Nee, included is "erbij aanwezig" of iets dergelijke.Blastpe schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:48:
PC perspective schrijft "was included" = bijgevoegd = geintroduceerd.
Bijgevoegd/geintroduceerd zou "added" zijn.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, included is "erbij aanwezig" of iets dergelijke.Blastpe schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:48:
PC perspective schrijft "was included" = bijgevoegd = geintroduceerd.
Als je kijkt naar de financiele situatie van AMD zou misschien zelfs kunnen stellen dat zonder ATi nu al het onderspit gedelfd zou zijn. In het artikel gaan de geruchten dat al 3 miljard aan het larrabee project is verstookt. Als je dat vergelijkt met de 5.9 miljard voor ATi is dat ineens helemaal geen groot bedrag meer. Want voor dat geld kochten ze een graphics division, chipset division, bijbehorende IP en licenties en natuurlijk direct marktaandeel.The Flying Dutchman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:31:
[...]
Als je dat zo leest heeft AMD geluk gehad dat Intel niet op het idee kwam (of misschien wel te arrogant was en dacht: dat kunnen we zelf wel) om Ati op te kopen. Het mag dan misschien een soort van `paniek actie' geweest zijn en AMD heeft er veel te veel geld voor neergelegd, het was denk ik wel pure noodzaak om het bedrijf toekomst bestendig te maken en zonder Ati had AMD het waarschijnlijk niet gered als we naar de markt van over een paar jaar kijken waar de cpu+gpu combinaties waarschijnlijk heel belangrijk zullen zijn.
Je driver door een third party laten schrijven? Wat een idee zeg. Maar van dit kan je precies afleiden dat er bijna nul verstand was van graphics in Intel. Het was veel beter geweest als ze jaren geleden waren begonnen met een goede inhouse integrated GPU. En die ervaring mee te nemen met Larrabee. Want nu moet ook een complete driver van scratch worden geschreven. Dit is absoluut geen klein taakje, misschien wel nog meer een uitdaging dan de chip zelf met iets van honderd miljoen regels code.The problem is that Intel hired a 3rd party vendor called Tungsten Graphics [now a whole owned subsidiary of VMware Inc.] to create the drivers for the parts. Problem with those drivers is the fact that "GMA500 suffers from utterly crappy drivers. Intel didn't buy any drivers from Imagination Technologies for the SGX, but hired Tungsten Graphics to write the drivers for it. Despite the repeated protest from the side of Imagination Technologies to Intel, Tungsten drivers DO NOT use the onboard firmware of the chip, forcing the chip to resort to software vertex processing." There you have it folks, the reason why "Intel graphics sux" is not exactly hardware, but rather doubtful political decisions to have a VMware subsidiary writing drivers that are forcing CPU to do the work
inderdaad, er staat niet (let op: voorbeeld) "was for the first time included" ofzoiets maar gewoon "was included" wat dus zegt dat het erbij/erbijin zit maar niet dat dit voor het eerst is. ik denk eerlijk gezegd eerder dat ze het met de 4800 vergelijken omdat nvidia daar mee moet concurreren op dit moment vooral omdat beide alles tot en met dx 10.1 aankunnen (itt de 5xxx serie die ook 11 kan ).DevilsProphet schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:04:
[...]
Nee, included is "erbij aanwezig" of iets dergelijke.
Bijgevoegd/geintroduceerd zou "added" zijn.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Dat denk ik ook. En tevens dat AMD en ATI veel beter bij elkaar passen dan AMD en nVidia.The Flying Dutchman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:31:
[...]
Als je dat zo leest heeft AMD geluk gehad dat Intel niet op het idee kwam (of misschien wel te arrogant was en dacht: dat kunnen we zelf wel) om Ati op te kopen. Het mag dan misschien een soort van `paniek actie' geweest zijn en AMD heeft er veel te veel geld voor neergelegd, het was denk ik wel pure noodzaak om het bedrijf toekomst bestendig te maken en zonder Ati had AMD het waarschijnlijk niet gered als we naar de markt van over een paar jaar kijken waar de cpu+gpu combinaties waarschijnlijk heel belangrijk zullen zijn.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Buiten dat laatste, zie ik niet in wat Intel van Nvidia nodig zou hebben. Hun grafische chips? Dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk, gezien de geruchten dat Intel al iets van 3 miljard in het LRB project gepompt heeft. Ik vermoed eerder dat Intel het liefst ziet dat Nvidia als sneeuw voor de zon verdwijnt. Licenties voor nieuwe chipsets krijgt Nvidia immers ook al niet meer van Intel...Help!!!! schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:38:
Het enige wat wel eens ongunstig zou kunnen zijn voor AMD is als Intel en nVidia alsnog samengaan. Ze hebben allebei iets wat de ander nodig heeft.
Wellicht is dit vanwege mededingingsafwegingen sowieso niet haalbaar.
orginele tekst:superwashandje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:37:
[...]
inderdaad, er staat niet (let op: voorbeeld) "was for the first time included" ofzoiets maar gewoon "was included" wat dus zegt dat het erbij/erbijin zit maar niet dat dit voor het eerst is. ik denk eerlijk gezegd eerder dat ze het met de 4800 vergelijken omdat nvidia daar mee moet concurreren op dit moment vooral omdat beide alles tot en met dx 10.1 aankunnen (itt de 5xxx serie die ook 11 kan ).
[ Voor 9% gewijzigd door Blastpe op 16-10-2009 13:15 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Expertise... kopen is vaak goedkoper dan zelf ontwikkelenwarp schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:04:
Buiten dat laatste, zie ik niet in wat Intel van Nvidia nodig zou hebben. Hun grafische chips?
Indien Intel zou plannen om nV over te nemen zou dat juist een heel slimme zet zijn. Eerst de marktwaarde van het bedrijf terugdringen door het volledig afhankelijk te maken van diens grafische divisie, en daarna een overname.Dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk, gezien de geruchten dat Intel al iets van 3 miljard in het LRB project gepompt heeft. Ik vermoed eerder dat Intel het liefst ziet dat Nvidia als sneeuw voor de zon verdwijnt. Licenties voor nieuwe chipsets krijgt Nvidia immers ook al niet meer van Intel...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
inderdaad, er staat dus ook niet dat die 4000 serie de eerste serie is die dit heeft. er staat wel dat amd/ati de eerste was die het had en dat het is opgenomen in de 4000 serie.Blastpe schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:15:
[...]
orginele tekst:
they are also the first to support the DirectX 10.1 standard that was included with AMD's 4000-series of GPUs last year.
Google translation:
zij zijn ook de eerste die de DirectX 10.1 standaard die is opgenomen met AMD's 4000-serie GPU's van vorig jaar te ondersteunen.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Dat klopt ook niet. Nvidia heeft al langer geluid over HDMIAstennu schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:17:
Hardwareinfo zij ook al dat die audio over HDMI pas bij de HD3xxx was. Maar de HD2xxx serie kon dat ook al. Waar nVidia dat pas bij hun GT220 kan.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor expertise hoeven ze alleen wat engineers over te nemen c.q. weg te kopen; iets dat overigens met regelmaat gebeurd. Dat we tot dus ver niet veel van LRB hebben teruggezien in de media e.d. wil verder niet veel zeggen. Van Ferbi is, buiten een fake kaartje, ook weinig tastbaars te bekennen. Het CUDA en Physx verhaal, daar heeft Intel Havok (en OpenCL) al voor. Qua research en development rest alleen de GPU's. Niet echt boeiend voor Intel, me dunkt. Tja, en wat functioneerende retailkanalen en afzetmarkten betreft, die worden al gedomineerd door Intel zelf. Nvidia is wat die zaken betreft slechts een luis in de pels van Intel.Cheetah schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:15:
Expertise... kopen is vaak goedkoper dan zelf ontwikkelen
Van die 3mld die in LRB zou zijn gestoken hebben we vooralsnog weinig tastbaars teruggezien. Voor grofweg het dubbele nemen ze nV over incl. alle research, development, CUDA, een functionerend retailkanaal en dito afzetmarkt
Dat is een leuke theorie. Ware het niet dat Intel flink onder de loep ligt. Niet alleen in de EU, maar ook in de USA lopen er nog genoeg zaken vanwege hun monopoliepositie, het vermeende machtsmisbruik, koppelverkopen et cetera. Een overname zie ik derhalve niet zo snel gebeuren.Indien Intel zou plannen om nV over te nemen zou dat juist een heel slimme zet zijn. Eerst de marktwaarde van het bedrijf terugdringen door het volledig afhankelijk te maken van diens grafische divisie, en daarna een overname.
Dit is natuurlijk allemaal afhankelijk van op welke markt het zich afspeelt. Ik gok dat de huidige monopoliezaken vooral om het monopolie op gebied van processoren en andere chips gaat.warp schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:59:
[...]
Voor expertise hoeven ze alleen wat engineers over te nemen c.q. weg te kopen; iets dat overigens met regelmaat gebeurd. Dat we tot dus ver niet veel van LRB hebben teruggezien in de media e.d. wil verder niet veel zeggen. Van Ferbi is, buiten een fake kaartje, ook weinig tastbaars te bekennen. Het CUDA en Physx verhaal, daar heeft Intel Havok (en OpenCL) al voor. Qua research en development rest alleen de GPU's. Niet echt boeiend voor Intel, me dunkt. Tja, en wat functioneerende retailkanalen en afzetmarkten betreft, die worden al gedomineerd door Intel zelf. Nvidia is wat die zaken betreft slechts een luis in de pels van Intel.
[...]
Dat is een leuke theorie. Ware het niet dat Intel flink onder de loep ligt. Niet alleen in de EU, maar ook in de USA lopen er nog genoeg zaken vanwege hun monopoliepositie, het vermeende machtsmisbruik, koppelverkopen et cetera. Een overname zie ik derhalve niet zo snel gebeuren.
http://www.hartware.de/press_11226.htmlSUNNYVALE, Calif. — Oct. 15, 2009 - AMD[1] (NYSE:AMD) today reported revenue for the third quarter of 2009 of $1.396 billion. Third quarter 2009 revenue increased 18 percent compared to the second quarter of 2009 and decreased 22 percent compared to the third quarter of 2008......
....
Additional Highlights
AMD introduced the ATI Radeon HD 5000 family of graphics processors, the industry’s only graphics chips that support the DirectX11 technology featured in Microsoft’s upcoming Windows 7 operating system. The flagship ATI Radeon™ HD 5870 captured the graphics performance title and has won more than 50 industry awards to date. The new ATI Radeon HD 5000 family of graphics cards also includes ATI Eyefinity multi-display technology, allowing a single graphics card to drive up to six monitors.
AMD delivered several new computing platforms in the quarter.
For the notebook market, global computer manufacturers including HP, Acer, Toshiba, Asus and MSI announced plans to introduce more than 70 notebooks based on AMD’s latest mainstream and ultrathin platforms.
For the server market, AMD began shipping server platforms with the introduction of three new AMD server chipsets.
For the commercial client market, HP began selling the Compaq 6005 Pro Business PC based on the new AMD Business Class Desktop Platform.
For the embedded market, AMD announced dual- and quad-core platforms for client and high-end commercial embedded solutions.
AMD launched VISION Technology from AMD, a differentiated approach to retail merchandising designed to reinforce the value proposition of AMD platforms and simplify the consumer buying experience by highlighting what can be done with a PC rather than what is inside the PC.
AMD launched the AMD Fusion Partner Program, a business acceleration program designed to help AMD channel partners gain sales traction and speed the delivery of AMD platforms.
AMD joined with GLOBALFOUNDRIES to break ground on Fab 2 in New York, GLOBALFOUNDRIES’ state-of-the-art semiconductor manufacturing facility that AMD expects will provide additional leading-edge manufacturing capacity when the facility enters production, scheduled for 2012.
|2600k|Asus 290|
Nou, ze hebben nog steeds een gigantisch marktaandeel wat videochips betreft, met hun IGP-oplossingen. Ze zijn qua volume groter dan nVidia of ATi/AMD, dus nVidia overnemen zal zeker wel tot gefronste wenkbrouwen leiden.Pirate-Bozz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:33:
[...]
Dit is natuurlijk allemaal afhankelijk van op welke markt het zich afspeelt. Ik gok dat de huidige monopoliezaken vooral om het monopolie op gebied van processoren en andere chips gaat.
De grafische markt zal voor Intel waarschijnlijk gewoon openliggen.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Enig idee hoe groot het marktaandeel van Intel is op de grafische markt?Pirate-Bozz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:33:
Dit is natuurlijk allemaal afhankelijk van op welke markt het zich afspeelt. Ik gok dat de huidige monopoliezaken vooral om het monopolie op gebied van processoren en andere chips gaat.
De grafische markt zal voor Intel waarschijnlijk gewoon openliggen.
Stond 5 jaar Topicstart ATI Nieuws & Discussie ook op je CV....CJ schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:16:
[...]
offtopic:
Toch even een kleine reactie hierop aangezien dit iets sneller gaat dan op alle prive-berichten te reageren. Antwoord: Ja, maar dat hadden jullie denk ik al wel door.
Laat ik voorop stellen dat dit niets verandert aan hoe ik de first post van dit topic in elkaar zet, namelijk als verzameling geruchten zoals ik dat al 5 jaar doe. Ik verbreek geen NDAs en ben dat ook absoluut niet van plan alhoewel sommige mensen dat hier natuurlijk wel zouden willen zien.Dus.... onthoudt... als ik hier iets post wil dat niet gelijk zeggen dat het ook meteen waarheid is alleen maar omdat ik toevallig bij MSI werk. Ik zit hier in eerste instantie als CJ de hardware/videokaarten liefhebber, maar zal bepaalde vragen/discussies zeker niet uit de weg gaan en probeer gewoon zo behulpzaam mogelijk te blijven.
M'n bio op m'n Twitter pagina omschrijft het 't beste: "My postings are my own opinions and may not represent my employers positions, strategies or opinions. Btw I'm no tech support!".
[offtopic]
[ Voor 88% gewijzigd door Help!!!! op 16-10-2009 17:43 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb je toevallig een review/link over de MSI HD5850? Met name over deCJ schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:16:
[...]
offtopic:
Toch even een kleine reactie hierop aangezien dit iets sneller gaat dan op alle prive-berichten te reageren. Antwoord: Ja, maar dat hadden jullie denk ik al wel door.
Laat ik voorop stellen dat dit niets verandert aan hoe ik de first post van dit topic in elkaar zet, namelijk als verzameling geruchten zoals ik dat al 5 jaar doe. Ik verbreek geen NDAs en ben dat ook absoluut niet van plan alhoewel sommige mensen dat hier natuurlijk wel zouden willen zien.Dus.... onthoudt... als ik hier iets post wil dat niet gelijk zeggen dat het ook meteen waarheid is alleen maar omdat ik toevallig bij MSI werk. Ik zit hier in eerste instantie als CJ de hardware/videokaarten liefhebber, maar zal bepaalde vragen/discussies zeker niet uit de weg gaan en probeer gewoon zo behulpzaam mogelijk te blijven.
M'n bio op m'n Twitter pagina omschrijft het 't beste: "My postings are my own opinions and may not represent my employers positions, strategies or opinions. Btw I'm no tech support!".
|2600k|Asus 290|
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Als ze jouw vragen in plaats van andersom....Help!!!! schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:02:
[...]
Stond 5 jaar Topicstart ATI Nieuws & Discussie ook op je CV....
Vast wel wat.NitroX infinity schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:49:
CJ; Is er al info over de 5600 serie dat verteld mag worden?
[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 17-10-2009 00:58 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Veranders er iets aan de overklokbaarheid als je gewoon een stock Club3D hebt en buiten de CCC Overdrive limieten gaat met behulp van AMD GPU Clocktool, als je het vergelijk met de ASUS en MSI-Biossen die wel die hogere limieten hebben? Ik dacht van niet, maargoed, er zou misschien nog iets in die BIOS'sen kunnen zitten wat de Club3D kaart niet heeft, maar de ASUS en MSI kaart welCJ schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:43:
Op dit moment kan ik je helaas niks linken, maar over de Military Class/Grade components van MSI is genoeg te vinden op het web. Het is een garantie voor hoge kwaliteit onderdelen om betere stabiliteit, minder irritante buzz geluiden, betere overklokbaarheid en een lager stroomverbruik te garanderen. En niet alleen MSI heeft zo'n programma, ook verscheidene andere fabrikanten proberen zich te onderscheiden door betere kwaliteit componenten te gebruiken. Nu is het wel zo dat de kant-en-klaar kaartjes van AMD de laatste jaren wel steeds beter van kwaliteit zijn geworden (zie bv de overklokvriendelijkheid van de HD5870 wanneer de Asus of MSI biossen gebruikt worden in combinatie met programma's als Rivatuner of Afterburner).
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Kan zijn dat de biossen van Asus/MSI wat aanpassingen hebben in ramtimings van het geheugen,zodat je hoger kunt oc-en?Darkasantion schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:01:
[...]
Veranders er iets aan de overklokbaarheid als je gewoon een stock Club3D hebt en buiten de CCC Overdrive limieten gaat met behulp van AMD GPU Clocktool, als je het vergelijk met de ASUS en MSI-Biossen die wel die hogere limieten hebben? Ik dacht van niet, maargoed, er zou misschien nog iets in die BIOS'sen kunnen zitten wat de Club3D kaart niet heeft, maar de ASUS en MSI kaart wel
[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 17-10-2009 10:03 ]
|2600k|Asus 290|
AMD Nieuwsdiscussie
Interressant, alleen maak ik me ook een beetje zorgen over het feit dat het blijkbaar gewoon een phenom II wordt met ingebakken gpu... Daar win je iig op cpu gebied de oorlog niet mee-The_Mask- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:06:
Heb gehoord dat je er niet eens meer bijhoort als je niet bij MSI werkt....AMD goes 32nm SOI with Fusion GPU-CPU
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
De eerste GPU-CPU's worden toch alleen maar budget dingen. Je kunt immers nooit een high-end GPU in een CPU package drukken.Naluh! schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:01:
[...]
Interressant, alleen maak ik me ook een beetje zorgen over het feit dat het blijkbaar gewoon een phenom II wordt met ingebakken gpu... Daar win je iig op cpu gebied de oorlog niet mee
AMD Nieuwsdiscussie
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
[ Voor 53% gewijzigd door Stefanovic45 op 17-10-2009 13:25 . Reden: Quote weggehaald ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Verwijderd
Weinig "echte" bedrijven kiezen voor AMD, daar winnen ze dus helemaal niets mee.RappieRappie schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:17:
Die budget dingen zijn natuurlijk ideaal voor kantoorgebruik.
En daar zal dus een hoop te verdienen zijn denk ik.
Oh?.... nu praat je alsof Intel tussen 1990 & heden ALTIJD de beste processors heeft gehad....Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:00:
[...]
En Bulldozer, dat is iets in de toekomst (ver),en Intel kennende staat er vast wederom iets beters
tegenover, waardoor er weer geen reden is om een AMD cpu te kopen.
Verwijderd
Nee en daarom moet amd de concurrentie maar gewoon over zich heen laten lopen? Ook de meeste mensen hebben gewoon intel in hun pc. Dus kunnen ze daar ook maar beter mee stoppen?Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:00:
[...]
Weinig "echte" bedrijven kiezen voor AMD, daar winnen ze dus helemaal niets mee.
En Bulldozer, dat is iets in de toekomst (ver),en Intel kennende staat er vast wederom iets beters
tegenover, waardoor er weer geen reden is om een AMD cpu te kopen.
Tja toen werd duidelijk dat clockspeeds niet veel zeggen. AMD heeft toen een tijdje redelijk mee kunnen komen. (in de tijd van de P3 en de P4) Toen hebben ze later met de K8 het stokje even overgenomen,tomcatha schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:59:
Ik herinner me nog toen de 1400+ vergelijkbaar was met de p4a 2ghz eb de p4 1.3 ghz was sloomer dan een p3 1ghz.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 23% gewijzigd door Jejking op 18-10-2009 00:27 ]
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.sapphiretech.c...0/HD5800_index.aspx?cid=3It's true! SAPPHIRE is giving away an HD 5K series graphics card every day from September 22-October 31. Chances could be that you¡¦ll walk away with one since SAPPHIRE Select Club members are automatically entered to win. Learn more..
[ Voor 45% gewijzigd door Splinter Cell op 19-10-2009 00:07 ]
Ik zie in elk geval geen noodzaak voor een HD5870 met alternatieve koeling. De standaardkoeling is erg stil en laat ook nog voldoende overklokruimte. Inmiddels zijn we wel op een punt aangekomen dat de koeling van de kaarten dermate complex en veeleisend wordt (meer hitte, meer componenten die gekoeld moeten worden) dat de toepassing van alternatieve koeling weinig meer oplevert. Qua stilte zal een alternatieve koeling de standaardkoeler waarschijnlijk niet overtreffen.M4gick schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:47:
Waarom zou je een VaporX nemen, als de standaard cooler toch al stil en efficient is? Of gaan mensen daarmee overclocken? Dan kan je toch beter een aparte cooler kopen? Nouja ik wacht eerst maar even af, als de prijs gunstig is neem ik misschien 1 (niet meer dan 20-30 euro erbovenop).
Goud is geen geld
Nou dat denk ik niet. Ja je hoort (zelf nog niet mogen ervaren) dat de nieuwe stock cooling een stuk beter is. Maar ik weet wel zeker dat er alternatieve cooling te krijgen/te maken is die veel stiller en efficiënter zal zijn.frankknopers schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:44:
[...]
Ik zie in elk geval geen noodzaak voor een HD5870 met alternatieve koeling. De standaardkoeling is erg stil en laat ook nog voldoende overklokruimte. Inmiddels zijn we wel op een punt aangekomen dat de koeling van de kaarten dermate complex en veeleisend wordt (meer hitte, meer componenten die gekoeld moeten worden) dat de toepassing van alternatieve koeling weinig meer oplevert. Qua stilte zal een alternatieve koeling de standaardkoeler waarschijnlijk niet overtreffen.
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 19-10-2009 11:57 ]
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 12:36 ]
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:26:
Prima koelertje niets mis mee zelfs in sli blijft hij koel en stil.
Ik denk wel dat de airflow in de kast zelf goed moet zijn.\
Edit
Sterker nog de beste stock koeler die ik ooit heb mee mogen maken
In SLI zal zeker 1 van de 2 altijd niks aan 't doen zijn en inderdaad heel koel zijnVerwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:26:
Prima koelertje niets mis mee zelfs in sli blijft hij koel en stil.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 12:37 ]
Ik geloof best dat de standaard koeler nu al goed is. Maar ben nog steeds aan het wachten op een 2GB versie. En als de Vapor's ook meteen 2GB aan boord hebben, vind ik het wel prima zo.M4gick schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:47:
Waarom zou je een VaporX nemen, als de standaard cooler toch al stil en efficient is? Of gaan mensen daarmee overclocken? Dan kan je toch beter een aparte cooler kopen? Nouja ik wacht eerst maar even af, als de prijs gunstig is neem ik misschien 1 (niet meer dan 20-30 euro erbovenop).
ATI already won next gen Xbox deal
http://www.fudzilla.com/content/view/15936/1/
Was al bekend.
Ik denk dat je je vergist. Hier wat tests op mijn systeempje icm twee Radeon HD5870 videokaarten en een Core i7 3,9 GHz processor. Ik zal vanavond nog wat games toevoegen aan het overzicht.Paprika schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:33:
[...]
In SLI zal zeker 1 van de 2 altijd niks aan 't doen zijn en inderdaad heel koel zijn...
@ Astennu,
ik weet wat voor kaarten je de laatste 4 jaren hebt gehad en in vergelijking met dit (voor mij een 5850), waren dat jet engines... en dat is geen leugen.![]()
Een aftermarket koeler zal wel nog altijd kunnen helpen... maar daar betaal je dan ook weer extra voor.
Goud is geen geld
Verwijderd
- Dit is het ATI nieuwsdiscussie topicPaprika schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:16:
Wat wil je met die plaatjes zeggen Frank? Feit blijft dat bij 2 ATi kaarten in SLI er 1tje niets doet.
Ik heb de twee kaarten direct tegen elkaar aan zitten en de bovenste heeft dus minder intake van koele lucht. Voorheen met één videokaart kwam ik nooit hoger dan 78C. De fanspeed blijft gelukkig wel laag en dat vind ik belangrijker dan een hoge temperatuur. Er is altijd actieve koeling over de videokaarten van een 23 cm side-fan in mijn Cosmos S kast en nog een 12cm intake onderin de kast.Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:28:
Damn die 2 kaartjes worden heter dan mijn kaartjes. Mischien toch eens wat aan de airflow doen?
Mijnes worden namelijk niet heter dan 80 graden in sli met gamen, tenzij het hier 40 graden boven is
[ Voor 41% gewijzigd door frankknopers op 19-10-2009 17:32 ]
Goud is geen geld
- Added voltage control for reference design AMD RADEON HD 4770 and AMD RADEON HD 5770 series graphics cards with L6788A voltage regulators
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 17:38 ]
Hij doet onderzoek, en deelt de resultaten met ons. Zorg jij maar eens dat je je facts in orde hebt, 5870 in SLI? En ook nog in het ATI topic? Shame on youPaprika schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:16:
Wat wil je met die plaatjes zeggen Frank? Feit blijft dat bij 2 ATi kaarten in SLI er 1tje niets doet.
Ah! daarom had nog niemand het gepost!Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:35:
Oud niews neliz.
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:26:
Prima koelertje niets mis mee zelfs in sli blijft hij koel en stil. (zo was deze post voor ie 't fixte)
Paprika schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:33:
In SLI zal zeker 1 van de 2 altijd niks aan 't doen zijn en inderdaad heel koel zijn...
Hier post frank wat plaatjes over X-fire om mij te vertellen dat Crossfire wel de 2e kaart gebruikt
Paprika schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:16:
frankknopers schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:28:
[...]
- Dit is het ATI nieuwsdiscussie topic
- Dr Lup verwijst naar de stille koeler op de HD5870 dus hij zal ook wel Crossfire bedoelen en niet SLI.
- SLI werkt in weze hetzelfde als Crossfire (AFR) en dus zal SLI logischerwijs ook de load gelijkmatig verdelen over de videokaarten.
Hoe kun je een HD5870 in SLI draaien?
Als er nu nog iemand is die niet snapt dat mijn post alleen maar een flauwe opmerking was over 't feit dat ATi kaarten geen SLI maar Crossfire draaien en dat er met de kaarten in SLI(((!!!!!!!!!!))) dus waarschijnlijk 1tje niets te doen zal hebben.... dan meldt het even. Bedankt!peakaboo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:47:
[...]
Hij doet onderzoek, en deelt de resultaten met ons. Zorg jij maar eens dat je je facts in orde hebt, 5870 in SLI? En ook nog in het ATI topic? Shame on you
Daar was ik na 2 dagen ook al achter...frankknopers schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:02:
- Aan één HD5870 heb je eigenlijk wel genoeg
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 19-10-2009 18:24 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Format-C op 19-10-2009 19:10 ]
Nog niet iig.Paprika schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:23:
Altans, ik hoop dat Eyefinity met 3 monitoren wel gewoon werkt met Eyefinity (dus 2x DVI & 1x displayport van 1 kaart).
Dat kon waarschijnlijk iedereen jouw ook wel vertellen voordat er überhaupt iets van de HD5870 bekend was.RappieRappie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
Daar was ik na 2 dagen ook al achter...
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
psst.. vergeet NFS shift nietRappieRappie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:14:
Ik hoop dat die volgende driver flinke performance verbeteringen brengt trouwens. In sommige games is volgens mij wel een boost van 50% te halen. Assassins Creed en DIRT1 bijvoorbeeld, draaien niks beter dan op een HD4890. Dus volgens mij is daar nog HEEL veel winst te halen.
[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 19-10-2009 19:25 ]
Ik verwacht er weinig van. Alleen maar omdat deze driver al 2 maanden terug het certificering proces bij MS in is gegaan. En er vanaf dan niets meer mag veranderen. Misschien is dat zelfs al 3 maanden geleden. Dus problemen die nu aan het ligt komen zijn in nieuwe versies gefixt. Die volgende maand of de maand daar op er in zullen zitten.RappieRappie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:23:
Mja, ik lees op AMD forum en rage 3D dat dat aan de game zelf schijnt te liggen. Hetzelfde geldt voor Fallout 3: Point Lookout (framedrops).
Of dat zo is weet ik niet... (Ik hoop het niet natuurlijk, en dat het een driver issue is)
Over een dag of 3 weten we het. Ik verwacht iig veel van de nieuwe driver.
Overmorgen als Windows 7 gelanceerd wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:54:
Wanneer kunnen we de 9.10 final versie verwachten?
Verwijderd
Aleen jamer dat wij zelf nog geen game kunnen spelen met dx11.CJ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:24:
Speaking of DX11 games. Driverheaven heeft een leuk artikel online gezet waarin ze DX10 vs DX11 gaming met elkaar vergelijken. Ze gebruiken daarvoor de twee DX11 games die op dit moment al verkrijgbaar zijn, namelijk Battleforge en Stalker: Call of Pripyat (via console commands DX11 geactiveerd). Must-read voor degenen die geinteresseerd zijn in wat DX11 voor extras kan brengen ten opzichte van DX10:
http://www.driverheaven.net/articles.php?articleid=140
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 11:44 ]
Urhm... Battleforge is gewoon voor iedereen gratis te downloaden sinds ze met het Play4Free model werken... Zoals je in m'n vorige link kan zien werkt DX11 hier prima om de performance omhoog te krikken:Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:43:
[...]
Aleen jamer dat wij zelf nog geen game kunnen spelen met dx11.
Ik wacht er met smart op en heb dirt 2 al liggen alleen kan ik hem nog niet downloaden.
Ik heb net ff je link bekeken. Zal Stalker eens testen op DX10 en DX11... wel jammer dat er daar nog een performance decrease is (ok, komt een patch aan zoals ATI confirmed).CJ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:45:
[...]
Urhm... Battleforge is gewoon voor iedereen gratis te downloaden sinds ze met het Play4Free model werken... Zoals je in m'n vorige link kan zien werkt DX11 hier prima om de performance omhoog te krikken:
http://www.battleforge.co...te/BattleForge/downloads/
DIRT2 wordt de volgende DX11 titel.peakaboo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:53:
[...]
Ik heb net ff je link bekeken. Zal Stalker eens testen op DX10 en DX11... wel jammer dat er daar nog een performance decrease is (ok, komt een patch aan zoals ATI confirmed).
Wat is nu de eerstvolgende DX11 titel? Dirt 2?
Splinter Cell in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 5"- In the advanced graphics settings added option "tessellation" (for DX11);
- Added support for advanced instruction of the latest models of processors;
- Improved support for integrated graphics Intel;
- Vital reduced load times and improved overall performance when using DX11;
- Improved texture on the 32-bit systems
[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 20-10-2009 16:49 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Zelfs als het een voeding van een goed merk is heb ik mijn twijfels. Waarschijnlijk zal Ati zelf een 600W voeding aanraden voor een 5970, als het niet nog meer is. Je andere componenten zijn ook niet mis... een i7, 12GB (dus 3 reepjes neem ik aan? Of zelfs 6?) geheugen...Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:34:
Ik vraag me af of mijn 460watt voeding een HD 5970 aan zal kunnen?
Ik heb zitten loeren op die 5870, maar zal niet lang meer duren denk ik voordat de 5970 komt . (De X2 versie dus) Zal mijn voeding het trekken?
[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 20-10-2009 16:50 ]
The Flying Dutchman
Oslik blyat! Oslik!
The chief executive officer of Advanced Micro Devices said that the company would be able to ship more ATI Radeon HD 5000-series graphics cards in the coming weeks. AMD admits that at present the situation with availability of the latest DirectX 11 graphics cards is improper. Taiwan Semiconductor Manufacturing Company is partly guilty of insufficient shipments of ATI Radeon HD 5000-series graphics cards.
“TSMC has made good progress with the 40nm technology. At this point our new ATI Radeon HD 5000 family is pulling on 40nm and as is always the case with the hot new product early in the launch: we are hand and mouth on supply. I expect that situation to improve over the coming weeks and months,” said Dirk Meyer, chief executive officer of AMD.
At present ATI, graphics business unit of AMD, ships Radeon HD 5700 and 5800-series graphics processors and aims premium segments of the market. Unfortunately, due to relatively low yields of 40nm chips at TSMC, the company cannot ship enough DirectX 11 graphics chips to satisfy the demand.
Om eerlijk te zijn vind ik het verschil tussen DX10 en DX11 wel erg magertjes. Misschien dat ik teveel verwacht van DX11, maar ik hoop dat het verschil in toekomstige games toch echt wat groter wordt..CJ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:24:
Speaking of DX11 games. Driverheaven heeft een leuk artikel online gezet waarin ze DX10 vs DX11 gaming met elkaar vergelijken. Ze gebruiken daarvoor de twee DX11 games die op dit moment al verkrijgbaar zijn, namelijk Battleforge en Stalker: Call of Pripyat (via console commands DX11 geactiveerd). Must-read voor degenen die geinteresseerd zijn in wat DX11 voor extras kan brengen ten opzichte van DX10:
http://www.driverheaven.net/articles.php?articleid=140
Verwijderd
Precies leek wel de 8800gt bij de release. Ik bedoel leek het is zoCILLER schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:18:
Goed nieuws, hopelijk zijn ze snel beter leverbaar, iig voor een normale prijs.
ATI zal er wel alles aan gelegen zijn om voor de feestdagen die dingen ruimschoots op voorraad te hebben. Verder is nu het moment waarop ze marktaandeel kunnen halen bij Nvidia als ze goed beschikbaar zijn. Al moet ik zeggen dat het me nog enigszins meevalt. Ik kan me herinneren dat bij andere launches de beschikbaarheid van kaarten of cpu's nog veel slechter was, paper launch even daar gelaten.
Komt nog wel het staat nog in zijn kinder schoentjesTyranium schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:39:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik het verschil tussen DX10 en DX11 wel erg magertjes. Misschien dat ik teveel verwacht van DX11, maar ik hoop dat het verschil in toekomstige games toch echt wat groter wordt..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 17:45 ]
Nouja ik vind de 5870 redelijk qua launch prijs, maar kan idd nog makkelijk lager, verder vind ik de 5770 ronduit goedkoop, hij is een week of 2 geleden gelaunched, en kost nu 118 euro (die van Asus), en de 4870 1 Gb is niet veel goedkoper...CILLER schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:18:
Goed nieuws, hopelijk zijn ze snel beter leverbaar, iig voor een normale prijs.
ATI zal er wel alles aan gelegen zijn om voor de feestdagen die dingen ruimschoots op voorraad te hebben. Verder is nu het moment waarop ze marktaandeel kunnen halen bij Nvidia als ze goed beschikbaar zijn. Al moet ik zeggen dat het me nog enigszins meevalt. Ik kan me herinneren dat bij andere launches de beschikbaarheid van kaarten of cpu's nog veel slechter was, paper launch even daar gelaten.
[ Voor 4% gewijzigd door M4gick op 20-10-2009 17:56 ]
Verwijderd
Idd redelijk qwa prijs. Er is geloof ik geen bedrijf die een high end kaart voor rond de 320 euro weg doetM4gick schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:54:
[...]
Nouja ik vind de 5870 redelijk qua launch prijs, maar kan idd nog makkelijk lager, verder vind ik de 5770 ronduit goedkoop, hij is een week of 2 geleden gelaunched, en kost nu 118 euro (die van Asus), en de 4870 1 Gb is niet veel goedkoper...
Edit: even gechecked, XFX HD4870 1GB kost 119 euro, duurder zelfs
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 18:10 ]
Qua specificaties denk ik dat hier niet aan te tornen valt, maar is er iets bekend over de lanceerdatum?Zoals je ziet is er nogal een 'gat' tussen de Cypress Pro en Juniper XT. We weten dat AMD aan het experimenteren was met Cypress GPUs met 6 uitgeschakelde SIMDs voor een totaal van 14 SIMDs oftewel 1120 SPs en 56 TMUs. De kans is er dat we dus nog een HD5830 (Cypress LE?) kunnen verwachten om het gat op te vullen.
Daar ga ik iig wel vanuit en dan onder de naam HD5830.meljor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:14:
zou leuk zijn als er een 5000 serie komt die de 4890 (liefst 1ghz) kan evenaren in huidige games, met een prijs van circa 145-155 euro.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Het gaat ok vooral om de 5850 en 5870 kaarten.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 20:58 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 21:15 ]
Eerlijk gezegd denk ik dat de HD5770 net wat sneller zal zijn dan een HD4870 512 MB. De HD4870 1GB is op die resoluties 10-15% sneller dan de 512 MB.meljor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:14:
klopt denk ik wel. hij is bijna vergelijkbaar met een 4870 en die vond ik toch wat tekort komen op 1920x1200 met 4xAA... was wel de 512mb versie die ik had.
de 4890 doet het veel lekkerder op die resolutie, en de 5850/70 dus ook.
zou leuk zijn als er een 5000 serie komt die de 4890 (liefst 1ghz) kan evenaren in huidige games, met een prijs van circa 145-155 euro. lijkt mij een betere upgrade voor huidige 4850/4870 512mb of 4770 bezitters dan de 5700 serie.
Daaruit volgt dan dat 4870 1 GB ~ HD5830 ?Astennu schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:17:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat de HD5770 net wat sneller zal zijn dan een HD4870 512 MB. De HD4870 1GB is op die resoluties 10-15% sneller dan de 512 MB.
[ Voor 17% gewijzigd door Envy007 op 21-10-2009 16:16 ]
HD5770 is een 8-9% trager dan een HD4870 1GB. En ongeveer 20-21% trager dan een HD4890. Bij een Black edition van de 4890 loopt dit op tot 35%.Envy007 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:09:
[...]
Daaruit volgt dan dat 4870 1 GB ~ HD5830 ?
[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 21-10-2009 10:21 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2009 12:19 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Nouja met nieuwe drivers denk ik dat er nog wel wat uit te persen valt.. En verder, iemand info over de 5830? Zou ook wel een leuke kaart kunnen zijn voor ~ 150 eu.Astennu schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:18:
[...]
HD5770 is een 8-9% trager dan een HD4870 1GB. En ongeveer 20-21% trager dan een HD4890. Bij een Black edition van de 4890 loopt dit op tot 35%.
In vergelijking met de HD4870 512 MB zal de 5770 1GB een 8-9% sneller zijn. Een HD5830 zou een stuk sneller moeten zijn dan de HD4890. Ik denk eerder even snel als een HD4890 Black 1GHz.
Daar komt bij dat er een best grote kans is dat de HD5xxx serie via de drivers nog een 10-20% performance boost krijgt die de HD48xx niet krijgt + je hebt DX11 support waardoor je of mooiere beelden krijgt of meer performance in je games.
Als die twee dingen dan samen komen zit je dicht op een HD4890. Maar dat stukje van de drivers is nog even afwachten.
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 21-10-2009 11:43 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Maak je maar niet druk... rond deze tijd 2010 zul je (zonder al te veel tegenslag) een RV970 (als de interne benaming niet verandert) kunnen kopen.DevilsProphet schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:08:
Mja, hopelijk raken ze hun tred en goeie manier van ontwikkelen niet kwijt door nu te rusten na de slag en uiteindelijk lui en eigenzinnig te worden, want dat is wat er met nVidia gebeurde nadat zij heersten sinds de 8800GTX op de markt kwam. Waarin hun houding resulteert is nu te zien: ATI is met de kroon gaan lopen, en nVidia staat niet op de rebound.
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 21-10-2009 12:38 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq