Na het opnieuw monteren van mijn H50 met Shin etsu toch weer eens aan de slag gegaan met mijn 920.
Ik draai m nu al een tijdje op 4,2Ghz met HT aan op 1,264v (L) en vond de temperatuur met prime95 redelijk aan de hoge kant met 83c. Ik kwam er achter dat er toch iets teveel pasta op zat, dus vervangen. Ook meteen de rad van de H50 ontstoft en snoepte er meteen 5 graden vanaf met een eind temperatuur van 78c na een uur of 3. Nu heb ik begrepen dat Shin Etsu een inwerktijd heeft van een paar dagen dus ik hoop er nog een graad of zo vanaf te halen, (jaja, elk graadje telt, toch?
Ik kon t niet laten om eens te kijken of ik wat hoger kon komen en zit inmiddels op 4410 met HT @ 1,360v (losse pols). Het is wel duidelijk dat er boven de 4,2Ghz hard gaat met het voltage. Helaas lopen de temperaturen dan ook op tot de 90c. De 10 minuutjes prime kan je natuurlijk niet stabiel noemen, maar dat vind ik t toch iets te warm om verder te testen. Dit vraagt om koelere methoden, wellicht de H70 voor net die graadjes minder (een stuk of 6?).
In ieder geval moet 21x210 haalbaar zijn om stabiel te krijgen, lijkt me toch?. Met eerdere sessies 4,6Ghz bootable gekregen, met SuperPi 1M in 8,880 seconden tot gevolg, maar wel op een akelig hoog voltage van 1,456v. Die instelling heb ik om duidelijke redenen maar niet geprimed.

Toch, een Blck van 219 is niet onaardig voor een gigabyte x58 xtreme en met juiste koeling en geheugen (heb nu corsair dd3-1600 cl9) is er nog hoger mogelijk.
Ik las hier boven dat het QPI voltage nog wat omlaag kon en daar ga ik maar eens mee expirimenteren, die draai ik op het moment 1,375v . Wordt de processor koeler als dat voltage omlaag gaat? Ik ga dat eens testen, kijken of er nog wat winst te behalen valt. word dus nog vervolgt... met officiele screenies natuurlijk
*Aldus een mafketel die in 1 nachtje 2 vierkante oogjes kreeg

TUK TIJD!