nedernakker schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:47:
ja, dat is zeker een stomme vraag
dus als ik zeg dat ik ook nog een am3 quad core systeem heb liggen vind je me nog vreemder?

ik ben een tweaker, ik overklok alles wat ik in mijn handen krijg en draai er graag benchmarks mee, eerdaags ga ik naast luchtkoeling ook overstappen op water en subzero om de hardware tot zijn max te drijven.
mijn s1366 systeem is mijn workstation/gamebak, essentieel is voor mij dat deze stabiel draait, in principe rommel ik weinig met dit systeem, moet gewoon werken, alle andere hardware is om mee te 'spelen'
Tja opzich is het niet vreemd. Het liefst (stiekem) zou ik ook alle drie de platformen willen bezitten, maar zoveel geld verdien ik niet. Ik ben zelf 17, bijna 18 en werk bij de AH, leuk dat het zomer is, dat wel.
Was al met PC's bezig vanaf mijn 6e en die ene 386/486/p2/sempron moest altijd sneller. Zelf geld verdienen zorgde er bij mij voor dat ik over ging tot de eerste Phenom 9950 BE in oktober 2008, de i7 930 is de update van 2010.
In feite heb ik alles vervangen behalve de videokaart (HD4870X2, overkill voor eerste Phenom, voer voor i7, voeding en harde schijven).
Ik was die 31 juli vanaf 8 uur bezig tot een uurtje of half 3~4 om een 4ghz met zo'n min mogelijk voltage stabiel te houden. Vanaf de dag dat i7 uitkwam wilde ik het al graag bemachtigen, maar daar had ik het geld nog niet voor. Overklokken op die 9950 (140W helaas, eigen moederbord -MSI- was ook 140W max) had ik geprobeerd.
Van 2,6Ghz naar 3,1Ghz op stock voltage, en alle voltages hoger dan 1.35V (zelfs 1.7V nog geprobeerd). Op een ander moederbord van een goede vriend (een Asus) flikkerde ik die 9950 naar de 4.2ghz op 1.55V op een Cooler Master Hyper Z600 met 2 (push-pull) Scythe Kaze Maru's van 38mm dik welke beide op 3k RPM konden draaien. Niks hoger gezien dan 65C op die quadcore.
Uiteindelijk toch al die tijd van okt '08 tot juli '10 op mijn eigen mobo MSI stock gedraaid, en sind de 930 uitkwam (en salaris betaling, ook belangrijk

) toch maar voor het i7 platform gegaan, en moet zeggen dat ik dat met veel plezier geprobeerd heb over te klokken.
Wat betreft koeling wil ik ook wel graag naar waterkoeling, maar ben nog steeds een beetje sceptisch over waterlekkage (nu wetende dat nu het spul wel beter is dan vroeger, een vriend kon ze pc weggooien door een lekkage, dus vandaar

). Waterkoeling is volgens mij reteduur al wil je wat fatsoenlijks draaien.