg met stressed CPU vind ik al aan het randje van mijn grens zitten als ik het zou overclocken. Klopt het dat er idle 12C kan zitten tussen CPU en de cores, bij stressed is dit zelfs 16C? Ik dacht dat dit altijd rond de 5-6C was? Ik kan even niet meer vinden waar ik dat gelezen had, dus vraag het hier nog maar eens na.

Ik heb de laatste BIOS erop zitten en de temperaturen gemeten met Everest en RealTemp. Beide geven de zelfde resultaten. Alles staat verder op AUTO in de BIOS en heb behalve de memory timings niks aangepast. Deze werden op verkeerde timings en snelheid gezet door BIOS. Nu staan ze weer goed.

Misschien dat met de twee extra case fans de temperaturen iets gaan dalen, maar dat zal ook maar een paar graden zijn neem ik aan.
CPU temp is een diode op het moederbordt
Core 1,2,3 en 4 zijn tempratuur diodes in de CPU dus die zitten direct op de cpu, deze temps zijn het belangrijkste om aan te houden tot max 80C linpack.

Die 5/6 graden zal het verschil tussen de cores afzonderlijk zijn, als dit meer is kan je koeler niet goed zitten.
niet genoeg koelpasta, fan speed, koeler is niet strak genoeg aan gedraait. Maar ook de airflow in de kast zelf kan dit mede veroorzaken.

Je temps zijn wel wat hoog maar nog niet schadelijk voor je CPU.
Bullus schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:17:
[...]REX3 is idem dito met een FSB-wall, wat ik zo gehoord heb dus.....leuk als je een unlocked cpu hebt anders niet.
Yup, REXIII is ook maar een 8 fase vrm design, er zitten er dan wel 16 op, maar per reboot schakelt hij van de ene 8 naar de andere 8 om zo de levens duur te sparen. ik heb zon idee dat het om de features gaat bij de REXIII.

[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 10-09-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Laatst online: 31-05 03:25
jbkappirossi schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:44:
Deze voltages van ''auto afhalen en op de helft van je Vram zetten.
Bijvoorbeeld 1.65 dram voltage. Betekent dat alle voltages voor de onderste instellingen zo dicht mogelijk bij de 0.825volt moeten staan.

DRAM Termination
Ch-A Data VRef.
Ch-B Data VRef.
Ch-C Data VRef.
Ch-A Address VRef.
Ch-B Address VRef.
Ch-C Address VRef.
Bedankt, ik zal het eens proberen is wel een poging waard.
Wie weet trekt ie het dan net wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:07:
[...]

CPU temp is een diode op het moederbordt
Core 1,2,3 en 4 zijn tempratuur diodes in de CPU dus die zitten direct op de cpu, deze temps zijn het belangrijkste om aan te houden tot max 80C linpack.

Die 5/6 graden zal het verschil tussen de cores afzonderlijk zijn, als dit meer is kan je koeler niet goed zitten.
niet genoeg koelpasta, fan speed, koeler is niet strak genoeg aan gedraait. Maar ook de airflow in de kast zelf kan dit mede veroorzaken.

Je temps zijn wel wat hoog maar nog niet schadelijk voor je CPU.
Ik hou dus door de hoge temperaturen weinig ruimte over om te overclocken. Ik wacht nog even op de 2 case fans en als dat niet helpt ga ik even Arctic Silver halen en de heatsink er opnieuw opzetten.

Ik vind 75C stressed met een Mugen toch wel aan de hoge kant. Ook de idle temperaturen moeten toch wel hoog in de 30 kunnen gaan zitten ipv laag 40? Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van de i7 950? Ze zijn wel wat heter dan de kleinere broertjes heb ik me laten vertellen, maar dit blijf ik toch raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Laatst online: 16-04 20:06
ligt het aan mij of die de mugen helemaal niet z'n goede koeler? hoor veel mensen er problemen mee hebben, of is dit allemaal gewoon slechte mountingen? want als ik het vergelijk met mijn megahalems op vaak hogere kloks met meer voltage zijn mijn temps na stressen toch flink lager altijd.

of is die vergelijking die ik maak hier gewon krom? omdat de megahalems gewoon of veel beter is? of dat die mensen iets fout doen met het mounten?

want zo haal ik op 4.2 GHz nog niet eens de 70C stressed met prime.. waar evenstar dit al doet met zijn mugen op stock speed..

dit vraag ik mij nu al een tijdje af, vooral omdat een vriend een mugen wilde kopen...

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Harm30 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:43:
ligt het aan mij of die de mugen helemaal niet z'n goede koeler? hoor veel mensen er problemen mee hebben, of is dit allemaal gewoon slechte mountingen? want als ik het vergelijk met mijn megahalems op vaak hogere kloks met meer voltage zijn mijn temps na stressen toch flink lager altijd.

of is die vergelijking die ik maak hier gewon krom? omdat de megahalems gewoon of veel beter is? of dat die mensen iets fout doen met het mounten?
Temperatuur ligt aan meerdere factoren, airflow van je kast, gebruikte koelpasta, hoe je die koelpasta erop doet, welke fan je gebruikt, welke cpu je hebt denk aan vid etc dus het is niet echt te zeggen waar het precies aan ligt. De megahalem is een stuk duurder en is een van de beste luchtkoelers. De Mugen 2 is niet gemaakt om de beste te zijn, maar om een goede prestatie/prijs verhouding neer te zetten.

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:54:
[...]

Ik hou dus door de hoge temperaturen weinig ruimte over om te overclocken. Ik wacht nog even op de 2 case fans en als dat niet helpt ga ik even Arctic Silver halen en de heatsink er opnieuw opzetten.

Ik vind 75C stressed met een Mugen toch wel aan de hoge kant. Ook de idle temperaturen moeten toch wel hoog in de 30 kunnen gaan zitten ipv laag 40? Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van de i7 950? Ze zijn wel wat heter dan de kleinere broertjes heb ik me laten vertellen, maar dit blijf ik toch raar vinden.
Juist, plaats eerst die fans maar eens, en kijk dan eens verder push en pull wil ook nog wel eens een paar graden verschillen dan met alleen push. Ik ben van mening dat tussen de Pasta die je bij de mugen 2 (als je een mugen 2 hebt, omdat je 2x alleen het woord mugen noemt) krijgt net zo goed is als AS5.

Zo gauw als je dat allemaal goed hebt kun je beginnen met overclocken, want er zijn nog aardig veel instellingen die van toepassing zijn als het om warmte gaat. De mijne is idle met 1.29 ook rond de 40C.
Maar het kan natuurlijk ook de hoeveelheid pasta of dat de mugen2 niet strak genoeg is aangedraait.
Harm30 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:43:

want zo haal ik op 4.2 GHz nog niet eens de 70C stressed met prime.. waar evenstar dit al doet met zijn mugen op stock speed..

dit vraag ik mij nu al een tijdje af, vooral omdat een vriend een mugen wilde kopen...
Ik denk dat jij je daar nog lelijk vergist, ik heb namelijk vorige week ook een Megahalems gekocht.
Wat mij dus opviel is dat de mugen2 een mirror finish heeft en de megahalems een cnc gefreesde basis.
Toen ik mijn Mugen2 omgewisseld had met de Megahalems kwam de mugen2 tot mijn verbazing zelf beter uit de test.

Mugen2 1500rpm push 1500rpm pull 81C 79C 80C 76C
Megahalems 1500rpm push 1500rpm pull 82C 75C 82C 74C

Zoals je zie volgens mijn ervaring heeft de mugen2 een lagere max temp.
Maar omdat de Megahelems grotere temp verschil had tussen de cores, heb ik een gekeken naar de basis van de heatsink en daardoor zag ik dat de megahalems niet 100% vlak was. dus die ben ik nu aan het lappen. Misschien dat dat nog een graad of wat opleverd maar dan nog zal het elkaar weing maken.
Dus op dit moment is de mugen2 dus beter. en de kamertemp was bij beiden hetzelfde met een mobiele climate controller heb ik de tempratuur geregeld. En met beiden meerdere remounts gedaan met AS5.

En jij strest met prime, ''hoe heb je die ingesteld'', want met intelburn en linX op 8 threads kan hij dan nog wel 10C warmer worden.

[ Voor 42% gewijzigd door jbkappirossi op 11-09-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:44:
[...]

Juist, plaats eerst die fans maar eens, en kijk dan eens verder push en pull wil ook nog wel eens een paar graden verschillen dan met alleen push. Ik ben van mening dat tussen de Pasta die je bij de mugen 2 (als je een mugen 2 hebt, omdat je 2x alleen het woord mugen noemt) krijgt net zo goed is als AS5.

Zo gauw als je dat allemaal goed hebt kun je beginnen met overclocken, want er zijn nog aardig veel instellingen die van toepassing zijn als het om warmte gaat. De mijne is idle met 1.29 ook rond de 40C.
Maar het kan natuurlijk ook de hoeveelheid pasta of dat de mugen2 niet strak genoeg is aangedraait.
Heb vandaag even een bestelling geplaats voor nog een fan voor de Mugen 2 (ik heb Mugen 2, ik was niet duidelijk, mijn fout). Die kan ik dan in een push/pull zetten. Ook meteen even Artic MX-2 koelpaste erbij gedaan. Ik denk dat het vooral is dat de heatsink er gewoon niet lekker op zit. Eerste keer dat ik een CPU cooler heb met een backplate, dus misschien dat daar iets verkeerd is gegaan. Koelpasta heb ik netjes volgens de voorschriften gedaan.

Ik zal het van de week is proberen aan te passen en de resulaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:44:
[...]

Koelpasta heb ik netjes volgens de voorschriften gedaan.
maar wat zijn nu eigenlijk de voorschriften voor koel pasta xD

ik zelf doe altijd een beetje in het midden op de CPU ter grote van een ert. en druk daarna de heatsink er op die het dan verspreid zodat er geen lucht onder kan komen.. maar of dit de beste manier is.. wie zal het zeggen.. :?

de BCLK wall op mijn REXII is helaas 200... alhoewel ik wel 210 met een multiplier van 19 kan draaien met mijn i7 920.. krijg ik die niet op 20/21 stabiel.. dus dan moet ik het maar met 200 X 21 doen lijkt mij... want natuurlijk een niet verkeerde 4.2 GHz oplevert.. maar het is wel spijtig, want er zit meer in dit CPU'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
[...]

Heb vandaag even een bestelling geplaats voor nog een fan voor de Mugen 2 (ik heb Mugen 2, ik was niet duidelijk, mijn fout). Die kan ik dan in een push/pull zetten. Ook meteen even Artic MX-2 koelpaste erbij gedaan. Ik denk dat het vooral is dat de heatsink er gewoon niet lekker op zit. Eerste keer dat ik een CPU cooler heb met een backplate, dus misschien dat daar iets verkeerd is gegaan. Koelpasta heb ik netjes volgens de voorschriften gedaan.

Prima joh! ik vind twee lijntjes het fijnste, maar je kunt ook gewoon een dot in het midden doen. Het verdeelt vanzelf als je hem aandraait. Maar daar zit hem het vaak in als je hem niet strak genoeg aandraait verdeelt de pasta ook niet goed eveneens als je allen 4 schroeven die de mugen2 op zijn plek houden niet even vast draait. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
[...]

ik heb ook een extra fan gekocht voor mijn mugen 2 maar nu zoek ik nog 2 van die stangetje waarmee je hem vast kan zetten aan de heatsink. Enig idee waar je die kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
neem aan dat je deze bedoelt: http://azerty.nl/8-1094-2...ech-fan-clips-12025-.html
die kan je denk bij de lokale computer boer wel vinden. of eventjes bestelen bij de site waar jij je fan hebt gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
topper!

bedankt man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn i7 950 binnen gekregen en krijg hem tot een OC van 4,2 GHZ stabiel verder gaat niet op mijn P6T mobo.

Wss FSB wall :(.

Is het nu slimmer als ik nog hoger wil clocken om voor een pricewatch: Gigabyte GA-X58A-UD7 of pricewatch: Gigabyte GA-X58A-UD5 of pricewatch: EVGA X58 Classified te gaan.

Overige spec's

3x 2GB DDR3 1333mhz, koeler WC systeem met een gtx 480 in de loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Beter is je instellingen te posten, zeer kleine kans dat je tegen de max bclk (i7 heeft geen FSB) aan zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:53:
Gisteren mijn i7 950 binnen gekregen en krijg hem tot een OC van 4,2 GHZ stabiel verder gaat niet op mijn P6T mobo.

Wss FSB wall :(.

Is het nu slimmer als ik nog hoger wil clocken om voor een pricewatch: Gigabyte GA-X58A-UD7 of pricewatch: Gigabyte GA-X58A-UD5 of pricewatch: EVGA X58 Classified te gaan.

Overige spec's

3x 2GB DDR3 1333mhz, koeler WC systeem met een gtx 480 in de loop.
Nee dit ligt meer aan je chip, maar ik vind 4200 al redelijk hoog. En wat is volgens jou de baseclock wall???
Die begint pas tegen de 230 hoor!
Post eens wat screenshots van je overclock en stresstests dan kunnen we mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik heb een i7 920 (C0) @ 3,5 GHz die 49 graden stressed wordt (stock Vcore) met een EK-Supreme en 240mm rad. Nu vroeg ik me af of jullie ook echt 4 GHz (want daarvoor gaat iedereen met een 920 heb ik het idee hehe) 24/7 draaien/voor normaal gebruik? Want ik denk dat hij ongeveer 70 graden stressed dan wordt? Dat zit onder het maximum volgens de TS alleen lijkt mij 70 graden gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
Maks schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:42:
Ik heb een i7 920 (C0) @ 3,5 GHz die 49 graden stressed wordt (stock Vcore) met een EK-Supreme en 240mm rad. Nu vroeg ik me af of jullie ook echt 4 GHz (want daarvoor gaat iedereen met een 920 heb ik het idee hehe) 24/7 draaien/voor normaal gebruik? Want ik denk dat hij ongeveer 70 graden stressed dan wordt? Dat zit onder het maximum volgens de TS alleen lijkt mij 70 graden gewoon niet goed.
dat is dan alleen onder abnormale load he.. dus als je prime/ of intelburn test gebruikt oid. onder normaal gebruik gebeurd dat niet. en word ie veel minder warm. een een CPU kan makkelijk 70 graden aan.. zou niet weten waarom dat effect zou moeten hebben op de 'levensverwachting' van je CPU.

maar je zegt dat je een C0 hebt, dan heb je al veel geluk met je stock Vcore(van 1.25 neem ik aan) dat je daarmee 3.5 GHz mee kan halen. want een C0 stepping is toch niet de beste die je kunt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ bullus:

is je WS al binnen? je resultaten met die chiller zijn wel verbluffend... dat ding neemt echt een hoop warmte weg, geniaal....

ik ga van de week eens flink aan de gang, want ik wil jouw superpi tijd wel even kraken :P

gaan we dus even regelen :P hahaha to be continued

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Harm30 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:56:
[...]

dat is dan alleen onder abnormale load he.. dus als je prime/ of intelburn test gebruikt oid. onder normaal gebruik gebeurd dat niet. en word ie veel minder warm. een een CPU kan makkelijk 70 graden aan.. zou niet weten waarom dat effect zou moeten hebben op de 'levensverwachting' van je CPU.

maar je zegt dat je een C0 hebt, dan heb je al veel geluk met je stock Vcore(van 1.25 neem ik aan) dat je daarmee 3.5 GHz mee kan halen. want een C0 stepping is toch niet de beste die je kunt hebben ;)
Daarom vind ik het ook jammer Dat load line niet samen werkt met EIST.
Als je hem dus handmatig overclockt na 4ghz dat hij dan in idle terug clockt om stroom je besparen.

Naja ik denk dat ik de 3.7/3.8ghz misschien kan halen met VID aan.
Want onder load gaat hij bij mij op 1.216vcore in cpu-z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbkappirossi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:29:
[...]

Daarom vind ik het ook jammer Dat load line niet samen werkt met EIST.
Als je hem dus handmatig overclockt na 4ghz dat hij dan in idle terug clockt om stroom je besparen.

Naja ik denk dat ik de 3.7/3.8ghz misschien kan halen met VID aan.
Want onder load gaat hij bij mij op 1.216vcore in cpu-z .
Eist verlaagt alleen je multiplier, C1E zorgt er voor dat je votage wordt aangepast bij minder load, dit heeft niets te maken met LLC maar met het feit dat je je cpu voltage van auto af haalt.

enkele uitzonderingen zijn dat je volgens mij bij Gigabyte borden wel kunt instellen welke voltages onder load en welke bij idle moeten worden aangehouden. ik heb hier alleen geen praktijkervaring mee, puur wat over gelezen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:40:
[...]

Eist verlaagt alleen je multiplier, C1E zorgt er voor dat je votage wordt aangepast bij minder load, dit heeft niets te maken met LLC maar met het feit dat je je cpu voltage van auto af haalt.

enkele uitzonderingen zijn dat je volgens mij bij Gigabyte borden wel kunt instellen welke voltages onder load en welke bij idle moeten worden aangehouden. ik heb hier alleen geen praktijkervaring mee, puur wat over gelezen
Ja prima EIST C1 je snap wat ik bedoel.
Als je Vid van auto haalt wordt LLC bij mij gelijk ingeschakeld Het is of auto, LLC1 of LLC2.
Dit werkt anders dan bij Asus, want ik weet ook wel wat LLC doet. Op Auto (is standaard een driver in de cpu) die de Vid inschakeld. Dat disable je dus, want je wilt zo weinig mogelijk Vdroop. Door LLC worden spannings pieken en of dalen tegen gegaan (ligt eraan ASUS of GB). LLC zijn fasen op je moederbordt die de vdroop tegen gaat.

De uitzondering wat jij bedoelt is denk ik ''Unlockt Turbo Core'' noem ik het zelf maar. (vanaf 1:30)
YouTube: Intel Core i5-655K & Core i7-875K Overclocking Guide (NCIX Tech Tips #70)

Ja klopt, weet ik ook niet helemaal zeker want bij de laatste bios F7 kon ik de Vid bijstellen volgensmij alleen naar beneden.

Maar ik gebruik nog F6 bios dus weet ik niet helemaal zeker, want de laatste bios wou mij vorige 24/7 overclock niet stabiel draaien alleen als ik de BCLK verlaagde.

fijne vakantie gehad trouwens? want het was hier al een beetje rustige toen je ging.

[ Voor 20% gewijzigd door jbkappirossi op 14-09-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakz schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:21:
[...]

ik heb ook een extra fan gekocht voor mijn mugen 2 maar nu zoek ik nog 2 van die stangetje waarmee je hem vast kan zetten aan de heatsink. Enig idee waar je die kan kopen?
Ik heb ze gekocht bij Highflow. Kan linkje zo even niet vinden, maar ze staan wel ergens. Ook van Scythe.

• Bullus
nedernakker schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:03:
@ bullus:

is je WS al binnen? je resultaten met die chiller zijn wel verbluffend... dat ding neemt echt een hoop warmte weg, geniaal....

ik ga van de week eens flink aan de gang, want ik wil jouw superpi tijd wel even kraken :P

gaan we dus even regelen :P hahaha to be continued
Hey getrouwde man :) Goede vakantie gehad?

Ws is binnen ,maar hij gaat terug voor rma. Nu een ud7 besteld ,alleen is ie niet op voorraad :( Dus ik zit ong. 2-3 weken zonder mobo :'( kan ik evt niet gelijk je score kraken :P

|2600k|Asus 290|

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bullus schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:02:
[...]

Ws is binnen ,maar hij gaat terug voor rma. Nu een ud7 besteld ,alleen is ie niet op voorraad :( Dus ik zit ong. 2-3 weken zonder mobo :'( kan ik evt niet gelijk je score kraken :P
http://www.cdromland.nl/p...igabyte_GA-X58A-UD7_S1366

http://www.4launch.nl/sho...-sata2-raid--8ch/tweakers

http://www.digitique.nl/nl/product/10061

Solly :P ?

• Bullus
...bij de webshop waar ik de ws pro heb gehaald ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 15-09-2010 01:57 ]

|2600k|Asus 290|

• peakaboo
  • Niet online
Ik ga binnenkort met een 950 aan de slag op een gene III, gekoeld door een H70 :>

[ Voor 53% gewijzigd door peakaboo op 15-09-2010 12:02 ]

@ bullus

vakantie was prachtig, heerlijk geweest.

was het bord DOA? of heb je er toch maar voor gekozen de UD-7 te nemen?
balen dat je nu moet wachten...

@peakaboo

ik zag je setje al op V&A staan,
toch maar weer terug naar m-ATX?
waarom wil je de 950? zal je op lucht niet veel extra brengen...

• peakaboo
  • Niet online
Ja vond m-atx best fijn en zo'n kleiner kastje, dus wellicht ook weer andere case binnenkort. Maar komt zo verdomt weinig van uit laatste tijd :( Nee misschien niet maar misschien ook wel, leuke van het uitproberen.

[ Voor 50% gewijzigd door peakaboo op 15-09-2010 11:57 ]

• jbkappirossi
Bullus schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:02:
[...]

Welkom to the club :) .

Welke revisie heb je trouwens want er schijnen nog wat problemen te zijn met de 2e revisie,
Die een te grote Vdroop hebben vergeleken met normaal.
peakaboo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:04:
[...]

Ja vond m-atx best fijn en zo'n kleiner kastje, dus wellicht ook weer andere case binnenkort. Maar komt zo verdomt weinig van uit laatste tijd :( Nee misschien niet maar misschien ook wel, leuke van het uitproberen.
idd wel zonde dat je je Rogue hebt weggedaan, dit is toch m.i. de veste m-ATX kast ooit gemaakt.

ben benieuwd hoe ver je komt met die combi, welk ram ga je er voor gebruiken?

• peakaboo
  • Niet online
Mja soms denk ik idd van had ik dat wel moeten doen, maarja ach je wilt op een gegeven moment toch weer wat anders proberen. Maar ik heb nog de foto's op m'n tweakersfotoalbum _O- Er komt btw Corsair Dominator GT 3x2GB 2000mhz 8-9-8-24 in >:)

[ Voor 43% gewijzigd door peakaboo op 15-09-2010 11:57 ]

• Bullus
jbkappirossi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:16:
[...]

Welkom to the club :) .

Welke revisie heb je trouwens want er schijnen nog wat problemen te zijn met de 2e revisie,
Die een te grote Vdroop hebben vergeleken met normaal.
2revisies? Wat is eigenlijk het verschil tussen beide revisies? Ik zie op Giga-site dat v2 geen wc-blokje meer heeft en een ander bios.
Dan hoop ik dat ik de v1 krijg.
nedernakker schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:16:
@ bullus

vakantie was prachtig, heerlijk geweest.

was het bord DOA? of heb je er toch maar voor gekozen de UD-7 te nemen?
balen dat je nu moet wachten...
DOA en ook maar gekozen voor UD7, heb er nog meegespeeld en mis toch de extra oc-functies en de aan - en uitknop van mobo is onhandig gemaakt.
is wel een ander bord, maar principe is hetzelfde
Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/motherboards/asus_p5e64ws_pro/asus_p5e64ws-pro_gp2.jpg

|2600k|Asus 290|

dat zit inderdaad niet echt top nee...

maareeuh DOA en wel even mee gespeeld? je hebt wel wat kunnen testen? max Bclk bijv..

ben benieuwd wat je gaat doen.

zojuist een set domiator GT's 2000 8-8-8-24 op de kop getikt, wel 4 GB voor mijn 1156 set, kijken wat de extra bandbreedte brengt op mijn 980X.. heb zo'n gevoel dat je getalletje er aan gaat Bullus ;)

• peakaboo
  • Niet online
Heb je ook zo'n fan erbij? Wat is jullie ervaring ermee, voegt het wat toe of is het overbodig? Bijv. luidruchtige fan.

[ Voor 67% gewijzigd door peakaboo op 15-09-2010 11:57 ]

Verwijderd

peakaboo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:32:
[...]

Heb je ook zo'n fan erbij? Wat is jullie ervaring ermee, voegt het wat toe of is het overbodig? Bijv. luidruchtige fan.
Het is een leuke gadget maar niet meer als dat. De fan is bij mij aardig stil, het zal vast wel wat toevoegen, echter kan ik ook prima zonder draaien.

• Viss
Bovenliggend bericht quoten maakt het topic er niet overzichtelijker op...

• Bullus
nedernakker schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:25:
dat zit inderdaad niet echt top nee...

maareeuh DOA en wel even mee gespeeld? je hebt wel wat kunnen testen? max Bclk bijv..

ben benieuwd wat je gaat doen.

zojuist een set domiator GT's 2000 8-8-8-24 op de kop getikt, wel 4 GB voor mijn 1156 set, kijken wat de extra bandbreedte brengt op mijn 980X.. heb zo'n gevoel dat je getalletje er aan gaat Bullus ;)
Ik kon er wel mee werken alleen bij elke aanpassing in bios (voltage 1 stapje hoger/lager zetten of zo) ,saven en restarten , gaat de mobo altijd zijn eigen uitschakelen voordat ie weer reboot.Ook ff in windows restarten ,mobo helemaal uit en weer pas aan. Ook blijf ie vaak hangen...zwaar irritant

Verder eigenlijk weinig getest.... :|

980X vs W3540, qua prijs 2x zo duur ,dus je tijd moet ook wel 2x zo snel zijn :P :+

|2600k|Asus 290|

• jbkappirossi
Bullus schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:09:
[...]2revisies? Wat is eigenlijk het verschil tussen beide revisies? Ik zie op Giga-site dat v2 geen wc-blokje meer heeft en een ander bios.
Dan hoop ik dat ik de v1 krijg.
Dit staat op de GB site bij de REV.2.0

Dual Power Switching
The industry's first Dual Power Switching design for delivering better durability and longer component lifespan. When Dual Power Switching is activated, 2 sets of 8 power phases operate in tandem, automatically turning on one set of 8 phases and powering down the other 8, allowing the non active set to rest. Dual Power Switching ensures that each set of phases share the power workload, effectively doubling the lifespan of the phases.

Ze zijn dus weer naar 8+8 16 fases gegaan. Om kosten (goedkoper bordt te kunnen produceren) en energie te besparen. Dat bla bla wat er allemaal bij staat geloof ik niet. Maar het zijn wel grotere fases dan bij Rev 1.0. Maar geen 24 fases die constant alle 24 aan staan dus en wat ik gelezen heb is dat de meesten de 1e revisie verkiezen boven de 2e. Omdat de tweede revisies vaak goedkoper geproduceerd worden, Zelfde geval als bij mijn twin frozr.

Dusja ik weet niet of je er nog wat aan kunt veranderen maar dan wou ik toch Rev 1.0 hebben als ik jou was.
Spit dit forum maars wat door dan vind je nog wel wat over.

Blz. 79 post van Kristoferr

http://www.xtremesystems....read.php?t=240276&page=77
Ik heb dit dus vaker gelezen maar kan zo gauw even niet meer vinden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door jbkappirossi op 15-09-2010 13:18 ]

• peakaboo
  • Niet online
Zie net dat het 2000mhz geheugen niet ondersteund wordt door het moederbord, althans hij staat niet op de QVL list. :X. Naja het zal wel gewoon werken opzich lijkt me.
Bullus schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:54:
[...]

Ik kon er wel mee werken alleen bij elke aanpassing in bios (voltage 1 stapje hoger/lager zetten of zo) ,saven en restarten , gaat de mobo altijd zijn eigen uitschakelen voordat ie weer reboot.Ook ff in windows restarten ,mobo helemaal uit en weer pas aan. Ook blijf ie vaak hangen...zwaar irritant

Verder eigenlijk weinig getest.... :|

980X vs W3540, qua prijs 2x zo duur ,dus je tijd moet ook wel 2x zo snel zijn :P :+
dat is idd irritant, was het niet op te lossen dmv een andere bios?

ja leuk dat je het zo stelt, dus een 920 mag er dan 2x zo lang over doen als jouw 3540 ;)
nog niet eens verloren en nu al een slechte verliezer :P :P

morgen ga ik eens aan de gang om wat neer te zetten, ben nu niet thuis maar mijn setup staat nu thuis te linxen om 4,4 HT stabiel te krijgen.

Daarna ga ik eens kijken, want ik denk dat ik hem best 5 GHz bench stabiel kan krijgen, moet alleen nog even rommelen met settings van het moederbord.

Verwijderd

Alles behalve mijn side panel met fan is binnen.

Vandaag meteen even aan het knutselen geslagen.

Heb nu 2x 120mm fans van 1900RPM op de Mugen 2 zitten (push/pull). 2x 120mm intake front (1320RPM), 2x 120mm outtake top (1080RPM), 1x 80mm outtake back (1320rpm).

Stock settings idle temperature gemeten met real temp: 39 36 39 34
Stock settings load temperature gemeten met real temp: 66 64 64 60 (15m Prime 95 small FTT)

Nog steeds lijken mij de load temperaturen aan de hoge kant, maar stukken beter dan wat ik eerst had. De idle temperaturen zijn wel veel meer wat ze horen te zijn. Met de side panel fan die nog gaat komen denk ik dat het misschien weer 2-3C kan gaan schelen en dan is dat wat mij betreft prima.

Ik ga zo eens kijken wat de temperaturen doen als ik het OC naar 4.0 of 4.2. Wordt vervolgd :)
blazen je fans van je cpu horizontaal of verticaal door de koeler?

want als ze horizontaal blazen komt het vermoedelijk door de 80 mm fan, deze kan niet afvoeren aan de achterzijde wat de 120 mm fans door de koeler pompen....

Verwijderd

Viss schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:53:
Bovenliggend bericht quoten maakt het topic er niet overzichtelijker op...
Dat vindt jij ;)
Op deze manier zie je in één opslag op wie ik reageer, daar er meerdere discussies parallel lopen.

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:05:
Alles behalve mijn side panel met fan is binnen.

Vandaag meteen even aan het knutselen geslagen.

Heb nu 2x 120mm fans van 1900RPM op de Mugen 2 zitten (push/pull). 2x 120mm intake front (1320RPM), 2x 120mm outtake top (1080RPM), 1x 80mm outtake back (1320rpm).

Stock settings idle temperature gemeten met real temp: 39 36 39 34
Stock settings load temperature gemeten met real temp: 66 64 64 60 (15m Prime 95 small FTT)

Nog steeds lijken mij de load temperaturen aan de hoge kant, maar stukken beter dan wat ik eerst had. De idle temperaturen zijn wel veel meer wat ze horen te zijn. Met de side panel fan die nog gaat komen denk ik dat het misschien weer 2-3C kan gaan schelen en dan is dat wat mij betreft prima.

Ik ga zo eens kijken wat de temperaturen doen als ik het OC naar 4.0 of 4.2. Wordt vervolgd :)
Hier Alsjeblieft,
heb je wat om te vergelijken. Dit had ik in eerste instandtie opgeschreven om later met de megahalems te vergelijken, maar die ben ik nu aan het lappen.

Maar het zal wel een kabaal zijn op 1900rpm . Misschien een fancontroller?

Dit is met een fan op de mugen2 push! en een achterin/outtake met een fan controller aan gestuurt.
De fan die bij mij op de mugen2 zit is waarschijnlijk dezelfde als die van jou 110cfm 1900rpm slipstream :) .
Maar die geeft volgens mijn fancontroller max 1740rpm.

De verschillende tempraturen die je ziet bij elke test zijn, begin van de 15runs en het einde van de 15runs weer opgeschreven. En tussen elke test door heb ik met mn climat controller de kamer temp weer zo dicht mogelijk naar de 22 proberen te brengen. kamertemp gemeten met 3 verschillende meet instrumenten en daar het gemiddelde van genomen. Jaja ik ben hardstikke gek 8)7 maar het scheeld nog wat als de kamertemp niet hetzelfde is.

stock speed;

outtake___mugen2__kamertemp_15runs/max temps
900rpm___900rpm___21.9/22.0__64C 61C 64C 61C
1300rpm__1300rpm__22.0/22.0__61C 58C 62C 57C
1500rpm__1500rpm__21.7/21.8__62C 57C 61C 58C
1740rpm__1740rpm__22.0/22.0__60C 57C 60C 56C

200x20=4000@1.29375

outtake___mugen2__kamertemp_15runs/max temps
900rpm___900rpm___21.0/21.2__86C 84C 85C 80C
1300rpm__1300rpm__21.4/21.4__82C 80C 81C 77C
1500rpm__1500rpm__21.5/21.5__81C 79C 80C 76C
1740rpm__1740rpm__21.5/21.7__81C 78C 79C 75C

zoals je kan zien werkt een mugen2 bijna net zo goed op 1500 als volgas, wat toch een hoop lawaai scheeld.

[ Voor 22% gewijzigd door jbkappirossi op 15-09-2010 18:29 ]

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

peakaboo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:58:
Ik ga binnenkort met een 950 aan de slag op een gene III, gekoeld door een H70 :>
Nice! Doet me denken aan mijn eigen build. Draait inmiddels al een jaartje prima! Wel is onlangs het mobo overleden (had a langer problemen als ik terug denk). Deze is vervangen voor een III gene. De foto's zijn nog van het oude mobo!

http://picasaweb.google.com/quindor/QuinGameV1#

Prutteld tegenwoordig 24Hr op 4.0Ghz (doet ook 4.2 zonder problemen, maar echt nergens voor nodig), 6GB triple channel (1600Mhz 7-7-7-20) geheugen. 1x Vertex 120GB, 1x1.5TB Samsung Eco, 2xGTX460 1GB SLI.

Al met al, een gruwelijk snel systeem. Aardig stil door moederbord geregelde fans (noctua voor case, corsair voor H50). Heerlijk klein en licht!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verdoorie!!! eerst 150runs stabiel, nu na de 6e run bongggg!!!
Weet iemand toevallig of intelburstest ook wel eens een fout kan maken.
Wat vinden jullie trouwens van me lap kunsten :P

Voor
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/8646/s0004.jpg
Na
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6215/s0029.jpg
Nog even met de poets machine met commandant cleaner en bling bling, want korrel 2500 gaf me nog niet het gewenste resultaat. :P
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/5125/s0032.jpg

Edit; he Bullus als je toch de rev 2.0 krijg kun je deze special overclock engineers bios download.
Speciaal voor de overclock competitie en superPi gemaakt.

http://hwbot.org/article/...release_with_guide_notes_

[ Voor 82% gewijzigd door jbkappirossi op 17-09-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:10
en nu de temps (A)?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Ik zal nu eerst weer moeten zorgen dat hij stabiel loopt op het zelfde voltage.
Maar van wat ik er tot nu toe weet is dat hij 1 graad koeler is gemiddelt dan de eerder geposte (2 posts terug) temps van de mugen2. maar dat post ik vandaag morgen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
jbkappirossi schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:48:

Edit; he Bullus als je toch de rev 2.0 krijg kun je deze special overclock engineers bios download.
Speciaal voor de overclock competitie en superPi gemaakt.

http://hwbot.org/article/...release_with_guide_notes_
Tnx ;), heb hem alvast gedownload

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Quindor schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:18:
[...]

Nice! Doet me denken aan mijn eigen build. Draait inmiddels al een jaartje prima! Wel is onlangs het mobo overleden (had a langer problemen als ik terug denk). Deze is vervangen voor een III gene. De foto's zijn nog van het oude mobo!

http://picasaweb.google.com/quindor/QuinGameV1#

Prutteld tegenwoordig 24Hr op 4.0Ghz (doet ook 4.2 zonder problemen, maar echt nergens voor nodig), 6GB triple channel (1600Mhz 7-7-7-20) geheugen. 1x Vertex 120GB, 1x1.5TB Samsung Eco, 2xGTX460 1GB SLI.

Al met al, een gruwelijk snel systeem. Aardig stil door moederbord geregelde fans (noctua voor case, corsair voor H50). Heerlijk klein en licht!
Mijn build zit net in elkaar en draaid. Begin morgen met OCen :)

Mooi systeempje, heb ook een Gene II gehad :*) Past allemaal net he :+
Add another one to the list!

mijn 980X is dood......

gisteren mijn 1600 c7 mem uitgewisseld voor 2000 c8, 200 x 20 met mem op 1000 c8
vcore 1,3, qpi 1,275 en nooit meer opgestart...

net bij mycom 960 erin om te testen, hoppa booten, 980x er weer in beeld zwart...

zodoende dus mijn eerste overleden cpu..

• Bullus
Das balen man! Had je de 960 getest in combo met de 2000 c8?

RIP i7 980X ;w

|2600k|Asus 290|

hij bootte ook niet met de 1600 c7. denk dat de memcontroller verrot is.

echt bizar... vaag dat hij zo kapot gaat. om dat nu mishandelen te noemen?

kan die mooi RMA..

Verwijderd

Hoe kan die 980 nou overlijden met zulke relatief lage voltages en overklok?
Je zou toch zeggen dat ie daar tegen zou moeten kunnen.
het lag ook niet eens aan de overklok... het is gekomen door het verhogen van de memclock van 1600 naar 2000...

save and exit, poef zwart.. met die 960 erin bootte hij direct... 980 er weer in.. zwart

[ Voor 6% gewijzigd door nedernakker op 18-09-2010 12:25 ]

Verwijderd

Hmmm, soms is het overklokken gevoeliger dan je denkt dus.
Ik hoorde trouwens dat de 980x wat delicater is dan de bloomfield chips, dit verhaal
onderschrijft dat natuurlijk.

Verwijderd

nedernakker schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:23:
Add another one to the list!

mijn 980X is dood......

gisteren mijn 1600 c7 mem uitgewisseld voor 2000 c8, 200 x 20 met mem op 1000 c8
vcore 1,3, qpi 1,275 en nooit meer opgestart...

net bij mycom 960 erin om te testen, hoppa booten, 980x er weer in beeld zwart...

zodoende dus mijn eerste overleden cpu..
Jeetje das minder :( Is het een 2e hands setje of nieuw? Boot die 960 icm dominator gt's c8?
setje is 2e hands, mankeert ook niets aan, draait prima in 2 andere systemen, gozer in mycom gebruitk hetzelfde geheugen met een 980X

de REX II bootte met de 980 erin helemaal niet meer, ongeacht welk geheugen, voeding, gpu enz...

Verwijderd

nedernakker schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:51:
setje is 2e hands, mankeert ook niets aan, draait prima in 2 andere systemen, gozer in mycom gebruitk hetzelfde geheugen met een 980X

de REX II bootte met de 980 erin helemaal niet meer, ongeacht welk geheugen, voeding, gpu enz...
Heb je toevallig je 980x ook in een ander mobo geprobeerd? Ik heb mijn eigen setje geprobeerd op 2000, krijg dan de melding dat de overklok mislukt is. Ik ga dit nog verder uitproberen. Booten gaat dan nog wel. Vreemd :? Ik wist niet dat zo'n 980x zo gevoelig is dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 16:37 ]

• jbkappirossi
Voor degenen die het wat boeit! hier het verschil tussen de 2 koelers met betrekking op de een paar posts terug waar ik de megahalems gelapt had.

---------------------------outtake------koeler-------kamertemp---15runs/max temps
MUGEN2-------------1500rpm----1500rpm----21.5/21.5------81C 79C 80C 76C
MEGAHALEMS----1500rpm----1500rpm----21.4/21.4------79C 76C 79C 75C

Verwijderd

jbkappirossi schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:45:
Voor degenen die het wat boeit! hier het verschil tussen de 2 koelers met betrekking op de een paar posts terug waar ik de megahalems gelapt had.

---------------------------outtake------koeler-------kamertemp---15runs/max temps
MUGEN2-------------1500rpm----1500rpm----21.5/21.5------81C 79C 80C 76C
MEGAHALEMS----1500rpm----1500rpm----21.4/21.4------79C 76C 79C 75C
Vind je temperaturen van je Megahalem niet meevallen, eerder tegenvallen.
Ik heb zelf ook zo'n ding met dezelfde cpu als jij hebt, maar mijn max temp. op 4.0Ghz
is 72/70/69/69. Kamertemperatuur 23 graden.

• jbkappirossi
kan aan veel dingen liggen he! 1 chip zelf. 2 fan speed. 3.waar heb je meegestrest en met wat voor instellingen. 4 koelpasa. 5 push en pull ja of nee. 6 en niet de minste met wat voor vcore. 7 hoe heb je de kamertemp gemeten of gok je dat.

Ik vind het nog wel meevallen ik wist dat de mega iets beter zou zijn en dat is nu te zien en ik heb verschillende remounts gedaan maar ik ben dr wel achter gekomen dat je hem zo vast mogelijk moei draaien.

Verwijderd

Klopt, niet elke chip, koeler enz is gelijk.

• jbkappirossi
hoe heb jij hem gestrest dan en met wat voor vcore onder load.

ik 15runs ''intelburn'' op 8 threads niet op auto want dan kont bij mij ook niet boven de 70.
maxtemp met realtemp, vcore 1.29375 onder load. HT/aan en met een baseclock van 200.

[ Voor 62% gewijzigd door jbkappirossi op 18-09-2010 20:14 ]

• peakaboo
  • Niet online
He luitjes,

Sinds een klein dagje draait hier mijn nieuwe setupje:

i7 950
rampage III gene
3x2gb corsair dominator GT 2000mhz
corsair H70

Nog niet echt druk geweest met overklokken alleen ff snel een kleine bump, draai nu 3,7ghz met HT aan (22x167) en voltages op auto (mobo regelt het zelf). Bij het geheugen heb ik het wel handmatig ingesteld op 1,65V en vastgepind op 2000mhz 8-9-8-24-1T.

Heb op de H70 nog maar 1 fan zitten (scythe gentle typhoon 1850rpm), wilde eerst kijken hoe dat presteert, heb nog een 2e liggen die ik er later nog op ga zetten. Temps zitten rond de 35 graden idle en 70 load (prime95). CPU-Z geeft aan 1.3 cpu voltage. Heb wel die standaard koelprut van corsair nu eens gebruikt en niet eraf gehaald en eigen MX-3 op gesmeerd, wellicht helpt dat iets maar goed. Speedstep, C1E etc staan uit. Dus schakelt niet terug naar lager voltage/clock speed.

Nu wil ik toch handmatig wat dingen gaan veranderen om er het maximale uit te persen, sowieso wil ik hoger komen dan de 4,1ghz die mijn 920 deed. Hebben jullie tips waar ik het beste eerst mee kan beginnen? Ik zal nog wat BIOS pics dumpen met mijn settings. Overigens mooi bordje die gene 3, erg compleet en uitgebreid.

[ Voor 10% gewijzigd door peakaboo op 18-09-2010 20:45 ]

• jbkappirossi
post een paar fotos van je nieuwe rig zou ik zeggen.

snelste manier is kijken met wat voor vcore je max strestemp 80C is.
Dan met de vcore waarmee je 80C haalt de max Bus clock bepalen. maar met een max multiplier red je het denk makkelijker om 4100 te halen.

• peakaboo
  • Niet online
Hier wat pics van de rig + BIOS. Wat valt jullie op, klopt niet/kan beter/anders?

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-09-18205704.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-09-18205632.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-09-18211120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-09-18211140.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-09-18211153.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-09-18211218.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-09-18211233.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door peakaboo op 18-09-2010 21:21 ]

• Bullus
-oneven multi gebruiken
-extreme oc uitschakelen

dit waren mijn settingen van 23x215 :D mijn voltages niet gebruiken dus....
MB - Asus Rampage 2 Extreme
CPU - W3540
RAM - Corsair 3gb 1866

----------------------------------------------
AI overclock - manual
OC from CPU level up - auto
OC from Memory level up - manual
CPU Ratio setting - 23

CPU configuration
CPU Ratio Setting - 23
C1E Support - disable
Hardware prefetcher - disable
Adjacent Cache line prefetcher - disable
Intel Virtualization tech - enable
CPU TM Function - enable
Execute Disabled bit - disabled
Intel HT Technology - disable
Active Processor Cores - 2
A20M - enable
Intel Speedstep tech - disable
Intel Turbo Mode tech - (Not shown if Speedstep is disabled)
Intel C-STATE tech - disabled

BCLK frequency - 215
PCIE frequency - 111
DRAM frequency - DDR3 1075MHz
UCLK frequency - 4300MHz
QPI frequency - auto

Dram timing control
1st iformation - Insert Timings Here in 9-9-9-24 -1T
2nd information - Insert Timings Here in X-X-X-XX -X-X-Xformat
3rd information - Insert Timings Here in X-X-X-XX-X-X-X format

EPU II phase control - full phase
Load-line calibration - enable
CPU differential amplitude - auto
Extreme OV - enable

Cpu voltage - 1.55v
CPU PLL voltage - 1.9v
QPI-Dram voltage - 1.53v

IOH voltage - 1.45
IOH PCIE voltage - auto
ICH voltage- auto
ICH PCIE voltage - auto

DRAM Bus voltage - 1.67v
DRAM REF voltage - auto

Debug mode - string
Keyboard TeakIt comtrol - disabled

CPU spread spectrum - disabled
PCIE spectrum - auto
CPU clock skew - auto
IOH clock skew - auto

|2600k|Asus 290|

• peakaboo
  • Niet online
- waarom geen oneven multi?
- extreme oc dus niet gebruiken, wat dan wel? kan alleen kiezen uit extreme OC en gaming.

ga je settings eens proberen thnx!

[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 18-09-2010 21:50 ]

• Bullus
-juist wel oneven gebruiken....
-standaard settings van bios/mobo geeft vaak een veel hogere voltage.
Beste is dus zelf instellen. Je kunt wel uitgaan van die settings maar daarna handmatig instellen en evt verlagen.

edit

aantal active cores wel voor jou op all zetten

[ Voor 11% gewijzigd door Bullus op 18-09-2010 21:52 ]

|2600k|Asus 290|

• peakaboo
  • Niet online
ah sorry typo, wat heeft het voor voordeel dan een oneven multi?

ik laat hem op extreme OC staan want anders kan ik niet alle opties in CPU configuration zien en aanpassen

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ peakaboo:
QPI/DRAM Core Voltage 1.521 [1.65000]
Dit is wel erg hoog, je hebt 1,52V op je CPU-Uncore staan. (memorycontroller, L3 cache)
Voor normaal gebruik is de max. zo'n 1,35V, tijdelijk ietsje verhogen bij extreem OCen kan natuurlijk wel.

Bij gebruik van XMP-profiles is deze QPI/DRAM (Uncore) ook standaard 1,35V bij gebruik van geheugen op 1,65V.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• peakaboo
  • Niet online
Thnx voor de tip, dat voltage stond overigens op AUTO. Waartussen zou deze ergens moeten zweven dan, 1,35 - 1,4V ? En hoe zit het met de verhouding tot de CPU voltage, moeten deze ong gelijk zijn, of de een hoger dan de ander?

• Viss
QPI (VTT) is met name afhankelijk van je mem snelheid en (in mindere mate) de bclk. Bloomfield kan best wat hebben, zo lijkt in ieder geval meer dan Gulftown. Voor een memspeed van 2000mhz zal 1.40~1,50 voldoende moeten zijn.

• peakaboo
  • Niet online
Oke, want ik heb vaak dat hij niet wilt booten op het moment dat ik m'n geheugen op 2000mhz wil gebruiken.. zet ik het geheugen op 1600mhz dan boot hij wel direct... ongeacht of ik het voltage op 1.65V zet of auto. Dus dan zou ik het QPI/DRAM voltage ook wat omhoog moeten gooien wil ik het geheugen op 2000mhz gebruiken?

Edit: tevens boot hij met blck 200 minder vaak, dus ik heb hem even wat lager gezet nu 190 om mee te proberen. Momenteel ben ik aan het stressen op 23x190. Temps komen hier niet hoger dan 75 graden.

[ Voor 43% gewijzigd door peakaboo op 18-09-2010 22:51 ]

• Bullus
IOH voltage verhogen voor je nb-frequentie

2000ram=4000nb freq.
1600ram=3200nb freq

[ Voor 34% gewijzigd door Bullus op 18-09-2010 23:05 ]

|2600k|Asus 290|

• Viss
NB freq = uncore = QPI/VTT (IMC gerelateerd). IOH voltages aanpassen is voor 24/7 settings vrijwel niet nodig.

• Bullus
hmm volgens mij kreeg ik hem niet stabiel, totdat ik de IOH voltage ook ging verhogen..
http://s82.photobucket.co...urrent=superpi1m_8391.jpg

wat doet de IOH dan precies?

|2600k|Asus 290|

• Viss
Op die snelheden/settings gaat het meewerken :) Mooie Xeon heb je.

• Bullus
Tnx (Xeon van Roger overgenomen), ik wil de 5Ghz bereiken...rexII zat ik met blclk-wall. Straks met de UD7 hopelijk niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 18-09-2010 23:28 ]

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

jbkappirossi schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:10:
hoe heb jij hem gestrest dan en met wat voor vcore onder load.

ik 15runs ''intelburn'' op 8 threads niet op auto want dan kont bij mij ook niet boven de 70.
maxtemp met realtemp, vcore 1.29375 onder load. HT/aan en met een baseclock van 200.
20 runs linx met 20x200 met ht aan. Cpu 1.325 vcore 1.35. Vrij hoog maar anders is die niet stabiel.
Maximaal kan ik op het moment 4.2 draaien zonder ht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verhaal
netjes gelapped en mooie results welke pasta gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje, MX-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik heb nu ook mx-3 gebruikt, is ie bij jou ook niet wat hard na verloop van gebruik? (korrelig zeg maar)
bij ac5 bleef ie mooi zacht/soepel.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt is net zand of opgedrogde poeder. Maar AS5 heeft een settle time van 300uur en mx3 volgensmij niet.

Ik merk tussen die 2 pasta's weinig verschil. maar schijnt dat mx-3 beter werkt met kleinere hoeveelheid.
Ik wil nog een x liquit ultra proberen dat ik de best voor luchtkoeling. maar bij water is dat nog steeds AS5.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:10
ik heb hier nu een tube coollabratory liquid pro koelpasta, zit er bij een vriend al op en presteerd goed ga is kijken of dat bij mij ook is, is wel een raar soort spul net vloeibaar metaal.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDucky schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:53:
ik heb hier nu een tube coollabratory liquid pro koelpasta, zit er bij een vriend al op en presteerd goed ga is kijken of dat bij mij ook is, is wel een raar soort spul net vloeibaar metaal.
ja dat is de voorganger, nu heb je ultra!
Maar ik zou wel uitkijken met dat spul dat je er niet te veel op doet, want dit geleid stroom wat AS5 en MX-3 niet doen.

hier nog even alle pasta's
http://www.innovationcooling.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
4.2 GHz met htt on op mijn i7 920 kunnen krijgen.. helaas zijn de temps al gauw naar de 90.. dus dat gaat hem niet worden.. op 1.412Vcore.. ga nog proberen hem lager te krijgen zodat ik hem kan stresstesten.. maar denk dat de temps gewoon weg te hoog worden.

vandaag contact gehad met de webshop waar mijn 980X vandaan komt. bij hun doet ie het wonderbaarlijk wel... zul je altijd zien, tenminste ze kregen een bios te zien.. nu wordt het verhaal nog gekker aangezien ik uitvoerig heb getest en duidelijk was dat het hier aan de cpu lag omdat mijn moederbord wel opstartte met een andere cpu... heb ik nu zeker net zo een gevalletje als Legendary1985 die het niet op ieder bord doet... cpu wordt weer doorgestuurd naar intel, om hun hem te laten testen.. zodoende zal ik dus nog wel even zonder zitten..... bummer...

• peakaboo
  • Niet online
Hmm jammer, ff afwachten dan.

Ben nog een klein beetje verder gegaan met de 950, 4,6ghz hoogste haalbaar maar nog niet stabiel. Omdat er werd aangeraden eerst de grens op te zoeken met welk voltage je nog net rond de 80 graden blijft. Dat zit dus op zo'n 1,45V (maar wel zonder HT).

Meningen verschillen nogal over die stress progjes, intelburntest, prime95 etc. Wat gebruiken jullie? Zo las ik bijv. ook dat die intelburntest minder lang hoeft te draaien om te bepalen of je OC stabiel is.

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

peakaboo schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:00:
Hmm jammer, ff afwachten dan.

Ben nog een klein beetje verder gegaan met de 950, 4,6ghz hoogste haalbaar maar nog niet stabiel. Omdat er werd aangeraden eerst de grens op te zoeken met welk voltage je nog net rond de 80 graden blijft. Dat zit dus op zo'n 1,45V (maar wel zonder HT).

Meningen verschillen nogal over die stress progjes, intelburntest, prime95 etc. Wat gebruiken jullie? Zo las ik bijv. ook dat die intelburntest minder lang hoeft te draaien om te bepalen of je OC stabiel is.
het verhaal wordt er idd lastiger op..

nette snelheid man! die vcore zou ik me niet druk over maken, zolang de temps onder de 80 zitten zit je perfect, wat voor fan(s) heb je op die H70? ik sta echt te kijken van de prestaties, (ik vind mijn H50 echt crap)

ik gebruik prime95 en linX.. prime95 laat ik 8 uur draaien, maar eerst regel ik altijd 100 passes linX (afhankelijk van je setup zal dit tussen de 3 en 6 uur duren, mijn 870 met 4GB doet het in 3 uur, de 980X met 6 GB in uur, hogere kloksnelheid maakt het wel sneller) , instabiliteit vind je met linx vrij snel, sneller dan met prime, deze wil er na 4 uur wel eens mee kappen, en linX vindt dat dan vaak in de eerste 10 runs... ik gebruik wel altijd de combi, want 100x linx is niet altijd 8 uur prime stabiel en vice versa, zodoende vind ik beide stabiel pas echt stabiel..

• peakaboo
  • Niet online
Op de H70 zitten 2x scythe gentle typhoon 1850rpm en blazen koude lucht door de rad heen de kast in. In mijn geval maakt dat niet veel uit, omdat er aan de bovenkant van mijn case 2x 140mm scythe slip stream 1700rpm draaien, die zucht die warme lucht dus als het goed is weg. Die kreeg veel positieve reacties vanwege de prestaties op waterkoeling setjes, vandaar mijn keuze. Zit trouwens ook nog die koelprut van corsair op, wellicht als ik dat een keer vervang met MX-3 dat het nog wat beter kan maar ik maak eerst dit op.

Wat wel weer opvalt aan de Gene III, northbridge blokje wordt weer vrij heet. Ben aan het kijken of ik daar nog iets aan kan doen qua koeling zonder dat ik de airflow verstoor. Maar qua voltage durf ik daar niet veel bij te gooien. Heb het iets verhoogd na de tip dat dit wellicht zou helpen als je je mem op 2000mhz wilt gebruiken en het boot nu idd gewoon wel.

Weet nog niet of ik HT wil gaan gebruiken, bij m'n 920 ook nooit gebruikt eigenlijk (anders was de 4,1ghz OC ook niet stabiel sowieso). Dit systeem is primair voor gaming dus 4 cores is eigenlijk zat niet?

Dan nog iets wat me opviel en eigenlijk ook bij mijn vorige mobo's, de gene II en REXII. Ik heb eigenlijk altijd zoveel mogelijk settings op auto (willen) gelaten. Zodra ik daar waardes, voltages, in ging voeren die gelijk waren (of soms zelfs nog iets hoger) aan wat AUTO instelde, kreeg ik het nooit stabiel. Het is natuurlijk makkelijk, maar niet optimaal, zoals jullie ook al zeiden ze geven vaak veel meer voltage dan nodig is. Dus zodra ik van auto afstap gaat het mis.. terug naar auto alles stabiel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erg netjes hoor die temps... had ik niet verwacht.. zit er standaard geen shin-etsu op die Corsair koelers? volgens mij is het hele goede pasta, ik merk bij mijn H50 iig geen verschil tussen AS5 of de shin etsu.

dus jij hebt je IOH voltage omhogg gezet voor je geheuegen? wat voor waardes qua temperatuur geeft hij nu dan? op mijn REX II geeft hij onder zware load ook rond de 55 graden aan, als het echt warm is buiten is 60 niet uitzonderlijk..

het verhaal over de auto voltages heb ik nooi ervaren, ik stel alles handmatig in en dat werkt altijd prima, misschien vergeet je ergens rekening te houden met droop? stel je het handmatig net te laag in..

Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste