Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Darkasantion schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:26:
[...]

Kan iemand dit bevestigen? Zou dus betekenen dat je moet gaan clocken op de sweetspot, als het geheugen voltage hoge(re) clocks aankan. De sweetspot is dus, (als er nauwelijks sprake is van een tekort aan bandbreedte) het punt waar de zo laag mogelijke timings hebt, met zo hoog mogelijke snelheden :P
Het zou dus kunnen zijn dat 1350 Mhz beter presteerd dan 1400Mhz omdat de timings op 1350Mhz strakker zijn, en dus een dikkere performance boost geven :) Maar dat is allemaal theorie, iemand met bronnen die dit kan bevestigen/ontkrachten :+ ?
Ik meen zelfs te herinneren dat de OC van Overdrive zelfs je timings aanpast(e) om zo een hogere OC te bereiken (CJ!?), dit zelfde effect had ATiTool ook, en kon later disabled worden (moest je daarvoor niet zo met die services kloten?) terwijl ATT dit niet zondermeer deed met als alternatief weer een profiel met fluctuerende timings (verschil tussen OC profielen)

Aanpassen van de timings ging zowel met atitool als ATT, zelfs met nibitor hard in het bios maar niet aan te raden.. (good old x800pro-x800XTPE mod time-flashback O+ )

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Depep schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:12:
Is al bekend wanneer de NDAs van de HD5870X2 en de HD5770/HD5750 aflopen?
Ik ga er van uit (en dat is mijn bescheten mening, zie mijn opmerking hierboven) dat dit VOOR de Win7 Launch is. in China denken ze echter 3 November. Kies zelf de optie de je het beste uitkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door neliz op 06-10-2009 02:00 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
i7x schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:40:
[...]

Misschien een stomme vraag maar waarom zou dit met twee kaarten wel werken? (2x portrait, 1x landscape dus)
Hmm... eerlijk gezegd is het wel wat onduidelijk wat nou precies een symmetrische opstelling is. Ik ging er altijd vanuit dat een symmetrische opstelling bijvoorbeeld het volgende is:

1 x 3 (drie monitoren op een rij)
3 x 1 (verticaal drie monitoren op een rij)
2 x 2
1 x 4
2 x 3
enz.

Terwijl een assymetrische opstelling bijvoorbeeld is:

1 x 3 + 1 (een horizontale rij van drie met één in het midden er bovenop)

Als je het zo leest moet 2x portrait aan de zijkanten en in het midden eentje landscape toch kunnen... Maar goed, helemaal zeker weet ik het ook niet.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

The Flying Dutchman schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:03:
Als je het zo leest moet 2x portrait aan de zijkanten en in het midden eentje landscape toch kunnen... Maar goed, helemaal zeker weet ik het ook niet.
Check de TS!

je gelijke schermen kun je als 1 display surface configureren, het ongelijke scherm wordt gewoon als tweede scherm gebruikt in windows.

ninjaedit: nda lift Juniper is op 100% zeker voor de win7 launch... beschikbaarheid..?

[ Voor 9% gewijzigd door neliz op 06-10-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)
neliz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:15:
[...]

Check de TS!

je gelijke schermen kun je als 1 display surface configureren, het ongelijke scherm wordt gewoon als tweede scherm gebruikt in windows.

ninjaedit: nda lift Juniper is op 100% zeker voor de win7 launch... beschikbaarheid..?
Weet je ook wanneer de NDA lift voor de X2 is? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Gurneyhck schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:37:
[...]

Weet je ook wanneer de NDA lift voor de X2 is? :>
22 oktober, dus met de launch van de X2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
neliz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:15:
[...]

Check de TS!

Wat denk je dat ik iedere week ongeveer 3x lees om te kijken of er nog nieuwtjes in staan? :O
Daarnaast reageer ik op iemand die uit de startpost quote. Het is gewoon niet erg duidelijk.
Sommige mensen zullen roepen dat ze dan liever een 30" monitor hebben. Dat kan natuurlijk. Maar onthoudt... een 30" monitor kost je al gauw ruim €1500,- en daarnaast ben je beperkt tot een resolutie van 2560x1600. Voor dat geldt heb je al een HD5870 en drie 24" monitoren waarmee je op een resolutie kan spelen van 5700x1200... of met enige shop-moeite kan je zelfs 6 monitoren scoren om te spelen op een resolutie van 5700x2400 of zelfs meer. ATI Eyefinity op de HD5870 Six maakt het mogelijk om games te spelen tot een maximale resolutie van 7680x3200. Hoe dit werkt? Simpel gezegd, laten je videokaart en de drivers, Windows (en Linux) denken dat er een groot beeldscherm aan de videokaart is gekoppeld. Maar ook tussenliggende oplossingen zijn mogelijk, zoals:

http://www.amd.com/Publis...WPNG/3x1portrait_242w.png http://www.amd.com/Publis...2landscape_plus2_242w.png
http://www.amd.com/Publis...1landscape_plus1_242w.png http://www.amd.com/Publis...1landscape_plus3_242w.png

Er zijn dus geen speciale drivers met bv profielen nodig om een game geschikt te maken voor Eyefinity. Wanneer een game de resoluties kan ondersteunen die Eyefinity biedt, dan werkt dit out-of-the-box op je Radeon HD5870. Gaat het ook werken op de huidige HD4800 generatie met Catalyst 9.10? Nee! Eyefinity is voorbehouden aan de HD5000 generatie!

Hoe zit het met de randen die je ziet tussen twee monitoren? Als je eenmaal bezig bent dan vallen de randen je echt minder snel op dan je zou denken. Maar verder is ook daar aan gedacht en wel op verschillende manieren. 1) AMD werkt nauw samen met Samsung om monitoren te brengen met smalle randen om je Eyefinity ervaring nog beter te maken. Houdt deze plek in de gaten voor aankondigingen van de nieuwe Samsung Eyefinity monitoren. 2) AMD heeft een zgn "bezel-management" in de drivers ingebakken (bezel = rand). De HD5870 rendert alle pixels op het scherm, maar bezel-management zorgt er voor dat datgene wat zich achter de randen bevindt, weg gesneden wordt. In tegenstelling tot TripleHead2Go van Matrox wordt het beeld dus niet 'ingekrompen' en is daarmee gelijk ook superieur aan TH2Go. Overigens is het nog afwachten of AMD dit bezel-management ook daadwerkelijk in de drivers gaat implementeren. Het lijkt er nu op dat het alleen in de Linux versie van Eyefinity is ingebakken en nog niet in de Windows versie.

http://img34.imageshack.u...3/atitopiceyefinity01.jpg

Verder laat Linux ook op andere gebieden z'n tanden zien. Onder Windows moet je namelijk altijd een symmetrische opstelling gebruiken, terwijl onder Linux elk willekeurige opstelling mogelijk is. 4 landscape + 1 portrait onder Windows? No go! Onder Linux? Geen probleem!

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

The Flying Dutchman schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:04:
Wat denk je dat ik iedere week ongeveer 3x lees om te kijken of er nog nieuwtjes in staan? :O
Daarnaast reageer ik op iemand die uit de startpost quote. Het is gewoon niet erg duidelijk.
Ik vind het juist erg duidelijk juist. alle gelijke schermen kunnen gedefinieerd worden als één display surface en ongelijke schermen krijgen een ander display nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ja, nu je het zegt, het is inderdaad niet duidelijk wat nu wél en wat niet kan onder Windows. Wat valt onder symmetrie, en wat niet? Moet het spiegelbaar zijn rond de middenste verticale as om als symmetrisch beschouwd te kunnen worden? Moeten alle schermen even groot zijn en op dezelfde manier gekanteld worden om als symmetrische beschouwd te worden? Wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Als je dit plaatje bekijkt zie je dat alle monitoren die samen 1 rechthoeking vlak vormen als 1 scherm gebruikt kunnen worden. De overige schermen zullen aparte schermen zijn, zoals dat voor EyeFinity ook al mogelijk was.

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/PublishingImages/Public/Graphic/242WPNG/3x1portrait_242w.pngAfbeeldingslocatie: http://www.amd.com/PublishingImages/Public/Graphic/242WPNG/2x2landscape_plus2_242w.png
Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/PublishingImages/Public/Graphic/242WPNG/3x1landscape_plus1_242w.pngAfbeeldingslocatie: http://www.amd.com/PublishingImages/Public/Graphic/242WPNG/3x1landscape_plus3_242w.png

[ Voor 82% gewijzigd door Depep op 06-10-2009 12:30 . Reden: plaatje incompleet ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 18:20
Maar hoe werkt EyeFinity intern dan? Moet je enkel bij de grens tussen monitoren dezelfde hoeveelheid pixels hebben of moet de resolutie op alle monitoren in beide richtingen identiek zijn. Voor het eerste kan ik me voorstellen dat het nodig is om een enkel scherm te emuleren, maar voor dat laatste is bij een beetje goed programmeren toch geen noodzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
SneakyNL schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:26:
Maar hoe werkt EyeFinity intern dan? Moet je enkel bij de grens tussen monitoren dezelfde hoeveelheid pixels hebben of moet de resolutie op alle monitoren in beide richtingen identiek zijn. Voor het eerste kan ik me voorstellen dat het nodig is om een enkel scherm te emuleren, maar voor dat laatste is bij een beetje goed programmeren toch geen noodzaak
Precies, dat is de vraag... je zou zeggen dat als scherm A in landscape mode in pixels even hoog is als scherm B in portrait mode, dat het dan mogelijk zou moeten zijn om dit als één groot (rechthoekig) scherm te zien.

Concreet voorbeeld:

Scherm A: 2560 x 1600 (in landscape)
Scherm B: 1600 x 1200 (in portrait)

Nu krijg je:
Scherm A + B: 3760 x 1600

Of als je twee keer een scherm B hebt:
Scherm B + A + B: 5960 x 1600

Echter: volgens mij is het met de huidige standaard resoluties die de 16:9 en 16:10 monitoren hebben, niet zo vaak zo dat dit mogelijk is.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

SneakyNL schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:26:
hoe wil je één oppervlak maken van schermen met de volgende resoluties:

1024x768 - 1680x1050 - 800x600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gurneyhck schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:28:
offtopic:
Nog geen tijd voor een nieuw deeltje trouwens?
Uiteraard met een mooie TS met nieuwe geruchten en feitjes :9
Ja, ik zit er idd op te wachten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
neliz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:40:
[...]

In princiepe moet (als het goed door ontwikkeld wordt) het mogelijk zijn om met verschillende schermen in elke opstelling één totaal oppervlak te kunnen maken. Dat de software gewoon herkend waar je het beeldscherm "virtueel" plaatst via de control panel. En dat je op die manier gewoon helemaal vrij kan schuiven met beeldschermen maar er uiteindelijk wel een aaneengesloten geheel van maakt.

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/7439/vbefs.jpg

Niet geheel practisch maar je snapt het idee wel wat ik bedoel.

edit: Oh MSPaint FTW btw O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Bulls op 06-10-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
neliz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:40:
[...]

Vergeet je niet dat er minstens 1 displayport monitor bij moet zitten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyNL
  • Laatst online: 10-09 18:20
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:40:
Of als je twee keer een scherm B hebt:
Scherm B + A + B: 5960 x 1600

Echter: volgens mij is het met de huidige standaard resoluties die de 16:9 en 16:10 monitoren hebben, niet zo vaak zo dat dit mogelijk is.
Ik heb èènmaal 30": 2560x1600 en twee 22": 1680x1050 en voorheen gebruikte ik rivatuner om een custom resolutie te bouwen van 1050x1600 in portait mode en vervolgens gebruikte ik ccc om zwarte balken onder en boven te gebruiken zodat het beeld niet uitgerekt werd.

Daarna gebruikte ik softTH om het beeld in direct3d spellen over 3 monitoren te plakken. Maar softTH werkt dus alleen in DX9 (en 10 misschien) en je moet gaan klieren met een config file en dan nog is het niet ideaal.
Ik hoop dan ook dat als ik eenmaal 2 monitoren met een resolutie van 1050x1600 heb dat EyeFinity het vanaf daar perfect doet net als met 3 identieke monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
SneakyNL schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:30:
[...]

Ik heb èènmaal 30": 2560x1600 en twee 22": 1680x1050 en voorheen gebruikte ik rivatuner om een custom resolutie te bouwen van 1050x1600 in portait mode en vervolgens gebruikte ik ccc om zwarte balken onder en boven te gebruiken zodat het beeld niet uitgerekt werd.

Daarna gebruikte ik softTH om het beeld in direct3d spellen over 3 monitoren te plakken. Maar softTH werkt dus alleen in DX9 (en 10 misschien) en je moet gaan klieren met een config file en dan nog is het niet ideaal.
Ik hoop dan ook dat als ik eenmaal 2 monitoren met een resolutie van 1050x1600 heb dat EyeFinity het vanaf daar perfect doet net als met 3 identieke monitoren.
Ik ben bang dat de enige manier om erachter te komen is om het te proberen (misschien kun je eens wat websites die getest hebben met eyefinity mailen, of misschien is een gotter zo aardig om even voor je te proberen). Wat ik zou proberen met die monitoren is inderdaad een custom resolutie gebruiken voor de twee monitoren in portrait mode (zou dat ook niet gewoon met CCC ipv riva tuner kunnen)?

Maar het lijkt me allemaal nogal `iffy' om eerlijk te zijn... misschien krijg je ook wel antwoord als je amd even een email stuurt.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb voor de duidelijkheid maar even een plaatje geshopt.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2ecf3ol.png

Zoals je kunt zien hebben de 20" monitoren horizontaal exact een resolutie van 1600 pixels. De 30" monitor heeft dit verticaal. Wanneer de twee 20"monitoren dus gekanteld zouden worden zou de resolutie perfect doorlopen en kom je dus op een totaal van 4960x1600. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit voor problemen zou kunnen zorgen i.c.m. Eyefinity.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik zet net even mn scherm op portrat, en op zn kant. Maar nu zie ik gelijk probleemen met de kijkhoek. Veel kleur verschil tussen boven, midden en onder.

En oh wat is dat plotseling smal en hoog zeg :D Hij lijkt gewoon smaller dan dat hij normaal "landscape" hoog is. Wel vreemd hoe snel je gewend bent aan een beeld formaat. Zelfde als je terug gaat naar een 17" dan is het plotseling zo klein dat je niet eens meer snapt dat je er eerder jaren naar gekeken hebt. (of een crt beeldbuis lijkt ineens zo bol als een vissekom)

[ Voor 56% gewijzigd door Bulls op 06-10-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:51:
[...]

Ik ben bang dat de enige manier om erachter te komen is om het te proberen
[...]
ff geduld, volgens TS
ATI Eyefinity werkt onder Windows 7, Windows Vista en Linux. Bij de lancering van de HD5800 Serie zal Eyefinity echter nog niet onder CrossFire werken. Dit zal in de toekomst wel mogelijk zijn, maar de software is op dit moment nog niet gereed. ATI Eyefinity wordt vanaf Catalyst 9.10 officieel ondersteunt (driverversie 8.66).

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

i7x schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:21:
Ik heb voor de duidelijkheid maar even een plaatje geshopt.
[afbeelding]

Zoals je kunt zien hebben de 20" monitoren horizontaal exact een resolutie van 1600 pixels. De 30" monitor heeft dit verticaal. Wanneer de twee 20"monitoren dus gekanteld zouden worden zou de resolutie perfect doorlopen en kom je dus op een totaal van 4960x1600. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit voor problemen zou kunnen zorgen i.c.m. Eyefinity.
Ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt, want ik wil dan misschien een 1920x1200 crappy TFT combineren met mijn 2 O+ CRT's @ 1600x1200 :*)
DisplayPort + 2 maal DVI>VGA ... let's hope it works or will work :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Bulls schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:41:
Ik zet net even mn scherm op portrat, en op zn kant. Maar nu zie ik gelijk probleemen met de kijkhoek. Veel kleur verschil tussen boven, midden en onder.

En oh wat is dat plotseling smal en hoog zeg :D Hij lijkt gewoon smaller dan dat hij normaal "landscape" hoog is. Wel vreemd hoe snel je gewend bent aan een beeld formaat. Zelfde als je terug gaat naar een 17" dan is het plotseling zo klein dat je niet eens meer snapt dat je er eerder jaren naar gekeken hebt. (of een crt beeldbuis lijkt ineens zo bol als een vissekom)
Dat komt omdat de "kijkhoek" van je ogen ook horizontaal is. Je zit dus als het ware meer horizontaal dan verticaal. Dat is ook waarom alle schermen en tv's en bioscopen horizontaal beeld hebben. Dit heeft weinig te maken met gewent worden.

Edit:
Kan je eens verder in verdiepen: Gezichtsveld. Blijkbaar is je gezichtsveld (dus wat je ziet zonder je ogen te bewegen) een platte ovaal. Het is dus groter horizontaal dan verticaal.

[ Voor 12% gewijzigd door penetreerbeer op 06-10-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
penetreerbeer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

Dat komt omdat de "kijkhoek" van je ogen ook horizontaal is. Je zit dus als het ware meer horizontaal dan verticaal. Dat is ook waarom alle schermen en tv's en bioscopen horizontaal beeld hebben. Dit heeft weinig te maken met gewent worden.

Edit:
Kan je eens verder in verdiepen: Gezichtsveld. Blijkbaar is je gezichtsveld (dus wat je ziet zonder je ogen te bewegen) een platte ovaal. Het is dus groter horizontaal dan verticaal.
Ja van het zichtveld weet ik, maar met kijkhoek bedoel ik dat LCD kleur veranderd als je "verkeerd" staat. En als je dus beeldschermen in portrait gaat zetten is de horizontale kijkhoek plotseling de vertikale kijkhoek. En dan zie je aardig wat kleurverschil in het bovenste en onderste gedeelte van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Let’s not forget Nvidia Russia labs where Nvidia tests dozens of game releases for performance improvement and compatibility that saves millions to PC gaming industry but if Nvidia didn’t do it, we would be stuck with console-looking games and a potential dramatic shrinkage of the PC gaming market.

If you are ATI/AMD this doesn’t suit you, as you don’t have the money or manpower to catch up with Nvidia and therefore they are very vocal opponents of the program, but Intel does have the money and it will probably challenge Nvidia with s similar scheme.
Ahum raad eens waar dit vandaan komt? :P

Maare is dit niet oneerlijke marktwerking? Ze suggereren hier dat ATI het geld niet heeft voor een programma zoals TWIMTBP. Reacties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
M4gick schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:43:
[...]

Ahum raad eens waar dit vandaan komt? :P

Maare is dit niet oneerlijke marktwerking? Ze suggereren hier dat ATI het geld niet heeft voor een programma zoals TWIMTBP. Reacties? :?
Het komt van Fudzilla, dat zegt al vrij veel.

Eerst loopt Fuad te zeuren dat de HD5k serie te duur wordt verkocht (voordat er uberhaupt officiele prijzen en prestaties bekend zijn gemaakt) om vervolgens te suggereren dat AMD misschien meer geld voor zijn kaarten moet vragen opdat ze genoeg geld hebben om ook op die manier de game-markt in handen te krijgen?

Ik denk echter dat hier te gemakkelijk voorbij gegaan wordt aan het feit dat ontwikkelaars al tijden DX11 kaarten van AMD in huis hebben, zodat ze games goed kunnen optimaliseren voor DX11 (en AMD-hardware, aangezien ze daar ervaring mee op doen).

Boven alles, zijn er al wat grote namen overgestapt op het GITG programma, waaronder de Command and Conquer franchise en all Blizzardspellen die gaan komen en ook WoW (wat eerst een TWIMTBP-game was). Met Star Craft II zal ook Havok weer een echt serieuse toptitel op de markt krijgen in 2010, om te tonen dat PhysX ook niet perse de heilige graal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Modbreak:Zie de Topic Waarschuwing.
Dit is een nieuwsdiscussietopic, geen vraagjestopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Ultraman op 07-10-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dahakon schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:54:
[...]

Het komt van Fudzilla, dat zegt al vrij veel.

Eerst loopt Fuad te zeuren dat de HD5k serie te duur wordt verkocht (voordat er uberhaupt officiele prijzen en prestaties bekend zijn gemaakt) om vervolgens te suggereren dat AMD misschien meer geld voor zijn kaarten moet vragen opdat ze genoeg geld hebben om ook op die manier de game-markt in handen te krijgen?
Wat in iig wel een feit is, is dat sinds de ATI HD4xxx serie de prijzen voor de topkaarten enorm veel lager liggen dan daarvoor.
Zelf vind ik tov de HD 4870 dat de 5870 eigenlijk iets te duur is, zou imo EUR 299 moeten zijn geweest maar dan nog is het tientjeswerk.

We hebben het aan ATI te danken dat je nu een topkaart voor veeeeeeeeeeeel minder dan vroeger kunt kopen . :)

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 06-10-2009 19:04 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46
Help!!!! schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

Wat in iig wel een feit is, is dat sinds de ATI HD4xxx serie de prijzen voor de topkaarten enorm veel lager liggen dan daarvoor.
Zelf vind ik tov de HD 4870 dat de 5870 eigenlijk iets te duur is, zou imo EUR 299 moeten zijn geweest maar dan nog is het tientjeswerk.

We hebben het aan ATI te danken dat je nu een topkaart voor veeeeeeeeeeeel minder dan vroeger kunt kopen . :)
Vergeet niet dat het ook wel meehelpt dat een euro tegenwoordig 1,47 dollars waard is. Begin 2002 was dat 0,85, begin 2006 1,20. Op een top kaart scheelt dat natuurlijk aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 09:09
whiteguy schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:45:
[...]

Vergeet niet dat het ook wel meehelpt dat een euro tegenwoordig 1,47 dollars waard is. Begin 2002 was dat 0,85, begin 2006 1,20. Op een top kaart scheelt dat natuurlijk aanzienlijk.
Nvidia had daar met haar GT200 launchprijzen anders erg weinig last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Snorro schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:46:
[...]

Nvidia had daar met haar GT200 launchprijzen anders erg weinig last van..
Wat ook pijnlijk duidelijk werd kort nadat de HD4870 werd gelanceerd (nog geen maand later geloof ik) en de prijzen van de GTX260 en vooral de GTX280 drastisch naar beneden gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
Hebben ze ook flink kwaad bloed mee gezet bij de handel zelf. Eerst iedereen voorraad laten graaien, want die nieuwe Nvidia kaarten gaan natuurlijk schaars worden! Helaas... iedereen zit met dure voorraad, NV merkt dat er weinig verkocht word en nekt vervolgens de prijs ook nog even. Om de consument (die paar die wel de GT200 op dag 1 hadden gekocht) tegen zich te krijgen hadden ze nog een refund in het leven geroepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

dominator schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:24:
Om de consument (die paar die wel de GT200 op dag 1 hadden gekocht) tegen zich te krijgen hadden ze nog een refund in het leven geroepen....
En die refund gold ook nog niet eens voor Europa ook... :O

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ondanks dat de HD58x0 kaarten de meeste aandacht krijgen, is dit wellicht ook leuk. Uitgelekte benchmarkscores van de HD5750 :)

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/usl0h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2vxez3o.jpg

Zie ook: techPowerUp!

[ Voor 21% gewijzigd door DaMarcus op 06-10-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Lijkt me al oud nieuws :?
Friday, October 2 2009
En het is volgens mij de HD5750! die gebenched is
Here's the interesting part, the performance figures unearthed by the previewer. The HD 5750 was pitted against Radeon HD 4850, HD 4770, and GeForce GTS 250. At 3DMark Vantage (GPU score) and 3DMark06, the Radeon HD 5750 outperformed both the Radeons from the previous generations, and edged past the GeForce GTS 250, which were tested on the same testbed. After 220 seconds of FurMark, the Radeon 5750 was chugging along at 70 °C, with an average frame-rate of 35 fps.
Vond het al vreemd dat het wat aan de lage kant was, volgens de TS ;
Juniper XT -> P9500~
nu dus ook
Juniper pro -> P6800~

[ Voor 102% gewijzigd door Bullus op 06-10-2009 21:10 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Idd en dan is het ook nog de HD5750 die ze daar testen. ;)

neliz in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 06-10-2009 21:09 . Reden: spuit 11... ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dacht dat ik de laatste pagina's goed genoeg had gescreend :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Bulls schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:14:
[...]

Ja van het zichtveld weet ik, maar met kijkhoek bedoel ik dat LCD kleur veranderd als je "verkeerd" staat. En als je dus beeldschermen in portrait gaat zetten is de horizontale kijkhoek plotseling de vertikale kijkhoek. En dan zie je aardig wat kleurverschil in het bovenste en onderste gedeelte van het scherm.
Je bent verwarrend, je bedoelt waarschijnlijk, na het kantelen, dat je linker oog het beeld lichter ziet dan het rechter oog. Dat is wat ik ook ervaar als ik mijn 24" TN omkantel in portrait mode, en dat is idd irritant en vermoeiend, bijna alsof je een bril draagt terwijl je er geen hoort te dragen. Ook werkt rgb-font-smoohting niet juist meer, omdat de kleur-subpixels niet meer dezelfde oriëntatie hebben. Anyway, het is veelbelovend, maar zeker nog niet afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
DaMarcus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:12:
Dacht dat ik de laatste pagina's goed genoeg had gescreend :$

je moet momenteel al haast de laatste paar topics screenen om zeker te zijn :P

In een nieuw artikel van Charlie gokt hij op een prijs van $175 voor de HD5770 (met HD4890/GTX275 prestaties) en een prijs van $125 voor de HD5750 (met GTX260 prestaties).

Nvidia will crater GTX260 and GTX275 prices soon

Eigenlijk meer nVidia nieuws, maar Charlie legt even simpel uit hoe AMD nVidia momenteel bij de ballen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Voor de mensen die niet zo actief zijn in het nVidia topic:
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:36:
http://www.semiaccurate.c...-mid-and-high-end-market/

en

http://www.semiaccurate.c...0-and-gtx275-prices-soon/

Andersom is de goede volgorde.

En Fermi wordt ook rond de 450 vierkante millimeter, In ieder geval geen 512 bit bus meer maar toch. En waar is de DX11 kaart in het performacne segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SECURITEH schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:07:
Voor de mensen die niet zo actief zijn in het nVidia topic:

[...]
Ja las het daar al. Ben bang dat, als dit allemaal klopt en GT300 nog uitblijft, ATI nog wel eens behoorlijke leveringsproblemen kan krijgen..... :o :'(

Het is overigens wel een ideale kans om je goed te profileren.
Ik zou als ik ATI was wat extra funding naar PR/Marketing/Driverontwikkeling/GITG programmas sturen. :Y

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Help!!!! schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:21:
Ik zou als ik ATI was wat extra funding naar PR/Marketing/Driverontwikkeling/GITG programmas sturen. :Y
En naar de kaartenbakkers. :)

[ Voor 79% gewijzigd door PD2JK op 06-10-2009 23:26 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PD2JK schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:25:
[...]

En naar de kaartenbakkers. :)
Ja alleen kunnen die hun capaciteit niet on the spot vergroten. Die machines koop je niet even snel op koopavond :)

Maar wellicht heeft nVidia de komende tijd wel capaciteit gecancelled bij TSMC die ATI nu kan opkopen. Zou mooi zijn :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:50
ach, klinkt allemaal heel ernstig, maar als ATi het kan overleven vele maanden, zonder dat ze top kaarten hebben, dan lukt het Nvidia ook wel...

ATi heeft duidelijk de betere zet gedaan, en dit hadden ze kunnen zien aankomen (inmiddels 3e generatie kleinere/goedkopere chips met prima performance)

probleem wordt natuurlijk wel groter als idd blijkt dat de g92 kaarten ook niet meer mee kunnen komen qua price/performance en ze dus ook geen low/mid kaartjes meer kunnen maken.
ze hadden beter een 40nm g200 kaart kunnen maken, dan hadden ze nog iets....

volgens mij zou een gtx285 op 40nm (en dus waarschijnlijk hogere clocks mogelijk) helemaal niet zo ver van de 5870 af zitten qua performance in huidige games. missen ze alleen nog dx11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATI heeft nu de kans om echt martkaandeel te pakken, zonder dat de hun GPU's voor dumpprijzen moeten verkopen. Kunnen ze AMD misschien één keer uit de rode cijfers halen.
Herinneren jullie nog het bericht dat veel AIB's niet blij waren met ATI vanwege de keiharde prijsstelling en de verlagingen van de 4800 serie?
Ik denk dat een goede relatie in huidige omstandigheden veel makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
meljor schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:42:
ach, klinkt allemaal heel ernstig, maar als ATi het kan overleven vele maanden, zonder dat ze top kaarten hebben, dan lukt het Nvidia ook wel...
Met het verschil dat het voor ATi wèl rendabel was, i.t.t. de grote/dure cores van Nvidia. En topkaarten, dat is leuk, maar het beslaat hooguit 5% van de markt. Het geld zit hem in het low-end en mid-end segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
meljor schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:42:

ATi heeft duidelijk de betere zet gedaan, en dit hadden ze kunnen zien aankomen (inmiddels 3e generatie kleinere/goedkopere chips met prima performance)

probleem wordt natuurlijk wel groter als idd blijkt dat de g92 kaarten ook niet meer mee kunnen komen qua price/performance en ze dus ook geen low/mid kaartjes meer kunnen maken.
ze hadden beter een 40nm g200 kaart kunnen maken, dan hadden ze nog iets....

volgens mij zou een gtx285 op 40nm (en dus waarschijnlijk hogere clocks mogelijk) helemaal niet zo ver van de 5870 af zitten qua performance in huidige games. missen ze alleen nog dx11 :+
Ik denk dat performance helemaal niet belangrijk is momenteel. Als ze de 285 en lager veel goedkoper zouden kunnen produceren (40 nm) kunnen ze weer meekomen met de kostprijs dus ook verkoopprijs (als te tevens het ontwerp ook simpeler kunnen maken).

Nu is er een dilemma... geen winst maken op de kaarten (misschien zelfs geld bijleggen) en dan marktaandeel proberen te houden of niet verkopen (dus daar niet op verliezen) en gokken op je reputatie dat mensen toch wel terug komen/wachten.... De factor tijd is nu alles... vandaar dat ze heel hard roepen, hij komt eraan om de twijfelaars nog even te laten wachten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:53:
[...]

Ik denk dat performance helemaal niet belangrijk is momenteel. Als ze de 285 en lager veel goedkoper zouden kunnen produceren (40 nm) kunnen ze weer meekomen met de kostprijs dus ook verkoopprijs (als te tevens het ontwerp ook simpeler kunnen maken).
waarom zouden ze dat nu doen zo gaan ze de hd5xxx reeks nooit aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

winwiz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:53:
[...]

Nu is er een dilemma... geen winst maken op de kaarten (misschien zelfs geld bijleggen) en dan marktaandeel proberen te houden of niet verkopen (dus daar niet op verliezen) en gokken op je reputatie dat mensen toch wel terug komen/wachten.... De factor tijd is nu alles... vandaar dat ze heel hard roepen, hij komt eraan om de twijfelaars nog even te laten wachten.
AMD kan nu gewoon op haar gemak de troef uitspelen van haar pioniers positie. De vraag naar de HD5800 kaarten is gigantisch, dus zien we de prijzen langzaam maar zeker toch weer oplopen. Voorlopig kan AMD gewoon deze prijs blijven hanteren, want alles wat de fabriek uit komt is in feite al meteen verkocht.

Zodra er de productiecapaciteit beter op gang komt en de verkrijgbaarheid iets beter wordt kan AMD eenvoudig de prijzen bijstellen mocht nVidia nog snel met iets competitiefs komen. De RV870 chip is gewoon kleiner dan de GT300 en daarnaast heb je een eenvoudige 256-bits geheugeninterface dus ook op het PCB besparen ze kosten. En als je kijkt naar alle GPGPU zaken in de GT300 zoals extra caches en buffers dan denk ik niet dat er veel meer rekenkracht in die GPU zit dan in de RV870.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nvidia kills GTX285, GTX275, GTX260, abandons the mid and high end market

Het zal toch niet waar zijn? Slecht nieuws voor tweakers in welk daglicht dan ook.

Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 07-10-2009 00:46 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Cassius schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:46:

Nvidia kills GTX285, GTX275, GTX260, abandons the mid and high end market

Het zal toch niet waar zijn? Slecht nieuws voor tweakers in welk daglicht dan ook.

Spuit 11
Het ziet er wel slecht uit, ter vergelijking: toen we aan het wachten waren op de R600 kon amd/ati nog altijd concurreren met de midrange & budget kaarten van nvidia. Pas toen de R600 en zijn kleine broertjes uitkwamen, kwam nvidia met nieuwe midrange en budget kaarten.
Nu zal amd dx11 uitrollen over de hele lijn en kan nvidia daar geen enkel product tegenover zetten. Het is wel moeilijk te bepalen hoeveel winst amd eigenlijk maakt op de rv870, ik denk dat 40nm dies momenteel nog erg duur zijn, wellicht worden ze nu met erg weinig winst verkocht. Op termijn zal de productiekost natuurlijk dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Sorry hoor, maar zelfs als iemand met een voorkeur voor ATI lijkt mij dit niet meer dan geruchtenmakerij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weiman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:57:
Sorry hoor, maar zelfs als iemand met een voorkeur voor ATI lijkt mij dit niet meer dan geruchtenmakerij :S
Misschien had het verstandiger geweest als de CEO niet een groot deel van zijn aandelen verkocht had vlak voordat hij het podium op ging met een niet werkend prototype. Aan de andere kant lijkt het me sterk dat een paperlaunch van een DX11 serie van de concurrent en een tijdelijk tekort van kaarten er voor zorgt dat Nvidia gelijk de handdoek in de ring gooit of ze zijn mede door de crisis en de dure G200 serie door hun geld heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik hoop het maar. Ik kan er als ATi fan namelijk de voordelen -niet- van inzien. Heb ze liever wel levend en concurrerend dan niet. En helemaal als S3/Intel/Matrox ook al niets te zeggen hebben in het mid/high segment. Dan wil ik nog wel eens zien of ATi zo leuk blijft prijs stunten :/ . Plus is het niet spannend zonder nVidia - dus ik hoop maar op geruchten :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Persoonlijk zit er enigzins wel logica in toch? Ik bedoel, ATI released in mijn ogen betere kaarten price/performance wise en nVidia heeft dan te kampen met shortages? Lijkt me stug dat met de GT300 "in zicht" en ATI met betere kaarten, dat de G200 beter gaat verkopen dat er ineens shortages zijn :+

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:32
dahakon schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:22:
[...]

je moet momenteel al haast de laatste paar topics screenen om zeker te zijn :P

In een nieuw artikel van Charlie gokt hij op een prijs van $175 voor de HD5770 (met HD4890/GTX275 prestaties) en een prijs van $125 voor de HD5750 (met GTX260 prestaties).

Nvidia will crater GTX260 and GTX275 prices soon

Eigenlijk meer nVidia nieuws, maar Charlie legt even simpel uit hoe AMD nVidia momenteel bij de ballen heeft.
Die prijzen lijken mij sterk, je hebt Redwood en Cedar ook nog en als die prijzen kloppen dan zou Redwood een stuk goedkoper zijn dan de HD46xx serie was bij de introductie (toch?) terwijl ze beter zouden presteren (of heb ik nou weer dingen verkeerd gelezen?). Hoe goedkoop wordt Cedar dan wel niet?

En hoe zit dat nou met opvolging van de vorige generatie? Heb ik het goed hier; Hemlock; HD48**X2, Cypress; HD48**, Juniper; HD46**, Redwood; HD4550 en Cedar; HD43** ?

edit:
Overigens maakt al die speculatie over nVidia's 'ondergang' mij als 3dfx fan zeer aan het lachen :+

edit:
Cassius; je vergeet SiS nog ;)

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 07-10-2009 01:42 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Schijnbaar weten ze al hoeveel hij gaat kosten, en het is niet zoveel als hij moet concureren met de hd4850

Cool-Prices

Ben bang dat ik toch weer benches af ga wachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik las net even de startpost van het HD5xxx ervaringen topic en zag dat de Eyefinity 6 versie van de 5870 tba is. Over een E6 versie van de 5870X2 kon ik niets vinden. Weet iemand toevallig of deze er wel gaat komen? Dat zou met extreme resoluties natuurlijk wel handig zijn. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Ik keek net naar het plaatje en dacht het volgende te zien: 5870X2, 5870, 5850 8)7
Maar het is dus de 5770, specs please! :9

@ Splinter Cell: bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door mdcobra op 07-10-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
nou, ik heb mijn HD 5870 gisteren geinstalleerd. Moest er wel een gat voor in mijn HHD bay zagen maar het zit er nu perfect in.
Ik heb even snel wat games gedaan, en bv NFS Shift loopt prima, op Nordschleife haal ik als het niet te druk is vaal 60 fps, in drukke omgevingen rond de 30-40 fps.
Nu heb ik ook even 3dMark 06 gedraaid (op standaard settings res 1920x1200) en ik haal 13000 punten.
Dat viel me een beetje tegen, maar ik heb mijn Q6600 etc nog helemaal stock lopen, dus ga ik me nu eens verdiepen in het overklokken van mijn systeem.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

mdcobra schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:47:
[...]

Ik keek net naar het plaatje en dacht het volgende te zien: 5870X2, 5870, 5850 8)7
Maar het is dus de 5770, specs please! :9
Closing in fast, AMD's more affordable DirectX 11 graphics cards, the Radeon HD 5750 and HD 5770 have started to appear in stores (on pre-order but still) to give us a better idea of what we should expect.

According to Mindfactory.de, PowerColor's all-stock Radeon HD 5750 and HD 5770 will cost about 120 and 150 Euro, respectively and feature 1120 Stream Processors, a 128-bit memory interface, 1GB of GDDR5 memory clocked at 4600 MHz, a dual-slot cooler, CrossFireX support, plus dual DVI, HDMI and DisplayPort connectivity. The main difference between the two cards seems to be the GPU frequency which is set to 700 MHz for the HD 5750 and 825 MHz for the HD 5770.

With the introduction of the Radeon HD 5700 series, the Radeon HD 4870 and HD 4890 should start waving goodbye and go ahead with their retirement plans.
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=30058&catid=2

http://www.hardware.info/...on_HD_5750_voor_120_euro/

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 07-10-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel de HD5770 als de HD5750 1120 SP's?! :D Cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
warp schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:47:
[...]

Met het verschil dat het voor ATi wèl rendabel was, i.t.t. de grote/dure cores van Nvidia. En topkaarten, dat is leuk, maar het beslaat hooguit 5% van de markt. Het geld zit hem in het low-end en mid-end segment.
Die komen straks toch ook met de lagere series? Zie de prijs voor een 5750 bij cool-prices:
Marce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 06:29:
Schijnbaar weten ze al hoeveel hij gaat kosten, en het is niet zoveel als hij moet concureren met de hd4850

Cool-Prices

Ben bang dat ik toch weer benches af ga wachten :S
Vet strakke prijs trouwens... Hiermee gaat AMD nog veel marktaandeel winnen denk ik.
DaChosen1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:32:
nou, ik heb mijn HD 5870 gisteren geinstalleerd. Moest er wel een gat voor in mijn HHD bay zagen maar het zit er nu perfect in.
Ik heb even snel wat games gedaan, en bv NFS Shift loopt prima, op Nordschleife haal ik als het niet te druk is vaal 60 fps, in drukke omgevingen rond de 30-40 fps.
Nu heb ik ook even 3dMark 06 gedraaid (op standaard settings res 1920x1200) en ik haal 13000 punten.
Dat viel me een beetje tegen, maar ik heb mijn Q6600 etc nog helemaal stock lopen, dus ga ik me nu eens verdiepen in het overklokken van mijn systeem.
Die Q6600 op stock is idd een stevige bottleneck, op 3Ghz + zul je al een dikke verbetering zien! Zeker in 3dmark06 omdat die aardig cpu afhankelijk is.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
DaChosen1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:32:
Om je even een idee te geven... Pc in powersafe mode (1.6 Ghz) shift 35-60 fps... Pc in standaard mode (2.7 Ghz) 80-110 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5770-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ben erg benieuwd wat die HD5770 vs de HD4890 gaat doen. Mocht die een beetje goed presteren gaat die HD4890 van mij er uit. Ik ga er van uit dat die HD5770 namelijk stukken zuiniger is. Maar de performance moet niet veel slechter zijn. Die kan dan mooi in mijn lan box. Mijn HD4850 heb ik al verkocht :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wanneer komt de HD5770 in de winkels? Fudzilla meldt: 8 oktober dat ze verscheept en gelanceerd worden. Ook die Duitse webshop, van mijn vorige post meldt 8 oktober. Dus ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Apoca

Array Technology Industry

Astennu schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:18:
Ik ben erg benieuwd wat die HD5770 vs de HD4890 gaat doen.
De HD5770 lijkt me ook een erg intressant kaartje. Zeker als ze de prijs gewoon laag kunnen houden waar het wel op lijkt :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

astennu, zowiezo een stuk minder verbruik, 1 6 pin peg connector, dus maximaal 150 watt, en het zal nog wel een stuk blijken onder normaal gamen.

Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties, en als hij morgen al uit gaat komen dan ga ik deze halen inplaats van een hd5850, omdat ik toch nog maar op 1280x1024 draai. En hij een stuk goedkoper is. Ben alleen benieuwd hoeveel deze overklokt.

Raar dat het een rechthoekige core is. Misschien dat het dan toch een "afgeknipte" cypress is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gaaf dat ze ook daar een degelijke koeler op plaatsen, mid-range had soms toch van die pauper koelers. Maar dit is gewoon een relatief stille radiale fan *thumbs up*. Toont een stukje kwaliteit.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

En daarbij is die cooler veel bruter dan de koelers op de HD4xxx serie ^^

Kan iemand bevestigen of deze kaarten idd morgen uitkomen? Dat kan wel de rede zijn dat veel winkels hem nu opeens op de site hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja dat zet je wel een beetje aan het denken. Dan zou er dus mogelijk een HD5890 kunnen komen met meer shaders. Straks als de kaarten uit zijn krijgen we ook pressies te weten hoe groot de chip is dus kunnen we gaan rekenen. Maar het lijkt me niet want dan zou het dus betekenen dat er bij de HD5870 al heel veel shaders uit staan. En bij de HD5850 zelfs meer. Al doet AMD dit ook bij hun cpu's .... Zie dual cores die eigenlijk quads zijn maar er gewoon 2 cores uit staan. Die in totaal 1/3e van de grote van de DIE bestrijken. Dat is erg zonde.

2240 Shaders zou wel nice zijn maar verwacht het niet... .Misschien bij de RV890 dat ze dan twee keer een 1120 shader core tegen elkaar plakken ?

Ik maak me alleen een beetje zorgen om die 128 Bit bus. Ik denk dat daar door de HD4890 in de hogere resoluties sneller zal zijn. Als het om pure GPU power gaat is de traagste versie al net zo snel als niet sneller. De HD5770 heeft veel meer GPU power maar de vraag is nu of die dat ook kan benutten.....

Het lijkt mij in ieder geval een erg leuk kaartje :)

Ik vraag me ook af wanneer AMD stop met de HD48xx kaarten. Die zijn na het uitkomen van de HD57xx helemaal overbodig geworden. En waarschijnlijk ook duurder om te maken. Maar misschien hebben ze nog veel stock liggen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 07-10-2009 11:59 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:58:

Ik vraag me ook af wanneer AMD stop met de HD48xx kaarten. Die zijn na het uitkomen van de HD57xx helemaal overbodig geworden. En waarschijnlijk ook duurder om te maken. Maar misschien hebben ze nog veel stock liggen ?
in de TS staat al dat deze EOL zijn. en ik denk niet dat er nog veel kaarten gemaakt zijn sinds de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Ik ben ook erg benieuwd. Ik hoop dat de prijs prestatie beter is van de hd5850, maar dat zullen we nog even af moeten wachten, ik denk inderdaad dat de geheugenbus erg beperkend is. Of is het nog mogelijk dat ze de 192bit pakken? Of krijg je dan weer rare hoeveelheden geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Marce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:05:
Ik ben ook erg benieuwd. Ik hoop dat de prijs prestatie beter is van de hd5850, maar dat zullen we nog even af moeten wachten, ik denk inderdaad dat de geheugenbus erg beperkend is. Of is het nog mogelijk dat ze de 192bit pakken? Of krijg je dan weer rare hoeveelheden geheugen?
Als je de kaart bekijkt hierboven weet je dat 192 bit kwatsch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

neliz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Als je de kaart bekijkt hierboven weet je dat 192 bit kwatsch is.
Waaraan kan je dat zien dan? Ik wil graag leren hoe :P

Zeker dat het 4 of 8 chips zijn, inplaats van bijvoorbeeld een 3 of 6 tal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:05:
Zowel de HD5770 als de HD5750 1120 SP's?! :D Cool :D
De HD5850 heeft er ook 1600, maar ja allemaal gebruiken zal er waarschijnlijk niet in zitten. :>

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

De HD5850 heeft er ook 1600, maar ja allemaal gebruiken zal er waarschijnlijk niet in zitten. :>
Nee dat heeft hij niet, want die staan uitgeschakeld. Daarbij maken zij melding hiervan:
The main difference between the two cards seems to be the GPU frequency which is set to 700 MHz for the HD 5750 and 825 MHz for the HD 5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:38:
[...]

Nee dat heeft hij niet, want die staan uitgeschakeld.
Hij heeft ze wel degelijk, dat jij ze niet kunt gebruiken wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Daarbij maken zij melding hiervan:
Zei weten niks meer dan ons en gokken dus ook maar wat. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Kan iemand alsnog even uitleggen waaraan je de bus kunt aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:41:
[...]
Hij heeft ze wel degelijk, dat jij ze niet kunt gebruiken wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Je kan ze niet gebruiken, dus wat is het voor nut om te zeggen dat ie ze heeft? Geen.
Zei weten niks meer dan ons en gokken dus ook maar wat. ;)
Het verklaard wel waarom de gelekte HD5750 scores ook melding maken van 1120SP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

Je kan ze niet gebruiken, dus wat is het voor nut om te zeggen dat ie ze heeft? Geen.
Wat een onzin. Fysiek zijn er 1600 aanwezig, feit. Hij heeft dus gelijk. Dat je er minder kunt gebruiken, sja... (dat zegt hij trouwens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:43:
Kan iemand alsnog even uitleggen waaraan je de bus kunt aflezen?
Er zitten 8 geheugen chipjes op dus een bus van 64, 128, 256 of 512bit en aangezien 128bit de meest logische is denk iedereen dat. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:48:
[...]

Wat een onzin. Fysiek zijn er 1600 aanwezig, feit. Hij heeft dus gelijk. Dat je er minder kunt gebruiken, sja... (dat zegt hij trouwens ook).
Wat boeit dat dus om te vermelden? Niet. Of ga je bij elke HD5850 ook zeggen, je hebt 1600 shaders, maar er staan een deel uit geschakeld. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:49:
[...]

Er zitten 8 geheugen chipjes op dus een bus van 64, 128, 256 of 512bit en aangezien 128bit de meest logische is denk iedereen dat. ;)
Dus omdat het machten van 8 zijn. Hoe kom je op 192 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

Niet. Dat is het punt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Marce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

8 chips:
8 x 2 x 2 x 2 x 2 = 128
8 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 256
8 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 512

6 chips:
6 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 192
6 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 384

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Niet met 8, dat snapte ik, ik snap dus ook dat het geen 192 bus zal zijn, maar hoe komen ze bij nvidia enzo eraan.

Wat ik dus wil weten is hoe je kan zien welke bussen het kunnen zijn. Gewoon mogelijke machten van het aantal chips?

edit: ok bedankt, het zijn dus geen machten maar gewoon chips keer zoveel 2en.

Dan nu weer ontopic (sorry |:( )...

Iemand al een hd5770 gespot dan in een shop??

[ Voor 18% gewijzigd door Marce op 07-10-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Afbeeldingslocatie: http://www.mymypc.com/images/vga/mymypc-hd5750-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Marce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:56:

Iemand al een hd5770 gespot dan in een shop??
Had hem ergens in Duitsland gezien voor €149 maar ik kan hem niet weer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
StefanvanGelder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:10:
[...]

Had hem ergens in Duitsland gezien voor €149 maar ik kan hem niet weer vinden :(
Via geizhals
http://geizhals.at/eu/?cat=gra16_512&asuch=5770

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:51:
[...]

Wat boeit dat dus om te vermelden?
Het is hier Tweakers niet Beginnersweb waar het ze helemaal niks uitmaakt hoeveel SP's een GPU heeft, maar gewoon zoeken naar de beste prijs/prestatie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:32:
[...]

Het is hier Tweakers niet Beginnersweb waar het ze helemaal niks uitmaakt hoeveel SP's een GPU heeft, maar gewoon zoeken naar de beste prijs/prestatie.
En dit is het nieuws topic, dus beste prijs/prestatie slaat hier als een tang op een varken, zien het hier gaat om nieuws, niet om het aanschaffen. Het ging er om of de HD5750 dus 1120 BRUIKBARE shaders processors gaat krijgen. Dat ie de zelfde 1120 die gebruikt en er 960 heeft boeit niet, omdat er toch maar 960 gebruik worden daarvan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dit zijn wel erg leuke ontwikkelingen :P

Kan ik binnenkort weer wat reviews lezen :D

[ Voor 160% gewijzigd door Astennu op 07-10-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Astennu schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:38:
Dit zijn wel erg leuke ontwikkelingen :P

Kan ik binnenkort weer wat reviews lezen :D
Wat dacht je van een 5770 in crossfire, kost €300 en presteert misschien beter als een 5870 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

StefanvanGelder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Wat dacht je van een 5770 in crossfire, kost €300 en presteert misschien beter als een 5870 >:)
Zeker een idee maar heb zelf toch liever een singlecard zonder schalingsproblemen etc.
CF en SLI zijn leuk maar wat mij betreft geen eerste keus.

PC Specs

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!