Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Misschien een stomme vraag, maar hoe update je Catalyst-drivers? Gewoon eroverheen? Of moet ik de Catalyst Install Manager uninstallen? Of kan het alleen dmv Driver Sweeper/Cleaner ed.?

Heb al 8 jaar ofzo geen ATI kaart meer gehad, vandaar.. :/

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iets met ik zie geen nieuwswaarde en we hebben een ervaringstopic en google.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Werkt prima hoor. Tijd voor een andere ISP? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Edit: :7

[ Voor 98% gewijzigd door rabor op 14-10-2009 01:05 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
rabor schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:50:
[...]

Ik heb al gezocht, maar kom alleen shit van een paar jaar geleden tegen.. & dit zijn nieuwere drivers.

Maargoed je had net zo goed even antwoord kunnen geven, ipv zo'n nutteloze & puberale kreet... Je hebt het over nieuwswaarde? Als er ergens over vanalles & vooral niks wordt 'gediscuseerd' dan is het wel dit topic..
Voor een update kan je gewoon de nieuwste Catalyst downloaden en over de oude heen installeren. Als het goed is (en je gebruikt Win Vista/7) dan hoef je je systeem niet eens opnieuw op te starten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
rabor schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:50:
[...]

Ik heb al gezocht, maar kom alleen shit van een paar jaar geleden tegen.. & dit zijn nieuwere drivers.

Maargoed je had net zo goed even antwoord kunnen geven, ipv zo'n nutteloze & puberale kreet... Je hebt het over nieuwswaarde? Als er ergens over vanalles & vooral niks wordt 'gediscuseerd' dan is het wel dit topic..
Je kan ze er gewoon overheen installeren, geen punt :)

Verder proberen ze dit soort vragen juist te weren uit dit topic, open een eigen topic als je echt geen antwoord op je vraag kan vinden en anders hebben we altijd nog het ervaringen topic van ATi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Radeon HD 5900 coming

AMD just launched the Radeon HD 5700 series for the mid-range segment after launching the Radeon HD 5800 series for the performance users just a few weeks ago. We got word that the Radeon HD 5900 is being prepared for launch, but perhaps not for another couple of weeks, or even months, depending on how the development of Fermi goes over at NVIDIA.

As you perhaps remember back in April AMD brought in the slightly refreshed RV790-based Radeon HD 4890 to fight off NVIDIA's new high-end chips. The Radeon 5900 series will probably be somewhat of a deja-vu experience, where NVIDIA presents its news performer and AMD brings out the big guns.

"ATI Radeon HD 5900 Series" = ati2mtag_Evergreen, PCI\VEN_1002&DEV_689C
"ATI Radeon HD 5900 Series " = ati2mtag_Evergreen, PCI\VEN_1002&DEV_689D
warp schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:47:
[...]

Werkt prima hoor. Tijd voor een andere ISP? :o
Ik vermoed dat hij de download link bedoeld in de post aangezien die voor mij ook niet werkte op dat moment. ;)
Nu werkt die wel weer.

[ Voor 13% gewijzigd door SECURITEH op 14-10-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Tja, ik had het misschien in "Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic" kunnen vragen (een algemeen ATI ervaringen topic is er niet), maar als je dit topic doorleest dan ben ik nog behoorlijk on-topic.

Maargoed, 't is simpel als je het weet, maar probeer het voor de grap 's te zoeken.. ben je echt even zoet.
Iig tnx CJ & KillaHz.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SECURITEH schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 01:14:

Radeon HD 5900 coming

[...]

[...]

Ik vermoed dat hij de download link bedoeld in de post aangezien die voor mij ook niet werkte op dat moment. ;)
Nu werkt die wel weer.
Duurt nog wel een vol jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Voor de mensen die graag met hun videokaart zitten te tweaken heeft MSI nu een nieuwe versie van de Afterburner software online gezet (v1.2). Op het gebied van AMD is er nu support ingebakken voor de Radeon 5700 Serie. Verder zitten er kleine aanpassingen in en biedt het nu tevens Logitech display support (zoals voor de G15 keyboards).

Overzicht Radeon gerelateerde veranderingen:
Version History
- Added intitial AMD RADEON HD 5750 and AMD RADEON HD 5770 series graphics cards support
- Fixed on-board memory size detection for AMD RADEON HD 5000 series graphics cards
- Fixed database entry for AMD RADEON HD 4890 series graphics cards. Afterburner no longer adjusts 2D voltage instead of 3D voltage on AMD RADEON HD 4890
- Fixed database entry for AMD RADEON HD 5850 series graphics cards. Afterburner no longer adjusts UVD voltage instead of 3D voltage on AMD RADEON HD 5850
- Reduced CPU usage for simultaneous GPU clock frequency and GPU usage readings on AMD graphics cards, both values are being read in single pass now
- Maximum limits has been extended from 1000 to 1500MHz for core clock graph and from 2000 to 2500MHz for shader clock and memory clock graphs
Download 'm hier: http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt een leuk tooltje heb hem een paar dagen trug nog zien langs komen qwa plaatjes.
Ik vraag mij alleen af in hoe verre dat overvolten via software werkt?
Ik denk namelijk dat het voltage totaal niet omhoog gaat bij mijn 5870 alleen zou dat ook
kunnen omdat ik windows 7 draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Heb je de speciale MSI HD5870 unlock bios gebruikt? Het is aan te raden om dit te gebruiken in combinatie met Afterburner. http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=306272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm dan ben ik mijn garantie kwijt. Niet dat ik het zou zeggen ofzo.
Nee ik ga niet kloten met de bios van mijn nieuwe kaarten mischien als ze wat ouder zijn en ik
er wat ruiger mee om ga

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Hoezo denk je het? Heb je het geprobeerd of niet? Het werkt namelijk wel voor alle 5850s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeps geprobeerd en al mischien moet ik wel als admin het progamma starten?
Heeft iemand hier verder cfx getest met die nieuwe beta drivers en 58**?

Edit

Ik kijk nu net ff op de site van ati en die geven nu ook grotere nieuwere drivers weer om te downloaden
voor win7 64 bit. Welke drivers dit zijn wet ik niet maar de drivers die er voor
stonden waren rc6. Ik ga deze drivers van 102mb nu downlouden en installeren

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AMD’s Visionary – Leslie Sobon Interview @ Hexus.net

http://channel.hexus.net/content/item.php?item=20701

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:51:
Mmm dan ben ik mijn garantie kwijt. Niet dat ik het zou zeggen ofzo.
Nee ik ga niet kloten met de bios van mijn nieuwe kaarten mischien als ze wat ouder zijn en ik
er wat ruiger mee om ga
Ach. Mijn kaarten draaien altijd 5 min stock. Zodra de drivers er op staan gaat de OC er al op. Bios flashen draai ik me hand ook niet voor om. Als je maar zorgt dat je dos kan booten en een 2e video kaart hebt kun je altijd terug flashen. Dit heb ik ook al meerdere keren moeten doen. Elke keer prima gegaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:45:
[...]

Ach. Mijn kaarten draaien altijd 5 min stock. Zodra de drivers er op staan gaat de OC er al op. Bios flashen draai ik me hand ook niet voor om. Als je maar zorgt dat je dos kan booten en een 2e video kaart hebt kun je altijd terug flashen. Dit heb ik ook al meerdere keren moeten doen. Elke keer prima gegaan.
Persoonlijk ben ik geen Diehard OC meer. :o

Sowieso draai ik nieuwe hardware eerst een tijdje stock zodat je weet dat ze goed functioneren. Daarna ga ik pas wat oc'n. Echter het is al lang geleden dat ik mijn GPU overklokte. CPU is wel overclockt. :p

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Help!!!! schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:51:
[...]
Echter het is al lang geleden dat ik mijn GPU overklokte. CPU is wel overclockt. :p
offtopic:
Zonde! Zeker als je nu bv 55 FPS hebt kun je er 60 FPS stable uithalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

Persoonlijk ben ik geen Diehard OC meer. :o

Sowieso draai ik nieuwe hardware eerst een tijdje stock zodat je weet dat ze goed functioneren. Daarna ga ik pas wat oc'n. Echter het is al lang geleden dat ik mijn GPU overklokte. CPU is wel overclockt. :p
Oc'en is ook niet die hard. Die hard noem ik hardware voltmods dus solderen op de kaart. En Extremere vormen van cooling. Gewoon oc'en via CCC stelt niets voor.

Ik weet nog wel in de tijden van de 9800 Pro's. Ik kocht er een en de volgende dag zaten de voltmods er al op :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Paprika schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

offtopic:
Zonde! Zeker als je nu bv 55 FPS hebt kun je er 60 FPS stable uithalen. :)
Nou ik sluit niet uit dat ik alsnog de GPU ga overklokken. Echter ik heb met deze kaart in het begin wat zeer weird rare beeldcorruptie gehad en vastlopers gehad, m.n. in 2D.

Derhalve wacht ik liever even op de volgende driverrelease en als alles dan stabiel werkt dan ga ik wellicht wel wat oc'n... 8)

@Astennu:
voltmods ed. dat is idd pas echt diehard :) Voor mij betekent diehard dat als je nieuwe hardware hebt, je het gelijk zo ver mogelijk wilt overklokken (zonder dat dat nou perse betekent dat je hardware mods doet).
Die periode ligt wat achter me... :X .

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 14-10-2009 11:04 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:59:
[...]

Nou ik sluit niet uit dat ik alsnog de GPU ga overklokken. Echter ik heb met deze kaart in het begin wat zeer weird rare beeldcorruptie gehad en vastlopers gehad, m.n. in 2D.

Derhalve wacht ik liever even op de volgende driverrelease en als alles dan stabiel werkt dan ga ik wellicht wel wat oc'n... 8)

@Astennu:
voltmods ed. dat is idd pas echt diehard :) Voor mij betekent diehard dat als je nieuwe hardware hebt, je het gelijk zo ver mogelijk wilt overklokken (zonder dat dat nou perse betekent dat je hardware mods doet).
Die periode ligt wat achter me... :X .
Ghehe :D Dat is voor mij juist de rede om nieuwe hardware te kopen. Zodat ik weer wat te spelen heb. Die HD4890 @ 1000-1125 doet eigenlijk ook wel wat hij moet doen. Soms wat lage FPS maar zo veel game ik nou ook weer niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Splinter Cell schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

Ik gok op morgen of toch volgende week.

Reden:
Launch: Windows 7 :D
Launch: Hemlock (toch? :P) :D
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:37:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat je die volgende week in de winkel zal tegen komen. ;)
Maar hij wordt wel (paper) gelaunched volgende week? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat filmpje suggereert dat er een "Six" in de 5700 serie komt straks => Klopt dat ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Toch wel opvallend: iedereen ging ervan uit dat de HD57x0 serie slecht leverbaar zou zijn vanweg de problemen met TSMC. Toch zie ik dat de Sapphire bijv. pricewatch: Sapphire HD5770 prima leverbaar is.
Zeker geen paper launch dus.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:38:
Dat filmpje suggereert dat er een "Six" in de 5700 serie komt straks => Klopt dat ?!
Er staat in tekst onder Currently supports up to 3 monitors. Wellicht kan hij er wel 6. Maar of dat veel nut heeft ? Ik denk dat 3 al veel te zwaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Astennu schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:42:
Er staat in tekst onder Currently supports up to 3 monitors. Wellicht kan hij er wel 6. Maar of dat veel nut heeft ? Ik denk dat 3 al veel te zwaar is
6 beeldschermen?

Cheapass 6 monitor support zou wel degelijk een markt kunnen zijn ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat ligt er aan waar je het voor wilt gebruiken. De gamersmarkt is niet de enige markt voor Eyefinity. Er zijn markten waar performance minder van belang is. Voor professionele doeleinden kan het de productiviteit erg verhogen (denk aan bv designers, beurshandelaren) en ook op het gebied van entertainment kan Eyefinity functionaliteit erg van pas komen. Eyefinity wordt daarom niet alleen als pure gamersfeature gelanceerd. En waarom zou je een "dure" HD5870 kopen als je Eyefinity puur wilt gebruiken op je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

CJ schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:52:
...
(denk aan bv designers, beurshandelaren)
...
Videoconferentie met meerdere personen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
defcon84 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:59:
[...]

Videoconferentie met meerdere personen :)
Yep. Zoals dit in plaats van dit. Hier heb je dus echt geen highend kaart voor nodig, maar kan wel de productiviteit enorm verhogen. Dan negeer ik even het feit dat je nu wel geld moet besteden aan 6 monitoren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Na de launch van de HD57xx serie gisteren, ff een pricewatch update: pricewatch: Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A

Als het klopt, dan heb je dus nu al een 5770 voor 120euro (incl. verzendkosten)... :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Gurneyhck op 14-10-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CJ schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:14:
Dan negeer ik even het feit dat je nu wel geld moet besteden aan 6 monitoren. :+
Dan nog : 200-250 Watt aan hitte voor 6 monitoren in je PC hebben is ook weer zoiets :D Een 5x30 Six Edition zou dan heel erg welkom zijn !! Full Load neem ik dan effe voor de grap, maar het is gewoon suf om een kaart zoals de 5870 voor normale desktop zooi te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

Dan nog : 200-250 Watt aan hitte voor 6 monitoren in je PC hebben is ook weer zoiets :D Een 5x30 Six Edition zou dan heel erg welkom zijn !! Full Load neem ik dan effe voor de grap, maar het is gewoon suf om een kaart zoals de 5870 voor normale desktop zooi te gebruiken :)
Zo, jij went wel erg snel, 6 monitoren noem je " normale desktop zooi" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:25:
Na de launch van de HD57xx serie gisteren, ff een pricewatch update: pricewatch: Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A

Als het klopt, dan heb je dus nu al een 5770 voor 120euro (incl. verzendkosten)... :*)
Ik zag het ook ja. Dat zou wel mooi zijn. Als ze 100 euro worden dan wissel ik mijn 4890 wel voor een 5770 in. Lekker zuinig. Wel iets trager. Maar future proof.

Nu zou de 4890 de 4850 gaan vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 14-10-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

in desktop of 2d modus is de kaart eigenlijk zo goed als idle.. dus zal ie niet veel verbruiken..
maa idd als je niet gamed, is de kaart overkill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:43:Zo, jij went wel erg snel, 6 monitoren noem je " normale desktop zooi" ;)
Nu al 2 en dankzij ATI samen met nieuwe PC straks 3 waarschijnlijk dus 6 is dan ook niet ver weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Komen er eigenlijk ook six-edities uit van low-end? Dus een HD5350 six ofzo? Als zoiets voor 50 euro te krijgen is worden ze nog heel populair op de werkvloer... (voor zover dat met de 5770 nog niet zo is).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
bwerg schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:04:
Komen er eigenlijk ook six-edities uit van low-end? Dus een HD5350 six ofzo? Als zoiets voor 50 euro te krijgen is worden ze nog heel populair op de werkvloer... (voor zover dat met de 5770 nog niet zo is).
Tot de HD5000 Serie had AMD de ATI FirePro Multi-View serie voor professionele oplossingen. Deze zijn echter vrij prijzig. Het zou me niets verbazen als ze op basisi van de HD5000 Serie ook goedkopere oplossingen op de markt gaan zetten. Maar een low budget Eyefinity Six oplossing, daar zou ik voorlopig niet op rekenen. Sowieso moeten ze eerst nog de highend versie uitbrengen... dus laat ze daar eerst maar mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik bedoelde eigenlijk ook niet "voorlopig", maar meer of ze het bij de HD57xx of HD58xx zullen houden of dat ze ergens in 2010 in andere prijsklasses ook six-edities geven. Als je alleen 2D eyefinity hoeft is een HD57xx nog wat te veel van het goede (als je bijvoorbeeld liever een klein passive kaartje hebt). Zou toch een gemiste kans zijn om geen kleiner-eyefinity kaartje uit te brengen. Dure/professionele kaarten verkopen toch minder nu eyefinity er is... :)

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 14-10-2009 16:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bwerg schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:45:
Ik bedoelde eigenlijk ook niet "voorlopig", maar meer of ze het bij de HD57xx of HD58xx zullen houden of dat ze ergens in 2010 in andere prijsklasses ook six-edities geven. Als je alleen 2D eyefinity hoeft is een HD57xx nog wat te veel van het goede (als je bijvoorbeeld liever een klein passive kaartje hebt). Zou toch een gemiste kans zijn om geen kleiner-eyefinity kaartje uit te brengen. Dure/professionele kaarten verkopen toch minder nu eyefinity er is... :)
Tja ik vind een HD5750 al niet echt duur...... Als je ziet dat je al een HD5770 voor 110 hebt. Krijg je straks HD5750 voor onder de 100 euro. En met eyefinity moet je minimaal 1 DP scherm hebben. En die zijn best duur. Dus als je dan in totaal 3 schemen kan kopen is 100 euro ook niet te veel in mijn ogen. Dit is al erg lux als je het mij vraagt dat je eyefinity met 3 schermen op deze kaarten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon HD 5970 confirmed as Hemlock

Hm, als dit waar is waarom stappen ze dan af van de -X2 benaming...?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Laatst online: 02-09 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:30:

Radeon HD 5970 confirmed as Hemlock

Hm, als dit waar is waarom stappen ze dan af van de -X2 benaming...?
Misschien zelfde als bij Nvidia met de GTX 295? Die hadden ze ook GTX 275X2 kunnen noemen.. Ik denk gewoon aan marketing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 20:29
HD 5970 X2 komt later? ff snel zoek allemaal :9~

Etid:
ATI Radeon HD 5870 X2 (5970) na fotkách
Redaktoři zahraničního serveru eNet.com vyfotili několik fotek zachycujících nejnovější vlajkovou loď AMD/ATI - dvoučipovou grafickou kartu ATI Radeon HD 5870 X2 (nebo po novu také ATI Radeon HD 5970).
hmmpfff, ik had verkeerd gelezen -.- de 5970 is de 5870 X2 das idd net als 295, hiermee concludeer ik dat AMD ATI met de nieuwe 5k-serie een aanval uitvoerd op nVidia's huidige highend, en ik het jammer vindt dat er geen 'echte' 5970 single gpu kaart gaat komen ;(

[ Voor 85% gewijzigd door darkcarlaza op 14-10-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Laatst online: 02-09 22:43
darkcarlaza schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:40:
HD 5970 X2 komt later? ff snel zoek allemaal :9~
5970 is waarschijnlijk hemlock (dus 5870x2, gewoon nieuwe naam :P)

[ Voor 3% gewijzigd door M4gick op 14-10-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
darkcarlaza schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:40:
en ik het jammer vindt dat er geen 'echte' 5970 single gpu kaart gaat komen ;(
Dat wordt later waarschijnlijk 'gewoon' de HD5890, als opvolger van de HD5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou inderdaad erg logisch zijn dahakon, op die manier is ook meteen duidelijk dat die toekomstige 5890 wel sneller is dan de 5870 maar niet sneller is dan de 5970. Door dit met nummertjes aan te geven in plaats van met toevoegingen als X2 wordt het voor de gemiddelde consument alleen maar duidelijker, en wij tweakers weten toch wel dat er twee chips in zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Vont de oude naamgeving leuker... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
5870 X 2 klinkt toch logischer hoor... 2 5870s in 1 dus keer 2... en trouwens, de mensen die zoveel geld uitgeven voor een kaart heb meestal toch wel enige kennis of zoeken op z'n minst informatie op hierover... ik kan me niet voorstellen dat mensen snel 400+ euro uitgeven aan een willekeurige kaart zonder enige verdere kennis.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 14-10-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het begint nou toch wel te kriebelen om bijvoorbeeld een 5770 te gaan bestellen. Wachten tot Nvidia eindelijk met zijn kaarten komt en er een prijsgevecht uitbarst gaat me te lang duren.

Alleen jammer dat die stockcoolers weer zo immens lelijk zijn :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Naluh! schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:36:
Het begint nou toch wel te kriebelen om bijvoorbeeld een 5770 te gaan bestellen. Wachten tot Nvidia eindelijk met zijn kaarten komt en er een prijsgevecht uitbarst gaat me te lang duren.

Er is alleen niets wat nVidia kan uitbrengen dat het gevecht met de HD5770 aan zou moeten gaan (of laten we dat in ieder geval voor ze hopen aangaande de GT300). Er is momenteel verder een dusdanig groot gat qua prijs tussen de HD5850 en de HD5770, dat ze rustig de HD5850 in prijs kunnen laten zakken zonder dat dit enige invloed heeft op de prijs van de HD5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:33:
Vontd de oude naamgeving leuker... -O-
offtopic:
no offense btw, just helping :)
Dit is wel een logischere naam en ik vind hem wel stoer 8)

En als je die kaart koopt dan heb je wel de kaart met het hoogste nummer, dus het snelst [/noob-mode uit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Gurneyhck schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:58:
[...]

Dit is wel een logischere naam en ik vind hem wel stoer 8)

En als je die kaart koopt dan heb je wel de kaart met het hoogste nummer, dus het snelst [/noob-mode uit]
Dat is natuurlijk waar. Alleen hoop ik wel dat er dan voldoende duidelijk gemaakt wordt dat het om een dual gpu oplossing gaat en dat dat niet altijd en overal even vlekkeloos verloopt. Verder zal het me eigenlijk ook worst wezen. :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gurneyhck schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:25:
Maar hij wordt wel (paper) gelaunched volgende week? O-)
Denk je dan niet al wat meer te hebben gehoord. ;)
Nee dus.
nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:38:
Er staat Currently supports up to 3 monitors, dus niks over een HD57xx die zes beeldschermen aan kan. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
-The_Mask- schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:22:
[...]

Denk je dan niet al wat meer te hebben gehoord. ;)
Nee dus.
NOFI, maar jij weet dit want?
Of je denkt dit alleen, ik denk idd. ook niet dat ie volgende week wordt gelaunched maar je weet het nooit. Zou wel graag willen weten wanneer uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Naluh! schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:36:
Want je zit de hele dag (ondersteboven) in je kast te staren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

TechPowerUp GPU-Z v0.3.6

•Added Infotips, they can be turned off in the system menu
•Added preliminary support for ATI Radeon HD 5900 (Hemlock), HD 5600 (Cedar), HD 5300 (Redwood)
•Added full support for HD 5850, HD 5770, HD 5750
•GPU-Z no longer crashes on ATI ULPS enabled CrossFire configurations
•Fillrate Pixel, Fillrate Texel, Memory Bandwidth will now correctly recalculate when clocks change
•Bus Interface, ATI shader count is now periodically refreshed
•Added support for HD 5850 voltages
•Second voltage on HD 5870 correctly named VDDCI
•ATI clock reading code fixed
•Fixed default clock reading on HD 5850
•Added Mutex to avoid collisions on long I2C operations
•Added basic detection for a lot of NVIDIA card fakes
•Added detection for ATI FireGL V7600, M92, RS880
•Added detection for NVIDIA GT 130, 9600 GE, Tesla C1060, G 220, GT 220, NVS 3100, GTS 160 M, NVS 160M, NVS 150M, G105M, GT 240M, G105M, G210M, G310M, ION LE
•Fixed die size and transistor count on G72 M

http://techpowerup.com/do...PowerUp_GPU-Z_v0.3.6.html

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
Anandtech over nVidia:
If you want my opinion, it goes something like this. While RV770 caught NVIDIA off guard, Cypress did not. AMD used the extra area (and then some) allowed by the move to 40nm to double RV770, not an unpredictable move. NVIDIA knew they were going to be late with Fermi, knew how competitive Cypress would be, and made a conscious decision to cut back supply months ago rather than enter a price war with AMD.

While NVIDIA won’t publicly admit defeat, AMD clearly won this round. Obviously it makes sense to ramp down the old product in expectation of Fermi, but I don’t see Fermi with any real availability this year. We may see a launch with performance data in 2009, but I’d expect availability in 2010.
Dat verklaart denk ik een hoop van de strategie van nVidia t.o.v. ATI.
Is NVIDIA in trouble? In the short term there are clearly causes to worry. AMD’s Eric Demers often tells me that the best way to lose a fight is by not showing up. NVIDIA effectively didn’t show up to the first DX11 battles, that’s going to hurt. But as I said in the things get better next year section, they do get better next year.
Anandtech heeft dus nog wel vertrouwen in Fermi.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het pijnlijke moment is imo dat wij een zeer grote increase in componenten, laptop en pc verkoop zien in de laatste 3 maanden van het jaar. En die moeten ze volledig missen - dat gaat toch wel zeer doen. In die tijd worden er veel ATi kaarten verkocht, zeker omdat de stock zo laag is. Helemaal als een winkel geen grote OEM's (aangezien die wel stock krijgen :/ ?) aanbiedt of meerdere alternatieven heeft (zoals 90% van de NL winkels bijvoorbeeld).

Maar enfin, de GTX380 zal vast wel weer snel zijn en heb er vast vertrouwen in dat ze dan weer meedoen. Maar ik ben nog niet overtuigd van de die-size vs performance van die kaart. We shall see.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Waar ik als GAMER(!) eigenlijk vooral mee zit is de vraag of al die extra features die ik nooit ga gebruiken de prijs niet te veel verhogen. Als die kaart (bv) 400 euro kost en de helft gaat naar de features die ik nooit ga gebruiken, dan zal mijn reactie zijn: "lol wut".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Paprika schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:35:
5870 X 2 klinkt toch logischer hoor... 2 5870s in 1 dus keer 2...
Dan moeten het wel echt twee HD5870s zijn op exact die kloksnelheden.... grote kans dat Hemlock op lagere kloksnelheden loopt dan een HD5870 om het energieverbruik toch nog binnen de perken te houden. Als er een Hemlock uit komt op lagere kloksnelheden dan is een naam als HD5970 best logisch... het is dan immers niet echt een HD5870 X2, maar wel sneller dan een HD5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
CJ schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 01:25:
[...]

Dan moeten het wel echt twee HD5870s zijn op exact die kloksnelheden.... grote kans dat Hemlock op lagere kloksnelheden loopt dan een HD5870 om het energieverbruik toch nog binnen de perken te houden. Als er een Hemlock uit komt op lagere kloksnelheden dan is een naam als HD5970 best logisch... het is dan immers niet echt een HD5870 X2, maar wel sneller dan een HD5870.
Ben ik het niet mee eens...

2x 4870 = 4870x2
dus zou
2x 5870 = 5870x2
moeten zijn

4870x2 was ook lager geklokt dan de normale 4870..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

peakaboo schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 01:30:
4870x2 was ook lager geklokt dan de normale 4870..
Neen, de HD4870X2 was exact twee keer een volwaardige HD4870 op 1 pcb gekleefd.

En CJ, zou een HD5870X2 niet net minder gebruiken dan een HD4870X2? Of willen ze ditmaal minder hoge maximale verbruikscijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Misschien wordt Hemlock wel een "dual-core" (2 die's op 1 package). :+ >:)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DevilsProphet schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:40:
[...]

Neen, de HD4870X2 was exact twee keer een volwaardige HD4870 op 1 pcb gekleefd.

En CJ, zou een HD5870X2 niet net minder gebruiken dan een HD4870X2? Of willen ze ditmaal minder hoge maximale verbruikscijfers?
Klopt. Bij de HD3870 X2 kregen we zelfs wat hogere core clocks tov de single opstelling. Dat was wel grappig :D

Ach ja. Whats in the name.... Het gaat om de performance van de kaart.

Edit: Dat zou ik misschien terug moeten nemen want dat zou het rebranden van kaarten ook een beetje goed keuren..... En daar ben ik extreem op tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 15-10-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Radeon HD 5770 in 3-way CrossfireX review @ Guru3D

http://www.guru3d.com/art...y-crossfirex-review-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
warp schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:26:
[...]

Want je zit de hele dag (ondersteboven) in je kast te staren? :o
Toevallig kijk ik zodra ik mijn hoofd iets naar rechts draai idd recht tegen mijn videokaart aan ja :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Er wordt vaak gezegd dat de 5850 qua merk geen verschil in zit,maar nu zag op de MSI site dat het misschien niet zo is

Volgens de msi site is de 5850 toch wat anders
Afbeeldingslocatie: http://eu.msi.com/uploads/Image/product_img/other/vga/45x0/Military_Class_2.jpg
Military Class Concept

■Solid State Choke
- Pure Iron Core
- New generation, form-in-one choke
- No buzz noise
- Higher maximum current output
- Better protection of power surge
- Designed for overclocking

■Solid Capactior
- Aluminum Core
- 10 years ultra long lifetime
- No explosion
- Extreme low ESR
- Lower Temperature
- High efficiency

Of hebben alle 5850's dat ook allemaal al?

http://eu.msi.com/index.p...&cat2_no=137&prod_no=1909

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Goede vraag..... Zou het hier dan al om een non refferenced ontwerp gaan ? Solid state caps werden volgens mij ook al op de HD48xx gebruikt. Het kan ook dat het refferenced ontwerp van de HD58xx kaarten al high quality components hebben. En anders mogelijk een non refferenced ontwerp ?

Over die Tripple HD5770 review:

Ik vind de scaling best netjes. Er zijn wel twee probleem games in die review: Crysis en Brother In Arms. Daar dropte de performance met 3 kaarten onder die van de CF setup. Maar verder zag je toch mooie boosts. Soms wel een cpu bottelnek. Maar de performance kwam in de buurt van een HD5850 CF setup.

Als je naar kosten gaat kijken kan het wel interessant zijn mits de HD5770 rond de 110 euro komt te zitten. En hopelijk verbeterd de driver support voor 3 kaarten net zo mooi al voor de CF setups met 2 kaarten. Dan kan dit in de toekomst erg mooie resultaten gaan geven.

[ Voor 51% gewijzigd door Astennu op 15-10-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@ Bullus: Nee, niet alle HD5850s hebben dat. Military Class is MSI specifiek en staat voor het gebruik van betere componenten zoals Solid Capacitors en Solid State Chokes. Dit zijn dus geen kant en klaar modellen die aangeleverd worden door NV/AMD, maar komen uit onze eigen fabrieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Dat gaat opschieten de komende periode... AMD's 5800 serie nog niet in volume leverbaar, alle 4800's naar een OEM (Apple) en nV's GT200 kaarten slecht leverbaar... 2e hands kaarten gaan nog eens wat waard worden :D

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
CJ schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:57:
@ Bullus: Nee, niet alle HD5850s hebben dat. Military Class is MSI specifiek en staat voor het gebruik van betere componenten zoals Solid Capacitors en Solid State Chokes. Dit zijn dus geen kant en klaar modellen die aangeleverd worden door NV/AMD, maar komen uit onze eigen fabrieken.
Werk je bij MSI? :+

Nieuws van de frontpage: nieuws: ATI Radeon HD 5870 X2 gaat HD 5970 heten
Bevestiging (zover het nog nodig is) dat Hemlock 5970 gaat heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Bullus schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:50:
Er wordt vaal gezegd dat de 5850 qua merk geen verschil in zit,maar nu zag op de MSI site dat het misschien niet zo is

Volgens de msi site is de 5850 toch wat anders
[afbeelding]
Military Class Concept

■Solid State Choke
- Pure Iron Core
- New generation, form-in-one choke
- No buzz noise
- Higher maximum current output
- Better protection of power surge
- Designed for overclocking

■Solid Capactior
- Aluminum Core
- 10 years ultra long lifetime
- No explosion
- Extreme low ESR
- Lower Temperature
- High efficiency

Of hebben alle 5850's dat ook allemaal al?

http://eu.msi.com/index.p...&cat2_no=137&prod_no=1909
Volgens mij heeft het reference design al solid state chokes en solid Capacitors
link

Ik meen ergens gelezen te hebben dat alleen de bios iets anders is.

edit: spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 16-09 12:07
Komt er dan ook nog een HD5990 om achter de hand te houden? Of is daar nog niks over bekend?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

offtopic:
Lol, dat wilde ik ook net vragen :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Kuhr89 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:21:
Komt er dan ook nog een HD5990 om achter de hand te houden? Of is daar nog niks over bekend?
wss niet..
heel mss als de opvolger van de HD4890 x2 (die echter nooit is uitgekomen)

[ Voor 17% gewijzigd door defcon84 op 15-10-2009 13:01 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

And before you ask... I didn't work for MSI at the time of posting, so I didn't break any NDAs. All credits go to my crystal ball!
Bron: http://twitter.com/CJ1976/status/4858302518 @ 11:30 AM Oct 14th from web

Duidelijk? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 15-10-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

CJ schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:14:
Dan negeer ik even het feit dat je nu wel geld moet besteden aan 6 monitoren. :+
Ik heb gelezen dat de triple-eyefinity HD5000 reeks kaartjes maar 2 chips hebben die dvi-signalen maken, en dat als je 3 schermen wilt gebruiken, dat de derde middels displayport aangesloten moet worden. Aangezien DP schermen schaarser zijn dan DVI schermen wil ik het alvast vermelden, ook omdat een actieve dp->dvi converter nogal kostelijk kan zijn, en omdat de meeste schermen geen ondersteuning bieden voor passieve convertoren.

Niet dat ik niet beweer dat het hier nog niet ter sprake is gekomen, maar ik denk dat omdat ik het nog niet wist (ik heb het elders opgevangen) dat er evengoed anderen kunnen zijn die het evenmin wisten. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RuddyMysterious op 15-10-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe

AMD presentation attacks Nvidia's Fermi

[ Voor 70% gewijzigd door Blastpe op 15-10-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja beetje negatief hoe die site er op reageert. Er zijn inderdaad slides waar ze Fermi onderuit halen maar dat zijn maar 5 van de 17 slides. En hun zeggen meteen: Op elke slide lopen lullig te doen naar nVidia toe....

Het is wel link wat AMD doet met die grafiek ze zetten hun 1600 shader cores tov de 512 van Fermi. Ze hadden er dan beter 320 neer kunnen zetten in mijn ogen.... En net als die Gigaflops met elkaar vergelijken. Het zegt zo weinig. Tot nu toe zijn nVidia kaarten veel sneller in GPGPU apps. Waarschijnlijk door de optimalisatie door het gebruik van CUDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
CJ schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:57:
Ok tnx ;) Vandaar dat MSI wat later verkrijgbaar zijn dan de andere merken.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Eigenlijk zegt CJ nergens dat Hemlock een X2 is, ook in de TS staat er niets over in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Astennu schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:40:
[...]

Het is wel link wat AMD doet met die grafiek ze zetten hun 1600 shader cores tov de 512 van Fermi. Ze hadden er dan beter 320 neer kunnen zetten in mijn ogen.... En net als die Gigaflops met elkaar vergelijken. Het zegt zo weinig. Tot nu toe zijn nVidia kaarten veel sneller in GPGPU apps. Waarschijnlijk door de optimalisatie door het gebruik van CUDA.
Niet in alle GPGPU apps. bv in milkyway@home is ATI sneller:
Andreas Przystawik (programmer who optimized Milkyway@Home client) :

you may want to look at two other distributed computing projects using ATI cards: Milkyway@home and Collatz Conjecture.

Both scale virtually perfectly with the higher shader count. That a HD5870 achieves this with the Collatz Conjecture project is also showing that ATI has done a tremendeous job with the memory controller efficiency as it is quite bandwidth hungry.
And I guess I don't have to tell you how pathetic a GTX285 looks compared to a HD5870 at the Milkyway project which uses double precision calculations (it barely matches the performance of an old and rusty HD3850). Nvidia badly needs a factor 8 improvement here to even approach a Cypress, let alone to pass it. And by the way, an nvidia engineer helped the project with its CUDA application, I guess one can assume it's near the maximum performance the hardware is capable of.
I have high hopes for Fermi, but frankly I still doubt a bit it will pass Cypress on pure number crunching.

Oh, by the way, both projects use the Brook+ layer as a base for the ATI applications. So that has nothing to do with the possible scaling.

[ Voor 12% gewijzigd door Blastpe op 15-10-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hendig: http://forums.legitreviews.com/about23433.html#p154695
F@H GPU Client GPU3 - Will Boost ATI GPU Performance

Postby Apoptosis » Mon Oct 12, 2009 9:17 am
In a recent blog post by Vijay Pande he speaks openly about the upcoming new GPU client.

GPU3: Next generation GPU core, based on OpenMM. We have been making major advances in GPU simulation, with the key advances going into OpenMM, our open library for molecular simulation. OpenMM started with our GPU2 code as a base, but has really flourished since then. Thus, we have rewritten our GPU core to use OpenMM and we have been testing that recently as well. It is designed to be completely backward compatible, but should make simulations much more stable on the GPU as well as add new science features. A key next step for OpenMM is OpenCL support, which should allow much more efficient use of new ATI GPUs and beyond.

Looks like Vijay Pande is going to be giving some ATI folders some love and that is good news as the Radeon HD 5870 and 5850 are selling like hot cakes and are the video cards to own right now!
Voorbeeldje van andere goeie performance van ATi in GPGPU: Milkyway@Home waarin de software heftig leunt op dual precision performance. Nodeloos te zeggen dat de oude HD48xx nVidia's GT2xx helemaal de schijt intrapt (tot 5x sneller). Met F@H GPU was het andersom (alleen niet 5x) tot nu toe, een deel van de oorzaak ligt in de grootte van de workunits. ATi gaat beter/even goed om met grote pakketten maar nVidia is héél snel met de kleintjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 15-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:40:
[...]

Tja beetje negatief hoe die site er op reageert. Er zijn inderdaad slides waar ze Fermi onderuit halen maar dat zijn maar 5 van de 17 slides. En hun zeggen meteen: Op elke slide lopen lullig te doen naar nVidia toe....

Er is vaak gezegd dat AMD feller in haar marketing moest worden, nu doen ze dit en dan is het weer niet goed. :P

Persoonlijk vind ik het niet heel goed als ze alteveel die kant op gaan. Afzeiken van de concurrent is weinig sympathiek en je moet van je eigen kracht uit gaan obv je producten en services. Die moeten voor zich spreken. Zodra je dubieuze vergelijkingen gaat maken zoals die shadercores die je eigenlijk niet kan vergelijken tja .....

AMD moet bij zijn leest blijven. Ze zijn erg goed bezig, de kaarten zijn supergoed tegen een faire prijs. Ik zou m.n. veel meer gaan investeren in developer relations en drivers.
Niet dat ze slecht zijn, echter ze zouden door betere relaties sneller goed kunnen zijn.
Ook hier weer geldt, ga niet net als nVidia je concurrent blokkeren, maar zorg gewoon dat alle games op jouw hardware goed lopen met alle functies geactiveerd.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind die quotes over die Paper Dragon wel leuk. nVidia zit altijd op Intel te zeiken over dat Larrabee niet meer is dan een Powerpoint Slide. Maar hun Fermi kaart is niets anders......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catalyst 9.10? planned for release on Win7 Day
http://twitter.com/CatalystMaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zou ook tijd worden... We zitten nu al een maand met die releasedriver. :(

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Vraag ik me alleen even af waarom m'n Windows 7 ineens komt aankakken met een ''certified'' driver van 30/09/09?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

Vraag ik me alleen even af waarom m'n Windows 7 ineens komt aankakken met een ''certified'' driver van 30/09/09?
Die wil je niet installeren, geloof me, ik kreeg een oudere versie en wat extra problemen door die "update".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2023
http://www.brightsideofne...ry-revealed.aspx?pageid=0

Dit is niet direct ATI nieuws, maar erg interessant. Het gaat over Larrabee en de moeite die intel er mee heeft en heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

masterchi schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:25:

Dit is niet direct ATI nieuws, maar erg interessant. Het gaat over Larrabee en de moeite die intel er mee heeft en heeft gehad.
Zeker interessante link! thx :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
masterchi schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:25:

Als je dat zo leest heeft AMD geluk gehad dat Intel niet op het idee kwam (of misschien wel te arrogant was en dacht: dat kunnen we zelf wel) om Ati op te kopen. Het mag dan misschien een soort van `paniek actie' geweest zijn en AMD heeft er veel te veel geld voor neergelegd, het was denk ik wel pure noodzaak om het bedrijf toekomst bestendig te maken en zonder Ati had AMD het waarschijnlijk niet gered als we naar de markt van over een paar jaar kijken waar de cpu+gpu combinaties waarschijnlijk heel belangrijk zullen zijn.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zat net hardware info tv te kijken over de GT220 en de HD5770.

Dan hebben ze het over DX10.1 dat die GT220 dat heeft. En dat nVidia er alles aan gedaan heeft om te laten blijken dat dat niet belangrijk was. Maar toen zijden ze. Dat ATi dat bij de HD48xx introduceerde. Maar dit had ATi al bij de HD3xxx Serie.

Ik blijf het grappig vinden dat ze nu alsnog met DX10.1 gaan komen terwijl AMD al op DX11 zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 16-10-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Astennu schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:44:
Zat net hardware info tv te kijken over de GT220 en de HD5770.

Dan hebben ze het over DX10.1 dat die GT220 dat heeft. En dat nVidia er alles aan gedaan heeft om te laten blijken dat dat niet belangrijk was. Maar toen zijden ze. Dat ATi dat bij de HD48xx introduceerde. Maar dit had ATi al bij de HD3xxx Serie.

Ik blijf het grappig vinden dat ze nu alsnog met DX10.1 gaan komen terwijl AMD al op DX11 zit.
PC perspective maakt ook dezelfde fout (toeval?)

Met DX10.1 kan je zeggen dat je videokaart volledig windows7 ondersteund

[ Voor 5% gewijzigd door Blastpe op 16-10-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:08

superwashandje

grofheid alom

mwoah, pc perspective zegt niet dat het is geintroduceerd met de 4800 serie maar dat het daarop zat; waar ze dus gelijk in hebben.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
superwashandje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:35:
mwoah, pc perspective zegt niet dat het is geintroduceerd met de 4800 serie maar dat het daarop zat; waar ze dus gelijk in hebben.
PC perspective schrijft "was included" = bijgevoegd = geintroduceerd. Daarnaast ze proberen een vergelijk te maken van: nvidia introduceerd nu DX10.1 terwijl ATI dit 1 jaar geleden heeft gedaan. Is dus al 2 jaar geleden.

edit:
Driverheaven precies hetzelfde
"Where things get even more interesting is in the DirectX and Shader Model support, this card is Nvidia’s first retail product to use DirectX 10.1 and Shader Model 4.1 taking their list of features up to the level of ATI’s 4000 series."

[ Voor 46% gewijzigd door Blastpe op 16-10-2009 12:02 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!