Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 356.195 views

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Jordy van e schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:48:
[...]
Daarnaast een HLLY 90 T-Amp van 90 watt per kanaal. Chinese Hifi voor een zacht prijsje, maar het klinkt heerlijk warm en wordt niet warm.
...
Geweldige versterker die ik van iemand op MP heb kunnen overkopen! Hij had hem nog niet eens gebruikt!
Ik heb mijn plaatjespost even aangepast met wat tekst :)
Klinkt inderdaad goed naar mijn mening en heeft vrij veel 'power' voor de meeste speakers. Hij wordt inderdaad niet warm want is een digitale versterker MAAR hij heeft wel een hoog standby-verbruik omdat er een ouderwetse spoel als voeding inzit, ergens wel jammer, maar ik ga (aangezien ik nu toch een losse printplaat met versterkermodule heb) zelf eens proberen er een efficiente/elektronische voeding aan te hangen, dan zou hij zowel in standby als bij vol vermogen erg efficient kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14

DjVe

Hatsaflats!

Tunboy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:19:
[...]

Klinkt inderdaad goed naar mijn mening en heeft vrij veel 'power' voor de meeste speakers. Hij wordt inderdaad niet warm want is een digitale versterker MAAR hij heeft wel een hoog standby-verbruik omdat er een ouderwetse spoel als voeding inzit, ergens wel jammer, maar ik ga (aangezien ik nu toch een losse printplaat met versterkermodule heb) zelf eens proberen er een efficiente/elektronische voeding aan te hangen, dan zou hij zowel in standby als bij vol vermogen erg efficient kunnen werken...
Mee eens, maar dan ben ik bang dat het ten koste gaat van het geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Powrskin schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:49:
[...]

Zal toch wel voldoen hoor denk ik, een 500w sub op die oppervlakte (omg :P ). Al zou ik toch nog ietjes liever daaronder wonen als hier:

[afbeelding] O-) (8>
Wacht maar tot er over een week een prachtige 200Watt RMS peavey basscombo staat. (15'').
Dit is trouwens alleen mijn zaterdag avond set, En momenteel speel ik er even basgitaar op voor een weekje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Mijn bijdrage is alweer heel lang geleden. Inmiddels is m'n setje redelijk gegroeid. Nu de ruimte om het in te zetten nog!
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/timkoppelaarphotography/foto-s/_DSC8883.jpg

NEE de tv hangt recht. Het huis is zo scheef!!!

U ziet:

- Harman Kardon AVR 335 AV Receiver
- Mac Mini 2009 als media center (draait Plex en iTunes.)
- Harmony One Remote
- Logitech Dinovo Mini
- Panasonic 42" Plasma 42G10
- Klipsch RF-25 zuilen x 2
- Klipsch RC-35 (center)
- Klipsch RT-10D (links in de hoek)(sub)

Wat u niet ziet is de QNAP 509-pro NAS die staat in de kamer ernaast als film server.

In de toekomst moeten er nog 2 surround speakers bij komen. En mogelijk de fronts vervangen. Maar goed eerst maar eens een groter huis. Ow en ik moet de kabels weg werken, maar dat zal wel een paar maanden traject worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Dat scheef hangen had ik ook, maar ik denk dat je hem dan beter tussen waterpas en 'recht' op het zicht kan hangen dan je vasthouden aan de waterpas. Want eerlijk gezegd lijkt het voor geen meter zo op die foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:19:

[afbeelding]

Tis maar net hoe je 't bekijkt. De tv hangt nu scheef t.o.v. je huis. ;)
Ik had m ook evenwijdig aan de vloer van je huis opgehangen, ik zou hier gek van worden :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:30:
Tis maar net hoe je 't bekijkt. De tv hangt nu scheef t.o.v. je huis. ;)
Ik had m ook evenwijdig aan de vloer van je huis opgehangen, ik zou hier gek van worden :9
Nou, idd. Liever voor het oog recht dan waterpas :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Noxa schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:19:
Mijn bijdrage is alweer heel lang geleden. Inmiddels is m'n setje redelijk gegroeid. Nu de ruimte om het in te zetten nog!
[afbeelding]

Sorry voor mijn botheid, maar waarom post je een foto van je Home Cinema setup in deze toestand? Buiten het feit dat de TV scheef hangt (of je huis, maar dit is zoals anderen zeggen geen gezicht), mankeert er mijns inziens nogal wat aan je opstelling. Begrijp me niet verkeerd, prachtige apparatuur, maar in dit topic wil je toch je spullen het mooist neerzetten :?

Waarom is het dan een zooitje op en rond het meubel? Het meubel staat niet midden tussen de speakers. De kabels zijn een zooitje. TV lijkt scheef te hangen. Sorry, zo ziet het er bij mij uit als ik het even snel heb aangesloten om te kijken of alles werkt.

Waar blijven dan mijn plaatjes, zul je zeggen? Nou, in januari krijgen we nieuwe meubels. De huidige setup is een beetje rommelig geworden (laatste tijd nieuwe kabelontvanger/HDD recorder, ASRock ION en nog wat spul mogen ontvangen), ik wacht dus met posten totdat ik de nieuwe meubels heb en alles mooi strak afegwerkt kan posten.

Nogmaals, NOFI, maar ik snap niet waarom je dit zo post :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
^ Ik snap niet wat je zeikt, mijns inziens is er niets mis met zijn set hierboven. Dus de kabels zouden net wat beter weggewerkt kunnen worden? Lekker boeiend.

En hij geeft al aan dat zijn huis niet recht staat, dat betekent toch niet dat je dan je tv schuin gaat hangen? Zou je ook schuin gaan zitten als je huis schuin staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PHiXioN schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:27:
En hij geeft al aan dat zijn huis niet recht staat, dat betekent toch niet dat je dan je tv schuin gaat hangen? Zou je ook schuin gaan zitten als je huis schuin staat?
Die paar graden afwijking vallen heel erg op als een TV recht boven een schuine vloer hangt. Bij het TV-kijken merk je er daarentegen geen ruk van als je de TV parallel met je vloer laat hangen. Het antwoord is dus ja.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn huis is flink scheef, en ik heb de tv paralel aan de vloer gehangen. Waterpas ziet er IMHO niet uit dan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
De tv hangt niet in lijn met dat kastje dus het zal wel niet alleenaan't huis liggen lijkt mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
RedHat schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:50:
De tv hangt niet in lijn met dat kastje dus het zal wel niet alleenaan't huis liggen lijkt mij :?
Ok, ik zou het kastje ook iets naar rechts schuiven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PHiXioN schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:27:
^ Ik snap niet wat je zeikt, mijns inziens is er niets mis met zijn set hierboven. Dus de kabels zouden net wat beter weggewerkt kunnen worden? Lekker boeiend.
Misschien ben ik wel een zeikerd, kan kloppen. Ik ben echter zo'n type die, als hij duizenden euro's uitgeeft aan apparatuur, dat ook 100% strak wil hebben. Besteed een half uurtje aan de bovenstaande setup en het is echt top.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ondertussen mijn homecinema geupdate met een subwoofer: BK XXLS400.
Voor de mensen die het merk nog niet kennen, BK is de fabrikant die enkele subwoofers van REL in elkaar bouwd. Zoals de Quake II.

Deze BK is maar iets duurder dan bijvoorbeeld een REL Quake II, maar eigenlijk onvergelijkbaar. Hij heeft namelijk een 12" Peerless woofer, en een 400watt versterker, verder is de uitvoering veel mooier (vanwege de gespoten zwarte lak die optioneel is).

Geluid is echt top, en mooi gesloten dus een erg strakke niet na-galmende bas. Echt strak en lijkt alleen van je speakers af te komen. Als je de ogen dichtdoet is het moeilijk aan te wijzen waar je subwoofer nou staat, zo hoort het natuurlijk! Komt niet voor niets erg goed uit de reviews, ook revieuwers die ervaring hebben met veel duurdere SVS subs. Ik kan echter daar niet mee vergelijken omdat ik geen SVS subwoofers gehoort heb.

Momenteel ziet mijn HT er zo uit:

-Marantz SR5001
-2x Wharfedale 9.5 front
-2x Tannoy MX1-M
-1x Tannoy MXC-M
-1x BK XXLS400 >:)
-Samsung LE40M87 TV

Volgende stap is dat ik al mijn speakers wil gaan vervangen.
Het is nu een mixje van alles wat en ik wil eigenlijk alles gelijk trekken, met name de afwijkende center is storend, de klank wijkt te veel af van mijn front speakers.

Nu kan ik wel mijn set aanvullen met wharfedale speakers, maar dat is nog niet helemaal wat ik wil, het geluid van de Wharfedales is nog niet helemaal naar mijn zin namelijk.

Ik ga dus wat luistersessies doen en zit er dus aan te denken om mijn fronts te gaan downsizen, naar een kleinere maar erg goede boekenplank speakers. Bijvoorbeeld de B&W CM1 die ik echt fantastisch vind. Maar ik hou nog opties voor andere speakers open natuurlijk.

Fototje:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/189830/htklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
@noxa: draait dat een beetje zon mac mini als media center? Kan je hd films afspelen?

Ik heb eigenlijk een klein beetje offtopic plaatje, maar vind het zo gaaf, dat ik hem wilt delen.
Ik zie dat hier vrij veel B&W eigenaars zitten, dus die vinden het vast ook mooi!

Foto van de (o zo mooie <3) kevlar speaker mijn 804S:
Afbeeldingslocatie: http://www.angelomichel.nl/b_w_600.jpg

link naar 1920 wallpapaer: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:22
Jammer dat de cirkel nét niet helemaal rond is. En dat je - zoals het nu lijkt - ook nét niet recht voor het zwarte middelpunt zat. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Dat is inderdaad een geweldige wallpaper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:51
Mijn bij elkaar gesprokkeld stereo setje.

Wat je ziet staan is het volgende:

Pioneer SA 508 versterker
Marantz 5001 cd speler
Wharfdale Laser 60 Luidsprekers

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/Pioneer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/Marantz5001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/WharfdaleLaser60.jpg

Voor back up heb ik een Technic SU 3050 versterker

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/IMGP5651.jpg

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Arfman schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:54:
[...]

Sorry voor mijn botheid, maar waarom post je een foto van je Home Cinema setup in deze toestand? Buiten het feit dat de TV scheef hangt (of je huis, maar dit is zoals anderen zeggen geen gezicht), mankeert er mijns inziens nogal wat aan je opstelling. Begrijp me niet verkeerd, prachtige apparatuur, maar in dit topic wil je toch je spullen het mooist neerzetten :?

Waarom is het dan een zooitje op en rond het meubel? Het meubel staat niet midden tussen de speakers. De kabels zijn een zooitje. TV lijkt scheef te hangen. Sorry, zo ziet het er bij mij uit als ik het even snel heb aangesloten om te kijken of alles werkt.

Nogmaals, NOFI, maar ik snap niet waarom je dit zo post :)
Als je het niet prettig vind om naar te kijken dan sla je m'n post toch over. Wat voor de 1 een zooitje is is voor de ander gewoon een ruimte waar in geleefd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Noxa schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:02:
[...]
Als je het niet prettig vind om naar te kijken dan sla je m'n post toch over. Wat voor de 1 een zooitje is is voor de ander gewoon een ruimte waar in geleefd wordt.
Precies, dat vind ik nou ook. Die clinch opgeruimde appartementen/huizen vind ik al helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
duncanvdlinden schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:02:
Waar heb je die sub gekocht en wat heb je ervoor betaald? Met die lage pond is die in de UK namelijk heel aardig geprijst :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Noxa schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:02:
[...]
Sorry, ik probeerde het inhoudelijk te houden, was oprecht benieuwd naar je beweegredenen. Laat maar ...

Half januari pics van onze setup :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Arfman schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:11:
[...]

Sorry, ik probeerde het inhoudelijk te houden, was oprecht benieuwd naar je beweegredenen. Laat maar ...

Half januari pics van onze setup :Y)
Ok. No worries :).

Ik woon er pas net, zijn verhuisd en daarna meteen op vakantie gegaan. Dus moet nog het 1 en ander veranderen. Kabel tv moet ik nog even bekijken wat het beste signaal oplevert. Ja en het schuine... dat is echt balen. Maar het huis is echt zo scheef als een toeter. M;n bed heb ik waterpas gezet en dat scheelt over 1m80 2,5cm hoogte verschil. Zo scheef is het dus.

Toen ik de tv ophing hadden we er eigenlijk geen rekening mee gehouden dat het er raar uit zou zien. Maar nu zie ik het niet meer. Tv verhangen zou kunnen. Maar of ik m'n huurbaas vrolijk maak met 4 extra gaten dat betwijfel ik.

En verder hou ik niet van hele steriele opgeruimde woonkamers. Het moet er gezellig zijn en er moet geleefd worden. Dus vandaar dat het zo'n "zooitje" is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mdcobra schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:58:
[...]

Waar heb je die sub gekocht en wat heb je ervoor betaald? Met die lage pond is die in de UK namelijk heel aardig geprijst :9~
Online gekocht via http://www.ra-subwoofers.nl/
Ik was 545 euro kwijt inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:17:
[...]

Ok. No worries :).

Ik woon er pas net, zijn verhuisd en daarna meteen op vakantie gegaan. Dus moet nog het 1 en ander veranderen. Kabel tv moet ik nog even bekijken wat het beste signaal oplevert. Ja en het schuine... dat is echt balen. Maar het huis is echt zo scheef als een toeter. M;n bed heb ik waterpas gezet en dat scheelt over 1m80 2,5cm hoogte verschil. Zo scheef is het dus.

Toen ik de tv ophing hadden we er eigenlijk geen rekening mee gehouden dat het er raar uit zou zien. Maar nu zie ik het niet meer. Tv verhangen zou kunnen. Maar of ik m'n huurbaas vrolijk maak met 4 extra gaten dat betwijfel ik.

En verder hou ik niet van hele steriele opgeruimde woonkamers. Het moet er gezellig zijn en er moet geleefd worden. Dus vandaar dat het zo'n "zooitje" is ;).
Is het niet mogelijk je tv aan een andere muur te hangen? Als hij aan die muur naar beneden toe loopt, dan zou hij ook naar 1 muur omhoog en omlaag moeten lopen (nja dat hoeft niet persee eigenlijk), maar als je hem aan één van die muren hangt valt het ook minder op denk ik. wel mooie set trouwens wel wat dicht op elkaar lijkt alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:02:
Nice, als mijn BK Minotaur de HT ruimte gaat verlaten komt er ook een XXLS400 (glossy black) voor in de plaats. Ben je nog naar Nieuw Vennep geweest voor een demo of gewoon besteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:40:
Mijn huis is flink scheef, en ik heb de tv paralel aan de vloer gehangen. Waterpas ziet er IMHO niet uit dan... :)
Laatst een tv in een koof opgehangen waarvan de wanden niet helemaal waterpas waren. Tv netjes recht opgehangen, 5 keer getwijfeld aan mijn ophangkunsten en toen parallel gehangen aan de scheve koof. Zag er veel beter uit. Maarja, dat viel niet zo op t.o.v de vloer omdat de koof niet ontzettend scheef was.
(voor de klussers onder ons, de linkerkant van het belletje "raakte" het linkerstreepje aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:54:
[...]

Nice, als mijn BK Minotaur de HT ruimte gaat verlaten komt er ook een XXLS400 (glossy black) voor in de plaats. Ben je nog naar Nieuw Vennep geweest voor een demo of gewoon besteld? ;)
Ik heb hem blind besteld, ik durfde het wel aan met deze sub, iedereen is er zo lovend over. En een Subwoofer is al wat minder persoonlijk als een gewone luidspreker.

Voor mijn huidige speakers te vervangen wil ik uiteraard wel gaan luisteren.
Ik heb wel wat diverse speakers beluistert en de B&W CM serie is 1 van mijn favorieten, maar er zijn nog zoveel andere alternatieven en een aantal nieuwkomers. Nieuw is bijvoorbeeld de Monitor Audio RX serie, maar ook de SE serie van Paradigm.

Paradigm SE Serie (echt schitterend):
Afbeeldingslocatie: http://www.cepro.com/images/uploads/paradigm_se_series_official.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd al een groot fan geweest van dit topic. Ik volg het dan zeker ook al twee jaar. Sommige setups die hier de revue passeren zijn echt wel om je vingers bij af te likken. Bij deze post ik als nederige student, tussen de grote jongens, mijn bescheiden "HT" opstelling. Je moet ten slotte ergens beginnen nietwaar? Ik heb aardig lopen spelen met de settings van mijn camera. Ik hoop dat de foto's op wat trekken. Commentaar is altijd welkom.

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0837/1Thumb.jpg
  • Philips 37PFL8404H/12;
  • HTPC;
  • Teufel Concept E Magnum PE;
  • Teufel Decoderstation 3;
  • Sony PlayStation 3 80GB;
  • Nintendo Wii;
  • Belkin Pure AV stekkerblok.
Kijkrichting
Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0894/3Thumb.jpg

Kijkrichting (bureaulamp uit) - klik

Hotspot
Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0683/2Thumb.jpg

Logitech Harmony 1000 (one remote to rule them all)
Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0512/5Thumb.jpg

Tools - klik
  • X-Rite i1 LT;
  • Teufel VLMD;
  • Cresta RCE-1106.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:13:
Nieuw is bijvoorbeeld de Monitor Audio RX serie
Die lijn is het beluisteren meer dan waard! Dat zijn echt leuke luidsprekers in een compact formaat met volwassen prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al die mooie foto's van iedereen's thuisbioscoopje zal ik na een paar jaar meelezen ook maar eens wat neerzetten...

Het heeft een flinke tijd gekost om het setje als 1 geheel bij elkaar te krijgen maar dan toch 'bijna' helemaal tevreden.

U krijgt te zien;

Een slaapkamer (halve zolder dmv tussenmuurtje)
Pioneer LX 5090 _/-\o_ _/-\o_
Onkyo TX-NR 906
Upc HD-DVR
Basic tv/audio meubel (Erard Basik 2554)

Fronts: Klipsch RF-7's (Bi-Wired aangesloten) _/-\o_
Center: Klipsch RC-35
Rears: Klipsch RF-35's
Sub: Klipsch RW-10

Sony Vaio FZ-38M
Samsung LE 32 N 71 (fulltime pc schermpje)
Cooler Master Midi tower met inhoud:
Intel Core i7 940
Nvidia GTX 275 video
12 GB DDR3
5 TB HD (2x 2tb + 1x 1tb)
Asus Xonar HDAV 1.3 Deluxe (DTS-HD via HDMI naar Onkyo) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0675/PB230025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0039/PB230017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0941/PB230015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0355/PB230014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0646/PB230019.jpg

Ik kreeg het niet voor elkaar om de foto's rechtstreeks te laten zien via Imageshack dus jullie moeten ze maar klikken... :+
Via Imagehost.org wel.... 8)7
Let niet op de bekabeling.. Moet uiteraard nog weggewerkt worden!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
ik heb een vraag over mijn home cinema set maar weet niet waar ik hem moet plaatsen dus doe het hier maar.

Ik heb mijn ziggo reciever middels een coax kabel naar mijn mijn set door versterkt zodat wanneer ik tv kijk dolby geluid heb. Echter nu heb ik ook een PS3 en wil ik op mijn set aansluiten maar er is maar 1 coax ingang en aangezien het allemaal achter mijn kast zit kan ik het niet even simpel om pluggen

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door SOCO_cola op 23-11-2009 18:29 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Gewoon via stereo aansluiten of optisch ?
Kan toch helemaal niet via Coax vanaf je PS3 ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

@Dieselfreak..mooi setup. Systeem ook prima. Nette zolderkamer..zo!
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Mooie bureaulamp. Waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

En mijn HT systeem staat inmiddels ook in de nieuwe flat...

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs079.snc3/14645_1263119626991_1499739404_727539_3001726_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs079.snc3/14645_1263119586990_1499739404_727538_2922919_n.jpg

Basis-setup is hetzelfde gebleven als in de vorige posts.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:04:
Na al die mooie foto's van iedereen's thuisbioscoopje zal ik na een paar jaar meelezen ook maar eens wat neerzetten...

Het heeft een flinke tijd gekost om het setje als 1 geheel bij elkaar te krijgen maar dan toch 'bijna' helemaal tevreden.

U krijgt te zien;

Onkyo TX-NR 906
Upc HD-DVR

Sony Vaio FZ-38M
Intel Core i7 940
Nvidia GTX 275 video
12 GB DDR3

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kreeg het niet voor elkaar om de foto's rechtstreeks te laten zien via Imageshack dus jullie moeten ze maar klikken... :+
Hee collega :w

Mooie set. Je had via de mail al 2 foto's laten zien.

Hier een indruk van mijn huidige set:

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/7964/eposlinks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/1323/eposrechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/2748/eposzonderfront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2213/goodiesm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/7707/kabelaccengereedschap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/7672/lskabelklaar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2185/tot2r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/6333/tot3h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7876/totaal1.jpg

Deze week komt er nog een PS3 bij :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

U krijgt te zien;

Onkyo TX-NR 906
Upc HD-DVR

Sony Vaio FZ-38M
Intel Core i7 940
Nvidia GTX 275 video
12 GB DDR3

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Trilt je tv niet een beetje nu op de center staat? En eindelijk eens iemand die klipsch heeft staan *D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:37

rossinl

Audio/Videophile

M3rcury schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:44:
[...]

Trilt je tv niet een beetje nu op de center staat? En eindelijk eens iemand die klipsch heeft staan *D
Daar sluit ik me volledig bij aan!! :)
@Dieselfreak: Heb zelf ook ervaring met de RF-35; had "vroeger" een complete Reference 35 series van Klipsch als 5.1 opstelling, klonk al erg goed voor het geld. Mooie set heb je hoor! Die RF-7's klinken geweldig met basrijke muziek, ben een keer bij iemand geweest die 7 van die dingen had staan :X
Staat er nog iets in de upgradeplanning? Zoja, moet je zeker eens kijken naar een RDW-series subwoofer van Klipsch!

Tegenwoordig doe ik het met een set Klipsch THX Ultra II in 7.2 opstelling ;) Ik wil al een half jaar mn set posten maar ik ben te lui :z

[ Voor 23% gewijzigd door rossinl op 23-11-2009 21:59 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rossinl schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:46:
[...]

@Dieselfreak: Heb zelf ook ervaring met de RF-35; had "vroeger" een complete Reference 35 series van Klipsch als 5.1 opstelling gehad, klonk al erg goed voor het geld. Staat er nog iets in de upgradeplanning? Zoja, moet je zeker eens kijken naar een RDW-series subwoofer van Klipsch!

Tegenwoordig doe ik het met een set Klipsch THX Ultra II in 7.2 opstelling ;) Ik wil al een half jaar mn set posten maar ik ben te lui :z
Ik heb nu alleen 2x een rf-82 staan,daar moet nog 2x rs-52 en een center bij komen.

Ik zou zeggen hup posten die handel!!

offtopic:
en stiekem zou ik wel een keer bij je willen luisteren :o

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

RF-82 is ook super, heb ik bij RAF beluisterd ooit. Staat jouw set ook ergens in dit draadje eigenlijk??:)
Haha ok ik zal het deze week posten dan, ik woon thuis dus het is geen dedicated home theater oid. Gelukkig wel grote kamer van ca 34m2 dus set komt wel aardig tot zn recht. Maar een akoestisch aangepaste kamer staat toch wel op het verlanglijstje later ;)
En woon je in de buurt van Lisse? Als je maar zorgt dat je geen spijt krijgt van je eigen set, dat wil ik niet ;)

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rossinl schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:07:
RF-82 is ook super, heb ik bij RAF beluisterd ooit. Staat jouw set ook ergens in dit draadje eigenlijk??:)
Haha ok ik zal het deze week posten dan, ik woon thuis dus het is geen dedicated home theater oid. Gelukkig wel grote kamer van ca 34m2 dus set komt wel aardig tot zn recht. Maar een akoestisch aangepaste kamer staat toch wel op het verlanglijstje later ;)
En woon je in de buurt van Lisse? Als je maar zorgt dat je geen spijt krijgt van je eigen set, dat wil ik niet ;)
M3rcury in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

Vorige draadje, vind het een beetje onzin om opnieuw te posten, aangezien er niks veranderd is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

M3rcury schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:12:
[...]

M3rcury in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

Vorige draadje, vind het een beetje onzin om opnieuw te posten, aangezien er niks veranderd is.
Thanks voor de link, die grote jongens zien er goed uit!
Heb je net als ik de wens om ooit nog eens een setje Palladiums te bezitten? ;)

@Dieselfreak: zie trouwens dat je de Xonar HDAV hebt, hoe klinkt dat in vergelijking met een onboard geluidskaart? Analoog uiteraard beter, maar merk je over de SPDIF verschil? Want mijn pc zit nu via mn onboard Realtek verbonden met mn receiver (ja eigenlijk schandalig) onder het motto digitaal is digitaal. Toch neig ik laatste tijd ernaar om een high-end geluidskaart aan te schaffen, vandaar benieuwd naar jouw eerstehands ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:44:
[...]

Het is niet te zien op de foto's maar de tv hangt, aan het meubel, net een krappe cm boven de center speaker. Dit kwam dus precies perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@Dieselfreak: Heb zelf ook ervaring met de RF-35; had "vroeger" een complete Reference 35 series van Klipsch als 5.1 opstelling, klonk al erg goed voor het geld. Mooie set heb je hoor! Die RF-7's klinken geweldig met basrijke muziek, ben een keer bij iemand geweest die 7 van die dingen had staan :X
Staat er nog iets in de upgradeplanning? Zoja, moet je zeker eens kijken naar een RDW-series subwoofer van Klipsch!

Die set moet je dan toch maar eens snel gaan laten zien, dat moet echt gruwelijk klinken...

7 x RF7's??? Dat is echt ziek!
Die RDW subs ken ik niet? Bedoel je niet de RW-..D, RSW-..D of de RT-..D??
Maar kennelijk ken je de RF7's en dan zal het je ook niet verbazen dat mijn subje, die ook al niet misselijk is, zo goed als nooit aanstaat... :*)

Planning is afhankelijk van waar je tegenaan loopt he.. Zodra ik iets moois hoor is de kans groot dat ik het zooitje aan de kant schuif en het nieuwe mooie daarvoor terug zet.
Zal er wel bij vertellen dat ik die RF7's echt noooooooooit meer de deur uit doe. Ze zijn imho bijna perfect.
Ben wel erg benieuwd naar hoe die Palladium's klinken! En dan komen misschien nog wel die 37's.. Afhankelijk van verschillen onderling tussen de 37/38/39.
Eerst maar eens een keer een tent binnenlopen waar ze te beluisteren zijn (geen haast).

Edit: heb een keertje genoten tijdens het luisteren naar een setje Focal Electra BE 1027.... Deze speaker kon mij echt niet vervelen...
Review op hifi.nl:
http://www.hifi.nl/recens...l-JMlab_Electra_1037.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:38:
[...]

Hee collega :w

Mooie set. Je had via de mail al 2 foto's laten zien.

Hier een indruk van mijn huidige set:

Deze week komt er nog een PS3 bij :)
Collega,

Jij komt hier toch al een tijdje als ik zo in je profiel kijk maar toch...... zet je (slechte kwaliteit) foto's neer zonder de mede fanaten hier te laten weten wat je precies hebt.... |:( :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rossinl schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:49:
[...]

Thanks voor de link, die grote jongens zien er goed uit!
Heb je net als ik de wens om ooit nog eens een setje Palladiums te bezitten? ;)

@Dieselfreak: zie trouwens dat je de Xonar HDAV hebt, hoe klinkt dat in vergelijking met een onboard geluidskaart? Analoog uiteraard beter, maar merk je over de SPDIF verschil? Want mijn pc zit nu via mn onboard Realtek verbonden met mn receiver (ja eigenlijk schandalig) onder het motto digitaal is digitaal. Toch neig ik laatste tijd ernaar om een high-end geluidskaart aan te schaffen, vandaar benieuwd naar jouw eerstehands ervaringen!
Hahahaha... Die Palladiums he... Monster dingen zijn het! Maarja, zie vorige bericht. :P

Die Xonar is een super geluidskaart! Als je je blu-ray's net als ik afspeelt vanuit je computer is het een absolute must. Tevens is het een verademing voor je muziekcollectie al gooi je wel zo snel als je maar kan je mp3 verzameling de deur uit net als ik en wil je eigenlijk niet eens meer FLAC of APE downloaden maar alleen nog maar lossless 1:1 muziek.
Een kanttekening;
het goed instellen van het hele zaakje blijft een bezigheid en heeft bij mij geresulteerd in minstens 5x mijn pc formatteren/installeren om het goed werkend te krijgen...
En wat ik een groot gemis vind is dat als ik een MKV'tje afspeel bijvoorbeeld, ik niet op het display van mijn versterker kan zien wat voor soundtrack er binnenkomt.
Dit werkt alleen als je het bijgeleverde programma, Total Media Theatre 3, gebruikt en de content die je wilt afspelen als ISO mount of als complete structuur los hebt staan (BDMV-CERTIFICATE mapjes). En dit programma werkt onder Windows 7 alleen als je een of andere idiote Vista game fix installeert (ook al speel je nooit games). 8)7
Drama om gehad, dus weet waar je aan begint...
Als ik dit van tevoren had geweten...........Was ik er alsnog aan begonnen maar man man man..... Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dat weten de meeste mensen al :P :P

Maargoed..

STEREO

Marantz SR 7500
Epos M5
Atacama Nexus 6
Canare DIY speakerkabel

SURROUND

Marantz SR 7500
Teufel Kompakt 30 5.1
Sony DVD met HDMI
Laptop met HDMI
Philips 32 inch LCD

In de toekomst voor stereo een Arcam FMJ stereo versterker en CD speler en een 15 inch SDX15 gesloten subwoofer met Hypex UcD700 en DSP.

[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 24-11-2009 12:39 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Het heeft een flinke tijd gekost om het setje als 1 geheel bij elkaar te krijgen maar dan toch 'bijna' helemaal
Coole set! Ik zit ook al een tijdje naar Klipsch speakers te kijken, maar moet nog sparen :)

Ik zou alleen geen laptop op een subwoofer zetten.. is niet zo goed voor z'n hardeschijf :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:01:
Altijd al een groot fan geweest van dit topic. Ik volg het dan zeker ook al twee jaar. Sommige setups die hier de revue passeren zijn echt wel om je vingers bij af te likken. Bij deze post ik als nederige student, tussen de grote jongens, mijn bescheiden "HT" opstelling. Je moet ten slotte ergens beginnen nietwaar? Ik heb aardig lopen spelen met de settings van mijn camera. Ik hoop dat de foto's op wat trekken. Commentaar is altijd welkom.

Overzicht
[afbeelding]
  • Philips 37PFL8404H/12;
  • HTPC;
  • Teufel Concept E Magnum PE;
  • Teufel Decoderstation 3;
  • Sony PlayStation 3 80GB;
  • Nintendo Wii;
  • Belkin Pure AV stekkerblok.
Kijkrichting
[afbeelding]

Kijkrichting (bureaulamp uit) - klik

Hotspot
[afbeelding]

Logitech Harmony 1000 (one remote to rule them all)
[afbeelding]

Tools - klik
  • X-Rite i1 LT;
  • Teufel VLMD;
  • Cresta RCE-1106.
Altijd moeilijk om een set in een kleine ruimte te proppen...complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U krijgt te zien;

Onkyo TX-NR 906
Upc HD-DVR

Sony Vaio FZ-38M
Intel Core i7 940
Nvidia GTX 275 video
12 GB DDR3

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Grote speakers met een zijn bas reflex poorten aan de achter kant, is de bas niet erg boemerig als je ze zo dicht tegen de muur zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
[...]

Nog meer Klipsch liefhebbers. Die THX Ultra II is mijn grote droom. Das nog even sparen, en vooral een groter huis met geluids isolatie.

Als je naar een Klipsch Sub op zoek bent moet je ff kijken bij Besthomecinema.nl. Die hebben een en RT-12D in de aanbieding. Ik heb daar laatst de RT-10D gekocht. Echt briljant goed apparaat. Monsterlijk geluid, maar hij kan ook heel subtiel zijn. Heb er geen euro spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/hifiset.jpg

Mijn setje.

Receiver: Denon AVR 3200
DVD speler: Onkyo DV-S535
DVD recorder: Panasonic DMS-ES10
Streaming: Philips Streamium SLA5520
Speakers: JK Acoustics Optima I
Standaards: Atacama Nexus 6
TV: Samsung 32" LA32B650

Niet op de foto, wel aanwezig, is de 5.1 setup. Die bestaat uit eenvoudige speakers, en is eigenlijk alleen voor films enz.
Rears: Eltax surrounddingen
Center: Eltax ding
Subwoofer: Eltax Atomic 6.1
Projector: Acer X1160 DLP

De DVDspeler (Onkyo) heb ik nu ongeveer een jaar of 7. Toen gekocht als (mede)vervanger voor mn CDspeler. Ik had toen een Yamaha AX500 stereoversterker. Aangezien die geen digitale inputs had was een goede analoge uitgang dus essentieel, en dat had die Onkyo. De Denon is gekomen toen ik ging upgraden naar 5.1. Bevalt me prima, is ook op stereogebied een prima ding. (was ook een vereiste).

Op de planning staan
- Nieuwe subwoofer: De fronts komen niet helemaal lekker mee in het onderste laag, dus een sub kan dat goed aanvullen.
- Betere center: De huidige is een simpel ding, voldoet op zich wel, maar is nu na de upgrade naar een LCDtv een beetje lastig plaatsbaar, hij ligt nu achter de TVvoet
- Universele afstandsbediening. Heb er nu 7 ofzo liggen..
- Nieuwe receiver: Ik begin inputs (digitaal) te weinig te komen en wil richting een ding met HDMI mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Omdat ik hier al een tijdje mijn ogen aan het uitkijken ben, bij deze mijn nederige configuratie. Waar ik overigens wel blij mee ben verder. Ik ben geen audiofiel.. wel wil ik op termijn misschien een aparte HTPC met IR extender in het meubel laten verdwijnen. Daarnaast - als ik ooit in een echt huis woon - een serieuzere HIFI set neerzetten. Vooral nadat ik hier heb zitten lurken :+ maar dat is toekomstmuziek.

Het tv meubel (ja alweer Ikea Besta :p ) met apparatuur:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/6667/cimg0106xf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/8021/cimg0106tb.jpg

De subwoofer:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/8678/cimg0059f.jpg

Ik heb deze op een soort tafeltje gezet op een laagje zeil (zowel onder de subwoofer als ook het tafeltje), zodat mijn laminaat niet als een gek mee gaat trillen (ik heb alleen maar hout naar de onderburen). Het zijn geen spikes, maar het werkt wel :P

Wat je ziet:
- Philips 32" LCD TV HD Ready
- Panasonic SCPT170 5.1 hifi setje
- Xbox 360 Elite (die oa muziek streamt van mijn file server)

Wat je niet ziet:
- UPC digitale TV.. omdat we het helemaal zat zijn en binnenkort IPTV van KPN gaan uitproberen
- De Ikea halogeen spotjes kan ik dimmen (el. dimmer gekocht bij Conrad), wat vooral 's avonds een leuk effect geeft
- In het kastje onder de xbox zit een 12 cm exhaust fan, om de warmte van de voedingen etc af te voeren. Achter de kast liggen dus nauwelijks kabels.. alles zit in het meubel. Zo kan ik er ook makkelijk bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 25-11-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ziet er netjes uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Het was tijd voor nieuw meubel. Na 48 uur, hout zagen, timmeren, splinters in vingers, het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/n3kf86.jpg

Inspiratiebron: AVWAND. Je kunt dit in feite kant en klaar op maat laten bezorgen, maar dan betaal je uiteraard drie keer het dubbele. Toen maar zelf gemaakt (met hulp van paps).

Het is ook tijd voor een nieuwe camera zie ik... lekker scherp ;)

Wat is er nieuw bijgekomen?

- Denon AVR 1610 receiver (aanrader)
- KEF Q5's

[ Voor 14% gewijzigd door jzoin2 op 25-11-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Lethalis schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:17:
Omdat ik hier al een tijdje mijn ogen aan het uitkijken ben, bij deze mijn nederige configuratie. Waar ik overigens wel blij mee ben verder. Ik ben geen audiofiel.. wel wil ik op termijn misschien een aparte HTPC met IR extender in het meubel laten verdwijnen. Daarnaast - als ik ooit in een echt huis woon - een serieuzere HIFI set neerzetten. Vooral nadat ik hier heb zitten lurken :+ maar dat is toekomstmuziek.
n. Achter de kast liggen dus nauwelijks kabels.. alles zit in het meubel. Zo kan ik er ook makkelijk bij.
Je kunt je subwoofer voorzien van spikes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Thanx :)
justjermaine schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:48:
[...]
Je kunt je subwoofer voorzien van spikes ;)
Het probleem is meer dat alles erg gehorig is hier.. dus ik voel me toch al bezwaard om de muziek hier harder aan te zetten. En dan zijn goede speakers eigenlijk zonde. Wel wil ik voor de computerkamer misschien een stereoversterker kopen en losse bookshelf speakers (Klipsch B2 of B3 misschien).. omdat ik daar veel muziek luister en de speakers ook gevoelig schijnen te zijn op lagere volumes.
justjermaine schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:46:
Het was tijd voor nieuw meubel. Na 48 uur, hout zagen, timmeren, splinters in vingers, het resultaat
Ziet er gaaf uit :)

[ Voor 65% gewijzigd door Lethalis op 25-11-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Erg mooi Justjermaine!
Handige oplossting met die sub, Lethalis, ziet er goed uit :)

Hier een update van mijn kant. Heb inmiddels de set omgedraaid, zodat de tv aan de muur gehangen kon worden. Logitech Z-5500 is verkocht en heeft plaatsgemaakt voor een Pioneer VSX-919AH versterker. Speakers had ik nog, er is alleen een sub bij gekomen voor films. Ook zijn er 2 lampjes bij gekomen voor wat sfeer, het komt helaas niet over op de foto, maar het staat erg gezellig en kijkt prettiger. Ik weet dat de foto's erg slechte kwaliteit zijn, maar ik denk dat je wel kan zien wat er staat. Moet toch is een nieuwe camera kopen.
Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/9138/1000927t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/5701/1000928i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/8255/1000929.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/4736/1000930.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/6623/1000923j.jpg
- LE37A436 Lcd tv.
- PS3 40 GB.
- Acoustic Audio speakers (Worden nog vervangen, ben er alleen nog niet uit door welk merk).
- Pioneer VSX-919AH 7.1 versterker.
- MJ Acoustics Reference MKII 10 inch subwoofer.
- Simpele pc voor MSN, downloaden, films/series en natuurlijk muziek. (Staat via HDMI en Optisch aangesloten op de Pioneer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:16
Martijn1990 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:17:
Erg mooi Justjermaine!
Handige oplossting met die sub, Lethalis, ziet er goed uit :)

Hier een update van mijn kant. Heb inmiddels de set omgedraaid, zodat de tv aan de muur gehangen kon worden. Logitech Z-5500 is verkocht en heeft plaatsgemaakt voor een Pioneer VSX-919AH versterker. Speakers had ik nog, er is alleen een sub bij gekomen voor films. Ook zijn er 2 lampjes bij gekomen voor wat sfeer, het komt helaas niet over op de foto, maar het staat erg gezellig en kijkt prettiger. Ik weet dat de foto's erg slechte kwaliteit zijn, maar ik denk dat je wel kan zien wat er staat. Moet toch is een nieuwe camera kopen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- LE37A436 Lcd tv.
- PS3 40 GB.
- Acoustic Audio speakers (Worden nog vervangen, ben er alleen nog niet uit door welk merk).
- Pioneer VSX-919AH 7.1 versterker.
- MJ Acoustics Reference MKII 10 inch subwoofer.
- Simpele pc voor MSN, downloaden, films/series en natuurlijk muziek. (Staat via HDMI en Optisch aangesloten op de Pioneer)
Mooie set hoor, maar zou een bank niet wat fijner liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Wilde ook een bank, alleen was ik bang dat hij niet door het trapgat zou passen, aangezien er een hele onhandige bocht in zit. Wilde het niet gokken en met een bank staan die niet naar boven kan. Heb nu wel al aan een goeie slaapbank gedacht, aangezien dat vaak een los matras is, dat past misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Martijn1990 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:39:
Wilde ook een bank, alleen was ik bang dat hij niet door het trapgat zou passen, aangezien er een hele onhandige bocht in zit. Wilde het niet gokken en met een bank staan die niet naar boven kan. Heb nu wel al aan een goeie slaapbank gedacht, aangezien dat vaak een los matras is, dat past misschien wel.
Acoustic Audio speakers die zijn old skool! Maar daar moet nog een lekker geluid uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Het schijnen "white van" speakers te zijn. Speakers die destijds voor een (veel) te hoog bedrag werden verkocht. Maar aangezien ik ze gratis heb gekregen ben ik niet opgelicht ;). En voor gratis speakers vind ik ze een erg goed geluid hebben, vooral met film wat ik voornamelijk kijk. Voor muziek zijn ze ook goed, heb er ook geen sub bij nodig, aangezien het een 12" woofer is die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

daar zitten inderdaad aan paar aardige blaffers in ja:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Het was tijd voor nieuw meubel. Na 48 uur, hout zagen, timmeren, splinters in vingers, het resultaat:
Netjes, ook erg leuke vorm sub. Staat zeker prima naast het strakke meubel.

Verwijderd

[afbeelding]

Inspiratiebron: AVWAND. Je kunt dit in feite kant en klaar op maat laten bezorgen, maar dan betaal je uiteraard drie keer het dubbele. Toen maar zelf gemaakt (met hulp van paps).

Het is ook tijd voor een nieuwe camera zie ik... lekker scherp ;)

Wat is er nieuw bijgekomen?

- Denon AVR 1610 receiver (aanrader)
- KEF Q5's
Waarom staat er een link naar marktplaats bij onder je kef speakers? Ben je er nu alweer op uitgekeken of?

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:51
Waarschijnlijk omdat hij ze wilt verkopen ja. De adverteerder heet Jermaine en hij "toevallig" ook. Overigens snap ik niet waar hij zo'n rare foto ervan heeft geplaatst.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

justjermaine schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:13:
Acoustic Audio speakers die zijn old skool! Maar daar moet nog een lekker geluid uitkomen?
Heb daar sinds 1994 een set van, die stonden vroeger in de kamer, en voor het geld (200 per stuk ofzo) komt er goed geluid uit. Gebruik ze tegenwoordig alleen voor PA, ze halen het toch niet bij het geluid van de Klipsch Synergy set die ik tegenwoordig heb. ;)

Zal daar binnenkort weer eens wat foto's van maken, er is nl wat gewijzigd in de set. :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:31
Na tijdenlang te hebben gekwijlt bij de sets in dit topic ben ik afgelopen zomer ook maar eens mijn mini Home Cinema set bij elkaar wezen zoeken. Met dit als resultaat:

Deurtjes dicht
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2710/4135880238_713a0a8acc_m.jpg

Deurtje open
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2600/4135880312_e0d40e1929_m.jpg

Detail
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2772/4135120779_767dc800f9_m.jpg

Wat je ziet:
  • Samsung LE37A557
  • Onkyo TX-SR507 Home Cinema Reciever
  • Playstation 3 80 GB
  • Onkyo DV-SP406 DVD speler
  • Onkyo HTP-528 Speakers
Wat je niet ziet:
  • In het rechter kastje staat nog een standaard UPC digitale tv box (niet HD)
  • De rest :+
De playstation is door middel van de PS3 Media Server aan mijn server gekoppeld en zo stream ik films naar mijn TV. Het is misschien niet zo high tech en goed als sommige andere hebben maar voor een 20 jarige student ben ik er best tevreden mee :P

:X :X Wat een stof, moet weer eens schoonmaken....

/post

Verwijderd

[afbeelding]

..
Erg gaaf gemaakt! Thnx voor de inspiratie :-)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 15:00 ]

• ChrisM
  • Laatst online: 17:49
Nou... ik post mijn setje dan ook maar eens. :-)

Eerst de foto (klik voor een grotere versie):
Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/cmisker/100079/P1060980_2/web.jpg?ver=12592718040001

Wat zie je:
TV: Panasonic TX-P42V10 (plasma)
Receiver: Marantz SR6004 incl. bluetooth receiver
Speakers: 2x Focal 716W (stereo dus voorlopig)
Mediaspeler: Popcorn Hour C-200 incl. IR kit (i.v.m. universal remote)
Settop box: Humax IRHD-5000c (met Ziggo HD abo)
Gameconsole: Wii
Remote: Marantz RC007SR

Uit beeld:
Router: Airport Extreme met daaraan een 1TB HD als NAS (500 GB) en Timemachine backup (500 GB): een 5.0Ghz N-netwerk (voor Macbook Pro) en 2.4Ghz G-netwerk (voor iPhone en oude laptops)
WIFI: Airport Express achter de TV voor Airtunes

Alles is aangesloten via HDMI, behalve de Wii, die is aangesloten via component. Airtunes via 3.5mm naar 2x tulp.

Ik wil nog een Bluray speler in de Popcorn zetten, maar kan er nog geen vinden die dezelfde "brushed aliminum steel" (ofzo) als de PCH heeft. Verder gaat er ook nog een harde schijf in voor de BD Live mogelijkheden. :-) Ook is de volgende uitbreiding een subwoofer, ook al zijn de Focals voorlopig echt nog meer dan voldoende.... maar ja, bij het film kijken moet er af en toe wat trillen, he. :P

Over de remote ben ik trouwens echt meer dan super tevreden. Er zit een leerfunctie op, en nu kan ik echt alles met 1 remote doen. Zelfs het volgende nummer kiezen op mijn Macbook Pro (heb de Apple Remote aan de Marantz remote voorgesteld :P). Hij werkt ook heel erg goed, qua bereik etc. En ziet er goed uit, dus die mag wel op tafel liggen. :-) (Maar... op deze foto ligt nog een oude afstandsbediening op TV. :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:10:
Nou... ik post mijn setje dan ook maar eens. :-)

Eerst de foto (klik voor een grotere versie):
[afbeelding]

Wat zie je:
TV: Panasonic TX-P42V10 (plasma)
Receiver: Marantz SR6004 incl. bluetooth receiver
Speakers: 2x Focal 716W (stereo dus voorlopig)
Mediaspeler: Popcorn Hour C-200 incl. IR kit (i.v.m. universal remote)
Settop box: Humax IRHD-5000c (met Ziggo HD abo)
Gameconsole: Wii
Remote: Marantz RC007SR

Uit beeld:
Router: Airport Extreme met daaraan een 1TB HD als NAS (500 GB) en Timemachine backup (500 GB): een 5.0Ghz N-netwerk (voor Macbook Pro) en 2.4Ghz G-netwerk (voor iPhone en oude laptops)
WIFI: Airport Express achter de TV voor Airtunes

Alles is aangesloten via HDMI, behalve de Wii, die is aangesloten via component. Airtunes via 3.5mm naar 2x tulp.

Ik wil nog een Bluray speler in de Popcorn zetten, maar kan er nog geen vinden die dezelfde "brushed aliminum steel" (ofzo) als de PCH heeft. Verder gaat er ook nog een harde schijf in voor de BD Live mogelijkheden. :-) Ook is de volgende uitbreiding een subwoofer, ook al zijn de Focals voorlopig echt nog meer dan voldoende.... maar ja, bij het film kijken moet er af en toe wat trillen, he. :P

Over de remote ben ik trouwens echt meer dan super tevreden. Er zit een leerfunctie op, en nu kan ik echt alles met 1 remote doen. Zelfs het volgende nummer kiezen op mijn Macbook Pro (heb de Apple Remote aan de Marantz remote voorgesteld :P). Hij werkt ook heel erg goed, qua bereik etc. En ziet er goed uit, dus die mag wel op tafel liggen. :-) (Maar... op deze foto ligt nog een oude afstandsbediening op TV. :S)
Die Popcornhour is wel leuk :) Bevalt hij?

Ben zelf ook nog in twijfel wat ik aan ga schaffen of een squeezebox of gewoon een mp. Gaat me voornamelijk om dat hij muziek goed afspeelt. Dus word waarschijnlijk een sb en dan koop ik nog wel een keer een bluray speler als ik weer geld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:51:
Mijn bij elkaar gesprokkeld stereo setje.

Wat je ziet staan is het volgende:

Pioneer SA 508 versterker
Marantz 5001 cd speler
Wharfdale Laser 60 Luidsprekers

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor back up heb ik een Technic SU 3050 versterker

[afbeelding]
Veel goede herinneringen aan die Pioneer SA-508, heerlijk warm geluid kwam eruit, zat bijna tegen een hybride aan. Vond dat audiotijdperk trouwens sowieso erg gaaf. Lekkere robuuste behuizingen en grote componenten. Toen de plastic hype begon vond ik er eigenlijk weinig meer aan, hedendaags komen er wel weer leuke spullen op de markt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco008
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2023
Nou mijn setup dan ook maar eens:
Niet slecht voor iemand van 19 toch? :)

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb39.webshots.com/24614/2750415680100034752S500x500Q85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb08.webshots.com/43911/2372859720100034752S500x500Q85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb19.webshots.com/44626/2750127900100034752S500x500Q85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb18.webshots.com/657/2866754750100034752S500x500Q85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb53.webshots.com/43444/2501563170100034752S500x500Q85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb59.webshots.com/38970/2924006490100034752S500x500Q85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb26.webshots.com/45401/2580119680100034752S500x500Q85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb11.webshots.com/5898/2177046290100034752S500x500Q85.jpg

Apparatuur:
Denon AVR 3808s
XBOX 360 elite ( gamertag: fast marco )
humax standaard digitaal kastje
Sony 32v2500 televisie

Speakers, vooral zelfbouw:
Visaton ATLAS MK2 ( 15inch+10inch intern )
Visaton Fontana ( rondstralers )
Heco victa center ( word nog vervangen door zelfbouw iets :9~ )

PC:
cheap ass amd athlon 64 pc --> streamen naar de Denon 3808
Creative T-20 speakers

Gitaar:
Ibanez RG350ye special 2009 edition
Fender stage 185 amp
Boss effectenpedaal

oja en een pikachu op een van de foto's, volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco008 schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:20:
Nou mijn setup dan ook maar eens:
Niet slecht voor iemand van 19 toch? :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Denon AVR 3808s
XBOX 360 elite ( gamertag: fast marco )
humax standaard digitaal kastje
Sony 32v2500 televisie

Speakers, vooral zelfbouw:
Visaton ATLAS MK2 ( 15inch+10inch intern )
Visaton Fontana ( rondstralers )
Heco victa center ( word nog vervangen door zelfbouw iets :9~ )

PC:
cheap ass amd athlon 64 pc --> streamen naar de Denon 3808
Creative T-20 speakers

Gitaar:
Ibanez RG350ye special 2009 edition
Fender stage 185 amp
Boss effectenpedaal

oja en een pikachu op een van de foto's, volgens mij :P
Jezus wat een speakers haha.. Luister jij staand? Volgens mij hoor je die center niet eens of wel? Heb je ze zelf gebouwd of zelfbouw gekocht? opzich wel mooie speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 01:52:
[...]Jezus wat een speakers haha.. Luister jij staand? Volgens mij hoor je die center niet eens of wel? Heb je ze zelf gebouwd of zelfbouw gekocht? opzich wel mooie speakers.
Exact wat ik ook dacht :P
Ik kan het wel tof vinden zulke beesten in je kamer hebben staan. Ik wens hem alleen wel geluk met het ooit samen gaan wonen en dan die speakers houden. Iets met een WAF of zo :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrah
  • Laatst online: 30-08 09:11
Nu mijn verbouwing er bijna op zit kan ik alvast een kleine sneak preview geven.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2jezdir.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/30cozh5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1z72ag4.jpg

De kabels moeten nog netjes weggewerkt worden, en helaas geeft de Marantz geen menu weer via HDMI dus moet er altijd een RGB/svhs kabel extra lopen
Apparatuur:
  • Versterker: Marantz SR4003
  • DVD/CD : Cambridge audio 540R V2
  • TV: Thomson UPC DVR
  • HTPC Q6600, 6gb, 280GTX, recht in de hoek.
  • TV: De slaapkamer tv hangt er nu, één van de eerste generatie LCD's van het merk MIRAI, deze hangt er omdat de muur in dit oude appartementje het gewicht van de 37PFL8404 die ik had niet aan kon. Helaas kwamen wij er de volgende dag pas achter :+. Wel een mooi moment om van het verzekeringsgeld en wat bijleggen een Aurea, 42PFL9900, aan te schaffen.
Luidsprekers:
  • Voor: Klipsch F1
  • Achter/Center+SUB: SCS 178, achterluidsprekers worden na de verbouwing vervangen door de F1 waar de F1 vervangen gaan worden door F3

I take my twist with a shout !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:05

Murphy

(2B||!2B)?

hydrah schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:39:
Nu mijn verbouwing er bijna op zit kan ik alvast een kleine sneak preview geven.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De kabels moeten nog netjes weggewerkt worden, en helaas geeft de Marantz geen menu weer via HDMI dus moet er altijd een RGB/svhs kabel extra lopen
Apparatuur:
  • TV: De slaapkamer tv hangt er nu, één van de eerste generatie LCD's van het merk MIRAI, deze hangt er omdat de muur in dit oude appartementje het gewicht van de 37PFL8404 die ik had niet aan kon. Helaas kwamen wij er de volgende dag pas achter :+. Wel een mooi moment om van het verzekeringsgeld en wat bijleggen een Aurea, 42PFL9900, aan te schaffen.
Luidsprekers:
  • Achter/Center+SUB: SCS 178, achterluidsprekers worden na de verbouwing vervangen door de F1 waar de F1 vervangen gaan worden door F3
Niet tevreden met die JBL's? Aurea is een gaaf ding, maar hou wel rekening met het feit dat Ambilight het mooist werkt met een witte muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Apparatuur:
Luidsprekers:
Ook de Marantz sr 4003 moet een menu weergeven via HDMI. Het is echter wel een gekend probleem dat sommigen dit niet doen. Omruilen verhelpt het probleem meestal wel (2 jaar garantie en mogelijk meer op ontwerpfouten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrah
Murphy schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:46:
[...]

Niet tevreden met die JBL's? Aurea is een gaaf ding, maar hou wel rekening met het feit dat Ambilight het mooist werkt met een witte muur.
Ik ben wel tevreden over de JBL's maar zuilen vind ik nu wat mooier nu ze echt in de woonkamer staan ipv op de slaapkamer hangen.

Ik heb specifiek voor een Aurea gekozen omdat deze een melkwitte rand heeft die meekleurd, en niet zo straald dan de ambilight die ik al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spul, maar vind het echt super lelijk er uitzien met die kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
FeaR1986 schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:59:
[...]

Ik wens hem alleen wel geluk met het ooit samen gaan wonen en dan die speakers houden. Iets met een WAF of zo :+
Daar dacht ik dan meteen aan. Een vrouw vinden tot daar aan toe. Een vrouw vinden die jouw speakers in jullie woonkamer toe laat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 19:49
Zaterdag een nieuwe receiver opgehaald.
Integra DTR-9.9 :o
Alles is goed en wel aangesloten op een Samsung 7 serie plasma.
Nu nog met alle instellingen spelen.
Laat ik bv de HDX alles wat nodig is upscalen naar 1080P of laat ik het de receiver doen?
Audio gewoon via hdmi of toch coaxiaal?

En ik heb de Audyssey mic. de speakers laten instellen, dat kan ik misschien zelf beter finetunen nog?
Ik ben gelukkig wel van de lipsync problemen af, dwz van de HDX dan. Mijn UPC decoder heeft geen HDMI-uit. Kan ik dus niet op de receiver aansluiten.

Zal van de week eens een foto posten.
Dit is iig de nieuwe receiver.
24,3Kg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Apparatuur:
Luidsprekers:
Leuk spul :)

* The Eagle ziet ook een (deel van een) leuke lamp, zoekt ook zoiets en vraagt zich af of je daar meer details van hebt :) Picca en waar te koop zou een boel helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
coob schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:26:
Zaterdag een nieuwe receiver opgehaald.
Integra DTR-9.9 :o
Alles is goed en wel aangesloten op een Samsung 7 serie plasma.
Nu nog met alle instellingen spelen.
Laat ik bv de HDX alles wat nodig is upscalen naar 1080P of laat ik het de receiver doen?
Audio gewoon via hdmi of toch coaxiaal?

En ik heb de Audyssey mic. de speakers laten instellen, dat kan ik misschien zelf beter finetunen nog?
Ik ben gelukkig wel van de lipsync problemen af, dwz van de HDX dan. Mijn UPC decoder heeft geen HDMI-uit. Kan ik dus niet op de receiver aansluiten.

Zal van de week eens een foto posten.
Dit is iig de nieuwe receiver.
24,3Kg!
Heb zelf ook aan gedacht om die receiver te halen, maar kon em nergens in de buurt vinden. Alleen 1 'dealer'via marktplaats.
Hoe kom jij er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 19:49
Lol, ik heb hem 2e hands gekocht via Marktplaats.
Hij is van 26 sept. 2009 met bon met nog bijna 3 jaar garantie.
Die jongen die hem verkocht wilde toch terug naar stereo.
Ik heb de winkel waar ie hem gekocht heeft ook gebeld en gevraagd of de zaak vertrouwd was.
Dat was zo en ik kon de garantie dan ook gewoon overnemen.

Mijn Marantz SR9200 had ik al een paar keer op marktplaats gezet maar kreeg niet echt een fatsoenlijk bod.
Toevallig kreeg ik dat afgelopen week ineens wel en kon ik voor 500€ upgraden naar de Integra.
Geen slechte deal leek me.
Was al een tijdje op zoek naar een nieuwe receiver voor mijn lipsync probleem.

-edit-
H&C adverteert ermee op Marktplaats zag ik ja, daar komt die van mij ook vandaan.
Ik weet niet wat de normale going prijs is voor de 9.9?

[ Voor 10% gewijzigd door coob op 30-11-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrah
The Eagle schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:39:
[...]

Leuk spul :)

* The Eagle ziet ook een (deel van een) leuke lamp, zoekt ook zoiets en vraagt zich af of je daar meer details van hebt :) Picca en waar te koop zou een boel helpen :)
De booglamp of de eettafel lamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Upgrade van het een en ander. In het kader van klein maar fijn en mijn wederhelft tegemoet te komen heb ik de woonkamer maar aangepast. Reciever en speakers zijn nieuw en werkt naar behoren!!

Onkyo tx-sr507
Canton Movie 80 CX
Pana Plasma
Dvico Tvix 6500a
Topfield hdtv
Denon dvd-1730

Afbeeldingslocatie: http://img6.uploadhouse.com/fileuploads/4918/4918946b80eb7d0bebf52bef8856b19a3d27bdb.jpg

Maar dit onder voorwaarden dat 1kamer extra van het huis voor mij is ;)
U ziet:
Afbeeldingslocatie: http://img7.uploadhouse.com/fileuploads/4918/4918897b49a22db23083e96fc50b7055f1957ed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/4918/49189237a8d65f9235e402523d5130bdde02a51.jpg

Buizen 6p1 mini amp modificatie 2x12watt.
MHZS 33 CD-speler
B&W CDM speakers
Samsung scherm (staat er voor spek en bonen)

Pc/game systeem met o.a een Audigy, i7 proc, 2x GTX 260 sli, 8Gb mem..enzo
Marantz SR-4300 reciever, Mivoc subje Kenwood sr-3200 speakertjes...

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadhouse.com/fileuploads/4918/4918951a9aa017f9dbd1e6e25660b745a0fd819.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img0.uploadhouse.com/fileuploads/4918/49189408a94274eca2b38372ee434cd8e85db71.jpg

En voor de liefhebbers van de screensaver!!....
http://www.9031.com/downloads/screensavers.html

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 01-12-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:16
silitek schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:05:
Upgrade van het een en ander. In het kader van klein maar fijn en mijn wederhelft tegemoet te komen heb ik de woonkamer maar aangepast. Reciever en speakers zijn nieuw en werkt naar behoren!!

Onkyo tx-sr507
Canton Movie 80 CX
Pana Plasma
Dvico Tvix 6500a
Topfield hdtv
Denon dvd-1730

[afbeelding]

U ziet:
[afbeelding]

[afbeelding]

MHZS 33 CD-speler
B&W CDM speakers

Pc/game systeem met o.a een Audigy, i7 proc, 2x GTX 260 sli, 8Gb mem..enzo
Marantz SR-4300 reciever, Mivoc subje Kenwood sr-3200 speakertjes...

[afbeelding]

[afbeelding]
Gave screensaver, mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
Mooie setup trouwens hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:05
Panamera schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:08:
Gave screensaver, mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
Dit is hem niet maar hij lijkt er in ieder geval verrekte veel op 8)

[ow dan was het nog de goede ook after all ;) ]

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 01-12-2009 17:15 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:32

RnB

Fliqlo heet ie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

heule vette screensavies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
silitek schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:05:

Onkyo tx-sr507
Canton Movie 80 CX

U ziet:

MHZS 33 CD-speler
B&W CDM speakers
Altijd leuk zo'n concessie...
Wel aardig dat je nu dan een volledige 5.1 set hebt (met een sterke prijs/kwaliteit verhouding!)

V.w.b. de stereo set: ik dacht dat je juist voor een transistor stereo versterker had gekozen bij die CDM?
Die lusten namelijk wel aardig wat power. Lever je nu niet erg veel in qua controle op de laagweergave?

Wat voor modificatie is er gedaan aan de tube-amp en hoe verhoudt deze zich t.o.v. Yaqin 5881 (die je hiervoor had?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

swordfish103 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:54:
[...]

Altijd leuk zo'n concessie...
Wel aardig dat je nu dan een volledige 5.1 set hebt (met een sterke prijs/kwaliteit verhouding!)

V.w.b. de stereo set: ik dacht dat je juist voor een transistor stereo versterker had gekozen bij die CDM?
Die lusten namelijk wel aardig wat power. Lever je nu niet erg veel in qua controle op de laagweergave?

Wat voor modificatie is er gedaan aan de tube-amp en hoe verhoudt deze zich t.o.v. Yaqin 5881 (die je hiervoor had?)
De Yaqin 5881 is al een tijdje weg ;) . Deze mini amp heeft betere onderdelen en buizen uit Rusland gekregen, klinkt toch wat muzikaler dan de 5881. Vermogen is voldoende voor de CDM's al is het net aan. Voldoende voor het kamertje i.i.g.. Ja, Cambridge Audio versterker is ook verkocht!!..Miste het "buizen"sound gewoon te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb nog geen tijd gehad om mooie fotos te maken van mijn Audio set in de maak:

Op dit moment:

Kef iQ10
Kef iQ60
Sony 5.1 reciever
Marantz SR4003
ProCAB LS440 en LS40

Nog aan het sparen voor:

Kef iQ90

Nu is mijn vraag wat vinden jullie van de volgende kabel om te gebruiken voor mn setje:

Procab LS440 voor de front/center (Allemaar bi-wired)
Procab LS40 voor de rear (Single-wired)
Aangesloten op Vivanco banaan stekker van 5 euro / stuk (Deze heb ik al namelijk)

De kabels zijn binnen en wow wat een dikte. Als je het laat vallen valt het gewoon neer het stuiterd niet eens _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 05-01-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hydrah schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:19:
[...]

De booglamp of de eettafel lamp ?
De booglamp :)

je hebt je DM niet aanstaan...gaat wellicht wat off-topic zo? Anders DM me ff :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wij hebben ook zo'n lamp, met een blok natuursteen ofzo als voet.

Gekocht op Marktplaats, via een handelaar in Friesland geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Na veel moois hier te hebben gezien zal ik ook eens mijn "nederige" setje plaatsen. Als 23 jarige student op zich niet verkeerd, maar het kan altijd beter he!

Wat er allemaal is:
  • Samsung LE40B530 LCD tv
  • Onkyo TX-SR576 receiver (7.1 opstelling en HDMI verbonden naar de tv)
  • Eltax Universe 5.0 set
  • Yamaha YST-SW012 subwoofer
  • Eltax Concept mini (aanvulling tot 7.1)
  • Samsung DCB-H380R HDTV DVB-C Ziggo (HDMI verbonden via de receiver)
  • PS3 (HDMI verbonden via de receiver)
  • PS2 (geluid optisch en beeld component verbonden)
  • Xbox (geluid optisch en beeld via composiet)
  • PC (zelfbouw Q6600, 4GB, ATI HD4850, DVI-HDMI verbonden naar de tv en via coax naar de receiver).
Dan de plaatjes uiteraard!
Afbeeldingslocatie: http://www.asfotografie.nl/temp/surround/IMG_5990.JPG
Het licht op de achtergrond lijkt paars, maar het is eigenlijk blauw (LED)! Had geen zin om mijn camera echt fatsoenlijk af te stellen...ahum :X
Ohja, let ook niet op de kabels, dat blijft altijd wel een rommeltje bij mij :P

Afbeeldingslocatie: http://www.asfotografie.nl/temp/surround/IMG_6064.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.asfotografie.nl/temp/surround/IMG_6012.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.asfotografie.nl/temp/surround/IMG_6018.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.asfotografie.nl/temp/surround/IMG_6027.JPG

Al jaren ben ik heel tevreden hiermee! Ik ben ooit (6 jaar geleden) begonnen met de Eltax Universe 5.0 speakers en deze hebben inmiddels al aan twee receivers gehangen. Door de jaren heen zijn de sub en laatst nog de twee extra surround speakers bijgekomen. Zodra ik ben afgestudeerd en eenmaal fulltime werk, zullen de speakers vervangen worden. Niet dat ze zo slecht zijn. Het is meer onder het motto van, het kan altijd beter! :P
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.