Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 356.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mr.David schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:11:
Ik heb inmiddels ook wat nieuwe spulletjes dus dan ook maar een paar foto's van mijn kant...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat hebben we dan gezien:

Samsung LED UE46B7020
Yamaha RX-V3900
Yamaha DVD-S796 (wordt vervangen door Yamaha BD-S1900 Blu-Ray)
B&W CM 7
B&W CM 1
B&W Centre
Logitech Harmony One

Wat hebben we niet gezien:

Zwarte UPC mediabox (verstopt onder het meubel)
v/d Hul en wat Ultralink kabels (budget)

Mijn oude hobby dan... heb er jammergenoeg geen tijd meer voor. :'(

[afbeelding]
Dit is nog een oude foto, speakers hangen nu op oor hoogte en de versterker is vervangen door een TEAC.

Dan mijn mobile HT setje :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Laatst de DVD speler ingebouwd (dashboard kastje foto3). Is volledig geïntergreerd en is dus gewoon met het stuur te bedienen. Het koste me 1,5 dag stress en hoofdpijn, maar dan heb je ook wat.

DJ meubel en TV meubel heb ik zelf gemaakt.
Bijzonder smaakvol! Het tv-meubel is ook erg mooi, respect. Ik wou al vragen waar je die vandaan had.

Verder ook lof voor de wat warmere klassieke inrichting van de kamer, alleen die plafondlamp kan me niet zo bekoren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Bedankt!

TV meubel is echt heel basic. 2 platen op elkaar gelijmd zodat het hout lekker dik is en massief lijkt/is. Alles in elkaar schroeven en lijmen en dan helemaal glad schuren zodat je geen onderscheid meer ziet tussen de gelijmde delen. Het meubel lijkt dan uit 1 geheel gemaakt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Audio-meubel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/DJ-Desk1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Sorry moet ff een traantje weg werken. Geweldige dj set.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 15:52

ThunderNet

Flits!

The Eagle schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:55:
[...]

Blijft mooi spul die Philips 900 lijn. Laatste van de echte Philips hifi...komt echt een super geluid uit :)
Vwb die speakers: trek de fronts er eens af, als het typenummer er niet achterop staat kan ik ws aan het uiterlijk van de voorkant zo zeggen welk type het is :)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_5feb03

:P Ik moet ze nog een beetje stofvrij maken haha :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mooie centerspeaker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
ThunderNet schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:43:
[...]

[afbeelding]

Ik heb diezelfde ook nog ergens op zolder liggen, mooi geluid, alleen beetje lomp groot om in de huiskamer te zetten , voor mij dan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

[afbeelding]

FB670 of FB690, daar wil ik van af zijn.
Zie verder http://www.p4c.philips.com/files/f/fb670/fb670_dfu_nld.pdf
Aan de afmetingen kun je herleiden welke het precies zijn, dat kan ik op afstand zo niet zien. Goed spul btw, klinkt vast erg lekker :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 12-12-2009 16:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

The Eagle schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:34:
[...]

FB670 of FB690, daar wil ik van af zijn.
Zie verder http://www.p4c.philips.com/files/f/fb670/fb670_dfu_nld.pdf
Aan de afmetingen kun je herleiden welke het precies zijn, dat kan ik op afstand zo niet zien. Goed spul btw, klinkt vast erg lekker :)
En idd de afmetingen helpen.. Het is de FB695 :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mr.David schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:35:
Bedankt!

TV meubel is echt heel basic. 2 platen op elkaar gelijmd zodat het hout lekker dik is en massief lijkt/is. Alles in elkaar schroeven en lijmen en dan helemaal glad schuren zodat je geen onderscheid meer ziet tussen de gelijmde delen. Het meubel lijkt dan uit 1 geheel gemaakt te zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn dat gewoon MDF platen? Hoe dik zijn de afzonderlijke platen? Ziet er inderdaad wel redelijk goed te doen uit. Hoe veel lagen lak heb je nodig? Zal wel aardig wat zijn.. paar keer grondverf, 2 keer hoogglans lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Erg smaakvol en in orde Mr. David! :)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
brama schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:50:
[...]

Zijn dat gewoon MDF platen? Hoe dik zijn de afzonderlijke platen? Ziet er inderdaad wel redelijk goed te doen uit. Hoe veel lagen lak heb je nodig? Zal wel aardig wat zijn.. paar keer grondverf, 2 keer hoogglans lak?
Yep, gewoon MDF... zijn ongeveer 2 a 2,5 cm dik. Schuren is het meeste werk, daarna 1 laag grondverf en 2 lagen hoogglans lak.

Ik heb maanden naar een meubel gezocht waar alles in past, maar kon het gewoon niet vinden. Hiermee was ik voor een eurotje of 80 klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeFinch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 08:21
@Mr. David: Zou je kunnen meedelen welk ongeveer de afstand is van je TV tot aan zetel (kijkafstand), alsook de afstand van de muur van de TV tot aan de muur van de kast?

Wij denken zelk aan zulke opstelling, maar weten niet of de ruimte breed genoeg is, vandaar de (wat ongewone) vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Mr. David: Cool gedaan met dat meubel! Zijn waarschijnlijk 22mm MDF platen :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
BeFinch schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:42:
@Mr. David: Zou je kunnen meedelen welk ongeveer de afstand is van je TV tot aan zetel (kijkafstand), alsook de afstand van de muur van de TV tot aan de muur van de kast?

Wij denken zelk aan zulke opstelling, maar weten niet of de ruimte breed genoeg is, vandaar de (wat ongewone) vraag.
Oke, geen probleem...

Van muur tot muur is het 4.65M
Van TV tot zetel is het 2.85M (TV staat 23cm van de muur af)
Lethalis schreef op zondag 13 december 2009 @ 08:44:
@Mr. David: Cool gedaan met dat meubel! Zijn waarschijnlijk 22mm MDF platen :)
Inderdaad, heb het ff nagemeten en het totaal is 44mm.
VesNL schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:40:
Sorry moet ff een traantje weg werken. Geweldige dj set.
Ik had het bijna verkocht, maar ik weet zeker dat ik heeeeeeel veel spijt krijg als ik dat doe. Dus ik heb besloten het nooit te verkopen. Er gaat niets boven een avondje indrinken en 'gouwe ouwe' plaatjes mixen met een paar vrienden om vervolgens naar een feestje te gaan! :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Mr.David op 13-12-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Mijn set bestaat inmiddels uit:
- Marantz PM-17 mkII
- Mission 751 freedom monitoren
- BK Gemini II sub
- Musical Fidelity X-Can V3 & X-PSU V3 hoofdtelefoonversterker
- AKG K701 hoofdtelefoon
- Marantz CD7
- Marantz CD12 LE
- Teac WAP4500 mediaspeler

De CD7 heeft even plaats gemaakt voor de CD12 LE, wat een enorm muzikale speler is. De speler is als een kinder-muziekdoosje, erg entertaining en verrassend levendig qua klank, een traktatie ;) En dat voor een 20 jaar oude speler!
De CD7 is ook mooi, alleen die heeft een totaal andere klank, ik vind 'em minder muzikaal, wat meer 'upfront' en minder 3D (dan de CD12).

Via een vdh optocoupler heb ik een TEAC WAP4500 aan de DA12 aangesloten waarmee ik vanaf een externe hardeschijf flacjes speel. Klinkt gewoon erg goed en is ontzettend gebruikersvriendelijk; heb nu meerdere CD's zonder op te staan tot m'n beschikking ;)

Verder dus de MF X-Can en X-PSU die de K701 hoofdtelefoon voeden, de X-Can V3 is een kleine buizenversterker die samen met de K701 een hele mooie klank geeft; gedetailleerd, dynamisch, noem maar op. De Mission 751F monitoren worden ondersteund door de BK Gemini subwoofer, prima combinatie! :)

Een paar pics van wat componenten uit m'n set:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ly1qwx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/29uop5k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/99m8ly.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/21j681g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/sgpaq9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i287.photobucket.com/albums/ll144/passchier2007/set-02.jpg

Voor de geinteresseerde/liefhebber, foto's van diverse cdspelers uit m'n set (en die ik heb gehad) staan op m'n website: http://www.marantzphilips.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04 13:57
@ThunderNet

Hoe vind jij die 695's klinken? Ik heb thuis de 696's staan icm met een Pioneer SX-209RDS en een Pioneer PDR-W839 en dat klinkt echt fantastisch! Ontzettend mooi laag en midden en het hoog komt ook goed mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Setje heb ik ook staan .
Met 13cm cones er in .
Nu uitgeleend aan me mijn moeder.
Moet zeggen ze klinken geweldige .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Hoe ze klinken, sjah :P Ik vind de bas eigenlijk een tikje overdreven, maar ik heb ze dan ook redelijk in de hoeken van een deel van m'n huiskamer staan. En ik ben met deze set opgegroeid, ze hebben 12+ jaar lang in de huiskamer van mijn ouders gezeten (DCC en casette units staan nog op zolder). (Mijn vader heeft destijds nog een boze brief naar de directie van Philips gestuurd omdat het nergens in Nederland verkrijgbaar was :P ).
Ik heb beter gehoord dan deze sets, maar dat is mijn eigen verpeste belevingswereld.. Voor in mijn situatie zijn ze nu gewoonweg prima :) En een flinke klap beter dan de interne speakers van de televisie.

Het design van de 900 serie vind ik gewoon prachtig, dat is ook de reden dat ik binnenkort wat defecte apparaten wil opsporen om er een xbox / tv tuner / htpc in te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:36
Mr.David schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:11:
Ik heb inmiddels ook wat nieuwe spulletjes dus dan ook maar een paar foto's van mijn kant...
Mooi ingericht, alleen zou je je voetenbank niet ergens anders plaatsen? Het staat wel heel erg voor je center. Je rechterstoel staat ook een beetje voor je rechterspeaker, misschien je beide fronts iets meer richting sweetspot draaien, dan komen ze misschien iets beter tot hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02
ThunderNet schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:58:
Hoe ze klinken, sjah :P Ik vind de bas eigenlijk een tikje overdreven, maar ik heb ze dan ook redelijk in de hoeken van een deel van m'n huiskamer staan. En ik ben met deze set opgegroeid, ze hebben 12+ jaar lang in de huiskamer van mijn ouders gezeten (DCC en casette units staan nog op zolder). (Mijn vader heeft destijds nog een boze brief naar de directie van Philips gestuurd omdat het nergens in Nederland verkrijgbaar was :P ).
Ik heb beter gehoord dan deze sets, maar dat is mijn eigen verpeste belevingswereld.. Voor in mijn situatie zijn ze nu gewoonweg prima :) En een flinke klap beter dan de interne speakers van de televisie.

Het design van de 900 serie vind ik gewoon prachtig, dat is ook de reden dat ik binnenkort wat defecte apparaten wil opsporen om er een xbox / tv tuner / htpc in te bouwen :)
Ik heb ze zelf ook gehad.
Heerlijke speakers.
Helaas zijn ze helemaal afgedraaid.
Heb er nog nieuwe foamranden opgezet maar dat was niet een hele succesvolle actie.
Tweeters zijn geloof ik ook aan diggelen.

Staan nu niks te doen bij een huisgenoot.

Mis ze elke dag nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vraagje als hifi leek hier. Ik heb nu een Logitech Z-680 als surround set (ja I know, low-end spul maar goed). Wil nu misschien upgraden naar een Pioneer set die TrueHD doet. Heeft dat uberhaupt zin, ga ik dat horen als niet audiofiel?

Nergens is die set te beluisteren, alle winkels in een straal van 50 km gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Ja dat ga je horen, niet zozeer vanwege de geclaimde toename in geluidskwaliteit, maar de master/opname van de HD track is veelal anders/beter dan de non-HD track.

Als je voor weinig euro's meerprijs de switch kan doen omdat je toch een receiver moet kopen, why not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ConZito schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:58:
Als je voor weinig euro's meerprijs de switch kan doen omdat je toch een receiver moet kopen, why not.
Ik moet niet, maar ik verwacht eigenlijk wel een vooruitgang in kwaliteit als ik overga van een "eenvoudig" Logitech setje naar een goede Pioneer set.

Ben nogal filmfanaat, en game veel, dus denk dat het zinvol is.

Aan de andere kant heb ik voor dat geld ook bijna een nieuwe tv, de huidige is toch al :X 2,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Phusebox schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:01:
[...]

Ik moet niet, maar ik verwacht eigenlijk wel een vooruitgang in kwaliteit als ik overga van een "eenvoudig" Logitech setje naar een goede Pioneer set.

Ben nogal filmfanaat, en game veel, dus denk dat het zinvol is.

Aan de andere kant heb ik voor dat geld ook bijna een nieuwe tv, de huidige is toch al :X 2,5 jaar oud.
Okee, een complete surround oplossing dus. Receiver met nieuwe luidsprekers, etc. Ik ken de Z680 niet, dus ik kan daar weinig over zeggen. Maar je koopt met een receiver natuurlijk naast de geluidskwaliteit ook een hoop functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 16:05
Phusebox schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:38:
Vraagje als hifi leek hier. Ik heb nu een Logitech Z-680 als surround set (ja I know, low-end spul maar goed). Wil nu misschien upgraden naar een Pioneer set die TrueHD doet. Heeft dat uberhaupt zin, ga ik dat horen als niet audiofiel?

Nergens is die set te beluisteren, alle winkels in een straal van 50 km gehad.
Wil je een compleet nieuw setje kopen? (dus receiver, speakers, subwoofer etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik heb vandaag maar eens ouderwetse cd's gekocht.. En dat klinkt eigenlijk wel erg goed :)

Ik had nog wel een klein vraagje, mijn buurvrouw viel het wel op dat ik nieuwe speakers had, de bas dreunt nog wel wat deur. Nu zat ik te denken om of stoeptegels zwart te verven om de speakers op te zetten.. Maar wat ook een optie is zijn granieten-tegels. Dat staat wel wat netter imho :)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? De speakers staan al op puntjes, en wat uit de hoek weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Zorgen dat je het laag reduceert?

Als je speakers al op spikes staan, maakt de hoeveelheid bas door een tegel eronder ook weinig uit (althans, is hier de ervaring)

BTW welke speakers heb je nu? En hoe zien ze er in je huiskamer uit? - O, laat maar. Zag het al op de vorige pagina.

[ Voor 26% gewijzigd door Gideon op 14-12-2009 13:54 . Reden: foutje bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Gideon schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:41:
Zorgen dat je het laag reduceert?

Als je speakers al op spikes staan, maakt de hoeveelheid bas door een tegel eronder ook weinig uit (althans, is hier de ervaring)
maar ze staan wel op een niet super gelegde laminaat-vloer... :) en ik wil de overlast voor de buren minimaliseren :) dus alles is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Laatst online: 21:51
ThunderNet schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:48:
[...]

maar ze staan wel op een niet super gelegde laminaat-vloer... :) en ik wil de overlast voor de buren minimaliseren :) dus alles is meegenomen.
Al eens gedacht aan een tapijtje op de vloer of aan de wand, gordijnen, planten (ja, helpt ook :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jolly_Jumper schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:25:
[...]

Wil je een compleet nieuw setje kopen? (dus receiver, speakers, subwoofer etc)
Ja compleet nieuwe set. Alleen zie ik nu dat er bij de non-bluray versie in de specificaties niets wordt gezegd over TrueHD, terwijl de bluray versie van die set niets meer of minder is dan een losse bluray speler toegevoegd.

Het gaat om de Pioneer LX03 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 16:05
De non-BD versie ondersteunt inderdaad geen HD geluid, zoals hier http://www.pioneer.nl/nl/products/42/100/42/LX03/specs.html ook te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jolly_Jumper schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:28:
De non-BD versie ondersteunt inderdaad geen HD geluid, zoals hier http://www.pioneer.nl/nl/products/42/100/42/LX03/specs.html ook te zien is.
Maar dat snap ik dan niet, want het is exact dezelfde versterker/receiver. Het enige dat ze doen met de BD versie is er via HDMI een bluray speler aanhangen.

Dus als ik er zelf een bluray speler aanhang moet ik toch ook gewoon HD audio kunnen afspelen?

Ik lees over de BD speler dat deze TrueHD doorstuurt als PCM, en de LX03 kan ook PCM aan, dus dan is het toch hetzelfde?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Deniax schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:59:
[...]
Mooi ingericht, alleen zou je je voetenbank niet ergens anders plaatsen? Het staat wel heel erg voor je center. Je rechterstoel staat ook een beetje voor je rechterspeaker, misschien je beide fronts iets meer richting sweetspot draaien, dan komen ze misschien iets beter tot hun recht.
Speaking of which..die B&W speakers zijn echt mooi om te zien! Dit topic volgen is niet goed voor de beurs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Na een tijdje je (af en toe kwijlend :9~ ) alle foto's te hebben bekeken nu maar eens tijd om mijn eigen setup te posten!
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_zEgbZmcot5o/SyZCQOHn28I/AAAAAAAAAhk/BUuhmXDS0jk/IMG_5878.JPG
Overzichtje...
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_zEgbZmcot5o/SyZCREIs1qI/AAAAAAAAAh0/p2bkzsWr5b8/IMG_5846.JPG
en in het donker
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_zEgbZmcot5o/SyZCQ-ibxsI/AAAAAAAAAhw/u7ON0EkvVqE/IMG_5849.JPG
En van de voorkant *flits*
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_zEgbZmcot5o/SyZCQXTMQqI/AAAAAAAAAho/s4fuMbHXFiQ/IMG_5865.JPG
Ambilight "cheap edition"
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_zEgbZmcot5o/SyZCPZ8JXyI/AAAAAAAAAhc/6MfVjqpb0_Y/IMG_5896.JPG
Ik game graag (ook met vrienden;))
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_zEgbZmcot5o/SyZCPsHds9I/AAAAAAAAAhg/W5-jYwjLp5U/IMG_5891.JPG
Panasonic G10 Close-Up

Wat je allemaal ziet:
Panasonic G10 46"
Logitech Z-5400
Phillips Ambx Starter Kit
Xbox 360 Elite
PS3 (80GB)
Wii
Xbox 360 arcade (gebanned.... voor alles wat het kopen niet waard is, maar toch even leuk kan zijn O-) )
Logitech Harmony 555

Wat je niet ziet:
De Mediacenter PC aan de andere kant van mijn kamer.
HDMI, S/pdif, stereo, usb(repeater), coax kabels lopen allemaal door die witte goot achter mijn tv.

De Plasma is net nieuw (stond voorheen een 32inch Tatung lcd).
Verder zit ik te kijken naar andere speakers, geluid voor games en films is op zich prima (lekker veel bas) maar voor muziek en niet actie films is die bas soms te sterk aanwezig (of mis ik gewoon de hogere tonen, dat kan natuurlijk ook). Wordt waarschijnlijk iets met Jamo S606 of JBL e80 als fronts met een onkyo 507 ofzo. Wie weet komt er binnenkort weer een mooie Ibood voorbij :+

Die phillips Ambx lampen werken overigens wel geinig, maar komen eigenlijk alleen met animatiefilms goed tot hun recht. In andere gevallen (ook gewoon tv) vallen ze vaak terug op een soort licht blauw.

Als software gebruik ik gewoon Windows 7 Media center met als prachtige plugin media browser. Geweldige combinatie voor alle films en TV series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:36
ThunderNet schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:32:
Ik heb vandaag maar eens ouderwetse cd's gekocht.. En dat klinkt eigenlijk wel erg goed :)

Ik had nog wel een klein vraagje, mijn buurvrouw viel het wel op dat ik nieuwe speakers had, de bas dreunt nog wel wat deur. Nu zat ik te denken om of stoeptegels zwart te verven om de speakers op te zetten.. Maar wat ook een optie is zijn granieten-tegels. Dat staat wel wat netter imho :)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? De speakers staan al op puntjes, en wat uit de hoek weggehaald.
Nog beter ontkoppelen kan via speakerdudes van Auralex: http://www.auralex.com/so...kerdudes/speakerdudes.asp

Dit is overigens alleen voor speakers, voor subs hebben ze weer andere toepassingen

[ Voor 5% gewijzigd door Deniax op 14-12-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Ik zat zelf ook aan de Jamo s606 of de JBL e80 te denken.. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Bremg schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:23:
Ik zat zelf ook aan de Jamo s606 of de JBL e80 te denken.. Wat denken jullie hiervan?
Dat het daarvoor hier niet het topic is. Lees de TS nog eens door en je zal zien waarom.

Verder kan ik alleen zeggen dat je naar een winkel moet gaan waar beide speakers staan om deze in real life te beluisteren. Klank en sound van speakers verschilt per merk en type en hoe die klank ervaren wordt verschilt per persoon. Dus vandaar dat je zelf moet gaan luisteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Deniax schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:59:
[...]
De 'voetenbank' schuif ik altijd tegen de bank aan om relaxed te zitten/liggen als ik een film kijk. De center speaker staat onder hoek naar boven gericht en heeft nu geen hinder meer van het bankje (zie foto's). Het was idd altijd een probleem met de center, maar sinds ik de center onder een hoek naar boven heb geplaats is dat opgelost. De rechter front speaker staat gewoon helemaal vrij.

Dit alles is ook nagemeten met de microfoon van yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

cuberob schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:11:
Als software gebruik ik gewoon Windows 7 Media center met als prachtige plugin media browser. Geweldige combinatie voor alle films en TV series.
Hoe handelt W7 MCE de namen van films en series af? Moet je die handmatig invoeren (voor elke aflevering)? Ik kan me voorstellen dat scene-rips enzo niet gauw als film/serie X herkend worden.

Ik wil uiteindelijk alle series die ik volg gewoon automagisch binnen krijgen via torrent/NZB+RSS, zodat ik gewoon maar naar een serie hoef te zappen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:53:
[...]

Hoe handelt W7 MCE de namen van films en series af? Moet je die handmatig invoeren (voor elke aflevering)? Ik kan me voorstellen dat scene-rips enzo niet gauw als film/serie X herkend worden.

Ik wil uiteindelijk alle series die ik volg gewoon automagisch binnen krijgen via torrent/NZB+RSS, zodat ik gewoon maar naar een serie hoef te zappen.
Dat gaat eigenlijk verrassend goed, hoewel niet compleet automatisch. Ik zet al mijn films in een map zoals "C:/Movies/Happy Feet/Happy_feet.1080p.releasegroupxxx.mkv" en dan gaat het vrijwel altijd goed, maar hij kijkt in dat geval gewoon naar de map naam die dus gewoon netjes overeen komt.
Wat series betreft, "C:/Tvseries/Californication/Season x/Californication.S0xe0x.releasegroup.mkv (maar ook Californication.x0x.releasegroup.mkv) herkent hij allemaal netjes (download dus ook de juiste ep info van thetvdb.com). Het enige wat je dus nog zou moeten doen of automatiseren is dat de film of serie in de juiste map terecht komt.

offtopic:
zou je mij is kunnen pmmen waar of hoe ik series nzb in rss formaat kan vinden :o dat zou echt zoveel moeite schelen elke week O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik volg dit topic al een aantal jaren en heb ooit ook eens mijn set gepost. (Ergens rond deel 22) In de tussentijd is er veel veranderd in mijn set en vandaar dat ik hem nogmaals post.
Ik woon in een fabriekspand en heb een vrij grote woonkamer (8x8 meter) en geen last van buren.
Ideale plek dus om een dikke set weg te zetten. Verwacht nu niet meteen een set van vele duizenden euro's maar ik ben er uiterst tevreden mee. Ik heb lang gezocht om een mooie set samen te stellen die veel kwaliteit bied voor een schappelijke prijs. Alle speakers (Op center na) is aangeschaft via marktplaats en heb hier 3 jaar over gedaan. Ik vond het belangrijk om speakers te sourcen die veel detail leveren zonder mijn versterker volledig te misbruiken. De frontspeakers hebben een hoog rendement (94db 1w/1mtr) en een vragen niet al teveel watt (170 watt op 4 ohm) terwijl ze toch heel laag gaan (22 Hrz). Hierdoor heeft mijn Onkyo voldoende power ter beschikking om alle 5 speakers goed aan te sturen. De frontspeakers staan Bi-Amp aangesloten.

Hier dus de pics die klikable zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001087.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001091ro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001095ro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001088.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001090ro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001089.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001092ro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx23/T-Bone_NL/IM001094ro.jpg

Wat zie je zoal staan:

Onkyo TX-NR905
Onkyo DV-SP504E (Eigenhandig gemodificeerd)
Philips sateliet receiver
JVC TV (Niks byzonders mijn prio ligt echt op audio!)
Frontspeakers: Focal Onyx zelfbouwspeaker die ik via marktplaats heb gekocht.
Centerspeaker: Infinity Beta CS250
Rearspeakers: Visonik E352 (Erg precies klinkende oostduitse speaker)
Apollo speaker stands
Subwoofer: MJ-Acoustics Reference 1
Speakerkabel: Oehlbach Bi-Tech4 bi-amp kabel geconfectioneerd met viablue pimp-spul
Een aantal degelijke zelfbouw powercords. (Vond ik een van de betere tweaks!)
CD collectie aan de muur.
Concerten collectie op DVD, ja echt waar dat zijn alleen concerten. :) Mijn films zitten gewoon los op de spindle!
Verder zie je ook een bundel niet weggewerkte kabels.

Wie weet welk concert op dit moment aan het spelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet!
Alle plaatjes heb ik op Photobucket ge-resized naar 640x480!
Dat zie je ook als je erop klikt en de eigenschappen checked!
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Hoezo zou je iets fout doen? Plaatjes werken hier gewoon hoor :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soebo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09
ik had ooit nog gezegd fotootjes te uploaden van mijn upgrade...

van samung ps-42q91 + ht-txq120 + ps3 + wii
Afbeeldingslocatie: http://images.pp2g.com/mYn54Y3kLCQd-ZXh!bAMcB2F4ZWVzAhwc.aspx

naar
+ pioneer kuro lx5090 (januari 2009)
+ pioneer sc lx71 en bdp lx 51 (februari 2009)
+ fronts: focal chorus 826
+ center: focal chorus cc 800
+ rears: focal chorus 806 (ook februari 2009)
+ ps3 + wii
Afbeeldingslocatie: http://images.pp2g.com/mYn5wY3gFAwh-ZXh!bAMcB2F4ZWVzAhwc.aspx

naar
+ subwoofer bk xls 300 (april 2009)
+ nieuwe salontafel (juli 2009)
+ logitech harmony 1100 (september 2009)
+ nieuwe kastdeurtjes (september 2009)
+ xbox 360 elite (november 2009)
Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.86/766850001-766900000/766884301-766884400/766884312_6_J85D.jpeg
(upc box staat inmiddels weer op de bd speler)

excuse me for the crappy iphone pic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:06:
Hoezo zou je iets fout doen? Plaatjes werken hier gewoon hoor :)
Ik zie onder drie foto's de opmerking dat ze 1024x768 zijn en dat vinden ze hier niet zo leuk.
Maar de foto's zijn zo groot NIET! klik er maar eens op en check de eigenschappen van de foto.
Ze zijn 640x480 en dat zou volgens de TS geen probleem zijn. Maar idd als jij ze ziet dan zal het wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

soebo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:16:

...
excuse me for the crappy iphone pic...
Mooie set hoor. Super.
Jammer alleen dat het bovenkastje wat naar rechts hangt (ik zie dat het niet echt anders kan)
Maar verder zeer mooi.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soebo
DeeJee schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:24:
[...]

Mooie set hoor. Super.
Jammer alleen dat het bovenkastje wat naar rechts hangt (ik zie dat het niet echt anders kan)
Maar verder zeer mooi.
dank u
wij vinden het asymmetrische juist leuk. tja, verschillende mensen, verschillende smaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

soebo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:43:
[...]

dank u
wij vinden het asymmetrische juist leuk. tja, verschillende mensen, verschillende smaken...
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik zoek voor mijn nieuw tv meubel (pics volgen) een goede IR repeater. Heeft er iemand suggesties?
De kabels tussen de repeater en de individuele sensoren moet voldoende lang zijn (1m op zijn minst) en ik heb minstens 4 sensoren nodig (receiver, xbox, popcorn, ...), liefst uitbreidbaar. Ik heb een Logitech harmony one A/B mocht dat belangrijk zijn.
Ik heb deze gevonden:
* http://www.smarthome.com/...IR-Repeater-System/p.aspx
* Logitech IR repeater (is die wel beschikbaar in Europa?)
* andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
soebo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:16:
+ fronts: focal chorus 826
+ center: focal chorus cc 800
+ rears: focal chorus 806 (ook februari 2009)
Respect, echt een zeer mooie set d:)b

Had je toevallig ook nog naar de Focal Chorus 836V geluisterd?
Ben namelijk zelf ook van plan om of de Chorus 826W (of V) of de 836V te kopen (en de rest van de set die jij hebt), maar echt veel zie je die fronts niet en al helemaal niet naast elkaar bij een winkel om te luisteren. Vandaar dat ik op deze manier even wat informatie en ervaringen probeer te verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand of het nog problemen kan geven als ik mijn nieuw aan te schaffen receiver/dvd speler rechtop ga zetten? (De dvd functie zal overigens nauwelijks gebruikt worden)
Ik heb namelijk geen plaats in of op de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zolang je de ventilatiesleuven maar niet compleet bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Goed, onlangs verhuisd naar mn nieuwbouw studio speciaal voor studenten. Mijn homecinema hoekje is zo goed als af. Alleen de bank moet nog komen!

Receiver: Onkyo TX-SR507 (Black)
Plasma: Samsung PS42B450
Console: Sony PS3 160GB (Fat/Phat)
Subwoofer: Yamaha YST-SW515
Speakers: Audio Pro Stage 22

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vdT8tvIJptHSfprbZELiyXUl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fe1SAivJFvpS4PLhtVZsDLT7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SPmgLkdjZbHY0tb169kLxS4C/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rnIEJZacRpvupktbZ5o6wFhl/full.jpg

Moet nog even kijken wat ik met de voorste speakers doe, misschien ophangen op luisterhoogte, maar misschien laat ik ze ook zo op de vloer staan

Daarnaast wou ik eerst nog het scherm gaan ophangen, helaas zijn het holle gipswanden en ik durf het niet aan om een plasma scherm van 30KG op te hangen aan een dergelijke muur, zelfs niet met de juiste pluggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 15-12-2009 20:48 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yellowneck schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:43:
Goed, onlangs verhuisd naar mn nieuwbouw studio speciaal voor studenten. Mijn homecinema hoekje is zo goed als af. Alleen de bank moet nog komen!
Die foto's doen bij mij een paar vragen opdoen:
  • Kan je PS3 zijn lucht wel genoeg kwijt vanaf de zijkant? Want op de foto lijkt het wel alsof de console tegen de tussenwand van het kastje aan staat.
  • Receiver op subwoofer? Nu is dat met DVD-spelers en dergelijke niet handig door trillingen die dan de disc kunnen laten "dansen". Idem met harde schijven van HTPC's. Maar hoe zit het met koelblokken en andere interne dingen die eventueel los zouden kunnen trillen?
  • Waarom laten sommige mensen de (reclame)stickers op hun apparatuur zitten, zoals bij jou op de tv?
  • The Simpsons _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ziet er erg netjes uit, alleen lijken die keukenstoelen niet confortabel voor bankhangen. Ik zou eerder met wat minder ruimte een comfortabele stoel kopen en wanneer er visite komt de keuken stoelen er bij pakken

bv http://www.jysk.nl/130/133/3698141/a/catalog oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:49:
[...]

Die foto's doen bij mij een paar vragen opdoen:
  • Kan je PS3 zijn lucht wel genoeg kwijt vanaf de zijkant? Want op de foto lijkt het wel alsof de console tegen de tussenwand van het kastje aan staat.
  • Receiver op subwoofer? Nu is dat met DVD-spelers en dergelijke niet handig door trillingen die dan de disc kunnen laten "dansen". Idem met harde schijven van HTPC's. Maar hoe zit het met koelblokken en andere interne dingen die eventueel los zouden kunnen trillen?
  • Waarom laten sommige mensen de (reclame)stickers op hun apparatuur zitten, zoals bij jou op de tv?
  • The Simpsons _/-\o_
• Op de foto lijkt het alsof de PS3 strak tegen de centerspeaker staat inderdaad, in werkelijkheid zit er nog zo'n 1.5cm speling tussen. Het is niet erg veel, maar de PS3 lijkt het goed te trekken, de fans gaan niet harder blazen en de PS3 blijft lekker stil werken.

• Receiver op subwoofer inderdaad, de receiver past in principe net in de tvmeubel maar dan zou de centerspeaker eruit moeten en voor het scherm geplaatst moeten worden wat ik niet vind staan. vandaar deze oplossing. Heb de receiver vandaag binnen gekregen hiervoor stond een Pioneer VSX-516 op de sub en die heeft het altijd goed gedaan, ik ga ervanuit dat de bouwkwaliteit van dergelijke merken niet zo dramatisch is dat de schroeven losttrillen door de trillingen van de sub.

• Stickers en folie zitten nog op respectievelijk het scherm en voet, moet deze nog eraf halen, maar dat doe ik zodra ik alles helemaal af heb en klaar heb staan op hun definitieve plek, dit i.v.m. evt krassen bij het schuiven en verplaatsen ;)

• Ja heerlijk die Simpsons marathon op CC _/-\o_
-RoB- schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:54:
Ziet er erg netjes uit, alleen lijken die keukenstoelen niet confortabel voor bankhangen. Ik zou eerder met wat minder ruimte een comfortabele stoel kopen en wanneer er visite komt de keuken stoelen er bij pakken

bv http://www.jysk.nl/130/133/3698141/a/catalog oid
Die stoelen zitten als rotsen inderdaad. Maar zoals ik zei een tweepersoonszitbank is onderweg en wordt als het goed is a.s. vrijdag geleverd

[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 15-12-2009 20:57 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yellowneck schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:56:
[...]Op de foto lijkt het alsof de PS3 strak tegen de centerspeaker staat inderdaad, in werkelijkheid zit er nog zo'n 1.5cm speling tussen. Het is niet erg veel, maar de PS3 lijkt het goed te trekken, de fans gaan niet harder blazen en de PS3 blijft lekker stil werken.
Foto's willen nogal eens vertekenen inderdaad en dat blijkt dan maar weer. En zolang het werkt en goed werkt kan je er wel door mee blijven gaan. Ik heb uit voorzorg ooit een heel nieuw tv-meubel gebouwd zodat de consoles vrij konden staan van elkaar en met meer tussenruimte. Maar tot op heden geen verschil gemerkt...
[...]Receiver op subwoofer inderdaad, de receiver past in principe net in de tvmeubel maar dan zou de centerspeaker eruit moeten en voor het scherm geplaatst moeten worden wat ik niet vind staan. vandaar deze oplossing. Heb de receiver vandaag binnen gekregen hiervoor stond een Pioneer VSX-516 op de sub en die heeft het altijd goed gedaan, ik ga ervanuit dat de bouwkwaliteit van dergelijke merken niet zo dramatisch is dat de schroeven losttrillen door de trillingen van de sub.
Het zullen ook niet snel de schroeven zijn die los gaan trillen, maar meer de heatsinks die veelal hangen aan de onderdelen. Maar ik help je hopen dat het goed blijft gaan in de toekomst, veelal zou ik uit voorzorg geen apparatuur op de subwoofer zetten. Maar goed, ken ook iemand die heeft de kooi van de hamster er op staan 8)7

En over de kwaliteit van Onkyo als merk ga ik het hier nu niet hebben, daar zijn hele topic over/voor O-)
[...]Stickers en folie zitten nog op respectievelijk het scherm en voet, moet deze nog eraf halen, maar dat doe ik zodra ik alles helemaal af heb en klaar heb staan op hun definitieve plek, dit i.v.m. evt krassen bij het schuiven en verplaatsen ;)
Logisch verhaal en zeer te begrijpen :)
Had al zoiets gedacht aangezien de stickers van de receiver er wel af waren aangezien deze ook alleen puur voor de reclame zijn en niet ter bescherming van het apparaat.
[...]Ja heerlijk die Simpsons marathon op CC _/-\o_
En ze gaan Futurama ook weer uitzenden op Comedy Central _/-\o_
Hopelijk alleen wel wat langer dan ze met American Dad hebben gedaan. En ook niet te hopen dat ze series als Family Guy gaan vervangen door Futurama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:11:
[...]

Foto's willen nogal eens vertekenen inderdaad en dat blijkt dan maar weer. En zolang het werkt en goed werkt kan je er wel door mee blijven gaan. Ik heb uit voorzorg ooit een heel nieuw tv-meubel gebouwd zodat de consoles vrij konden staan van elkaar en met meer tussenruimte. Maar tot op heden geen verschil gemerkt...

[...]

Het zullen ook niet snel de schroeven zijn die los gaan trillen, maar meer de heatsinks die veelal hangen aan de onderdelen. Maar ik help je hopen dat het goed blijft gaan in de toekomst, veelal zou ik uit voorzorg geen apparatuur op de subwoofer zetten. Maar goed, ken ook iemand die heeft de kooi van de hamster er op staan 8)7

En over de kwaliteit van Onkyo als merk ga ik het hier nu niet hebben, daar zijn hele topic over/voor O-)
Oh serieus? Zitten die dingen alleen vast door middel van thermalpaste? Hmm, dan kan dat icm warmte (zacht worden van de paste) en trillingen wel nare gevolgen hebben :P. Zal tijdje tegen aan kijken en evt naar alternatieve oplossingen zoeken.
[...]

Logisch verhaal en zeer te begrijpen :)
Had al zoiets gedacht aangezien de stickers van de receiver er wel af waren aangezien deze ook alleen puur voor de reclame zijn en niet ter bescherming van het apparaat.

[...]

En ze gaan Futurama ook weer uitzenden op Comedy Central _/-\o_
Hopelijk alleen wel wat langer dan ze met American Dad hebben gedaan. En ook niet te hopen dat ze series als Family Guy gaan vervangen door Futurama..
Aaaah, Family Guy! :D _/-\o_ O+
Heerlijk, vond American Dad maar wat slapjes, Family Guy is hilarisch :)
spoiler:
bitch-stewie _O-
Krijg binnenkort ook de box hiervan (seizoen 1 t/m 8 ).
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61uSD5AVXNL._SL500_AA240_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soebo
FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:15:
[...]

Respect, echt een zeer mooie set d:)b

Had je toevallig ook nog naar de Focal Chorus 836V geluisterd?
Ben namelijk zelf ook van plan om of de Chorus 826W (of V) of de 836V te kopen (en de rest van de set die jij hebt), maar echt veel zie je die fronts niet en al helemaal niet naast elkaar bij een winkel om te luisteren. Vandaar dat ik op deze manier even wat informatie en ervaringen probeer te verzamelen :)
merci

ik had de 826 v en w special edition beluisterd. van de 836 hadden ze geen demo model
de hoge tonen uit w special edition waren wat helderder, maar de v waren naar mijn mening meer dan prima

had wel naar een 36 willen luisteren, maar het geluid uit de 26 vind ik al zo mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Wat later als de bedoeling was maar hier dan toch mijn trots.
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/4904/dscf0456.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/2251/dscf0453r.jpg

Onze opstelling inclusief luister/kijk positie.

Te zien:

TV: Panasonic 42PZ80E
Receiver: Pioneer VSX-514
CD speler Sony CDP-CE375
Dvd speler Pioneer DV-380 (regio vrij)
Console Sony Playstation 3 160GB
Front's JBL E80
Center JBL ES25C
Surround
& Sub Pioneer S-V50-G (de overblijfselen)

Tuurlijk had de tv ook 50 inch mogen zijn en kan een receiver upgrade geen kwaad.
Toch ben ik sinds de onlangs aangeschafte center behoorlijk in mijn nopjes met het geheel.
Subwoofer heb ik eigenlijk niet nodig in ons huiskamertje van net geen 20 vierkante meter, lederen banken zijn wel funest voor de akoestiek.
Zelf vind ik de E80s mooier zonder kappen maar heb 2 Kattten rondlopen (zie behang enz.).

Ben gek op reacties :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Zo bij deze ook wat foto's !

Heb een Epson TW700 gekocht met Kingpin MS200 16:9 scherm (~2 bij 1 meter). De boel hangt netjes aan het plafond en de kabels in een gootje (anders wilde mn vrouw er niet aan ;) ) .

Op het moment aangesloten:
-PC
-Humax Ziggo Tuner (wordt HD HDD recorder)
-PS2
-VCR

met de audio via een sony stere systeem. Wel 4 speakers (voor en achter de bank) maar slechts stereo, al moet ik zeggen dat dat voor de echte bios ervaring nog niet veel uitmaakt. Maar misschien een future upgrade naar surround...

Maar uiteraard de foto's ! (klik voor groter formaat, echter N82 pics dus beetje brak)

F.E.A.R. 2 op de beamert:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YbwXWW5GQyAZr4qZHbklEP1i/thumb.jpg

Nogmaals nu zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZNwGEvm32BTKSaiPO6IXkqEu/thumb.jpg

LOTR: Fellowship of the Ring (extended):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DrtHyfLpHw1oud9lBKTfES0E/thumb.jpg

De beamert zoals ie aan t plafond hangt
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dvJBEuGQfmX8ad5d6WGCltJ8/thumb.jpg

Voorspeaker rechts:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wkm4nwiaGmXBnCbyc62EJE9B/thumb.jpg

Stereo met beneden de achterspeakers (mooie bas), op eht plankje rechts zie je het scart schakelkastje en naast de stereo een audio schakelkastje (PC <--> SCART):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SaVhLoWY626Haw0FGVaean9L/thumb.jpg

Echt een geweldige bioscoop en game ervaring!

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yellowneck schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:17:
[...]Oh serieus? Zitten die dingen alleen vast door middel van thermalpaste? Hmm, dan kan dat icm warmte (zacht worden van de paste) en trillingen wel nare gevolgen hebben :P. Zal tijdje tegen aan kijken en evt naar alternatieve oplossingen zoeken.
Nah, zit ook wel met schroefjes en dergelijke maar op zich zijn trillingen voor geen één apparaat echt goed
spoiler:
(op bepaalde hulpmiddelen voor vrouwen na).
Dus meer uit voorzorg zou ik toch een ander plaatsje zoeken, maar het risico ligt aan jouw kant natuurlijk :>
Yellowneck schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:17:
[...]Aaaah, Family Guy! :D _/-\o_ O+
Heerlijk, vond American Dad maar wat slapjes, Family Guy is hilarisch :)
spoiler:
bitch-stewie _O-
Krijg binnenkort ook de box hiervan (seizoen 1 t/m 8 ).
[afbeelding]
Ik hoop nog steeds dat ze Seizoen 1 tot en met 8 gewoon Nederlands ondertitelen en dan hier uit gaan brengen. Maar op één of andere manier zie ik dat niet gebeuren. Dus laat een vriendin van me volgende maand die box-set maar eens uit Engeland mee nemen. Met de huidige koers heb je dan de acht seizoenen voor nog geen negentig euro in huis. Dus dat is wel te doen :)
soebo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:49:
[...]
merci

ik had de 826 v en w special edition beluisterd. van de 836 hadden ze geen demo model
de hoge tonen uit w special edition waren wat helderder, maar de v waren naar mijn mening meer dan prima

had wel naar een 36 willen luisteren, maar het geluid uit de 26 vind ik al zo mooi...
De 836V schijnt wat meer laag te hebben dan de 826V door de dubbele basreflexpoort en de extra woofer. Enige is dat sommigen de 836V weer te veel laag vinden hebben en daarom voor de 826V gaan. En nu met de komst van de 826W wordt het voor mij persoonlijk nog lastiger. €1000,- per speaker is voor mij de max en zowel de Chorus 826W als de 836V voldoen aan die eisen.

Maar net wat jij ook al zegt (en ik dus ondervindt): een winkel waar zowel de Focal Chorus 826V als 836V staan zijn zeldzaam. En dan zou ik de 826W ook nog willen beluisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Kortfragje schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:57:
Zo bij deze ook wat foto's !

[...]

De beamert zoals ie aan t plafond hangt
[afbeelding]

[...]
Geil zo'n beamer. Voor die haakse bochten heb je speciale kabelgoten met een 90 graden hoek. Dan is het echt superstrak! d:)b. Zijn een paar euro bij de bouwmarkt.
FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:14:
[...]

Nah, zit ook wel met schroefjes en dergelijke maar op zich zijn trillingen voor geen één apparaat echt goed
spoiler:
(op bepaalde hulpmiddelen voor vrouwen na).
Dus meer uit voorzorg zou ik toch een ander plaatsje zoeken, maar het risico ligt aan jouw kant natuurlijk :>

[...]

Ik hoop nog steeds dat ze Seizoen 1 tot en met 8 gewoon Nederlands ondertitelen en dan hier uit gaan brengen. Maar op één of andere manier zie ik dat niet gebeuren. Dus laat een vriendin van me volgende maand die box-set maar eens uit Engeland mee nemen. Met de huidige koers heb je dan de acht seizoenen voor nog geen negentig euro in huis. Dus dat is wel te doen :)

[...]
Oh, dan durf ik de gok wel aan. Moet prima gaan. Subwoofer weegt 19kg, dus staat als een huis op het vloer verankerd. Trillingen zijn minimaal, daar de subwoofer ook maar op 1/3 power staat.
spoiler:
staafmixer?! :o

offtopic:
Family Guy kijk ik het liefst zonder subtitles en desnoods enkel met de Engelse subs. Waarom? Omdat de meeste grappen simpelweg niet te vertalen zijn naar het nederlands. En doen ze het toch, dan staat er meestal echt iets gaars. :X

[ Voor 76% gewijzigd door Yellowneck op 15-12-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yellowneck schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:45:
[...]
spoiler:
staafmixer?! :o

offtopic:
Family Guy kijk ik het liefst zonder subtitles en desnoods enkel met de Engelse subs. Waarom? Omdat de meeste grappen simpelweg niet te vertalen zijn naar het nederlands. En doen ze het toch, dan staat er meestal echt iets gaars. :X
spoiler:
Iets met een staaf inderdaad... O-)

Op één of andere manier kan ik het meer dan goed af zonder subtitles, maar voor het gemak staan ze altijd wel aan. Het is meer dat ik dus luister en als ik een keer wat mis even snel de subs kan lezen om te zien wat ik gemist heb.

Maar denk niet dat ze Family Guy uit gaan brengen in Nederland, want daar komen ze dan wel heel erg laat mee. Alleen wel even kijken welke versie te importeren: er is namelijk een versie met alle kartonnen boxen in één grote omdoos (dus boxen zoals bij The Simpons), maar er is ook een verzamelbox waar per DVD ze zo'n slimline DVD-doosje gebruikt hebben (en die wil ik dus niet). Of desnoods alle seizoenen los kopen om zo toch de boxen te hebben, kost dan wel wat meer maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Ook hier maar eens m'n set showen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4048/4188786398_0551735663.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2488/4188786288_e3d058cef6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2549/4188024765_6dbb59f15a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4040/4188024273_cd3b56d64b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2645/4188024839_024a6e267b.jpg

Wat is te zien

- Onkyo TX-SR606
- Panasonic TH-42PX80
- Q Acoustics 1000i serie, fronts 1020i, achter 1010i, nieuwe sub gekregen (1000Si kaput) 2070S
- Sony DVD speler
- Asrock ION 330
- Xbox 360
- Wii
- UPC HD-DVR

Voor de achterste speakers moet eigenlijk nog iets bedacht worden echter er is weinig ruimte hier op dit flatje. Dus dat is denk voor een volgend huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Moet nog even kijken wat ik met de voorste speakers doe, misschien ophangen op luisterhoogte, maar misschien laat ik ze ook zo op de vloer staan

Daarnaast wou ik eerst nog het scherm gaan ophangen, helaas zijn het holle gipswanden en ik durf het niet aan om een plasma scherm van 30KG op te hangen aan een dergelijke muur, zelfs niet met de juiste pluggen.
Ziet er goed uit zeg! d:)b Ook leuk gedaan met dat cd-/dvd-rek aan de muur!

Maar waar zijn je speakerstands gebleven? :>
Je had zulke mooie voor je fronts.. ;)

Owja, en heb je bewust het laminaat over de breedte in je kamer gelegd, in plaats van over de lengte (met het raam/lichtinval mee)? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Is dat in 1 van de studentenflats van delft? jvb of EduP? want als je dat alleen als tv hoek hebt, heb je een behoorlijke kamer *D Ziet er goed uit.

Edit: ow, nieuwbouw :o
offtopic:
welk jaar LR ben je?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LuPo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:30:
[...]

Ziet er goed uit zeg! d:)b Ook leuk gedaan met dat cd-/dvd-rek aan de muur!

Maar waar zijn je speakerstands gebleven? :>
Je had zulke mooie voor je fronts.. ;)

Owja, en heb je bewust het laminaat over de breedte in je kamer gelegd, in plaats van over de lengte (met het raam/lichtinval mee)? :)
Ja, die heb ik verkocht voor maar liefst 100 euro, kon op dat moment het geld goed gebruiken voor een flitser voor mijn camera en dacht de speakerstands niet meer nodig te hebben, maar sowieso passen de speakerstands niet in deze opstelling, de subwoofer staat in de weg voor een dergelijke stand.

Wat betreft laminaat, mijn kamer is van zichzelf al erg lang, dus in de breedte gelegd om het zo wat vierkanter en groter te laten lijken en dat is goed gelukt! Op de foto's ziet het er allemaal wat kleiner/opgekropt uit, maar in het echie is het leuk geworden! Was het eerst van plan om het in de lengte te doen idd, maar beviel me niet echt :P
M3rcury schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:00:
[...]

Is dat in 1 van de studentenflats van delft? jvb of EduP? want als je dat alleen als tv hoek hebt, heb je een behoorlijke kamer *D Ziet er goed uit.

Edit: ow, nieuwbouw :o
offtopic:
welk jaar LR ben je?
Nope, ik zit in Den Haag op kamers nadat ik hier een tijdelijke kamer had in onderhuur (kon in Delft zo gauw ff niks krijgen), is het me in Den Haag zo goed bevallen dat ik nu een vaste kamer heb gevonden. Het is nieuwbouw ja, 13 november was het gebouw opgeleverd.
Studio is 28m2 met eigen WC/douche/keuken :), prima dacht ik zo O-)

En ben tweedejaars L&R. Jij? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 16-12-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Amelandbor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:02:
Ook hier maar eens m'n set showen.

- Q Acoustics 1000i serie, fronts 1020i, achter 1010i, nieuwe sub gekregen (1000Si kaput) 2070S
Tof om te zien dat iemand Q Acoustics gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Yellowneck schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:05:
[...]

Ja, die heb ik verkocht voor maar liefst 100 euro, kon op dat moment het geld goed gebruiken voor een flitser voor mijn camera en dacht de speakerstands niet meer nodig te hebben, maar sowieso passen de speakerstands niet in deze opstelling, de subwoofer staat in de weg voor een dergelijke stand.

Wat betreft laminaat, mijn kamer is van zichzelf al erg lang, dus in de breedte gelegd om het zo wat vierkanter en groter te laten lijken en dat is goed gelukt! Op de foto's ziet het er allemaal wat kleiner/opgekropt uit, maar in het echie is het leuk geworden! Was het eerst van plan om het in de lengte te doen idd, maar beviel me niet echt :P

[...]
offtopic:
Zo damn, die heb je goed verkocht. :> Alle vier weggedaan neem ik aan? Ik heb er namelijk zelf twee 'over' inmiddels.
Sinds ik een tweepersoonsbed heb gekocht, met nachtkastjes, heb ik de surround-speakers op de nachtkastjes gezet. Ik had nl. ook weinig ruimte meer voor de stands. De twee front-stands houd ik wel gewoon, want die zijn perfect. Gewoon verkocht via marktplaats?

De reden dat ik over het laminaat begon is omdat mij altijd aangeraden wordt om de planken met de lichtinval 'mee' te leggen. Even zoeken of ik een linkje kan vinden. Geen kritiek dus hoor, gewoon belangstelling voor je keuze. ;)

Edit: Gevonden, hier schrijft men er bijvoorbeeld een stukje over:
LEGRICHTING VAN DE PLANKEN

De legrichting van de laminaat planken is van diverse criteria hankelijk. Deze criteria zijn in volgorde van belangrijkheid:

1) De aard van de ondergrond. Als laminaat wordt gelegd op bestaand parket, de planken loodrecht ten opzichte van de parketplanken leggen.
2) De lichtbron: de planken in de richting van de lichtinval leggen.
3) De vorm van het vertrek: de planken moeten in de lengterichting worden gelegd.
Overigens lees ik ook dat als je de planken over de breedte legt, de kamer breder en korter lijkt. Dus gaat je visie wel op dat je de kamer wat 'vierkanter' wilde maken omdat hij vrij rechthoekig is. Alleen oogt hij dan niet ruimer. :P

[ Voor 28% gewijzigd door LuPo op 16-12-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Lethalis schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:28:
[...]

Tof om te zien dat iemand Q Acoustics gebruikt :)
Bevallen ook zeer goed. 8)

Heb ze wel uit the UK gehaald, want de prijzen hier zijn toch echt veel hoger. Dus dat was wel ff lastig toen de sub het niet meer deed. Maar uiteindelijk heeft me dat 35 euro gekost, dus dat viel ook nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Amelandbor schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:40:
[...]
Bevallen ook zeer goed. 8)

Heb ze wel uit the UK gehaald, want de prijzen hier zijn toch echt veel hoger. Dus dat was wel ff lastig toen de sub het niet meer deed. Maar uiteindelijk heeft me dat 35 euro gekost, dus dat viel ook nog wel mee.
Ja bizar.. ik ben aan het rondkijken en ze kosten zowat de helft in de UK. Worden daar ook per paar verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; waar heb je die DVD/CD rekken (die aan de muur) gekocht :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:12:
[...]

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115521 ...uiteraard :D

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 16-12-2009 13:20 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
[...]
IKEA

Heb ze zelf ook ;)

Spuit 11, geeft ook water :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bart_Denon op 16-12-2009 13:24 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LuPo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:43:
[...]

offtopic:
Zo damn, die heb je goed verkocht. :> Alle vier weggedaan neem ik aan? Ik heb er namelijk zelf twee 'over' inmiddels.
Sinds ik een tweepersoonsbed heb gekocht, met nachtkastjes, heb ik de surround-speakers op de nachtkastjes gezet. Ik had nl. ook weinig ruimte meer voor de stands. De twee front-stands houd ik wel gewoon, want die zijn perfect. Gewoon verkocht via marktplaats?
Yeps, gewoon via Marktplaats! :). Go for it! :P, als ze toch stof staan te vangen
De reden dat ik over het laminaat begon is omdat mij altijd aangeraden wordt om de planken met de lichtinval 'mee' te leggen. Even zoeken of ik een linkje kan vinden. Geen kritiek dus hoor, gewoon belangstelling voor je keuze. ;)

Edit: Gevonden, hier schrijft men er bijvoorbeeld een stukje over:

[...]

Overigens lees ik ook dat als je de planken over de breedte legt, de kamer breder en korter lijkt. Dus gaat je visie wel op dat je de kamer wat 'vierkanter' wilde maken omdat hij vrij rechthoekig is. Alleen oogt hij dan niet ruimer. :P
Nouja, het is maar net je definitie van ruimer. Het gaat erom dat je een bepaalde 'richting' van je kamer wilt benadrukken. Ik kan het wel in de lengte leggen, dan wordt het zo langwerpig (en imho minder mooi), aangezien de kamer al erg lang was. Je zou het dan ook van de andere kant kunnen benaderen. De kamer lijkt dan smaller maar langer. Maar oogt dan ook niet ruimer ;)
Affijn, het zijn allemaal algemene tips en adviezen, maar elke kamer/ruimte is anders.
[...]

Wat ze hierboven zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als ze nu ook nog een goeie oplossing voor mijn platen hadden.

Vandaag wat nieuw ijzer in huis gehaald, en ik mag met trots zeggen dat mijn Beosystem 2000 weer compleet is!

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Beosystem%202000%20shoot/DSC_2679.jpg

Volgens mij staat hier een cassettedeck te veel. Leuk, widescreen, maar de middelste is toch echt een lege huls.

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Beosystem%202000%20shoot/DSC_2683.jpg

Beter :)... Ik kon de Beocord en Beogram 2000 in één koop overnemen. Voor een verpletterende 60 euro! :*)

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Beosystem%202000%20shoot/DSC_2693.jpg

En niets kan tippen aan Brothers In Arms, op vinyl met een MMC4 aftaster. Helaas heb ik wel een nieuwe nodig, de naald van deze is jammer genoeg overleden en een losse naald installeren gaat met dit element (met nog geen 7mm breed, piepklein!) nogal moeilijk.

• LuPo
  • Nu online
Yellowneck schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:56:
[...]

Yeps, gewoon via Marktplaats! :). Go for it! :P, als ze toch stof staan te vangen

[...]

Nouja, het is maar net je definitie van ruimer. Het gaat erom dat je een bepaalde 'richting' van je kamer wilt benadrukken. Ik kan het wel in de lengte leggen, dan wordt het zo langwerpig (en imho minder mooi), aangezien de kamer al erg lang was. Je zou het dan ook van de andere kant kunnen benaderen. De kamer lijkt dan smaller maar langer. Maar oogt dan ook niet ruimer ;)
Affijn, het zijn allemaal algemene tips en adviezen, maar elke kamer/ruimte is anders.

[...]
Daar heb je inderdaad wel een punt. Het ziet er op de foto's sowieso al heel leuk uit dus het verschil is maar marginaal. Het is inderdaad ook belangrijk dat je kijkt naar de kamer. ;) Misschien had je alleen wat meer zaagwerk. :P

Ik zal na m'n tentamens die twee luidsprekerstands eens op internet gooien. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 17-12-2009 10:00 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Stoney3K schreef op donderdag 17 december 2009 @ 01:28:
[...]

Vandaag wat nieuw ijzer in huis gehaald, en ik mag met trots zeggen dat mijn Beosystem 2000 weer compleet is!

[afbeelding]

Volgens mij staat hier een cassettedeck te veel. Leuk, widescreen, maar de middelste is toch echt een lege huls.

[afbeelding]

Beter :)... Ik kon de Beocord en Beogram 2000 in één koop overnemen. Voor een verpletterende 60 euro! :*)

[afbeelding]

En niets kan tippen aan Brothers In Arms, op vinyl met een MMC4 aftaster. Helaas heb ik wel een nieuwe nodig, de naald van deze is jammer genoeg overleden en een losse naald installeren gaat met dit element (met nog geen 7mm breed, piepklein!) nogal moeilijk.
Dat ziet er strak uit. Wat voor luidsprekers staan ernaast?

En wat betreft BIA on vinyl _/-\o_

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DeeJee schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:02:
[...]

Dat ziet er strak uit. Wat voor luidsprekers staan ernaast?
Magnat Art 145-060's, in zwart. Misschien is de Beomaster dan wat underpowered (30W RMS per kant), maar als ik de set nu vol open zet hoor je hem 3 flats verder al. >:)

De Magnats wil ik nog op spikes zetten, en uiteindelijk wil ik toch naar een 5.0 opstelling toe, maar pas als ik een paar goeie rears/center vind die mooi uit het zicht opgesteld/gehangen kunnen worden. Sub heb ik niet nodig, die Magnats dreunen hard genoeg door. :)
En wat betreft BIA on vinyl _/-\o_
Jup, het best gemasterde album ooit klinkt nog eens strakker op geperst zwart goud. Dit is wel een oude persing, misschien dat ik nog een nieuw exemplaar ga halen. Ik heb trouwens ook Jeff Wayne's War Of The Worlds, gesigneerd, liggen in de platentas! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 15-09 10:46
[...]

..
Expedit serie, vakken zijn exact groot genoeg om LP's in te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanavond zal ik ook eens even mijn setje plaatsen! Leuk om te zien hoe iedereen op z'n eigen manier denkt over het al dan niet in het zicht plaatsen van apparaten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Na lang wachten en sparen is mijn home cinema installatie al iets completer.
Dit was de situatie begin dit jaar:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/P1040618-1.jpg

Vorige week werd het nieuwe tv-meubel geleverd en zo zag het er uit na installatie van de 'vakmannen'. Waarom dit tussen aanhalingstekens staat wordt zo dadelijk duidelijk. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050091Small.jpg

Toen ze al weg waren wou ik het meubel verplaatsen om al enkele kabels te kunnen leggen en gaten te boren. Tot mijn verbazing hadden die mannen de voet niet vastgemaakt aan de kasten. Er zijn 3 kasten en 2 die op dezelfde voet staan waren gewoon los, en de 3e werd vastgemaakt door 2 vijzen die te kort waren en op een plaats waar het niet voorzien was. Aangezien ik alleen was moest ik heel voorzichtig te werk gaan (die dingen wegen enorm), maar toch aangedurfd om het alleen te proberen (en ik had het juist alles mooi doen blinken met het bijgeleverde product :| )
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050092Small.jpg

Dit ging gelukkig redelijk vlot en zonder schade. Tot mijn vreugde bleek er 10cm vrije ruimte te zitten aan de achterkant van die kasten met ruimte om kabels door te trekken. Toch heb ik enkele gaten bijgemaakt. Ook een gat geboord in het wandpaneel voor de TV kabels.
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050093Small.jpg

Jammer genoeg was mijn receiver iets te diep (door de kabels vooral) waardoor ik een opening heb moeten maken. Geen erg, dit zie je toch niet en zorgt voor wat ventilatie :)
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050095Small.jpg

2 gaten gemaakt tussen de 2 delen:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050096Small.jpg

Achterkant versterker:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050098Small.jpg
Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050099Small.jpg

Resultaat na alles weer samen te vijzen:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050101Small.jpg

Er waren echter nog enkele problemen. In het midden zaten versterker, popcorn hour & fritz!box samen in een kleine ruimte wat voor zeer hoge temperaturen zorgde (bijna mijn vingers verbrand aan de PCH :X ).
Ook kreeg ik enkele vijzen niet meer ingeschroefd om het bovenste paneel te bevestigen, waarschijnlijk omdat er iets gedraaid zat. En het wandpaneel was niet waterpas! |:(
Doordat er veel ruimte is achter de kasten kon ik 1 stopcontact die ik verwijderd heb opnieuw gebruiken waardoor een kabel minder buiten de kast moet lopen.
Ondertussen ook wat haakjes gekocht om kabels vast te zetten en opnieuw aan het werk geweest:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050106Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050107Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050108Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050109Small.jpg

Hopelijk komen de kabelpuristen nu een klein beetje klaar :9
Zo zitten en blijven de kabels op hun plaats en kan er niets verschuiven of per ongeluk ergens uitgerukt worden. Ook een extra gaatje gemaakt in het houten paneel voor de kabel van de centerspeaker zodat dit ook niet meer zichtbaar is (wat een prutswerk om die kabels door een gat van 1 cm te krijgen :'( ).
Dit is nu het (voorlopige) eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050114Small.jpg
Rechts:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050110Small.jpg
Links:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050111Small.jpg

In actie:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050117Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050121Small.jpg

Wat moet er nog gedaan worden;
- Tv aan muur hangen met Vogels EFW 6345
- Center speaker onder TV
- IR repeaters installeren
- Plaats zoeken voor NAS (+ harde schijven kopen) zodat er geen UTP naar de PC meer moet lopen
- Eventueel enkele sfeerlichten naast de TV en in de kasten (iemand tips hiervoor?)

Wat is er te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050122Small.jpg

- Panasonic PZ80E 50". Ik geef toe, de TV is iets te breed volgens het paneel (TV = 124cm, paneel = 130cm, maar van ver zie die 6cm niet. Misschien koop ik volgend jaar een nieuwe generatie plasma maar dan 46".
- Denon AVR 2309
- Xbox 360 (rechter kast)
- Popcorn hour
- Logitech Harmony One (misschien niet in de foto's)
- Speakers: Monitor Audio RS 6 (walnut) en RSCLR center (walnut)
- Fritz!box naast Xbox.
- Philips draadloze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super nice gedaan! vooral het 'handyman' gebeuren vond ik leuk in je post :D Ik denk dat ik de mijne maar ook is moet gaan plaatsen. Heb eergisteren mijn LCD meubel binnen gekregen en het ziet er allemaal opeens veel strakker uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@SlasZ:
Ziet er strak uit! :)

Maar de ventilatie van je versterker zit aan de bovenkant. Dat betekent dat je nog steeds een opstapeling van warme lucht krijgt.

Tip: Hang een 12cm fan aan een schakelbare adapter (en zet hem op 6v ipv 12v zodat je hem niet hoort) en plaats dit op een gat dat je maakt aan de achterkant boven de versterker.

Dan kun je het deurtje rustig dicht houden (mits het niet 100% afsluit maar dat is meestal niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Lethalis schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 08:20:
@SlasZ:
Ziet er strak uit! :)

Maar de ventilatie van je versterker zit aan de bovenkant. Dat betekent dat je nog steeds een opstapeling van warme lucht krijgt.

Tip: Hang een 12cm fan aan een schakelbare adapter (en zet hem op 6v ipv 12v zodat je hem niet hoort) en plaats dit op een gat dat je maakt aan de achterkant boven de versterker.

Dan kun je het deurtje rustig dicht houden (mits het niet 100% afsluit maar dat is meestal niet zo).
Bedankt! Ik heb er aan gedacht en het wordt inderdaad nog warm (vooral de PCH dan). Echter ik heb al meerdere films bekeken met de deur dicht en het wordt niet enorm warm en de Denon blijft gewoon werken. Ik ben meer ongerust voor de PCH en de harde schijf maar een laptopschijf kan wel wat hebben qua warmte. Voorlopig zet ik meestal de deur op een kier, niet veel zin om nog eens alles te verschuiven ;)

Edit: trouwens bestaan er van die ventilatoren die je op de AC outlet kunt aansluiten en laat starten met de 12v trigger? Of wordt dit zelf knultselen en solderen?

Edit2: na wat meer zoeken dit topic gevonden: http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1027396.html. Blijkbaar gaat de AC outlet maar aan als de versterker aanstaat, ideaal dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door SlasZ op 19-12-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik heb gewoon zo'n ding:

http://www.amplus.com.hk/power_9825lx_multi_output.htm

Daar draad van doorgeknipt en verbonden aan ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Lethalis schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:47:
Ik heb gewoon zo'n ding:

http://www.amplus.com.hk/power_9825lx_multi_output.htm

Daar draad van doorgeknipt en verbonden aan ventilator.
Zo iets heb ik wel liggen ergens. En heb nog een paar Antec tri-speed fans liggen ook dus kan ik gewoon een 12v transformer gebruiken.
Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
ik zou de pch gewoon in het rechterkastje plaatsen en desnoods de gehele achterplaat eruit halen.
Ik denk dat de xbox het minst leuk vindt in een kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
marz01 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:27:
ik zou de pch gewoon in het rechterkastje plaatsen en desnoods de gehele achterplaat eruit halen.
Ik denk dat de xbox het minst leuk vindt in een kastje.
Ik heb de Xbox nog niet geprobeerd dus weet niet of hij te warm wordt. De kast is redelijk groot en er zijn 2 gaten langs de achterkant voor kabels. Desnoods plaats ik daar ook een ventilator. Aangezien ik nog geen Ir repeater heb moet de kast sowieso open tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:39
Je versterker kan wel blijven werken, maar die warmte is niet goed voor de elco's die in het apparaat zitten. Die verouderen met een hoge temperatuur een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
ThinkPadd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:03:
Je versterker kan wel blijven werken, maar die warmte is niet goed voor de elco's die in het apparaat zitten. Die verouderen met een hoge temperatuur een stuk sneller.
Inderdaad, ik zelf heb ook een soort gelijke kast van ikea, en heb gewoon 2 ultra stille 120MM fans er achter in gemonteerd die echt heel slow draaien maar toch airflow hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

SlasZ schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:22:
Wat moet er nog gedaan worden;
- Tv aan muur hangen met Vogels EFW 6345
Tipje; ga bij het monteren niet blind af op het 'waterpasje' wat in de beugel zit. De mijne had namelijk een afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
[...]

Ik gebruik zelf voor mijn vinyl de expedit kasten van ikea, goed te betalen niet lelijk en bijna perfect voor lp's. Je kan ze eventueel ook aan de muur hangen (bv de 1bij5 versie) maar ik denk dat 2 meter lp niet zo lief is voor je muur ;)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/09064/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@SlasZ: Mijn ervaring is dat een Xbox 360 behoorlijk warm kan worden. Het was in mijn geval zelfs de reden voor de fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik post morgen even mijn set-up die afgelopen jaar ook ingrijpend veranderd is. Maar sinds ik de xbox in de kast had staan was ik in eerste instantie genoodzaakt extra verluchtingsgaten achter in de kast te boren waarna hij alsnog te warm werd (2 rode streepjes :s ). Nu heb ik de gehele achterwand uit de kast gehaald, een intercooler geïnstalleerd en lijkt het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Leuk topic, heb me al enkele uren goed vermaakt. Zelf heb ik net een nieuw app. Ik mag gelukkig helemaal bij 0 beginnen, moet dus daadwerkelijk alles aanschaffen. Ben zelf een beetje een leek, dus misschien kan iemand me wat advies geven.

Als tv neem ik waarsch. een 46 inch Philips of Samsung LED, maar voor het audio gedeelte weet ik het niet.

Wil een 5.1 set, maar mijn vriendin wil absoluut geen grote speakers. Ik wil uiteraard wel kwaliteit. Iemand ervaring met Bose sets?. Hier kwam ik ook wat ander klein spul tegen.

http://www.besthomecinema...llietsysteem-c-70_75.html. Staan hier wat aanraders tussen.

Ik zie dat veel mensen hier voor een Denon receiver hebben gekozen, die spreekt me ook wel aan, maar geen idee welke ik moet nemen. Zal gebruikt worden voor "gewoon" gebruik en ben geen audiofiel. Moet gewoon mooi spul zijn en er ook nog eens leuk uitzien. Mag ook wel wat kosten.

Al het advies is welkom.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder foto's van mijn set-up. Net verhuist en moeten nog kleine dingetjes gedaan worden. Voor alvast opmerkingen dat de vitrage tekort is... Weet ik, nieuwe op lengte is in de maak :) Ivm met de schouw moest beetje improviseren ;). Misschien dat ik de bruine rand van de schouw nog in zijdeglans wit ga verven(moet ze sowieso nog lakken). Loopt het tv-meubel rechts dan wat beter in de schouw over. En de spelletjes moeten daar nog weg. Wil daar misschien nog een plank tussen maken en daar nog wat neerzetten. Maakt het ook meer één geheel.

Set up:(te zien)

- Vogels 8325 Muurbeugel(draaibaar links en rechts).
- Panasonic TX46G10 televisie;
- Cisco HD PVR(Ziggo)
- Sony STR-DB870 Receiver;
- Pioneer DV-400 DVD-speler;
- 2x B&W 601 luidsprekers;
- B&W CC3 Centerspeaker;

(niet te zien)
- Xbox 360 spelcomputer;
- TViX 6500 mediacenter.

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/120/foto1ft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/2756/foto2lm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/1847/foto3tl.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik kan in safari geen van bovenstaand geposte plaatjes bekijken :s

EDIT: Oh, nu opeens wel. Heb je de post ge-edit of heeft mijn refresh wonderen gedaan? ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DayteX op 19-12-2009 15:54 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.