Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 356.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Sinds ik over ben gestapt op een 102cm full hd lcd tv heb ik mijn videorecorder maar op geruimd (meer dan een jaar terug), want het zag er natuurlijk niet uit.

Ik heb nog zo'n 100+ videobanden. Deze stonden nog steeds als opvulling in mijn videokast. Maar de kast zit nu stamp vol en ik kan ze toch niet meer kijken.

Gelukkig heb ik een goed huisje gevonden voor de banden (mijn zus). Ik vind het zonde om ze weg te gooien of naar een rommelmarkt/kringloopwinkel te doen, want er zit toch best veel geld in gepompt. En mijn zus gebruikt haar video nog heel veel.

DVD's zijn gelukkiger wat tijdlozer in de digitale vooruitgang. De kwaliteit gaat niet achteruit als ze in de kast staan, ze zijn af te spelen met een Blue Ray speler en op grote tv's is het nog prima te kijken met een goede upscaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
RnB schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:59:
[...]

Een Mordaunt Short Premiere.
Resoneert je Ikea kastje niet mee met je luidsprekers er zo op?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
Saab schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:06:
[...]

Resoneert je Ikea kastje niet mee met je luidsprekers er zo op?
Haha, dat lijkt me ook inderdaad. Ik ken dat kastje toevallig wel, is vrij 'hol'. :>

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Ja zou je denken hè, maar ik heb nergens last van. Ook niet op hogere volumes. :)
Ik ga mettertijd wel stands halen ervoor, maar op het moment is het prima zo. Vooral omdat mijn budget op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
LuPo schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:09:
[...]

Haha, dat lijkt me ook inderdaad. Ik ken dat kastje toevallig wel, is vrij 'hol'. :>
En van metaal. Misschien iets van vilt of rubber eronder leggen, tot je stands hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meer foto's in dit topic ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2548/4082659947_a7b2b93229_o.jpg
Sorry voor de pic-kwaliteit

Ik heb nog ikea-led-strips achter op de tv geplakt maar die staan nu niet aan.

[ Voor 39% gewijzigd door ChrisW op 07-11-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Heeft er hier iemand misschien ervaring met de speakers van XTZ. Speakers zien er geweldig uit en qua prijs zeer intressant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
ChrisW schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:36:
Meer foto's in dit topic ;)

[afbeelding]
Sorry voor de pic-kwaliteit

Ik heb nog ikea-led-strips achter op de tv geplakt maar die staan nu niet aan.
Hoe bedien je de Denon als ik vragen mag? Met een RF naar IR omzetter? Indien ja ben ik benieuwd naar de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:08

Len

Leeg

Volgens mij staat het kastje gewoon open? :Y)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Kan maar hoeft niet ;) Dit is ten slotte een specs en foto's topic waar iedereen laat zien wat hij thuis heeft staan. Ik kan ook een plaatje uploaden met een gesloten kast waar mogelijk een Rotel of Classé receiver in zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
WesleyZ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:52:
Heeft er hier iemand misschien ervaring met de speakers van XTZ. Speakers zien er geweldig uit en qua prijs zeer intressant!
Ga luisteren bij Intosurround in Eindhoven. Be amazed, erg mooi spul voor de centen die het moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
DayteX schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:10:
[...]

Hoe bedien je de Denon als ik vragen mag? Met een RF naar IR omzetter? Indien ja ben ik benieuwd naar de ervaring.
Met een Harmony One :) Voor mij geen probleem om tijdens gebruik het kastje open te laten, dat is sowieso wel aan te raden vanwege de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* denkt er aan om toch ook maar eens zo'n lamp aan te gaan schaffen als ChrisW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:59:
Bedenk dan wel dat ze echt grotendeels alleen voor de sfeer zijn. Lekker leeslicht heb je er niet van (vind ik). Je hebt ze in klein en groot, en volgens mij ook nog twee kleuren behuizing. Ik ben blij dat ik die van mij cadeau heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disinfector schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:36:
[...]

Ik heb de speakers niet met spikes op het meubel geprobeerd dus dat kan ik je niet vertellen. De spikes maken ook geen hoorbaar verschil op de stands naar mijn mening. En de waarom, ja geen idee. Ik ben geen expert en kan je ook alleen vertellen wat ik hoor. En dat verschil was echt super groot. Net zoals je direct verschil kan horen als je de speakers tegen de wand aan schuift of ervan af haalt.

Daarnaast over de frontjes, ja ik vind het persoonlijk mooi zonder :*)
[afbeelding]
[afbeelding]

Net nog wel even de ledjes van mijn dac laten vervangen door blauwe exemplaren, daar stoorde ik me dan weer wel aan :P
[afbeelding]
Is dat de pm8003 toevallig die je daar hebt staan? hoe bevalt hij? Ben in twijfel tussen die en een arcam a90 momenteel.

Alvast een foto met nieuwe Canton chrono 507 dc. De home cinema set van Sony (Dav dz210) gaat weg, omdat ik bijna nooit films kijk.

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/1461/dsc00189sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/671/dsc00192.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Op foto twee is de kap van de lantaarnpaal buiten verdwenen ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dreamscape schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:08:
Op foto twee is de kap van de lantaarnpaal buiten verdwenen ;)
Proficiat, je hebt een speaker gewonnen. NWitkamp zal z.s.m. contact met je opnemen om je de prijs te doen toekomen. Je gaat door voor de 2e speaker :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Zo, duurde even voor ik zag dat halverwege aan de linkerrand een klein stukje sok/laptop in beeld is.

spoiler:
De frontjes natuurlijk ;)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:10:
[...]

Proficiat, je hebt een speaker gewonnen. NWitkamp zal z.s.m. contact met je opnemen om je de prijs te doen toekomen. Je gaat door voor de 2e speaker :P
:D

@Dreamcape, scherp van je btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:59:
Wel even opletten dat je LivingColors generation 2 koopt, 50% meer lichtopbrengst ;-)
Ik heb er nu 2 in mijn kamer staan en die werken tegelijk op 1 afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De stands zijn inmiddels binnen en gemonteerd :D
Ik heb gelijk even wat foto's van de huidige opstelling gemaakt, samen met wat foto's van mijn zelfbouw kabels :)

Excuses voor de slechte kwaliteit!

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/7964/eposlinks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/1323/eposrechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/2748/eposzonderfront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2213/goodiesm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/7707/kabelaccengereedschap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/7672/lskabelklaar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2185/tot2r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/6333/tot3h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7876/totaal1.jpg

De subwoofer staat bij muziek luisteren uit.
De eerste upgrade die ik nu wil maken is een muzikale subwoofer aanschaffen.
Kanshebbers zijn: BK, Velodyne en XTZ. Ik twijfel ook aan zelfbouw..

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Wat is de sub die er nu staat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:17:
De eerste upgrade die ik nu wil maken is een muzikale subwoofer aanschaffen.
Kanshebbers zijn: BK, Velodyne en XTZ. Ik twijfel ook aan zelfbouw..
Ik kan je de XTZ 99W10.16 aanraden, maar ik zou 'm voor muziek alleen met beide poorten gesloten gebruiken. Het verlies aan "filmlaag" kun je compenseren met de 25Hz boost; iets wat veel gesloten subs standaard al gebruiken om laag te komen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een freak ben als het op strak laag aan komt. Ik weet zeker dat de meeste mensen 'm met 1 of 2 poorten open geweldig vinden. Ik gebruik 'm alleen voor films en heb 1 poort open.

De BK Gemini II schijnt het ook erg goed te doen en die kost ongeveer even veel. Dat is een gesloten systeem en voor het geld erg goed, al schijnt de controle voor een zuiver droge bass niet altijd 100% te zijn. Maar goed, wat verwacht je ook in deze prijsklasse :) Aan de foto's te zien is je kamer qua afmetingen niet eens geschikt voor de echte subfrequenties en heb je genoeg aan een compacte gesloten sub die het voor voor muziek leuk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
DayteX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:35:
Wat is de sub die er nu staat dan?
Een Teufel sub. Deze hoort bij de Kompakt 30 5.1 set.
Met films best bruut, maar voor muziek is deze niet geschikt. Het afstellen alleen al lukt niet.
Exirion schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:55:
[...]

Ik kan je de XTZ 99W10.16 aanraden, maar ik zou 'm voor muziek alleen met beide poorten gesloten gebruiken. Het verlies aan "filmlaag" kun je compenseren met de 25Hz boost; iets wat veel gesloten subs standaard al gebruiken om laag te komen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een freak ben als het op strak laag aan komt. Ik weet zeker dat de meeste mensen 'm met 1 of 2 poorten open geweldig vinden. Ik gebruik 'm alleen voor films en heb 1 poort open.

De BK Gemini II schijnt het ook erg goed te doen en die kost ongeveer even veel. Dat is een gesloten systeem en voor het geld erg goed, al schijnt de controle voor een zuiver droge bass niet altijd 100% te zijn. Maar goed, wat verwacht je ook in deze prijsklasse :) Aan de foto's te zien is je kamer qua afmetingen niet eens geschikt voor de echte subfrequenties en heb je genoeg aan een compacte gesloten sub die het voor voor muziek leuk doet.
Als het er een van XTZ wordt kies ik voor de 99 W12.16. Scheelt niet zoveel in prijs met de 10'' varriant.
Maar hoogst waarschijnlijk krijg ik het mexicaanse DIY virus te pakken zodra het buiten wat zonniger wordt, dus dan kan ik opeens een heel andere richting opgaan en mijn referencie sub bouwen: SDX15 in gesloten behuizing, met laagcorrectie en een UcD 400.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:59:
Als het er een van XTZ wordt kies ik voor de 99 W12.16. Scheelt niet zoveel in prijs met de 10'' varriant.
Dikke overkill voor jouw kamer ;) Ik heb een kamer van 43m2 en dat krijgt die 10" al goed vol (en eigenlijk moet ik de open keuken dan ook nog meerekenen). Als ik dan toch de 12" zou nemen, dan zou ik de DSP-versie nemen. Die is zodanig te calibreren dat ie tot 13Hz doorloopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 10-11-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:17:
[...]

Dikke overkill voor jouw kamer ;) Ik heb een kamer van 43m2 en dat krijgt die 10" al goed vol (en eigenlijk moet ik de open keuken dan ook nog meerekenen). Als ik dan toch de 12" zou nemen, dan zou ik de DSP-versie nemen. Die is zodanig te calibreren dat ie tot 13Hz doorloopt.
Ik kies voornamelijk voor de 12'' omdat het prijsverschil erg klein is en omdat ik ruimte genoeg heb om de sub neer te zetten. Daarnaast klinkt een driver van groter formaat vaak net iets gemakkelijker dan een kleinere driver, ongeacht hoe hard die staat.

Over een jaar hoop ik wel een eigen woning te hebben, dus dan is 12'' altijd mooi meegenomen.
Ik heb hiervoor een 10'' Volt sub gehad en een Peerless XLS10.. Deze kwamen echt flink tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Een 12 inch subwoofer heeft zeker nog voordelen over een 10 inch hoor. Meer spl, veel lagere extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ksi schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:36:
Een 12 inch subwoofer heeft zeker nog voordelen over een 10 inch hoor. Meer spl, veel lagere extensie.
En zo ook weer een 15'' tot over een 12'' :) Ook in mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Mijn 24 inch heeft weer voordelen over jouw 15 inch sub. Die doet het ook niet slecht in mijn 16m2 kamertje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35
Dat vraagt natuurlijk om foto's hé, want daar ben ik nou wel erg nieuwsgierig naar geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
maar hoe groter de woofer hoe trager wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Desolation Angel schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:10:
Ik vind het lastig, maar met de woofer van de HKTS 11 serie zit ik iig al dik overkill. Op kamers met ongeveer 20 m2. Die is toch 10"? :o

[ Voor 3% gewijzigd door jasperaap op 11-11-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Mochten er hier geinteresseerden zijn: op HT-Forum gaat heden de laatste Power-buy van start voor de zogenaamde "now playing"-bordjes.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_aY4hIR4bx8Y/St3ey7mTvdI/AAAAAAAAAM4/GfxFW704bSc/s800/2009-10-20%2017.59.36.jpg

Hier is alles te lezen betreffende mogelijkheden voor teksten, maten, levertijden en natuurlijk prijzen.

Reden dat ik het hier post is omdat je af en toe zulke houders voorbij ziet komen op foto's en nu dus de laatste kans is om er aan te komen.

* FeaR heeft er in ieder geval ééntje in bestelling staan :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Goedemiddag Heren,

Prachtige setjes. Nu het budget niet heel ruim is zal je net zien dat er een onderdeel stuk gaat! 8)7
Namelijk de receiver van mijn JVC DD8 set:
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/i/jvcdd8.jpg/

Nu zit een beetje te kijken om sowieso van die kant en klare home - cinema sets af te stappen en gewoon mooie, goeie losse onderdelen te combineren tot een volwaardige set. Maar dat is toekomst praat.

Waar ik dus naar opzoek ben is een budget receiver, met hdmi aansluiting, die zeker nog wel een jaar knap mee kan.

Hebben jullie tips waar ik een beetje aan moet denken?

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Dacht eerst ff te maken te hebben met een per ongeluk geplaatste lipstick-pr reclamefoto, maar mooie kabeltjes hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door C0nscious op 12-11-2009 17:27 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Diego27 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:59:
Op aanraden van "swordfish103" heb ik eens gekeken naar de Atacama Nexus 6 stands en zowaar een mooie set gevonden op marktplaats.
Ik heb de daad bij het woord gevoegd en heb ze vandaag opgehaald voor de lieve som van "slechts" 75 euro !! :)

Ik zal morgen even een foto'tje maken als ik daar de tijd voor zie.
Het zijn de onderstaande...

[afbeelding]
Ik heb volgens mij exact dezelfde stands. Nooit geweten dat die van Atacama waren. Bij mij mist namelijk het logo, maar verder zijn ze identiek volgens mij. Stevig ding, en weegt ook wel wat..

alleen heb ik er 30 eur voor betaald op marktplaats

Pic (klik): http://www.djsmiley.com/got/pics/speakers.jpg

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 14:05

tweakraiser

I have such sites to show you

Wat is dit een heerlijk topic om te lezen/kijken. Ik lurk al een aardige tijd mee maar zal binnenkort ook eens mijn home cinema plaatsen, ik heb net een huis gekocht en nog aan het inrichten.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Laatst online: 16-09 09:00

HenkS

Da_king alias HenkS

tweakraiser schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:38:
Wat is dit een heerlijk topic om te lezen/kijken. Ik lurk al een aardige tijd mee maar zal binnenkort ook eens mijn home cinema plaatsen, ik heb net een huis gekocht en nog aan het inrichten.
idem hier... lees en bekijk alles vol genoegen, maar ik kan pas 1-juli 2010 in mijn nieuwe huis, weet al precies hoe ik alles mbt apparatuur wil gaan opzetten maar ja.. nu nog veeeel geduld :) en wie weet nog leuke nieuwe ideeën die ik hier opdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Wat ik me nou altijd afvraag bij die stands... zijn jullie niet bang dat je hem een keer eraf tikt, of de vrouw (bij het stofzuigen ofzo? :X )

Ik ga ook een 5.1 set met monitors bouwen, dus die komen op stands, maar dat is een van m'n laatste bedenkingen. Een zuil is in dat opzicht toch wat veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:44
Soort van slipmatje eronder en dan staan ze wel stevig, je moet dan wel behoorlijk dronken of baldadig zijn wil je ze eraf gooien. Met de kracht die je dan nodig hebt om ze eraf te mikken gaat een floorstander net zo goed tegen de vlakte ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-11-2009 10:01 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HvB83 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:37:
Wat ik me nou altijd afvraag bij die stands... zijn jullie niet bang dat je hem een keer eraf tikt, of de vrouw (bij het stofzuigen ofzo? :X )

Ik ga ook een 5.1 set met monitors bouwen, dus die komen op stands, maar dat is een van m'n laatste bedenkingen. Een zuil is in dat opzicht toch wat veiliger.
blu-tack
http://www.blu-tack.co.uk/

Kan je je speakers vastmaken aan je stands.

"A solution to speaker problems!

The best way to keep speakers on their stand is….with Blu-Tack!!!
It prevents them being knocked off and stops the buzz of a vibrating speaker"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

HvB83 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:37:

Tesa strip :) En zeker is het terecht om daar bang voor te zijn.. niet perse zelf maar lomp bezoek bijv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Mijn set is de afgelopen tijd best wel veranderd. Hij is een stuk minimalistisch geworden. Een voorversterker en 2 eindversterkers en een tuner zijn verdwenen. Het geluid is echter een enorm verbeterd.

Set 1:
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/4938/dsc0416w.jpg

Van medevoort MA220 gemodificeerd
Driade 103MKII
Philips CD-650
Thorens TD-147 + Grado Gold
Bekabeling : Monster + locking bananas

Set 2 :
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/7875/dsc0417.jpg
Zo als je kan zien ben ik niet bang voor kabels ;D En ja het is een rommel alleen daarbij voel ik mij prettig

Inkel MA-620
Jamo Professional 200
Philips 467
Leem MB-30
Fender Squier Jazz bass

Set 3 :
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/4739/dsc0418q.jpg

Philips 591 anno 1969
B&O CX50

Een beetje een overkill allemaal op een kamer alleen het klinkt allemaal erg mooi. De SET II word voornamelijk zaterdag avond gebruikt. De Foamranden van de JAMO's en de B&O's moeten nog inspelen.

Een Filmpje waar de Driade's in actie te bewonderen zijn : http://www.youtube.com/watch?v=upprCNewaLk

Upgrade : Ga binnenkort een nieuwe basscombo halen. Deze leem is wel erg premetief Zat zelf te denken aan de Roland CB-100

[ Voor 15% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-11-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:22:
Mijn set is de afgelopen tijd best wel veranderd. Hij is een stuk minimalistisch geworden. Een voorversterker en 2 eindversterkers en een tuner zijn verdwenen. Het geluid is echter een enorm verbeterd.

Set 1:
[afbeelding]

Set 2 :
[afbeelding]
Zo als je kan zien ben ik niet bang voor kabels ;D En ja het is een rommel alleen daarbij voel ik mij prettig

Set 3 :
[afbeelding]

Een beetje een overkill allemaal op een kamer alleen het klinkt allemaal erg mooi. De SET II word voornamelijk zaterdag avond gebruikt. De Foamranden van de JAMO's en de B&O's moeten nog inspelen.

Een Filmpje waar de Driade's in actie te bewonderen zijn : http://www.youtube.com/watch?v=upprCNewaLk

Upgrade : Ga binnenkort een nieuwe basscombo halen. Deze leem is wel erg premetief Zat zelf te denken aan de Roland CB-100

Je mag zelf de typenummers van de apparatuur raden.
Set 1 geminimaliseerd, maar set 2 daarin tegen haha...

Jammer dat het geluid op het filmpje niet mooi te horen is ook. Ga morgen mijn Arcam a90 ophalen op het postkantoor want die staat daar te wachten :) Dan kan ik eindelijk mijn Canton's gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Het is opgenomen met een Camera dus de sound komt niet over. Het klinkt werkelijk als een klok. Van de luidsprekers zijn er maar een paar van gemaakt en die nieuwprijs was 7000 gulden. Van medevoort is een perfecte combinatie. Ik heb ze in het verleden ook gehad op : Denon,marantz,atoll,Harman kardon alleen dat klonk nergens naar

Set II is meer voor het zelf produceren van muziek alsmede Dance op zaterdag avond. Was bang dat ik de Driade's ooit eens zal opblazen en heb daarom dit aangeschaft.

Typenummers staan er inmiddels bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-11-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Roderiktweaker schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:22:
Mooi spul heb je staan. Jij was toch een tijdje geleden bezig met een Denon eindbak(POA 750 oid)? Andere setjes zijn ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Heb een tijdje gebiampt met 2 Denon POA-2200 eindbakken. Zag er erg indrukwekkend uit alleen de van medevoort klinkt gigantisch veel beter.

Ondanks dat het maar 20Watt klasse A en 100 Watt Ab is lijk je veel meer vermogen te hebben dan de Denon's. Denk dat het komt doordat de Dempingsfactor van de van medevoort 1500 is. Dit is echt extreem hoog voor een versterker (meestal is het 200)

Die Jamo's zijn echt extreem goed in Dance/disco. Echt onverslaanbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Desolation Angel schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:10:
Nee, hoeft zeker niet waar te zijn. Een Scanspeak of Thiel is er natuurlijk niet in 18 inch, dus vallen die al buiten vergelijking. Andere topwoofers zijn er juist vooral in grotere maten.

Ik begrijp dat vele aan overkill denken en er niet bij stilstaan dat je met een grote sub niet perse keihard hoeft te spelen om potentiaal verschil te horen met een 12 inch sub. Het laag wordt met zoveel gemak weergegeven, dat herken ik eigenlijk niet in kleinere subs die ik eerder gehoord heb. De Emminence LAB12 was de enige die in de buurt kwam van de >15 inchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Leuke sets. Vooral de 3e set vind ik erg creatief en ik herken het doel goed.
Ik luister zelf dagelijks voor het slapen gaan muziek via de Ipod, gewoon met de oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Die 591 heb ik zelf ook gehad, overgenomen van mijn vader heeft nog heel lang dienst gedaan als versterker achter mijn PC. Was een dijk van een versterker, niet kapot te krijgen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou even wat nieuwe pics, verder geen nieuwe hardware op wat nieuwe kabels na, wel een andere opstelling vanwege de toekomstige kleine! (Moet ook zijn speelhoekje hebben) verder wel dik tevreden met mijn set het klinkt heerlijk en de SVS is de beste aanschaf ooit!

Voorlopig zal het ook even rustig blijven wat hardware betreft, 1 omdat ik eigenlijk buiten een Denon versterker niet echt wensen heb. Ook omdat er zoveel BluRay's uit komen er gewoon geen buget voor is haha alleen deze maand zullen er nog 7 aangeschaft moeten worden inc 3 seizoenen van 3 verschillende serie's en iedereen weet wat dat kost :-P

Even nog wat specs nog voor de duidelijkheid:

Hardware:

Samsung LE40A656 Full HD LCD
Pioneer VSX-1018AH
Playstation 3 Slim
Monster HTS1000 stroomfilter
HDTV van Canal Digital
Squeezebox

Speakers: allen aangesloten met 2x2,5mm kwaliteitskabel.

4x Wharfedale EVO2-10
1x Wharfedale EVO2-Center
1x Zelfbouw SVS PB10 Subwoofer (!!!VET!!!) naar specificaties van SVS!

Kabels bestaat uit Oehlbach, Profigold, zoveel mogelijk hetzelfde gehouden.

Hoop afstandbedieningen haha :-P Misschien ooit een Harmony maar voorlopig vind ik ze gewoon simpelweg te duur.

Media:

Hoop DVD's/BR en muziek staat op de PC en gaat via de SqueezBox naar de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8850/img3479j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/8923/img3480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/3703/img3481c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/365/img3482j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/1320/img3484m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/5885/img3485.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/148/img3486y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/4070/img3487d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Stoort het je niet, dat de foto boven je tv niet goed uit lijnt? Ik zou er helemaal gek van worden

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha nee dat stoort me niet, dat is een woonkamer niet alles kan zoals je het zou willen ;) En gelijk met de tv ziet er ook niet uit heb het geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
macciez schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:31:
Stoort het je niet, dat de foto boven je tv niet goed uit lijnt? Ik zou er helemaal gek van worden
Zoals je wel kunt zien hangt die foto - zoals ik het vanaf de foto zie - precies in het midden van de muur. Ziet er imho ook niet uit als je hem dan niet in het midden van de muur hebt hangen maar meer "uit lijnt" naar rechts, om maar in jouw woorden te blijven. ;)

Maar even ontopic: waar zijn je luidsprekerstands gebleven JalkePeters? Of vergis ik me nou en had jij die niet? Het ziet er in ieder geval wel knus uit zo. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik idd wel maar in deze opstelling zijn ze te laag en kan ik ze niet echt kwijt. Of ze moeten direct naast de tv maar dat vind ik niet mooi.

Schilderij hebben we idd in het midden van de muur gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:20:
Nou even wat nieuwe pics, verder geen nieuwe hardware op wat nieuwe kabels na, wel een andere opstelling vanwege de toekomstige kleine! (Moet ook zijn speelhoekje hebben) verder wel dik tevreden met mijn set het klinkt heerlijk en de SVS is de beste aanschaf ooit!
Vind je het niet gruwelijk irritant om bij het tv-kijken continu je eigen knar te zien in groter formaat dan de tv? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DJSmiley

zie ik dat nou goed JK's
of dat gewoon een voorbeeldje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:38:
[...]

Vind je het niet gruwelijk irritant om bij het tv-kijken continu je eigen knar te zien in groter formaat dan de tv? :D
Vind je het niet gruwelijk irritant om zulke opmerkingen te maken?

En nee vind ik niet irritant zeker nog thuiswonend bij paps en mams op de zolder? Het is een woonkamer er leeft een gezin in de woonkamer dan kan je niet alles naar je audio inrichten he, lijkt me nogal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Volgens mij moet je het niet al te persoonlijk opvatten en heeft het verder niet zoveel met al dan niet thuis wonen te maken.

Ik moet er zelf ook niet aan denken om mezelf zo boven de tv te zien hangen met ega..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:15:
[...]

En nee vind ik niet irritant zeker nog thuiswonend bij paps en mams op de zolder? Het is een woonkamer er leeft een gezin in de woonkamer dan kan je niet alles naar je audio inrichten he, lijkt me nogal logisch.
als je foto's post van je kamer dan moet je het ook wel aankunnen dat mensen het niet eens zijn met jou smaak... hoef je niet meteen terug te vallen op het kleineren van iemand terwijl je die persoon niet eens kent...

Zou het zelf namelijk ook nogal storend vinden als het portret niet recht boven de tv zou hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
darkpluisje schreef op zondag 15 november 2009 @ 02:16:
[...]als je foto's post van je kamer dan moet je het ook wel aankunnen dat mensen het niet eens zijn met jou smaak...

Zou het zelf namelijk ook nogal storend vinden als het portret niet recht boven de tv zou hangen
Het ging volgens mij niet echt om het niet recht boven de tv hangen van het schilderij/foto, maar meer om de "subtiele" post van PHiXioN. Al zat er wel een safety smiley achter...

Maar goed... nu weer lief zijn voor elkaar Afbeeldingslocatie: http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/copper.gif
Is dat een speciale DVD-kast of meer een boekenkast die een ander leven heeft gekregen?
Vind zoiets eigenlijk wel chiquer dan de planken en diverse DVD-meubels die ik nu heb staan/hangen eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

FeaR1986 schreef op zondag 15 november 2009 @ 02:25:
[...]
Is dat een speciale DVD-kast of meer een boekenkast die een ander leven heeft gekregen?
Vind zoiets eigenlijk wel chiquer dan de planken en diverse DVD-meubels die ik nu heb staan/hangen eigenlijk ;)
Dat zijn 2 Billy boekenkasten...de 80cm brede versie :)

[ Voor 29% gewijzigd door een moderator op 15-11-2009 02:39 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yellowneck schreef op zondag 15 november 2009 @ 02:31:
[...]
Dat zijn 2 Billy boekenkasten...de 80cm brede versie :)
Ik sla voortaan de catalogus van Ikea maar meteen open. En als ik ze dan niet kan vinden vraag ik het wel na :+

Maar staan genoteerd, eerst volgende aankoop als de huidige plank met DVD's te vol wordt. Wat al snel gaat gebeuren aangezien de PS3 en XBox 360 spellen er ook bij komen te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe kom jij je tv-hoek in? Maak je een radslag over de bankleuning, of schuif je elke keer dat tafeltje met afstandsbedieningen opzij? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

CodeCaster schreef op zondag 15 november 2009 @ 02:40:
[...]

Hoe kom jij je tv-hoek in? Maak je een radslag over de bankleuning, of schuif je elke keer dat tafeltje met afstandsbedieningen opzij? :P
Dat ;) ...en het geluid? Heb je geen last van galm?. Zie geen stoffering gordijnen en dergelijke. Wat is dat voor vloertje? lijkt wel kurk ofzo. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:24:
[...]

Dat ;) ...en het geluid? Heb je geen last van galm?. Zie geen stoffering gordijnen en dergelijke. Wat is dat voor vloertje? lijkt wel kurk ofzo. ;)
Ja is kurk, geluid is ruk beetje zonde van apratuur natuurlijk maar goed heb wel wat om mee stoer te doen ;)

En nee dat tafeltje staat er alleen als er nog iemand bij zit, het is niet echt anders als de woonkamer wel diep is maar niet breed dan heb je nou eenmaal niet zoveel keus, eerst stond de audio in de hoek waar de DVD's staan maar dat wordt straks een beetje de kinderhoek zeg maar (de box etc) is ook belangrijk om te hebben als de kleine er eenmaal is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:15:
[...]

Het was niet persoonlijk bedoeld, het ging meer om de omvang van de foto en het feit dat ik zelf niet de hele dag tegen mijn eigen hoofd zou willen aankijken. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat ie aan zn muur hangt.

Verder wel een leuke set, ik zal waarschijnlijk ooit nog wel eens een SVS in huis halen als de rest van de set op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
PHiXioN schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:50:
Verder wel een leuke set, ik zal waarschijnlijk ooit nog wel eens een SVS in huis halen als de rest van de set op orde is.
En als je weg bent bij pappie en mammie :D

spoiler:
;) >:) :> :P :9 :o :*) 8) :+ :D Is dit safe genoeg????? ;) >:) :> :P :9 :o :*) 8) :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Hier ook mijn opstelling, als jullie eventueel nog tips hebben hoor ik dat graag.

Reciever: Sony STR-DE 497
TV: Philips PFL5522D
Speakers: JBL
Sony PS3

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/6083/imag0028o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/6654/imag0030l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/9301/imag0032n.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door robertvanderlug op 16-11-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:17

Roytoch

Nietes

Wordt het door die hoge donkere kast links van je tv niet allemaal wat 'kleiner'? Ziet er wel gaaf uit hoor, je set. Waar is de linkerspeaker gebleven trouwens?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Linker speaker staat bovenop de boekenkast, het tv meubel is niet zo hoog... lijkt op de foto's wel idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:06

RnB

Wat voor set heb je eigenlijk, de 2.1 of de 5.1 versie?
Zal wel het eerste zijn, aangezien ik een center mis, maargoed.. mss heb je die wel onder de bank geschoven, net als dat je je linkerspeaker op je boekenkast heb gedaan. :D
Dat gaat toch nooit lekker klinken zo? Sowieso heb je een verneukt stereobeeld zo, maar ik kan me ook voorstellen dat je vanaf de bank, meer van je rechterspeaker hoort dan van je linker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
LuPo schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:42:
[...]

Zoals je wel kunt zien hangt die foto - zoals ik het vanaf de foto zie - precies in het midden van de muur. Ziet er imho ook niet uit als je hem dan niet in het midden van de muur hebt hangen maar meer "uit lijnt" naar rechts, om maar in jouw woorden te blijven. ;)
Uit lijnt is geen Nederlands? My bad. Duitsers hebben slechte invloed op mijn taalgebruik.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:03:
@DJSmiley

zie ik dat nou goed JK's
of dat gewoon een voorbeeldje??
Yep, de Optima 1. (valt me mee dat je 't opmerkt, zijn relatief onbekende speakers, maar zeker niet minder waard imho. Ken weinig mensen die 'm ook hebben)

Oud (ik gok 1985 ofzo) maar zeker geen slechte speaker. Geluid is heel prima, alleen is de laagweergave een verbeterpunt, maar verder is het een topding.
Hoop eigenlijk ooit nog een optima IV tegen het lijf te lopen voor een betaalbare prijs

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 16-11-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
macciez schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:25:
[...]

Uit lijnt is geen Nederlands? My bad. Duitsers hebben slechte invloed op mijn taalgebruik.
NP. Het werkwoord is uitlijnen. Dus dan is het "uitlijnt". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
RnB schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:11:
Wat voor set heb je eigenlijk, de 2.1 of de 5.1 versie?
Zal wel het eerste zijn, aangezien ik een center mis, maargoed.. mss heb je die wel onder de bank geschoven, net als dat je je linkerspeaker op je boekenkast heb gedaan. :D
Dat gaat toch nooit lekker klinken zo? Sowieso heb je een verneukt stereobeeld zo, maar ik kan me ook voorstellen dat je vanaf de bank, meer van je rechterspeaker hoort dan van je linker.
Hoi, nee heb de 5.1 versie maar die center was kapot gegaan vandaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
En wat vindt je hamster er van om zo dicht op de subwoofer te wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

RexP schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:46:
En wat vindt je hamster er van om zo dicht op de subwoofer te wonen?
lol!
Afbeeldingslocatie: http://alanrider.files.wordpress.com/2009/06/rhinohamster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

de hamster is volslank van al die trillingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

@ robertvanderlug:

Trek je IKEA lamp ff strak :P , mooie lamp verder hem hem zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwooding
  • Laatst online: 17-01 12:54
Eindelijk m'n nieuwe speakers,

het heeft ff geduurd maar het was het wacht meer dan waard. had eerst een kef KHT 3005.
Dan zijn de FPM van B&W echt een wereld van verschil. heb wel wat moeite met de sub, mischien anders plaatsen of zo. Het is trouwens een MA RSW-12

Met meet mic. grote afwijking in afstand, +-2m ipv een meter of +-3. gebruikt er iemand een Y adapter voor z'n sub, een eventueel een Submate of een andere ondergrond voor de sub? |Zo ja met welke resultaten.. ik mis gewoon wat 'PUNCH" in m'n sound...

Een jaar geleden:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/1848/img0230o.jpg

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/6057/img0013qp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/170/img0010fm.jpg

M'n hele zet:
Sony KDL-52X3500

DENON AVR-4308A
DENON DVD2500BT (sinds kort lekker DVD regio vrij)

3 X B&W FPM 4
2 X B&W FPM 6
MA RSW-12

PS3
Logitech Squeezebox
Acer X1700 (HTPC)
ACER h340 (Home server)

Wat nog rest is weg werken van kabels..... een hele uitdaging en uberhaupt de bekabeling eens gaan vervangen voor hoogwaardige varianten.
En een nieuw DIY meubel ergens volgend jaar.

overig foto's staan in een post in deel 36 van deze lange lopende maar vette reeks van een topic....
veel info en inspiratie...

ps. wie heeft er een MA RSW-12 en wat is hiervan je algemene indruk?

[ Voor 56% gewijzigd door rwooding op 18-11-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Heb je naar de crossover instellingen gekeken? 80 hz lijkt me een goed begin.
Verder kan het ook zijn dat de punch 40-50hz een dip veroorzaakt op de huidige luisterplek. Verschuif je subwoofer in dat geval (of je luisterplek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
rwooding schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:08:
ps. wie heeft er een MA RSW-12 en wat is hiervan je algemene indruk?
Ik heb zelf de sub niet maar al gehoord op verschillende fora dat de MA RSW-12 niet de beste prijs/kwaliteit is. Bij aankoop van een MA RS6 set raden ze aan om een andere sub te nemen van dezelfde prijs maar ander merk.
Zie oa deze thread:
http://www.avforums.com/f...rsw12-vs-forum-faves.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

Zo ik ga vanavond ook wat foto's schieten, maar geeft nu al een voorproefje:

Bron: PS3 + DVD 1080 dvd speler (voornamelijk voor digibeet ladyfriend)
Opslag: Synology 207+ NAS met 1,5TB
Versterker: HLLY 90 AMP
Speakers: Tangent Clairity 2
Beeld: Samsung LE32A656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jordy van e schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:29:
Zo ik ga vanavond ook wat foto's schieten, maar geeft nu al een voorproefje:

Bron: PS3 + DVD 1080 dvd speler (voornamelijk voor digibeet ladyfriend)
Opslag: Synology 207+ NAS met 1,5TB
Versterker: HLLY 90 AMP
Speakers: Tangent Clairity 2
Beeld: Samsung LE32A656

Wat moeten we hiermee zonder foto's? Wacht dan gewoon tot vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

De ervaring leert ook dat die fotos meestal niet komen en/of een week later haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

nee de foto's komen vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom wacht je dan niet met posten tot vanavond :?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

DeeJee schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:06:
[...]

Waarom wacht je dan niet met posten tot vanavond :?
omdat ik momenteel op het werk zit en dus geen foto's kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb bij mijn ouders thuis al een 5.1 set gehad, maar was hier niet tevreden over. Een pioneer 2011 receiver met 4 JBL XTI boekenplankers bijpasende center en een monsterlijke XTI 300 sub. Mijn ruimte was te klein om dit allemaal te laten klinken. Ik ben toen terug gegaan naar stereo. Een mooie Rotel RA972 MKII versterker met flinke Technics zuilen gekocht en dit klonk echt verschikkelijk goed voor het geld.

Ik ben sinds enkele maanden op mezelf gaan wonen en dat is vrij klein. Ik heb een tv meubel waar geen dikke versterker in kan (ook ivm warmteafvoer). Ik heb nu sinds enkele dagen de volgende setup.

Afbeeldingslocatie: http://lkr7rw.blu.livefilestore.com/y1pEI0T3BLuHi_WaGvCkXrn2127HVvlcHO8HzD8HWQX0La6heYtBEcn7dSb3781kU3A9etVj4Tkso4zIznYRxiOMxezW2OATPWX/DSCN1789.jpg
Een Samsung LE32A656 Full HD scherm met de welbekende Ikea ledstrips. Ook het meubel is afkomstig van de Ikea, maar is echt sterk en hoogwaardig afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pogNd0XVTEpAhxTxPN-N8fS0ASOmtZUxzjSCWOY9tQanI88D704Hjh4Ud3xnEKywvD2tUpX0-2KQbrbdgFWsrZg/DSCN1792.jpg
Mijn vriendin heeft het een beetje leuk ingericht, al heeft ze een compleet andere smaak dan ik. Ik ben meer strak en modern, mijn vriendin is meer klasiek tot licht modern. Toch is het erg gezellig geworden.

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pU6qvPGtWRc9vRHFK2CCsXzf8XpsRkzXu4Lp0Lu87l8TGzSuG8-vumQcgkFQNe0Tl8rkhEcJprMwI4pOKJpx1-w/DSCN1797.jpg
Het witte kastje is een Synology 207+ NAS met 1,5 TB Samsung 5400rpm schijf. Daarnaast een HLLY 90 T-Amp van 90 watt per kanaal. Chinese Hifi voor een zacht prijsje, maar het klinkt heerlijk warm en wordt niet warm. Daarboven een PS3 voor de games/streaming/Bluray.

We hebben nog geen DTV, maar in februari krijgen we de HD box van Tele2 :D

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pDt0fC2VZOjGnN9u5cW0e6EgmWmPWGdkSW3me7asTb_5u7EpXQXV8eSvSxPyZjXtkwFSCx-2tpOogt-uYVpn_VA/DSCN1799.jpg
En natuurlijk de Tangent Clairity 2 Luidsprekers: Goed geluid en verschrikkelijk goed afgewerkt voor een klein prijsje!

[ Voor 54% gewijzigd door DjVe op 18-11-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35
Ziet er leuk en sfeervol uit zeg! Zou je een lijstje met je componenten erbij willen zetten? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Die HLLY-versterker heb ik ook! Veel waar voor z'n geld. Gaf bij mij wat veel bijgeluid/ruis als je dicht bij de boxen zat, maar ze hebben me gratis een nieuwe printplaat opgestuurd om dat te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Tunboy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:43:
Die HLLY-versterker heb ik ook! Veel waar voor z'n geld. Gaf bij mij wat veel bijgeluid/ruis als je dicht bij de boxen zat, maar ze hebben me gratis een nieuwe printplaat opgestuurd om dat te verhelpen.
Geweldige versterker die ik van iemand op MP heb kunnen overkopen! Hij had hem nog niet eens gebruikt!
Ik heb mijn plaatjespost even aangepast met wat tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

Jordy, welk meubel van de IKEA is het? Is het ook zo stevig dat het waarschijnlijk ook een CRT tv zou houden?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Dat is een Besta Burs meubel. Kant en klaar voor 299
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90103758

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

jep, maar die is denk ik wel te ondiep voor een beeldbuis tv. Bovendien is het een zeer krasgevoelig meubel.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

Heel mooi dus... Maar vooral de krasgevoeligheid is wel erg jammer... Vooral met een kat in het huis... En geen idee wanneer er een LCD/LED/Plasma komt...Dat wordt dus toch nog even verder kijken...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
SlasZ schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:12:
[...]

Ik heb zelf de sub niet maar al gehoord op verschillende fora dat de MA RSW-12 niet de beste prijs/kwaliteit is. Bij aankoop van een MA RS6 set raden ze aan om een andere sub te nemen van dezelfde prijs maar ander merk.
Zie oa deze thread:
http://www.avforums.com/f...rsw12-vs-forum-faves.html
Zal toch wel voldoen hoor denk ik, een 500w sub op die oppervlakte (omg :P ). Al zou ik toch nog ietjes liever daaronder wonen als hier:

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/7875/dsc0417.jpg O-) (8>

Nukezone FTW

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wauw, dat zijn echt een setje strakke speakers. Als ze zo klinken als ze eruit zien dan komt het vast helemaal goed _/-\o_ _/-\o_

No signature required.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.