Een goeie ouwe Philips 28pw8506
Zojuist besloten mee te doen in de powerbuy van de Cambridge Audio CA650R
Aanbetaling gedaan, kan niet wachten totdat ie geleverd wordt ! Upgrade wordt uiteraard voorzien met nieuwe foto's in dit topic als het zover is
Wat moet je ervoor betalen? Ik ben misschien wel geintreseerdnoks schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:11:
Zojuist besloten mee te doen in de powerbuy van de Cambridge Audio CA650RAanbetaling gedaan, kan niet wachten totdat ie geleverd wordt ! Upgrade wordt uiteraard voorzien met nieuwe foto's in dit topic als het zover is
Prijs is (nog) niet bekend, maar zie hier.Unknown Alien schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:13:
[...]Wat moet je ervoor betalen? Ik ben misschien wel geintreseerd
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Prijs is wel bekend alleen niet openbaar. de aanbetalers hebben de prijs al ontvangen. Vandaar dat ik het hem vraag.FeaR1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:21:
[...]
Prijs is (nog) niet bekend, maar zie hier.
Dan heb ik niets gezegdUnknown Alien schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:34:
[...]Prijs is wel bekend alleen niet openbaar. de aanbetalers hebben de prijs al ontvangen. Vandaar dat ik het hem vraag.
Volg die PowerBuy ook niet meer op de voet, dus van de laatste ontwikkelingen ben ik niet op de hoogte. Ben ook wel benieuwd naar de prijs eigenlijk, al is het alleen maar uit nieuwsgierigheid
De prijs mag ik helaas niet geven. Even een berichtje op het htforum naar frank2 en je hebt hem binnen een paar uur
Maar de prijs is zeker aantrekkelijk!
Heb al een PB ontvangen van Frank. Thanks
Op straffe van? Geheimzinnig gedoe allemaal. Groupbuys zonder openbare prijs, raar.noks schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:26:
De prijs mag ik helaas niet geven. Even een berichtje op het htforum naar frank2 en je hebt hem binnen een paar uurMaar de prijs is zeker aantrekkelijk!
Zag op het forum ook geen prijs staan maar wel een grote-orde van € xxx, xx Dus als het onder de 1000 euro zit is er toch al een goede 35% korting van de aanbevolen prijs vanaf gegaan...ConZito schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:17:
[...]
Op straffe van? Geheimzinnig gedoe allemaal. Groupbuys zonder openbare prijs, raar.
Dat gaat over de aanbetaling, die was 100 euroDayteX schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:27:
[...]
Zag op het forum ook geen prijs staan maar wel een grote-orde van € xxx, xx Dus als het onder de 1000 euro zit is er toch al een goede 35% korting van de aanbevolen prijs vanaf gegaan...
Er is sinds de laatste foto's wel het een en ander aan de set gewijzigd. Ik heb mijn Philips 32'' LCD vervangen door een 40'' Sony LCD. Deze upgrade heeft het kijken naar 1080p mogelijk gemaakt, waardoor ik nu helemaal verslaafd ben aan HD
Er is ook een Playstation 3 bijgekomen, met enkele spellen en wat Blu-ray content. De sub heb ik aan een vriend gegeven, dus films kijken heeft nu even minder impact als voorheen. Gelukkig ben ik druk bezig informatie te verzamelen om zelf een goede sub te bouwen

Er is ook een Playstation 3 bijgekomen, met enkele spellen en wat Blu-ray content. De sub heb ik aan een vriend gegeven, dus films kijken heeft nu even minder impact als voorheen. Gelukkig ben ik druk bezig informatie te verzamelen om zelf een goede sub te bouwen

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Vind ik toch een fikse prijs voor het apparaat. Voor het zelfde geld heb je een ander merk met onder andere meer HDMI-ingangen, meer vermogen (al zegt dat niet alles inderdaad), geen actieve fan (ben ik tegen op één of andere manier) en wat meer van die dingetjes.noks schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:43:
[...]
Dat gaat over de aanbetaling, die was 100 euroPrijs zit iig boven de 1000.
Toegegeven dat de CA wel letterlijk stikt van de S/PDIF ingangen. Nog nooit zo veel op een apparaat gezien...
Ik hoop dat AND Benelux snel met een oplossing komt. Ik mis m'n NAD T754 receiver. Heb nu tijdelijk m'n Cambridge Audio staan, maar nu heb ik geen geluidjes meer bij m'n PC. Best vervelend want ik moet in februari nog wat dingen afmixen.
Meer vermogen.FeaR1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:34:
[...]
Vind ik toch een fikse prijs voor het apparaat. Voor het zelfde geld heb je een ander merk met onder andere meer HDMI-ingangen, meer vermogen (al zegt dat niet alles inderdaad), geen actieve fan (ben ik tegen op één of andere manier) en wat meer van die dingetjes.
Toegegeven dat de CA wel letterlijk stikt van de S/PDIF ingangen. Nog nooit zo veel op een apparaat gezien...
Als je dan bedenkt hoe heet die bakken worden, bedenk dan ook maar eens hoeveel van dat vermogen werkelijk je speakers haalt.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeurspunten. Voor mij is de Cambridge aantrekkelijk voor een aantal punten waaronder dus vermogen, design, merk etc. De powerbuy gaat natuurlijk alleen om het prijsverschil, welke naar mening niet verkeerd is. Dat is natuurlijk vergeleken met een NL model van een fatsoenlijke reseller ipv dozenschuiver. Zo is de receiver in DE ook al voor rond de prijs van de powerbuy te krijgen. Meeste deelnemers van de powerbuy hadden de receiver anders ook wel aangeschaft vermoed ik.FeaR1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:34:
[...]
Vind ik toch een fikse prijs voor het apparaat. Voor het zelfde geld heb je een ander merk met onder andere meer HDMI-ingangen, meer vermogen (al zegt dat niet alles inderdaad), geen actieve fan (ben ik tegen op één of andere manier) en wat meer van die dingetjes.
[ Voor 4% gewijzigd door noks op 06-01-2010 19:58 ]
Lijkt net of je je kabels aan het doorbranden bentBarry|IA schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:30:
Er is sinds de laatste foto's wel het een en ander aan de set gewijzigd. Ik heb mijn Philips 32'' LCD vervangen door een 40'' Sony LCD. Deze upgrade heeft het kijken naar 1080p mogelijk gemaakt, waardoor ik nu helemaal verslaafd ben aan HD![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks voor je reactie.
Het is de Marantz SR7500. Wordt nauwelijks warm.
Ook maar even enkele beeld foto's als ik toch bezig ben

Dit is een 720p trailer van 'Kingfom of Heaven', gedownload met de Playstation 3.
Ik was daar bezig mijn kabel zachter te maken zodat de elektroden soepeler door de kabel lopennoks schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:01:
[...]
Lijkt net of je je kabels aan het doorbranden bentWelk model Marantz is het? Mijne (SR6001) wordt altijd flink warm en een PS3 erop lijkt me tricky. Verder mooi setup en succes met het bouwen van een sub
wel bouwverslagje hier posten he
Het is de Marantz SR7500. Wordt nauwelijks warm.

Dit is een 720p trailer van 'Kingfom of Heaven', gedownload met de Playstation 3.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Haha, deed me sterk denken aan:Barry|IA schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:22:

I mentioned it once, but I think I got away with it.
brama schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:04:
[...]
Haha, deed me sterk denken aan:
[afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
The knights who say ni! Geweldig stukbrama schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:04:
[...]
[afbeelding]
Hahabrama schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:04:
[...]
[afbeelding]
Is dat niet gewoon dezelfde film, maar dan zonder HD TV?
No offense, maar ik snap nooit waarom mensen foto's van het beeld van een TV of beamer postenBarry|IA schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:22:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je kan toch ook het gedeelte waar je kabels zitten uit de kast zagen? dan kun je hem wellicht verder doorsteken (de achterkant van de receiver strak tegen de achterplaat van de kast aan), en zie je niet je muur. Nadeel is echter dat je kast iets van de muur afmoet, ik weet niet of je daar op zit te wachtenPelle schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:37:
Enige jammere van de receiver upgrade is dat ik geen rekening had gehouden met het feit dat deze wel eens iets dikker kon zijn... nu steekt 'ie ongeveer 2 cm uit aan de voorkant van de kast. Verder totaal geen spijt van
Achterkant was er al uit bij de kabels, dus hij staat al volledig tegen de achterplaat. En de kast staat ook al wel 20cm van de muur, dus dat is op zich geen probleem. Maar als de versterker vanaf de voorkant erin moet passen, dan steekt hij in z'n geheel aan de achterkant uit. Vanaf de zijkant is dat ook geen mooi gezicht, en van vooraf dus ook niet omdat je dan toch altijd een stuk door de kast heen zal kijkenduncanvdlinden schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:22:
Je kan toch ook het gedeelte waar je kabels zitten uit de kast zagen? dan kun je hem wellicht verder doorsteken (de achterkant van de receiver strak tegen de achterplaat van de kast aan), en zie je niet je muur. Nadeel is echter dat je kast iets van de muur afmoet, ik weet niet of je daar op zit te wachten
Dus ik laat het denk ik maar zo; we hopen ergens dit jaar een keer te kunnen verhuizen en wellicht dat dat dan ook een ander meubel betekent
Ik heb nog een lange lijst van verlangens en veranderingen die ik wil doorvoeren, helaas kom ik tijd tekort
Tijd tekort?? Bij mij is het meer geld wat meestal het opstakel is
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
Vorige week heb ik mijn set uitgebreidt naar 7.1.
Nieuwe situatie

Nieuwe situatie

[ Voor 26% gewijzigd door A. Qonsaides op 07-01-2010 12:42 ]
Als je studeert heb je tijd genoeg maar geen geld. Als je werkt heb je geld maar geen tijd. Het is nooit goed!!mvdveek schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:27:
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
mmmm, ik zie echter 3.0 ipv 7.1A. Qonsaides schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:39:
Vorige week heb ik mijn set uitgebreidt naar 7.1.![]()
Nieuwe situatie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige center trouwens. De belangrijkste speaker in HT!! Ik heb zelf een tannoy definition d750. Het zelfde caliber gok ik zo.
[ Voor 10% gewijzigd door Audi_S2 op 07-01-2010 13:06 ]
Ik tel er toch echt 7 hoor! Moet wel zeggen dak de sub niet zie staan....Audi_S2 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:05:
[...]
mmmm, ik zie echter 3.0 ipv 7.1
Prachtige center trouwens. De belangrijkste speaker in HT!! Ik heb zelf een tannoy definition d750. Het zelfde caliber gok ik zo.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Je hebt gelijk! Ik verwachte zwarte kasten zoals de frontstage.Dit viel niet zo op. Ik zit namelijk op 15bits kleuren RDP.lj_tree schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:08:
[...]
Ik tel er toch echt 7 hoor! Moet wel zeggen dak de sub niet zie staan....
Weliswaar de oude situatie, maar kan je toch de sub zien. 

Er liggen iig genoeg afstandsbedieningen.
Money for nothin' and your chicks for free
Wow, dat is pas een grote centre speaker! Ik hoef volgens mij niet eens te vragen of het geluid "lekker vol" klinkt?A. Qonsaides schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:39:
Vorige week heb ik mijn set uitgebreidt naar 7.1.![]()
[afbeelding]
Wat voor "docking" heb je daar voor je contoler??Barry|IA schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:30:
Er is sinds de laatste foto's wel het een en ander aan de set gewijzigd. Ik heb mijn Philips 32'' LCD vervangen door een 40'' Sony LCD. Deze upgrade heeft het kijken naar 1080p mogelijk gemaakt, waardoor ik nu helemaal verslaafd ben aan HD![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is een kwestie van goed verdelenmvdveek schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:27:

En ik heb ook nog een wederhelft die helemaal anti is.. maarja ze heeft met de kerst een puppy gehad, dus 2010 wordt mijn jaar
Lekker allemaal hondenharen en -kwijl op je mooie apparatuuriNFiNiTY- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:31:
[...]En ik heb ook nog een wederhelft die helemaal anti is.. maarja ze heeft met de kerst een puppy gehad, dus 2010 wordt mijn jaar
Hij wordt net als de kids ''goed'' afgericht haha, no worries!!FeaR1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:35:
[...]
Lekker allemaal hondenharen en -kwijl op je mooie apparatuur
Verwijderd
Daar ben ik ook benieuwd naar. Had al even gekeken op de site van gameshop maar daar stond die niet op.chimera2 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:24:
[...]
Wat voor "docking" heb je daar voor je contoler??
Verwijderd
Foto van de pup?iNFiNiTY- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:31:
[...]
Dat is een kwestie van goed verdelen![]()
En ik heb ook nog een wederhelft die helemaal anti is.. maarja ze heeft met de kerst een puppy gehad, dus 2010 wordt mijn jaar
@A. Qonsaides
En wat kijk je met 7.1 geluid? Ik ben ook in het bezig van 7.1 maar ik moet toch echt zeggen dat er verrekte weinig te krijgen is met 7.1 geluid. Ik kom af en toe nog wel eens wat 6.1 spul tegen maar verder niet.
En wat kijk je met 7.1 geluid? Ik ben ook in het bezig van 7.1 maar ik moet toch echt zeggen dat er verrekte weinig te krijgen is met 7.1 geluid. Ik kom af en toe nog wel eens wat 6.1 spul tegen maar verder niet.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Er zijn wel wat bluray's op de markt die 7.1 ondersteunen. Verder gebruik ik PLIIx om het geluid te matrixen naar 7.1 en soms kijk ik gewoon nog met 5.1 (die keuze heb ik natuurlijk ook nog steeds).Guldan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:12:
@A. Qonsaides
Geweldige speakers die Reference 205.2? klopt dat? 
Alleen beetje veel speakers voor zo'n kleine ruimte
Bijna goed, het is de Reference 203. Ze zijn gekocht op de groei.Unknown Alien schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:24:
Geweldige speakers die Reference 205.2? klopt dat?
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik was mij even aan het vervelen met mijn geleende cameraExirion schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:20:
[...]
No offense, maar ik snap nooit waarom mensen foto's van het beeld van een TV of beamer postenJe kunt op foto's de beroerdste pruts-TV er goed uit laten zien, of andersom. Als je het beeld niet met je eigen ogen bekijkt zegt het helemaal niks. Maar goed, 720p of 1080p ziet er natuurlijk wel ganz geil uit op een goed scherm
Het is de D3mon controller duo charger. Er passen 2 controllers in, werkt onafhankelijk van de PS3. Dus gewoon met een 230v AC adaptor naar 5v USB. Werkt perfect, met mooie afwisselende kleuren verlichting.chimera2 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:24:
[...]
Wat voor "docking" heb je daar voor je contoler??
€19.95 bij Gamemania
[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 08-01-2010 00:33 ]
Kan je dat ook uitzetten?Barry|IA schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:26:
[...]
Werkt perfect, met mooie afwisselende kleuren verlichting.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Wow, tijd voor een universele AB. Tering dat zijn veel afstandsbedieningen.A. Qonsaides schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:15:
Weliswaar de oude situatie, maar kan je toch de sub zien.
[afbeelding]
Wat voor soort is het? Lol.iNFiNiTY- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:39:
[...]
Hij wordt net als de kids ''goed'' afgericht haha, no worries!!
Als het een grotere hond wordt dan krijg je er sowieso last van.. tenzij je alle apparatuur achter deurtjes laat verdwijnen.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Er liggen 7 op het tafeltje en er voor de Sonos hangt hij aan de muur. Die van de verlichting ligt op mijn slaapkamer, want ik moet nog steeds een keer zo'n inbouwdimmer kopen (ik ben er nog niet uit of ik KAKU of X10 wil). Brengt het totaal op 9.Noxa schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:25:
[...]
Wow, tijd voor een universele AB. Tering dat zijn veel afstandsbedieningen.
Een universele AB is echt een must, maar aangezien ik aan het sparen ben om het huis uit te gaan staat dat even op een laag pitje. Voorkeur heb ik voor een Pronto of en Nevo.
Aangezien het topic er om vraagt zal ik mijn specs ook maar eens posten.
- scherm: Sony Bravia 40W4500
- sound: Logitech Z5500
- DVD/BR: Samsung (typenr kwijt)
- Mediacenter: XBMC draaiend op mijn pc aangesloten via 5m HDMI kabel
- DVD/BR & pc optisch aangesloten, via een optical switch aan mijn Z5500,
meer specs & foto's volgen
- scherm: Sony Bravia 40W4500
- sound: Logitech Z5500
- DVD/BR: Samsung (typenr kwijt)
- Mediacenter: XBMC draaiend op mijn pc aangesloten via 5m HDMI kabel
- DVD/BR & pc optisch aangesloten, via een optical switch aan mijn Z5500,
meer specs & foto's volgen
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
mixje van een herder/labrador/friese stabijLethalis schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:57:
[...]
Wat voor soort is het? Lol.
Als het een grotere hond wordt dan krijg je er sowieso last van.. tenzij je alle apparatuur achter deurtjes laat verdwijnen.
haha dieren en apparatuur, ik heb een hond en 2 katten, gaat allemaal goed hoor. Al betrapte ik mijn kat er pasgeleden op dat hij bovenop mijn philips 40'' zat, de enige weg om op de schouw te springenLethalis schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:57:
[...]
Wat voor soort is het? Lol.
maar goed, tv beweegt niet eens als hij erop springt, maar hij moet er niet eens vanaf flikkeren en dan nagels uitzetten om maar iets vast te willen grijpen.. althans niet de voorkant van het scherm. Ik moet er maar s een foto van maken als hij erop zit, wel grappig.
Maar met de hond heb ik nooit last van alle apparatuur (labrador), maar katten zijn irritanter (lees: zeer leuk) maar alleen als ik aan het gamen ben gaan ze voor het scherm zitten anders nooit (vorm van aandacht vragen I guess)
Zal mijne ook nog eens posten nadat er wat kleine wijzigingen zijn:
U ziet:
'Samsung 40inch B7020 LED tv
'Onkyo TX-SR707
'JBL CS-1500 cinemasound luidsprekers (5.1)
'PS3 als mediaplayer / Bluray speler
'UPC HD DVR
'Logitech harmony box voor de PS3
niet in zicht, de logitech harmony remote
De pics:

iets meer close up:

de achterkant:

Al met al is de home cinema zo goed als klaar en moet ik zeggen dat het geluid eerrrrgggg goed klinkt, zeker als je van een logitech X4 set afkomt
Maar ook in verhouding met een goedkope 5.1 opstelling merk ik beduidend veel verschil!
Commentaar, tips of andere toevoegingen altijd welkom
U ziet:
'Onkyo TX-SR707
'UPC HD DVR
De pics:

iets meer close up:

de achterkant:

Al met al is de home cinema zo goed als klaar en moet ik zeggen dat het geluid eerrrrgggg goed klinkt, zeker als je van een logitech X4 set afkomt
Commentaar, tips of andere toevoegingen altijd welkom
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Mooi maar ik vind het een beetje te grijs. Of komt dit door de lichtinval?
Ik vind je inrichting wel mooi en smaakvol, alleen mis ik wel gordijnen en iets van een vloerkleed, het doet ietsje klinisch aan.peugeot206gt schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:33:
U ziet:
'Onkyo TX-SR707
'UPC HD DVR
De pics:
[afbeelding]
iets meer close up:
[afbeelding]
de achterkant:
[afbeelding]
Al met al is de home cinema zo goed als klaar en moet ik zeggen dat het geluid eerrrrgggg goed klinkt, zeker als je van een logitech X4 set afkomtMaar ook in verhouding met een goedkope 5.1 opstelling merk ik beduidend veel verschil!
Commentaar, tips of andere toevoegingen altijd welkom![]()
Je mag de kerstboom weleens weghalen, het is bijna lente!!
Of zijn het oudere foto's?
Live life to the fullest!
Ja, komt door lichtinval.SlasZ schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:59:
Mooi maar ik vind het een beetje te grijs. Of komt dit door de lichtinval?
Normaal zijn de meubels rood en de muren zwart.
Barry|IA schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:36:
[...]
Ja, komt door lichtinval.
.. en hangt er een schilderij van een vulkaan ipv een sneeuwlandschap?Barry|IA schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:36:
[...]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik vind je tv meubel een beetje smal lijken. Had opzich wel een stuk breder gekund. Het is namelijk een vrij lange muur.
Maar voor de rest ziet het er mooi uit. Mooie speakers.
Maar voor de rest ziet het er mooi uit. Mooie speakers.
Nou ja, het probleem bij mij is - ik heb een herder - dat het beest op zich weinig doet, maar als hij bijvoorbeeld voor het meubel staat te kwispelen, eindigt zijn staart in mijn Xbox en andere apparatuur. Hierdoor tref ik vaak haren aan op de Xbox, en de surround set.. en laatst zelfs in het gat van de subwoofer. Ook toen ik laatst mijn PC open schroefde lagen er haren in.HenkS schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:16:
[...]
haha dieren en apparatuur, ik heb een hond en 2 katten, gaat allemaal goed hoor.
En dan kan ik nog van geluk spreken dat hij er voor de rest geen interesse voor toont..
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
PrachtigBarry|IA schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:36:
[...]
Barry|IA schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:36:
[...]

No guts, no glory!
Voor de kenners.. een kleine teaser van wat ik nu aan het proef beluisteren ben thuis..
Ga hem denk ik maar bestellen.. (uiteraard wel in het zwart!) de huidige speakers (die in het zwart) staan nu te koop om te kijken of er belangstellende zijn zo na deze economische crisis.

En nee.. het gaat niet alleen om het kleurverschil
Ga hem denk ik maar bestellen.. (uiteraard wel in het zwart!) de huidige speakers (die in het zwart) staan nu te koop om te kijken of er belangstellende zijn zo na deze economische crisis.

En nee.. het gaat niet alleen om het kleurverschil
[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 09-01-2010 13:43 ]
B&W 800-serie, verder kom ik nietWorkaholic schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:40:
Voor de kenners.. een kleine teaser van wat ik nu aan het proef beluisteren ben thuis..
Want kan zo snel het verschil niet ontdekken tussen de 803S en de 804S...
blijkbaar komt er een nieuwe 800 serie (zie B&W site)
Had ik het toch goedFeaR1986 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:52:
[...]B&W 800-serie, verder kom ik niet![]()
Want kan zo snel het verschil niet ontdekken tussen de 803S en de 804S...
Sinds dit weekend kan ik eindelijk eens iets plaatsen waar ik trots op ben:

Sinds vandaag staan er namelijk 2 Monitor Audio RS8's in mijn woonkamer. Een erg leuke speaker moet ik zeggen die zowel met muziek als films erg goed uit de weg kunnen.
De tv is en blijft voorlopig ook een oudje (een Philips van 15 jaar nu).
Specs:
Receiver: Cambridge Audio 540R Azur
DVD/CD: Cambridge Audio 540D Azur
Digitale receiver: Humax iPVR-9200c
Speakers:
Front: Monitor Audio RS8
Rear: B&W DM-22 (oude fronts)
Center: Merkloos (wordt hopelijk snel vervangen door een Monitor Audio RS-LCR of RX-LCR)
Sub: Aangepaste Roland DM-2100 (sinds dit weekend overbodig
)
Bediening:
Harman Kardon TC30 (Logitech Harmony)
TV
Philips 21PT440B (oude 55cm 4:3 CRT met alleen composiet-ondersteuning
)

Sinds vandaag staan er namelijk 2 Monitor Audio RS8's in mijn woonkamer. Een erg leuke speaker moet ik zeggen die zowel met muziek als films erg goed uit de weg kunnen.
Specs:
Receiver: Cambridge Audio 540R Azur
DVD/CD: Cambridge Audio 540D Azur
Digitale receiver: Humax iPVR-9200c
Speakers:
Front: Monitor Audio RS8
Rear: B&W DM-22 (oude fronts)
Center: Merkloos (wordt hopelijk snel vervangen door een Monitor Audio RS-LCR of RX-LCR)
Sub: Aangepaste Roland DM-2100 (sinds dit weekend overbodig
Bediening:
Harman Kardon TC30 (Logitech Harmony)
TV
Philips 21PT440B (oude 55cm 4:3 CRT met alleen composiet-ondersteuning

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ja.. de 804 is niet meer leverbaar en de nieuwe versie is meteen 3k per speaker ipv 2kStanTheMan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:31:
blijkbaar komt er een nieuwe 800 serie (zie B&W site)
Duur grapje dus..
Hehe inderdaad
Verwijderd
Weet je wel zeker of je voor dat geld wel een b&w in je huis wilt?
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 17:57 ]
Ik vind dat inderdaad ook wel errúg veel geld voor een stel speakers. Maar wie ben ik hè..
Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom je je 'oude' B&W speakers dan gelijk gaat vervangen voor die nieuwe. Optisch zie ik in ieder geval geen verschillen. Kun je hier wat over vertellen?
Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom je je 'oude' B&W speakers dan gelijk gaat vervangen voor die nieuwe. Optisch zie ik in ieder geval geen verschillen. Kun je hier wat over vertellen?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
En vooral, wat is voor die prijs net zo goed. Ik heb tot op vandaag nog niet fijnere speakers gehoord in deze prijsklasse. Ze klinken voor blues/oldies echt helemaal super (dan heb ik zelf nog de oude 804 naulitus).
Ik moet zeggen dat ik nou niet meteen die "diamond" versie zou nemen, want dat heb ik dus over-and-over geschakeld in een luisterruimte (hobo hifi, met mn eigen muziek) en vond het verschil echt MINImaal... met je ogen dicht wist je soms niet welke je voor je had.
Ik moet zeggen dat ik nou niet meteen die "diamond" versie zou nemen, want dat heb ik dus over-and-over geschakeld in een luisterruimte (hobo hifi, met mn eigen muziek) en vond het verschil echt MINImaal... met je ogen dicht wist je soms niet welke je voor je had.
Wellicht heb ik het verkeerd verteld, de nieuwe 8x serie van B&W (die nog uit moet komen) is ruim 50% duurder dan de huidige 804S en 803S. In plaats van 4k en 6k zal het rond de 6 en de 8k worden. Voor mij reden om nog even snel te upgraden naar de 803S :-)Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:57:
Weet je wel zeker of je voor dat geld wel een b&w in je huis wilt?
Ik heb momenteel de 804S (nog geen half jaar oud), de 803S is een behoorlijke uograde.. bijna 1,5x zo groot en het laag is veel strakker. Het geluid is ook een stuk " voller " en dat sluit goed aan bij een grote huiskamer.
Liever nu nog upgraden naar de 803 ipv over een jaar als ze 2x zo duur zijn ;-)
Uiteraard moet ik wel eerst de 804S zien kwijt te raken.. deze als rear gebruiken is me net even te duur.. als er hier liefhebbers zijn dan hoor ik het graag
[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 09-01-2010 19:16 ]
He, ik ken jou van team106xtreme.nl!
Ik rij in die felrooie 106sport (nu GTi
) met witte 16" 6 spaaks velgen!
Die 804S zijn wel dondersmooi! (alleen wat te duur
)
Die 804S zijn wel dondersmooi! (alleen wat te duur
Waar staan ze te koop? En nog belangrjker, voor welke prijs als ik dat hier vragen mag?Workaholic schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:14:
[...]
Wellicht heb ik het verkeerd verteld, de nieuwe 8x serie van B&W (die nog uit moet komen) is ruim 50% duurder dan de huidige 804S en 803S. In plaats van 4k en 6k zal het rond de 6 en de 8k worden. Voor mij reden om nog even snel te upgraden naar de 803S :-)
Ik heb momenteel de 804S (nog geen half jaar oud), de 803S is een behoorlijke uograde.. bijna 1,5x zo groot en het laag is veel strakker. Het geluid is ook een stuk " voller " en dat sluit goed aan bij een grote huiskamer.
Liever nu nog upgraden naar de 803 ipv over een jaar als ze 2x zo duur zijn ;-)
Uiteraard moet ik wel eerst de 804S zien kwijt te raken.. deze als rear gebruiken is me net even te duur.. als er hier liefhebbers zijn dan hoor ik het graagHalf jaar oud, in het zwart en te beluisteren in apeldoorn
wie doet er een deeltje 38?
Wise enough to play the fool
Gewoon wachten op Barry?teacher schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:33:
wie doet er een deeltje 38?
Die is tenslotte vandaag nog op het forum geweest en heeft dit deeltje ook gemaakt. Dus dat lijkt mij het eerslijkst. En het is niet zo dat de wereld vergaat als we een keer over de 1000 posts heen gaan. Sterker nog: na 1000 posts hoeft er eigenlijk niet eens een nieuw deel geopend te worden. Maar voor het overzicht zou het wel het mooiste zijn.
Jup.. dat is de advertentie
Gekocht bij hobo hifi in Enschede voor 4000 euro. Bon + garantie dus gewoon aaanwezig.
Killed-1 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:52:
He, ik ken jou van team106xtreme.nl!Ik rij in die felrooie 106sport (nu GTi
) met witte 16" 6 spaaks velgen!
Die 804S zijn wel dondersmooi! (alleen wat te duur)
offtopic:
Ik ben niet van team106
Ik heb deze peugot wel gekocht van iemand van daar.. als tijdelijk vervoer middel..heb er totaal een maand in gereden.. gaat er nu weer uit vanwege ontvangst leaseauto 
Ik ben niet van team106
[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 10-01-2010 12:51 ]
Waarom schrijf je eigenlijk steeds peugot? Ook in je ad op marktplaats...Workaholic schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:49:
[...]
Jup.. dat is de advertentie3k + gratis van de hul bekabeling twv 180 euro.
Gekocht bij hobo hifi in Enschede voor 4000 euro. Bon + garantie dus gewoon aaanwezig.
[...]
offtopic:
Ik ben niet van team106Ik heb deze peugot wel gekocht van iemand van daar.. als tijdelijk vervoer middel..heb er totaal een maand in gereden.. gaat er nu weer uit vanwege ontvangst leaseauto
No Shame, only Fame!
S2801 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:15:
[...]
Waarom schrijf je eigenlijk steeds peugot? Ook in je ad op marktplaats...![]()
offtopic:
Sorry ik heb niets met franse auto's
.. ga het meteen aanpassen hehe
Sorry ik heb niets met franse auto's
Eindelijk ook mijn update eens posten.
Sinds gisteren de beamer aan de praat gekregen en het scherm opgehangen:
We zien in de 'bioscoop hoek':
-Epson TW3500 (full hd)
-100inch remote screen (gain 1.8)
-2x JBL E80
-Center, sub, rears van HK
-Logitech Dinovo Edge
-Harmony Remote

In de tvhoek:
-Antec Fusion Black (met Mediaportal)
-HK AVR 147
-HK fronts
-Samsung HD Decoder

Eerste filmavond gisteravond was echt SUPER. Wat een ervaring, voor mij geen Metropolis meer
Zelfs mijn moeder was impressed
*niet alles is zichtbaar op de foto's.
** 3 weken geleden voor het eerst vader geworden, dus vandaar de 'rommel'.
Sinds gisteren de beamer aan de praat gekregen en het scherm opgehangen:
We zien in de 'bioscoop hoek':
-Epson TW3500 (full hd)
-100inch remote screen (gain 1.8)
-2x JBL E80
-Center, sub, rears van HK
-Logitech Dinovo Edge
-Harmony Remote

In de tvhoek:
-Antec Fusion Black (met Mediaportal)
-HK AVR 147
-HK fronts
-Samsung HD Decoder

Eerste filmavond gisteravond was echt SUPER. Wat een ervaring, voor mij geen Metropolis meer
Zelfs mijn moeder was impressed
*niet alles is zichtbaar op de foto's.
** 3 weken geleden voor het eerst vader geworden, dus vandaar de 'rommel'.
[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 10-01-2010 13:47 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Netjes hoor
Leuk zo'n beamer.. mijn vriendin en ik houden ook wle van een filmpje.. later komt er zeker een HT zolder/kelder met een beamer
Gaaf, zo'n beamer/projector

Heb je alleen niet het idee dat je fronts wat te veel in de hoek staan? Ik zou ze zelf een stuk losser van de zij/achterwand plaatsen, om ze wat meer ruimte te geven. Ik zie dat het misschien lastig is omdat het hokje net aan passend is, maar misschien kan het je soundstage wel ten goede komen.
Heb je alleen niet het idee dat je fronts wat te veel in de hoek staan? Ik zou ze zelf een stuk losser van de zij/achterwand plaatsen, om ze wat meer ruimte te geven. Ik zie dat het misschien lastig is omdat het hokje net aan passend is, maar misschien kan het je soundstage wel ten goede komen.
Zo gezegd, zo gedaan.
super mooie set man!deepbass909 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:03:
Sinds dit weekend kan ik eindelijk eens iets plaatsen waar ik trots op ben:
heb een jaartje nu de Monitor audio Rs6 staan in dezelfde kleur en vind ze nog steeds elke dag beter gaan klinken.die van jou zullen nog wel wet meer bas hebben misschien zelfs iets teveel?
ik zou wel snel voor dezelfde center gaan kijken nu je nog de Rs serie kan krijgen.
Deze heb ik onlangs ook aangeschaft en kwam er toen pas achter hoe belangrijk de center is voor de ruimtelijkheid tijdens film.
Ik moet ze inderdaad wat losser zetten, maar ik moet het sowieso allemaal nog een beetje finetunen. Grootste gedeelte is nu gedaan in ieder geval.reiker schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:41:
Gaaf, zo'n beamer/projector![]()
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb nog even met een foto-toestel zitten spelen vandaag:

(let niet op de troep... ik moet nog opruimen
) En ja, de lamp boven de eettafel hangt niet boven de eettafel... Maar die tafel heeft nu pas z'n definitieve plek, dus het heeft nu ook pas zin om de lamp te verplaatsen. Ik heb eerst nog geëxperimenteerd met het plaatsen van de speakers om een goede middenweg tussen geluid en inrichting te krijgen. Dat betekende dat de rechter speaker ook een tijdje rechts van de eettafel heeft gestaan. Maar deze opstelling werkt toch het beste.
En zijn ze groot? Valt best mee toch

@Brimme
Ze klinken af en toe best zwaar. Maar dat was ook te verwachten. Het opgegeven frequentie-bereik is 33Hz - 30kHz met een gevoeligheid van 91dB (1 Watt @ 1 meter). Vaak als ik het laag ineens hoor, dan komt dat eerder omdat ik het eerst niet hoorde en het nu dus opvalt (zoals een contra bas die ineens goed hoorbaar is). Ze zijn ook marginaal groter dan de RS6 (5cm hoger en 2 cm dieper).
Wat betreft de center (en eventueel de surrounds), die heeft niet directe prioriteit. De merkloze center is van verrassend goede kwaliteit (met mijn oude B&W's stond die altijd aan, omdat het dan duidelijk beter klonk...), en bij muziek staat hij nu permanent uit. Ik denk dat er nu eerst een nieuwe tv gaat komen, en eventueel een andere receiver (dit is nog een Mk. 1, zonder HDMI) en dan komt de rest pas aan de beurt.
Daarnaast verschilt de Rx-serie niet heel veel van de Rs, alleen is het uiterlijk iets veranderd. Dus een Rx zou ook nog goed kunnen. En het voordeel van een wijziging in model is, is dat er altijd lui zijn die nu hun Rs-set in de 2de hands verkoop gaan gooien.

(let niet op de troep... ik moet nog opruimen

@Brimme
Ze klinken af en toe best zwaar. Maar dat was ook te verwachten. Het opgegeven frequentie-bereik is 33Hz - 30kHz met een gevoeligheid van 91dB (1 Watt @ 1 meter). Vaak als ik het laag ineens hoor, dan komt dat eerder omdat ik het eerst niet hoorde en het nu dus opvalt (zoals een contra bas die ineens goed hoorbaar is). Ze zijn ook marginaal groter dan de RS6 (5cm hoger en 2 cm dieper).
Wat betreft de center (en eventueel de surrounds), die heeft niet directe prioriteit. De merkloze center is van verrassend goede kwaliteit (met mijn oude B&W's stond die altijd aan, omdat het dan duidelijk beter klonk...), en bij muziek staat hij nu permanent uit. Ik denk dat er nu eerst een nieuwe tv gaat komen, en eventueel een andere receiver (dit is nog een Mk. 1, zonder HDMI) en dan komt de rest pas aan de beurt.
Daarnaast verschilt de Rx-serie niet heel veel van de Rs, alleen is het uiterlijk iets veranderd. Dus een Rx zou ook nog goed kunnen. En het voordeel van een wijziging in model is, is dat er altijd lui zijn die nu hun Rs-set in de 2de hands verkoop gaan gooien.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik zal vanavond het nieuwe deel openen.
Waarschijnlijk met wat kleine vernieuwingen in de startpost
Sorry, wordt morgen.
Waarschijnlijk met wat kleine vernieuwingen in de startpost
Sorry, wordt morgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 11-01-2010 00:45 ]
Monitor audio's klinken altijd erg mooi, maar ik vind die RS-serie niet echt moeder's mooiste.
Ik heb een half jaar met mijn oude monitor audio Center gespeeld samen met mijn Rs6 speakers en was ook altijd heel erg tevreden totdat ik voor de RSCLR ging,Dit was echt een wereld van verschil, het geluid klink nu veel ruimtelijker en de "bubble" is gewoon beter geworden.deepbass909 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:23:
@Brimme
De Nieuwe Rx serie heeft de tweaters van de Gold serie en die schijnen weer anders te zijn.
Geniet van je speakers, ze zullen steeds beter gaan klinken!
Verwijderd
Stoney3K schreef op donderdag 17 december 2009 @ 01:28:
[...]
Als ze nu ook nog een goeie oplossing voor mijn platen hadden.
Vandaag wat nieuw ijzer in huis gehaald, en ik mag met trots zeggen dat mijn Beosystem 2000 weer compleet is!
[afbeelding]
Volgens mij staat hier een cassettedeck te veel. Leuk, widescreen, maar de middelste is toch echt een lege huls.
Ziet er bruut uit!
Maar mag ik misschien vragen wat precies Beosystem 2000 is?
Ben nog een jonkie, en zag dat het uit 1985 in die richting uit stampt
Dankje!
[afbeelding]
Beter... Ik kon de Beocord en Beogram 2000 in één koop overnemen. Voor een verpletterende 60 euro!
[afbeelding]
En niets kan tippen aan Brothers In Arms, op vinyl met een MMC4 aftaster. Helaas heb ik wel een nieuwe nodig, de naald van deze is jammer genoeg overleden en een losse naald installeren gaat met dit element (met nog geen 7mm breed, piepklein!) nogal moeilijk.
Mooie speakers die RS8deepbass909 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mooie bank! Waar vandaan??peugeot206gt schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:33:
U ziet:
'Onkyo TX-SR707
'UPC HD DVR
De pics:
[afbeelding]
iets meer close up:
[afbeelding]
de achterkant:
[afbeelding]
Al met al is de home cinema zo goed als klaar en moet ik zeggen dat het geluid eerrrrgggg goed klinkt, zeker als je van een logitech X4 set afkomtMaar ook in verhouding met een goedkope 5.1 opstelling merk ik beduidend veel verschil!
Commentaar, tips of andere toevoegingen altijd welkom![]()
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Na al geruime tijd dit topic te volgen, zal ik nu ook maar eens zelf m'n setje posten!

U ziet..
Sony 32S3000 televisie
Harman Kardon HK3490 receiver
Harman Kardon 'The Bridge' met een iPod Touch
Sony PlayStation 3 met een 500GB harde schijf
Dali Suite 2.5 speakers (Van den Hull 'clearwater' bekabeling)

U ziet..
Sony 32S3000 televisie
Harman Kardon HK3490 receiver
Harman Kardon 'The Bridge' met een iPod Touch
Sony PlayStation 3 met een 500GB harde schijf
Dali Suite 2.5 speakers (Van den Hull 'clearwater' bekabeling)
Ik maak even een nieuwe aan joh 
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 38
Barry mede-editor gemaakt aangezien hij nog wat wilde veranderen in de topicstart.
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 38
Barry mede-editor gemaakt aangezien hij nog wat wilde veranderen in de topicstart.
[ Voor 27% gewijzigd door ConZito op 11-01-2010 12:58 ]
Wat een afschrijving in zo'n korte periode! Zijn de speakers die je wil hebben niet ergens 2e hands te krijgen? Voor dat geld zou "ik" nog even verder kijken, ook verder dan Hobo. Ze hebben leuke dingen daar, maar zooooo standaard / mainstream.Workaholic schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:49:
[...]
Jup.. dat is de advertentie3k + gratis van de hul bekabeling twv 180 euro.
[...]
Maar ach, als je het geld er voor over hebt.....wie ben ik dan
Handtekening
En hier gaan we dan verder: Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 38
offtopic:
Heb je het wel in overleg met Barry gedaan, want op zich is dit natuurlijk niet echt netjes...
Heb je het wel in overleg met Barry gedaan, want op zich is dit natuurlijk niet echt netjes...
Dit topic is gesloten.