Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
He vette setKeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:04:
Mijn rotzooizolder (woon nog ff bij ouders... hopelijk komt daar in 2010 verandering in..)
Met lelijke cameraflits:
[afbeelding]
zonder flits:
[afbeelding]
Mijn vandaag opgehaalde Onkyo SR607 en Jamo S606 HCS5 hebben mn HK avr132 met jbl scs200.5 vervangen.
Daarbij staat er ook nog een ACRyan Playon!HD en Toshiba HD DVD speler en links tussen de dvd's een Xbox 360.
En dat aangesloten op een 32" Philips LCD, type weet ik zo niet, kreeg deze als vervanger ivm brakke backlight, gelukkig wel stukken beter dan de tv die hij vervangen heeft.
Ik moet alleen de speakerkabels nog vervangen, hangen nu dropveters in

Heb ook van de week een 607 opgehaald en heb een s606 hcs6 in bestelling staan. Bevalt de combinatie je een beetje?
En waar heb je de speakers vandaan als ik vragen mag?
32pfl5403, kan dat? Iig een simpel(ste) had ervoor een 32pfl5331 of 5221... tv met schijnbaar best wat backlight problemen. deze doet het qua beeld ook stukken beter en is een wat mooier design.Exirion schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:04:
Het is iig een model van vorig jaar. Zal wel een 7603, 7403 of 9603 zijn. De duurdere modellen zijn er niet in 32".
De speakers en reciever heb ik bij eshop in tilburg gehaald, was vanmorgen nog niet van plan ze te bestellen en misschien alleen de reciever te halen. Maar toch besteld en 20 minuten later kreeg ik bericht dat ik ze kon komen halen.
Heb er alleen nog niet echt naar kunnen luistere, heb alles aangesloten en kon gelijk daarna plaatjes gaan draaien.

Zelfde hierKilled-1 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:44:
Sommige kamers zijn echt een bron voor inspiratie voor mijn nieuwe huisje!

Alleen zie ik hier zo veel dingen die ik ook wel wil doen dat het wellicht weer te veel wordt voor een kamer. Zo lijkt een gestucte wand in het antraciet zeer mooi maar dan zit ik weer met het ambi-light van de tv wat dan niet werkt.. Wit vlak zou dan kunnen, maar dat breekt dan weer het idee van een constraterende wand...
Maar dat donkere laminaat is zeker wel een wanna-have.
Wow wat een verbetering zeg, het hoog is eng realistisch, de bas heeft veel meer details, ze zijn gewoon erg plezierig om naar te luisteren. Ik heb de CM1's BI-amped aangesloten op mijn Marantz SR-5002.
De Subwoofer is een BK XXLS400

Een Receiver Update staat in het verschiet.
WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB
duncanvdlinden schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:49:
Ik heb de CM1's BI-amped Bi-Wired aangesloten op mijn Marantz SR-5002.

Blijf prachtig om te zien en te horen de CM1's. Marantz is idd niet zo lekkere match met de B&W..duncanvdlinden schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:49:
Een Receiver Update staat in het verschiet.
Cambridge, Rotel en zelfs op een buizenamp doen ze het veel beter..

Tubes....It's what make music music!
Het is toch Bi-amped

Hmm ik ben persoonlijk niet echt ontevreden over de Marantz match, ik vind het een stuk aangenamer als mijn eerdere Wharfedale combinatie, omdat die een hele zware warme ondertoon hadden en saai konden klinken, deze klinken veel opener, ruimtelijker, dynamischer, een veel betere match. De CM1's zijn ook wel met veel merken te matchen omdat ze van zich zelf al erg goed zijn.
Ik ben wel met je eens dat ik Cambridge Audio nog mooier vind klinken met de CM1's. En er nog veel meer uit deze gehaald kan worden dan met mijn Marantz, maar ben zeker niet ontevreden over het resultaat tot dusver

Zowel de fronts als de center zijn trouwens ook gemodificeerd door de hifi dealer waar ik ze gehaald heb. Er is wat aan de demping gedaan en de units zitten niet vast met de gebruikelijke stekkertjes aan de bedrading maar gesoldeerd. Dit resulteert in een nog beter klinkend hoog en de bas is wat minder rommelig.
[Voor 14% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-12-2009 14:34]
WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB
Hm, beetje offtopic, maar: ben wel benieuwd waar jij je Marantz hebt laten modificeren dan? Voor zover ik weet zijn er niet zoveel zaken die dat standaard doen, ik ken er een in Emmen. Bekend?duncanvdlinden schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:46:
[...]
Zowel de fronts als de center zijn trouwens ook gemodificeerd door de hifi dealer waar ik ze gehaald heb. Er is wat aan de demping gedaan en de units zitten niet vast met de gebruikelijke stekkertjes aan de bedrading maar gesoldeerd. Dit resulteert in een nog beter klinkend hoog en de bas is wat minder rommelig.

Ik ben overigens ook ook erg tevreden over mijn combi van Marantz PM7000 met een setje B&W CM4's, (ook wat aangepast), dus ook ik deel de opvatting van slechte combi niet

ontopic: Begin komende week komt hopelijk *eindelijk* mijn surround receiver binnen, dus dan ga ik ook eens wat foto's posten

Zo gezegd, zo gedaan.
Mijn Marantz is niet gemodificeerd, maar mijn speakers wel, en idd in Emmen laten doenreiker schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:58:
[...]
Hm, beetje offtopic, maar: ben wel benieuwd waar jij je Marantz hebt laten modificeren dan? Voor zover ik weet zijn er niet zoveel zaken die dat standaard doen, ik ken er een in Emmen. Bekend?
Ik ben overigens ook ook erg tevreden over mijn combi van Marantz PM7000 met een setje B&W CM4's, (ook wat aangepast), dus ook ik deel de opvatting van slechte combi nietMaar ieder z'n eigen ding natuurlijk
ontopic: Begin komende week komt hopelijk *eindelijk* mijn surround receiver binnen, dus dan ga ik ook eens wat foto's posten

Het goede van de B&W en Marantz combinatie vind ik zelf dat het open karater van de speaker mooi naar voren komt, wat een mooie aanvulling is op het warme karakter van Marantz, maakt het een minder wollig geheel, maar het laag is toch lekker laid back.
[Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-12-2009 15:31]
Hmm ja ik vind de T-747 kwa prijs (1000 euro) wel intressant als upgrade, ik wil namelijk wel het liefst een receiver hebben met True-hd en DTS HD, dan investeer ik wat minder in de blueray speler. Maar ik moet eerst maar is gaan luisteren of ik NAD mooi vind klinken

Ik heb geen foto van de set up,dus de plaatjes die je ziet zijn van internet.
Receiver: rotel rsx 1058
DVD speler: rotel rdv1060
front speakers: Hepta Three
center speaker is een b&w ... die nog vervangen moet worden
suround speakers: Hepta ace gold
Subwoofer is nu een solid 20cm active sub(submerk van B&W),moet ik nog vervangen voor een REL
TV is een Philips 32pf9830 welke ooit vervangen gaat worden voor de cinema 21:9 van Philips
Daarbij staat er een Wii en een wd tv
Anoniem: 191547

voorkant, center zonder front (toch wel wat leuker om naar te kijken

van rechts gezien, naast de speaker staat de subwoofer
van links gezien, speaker zonder front
Wat zie je hier?
- LG 47LH4900
- Sony STR-DG500
- Eltax Summit
- Eltax Atomic A8.2
- Samsung BD-P1600
Geen foto's van de rear maar die zal ik binnenkort ook wel een keertje posten

Ben nog aan het twijfelen om een Center rear erbij te plaatsen maar weet iemand of dit echt de moeite waard is?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Anoniem: 156051
Ik zoek naar een andere oplossing.
[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 156051 op 27-12-2009 11:24]
Een verhaaltje over bi-wired/bi-amped enz...duncanvdlinden schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:46:
[...]
Het is toch Bi-amped, aangezien ik ze wel appart aangesloten hebt zitten op de c-speaker aansluiting van de Marantz Receiver. Bi-Wired is als je 2 kabels gebruikt maar ze wel in de zelfde aansluitingen doet in de versterker zeg maar.
Hmm ik ben persoonlijk niet echt ontevreden over de Marantz match, ik vind het een stuk aangenamer als mijn eerdere Wharfedale combinatie, omdat die een hele zware warme ondertoon hadden en saai konden klinken, deze klinken veel opener, ruimtelijker, dynamischer, een veel betere match. De CM1's zijn ook wel met veel merken te matchen omdat ze van zich zelf al erg goed zijn.
Ik ben wel met je eens dat ik Cambridge Audio nog mooier vind klinken met de CM1's. En er nog veel meer uit deze gehaald kan worden dan met mijn Marantz, maar ben zeker niet ontevreden over het resultaat tot dusver
http://www.hifi.nl/artikel/1536/Aansluitingen.html
Ik heb de front speaker aansluitingen in gebruik voor het laag, en de c-speaker aansluiting voor de hoge frequenties. Dus bi-amped.raymonvdm schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:32:
[...]
Een verhaaltje over bi-wired/bi-amped enz...
http://www.hifi.nl/artikel/1536/Aansluitingen.html
Heb nu zolang m'n Cambridge Audio Azur 540R weer staan, nergens last van, gewoon stil.
[Voor 109% gewijzigd door FeaR op 27-12-2009 21:55]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Niet echt, heb namelijk geen idee wat ik moet kopen en wat goed is.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
En eigenlijk heb ik daar niks aan toe te voegen wat het duidelijker maakt.Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier.
Wise enough to play the fool
Om dan iets toe te voegen voordat er een eigen topic wordt geopend waar we niets mee kunnenteacher schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:26:
En eigenlijk heb ik daar niks aan toe te voegen wat het duidelijker maakt.

Begin eens met het doorlezen van AUD beleid. En als je dan toch bezig bent zou kijken naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid ook geen kwaad kunnen.racoon schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:21:
[...]Niet echt, heb namelijk geen idee wat ik moet kopen en wat goed is.
Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. En met dat onderzoek daar schort het bij jou aan, want dat heb je namelijk niet gedaan. Zeggen dat je er geen verstand van hebt is naar mijn inziens niet genoeg of geen excuus. Want via de GoT Search is er genoeg te vinden. En door alleen al naar de lijst met actieve topics te kijken kan je al ideeën op doen.
Maar met alle respect: waar je nu mee bezig bent, niet doen

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 27-12-2009 21:59]
- Televisie Samsung LE31A656
- Bluray Playstation 3
- Versterker HLLY Amp 90
- Speakers Tangent Clarity 2
- NAS Synoloy 207+
Hier zien we mijn HLLY AMP90 welke met een Oehlbach interlink verbonden is met de nieuwe Firestone Fubar IV DAC/headphone amp. Deze wordt met een Sharkwire Toslink kabel verbonden met mijn tv (die het signaal weer van de PS3 via HDMI binnen krijgt). Op de Fubar IV zit ook de nieuwe Grado SR125 hoofdtelefoon

Nog een keer de HLLY versterker met interlink.
En de Firestone
De Grado

En alles in het kastje!
Draadjes

Tevens een maandje geleden nieuwe speakerkabel maatje tuinslang aangeschaft (flitser maakt het wel stoffig, maar dat is dus niet het geval

[Voor 5% gewijzigd door DjVe op 29-12-2009 09:39. Reden: Linkje aangepast]
inderdaad staat er op pagina 24 van de handleiding dat de sr5002 de mogelijkheid heeft tot bi-ampen.duncanvdlinden schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:16:
[...]
Ik heb de front speaker aansluitingen in gebruik voor het laag, en de c-speaker aansluiting voor de hoge frequenties. Dus bi-amped.
http://www.marantz.com/archive//e_sr5002_man.pdf
gelijk maar een update van mijn set na ruim een jaar is er het één en ander veranderd:
Oud: Firestorm in "Post hier pics en specs van je home cine..."
Nieuw:
1. overzicht
vlnr:
Mission 774, Thorens 105, Rotel RSX 1056, Rotel RA/820BX4, Mission 77C, Daewoo breedbeeld tv, UPC decoder/DVR, H/K dvd 27, Xbox, NES, Mission 774
2. vanuit een iets andere hoek, ook mijn computer/werkplek is te zien.
3. Overzicht waarin ook de zitplek is te zien en een deel van mijn dvd/cd collectie
4. Detail Rotel receiver
5. Detail Thorens platenspeler
6. Viewsonic beamer, opgehangen aan het plafond
7. Scherm uitrollen (ikea rolgordijn 2m breed)
8. en actie!
Kom maar met commentaar, de indeling is op dit moment zo optimaal als ik hem kan krijgen qua speakeropstelling, iets ruimer zou beter zijn, maar zoals te zien is heb ik niet al te veel ruimte.
[Voor 65% gewijzigd door Firestorm op 29-12-2009 14:18]
Ik snap niet helemaal wat nu het verschil is met deze oplossing of om je koptelefoon gewoon in de headphone out aansluiting van je reciever te prikken ? Heb je daar een linkje van ?Jordy van e schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:37:
Mijn upgrade spulletjes zijn binnen. Ik had al:Daar is bijgekomen (met pics):
- Televisie Samsung LE31A656
- Bluray Playstation 3
- Versterker HLLY Amp 90
- Speakers Tangent Clarity 2
- NAS Synoloy 207+
[afbeelding]
Hier zien we mijn HLLY AMP90 welke met een Oehlbach interlink verbonden is met de nieuwe Firestone Fubar IV DAC/headphone amp. Deze wordt met een Sharkwire Toslink kabel verbonden met mijn tv (die het signaal weer van de PS3 via HDMI binnen krijgt). Op de Fubar IV zit ook de nieuwe Grado SR125 hoofdtelefoon![]()
[afbeelding]
Nog een keer de HLLY versterker met interlink.
[afbeelding]
En de Firestone
[afbeelding]
De Grado![]()
[afbeelding]
En alles in het kastje!
[afbeelding]
Draadjes![]()
[afbeelding]
Tevens een maandje geleden nieuwe speakerkabel maatje tuinslang aangeschaft (flitser maakt het wel stoffig, maar dat is dus niet het geval)
1. Ik heb geen receiver maar een versterker en die heeft geen hoofdtelefoon aansluitingraymonvdm schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:25:
[...]
Ik snap niet helemaal wat nu het verschil is met deze oplossing of om je koptelefoon gewoon in de headphone out aansluiting van je reciever te prikken ? Heb je daar een linkje van ?
2. De DAC in de Firestone Fubar is vele malen beter dan die in mijn tv
3. De hoofdtelefoon versterker is ook vele malen beter dan die in de tv
De meeste versterkers/receivers hebben ook een waardeloze hoofdtelefoon versterker ingebouwd. Dit klinkt echt goed! Daarnaast zit hier ook gelijk een externe geluidskaart in waarmee ik ook de laptop met usb aan mijn geluidsset kan hangen

-2 x 15 meter HDMI kabel van Mediaportal en digitale ontvanger naar de beamer.
-15 meter RCA kabel van Harman Kardon naar Subwoofer
-2 x 25 meter kabel voor front rechts (bi-wire)
-2 x 22 meter kabel voor front links (bi-wire)
-1 x 20 meter kabel voor center
-2 x 15 meter voor rears
De apparatuur
Panasonic TH-42PY700
Harman Kardon 245 + bijbehorende speakers
2x JBL E80
Epson TW3500 1080p beamer
Mediaportal met 2x1,5 Terabye opslag
Samsung Digitale Ontvanger
100 inch elektrisch scherm (1.8 gain)
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag, die jullie wellicht kunnen beantwoorden. Ik zit een beetje lastig met mijn center speaker (Harman Kardon speakertje) qua lokatie. Is het voor het geluid slechts om deze achter het beamer scherm te zetten? In hoeverre laat zo'n scherm geluid door? Anders moet ik hem op de grond gaan zetten, maar dat vind ik ook weer niet echt tof.
Vandaag nog het laatste gedeelte van de speaker kabel trekken (fronts en center). Speaker switch aansluiten (versterker ondersteund geen multi-room) De beamer zou vandaag ook binnenkomen, maar dat is een kwestie van plug&play.
Dan is het nog elektra aanleggen voor het scherm, wat hopelijk ook nog dit weekend binnenkomt.
Het enige waar ik mee zit, maar niet (meer) kan veranderen is de dikte van de speakerkabel. Ik heb 4 mm genomen. Dikker kon ook echt niet. Ik heb er niet genoeg ruimte voor in mijn plint/onder het parket. Maar hoe weet je hoe dik het moet zijn? Als ik over een aantal jaren er nog eens een andere vloer inleg, dan maak ik serieuze goten onder de vloer waar alles in kan..
Pics volgen wanneer het klaar is (en als het werkt

Basement Bios ---- Exo-S
Dat zal je geluid niet ten goede komen.Mystikal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:46:
Ik heb gisteren in totaal bijna 200!! mtr kabel door mijn woonkamer getrokken. Echt niet meer normaal.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Mja als je een 9.2 setje hebt is het per kanaal alsnog niet extréém lang hè

Nickname does not reflect reality
Precies! Scherp oog. En het is niet echt een 9.2 setje. Maar een 5.1 + 2 aparte speakers voor bij de tv.Brad Pitt schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:19:
[...]
Mja als je een 9.2 setje hebt is het per kanaal alsnog niet extréém lang hè
Basement Bios ---- Exo-S
klinkt niet zo gek dus
Basement Bios ---- Exo-S
http://www.kleinspul.net/techniek/luidsprekerkabel.pdfMystikal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:38:
Maar heeft iemand een antwoord op mijn vraag over de dikte van de speakerkabel?
=> hier staat een tabel welke doorsnede je nodig hebt afhankelijk van de lengte en het vermogen
Er bestaan van die schermen die geluid quasi onvervormd doorlaten maar die zijn duurder dan de gewone. Meer details heb ik niet, iemand anders kan je hier vast verder helpen.Mystikal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:46:
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag, die jullie wellicht kunnen beantwoorden. Ik zit een beetje lastig met mijn center speaker (Harman Kardon speakertje) qua lokatie. Is het voor het geluid slechts om deze achter het beamer scherm te zetten? In hoeverre laat zo'n scherm geluid door? Anders moet ik hem op de grond gaan zetten, maar dat vind ik ook weer niet echt tof.
Dit is mijn set
Receiver - Yamaha A2
DVD - Denon 2910
Blu Ray - PS3
TV - Philips 47PFL9603
Front speakers - Tannoy profile 638
Center - Tannoy Eyris DCC
Rear speakers - Tannoy MKII 609
Subje - REL Stadium II
Interconnects - QED silver
HDMI - Extron Electronics pro series
TV+fronts+center
Rear speaker
Subje ( ja sorry voor de slechte kwaliteit mobieltje he

De receiver, DVD en PS3 staan in de kast onder de TV, zodat je geen kabels ziet.
Een kleine impressie hoe groot de center speaker is. Hier staat hij onder de oude 32" JVC LCD.
Ik heb de Sub verplaatst naar linksvoor ipv rechtsvoor. Hij klinkt nu een stuk beter.
Upgrade zal zijn in 2010.
Nieuwe receiver
En misschien nieuwe front speakers zullen dan de Tannoy D700 worden.
Huiskamer is 5 x 6 met houten vloer dus klinkt goed.
Feedback altijd gewenst
[Voor 4% gewijzigd door Ray187 op 30-12-2009 12:02]
Ik heb altijd geleerd dat dikker beter was (minder weerstand)Mystikal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:38:
Maar heeft iemand een antwoord op mijn vraag over de dikte van de speakerkabel?
Gisteren heb ik 4x4mm2 (2x6M) binnen gekregen die ik gebruik om mn voorspeakers te bi-wiren. Ik gebruik hiervoor PA kabel (Procab LS440) Voor de center gebruik ik 2 x 4mm2 (Procab LS40)
De achterspeakers hebben op dit moment nog 2 x 1.5mm2 en daar moet ik nog voor kiezen. Ik denk 2 x 2,5mm omdat het anders wel dik wordt. Hiervoor heb ik ook 2 x 15m nodig en die LS40/LS440 hakt er dan best in ookal zijn het geen vdHul prijzen.
hehe tnx, ieder zijn smaakJordy van e schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:38:
[...]
Heel mooi tv meubelBank is niet mijn smaak

was erg moeilijk om een bank te vinden met brede armleuningen en zit en rug kussens die om te draaien en uit te wisselen zijn.
Tegenwoordig zijn zowat alle banken met een vast zit gedeelte of niet omdraaibare kussens en smalle lage of schuine leuningen.
DIt is uiteindelijk een bank waar je de kussens en rugkussens kunt omdraaien en verwisselen, tevens zijn de poten breed massief en de leuningen ook "breed". Enige was wel zo dat we niet veel keuze hadden uit welke stof we konden kiezen. We zochten een wat minder druk grijs/lichte kleur maar uiteindelijk past deze erg goed bij het interieur.
Extron is van origine een pro av merk, wist niet eens dat ze HDMI 'pro' kabels maken. Zijn deze een beetje betaalbaar? En is die Tannoy center actief of passief? Ziet er bruut uitRay187 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:01:
Center - Tannoy Eyris DCC
HDMI - Extron Electronics pro series

Je hebt standard HDMI en PRO serie van HDMI. ZIjn wel betaalbaar ja. 150E voor 2M HDMI geloof ik.bulldoze schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:21:
[...]
Extron is van origine een pro av merk, wist niet eens dat ze HDMI 'pro' kabels maken. Zijn deze een beetje betaalbaar? En is die Tannoy center actief of passief? Ziet er bruut uit
Center is passief en klinkt erg mooi tussen die de mains. voorheen had ik een simpel Sony centertje

Hoe groot is jouw woonkamer wel niet?Mystikal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:46:
-2 x 15 meter HDMI kabel van Mediaportal en digitale ontvanger naar de beamer.
-15 meter RCA kabel van Harman Kardon naar Subwoofer
-2 x 25 meter kabel voor front rechts (bi-wire)
-2 x 22 meter kabel voor front links (bi-wire)
-1 x 20 meter kabel voor center
-2 x 15 meter voor rears

4mm²... ik hoop dat je banaanstekkers gebruiktraymonvdm schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:15:
Gisteren heb ik 4x4mm2 (2x6M) binnen gekregen die ik gebruik om mn voorspeakers te bi-wiren.

Het is een rotklus om die vast te draaien als je geen banaanstekkers hebt.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
35m2 (we hebben een aparte woonkeuken van 22 m2

Inmiddels alle speakers aangesloten (en ze werken :-) ). Helaas is de beamer nog niet bezorgd en mijn scherm ook nog niet. Maar de grootste klus is geklaard.. (dat was 2 weken geleden toen ik mijn vriendin moest overhalen

[Voor 38% gewijzigd door Mystikal op 30-12-2009 21:33]
Basement Bios ---- Exo-S
Zogenaamde 'hoge kwaliteitskabels' zijn enkel een verkoopstrucje.
Voor analoge kabels maakt het nog een verschil indien de kabel langer dan 2.5m zal zijn,
maar voor digitale kabels is het al helemaal weggegooid geld.
Chris5488 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:22:
[...]Zogenaamde 'hoge kwaliteitskabels' zijn enkel een verkoopstrucje.
Voor analoge kabels maakt het nog een verschil indien de kabel langer dan 2.5m zal zijn,
maar voor digitale kabels is het al helemaal weggegooid geld.

Hier zijn de fotosMarc H schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:42:
Gisteren een Home Cinema Setje bij elkaar besteld, alleen kan het pas volgende week donderdag bezorgd worden![]()
--- Knip --
Ik verwacht volgende week vrijdag foto's te kunnen plaatsen.

Het spul komt binnen:
Overzicht:
Ja de sub staat op schuimblokken, de vloer ging resoneren.
Er moet duidelijk een andere kast komen, deze is veels te hoog, De plank waar de TV op staat is 1 meter hoog.
TV: Samsung LED 46B7020
Versterker: Yamaha RX-V1065
Blu-Ray: Yamaha DB-S1065
Front: Mordaunt-short Mezzo 6
Center: Mordaunt-short Mezzo 5
Surround: Mordaunt-short Mezzo 2
Subwoofer: Tannoy Shadow
[Voor 79% gewijzigd door Marc H op 01-01-2010 23:24]

Het eerste wat ik dacht toen ik de TV zag was: Godklere, dat ding staat hoog!
Maar er komt dus een ander meubel

[Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 01-01-2010 23:28]
Ja ik heb banaan stekkers van Vivanco, die gaan tot 6mm2Chevy454 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:40:
[...]
4mm²... ik hoop dat je banaanstekkers gebruikt
Het is een rotklus om die vast te draaien als je geen banaanstekkers hebt.

[Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 01-01-2010 23:36]
Ja, ik was eerst van plan om de kast die er nu staat aan te passen. Lades eruit, daar planken in maken, en daar de center, versterker en de BD-speler in te stoppen. maar daar was geen tijd meer voor om aan te passen, dus voor tijdelijk er maar even een plank erboven gemaakt. Nu ben ik daar blij om, want ook zonder de plank was dat te hoog geweest.Chevy454 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:09:
Waar blijven die pics als jij jouw post omhoog schopt?
Het eerste wat ik dacht toen ik de TV zag was: Godklere, dat ding staat hoog!
Maar er komt dus een ander meubel
Binnenkort op zoek naar een mooi meubel
Ik zou gewoon alle delen van dit topic doorlopen kom je vanzelf je gewenste kast tegen...Marc H schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:50:
[...]
Ja, ik was eerst van plan om de kast die er nu staat aan te passen. Lades eruit, daar planken in maken, en daar de center, versterker en de BD-speler in te stoppen. maar daar was geen tijd meer voor om aan te passen, dus voor tijdelijk er maar even een plank erboven gemaakt. Nu ben ik daar blij om, want ook zonder de plank was dat te hoog geweest.
Binnenkort op zoek naar een mooi meubel
Gelijk de TV meubel opgeruimd en een mooie indeling gemaakt, scheelt weer als straks de nieuwe meubels komen. De speakers (Magnat Symbol 5.1 set) heb ik gehouden, daar was ik (en ben ik nog steeds) zeer tevreden over.
Pics volgen over een paar weken, als de nieuwe meubelen binnen zijn.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Is dat een PJ513D? Ik wist niet dat ze die ook in zwart verkochten... Ik heb hem zelf in wit (met al bijna 500uur op de lamp...)Firestorm schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:36:
[afbeelding]
6. Viewsonic beamer, opgehangen aan het plafond
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Beamer is een Viewsonic PJ503D, staat ondertussen een kleine 100 uur op de teller. ruim een jaar geleden aangeschaft, maar eigenlijk sinds het herinrichten van mijn kamer gebruik ik hem veel. zie ook mijn vorige post voor de oude opstelling.Stoney3K schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 04:34:
[...]
Is dat een PJ513D? Ik wist niet dat ze die ook in zwart verkochten... Ik heb hem zelf in wit (met al bijna 500uur op de lamp...)
Mooie set die Mezzo's! Zien er een klasse hoger uit dan je ze aan de hand van de prijs zou plaatsen.Marc H schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:50:
[...]
Hier zijn de fotos(Ja, er ging even iets fout
)
Het spul komt binnen:
[afbeelding]
Overzicht:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja de sub staat op schuimblokken, de vloer ging resoneren.
Er moet duidelijk een andere kast komen, deze is veels te hoog, De plank waar de TV op staat is 1 meter hoog.
TV: Samsung LED 46B7020
Versterker: Yamaha RX-V1065
Blu-Ray: Yamaha DB-S1065
Front: Mordaunt-short Mezzo 6
Center: Mordaunt-short Mezzo 5
Surround: Mordaunt-short Mezzo 2
Subwoofer: Tannoy Shadow
U ziet een Sharp 37" LCD TV. Ik heb echt geen idee welk type. Ik heb er wel een productfoto van.
Vogel's steuntje. Echt aan te raden zo'n ding van Vogel's. Volgens mij is het deze. Verder zie je 2 boxjes van de Logitech Z-5400.
En je zult nu denken.. Waar staat alle apparatuur?
Heuj een deur!

U ziet een oude kast, welke onze mediacenter is en genoeg power beschikt om HD beelden vloeiend weer te geven

Ben alleen vergeten om foto's van het zitgedeelte te maken...
[Voor 6% gewijzigd door HaTe op 02-01-2010 23:42]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
hoezo heb jhe daar die 2 boxjes staan ? Is dat alles wat je gebruikt voor het geluid? Dan dnek ik dat de boxen van je tv beter zullen klinken..HaTe schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:35:
Ik heb eindelijk de foto's van de camera af kunnen halen, dus kan ik hier onze woonkamer/home cinema neerpleuren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
U ziet een Sharp 37" LCD TV. Ik heb echt geen idee welk type. Ik heb er wel een productfoto van.
[afbeelding]
Vogel's steuntje. Echt aan te raden zo'n ding van Vogel's. Volgens mij is het deze. Verder zie je 2 boxjes van de Logitech Z-5400.
En je zult nu denken.. Waar staat alle apparatuur?
[afbeelding]
Heuj een deur!
[afbeelding]
U ziet een oude kast, welke onze mediacenter is en genoeg power beschikt om HD beelden vloeiend weer te gevenDat kastje vooraan is er voor om de PC op afstand uit te schakelen ('s nachts gaat hij uit).
Ben alleen vergeten om foto's van het zitgedeelte te maken...
Je wilt toch niet zeggen dat die mezzo's goedkoop zijn?mac1987 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:25:
[...]
Mooie set die Mezzo's! Zien er een klasse hoger uit dan je ze aan de hand van de prijs zou plaatsen.

De queeste voor een nieuw TV meubel:
Was eerst naar Villa arena, op zoek naar een nieuw tv meubel. Thuis een lijstje gemaakt, met de eisen waaraan het nieuwe meubelstuk aan moet voldoen.
Je denkt, zoveel meubelzaken bij elkaar, dan moet je toch wel iets kunnen vinden wat ook maar in de richting komt. Niet dus. Niet eens iets wat er in de verte op lijkt. Het lijkt mij toch dat ik niet bepaald de enige ben die op zoek is naar een goed meubelstuk.
Daarna even doorgegaan naar Ikea, man, wat een drukte. Alle standaard A/V meubels van Ikea: fail.
Ik neig nu naar een Expedit kast, die plat leggen (misschien pootjes eronder), en die dan zo modden dat mijn center speaker, versterker en blu-ray speler erin passen. Hoewel ik het wel een heel erge budget oplossing vind.
Ik zoek verder.
Ziet eruit als logitech 5400/5450 speakertjes, Klinkt best redelijk. Kan je bijna garanderen dat de TV niet beter klinkt.darkpluisje schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:18:
[...]
hoezo heb jhe daar die 2 boxjes staan ? Is dat alles wat je gebruikt voor het geluid? Dan dnek ik dat de boxen van je tv beter zullen klinken..
* Marc H heeft zijn Z-5450setje net vervangen voor iets beters

Voor de prijs van die expedit kast is het nog het proberen waardMarc H schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:10:
[...]
Je wilt toch niet zeggen dat die mezzo's goedkoop zijn?![]()
Was eerst naar Villa arena, op zoek naar een nieuw tv meubel. Thuis een lijstje gemaakt, met de eisen waaraan het nieuwe meubelstuk aan moet voldoen.
Je denkt, zoveel meubelzaken bij elkaar, dan moet je toch wel iets kunnen vinden wat ook maar in de richting komt. Niet dus. Niet eens iets wat er in de verte op lijkt. Het lijkt mij toch dat ik niet bepaald de enige ben die op zoek is naar een goed meubelstuk.
Daarna even doorgegaan naar Ikea, man, wat een drukte. Alle standaard A/V meubels van Ikea: fail.
Ik neig nu naar een Expedit kast, die plat leggen (misschien pootjes eronder), en die dan zo modden dat mijn center speaker, versterker en blu-ray speler erin passen. Hoewel ik het wel een heel erge budget oplossing vind.
Ik zoek verder.
[...]
Ziet eruit als logitech 5400/5450 speakertjes, Klinkt best redelijk. Kan je bijna garanderen dat de TV niet beter klinkt.

darkpluisje schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:18:
[...]
hoezo heb jhe daar die 2 boxjes staan ? Is dat alles wat je gebruikt voor het geluid? Dan dnek ik dat de boxen van je tv beter zullen klinken..
Inderdaad lijkt op een Logitech setje, en waarom die twee boxjes daar staan? Omdat het een 5.1 opstelling is?Marc H schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:10:
[...]
[...]
Ziet eruit als logitech 5400/5450 speakertjes, Klinkt best redelijk. Kan je bijna garanderen dat de TV niet beter klinkt.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Als je nou verteld wat je eisen zijn, misschien zijn hier mensen die nog goede ideeën hebben.Marc H schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:10:
[...]
Ik zoek verder.
[...]

TV Gemist 2.0 voor Windows Mediacenter
http://www.ardani.nl

Zou zelfbouw niet wat voor je zijn? Dan kan je de kast bouwen die voldoet aan alle eisen die je stelt. Of ben je niet zo'n klussert?Marc H schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:10:
[...]
Ik zoek verder.
[...]

Live life to the fullest!

Afstandsbedieningen zijn ook vogelvrij.
Denken nu aan Liatorp van Ikea.
It is nice to be important, but more important to be nice.
Wij hadden bijna een meubel laten maken bij een meubelmaker, totdat we het meubel tegenkwamen wat we binnenkort mogen ontvangen. Dat was, samen met een herindeling/opruimactie, een goede oplossing.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
naja ik heb ze zelf ook gehad maar om te zeggen ddat ze nou zo geweldig klinken, althans niet als je ze niet als surround gebruikt...Marc H schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:10:
[...]
Ik zoek verder.
[...]
heb nu de z5500 en die is ook mooi, maar als je het alelen als stereo gebruikt dan zou ik gewon voor mijn tv gaan denk ik

Het enige wat nu nog ontbreekt, is een nette plasma-tv

Nu dan maar eens wat plaatjes van mijn "huiskamer". Ja inderdaad, ik ben student; guilty as charged

Als je links kijkt, zie je mijn zelfbouw-kastje, met aan weerszijden geplaatst een set B&W CM4's, en bovenop elke CM4 een Mission 760i. Aan de inhoud van het kastje kom ik zometeen.

Hier het kastje van voren. Nee, mijn B&W CM4's zijn niet kundig verbouwd door mijn kleine neefje. Mijn kamer heeft zodanige afmetingen dat ik niet wegkwam met iets langers dan een 17mm lens op m'n 5D om het er allemaal op te krijgen

Hier zie je één van een andere set Mission 760i's die fungeren als rear-speakers.
En hier dan nogmaals het kastje frontaal. Als geheel is het trouwens zo'n 75cm hoog, 120cm breed en 40cm diep. En in werkelijkheid buigen de planken niet door

- Op de bovenste etage bevindt zich een Sony KV21FX30B, oftewel een 55cm CRT.
- Mission 70C2 center-speaker, en een Samsung DCB-B270R decoder voor digitale tv.
- Marantz PM7000 geïntegreerde stereo-versterker, die de B&W's aanstuurt, en ernaast een Denon AVR-2310 die de vijf Mission-luidsprekers aanstuurt.
- Onderste plank, linkerzijde: een Marantz DV-4300 DVD-speler, en daar bovenop een Denon TU-1500RD radio-tuner. Aan de rechterzijde een Denon DCD-615 CD-speler (oud beestje, ± 16 jaar
) en er bovenop een JVC XV-N212 DVD-speler (ooit eens gekregen, kwam wel goed uit omdat de Marantz af en toe kuren vertoont).
En eigenlijk ben ik gewoon enorm tevreden over het geluid dat de Missions voortbrengen.
Als iemand tips heeft over bovenstaande, graag

Zo gezegd, zo gedaan.
Hier ook zoiets gedaan, mijn ouders wijsgemaakt dat hun basic philips home cinema setje niet meer voldeed (tijdje geleden ook problemen met wegvallend geluid) en ze mijn oude HK AVR-132 met JBL SCS200.5 verkocht. Dagje kabels trekken (1.5mm² ipv 0.05mm²) nieuw dvd spelertje, speakerstatiefjes aanpassen (kan standaard geen 1,5mm² doorheen en die satelieten passen er niet op) en alles netjes digitaal aangesloten... klinkt nu stukken beterArfman schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:17:
Paar dagen geleden m'n receiver redelijk last-minute geupgrade. M'n ouders waren op zoek naar een mooie surround receiver, en ik was op zoek naar een mooie surround receiver met HDMI, dus een mooi dealtje gemaakt en sinds een paar dagen staat er nu een Yamaha RX-V465 in plaats van een RX-V459.

[
Jvc RX-7012R versterker en de JVC DR-MH200 dvd/recorder
Center speaker van de jbl scs 178 set en randapp.
Rechter front speaker.
Linker front speaker en kledingkast met troep erop
Rear speakers en subwoofer naast het bed
totaalplaatje.
Het is allemaal een beetje bij elkaargeaapt. maar klinkt aardig goed en subweergave in overvloed.
Was ik helemaal blij toen ik dit allemaal bij elkaar had. Jbl setje kwam uit de woonkamer. Me stiefpa was overtuigd van 2.0 komt hij een week geleden aangelopen met grote dozen. toch maar de set in de woonkamer compleet gemaakt. Jamo sub 250 erbij. Nu toch maar even sparen voor een leuk setje want kan natuurlijk niet achterblijven:P
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Ik ben eindelijk klaar met m'n setup, kan nu mooi genieten

Het volgende wordt gebruikt;
- NorStone Eker5 AV meubel
- Panasonic TX-37LZD800F 37" LCD Full HD
- Marantz SR5004
- Mordaunt Short Alumni serie, incl vier stands
- Sony Playstation 3
- Humax IRHD5000c
- HTPC (AMD X4 905e, 4GB, ATi HD4550 HDMI) met Logitech diNovo Edge

I browse with Vivaldi
Nooit bang geweest dat ze naar beneden storten ?
haha ja dat hoor ik wel vaker. heb zelf ook wel is men twijfels gehad aangezien het een net nieuw huis is en de muren een beetje uitzetten maar het gaat tot nu toe nog goedDaniel36 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:41:
Die speakers aan het plafond zijn het helemaal, wat een opstelling !
Nooit bang geweest dat ze naar beneden storten ?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Wanneer is het nuttig om dit te doen?
Meen me te herinneren dat het is om bonken tegen te gaan/de buren tegemoet te komen!OLVG schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:54:
Ik zie veel mensen die hun speakers op natuursteen plaatsen, ik geloof dat dit koppelen heet.
Wanneer is het nuttig om dit te doen?
Tja, in verhouding; over die Missions maak ik me niet zo'n zorgen, maar ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat die B&W's niet helemaal tot hun recht komen in deze opstelling. Maar heel veel beter wordt het in dit huis niet; en ik was toch niet van plan in de komende 25 jaar iets anders (laten we zeggen, een set uit de 800 serieDayteX schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:57:
Mooi spul... Klinkt dat trouwens wel in verhouding, mede gezien de kleine ruimte?

Ik ga uiteraard wel proberen om als ik hier te zijner tijd een keer vertrek, een ruimte te bemachtigen waar ze wat beter hun ding kunnen doen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ziet er goed uit zeg!rlkz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:39:
@Marc H; Geweldig mooi spul die Mezzo's!![]()
Ik ben eindelijk klaar met m'n setup, kan nu mooi genieten![]()
Het volgende wordt gebruikt;Voor de oplettende kijker, jup ik heb de PS3 aangesloten dmv toslink, iets met HDMI handshaking
- Marantz SR5004
- Sony Playstation 3
- Humax IRHD5000c

Thnx!Martijn1990 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:37:
[...]
Ziet er goed uit zeg!Mooie spullen allemaal. Ik ben ook bezig met een HTPC, had gedacht aan 2.93 ghz dual core van intel, ook 4GB ram en dezelfde videokaart. Ik wil er graag alles mee af kunnen spelen, inclusief Blu ray rips. Kijk jij er vaak HD formaten op en zo ja, werkt dit allemaal vlekkeloos?

Overigens alleen maar HD formaten, werkt vlekkeloos

Icm met VLC en Media Player Classic Home Cinema is dit de mooiste combi voor een HTPC. Met deze tutorial erbij hoef je geen problemen te verwachten.
I browse with Vivaldi
Hoe kom je aan die volgens mij bioscoopstoel, en was hij een beetje te betalen.
Verder vind ik dat je een hele mooie set heb, en moet ik er bij blijven dat Mordaunt-Short toch echt een super design heeft vooral met die lettertjes voorop. Veel Plezier!
HD4Life @ Full-HD

bioscoopstoelen.nl is een mooi alternatief voor MP

I browse with Vivaldi
[Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 228903 op 04-01-2010 14:28]
die kende ik nog niet, zal mijn moeder erg blij mee zijn! bedanktGadgets schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:06:
Misschien interresant voor de Windows Mediacenter gebruikers onder ons:
TV Gemist 2.0 voor Windows Mediacenter
[afbeelding]
http://www.ardani.nl

Vette film stoel! Hoe ben je daar aan gekomen?rlkz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:39:
@Marc H; Geweldig mooi spul die Mezzo's!![]()
Ik ben eindelijk klaar met m'n setup, kan nu mooi genieten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het volgende wordt gebruikt;Voor de oplettende kijker, jup ik heb de PS3 aangesloten dmv toslink, iets met HDMI handshaking
- Marantz SR5004
- Sony Playstation 3
- Humax IRHD5000c
Lezen is toch niet heel moeilijk? Sorry hoor, maar... staat twee posts terug..Noxa schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:48:
[...]
Vette film stoel! Hoe ben je daar aan gekomen?
rlkz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:09:
Die bioscoopstoel(en) heb ik een aantal jaren van MP afgeplukt, was destijds zo'n €100,- voor een tweezitter en in goede staat. Momenteel staat er maar één omdat ik graag precies in het midden van het beeld wil zitten (iets met een rare tik)
bioscoopstoelen.nl is een mooi alternatief voor MP

Hier even de mijne:
Zoals je ziet draai ik een windows 7 media-center, met de PC als volgt verstopt:
achter de TV aan de muurbeugel dus...

Vroeger had ik een AOpen MiniPC staan, maar van minipc's ben ik afgestapt wegens vrij duur en totaal geen uitbreidingsmogelijkheden. Geef mij dus maar gewoon een standaard HTPC moederbordje waarmee ik kan doen wat ik wil.
Verder:
Panasonic plasma 46" TV
Onkyo TX-SR505E
Harman Kardon 5.1 surround speakers
Meer heb ik niet nodig

Leuke oplossing, maar waar zijn je optische drive en/of cardreader?jeppo77 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:20:
Mooie setups!![]()
Hier even de mijne:
[afbeelding]
Zoals je ziet draai ik een windows 7 media-center, met de PC als volgt verstopt:
[afbeelding]
achter de TV aan de muurbeugel dus...Omdat de PC niet in een kast zit, is de ventilatie zeer goed dus de fans hoor ik niet.
Vroeger had ik een AOpen MiniPC staan, maar van minipc's ben ik afgestapt wegens vrij duur en totaal geen uitbreidingsmogelijkheden. Geef mij dus maar gewoon een standaard HTPC moederbordje waarmee ik kan doen wat ik wil.
Verder:
Panasonic plasma 46" TV
Onkyo TX-SR505E
Harman Kardon 5.1 surround speakers
Meer heb ik niet nodig
PSN: Shiver23
Gebruik ik btw ook niet, stream alles via UTP/WiFi... heerlijke manier om zo 'zuinig mogelijk' een stil systeempje te plaatsen...Shiver23 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:23:
[...]
Leuke oplossing, maar waar zijn je optische drive en/of cardreader?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Jij snapt hetYellowneck schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:47:
[...]
[...]
Inderdaad lijkt op een Logitech setje, en waarom die twee boxjes daar staan? Omdat het een 5.1 opstelling is?. De rest staat gewoon niet op de foto.

De TV heeft wel een box aan de onderkant, maar deze is er afgehaald. TV zonder zichtbare boxen is toch wel heel mooi en we kunnen altijd upgraden naar een nieuwe 37" TV zonder boxen, zonder dat we de nis moeten verbouwen.
Die computer maakt wel veel lawaai, maar die horen we niet omdat hij mooi in de muur zit.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Anoniem: 330715
Wat je ziet:
43 inch plasma: Pioneer PDP-436RXE
Front speakers: Skandyna Minipods
Sub: Monitor Audio R370 HD
Surround: Pioneers van het oude setje (worden waarschijnlijk vervangen door Micropods)
Denon AVR-1910
Humax 5050 HD decoder en recorder
Pioneer DV 400V dvd speler (even tijdelijk tot ik een goede blu ray speler heb gevonden)
Epson Printer

Wat je niet ziet:
Apple iMac (in de keuken)
Harmony one afstandsbediening.
De plasma had ik al. De Denon was een makkelijke keuze. De Humax is een top-ding, zeker nu Caiway hier veel in HD uitzendt. De frontspeakers was lastiger. Ik wilde liever geen zuilen en vind het design van de podpeakers erg mooi. Bij de RAF veel geluisterd, ook zuilen en sateliet speakers, en de minipods kwamen daar helemaal niet slecht uit. Zeker in combinatie met een goede sub, klinkt het voor mij veel beter dan de dure satelieten en maar een beetje minder dan goede bookshelfs. Ten opzichte van mijn oude setje in ieder geval een wereld van verschil. De R370 sub is ook vooral gekozen om het ontwerp, maar presteert voor deze woonkamer goed. Ook erg handig dat er een bedieningspaneeltje bovenop zit. De surroundspeakertjes worden tzt dus vervangen en doe het voorlopig even zonder center. (mis ik totaal niet)
Te wensen:
Een Blu Ray speler. Waarschijnlijk wordt het de Oppo BDP-83.
Super mooie setup hoor, alleen correctie Blu-ray ipv bleu-ray (helaas typen veel mensen dit nog fout)
verder mijn complimenten
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Anoniem: 330715
Canon, Apple & Samsung spul
Dit topic is gesloten.