Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
StefanvanGelder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Wat dacht je van een 5770 in crossfire, kost €300 en presteert misschien beter als een 5870 >:)
Tja dat is nog maar de vraag. Als je naar de specs kijkt heb je wel meer shaders. Maar dan moeten die wel iets kunnen doen. Per shader is er nog minder bandbreedte beschikbaar als bij de HD5870. Maar die is niet gebottelnekt. Dus het zou kunnen dat dit toch erg leuk presteert.

Maar je zit dan wel met de CF profiles die goed moeten zijn. Zie je wel bij veel sites dat ze tevreden zijn over de CF performance van de nieuwe HD5xxx serie. (In vergelijking met de HD4xxx)

Maar even over de opbouw van de RV840:

RV770:

Had 10 SIMD Cores. Elke SIMID Core heeft 16 shaders die weer bestaan uit 5 Alu's. Een totaal van 80 per SMID core.

de RV870 heeft 20 SIMD cores.

Dan zou je dus zeggen dat de RV840 er 14 heeft met zijn 1120 shaders. Mits voor deezelde ratio gekozen is.

Als je bv kijkt naar de texture units dit zouden er volgens de geruchten 56 moeten zijn. Klopt dat ook:

RV770 = 10x 4 Texture Units = 40 Totaal
RV870 = 20x 4 Texture Units = 80 Totaal
RV840 = 14x 4 Texture Units = 56 Totaal

Stel de RV830 heeft wel weer 10 SIMD's. Dan zou het zo kunnen zijn dat de Cypress min of meer bestaat uit 2x RV830. En er in de toekomst dus een RV890 met min of meer 2x RV840 mogelijk is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
Astenu; S I M D ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, zo ging het bij de HD4770 toch ook: Die zouden in CF een vervanger van de HD4890 zijn. Ik heb echter liever één kaart waarvan Ati heeft uitgezocht dat alles goed gebalanceerd was. Volgens mij was de hoeveelheid geheugen en bandbreedte van de HD4770 ook een groot minpunt t.o.v. de HD4890... Maar of het nu anders is dat zullen we binnenkort zien :) maar ik geloof niet dat 2 kaarten in CF voor de zelfde prijs van een high-end betere prestaties neerzet. Ati is ook niet stom... (Dan zouden ze toch niet de HD5870 uitbrengen, maar gewoon de HD5770x2 8) )

o ja, en de HD4890 was ook nog eens in het nadeel van zijn 55nm. Dat is nu ook nog eens niet zo...

ik weet die reviews nog wel die niets dan lovend waren over de HD4770 in CF. Sneller dan een HD4890! Maar alleen getest met lage resolutie en weinig AA omdat het anders oneerlijk was voor de HD4770 ofzoiets. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 07-10-2009 17:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 15:09

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Even gestolen van HWI en als reactie op het EOL gaan van GTX285, 275 en 260:
Inmiddels hebben we reactie van één van nVidia's partners. Off-the-record konden zij ons melden dat nVidia hen had verteld dat de GeForce GTX 285 niet end-of-life is, maar tegelijkertijd kregen ze het nieuws te horen dat nVidia deze chip op dit moment niet uitlevert. Wie hier het verschil tussen snapt, mag het ons uitleggen. Dezelfde partner wist ons te melden dat de levering van de GTX 275 op dit moment zeer moeizaam is, maar dat de GTX 260 wel nog is goede aantallen wordt aangeleverd. Dit alles is redelijk in lijn met verhaal op SemiAccurate.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Apoca

Array Technology Industry

AMD/ATI Accelerating GPU Flash Player 10.1 Too

Yesterday when Adobe announced its Flash Player 10.1 that'll be coming down the pipe, Nvidia was among the first to chime in saying that its GPUs will be able to accelerate Flash video with GeForce and Ion. AMD's informed us that it plans to support Adobe Flash Player 10.1 at the same level and in step with the beta release later this year.

"AMD is committed to making the video usage scenario -- playback, editing and transcoding -- a focal point for AMD platform innovation, smartly using the full CPU + GPU assets of our platform to enrich and accelerate the experience," an AMD representative told us....

Nou lijkt me toch weer mooi, ben benieuwd :)

[ Voor 26% gewijzigd door Apoca op 07-10-2009 16:41 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Stiekem is dit belangrijker dan al die pure GPU power :X Zo doen die videokaarten steeds meer nuttige dingen in plaats van elke keer de CPU ermee te laten stoeien...
Hoewel AMD/ATI wel eerst de huidige bugs mag pletten van UVD voordat ze met Flash aan de gang gaan :+
Adobe doet ook steeds meer "GPU assistance" in hun programma's implementeren dus ik denk eigenlijk dat het initiatief meer van Adobe dan AMD/ATI kwam.

Ben benieuwd !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46
nero355 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:46:
[...]

Stiekem is dit belangrijker dan al die pure GPU power :X Zo doen die videokaarten steeds meer nuttige dingen in plaats van elke keer de CPU ermee te laten stoeien...
Hoewel AMD/ATI wel eerst de huidige bugs mag pletten van UVD voordat ze met Flash aan de gang gaan :+
Adobe doet ook steeds meer "GPU assistance" in hun programma's implementeren dus ik denk eigenlijk dat het initiatief meer van Adobe dan AMD/ATI kwam.

Ben benieuwd !!
Vind ik niet.

Het belangrijkste is om bottlenecks weg te halen. Flash afspelen is doorgaans voor een computer geen probleem. Voor mobiele apparaten zoals pda's waarbij snelheid en stroomverbruik bij afspelen van flash meer van belang zijn, is dit bijvoorbeeld veel belangrijker.

Als bij games je FPS dipt tot onder de 20, is dit doorgaans merkbaar storend. Encoden.. tja.. moet je toch op wachten dus of dat nou 5 minuten of 3 minuten duurt is ook niet zo boeiend. En dat maakt merkbaar verschil als het of je dagelijks werk is, of je er met een stopwatch naast gaat zitten. Beide vind ik vrij onrealistisch voor velen.

Begrijp me niet verkeerd, het is goed als dergelijke dingen er bij gedaan worden, maar je moet wel goed bedenken in hoeverre je het ten koste laat gaan van pure power.
Nvidia lijkt hierin een beetje door te slaan als ik de cuda marketing zie.

[ Voor 9% gewijzigd door whiteguy op 07-10-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerkelijk nieuws:

http://www.hardware.info/...uctie_GTX_285_275_en_260/

Lijkt me toch wat kort door de bocht. Dit zou een aardverschuiving betekenen in GPU land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:43:
Opmerkelijk nieuws:

Lijkt me toch wat kort door de bocht. Dit zou een aardverschuiving betekenen in GPU land.
Als je het topic had gevolgd dan wist je dat dit geen nieuws meer is ;) :P

Maar uiteraard toch bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 07-10-2009 18:55 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:43:
Opmerkelijk nieuws:

Misschien lijkt het kort door de bocht, maar heb je de laatste alinea ook gezien:
UPDATE (11:37): Inmiddels hebben we reactie van één van nVidia's partners. Off-the-record konden zij ons melden dat nVidia hen had verteld dat de GeForce GTX 285 niet end-of-life is, maar tegelijkertijd kregen ze het nieuws te horen dat nVidia deze chip op dit moment niet uitlevert. Wie hier het verschil tussen snapt, mag het ons uitleggen. Dezelfde partner wist ons te melden dat de levering van de GTX 275 op dit moment zeer moeizaam is, maar dat de GTX 260 wel nog is goede aantallen wordt aangeleverd. Dit alles is redelijk in lijn met verhaal op SemiAccurate.com.
Als een nVidia partner het min of meer bevestigd heeft, hoe officieel wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:06:
Als een nVidia partner het min of meer bevestigd heeft, hoe officieel wil je het hebben?
Het is toch onmogelijk dat de halve wereld dit weet en het aandeel niets doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:06:

In een persbericht van nVidia zelf het liefst. De ervaring leert dat er op internet nogal wat bullshit de ronde doet ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:09:
[...]

Het is toch onmogelijk dat de halve wereld dit weet en het aandeel niets doet...
De aandeelhouders wisten het al of zagen het al aankomen. e.e.a. zit al ingecalculeerd in de huidige prijs :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

edward2

Schieten op de beesten

StefanvanGelder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Wat dacht je van een 5770 in crossfire, kost €300 en presteert misschien beter als een 5870 >:)
Kan erg leuk uitpakken maar je bent wel afh van CF profielen, en dat betetkend soms wel eens wachten op nieuwe games en heel soms helemaal geen profiel of goede schaling, maar het is misschien een leuk alternatief.

Ik wacht op een 2x2 gig X2HD5870 versie, als die ooit komt tenminste ;)

[ Voor 21% gewijzigd door edward2 op 07-10-2009 19:17 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:11:
De aandeelhouders wisten het al of zagen het al aankomen. e.e.a. zit al ingecalculeerd in de huidige prijs :?
Alleen staat die prijs bijna op het hoogste punt van de afgelopen 1,5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:17:
[...]

Tja dat kan ik ff niet verklaren :P
edward2 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:15:
[...]

Kan erg leuk uitpakken maar je bent wel afh van CF profielen, maar het is misschien een leuk alternatief.
Heb je beetje gemist tijdens de launchperikelen ......... :o

Heb je nog iets aangeschaft en ervaringen te delen ?

[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 07-10-2009 19:19 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:17:
[...]

Heb je beetje gemist tijdens de launchperikelen ......... :o

Heb je nog iets aangeschaft en ervaringen te delen ?
offtopic:
ja voorhoofdholte onstekingen ed, dus was wat minder geprikkeld ;) Gelukkig kruipen we weer langzaam uit het dal

Nee wacht deze keer op de X2 versie.
Ik hoorde geruchten over de 12e?

En ik heb eigenlijk wat minder haast omdat er weinig vooruitgang is kwa GFX in games en er weer een vrouw in m'n leven is :D

BTw, is er iemand die wat kan zeggen over de supersampling AA perf en kwaliteit? En hoever gaat deze 2x2 tot 4x4? heb je gecombineerde modes?

[ Voor 14% gewijzigd door edward2 op 07-10-2009 19:24 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:09:
[...]

Het kan zijn dat de meeste mensen wachten op wat analisten zeggen i.p.v. direct te reageren, het kan heel goed dat je de reactie pas een paar dagen later zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:19:
[...]

offtopic:
ja voorhoofdholte onstekingen ed, dus was wat minder geprikkeld ;) Gelukkig kruipen we weer langzaam uit het dal

Nee wacht deze keer op de X2 versie.
Ik hoorde geruchten over de 12e?

En ik heb eigenlijk wat minder haast omdat er weinig vooruitgang is kwa GFX in games en er weer een vrouw in m'n leven is :D

BTw, is er iemand die wat kan zeggen over de supersampling AA perf en kwaliteit? En hoever gaat deze 2x2 tot 4x4? heb je gecombineerde modes?
Aha! Logisch, leuke vrouwen zijn imo altijd belangrijker dan GPU's. :)

De X2 zit er idd wel aan te komen binnenkort maar de 12e kan ik niet bevestigen.

SS heb ik nog niet getest maar o.a. RappieRap is er niet heel erg enthusiast over. Sowieso is de performancehit vrij hoog.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CFX en SS kan idd beter met de hd5870 maar goed drivers en een nieuwe kaart zijn in heb begin nooit 100% op elkaar afgestemd. Maar ik weet zeker dat dat nog wel goed komt.

Verder wat sli en cfx betrefd overtrefd tot nu toe sli nog altijd na mijn eigen ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Ik heb al weken geleden gehoord dat de uitlevering van Nvidia-gpu's aan AIB's maar moeilijk verloopt. Ook de GTX295 kwam daarbij veel naar voren, maar ook de GTX285. Ik zag er weinig nieuwswaarde in, aangezien Nvidia hun verkoop al een jaar geleden terug zag lopen vanwege de wereldwijde economische malaise. De inkoop van gpu's bij Nvidia daalde (kopers zorgden ervoor dat ze nagenoeg geen voorraad hadden) en Nvidia kocht dus ook minder wafer bij TSMC. Nu houdt Nvidia zijn eigen voorraad ook klein, en daar bakt semi-accurate een mooi verhaal van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:31:
Ik heb al weken geleden gehoord dat de uitlevering van Nvidia-gpu's aan AIB's maar moeilijk verloopt. Ook de GTX295 kwam daarbij veel naar voren, maar ook de GTX285. Ik zag er weinig nieuwswaarde in, aangezien Nvidia hun verkoop al een jaar geleden terug zag lopen vanwege de wereldwijde economische malaise. De inkoop van gpu's bij Nvidia daalde (kopers zorgden ervoor dat ze nagenoeg geen voorraad hadden) en Nvidia kocht dus ook minder wafer bij TSMC. Nu houdt Nvidia zijn eigen voorraad ook klein, en daar bakt semi-accurate een mooi verhaal van.
Mogelijk. De melding van de slechte leverbaarheid van de GTX 295 is echt heel oud, maar die werd beter na mate hij langer uit was, maar met de GTX 285 kwam 2 week terug weer een melding dat ie slecht leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:30:

Verder wat sli en cfx betrefd overtrefd tot nu toe sli nog altijd na mijn eigen ervaringen
Dat is mijn ervaring ook. Je hebt meer mogelijkheden met SLi. Qua IQ en qua instellingen/ opties.
Help!!!! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:26:

SS heb ik nog niet getest maar o.a. RappieRap is er niet heel erg enthusiast over. Sowieso is de performancehit vrij hoog.
SSAA werkt nog niet goed. Ook op textures wordt AA toegepast, waadoor alles blurry wordt. Dit kan je aanpassen/ voorkomen door de LOD te wijzigen las ik op Computerbase, maar dat wil niet op ATi, omdat er geen 3rd party tool is die werkt. Dus dit zal met drivers opgelost moeten worden. Alleen is ATi helaas niet zo scheutig met het releasen van drivers/ hotfixes. (Ik zit er echt op te wachten voor een aantal games!) En de performance hit van SSAA is altijd erg hoog. Als overal AA op wordt toegepast, moet een kaart flink aan de bak.

Maar als het goed werkt, is het wel het mooiste wat er is qua IQ. Echt ziekelijk mooi/ realistisch.

[ Voor 80% gewijzigd door Format-C op 07-10-2009 19:45 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me niet voorstellen dan 5750 en 5770 dezelfde hoeveelheid sp's krijgen.
Dat zou betekenen dat 5770 hooguit 10-15% sneller is wat gezien het prijsverschil niet logisch is. Ook krijgen ze beide een 128bit bus.
Op de 5770 doos van ASUS staat: "1GB GDDR5" ; hiermee is een 192 bits bus uitgesloten. Bij 192bits horen 768MB of 1.5GB hoeveelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:49:
Kan me niet voorstellen dan 5750 en 5770 dezelfde hoeveelheid sp's krijgen.
Waarschijnlijk 2 SIMD's voor de HD5750 uitgeschakeld en dus 960SP's :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ik hoop van niet, maar ik ben bang van wel... Valt me dan toch een beetje tegen :(

Ze hebben dan wel een betere performance/watt verhouding, maar ik had toch wel iets meer verwacht van de prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Dan neem je toch lekker een 5850 voor een paar tientjes meer... of een 5870 of een 5870x2 enz..... in elk segment wat hoor.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Specificaties Radeon HD5700 series.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EEP8K4qMY7jSX2to9EZeZOVX/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W5Nl1YeYZg8ukkHNqQkgxsH4/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pIKjwt3ikBCJm9NmWFGFpiXc/full.png

Bron: extrahardware.cz

;)

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 07-10-2009 22:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar de tegenvallende prestaties, maar 800 shaders :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Jemig maar 800 shaders? :'( Wat is dat voor onzin :p Ik vond het al zo gek dat ie zo laag scoorde met 1120 shaders.. Nou dan ga ik denk ik maar voor 5850.. Nog even wachten op game benchmarks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:02:
Jullie twijvelen niet aan de echtheid? :p
Nou het zou de lage scores verklaren. Op dit moment heb ik echt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Bij de eerste slide staat er HD5800 series onder, fout of fake?

Edit:
-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:02:
Jullie twijvfelen niet aan de echtheid? :p
Ik wel een beetje eerlijk gezegd.

[ Voor 62% gewijzigd door EdwardvGelder op 07-10-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Juniper will be launched on 13th of October.

bron: http://www.facebook.com/p...ricas/161741110338?ref=nf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Kunnen we ook direct dat HD5890-is-dual-RV840 gerucht het raam uit gooien? :P

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Waar heb ik deze koeler eerder gezien?
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/musashi6.jpg
HD5750 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 07-10-2009 21:08 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
EdwardvGelder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:05:
Bij de eerste slide staat er HD5800 series onder, fout of fake?
Fake kijk maar naar de plaatjes van de twee videokaarten totaal verschillend en precies zo als ze op het WWW staan. :+

Maar de specs kunnen natuurlijk nog wel kloppen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 07-10-2009 21:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16
According to the guys over at PCPer and their sources at Eidos, AMD was offered to send engineers to the studio and do the same work that Nvidia did, but AMD declined. The fact that Nvidia's TWIMTBP team did a better job than AMD's developer relations team is obvious, and it has been like that for a long time.
Waarom zou amd dan wel geweigerd hebben om een team te sturen vraag ik mij dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

glennvho schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:20:
[...]

Waarom zou amd dan wel geweigerd hebben om een team te sturen vraag ik mij dan af.
Ik zeg:
Batman: Arkham Asylum and the fact that PhysX and AA works only when you run it on Nvidia GPUs, while on AMD cards the game worked, but without the in-game AA.
Marce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:22:
[...]

Ik hoop van niet, maar ik ben bang van wel... Valt me dan toch een beetje tegen :(

Ze hebben dan wel een betere performance/watt verhouding, maar ik had toch wel iets meer verwacht van de prestaties
Het gaat 'm toch om de games of niet soms? Vantage & 3DMark 06... :')

[ Voor 33% gewijzigd door Splinter Cell op 07-10-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Kwam dat daarna niet pas aan het licht, nadat ze de beslissing "zouden hebben genomen" om niemand te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

DevilsProphet schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:25:
[...]

Kwam dat daarna niet pas aan het licht, nadat ze de beslissing "zouden hebben genomen" om niemand te sturen?
Geen idee. Maar volgens mij zit ATi dat hele PhysX ook niet lekker. Wat moet je daar nou weer mee? NFS: Shift bewijst het maar weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het blijft vaag allemaal. :/

iig verwacht ik als gamer/klant dat AMD gewoon zorgt dat hun kaarten goed ondersteund worden door de games en drivers. :Y

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ik vind Fudzilla de laatste tijd ook wat dit onderwerp betreft aardig groen kleuren. Ik heb het idee dat hun daar een wat hogere bron hebben die hun fijn gebruikt :X

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bericht is inmiddels offline. Heeft iemand die slides nog? Ik heb ze net gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:38:
[...]

Het bericht is inmiddels offline. Heeft iemand die slides nog? Ik heb ze net gemist.
Juniper 1

Juniper 2

Juniper 3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Laatst online: 02-09 22:43
Hekking schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:36:
Ik vind Fudzilla de laatste tijd ook wat dit onderwerp betreft aardig groen kleuren. Ik heb het idee dat hun daar een wat hogere bron hebben die hun fijn gebruikt :X
Ja helemaal mee eens.. Dit verhaal geeft ook een lichtgroene kleur wat mij betreft, het lijkt onschuldig en objectief, maar als je goed leest gooit hij zijn eigen mening erin door te zeggen dat Dirt 2 en HAWX ATi worden. En dan vind ik het opeens een stuk minder objectief.
Help!!!! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:35:
Het blijft vaag allemaal. :/

iig verwacht ik als gamer/klant dat AMD gewoon zorgt dat hun kaarten goed ondersteund worden door de games en drivers. :Y
Volgens mij had ik ergens gelezen dat als je het voorfilmpje keek op een ati kaart, dat je dan wel AA zag.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan AA wel forceren trouwens, maar dat is minder efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:54:
Het is zelfs zo dat in de game AA niet overall wordt toegepast. de inefficientie komt dan van het feit dat ati AA uitvoert op scenes waar nvidia het niet doet.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:54:
Via de drivers ja, maar dat is niet het zelfde. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neliz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:02:
[...]

Het is zelfs zo dat in de game AA niet overall wordt toegepast. de inefficientie komt dan van het feit dat ati AA uitvoert op scenes waar nvidia het niet doet.
Idd, ik bedoelde eigenlijk ook zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

AMD heeft wel een slimme aanpak gehad met deze Evergreen DX11 serie. De high-end Cypress (RV870) heeft gewoon twee blokken van 800 shaderunits (+ wat redundantie misschien) en nu knippen ze daar gewoon de helft af. De geheugenbus halveert en het aantal shaders halveert en door het gebruik van 40nm transistors kunnen ze nu de RV770/RV790 chip (260 mm² groot) van de HD4800 serie vervangen door een even krachtige chip van ongeveer 170 mm². Verder besparen ze op de PCB en geheugenkosten door die 128-bits interface, waardoor ze de kaart lekker goedkoop in de markt kunnen zetten.

Het is dus gewoon een directe replacement van de nog steeds prima presterende HD4800 generatie, maar dan met opwaardering naar DX11, lager stroomverbruik en Eyefinity support. en dat voor een prijs die vrijwel gelijk ligt met de dumpprijzen van de HD4800 kaarten vandaag de dag. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Splinter Cell schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:23:
Het gaat 'm toch om de games of niet soms? Vantage & 3DMark 06... :')
Ja dat weet ik ook wel, maar het is evengoed nog wel een aardige vergelijking.
Jij weet net zo goed als mij dat als een kaart 20% minder scoort in Vantage en/of 3DMark06 dat hij dan niet 20% sneller zal zijn in games.

En ja, dan heb je de hd5850 nog, maar die is toch weer anders geprijsd zegmaar.

Toch maar een hd5850 voor mij als die benches een beetje kloppen, we zien het morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Wat is de link ook alweer van de productguide van de HD4xxx serie waarin de wattages van de kaarten staan? Wil wel eens vergelijken met de consumptie van die HD5750.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

Wat is de link ook alweer van de productguide van de HD4xxx serie waarin de wattages van de kaarten staan? Wil wel eens vergelijken met de consumptie van die HD5750.
TDP of max board power zegt lang niet alles.
Een HD5870 is bijvoorbeeld zuiniger dan een HD4870 en HD4890. ;)

Maar wat wil je weten? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
4670 vs HD5xxx serie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/powercolor-pcshd4670-512mb/4670_power.gif
Bron: Xbitlabs

En dan dus nog even wachten tot Xbitlabs ook de rest gaat testen (HD5870 hebben ze al gedaan)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:17:
Ik begrijp niet helemaal wat jullie bron is....

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:33:
[...]

[afbeelding]
Bron: Xbitlabs

En dan dus nog even wachten tot Xbitlabs ook de rest gaat testen (HD5870 hebben ze al gedaan)
Hmm, dan is de 4670 toch nog iets zuiniger dan de 5750. Maar even afwachten wat de 56xx gaat doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:38:
[...]

Hmm, dan is de 4670 toch nog iets zuiniger dan de 5750.
Jij weet al wat Xbitlabs gaat meten? :p
Maar even afwachten wat de 56xx gaat doen :+
Zal iig niet zo heel veel sneller zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:46:
[...]
Jij weet al wat Xbitlabs gaat meten? :p
[...]
Zal iig niet zo heel veel sneller zijn.
Als ik het vergelijk met de slides in de post die ik quotte dan zit er wel een verschil in, maar je hebt gelijk, ff wachten. Ik meende overigens gelezen te hebben dat de 56xx 1,5 keer zo snel zou zijn als de 46xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:48:
[...]

Als ik het vergelijk met de slides in de post die ik quotte dan zit er wel een verschil in, maar je hebt gelijk, ff wachten.
Dan ga je max board power dus weer met echt verbruik vergelijken. ;)
Ik meende overigens gelezen te hebben dat de 56xx 1,5 keer zo snel zou zijn als de 46xx.
Nog te weinig over bekend om hier zeker van te zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankknopers schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:06:
AMD heeft wel een slimme aanpak gehad met deze Evergreen DX11 serie. De high-end Cypress (RV870) heeft gewoon twee blokken van 800 shaderunits (+ wat redundantie misschien) en nu knippen ze daar gewoon de helft af. De geheugenbus halveert en het aantal shaders halveert en door het gebruik van 40nm transistors kunnen ze nu de RV770/RV790 chip (260 mm² groot) van de HD4800 serie vervangen door een even krachtige chip van ongeveer 170 mm². Verder besparen ze op de PCB en geheugenkosten door die 128-bits interface, waardoor ze de kaart lekker goedkoop in de markt kunnen zetten.
Dus eigenlijk moeten ze enkel de Cypress chip bakken en dan bij wijze van spreken in 2 knippen om aan een Juniper te komen, 2 Juniper 's dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zullen wel andere wafers gebruiken voor de junipers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ze hebben dus maar 1 chip moeten ontwerpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:40:
maar ze hebben dus maar 1 chip moeten ontwerpen...?
Zo werkt de chip-industrie niet.. er is ook zoiets als timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:29:
[...]

Dus eigenlijk moeten ze enkel de Cypress chip bakken en dan bij wijze van spreken in 2 knippen om aan een Juniper te komen, 2 Juniper 's dus...
Uiteraard niet, maar de modulaire opbouw maakt het wel erg simpel om snel een derivaat voor het midrange segment te bouwen. Dat klopt ook in het eerdere verhaaltje dat CJ had vóór de release van de HD5800 serie toen iedereen nog min of meer in het duister tastte (inclusief mijzelf uiteraard :+ ). De basis is het blok van 800 shaderunits (midrange segment) en daar maakt AMD een verdubbeling van op één grotere chip (performance segment) en als je twee van die grote chips op één kaart zet (HD5870 X2) heb je ook direct het enthousiast segment voorzien.

Zo heeft AMD met twee verschillende chips het gros van de dedicated videokaartenmarkt gevuld, waarbij het instapmodel even snel is als een Radeon HD4850!

Als ze er dan nog een leuke budgetvideokaart met minder shaders en 64-bits geheugenbus bij kunnen maken hebben ze voor een appel en een ei ook een leuk instapkaartje :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb even snel wat stukjes gelezen. Maar dit is super interessant. Ik ga vanavond de rest ook even lezen !

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe HD5870 unlock bios: 1800/2600 Mhz

Voor de bezitters van de HD5870 is er een speciale unlock bios verschenen op Guru3D die de core limiet op 1800 Mhz zet en het geheugen op 2600Mhz. Dit ligt dus een stuk hoger dan de standaard max OC waarden in bv CCC:
A lot of users is complaining about overclocking limitation of MSI 5870 in Afterburner, which is because of CCC limit by BIOS. So we will make a special unlock bios for 5870, you can flash into any 5870 you want.
New overclock limit is core/mem = 1800/2600 MHz.

You can download BIOS here:http://cid-26aaa81850481d85.skydrive...%5E_unlock.910

Happy overclocking!
Bron: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=306272

Huishoudelijke mededeling: Nieuw topic komt er pas morgenavond aan dus nog even geduld.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
CJ schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:51:

Nieuwe HD5870 unlock bios: 1800/2600 Mhz

Voor de bezitters van de HD5870 is er een speciale unlock bios verschenen op Guru3D die de core limiet op 1800 Mhz zet en het geheugen op 2600Mhz. Dit ligt dus een stuk hoger dan de standaard max OC waarden in bv CCC:

[...]

Bron: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=306272

Huishoudelijke mededeling: Nieuw topic komt er pas morgenavond aan dus nog even geduld.
De vraag is nu: hoe ver gaan die kaarten eigenlijk?
Is er een theoretisch maximum op core/mem?

1800mhz core lijkt met niet echt gezond 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16
Aries.Mu schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:03:
[...]

En ook niet echt realistisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Volgens mij hebben ze de 1300 core al wel gehaald op xs.

Edit: Shimano heeft 1380-1400 gehaald met een HD5870:

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0953/21999.jpg

Een Erg mooie prestatie. Geheugen OC wil dus niet echt veel hoger meer. Misschien als er mem v-mods komen dat ze iets verder kunnen. Maar ik zie de 1400 core ook nog wel gebroken worden. Erg nice !

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 08-10-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag ik had met mijn oc van 900 core en 1300 mem een slechtere schore in 3dm06 dan stock settings of had
ik toch wat echtra sap moeten geven. Of zal het probleem CFx zijn bij overklokken. Ik had namelijk wel
alle 2 kaarten overgeklokt

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De scores in 3d Mark willen toch wel een variëren. Maar het zou een te hoge mem clock kunnen zijn. Dan gaat je score namelijk omlaag omdat de fouten opnieuw gezonden moeten worden en er dan dubbel werk gedaan wordt. Waardoor de performance in kakt. In het verleden kreeg je artifacts.

[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 08-10-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje dan weet ik genoeg. Gewoon niet het geheugen oc-en en alleen de gpu core
Ik zal eens kijken hoe ver mijn gpu core komt in cfx zonder geheugen oc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

NitroX infinity schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:38:
[...]

Hmm, dan is de 4670 toch nog iets zuiniger dan de 5750. Maar even afwachten wat de 56xx gaat doen :+
Aan de andere kant gaat de performance per watt enorm omhoog. Is dat je echt die paar wattjes waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)
Jejking schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:13:
[...]

Aan de andere kant gaat de performance per watt enorm omhoog. Is dat je echt die paar wattjes waard?
Je weet toch dat hij de "James May" (captain Slow) is van GoT :Y)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
Eigenlijk niet maar ik zal er in het vervolg rekening mee houden.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Hmmmm... net terug van 2 maanden weg geweest en in m'n afwezigheid zijn weer hele mooie dingen gebeurd zie ik meteen... to 5850 or not to 5850, that's the question... :)
Heeft iemand 'm toevallig al draaien onder Windows 7 64bit? Ik ga binnenkort wat grote systeemwijzingen doen (Core i7 + SSD erin, Win7-64 erop) en zit nog ff in de twijfelfase of ik m'n huidige graka hou of toch direct overstap op een 5850...
+ Batman AA met PhysX
- Geen DX11 support

Alternatief: Batman AA uitspelen met PhysX en daarnaa 5850 kopen... descisions, descisions...

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2009 11:51 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:18:
[...]

;)
Heey niets tegen James May he :D Ik kan zo lachen om die gasten van Top Gear :D

Trouwens de Tweakers.net FP is nVidia nu aan het verdedigen over dat verhaal met de levering van de GT200 chips. Volges hun bronnen (Asus nederland + Point of View) Zou het niet kloppen. Hun hebben zelf nVidia gebeld. GTX285 is wel moeilijk leverbaar maar de andere kaarten niet.

Ik ben benieuwd of dit alles nog een extra staartje gaat krijgen :P
Cheetah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:49:
Hmmmm... net terug van 2 maanden weg geweest en in m'n afwezigheid zijn weer hele mooie dingen gebeurd zie ik meteen... to 5850 or not to 5850, that's the question... :)
Heeft iemand 'm toevallig al draaien onder Windows 7 64bit? Ik ga binnenkort wat grote systeemwijzingen doen (Core i7 + SSD erin, Win7-64 erop) en zit nog ff in de twijfelfase of ik m'n huidige graka hou of toch direct overstap op een 5850...
+ Batman AA met PhysX
- Geen DX11 support

Alternatief: Batman AA uitspelen met PhysX en daarnaa 5850 kopen... descisions, descisions...
Dat is lang geleden ja :P Tja als je een 5850 te pakken kan krijgen voor een nette prijs zou ik dat wel doen. Nog een speciale rede dat je geen 5870 wil ? Ik gok de 100 euro meerprijs ? :P

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 08-10-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:49:
+ Batman AA met PhysX
- Geen DX11 support

====> Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:51:
Trouwens de Tweakers.net FP is nVidia nu aan het verdedigen over dat verhaal met de levering van de GT200 chips. Volges hun bronnen (Asus nederland + Point of View) Zou het niet kloppen. Hun hebben zelf nVidia gebeld. GTX285 is wel moeilijk leverbaar maar de andere kaarten niet.

Ik ben benieuwd of dit alles nog een extra staartje gaat krijgen :P
Het verbaast me dat ze op de FP nogsteeds nieuws posten waarbij Charlie Demerjian een aandeel aan de berichtgeving heeft gehad :P Als je al het zout uit de oceaan dregt heb je nog niet voldoende bij zijn nV-related schrijfsels... ik vraag me nog steeds af vanwaar die hartgrondige bittere haat komt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2009 12:07 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Thnx, missed that one, ga 't meteen daar (ook) ff vragen :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Cheetah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:55:
[...]
Het verbaast me dat ze op de FP nogsteeds nieuws posten waarbij Charlie Demerjian een aandeel aan de berichtgeving heeft gehad :P Als je al het zout uit de oceaan dregt heb je nog niet voldoende bij zijn nV-related schrijfsels... ik vraag me nog steeds af vanwaar die hartgrondige bittere haat komt ;)
Tsja, hoe je het ook wend of keert, nVidia's grafische kaarten worden momenteel gewoon uit de markt gedrukt. Qua prestaties kunnen ze misschien wel mee nog, maar de prijs ligt gewoon te hoog en aangezien de productie prijs een stuk hoger zal liggen dan de productieprijs van de HD5xxx serie heeft nVidia ook weinig mogelijkheden meer om de prijs te laten zakken.

De enige mensen die nog nVidia kopen zijn de fanboys, een aantal mensen die nog heilig overtuigd zijn van PhysX en wat wetenschappers die afhankelijk zijn van CUDA. Verder ben ik ervan overtuigd dat OEM's voor hun highend momenteel beter bij AMD kunnen kijken. Reken maar dat de OEM's dat zelf ook door hebben. Ook de onwetende consument in de winkel op de hoek gaat voor `DirectX 11' omdat dit een hoger cijfertje heeft, de goedkoopste is en ook nog eens de snelste (CUDA zegt de gewone consument helemaal niets, misschien dat PhysX hier nog een beetje helpt, maar zodra de medewerker in de winkel uitlegt dat DirectX 11 ook physics kan berekenen denk ik dat men snel overstag is).

Kortom: er is iets aan de hand en nVidia is nu aan zet. Zo raar zijn de geruchten nog niet eens in mijn ogen...

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoever de kaarten gaan, dat is natuurlijk aan de enduser om te testen. AMD heeft de nieuwe Radeons vrij overklokvriendelijk gemaakt, alleen was het probleem dat je snel tegen de limieten binnen het CCC aan liep. Nu zijn die limieten opgeheven. Natuurlijk zal waarschijnlijk (bijna) niemand het maximum halen, maar het is frustrerender om niet verder te kunnen dan bv 900Mhz puur omdat het CCC je beperkt, terwijl je gewoon weet dat je veel verder zou moeten kunnen gaan. En met software als de Afterburner software van MSI die gebaseerd is op Rivatuner, wordt de boel nog gemakkelijker gemaakt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Jejking schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:13:
[...]

Ja, mijn 4670 voldoet nog prima qua performance dus waar ik naar kijk is stroomverbruik.
Gurneyhck schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:18:
[...]

;)
Nou, dan had ik wel een low-end kaartje gehad denk je niet? ;) Alhoewel, ik heb natuurlijk tot ver in 2004 met een Voodoo5 5500 zitten spelen en daarna nog een paar jaar met low-end kaartjes (radeon 9100/9200) :+

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 08-10-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:33:
[...]

Hoever de kaarten gaan, dat is natuurlijk aan de enduser om te testen. AMD heeft de nieuwe Radeons vrij overklokvriendelijk gemaakt, alleen was het probleem dat je snel tegen de limieten binnen het CCC aan liep. Nu zijn die limieten opgeheven. Natuurlijk zal waarschijnlijk (bijna) niemand het maximum halen, maar het is frustrerender om niet verder te kunnen dan bv 900Mhz puur omdat het CCC je beperkt, terwijl je gewoon weet dat je veel verder zou moeten kunnen gaan. En met software als de Afterburner software van MSI die gebaseerd is op Rivatuner, wordt de boel nog gemakkelijker gemaakt.
Vind ik op het randje. Alle reviews zijn al gedaan dus dan is het toch handiger om de limiet meteen dusdanig hoog te zetten dat geen enkele schrijver met aircooling tegen de max van het CCC aan kan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Jejking schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:22:
Vind ik op het randje. Alle reviews zijn al gedaan dus dan is het toch handiger om de limiet meteen dusdanig hoog te zetten dat geen enkele schrijver met aircooling tegen de max van het CCC aan kan lopen?
Was het maar zo makkelijk.
er zijn twee core "versies" in omloop (dus ook onder reviewers) een low-leakage part, die iets zuiniger is maar niet goed overclocked en een high leakage part, overclocked als een doller, zuipt enorm veel stroom. Je kunt het in principe het makkelijkst zien door de core coltage te vergelijken, die schijnt om de high leakage parts standaard een vijftiende volt hoger te liggen dan op de low leakage (slecht overclockende) parts,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Eigenlijk had ik het over de limieten in het CCC, die waren vrij krap (tot nu dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
neliz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Was het maar zo makkelijk.
er zijn twee core "versies" in omloop (dus ook onder reviewers) een low-leakage part, die iets zuiniger is maar niet goed overclocked en een high leakage part, overclocked als een doller, zuipt enorm veel stroom. Je kunt het in principe het makkelijkst zien door de core coltage te vergelijken, die schijnt om de high leakage parts standaard een vijftiende volt hoger te liggen dan op de low leakage (slecht overclockende) parts,
Wat is het standaard voltage van en low en high leak part dan? Toen ik MSI Burner voor het eerst opstarte, had ik 1125Vcore, maar toen later kreeg ik 1162V... Maar ik heb dus een low leakage kaaart ;( ? Jammer, zou graag een OC-monster willen hebben

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

The Flying Dutchman schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:22:
Tsja, hoe je het ook wend of keert, nVidia's grafische kaarten worden momenteel gewoon uit de markt gedrukt. Qua prestaties kunnen ze misschien wel mee nog, maar de prijs ligt gewoon te hoog en aangezien de productie prijs een stuk hoger zal liggen dan de productieprijs van de HD5xxx serie heeft nVidia ook weinig mogelijkheden meer om de prijs te laten zakken.

De enige mensen die nog nVidia kopen zijn de fanboys, een aantal mensen die nog heilig overtuigd zijn van PhysX en wat wetenschappers die afhankelijk zijn van CUDA. Verder ben ik ervan overtuigd dat OEM's voor hun highend momenteel beter bij AMD kunnen kijken. Reken maar dat de OEM's dat zelf ook door hebben. Ook de onwetende consument in de winkel op de hoek gaat voor `DirectX 11' omdat dit een hoger cijfertje heeft, de goedkoopste is en ook nog eens de snelste (CUDA zegt de gewone consument helemaal niets, misschien dat PhysX hier nog een beetje helpt, maar zodra de medewerker in de winkel uitlegt dat DirectX 11 ook physics kan berekenen denk ik dat men snel overstag is).

Kortom: er is iets aan de hand en nVidia is nu aan zet. Zo raar zijn de geruchten nog niet eens in mijn ogen...
Bij de gemiddelde consument is nVidia bekender, de gemiddelde consument weet niet dat DirectX 11 uit is als ze uberhaupt al weten wat het is, en de gemiddelde consument komt er pas over een maand of 3 - if ever - achter dat een HD5850 regelmatig sneller is dan een GTX275... en koopt dan misschien alsnog nVidia omdat hij daar beter mee bekend is omdat het nV logo op zo ongeveer elk spel dat hij aanschaft voorkomt ;)

Het zou enorm dom van nV zijn om - zoals Charlie beweert - zich volledig uit de midrange en high-end markt terug te trekken zonder dat ze een opvolger hebben klaarliggen die het stokje overneemt. Het is naar mijn idee het zoveelste ongefundeerde anti-nV hetze verhaal, zoals Charlie ze al jaren bij tientallen schrijft :)

Zelfs de FX5800 en FX5900 - beiden regelrechte fiasco's imo - verkochten, terwijl de gap met de 9700/9800Pro zowel qua prijs als qua performance enorm veel groter was dan nu tussen GT200 en de RV870.

ATi heeft weer een keer een streepje voor op nV qua performance + features, maar dat is in de periode hiervoor heel lang anders geweest. Het verschil is echter lang niet dramatisch genoeg om enorm grote impact te maken. CUDA en PhysX zijn op moment van schrijven nog steeds couranter dan DX11 (de laatste moet nog worden toegepast, ik ben benieuwd wanneer het kantelpunt komt). nV's marketing is sterk, hand in hand met hun gamedev connecties. De reputatiepunten die nV in de afgelopen 2 jaar verder heeft opgebouwd kunnen ze nu cashen. Early adopters (like me) zullen vrij snel overstappen naar ATi... bij de gewone consument, en zelfs bij de gemiddelde computerverkoper zal het wel even duren voordat e.e.a. doorgedrongen is. nV's huidige midrange en high end direct doodverklaren omdat ATi de 5-serie op de markt heeft slaat vooralsnog nergens op :)

nV heeft overigens wel een probleem als ze niet binnen enkele maanden een GT200 opvolger kunnen leveren die weer wat beter presteert dan de 5870. De kerstperiode komt er weer aan... aan de andere kant gun ik AMD ook wel weer een sterk kerstseizoen, is goed voor de concurrentie als ze geregeld stuivertje blijven wisselen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2009 13:48 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Darkasantion schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:36:
[...]

Wat is het standaard voltage van en low en high leak part dan? Toen ik MSI Burner voor het eerst opstarte, had ik 1125Vcore, maar toen later kreeg ik 1162V... Maar ik heb dus een low leakage kaaart ;( ? Jammer, zou graag een OC-monster willen hebben
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb hetzelfde voltage als dat jij hebt, neliz, hoe kan je zien of je een low leakage kaart hebt of een high leakage kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Cheetah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:38:
[...]
Bij de gemiddelde consument is nVidia bekender, de gemiddelde consument weet niet dat DirectX 11 uit is als ze uberhaupt al weten wat het is, en de gemiddelde consument komt er pas over een maand of 3 - if ever - achter dat een HD5850 regelmatig sneller is dan een GTX275... en koopt dan misschien alsnog nVidia omdat hij daar beter mee bekend is omdat het nV logo op zo ongeveer elk spel dat hij aanschaft voorkomt ;)
Dit zie ik ook goed terug in mijn eigen omgeving. Als mensen al uberhaupt weten wat een videokaart ongeveer is dan kennen ze nog maar één merk, namelijk Nvidia. Ik denk dan ook dat nu Ati voorlopig stevig aan kop gaat het een erg goed moment is om wat meer geld en aandacht te steken in markteting/GITG afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bij Fud zijn ze weer lekker negatief:
More HD 5700 specs revealed
Written by Peter Scott
Thursday, 08 October 2009 11:48

Nothing to see here, move along

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
[...]

Het zou enorm dom van nV zijn om - zoals Charlie beweert - zich volledig uit de midrange en high-end markt terug te trekken zonder dat ze een opvolger hebben klaarliggen die het stokje overneemt. Het is naar mijn idee het zoveelste ongefundeerde anti-nV hetze verhaal, zoals Charlie ze al jaren bij tientallen schrijft :)

Zelfs de FX5800 en FX5900 - beiden regelrechte fiasco's imo - verkochten, terwijl de gap met de 9700/9800Pro zowel qua prijs als qua performance enorm veel groter was dan nu tussen GT200 en de RV870.

ATi heeft weer een keer een streepje voor op nV qua performance + features, maar dat is in de periode hiervoor heel lang anders geweest. Het verschil is echter lang niet dramatisch genoeg om enorm grote impact te maken. CUDA en PhysX zijn op moment van schrijven nog steeds couranter dan DX11 (de laatste moet nog worden toegepast, ik ben benieuwd wanneer het kantelpunt komt). nV's marketing is sterk, hand in hand met hun gamedev connecties. De reputatiepunten die nV in de afgelopen 2 jaar verder heeft opgebouwd kunnen ze nu cashen. Early adopters (like me) zullen vrij snel overstappen naar ATi... bij de gewone consument, en zelfs bij de gemiddelde computerverkoper zal het wel even duren voordat e.e.a. doorgedrongen is. nV's huidige midrange en high end direct doodverklaren omdat ATi de 5-serie op de markt heeft slaat vooralsnog nergens op :)

nV heeft overigens wel een probleem als ze niet binnen enkele maanden een GT200 opvolger kunnen leveren die weer wat beter presteert dan de 5870. De kerstperiode komt er weer aan... aan de andere kant gun ik AMD ook wel weer een sterk kerstseizoen, is goed voor de concurrentie als ze geregeld stuivertje blijven wisselen :)
De gewone consument weet inderdaad vaak niet alles. Logisch. Maar wat men wel weet is dat windows 7 binnenkort uit komt, aangezien dat regelmatig op tv voorbij is gekomen. Veel mensen stellen daarom hun aanschaf van een nieuwe computer uit tot na die datum.

En de gemiddelde computerverkoper zal op de vraag 'wat er anders is aan windows 7' toch wel dx11 noemen lijkt me. Het feit dat Ati bij de release van windows 7 al dx11 kaarten heeft, in verschillende prijsklassen, is imo een ENORM voordeel voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Astennu schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:09:
Bij Fud zijn ze weer lekker negatief:

[...]
Maar toch moeten ze bekennen dat ook deze kaartjes niet leuk gaan zijn voor nVidia:
According to some early benches, the HD 5770 is almost as fast as the HD 4890 or Nvidia's GTX 260, and at just over €130, it will cause some headaches for Nvidia.
Wel weer typerend dat ze tussen neus en lippen door nog even beweren dat de GTX 260 even snel is als de HD4890. :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Depep schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:47:
[...]

Maar toch moeten ze bekennen dat ook deze kaartjes niet leuk gaan zijn voor nVidia:

[...]

Wel weer typerend dat ze tussen neus en lippen door nog even beweren dat de GTX 260 even snel is als de HD4890. :+
Hundreds of thousands HD 5870 cars sold
Written by Fuad Abazovic
Thursday, 08 October 2009 13:19

Huge demand

ATI has shipped tens of thousands of HD 5870 cards at launch, as the whole point was to launch them in last days of Q3. Since the card was launched in September they could simply please their investors by claiming that this was a Q3 launch not a Q4 launch.

More importantly, the HD 5870 was available in hundreds of thousands a week after launch, but due to high demand and the fact that Dell got a better piece of the shipment, there were still some shortages. Naturally North America got more cards than Europe and it doesn’t look like that you will see many cards available anytime soon.

The second part of the story is that ATI didn’t ordered enough wafers on time, but this would not be anything unusual as this happened last year with 4870 and 4850 as they could sell more if they ordered had it on time.

Partners and stores we talked to said that they are on allocation for both 5870 and 5850 and that it might take weeks for things to get better. We also heard that Nvidia's Fermi announcement didn’t hurt ATI sales much as the huge demand is still there.
Dat lijkt me wel rijkelijk veel, 'honderdduizenden' kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
[...]
Ik weet het nog niet zo Cheetah, ik bedoel in de kern heeft Charlie het wel erg vaak aan het rechte eind. Dat hij nogal negatief tegenover nVidia staat, is toch zijn goed recht. Ik neem aan dat hij zijn redenen hiervoor heeft. Diegene die hier niet zo goed tegen kunnen, moeten dan maar tussen de regels doorlezen.

Fudzilla daarentegen vind ik de laatste tijd nogal misselijkmakend in zijn berichtgeving.
NVidia als redder van de PC gaming markt, de GTX260 net zo snel als de HD4890.…pfffff wat een BS.
Fudzilla lijkt de laatste maanden wel een grote Marketing machine voor nVidia. Volgens mij heeft “vriend” Fuad een gedeelte van het salaris van Jen-Hsun gekregen. :+

Ik heb liever een site die wat rancuneus is jegens een bepaald bedrijf, dan een site die vet gesponsord wordt door een bepaald bedrijf. Want dan weet je ieder geval zeker dat de berichtgeving zeer subjectief is.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!