Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 355.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
ThinkPadd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:52:
I know, maar mensen vertellen wel welke apparatuur ze hebben, maar over de frontend voor hun films e.d. vertellen ze niks. Dat vind ik nogal jammer.
Er is een topic wat over HTPC´s gaat. Even te lui om op te zoeken maar zoek even op forum. Het is een deel 4 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 69361 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:45:
[...]

Helemaal mee eens, ik draai ook met deze Epos speakers (M5, M8, M16). Ik ben ook echt helemaal weg van deze speakers. Vooral de prijs kwaliteit verhouding van die M5's zijn echt niet normaal. Ik draai nog wel eens met de monitoren ipv de M16's. Gewoon heerlijk dit speakertje, jij hebt het ook precies omschreven hoe ze klinken, alhoewel ik met een Denon receiver draai. Nog maar te zwijgen over de afwerking die is echt op een hoog niveau met dat metalen front.
In veel reviews lees ik ook dat de M5 met muziekweergave beter uit de buus komt dat de vloerstaande M16 :)

De afwerking is inderdaad bijzonder fraai. Jammer dat mijn stands pas volgende week arriveren..

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-01 21:29
Na alle coole setups -blijf posten mensen!!- vond ik het wel eens tijd voor de mijne.

Afbeeldingslocatie: http://beehip.dyndns.org/tweak/IMG_0535.jpg

Alles mooi in de kast weggewerkt. Ik ben gek op gadgets, maar geniet ook wel van een rustige woonkamer.
Zo blijft het geheel ook binnen de tolerantiegrens van mijn vrouw. :)

De TV:
Samsung LE40B750

Afbeeldingslocatie: http://beehip.dyndns.org/tweak/IMG_0536.jpg
Dat ouwe JVC center speakertje en 2 dezelfde als surround doen nog even dienst tot ik goeie vervangers heb gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://beehip.dyndns.org/tweak/IMG_0557.jpg
Versterker: Denon AVC A1D
Deze is al bijna 10 jaar oud, maar een BEEST van een versterker. 23 kilo schoon aan de haak.
Ja, ik weet het: geen HDMI enzo, maar wel 6 gescheiden kanalen van elk 140 watt.
Aangezien deze verserker prima raad weet met DTS ben ik wel tevreden. Ik luister veel muziek en dat klinkt echt geweldig. Als luidsprekers heb ik staande speakers van Audiolab, de Gulan. Voor de duidelijkheid: we hebben het dan over Audiolab uit Friesland (Follega).
Dit zijn zeer heldere natuurljike speakers, met een strak laag.

Afbeeldingslocatie: http://beehip.dyndns.org/tweak/IMG_0544.jpg
In de kast staan verder:
UPC mediabox met DVR (voorlopig nog geen HD versie. Ik wacht nog ff tot er meer HD zenders komen)
PS3 Slim 250GB
Logitech Squeezebox Duet receiver (hieronder een foto van de handset)
Logitech Harmony One.

Afbeeldingslocatie: http://beehip.dyndns.org/tweak/IMG_0552.jpg
Alle streaming media lopen via een Shuttle PC dual core Ubuntu servertje dat in de hal in de meterkast zijn ding staat te doen. (zoals deze plaatjes serveren)
Als Media servers:
Mediatomb (voor de Freecom MusicPal)
PS3 Media Server (mn voor de HD films)
Squeezeserver 7.3 voor de Squeezebox Duet.

Toekomstige aankopen:
Betere center en surround speakers.
Infrarood to Bluetooth converter zodat de Harmony One de PS3 kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69361

Touchdomex schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:51:
[...]

Waar zou ik deze speakers kunnen beluisteren/bestellen? Ik wil eigenlijk nieuwe speakers want mijn huidige zijn goedkope kringloop sony speakers(geven aardig geluid, maar absoluut niet gedetaileerd) Ben stiekem wel benieuwd want de looks bevallen mij wel :D
De importeur van Epos is hnny (hnny.nl). Daar zul je ook wel de dealers kunnen vinden die bij jou in de buurt zitten. De M series waar wij net over spraken is de oude serie. Je praat nu over de M5i ipv M5. Het metalen front paneel is ook verdwenen helaas. De afwerking is op het zelfde niveau blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 69361 schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:21:
[...]

De importeur van Epos is hnny (hnny.nl). Daar zul je ook wel de dealers kunnen vinden die bij jou in de buurt zitten. De M series waar wij net over spraken is de oude serie. Je praat nu over de M5i ipv M5. Het metalen front paneel is ook verdwenen helaas. De afwerking is op het zelfde niveau blijven zitten.
Zie dat er in Groningen een dealer is. Eens plannen om daar langs te gaan en wat te beluisteren

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Patchoro schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:03:
Na alle coole setups -blijf posten mensen!!- vond ik het wel eens tijd voor de mijne.

[afbeelding]

Alles mooi in de kast weggewerkt. Ik ben gek op gadgets, maar geniet ook wel van een rustige woonkamer.

De TV:
Samsung LE40B750

[afbeelding]
Dat ouwe JVC center speakertje en 2 dezelfde als surround doen nog even dienst tot ik goeie vervangers heb gevonden.

[afbeelding]
Deze is al bijna 10 jaar oud, maar een BEEST van een versterker. 23 kilo schoon aan de haak.
Ja, ik weet het: geen HDMI enzo, maar wel 6 gescheiden kanalen van elk 140 watt.
Aangezien deze verserker prima raad weet met DTS ben ik wel tevreden. Ik luister veel muziek en dat klinkt echt geweldig. Als luidsprekers heb ik staande speakers van Audiolab, de Gulan. Voor de duidelijkheid: we hebben het dan over Audiolab uit Friesland (Follega).

[afbeelding]
In de kast staan verder:
UPC mediabox met DVR (voorlopig nog geen HD versie. Ik wacht nog ff tot er meer HD zenders komen)
PS3 Slim 250GB
Logitech Harmony One.

[afbeelding]
Alle streaming media lopen via een Shuttle PC dual core Ubuntu servertje dat in de hal in de meterkast zijn ding staat te doen. (zoals deze plaatjes serveren)
Als Media servers:

Toekomstige aankopen:
Ik zie dat je een harmony one hebt, maar toch ook alles in een dichte kast hebt zitten... Laat je de kast dan open wanneer je film aan het kijken bent of loop je elke keer naar de kast toe om het deurtje open te zetten wanneer je wil zappen :?

Dat zou namelijk alsnog de rust van een dichte kast wegnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

DyStiC

'Atta way, baby!

DayteX schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:28:
[...]
Ik zie dat je een harmony one hebt, maar toch ook alles in een dichte kast hebt zitten... Laat je de kast dan open wanneer je film aan het kijken bent of loop je elke keer naar de kast toe om het deurtje open te zetten wanneer je wil zappen :?

Dat zou namelijk alsnog de rust van een dichte kast wegnemen...
Je kunt in dat geval een IR extender gebruiken, ik heb zelf bijvoorbeeld de IR Control Pro8. Werkt prima, alles opgeruimd in m'n meubel en toch alles kunnen bedienen met de Harmony.

Daarvan zie ik overigens in deze setup niets, anders zou je wel iets van IR oogjes op de apparatuur moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

[afbeelding]

De TV:
Samsung LE40B750

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
In de kast staan verder:
PS3 Slim 250GB
Logitech Harmony One.

[afbeelding]
Als Media servers:

Toekomstige aankopen:
Eindelijk eens iemand met een uitstekende smaak :P

Die "oude" Denon versterker is een juweeltje. De Denon speelt echt veel versterkers van tegenwoordig weg met een prijs rond de 1500-2000 euro, en dat voor +- 600 euro. Snap persoonlijk nog steeds niet dat mensen voor 1000 euro bijvoorbeeld een Onkyo kopen van 14 kilo, maja verdienen die ook nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
DyStiC schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:56:
[...]

Je kunt in dat geval een IR extender gebruiken, ik heb zelf bijvoorbeeld de IR Control Pro8. Werkt prima, alles opgeruimd in m'n meubel en toch alles kunnen bedienen met de Harmony.

Daarvan zie ik overigens in deze setup niets, anders zou je wel iets van IR oogjes op de apparatuur moeten zien.
Weet je, ik heb zo'n Remote Control Extender al een tijdje liggen maar moet hem nog steeds plaatsen.
Eigenlijk heb ik niet veel zin om die oogjes op mijn gear te plakken.

Meestal kijk ik film via de PS3, en dat gaat via Bluetooth. Dus deurtjes lekker dicht! :)
Maar idd moet voor infrarood apparatuur nu nog het deurtje open...
Iemand nog goeie alternatieven?

@ JohanneSneek: thnx! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03

MrScratch

I am rubber, you are glue

Patchoro schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:14:
Meestal kijk ik film via de PS3, en dat gaat via Bluetooth. Dus deurtjes lekker dicht! :)
Maar idd moet voor infrarood apparatuur nu nog het deurtje open...
Iemand nog goeie alternatieven?
Ikzelf ben van plan al mijn apparatuur in een dichte kast te plaatsen en dan een Logitech Harmony met RF aan te schaffen. Vervolgens met een RF naar IR-extender alle apparatuur weer kunnen bedienen. Geen kastjes in zicht (zoals bij een IR-extender wel het geval moet zijn) en alle apparatuur is ook nog eens te bedienen zonder te richten. Hoe dat dan met die bluetooth PS3 moet, zou ik dan weer niet weten, maar ikzelf heb er geen, dus dat probleem heb ik dan weer niet.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Anoniem: 185410 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:49:
[...]

De Focals zijn van zichzelf al wat "voller"/"orkestraler"/"gekleurder" dan andere merken. Daar komt bovenop dat ik een klein ruimte heb. Het begon in het laag al snel te dreunen/bonken (het valt opzich wel mee, maar je weet wat ik bedoel).
Dat voller valt wel mee hoor. Ligt puur aan je kamer en opstelling. De speakers staan zowat tegen de muur en dan ook nog eens in de hoek.
Een receiver met audyssey XT zal waarschijnlijk meer uitmaken dan wat voor "high end" monoblock/versterker/gedoe binnen jou kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:40
Ook ik heb in weer zeer korte tijd wat upgrades.

De set is in 5.1 nu compleet gemaakt met een set 803D van B&W. Daarnaast is er voor de aansturing een dedicated stereoset er bij geplaatst van Classé. Een CA-2200 en een CDP-502 uit de Delta lijn. Op de foto is nog niet de definitieve opstelling van de apparatuur, dit komt nog te veranderen als ik wat andere spullen weer heb verkocht.

En tja bij praatjes horen plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72058;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72059;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72060;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72061;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72062;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72064;image

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wicked-Game schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:33:
Ook ik heb in weer zeer korte tijd wat upgrades.

De set is in 5.1 nu compleet gemaakt met een set 803D van B&W. Daarnaast is er voor de aansturing een dedicated stereoset er bij geplaatst van Classé. Een CA-2200 en een CDP-502 uit de Delta lijn. Op de foto is nog niet de definitieve opstelling van de apparatuur, dit komt nog te veranderen als ik wat andere spullen weer heb verkocht.

En tja bij praatjes horen plaatjes.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn, erg mooie stijl! Kudo's! :>
Mag ik vragen welke TV-meubel dat is? Ga binnenkort namelijk verhuizen dus ben van plan om mijn homecinema ook eens flink aan te pakken :)

@Hieronder: Lol _O- Dat is dezelfde meubel als waar ik naar vraag volgens mij :) maar dan in het wit. Ben benieuwd naar het antwoord O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 02-11-2009 09:18 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Mooi meubel, mag ik weten waar je deze gekocht heb?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:03
Yellowneck schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:59:
[...]

@Hieronder: Lol _O- Dat is dezelfde meubel als waar ik naar vraag volgens mij :) maar dan in het wit. Ben benieuwd naar het antwoord O-)
Volgens mij zijn dat niet dezelfde meubels hoor. Kijk maar is naar de 'bovenplank'. Die is bij het witte meubel vele malen dunner dan bij het donkere meubel. Echter hebben ze wel enige gelijkenis.. :P

offtopic:
Vanavond gamen? :>

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 02-11-2009 12:22 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LuPo schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:22:
[...]

Volgens mij zijn dat niet dezelfde meubels hoor. Kijk maar is naar de 'bovenplank'. Die is bij het witte meubel vele malen dunner dan bij het donkere meubel. Echter hebben ze wel enige gelijkenis.. :P

offtopic:
Vanavond gamen? :>
Ohja..hehe..je hebt gelijk. Ben wel benieuwd naar de herkomst van beide meubels in dat geval..ze spreken mij beiden wel enigszins aan :)
offtopic:
Denk dat ik vanavond nog wel een gaatje kan vinden in mijn agenda ja :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 22:41
Zat nogal te twijfelen waar ik dit nou moest posten, het post je gameroom topic of hier...
Om maar niet volledig te crossposten plaats ik hier ook nog 3 fotos en daarnaast maar een linkje naar mijn andere post voor als je meer wilt zien:
http://gathering.tweakers...message/32849402#32849402

Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/audiovideogame/1t.JPG

Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/audiovideogame/2t.JPG

Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/audiovideogame/3t.JPG

Wat is er allemaal te zien:
Samsung ue55b7020 TV
Music Hall A25.2 versterker
2x Kef iQ90 speakers
Popcornhour C200
UPC HD DVR mediabox
PS3, XBOX360, WII
Achter de kastjes ligt ook nog een gigabit switch.

En ja, ik weet dat ik nog iets aan de kabels moet doen :)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Johny58: Nice :) Dat zijn volgens mij 3 kastjes van de IKEA of zie ik dat verkeerd :?

* The Eagle heft ook zo'n lekker lange muur waar zoiets wel op zou staan, zou dan alleen beter in zwart / wit kunnen aangezien zowel mijn vloer als mijn muur nogal wit zijn :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Inderdaad. Lang gezocht naar een oplossing maar na wat voorbeelden van anderen uit dit topic te hebben gezien toch maar voor de Ikea kastjes gegaan.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294506

[afbeelding]

De TV:
Samsung LE40B750

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
In de kast staan verder:
PS3 Slim 250GB
Logitech Harmony One.

[afbeelding]
Als Media servers:

Toekomstige aankopen:
Hoe bevalt de squeezebox is hij een beetje makkelijk in gebruik ook? Ben zelf in twijfel ook een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
Anoniem: 294506 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:14:
[...]

Hoe bevalt de squeezebox is hij een beetje makkelijk in gebruik ook? Ben zelf in twijfel ook een aan te schaffen.
Ik vind het een ideaal apparaat. De interface is simpel en praktisch. Je kunt veel tweaken en lossless muziek streamt echt uitstekend. Het staat of valt wel met de kwaliteit van je back-end. Dus of je een stabiele server kunt draaien en of je je muziek collectie een beetje fatsoenlijk hebt geindexeerd.

Check anders het squeezebox topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patchoro schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:21:
[...]

Ik vind het een ideaal apparaat. De interface is simpel en praktisch. Je kunt veel tweaken en lossless muziek streamt echt uitstekend. Het staat of valt wel met de kwaliteit van je back-end. Dus of je een stabiele server kunt draaien en of je je muziek collectie een beetje fatsoenlijk hebt geindexeerd.

Check anders het squeezebox topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290985
Kan je het wel aanraden? Ben namelijk bezig met het aanschaffen van wat apparatuur nu.

Zoek iets om muziek af te speler op mijn versterker en kwam dus op een squeezebox.... Maar komt het geluid er wel mooi uit of is het beduidend minder als dat ik gewoon een docking station en ipod touch zou kopen en erop aansluit?

Iedergeval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Yellowneck schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:30:
[...]

Ohja..hehe..je hebt gelijk. Ben wel benieuwd naar de herkomst van beide meubels in dat geval..ze spreken mij beiden wel enigszins aan :)
Zijn inderdaad niet dezeflde meubels, maar die van mij komt van de kwantum.
Tegen welke prijs weet ik niet meer, was toen in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Johny58 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:23:
Inderdaad. Lang gezocht naar een oplossing maar na wat voorbeelden van anderen uit dit topic te hebben gezien toch maar voor de Ikea kastjes gegaan.
Heh, kan em nie meer vinden op de Ikea site, of zijn ze al uit de 'collectie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Yellowneck schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:42:
[...]

Heh, kan em nie meer vinden op de Ikea site, of zijn ze al uit de 'collectie'?
Alstu: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10134042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:40
Yellowneck schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:59:
[...]

Damn, erg mooie stijl! Kudo's! :>
Mag ik vragen welke TV-meubel dat is? Ga binnenkort namelijk verhuizen dus ben van plan om mijn homecinema ook eens flink aan te pakken :)

TV Meubel komt uit het Cielo programma van Goossens meubelen. Heb het meubel op verzoek breder laten maken anders paste de apparatuur er niet in. Normaal zijn de vakken 45/45/45 en nu 60/60/60 cm breed. Dit koste mij niks extra's.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:14
Johny58 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:04:
Zat nogal te twijfelen waar ik dit nou moest posten, het post je gameroom topic of hier...
Om maar niet volledig te crossposten plaats ik hier ook nog 3 fotos en daarnaast maar een linkje naar mijn andere post voor als je meer wilt zien:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Samsung ue55b7020 TV
2x Kef iQ90 speakers
Popcornhour C200
UPC HD DVR mediabox
PS3, XBOX360, WII

Wat een gave setup en supercompleet :9~.

Je hebt mij zeker op een idee gebracht met die meubels en de rest. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johny58 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Samsung ue55b7020 TV
2x Kef iQ90 speakers
Popcornhour C200
UPC HD DVR mediabox
PS3, XBOX360, WII

Erg mooie kamer zo met al die ramen ook en de bank vind ik ook echt heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Johny58 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:23:
Ik heb zelf één Besta bank-meubel (zwart-bruin). Hoe heb je er deurtjes voor gekregen? Of is het een lade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
LuPo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:49:
[...]

Ik heb zelf één Besta bank-meubel (zwart-bruin). Hoe heb je er deurtjes voor gekregen? Of is het een lade?
Het is een lade. Zie ook foto 2, daar staat er 1 open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

mooie oplossing zo voor een lang meubel.
jammer alleen van die bovenstje spleetjes, misschien kan je daar bij de praxis nog wat stripjes voor halen ofzo, zodat het massiever oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Wilde er oorspronkelijk ook een matte glasplaat uit 1 stuk overheen leggen. Had alleen moeite met het vinden van een glasplaat van 3,60 meter. Maar stoor me er eigenlijk niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

denk dat 2 kleine stripjes op een paar euro uitkomen en meteen al een verschil is.
een glasplaat van 3,60 is en vrij prijzig op maat laten maken en niet hanteerbaar ook haha.
maargoed was alleen een opmerking.

ow en nog een opmerking over de afstand tussen de boxen en luisterafstand, lijkt me niet direct een gelijkzijdige driehoek. deze driehoek zorgt vaak voor het beste stereo beeld.

[ Voor 30% gewijzigd door ksi op 03-11-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 08:09

RnB

Heb vandaag mijn Mordaunt Short Premiere set opgehaald, moet nu alleen nog een receiver en luidsprekerkabels kopen.
Eerste indruk van de set: Impressive! Zit goed in elkaar, zwaar voor de grootte. Het geluid had ik in een winkel al uitgeprobeerd en vond ook dat dik in orde. Ben blij. :)

Maargoed, nu nog een receiver en luidsprekerkabels.
Ik denk dat ik een Onkyo TX-SR307 ga halen, vooral vanwege de prijs. Maar denk dat het geluid ook wel dik in orde is voor mij, het is immers mijn eerste echte set.

Kom ik nog bij de luidsprekerkabels, daar heb ik dan geen kijk op. Had Vivanco no oxygen kabels van 1mm, 2,5mm en 4mm dikte voor repectievelijk 1, 3 en 4 euro per meter. Zou een van die drie een goede keus zijn?
En dan nog de kabel voor de subwoofer, had al het een en ander gezien, maar dit zijn volgens mij niet de goede. Heb namelijk twee ingangen op de subwoofer met L en R. En verder nog zogenoemde High-line inputs/outputs, maar die zijn volgens mij alleen wanneer de receiver geen subwoofer line-out heeft nietwaar?

Voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/j73jmc.jpg

Wanneer ik alles in huis heb en geplaatst heb, maak ik wel een mooie foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 23:37

Exirion

Gadgetfetisjist

RnB schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:51:
Kom ik nog bij de luidsprekerkabels, daar heb ik dan geen kijk op. Had Vivanco no oxygen kabels van 1mm, 2,5mm en 4mm dikte voor repectievelijk 1, 3 en 4 euro per meter. Zou een van die drie een goede keus zijn?
2.5mm2 is meer dan genoeg voor die satellietspeakers. Als je een beetje rondzoekt bij electroshops dan vind je dergelijke kabels wel voor aanzienlijk lagere prijzen :)

edit: sub moet inderdaad gewoon op de sub-out van de receiver aangesloten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 03-11-2009 19:01 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Zou je wat voorbeelden kunnen geven van die electroshops? Kan zo 1,2,3 niet verder komen dan de gangbare webshops en Conrad.

Receiver is inmiddels besteld, dus zou wel handig zijn als ik de kabels diezelfde dag zou kunnen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
RnB schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:51:
Zou je wat voorbeelden kunnen geven van die electroshops? Kan zo 1,2,3 niet verder komen dan de gangbare webshops en Conrad.

Receiver is inmiddels besteld, dus zou wel handig zijn als ik de kabels diezelfde dag zou kunnen halen. :)
Als receiver zou ik niet voor Onkyo gaan als ik eerlijk ben. Hoewel de premiere een mooie set is, is het relatief hoge tonen (beetje schel) wat de klok slaat, en dat kan je compenseren met een wat warmer klinkende receiver als Denon of Marantz. Mocht je toch unaniem voor Onkyo gaan, dan zou ik de 507 verkiezen boven de 307 omdat die tevens geluid vanaf de HDMI kabels kan halen en dit niet alleen kan doorgeven. Mogelijk belangrijk voor andere componenten die je er nog op aan wil kunnen sluiten na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm oké, dat wordt nog even afwachten dan.
De reden dat ik voor deze ben gegaan is simpelweg de prijs, de sr507 is gelijk minimaal 60 euro duurder. Daarnaast ben ik geen purist op het gebied van audio, heb daar simpelweg te weinig ervaring voor.
Ik ga nu al van een Logitech naar een Mordaunt Short, vind dat al een grote stap moet ik eerlijk zeggen.

Maargoed, bedankt voor de info, wanneer het slecht klinkt, kan ik het altijd nog terugbrengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik wilde ook even mijn set gaan showen, maar helaas moet ik nog wachten tot de volgende week want dan komen de meubels binnen !

Ik heb de volgende set.

Yamaha Receiver RX-V630
Yamaha DVD SpelerDVD S520
Yamaha CD Speler CDX 496
Center Speaker: BNS SDX-70
TV: Sharp 42XD1E

Deze heb ik al enige tijd en wil in de toekomst overgaan naar een Rotel set (vermoedelijk) maar daar moet ik nog ff voor sparen.

Wel ben ik al de trotse bezitter van een setje boekplankspeakers.
Twee super compacte speakers met een zeer ruim geluid voor dergelijke kleine speakers dat heeft mij echt verbaasd

De B&W 685 en vandaar mijn post ook hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/b_w_685.jpg

Ik wil het setje gaan plaatsen op staanders zoals die op het plaatje maar kan nergens vinden waar ze die verkopen, of zouden jullie een andere keuze maken. Ik neem aan dat staand beter is dan hangend !
Ze komen dan naast een tv dressoir te staan met daarboven een tv scherm hangend aan de muur

Zodra alles binnen is en dat zal de negende zijn, dan zal ik een paar mooie foto's van het geheel posten ! :)
Ps. Wat raden jullie voor kabels aan, ik heb ongeveer 15 meter nodig dus het moet wel binnen de perken blijven uiteraard. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Diego27 op 03-11-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Het blijven echt zeer mooie dingen, vooral in kleur Wengé. Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen een 2.0 en een 5.1 set, maar ik houd zeker de optie open om 2 685-jes te nemen als begin van een hoogwaardige set. Liefst dan achteraf uitbreiden dan nu meer geld investeren in een mindere set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 14:09
Wat dacht je van bij je B&W dealer of heb je ze 2e hands?
Zijn gewoon B&W stands en ze lijken verdacht veel op de standaards die ook onder de 705 zitten ;)

Erg mooie combi die speakers en stands trouwens O+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Diego27 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:05:
Ik wilde ook even mijn set gaan showen, maar helaas moet ik nog wachten tot de volgende week want dan komen de meubels binnen !

Ik heb de volgende set.

Yamaha Receiver RX-V630
Yamaha DVD SpelerDVD S520
Yamaha CD Speler CDX 496
Center Speaker: BNS SDX-70
TV: Sharp 42XD1E

Deze heb ik al enige tijd en wil in de toekomst overgaan naar een Rotel set (vermoedelijk) maar daar moet ik nog ff voor sparen.

Wel ben ik al de trotse bezitter van een setje boekplankspeakers.
Twee super compacte speakers met een zeer ruim geluid voor dergelijke kleine speakers dat heeft mij echt verbaasd

De B&W 685 en vandaar mijn post ook hier.

[afbeelding]

Ik wil het setje gaan plaatsen op staanders zoals die op het plaatje maar kan nergens vinden waar ze die verkopen, of zouden jullie een andere keuze maken. Ik neem aan dat staand beter is dan hangend !
Ze komen dan naast een tv dressoir te staan met daarboven een tv scherm hangend aan de muur

Zodra alles binnen is en dat zal de negende zijn, dan zal ik een paar mooie foto's van het geheel posten ! :)
Ps. Wat raden jullie voor kabels aan, ik heb ongeveer 15 meter nodig dus het moet wel binnen de perken blijven uiteraard. ;)
Ik weet niet waar je woont, maar toevallig was ik van het weekend in Haarlem en daar zag ik bij Hobo Hifi een hele mooie Rotel set 2e hand staan, voor uitverkoopprijzen :) Ik zie ze niet op de website van hobo staan, maar wellicht dat je ze even kunt bellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
ToniBraxton schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:20:
[...]

Wat dacht je van bij je B&W dealer of heb je ze 2e hands?
Zijn gewoon B&W stands en ze lijken verdacht veel op de standaards die ook onder de 705 zitten ;)

Erg mooie combi die speakers en stands trouwens O+
Nee heb ze nieuw gekocht bij Correct electronics in rotterdam (Bergweg) maar die hadden ze niet, en op de site van B&W zie ik ze wel staan maar niet los, wat de adviesprijs is. Iemand een idee waar wel ?

To the eagle; Ik weet niet welke Rotel set je bedoeld en wat het ongeveer mag kosten, heb op zich wel interesse maar heb na de verbouwing niet echt veel slappe was meer. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Diego27 op 03-11-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Diego27 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:54:
[...]

Nee heb ze nieuw gekocht bij Correct electronics in rotterdam (Bergweg) maar die hadden ze niet en op de site van B&W zie ik ze wel staan maar niet los, wat de adviesprijs is. Iemand een idee waar wel ?
Elke B&W dealer kan ze gewoon bestellen,bel de RAF of zo even
Weet je precies wat het je gaat kosten en wat de levertijd is.
Zullen wel poepduur zijn :+

O kijk......marktplaats is je vriend: :+
http://link.marktplaats.nl/281368379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

B&W FS 700-CM black (zo lijken ze te heten) 150 euro/stuk

Heb ze volgens mij een tijdje geleden nog in elkaar geschroefd. Kijk ook eens naar de stands van Dynaudio. Wat mij betreft de mooiste betaalbare stands;

Dynaudio Stand 3 (paar) wit hoogglans 230 per paar meen ik

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 185410 op 04-11-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
ToniBraxton schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:02:
[...]

Elke B&W dealer kan ze gewoon bestellen,bel de RAF of zo even
Weet je precies wat het je gaat kosten en wat de levertijd is.
Zullen wel poepduur zijn :+

O kijk......marktplaats is je vriend: :+
http://link.marktplaats.nl/281368379
Moet je wel goed zoeken ;) die zijn voor de 800 serie ! ik heb de 600 en zojuist gevonden.
toch bedankt !

http://www.hobo.nl/defaul...oduct&id=5115&title=Stand

Voor 149 euro per stuk ga ik 't niet doen !
Iemand een suggestie wat mooie standaards zijn voor een schappelijke prijs. Er zijn er zoveel !

[ Voor 11% gewijzigd door Diego27 op 04-11-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Diego27 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:54:
[...]

Nee heb ze nieuw gekocht bij Correct electronics in rotterdam (Bergweg) maar die hadden ze niet, en op de site van B&W zie ik ze wel staan maar niet los, wat de adviesprijs is. Iemand een idee waar wel ?

To the eagle; Ik weet niet welke Rotel set je bedoeld en wat het ongeveer mag kosten, heb op zich wel interesse maar heb na de verbouwing niet echt veel slappe was meer. :/
Tsja, verbouwingen zijn altijd van die leuke grapjes t.a.v. je bankrekening ;)
Ik heb ook geen idee welke set het was, d'r staat me bij dat het een DVD speler plus 5.1 of 7.1 receiver was, stond in de etalage, zag ze buiten openingstijden. Ik vin dhet design van Rotel persoonlijk niks dus de specificaties van de set zijn me niet bijgebleven, maar als je ze zou bellen om meer info ben je d'r zo achter denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Diego27 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:06:
[...]

Moet je wel goed zoeken ;) die zijn voor de 800 serie ! ik heb de 600 en zojuist gevonden.
toch bedankt !

Voor 149 euro per set ga ik 't niet doen !
Iemand een suggestie wat mooie standaards zijn voor een schappelijke prijs. Er zijn er zoveel !
Dat is de prijs per stuk en het zijn de zelfde stands :P

edit:
soundstyle z2 in het zwart? http://www.standanddeliver.eu/acatalog/Z-2_Speaker_Stands.html#a525

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3346/3269446492_6c40c7ac63.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3363/3269461340_3397b69473.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door ToniBraxton op 04-11-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Zo te zien heb jij zelf die soundstyle z2 is die 99 euro een set prijs of per stuk !
Zien er inderdaad wel mooi uit ! Zijn ze ook ergens in een nederlandse winkel te koop ?

[ Voor 18% gewijzigd door Diego27 op 04-11-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
schitterende set. Hoe presteert dat in het laag? En zonder de center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Plaatjes komen van internet (zoeken op plaatjes met google) lol :+

Ik doe mijn jbl Ti-2k 's echt niet weg voor zo'n set >:)

Edit:
Uit de ouwe doos, vlak na verhuizing....nog zonder gordijnen etc.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jstra/IMG_2455%20(3).jpg

Ik was snel klaar met de speaker stands ;)

Nieuwe foto's komen pas als ik eindelijk een ander tv meubel heb gekocht.
Binnenkort maar eens naar de spectral showroom

[ Voor 55% gewijzigd door ToniBraxton op 04-11-2009 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
[...]

toch bedankt !

Voor 149 euro per set ga ik 't niet doen !
Stands zijn inderderdaad ook gewoon voor de 600serie. 150euro per stuk is een beetje een normale prijs voor fatsoenlijke stands. Misschien dat je nog tot de 100 kan zakken maar daaronder zal je niet veel vinden. Goede stands zijn een verlengde van je speaker en zijn het geld wel degelijk waard. Moet zelf ook een set FS700 stands kopen als ik naar een andere ruimte ga waar ik mn rearspeakers (685) niet anders op hoogte kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Toevallig een aantal mensen met B&W 685 achter elkaar; Ksi, Diego, Noks, en ikzelf...

Stands zijn inderdaad een onderdeel van je set die je niet moet onderschatten. Ik heb zelf een breed glazen meubel waarin mijn tv hangt. In eerste instantie had ik mijn speakers daarop staan, maar heb nu de Atacama Nexus stands. Geluid beschrijven is lastig, maar hierbij een poging;
Het geluid komt meer los van de speakers en de bass-weergave is minder diep, maar wel strakker/muzikaler.
Tevens is het op een standaard toch makkelijker met het plaatsen van de speakers, een stukje toe-in richting de sweet-spot.

Bij mij staan de atacama's op spikes op een marmeren tegel (ivm de vloer en verdieping onder mij), dat hielp wel tegen het doordreunen maar niet een heel duidelijk hoorbaar effect vwb muziekweergave.
Voor de stevigheid heb ik mijn atacama's wel met zand gevuld.

@ Diego: de B&W 685 presteren inderdaad erg goed voor hun formaat en prijs. De warmere klank moet je wel liggen. Sommige vinden de speakers te boemerig of 'wollig' in het laag of scherp in de hoge tonen.
M.i. kan je uit de 685 een erg goed geluid krijgen, mits je ze goed aanstuurt.
De enige oplossing hierbij is; Luisteren!
Zelf heb ik de 685 aangesloten gehad op de Cambridge stereo versterker (720A uit m'n hoofd), maar vond ik niet mijn smaak. Rotel beviel me wel erg goed, maar vond mijn vriendin afschuwelijk (= die heb ik met fiske winst door kunnen verkopen). Momenteel gebruik ik een Advance Acoustic MAP305-DAII. Stereo versterker met DAC. Die bevalt erg goed, gezien het vele vermogen dat de versterker levert. Het laag is nu erg strak geworden, het midden ook, maar het hoog kan wat 'agressief' klinken bij bepaalde muziekstijlen.
Het verschil tussen een Surround-receiver of stereo-versterker (geintegreerd of voor/eind) is denderend groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Kijk leuk om te zien dat ik een goede koop heb gedaan met die speakers.
Die Atacama 6 of 7 sets vind ik er goed uitzien en die zijn voor een redelijke prijs te krijgen.
Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn met deze speakers en stands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 10:20
Ik heb de stands voor mijn 685 door een vriend laten maken. Ik vind namelijk de stands in prijs uit verhouding.
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/4066/speakerstand.jpg

Naast dat stand voor plaatsing handig is, kan iedereen het verschil horen in geluidskwaliteit tussen het plaatsen op een tv meubel of de stands. Echt wonderbaarlijk hoeveel dat uitmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Waar zou ik me eigenlijk goed kunnen laten informeren over de aanschaf van een nieuwe audiosetje? En dan doel ik op wat betere kwaliteit. Zit zelf in het noorden van nederland, beilen drenthe. Weet echt niet wat nou goed is en wat ik eventueel zou moeten aanschaffen. ook al loop ik al maanden mee te lezen. :(

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mydogisgone schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:02:
Waar zou ik me eigenlijk goed kunnen laten informeren over de aanschaf van een nieuwe audiosetje? En dan doel ik op wat betere kwaliteit. Zit zelf in het noorden van nederland, beilen drenthe. Weet echt niet wat nou goed is en wat ik eventueel zou moeten aanschaffen. ook al loop ik al maanden mee te lezen. :(
Groningen heeft veel shops, ik denk Zwolle ook wel. Assen weet ik niet zo. Maar in Groningen zijn genoeg winkels waar je opzich wel langs kan gaan ( is vanaf beilen 40 minuten over de A28)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Ga naar De Raaf in Assen, heeft keus zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 04:11

the mod man

iets van beeldmaker

Boelman en de Raaf in assen is erg goed (heb ik mijn setje ook vandaan) en volgens mij zit er in hogeveen een vergelijkbare shop. Ze hebben praktisch hetzelfde assortiment dacht ik maar die in hoogeveen is iets geodkoper (ieniedergeval mijn setje was daar iets goedkoper)

Groningen vond ik erg tegenvallen tenopzichte van de Raaf en die in hogeveen. De Raaf heeft ook een vestiging in leeuwarden die groter schijnt te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door the mod man op 04-11-2009 16:43 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:32
Nog ven over die stands. Misschien dat dit wat is?Afbeeldingslocatie: http://www.intosurround.nl/eshop/components/com_virtuemart/shop_image/product/XTZ_floor_stand__48c65649c26a5.jpg
Zijn de speakerstands van XTZ.
Prijs per product (paar): €90,00. Lijkt mij persoonlijk niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
Diego27 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:25:
Kijk leuk om te zien dat ik een goede koop heb gedaan met die speakers.
Die Atacama 6 of 7 sets vind ik er goed uitzien en die zijn voor een redelijke prijs te krijgen.
Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn met deze speakers en stands
Kijk ook even op eBay, met name in eBay.co.uk worden de atacama's wel voor leuke bedragen aangeboden. Zo heb ik die van mij daar NIEUW incl. verzendkosten voor nog geen Euro 80,- gekocht (voor een paar!)

Er is tegenwoordig de nexus ..i -serie. Die i staat voor de gelpads die al bovenop de standaard vastzitten. Zodat je daar je speaker op kunt zetten. Echter zitten die dopjes al meegeleverd bij de B&W 685 ;)

Ik zal binnenkort even foto's maken van mijn set-up. (Ben momenteel thuiswonend, dus de opstelling is crap i.v.m. een heel langgerekte kamer, waardoor ik erg dicht op mijn set zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:54
inderdaad Boelman en de Raaf daar kom je zeker weten aan goede informatie. en slaag je waarschijnlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
Voor de mensen die nog een mooi setje speakerstandaards willen, deze lijken me niet heel verkeerd :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 09:15

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Thnx gaan gewoon even kijken deze week in assen en hoogeveen.
Ben benieuwd wat ze allemaal hebben! :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oow, deze ook weer ff volgen. Duurt nog ff voordat ik mijn setje heb, maar zie hier genoeg moois voorbijkomen!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Laatst online: 09:26
swordfish103 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:36:
Toevallig een aantal mensen met B&W 685 achter elkaar; Ksi, Diego, Noks, en ikzelf...

Stands zijn inderdaad een onderdeel van je set die je niet moet onderschatten. Ik heb zelf een breed glazen meubel waarin mijn tv hangt. In eerste instantie had ik mijn speakers daarop staan, maar heb nu de Atacama Nexus stands. Geluid beschrijven is lastig, maar hierbij een poging;
Het geluid komt meer los van de speakers en de bass-weergave is minder diep, maar wel strakker/muzikaler.
Tevens is het op een standaard toch makkelijker met het plaatsen van de speakers, een stukje toe-in richting de sweet-spot.

Bij mij staan de atacama's op spikes op een marmeren tegel (ivm de vloer en verdieping onder mij), dat hielp wel tegen het doordreunen maar niet een heel duidelijk hoorbaar effect vwb muziekweergave.
Voor de stevigheid heb ik mijn atacama's wel met zand gevuld.

@ Diego: de B&W 685 presteren inderdaad erg goed voor hun formaat en prijs. De warmere klank moet je wel liggen. Sommige vinden de speakers te boemerig of 'wollig' in het laag of scherp in de hoge tonen.
M.i. kan je uit de 685 een erg goed geluid krijgen, mits je ze goed aanstuurt.
De enige oplossing hierbij is; Luisteren!
Zelf heb ik de 685 aangesloten gehad op de Cambridge stereo versterker (720A uit m'n hoofd), maar vond ik niet mijn smaak. Rotel beviel me wel erg goed, maar vond mijn vriendin afschuwelijk (= die heb ik met fiske winst door kunnen verkopen). Momenteel gebruik ik een Advance Acoustic MAP305-DAII. Stereo versterker met DAC. Die bevalt erg goed, gezien het vele vermogen dat de versterker levert. Het laag is nu erg strak geworden, het midden ook, maar het hoog kan wat 'agressief' klinken bij bepaalde muziekstijlen.
Het verschil tussen een Surround-receiver of stereo-versterker (geintegreerd of voor/eind) is denderend groot!
Is er bijvoorbeeld ook een verschil als je floorstanding speakers (MA RS-6 bvb) op de ijzeren pinnen laat staat (+ bescherming zoals in de foto hierboven) of als je de plastieken voetjes gebruikt die bedoeld zijn voor op houten vloeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

swordfish103 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:36:
.....

Momenteel gebruik ik een Advance Acoustic MAP305-DAII. Stereo versterker met DAC. Die bevalt erg goed, gezien het vele vermogen dat de versterker levert. Het laag is nu erg strak geworden, het midden ook, maar het hoog kan wat 'agressief' klinken bij bepaalde muziekstijlen.
Whehe, wat cool, ik dacht dat ik de enige debiel was die met Advance Acoustics draaide, maar jij hebt hem dus ook. Vind je hem ook beter dan de rotel?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
SlasZ schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:03:
[...]

Is er bijvoorbeeld ook een verschil als je floorstanding speakers (MA RS-6 bvb) op de ijzeren pinnen laat staat (+ bescherming zoals in de foto hierboven) of als je de plastieken voetjes gebruikt die bedoeld zijn voor op houten vloeren?
Dit zal denk ik zeer minimaal verschil maken. Zelf zou ik wel altijd spikes gebruiken onder luidsprekers. Als ik me niet vergis zitten die standaard al bij de MA-RS6. De plaatsing in de ruimte heeft nog veel meer invloed; verder van de achter- en zijwand af. Een stukje indraaien, dichter bij elkaar plaatsen, of juist verder uit elkaar.
Ook de akoestiek van de ruimte moet je niet onderschatten. Een symetrische ruimte is mooi, maar veroorzaakt 'staande golven'. Wat zorgt voor een vertekent geluidsbeeld; je hoge tonen weerkaatsen op de wanden, waardoor die bijvoorbeeld teveel benadrukt worden.

Ik zou zeggen: probeer het uit, misschien hoor jij wel verschil. Het is tenslotte jou set en inrichting, jij luistert ernaar ;)
Sparhawk schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:20:
[...]
Whehe, wat cool, ik dacht dat ik de enige debiel was die met Advance Acoustics draaide, maar jij hebt hem dus ook. Vind je hem ook beter dan de rotel?
Ik moet zeggen dat ik versteld stond van de prijs/kwaliteit verhouding van de A.A. serie. In eerste instantie leek het op een zwaar chassis met opvallend uiterlijk, maar ook intern ziet het er netjes uit.
Wel had ik een klein schoonheidsfoutjes (linker VU-meter iets feller dan rechts) en een potmeter die niet 100% netjes was. Maar dat is allemaal keurig opgelost. (Ik heb de AA dan ook voor een spotprijs aangeschaft :+ )
Voor een geintegreerde versterker levert die ook echt genoeg power en precisie in de aansturing van speakers.

Het geluid en de veelzijdigheid van de versterker vind ik beter (lees: persoonlijke voorkeur) dan de Rotel. De Rotel pre-/eindcombinaties zijn allen zeker niet slecht. Maar ik vond de Rotel icm de B&W 685 (zoals toch vaak wordt aanbevolen) net iets missen. Een stukje detail in het laag ging verloren. De combinatie werd me iets te 'warm' (als je begrijpt wat ik bedoel). De AA is ook in het hoog compleet anders, misschien iets te 'agressief' icm met de B&W's, maar bevalt mij prima zo...

Maar wat is de AA Map305DAII een enorm bakbeest zeg. Hij is 10cm dieper dan de meeste receivers/versterkers. Daardoor paste die bij mij niet meer in het midden op m'n meubel, maar moest die naar de zijkant verschoven worden. Aan de andere zijkant staan m'n Harman Kardon DVD22 (oud beestje, doet het ideaal) en een MHZS CD33 CD-speler met buizen.
Ook staat er nog een PS3 (maar die breng ik ook regelmatig naar beneden, vandaar de H/K er nog bij) en een BK Gemini gesloten subwoofer.

Deze set blijft voorlopig ook eventjes zo. Zodra ik uit huis ben, komt er waarschijnlijk wel een andere tv, of beamer. En wordt er een LOS home cinema systeem aangesloten. Het beste is toch om stereo en 5.1/7.1 echt gescheiden te houden (en betaalbaarder dan losse Surround Processor en meerkanaals eindversterkers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

[...]

toch bedankt !

Voor 149 euro per stuk ga ik 't niet doen !
De prijzen voor de stands hebben mij ook doen besluiten om uiteindelijk voor de 684 te gaan. Die dan bij elkaar 50 euro p.s. duurder zijn.
Heb begrepen dat goede stands wel belangrijk zijn en daarnaast zien die originele B&W stands er wel erg mooi bijpassend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 11:40

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nieuwste aanwinst: een cd-speler, een Philips CD350... Naar wat ik begreep uit mijn Google-tocht nog wel een redelijk model van Philips. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2740/4077376675_8b509490a5.jpg

Ja, hij is echt oud:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3491/4077378213_3109a7212a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-04 23:55
MartijnGizmo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:51:
Nieuwste aanwinst: een cd-speler, een Philips CD350... Naar wat ik begreep uit mijn Google-tocht nog wel een redelijk model van Philips. :)

[afbeelding]

Ja, hij is echt oud:

[afbeelding]
Maare, wat is de reden dat je hem hebt gekocht? Nostalgie? ;) Was hij nog duur?

Live life to the fullest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Heb nog een paar honderd cd's in de kast, maar geen standalone-cd-speler... Deze was een tientje, dus sja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
disinfector schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:56:
Ik heb de stands voor mijn 685 door een vriend laten maken. Ik vind namelijk de stands in prijs uit verhouding.
[afbeelding]

Naast dat stand voor plaatsing handig is, kan iedereen het verschil horen in geluidskwaliteit tussen het plaatsen op een tv meubel of de stands. Echt wonderbaarlijk hoeveel dat uitmaakt :)
Waarom maakt het zo een verschil uit (neem aan dat je op meubel en stands allebei spikes gebruikt) en heb je dit ook bij monitor speakers? Vaak zie je monitor speakers zonder spikes gewoon op een meubel staan, of opgehangen aan de muur oid.

Wil zelf ook nog eens een leuke speakerset, afhankelijk van mijn inrichting wordt dit een set voor DJ-en en PC of voor DJ-en en TV (xbox/films). Ben er nog niet uit wat het zou moeten gaan worden en of ik voor 2.0 of 2.1 zou gaan (moet gewoon een lekker geluid gaan geven, is niet voor producen ofzo). Maar goed, daar ga ik later nog wel eens voor rondneuzen, als ik het geld heb. Eerst nog andere aankopen in de planning.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Op aanraden van "swordfish103" heb ik eens gekeken naar de Atacama Nexus 6 stands en zowaar een mooie set gevonden op marktplaats.
Ik heb de daad bij het woord gevoegd en heb ze vandaag opgehaald voor de lieve som van "slechts" 75 euro !! :)

Ik zal morgen even een foto'tje maken als ik daar de tijd voor zie.
Het zijn de onderstaande...

Afbeeldingslocatie: http://www.av4home.co.uk/acatalog/Atacama-Nexus6i-speaker-stand-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

[afbeelding]

Ja, hij is echt oud:

[afbeelding]
waarom niet een nieuw model ?geeft toch veel mooier geluid?
Als ik goede audio koop ga ik niet op een paar tientjes kijken maar doe het in 1x goed

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 05-11-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-06 21:49

[afbeelding]

Ja, hij is echt oud:

[afbeelding]
Was schijnbaar iemands kerstcadeautje destijds :P Winkel is er sinds een jaar of vier niet meer bedenk ik me nu, dus geen garantie meer :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 268916 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:13:
[...]

Als ik goede audio koop ga ik niet op een paar tientjes kijken maar doe het in 1x goed
Ik niet, ik ben een Hollander dus ben ouderwetsch blij met een koopje van €10... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[afbeelding]

Ja, hij is echt oud:

[afbeelding]
Welke CD is dat?

Hadden ze toevallig op het Damsterdiep meer CD spelers staan? Ik kom daar nooit zo vaak want het is uit de richting voor mij en ze hebben er nooit echt leuke dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

A Night At The Opera van Queen.

Aan het Damsterdiep stond nog een CD380, aan de Noorderbinnensingel een CD230 en CD502. Bij beiden ook nog meuk van o.a. JVC en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MartijnGizmo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:33:
A Night At The Opera van Queen.

Aan het Damsterdiep stond nog een CD380, aan de Noorderbinnensingel een CD230 en CD502. Bij beiden ook nog meuk van o.a. JVC en Sony.
Mooi morgen naar de Noorderbinnensingel! Nu nog mijn fietsbanden oppompen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

disinfector schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:56:
[afbeelding]

Wat is het voordeel van de speaker/ conus ontbloot hebben? Want mooi is het niet...

Ik zie ze liever achter een strak frontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jij vindt het niet mooi. Ik ook niet trouwens :+

Dat betekent niet dat het niet mooi is :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:21:
[...]

Wat is het voordeel van de speaker/ conus ontbloot hebben? Want mooi is het niet...

Ik zie ze liever achter een strak frontje
Ik heb de stofkappen van mijn B&W's er vaak ook niet op zitten. Puur omdat ik de gele kevlar conussen wel mooi vind. ;) Volgens de puristen heb je zonder ook wat mooier geluid, maar daar merk ik niet zoveel van. Nou heb ik ook maar 601s2's.. (waar ik wel heel blij mee ben). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

[...]

Ik heb een Philips CD304, die is ongeveer even oud als de CD350 van MartijnGizmo. Vergis je niet in de kwaliteit van deze CD spelers, zijn gebouwd als een tank, wegen een ton en spelen echt veel moderne CD spelers gewoon weg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

JvS schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:24:
Jij vindt het niet mooi. Ik ook niet trouwens :+

Dat betekent niet dat het niet mooi is :)
Of je hebt geen keuze ;) :
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamic-solutions.nl/news/images/three.jpg
Er was wel een mogelijkheid om met klittenband plakken en zo, maar de maker heeft besloten (afaik) dit niet meer te leveren i.v.m. slechtere weergave (zelf had ik er geen zin in, want bij het lostrekken van dat spul kan je de verf eraf halen). De stofkap maakt het geluid (logisch gezien) wel wat diffuser, maar in welke mate, geen idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:11:
[...]

Ik heb een Philips CD304, die is ongeveer even oud als de CD350 van MartijnGizmo. Vergis je niet in de kwaliteit van deze CD spelers, zijn gebouwd als een tank, wegen een ton en spelen echt veel moderne CD spelers gewoon weg hoor :)
Die CD304 van jou is nog wel ff wat mooier dan mijn CD350, maar ik hou mijn ogen open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Alles is inmiddels binnen, de Mordaunt Short Premiere set, de Onkyo TX-SR307 en alle benodigde kabels.
Heb wat muziek geluisterd, wat gegamed en ga straks een film kijken en ik moet nu al zeggen.. WOW! :D
Wat een supergeluid! Wat een vooruitgang! Mijn Logitech Z2300 is echt niets vergeleken met deze set.
En dat terwijl de speakers nog geen uur draaien, lees overal dat ze na zo'n 30 uur inspelen nog beter klinken. Moet je nagaan!

Vind ook de combo met mijn Onkyo niet slecht, iemand gaf aan dat het dan al snel te schel zou worden, maar kan me daar niet in vinden. Alles klinkt helder ja, maar absoluut niet schel. Zelfs zonder de subwoofer klinkt het lekker.

Ben dus heel erg tevreden met mijn nieuwe, allereerste surroundset. :)
Ik zal binnenkort even wat foto's schieten, het is nu al te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mocht je ongeduldig zijn qua inspelen: gewoon pink noise oid draaien (als je niet thuis bent)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
RnB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:25:
Alles is inmiddels binnen, de Mordaunt Short Premiere set, de Onkyo TX-SR307 en alle benodigde kabels.
Heb wat muziek geluisterd, wat gegamed en ga straks een film kijken en ik moet nu al zeggen.. WOW! :D
Wat een supergeluid! Wat een vooruitgang! Mijn Logitech Z2300 is echt niets vergeleken met deze set.
En dat terwijl de speakers nog geen uur draaien, lees overal dat ze na zo'n 30 uur inspelen nog beter klinken. Moet je nagaan!

Vind ook de combo met mijn Onkyo niet slecht, iemand gaf aan dat het dan al snel te schel zou worden, maar kan me daar niet in vinden. Alles klinkt helder ja, maar absoluut niet schel. Zelfs zonder de subwoofer klinkt het lekker.

Ben dus heel erg tevreden met mijn nieuwe, allereerste surroundset. :)
Ik zal binnenkort even wat foto's schieten, het is nu al te donker.
Leuk om te horen! Ik heb zelf ook een Onkyo receiver. Ik heb echter een wat simpeler geluidssetje (HT-C5115). Laatst speelde ik Uncharted: Drake's Fortune, deze game ondersteund DTS en ik had toen ook zeker het 'WOW'-effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 17:16
[...]

1. Je zegt dat alsof het een feit is.
2. Je verdeelt alle versterkers dus in 2 groepen: 'oud' en 'nieuw', vraag me af waar je de grens trekt.
3. Je zegt tevens dat alle 'oude' versterkers goedkoop zijn en geen 'goede audio' kunnen weergeven.

Een Akai AM-32 uit 1988 klinkt in mijn oren een stuk beter met mijn Wharfedales (Diamond 9 series) beter dan een Onkyo TX-SR700 op dezelfde speakers (en in dezelfde ruimte, opstelling etc.).
Of dat nou komt doordat er meer vervorming optreedt bij de Akai of wat dan ook, geen idee, ik neem het mooier/prettiger waar.

Vintage audio kan trouwens ook behoorlijk duur zijn, maar mijn ervaring is wel dat je vaak beter spul terugkrijgt bij vintage versterkers, dan dat je met eenzelfde budget voor nieuwe (ook tweedehands) modellen gaat kijken. Zal je ook nog zien dat je een vintage versterker koopt voor een prikkie en dat die nog langer 'leeft' dan je dure AV versterker.

[/offtopic]

Krijg komende maandag een Nokia E75 binnen, dus heb ik een camera om wat foto's te maken. Ik zou me bijna schamen voor mijn set als ik de prachtige sets zie, soms zelfs van personen van middelbare-school-leeftijd. Ware het niet dat ik dan een cd'tje opzet en me weer een tevreden mens voel, door het genot dat de set me schenkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 10:20
VincentG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:20:
[...]
Waarom maakt het zo een verschil uit (neem aan dat je op meubel en stands allebei spikes gebruikt) en heb je dit ook bij monitor speakers? Vaak zie je monitor speakers zonder spikes gewoon op een meubel staan, of opgehangen aan de muur oid.
Ik heb de speakers niet met spikes op het meubel geprobeerd dus dat kan ik je niet vertellen. De spikes maken ook geen hoorbaar verschil op de stands naar mijn mening. En de waarom, ja geen idee. Ik ben geen expert en kan je ook alleen vertellen wat ik hoor. En dat verschil was echt super groot. Net zoals je direct verschil kan horen als je de speakers tegen de wand aan schuift of ervan af haalt.

Daarnaast over de frontjes, ja ik vind het persoonlijk mooi zonder :*)
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/6225/stand2h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/5053/stand2z.jpg

Net nog wel even de ledjes van mijn dac laten vervangen door blauwe exemplaren, daar stoorde ik me dan weer wel aan :P
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/6646/60653704.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DnnSke schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:34:
[...]

Krijg komende maandag een Nokia E75 binnen, dus heb ik een camera om wat foto's te maken. Ik zou me bijna schamen voor mijn set als ik de prachtige sets zie, soms zelfs van personen van middelbare-school-leeftijd. Ware het niet dat ik dan een cd'tje opzet en me weer een tevreden mens voel, door het genot dat de set me schenkt ;)
Ben ook bezig met een set aan te schaffen momenteel (18) Heb al 2 Canton 507 dc speakers staan :) Waar ik zeer tevreden over ben. Ben alleen nog opzoek naar een receiver nogsteeds. Ben in onderhandeling over een Arcam a90. Ook wel een mooie set lijkt me.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 06-11-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
DnnSke schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:34:
[...]

Je kunt het ook zo zien: júist als je nog geen vaste lasten (huis, auto, kids, vrouw :P etc) hebt dan kun je in principe al je verdiende geld (bijbaan) in audio stoppen. Iets wat voor een werkend persoon met vaste lasten gewoonweg onmogelijk is.

Nu ik studeer krijg ikzelf ook met steeds meer vaste lasten te maken. Daardoor houd ik veel minder geld over dat ik vrij kan besteden dan in mijn middelbare schoolperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Net wat je zegt, enige vaste lasten zijn telefoonkosten en sportschoolkosten. En sommige gasten van deze leeftijd hebben helemaal geen kosten, ja.. dan is het makkelijk.
Heb voor mijn set maar een maandje gewerkt en houd dan alsnog nog genoeg over om bijvoorbeeld nog uit te gaan. En zoveel verdien ik niet.

Moet trouwens zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de geluidskwaliteit van mijn set. Net klaar met film kijken en dat is echt super! Een wereld gaat voor me open. 8)7
Heb gelijk al mijn muziek vervangen voor 320kbps mp3tjes. Deze converteer ik vanuit FLAC bestanden, aangezien zowel mijn laptop als mijn ps3 (hoofd van mijn set) geen FLAC kan afspelen. Moet zeggen, klinkt heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 02:33
RnB schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:50:
Net wat je zegt, enige vaste lasten zijn telefoonkosten en sportschoolkosten. En sommige gasten van deze leeftijd hebben helemaal geen kosten, ja.. dan is het makkelijk.
Heb voor mijn set maar een maandje gewerkt en houd dan alsnog nog genoeg over om bijvoorbeeld nog uit te gaan. En zoveel verdien ik niet.

Moet trouwens zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de geluidskwaliteit van mijn set. Net klaar met film kijken en dat is echt super! Een wereld gaat voor me open. 8)7
Heb gelijk al mijn muziek vervangen voor 320kbps mp3tjes. Deze converteer ik vanuit FLAC bestanden, aangezien zowel mijn laptop als mijn ps3 (hoofd van mijn set) geen FLAC kan afspelen. Moet zeggen, klinkt heerlijk. :)
welke set heb je gekocht? Ik had het geld wel maar mijn kat moet een operatie onder gaan was zo 4000 euro kwijt :$ :N :( daar had echt een master setje van kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:22:
[...]De stofkap grille/frontje/speakerdoek maakt het geluid (logisch gezien) wel wat diffuser, maar in welke mate, geen idee :?
Denk aan ongeveer 3~5 dB diep smalbandig dipje rond de 8 kHz on-axis. Off axis kan het frame van het doek echter ravage aanrichten (bij een Usher Dancer was dit bijvoorbeeld zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 23:24
goosche schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:58:
[...]

welke set heb je gekocht? Ik had het geld wel maar mijn kat moet een operatie onder gaan was zo 4000 euro kwijt :$ :N :( daar had echt een master setje van kunnen kopen.
Holy shit. Dan moet je wel heel veel van je kat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Als het om een auto zou gaan had je hem total loss verklaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

goosche schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:58:
[...]

Een Mordaunt Short Premiere.
Maar met dat budget van je kat had je idd een superset kunnen kopen. :P
Wat voor operatie was het, dat het een rib uit je lijf kost?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier mijn set:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2ugp7c3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/3506xcg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/28rzja9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/1yn9c0.jpg

Specs:

- Dell S2309W Fullhd scherm
- Playstation 3 Slim
- Onkyo TX-SR307
- Mordaunt Short Premiere set

PS3 gebruik ik als Media centre. Ik kijk er geconverteerde mkv films op, dvd's en in de toekomst mss wel blu-ray. Verder staat mijn muziekcollectie erop en game ik er uiteraard op.

[ Voor 41% gewijzigd door RnB op 07-11-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
RnB schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:50:

Ik heb inderdaad ook mijn gehele MP3-collectie in 320 kbps. Dat kwam bij mij ook door m'n nieuwe geluidsset! Converteer ook vaak FLAC-bestanden. Verschil met lagere kwaliteit MP3 is echt heel erg groot (vooral met 128 kbps). :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.