Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 351.367 views

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 37

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen Bose-discussies en zeker geen kabeldiscussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 34
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 35
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us
Houd er wel rekening mee dat ImageShack sinds een tijdje popups heeft, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry
In dit deel zal ik ook maar weer eens proberen om actief deel te nemen :)

Ik heb de hobby weer aardig opgepakt met een aantal nieuwe aanwinsten :D

[Voor 23% gewijzigd door Barry op 12-10-2009 21:26]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Anoniem: 268916

laat ik dit deel ook maar weer eens gaan volgen

• dhraom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
ziet er strak uit, ben jaloers

zonder haat geen liefde

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nog 1x met m'n nieuwe aanwinst patsen hoor :*) ben er ook zo blij mee :D

alles aansluiten :9

en uiteindelijk dus...

ter vergelijk, een jaar geleden zag het er nog zo uit.

specs:
Panasonic TH-42PZ85
UPC HD-DVR (Cisco 8485DVB)
Onkyo 507
Jamo A407
Pioneer DVR-530H
Freecom MP35
PS3 80GB

[Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 13-10-2009 14:54. Reden: Specs toegevoegd.]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:07
Ziet er goed uit :) op plaatje 3 en 4 pas het allemaal maar net :)
word het allemaal niet te warm?
En vergeleke met de vorige keer is het een aardige verandering (positief dan )
shameete schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:35:
[afbeelding]

[afbeelding]

en uiteindelijk dus...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[Voor 3% gewijzigd door chimera2 op 13-10-2009 09:41]

• Shanquish
  • Niet online
chimera2 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:40:
Ziet er goed uit :) op plaatje 3 en 4 pas het allemaal maar net :)
word het allemaal niet te warm?
En vergeleke met de vorige keer is het een aardige verandering (positief dan )

[...]
nu niet meer, voorheen stond de pioneer bovenop de onkyo maar dat was foute boel.
maar tijdens gebruik doe ik die deurtjes wel open, zeker als de PS3 aanstaat moéten ze wel open staan anders wordt het zo warm dat je de fan's echt gaat horen.

maar ik hou het wel strak in de gaten, zie ook foto 4 waar z'n temperatuursensor op de onkyo ligt.
momenteel schommelt dat tijdens gebruik op zo'n 32 graden.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[afbeelding]

[afbeelding]

en uiteindelijk dus...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou toch proberen de situatie van de PS3 te veranderen. De PS3 zuigt lucht aan vanaf de achterkant en duwt het er uit aan de rechter zijkant. En zo te zien zit hij daar bijna tegen het kastje aan. Als je die Freecom verplaatst en de PS3 wat naar links schuift zou het bijvoorbeeld al stukken beter zijn. :)

• Shanquish
  • Niet online
Satch schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:05:
[...]

Ik zou toch proberen de situatie van de PS3 te veranderen. De PS3 zuigt lucht aan vanaf de achterkant en duwt het er uit aan de rechter zijkant. En zo te zien zit hij daar bijna tegen het kastje aan. Als je die Freecom verplaatst en de PS3 wat naar links schuift zou het bijvoorbeeld al stukken beter zijn. :)
andersom ;)
hij pakt koude lucht vanaf de zijkant, op de foto lijkt ie tegen de zijkant aan te staan, maar daar kan ik m'n vingers gewoon vrij tussen steken, dus ongeveer 2 cm vrij ruimte.
de warme lucht blaast ie aan de achterkant er weer uit, maar omdat de deurtjes open staan valt de warmteontwikkeling reuze mee.
de deurtjes dicht houden als de PS3 aanstaat is wel killing, heb dat 1x per ongeluk gehad :X (PS toets per ongeluk ingedrukt op de AB)

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:25
Even toch nog maar een keer posten.

Er is sinds gisteren een update die bedoeld is voor 1 van de kleinste componenten in de set. namelijk de squeezebox. Deze heeft een Cambridge DacMagic erop staan om het geluid van de SB te verbeteren. Tot op heden kan ik niets anders zeggen dat de DacMagic een positieve verbetering oplevert tegenover de Dac in de SB.

Heb al wat opmerkingen gehad over de TV, deze lijkt te hoog maar valt in de praktijk reuze mee. Toch als ik vind dat het iets te hoog is kan die een stuk lager nog geplaatst worden. Maar ik zelf vind het niet onprettig kijken.

Nu de specificaties

TV: Panasonic TH-46PZ85
Decoder: Humax 5000C
Receiver: Marantz SR7500
DVD-Speler: Marantz DV7600
CD-Speler: Marantz DV6400 Vm audio modificatie
Platenspeler: Transrotor ZET-3
Phonoversterker: Jasmine Phono
Mediaplayer: Logitech Squeezebox
DAC: Cambridge DacMagic
Front Speaker: B&W 805S Cherry
Center Speaker: B&W HTM-2 Cherry
Rear Speaker: JBL L4
Subwoofer: Rel Stadium III Cherry

Toekomst upgrades:

- B&W 803S/D als Front
- Stereoset naast de Surround machine met een PRE die SSP of Home-Theater Troughput heeft.
- Blu-Ray speler

Maar goed voorlopig is het meer genieten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-01-2021
Leuke platenspeler, waarschijnlijk echt wel een gespreksonderwerp bij bezoekers :)

Staat je center niet behoorlijk laag? Niet dat je er een betere plaats voor hebt maar ik ben benieuwd hoe het klinkt zo laag...

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 21:36

Rexomnium

Vincam aut moriar

Sorry, maar wil je die set alsjeblieft niet meer posten? Ik word er zo verdrietig van als ik dan naar mijn eigen karige zooi kijk (Rotel, B&W en Arcam). Ik bedoel, een platenspeler van 3 duizend euro, speakers van 2500 euro, dacje, phonoversterkertje, etc. etc. en dan nog over upgrades praten (de ironie!).

Nee, even serieus. Hele mooie set. Aan de diversiteit van de onderdelen is te zien dat je er een hoop tijd en moeite in hebt gestoken en niet even 'simpel' een smak geld tegenaan hebt gegooid. Het lijkt erop dat er veel kennis en liefde in die verzameling is gestoken.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Barry
Dit wordt trouwens de upgrade voor stereo:

XTZ 99.26 monitors.

Denk rond december.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
specs:
Panasonic TH-42PZ85
Onkyo 507
Jamo A407
Pioneer DVR-530H
Freecom MP35
PS3 80GB
Waarom staat die 530 er eigenlijk nog bij? Opnemen doe je, neem ik aan, met de Cisco, en afspelen kun je met je PS3 doen.

[Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 13-10-2009 12:04]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tunboy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:46:
Leuke platenspeler, waarschijnlijk echt wel een gespreksonderwerp bij bezoekers :)

Staat je center niet behoorlijk laag? Niet dat je er een betere plaats voor hebt maar ik ben benieuwd hoe het klinkt zo laag...
Is die niet om te draaien met de platenspeler?

• Shanquish
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:04:
[...]

Waarom staat die 530 er eigenlijk nog bij? Opnemen doe je, neem ik aan, met de Cisco, en afspelen kun je met je PS3 doen.
eigenlijk vanwege het feit dat ie opnames kan wegschrijven naar een DVD.
en dan voornamelijk opnames vanaf de UPC doos, vanwege de beeldkwaliteit.(beiden zijn gekoppeld via een scart draadje)

en de ps3 lust ook nog wel wat stroom, dus dvd's speel ik eigenlijk nu standaard af met de pioneer.

maar het is wel zo dat de langste tijd is geweest voor de pioneer, het ding begint wat brak te worden.

[Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 13-10-2009 12:31]

• Wicked-Game
Tunboy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:46:

Haha, ja bezoekers vragen altijd direct wat het is, wat het doet en dat die er mooi uitziet. Dus het is wel een gespreksonderwerp.

Qua laagte center is weinig anders mogelijk, toch is de HTM-2 van dermate kwaliteit dat ondanks zijn positie en wat afstelling in de receiver er niks van is te merken dat die zo laag staat.
Rexomnium schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:54:
Sorry, maar wil je die set alsjeblieft niet meer posten? Ik word er zo verdrietig van als ik dan naar mijn eigen karige zooi kijk (Rotel, B&W en Arcam). Ik bedoel, een platenspeler van 3 duizend euro, speakers van 2500 euro, dacje, phonoversterkertje, etc. etc. en dan nog over upgrades praten (de ironie!).

Nee, even serieus. Hele mooie set. Aan de diversiteit van de onderdelen is te zien dat je er een hoop tijd en moeite in hebt gestoken en niet even 'simpel' een smak geld tegenaan hebt gegooid. Het lijkt erop dat er veel kennis en liefde in die verzameling is gestoken.
Okay zal ik niet meer doen >:) En verdrietig worden? Je hebt zelf leuke merken die kwalitatief mogelijk nog wel beter spelen dan mijn Marantz set. Dat de platenspeler en speakers uitblinken dat is waar. maar goed heb altijd nog wat te wensen. Uiteindelijk zou ik naar Classé willen gaan als ultieme set.

Audio/Video is echt een hobby, van jongs af aan met de paplepel ingegoten. Set in de huidige vorm heeft wel wat jaartjes gekost.

Ik vind het gewoon leuk om dingen te proberen en de set naar hogere levels te tillen. Het is inderdaad wel met zorg en aandacht onderhanden genomen. Toch kan het altijd beter, maar moet je je altijd weer afvragen of een bepaalde investering het wel waard is. Kijk de dvd-speler zal op den duur plaats maken voor een Blu-ray. Daar kan je gewoon niet om heen. Nadeel is dat ik een SR7500 heb en hierdoor genoodzaakt ben om naar een Blu-Ray met interne decoders te gaan en 7.1 output.
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Is die niet om te draaien met de platenspeler?
Ach gelukkig is dit niet alleen show maar gelukkig ook GO en nog een prettige GO ook :D

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

shameete schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:30:
[...]
maar het is wel zo dat de langste tijd is geweest voor de pioneer, het ding begint wat brak te worden.
Toch maar die Blu-ray speler kopen dan :+

Niet om in herhaling te vallen, maar ik ben het wel eens met Chimera2 en Satch :P
Het ziet er op de foto niet echt uit als veel ruimte. Maar heb eigenlijk ook nog niet gehoord van een PS3 die zijn koele lucht van de zijkant haalt, alleen van consoles die naar de zijkant blazen O-)

Overigens is de temperatuur van die Onkyo wel netjes, want normaal worden die beestjes toch letterlijk twee maal zo warm. Al is die temperatuur wel weer van interne componenten, maar goed. Met deze waardes zo ik me geen zorgen maken :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 22:55
Barry schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:02:

[afbeelding]

XTZ 99.26 monitors.

Denk rond december.
Ik vind die XTZ speakers er echt geweldig uitzien en ze zijn ook nog eens redelijk mooi geprijsd. Ik zit er zelf ook aan te denken om met de tijd die speakers te halen op die stands. Dat worden dan mijn eerste echte speakers O-) Ik gebruik nu een Akai stereo toren met 2 Acoustic Audio speakers erbij, het zal dus een hele verbetering zijn. Van de week ga ik waarschijnlijk een Onkyo TX-SR607 halen.

• Shanquish
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:44:
[...]

Toch maar die Blu-ray speler kopen dan :+

Niet om in herhaling te vallen, maar ik ben het wel eens met Chimera2 en Satch :P
Het ziet er op de foto niet echt uit als veel ruimte. Maar heb eigenlijk ook nog niet gehoord van een PS3 die zijn koele lucht van de zijkant haalt, alleen van consoles die naar de zijkant blazen O-)

Overigens is de temperatuur van die Onkyo wel netjes, want normaal worden die beestjes toch letterlijk twee maal zo warm. Al is die temperatuur wel weer van interne componenten, maar goed. Met deze waardes zo ik me geen zorgen maken :)
toch is het zo, misschien heeft sony het ontwerp van de fanduct aangepast bij de laatste generatie PS3 fat.?
in elk geval is het achter de ps3 warm, en de zijkant is gewoon netjes koud. (heb naar een bron gezocht, maar kon niks vinden...)

de onkyo maak ik me nu ook geen zorgen meer om, sinds de pioneer eraf is kan ie z'n warmte netjes kwijt.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 21:36

Rexomnium

Vincam aut moriar

Wicked-Game schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:42:
Ik vind het gewoon leuk om dingen te proberen en de set naar hogere levels te tillen. Het is inderdaad wel met zorg en aandacht onderhanden genomen. Toch kan het altijd beter, maar moet je je altijd weer afvragen of een bepaalde investering het wel waard is. Kijk de dvd-speler zal op den duur plaats maken voor een Blu-ray. Daar kan je gewoon niet om heen. Nadeel is dat ik een SR7500 heb en hierdoor genoodzaakt ben om naar een Blu-Ray met interne decoders te gaan en 7.1 output.
Is een mediatank als de HDX 1000 of de nieuwe Popcorn Hour C200 misschien het overwegen waard? In die Popcorn Hour kun je zelfs een bluerayspeler in plaatsen.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58

[afbeelding]

XTZ 99.26 monitors.

Denk rond december.
Moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk was van deze speakers gezien de prijs. Erg knap gedaan en je krijgt er nog aardig wat instelmogelijkheden bij ook.
Rexomnium schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:18:
[...]

Is een mediatank als de HDX 1000 of de nieuwe Popcorn Hour C200 misschien het overwegen waard? In die Popcorn Hour kun je zelfs een bluerayspeler in plaatsen.
Ik zou wel eens een mediatank willen zien met direct-out (8 kanalen analoog enzo). Enige wat nu in de buurt komt is een BR-speler met DLNA en MKV support.

[Voor 33% gewijzigd door ConZito op 13-10-2009 13:38]

• Remy669
  • Laatst online: 16-05 16:15

specs:
Panasonic TH-42PZ85
Onkyo 507
Jamo A407
Pioneer DVR-530H
Freecom MP35
PS3 80GB
Is dat toevallig die set van iBood laatst?

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 22:07

Hakker

a.k.a The Dude

dat is em exact. Dat was trouwens een leuke deal Tis dat ik zelf al compleet ben :D

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005

Vince22

PSN ID: Vince_NL

Nou! Zit net in een verbouwing maar als zo'n set er weerkomt dan moet ie er gewoon komen!
Hoe bevalt die set shameete? :)

Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 22:55
Ben ook wel benieuwd hoe die versterker bevalt inderdaad :)

• Shanquish
  • Niet online
Vince22 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:08:
Nou! Zit net in een verbouwing maar als zo'n set er weerkomt dan moet ie er gewoon komen!
Hoe bevalt die set shameete? :)
ja, heel goed eigenlijk.. kan tot op heden er weinig anders van maken.
genoeg inputmogelijkheden, de instelmicrofoon is echt een verademing.
mic aansluiten, op enter drukken en de set stelt zichzelf perfect af dmv. 'plopjes'

geluid icm. met de Jamo vind ik erg goed, ondanks dat het 'maar' satellietspeakers zijn.
staan ze zeker wel hun mannetje.
maar goed.. over geluid an sich kan ik heel weinig vertellen... dat is een kwestie van smaak en luisteren.
voordat ik de set had gekocht was ik naar correct gereden om de set live aan te horen en ik was blij verrast.
zonder de set aan te horen durfde ik de aankoop niet aan, ondanks dat het een scherpe aanbieding was, is het toch gewoon geld.
maar ik moet wel eerlijk zeggen dat de akoestiek in een winkel danig verschilt met m'n woonkamer, maar het heeft in positieve zin uitgepakt :)

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:34

[afbeelding]

XTZ 99.26 monitors.

Denk rond december.
aa XTZ fantastische speakers. Iktwijfelde tussen de Focals die ik nu heb 700V en de XTZ. XTZ waren een stuk beter maar ik kon ze qua grootte niet kwijt helaas....

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Mystikal

It never hurts to help

Het valt me op dat er nog maar weinig mensen een (hd) beamer hebben hangen. Ik ben van plan dit te installeren in mijn woonkamer volgend jaar. Het probleem wat ik heb is echter dat ik het scherm ga hangen, waar niet mijn bank (en tv,hifi,mediaportal) staat. We hebben een zitje met 2 lekkere relax stoelen. Ik zal een dezer dagen wel eens een foto maken van hoe ik het voor ogen heb. Misschien zijn er nog tips en tricks van de mede tweakers...

Ik zit vooral in over het feit hoe donker de kamer moet zijn om toch een goed beeld te krijgen. Dit is natuurlijk afhankelijk van de beamer. Maar mijn budget voor de beamer is/wordt zo'n 1500 euro excl elektrisch scherm.

[Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 13-10-2009 16:20]

Basement Bios ---- Exo-S

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 15:53
shameete schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:41:
[...]

ja, heel goed eigenlijk.. kan tot op heden er weinig anders van maken.
Hoop dat het voor mij ook goed uitpakt, ik had niet de kans om te gaan luisteren namelijk :P Wel net gehoord dat mn vriendin en ik een 2 kamer appartementje krijgen, dus 'k ben al helemaal enthousiast omdat ik dan binnenkort mag gaan inrichten en eindelijk de versterker en speakers zelf kan proberen :)

• Remy669
  • Laatst online: 16-05 16:15
Hakker schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:53:
dat is em exact. Dat was trouwens een leuke deal Tis dat ik zelf al compleet ben :D
Hier wou ik hem ook bestellen, maar hij was uitverkocht :/
Maar damn ja, dat was echt een goede deal.

Anoniem: 296052

Leuke setup! Hoe ben je aan die Cisco HD DVR van UPC gekomen? :?

Dit is mijn huidige (tijdelijke) set-up.
  • 2x Kef iQ70
  • Onkyo 607
  • Monitor is een Samsung206BW
Binnenkort komt het hier te staan.

Als het klussen achter de rug is (bijna klaar), dan ga ik er een volwaardig 5.1 set van maken. Pics will follow.

[Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 296052 op 13-10-2009 19:02. Reden: Thumbnails]

• Shanquish
  • Niet online
Anoniem: 296052 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:11:
[...]

Leuke setup! Hoe ben je aan die Cisco HD DVR van UPC gekomen? :?
eh..gewoon... aanvragen :?
had altijd al digitale tv van upc, maar wilde graag HD gaan kijken, en zodoende is ie er gekomen. ;)

Anoniem: 136379

Erge mooie spullen te zien hier allemaal..
Bij deze dan een foto van mijn setup:

http://s666.photobucket.com/albums/vv25/semperon/

het betreft een onkyo tx -r 607
Speakers: Mordaunt Short Alumni
Blu Ray/network player: LG BD 390

http://s666.photobucket.com/albums/vv25/semperon/?action=view&current=P1010006.jpg&newest=1
Nog eens proberen..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51

Touchdomex

Meisje!

Zal ik dan ook maar voor de nieuwe reeks :)

Allemaal klikbaar! :)

Overzicht van TV en console's

Audiomeuk

Linkerspeaker :+ en daarachter een kastje met CD's en DVD's

Mijn kleine verzameling blikken platen van CocaCola :D Heb er meer maar die vallen er af of passen niet meer op de achtermuur

Overzichtje van zitspullen

Wat ik toen luisterde :D Nu ligt Van Halen er weer in :D

Wat heb ik er staan
  • Gamecube
  • PSTwo voor DVD's en PS2 games
  • Phillips DCR2022 voor digitale TV van Ziggo
  • Samsung 23 inchTV meer dan genoeg voor 1.5 meter afstand :+
  • Mooie plant! Hij is alleen nu al niet meer groen... 2 dagen geen water :X (was weg)
  • Hoop kabels :X
  • Marantz 1530: Erg fijn ding! Goed geluid en perfect af te stellen imho. Voor 25 euro geen slechte koop :D
  • Sony CDP-M12: Gaat er zo spoedig mogelijk uit voor een Marantz of iets in die richting. In ieder geval iets wat grijs is en er goed tussen kan.
  • Akai AP-B20 voor mijn Vinyl :9~ :D
Totale kosten geen idee :X Genoeg in ieder geval. Aan audio niet zoveel. Allemaal gekregen. TV en Console's zijn wel allemaal gekocht. Maar ik heb zoveel CD's en LP's Die maken dit geheel wat veel :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

http://i666.photobucket.c...v25/semperon/P1010006.jpg

Lg lcd (toe aan een nieuwe)
Onkyo tx sr 607
Mordaunt short Alumni met originele stands
LG BD 390 bly ray/network player
Samsung 360 HD Reciever

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 16:09

C0nscious

Mysteryman.

@ ChrisW: Zag je setup in het vorige topic, waar heb je het dvd/blu-ray meubel vandaan als ik vragen mag? Vind 't wel een mooie voet hebben in combinatie met het chroom(?) en de simpelheid, al mag 'ie van mij wat hoger zijn.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Anoniem: 170013

Wicked-Game schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:25:
Even toch nog maar een keer posten.

Er is sinds gisteren een update die bedoeld is voor 1 van de kleinste componenten in de set. namelijk de squeezebox. Deze heeft een Cambridge DacMagic erop staan om het geluid van de SB te verbeteren. Tot op heden kan ik niets anders zeggen dat de DacMagic een positieve verbetering oplevert tegenover de Dac in de SB.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb al wat opmerkingen gehad over de TV, deze lijkt te hoog maar valt in de praktijk reuze mee. Toch als ik vind dat het iets te hoog is kan die een stuk lager nog geplaatst worden. Maar ik zelf vind het niet onprettig kijken.

Nu de specificaties

TV: Panasonic TH-46PZ85
Decoder: Humax 5000C
Receiver: Marantz SR7500
DVD-Speler: Marantz DV7600
CD-Speler: Marantz DV6400 Vm audio modificatie
Platenspeler: Transrotor ZET-3
Phonoversterker: Jasmine Phono
Mediaplayer: Logitech Squeezebox
DAC: Cambridge DacMagic
Front Speaker: B&W 805S Cherry
Center Speaker: B&W HTM-2 Cherry
Rear Speaker: JBL L4
Subwoofer: Rel Stadium III Cherry

Toekomst upgrades:

- B&W 803S/D als Front
- Stereoset naast de Surround machine met een PRE die SSP of Home-Theater Troughput heeft.
- Blu-Ray speler

Maar goed voorlopig is het meer genieten.
Mooie set, complimenten!

Tevens een vraagje: Hoe bevalt de combinatie Marantz - B&W805s? Ik ben er namelijk van plan ook een paar 805s'jes te halen, puur voor wat meer stereobeleving. De minipods van scandyna zijn leuk voor film, maar missen -duh- een goede body.
De 805s ga ik aansturen met een sr7002 en mijn SVS zal het sublaag aanpakken....

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zal van de wekend ook eens foto's maken .
Zoals je weet ben ik nu aan het kijken naar die philips piramide speakers.

Ik houw wel van de jaren 80\90 zooi .

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mystikal schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:20:
Het valt me op dat er nog maar weinig mensen een (hd) beamer hebben hangen. I
Heel gaaf voor een losse HT ruimte. Bijzonder lelijk in een woonkamer. Ik ben er van genezen in elk geval :). Later als ik groot ben en een aparte HT kamer kan installeren komt er weer een beamer :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Barry
JvS schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:31:
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

en:

Ik heb hem zelf ook
offtopic:
Blij dat je uit het vak bent? Of heb jij deze aanpak van verkopen nooit gebruikt? :P

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:37
Ik heb nu de dacmagic aangesloten met de normale tulp stekkers in de versterker(technics su-vx800). De dac en de versterker hebben allebei de mogelijkheid om XLR aan te sluiten. Kan het een verbetering zijn om voortaan XRL kabels te gebruiken?

Verder las ik over de usb, toslink en s/pdif aansluitingen. Ik gebruik nu lekker makkelijk de usb aansluiting, maar in een review van de dacmagic las ik iets over het verliezen van de muzikaliteit wanneer usb wordt gebruikt. Is dit mogelijk?

Als laatste zit ik erg te rommelen met de opstelling van de speakers. Het ligt niet aan de speakers, want ik heb verschillende paren geprobeerd. De speakers staan op een bureau en willen nog wel eens onrealistisch klinken. Wanneer de speakers vrij staan op een stand, is het geluid rustiger en realistischer. Nu is mijn vraag: hoe kan je speakers staand op een bureau toch lekker laten klinken :*).

Anoniem: 207968

Anoniem: 296052 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:44:
Dit is mijn huidige (tijdelijke) set-up.
[afbeelding]
  • 2x Kef iQ70
  • Onkyo 607
  • Monitor is een Samsung206BW
Binnenkort komt het hier te staan.
[afbeelding]

Als het klussen achter de rug is (bijna klaar), dan ga ik er een volwaardig 5.1 set van maken. Pics will follow.
Welke burostoel is dat?
Ziet er heel relaxed uit 8)

• Wicked-Game
Anoniem: 170013 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:54:
[...]

Mooie set, complimenten!

Tevens een vraagje: Hoe bevalt de combinatie Marantz - B&W805s? Ik ben er namelijk van plan ook een paar 805s'jes te halen, puur voor wat meer stereobeleving. De minipods van scandyna zijn leuk voor film, maar missen -duh- een goede body.
De 805s ga ik aansturen met een sr7002 en mijn SVS zal het sublaag aanpakken....
Als ik kijk naar stereo beeld dan is de 805S erg open en ruimtelijk. Qua stereobeleving zal het een openbaring zijn tegenover de minipods. De minipods zijn overigens geheel niet slecht, erg leuke en vooral speelse speakers.

Als je de 805S gaat aansturen met de SR7002 dan denk ik dat dit wel goed komt. SVS zal het laatste stukje laag wel aanvullen wat bij mij de REL Stadium III doet. Er is uit de 805S overigens meer te halen dan de SR7002 en in mijn geval SR7500 al doet, maar dan kom je meer in het pad van eindversterkers of een losse stereosetup er naast.

Wat mij heel erg opvalt aan de set is het verschil in bronnen. Was voorheen mijn DV6400 Vm (cd-speler) en de platenspelen met Phono de beste bronnen. Nu lijkt dit voorbij gestreefd door de DacMagic met de Squeezebox. Dat is ook debet aan de speakers die erg veel laten horen, en het nadeel hierin is dat slechte opnames ook gelijk goed hoorbaar zijn.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

JvS schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:31:
[...]

Heel gaaf voor een losse HT ruimte. Bijzonder lelijk in een woonkamer. Ik ben er van genezen in elk geval :). Later als ik groot ben en een aparte HT kamer kan installeren komt er weer een beamer :).
Hmm, ik snap wat je bedoelt. Ik zal vanavond eens wat fotootjes maken en wellicht kan ik je overhalen dat het in de woonkamer niet per definitie lelijk hoef te zijn. Aangezien ik toch wel erg kritisch ben qua inrichting moet het er bij mij ook goed uit zien of het komt er niet. Maar misschien kom OOK ik er wel op terug. Dan moet de kelder toch omgebouwd gaan worden :P

Basement Bios ---- Exo-S

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
Aangezien ik wat nieuw spul heb, wordt 't tijd voor een nieuwe post. Mensen die willen zien, hoe 't er voorheen uitzag, kunnen dat via deze link doen.

Hier wat nieuwe eye candy :) :

De nieuwe tv:

Front speakertje:

Kabelwerk (1):

Kabelwerk (2):

Vanaf de kijk- en luisterpositie:

Shotje van onder:

De apparaten:

De Pioneer 436XDE die nog verkocht moet worden:

Shotje van boven:

En nog een andere angle

De 3 afstandsbedieningen die vrijwel identiek zijn:

Wat zie je allemaal:
- Pioneer KRP-500A plasmascherm
- Pioneer VSX919 AH receiver
- Pioneer LX08 blu ray speler
- KEF IQ50 front speakers
- KEF Q6C center speaker
- NAD C521i CD speler
- Nintendo Wii (wordt misschien omgebouwd naar een zwarte :))

Wat zie je niet:
- KEF PSW2000 subwoofer
- Bose single cubes surround speakers

Upgradeplannen (ja ja, we blijven upgraden):
- 2 kleinere speakers, om er een volwaardig 7.1 setje van te maken. Worden wellicht KEF eitjes o.i.d.
- Een Pioneer receiver uit de LX serie

[Voor 5% gewijzigd door Jolly_Jumper op 14-10-2009 23:39]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:06

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

wat is dat voor zwarte unit op je lx08?

• Jolly_Jumper
Dat is de externe tuner van m'n tv, zie ook deze stockfoto :).

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Zoals beloofd. Mijn idee hoe ik netjes een beamer met scherm verwerk in mijn huidige woonkamer.

Foto laat de huidige zithoek zien met apparatuur + doorkijk naar keuken
-Panasonic TH42PY700
-Antec Black met mediaportal 2x1,5gb
-HK AVR145
-Samsung digitale hd-decoder
-Logitech 875(?)
-Keuken: Samsung (82cm, type weet ik niet meer)

Hier moet het scherm komen. Precies tussen de buitenmuur en het binnenmuurtje. Scherm zou dan 2,70 bij 1,45 worden. De doorkijk naar de keuken ben je dan (indien doek naar beneden is) kwijt.

Dit zijn de 2 zetels waar we kunnen zitten. Draaibaar, zitten zeer goed. 1 van de 2 moet dan even naar de muur geschoven worden

Al met al denk ik dat dit een nette oplossing wordt.

Linker en rechter kastje worden omgedraaid. Beamer komt bovenop het kastje te staan. Kabels gaan achterlangs de kastjes, achter de plint naar de huidige set toe.

Voor het geluid wil ik mijn huidige 5.1 setup gedeeltelijk verplaatsen naar de andere kant. Rear speakers worden achter het gordijn gezet en in het kastje. 2 nieuwe fronts (zuiltjes met voldoende bas) moeten aangeschaft worden. Speakerkabel gaat onder de plint naar de bestaande set toe. Ik zal dan geen losse center speaker hebben.

Suggesties? Ik hoor het graag. Plan zal hopelijk begin volgend jaar in uitvoer gaan. Eerst nog 'even' de badkamer en tuin afmaken...
Foto's zijn een beetje brak, ik wilde niet flitsen dat geeft zo'n vertekend beeld..

[Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 14-10-2009 21:04]

Basement Bios ---- Exo-S

@Wicked Game: Dank voor de reactie!
Nu moet ik nog op zoek naar een setje zwarte 805s'jes! ;)
Mystikal schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:03:
Zoals beloofd. Mijn idee hoe ik netjes een beamer met scherm verwerk in mijn huidige woonkamer.

Foto laat de huidige zithoek zien met apparatuur + doorkijk naar keuken
-Panasonic TH42PY700
-Antec Black met mediaportal 2x1,5gb
-HK AVR145
-Samsung digitale hd-decoder
-Logitech 875(?)
-Keuken: Samsung (82cm, type weet ik niet meer)

[afbeelding]

Hier moet het scherm komen. Precies tussen de buitenmuur en het binnenmuurtje. Scherm zou dan 2,70 bij 1,45 worden. De doorkijk naar de keuken ben je dan (indien doek naar beneden is) kwijt.

[afbeelding]

Dit zijn de 2 zetels waar we kunnen zitten. Draaibaar, zitten zeer goed. 1 van de 2 moet dan even naar de muur geschoven worden

[afbeelding]

Al met al denk ik dat dit een nette oplossing wordt.

Linker en rechter kastje worden omgedraaid. Beamer komt bovenop het kastje te staan. Kabels gaan achterlangs de kastjes, achter de plint naar de huidige set toe.

[afbeelding]

Voor het geluid wil ik mijn huidige 5.1 setup gedeeltelijk verplaatsen naar de andere kant. Rear speakers worden achter het gordijn gezet en in het kastje. 2 nieuwe fronts (zuiltjes met voldoende bas) moeten aangeschaft worden. Speakerkabel gaat onder de plint naar de bestaande set toe. Ik zal dan geen losse center speaker hebben.

Suggesties? Ik hoor het graag. Plan zal hopelijk begin volgend jaar in uitvoer gaan. Eerst nog 'even' de badkamer en tuin afmaken...
Foto's zijn een beetje brak, ik wilde niet flitsen dat geeft zo'n vertekend beeld..
Heerlijke inrichting!! _/-\o_ En dat ondanks de brakke kwaliteit foto's! (Dat zijn je eigen woorden 8) )

Heel gezellig daar!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
Ik denk dat dat best wel gaat werken qua woonkamer integratie. Komt ook omdat je het dan toch gescheiden hebt van je reguliere zithoek en de rears 'verstopt' hebt. Neem dan niet joekels van fronts en center, houd het elegant qua speakerdesign zou ik denken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
C0nscious schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:45:
@ ChrisW: Zag je setup in het vorige topic, waar heb je het dvd/blu-ray meubel vandaan als ik vragen mag? Vind 't wel een mooie voet hebben in combinatie met het chroom(?) en de simpelheid, al mag 'ie van mij wat hoger zijn.
Dat ding heb ik een paar jaar geleden bij de Ikea gehaald, is grijs gelakt ijzer en zit een stenen voet onder.

Nog maar even een herhaling van mijn foto uit het vorige topic

Omdat ik niets kon vinden wat naar helemaal mijn zin was heb ik het tv-/audio-meubel zelf laten tekenen en op maat maken bij de meubelboerderij.nl :) Aan de achterkant zitten ook 14 grote gaten voor de warmte ;)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 18:51

Len

Leeg

Zou je zo geen last van storingen kunnen krijgen? Ik zie een opgerold bosje kabel op een stekkerdoos liggen?

:)

Free Tibet

• daan08
  • Laatst online: 18-04 16:04

daan08

PEBKAC

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 01:53:
Ik heb nu de dacmagic aangesloten met de normale tulp stekkers in de versterker(technics su-vx800). De dac en de versterker hebben allebei de mogelijkheid om XLR aan te sluiten. Kan het een verbetering zijn om voortaan XRL kabels te gebruiken?
Ja dat kan wel een beetje, maar bij korte kabellengtes is het voordeel van XLR minder waarneembaar (minder vatbaarheid voor storingen).
Verder las ik over de usb, toslink en s/pdif aansluitingen. Ik gebruik nu lekker makkelijk de usb aansluiting, maar in een review van de dacmagic las ik iets over het verliezen van de muzikaliteit wanneer usb wordt gebruikt. Is dit mogelijk?
Klinkt eigenlijk een beetje als bs.. kwam die review van hifi.nl? Wat let je om SPDIF te gebruiken (zij het optisch of electrisch)
Als laatste zit ik erg te rommelen met de opstelling van de speakers. Het ligt niet aan de speakers, want ik heb verschillende paren geprobeerd. De speakers staan op een bureau en willen nog wel eens onrealistisch klinken. Wanneer de speakers vrij staan op een stand, is het geluid rustiger en realistischer. Nu is mijn vraag: hoe kan je speakers staand op een bureau toch lekker laten klinken :*).
Van de muur afhalen en goed positioneren. Verder schuimrubber eronder voor ontkoppeling. Auralex heeft een dergelijk product ik geloof 'mopads' maar schuimrubber uit verpakkingen werkt prima.

• Jolly_Jumper
Len schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:36:
[...]

Zou je zo geen last van storingen kunnen krijgen? Ik zie een opgerold bosje kabel op een stekkerdoos liggen?

:)
Er zijn inderdaad wat kabels opgerold ja (met name de speakerkabels voor de fronts). Enne, ik zou 't eerlijk gezegd niet weten of ik er storingen mee kan krijgen 7(8)7, wellicht dat iemand anders hier iets zinnigs over kan melden?

• JSTPS
bulldoze schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:57:
[...]
Ja dat kan wel een beetje, maar bij korte kabellengtes is het voordeel van XLR minder waarneembaar (minder vatbaarheid voor storingen).

[...]

Klinkt eigenlijk een beetje als bs.. kwam die review van hifi.nl? Wat let je om SPDIF te gebruiken (zij het optisch of electrisch)

[...]
Van de muur afhalen en goed positioneren. Verder schuimrubber eronder voor ontkoppeling. Auralex heeft een dergelijk product ik geloof 'mopads' maar schuimrubber uit verpakkingen werkt prima.
Dus er zit geen verschil in usb en SPDIF?

Met die kabels zit het dus ook wel goed, aangezien mijn tulpjes maar 1 meter zijn :).

Verder heb ik erop gezocht, die 'mopads' maar vind het maar een prijzig grapje. 40 euro voor dat stukje isolatie. Ik heb nu dan ook ongeveer hetzelfde idee als de mopad gebruikt, maar dan met andere voorwerpen :P. Ik moet zeggen, dat het lagere gitaarwerk strakker klinkt (100/200hz). Ik moet alleen nog even kijken hoe ik het doe met de muur, die vlak achter de speakers zit. Isolatie materiaal is een optie, maar dan moet ik meteen een hele doos aanschaffen van 18 stuks. Uiteindelijk zit je dan al op 65 euro :X.

• Wicked-Game
Anoniem: 170013 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:24:
@Wicked Game: Dank voor de reactie!
Nu moet ik nog op zoek naar een setje zwarte 805s'jes! ;)
Geen dank :) Mocht je meer willen weten ik zit ook op het htforum, en als ik mij niet vergis jij ook ;)

Wicked-Game schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:23:
[...]

Geen dank :) Mocht je meer willen weten ik zit ook op het htforum, en als ik mij niet vergis jij ook ;)
Check! Nu weet ik waar je naam bekend van voorkwam... Toevallig uit de buurt van Utrecht(stad)?
Zou ze zo graag eens willen beluisteren op een Marantz :P

• daan08

daan08

PEBKAC

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 03:49:
[...]

Dus er zit geen verschil in usb en SPDIF?
Is niet gezegd, de vraag is wel of je dat hoort. Kwestie van proberen denk ik. Een vage beschrijving in een review zie ik niet als een richtlijn voor zoiets ;)
Met die kabels zit het dus ook wel goed, aangezien mijn tulpjes maar 1 meter zijn :).

Verder heb ik erop gezocht, die 'mopads' maar vind het maar een prijzig grapje. 40 euro voor dat stukje isolatie. Ik heb nu dan ook ongeveer hetzelfde idee als de mopad gebruikt, maar dan met andere voorwerpen :P. Ik moet zeggen, dat het lagere gitaarwerk strakker klinkt (100/200hz). Ik moet alleen nog even kijken hoe ik het doe met de muur, die vlak achter de speakers zit. Isolatie materiaal is een optie, maar dan moet ik meteen een hele doos aanschaffen van 18 stuks. Uiteindelijk zit je dan al op 65 euro :X.
Ik vind die mopads ook belachelijk, het is een stuk schuimrubber. Maar vaak zit hetzelfde soort schuimrubber in verpakkingen (ik heb onder mijn monitors gewoon schuimrubber uit verpakkingen van apple software gehaald..). 30 graden naar binnen richten en zo'n 40 cm van de muur klinkt het best aardig. Ik heb in mijn ruimte geen voordeel van isolatie achter de speakers dus dat heb ik ook maar gelaten.

• JSTPS
bulldoze schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:05:
[...]

Is niet gezegd, de vraag is wel of je dat hoort. Kwestie van proberen denk ik. Een vage beschrijving in een review zie ik niet als een richtlijn voor zoiets ;)

[...]

Ik vind die mopads ook belachelijk, het is een stuk schuimrubber. Maar vaak zit hetzelfde soort schuimrubber in verpakkingen (ik heb onder mijn monitors gewoon schuimrubber uit verpakkingen van apple software gehaald..). 30 graden naar binnen richten en zo'n 40 cm van de muur klinkt het best aardig. Ik heb in mijn ruimte geen voordeel van isolatie achter de speakers dus dat heb ik ook maar gelaten.
Ik heb het nog niet geprobeerd, SPDIF. Daar heb ik een squeeze box voor nodig.

verder vind ik het eigenlijk een te groot verschil tussen speakers op het bureau of een stand. Muziek blijft zo'n beetje uit de speakers komen en er gebeurd niet veel speciaals op het bureau. Op stands daarentegen klinkt bijvoorbeeld de piano ineens echt in de kamer, i.p.v uit de speakers. Zo is het hetzelfde met krachtige muziek. Het komt veel sterker over wanneer speakers op stands staan. Ruimte hebben ze nodig. Jammer genoeg kan ik dat hier nog niet realiseren ;). Even zoeken naar oplossingen dus.

• daan08

daan08

PEBKAC

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:28:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd, SPDIF. Daar heb ik een squeeze box voor nodig.

verder vind ik het eigenlijk een te groot verschil tussen speakers op het bureau of een stand. Muziek blijft zo'n beetje uit de speakers komen en er gebeurd niet veel speciaals op het bureau. Op stands daarentegen klinkt bijvoorbeeld de piano ineens echt in de kamer, i.p.v uit de speakers. Zo is het hetzelfde met krachtige muziek. Het komt veel sterker over wanneer speakers op stands staan. Ruimte hebben ze nodig. Jammer genoeg kan ik dat hier nog niet realiseren ;). Even zoeken naar oplossingen dus.
Daarom heb ik de betere monitors inderdaad op stands. Maar dan heb ik geen stereo geluid bij de pc, vandaar klein monitorsetje daar. Ik gebruik zelf stands van Partington, deze. Echt een aanrader :). De stands staan ook een flink stuk de kamer in om de speakers ruimte te geven. Zeker met de bassreflex poort aan de achterkant ontkom je daar niet aan.

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25
Mijn oude home theater:

Parasound HCA806 6ch eindbak staat te koop en de Pioneer VSX-D812 ook (DM bij interesse), wegens ruimte tekort, die HCA806 is groot :X Dus ik ga ff kijken voor een Pioneer receiver, dan maar tijdelijk ff iets minder, maar dan kan ik het tenminste fatsoenlijk kwijt. Ik heb ook 2 weken terug wat nieuws gekocht, voor het beeld:

Gare pic, van telefoon :P 42" Panasonic plasma :9 In de tijdelijke setup, alles moet nog neergezet worden.

• Shanquish
  • Niet online
zijn er hier mensen die hun scherm cq / beamer een ISF calibratie hebben laten ondergaan? (door Frank bijv)
en zo ja, was het het waard?

met de search vond ik wel wat resultaten, maar veel verder dan "ja, moet je doen" kwam het niet.
en volgens mij heeft een nieuw topic openen geen zin want er zijn tig topics over, maar allemaal dood.

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 15:37

ind0mi

PSN: DexFaya

|:(

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:52
Gelukkig bestaat er een 'Edit' knop! :)
Al weet niet iedereen die te vinden..

• Wicked-Game
Anoniem: 170013 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:30:
[...]

Check! Nu weet ik waar je naam bekend van voorkwam... Toevallig uit de buurt van Utrecht(stad)?
Zou ze zo graag eens willen beluisteren op een Marantz :P
Ja ook toevallig dichtbij Utrecht stad woonachtig ;)

• ConZito
Verkeerde foto posten, dat door hebben, daarop reageren, maar absoluut niet aanpassen...beetje jammer.

Mods! *O*

En dit weekend nieuwe foto's!

[Voor 22% gewijzigd door ConZito op 16-10-2009 09:56]

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 15:24

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Kijk eens naar z'n profile en posts. Hij is overal zo bezig... Waarsch een ettertje die een topic had gemaakt zonder zelf wat onderzoek te doen en een slotje kreeg. Vast opzoek naar "wraak" ofzo,.. Report het maar gewoon waar je het tegen komt ;) AD/MODjes lijken niet wakker te zijn nog :(
Er is wat ontwaakt zo te zien :D

[Voor 6% gewijzigd door daves2hd op 16-10-2009 09:52]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 11:18
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 01:53:

Heb sinds een paar dagen ook de DacMagic (op proef), maar ben tot nu toe nog niet echt overtuigd dat het een echte upgrade is tov mijn cd-speler (Consonance 120-10). Ook niet slechter overigens. Had stiekem wel wat meer verschil verwacht. Ook valt af en toe het geluid weg, krijgt de dacmagic geen signaal, Heb jij hier ook wel eens last van?

Handtekening

Anoniem: 207968 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 02:50:
[...]

Welke burostoel is dat?
Ziet er heel relaxed uit 8)
Die heb ik ooit in de aanbieding bij Leenbakker gekocht.

• ConZito
De tikjes zijn weg, output volume op 50% geknald en nu heb ik er in ieder geval geen last. Ook just to be sure nog even herbekabeld. Nu kan ik weer ik rust en vrede Koos Alberts luisteren en Hazes natuurlijk!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 15:52
Wel, na jarenlang meelezen en vooral kijken in dit topic ook even een bescheiden bijdrage van mijn kant. Ik heb vrij recent eigenlijk alles wat ik aan AV had vervangen in een zoektocht naar een eenvoudig maar toch voor mij alleskunnend setje.

Wat ik wil: groot beeldscherm, 2.1 geluid, kleine speakertjes met volwassen geluid en HD mogelijkheid.
Wat ik niet wil (het gaat om smaak, ik wil niemand ontstemmen, mijn muurkleur mag je ook foeilelijk vinden: IKEA meubelen in de woonkamer, een groot zwart scherm als 'ie uit staat (helaas niet haalbaar), apparatuur in beeld (vind ik vrijwel altijd lelijk, gelukt), grote boxen. De dikke subwoofer kon gelukkig prima in een hoekje staan achter de plant, iets uit zicht.

Het is geworden:
- Samsung 50B850 plasma met ziggo-module (tv heeft HD tuner ingebouwd)
- Onkyo ls-v501 setje 2.1, slechts als doorgeefluik naar tv en bijhorende boxen
- AC Ryan Play!OnHD mediastreamer/player met 1TB HDD + wireless

Voor mij het enige nadeeltje is dat de tv (kort) aan moet om muzieknummers van de mediaplayer te selecteren. Ik ben happy met de 2.1 geluidskwaliteit (nee, geen audiofiel en ik kan er uitstekend muziek op afspelen) en waanzinnig onder de indruk van de plasma met gratis HD zenders van Ziggo (NL1,2,3, Eurosport) of 1080p films via PlayOn. Verder heb ik nog drie dunne draadjes van het scherm naar beneden lopen maar vind dat voorlopig niet storend. Ik had gedacht de dunne (2.9cm) plasma nog aan de muur te gaan hangen, maar hij staat prima zo (het meubel is wat dieper dan het lijkt). De kijkafstand is circa 5 meter en ondanks het grote zwarte vlak blijft het voor mij eruit zien als een rustig hoekje.

De PlayOn kan precies tussen de ventilatieroosters aan de bovenkant van de receiver staan en z'n eigen ventilatieroosters zitten aan de zijkant. Er zit nog geen halve centimeter ruimte boven de PlayOn.

• Roamor
  • Niet online
Is het schijn of buigt jouw meubel door van het geweld van die monster TV? :D

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

¿Öngyilkos Vasarnap

Schijn, kijk maar naar de vloer. Camera is niet recht gehouden lijkt het.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 15:52
Lens op kleinste bereik met de nodige vertekening, ook de bovenrand van het scherm is gelukkig 'n stuk rechter dan de afbeelding doet vermoeden. Het meubel heeft 2 extra pootjes om doorhangen te voorkomen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36
Nou ik heb me nieuwe schermpje ook binnen dus ik kan binnenkort eindelijk foto's gaan maken. (volgens mij roep ik dat al een jaar :P )
Als voorproefje al vast wat specs.
Scherm: LG 42SL8000
PC: HFX c30 (HTPC zonder actieve koeling)
PS3
Digitenne decoder :X
Denon 3808 met daarop een Dali Suite 2.5 setje.

Maar ja voordat ik foto's ga maken moet ik eerst me av meubeltje goed uitlijnen onder me tv en wat ik net geprobeerd heb viel niet mee dus moet ff wat bedenken ;)

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• JSTPS
Balboa schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:46:
[...]

Heb sinds een paar dagen ook de DacMagic (op proef), maar ben tot nu toe nog niet echt overtuigd dat het een echte upgrade is tov mijn cd-speler (Consonance 120-10). Ook niet slechter overigens. Had stiekem wel wat meer verschil verwacht. Ook valt af en toe het geluid weg, krijgt de dacmagic geen signaal, Heb jij hier ook wel eens last van?
Bij mij valt het signaal soms ook weg, maar dit komt echt maar eens in de twee dagen voor. (Ik gebruik hem 5 uur per dag). Ik heb trouwens alleen kunnen vergelijken met geluidskaarten van 150 euro. Dan is er wel een groot verschil, maar ik heb hem eigenlijk genomen omdat ik een geluidskaart moest hebben die goed was maar ook weer geen 1000 euro koste. Hier kwam de dacmagic uit en het ergste is zelfs dat ik hem met geen andere dac heb vergeleken :P.

• JT
Mijn speakah collectie:

Van onder naar boven:
- Jamo Concert 8 (wat een bakbeesten vergeleken bij andere boekenplankspeakertjes). Dit zijn en blijven mijn fronts.
- Tannoy Mercury F1 Custom (gaan weg, DM bij interesse). Deze werden tot voor kort als pc speakers gebruikt, ideaal want ze spelen alles goed. Vriendelijke speakers voor alle muziek. Maar door mijn nieuwe setup heb ik ze niet meer nodig.
- Kef iQ1. Voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken, rears in mijn setup/pc speakers als ik achter de pc zit.
- Kef Q6c als center uiteraard. Ook voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken. Paart natuurlijk sowieso goed met de rears.

• _-Tijmen-_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04-2018
Denk niet dat je het beste geluid hebt als je ze zo opstelt :+

• JT
Dat gaat het hardste man, line arree ofzo, je weet zelluf 8)

_-Tijmen-_ schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:30:
Denk niet dat je het beste geluid hebt als je ze zo opstelt :+
Zet er een stoel tussen en je hebt qua positionering mijn huidige set-up :P (zie ergens op pagina 2)

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 136379 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:43:
http://i666.photobucket.c...v25/semperon/P1010006.jpg

Lg lcd (toe aan een nieuwe)
Onkyo tx sr 607
Mordaunt short Alumni met originele stands
LG BD 390 bly ray/network player
Samsung 360 HD Reciever
Mag ik je vragen waarom de reciever niet in de kast staat? heb zelf namelijk met een Onkyo een tikkend probleem.. nu weet ik alleen niet of het met de warmte te maken heeft, wellicht dat jij er ook ervaring mee hebt.

• Anoniem: 124681
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tijd geleden dat ik wat foto's heb gepost, dus dat ga ik nu maar weer eens doen ;)

Screenshot Band of Brothers (2 foto's over elkaar, Photoshop):

Screenshot Dune BD Prime / MyMovies
http://got.timversnel.nl/dune_got.jpg

Blank:

Overzicht:

Bank, sub en surround left:

Apparatuur:
- Epson TW700 (ISF gecalibreerd)
- Cambridge Audio 340R
- Dune BD Prime
- Philips CD304 CD speler (vintage!)
- 4 x Monitor Audio BR2 (fronts bekabeld met Wyrewizzard Spellbinder, surrounds 2,5mm2 Gamma koper)
- BK Minotaur glossy black
- Auralex Subdude
- Atacama Nexus 6 stands voor de fronts
- Target HS 60 stands voor de surrounds

De to-do lijst:
- Stands surrounds zwart spuiten
- Vloerkleed zoeken
- Dakraam netjes afwerken
- Kabels beter verstoppen :P
- Akoestiek verbeteren

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 20-10-2009 14:30. Reden: Screenshot Dune toegevoegd]

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-05 07:31
mooie foto's... En dan kijk ik in de EXIF en denk ik ah, je bent een pro..

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-04 09:15
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:

Apparatuur:
- Cambridge Audio 340R
- Dune BD Prime
- 4 x Monitor Audio BR2 (fronts bekabeld met Wyrewizzard Spellbinder, surrounds 2,5mm2 Gamma koper)
- Auralex Subdude
Ik hoop echt als ik straks een keer ga verhuizen dat ik ook zo'n mooie kamer als bios in kan richten. :9~

• Niet online
Nico111 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:25:
[...]

Ik hoop echt als ik straks een keer ga verhuizen dat ik ook zo'n mooie kamer als bios in kan richten. :9~
FYI: het is geen dedicated home cinema ruimte. Totale ruimte is 5.85m x 3m, en ongeveer de helft daarvan is voor het home cinema gebeuren. Aan de andere kant staan een bureau en een bed ;) Andere helft van de kamer is ook wat lichter (witte muren), anders is het nogal deprimerend :+

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09-2022
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:
Tijd geleden dat ik wat foto's heb gepost, dus dat ga ik nu maar weer eens doen ;)

Screenshot Band of Brothers (2 foto's over elkaar, Photoshop):
[afbeelding]

Screenshot Dune BD Prime / MyMovies
[afbeelding]

Blank:
[afbeelding]

Overzicht:
[afbeelding]

Bank, sub en surround left:
[afbeelding]

Apparatuur:
- Cambridge Audio 340R
- Dune BD Prime
- Auralex Subdude

De to-do lijst:
- Stands surrounds zwart spuiten
- Vloerkleed zoeken
- Dakraam netjes afwerken
- Kabels beter verstoppen :P
- Akoestiek verbeteren
Ziet er strak en netjes uit, vooral de speakers vind ik mooi! Alleen is het niet makkelijker om het zaakje in de lengte van de ruimte te zetten? Dan zit je wat verder van het scherm af. Of gaat dat niet met de breedte van je bank?

Live life to the fullest!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-05 07:31
volgens mij heeft hij de andere helft voor andere toepassingen in gebruik...

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Ik denk eerder dat het schuine dak dat niet echt praktisch maakt

IceManX schreef: sowieso

Anoniem: 314404

StanTheMan schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:20:
volgens mij heeft hij de andere helft voor andere toepassingen in gebruik...
Ja, volgens mij ook... En ik denk zoiezo niet dat het gaat werken, want er zit een verwarming aan die korte zijde en het dak is daar lager als ik niet scheel ben... Ik vind dit de beste oplossing en het ziet er verdomde goed uit... Één vraagje: welk projectiescherm+beamer heb je?

Edit: laat dat vraagje maar, ben beetje moe en zag het apparatuurlijstje pas later ;)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 314404 op 20-10-2009 16:27]

• daan08

daan08

PEBKAC

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:37:
[...]

FYI: het is geen dedicated home cinema ruimte. Totale ruimte is 5.85m x 3m, en ongeveer de helft daarvan is voor het home cinema gebeuren. Aan de andere kant staan een bureau en een bed ;) Andere helft van de kamer is ook wat lichter (witte muren), anders is het nogal deprimerend :+
Geen center speaker, blijft het 4.1? Mooi gedaan verder

• Niet online
xXDimiXx schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:13:
Alleen is het niet makkelijker om het zaakje in de lengte van de ruimte te zetten? Dan zit je wat verder van het scherm af. Of gaat dat niet met de breedte van je bank?
Dat gaat helaas niet ivm de radiator en het schuine dak. Andere kant van de kamer heeft een raam over de gehele breedte, en daar staan ook nog een bed en een bureau, ik moet ook studeren en af en toe slapen O-)
Anoniem: 314404 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:26:
Één vraagje: welk projectiescherm+beamer heb je?
Epson TW700 (isf gecalibreerd) en een Kingpin VFS-180 scherm, zichtmaat 170cm.
bulldoze schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:02:
Geen center speaker, blijft het 4.1? Mooi gedaan verder
Ik mis de center nu niet echt, maar er zal in de toekomst wel een center bij gaan komen.

• JT
Ziet er nice en strak uit, maar zou je het akoestisch niet iets doder maken? Vloerkleed op de grond enzo.

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:33
Tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar inmiddels ziet de situatie er zo uit:

Panorama:

[Voor 4% gewijzigd door A. Qonsaides op 20-10-2009 19:23]

• Niet online
JT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:16:
Ziet er nice en strak uit, maar zou je het akoestisch niet iets doder maken? Vloerkleed op de grond enzo.
Ben al een tijd op zoek naar een hoogpolig vloerkleed, maar er moet meer gebeuren, door bijvoorbeeld akoestische panelen om de ruimte te dempen en de nagalm-tijd te verkorten.

@ hierboven: komt me bekend voor van het HT forum ;)

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:33
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Ben al een tijd op zoek naar een hoogpolig vloerkleed, maar er moet meer gebeuren, door bijvoorbeeld akoestische panelen om de ruimte te dempen en de nagalm-tijd te verkorten.

@ hierboven: komt me bekend voor van het HT forum ;)
Haha inderdaad, die van jou ook!! :P (en vele anderen ;))

• Roamor
  • Niet online
A. Qonsaides schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:17:
Tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar inmiddels ziet de situatie er zo uit:

Panorama:
Wow, zo'n grote center heb ik nog nooit gezien. Net zo groot als de fronts zo te zien?

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 17:07
Mag ik vragen waar je dat bijzettafeltje voor de afstandsbedieningen vandaan hebt. Ziet er erg handig uit.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee