Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 355.850 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:17
Roamor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:27:
[...]

Wow, zo'n grote center heb ik nog nooit gezien. Net zo groot als de fronts zo te zien?
Fronts zijn: 1068 x 248 x 405 mm
Center is: 240 x 1100 x 425 mm

De center is dus ietsje groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 08:50
Ziet er uit als zo'n laptop stand die je bv bij de ikea kan halen :)
OKA schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:28:
[...]

Mag ik vragen waar je dat bijzettafeltje voor de afstandsbedieningen vandaan hebt. Ziet er erg handig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

OKA schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:28:
Mag ik vragen waar je dat bijzettafeltje voor de afstandsbedieningen vandaan hebt. Ziet er erg handig uit.
Is onderdeel van de (Ikea) bank O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

@A. Qonsaides,

wat een flinke center man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:43

JT

VETAK y0

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Ben al een tijd op zoek naar een hoogpolig vloerkleed, maar er moet meer gebeuren, door bijvoorbeeld akoestische panelen om de ruimte te dempen en de nagalm-tijd te verkorten.

@ hierboven: komt me bekend voor van het HT forum ;)
Bij de Ikea, 30 euro :P 3 kleuren geloof ik.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296052

@ A. Qonsaides

Kan je de specs ook posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Anoniem: 296052 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:50:
@ A. Qonsaides

Kan je de specs ook posten?
Die had ik er inderdaad nog niet bij vermeld. Mijn set bestaat uit de volgende componenten:

TV:Pioneer PDP-SX4280D
HD-TV/PVR:Humax iHDR-5050C
Voorversterker:Arcam FMJ AV9
Eindversterker:Arcam P1000
Frontspeakers:KEF Reference Model 203
Centerspeaker:KEF Reference Model 204c
Rearspeakers:KEF Q5
Subwoofer:KEF PSW3500
Blurayspeler:Pioneer BDP-LX71
CD-speler:Onkyo DX-C390
Multiroom:Sonos Bundle 130
Console:Xbox360
Meubel:Spectral CL1556
Koptelefoon:Sennheiser RS130
Speakerkabels:W&M Audio LS-01 (fronts) en Monster 2x4mm2 (center en rears)

In de planning staat nog de uitbreiding met een projector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 23:22
Ook ff een update van mijn kant, tv hangt nu aan een Vogels kabelkolom systeem. En een paar beelden (voor zover je het kunt zien van de Cisco HD pvr met hdtv)

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2lidf0k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/30swwex.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2pq4c8w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/10h66as.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/o5p72x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/svgzkk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:22
A. Qonsaides schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:32:
[...]

Die had ik er inderdaad nog niet bij vermeld. Mijn set bestaat uit de volgende componenten:

Zozo, goed voor elkaar voor een 24 jarige. Een setje van 15.000 euro voor iemand die nog met een opleiding bezig is of net klaar is. Vertel me hoe je het doet, ik heb nog 6 jaar de tijd :P Zou wel lekker zijn begin twintig en dan al een duurdere set dan menig mens zich in zijn hele leven kan verloorloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:51:
[...]

Zozo, goed voor elkaar voor een 24 jarige. Een setje van 15.000 euro voor iemand die nog met een opleiding bezig is of net klaar is. Vertel me hoe je het doet, ik heb nog 6 jaar de tijd :P Zou wel lekker zijn begin twintig en dan al een duurdere set dan menig mens zich in zijn hele leven kan verloorloven. :)
Aangezien het alweer een tijdje geleden was dat ik hier voor het laatst was, stond er in mijn profiel inderdaad nog een opleiding :o . Inmiddels heb ik die 3,5 jaar terug afgerond en werk ik al bijna 3 jaar bij een ingenieursbureau.
Daarnaast ben ik nog thuiswonend, alhoewel daar snel verandering in gaat komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:22
A. Qonsaides schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 06:35:
[...]

Aangezien het alweer een tijdje geleden was dat ik hier voor het laatst was, stond er in mijn profiel inderdaad nog een opleiding :o . Inmiddels heb ik die 3,5 jaar terug afgerond en werk ik al bijna 3 jaar bij een ingenieursbureau.
Daarnaast ben ik nog thuiswonend, alhoewel daar snel verandering in gaat komen. :P
Ik dacht al, ik wil ook wel zo'n lekker setje terwijl ik nog met m'n opleiding bezig ben :P. Maarja dat komt dan later wel. Alsnog zo jong al zo'n set, dan wil ik niet weten wat er over 10 jaar in je huis staat :*). Ik steek ook een groot gedeelte van het verdiende geld in de audio, hier is mijn set niet echt mee te vergelijken.

Weet iemand trouwens of de Phonar m3 edma met haar felle midden/hoog rond de 1000,2000hz? wat wolliger gaat klinken met een buizen versterker? Dan is dat iets voor de toekomst, want deze speakers willen niet lekker werken met mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:14
A. Qonsaides schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 06:35:
[...]

3 jaar lang geen woonlasten, dan kan je inderdaad een mooie set bij elkaar sparen!

Ik vind die KEF Reference speakers niet bepaald mooi, maar het zal vast enorm goed klinken. Gave set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk jansen
  • Laatst online: 10-06-2024
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:
Tijd geleden dat ik wat foto's heb gepost, dus dat ga ik nu maar weer eens doen ;)

Screenshot Dune BD Prime / [url=http://www.mymovies.dk/documentation/wiki.aspx?Page=My%20Movies%
Kun je dat mymovies ook gebruiken zonder MCE of windows home server? Ik heb namelijk ook een Dune speler (maar dan de HD Center) en dat ziet er wel gelukt uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
[quote]A. Qonsaides schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:17:
Tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar inmiddels ziet de situatie er zo uit:

Panorama:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[/quote]

specs?
excuus, pagina gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294506

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:
Tijd geleden dat ik wat foto's heb gepost, dus dat ga ik nu maar weer eens doen ;)

Screenshot Band of Brothers (2 foto's over elkaar, Photoshop):
[afbeelding]

Screenshot Dune BD Prime / MyMovies
[afbeelding]

Blank:
[afbeelding]

Overzicht:
[afbeelding]

Bank, sub en surround left:
[afbeelding]

Apparatuur:
- Epson TW700 (ISF gecalibreerd)
- Cambridge Audio 340R
- Dune BD Prime
- Philips CD304 CD speler (vintage!)
- 4 x Monitor Audio BR2 (fronts bekabeld met Wyrewizzard Spellbinder, surrounds 2,5mm2 Gamma koper)
- BK Minotaur glossy black
- Auralex Subdude
- Atacama Nexus 6 stands voor de fronts
- Target HS 60 stands voor de surrounds

De to-do lijst:
- Stands surrounds zwart spuiten
- Vloerkleed zoeken
- Dakraam netjes afwerken
- Kabels beter verstoppen :P
- Akoestiek verbeteren
Staat deze toevallig te koop op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 28-05 16:31

Len

Leeg

Misschien beter om die quote in te korten tot alleen het ding waarvan jij denkt dat het te koop staat?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

denk dat hij het als een grap bedoelt waar hij zelf het antwoord al op weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:46:
Dat gaat helaas niet ivm de radiator en het schuine dak. Andere kant van de kamer heeft een raam over de gehele breedte, en daar staan ook nog een bed en een bureau, ik moet ook studeren en af en toe slapen O-)
Met een speakeropstelling in de lengte richting zal je akoestiek echter veel beter worden en dat voor nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

henk jansen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:46:
Kun je dat mymovies ook gebruiken zonder MCE of windows home server? Ik heb namelijk ook een Dune speler (maar dan de HD Center) en dat ziet er wel gelukt uit..
Ja hoor, ik gebruik alleen het onderdeel "Collection Management" van MyMovies. Ik heb ingesteld dat MyMovies files voor de Dune moet maken, en via Collection Management zoek ik de films die ik heb, vervolgens wijs ik de locatie en MyMovies zet alle benodigde files in de mappen waardoor de Dune zo'n mooi overzicht kan toveren. Als je vragen hebt, stuur me dan even een bericht. Wel even "direct messages" aanzetten in je preferences (onder kopje privacy).
Anoniem: 294506 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:44:
Staat deze toevallig te koop op marktplaats?
Nee :+ :D
ksi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:41:
Met een speakeropstelling in de lengte richting zal je akoestiek echter veel beter worden en dat voor nop.
Misschien wel, maar helaas kan dat gewoon niet. Ik heb dan eigenlijk geen plek voor de surround left, en mijn spanscherm is niet makkelijk te bevestigen tegen een schuin plafond, en omdat het plafond schuin loopt is er weinig hoogte waardoor het scherm fysiek ook gewoon niet past, of een heel eind naar voren moet. Dan zit ik er weer veel dichter op, en er zit ook nog een radiator achter, wat ik niet echt lekker vind ivm warmte.

Ik weet zeker dat ik met wat aanpassingen de akoestiek flink kan verbeteren, en als ik ooit een aparte ruimte heb voor mijn home cinema plannen kan ik het goed aanpakken, het is nu een multi-functionele ruimte en dan moet je soms keuzes maken :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 21-10-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278083

Omdat ik hier al een hele tijd naar zit te kijken, dacht ik. Laat ik mijn setje ook maar eens posten.
De set is nu nog 3.0 (Link,Rechts,Center) De subwoofer word nog aan gewerkt. Deze word namelijk omgebouwd zodat ik het volume enz op mijn computer kan bedienen.

Ik heb nog geen goede surrounds. omdat ik gewoon nog te weinig geld heb om alles in 1x te kopen. (15 jaar nogmaar).

De hele set word aangestuurd door de Marantz SR-4600 receiver.
-7.1 kanaals
-7x80watt
-Preouts
-Ondersteund de normale audioformaten. Dd,Dts,Gewoon het normale rijtje.

Ik heb de receiver via de 7.1pre-outs aangesloten op mijn Creative Xfi Xtreme music geluidskaart in mijn pc.

De geluidsset zelf bestaat uit:

Receiver: Marantz Sr-4600.
Fronts: Jbl E80's. Black
Center: Magnat vintage. (word nog eens vervangen door de Jbl Ec-25
Sub: De subwoofer van de Creative S750 Set. Een 12 kilowegende. 2x100w Stereoversterkte subwoofer. waarvan de versterkers ic van het merk Bash is. Met een woofer van Cambridge audio.

De 2 Jbl's zijn Bi-wired aangestuurd. Ik hoor duidelijk een verschil in de middentonen. Doordat Laag en hoog nu gescheiden zitten komt het Middengebied er een stuk helderder uit! en dit heeft een Positieve reactie op het geluidsbeeld.

De centerspeaker is me eigenlijk een stukje te dof invergelijking met de jbl's. Dus dit zal de eerste update worden.

De subwoofer zal alleen als ondersteuning worden gebruikt. dus gaat alleen zn best doen op de freqenties onder de 40 (of) 50 Hz doen. Moet nog even luisteren wat nou het beste gaat klinken.

De reciever, Ik heb deze 2e hands op marktplaats gekocht voor 250 euro. Hij ziet er echt nog als nieuw uit. En doet het ook nog als nieuw. Al is het wel wat een heethoofd.

Goede foto's worden gemaakt. Als ik goede belichting heb! Ik heb een donkere slaapkamer:$

Pc:
Moederbord: Msi K9a2 Cf-f
Cpu: Amd Phenom x4 9750@ 2700.
Geheugen: Corsair Dominator pc6400 4gig.
Grafisch: His 4850 IceQ.
Case: Coolermaster Cosmos 1000 (het oog wil ook wat)
Scherm(tevens mijn filmkijk scherm) : Samsung 931Bw.
Voeding: Xilence 480watt.
Geluidskaart: Creative X-fi Xtreme Music.

Als je nog iets wilt weten, Vraagmaar!

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/4676/cimg2729.jpg

Foto's graag iets kleiner posten dan in een formaat van 3072 x 2304.
Probeer ergens rond de 1024 ~ 1200 te zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 23-10-2009 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk jansen
  • Laatst online: 10-06-2024
Anoniem: 124681 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:23:
[...]

Ja hoor, ik gebruik alleen het onderdeel "Collection Management" van MyMovies. Ik heb ingesteld dat MyMovies files voor de Dune moet maken, en via Collection Management zoek ik de films die ik heb, vervolgens wijs ik de locatie en MyMovies zet alle benodigde files in de mappen waardoor de Dune zo'n mooi overzicht kan toveren. Als je vragen hebt, stuur me dan even een bericht. Wel even "direct messages" aanzetten in je preferences (onder kopje privacy).

[...]
Top! Dan moet ik daar maar eens mee gaan spelen. Ik heb twee weken terug een logitech harmony gekregen voor m'n verjaardag die moet ik eerst nog steeds helemaal fine-tunen (wat niet helemaal lukt |:( ) maar daarna ga ik er mee aan de slag. Ik heb je effe toegevoegd als buddy dus als het nodig is weet ik je te vinden :P

[ Voor 0% gewijzigd door henk jansen op 22-10-2009 13:35 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314372

Nu nog dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.easy-upload.nl/index.php/file/24ae07c0158eb2
(sorry voor de slechte kwaliteit foto)
- iMac 20" aluminium (2.0 GHz, 4 GB geheugen, 250 GB HDD)
- Creative Inspire A500 5.1 surroundset

Binnenkort een 99" (251 cm) beeld van een DIY OHP beamer met een Logitech Z-5300 5.1 surroundset 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:21:
denk dat hij het als een grap bedoelt waar hij zelf het antwoord al op weet.
Ow nee bedoelde het eigenlijk serieus of hij hem te koop had staan :) Aangezien ik op marktplaats ging zoeken naar hetzelfde type beamer en toen stond er daar een te koop met precies hetzelfde scherm erbij...

Binnenkort gaat het bij mij ook gebeuren. Ben al een tijd opzoek naar een leuke 2e handse harman kardon receiver, maar dan het model met de ronde hoeken. En een zo'n zelfde dvd speler, maar kan niets leuks vinden. Heb ook al 2 Mordaunt speakers op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 28-05 16:31

Len

Leeg

Anoniem: 294506 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:10:
[...]

Ow nee bedoelde het eigenlijk serieus of hij hem te koop had staan :) Aangezien ik op marktplaats ging zoeken naar hetzelfde type beamer en toen stond er daar een te koop met precies hetzelfde scherm erbij...

Binnenkort gaat het bij mij ook gebeuren. Ben al een tijd opzoek naar een leuke 2e handse harman kardon receiver, maar dan het model met de ronde hoeken. En een zo'n zelfde dvd speler, maar kan niets leuks vinden. Heb ook al 2 Mordaunt speakers op het oog.
Niemand weet toch dat jij de beamer bedoelt? Of zie ik nu wat over het hoofd?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Len schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:34:
[...]

Niemand weet toch dat jij de beamer bedoelt? Of zie ik nu wat over het hoofd?
Neem aan dat degene van wie het allemaal is wel weet wat ik bedoeld zou hebben, mocht hij zijn beamer te koop hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ik heb een subwoofer met een baspoort aan de achterkant. Deze staat naar de muur gericht (scheidingmuur tussen mijn buren en ik).
Ik krijg wel eens klachten van mijn buren dat ze hem zo horen dreunen (zeuren nogal snel).

Om het dreunen te verminderen kan ik dan beter mijn sub een kwartslag draaien (minder mooi) of maakt het niet uit. Mijn gevoel zegt dat het niet zoveel moet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou hem dan helemaal van die muur weghalen. Op het moment dat de buren er last van krijgen (en gedreun van een subwoofer is érg irritant) zou ik wel actie ondernemen als ik jou was.
Als je een niet woningscheidende wand hebt kun je misschien experimenteren met plaatsing bij die wand.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Weg halen bij de muur is niet echt een optie.

Ik vind het met de baspoort naar de muur mijn sub mooier staan, maar als het veel scheelt met het geluidsoverlast dan wil ik hem best bij draaien ook al mag ik mijn buurman helemaal niet. Het handigste is gewoon even luisteren bij de buren binnen, maar ik sta niet op zulke goede voet met hun.

Zou het dus veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

Nico111 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:15:
Het handigste is gewoon even luisteren bij de buren binnen, maar ik sta niet op zulke goede voet met hun.

misschien een goed excuus om de verstandhouding wat te verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

Ik vind het met de baspoort naar de muur mijn sub mooier staan, maar als het veel scheelt met het geluidsoverlast dan wil ik hem best bij draaien ook al mag ik mijn buurman helemaal niet. Het handigste is gewoon even luisteren bij de buren binnen, maar ik sta niet op zulke goede voet met hun.

Staat je subwoofer dan eigenlijk niet te hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Als ik naar een andere kamer ga of naar een andere verdieping dan hoor ik daar de bas ook harder en storender dreunen dan in de kamer zelf. Daar hebben je buren misschien ook last van...
Als mijn buren dat deden en mee door zouden gaan, zou ik daar ook geen goede verstandhouding mee hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Het is begonnen met het geluid en dat kan ik ook wel een beetje begrijpen als het echt hard staat.

Als je bij mijn vriendelijk aanbelt en op een volwassen manier over problemen komt praten ben je bij mij welkom (de buurvrouw).
Maar als je als een maloot(de buurman) op mijn raam staat te slaan en mij verbaal begint aan te vallen ben ik het gauw zat.
het is niet alleen met geluid, maar ook met de stompzinnigste dingen waar hij voor komt.

Het maakt dus niet uit hoe de baspoort staan. Het is dus gewoon niet te hard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
A. Qonsaides schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:32:
[...]

Geweldige set! _/-\o_ Die 204c is een van de allermooiste centers die ik ooit gehoord heb. Ik zou bijna zeggen nog een "maatje te groot" voor je fronts, :). Zeker erg vet.

Voldoet die subwoofer voor jou? Ik kan me indenken dat je die met zulke front-speakers ook dat wel een maatje groter zou willen hebben (en met roomcorrectie, dus bv. een Velodyne of een Revel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Ontopic:

Huidige opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://voordemens.nl/Tweakers.net/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://voordemens.nl/Tweakers.net/02.jpg

Wat is er nieuw? Nog niets, maar de fronts die er nu staan worden vervangen door de Kef C7.

Dan heb ik eindelijk de complete C-serie set, bestaande uit de fronts (Kef C7), center (Kef C6), subwoofer (Kef C4, hoe toepasselijk) en de rears (Kef C3). Midden november verwacht ik ze, ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
dtjv schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:30:
[...]

Geweldige set! _/-\o_ Die 204c is een van de allermooiste centers die ik ooit gehoord heb. Ik zou bijna zeggen nog een "maatje te groot" voor je fronts, :). Zeker erg vet.

Voldoet die subwoofer voor jou? Ik kan me indenken dat je die met zulke front-speakers ook dat wel een maatje groter zou willen hebben (en met roomcorrectie, dus bv. een Velodyne of een Revel...)
De subwoofer zou ik ook graag willen vervangen voor een Velodyne, maar het geld groeit me niet op de rug. Eerst wil ik uitbreiden met een projector om het "filmgevoel" te vergroten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zo na lang lurken ook maar eens mijn setje posten. Heb vorig weekend een wand geplaatst waar ik al mijn apparatuur aan heb hangen. Hierdoor heb ik alle kabels ook mooi kunnen wegwerken. Op het moment dat ik het huis uit ga komt er een beter speakersetje. Maar de Z-5500 voldoet nog wel even voor in de slaapkamer.

Hieronder wat foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/HC/HCt01_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/HC/HCt02_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/HC/HCt03_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/HC/HCt04_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/HC/HCt05_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/HC/HCt06_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50
Vind het er echt heel strak uitzien voor een slaap kamer! En die Logitech z5500 is ook een erg goeie set voor games/films hoor, alleen voor muziek wat minder natuurlijk. Je componenten staat ook heel mooi zo op die stand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Martijn1990 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:26:
Vind het er echt heel strak uitzien voor een slaap kamer! En die Logitech z5500 is ook een erg goeie set voor games/films hoor, alleen voor muziek wat minder natuurlijk. Je componenten staat ook heel mooi zo op die stand :-)
Dankjewel. Ben er ook blij mee. Vooral inderdaad met dat meubel om de apparatuur op te hangen. Jammer genoeg net te klein om mijn HTPC neer te zetten, maar die heb ik nu mooi achter het schot weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mijn nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/3209/p1030135.jpg

Deze speakers gaan onder andere deel uit maken van een vergelijk tussen meerdere monitors. Ook de Kef iQ3 en de Monitor Audio GS1 worden binnenkort aangeschaft om te vergelijken.

De beste monitor blijft, de rest gaat de verkoop in :)

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 23-10-2009 21:54 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bestelling die ik waarschijnlijk binnenkort ga plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiopaul.nl/images/ifa2008/ifa2008hk1.jpg

Kan hem op ing met rente punten kopen voor 720 euro het is de harman kardon 980 set.

Twijfel alleen nog of ik niet beter een receiver (avr255) kan kopen, omdat daar stereo etc al in zit. Kan alleen niet echt vinden wat echt beter is.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 24-10-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Mister I schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:18:
Zo na lang lurken

....

Hieronder wat foto's :)
Wat voor merk steun is dat waar je ps3 e.d. op staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dualdude schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:54:
[...]

Wat voor merk steun is dat waar je ps3 e.d. op staan? :)
Dat is deze:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Ik moest een ophangsysteem hebben voor mijn TV, dus die had ik bij dezelfde winkel besteld en toen kwam ik deze tegen.
Het hangt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-05 18:59
Erg leuk om naar iedereens setup te kijken!
Maandag of dindag krijg ik mijn nieuwe center, kort daarna zal ik mijn trots ook posten, ben nu al benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 22:11
Eindelijk durf ik hoor ook mijn eerste home cinema te posten. Van het weekend even goed aankopen gedaan en wil het natuurijk graag even laten zien :D Hieronder de specs:

nieuwe tv: samsung B7020 40 inch full HD LED TV

nieuwe BR: PS3 slim 250 GB

nieuwe receiver: onkyo 707

nieuwe luidsprekers: JBL cinemasound CS-1500
• 4x CST 55 zuilen
• 1x CSC 55 centerspeaker
• 1x CS230 subwoofer

UPC HD mediabox
Samsung omnia2 via DLNA in het netwerk
Sony vaio via DLNA in het netwerk

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/home1

vanaf de achterkant (center zonder front)

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/home2

vanaf de voorkant (tevens nieuwe muurschilderijen :D)

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/home3

zuilluidspreker close up:

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/home4

DTS-HD master audio :P niet nodig, staat wel leuk :D

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/home5

Anyway, ik ben blij, en het klinkt super!!!!! beeld is haarscherp.... mijn oude 26 inch tatung en logitech Z4 zijn snel vergeten :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-05 18:59
Ziet er allemaal mooi strak uit, mooie nieuwe receiver ook!
En Goodfellas op Blu-ray _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Ook maar eens piccies van mijn nieuwe kijk- en luisterruimte in aanbouw:

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20091025/DSC_2331.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20091025/DSC_2335.jpg

Gearlist:

Beomaster + Beocord 2000, 2 x Magnat Art 135
Cheapo Akai USB draaitafel (in afwachting van Beogram 2000), UPC Mediabox HD-DVR

Iiyama 2207WS, de zuil rechts op de foto (deel van de flat) gaat straks een 37" of een 40" LCD huisvesten.
ViewSonic PJ513D, komt nog linksboven aan het plafond, met elektrisch projectiescherm tegen de zuil aan.
De weerskanten van de zuil worden straks voorzien van velours gordijnen (demping) en LED-strips.

Sinds ik net pas inverhuisd ben, zit het grootste werk nu vooral nog in de infrastructuur:

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20091025/DSC_2339.jpg

UTP kabel voor IP + audio naar slaapkamer en werkkamer, 2 x coax naar slaapkamer (CAI + CVBS). De hele kabelboom komt netjes uit het zicht binnen in een junctionbox:

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20091025/DSC_2343.jpg

Op de box komt straks nog een Jack- of een DIN-aansluiting voor het geluid en een BNC voor de video. De hele boel wordt straks helemaal uit het zicht onttrokken door de overgordijnen van het raam, alleen het frontje van de Thomson ga je nog zien. Hoef ik tenminste geen Italiaans restaurant te beginnen met al die spaghetti... 8)7

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@ peugeot206gt: dat moet een erg lekker moment geweest zijn om al die nieuwe spullen op te halen en te plaatsen :) je setje ziet er bijzonder strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
nl.mark schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:05:
@ peugeot206gt: dat moet een erg lekker moment geweest zijn om al die nieuwe spullen op te halen en te plaatsen :) je setje ziet er bijzonder strak uit!
TNX, ben er erg tevreden mee, zie net pas op de foto's hoe goed het afwijkt, de tv ziet er in het echt veeel groter uit, zit er immers maar 3 meter vanaf :P

Ik kreeg ook wel een ruim kerstgevoel, en het jeukte vrijdag behoorlijk om niet alvast uit te gaan pakken. Uiteindelijk zaterdag alles ingebouwd :D gister even de soundcheck gedaan, en voor mijn gevoel HOLY SHIT! ramen staan in de sponningen te trillen. Vond het Z4 setje al aardig klinken, maar dit is echt geweldig :P

Voor degene die aan de receiver twijfelen; de winkel zei dat er geen passthrough opzat, maar dat zit er wel degelijk op, ik kan gewoon de receiver uit laten staan en dan alsnog TV kijken / PS3 gebruiken zonder de receiver aan te zetten. Dus al met al was ik met 4x HDMI helemaal klaar!

Hier nog een pic van de center zonder frame ervoor :P

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/home6

[ Voor 0% gewijzigd door Rene op 26-10-2009 10:12 . Reden: even het smileyfeest wat opgeruimd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:07
waar heb je die muurschilderijen gehaald? :)

[ Voor 11% gewijzigd door K0L3N op 26-10-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Kan iemand mij uitleggen waarom geluid goed is als de ramen er bijna uitknallen? Lijkt mij eerder een slecht afgestelde subwoofer of een overdreven volume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
K0L3N schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:15:
waar heb je die muurschilderijen gehaald? :)
Zelf geschoten in de tijd dat ik nog in Noorwegen woonde :) uitendelijk 4 foto's gebruikt voor een panorama en daar een drieluik van gemaakt :P
NvM schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:27:
Kan iemand mij uitleggen waarom geluid goed is als de ramen er bijna uitknallen? Lijkt mij eerder een slecht afgestelde subwoofer of een overdreven volume...
Dat kan ik best :D Omdat dat gewoon even de grenzen van je set opzoeken is. het heeft zo 30 sec. gestaan, en daarna weer terug. Uiteraard wil ik ook mijn buren (en zeker mijn oren) te vriend houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

NvM schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:27:
peugeot206gt schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:28:
Dat kan ik best :D Omdat dat gewoon even de grenzen van je set opzoeken is. het heeft zo 30 sec. gestaan, en daarna weer terug. Uiteraard wil ik ook mijn buren (en zeker mijn oren) te vriend houden.
Het blijft toch een imposant iets voor een hoop mensen. Als ik non-audiofiele vrienden / kennissen over de vloer heb, dan zeggen ze niet: wow wat een mooie diepe zuivere bass, maar dan zijn trillende ramen wel deervaring die hoort bij "kracht". Waarom moeten mensen altijd zo lopen te miepen op dit soort reacties. Is gewoon prima, leuk etc. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50
Net wat hier boven gezegd word. Ik vind mooie zuivere heldere muziek echt heel mooi om te horen. Maar af en toe is een film op een volume zetten waarbij alles trilt is ook wel "indrukwekkend" vind ik persoonlijk.

OT: Mooie sets allemaal. Ik heb zelf vorige week een Pioneer VSX-919AH gekocht, waar ik erg tevreden mee ben, mis alleen nog wat bass voor films, dus ga binnenkort kijken voor een sub. Word waarschijnlijk een XTZ 99 W10.16. Zal tegen die tijd wel is foto's maken/posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1990 op 26-10-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Het is ook gewoon leuk om op die manier je set te showen aan mensen die er zelf niks van weten.

Als ik mijn amp open draai (>+10dB) begint mijn plafondlamp ook te schudden. Terwijl mijn sub redelijk strak staat afgesteld. Gewoon een kwestie van op een ziekelijk volume je films afdraaien :D

Met muziek doet de sub niet mee en heb je sowieso minder volume nodig om een levensecht geluid neer te zetten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Even kleine overzicht .
Ga van de week foto's posten als ik mijn digitale camera weer heb gevonden.

Denon avr-1907
Philips piramide speakers matche line serie. (4stuks)
2x jvc subwoofers aangesloten via mijn front line out (ja mijn denon kan extra versterkers aansturen)
Simpele super audio center speakers van sony voor films (niet eens aangesloten)
samsung dvd speler via hdmi
xbox 360 via hdmim

Samsung 32" full-hd scherm

Mijn nieuwe speeltje
Een eindversterker van het merk kraus kpa100 (blijkt dat het een top hifi eind versterker te zijn.)
Versterker zuipt 500watt uit mijn stopcontact
Ben deze schoon aan het maken en alles stof vrij te maken .
Wel even aangehad en speelt gewoon mijn denon fluiten er uit kwa geluid.
En dat zonder bass of hoog aan te passen.

Dus binnen kort foto's hier op de forum
Deze word dadelijk ook gebruikt om mijn front aan te sturen via mijn denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 22:15
Ben zelf ook na enig leeswerk op internet wel enthousiast over de subwoofers van XTZ. Alleen waar kan ik deze luisteren / kopen? ben al enige tijd aan het zoeken maar kan niets vinden. Alvast bedankt;)
Martijn1990 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:36:
Net wat hier boven gezegd word. Ik vind mooie zuivere heldere muziek echt heel mooi om te horen. Maar af en toe is een film op een volume zetten waarbij alles trilt is ook wel "indrukwekkend" vind ik persoonlijk.

OT: Mooie sets allemaal. Ik heb zelf vorige week een Pioneer VSX-919AH gekocht, waar ik erg tevreden mee ben, mis alleen nog wat bass voor films, dus ga binnenkort kijken voor een sub. Word waarschijnlijk een XTZ 99 W10.16. Zal tegen die tijd wel is foto's maken/posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Martijn1990 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:36:
Word waarschijnlijk een XTZ 99 W10.16. Zal tegen die tijd wel is foto's maken/posten.
Ga je geen spijt van krijgen :) Voor het geld een heel erg goed ding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-05 15:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier een update van mijn kant.

Specs:
Samsung 40"
Marantz SR-5500
Marantz DVD speler, gebruik ik niet meer... ;)
Humax HD recorder
Xbox 360
AC Ryan Play!On HD NMT
Rokulabs Soundbridge

Speakers: Mordaunt-Short front 906i, center 905i, surround 902i
Sub REL Quake II

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/6391/p1000394sw.jpg

Ben er erg tevreden mee. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

WesleyZ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:44:
Ben zelf ook na enig leeswerk op internet wel enthousiast over de subwoofers van XTZ. Alleen waar kan ik deze luisteren / kopen? ben al enige tijd aan het zoeken maar kan niets vinden. Alvast bedankt;)
De XTZ producten kun je bekijken en beluisteren in Eindhoven bij www.intosurround.nl.
Ik ben er een tijdje geleden geweest en ik stond versteld van de prijs-kwaliteits verhouding van al het XTZ materiaal, ook de luidsprekers, versterker en cd speler.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

SpongeRob schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:46:
De XTZ producten kun je bekijken en beluisteren in Eindhoven bij www.intosurround.nl.
Ik ben er een tijdje geleden geweest en ik stond versteld van de prijs-kwaliteits verhouding van al het XTZ materiaal, ook de luidsprekers, versterker en cd speler.
En je hebt je speciaal op GoT geregistreerd om dit met ons te delen? ;)

Maar inderdaad, XTZ is een merk dat veel kwaliteit voor weinig geld weet te brengen. Over Intosurround ben ik ook positief. Je verwacht een dozenschuiver met een webshop, maar ze hebben een aardige luisterruimte en ze hobby'en er ook aardig op los met DIY-projectjes, inclusief "old school" spul zoals breedbanders en hoorns. Ze weten waar ze het over hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Mijn thuiswerkplek/gamehoek/hometheater (all-in-1 ja ...)

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/7524/p1020813.jpg

Geen ideale ruimte ivm schuine muren en een kledingkast pal achter me... Aan beide kanten van de kledingkast een paar Sony bookshelf-formaat speakers die van een Minidisk hifisetje afkomen en nu als rears dienst doen. In de hoek waar je inkijkt staat de subwoofer uit een Teufel Concept E Magnum set (alle overige speakers die er bij horen gebruik ik niet meer, wel prima dingen voor hun prijs verder !)

voor games en films heb ik nog wel een wat meer relaxing stoel natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/7324/p1020820q.jpg

Dan de belangrijke stuff :P
  • Jamo S606 fronts
  • Jamo C400 CEN center
  • Yamaha RX-V661 receiver
  • Samsung LE32a656 tv/monitor
  • Dell XPS M1330 laptop (2.5 ghz/4g/Intel SSD) via HDMI naar receiver (incl DD/DTS)
  • 1 tb + 320 gb externe eSata hdd's (tussen de center & receiver ;) )
  • PS3 phat 60g voor games & blu-rays
  • Sennheiser HD595
  • Headphonia headphone amp met USB DAC
close-up S606

close-up C400 CEN

overall klinkt het iig geweldig met zowel games/films/muziek :P wel denk ik dat dit de laatste audio-uitgaven zijn die ik de komende jaren doe (tot ik ben afgestudeerd en een eigen huis heb iig). Ik ben ook helemaal niet audiofiel ofzo, geil gewoon veel meer op mooie equipment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Exirion schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:06:
[...]

En je hebt je speciaal op GoT geregistreerd om dit met ons te delen? ;)
Hmmm, betrapt..... O-)
Ik wilde me al langer registreren, maar nu moest het er toch maar eens van komen. ;)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Barry|IA schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:54:
Mijn nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Deze speakers gaan onder andere deel uit maken van een vergelijk tussen meerdere monitors. Ook de Kef iQ3 en de Monitor Audio GS1 worden binnenkort aangeschaft om te vergelijken.

De beste monitor blijft, de rest gaat de verkoop in :)
En?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpongeRob schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:46:
[...]

Leuke gebruikerstest te vinden van de YTZ 99 W12 op Home Theater Shack.

Ook van andere subwoofers mocht je puur op specs willen oordelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*dubbelpost* excuus

Foei! :+

[ Voor 117% gewijzigd door FeaR op 27-10-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Morgen krijg ik de Epos M5 binnen en daar ga ik een maand naar luisteren. De Kef iQ3 en de Monitor Audio RS1 scaf ik volgende maand aan.

Morgen krijg ik tevens een stel zwarte Atacama Nexus 6 stands binnen om de monitors op te plaatsen.

Vandaag heb ik 2 pakketjes binnen gekregen van Hifisuply.nl en AV123: mijn DIY luidsprekerkabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 13:23

RnB

Ik loop al een aardig tijdje te kijken in dit topic en vind het allemaal erg mooi.
Wilde altijd ook een goede set, maar moet het op het moment doen met een Logitech Z2300. :z
Nu zit ik eraan te denken om eens die stap te wagen om wat beters te halen en ik zit te denken aan de Mordaunt Short Premiere set.

Ik heb die vandaag beluisterd en ik was best wel impressed. Zeker omdat het zooitje niet goed stond opgesteld (alle speakers naast elkaar op een rij).
De losse speakerset is op het moment in de aanbieding, dus vind het wel een mooie tijd om hem te gaan halen.
Nu moet ik er natuurlijk nog een versterker en speakerkabels bij halen en op dat vlak ben ik nog maagd. Ik wil geen miljoenen uitgeven aan kabels en de receiver kan wegens weinig geld ook niet teveel kosten, maar ik ga daar uiteraard niet op beknibbelen, het is immers een belangrijk component van het hele systeem.

Ik heb al het een en ander gelezen over deze set met een Marantz receiver en heb de set vandaag ook op een Marantz gehoord en ik was daar wel tevreden over. Maar ook Marantz heeft verschillende types, wat weer verschil kan maken.

Mensen die ervaring hebben met deze set die aangesloten is op een bepaalde receiver of mensen die me kunnen informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

RnB schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:50:
Ik loop al een aardig tijdje te kijken in dit topic en vind het allemaal erg mooi.
Wilde altijd ook een goede set, maar moet het op het moment doen met een Logitech Z2300. :z
Nu zit ik eraan te denken om eens die stap te wagen om wat beters te halen en ik zit te denken aan de Mordaunt Short Premiere set.

Ik heb die vandaag beluisterd en ik was best wel impressed. Zeker omdat het zooitje niet goed stond opgesteld (alle speakers naast elkaar op een rij).
De losse speakerset is op het moment in de aanbieding, dus vind het wel een mooie tijd om hem te gaan halen.
Nu moet ik er natuurlijk nog een versterker en speakerkabels bij halen en op dat vlak ben ik nog maagd. Ik wil geen miljoenen uitgeven aan kabels en de receiver kan wegens weinig geld ook niet teveel kosten, maar ik ga daar uiteraard niet op beknibbelen, het is immers een belangrijk component van het hele systeem.

Ik heb al het een en ander gelezen over deze set met een Marantz receiver en heb de set vandaag ook op een Marantz gehoord en ik was daar wel tevreden over. Maar ook Marantz heeft verschillende types, wat weer verschil kan maken.

Mensen die ervaring hebben met deze set die aangesloten is op een bepaalde receiver of mensen die me kunnen informeren?
Waarom kijk je dan niet even op marktplaats ? Staat veel mooi spul op voor vaak 40 % of minder van de nieuwprijs. En recievers gaan eigenlijk niet zo vaak stuk dus garantie o.i.d. he bje toch niks aan.

Bijvoorbeeld een Marantz sr7500 voor 325 euro, prachtig ding om te zien en ook nog een aardig hoog model.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 250276 op 28-10-2009 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Marktplaats idd! zo heb ik afgelopen maand de Yamaha RX-V1900 voor de 50% van de winkelprijs kunnen halen.. (heb wel 3 uur heen , en 3 uur terug voor gereden...maargoed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Vandaag wat kabels weg gewerkt en een beetje de woonkamer aan kant gemaakt om foto's te nemen:
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/3112/imgp3670.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/387/imgp3671c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/5835/imgp3672q.jpg

Specs:
Samsung UE46B6000P
Sony DB1080
Sony boxen set, waarvan ik de naam ben vergeten. Had ze igg bij de Hifinesse gekocht in Antwerpen voor weinig.
Sony PS3
Wii
Core 2 duo 6420 PC voor streaming mogelijkheden naar de PS3.

Still to do/Want:
Een subwoofer. Heb nu een Fps1600 van Creative eraan gehangen. Het is wel bass genoeg, maar wil wel een goede en betaalbare subwoofer hebben.
Ziggo Ci+ kaartje, word 9 nov. geleverd.
Muurbeugel, zodat het scherm kan hangen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ik zal er ook maar eens aan moeten geloven. Gezien privacy vind ik het niet eens zo erg om een telefooncamera te gebruiken met een berg ruis.

Afbeeldingslocatie: http://i906.photobucket.com/albums/ac262/Super_R/DSC00693.jpg
Wat is er op te "zien";

Kamer van 4 bij 5 meter
Foto genomen van achter welbekende Klippan bank (1.5 meter ruimte tot muur)
Groot (3.60m) rond kleed
Zware rode gordijnen
Probeersel met noppenschuim achter de stereoset

Versterker; Philips FA-777
Bewijst al een aardige tijd trouwe dienst maar gaat waarschijnlijk binnenkort de deur uit voor een nieuwe versterker. Niet omdat hij zo ontzettend slecht presteert, maar omdat hij geen afstandsbediening heeft, geen schroefterminals en vrij zwaar is in het laag.
Cd speler; Philips CD-782
Gebruik ik eigenlijk te weinig om iets zinnigs over te zeggen (220V gefilterd met een Audio Agile Clear CD)
Platenspeler; Philips FP-775
Leuke toonarm, maar de naald of ingebouwde phonoversterker heeft zijn beste tijd gehad
Luidsprekers; Focal Chorus 816V
Voor het geld een leuke keuze, maar in combinatie met mijn versterker wat donker in het laag
Hoofdtelefoon; Sennheiser HD497
Gebruikte hem voorheen veel omdat ik in een ruimte films wilde kijken waar de akoestiek om te huilen was, maar ligt tegenwoordig stof te happen.
TV; Samsung LE-32B651
Voor het geld een leuke keuze. Kwa uiterlijk kies ik voor de 6000-7000-8000 serie, maar die zitten in een andere prijsklasse.
TV-tuner; Humax 5000C
Gekocht net een paar weken voor de release van de CI+ modules. Ik vind de interface van de Humax wel mooier dan die van de Samsung en over het beeld mag ik zeker niet klagen. De Humax verkopen en een CI+ module aanschaffen levert me maar een paar tientjes op. Aangezien ik toch al een universele afstandsbediening (Philips SRU 8008) gebruik maakt die extra AB ook niks uit.
Spelcomputer; Wii met een stapel spellen + gitaren
Erg leuk machientje. Jammer dat de beeldkwaliteit niet te vergelijken is met een PS3 of XBOX360, maar de spellen en Wiicontrollers maken dat allemaal (ruim) goed.
HTPC; Eenvoudig systeem, x2 4800+, 4GB werkgeheugen, 2 TB opslag, HDMI naar TV en mooie Dign HV5 kast
Staat bijna 24/7 aan om met een bandbreedte-beperker "data" binnen te halen. Afspelen van 1080P materiaal, ook met CoreAVC, levert af en toe nog wat problemen op, maar dat ligt deels aan mijn platformkeuze.(XP) De DVD's en keys voor Windows7 (32bit en 64bit) liggen klaar. Advies??

Verder;
Simpel energiemeter van de Kijkshop. Oplader voor WiiMote's. Draadloos Mediakeyboard voor HTPC met ingebouwde trackball. De kabels zijn een mengelmoesje van Oehlbach (interlink naar werk-PC met M-Audio Audophile 2496), Van den Hull (HDMI), No-Name (diversen 2tulp naar 2tulp), Inakustik (HDMI)

Ondanks het wollen tapijt, de gordijnen, noppenschuim, bed, bank en posters zijn er nog plekken in de ruimte waar het "minder fijn" is om naar de muziek te luisteren en hoor ik een galm wanneer ik in mijn handen klap. Stel ik me aan of voldoen ik aan het stereotype ;) muziek/audio/apparatuur-liefhebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:51:
Vandaag wat kabels weg gewerkt en een beetje de woonkamer aan kant gemaakt om foto's te nemen:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Samsung UE46B6000P
Sony DB1080
Sony boxen set, waarvan ik de naam ben vergeten. Had ze igg bij de Hifinesse gekocht in Antwerpen voor weinig.
Sony PS3
Wii
Core 2 duo 6420 PC voor streaming mogelijkheden naar de PS3.

Still to do/Want:
Een subwoofer. Heb nu een Fps1600 van Creative eraan gehangen. Het is wel bass genoeg, maar wil wel een goede en betaalbare subwoofer hebben.
Ziggo Ci+ kaartje, word 9 nov. geleverd.
Muurbeugel, zodat het scherm kan hangen.
En vergeet natuurlijk de harmony niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 13:23

RnB

Anoniem: 250276 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:29:
[...]

Waarom kijk je dan niet even op marktplaats ? Staat veel mooi spul op voor vaak 40 % of minder van de nieuwprijs. En recievers gaan eigenlijk niet zo vaak stuk dus garantie o.i.d. he bje toch niks aan.

Bijvoorbeeld een Marantz sr7500 voor 325 euro, prachtig ding om te zien en ook nog een aardig hoog model.
Dat is idd een goeie ja! Ik heb al wat dingetjes bekeken en heb volgens mij wel wat leuks gevonden.
Namelijk een Marantz sr7200 voor 195 euro, dat is wel een goede deal toch? Hoop dat het een goede combo is met die Mordaunt Short Premiere set, die ik sowieso ga halen.
Zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moet letten bij gebruikte receivers/versterkers trouwens?
Bedankt voor je idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 185410 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:23:
Gezien privacy vind ik het niet eens zo erg om een telefooncamera te gebruiken met een berg ruis.
Ehhh? Ja, ik weet zeker dat niemand je kamer zal herkennen op deze foto :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Super® schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:23:
Luidsprekers; Focal Chorus 816V
Voor het geld een leuke keuze, maar in combinatie met mijn versterker wat donker in het laag
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

Het gaat natuurlijk meer om de gebruikte condooms die op de grond liggen :+
Ik zie ze namelijk wel liggen, want ik heb ruis onderdrukking op m'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

NvM schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?
De Focals zijn van zichzelf al wat "voller"/"orkestraler"/"gekleurder" dan andere merken. Daar komt bovenop dat ik een klein ruimte heb. Het begon in het laag al snel te dreunen/bonken (het valt opzich wel mee, maar je weet wat ik bedoel). Het wisselen van de versterker naar een exemplaar uit een hele andere prijscategorie en daarmee ook klasse zorgde er voor dat het al een stuk rustiger werd in het laag. Met andere woorden, de versterker is een van de componenten uit de optelsom die het laag niet helemaal lekker uit laat komen. Van het weekend hoop ik diezelfde klankeigenschap in de winkel terug te vinden met mijn versterker. Vervolgens kan ik op zoek naar een versterker die wat rustiger is/meer controle heeft.

Voor de geinteresseerden; de probeer-versterker was een Musical Technology M270
Exirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

Ik moest toch IETS verzinnen om de crappy foto te verantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Hierbij mijn Home cinema set. Ik woon er net en ben nog bezig met de puntjes op de i te zetten, maar hier alvast een indruk. Let niet op de kwaliteit van de foto's, het is mij er alleen om een indruk te geven van de systemen en de opstelling. Set bestaat uit:

Sony klvs4a10e ( TV )
Onkyo 606 ( Reciever )
Humax IR5000c ( Dig ontv )
Playstation 3 incl de harmony adapter, werkt perfect
Wii
Elektrisch Projectai projectie scherm
Harman Kardon hts11 audio systeem
Onkyo ipod dock dsa2
Laptop Compaq Presario a900
Harmony One

Alles is via HDMI ( Behalve uiteraard de Wii ) aangesloten via de onkyo 606. Toekomst wensen:

Beamer komt eraan incl beugel voor het ophangen aan plafon met hdmi verbonden naar de ouput van de onkyo. Aangezien deze maar 1 output heeft zal er een hdmi switch moeten komen. Deze zal ook met Afstandsbediening zijn, deze kan dan ook mooi vervangen worden door de Harmony one.
JB media classic, is besteld komt eraan ( Voor het bedienen / dimmen van licht en projectiescherm met de harmony )
Diverse Kaku systemen voor o.a. lampen en projectiescherm. Is inmiddels ook besteld komt eraan
Led tv, maar daarvoor moet eerst deze het begeven. Zal hopelijk nog wel even duren

Kabels tussen tv meubel en tv zelf in een mooie goot of in de muur weg gevreesd.

Ideaal de Hamorny one, met 1 druk op de knop ( Bijv film ) tv aan, reciever aan, projectiedoek naar beneden, beamer aan, lampen aan etc etc. Alles op de juiste ingangsbron. Allemaal uitgebreid in te stellen met software van logitech. Het werkt perfect allemaal, erg tevreden met deze ab. Wanneer het allemaal helemaal af is zal ik wat mooiere fotos plaatsen

Tips, kritiek, complimenten, ideeen allemaal erug welkom

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/foto2-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/foto4-1.jpg
Zicht standaard zit positie

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/foto5-1.jpg
Indruk Projectie scherm, deze kan door tot net boven tv kastje.

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/foto6-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/foto3-1.jpg
Zo hangt mij Projectai beamer scherm aan het plafon, let niet op de kwaliteit van de foto.

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/foto5.jpg
Beugel tv om ook uit de keuken tv te kunnen kijken :)

[ Voor 75% gewijzigd door V525 op 29-10-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

V525 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:54:
Hierbij mijn Home cinema set. Ik woon er net en ben nog bezig met de puntjes op de i te zetten, maar hier alvast een indruk.
Set bestaat uit
Probeer eens foto's te maken zonder flits. Dit is echt geen gezicht en doet afbreuk aan je kamer en opstelling :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Nou Harmony is niet zo handig.
1 zapper verdwijnt vanwege het ziggo Ci module
en een Harmony en een module om de ps3 aan te spreken zijn toch wel erg duur.
Zag dat ding laatst voor €50,-

En ooh ja, een van die dingen in gewoon een draadloze telefoon. :)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Exirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:57:
[...]

Probeer eens foto's te maken zonder flits. Dit is echt geen gezicht en doet afbreuk aan je kamer en opstelling :{
Ja heb je gelijk in, het is maar om een idee te geven. Stel de foto's anders zonder flits maar voor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door V525 op 28-10-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:44
Indruk Projectie scherm, deze kan door tot net boven tv kastje.
Lijkt mij niet heel goed voor het geluid, aangezien het scherm dan voor de frontspeakers zit.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn verstand zegt dat het dan heeel anders klinkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Tankiej schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:26:
[...]

Lijkt mij niet heel goed voor het geluid, aangezien het scherm dan voor de frontspeakers zit.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn verstand zegt dat het dan heeel anders klinkt :+
Ze zitten inderdaad een stuk achter het scherm, had ik niet eens in de gaten. Het hangt dan ook net, had al moeite om het mooi in het midden van de kamer te hangen. Ga is kijken in hoeverre dit het geluid beinvloed anders de front speakers maar verplaatsen verder naar de zijkant. Bedankt voor je tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
@V525

Op de site van je scherm leverancier zie ik niks staan over dat de schermen akoestisch transparant zijn. Deze zijn vaak gelijk een stuk duurder.
Dus als ik jou was zou ik je verplaatsen zodat ze niet achter je scherm komen. Zou de dynamiek ten goede moeten komen.

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

mvdveek schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:16:
@V525

Op de site van je scherm leverancier zie ik niks staan over dat de schermen akoestisch transparant zijn. Deze zijn vaak gelijk een stuk duurder.
Dus als ik jou was zou ik je verplaatsen zodat ze niet achter je scherm komen. Zou de dynamiek ten goede moeten komen.
Ja ben ik met je eens, het doek is voorzien van een matzwarte coating aan de achterkant ter o.a. verduidstering en voorkoming van doorschijning.

[ Voor 5% gewijzigd door V525 op 29-10-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Sinds ik in mijn nieuwe huis woon (al 2 jaar) is natuurlijk met setup gewijzigd ;)
Maar de onderdelen waren altijd hetzelfde gebleven.
Recent heb ik echter in de tweede huiskamer/ kantoor een bios gebouwd.

Wat had ik hiervoor:
Onkyo TX-SR503E met Infinity Prius
Samsung LE32R81W
Xbox 360
Samsung DTV HD recorder en een oud philips DVD spelertje ;)

Wat heb ik gekocht:
Optoma 65HD Beamer
Xtreamer
Limitview spanscherm
Onkyo HT-S3200 (receiver en boxen)

Wat heb ik gedaan.
De infinity boxen van de oude set zijn in de bioscoop komen de staan. Aangesloten op de reveiver van de HT-S3200. Met uitzondering van de subwoofer. De subwoofer was namelijk aktief versterkt en de subwoofer van de HT-S3200 niet.

Kort gezegd heb ik dus de sateliet en de center speakers per set omgewisseld.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden; kabels moeten nog netjes weggewerkt worden dus let daar niet op ;)

Bioscoop

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2jdrs42.jpg
Overzicht... let niet op de zooi ;)
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/6f89e0.jpg
Overzicht 2. De kabels worden dit weekend netjes weggewerkt ;)
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/omjxs.jpg
Overzichtsshot van de hardware
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/rlyfix.jpg
Scherm en speakers
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2ii9934.jpg
Beamer
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/6hpd84.jpg
Beamer
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/33avuko.jpg
Infinity Box in de bios
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/10f0r9f.jpg
Xtreamer
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/34r7yna.jpg
Xbox
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/148hw13.jpg
Onkyo receiver vande HT-S3200 de receiver zelf is de HTR-370
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/qs4hue.jpg
Niet echt audio en video, maar dit is een soort do het zelf NAS (download laptop met 1 TB extern geheugen) staat in verbinding met de Xtreamer.

Woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/fp1nqo.jpg
Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/sku89k.jpg
Detailshot van de speaker (rechts-achter)
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/1zd0x8w.jpg
Detail van de center speaker
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2h74010.jpg
De logitech Harmony 895 omdat beneden alles in een dichte kast zit.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/of7l2p.jpg
Receiver Onkyo TX-SR503E
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2w6c7eo.jpg
DVD spelert en de DTV HD recorder (en de zender van de remote)
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2dr8j2q.jpg
Onkyo ipod dock

Zo, dat was weer even een update van hoe mijn home cinema er uit ziet.
Ik heb een bewuste keuze gemaakt om tv kijken te scheiden van die bios omdat tv kijken gewoon een andere evaring is dan een film kijken of gamen.

Foto's in actie heb ik dom genoeg niet gemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Ziet er netjes uit, ben ook van plan om jou beamer aan te schaffen. Heb je beeld over je gehele projecgtie scherm. Ik heb namelijk geen breedbeeld doek, helaas

Is die beamer wel geschikt voor mijn projectie doek denk je 2 meter breed 2 meter hoog. Projectie afstand ong 4 meter

[ Voor 27% gewijzigd door V525 op 29-10-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

V525 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:39:
Ziet er netjes uit, ben ook van plan om jou beamer aan te schaffen. Heb je beeld over je gehele projecgtie scherm. Ik heb namelijk geen breedbeeld doek, helaas
Ja over de gehele scherm met bv de xbox, en afhankelijk van de film twee zwarte banden boven en onder.

De kwaliteit van de beamer is wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dit heeft even niks met posten van pics en specs te maken, maar ik wil wel even toelichten hoe ik mijn nieuwe aanwinst ervaar: de Epos M5 monitor luidsprekers.

Een jaar geleden ben ik compleet gestopt met mijn Hifi hobby. Op dat moment had ik mijn complete setup verkocht en kon ik op geen enkele manier meer van muziek genieten. De behoefte naar echte kwaliteit was compleet weggenomen door andere belangrijke zaken als school, werk, bodybuilding en een vriendin. Ik heb de muziek sinds die tijd nooit gemist, want mijn simpele Logitech Cinema Z computer luidsprekers waren op dat moment voldoende geschikt om een paar gedownloade nummers af te spelen. De CD's bleven in de kast staan. Tot vandaag.

Zoals wellicht sommigen weten heb ik de hobby weer opgepakt. Waarschijnlijk komt het door de tijd van het jaar, want als het buiten wat somber begint te worden, begin ik meer en meer te verlangen naar goede muziek op een goede set. In het verleden heb ik het een en ander in huis gehaald en heb ik meerdere keren gewisseld van stereo naar surround. Mijn laatste stereo setup bestond uit een zelfbouw UcD 400 versterker met zelfbouw Visaton luidsprekers. Van deze configuratie heb ik tijden kunnen genieten, maar de koude, harde klank begon mij steeds meer te ergeren.

Een maand geleden heb ik een Marantz SR 7500 gekocht in combinatie met een Teufel Kompakt 30 5.1 luidsprekerset. De Marantz heeft welliswaar geeen HDMI en nieuwste surround formaten aan boord, maar dat mag gezien de analoge 7.1 input geen probleem vormen voor in de toekomst. Met deze setup heb ik goed kunnen genieten van surround op DVD en Blu-ray's. Muziek liep echter behoorlijk achter, gezien de ''gewenning'' aan een, naar mijn zeggen, uitstekende stereo setup.

Zoals sommigen wellicht ook weten heb ik onlangs besloten een vergelijk te maken tussen een aantal monitor luidsprekers. Gisteren heb ik mijn bestelde Canara Bi-wire kabel binnen gekregen, samen met een aantal meter snake-skin, ferriet kernen en 8 banaanpluggen. Met dit assortiment heb ik direct een paar mooie twee en een halve meter luidspreker kabel gemaakt. Het is niet dat ik geloof in verschillen tussen kabels - in tegendeel - maar ik was het zat om aan te horen dat ik over dat onderwerp geen mening mag vellen zonder het ooit zelf ervaren te hebben. Zodoende heb ik 130 euro uitgegeven aan totaal 5 meter kabel, ach, so be it. Het ziet er zeer leuk uit :)

Vandaag kreeg ik de Epos M5 monitors binnen, Ik heb de metalen bruggen aan de achterzijde verwijders en heb mijn zelfbouw bi-wire kabel aangesloten op de Marantz A en B luidspreker output's.

Eerst heb ik mijn I-pod even aangesloten om enkele nummer door te bladeren, om zodoende een indruk te verkrijgen over het algemene karakter van de luidsprekers. Dit maakte zeker indruk, want ik had weinig vertrouwen in een 140mm middriver in een kleine bass-reflex configuratie. Over het algemeen was ik zeer tevreden, maar ook niet meer dan dat. Het kostte mij bijvoorbeeld enige moeite om te luisteren naar de muziek, alsof je je ogen moet dichtknijpen om beter te zien.

Ik besloot mijn CD speler digitaal te verbinden met de Marantz en legde de CD 'Back to Titanic' in de speler en begon met het eerste nummer. Voor degeen die ook een Marantz receiver bezitten, het volume stond op +5 dB en bleef het gehele nummer op deze stand staan. Dit nummer duurt zo'n 20 minuten en begint nogal rustig, met vrouwenstemmen en veel detail in instrumenten. Er was zeker sprake van dynamiek en dan bedoel ik vooral de verhouding tussen stem en instrument. Maar daarna werd het echt bizar. Het is niet te omschrijven hoe dit klonk, mede omdat ik geen voorstander ben van aufiofiele kreten. Deze kleine monitors kwamen he-le-maal los! Instrument en stem gingen in tempo omhoog en de dynamiek was onvoorstelbaar. Dit heb ik nog nooit van mijn hele leven gehoord, op geen enkele hifi set. En dan te bedenken dat ik met een surround revceiver versterk en dan te bedenken dat het wellicht nog een stukje beter kan worden met een ''echte'' stereo versterker. Dit was echt een hele bizarre ervaring...

Ik stop met de vergelijking tussen monitor luidsprekers, de Epos luidsprekers blijven mij nog heel lang voorzien van MUZIEK! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 13:06
Barry|IA schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:50:

Een maand geleden heb ik een Marantz SR 7500 gekocht in combinatie met een Teufel Kompakt 30 5.1 luidsprekerset. De Marantz heeft welliswaar geeen HDMI en nieuwste surround formaten aan boord, maar dat mag gezien de analoge 7.1 input geen probleem vormen voor in de toekomst. Met deze setup heb ik goed kunnen genieten van surround op DVD en Blu-ray's. Muziek liep echter behoorlijk achter, gezien de ''gewenning'' aan een, naar mijn zeggen, uitstekende stereo setup.

Ik stop met de vergelijking tussen monitor luidsprekers, de Epos luidsprekers blijven mij nog heel lang voorzien van MUZIEK! :)
Leuk om te lezen! Hoe beviel je de Teufel Kompakt 30 5.1 Luidsprekerset? Ik heb namelijk nu een Onkyo HT-C5115 set.

Ik ben eigenlijk wel een klein beetje 'uitgekeken' op het geluid van deze set. Is de Teufel significant beter, of zal het ongeveer gelijk zijn? In dat geval moet ik namelijk maar kijken naar iets anders.

Zijn er ook mooie receivers te vinden die wel HDMI én digitale audio (Optisch en Coaxiaal) ondersteunen? En die tevens nog een beetje schappelijk verkocht worden op marktplaats?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Laatst online: 12-06-2023
LuPo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Leuk om te lezen! Hoe beviel je de Teufel Kompakt 30 5.1 Luidsprekerset? Ik heb namelijk nu een Onkyo HT-C5115 set.

Ik ben eigenlijk wel een klein beetje 'uitgekeken' op het geluid van deze set. Is de Teufel significant beter, of zal het ongeveer gelijk zijn? In dat geval moet ik namelijk maar kijken naar iets anders.

Zijn er ook mooie receivers te vinden die wel HDMI én digitale audio (Optisch en Coaxiaal) ondersteunen? En die tevens nog een beetje schappelijk verkocht worden op marktplaats?
Voor mij ook leuk om te lezen. Heb nu de Harman Kardon 145 icm met de HKTS 11 serie en wilde die Onkyo HT-5115 misschien aanschaffen. Als ik het zo hoor ben je niet super te spreken over het geluid.. Ik ga nog eens op onderzoek uit en het een en ander beluisteren. Zucht, al heel wat beluisterd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 13:06
jasperaap schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:09:
[...]

Voor mij ook leuk om te lezen. Heb nu de Harman Kardon 145 icm met de HKTS 11 serie en wilde die Onkyo HT-5115 misschien aanschaffen. Als ik het zo hoor ben je niet super te spreken over het geluid.. Ik ga nog eens op onderzoek uit en het een en ander beluisteren. Zucht, al heel wat beluisterd.. :+
Begrijp me niet verkeerd, het geluid van de Onkyo HT-C5115 is echt wel heel erg goed! Alleen het probleem is: het kan altijd beter. :+

En aangezien de mens van nature altijd meer en beter wil kan ik, als mens zijnde, die gevoelens ook niet onderdrukken. :P

Maar wat ik wel vreemd vind, is dat jij blijkbaar jouw HKTS 11 minder goed vind dan mijn HT-C5115? Terwijl ik toch het idee heb dat jouw set beter is. Of ben ik nou gek? 8)7

Dus kort samengevat: vanwaar je geplande overstap?

ps. na er nog een middagje over na te hebben gedacht ben ik toch niet zo zeker meer van m'n plannen. Eigenlijk vind ik het geluid ook wel prima. Sowieso met muziek vind ik de HT-C5115 echt werkelijk subliem. Ik heb meer het idee dat ik met films wat aan echte brute power mis. Meestal is het juist zo dat men wel tevreden is over het filmisch gehalte van de set, maar niet over de muziek. Misschien was ik eerder op de middag wat te voorbarig met mijn mededeling. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
LuPo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:49:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, het geluid van de Onkyo HT-C5115 is echt wel heel erg goed! Alleen het probleem is: het kan altijd beter. :+

En aangezien de mens van nature altijd meer en beter wil kan ik, als mens zijnde, die gevoelens ook niet onderdrukken. :P

Maar wat ik wel vreemd vind, is dat jij blijkbaar jouw HKTS 11 minder goed vind dan mijn HT-C5115? Terwijl ik toch het idee heb dat jouw set beter is. Of ben ik nou gek? 8)7

Dus kort samengevat: vanwaar je geplande overstap?

ps. na er nog een middagje over na te hebben gedacht ben ik toch niet zo zeker meer van m'n plannen. Eigenlijk vind ik het geluid ook wel prima. Sowieso met muziek vind ik de HT-C5115 echt werkelijk subliem. Ik heb meer het idee dat ik met films wat aan echte brute power mis. Meestal is het juist zo dat men wel tevreden is over het filmisch gehalte van de set, maar niet over de muziek. Misschien was ik eerder op de middag wat te voorbarig met mijn mededeling. ;)
Damn, vandaag wel heel veel online. Leren voor toetsen = boring. Maar heb het set nog niet zo lang, maar weet niet, is echt zoveel vermogen in een kamer van 20 m2 (zit op kamers). En ik vond dat iets subtieler qua vermogen. Ben gewoon rustig aan het rondkijken, mocht ik hiervoor een goede prijs kunnen krijgen ga ik naar een subtieler geluidsset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

jasperaap schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

Damn, vandaag wel heel veel online. Leren voor toetsen = boring. Maar heb het set nog niet zo lang, maar weet niet, is echt zoveel vermogen in een kamer van 20 m2 (zit op kamers). En ik vond dat iets subtieler qua vermogen. Ben gewoon rustig aan het rondkijken, mocht ik hiervoor een goede prijs kunnen krijgen ga ik naar een subtieler geluidsset.
Damn, dat is vrij overkill ja, zeker de subwoofer..die neemt bijna al 1m2 in beslag _O- . (ok dat is misschien wat overdreven). Ik heb dit setje ook op werk staan en komt opzich wel leuk geluid uit, maar de prijs/kwaliteit-verhouding ligt zo krom... je betaald 2/3 voor het merk en 1/3 voor het geluid. Moet wel zeggen geluid blijft prima, ook als je em voluit zet :)

En ook ik hoor te studeren nu :z

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 31-10-2009 17:14 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Heb m'n HK nog niet voluit gezet. Hardste is 0.0 weet niet hoe hard die kan. Is zo verschrikkelijk hard dat ik bang ben de speakers op te blazen. En de subwoofer draai ik met trillende vingertjes een minimaal beetje open. :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
Welke software gebruiken jullie op je Mediacenter PC's / HTPC's ?

Ik heb hier een server staan (XP) die gedeelde mappen heeft met alle films e.d.

Bij de TV staat een PC die de content moet streamen naar de TV

Er staat nu Vista mediacenter op, met de[url="Videobrowser"] http://code.google.com/p/videobrowser/[/url] plugin

Maar wat gebruiken jullie nou als frontend? Ik wil vooral dat het er netjes uit ziet, en makkelijk werkt. Het is niet alleen voor mezelf namelijk.

Die videobrowser ziet er erg netjes uit, en met een ander programma haal ik de moviemeter.nl data erbij (Salami's Movie Organizer doet dat), alleen die videobrowser werkt vaak niet lekker, loopt dan vast enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ThinkPadd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:34:
Welke software gebruiken jullie op je Mediacenter PC's / HTPC's ?
Het is hier in principe een plaatjestopic. Natuurlijk praten mensen ook over wat ze laten zien, maar zomaar hier vragen neerplempen is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
I know, maar mensen vertellen wel welke apparatuur ze hebben, maar over de frontend voor hun films e.d. vertellen ze niks. Dat vind ik nogal jammer.

En toch heeft Exirion gelijk...

Voor specifieke vragen betreffende HTPC's en/of mediapelers hebben we: Mediaspelers en HTPC's.

[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 01-11-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69361

Barry|IA schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:50:
Vandaag kreeg ik de Epos M5 monitors binnen, Ik heb de metalen bruggen aan de achterzijde verwijders en heb mijn zelfbouw bi-wire kabel aangesloten op de Marantz A en B luidspreker output's.

Helemaal mee eens, ik draai ook met deze Epos speakers (M5, M8, M16). Ik ben ook echt helemaal weg van deze speakers. Vooral de prijs kwaliteit verhouding van die M5's zijn echt niet normaal. Ik draai nog wel eens met de monitoren ipv de M16's. Gewoon heerlijk dit speakertje, jij hebt het ook precies omschreven hoe ze klinken, alhoewel ik met een Denon receiver draai. Nog maar te zwijgen over de afwerking die is echt op een hoog niveau met dat metalen front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 69361 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:45:
[...]

Helemaal mee eens, ik draai ook met deze Epos speakers (M5, M8, M16). Ik ben ook echt helemaal weg van deze speakers. Vooral de prijs kwaliteit verhouding van die M5's zijn echt niet normaal. Ik draai nog wel eens met de monitoren ipv de M16's. Gewoon heerlijk dit speakertje, jij hebt het ook precies omschreven hoe ze klinken, alhoewel ik met een Denon receiver draai. Nog maar te zwijgen over de afwerking die is echt op een hoog niveau met dat metalen front.
Waar zou ik deze speakers kunnen beluisteren/bestellen? Ik wil eigenlijk nieuwe speakers want mijn huidige zijn goedkope kringloop sony speakers(geven aardig geluid, maar absoluut niet gedetaileerd) Ben stiekem wel benieuwd want de looks bevallen mij wel :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.