Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 356.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:36
coob schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:26:Laat ik bv de HDX alles wat nodig is upscalen naar 1080P of laat ik het de receiver doen?
Audio gewoon via hdmi of toch coaxiaal?

En ik heb de Audyssey mic. de speakers laten instellen, dat kan ik misschien zelf beter finetunen nog?
Alles gewoon via de reciever laten doen, deze doet dat stukken beter dan je HDX.
Het liefst gewoon alles wat je hebt aansluiten met HDMI op je reciever en dan gaat er 1 HDMI draad naar je tv.

Audussey doet "aardig" zijn werk, maar zelf finetunen is altijd beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Deniax op 01-12-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zo te zien heb ik de zeldzame* JBL EC35 gescoord die nodig was om mijn setje 5.1 te maken.
Happy * Saturnus Nu de rears nog vervangen door iets uit de JBL Northridge E-serie. (E30 heeft de voorkeur.)
Helaas ontbreekt een goede scherm dus homecinema...mwaw...qua geluid ben ik er blij mee maar de visuals ontbreken dus bijna. Misschien moet ik even wachten met foto's tot alles terug staat op mijn kamer.
Setup dit weekend:
- Onkyo TX-SR606
- JBL Northridge E80 (front)
- JBL Northridge EC35 (center)
- JBL Northridge E150P (sub)
- Energy C-50 (rear)

- Samsung SyncMaster 204B 20.1" ... :+

S/PDIF (coaxiaal) aangesloten op een Ubuntu bak totdat er weer een leuk Windows PCtje is die fatsoenlijk blu-ray mkv's af kan spelen over HDMI.

*Klinkt misschien alsof het heel speciaal spul is maar dat dus niet. :P Het is meer dat die bijna niet te vinden is. Hij is een paar jaar terug vervangen door de EC25 die wat compacter, goedkoper is en 2 ipv 3 drivers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Typische plaatsing voor een subwoofer...
Trillen je boeken niet de planken af en is het geluid anders dan als de subwoofer niet in de kast staat?
Deniax schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:29:
[...]
Audussey doet "aardig" zijn werk, maar zelf finetunen is altijd beter.
Klopt, gewoon Audyssey runnen om globaal te zien wat de afstanden en eventuele afwijkingen zijn en vanuit daar verder werken.

Ik heb ook ruzie gehad met dat Audyssey gedoe, vooral met de subwoofer die steeds op -12.0 dB bleef staan. Gelukkig zit er zoiets als een reset op receivers >:)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:50:
[...]
Typische plaatsing voor een subwoofer...
Trillen je boeken niet de planken af en is het geluid anders dan als de subwoofer niet in de kast staat?
[...]
Nope, voordat ik deze boekenkast had stond hij op ongeveer dezelfde plaats. Nu met de kast is er nauwelijks verschil te merken, alleen het volume klonk een beetje harder. Gelukkig is dat in te stellen.
Overigens trillen de boeken nieteens, de kast is zo vol en zwaar dat de subwoofer dusdanig hard moet dat ik eerder oordoppen in zal moeten doen. Tevens staat de subwoofer ook nog op spikes, dus zo min mogelijk "verbonden" met de kast :P
Er zijn verder weinig andere plekken waar ik hem kwijt kan, vandaar deze oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik citeer nog even mezelf.

Nu is mijn vraag wat vinden jullie van de volgende kabel om te gebruiken voor mn setje:

Procab LS440 voor de front/center (Allemaar bi-wired)
Procab LS40 voor de rear (Single-wired)
Aangesloten op Vivanco banaan stekker van 5 euro / stuk (Deze heb ik al namelijk)

Maar op wat voor manier knopen jullie allemaal je speakers aan de recievers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
raymonvdm schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:39:
Ik citeer nog even mezelf.

Nu is mijn vraag wat vinden jullie van de volgende kabel om te gebruiken voor mn setje:

Procab LS40 voor de rear (Single-wired)
Aangesloten op Vivanco banaan stekker van 5 euro / stuk (Deze heb ik al namelijk)

Maar op wat voor manier knopen jullie allemaal je speakers aan de recievers ?
misschien kun je beter dit topic lezen en daar je vraag stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
raymonvdm schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:39:
Bi-wired :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Ik voel een kabeldiscussie aankomen. Verder deel ik uiteraard wel dezelfde mening, dat iets technisch mogelijk is met een bepaalde luidspreker wil nog niet zeggen dat het ook maar enigzins nuttig is. Een enkele schoenveter is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

ConZito schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:02:
Ik voel een kabeldiscussie aankomen. Verder deel ik uiteraard wel dezelfde mening, dat iets technisch mogelijk is met een bepaalde luidspreker wil nog niet zeggen dat het ook maar enigzins nuttig is. Een enkele schoenveter is voldoende.
Klopt, maar het hoeft ook niet altijd nuttig te zijn. Ik heb mijn (front) speakers ook bi-wired aangesloten. Niet omdat ik denk dat het beter geluid oplevert maar omdat het er gewoon net wat leuker uitziet dan een dropvetertje. In dit geval met een Taralabs Prism Helix 8 kabeltje. En ja, ik hoor geen verschil tussen deze kabel en de standaard 2,5 mm^2 die ik daarvoor in gebruik had. Maar het ziet er wel mooier uit :-)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33

Mystikal

It never hurts to help!

P. Mekes schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:21:
[...]

Klopt, maar het hoeft ook niet altijd nuttig te zijn. Ik heb mijn (front) speakers ook bi-wired aangesloten. Niet omdat ik denk dat het beter geluid oplevert maar omdat het er gewoon net wat leuker uitziet dan een dropvetertje. In dit geval met een Taralabs Prism Helix 8 kabeltje. En ja, ik hoor geen verschil tussen deze kabel en de standaard 2,5 mm^2 die ik daarvoor in gebruik had. Maar het ziet er wel mooier uit :-)
Kijk, jij bent in ieder geval 100% eerlijk en dat kan ik wel erg waarderen! _/-\o_

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55

DjVe

Hatsaflats!

P. Mekes schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:21:
[...]

Ik dacht hetzelfde. Ik heb voor 35 euro mooie speakerkabel op Ebay gekocht, met de gedachte dat het er beter uit zag. Maar ik hoor wel verschil (ik had er ook een belachelijk slecht kabeltje tussen zitten) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mooie kabels ben ik ook niet op tegen en als je daar geld aan uit wil geven is mij om het even. Ik heb zelf de boel omwikkeld met zwart katoentape omdat het mij niet zoveel kan schelen zolang het maar niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ook ik vind mooi wel een eis. De speakers zijn tenslotte ook niet alleen gekozen om hun geluid. Ik ben nu eenmaal verliefd op het uiterlijk van de Kef iQx0 serie en gelukkig is mn vriendin het er mee eens.

Op dit moment heb ik 1.5mm2 stuurkabel er tussen zitten (grijs) en ik wil iets moois en degelijks. Sinds ik andere stekkers gebruik heb ik namelijk ook ander (beter) geluid. Ook al kan dat niet volgens jullie :9

Vandaag nog een plaatje gezien van een 4x4mm2 kabel en wow wat is dat lomp groot zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Dat is een Ikea Expedit kast, toch? Da's toevallig, aangezien ik precies hetzelfde van plan was met mijn toekomstige woofer, maar niet wist of het kon! :9
Heb je de ruimte moeten aanpassen om de subwoofer erin te zetten of past hij echt zo belachelijk mooi?
En is de kast verankerd met de muur of staat hij los? (ivm trillingen die door kunnen resoneren naar de muren als de kast met de muur vaststaat)
En welke spikes heb je ervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
raymonvdm schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:08:
Ook ik vind mooi wel een eis. De speakers zijn tenslotte ook niet alleen gekozen om hun geluid. Ik ben nu eenmaal verliefd op het uiterlijk van de Kef iQx0 serie en gelukkig is mn vriendin het er mee eens.

Op dit moment heb ik 1.5mm2 stuurkabel er tussen zitten (grijs) en ik wil iets moois en degelijks. Sinds ik andere stekkers gebruik heb ik namelijk ook ander (beter) geluid. Ook al kan dat niet volgens jullie :9

Vandaag nog een plaatje gezien van een 4x4mm2 kabel en wow wat is dat lomp groot zeg _/-\o_
Als het lomp en groot moet zijn kan je ook gewoon 5mm2 stroomkabel voor autoversterkers pakken. Dat kost vaak per meter minder dan speakerkabel, terwijl het natuurlijk gewoon koper is. Heb ik ook gedaan, vier aders van 5mm2 en een RCA kabel per front. Uiteraard kan je dat dan weer mooi afwerken met banaantjes of spades, heb ik niet gedaan omdat je dat toch niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 14:40
Tip voor mensen hier:

veiling van zeer exclusieve tv en audio meubels en ophangsystemen:

http://www.bva-auctions.com/auction/category/1572

o.a.:

Afbeeldingslocatie: http://www.bva-auctions.com/static/auctions/1572/lots/full/228.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.bva-auctions.com/static/auctions/1572/lots/full/208.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Gedeeltelijke crosspost. Aangezien in het Beamer topic niet echt heel levend is:

Ik heb al eerder hier mijn setup geplaatst maar wil hem nog steeds upgraden met een beamer.
Ik heb dan ook mijn oog op de Epson EH-TW3500 / Epson Home Cinema 6100 laten vallen. Krijgt goede reviews op die site.

Ik heb alleen een major probleem dat mijn versterker geen multi-room ondersteund. En ik ga mijn beamer in een ander gedeelte van onze woonkamer neerzetten dan mijn tv/versterker. Is het mogelijk om zelf middels schakelaars tussen de speakerdraad een multiroom te creeren? Het zou alleen gaan om de 2 fronts. Ik wil namelijk 2 extra zuilen kopen als front/center/bas voor de beamer. De rears wil ik verplaatsen van de tv-kijk plek naar de beamer-kijk plek in de woonkamer. De huidige fronts-mid en bas blijft op de tv aangesloten.
Het gaat om de HK AVR137 (als ik me niet vergis).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
M-co schreef op donderdag 03 december 2009 @ 02:09:
[...]

Dat is een Ikea Expedit kast, toch? Da's toevallig, aangezien ik precies hetzelfde van plan was met mijn toekomstige woofer, maar niet wist of het kon! :9
Heb je de ruimte moeten aanpassen om de subwoofer erin te zetten of past hij echt zo belachelijk mooi?
En is de kast verankerd met de muur of staat hij los? (ivm trillingen die door kunnen resoneren naar de muren als de kast met de muur vaststaat)
En welke spikes heb je ervoor gebruikt?
Dat klopt! Het is een Ikea Expedit (4x4 vakken). Ik heb verder niks aan de kast aangepast, de woofer paste er gewoon netjes in. De kast staat op de vloer en is niet verbonden met de muur. Aangezien hij op dit moment echt propvol zit, is er ook geen mm beweging in te krijgen door al het gewicht van de boeken. Dus de trillingen zijn daardoor ook nauwelijks aanwezig of in ieder geval niet merkbaar.

Welke subwoofer heb je? Aangezien mijn subwoofer "front fired" is kwam het wel goed uit met deze kast. Mocht deze anders zijn, kan het wel degelijk anders klinken. Ook zou ik goed nameten of het echt wel zo kan, in mijn geval was er nog genoeg speling tussen de subwoofer en het vakje van de kast. Ook dat maakt wat uit denk ik. Hierdoor is er genoeg speling, samen met de spikes, dat deze alsnog "los" van de kast staat. De subwoofer staat hier trouwens ingesteld op een crossover van max 100Hz. Het is in ieder geval niet te horen waar deze precies staat of dominant aanwezig is, dus zoals een subwoofer hoort te werken.

Welke spikes ik heb gebruikt? Pfoe, nou vraag je wat. Deze had ik 6 jaren geleden gekocht, samen met de spikes waar mijn zuilspeakers op staan. Ik had er nog 4 over voor de subwoofer die, een aantal jaren daarna kwam. De winkel waar ik hem toen had gekocht is helaas inmiddels opgeheven en welk merk het was? Geen idee. Het zijn in ieder geval stalen spikes die in hoogte verstelbaar zijn. Iets dat wel handig voor de vloer hier bleek te zijn, deze loopt niet overal helemaal recht :|

Kortom, genoeg factoren om rekening mee te houden! Er bestaat trouwens wel een kans dat je subwoofer anders klinkt als je hem zo in een kast plaatst, in mijn geval was het echt toeval en veel finetunen om dat niet meer te merken. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:05
vandermark schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:33:
Tip voor mensen hier:

veiling van zeer exclusieve tv en audio meubels en ophangsystemen:
Bedenk wel dat het bedrag dat je biedt wordt verhoogt met 38% hè... Mocht men dat nog niet weten ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
ConZito schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:00:
[...]

Als het lomp en groot moet zijn kan je ook gewoon 5mm2 stroomkabel voor autoversterkers pakken. Dat kost vaak per meter minder dan speakerkabel, terwijl het natuurlijk gewoon koper is. Heb ik ook gedaan, vier aders van 5mm2 en een RCA kabel per front. Uiteraard kan je dat dan weer mooi afwerken met banaantjes of spades, heb ik niet gedaan omdat je dat toch niet kan zien.
Ik heb gisteren al gekeken naar 380v neonpreem kabel die heeft standaard 4/5 x 4mm2 en is ook goed. Die is nog wel eens ergens te vinden (schuur van vaders ofzo 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Thanks ASF86 voor de uitgebreide reply. _/-\o_
Ik heb begin dit jaar een nieuw huis gekocht waar heel veel aan verbouwd moest worden en ben nu pas toe aan de inrichting ervan, waaronder de home cinema installatie. Een subwoofer moet nog aangeschaft worden, maar de Yamaha die jij hebt past behalve in de kast ook precies in mn zwaar geslonken budget. Dit zal worden gecombineerd met de Onkyo TX-SR606 en een 6-tal speakers, waarschijnlijk de JBL Northridge e20.

Ik zal van de week wel een foto maken van mn voorlopige kale setup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
M-co schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:43:
Thanks ASF86 voor de uitgebreide reply. _/-\o_

[...]

Ik heb begin dit jaar een nieuw huis gekocht waar heel veel aan verbouwd moest worden en ben nu pas toe aan de inrichting ervan, waaronder de home cinema installatie. Een subwoofer moet nog aangeschaft worden, maar de Yamaha die jij hebt past behalve in de kast ook precies in mn zwaar geslonken budget. Dit zal worden gecombineerd met de Onkyo TX-SR606 en een 6-tal speakers, waarschijnlijk de JBL Northridge e20.

Ik zal van de week wel een foto maken van mn voorlopige kale setup. :)
Ik ben altijd ook erg benieuwd naar foto's!
Wel had ik nog een vraagje wat betreft deze subwoofer, hoe groot is je woonkamer? Of de kamer waar de home cinema installatie komt te staan? Voor mijn kleine woonkamer heeft deze subwoofer namelijk meer dan zat vermogen (50W rms). Het kan zijn dat het voor een grotere woonkamer misschien te licht is.

Als je de optie hebt om hem niet in een kast te plaatsen, zou ik dat toch zeker doen als ik jou was. Hier heb ik gewoon te weinig ruimte waar ik hem kwijt kan, vandaar deze oplossing. Dus de keuze van je subwoofer baseren dat hij per se in een kast moet, als er een andere optie is, zou ik zelf niet doen.

Mocht je inderdaad geen andere keus hebben en een niet al te grote woonkamer hebben, dan is deze Yamaha sub zeker een aanrader! Voor dat geld doet hij zijn werk meer dan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

ASF86 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:43:
[...]

Ik ben altijd ook erg benieuwd naar foto's!
Wel had ik nog een vraagje wat betreft deze subwoofer, hoe groot is je woonkamer?
Woonkamer / eetkamer is 3.80m breed, 7m lang, 2.50m hoog. Dus niet zo heel gek groot. Kabels van 6.1 set, incl subwooferkabel zijn al achter de muren/plafond/plinten verwerkt, dus de opstelling staat al min of meer vast.

En als ik iets ondertussen heb geleerd, is dat ik alles drie keer moet meten voordat ik iets koop. Heb namelijk in januari, enkele weken nadat ik het huis had aangeschafd, in een euforische bui (en gepusht door een opdringerige Seats 'n Sofas verkoper) een heerlijke riante hoekbank gekocht voor € 1400 euro. Een paar maanden later pakte ik hem eindelijk uit, bleek dat de deur naar de woonkamer niet meer open kon. Hij was 10cm te lang.... :'( Uitendelijk een 3 zits Ektorp bij Ikea erbij gekocht. De hoekbank gaat binnenkort op Marktplaats en het is maar de vraag wat ik er nog voor ga terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:05

RnB

Sinds gister mijn opstelling ge-update met nieuwe stands voor mijn surround speakers.
Ik moet zeggen, een super update! Dingen wegen 5kg, passen mooi in mijn kamer en het geluid is (marginaal) verbeterd.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/208godg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ic5j41.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nice die Onkyo afstandbediening. :Y

Serieus: Dat is wel lekker relaxen op bed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Superhandig ja, je kan serieus alles van de receiver instellen met de AB en dat is nog makkelijker ook dan op de receiver zelf.

Ook handig bij het chillen op bed uiteraard, wat hier de dagelijkse gang van zaken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:55:
Gedeeltelijke crosspost. Aangezien in het Beamer topic niet echt heel levend is:

Ik heb al eerder hier mijn setup geplaatst maar wil hem nog steeds upgraden met een beamer.
Ik heb dan ook mijn oog op de Epson EH-TW3500 / Epson Home Cinema 6100 laten vallen. Krijgt goede reviews op die site.

Ik heb alleen een major probleem dat mijn versterker geen multi-room ondersteund. En ik ga mijn beamer in een ander gedeelte van onze woonkamer neerzetten dan mijn tv/versterker. Is het mogelijk om zelf middels schakelaars tussen de speakerdraad een multiroom te creeren? Het zou alleen gaan om de 2 fronts. Ik wil namelijk 2 extra zuilen kopen als front/center/bas voor de beamer. De rears wil ik verplaatsen van de tv-kijk plek naar de beamer-kijk plek in de woonkamer. De huidige fronts-mid en bas blijft op de tv aangesloten.
Het gaat om de HK AVR137 (als ik me niet vergis).
Niemand?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
Hallo, laat ik dan ook maar weer eens mijn setje showen.
De laatste tijd mijn woonkamer helemaal geverfd.
Hoe het allemaal een paar jaar geleden was:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/kamer002_640x480.jpg

Toen kwam er een nieuwe tv:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/DSC00612_640x480.jpg

kort daarna een ander meubel (ikea):
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/DSC00643_640x480.jpg

Daarna moest er iets aan het geluid gebeuren.
aangezien mij de combo Tannoy - Onkyo goed beviel, kwamen er andere boxen, van marktplaats, en een jong gebruikte receiver.
De oude front speakers verhuisden naar achter en ook de oude center ging naar de achtergrond.
Dan nu mijn huidige setup, met de net opgeknapte woonkamer:
overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/pano_640x414.jpg

De versterker:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_4588_640x480.jpg

Één van de front speakers:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_4591_360x480.jpg

De center:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_4594_640x480.jpg

Één van de surrounds:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_4595_360x480.jpg

Wat in mijn meubel staat, vlnr: dvd speler, playstation 3 en upc box:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_4597_640x480.jpg

Overzicht van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_4601_640x480.jpg

En als laatste mijn computerhoek, waar vandaan ik alles stream middels een erg lange (15meter) hdmi kabel:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_4596_640x480.jpg

Goed, wat is er zoal te zien.
Hier een overzicht:
  • TV: Panasonic TH-42PX80E
  • Versterker: Onkyo TX-SR803E
  • BluRay bron: playstation 3
  • DVD/CD speler: Sony DVP-NS900V QS
  • Frontspeakers: Tannoy Revolution R2
  • Centerspeaker: Tannoy Revolution Rc
  • Sub: B&M Solid (moet ooit nog eens vervangen worden.....)
  • Rearspeakers: Tannoy mercury M3
  • Rearcenter: B&W DM600
  • Computer: Zelfbouw, met 3 TB ruimte voor films en muziek.
  • Computerscherm: 24" Acer.
Het mag misschien niet top of the bill zijn allemaal, maar ik ben er erg tevreden mee, en daar gaat het om.
Misschien, als de centen het toelaten, wil ik ooit nog eens gaan projecteren.
Maar voorlopig ben ik tevreden zo!

En ja, heb gelukkig geen WAF meer om me druk over te maken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mijn post nou verwijderd of was ik hem net nou vergeten te posten?

Dan nog maar een keer hoe het er bij mij nu voorstaat. Komt alleen nog iets om muziek mee te streamen bij, dus een sonos of squeezebox.

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/9509/dsc00258c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/5006/dsc00262qz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
erug mooi dat kastje met dat licht er zo onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:15:
Ik weet van niets, dus het zal wel de tweede optie zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Ik vind je nieuwe woonkamer veel strakker/moderner/mooier als die van een paar jaar geleden.
Het contrast ruwe muur met grijze verf is zeer mooi.
Ben alleen geen voorstander van die zwarte met ronde laden kast.

Het wordt eens tijd dat ik men setje weer eens fotografeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimera2 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:19:
erug mooi dat kastje met dat licht er zo onder :)
Ikea dioders? heb er zelf ook enkele setjes van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46

Dan nog maar een keer hoe het er bij mij nu voorstaat. Komt alleen nog iets om muziek mee te streamen bij, dus een sonos of squeezebox.

[afbeelding]

[afbeelding]
Superstrak ingericht. Wat zijn die witte bollen naast je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Er is iets vreselijks gebeurd....

Heb nogal een wilde hond, gewoon druk enzo en lomp...en ik heb een CMC van B&W

"Lief" hondje was met speeltje aan het slingeren, zo "pok" tegen de tweeter....

Het ergste van dit alles is, dat dit al de tweede keer is. De vorige keer dat dit gebeurde kon ik wel janken. Laten repareren en hele tijd goed gegaan, maar nu is het weer fout gegaan. Misschien tijd voor andere speakers.....

(foto volgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

@2cvman: complimenten, je huiskamer is er met sprongen op vooruit gegaan de laatste jaren :) (naar mijn idee dan)
Ook mooie apparatuur. Ik zou alleen (pas op, mierencopulator in aantocht! :P) een stijggootje tussen de kast en de TV doen om de kabels weg te werken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

[afbeelding]

[afbeelding]
Strak! Jammer van die stekker }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47
Ik zal ook eens wat foto's posten van de apparatuur in m'n nieuwe appartement waar ik sinds juli van dit jaar mag verblijven :)

Note: Foto's zijn erg slecht, flut toestel waarmee ik binnen echt geen fatsoenlijke foto geproduceerd krijg (kan ook aan mij liggen). Maar goed het gaat om het idee. (Klik voor fullsize)

Overview:

Afbeeldingslocatie: http://bart.derks.us/foto/av/tn_CIMG0560.JPG

Closeup:

Afbeeldingslocatie: http://bart.derks.us/foto/av/tn_CIMG0561.JPG

Wat zien we:

Pioneer PDP-4280XA - Plasma TV
Denon AVR-2308 - Surround Receiver
Denon DVD-1740 - DVD Speler
Dvico TViX HD M-6500A - Streaming audio/video player
Dreambox DM-800HD - High Def. Sat. Receiver (Discovery HD! :9~)
Playstation 3
Monitor Audio RS6 - Speakers

Spullen worden voornamelijk voor film gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://bart.derks.us/foto/av/tn_CIMG0563.JPG

(Yup, gat in de muur.. ;))

waardoor ik erg graag nog een keer naar surround toe wil. Naast alle Blu-ray films ook nog een hoop media beschikbaar op een Thecus N5200 Pro (staat niet op de foto's) die ik stream met de TViX. Die gebruik ik dan ook nog wel eens voor het afspelen van muziek.

PS3 uiteraard voor de Blu-ray en de Denon DVD speler gebruik ik eigenlijk bijna niet meer. Verder eigenlijk geen upgrade wensen, behalve het surround gedeelte dan, al ben ik stiekem toch ook wel naar een Pioneer LX-5090H aan het kijken voordat ze niet meer te krijgen zijn. ;)

De RS serie is verdwenen uit het Monitor Audio segment en eigenlijk geen idee of de surround speakers uit de RX serie goed gecombineerd kunnen worden met RS fronts. Toch maar eens een keer gaan luisteren..

Tenslotte nog even de fijne zit positie met op de achtergrond de 'werkplek' :).

Afbeeldingslocatie: http://bart.derks.us/foto/av/tn_CIMG0562.JPG

Ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen!

edit: Naast de TV staat nog een Netgear WiFi AccessPoint :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
Arfman schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:09:
@2cvman: complimenten, je huiskamer is er met sprongen op vooruit gegaan de laatste jaren :) (naar mijn idee dan)
Ook mooie apparatuur. Ik zou alleen (pas op, mierencopulator in aantocht! :P) een stijggootje tussen de kast en de TV doen om de kabels weg te werken :)
moet nog eens idd, maar als je zo in de kamer zit, zie je de kabels niet.
Ze vallen weg tegen de muur, alleen op de foto zijn ze goed te zien...

[ Voor 34% gewijzigd door 2cvman op 05-12-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jouw TV meubel ziet er uit alsof het een stuk in het midden mist ;)

Voor de rest ziet het er wel cool uit :)

Misschien dat een all-in-one afstandsbediening nog een idee is?

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 05-12-2009 11:40 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:51:
[...]

Ikea dioders? heb er zelf ook enkele setjes van _/-\o_
Zijn inderdaad ikea dioders 2 setjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:19:
[...]

Superstrak ingericht. Wat zijn die witte bollen naast je speakers?
Zijn 2 lampen :) Heb alleen de dimmer ervan afgehaald en samen op een stekkerblok gedaan en die op een dimmer met afstandsbediening aangesloten.

Hier link van de lamp:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90057799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Tessiebessie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:22:
Er is iets vreselijks gebeurd....

Heb nogal een wilde hond, gewoon druk enzo en lomp...en ik heb een CMC van B&W

"Lief" hondje was met speeltje aan het slingeren, zo "pok" tegen de tweeter....

Het ergste van dit alles is, dat dit al de tweede keer is. De vorige keer dat dit gebeurde kon ik wel janken. Laten repareren en hele tijd goed gegaan, maar nu is het weer fout gegaan. Misschien tijd voor andere speakers.....

(foto volgt)
Of gewoon de kap op je speaker laten? Of zou dat niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
! Grappig.. toevallig zelf vorige week exact dezelfde kast inelkaar gezet. Inclusief de combinatie met rode deurtjes en laatjes! :)

Afbeeldingslocatie: http://bram.name/~brama/pics/htpc/zwartmeubel.jpg

En vooruit, mijn eigen setup dan ook maar. Insert brakke pic warning here, flitser van de camera is stuk :(

Afbeeldingslocatie: http://bram.name/~brama/pics/htpc/setup.jpg

En wat zit er in het meubel:

Afbeeldingslocatie: http://bram.name/~brama/pics/htpc/tvmeubel.jpg

Er moet nog wel wat gebeuren. Pas de TV opgehangen aan de muur, en vandaag ook de speakers. Het zwarte meubel is een nieuwe aanwinst sinds vorige week.

Of ik het tv-meubel ga houden weet ik niet. Nu de speakers + tv aan de muur hangen, kan er best een kleiner meubel komen te staan. Of ik die ook zwart wil, weet ik nog niet. Teveel zwart is misschien te donker, moet ik nog even laten sudderen.

Uiteraard moet er nog een kabelgootje onder de TV. De draden van de speaker tot aan de tv zou ik eigenlijk ook wel weg willen werken. Kabelgootje lijkt me overdreven, liever iets heel plats. Iets tape-achtigs, en dat dan schilderen in de kleur van de muur..? Of iets simpeler: Strakker ophangen (zodat ze perfect horizontaal lopen), en dan witte kabel ipv grijze gebruiken.

Ook wil ik wat meer licht achter de tv. Nu ligt er gewoon een (tl)looplamp bovenop de tv om het effect te bekijken. Ik denk dat wat led-stripjes aan de zijkanten van de tv het wel zullen doen.

De kleine witte speakertjes zullen ook verdwijnen. Ik ga een HK AVR255 halen met een 5.1 - 2 speakerset (front speakers laat ik zo, die klinken goed voor gewone stereo-muziek). Wel jammer van de Kenwood versterker die er nu staat, al dat vintage aluminium-geweld vind ik namelijk erg moi!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 15-09 17:22
Ik wil ook nog wat doen met RGB LED-strips.
Weet iemand een site waar je zoiets bestelt inc. afstandsbediening?
Ik begrijp dat je dan een voeding en controller nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Bestaan er eigenlijk van die ledcontrollers die de kleuren veranderen afhankelijk van het beeld? Zoals de Ambilight toestanden van Philips? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om de dominerende kleur uit een digitaal beeld te halen? Een bakje tussen de receiver & TV die HDMI pass-through is en tegelijkertijd een ledstrip aanstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:28
Er zijn wat threads geweest hier op dit forum waarbij mensen zelf een ambilight hebben gebouwd. Heel eenvoudig bleek het toch niet te zijn, maar er kwamen wel mooie resultaten uit. Dit is wat ik zo snel met de search kon vinden: DIY Let There Be Light [Ambilight]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
coob schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:46:
Ik wil ook nog wat doen met RGB LED-strips.
Weet iemand een site waar je zoiets bestelt inc. afstandsbediening?
Ik begrijp dat je dan een voeding en controller nodig hebt?
Vogels verkoopt ze o.a., XLF 200 of 300, evt met afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat een verandering! Een hele verbetering.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
rimave schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:34:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat een verandering! Een hele verbetering.
Dank je, vind ik ook wel...
Was ook meer de smaak van mijn ex...
Het kijkt ook wel rustiger, zo'n donkere muur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heren, ik ben bijna over de helft met mijn woonkamer-setup. Ik heb alleen nog geen speakers/receiver en een leuke TV.

Ik twijfel eigenlijk alleen over de speakers; welke vinden jullie het mooiste/het beste? De speakers moeten rond de 200 Euro kosten.

CANTON
JBL
PIONEER

Het komt er straks zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/9419/sl9000.png
Direct link: http://img37.imageshack.us/img37/9419/sl9000.png

Ow ja: Wanneer ik de Pioneer Surround set wil gaan halen, wil ik voor de 5.0 ipv 5.1 set gaan (scheelt 70 euro) Goed idee, of.. :X

[ Voor 14% gewijzigd door SalimRMAF op 06-12-2009 13:55 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik heb toevallig die Pioneer speakers. Ik heb ze in het zwart.
De subwoofer produceert een mooi laag, kan heel diep gaan.
De sattelieten zijn ook prima, niet schel, gewoon goed.

Ik kan je die Pioneer set alleen maar aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
salimrmaf schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:49:
Ik twijfel eigenlijk alleen over de speakers; welke vinden jullie het mooiste/het beste? De speakers moeten rond de 200 Euro kosten.

CANTON
JBL
PIONEER
Uit de TopicStart:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
Maar hoe dan ook is het enige juiste antwoord dat je gewoon zelf moet gaan luisteren en keuzes maken. Audio is persoonlijk en alleen jij kan zeggen/horen of iets goed klinkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

In ieder geval zou ik nooit zo'n 5.0 set kopen met 5 kleine satelietjes, elke vorm van lage tonen ben je dan zowat kwijt. Zonder sub kan wel maar dan moeten je front speakers toch wel behoorlijk laag kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heren, ik ben bijna over de helft met mijn woonkamer-setup. Ik heb alleen nog geen speakers/receiver en een leuke TV.

CANTON
JBL
PIONEER

[afbeelding]

Ow ja: Wanneer ik de Pioneer Surround set wil gaan halen, wil ik voor de 5.0 ipv 5.1 set gaan (scheelt 70 euro) Goed idee, of.. :X
Over de Canton lees ik wel goede dingen, en deze is volgens mij erg scherp geprijst bij Redcoon. Ik heb geen idee of deze ergens te beluisteren is, volgens mij is deze niet overal verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zoals gezegd is dit geen "wat-moet-ik-kopen"-thread. Dus ga daar dan ook niet op in met adviezen. Als Salimrmaf advies wil dan kan hij beter een eigen topic openen binnen audio. Wel een topic welke voldoet aan het beleid alhier: AUD beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als goedmakertje:

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/1845/pc060113.jpg

Rechts van de linkerspeaker zie je mijn WDTV-Live, met daarop de externe schijf.
-PSTwo slimline zit op de XBoX360.

Ikzelf vind dat er nog teveel kabels te zien zijn; dit wil ik straks oplossen door alles een beetje beter te ordenen. (Zie mijn schema van 4 posts terug)

De TV is een oude Universum , 82CM uit 2005. :) Was destijds erg goed; 1100 euro |:( , een reso van 1366x768, 8ms responsetijd, DVI+HDCP. }:O Maar ja, best lastig als je 1 DVI aansluiting hebt, maar wel 4 of 5 HDMI-apparaten. :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Mijn setup:

Sony Bravia LCD (37inch)
Harman Kardon AVR 1550
Logitech Squeeze Box
Sony Playstation (Fat-40)
KEF Q55
KEF CENTER

HC SETUP

KEF Q55

Overzicht

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mooi maar de frontspeakers staan wel erg ver uit elkaar.
Maar je zit met die ramen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
StanTheMan schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:15:
[...]

Vogels verkoopt ze o.a., XLF 200 of 300, evt met afstandsbediening
Dat ziet er best gelikt uit.
Kende ik ook niet. Heeft iemand ze hier zodat we een mooie foto kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Nu online
coob schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:18:
Mooi maar de frontspeakers staan wel erg ver uit elkaar.
Maar je zit met die ramen zeker?
Idd, heb de outputs voor rechts op 8 en voor links op 5 staan. Zo krijg je in het midden een mooie balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

utbone schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:19:
[...]

Idd, heb de outputs voor rechts op 5 en voor links op 8 staan. Zo krijg je in het midden een mooie balans.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Wil je misschien meer foto's van de kamer plaatsen? Ben onder de indruk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo dat? Bijna iedereen met een surround receiver doorloopt zo'n auto-level/equaliser. Hoezo is dat per definitie slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
omdat het niet veel kan doen met het stereo-gat in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

utbone schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:09:
Mijn setup:

Sony Bravia LCD (37inch)
Harman Kardon AVR 1550
Logitech Squeeze Box
KEF Q55
KEF CENTER

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Strak gedaan! Mooi zonder kabels in het zicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:48:
omdat het niet veel kan doen met het stereo-gat in het midden?
Een luidspreker die wat verder weg staat dan de andere kan toch gewoon gecorrigeerd worden door daarvan het volume iets te verhogen? Heb jij een 5.1 opstelling waarbij alle volumeniveaus 1:1 gelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:45:
[...]

Een luidspreker die wat verder weg staat dan de andere kan toch gewoon gecorrigeerd worden door daarvan het volume iets te verhogen? Heb jij een 5.1 opstelling waarbij alle volumeniveaus 1:1 gelijk zijn?
Zo simpel werkt het niet, een verkeerde plaats van je speaker kan je nooit overtuigend verbloemen, als het niet klopt, dan klopt het niet. Met looptijdcorrectie en volume kan je nog iets corrigeren, maar ook niet meer dan dat.

Maar als jij tevreden bent, dan is het goed toch? Ik denk dat de meesten wel compromissen moeten sluiten bij het plaatsen van hun set, is het niet vanwege de ruimte, dan is het wel vanwege de partner. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Goedemorgen allemaal,

Ik weet niet of hier al een topic voor is dus doe ik het hier, alvast mijn excuses als ik verkeerd zit.

Ben opzoek naar een Receiver, blu-ray speler, boxenset (+ subwoofer)

Modbreak:nee, dit is dus pertinent niet de bedoeling hier

[ Voor 36% gewijzigd door teacher op 07-12-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik ben blij en minder blij met mijn Integra dtr 9.9.
Suround is beter dan van mijn oude Marantz (SR9200) maar stereoweergave deed mijn Marantz toch een stuk beter. Veel warmer en opener dan de Integra. De Integra klinkt meer technisch laten we maar zeggen.
Zou het schelen om er ooit eens een eindversterker bij te zetten voor de fronts?
Of zit het 'mindere' geluid al in het voorversterkergedeelte?

Bij een kennis pas een paar grote Usher speakers gehoord op een voor en eindtrap van Vincent (993).
sjongejonge wat een mooie warme sound, ik zou haast teruggaan naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:19:
Ik ben blij en minder blij met mijn Integra dtr 9.9.
Suround is beter dan van mijn oude Marantz (SR9200) maar stereoweergave deed mijn Marantz toch een stuk beter. Veel warmer en opener dan de Integra. De Integra klinkt meer technisch laten we maar zeggen.
Zou het schelen om er ooit eens een eindversterker bij te zetten voor de fronts?
Of zit het 'mindere' geluid al in het voorversterkergedeelte?

Bij een kennis pas een paar grote Usher speakers gehoord op een voor en eindtrap van Vincent (993).
sjongejonge wat een mooie warme sound, ik zou haast teruggaan naar stereo.
Goede eindbak aan je pre-outs hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dat vraag ik me dus af, het signaal komt dan nog steeds van de Integra.
Ik mag die Vincent wel eens lenen van die kennis.

Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/normal/50720680-vincent-sp-993-eindversterker.jpg
Die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn setup:

Sony Bravia LCD (37inch)
Harman Kardon AVR 1550
Logitech Squeeze Box
KEF Q55
KEF CENTER

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er mooi uit :)
Vraagje: Heb je ook wat gewone overzichtsfoto's van je kamer? Ik heb zelf ook een wit eiken vloer (al is deze volgens mij nog iets witter), en wil eigenlijk ook mijn bank rood maken, maar vraag me af hoe dat zal staan, vooral ook omdat ik nog het e.e.a. aan bruine en zwarte meubelen heb staan.

Had de vraag per DM willen stellen, maar die heb je niet aan staan. Antwoord mag uiteraard wel per DM :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Mijn setup:

Sony Bravia LCD (37inch)
Harman Kardon AVR 1550
Logitech Squeeze Box
KEF Q55
KEF CENTER

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
utbone, waar woon jij? Dit 'hoekje' lijkt sprekend maar dan ook echt sprekend op een woning waar ik in amsterdam heb gewoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022

CANTON
JBL
PIONEER

[afbeelding]

Ik heb ze zelf ook, zeker een subwoofer erbij doen, zonder woofer ben je bijna alle lage tonen kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Nu online
johan12 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:19:
[...]

utbone, waar woon jij? Dit 'hoekje' lijkt sprekend maar dan ook echt sprekend op een woning waar ik in amsterdam heb gewoond...
Het zal de bouwstijl wel zijn, want ik woon in Den Haag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ligt het aan mij of zie ik enorm weinig center speakers? Was wel benieuwd hoe iedereen dat oppaakt. Ik heb zelf nog geen idee. Blijft een enorm ding

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

jordyhoutman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:52:
Ligt het aan mij of zie ik enorm weinig center speakers? Was wel benieuwd hoe iedereen dat oppaakt. Ik heb zelf nog geen idee. Blijft een enorm ding
Je kan ook in stereo prima film kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:33
Hier dan wat crappy telefoonpics van mijn 3.0 opstelling mèt center:

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/got/ht.jpg

(als je recht voor de TV zit heb je totaal geen spiegeling)

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/got/ht_front.jpg

Mijn stelling: De enige reden om kabels weg te werken is om opmerkingen daarover van anderen te voorkomen (is echt het eerste wat ik hoor... zucht. Ik erger me niet aan)

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/got/ht_covers.jpg

Reden van 3.0 is dat ik een appartement op de 1e verdieping heb :) Geen subwoofer dus - en met de 683 op large doen ze nog redelijk mee in het lage frequentiegebied IMO. Surrounds en een rear komen in de toekomst misschien nog.

Specs:
TV: Pioneer PDP-LX5090H met side-speakers en table stand, bij Vision 2000+ dealer gekocht
Receiver: Pioneer VSX-AX2AS-S
Fronts: B&W 683
Center: B&W HTM62
DVB: Humax IRHD-5000C
Wii (via component naar receiver en dan via HDMI naar tv)
Laminaat: Quick Step LPU1284
Kabel bling bling is Van den Hul The Clearwater met Norstone banaanpluggen (kreeg ik erbij...)

In het TV meubel is naast de receiver nu inmiddels ook een Popcorn Hour C-200 bij gekomen.

Ik heb een hele tijd gezocht naar een geschikt TV-meubel, en daarvoor een heleboel voorgaande topics doorgespit :) Ik had namelijk de receiver als eerste gekocht toen ik nog geen meubel had. Dat was volgens mij wel een goede deal (€ 350 via htforum.nl), maar de receiver is 46 cm diep :) Daarmee de zoektocht naar een meubel voor mezelf nog lastiger gemaakt... Maar uiteindelijk gewoon bij Hobo Hifi naast de speakers ook de Norstone Eker 5 kunnen bestellen. Diepe A/V apparatuur past erin en het zwarte glas staat fantastisch bij de Kuro :*)

Voor de speakers heb ik met mijn eigen receiver verschillende speakers beluisterd bij Hobo Hifi. Bij mijn receiver vond ik de 683 het mooist klinken voor mijn budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mooi tv-meubel, dat past nou ook precies bij mijn setup. Interessant :)

En ja, ruim die kabels eens op. Zoveel moeite is het toch niet? In het meest simpele geval koop je wat klitteband-wraps en bundel ze je bij elkaar strak langs de muur. Die stekkerdoos kun je missschien wel achterop die linkerspeaker verticaal bevestigen. Of gewoon een langere kabel en achter het meubel proppen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
matthijsln; mooie setup ! Mag ik vragen waarom je de htm62 hebt gekocht ipv de htm61? Heb je ook nog rear speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:33
noks schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:24:
matthijsln; mooie setup ! Mag ik vragen waarom je de htm62 hebt gekocht ipv de htm61? Heb je ook nog rear speakers?
Qua budgetverdeling wou ik wat meer uitgeven aan fronts tbv stereomuziek dan aan de center. Wanneer ik geld (over) heb komen er eerst surrounds, en dan misschien nog een rear of twee (wat halen mensen die toch vaak door elkaar ;) )

Meubel was trouwens € 200 bij Hobo, een stuk goedkoper dan andere dure AV-merken die ik heb bekeken. Ik ben zelfs nog bij Havoned in Putten wezen kijken, maar qua diepte zat altijd wat in de weg. Bij de Ikea's en dergelijke hebben designers nog helemaal nooit gehoord van receivers en centers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sow, even mijn enthousiasme laten blijken in dit topic! De Sonus Fabers Toy towers (de vervangers van de vorige Scandyna Micro en minipods) staan te spelen, en wat een verbetering :worship:!
Was uiteraard te verwachten maar het is weer vanouds genieten, zowel muziek als film... prachtige stemmen, instrumenten die klinken zoals ze moeten klinken en het design (dat leer!) is helemaal mijn smaak! Op en top tevreden!

Nog een speciaal de complimenten voor het bedrijf die de Sonus Fabers leveren, die naast de levering ook nog heeft besloten dat ik eerst thuis kon luisteren of de match met mijn aparatuur wel de juiste was, en daarnaast de boel nog even goed afgesteld heeft! Super service!

Nu nog even snel doorsparen voor de surrounds!

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 10-12-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ook maar eens een foto dan maar.
Net in het donker genomen met flitser dus niet zo heel mooi.

Wat zien we;

Een Samsung PS50A756 plasmascherm
Integra DTR-9.9 receiver.
Marantz DV8400
UPC gedrocht
HDX1000
Dit staat allemaal op een zelfbouwmeubel van geborsteld aluminium met twee granieten platen.

Frontspeakers Visaton VOX 252 KE
Center Visaton Couplet KE
En achter staan nog twee Magnat needles als surrounds.

Kabels moet ik ook nog eens wat op verzinnen.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/P102077711.jpg

Detail van het meubel.
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/P1020782.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
matthijsln schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:55:
Hier dan wat crappy telefoonpics van mijn 3.0 opstelling mèt center:

[afbeelding]

(als je recht voor de TV zit heb je totaal geen spiegeling)

[afbeelding]

Mijn stelling: De enige reden om kabels weg te werken is om opmerkingen daarover van anderen te voorkomen (is echt het eerste wat ik hoor... zucht. Ik erger me niet aan)

[afbeelding]

Reden van 3.0 is dat ik een appartement op de 1e verdieping heb :) Geen subwoofer dus - en met de 683 op large doen ze nog redelijk mee in het lage frequentiegebied IMO. Surrounds en een rear komen in de toekomst misschien nog.

Specs:
TV: Pioneer PDP-LX5090H met side-speakers en table stand, bij Vision 2000+ dealer gekocht
Receiver: Pioneer VSX-AX2AS-S
Fronts: B&W 683
Center: B&W HTM62
DVB: Humax IRHD-5000C
Wii (via component naar receiver en dan via HDMI naar tv)
Laminaat: Quick Step LPU1284
Kabel bling bling is Van den Hul The Clearwater met Norstone banaanpluggen (kreeg ik erbij...)

In het TV meubel is naast de receiver nu inmiddels ook een Popcorn Hour C-200 bij gekomen.

Ik heb een hele tijd gezocht naar een geschikt TV-meubel, en daarvoor een heleboel voorgaande topics doorgespit :) Ik had namelijk de receiver als eerste gekocht toen ik nog geen meubel had. Dat was volgens mij wel een goede deal (€ 350 via htforum.nl), maar de receiver is 46 cm diep :) Daarmee de zoektocht naar een meubel voor mezelf nog lastiger gemaakt... Maar uiteindelijk gewoon bij Hobo Hifi naast de speakers ook de Norstone Eker 5 kunnen bestellen. Diepe A/V apparatuur past erin en het zwarte glas staat fantastisch bij de Kuro :*)

Voor de speakers heb ik met mijn eigen receiver verschillende speakers beluisterd bij Hobo Hifi. Bij mijn receiver vond ik de 683 het mooist klinken voor mijn budget :)
Ah prachtig :*)

Ik mag morgen exact dezelfde NorStone Eker5 meubel ophalen (extreem korte levertijd btw! 3dagen), A/V receivers en IKEA kastjes zijn geen combi. Daarintegen zakt m'n zweedse kast ook in, onder het gewicht van m'n LCD.

Tevens zal ik binnenkort ook weer even nieuwe pics schieten, afgelopen week een Marantz SR5004 icm Mordaunt-Short Alumni van m'n eigen persoonlijke Sint en Piet gekregen O+

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Daarom heb ik het meubel nu van graniet gemaakt! :Y)

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:04:
Sow, even mijn enthousiasme laten blijken in dit topic! De Sonus Fabers Toy towers (de vervangers van de vorige Scandyna Micro en minipods) staan te spelen, en wat een verbetering :worship:!
Was uiteraard te verwachten maar het is weer vanouds genieten, zowel muziek als film... prachtige stemmen, instrumenten die klinken zoals ze moeten klinken en het design (dat leer!) is helemaal mijn smaak! Op en top tevreden!
Nu alleen je tv nog tegen de muur. Want nu valt te center volgens mij in het beeld. :)

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Verwijderd

mvdveek schreef op donderdag 10 december 2009 @ 07:49:
[...]

Nu alleen je tv nog tegen de muur. Want nu valt te center volgens mij in het beeld. :)
Ja, inderdaad... Ik heb twee opties: center boven of beneden de TV. Beneden klinkt beter en de center is net 1 cm in beeld. Daar kan ik nog mee leven :)
TV ophangen is helaas geen optie vanwege een uitstekende schouw ;( Wel staat een ander TV meubel in de planning waardoor de TV hoger komt te staan, en de center er goed onderpast :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 13:44 ]

Verwijderd

Na alle foto's kon ik niet achterblijven natuurlijk. Hierbij even een update.

Nieuw is de sub. Een BK XXLS400. Heb m nu een maand of 2 en ben echt zeer tevreden. Ook de Sonos ZP90 is nieuw en tot slot is er nog een IPhone bijgekomen zodat ik nu eindelijk m'n denon dock als oplader kan gebruiken :p.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=275003&FotoID=5010

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=275003&FotoID=5011

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=275003&FotoID=5012
Moest zelf ook nog een beugel voor de tv maken ivm het schuine dak...die originele voet ziet er namelijk echt niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=275003&FotoID=5013

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=275003&FotoID=5014
Ik heb op mijn werk rvs schijven gemaakt omdat de spikes dan niet meer het parket beschadigen. Bovendien staan ze nu veel stabieler. Of het beter is voor het geluid... wie weet. Het is meer uit praktische overwegingen.

Wat staat er nu zoal;

Denon AVR 2808
Mordaunt Short Mezzo 6 (front)
Mordaunt Short Mezzo 5 (center)
Mordaunt Short Alumni 2 (surround)
BKXXLS 400 sub
Pana 37PX80
PS3
Sonos ZP90 + zonebridge + IPhone om deze te bedienen.
Sennheiser HD130
Denon ASW... Dock
PSP Slim (te koop, 2x gebruikt)
Bekabeling is van Audio Quest

Voor mij is mn setje nu wel aardig compleet. Het laag is lekker droog en strak, het hoog is sprankelend en het midden is redelijk neutraal. Voor mij een top combi iig. Als ik iets zou willen zou dat nog een eindversterker(s) zijn voor de fronts en de rears vervangen voor speakers uit de mordaunt short mezzo range. Maar daar heb ik geen ruimte voor in mijn huidige huisvesting. Ik ben nog een thuiswonend student dus dat laat nog even op zich wachten. Bovendien is het geld wel aardig op nu :P

Nog even iets over de Sonos. TOP apparaat. normaal speelde ik muziek af via de ps3 en pms maar dit is zoveel handiger. Wel iets duurder maar echt de moeite waard voor mij.

En voor iedereen die op zoek is naar nieuwe vloerstaanders van rond de 500-600 euro. Beluister die mezzo's eens. Het zijn niet de eerste speakers die in je opkomen om te beluisteren. Ik vond ze er niet uit zien eigenlijk en wilde zo graag b&w, maar overtuigend voor deze gegaan toen.

Het enige minpuntje in mijn ogen is de center op de receiver. Deze staat op doppen en er zit 1cm ruimte tussen. De warmte kan echter nog wel goed weg want de center is niet zo diep gelukkig. En nu ga ik weer door met muziek luisteren :)

• RnB

RnB

Mooie set! :)
Maar is die Sonos niet way overpriced? 350 euro voor dat ding! Voor de helft heb je volgens mij eenzelfde speler van Logitech die net zo goed is, dan niet beter (wat ik gelezen heb..).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:52:

[...]

Wat staat er nu zoal;

Denon AVR 2808
BKXXLS 400 sub
Pana 37PX80
PS3
[....]
John Mayer: Where the Light Is - Live in Los Angeles [Blu-ray] _o_

klinken die Mezzo's net zo goed in je kamer als in de winkel ? Ik heb (eveneens thuiswonende student...) een kamer waar 3 van de 4 wanden schuin zijn, en merk toch telkens als ik ergens anders ben met soortgelijke apparatuur maar met een "normale" ruimte dat vooral de bass (qua volume/"aanwezigheid") bij mij erg mager is. :/

Kan ik prima oplossen door de bass op +10dB te zetten op de versterker, maar des te harder hoor je hem elders in huis natuurlijk :+ waar de rest hier thuis ook niet op zit te wachten ... heb jij nog geexperimenteerd met afstand tot de muur ofzo ? (heb zelf bijna geen speling meer anders zit ik eigenlijk letterlijk tussen de speakers :D )

Verwijderd

Met dat overpriced ben ik het wel mee eens ja! We hebben hier nog meer zones en de bediening is gewoon zoals het hoort. Snel en duidelijk. Bovendien werkt t altijd. En wat de kwaliteit betreft, geen idee wat beter is. De sonos staat digitaal aangesloten en luister voornamelijk lossless bestanden dus ja, neem aan dat het verschil in geluidskwaliteit op dit niveau niet echt waarneembaar zal zijn. Heb ook niet vergeleken met andere systemen oid. Het is gewoon leuk speelgoed natuurlijk... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:01:
[...]

klinken die Mezzo's net zo goed in je kamer als in de winkel ? Ik heb (eveneens thuiswonende student...) een kamer waar 3 van de 4 wanden schuin zijn, en merk toch telkens als ik ergens anders ben met soortgelijke apparatuur maar met een "normale" ruimte dat vooral de bass (qua volume/"aanwezigheid") bij mij erg mager is. :/

Kan ik prima oplossen door de bass op +10dB te zetten op de versterker, maar des te harder hoor je hem elders in huis natuurlijk :+ waar de rest hier thuis ook niet op zit te wachten ... heb jij nog geexperimenteerd met afstand tot de muur ofzo ? (heb zelf bijna geen speling meer anders zit ik eigenlijk letterlijk tussen de speakers :D )
Volgens mij is het met rechthoekige ruimtes zo dat dan juist de plaatsing essentieel is ivm staande golven/weerkaatsing van het geluid. Bij jou zou het dan juist eenvoudiger moeten zijn denk ik dan. Ik heb ze juist wat verder van de achterwand gezet (na een jaar pas) om die bas minder te laten "bonken" in die hoek en ze een beetje kunnen ademen. Ik heb ze overigens bi amped aangesloten. Wellicht speelt dat ook nog een rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:52:

Nieuw is de sub. Een BK XXLS400. Heb m nu een maand of 2 en ben echt zeer tevreden. Ook de Sonos ZP90 is nieuw en tot slot is er nog een IPhone bijgekomen zodat ik nu eindelijk m'n denon dock als oplader kan gebruiken :p.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Moest zelf ook nog een beugel voor de tv maken ivm het schuine dak...die originele voet ziet er namelijk echt niet uit.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb op mijn werk rvs schijven gemaakt omdat de spikes dan niet meer het parket beschadigen. Bovendien staan ze nu veel stabieler. Of het beter is voor het geluid... wie weet. Het is meer uit praktische overwegingen.

Wat staat er nu zoal;

Denon AVR 2808
BKXXLS 400 sub
Pana 37PX80
PS3
Sonos ZP90 + zonebridge + IPhone om deze te bedienen.
Sennheiser HD130
Denon ASW... Dock
PSP Slim (te koop, 2x gebruikt)
Bekabeling is van Audio Quest

Voor mij is mn setje nu wel aardig compleet. Het laag is lekker droog en strak, het hoog is sprankelend en het midden is redelijk neutraal. Voor mij een top combi iig. Als ik iets zou willen zou dat nog een eindversterker(s) zijn voor de fronts en de rears vervangen voor speakers uit de mordaunt short mezzo range. Maar daar heb ik geen ruimte voor in mijn huidige huisvesting. Ik ben nog een thuiswonend student dus dat laat nog even op zich wachten. Bovendien is het geld wel aardig op nu :P

Nog even iets over de Sonos. TOP apparaat. normaal speelde ik muziek af via de ps3 en pms maar dit is zoveel handiger. Wel iets duurder maar echt de moeite waard voor mij.

En voor iedereen die op zoek is naar nieuwe vloerstaanders van rond de 500-600 euro. Beluister die mezzo's eens. Het zijn niet de eerste speakers die in je opkomen om te beluisteren. Ik vond ze er niet uit zien eigenlijk en wilde zo graag b&w, maar overtuigend voor deze gegaan toen.

Het enige minpuntje in mijn ogen is de center op de receiver. Deze staat op doppen en er zit 1cm ruimte tussen. De warmte kan echter nog wel goed weg want de center is niet zo diep gelukkig. En nu ga ik weer door met muziek luisteren :)
Super mooi die Sonos set! Ben er zelf ook nog steeds over aan het twijfelen... Wacht eigenlijk op een mooie tweedehands. Gebruik jij verder geen externe dac met de ZP90?

Ga nu denk ik maar een dac en squeezebox kopen dan kom ik op 300 euro ofzo. Als ik net zo een Sonos systeem wil kopen zit je met de zp90 en zb al op 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 09:28
Mijn stelling: De enige reden om kabels weg te werken is om opmerkingen daarover van anderen te voorkomen
Er zijn legio redenen om kabels weg te werken. Kleine kinderen, huisdieren, struikelgevaar en natuurlijk esthetiek. De laatste twee zijn voor mij wel belangrijk, maar het is jou goed recht om dat niet te vinden :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:01:
[...]

Ik heb zelf ook een kamer van 4 x 3 zonder schuine wanden. Hier in heb ik als fronts 2 mezzo 2's staan. Op mijn marantz klinkt het zeer vol en diep. En gebruik niet eens een sub of extra bass in stellingen.
Ik heb de speakers 2e hands gekocht en beluisterd in een kamer een schuine muur op een denon versterker. En ik merkte dat het geluid op de denon in die ruimte echt veel minder vol en warm was. De ruimte was ook wel een paar vierkante meter groter, maar dat viel ook nog wel mee. Ik ben er zelf nog steeds van overtuicht dat de denon er voor zorgde dat het geluid minder vol en warm was. Maar de ruimte zal vast mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:16:
[...]

Super mooi die Sonos set! Ben er zelf ook nog steeds over aan het twijfelen... Wacht eigenlijk op een mooie tweedehands. Gebruik jij verder geen externe dac met de ZP90?

Ga nu denk ik maar een dac en squeezebox kopen dan kom ik op 300 euro ofzo. Als ik net zo een Sonos systeem wil kopen zit je met de zp90 en zb al op 450.
Nope, tenminste geen stand alone dac als je dat bedoeld. Ik heb de sonos digitaal met coax aangesloten op m'n receiver die dus dient als dac. Ik zou ze zeker beide gaan testen. Als je al een IPod touch of een IPhone hebt zou ik toch overwegen om voor de sonos gaan eigenlijk. Bij de zoneplayers zit geen ab en de ab van sonos kost ook al 350. Wordt het toch een beetje prijzig(er) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 15-09 15:52

ThunderNet

Flits!

En sinds vandaag heb ik ook iets anders dan de interne speakers van m'n televisie om naar te luisteren :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2632/4176723999_61991a0c76_o.jpg

Philips 42PFL7403
Samsung 360R
Xbox 360
Philips FA 931 amplifier
Philips CD 931 Cd speler
Philips FT 930 Tuner
Philips speakers (welke kan ik er zo niet op vinden :$ )

Hier komen binnenkort bijpassende casettedeck en dcc speler nog bij.. Die liggen alleen nog bij mijn ouders.. Ook wil ik nog een FV930 equalizer...

Ik wil hier nog een zwevend meubel voor maken om alles in weg te werken :)
Ook ben ik nog op zoek naar een defecte CD 931 om de xbox in weg te werken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ThunderNet schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 02:32:
En sinds vandaag heb ik ook iets anders dan de interne speakers van m'n televisie om naar te luisteren :)

[afbeelding]

Philips 42PFL7403
Samsung 360R
Xbox 360
Philips FA 931 amplifier
Philips CD 931 Cd speler
Philips FT 930 Tuner
Philips speakers (welke kan ik er zo niet op vinden :$ )

Hier komen binnenkort bijpassende casettedeck en dcc speler nog bij.. Die liggen alleen nog bij mijn ouders.. Ook wil ik nog een FV930 equalizer...

Ik wil hier nog een zwevend meubel voor maken om alles in weg te werken :)
Ook ben ik nog op zoek naar een defecte CD 931 om de xbox in weg te werken :)
Blijft mooi spul die Philips 900 lijn. Laatste van de echte Philips hifi...komt echt een super geluid uit :)
Vwb die speakers: trek de fronts er eens af, als het typenummer er niet achterop staat kan ik ws aan het uiterlijk van de voorkant zo zeggen welk type het is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ik heb inmiddels ook wat nieuwe spulletjes dus dan ook maar een paar foto's van mijn kant...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Kamer1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Kamer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Kamer3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Kamer4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Remote.jpg

Wat hebben we dan gezien:

Samsung LED UE46B7020
Yamaha RX-V3900
Yamaha DVD-S796 (wordt vervangen door Yamaha BD-S1900 Blu-Ray)
B&W CM 7
B&W CM 1
B&W Centre
Logitech Harmony One

Wat hebben we niet gezien:

Zwarte UPC mediabox (verstopt onder het meubel)
v/d Hul en wat Ultralink kabels (budget)

Mijn oude hobby dan... heb er jammergenoeg geen tijd meer voor. :'(

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/DJ-Desk2.jpg
Dit is nog een oude foto, speakers hangen nu op oor hoogte en de versterker is vervangen door een TEAC.

Dan mijn mobile HT setje :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Auto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Auto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Auto3.jpg

Laatst de DVD speler ingebouwd (dashboard kastje foto3). Is volledig geïntergreerd en is dus gewoon met het stuur te bedienen. Het koste me 1,5 dag stress en hoofdpijn, maar dan heb je ook wat.

DJ meubel en TV meubel heb ik zelf gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.David op 12-12-2009 12:24 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.