Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6600MHZ cpu-z validatie i7 980x 3005F725

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/a5j3ns.png

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1317895

no CB on -175 and CCB on -155

http://hwbot.org/communit...u_z_core_i7_980x_6602_mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
nedernakker schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:12:
[...]

HT werkt niet zo, iedere HT core is in feite een toevoeging aan een fysieke core. Hierdoor kan de fysieke core in afwachting van data een berekening queueën en een volgende berekening waar wel data beschikbaar voor is uitvoeren. Zo krijg je de procentuele winst die je ziet bij applicaties die dit goed ondersteunen. Multi-core systemen gaan steeds meer de boventoon voeren, en hierdoor wordt software steeds beter geimplementeerd hiervoor (zoals je nu al in games ziet als GTA4 en BFBC2) Met de lifespan die een i7 systeem nu nog heeft, zul je dus merken dat door de doorontwikkeling van de software dit steeds efficiënter gaat werken
Zoals het wikipedia stukje dat albatross postte al aangaf, kan HT wel zo werken als ik zei; Het niet goed onderscheid maken tussen fysieke en logical cores wat performancevermindering kan opleveren in games (en ook doet zoals reviews hebben aangetoond). Wat jij uitlegt is hoe hyperthreading werkt zoals het bedoeld is en ik geloof vast dat dit uiteindelijk winst op gaat leveren in games. Helaas heb ik nog geen benchmark gezien die dit aantoont. Zolang laat ik het toch maar uit..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

4Ghz (191 x 21) @ 1.232V (1.2675 in BIOS met LLC op Level 2, CPU-Z Validation link)
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/30dcfia.png
Dit alles op een Gigabyte GA-X58A-UD7 moederbord.

QPI/VTT voltage is veranderd van 1.2V naar 1.3V.
CPU PLL is veranderd van 1.8V naar 1.3V.
En met het oog op 4Ghz heb ik de Vcore hoger gezet dan nodig was denk ik.
De temperatuur is dan 39C op idle en 72C op 100% stressed met Prime95 (Blend).

Op 3,83Ghz had ik *maar* 1.088V (4 uur prime95 stabiel, LLC op Level 2) nodig (1.1125V in BIOS).
De temperaturen op 3,83Ghz met 1.088V waren 36C idle en 65C op 100% stressed met Prime95 (Blend).

Maar aangezien ik morgen op vakantie ga, zie ik over twee weken wel weer verder hoe erg deze 930 verder over kan klokken. Volgens mij heb ik geen verkeerde chip. :)
BTW, dit alles wordt gekoeld door een Noctua NH-D14, erg goed ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Dijkertje op 31-07-2010 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
mijn core tempt en cpu-z geven sinds heden vreemde metingen aan. zo zegt cpu-z dat mijn i7 920 een turbo mode van 20 naar 22 heeft gekregen. en geeft core temp aan dat mijn cpu met halve multipliers werkt, real temp doet het ook. of kan dit komen doordat ze een gemiddelde laten zien?

beide programmas lopen ook niet symmetrie. cpu-z geeft altijd een multiplier van 20,21 of 22 aan. waarmee kan dit te maken hebben? ik denk namelijk gewoon dat beide fout zitten, maar wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Harm30 op 03-08-2010 20:59 ]

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Het is vrij dood hier? Zijn al die 980X bezitters het een-core verhaal aan het bezinken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is te warm om hard te overklokken en te lekker weer om alleen maar achter de pc te zitten...

ben zelf overnieuw begonnen met mijn 980x. mijn 4,4 GHz HT bleek niet meer stabiel te zijn... temps met linx gingen ook over de 80 graden met dit weer, had nog wat profielen voor lagere clocks, maar op een of andere manier wilde die ook niet lekker.

zodoende waar opnieuw gestart en nu stabiel op 4,0 HT 133 x 30 met 1,2875 Vcore en 1,25 V QPI maxtemps waren zo een 65/66 graden na 12 uur linx. als ik tijd heb van de week ga ik nog wel even verder,

maar voor nu ben ik eigenlijk het meest bezig met mijn maximus III gene en i7 870

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Offtopic: Misschien een stomme vraag (kan je gerust zeggen :P), maar waarom zou je een i7 systeem (met een high-end CPU) en het mainstrain segment (i5) bezitten?

Ik zit nu zelf in Luxemburg en het is hier niet echt geweldig weer (ong 20C) en zit nu achter mijn laptop. Nog een weekje vakantie en dan trap ik mijn 930 op zijn staart. Ik zat over een 980X na te denken, maar ik vind het erg duur en ik gebruik luchtkoeling (Noctua NH-D14) en heb absoluut geen verstand van waterkoeling o.i.d. en heb ook gezien dat dat ook erg prijzig kan uitvallen (aangezien ik geen middelen beschik om spullen zelf te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, dat is zeker een stomme vraag :P

dus als ik zeg dat ik ook nog een am3 quad core systeem heb liggen vind je me nog vreemder? ;)
ik ben een tweaker, ik overklok alles wat ik in mijn handen krijg en draai er graag benchmarks mee, eerdaags ga ik naast luchtkoeling ook overstappen op water en subzero om de hardware tot zijn max te drijven.

mijn s1366 systeem is mijn workstation/gamebak, essentieel is voor mij dat deze stabiel draait, in principe rommel ik weinig met dit systeem, moet gewoon werken, alle andere hardware is om mee te 'spelen'

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:47:
ja, dat is zeker een stomme vraag :P

dus als ik zeg dat ik ook nog een am3 quad core systeem heb liggen vind je me nog vreemder? ;)
ik ben een tweaker, ik overklok alles wat ik in mijn handen krijg en draai er graag benchmarks mee, eerdaags ga ik naast luchtkoeling ook overstappen op water en subzero om de hardware tot zijn max te drijven.

mijn s1366 systeem is mijn workstation/gamebak, essentieel is voor mij dat deze stabiel draait, in principe rommel ik weinig met dit systeem, moet gewoon werken, alle andere hardware is om mee te 'spelen'
Tja opzich is het niet vreemd. Het liefst (stiekem) zou ik ook alle drie de platformen willen bezitten, maar zoveel geld verdien ik niet. Ik ben zelf 17, bijna 18 en werk bij de AH, leuk dat het zomer is, dat wel.

Was al met PC's bezig vanaf mijn 6e en die ene 386/486/p2/sempron moest altijd sneller. Zelf geld verdienen zorgde er bij mij voor dat ik over ging tot de eerste Phenom 9950 BE in oktober 2008, de i7 930 is de update van 2010.

In feite heb ik alles vervangen behalve de videokaart (HD4870X2, overkill voor eerste Phenom, voer voor i7, voeding en harde schijven).

Ik was die 31 juli vanaf 8 uur bezig tot een uurtje of half 3~4 om een 4ghz met zo'n min mogelijk voltage stabiel te houden. Vanaf de dag dat i7 uitkwam wilde ik het al graag bemachtigen, maar daar had ik het geld nog niet voor. Overklokken op die 9950 (140W helaas, eigen moederbord -MSI- was ook 140W max) had ik geprobeerd.

Van 2,6Ghz naar 3,1Ghz op stock voltage, en alle voltages hoger dan 1.35V (zelfs 1.7V nog geprobeerd). Op een ander moederbord van een goede vriend (een Asus) flikkerde ik die 9950 naar de 4.2ghz op 1.55V op een Cooler Master Hyper Z600 met 2 (push-pull) Scythe Kaze Maru's van 38mm dik welke beide op 3k RPM konden draaien. Niks hoger gezien dan 65C op die quadcore.

Uiteindelijk toch al die tijd van okt '08 tot juli '10 op mijn eigen mobo MSI stock gedraaid, en sind de 930 uitkwam (en salaris betaling, ook belangrijk :P) toch maar voor het i7 platform gegaan, en moet zeggen dat ik dat met veel plezier geprobeerd heb over te klokken.

Wat betreft koeling wil ik ook wel graag naar waterkoeling, maar ben nog steeds een beetje sceptisch over waterlekkage (nu wetende dat nu het spul wel beter is dan vroeger, een vriend kon ze pc weggooien door een lekkage, dus vandaar ;)). Waterkoeling is volgens mij reteduur al wil je wat fatsoenlijks draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor iemand van jouw leeftijd heb je toch een prima bak? zijn er zat die het niet hebben. ik investeer er nog meer in, maar ik heb een full-time baan, dat maakt het allemaal wat makkelijker.

250 euro is idd niks voor een goede waterkoelingsset, om maar te zwijgen over wat het hele subzero verhaal kost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:08:
voor iemand van jouw leeftijd heb je toch een prima bak? zijn er zat die het niet hebben. ik investeer er nog meer in, maar ik heb een full-time baan, dat maakt het allemaal wat makkelijker.

250 euro is idd niks voor een goede waterkoelingsset, om maar te zwijgen over wat het hele subzero verhaal kost....
Tja, meer dan fatsoenlijk wel eens. :P
Ben er erg tevreden mee en dat het zo snel kan en vooral dat er nog meer potentie inzit dandat ik tot zover getest heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Dijkertje op 09-08-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Weet iemand hier trouwens welk programma de meest juiste CPU temperaturen weergeeft?
Hardwaremonitor geeft een maximale temperatuur van 85 graden aan, maar Speedfan geeft een maximale temperatuur van ongeveer 75 graden aan.

Ik vind het in ieder geval nogal een flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hangt af van tjmax die is ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
nedernakker schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:08:

Qua tubes valt de prijs wel wat mee in vergelijking met een goede waterkoelset
http://your-pc.nl/190-coolings

Zelf doe ik ook alleen aan waterkoeling en binnekort wat extremer met een waterchiller. Benchen en overklokken :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 09-08-2010 19:44 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vergeet niet dat je dewar en LN2 zelf er ook nog bij komt.... daarnaast is die pot nog niet door de douane nadat je hem daar hebt besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
nedernakker schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:29:
hangt af van tjmax die is ingesteld
Noot geweten dat ik verders iets zou moeten instellen voor een 100% correcte meting, maar enig idee hoe ik dat moet doen of waar ik ongeveer op moet googelen daarvoor ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door drijfhout op 10-08-2010 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zou gewoon realtemp gebruiken, deze geeft standaard gewoon 100 graden aan welke de correcte is, mocht het onverhoopt niet goed gaan kun je in de instellingen de TJmax offset aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08 16:28
nu wil ik een venomous x kopen om zo een nog lagere temps te halen. Na aan leiding van deze review
http://vr-zone.com/articl...-of-the-king-/8339-5.html

''maar'' is dit wel waarheid of doe ik zelf iets verkeert. want met een vcore van 1.425 zit de venomous x op maxcore 83graden.

''kom ik aan'' met 88graden maxcore op 1.300 vcore (onder load). Ik gebruik de mugen2 is het veschil dan echt zo groot of klopt er hier iets niet. want het zou toch mooi zijn als ik 1.4 kan halen en onder de 80 kan blijven. http://img186.imageshack.us/img186/7763/dyfffgjncf.png

kamertemp was 24,2 graden

[ Voor 6% gewijzigd door jbkappirossi op 10-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Elke CPU is weer anders maar het is sowieso een feit dat de Core i5/i7 gewoon bloedjeheet worden. Heb je echt geen bijzondere Vcore voor nodig om dat te halen. 88 is wel héél hoog trouwens. Blok voelt aan als, koud/lauw/warm/heet/bloedheet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik kan er net tussen langs met mn vinger op de koperen heatpipe. en die voelt ongeveer net zo warm aan als mn voorhoofd het koelblok zelf voelt eerder koud dan warm aan.

mijn kast (CM haf 922) ziet er als volgt uit http://img341.imageshack.us/img341/3170/naamlooshu.png

[ Voor 23% gewijzigd door jbkappirossi op 10-08-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Zou maar eens naar de dokter gaan, voor het geval dat je voorhoofd 88 graden is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Cayenne schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:51:
Zou maar eens naar de dokter gaan, voor het geval dat je voorhoofd 88 graden is :p
de core is 88 graden. de heatpipe iets boven kamertemp (voorhoofd) http://img34.imageshack.us/img34/6859/scythemugen20041.jpg
maar wel leuk bedoeld ;)

ik ben is even aan de gang gegaan en een paar fans omgewisseld met ULTRA kaze.
Je moet niet bang zijn, want jezus Ch. wat een kabaal. maar dat scheelt wel weer 6C.
Kom nu met de warmste core op 83graden, maar dit is gewoon niet reeel.
2000 rpm 24/7 is nog net te doen ligt er ook aan hoeveel weerstand je heatsink biet.
Dan wordt hij 84 graden op de warmste core.

maar zelfs met twee ultra kaze 3000 kom ik nog niet eens in de buurt van de venomous x in die test.
Laat staan als ik de de vcore op 1.425 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is al eerder gezegd dat niet iedere cpu hetzelfde is, daarnaast vind ik nergens in die test terug of HT aan staat op die cpu.

en een mugen 2 is een stukje minder dan de 3 koelers uit die test, je kan er nog zulke sterke fans aan hangen maar als een koeler niet de capaciteit heeft om het afgegeven vermogen van de cpu snel af te voeren, dan kom je er simpelweg nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nu zat ik ook wel te denken om wc te doen maar ik vind dit erg duur.
maar als ik dan een beetje budget gericht zoek kom ik bij dit setje uit.
Maar hoeveel zou dit uitmaken ten opzichte van een venomousx in push/pull.
want ik ben een noob wat betreft wc en hier zijn ook weinig reviews van.
En ik heb het er ook niet voor over om en een venomousx en een wc set te kopen.
misschien kan iemand voor opheldering zorgen. want hoe goed zal dit hieronder presteren.
http://www.aquatuning.nl/shopping_cart.php/products_id/5825

vanwaar die 200mm rad, dan kan ik hem aan de voorkant in me kast maken voor de intake.
kwa oppervlak zal hij tussen een 240 en 360 zitten.

@nedernakker

ik kan het beter vragen dan een venomousx + koelpasta + twee fans en verzendkosten over de balk te smijten. Als ik dan later toch beter gelijk een Waterkoeling set had kunnen doen.

[ Voor 33% gewijzigd door jbkappirossi op 10-08-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Je zou evt ook op highflow kunnen kijken
http://www.highflow.nl/watercooling-sets/cpu-sets/, zelf goede ervaringen mee met shop en service (zie ook shopreviews) en ook handig is het forum.

Kan trouwens je link niet bekijken bij aquatuning (inloggen)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Bullus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:21:
Je zou evt ook op highflow kunnen kijken
http://www.highflow.nl/watercooling-sets/cpu-sets/, zelf goede ervaringen mee met shop en service (zie ook shopreviews) en ook handig is het forum.

Kan trouwens je link niet bekijken bij aquatuning (inloggen)
kun je deze wel zien, zijn dezelfde producten.
https://highflow.nl/index...ies%5Bcu_id%5D=3990335985

Anders hier een screenshot.
http://img687.imageshack.us/img687/7864/kcvyhb.png

[ Voor 5% gewijzigd door jbkappirossi op 10-08-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
nedernakker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:35:
ik zou gewoon realtemp gebruiken, deze geeft standaard gewoon 100 graden aan welke de correcte is, mocht het onverhoopt niet goed gaan kun je in de instellingen de TJmax offset aanpassen
Bedankt voor de tip, Realtemp is inderdaad een stuk prettiger.
Geeft ongeveer dezelfde maximum temperatuur aan als Coretemp, namelijk 85 graadjes op de warmste core.
Ik ga er maar vanuit dat dit ook de juiste temperatuur is.

Dus ik zal toch eens een keer de airflow in mijn kast eens moeten verbeteren want die is vrij beroerd ;)
Komt veel lucht aan de voorkant binnen maar verders gebeurt er niet veel mee om die weer uit de kast te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
De cpu-block komt niet zo best uit de bus
http://www.skinneelabs.com/ek-supreme-hf.html?page=4

Anders even registreren op forum voor advies

Binnekort weer terug naar i7 platform :D

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 10-08-2010 21:56 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbkappirossi schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:10:

@nedernakker

ik kan het beter vragen dan een venomousx + koelpasta + twee fans en verzendkosten over de balk te smijten. Als ik dan later toch beter gelijk een Waterkoeling set had kunnen doen.
denk dat waar jij naar op zoek bent je beter gewoon een WC set kunt kopen.. anders koop je nu de venomous en wil je over 6 maanden alsnog de WC set... spaar even door en ga voor een ultieme WC set
drijfhout schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:38:
[...]

Bedankt voor de tip, Realtemp is inderdaad een stuk prettiger.
Geeft ongeveer dezelfde maximum temperatuur aan als Coretemp, namelijk 85 graadjes op de warmste core.
Ik ga er maar vanuit dat dit ook de juiste temperatuur is.

Dus ik zal toch eens een keer de airflow in mijn kast eens moeten verbeteren want die is vrij beroerd ;)
Komt veel lucht aan de voorkant binnen maar verders gebeurt er niet veel mee om die weer uit de kast te krijgen.
graag gedaan, in realtemp staat waarschijnlijk de TJmax op 100, dit kun je zien door je coretemp en distance to TJmax op te tellen of door op settings te drukken, maar als je de nieuwste versie hebt zal dit wel goed zijn.

ik zou idd iets aan je flow doen, probeer je max coretemp 10 graden koeler te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Bullus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:46:
[...]

De cpu-block komt niet zo best uit de bus
http://www.skinneelabs.com/ek-supreme-hf.html?page=4

Anders even registreren op forum voor advies

Binnekort weer terug naar i7 platform :D
mmmh ? dat daar nog zoveel verschil in zit. maar wat is nou een goed blokje dan voor de prijs, want nu zie ik het gat niet meer door de bomen, want dacht altijd dat de supreme LT aardig goede prestaties had. :S

aha? ik heb wat gevonden inderdaad net wat je zegt de supreme LT heeft een mindere flow.
Maar als je kijkt naar de warmte afgifte staat hij op de 4e plek. en dat voor een +- 33euro.
http://www.xtremesystems....php?p=3797691&postcount=1
nedernakker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:52:
[...]

denk dat waar jij naar op zoek bent je beter gewoon een WC set kunt kopen.. anders koop je nu de venomous en wil je over 6 maanden alsnog de WC set... spaar even door en ga voor een ultieme WC set
dat bedoel ik ook, maar het moet wel leuk blijven, want simpel gezegt vind ik die paarhonder MHZ.
Dan ook weer geen 500euro waard.

[ Voor 41% gewijzigd door jbkappirossi op 10-08-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
De TJmax staat nu inderdaad op 100 en de afstand tot de TJmax gaf hij al gelijk netjes aan.
Ik zit er dus nu iets van 15 graden onder wat inderdaad net iets teveel is.

Nu zit er alleen 1 120mm fan aan de voorkant om de lucht binnen te zuigen, maar aan de zijkant zit sowieso nog genoeg ruimte voor 4 x 120mm en binnenkort ga ik ook nog iets proberen te verzinnen om wat meer lucht door de achterkant weg te blazen.

Ik wil toch nog wel lang genoeg met mijn pc doen totdat ik het geld heb voor een nieuwe ;)

Btw processor loopt op 4 ghz met een Vcore van 1.32 met HT aan, dus ik kan ook nog proberen de Vcore iets lager te krijgen hoewel het dan lastig wordt om hem 100% stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer de airflow in je kast te verbeteren, ik wete nie twat voor cpu koeler je gebruikt, misschien kun je hier een push/pull constructie opmaken?

ik zou proberen een airflow van voor odner naar boven achter te creëren, zijfans doen in mijn ervaring meestal meer kwaad dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Ik heb op mijn CPU de V8 koeler van Coolermaster zitten, niet echt top of the line maar kon hem toen voor bijna niks krijgen.
Om te kijken of ik een push/pull constructie er van kan maken moet ik eerst eens goed kijken hoe die koeler in elkaar zit, misschien nog een extra fan eraan koppelen ofzo,.. maar in ieder geval goed om daar even naar te kijken,.. tnx :)

En van onder naar achterboven is inderdaad wel een goed idee om te proberen, heb ik weer een mooi vakantieklusje.
Als ik de CPU al 5 graden naar beneden kan krijgen kan ik daar al mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:15:
probeer de airflow in je kast te verbeteren, ik wete nie twat voor cpu koeler je gebruikt, misschien kun je hier een push/pull constructie opmaken?

ik zou proberen een airflow van voor odner naar boven achter te creëren, zijfans doen in mijn ervaring meestal meer kwaad dan goed.
Ik kaap even. :+
Dus het zou beter zijn om mijn koeler (Noctua NH-D14) verticaal (fans in verticale richting) te plaatsen in mijn kast (CM HAF X, 1x 230mm voorkant intake, 1x 140mm achterkant outtake, 1x 200mm intake rechterzijkant onderaan en 2x 200mm bovenkant outtake)?
Ik heb hem nu horizontaal gedaan, meer om het feit dat ik er niet bij na dacht, en ik in mijn Tacens Sagitta II Bigtower toendertijd een CM Hyper Z600 met push/pull config horizontaal het meeste profijt had omdat die geen fans aan de bovenkant heeft.
Moet wel zeggen dat de HAF X (~170) tegenover de Tacens Bigtower (~90 :P, yes I know.. :D) een hele grote verbetering is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drijfhout schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:01:
Ik heb op mijn CPU de V8 koeler van Coolermaster zitten, niet echt top of the line maar kon hem toen voor bijna niks krijgen.
Om te kijken of ik een push/pull constructie er van kan maken moet ik eerst eens goed kijken hoe die koeler in elkaar zit, misschien nog een extra fan eraan koppelen ofzo,.. maar in ieder geval goed om daar even naar te kijken,.. tnx :)

En van onder naar achterboven is inderdaad wel een goed idee om te proberen, heb ik weer een mooi vakantieklusje.
Als ik de CPU al 5 graden naar beneden kan krijgen kan ik daar al mee leven :)
ik weet niet of die 85 tijdens linX was of met prime95? als je met linX max op 85 zit en je krijgt hem 5 graden eraf is het super, in real life wordt de cpu toch nooit zo warm. succes iig met rommelen ne vergeet je resultaten niet te posten.
Dijkertje schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:39:
[...]

ik kaap even. :+
Dus het zou beter zijn om mijn koeler (Noctua NH-D14) verticaal (fans in verticale richting) te plaatsen in mijn kast (CM HAF X, 1x 230mm voorkant intake, 1x 140mm achterkant outtake, 1x 200mm intake rechterzijkant onderaan en 2x 200mm bovenkant outtake)?
Ik heb hem nu horizontaal gedaan, meer om het feit dat ik er niet bij na dacht, en ik in mijn Tacens Sagitta II Bigtower toendertijd een CM Hyper Z600 met push/pull config horizontaal het meeste profijt had omdat die geen fans aan de bovenkant heeft.
Moet wel zeggen dat de HAF X (~170) tegenover de Tacens Bigtower (~90 :P, yes I know.. :D) een hele grote verbetering is :+.
mijn ervaring is verticaal beter, ten eerste omdat in mijn case (CM690) de verse lucht direct van buiten wordt aangevoerd door een fan achter 3 5 1/4" bays welke daarna door de push/pull TRUE gaat en eruit wordt geplempt door de exhaust fan aan de kast. ten tweede, als hij horizontaal zit neemt de onderste fan de stralingswarme die van je GPU afkomt mee door de koeler (ik heb 5870 CFX, dus die geven wel wat warmte af) hierdoor worden je temps een stuk hoger. ik heb boven in mijn kast ook 2 120mm fans zitten als exhaust, maar deze dienen meer voor algemene ventilatie en drukbalans.

ik heb 2 x intake in de voorzijde en, 2 x outtake in de bovenzijde en een outtake op de achterzijde (alle 120mm), zodoende dus een onderdruk in mijn kast en een opening onder in de kast met stoffilter ervoor waar verse lucht door kan worden meegezogen.

[ Voor 26% gewijzigd door nedernakker op 11-08-2010 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
drijfhout schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:10:
De TJmax staat nu inderdaad op 100 en de afstand tot de TJmax gaf hij al gelijk netjes aan.
Ik zit er dus nu iets van 15 graden onder wat inderdaad net iets teveel is.
Ik zou me daar zelf niet al te druk over maken. Ik heb net een LinX sessie gedaan met i7 920@4400 Mhz (HT uit).
Dan ga ik richting 88C op de eerste 2 cores... Dat was vlak na aanschaf van mn H50 wel wat beter, maar de kamertemperatuur is nu ook wel wat meer.
Maar goed, ik zal es loggen wat de max temp is tijdens games etc. Waarschijnlijk nog niet eens 70C en niets aan de hand dus. Nu ik de Mafia2 demo aan het testen ben merk ik dat CPU snelheid echt een hoop uitmaakt en 4400 Mhz tov 4200 Mhz levert me haast 10% performancwinst op (en HT wederom niets, iets langzamer zelfs).

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
@ nedernakker, de CPU wordt 85 graden als ik Prime95 (met small ftt's) draai.
Maar dat moet nog wel beter kunnen, ik zal binnenkort mijn resultaten eens posten als ik alles wat omlaag heb gekregen en nog bedankt voor de tips :)

@ anathema, de CPU zal inderdaad bij de meeste situaties lange na niet aan de 85 graden komen, maar aangezien ik ook weleens in Maya2010 render is het wel van belang dat hij iets koeler blijft.
Tijdens het renderen wordt namelijk wel het maximale van de CPU gevraagt, maar wel een idee om dat eens na te kijken,.. misschien is het wel een stuk minder als met Prime95 enzo...

Hyper Threading zet ik zelf liever niet uit, ik heb namelijk niet voor niks een i7 gekocht.
Maar als dat veel scheelt in temperatuur is dat natuurlijk ook wel iets om over na te denken :)

In ieder geval genoeg te doen ;) ook bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik neem aan dat de turbo niet "aangaat" als de temps 88grd is, of gebruiken jullie geen turbo?

Ben benieuwd wat mijn xeon gaat doen, hopelijk hoger dan mijn i7 920 @4630.
Kan niet w8en...dan met een waterchiller erop.

[ Voor 40% gewijzigd door Bullus op 11-08-2010 20:47 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turbo staat bij mij uit ja, alles gewoon gelocked...

welke xeon wordt het bullus? en welke hardware ga je er voor de rest bij gebruiken?

ben benieuwd wat de chiller gaat doen voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Xeon W3540 + rampage II extreme ,de rest van de componenten ga ik hergebruiken.
Heb ook nog dominators liggen 3x1gb 1866.

Mijn streven is om hoger uit te komen dan mijn vorige vantage score en andere benches.
http://hwbot.org/communit...adeon_hd_5850_30639_marks

http://hwbot.org/communit...adeon_hd_5850_22012_marks

ps.ik ben een bencher :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 11-08-2010 21:52 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
relaxed man, ik ben benieuwd..

ik weet dat je bencher bent ;)

ben toch je collega :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
I know, maar voor anderen ;) die niet begrijpen waarom je 3dmarks "speeld"

Ben laatste paar maanden eigenlijk achtergekomen dat ik benchen/oc-en leuker vind dan gamen, ieder zijn eigen ding, maar is wel een duurderer hobby :o

offtopic:
Moet ff nadenken waarom je mij collega noemt... :/

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bullus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:39:
Ik neem aan dat de turbo niet "aangaat" als de temps 88grd is, of gebruiken jullie geen turbo?
Jawel, met turbo aan staat de muliplier bij mij altijd op 21. 88C op de cores is ook geen throttle temperatuur dacht ik. Cores kunnen wel tot 100C ik volgens intel specificaties (niet dat aan te raden is maar toch)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:22:
I know, maar voor anderen ;) die niet begrijpen waarom je 3dmarks "speeld"

Ben laatste paar maanden eigenlijk achtergekomen dat ik benchen/oc-en leuker vind dan gamen, ieder zijn eigen ding, maar is wel een duurderer hobby :o

offtopic:
Moet ff nadenken waarom je mij collega noemt... :/
omdat we dezelfde hobby delen... vandaar 'collega's'

maar die 4,6 GHz met je 920, neem aan dat je zonder HT draaide toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
;) d8 via werk..daarom moest ik ff nadenken

met HT zie screenshot ,4cores,8threads. benchtemps waren <80grd, LinX heb ik maar niet gedaan :+

edit;screenshots werken opeens niet
anathema schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:38:
[...]

Jawel, met turbo aan staat de muliplier bij mij altijd op 21. 88C op de cores is ook geen throttle temperatuur dacht ik. Cores kunnen wel tot 100C ik volgens intel specificaties (niet dat aan te raden is maar toch)
Ja ok, maar die kun je gewoon locken op multi 21. ipv dat ie automatisch 1 multi hoger gaat.

[ Voor 91% gewijzigd door Bullus op 11-08-2010 21:56 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben eigen baas, via werk lijkt me dus sterk :P

ik heb hem ff bekeken, dat is idd wel netjes, hoe had je die gekoeld? ook met water? want die zal behoorlijk wat hitte hebben afgegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
:P
Yep met water, was toen eind feb. dus nog geen tropische weertje.

Ik kreeg hem niet hoger dan 220bclck, dus dat was mijn max.(4630)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
was ook een rexII? is anders een classy of ud7 niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Nee, was een msi eclipse sli.

Volgens de verkoper haalde de w3540 al 4900MHz op lucht (superpi) :D, maar was wel met een Asus P6T6 WS Revolution.

Hoeveel haal jij trouwens met je rex2 (max bclck)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toendertijd (de 980X heb ik gewoon op 133 draaien) met mijn 920 kwam ik tot 210. maar wel met onwijs veel getweak. ik wijt dit eerder aan de cpu, deze wilde niet heel erg hard...

als de temperaturen weer wat dalen wil ik eens gaan kijken wat ik haal met mijn 980X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:21:
toendertijd (de 980X heb ik gewoon op 133 draaien) met mijn 920 kwam ik tot 210. maar wel met onwijs veel getweak. ik wijt dit eerder aan de cpu, deze wilde niet heel erg hard...

als de temperaturen weer wat dalen wil ik eens gaan kijken wat ik haal met mijn 980X
Daar moet ik ook eens achteraan als ik thuis ben. Ik ben zelf niet verder gegaan dan 201 (201 x 20, maar ging toen terug naar 191 x 21 waarbij het voltage lager kon) met mijn 930.

Ik ben in ieder geval van plan om op waterkoeling over te stappen m.b.v. het forum van highflow.nl. Kan niet wachten totdat het zaterdag is, zodat die 930 weer eens op ze staart getrapt kan worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 12:49

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Ik heb ook een rex2 en ik draai altijd op 221bclk, dus het is maar net mazzel/pech hebben hoe hoog je komt. Je CPU moet er ook maar net van houden.

• anathema
Bullus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:51:
;) d8 via werk..daarom moest ik ff nadenken

Ja ok, maar die kun je gewoon locken op multi 21. ipv dat ie automatisch 1 multi hoger gaat.
Hoe bedoel je precies? Ik kan niks locken, alleen turbo aan of uitzetten en bij aan wordt de multiplier standaard gelocked op 21. Wellicht verschilt dit per moederbord. (ik heb gigabyte EX58-UD4P)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
hoe lang moet intelburntest draaien voordat me cpu stabiel is, want ik heb het idee dat deze net wat zwaarder strest dan prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik draai hem altijd 100x en daarna ook nog eens 8 uur prime95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
oke bedankt, en hoe zat dat ook alweer met de qpi ,hoe hoog die mag (dat is toch hetzelfde als de norhtbrige temp)

EDIT en poefff... zegt ie na 85 runs. max core temp 85c bij 24c kamertemp.
vcore 1.28 onder load 200x20=4000mhz draait hij nu.

[ Voor 36% gewijzigd door jbkappirossi op 13-08-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qpi bij nehalem is geloof ik 1,375V temps kunnen zo richiting 60 graden gaan bij linx.

je zal je Vcore moeten uppen om hem stabiel te krijgen, zal dus 1,3V worden. temps zijn wel aan de extreme kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
kan het ook wezen dat mijn cpu crasht op tempratuur inplaats van dat de spanning te laag is.
of is dit allen maar spannings gebonden (tot 100graden) dat mijn cpu crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
anathema schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:51:
[...]

Hoe bedoel je precies? Ik kan niks locken, alleen turbo aan of uitzetten en bij aan wordt de multiplier standaard gelocked op 21. Wellicht verschilt dit per moederbord. (ik heb gigabyte EX58-UD4P)
Turbo aan is volgens mij alleen met eist aan, zodat ie terug klokt als ie niks te doen heeft en +1 multi indien die aan de voorwaarden voldoen dat de turbo inkomt.

Volgens mij als ie uit staat, dan kan ik hem op 21 multi zetten, maar ook lager.(locken op multi)

Maar was weer een tijdje geleden dat ik een i7 had :|
jbkappirossi schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:29:
kan het ook wezen dat mijn cpu crasht op tempratuur inplaats van dat de spanning te laag is.
of is dit allen maar spannings gebonden (tot 100graden) dat mijn cpu crasht.
Hoeveel loopt je qpi link en temps?

offtopic:
morgenavond w3540 ophalen :o

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 14-08-2010 17:34 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Qpi is toch gewoon de NB
maar volgensmij staat hij dan op 1.535 volgens easy tune6 (GB tooltje)

maar wat is die 73 graden eigen lijk in HWmonitor?
http://img835.imageshack.us/img835/4406/hghjmhg.png

@nedernakker als ik met deze OC de QPI/Vtt voltage in easytuner verlaag van 1.535 naar 1.375 dan is het gelijk poefff....

Of is die 1.375 waar hij stock op draait

[ Voor 248% gewijzigd door jbkappirossi op 14-08-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ben nu bezig met LinX mijn 930 te stressen op 4,2Ghz (200 x 21) / HT uit / 1.275V in BIOS, voltage zou eventueel lager kunnen, maar ik neem aan dat 4,2Ghz makkie is en dat ik dadelijk overga op 4,4Ghz met hetzelfde voltage.

Gewoon stressen terwijl firefox en iTunes rustig verder gaan. :)
Dit is leuk. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Dijkertje op 14-08-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
jbkappirossi schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:40:
Qpi is toch gewoon de NB
maar volgensmij staat hij dan op 1.535 volgens easy tune6 (GB tooltje)

maar wat is die 73 graden eigen lijk in HWmonitor?
http://img835.imageshack.us/img835/4406/hghjmhg.png

@nedernakker als ik met deze OC de QPI/Vtt voltage in easytuner verlaag van 1.535 naar 1.375 dan is het gelijk poefff....

Of is die 1.375 waar hij stock op draait
Bij mij is
tmpin0=cpu
tmpin1=mobo

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Bah, direct maar op 1,4V in het bios gegooid (1.392V effectief met LLC) op 4,43ghz zonder HT. Temperatuur is niet hoger gegaan dan 88C, maar dat is alsnog vrij aan de hoge kant, geloof ik.
Nu ben ik nog steeds met LinX aan het testen, en tot zover gaat het goed (10/30 atm).

Edit 1: Is het trouwens zo dat als ik ik HT weer aanzet dit puur de temperatuur omhoog gooit, of zal dit ook extra voltage vereisen op de CPU?

[ Voor 20% gewijzigd door Dijkertje op 14-08-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temperatuur zal omhoog gaan en je zal ook meer voltage moeten gebruiken, het is niet veel anders dan bij mijn i7 860 (en de andere i7 cpu's O-) ), al zal die nooit de huidige 4,2ghz draaien met ht aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Mijn 930 draait nu op 4.44ghz (21 x 211) met die 1.4V, als HT er dan ook nog bij gaat kan ik waarschijnlijk leuk lachen. Ga waarschijnlijk de koeler (Noctua NH-D14) eens in de verticale positie zetten i.p.v. horizontaal, kijken of dat wat uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Bullus schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:36:
[...]

Bij mij is
tmpin0=cpu
tmpin1=mobo
ik ben er al achter, als ik in easytune6 de qpi voltage verlaag gaat die 73graden ook naar beneden.
Dijkertje schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:56:
Mijn 930 draait nu op 4.44ghz (21 x 211) met die 1.4V, als HT er dan ook nog bij gaat kan ik waarschijnlijk leuk lachen. Ga waarschijnlijk de koeler (Noctua NH-D14) eens in de verticale positie zetten i.p.v. horizontaal, kijken of dat wat uit haalt.
probeer het nu eens met HT aan. want daar heb je immers een i7 voor.
En wat voor rpm draaien je fans. post eens een screenshot dan kunnen wij allemaal mee kijken. :)

[ Voor 50% gewijzigd door jbkappirossi op 14-08-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

jbkappirossi schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:32:
[...]

ik ben er al achter, als ik in easytune6 de qpi voltage verlaag gaat die 73graden ook naar beneden.

[...]

probeer het nu eens met HT aan. want daar heb je immers een i7 voor.
En wat voor rpm draaien je fans. post eens een screenshot dan kunnen wij allemaal mee kijken. :)
LinX is nu bij run 65 van de 100 op 4,45ghz. Ik ga dan denk ik zo meer HT aanzetten en kijken hoever ik kom.
Ik start even opnieuw op om HT aan te zetten, hopelijk hoef ik niet hoger te gaan dan 1,4V. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik ben nu ook al verder gekomen, want volgensmij wordt die van mij genekt door de tempratuur.

outtake heb ik nu een Ultra kaze 3000rpm geplaatst.
En op de mugen2 een jyuni 1900rpm (110cfm)

eerst kwam ik niet verder dan run 11 en ik zit nu op 30

EDIT:

Fuck damn !!! nu na 75 runs poef... verder zelfde instellingen alleen twee andere high speed fan gebruikt.
Dat scheeld met nu 1 graad terwijl het op buiten ook al kouder wordt. Eerst 88 nu 87 volgensmij kan me heatsink de warmte niet kwijt. want het is nu net een jet turbine zo zuigen als de pc doet ik kan de krant ophangen aan me sidepannel.

http://img199.imageshack.us/img199/7817/dfhnfn.png

Qpi draait nu op 1.475 en wordt dan max 68 graden inplaats van 73

[ Voor 52% gewijzigd door jbkappirossi op 14-08-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Toen ik HT aanzette bij 4,45Ghz op 1,4V (1.392V effectief met LLC) crashte windows al gauw, vlak voordat ik mijn wachtwoord in kon vullen in ieder geval.
Afijn, ik heb hem omhoog gegooid naar 1.41875V (1.412V effectief met LLC), ik kon in Windows komen, maar naar LinX run 4, zag ik dat coretemp bij core 3 99 graden aangaf en kort daarna kreeg ik een bluescreen.
Het komt er dus op neer dat het waarschijnlijk wel mogelijk is, maar ik betere koeling nodig heb.
Ik ga vandaag in ieder geval experimenteren met hoe ik mijn koeler ga plaatsen en dan zie ik het vanzelf wel weer. 4,2Ghz met HT op 1,3V lukt allemaal (wel turbo uit) en zal later alles nog maar eens testen en een screenshot posten.

@ jbkappirossi, voor de goede orde, gebruik tinypic o.i.d. in plaats van imageshack. Imageshack is een bron van popups. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
dan wordt het anders he! ik haal de 4600 met ht ook nog ,maar dan wordt hij gewoon simpelweg te warm.
En waar staat de bus bij jou op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

jbkappirossi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:07:
dan wordt het anders he! ik haal de 4600 met ht ook nog ,maar dan wordt hij gewoon simpelweg te warm.
En waar staat de bus bij jou op dan.
Ik laat hem op 21x staan (ergens gelezen dat i7's met even multipliers moeilijker doen/meer voltage nodig hebben), en dan kom ik voor 4Ghz uit op 191mhz, en voor 4,2ghz uit op 201mhz en die 4,45ghz zonder HT was 212mhz.
Ik heb nog niet echt lopen zoeken naar mijn hoogste BCLK, maar misschien moet ik dat nog doen.

Edit: Zo had ik voor 3,83Ghz maar 1,10V (1,088V effectief met LLC2) nodig.
4Ghz vroeg dan 1,2675V (1.248V effectief). Als je de i7 wilt overklokken moet je helaas ook steeds grotere sprongen met het voltage doen, neem ik aan.

Ik heb voor de rest alleen met CPU voltage, QPI en VTT lopen rommelen, dus tja...

Edit 2: Ik was trouwens al van plan om voor 750 euro naar waterkoeling te gaan, maar mijn GPU blok laat nog wel even op zich wachten. Ik heb ook op V&A een TRUE 120 op de kop kunnen tikken voor 30 eurootjes inclusief waarbij nog een fan (scythe slip stream 1900) bij zit en ook de 1366 kit.
Bij die waterkoelerkit heb ik ook een 1366 kit bestelt voor mijn Cooler Master Hyper Z600, daar zaten vroeger 2x Scythe Kaze Maru's op die elk 3000rpm deden met een CFM van rond de 140 dacht ik.
Ik zal dan binnenkort een test doen hoe de TRUE 120, Noctua NH-D14 en de Hyper Z600 presteren, waarbij de Z600 en TRUE120 2x Kaze Maru's zullen krijgen. :D

[ Voor 47% gewijzigd door Dijkertje op 15-08-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
wtf? wil jij voor een WC set kopen dan als dat 750 euro moet kosten zonder vga block.

ja ik merk ook dat vanaf 4ghz moet je er verhoudings gewijs veel meer stroom door heen pompen.
Om maar een paar mhz erbij te krijgen.

je bedoelt de ''ultra kaze''3000 (131cfm) werkelijkheid maar (110) die staat nu ook bij mij te loeien.
En zelfs dan wordt hij bij mij nog te warm met 1.3 volt.

[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jbkappirossi

ik zou maar een beetje indimmen met dat QPI voltage van je of wil je je mem controller uit je cpu fikken?
waarom heb je hem in godsnaam zo hoog? no way dat je dat nodig hebt om je 800 MHz geheugen stabiel te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:22:
@jbkappirossi

ik zou maar een beetje indimmen met dat QPI voltage van je of wil je je mem controller uit je cpu fikken?
waarom heb je hem in godsnaam zo hoog? no way dat je dat nodig hebt om je 800 MHz geheugen stabiel te krijgen...
uhm? wat doe ik verkeerd, hij staat op auto op 1.535 als ik de cpu 200x20 OC
Ik kan hem verlagen tot 1.475 daar onder begint hij volgensmij onstabiel te worden.
En me geheugen draai nu op 1600mhz 1.65volt

[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kijk even op pagina 22 wat intel opgeeft voor max....

dat ding moet met 1,3v makkelijk 1600 mhz kunnen draaien. deed mijn 920 ook, met mem op 1600 7-7-7-20

auto is uit den boze bij overklokken, je weet toch dat moederborden overvolten zonder rekening te houden met door fabrikanten gestelde max voltages

[ Voor 32% gewijzigd door nedernakker op 15-08-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

uhm? wat doe ik verkeerd, hij staat op auto op 1.535 als ik de cpu 200x20 OC
Ik kan hem verlagen tot 1.475 daar onder begint hij volgensmij onstabiel te worden.
En me geheugen draai nu op 1600mhz 1.65volt
Jij doet niets verkeerds, het is gewoon een erg hoog voltage en dat kan fataal zijn voor je cpu ;w
Mijn QPI voltage heb ik op 1.323 staan met 200x20, dit is dan wel een 920 en geen 930 maar ik weet niet in hoeverre dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
als ik de blck op 200x20= 4gh met een voltage van 1.3 llc2
geheugen geeft ik 1.660volt en als ik de qpi dan lager als 1.45 zet dan crasht hij bijna gelijk met intelburn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wie zegt dat dat aan je qpi voltage ligt? jem oet het zelf weten, maar ik zou voor 24/7 zeker niet meer dan 1,4v erop zetten

probeer eerst eens te checken met een lagere multi vanaf welk voltage 200 bclk icm 1600 MHz geheugen stabiel is...

volgens mij ligt het gewoon aan je Vcore....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:34:
wie zegt dat dat aan je qpi voltage ligt? jem oet het zelf weten, maar ik zou voor 24/7 zeker niet meer dan 1,4v erop zetten

probeer eerst eens te checken met een lagere multi vanaf welk voltage 200 bclk icm 1600 MHz geheugen stabiel is...

volgens mij ligt het gewoon aan je Vcore....
Ik denk dat je gelijk hebt ik heb de blck alleen velaagt naar 191x 20= 3820 voltage nog steeds 1.3vcore.
En nu kan ik al QPI 1.355 inplaats van 1.475 :P. Ik was al even bang dat de boel kapot was .

[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

jbkappirossi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:29:
wtf? wil jij voor een WC set kopen dan als dat 750 euro moet kosten zonder vga block.

ja ik merk ook dat vanaf 4ghz moet je er verhoudings gewijs veel meer stroom door heen pompen.
Om maar een paar mhz erbij te krijgen.

je bedoelt de ''ultra kaze''3000 (131cfm) werkelijkheid maar (110) die staat nu ook bij mij te loeien.
En zelfs dan wordt hij bij mij nog te warm met 1.3 volt.
750 euro inclusief HD4870X2 waterblok. :P
Ik heb nu mijn NH-D14 gemod door de Noctua fans te vervangen door 2 Scythes met vele malen meer CFM.
Ik heb wel meer herrie, maar op 4Ghz draaide ik 72C max nu draai ik max 66C.
Terwijl ik net de MX-3 erop ge*lijnd* heb op de CPU, dus wss als ik wat langer wacht dat het nog koeler kan.
Zodra ik de TRUE 120 binnen krijg (wat overigens wel volgende week zal worden) dan krijg de Noctua z'n orginele fans weer terug.

EDIT 1: 4.3Ghz HT on @ 1.4250V (1.408V effectief met LLC) 86C max.

EDIT 2: 4.4Ghz HT on @ 1.4250V (1.408V effectief met LLC) 88C max.
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/4001780/220/4001780.png

Ik heb het voltage expres op 1.4250V gezet, zodat het voltage geen probleem is.
Ik zodra het 2 uur draait (prime95, vind ik ruim zat) dan zal ik het stapje per stapje verlagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dijkertje op 16-08-2010 00:15 . Reden: edit 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
netjes die temps hoor maar zou je is een screen shot van wat er bij jou ''in easytune'' onder voltage I staat.
en stres eens met intelburntest met de threads op 8, dan wordt hij zo nog 10C warmer als bij prime.

Nedernakker ik heb het eens anders geprobeerd;

bus nog steeds op 200, maar de multi op 14x zodat de cpu op 2800mhz loopt dan genoeg spanning (1.25) gegeven. En de geheugen multi op 6x gezet is 1200mhz op het geheugen. met ook genoeg spanning (1.660)
Zodat ik er zeker van ben dat het niet aan de clockfrequentie of aan de spanning kan liggen.

Toen ''gestrest'' met de QPI voltage op 1.575, geen probleem.
QPi verlaagt tot 1.475, geen probleem, maar alles wat hier onder zit crasht hij bijna gelijk.
Is het dan zo dat het aan de BLCK ligt bij mij. Dat die niet eens hoger wil dan 200.

Want dat betekent dat ik dan ook niks aan WC koeling heb. OMdat ik dan toch niet hoger als 200 kan gaan op de blck, omdat anders daardoor de QPI veel te hoog moet, Pas op 191BLCK Kan bij mij de QPI een heel eind naar beneden (ik weet het exacte minimum nog niet) maar 1.35 op de QPI is dan geen probleem.

Dus dan zou ik ''maximaal'' 191x22=4202mhz kunnen halen. ik vind dit wel erg laag dat mijn BLCK dan niet hoger kan en baal nu als een stekker. Of kan het nog wat anders zijn wat voor mij onwetend is.

:'(

Edit: sokkiejjj heb je ht ook aan dan maar dat is dan verder erg netjes hoor. ik gebruik 2.50

[ Voor 74% gewijzigd door jbkappirossi op 16-08-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

jbkappirossi schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:18:
netjes die temps hoor maar zou je is een screen shot van wat er bij jou ''in easytune'' onder voltage I staat.
en stres eens met intelburntest met de threads op 8, dan wordt hij zo nog 10C warmer als bij prime.
ik heb Intelburntest 2.5 gedownload, maar hij gaat niet hoger dan 86 graden op 4,4Ghz? En het valt me op dat ie niet altijd 100% core usage gebruikt. Het lijkt net alsof Intelburntest eerst de 4 main cores test en daarna alle 8 de threads, maar dan nog wordt ie niet warmer dan 86C graden? :?

Het kan aan mij liggen hoor en misschien heb ik de verkeerde versie (ff snel met google opgezocht en de eerste de beste gepakt :P).

LinX maar weer eens gepakt en die geeft 93C aan voor 4.4Ghz HT on @ 1.4250V (1.408V effectief met LLC).
Voorheen crashte LinX al na 3 seconden met dit voltage (99C en daarna poef), dus volgens mij zit er een aardige verbetering in.

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4002353/220/4002353.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Dijkertje op 16-08-2010 01:37 . Reden: LinX draait nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Dijkertje schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:31:
[...]

ik heb Intelburntest 2.5 gedownload, maar hij gaat niet hoger dan 86 graden op 4,4Ghz? En het valt me op dat ie niet altijd 100% core usage gebruikt. Het lijkt net alsof Intelburntest eerst de 4 main cores test en daarna alle 8 de threads, maar dan nog wordt ie niet warmer dan 86C graden? :?

Het kan aan mij liggen hoor en misschien heb ik de verkeerde versie (ff snel met google opgezocht en de eerste de beste gepakt :P).

LinX maar weer eens gepakt en die geeft 92C aan voor 4.4Ghz HT on @ 1.4250V (1.408V effectief met LLC).
Voorheen crashte LinX al na 3 seconden met dit voltage (99C en daarna poef), dus volgens mij zit er een aardige verbetering in.
waar staat jou Qpi dan op

OH die van jou staat ook op 1.425, download HWmonitor maar eens dan kun je de QPI tempratuur ook volgen.
Want die zal dan bij jou ook wel rond de 70 zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 16-08-2010 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Zie screenshot hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4002353/220/4002353.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
een stuk beter als mij, je moet zorgen dat je er waterkoeling op krijgt man!! dan kun je nog verder met lagere temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

jbkappirossi schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:43:
[...]

een stuk beter als mij, je moet zorgen dat je er waterkoeling op krijgt man!! dan kun je nog verder met lagere temps.
Ik stond me ogen al uit te kijken toen ik zag dat ik voor de eerste keer 3,83Ghz makkelijk op 1.088V (LLC aan, in BIOS 1.10V ofzoiets) kon. Ik wist toen al dat dit een leuk chipje was.
Het moederbord heb ik 3 weken terug van Viss overgenomen, stond al vrij garant voor goede prestaties nam ik aan, en zodoende. ;)

EDIT: wat is trouwens jouw BIOS versie? Misschien heeft dat er wat mee te maken, ik weet niet, mja wie weet. :D

EDIT 2: Trouwens, ik heb 2000mhz geheugen van OCZ, en mijn limiter staat op 8 dacht ik, misschien zorgt de laagste MP van het geheugen erbij jou voor dat ie niet verder wil ofzoiets.
Ik heb alle onderdelen gekocht met het oog op (ver) overklokken, dus wie weet.

EDIT 3:
jbkappirossi schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:35:
[...]
waar staat jou Qpi dan op

OH die van jou staat ook op 1.425, download HWmonitor maar eens dan kun je de QPI tempratuur ook volgen.
Want die zal dan bij jou ook wel rond de 70 zitten.
Voor zover ik weet staat mijn QPI op 1.3V i.p.v. 1.2V..?

EDIT 4: Shiiiiiiiiit. Ik zie nu net dat de i7 er ruim 300W van me voeding trekt! Ik moet geen 3dmark vantage gaan draaien met mijn OCZ ModXStream Pro (700W), die HD4870X2 loeit ook nog leuk verder op 300W dan...! :+

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/4002389/220/4002389.jpg
Wat is dan mijn QPI temperatuur? Ik zie van alles maar ehh? :?

EDIT 5: Kreeg een blue screen ergens bij LinX run 60 o.i.d (in die buurt i.i.g). Heb het QPI voltage van 1.2V (stond al op 1.3V in BIOS) naar 1.380V gezet, hopelijk blijft het nu wel stabiel.

[ Voor 59% gewijzigd door Dijkertje op 16-08-2010 02:26 . Reden: QPI voltage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
tmpin0=mobo
tmpin1=QPi
tmpin2=Northbridge

erg mooi hoor ik weet niet wat bij mij het geval is, maar ik red 4400nog niet op blck van 191
Geheugen ligt het ook niet aan bij 6 en 8x zelfde verhaal.
Ik draai nog met F6 bios, F7 is nog een BETA, maar die zal ik morgen nog even proberen als ik daar aantoe kom. Maar ik heb nog een geheim wapen om te kijken of het niet aan de tempratuur ligt.

Howw toch..? wtf hier kan een ultra kaze niet tegen op. dan zal ik eens een bult koude lucht door mijn case pompen rond 0graden.
http://img51.imageshack.us/img51/4013/s0008.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door jbkappirossi op 16-08-2010 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbkappirossi,

je QPI heeft geen sensor, zodoende kun je de temperatuur ook niet uitlezen. de tmpin1 sensor is de cpu socket sensor op je moederbord.

tot hoe laag heb je je QPI getest? je ziet dat sokkiej al 210 MHz draait met 1,3 V, dat zijn normale getallen. ik kan niet geloven dat het bij jou niet kan, er staat vast een setting verkeerd. begin anders eens opnieuw met je max bclk opzoeken en daarna pas je multi verhogen.

@sokkiej.
jij hebt een mooi exemplaar... dat belooft nog wat als je die temps omlaag kunt krijgen, denk dat je hem nog iets meer vcore moet voeren voor die 4,4 GHz, is hier vaak wel als hij tussen de 50 en 60 runs uitvalt.\
ik zeg heatkiller 3.0 erop en een goede 480 rad.. opfokken dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jbkappirossi:
Je QPI staat echt veel te hoog hoor, kijk de mijne maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4004253/640/4004253.jpg

Tevens een vraag aan iedereen, zoals je kunt zien op bovenstaande plaatje schommelen mijn voltage's nogal, is dit normaal? Deze screenshot is tijdens IntelBurnTest gemaakt. Kan ik hier iets aan doen? "Loadline Calibration" staat aan op 1000mV. Ik heb een 920 D0 @ 20 x 200 HT off, op een REXII met een Antec Quattro 1000 voeding en Corsair Dominator GT 2000 C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:09:
jbkappirossi,

je QPI heeft geen sensor, zodoende kun je de temperatuur ook niet uitlezen. de tmpin1 sensor is de cpu socket sensor op je moederbord.

tot hoe laag heb je je QPI getest? je ziet dat sokkiej al 210 MHz draait met 1,3 V, dat zijn normale getallen. ik kan niet geloven dat het bij jou niet kan, er staat vast een setting verkeerd. begin anders eens opnieuw met je max bclk opzoeken en daarna pas je multi verhogen.

@sokkiej.
jij hebt een mooi exemplaar... dat belooft nog wat als je die temps omlaag kunt krijgen, denk dat je hem nog iets meer vcore moet voeren voor die 4,4 GHz, is hier vaak wel als hij tussen de 50 en 60 runs uitvalt.\
ik zeg heatkiller 3.0 erop en een goede 480 rad.. opfokken dat ding :P
Ja klopt, hij heeft inderdaad meer voltage nodig. Hij blijft steady na een tijdje op 93C maar na 66 runs zegt ie poef. Ik heb inderdaad een 480 rad, de XSPC RX480 (2x zo dik als de RS varianten en kwam als een van de beste uit de tests) met een Swiftech Apogee XT en Laing D5-MCP655 pomp.

Ik had tijdens mijn vakantie een topic geopend op het highflow forum om advies te vragen en voor 780 euro (zelf wat dingen toegevoegd) inclusief HD4870X2 waterblok. Moet wel goed komen geloof ik.
Ik ga zometeen over tot bestellen. :D

EDIT:
jbkappirossi schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 02:37:
tmpin0=mobo
tmpin1=QPi
tmpin2=Northbridge

erg mooi hoor ik weet niet wat bij mij het geval is, maar ik red 4400nog niet op blck van 191
Geheugen ligt het ook niet aan bij 6 en 8x zelfde verhaal.
Ik draai nog met F6 bios, F7 is nog een BETA, maar die zal ik morgen nog even proberen als ik daar aantoe kom. Maar ik heb nog een geheim wapen om te kijken of het niet aan de tempratuur ligt.

Howw toch..? wtf hier kan een ultra kaze niet tegen op. dan zal ik eens een bult koude lucht door mijn case pompen rond 0graden.
http://img51.imageshack.us/img51/4013/s0008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4004528/img/Anonymous/mb-bios.jpg
Bij mij staat er F7m op, van 26-05-2010.
Op de site wordt F7w aangeboden (rev 1.0, weet niet welke rev jij hebt), maar die is van 2 augustus.

[ Voor 25% gewijzigd door Dijkertje op 16-08-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
93 graden, shit. Echt, zorg dat je wat lager komt ajb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Jejking schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:06:
93 graden, shit. Echt, zorg dat je wat lager komt ajb :X
Zolang die geen 100 raakt is het toch goed? Of ben ik nu dusdanig mijn chip aan het verleppen door die 93C?
Nja, in ieder geval de waterkoeling is net bestelt en zal ik aan het eind van de week binnen krijgen (denk ik).
Het HD4870X2 waterblok laat op zich wachten in ieder geval.

EDIT: voor 24/7 draait ie op 4Ghz met 1.2675V (effectief 1.248V) en dan heb ik 34C idle en 66C max load.

[ Voor 33% gewijzigd door Dijkertje op 16-08-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
93 graden stresstest is niet het ergste, het gaat om de maxtemps tijdens normaal gebruik..

ben erg benieuwd naar je resultaten, kun je mij misschien een lijstje DM'en met wat je besteld hebt aan
WC onderdelen? ben er zelf ook mee bezig voor mijn OC setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

nedernakker schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:37:
93 graden stresstest is niet het ergste, het gaat om de maxtemps tijdens normaal gebruik..

ben erg benieuwd naar je resultaten, kun je mij misschien een lijstje DM'en met wat je besteld hebt aan
WC onderdelen? ben er zelf ook mee bezig voor mijn OC setup...
DM gestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik heb nu net mijn bios ook naar F7 geflasht. van 2 augustus.
Strakks maar weer eens proberen. ik heb nu wel een andere interface in me bios.

Nedernakker

''Je zei heatkiller 3.0''. Ik had een paar dagen geleden ook een topic aan gemaakt op HF.
Ik denk dat je dan het beste EK-sepreme HF moet doen deze heeft een betere flow en is gemiddeld nog 3C koeler dan de heatkiller. ;)

Sokiejjj

Ik zal je vast attent maken op hetgene, als je jou bios gaat flashen moet je zorgen de je een toetsenbord hebt met PS/2 uitgang. Met een usb toetsenbord kom je namelijk het bios niet in als je hem flasht bij default, omdat de usb keyboard functie normaal op disabled staat.

gelukkig had ik nog een tobo met ps/2. Ik zat mezelf net alweer voor de kop te slaan van WTT? is dit nu weer ''ik kan het bios'' niet inkomen. maar toe ging dus het lichtje branden.

[ Voor 40% gewijzigd door jbkappirossi op 16-08-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

jbkappirossi schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:08:

Nedernakker je zei heatkiller 3.0 ik had een paar dagen geleden ook een topic aan gemaakt op HF.
Ik denk dat je dan het beste EK-sepreme HF moet doen deze heeft een betere flow en is gemiddeld nog 3C koeler dan de heatkiller. ;)
Als ik zo lees is de EK Supreme HF ook ietsjes beter dan de Apogee XT en minder restrictief, mja ik zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb me in de blokken verder nog niet ingelezen, nu even geen tijd voor, als het moment daar is dat ik over ga tot aankoop, dan zal ik me daar eens verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

jbkappirossi schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:08:

Nedernakker

''Je zei heatkiller 3.0''. Ik had een paar dagen geleden ook een topic aan gemaakt op HF.

Sokiejjj

Ik zal je vast attent maken op hetgene, als je jou bios gaat flashen moet je zorgen de je een toetsenbord hebt met PS/2 uitgang. Met een usb toetsenbord kom je namelijk het bios niet in als je hem flasht bij default, omdat de usb keyboard functie normaal op disabled staat.

gelukkig had ik nog een tobo met ps/2. Ik zat mezelf net alweer voor de kop te slaan van WTT? is dit nu weer ''ik kan het bios'' niet inkomen. maar toe ging dus het lichtje branden.
Hij deed bij het begin al heel moeilijk met mijn G15, gelukkig had ik tijdens het opzetten van het BIOS (3 weken terug alles in elkaar gezet) nog een PS/2 tobo van packard bell die ik toendertijd (ergens in 2006) kreeg bij zo'n standaard pc'tje.
Ik was toen al aan het panieken waarom ik geen hol uit kon voren met mijn G15. Ik wist dat Gigabyte wel vaker van die klooijoois zijn om USB support uit te gooien (laptop bij de hand :D).

[ Voor 7% gewijzigd door Dijkertje op 16-08-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Clock: 4300Mhz | CPU: i7 920 | Batch: #******** | vCore: 1,3825 | Max temp: 77 | Cooling: H50| Mr.Joker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

http://skinneelabs.com/ek-supreme-hf.html?page=4
Als je daar kijkt zie je dat de Swiftech Apogee XT het beste performt als je de plates op de EK Supreme HF ongemoeid (stock) laat. Echter, als je er wat aan veranderd, veranderd de temperatuur in positieve zin wel, maar dat is zo weinig en bovendien als je bij de EK gaat verwisselen je garantie vervalt.

Wat mij ook opvalt is dat zij daar 1.52V door de i7 jagen en nog steeds ongeveer op de 66C komen.
Wat betreft; IK WIL WATERKOELING! :D
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste