Fronts zijn: 1068 x 248 x 405 mmRoamor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
Wow, zo'n grote center heb ik nog nooit gezien. Net zo groot als de fronts zo te zien?
Center is: 240 x 1100 x 425 mm
De center is dus ietsje groter
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Fronts zijn: 1068 x 248 x 405 mmRoamor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
Wow, zo'n grote center heb ik nog nooit gezien. Net zo groot als de fronts zo te zien?
OKA schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:28:
[...]
Mag ik vragen waar je dat bijzettafeltje voor de afstandsbedieningen vandaan hebt. Ziet er erg handig uit.
Anoniem: 124681
Is onderdeel van de (Ikea) bankOKA schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:28:
Mag ik vragen waar je dat bijzettafeltje voor de afstandsbedieningen vandaan hebt. Ziet er erg handig uit.
Bij de Ikea, 30 euroAnoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:22:
[...]
Ben al een tijd op zoek naar een hoogpolig vloerkleed, maar er moet meer gebeuren, door bijvoorbeeld akoestische panelen om de ruimte te dempen en de nagalm-tijd te verkorten.
@ hierboven: komt me bekend voor van het HT forum
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Die had ik er inderdaad nog niet bij vermeld. Mijn set bestaat uit de volgende componenten:Anoniem: 296052 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:50:
@ A. Qonsaides
Kan je de specs ook posten?
TV: | Pioneer PDP-SX4280D |
HD-TV/PVR: | Humax iHDR-5050C |
Voorversterker: | Arcam FMJ AV9 |
Eindversterker: | Arcam P1000 |
Frontspeakers: | KEF Reference Model 203 |
Centerspeaker: | KEF Reference Model 204c |
Rearspeakers: | KEF Q5 |
Subwoofer: | KEF PSW3500 |
Blurayspeler: | Pioneer BDP-LX71 |
CD-speler: | Onkyo DX-C390 |
Multiroom: | Sonos Bundle 130 |
Console: | Xbox360 |
Meubel: | Spectral CL1556 |
Koptelefoon: | Sennheiser RS130 |
Speakerkabels: | W&M Audio LS-01 (fronts) en Monster 2x4mm2 (center en rears) |
Zozo, goed voor elkaar voor een 24 jarige. Een setje van 15.000 euro voor iemand die nog met een opleiding bezig is of net klaar is. Vertel me hoe je het doet, ik heb nog 6 jaar de tijdA. Qonsaides schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:32:
[...]
Die had ik er inderdaad nog niet bij vermeld. Mijn set bestaat uit de volgende componenten:
TV: Pioneer PDP-SX4280D HD-TV/PVR: Humax iHDR-5050C Voorversterker: Arcam FMJ AV9 Eindversterker: Arcam P1000 Frontspeakers: KEF Reference Model 203 Centerspeaker: KEF Reference Model 204c Rearspeakers: KEF Q5 Subwoofer: KEF PSW3500 Blurayspeler: Pioneer BDP-LX71 CD-speler: Onkyo DX-C390 Multiroom: Sonos Bundle 130 Console: Xbox360 Meubel: Spectral CL1556 Koptelefoon: Sennheiser RS130 Speakerkabels: W&M Audio LS-01 (fronts) en Monster 2x4mm2 (center en rears)
In de planning staat nog de uitbreiding met een projector.
Aangezien het alweer een tijdje geleden was dat ik hier voor het laatst was, stond er in mijn profiel inderdaad nog een opleidingSOEDARKMASTER schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:51:
[...]
Zozo, goed voor elkaar voor een 24 jarige. Een setje van 15.000 euro voor iemand die nog met een opleiding bezig is of net klaar is. Vertel me hoe je het doet, ik heb nog 6 jaar de tijdZou wel lekker zijn begin twintig en dan al een duurdere set dan menig mens zich in zijn hele leven kan verloorloven.
Ik dacht al, ik wil ook wel zo'n lekker setje terwijl ik nog met m'n opleiding bezig benA. Qonsaides schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 06:35:
[...]
Aangezien het alweer een tijdje geleden was dat ik hier voor het laatst was, stond er in mijn profiel inderdaad nog een opleiding. Inmiddels heb ik die 3,5 jaar terug afgerond en werk ik al bijna 3 jaar bij een ingenieursbureau.
Daarnaast ben ik nog thuiswonend, alhoewel daar snel verandering in gaat komen.
3 jaar lang geen woonlasten, dan kan je inderdaad een mooie set bij elkaar sparen!A. Qonsaides schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 06:35:
[...]
Aangezien het alweer een tijdje geleden was dat ik hier voor het laatst was, stond er in mijn profiel inderdaad nog een opleiding. Inmiddels heb ik die 3,5 jaar terug afgerond en werk ik al bijna 3 jaar bij een ingenieursbureau.
Daarnaast ben ik nog thuiswonend, alhoewel daar snel verandering in gaat komen.
Kun je dat mymovies ook gebruiken zonder MCE of windows home server? Ik heb namelijk ook een Dune speler (maar dan de HD Center) en dat ziet er wel gelukt uit..Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:
Tijd geleden dat ik wat foto's heb gepost, dus dat ga ik nu maar weer eens doen
Screenshot Dune BD Prime / [url=http://www.mymovies.dk/documentation/wiki.aspx?Page=My%20Movies%
Anoniem: 294506
Staat deze toevallig te koop op marktplaats?Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:
Tijd geleden dat ik wat foto's heb gepost, dus dat ga ik nu maar weer eens doen
Screenshot Band of Brothers (2 foto's over elkaar, Photoshop):
[afbeelding]
Screenshot Dune BD Prime / MyMovies
[afbeelding]
Blank:
[afbeelding]
Overzicht:
[afbeelding]
Bank, sub en surround left:
[afbeelding]
Apparatuur:
- Epson TW700 (ISF gecalibreerd)
- Cambridge Audio 340R
- Dune BD Prime
- Philips CD304 CD speler (vintage!)
- 4 x Monitor Audio BR2 (fronts bekabeld met Wyrewizzard Spellbinder, surrounds 2,5mm2 Gamma koper)
- BK Minotaur glossy black
- Auralex Subdude
- Atacama Nexus 6 stands voor de fronts
- Target HS 60 stands voor de surrounds
De to-do lijst:
- Stands surrounds zwart spuiten
- Vloerkleed zoeken
- Dakraam netjes afwerken
- Kabels beter verstoppen![]()
- Akoestiek verbeteren
Met een speakeropstelling in de lengte richting zal je akoestiek echter veel beter worden en dat voor nop.Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:46:
Dat gaat helaas niet ivm de radiator en het schuine dak. Andere kant van de kamer heeft een raam over de gehele breedte, en daar staan ook nog een bed en een bureau, ik moet ook studeren en af en toe slapen
Anoniem: 124681
Ja hoor, ik gebruik alleen het onderdeel "Collection Management" van MyMovies. Ik heb ingesteld dat MyMovies files voor de Dune moet maken, en via Collection Management zoek ik de films die ik heb, vervolgens wijs ik de locatie en MyMovies zet alle benodigde files in de mappen waardoor de Dune zo'n mooi overzicht kan toveren. Als je vragen hebt, stuur me dan even een bericht. Wel even "direct messages" aanzetten in je preferences (onder kopje privacy).henk jansen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:46:
Kun je dat mymovies ook gebruiken zonder MCE of windows home server? Ik heb namelijk ook een Dune speler (maar dan de HD Center) en dat ziet er wel gelukt uit..
NeeAnoniem: 294506 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:44:
Staat deze toevallig te koop op marktplaats?
Misschien wel, maar helaas kan dat gewoon niet. Ik heb dan eigenlijk geen plek voor de surround left, en mijn spanscherm is niet makkelijk te bevestigen tegen een schuin plafond, en omdat het plafond schuin loopt is er weinig hoogte waardoor het scherm fysiek ook gewoon niet past, of een heel eind naar voren moet. Dan zit ik er weer veel dichter op, en er zit ook nog een radiator achter, wat ik niet echt lekker vind ivm warmte.ksi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:41:
Met een speakeropstelling in de lengte richting zal je akoestiek echter veel beter worden en dat voor nop.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 21-10-2009 23:27 ]
Anoniem: 278083
[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 23-10-2009 07:11 ]
Top! Dan moet ik daar maar eens mee gaan spelen. Ik heb twee weken terug een logitech harmony gekregen voor m'n verjaardag die moet ik eerst nog steeds helemaal fine-tunen (wat niet helemaal luktAnoniem: 124681 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:23:
[...]
Ja hoor, ik gebruik alleen het onderdeel "Collection Management" van MyMovies. Ik heb ingesteld dat MyMovies files voor de Dune moet maken, en via Collection Management zoek ik de films die ik heb, vervolgens wijs ik de locatie en MyMovies zet alle benodigde files in de mappen waardoor de Dune zo'n mooi overzicht kan toveren. Als je vragen hebt, stuur me dan even een bericht. Wel even "direct messages" aanzetten in je preferences (onder kopje privacy).
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door henk jansen op 22-10-2009 13:35 . Reden: typo's ]
Anoniem: 314372
Ow nee bedoelde het eigenlijk serieus of hij hem te koop had staanAnoniem: 118498 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:21:
denk dat hij het als een grap bedoelt waar hij zelf het antwoord al op weet.
Niemand weet toch dat jij de beamer bedoelt? Of zie ik nu wat over het hoofd?Anoniem: 294506 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:10:
[...]
Ow nee bedoelde het eigenlijk serieus of hij hem te koop had staanAangezien ik op marktplaats ging zoeken naar hetzelfde type beamer en toen stond er daar een te koop met precies hetzelfde scherm erbij...
Binnenkort gaat het bij mij ook gebeuren. Ben al een tijd opzoek naar een leuke 2e handse harman kardon receiver, maar dan het model met de ronde hoeken. En een zo'n zelfde dvd speler, maar kan niets leuks vinden. Heb ook al 2 Mordaunt speakers op het oog.
Neem aan dat degene van wie het allemaal is wel weet wat ik bedoeld zou hebben, mocht hij zijn beamer te koop hadden staan.Len schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:34:
[...]
Niemand weet toch dat jij de beamer bedoelt? Of zie ik nu wat over het hoofd?
Life is not about specs, it is about joy!
Anoniem: 288974
misschien een goed excuus om de verstandhouding wat te verbeterenNico111 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:15:
Het handigste is gewoon even luisteren bij de buren binnen, maar ik sta niet op zulke goede voet met hun.
Zou het dus veel uitmaken?
Staat je subwoofer dan eigenlijk niet te hard?Nico111 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:15:
Weg halen bij de muur is niet echt een optie.
Ik vind het met de baspoort naar de muur mijn sub mooier staan, maar als het veel scheelt met het geluidsoverlast dan wil ik hem best bij draaien ook al mag ik mijn buurman helemaal niet. Het handigste is gewoon even luisteren bij de buren binnen, maar ik sta niet op zulke goede voet met hun.
Als ik naar een andere kamer ga of naar een andere verdieping dan hoor ik daar de bas ook harder en storender dreunen dan in de kamer zelf. Daar hebben je buren misschien ook last van...Nico111 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:15:
Weg halen bij de muur is niet echt een optie.
Ik vind het met de baspoort naar de muur mijn sub mooier staan, maar als het veel scheelt met het geluidsoverlast dan wil ik hem best bij draaien ook al mag ik mijn buurman helemaal niet. Het handigste is gewoon even luisteren bij de buren binnen, maar ik sta niet op zulke goede voet met hun.
Geweldige set!A. Qonsaides schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:32:
[...]
Die had ik er inderdaad nog niet bij vermeld. Mijn set bestaat uit de volgende componenten:
TV: Pioneer PDP-SX4280D HD-TV/PVR: Humax iHDR-5050C Voorversterker: Arcam FMJ AV9 Eindversterker: Arcam P1000 Frontspeakers: KEF Reference Model 203 Centerspeaker: KEF Reference Model 204c Rearspeakers: KEF Q5 Subwoofer: KEF PSW3500 Blurayspeler: Pioneer BDP-LX71 CD-speler: Onkyo DX-C390 Multiroom: Sonos Bundle 130 Console: Xbox360 Meubel: Spectral CL1556 Koptelefoon: Sennheiser RS130 Speakerkabels: W&M Audio LS-01 (fronts) en Monster 2x4mm2 (center en rears)
In de planning staat nog de uitbreiding met een projector.
De subwoofer zou ik ook graag willen vervangen voor een Velodyne, maar het geld groeit me niet op de rug. Eerst wil ik uitbreiden met een projector om het "filmgevoel" te vergroten.dtjv schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:30:
[...]
Geweldige set!Die 204c is een van de allermooiste centers die ik ooit gehoord heb. Ik zou bijna zeggen nog een "maatje te groot" voor je fronts,
. Zeker erg vet.
Voldoet die subwoofer voor jou? Ik kan me indenken dat je die met zulke front-speakers ook dat wel een maatje groter zou willen hebben (en met roomcorrectie, dus bv. een Velodyne of een Revel...)
Dankjewel. Ben er ook blij mee. Vooral inderdaad met dat meubel om de apparatuur op te hangen. Jammer genoeg net te klein om mijn HTPC neer te zetten, maar die heb ik nu mooi achter het schot weggewerkt.Martijn1990 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:26:
Vind het er echt heel strak uitzien voor een slaap kamer! En die Logitech z5500 is ook een erg goeie set voor games/films hoor, alleen voor muziek wat minder natuurlijk. Je componenten staat ook heel mooi zo op die stand :-)
[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 23-10-2009 21:54 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 24-10-2009 20:05 ]
Wat voor merk steun is dat waar je ps3 e.d. op staan?
Dat is deze:Dualdude schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:54:
[...]
Wat voor merk steun is dat waar je ps3 e.d. op staan?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
TNX, ben er erg tevreden mee, zie net pas op de foto's hoe goed het afwijkt, de tv ziet er in het echt veeel groter uit, zit er immers maar 3 meter vanafnl.mark schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:05:
@ peugeot206gt: dat moet een erg lekker moment geweest zijn om al die nieuwe spullen op te halen en te plaatsenje setje ziet er bijzonder strak uit!
[ Voor 0% gewijzigd door Rene op 26-10-2009 10:12 . Reden: even het smileyfeest wat opgeruimd... ]
[ Voor 11% gewijzigd door K0L3N op 26-10-2009 17:16 ]
Zelf geschoten in de tijd dat ik nog in Noorwegen woonde
Dat kan ik bestNvM schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:27:
Kan iemand mij uitleggen waarom geluid goed is als de ramen er bijna uitknallen? Lijkt mij eerder een slecht afgestelde subwoofer of een overdreven volume...
Anoniem: 48051
NvM schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:27:
Kan iemand mij uitleggen waarom geluid goed is als de ramen er bijna uitknallen? Lijkt mij eerder een slecht afgestelde subwoofer of een overdreven volume...
Het blijft toch een imposant iets voor een hoop mensen. Als ik non-audiofiele vrienden / kennissen over de vloer heb, dan zeggen ze niet: wow wat een mooie diepe zuivere bass, maar dan zijn trillende ramen wel deervaring die hoort bij "kracht". Waarom moeten mensen altijd zo lopen te miepen op dit soort reacties. Is gewoon prima, leuk etc.peugeot206gt schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:28:
Dat kan ik bestOmdat dat gewoon even de grenzen van je set opzoeken is. het heeft zo 30 sec. gestaan, en daarna weer terug. Uiteraard wil ik ook mijn buren (en zeker mijn oren) te vriend houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1990 op 26-10-2009 19:36 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Anoniem: 8819
Martijn1990 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:36:
Net wat hier boven gezegd word. Ik vind mooie zuivere heldere muziek echt heel mooi om te horen. Maar af en toe is een film op een volume zetten waarbij alles trilt is ook wel "indrukwekkend" vind ik persoonlijk.
OT: Mooie sets allemaal. Ik heb zelf vorige week een Pioneer VSX-919AH gekocht, waar ik erg tevreden mee ben, mis alleen nog wat bass voor films, dus ga binnenkort kijken voor een sub. Word waarschijnlijk een XTZ 99 W10.16. Zal tegen die tijd wel is foto's maken/posten.
Ga je geen spijt van krijgenMartijn1990 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:36:
Word waarschijnlijk een XTZ 99 W10.16. Zal tegen die tijd wel is foto's maken/posten.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Whatever.
De XTZ producten kun je bekijken en beluisteren in Eindhoven bij www.intosurround.nl.WesleyZ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:44:
Ben zelf ook na enig leeswerk op internet wel enthousiast over de subwoofers van XTZ. Alleen waar kan ik deze luisteren / kopen? ben al enige tijd aan het zoeken maar kan niets vinden. Alvast bedankt;)
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
En je hebt je speciaal op GoT geregistreerd om dit met ons te delen?SpongeRob schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:46:
De XTZ producten kun je bekijken en beluisteren in Eindhoven bij www.intosurround.nl.
Ik ben er een tijdje geleden geweest en ik stond versteld van de prijs-kwaliteits verhouding van al het XTZ materiaal, ook de luidsprekers, versterker en cd speler.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 16334
Hmmm, betrapt.....Exirion schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:06:
[...]
En je hebt je speciaal op GoT geregistreerd om dit met ons te delen?
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
En?Barry|IA schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:54:
Mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]
Deze speakers gaan onder andere deel uit maken van een vergelijk tussen meerdere monitors. Ook de Kef iQ3 en de Monitor Audio GS1 worden binnenkort aangeschaft om te vergelijken.
De beste monitor blijft, de rest gaat de verkoop in
...en waarom?
Anoniem: 48051
Leuke gebruikerstest te vinden van de YTZ 99 W12 op Home Theater Shack.SpongeRob schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:46:
[...]
De XTZ producten kun je bekijken en beluisteren in Eindhoven bij www.intosurround.nl.
Ik ben er een tijdje geleden geweest en ik stond versteld van de prijs-kwaliteits verhouding van al het XTZ materiaal, ook de luidsprekers, versterker en cd speler.
Morgen krijg ik de Epos M5 binnen en daar ga ik een maand naar luisteren. De Kef iQ3 en de Monitor Audio RS1 scaf ik volgende maand aan.
Anoniem: 250276
Waarom kijk je dan niet even op marktplaats ? Staat veel mooi spul op voor vaak 40 % of minder van de nieuwprijs. En recievers gaan eigenlijk niet zo vaak stuk dus garantie o.i.d. he bje toch niks aan.RnB schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:50:
Ik loop al een aardig tijdje te kijken in dit topic en vind het allemaal erg mooi.
Wilde altijd ook een goede set, maar moet het op het moment doen met een Logitech Z2300.![]()
Nu zit ik eraan te denken om eens die stap te wagen om wat beters te halen en ik zit te denken aan de Mordaunt Short Premiere set.
Ik heb die vandaag beluisterd en ik was best wel impressed. Zeker omdat het zooitje niet goed stond opgesteld (alle speakers naast elkaar op een rij).
De losse speakerset is op het moment in de aanbieding, dus vind het wel een mooie tijd om hem te gaan halen.
Nu moet ik er natuurlijk nog een versterker en speakerkabels bij halen en op dat vlak ben ik nog maagd. Ik wil geen miljoenen uitgeven aan kabels en de receiver kan wegens weinig geld ook niet teveel kosten, maar ik ga daar uiteraard niet op beknibbelen, het is immers een belangrijk component van het hele systeem.
Ik heb al het een en ander gelezen over deze set met een Marantz receiver en heb de set vandaag ook op een Marantz gehoord en ik was daar wel tevreden over. Maar ook Marantz heeft verschillende types, wat weer verschil kan maken.
Mensen die ervaring hebben met deze set die aangesloten is op een bepaalde receiver of mensen die me kunnen informeren?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 250276 op 28-10-2009 08:30 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Anoniem: 185410
En vergeet natuurlijk de harmony nietDj Neo Ziggy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:51:
Vandaag wat kabels weg gewerkt en een beetje de woonkamer aan kant gemaakt om foto's te nemen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
Samsung UE46B6000P
Sony DB1080
Sony boxen set, waarvan ik de naam ben vergeten. Had ze igg bij de Hifinesse gekocht in Antwerpen voor weinig.
Sony PS3
Wii
Core 2 duo 6420 PC voor streaming mogelijkheden naar de PS3.
Still to do/Want:
Een subwoofer. Heb nu een Fps1600 van Creative eraan gehangen. Het is wel bass genoeg, maar wil wel een goede en betaalbare subwoofer hebben.
Ziggo Ci+ kaartje, word 9 nov. geleverd.
Muurbeugel, zodat het scherm kan hangen.
Dat is idd een goeie ja! Ik heb al wat dingetjes bekeken en heb volgens mij wel wat leuks gevonden.Anoniem: 250276 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:29:
[...]
Waarom kijk je dan niet even op marktplaats ? Staat veel mooi spul op voor vaak 40 % of minder van de nieuwprijs. En recievers gaan eigenlijk niet zo vaak stuk dus garantie o.i.d. he bje toch niks aan.
Bijvoorbeeld een Marantz sr7500 voor 325 euro, prachtig ding om te zien en ook nog een aardig hoog model.
Ehhh? Ja, ik weet zeker dat niemand je kamer zal herkennen op deze fotoAnoniem: 185410 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:23:
Gezien privacy vind ik het niet eens zo erg om een telefooncamera te gebruiken met een berg ruis.
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?Super® schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:23:
Luidsprekers; Focal Chorus 816V
Voor het geld een leuke keuze, maar in combinatie met mijn versterker wat donker in het laag
Het gaat natuurlijk meer om de gebruikte condooms die op de grond liggenExirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:30:
[...]
Ehhh? Ja, ik weet zeker dat niemand je kamer zal herkennen op deze foto
Anoniem: 185410
De Focals zijn van zichzelf al wat "voller"/"orkestraler"/"gekleurder" dan andere merken. Daar komt bovenop dat ik een klein ruimte heb. Het begon in het laag al snel te dreunen/bonken (het valt opzich wel mee, maar je weet wat ik bedoel). Het wisselen van de versterker naar een exemplaar uit een hele andere prijscategorie en daarmee ook klasse zorgde er voor dat het al een stuk rustiger werd in het laag. Met andere woorden, de versterker is een van de componenten uit de optelsom die het laag niet helemaal lekker uit laat komen. Van het weekend hoop ik diezelfde klankeigenschap in de winkel terug te vinden met mijn versterker. Vervolgens kan ik op zoek naar een versterker die wat rustiger is/meer controle heeft.NvM schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?
Ik moest toch IETS verzinnen om de crappy foto te verantwoordenExirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:30:
[...]
Ehhh? Ja, ik weet zeker dat niemand je kamer zal herkennen op deze foto
[ Voor 75% gewijzigd door V525 op 29-10-2009 13:27 ]
Probeer eens foto's te maken zonder flits. Dit is echt geen gezicht en doet afbreuk aan je kamer en opstellingV525 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:54:
Hierbij mijn Home cinema set. Ik woon er net en ben nog bezig met de puntjes op de i te zetten, maar hier alvast een indruk.
Set bestaat uit
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ja heb je gelijk in, het is maar om een idee te geven. Stel de foto's anders zonder flits maar voorExirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:57:
[...]
Probeer eens foto's te maken zonder flits. Dit is echt geen gezicht en doet afbreuk aan je kamer en opstelling
[ Voor 7% gewijzigd door V525 op 28-10-2009 23:30 ]
Lijkt mij niet heel goed voor het geluid, aangezien het scherm dan voor de frontspeakers zit.Indruk Projectie scherm, deze kan door tot net boven tv kastje.
Ze zitten inderdaad een stuk achter het scherm, had ik niet eens in de gaten. Het hangt dan ook net, had al moeite om het mooi in het midden van de kamer te hangen. Ga is kijken in hoeverre dit het geluid beinvloed anders de front speakers maar verplaatsen verder naar de zijkant. Bedankt voor je tipTankiej schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:26:
[...]
Lijkt mij niet heel goed voor het geluid, aangezien het scherm dan voor de frontspeakers zit.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn verstand zegt dat het dan heeel anders klinkt
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
Ja ben ik met je eens, het doek is voorzien van een matzwarte coating aan de achterkant ter o.a. verduidstering en voorkoming van doorschijning.mvdveek schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:16:
@V525
Op de site van je scherm leverancier zie ik niks staan over dat de schermen akoestisch transparant zijn. Deze zijn vaak gelijk een stuk duurder.
Dus als ik jou was zou ik je verplaatsen zodat ze niet achter je scherm komen. Zou de dynamiek ten goede moeten komen.
[ Voor 5% gewijzigd door V525 op 29-10-2009 12:59 ]
[ Voor 27% gewijzigd door V525 op 29-10-2009 21:27 ]
Ja over de gehele scherm met bv de xbox, en afhankelijk van de film twee zwarte banden boven en onder.V525 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:39:
Ziet er netjes uit, ben ook van plan om jou beamer aan te schaffen. Heb je beeld over je gehele projecgtie scherm. Ik heb namelijk geen breedbeeld doek, helaas
Leuk om te lezen! Hoe beviel je de Teufel Kompakt 30 5.1 Luidsprekerset? Ik heb namelijk nu een Onkyo HT-C5115 set.Barry|IA schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:50:
Een maand geleden heb ik een Marantz SR 7500 gekocht in combinatie met een Teufel Kompakt 30 5.1 luidsprekerset. De Marantz heeft welliswaar geeen HDMI en nieuwste surround formaten aan boord, maar dat mag gezien de analoge 7.1 input geen probleem vormen voor in de toekomst. Met deze setup heb ik goed kunnen genieten van surround op DVD en Blu-ray's. Muziek liep echter behoorlijk achter, gezien de ''gewenning'' aan een, naar mijn zeggen, uitstekende stereo setup.
Ik stop met de vergelijking tussen monitor luidsprekers, de Epos luidsprekers blijven mij nog heel lang voorzien van MUZIEK!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Voor mij ook leuk om te lezen. Heb nu de Harman Kardon 145 icm met de HKTS 11 serie en wilde die Onkyo HT-5115 misschien aanschaffen. Als ik het zo hoor ben je niet super te spreken over het geluid.. Ik ga nog eens op onderzoek uit en het een en ander beluisteren. Zucht, al heel wat beluisterd..LuPo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:44:
[...]
Leuk om te lezen! Hoe beviel je de Teufel Kompakt 30 5.1 Luidsprekerset? Ik heb namelijk nu een Onkyo HT-C5115 set.
Ik ben eigenlijk wel een klein beetje 'uitgekeken' op het geluid van deze set. Is de Teufel significant beter, of zal het ongeveer gelijk zijn? In dat geval moet ik namelijk maar kijken naar iets anders.
Zijn er ook mooie receivers te vinden die wel HDMI én digitale audio (Optisch en Coaxiaal) ondersteunen? En die tevens nog een beetje schappelijk verkocht worden op marktplaats?
Begrijp me niet verkeerd, het geluid van de Onkyo HT-C5115 is echt wel heel erg goed! Alleen het probleem is: het kan altijd beter.jasperaap schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:09:
[...]
Voor mij ook leuk om te lezen. Heb nu de Harman Kardon 145 icm met de HKTS 11 serie en wilde die Onkyo HT-5115 misschien aanschaffen. Als ik het zo hoor ben je niet super te spreken over het geluid.. Ik ga nog eens op onderzoek uit en het een en ander beluisteren. Zucht, al heel wat beluisterd..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Damn, vandaag wel heel veel online. Leren voor toetsen = boring. Maar heb het set nog niet zo lang, maar weet niet, is echt zoveel vermogen in een kamer van 20 m2 (zit op kamers). En ik vond dat iets subtieler qua vermogen. Ben gewoon rustig aan het rondkijken, mocht ik hiervoor een goede prijs kunnen krijgen ga ik naar een subtieler geluidsset.LuPo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:49:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, het geluid van de Onkyo HT-C5115 is echt wel heel erg goed! Alleen het probleem is: het kan altijd beter.![]()
En aangezien de mens van nature altijd meer en beter wil kan ik, als mens zijnde, die gevoelens ook niet onderdrukken.
Maar wat ik wel vreemd vind, is dat jij blijkbaar jouw HKTS 11 minder goed vind dan mijn HT-C5115? Terwijl ik toch het idee heb dat jouw set beter is. Of ben ik nou gek?
Dus kort samengevat: vanwaar je geplande overstap?
ps. na er nog een middagje over na te hebben gedacht ben ik toch niet zo zeker meer van m'n plannen. Eigenlijk vind ik het geluid ook wel prima. Sowieso met muziek vind ik de HT-C5115 echt werkelijk subliem. Ik heb meer het idee dat ik met films wat aan echte brute power mis. Meestal is het juist zo dat men wel tevreden is over het filmisch gehalte van de set, maar niet over de muziek. Misschien was ik eerder op de middag wat te voorbarig met mijn mededeling.
Damn, dat is vrij overkill ja, zeker de subwoofer..die neemt bijna al 1m2 in beslagjasperaap schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:04:
[...]
Damn, vandaag wel heel veel online. Leren voor toetsen = boring. Maar heb het set nog niet zo lang, maar weet niet, is echt zoveel vermogen in een kamer van 20 m2 (zit op kamers). En ik vond dat iets subtieler qua vermogen. Ben gewoon rustig aan het rondkijken, mocht ik hiervoor een goede prijs kunnen krijgen ga ik naar een subtieler geluidsset.
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 31-10-2009 17:14 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Het is hier in principe een plaatjestopic. Natuurlijk praten mensen ook over wat ze laten zien, maar zomaar hier vragen neerplempen is niet de bedoeling.ThinkPadd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:34:
Welke software gebruiken jullie op je Mediacenter PC's / HTPC's ?
[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 01-11-2009 15:33 ]
Anoniem: 69361
Helemaal mee eens, ik draai ook met deze Epos speakers (M5, M8, M16). Ik ben ook echt helemaal weg van deze speakers. Vooral de prijs kwaliteit verhouding van die M5's zijn echt niet normaal. Ik draai nog wel eens met de monitoren ipv de M16's. Gewoon heerlijk dit speakertje, jij hebt het ook precies omschreven hoe ze klinken, alhoewel ik met een Denon receiver draai. Nog maar te zwijgen over de afwerking die is echt op een hoog niveau met dat metalen front.Barry|IA schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:50:
Vandaag kreeg ik de Epos M5 monitors binnen, Ik heb de metalen bruggen aan de achterzijde verwijders en heb mijn zelfbouw bi-wire kabel aangesloten op de Marantz A en B luidspreker output's.
Ik stop met de vergelijking tussen monitor luidsprekers, de Epos luidsprekers blijven mij nog heel lang voorzien van MUZIEK!
Waar zou ik deze speakers kunnen beluisteren/bestellen? Ik wil eigenlijk nieuwe speakers want mijn huidige zijn goedkope kringloop sony speakers(geven aardig geluid, maar absoluut niet gedetaileerd) Ben stiekem wel benieuwd want de looks bevallen mij welAnoniem: 69361 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:45:
[...]
Helemaal mee eens, ik draai ook met deze Epos speakers (M5, M8, M16). Ik ben ook echt helemaal weg van deze speakers. Vooral de prijs kwaliteit verhouding van die M5's zijn echt niet normaal. Ik draai nog wel eens met de monitoren ipv de M16's. Gewoon heerlijk dit speakertje, jij hebt het ook precies omschreven hoe ze klinken, alhoewel ik met een Denon receiver draai. Nog maar te zwijgen over de afwerking die is echt op een hoog niveau met dat metalen front.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq