Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

wb Cheetah, kleine discussieertijger :w

Sowieso, nVidia zal er niet 'zomaar' uitstappen van week op week. Er zit zoveel geld in dat dit altijd in berekende fases zal gaan en dat je echt nog wel even nV kaarten kopen kan. Het gevaar schuilt hem erin als ze de GT300 echt gaan laten varen ... maar dat lijkt mij nu echt nog niet waarschijnlijk. Dat baseer ik puur op hoeveel informatie er al gegeven is en al presenteren ze dan een fake Fermi bord - ze maken daarmee wel een statement naar de aandeelhouders (hoe desperate ook); de belofte dat dat ding snel zal zijn, ubergoed in GPGPU en er echt zal komen. Als je die kaart dan vervolgens niet launched ... dat gaat zo'n pijn doen :X .

Iets in me zegt dat de GT300 de R600 wordt ... maar we zullen zien.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Ik denk eerder FX2. Die was best goed....in dx 8. De meeste games waren DX8 dus viel het niet op. Pas later toen er genoeg DX9 games waren viel het op dat hij echt de mindere was. Dat denk ik vooral door het missen van een echte hardware tesselator(zoals het er nu uit ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 134818 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:56:
Ik denk eerder FX2. Die was best goed....in dx 8. De meeste games waren DX8 dus viel het niet op. Pas later toen er genoeg DX9 games waren viel het op dat hij echt de mindere was. Dat denk ik vooral door het missen van een echte hardware tesselator(zoals het er nu uit ziet).
Ik weet niet of de transitie naar Win7+DX11 zo ingrijpend/snel zal zijn - maar het kan zomaar ook een FX'2' zijn ja :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cassius schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

Ik weet niet of de transitie naar Win7+DX11 zo ingrijpend/snel zal zijn - maar het kan zomaar ook een FX'2' zijn ja :) .
Dat ondersteund het natuurlijk alleen maar meer. De langzame transitie naar DX11 zou zo kunnen verkappen dat hij er waardeloos in is, omdat nvidia het (mogelijk) niet zo nauw neemt met de specs. Vooral omdat DX11 heel erg hard door ATI is gepushed. Het is imho daarom ook meer een pro ATI standaart. Pure speculatie: Zou dat komen omdat Microsoft de Xenos van ATI heeft in de Xbox 360, en daarvoor een Nvidia in de orginele Xbox360? :P. Zo van, we hebben een ATI die bevalt ons ook qua de extra's die willen we ook op de desktop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

neliz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Was het maar zo makkelijk.
er zijn twee core "versies" in omloop (dus ook onder reviewers) een low-leakage part, die iets zuiniger is maar niet goed overclocked en een high leakage part, overclocked als een doller, zuipt enorm veel stroom. Je kunt het in principe het makkelijkst zien door de core coltage te vergelijken, die schijnt om de high leakage parts standaard een vijftiende volt hoger te liggen dan op de low leakage (slecht overclockende) parts,
Ben ik de enige die hier alles van wilt weten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
EdwardvGelder schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:48:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb hetzelfde voltage als dat jij hebt, neliz, hoe kan je zien of je een low leakage kaart hebt of een high leakage kaart?
Aan het standaard voltage van je kaart.

Zelfde als met de AMD Phenom II TWKR heeft ook een hoge lekstroom.
Maar zoals je ook zag met de Phenom II TWKR vs Phenom II 955BE het is maar een klein verschil ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Indy91 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:24:
Ik weet het nog niet zo Cheetah, ik bedoel in de kern heeft Charlie het wel erg vaak aan het rechte eind. Dat hij nogal negatief tegenover nVidia staat, is toch zijn goed recht. Ik neem aan dat hij zijn redenen hiervoor heeft. Diegene die hier niet zo goed tegen kunnen, moeten dan maar tussen de regels doorlezen.
In welke kern bij welk rechte eind? Hij pakt over het algemeen gewoon 1 enkel feit (bv: "nV GTX285's zijn slecht leverbaar de laatste weken") en verzint daar gewoon een compleet verhaal omheen waaruit je praktisch moet opmaken dat nV straks alleen nog IGP's verkoopt en volgend jaar tegen deze tijd failliet is. En ter onderbouwing daarvan verwijst ie naar eerdere schrijfsels van hemzelf als gezaghebbende bron ;)
"De kern" klopt ja: GTX285's zijn de laatste weken niet denderend leverbaar... maar dat verhaal eromheen...
Charlie geeft zelfs aan positieve zaken over nV op een of andere manier altijd een extreem negatieve spin... hij verheft het negatief galvaniseren over en volkomen uit alle proporties blazen van alles rond nV tot kunst :)
Fudzilla daarentegen vind ik de laatste tijd nogal misselijkmakend in zijn berichtgeving.
NVidia als redder van de PC gaming markt, de GTX260 net zo snel als de HD4890.…pfffff wat een BS.
Fudzilla lijkt de laatste maanden wel een grote Marketing machine voor nVidia. Volgens mij heeft “vriend” Fuad een gedeelte van het salaris van Jen-Hsun gekregen. :+

Ik heb liever een site die wat rancuneus is jegens een bepaald bedrijf, dan een site die vet gesponsord wordt door een bepaald bedrijf. Want dan weet je ieder geval zeker dat de berichtgeving zeer subjectief is.
Als je in de Vandale naar een overtreffende trap voor "subjectief" zoekt zul je daar binnenkort "Charlie Demerjian" vinden... als ik iemand zou moeten verdenken van het staan op een paylist... :+

Ik zit er trouwens serieus over te denken om mn 280 nu weg te doen, en tot de 5850 goed leverbaar is ff met mn HD4870 te spelen. Is toch snel zat voor FC2 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 08-10-2009 17:13 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Ligt het nou aan mij? High leakage betekend hoge lekstromen toch? Eerste intuitie zegt dat het juist minder goed overklokt. Lees ik het nou verkeerd? Of kan iemand dit verklaren?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:19

Darkasantion

Just keep swimming!

-The_Mask- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

Aan het standaard voltage van je kaart.

Zelfde als met de AMD Phenom II TWKR heeft ook een hoge lekstroom.
Maar zoals je ook zag met de Phenom II TWKR vs Phenom II 955BE het is maar een klein verschil ;)
Ja duh, maar wat is het standaard voltage en wat is high leak voltage ?? Want er zit verschil in :P

[ Voor 3% gewijzigd door Darkasantion op 08-10-2009 17:07 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
ATI has shipped tens of thousands of HD 5870 cards at launch, as the whole point was to launch them in last days of Q3. Since the card was launched in September they could simply please their investors by claiming that this was a Q3 launch not a Q4 launch.
The second part of the story is that ATI didn’t order enough wafers on time, but this would not be anything unusual as this happened last year with 4870 and 4850 as they could sell more if they ordered had it on time.
Doe dan tenminste alsof je objectief bent, Fuad _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Darkasantion schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:06:
[...]

Ja duh, maar wat is het standaard voltage
Dat verschilt dus per kaart, net zoals de VID bij Intel CPU's ook altijd anders is. ;)
en wat is high leak voltage ??
Volgens mij gaat het hier op lekstroom en geen lek voltage. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

-The_Mask- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:10:
[...]
Dat verschilt dus per kaart, net zoals de VID bij Intel CPU's ook altijd anders is. ;)
[...]

Volgens mij gaat het hier op lekstroom en geen lek voltage. :p
Ja okay, maar neliz gaaf aan dat er 2 soorten cores zijn. Low leak and high leak cores, waarbij de laatste 0.15V meer hebben dan de low leak cores. Vraag is nu, hoeveel V heeft een low leak core? 1.162V(wat ik heb) of gewoon 1.012V? Neliz gaaf al aan dat er 0.15V tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 17:34
M4gick schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:08:
[...]

[...]

Doe dan tenminste alsof je objectief bent, Fuad _O-
Tja, als dit soort quotes al een reden zijn om te becommentarieren over objectiviteit, dan kunnen we de rest van het topic ook wel volbouwen met quotes van Charlie ;)
Ze hebben allebei hun voorkeur, das wel duidelijk. Wou dat er es wat nieuws kwam van bronnen waar ik me niet hoef te irriteren aan persoonlijke voorkeuren en die daarmee ook een stuk betrouwbaarder overkomen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
Ik ben misschien van plan een 5770 aan te schaffen, maar wanneer komt die dan uit? En wat zal de performace tegenover mijn huidige GTX260 Core216 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Cheetah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:04:
In welke kern bij welk rechte eind? Hij pakt over het algemeen gewoon 1 enkel feit (bv: "nV GTX285's zijn slecht leverbaar de laatste weken") en verzint daar gewoon een compleet verhaal omheen waaruit je praktisch moet opmaken dat nV straks alleen nog IGP's verkoopt en volgend jaar tegen deze tijd failliet is. En ter onderbouwing daarvan verwijst ie naar eerdere schrijfsels van hemzelf als gezaghebbende bron ;)
"De kern" klopt ja: GTX285's zijn de laatste weken niet denderend leverbaar... maar dat verhaal eromheen...
Charlie geeft zelfs aan positieve zaken over nV op een of andere manier altijd een extreem negatieve spin... hij verheft het negatief galvaniseren over en volkomen uit alle proporties blazen van alles rond nV tot kunst :)
Maar toch, blijft de kern van zijn verhaal overeind en blijft de GTX285 praktisch onleverbaar. Waarom is het dat de topchip, waar nVidia technisch gesproken het meeste aan overhoudt, niet te leveren is?

Verder, met de acquisitie van 3DFX zou je denken dat nVidia de gevaren van de markt kent...

Wikipedia: 3dfx Interactive

alhoewel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheMasterofDome schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:25:
Ik ben misschien van plan een 5770 aan te schaffen, maar wanneer komt die dan uit?
Eind tot midden van dez maand moet die wel leverbaar worden. :)
En wat zal de performace tegenover mijn huidige GTX260 Core216 zijn?
Ongeveer gelijk tot iets sneller in de huidige games en tot waarschijnlijk wel 30% sneller in nieuwere DX11 games. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

dahakon schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:26:
Maar toch, blijft de kern van zijn verhaal overeind en blijft de GTX285 praktisch onleverbaar. Waarom is het dat de topchip, waar nVidia technisch gesproken het meeste aan overhoudt, niet te leveren is?
Voor de slechte leverbaarheid van de 285 zijn zo ontzettend veel andere mogelijkheden te bedenken dan Charlies "Yes, yes, yes: nV stopt met de high-end en de midrange omdat ze zo volslagen ongenadig gepwned worden door ATi dat ze uit volkomen machteloosheid en depressiviteit maar alle moed opgeven en de hele markt zonder ene slag of stoot op een presenteerblaadje aan ATi kado doen"

Om eens wat mogelijkheden te noemen:
1. Retail demand hoger dan ingeschat
2. Inschattingsfout door nV die GT300 nu gepland had: te weinig GT200-capaciteit bij TSMC ingekocht
3. Meer OEM bestellingen dan gepland -> shortages op retail
4. Wie weet: toch op vrij korte termijn de nieuwe high-end chip van nV, daardoor afbouw GT200
5. Een combinatie van bovenstaand, of wellicht iets totaal anders
enz enz

Hoe dan ook: Charlies "nV kapt met alle duurdere kaarten" verhaal komt van alle mogelijkheden vooralsnog m.i. ergens onderaan de lijst van mogelijkheden in realistisch perspectief :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
-The_Mask- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:37:
[...]
Eind tot midden van dez maand moet die wel leverbaar worden. :)
[...]

Ongeveer gelijk tot iets sneller in de huidige games en tot waarschijnlijk wel 30% sneller in nieuwere DX11 games. :)
Dank! Waarschijnlijk heb je me zojuist overgehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Anoniem: 134818 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:05:
[...]

Dat ondersteund het natuurlijk alleen maar meer. De langzame transitie naar DX11 zou zo kunnen verkappen dat hij er waardeloos in is, omdat nvidia het (mogelijk) niet zo nauw neemt met de specs. Vooral omdat DX11 heel erg hard door ATI is gepushed. Het is imho daarom ook meer een pro ATI standaart. Pure speculatie: Zou dat komen omdat Microsoft de Xenos van ATI heeft in de Xbox 360, en daarvoor een Nvidia in de orginele Xbox360? :P. Zo van, we hebben een ATI die bevalt ons ook qua de extra's die willen we ook op de desktop!
Wat je zegt is niet gek de verhouding tussen ATI en MS is goed, een stuk beter dan die tussen Nvidia en MS ( denk terug aan DX10 ). Daarnaast is het vermoeden dat ATI de GPU voor de opvolger van de Xbox 360 gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

Radeon HD 5800 still lacks proper Folding@Home support

Folding@home is an important initiative that takes advantage of the enormous unused resources available with our PCs to better understand our protein diseases. Graphics cards has become the latest weapon in the fight against cancer and Alzheimer's as GPUs are well suited for simulating protein foldings with folding@home. When AMD launched Radeon HD 5800 with an unmatched theoretic performance of 2.7 TFLOPS many hoped that the card would boost folding performance, but that's not quite the case.

First of all there is no real support for Radeon HD 5800 with today's GPU client of folding@home and even if this can be circumvented performance is anything but impressive. With around 3000 PPD Radeon HD 5870 is on par with the precursor Radeon HD 4870 and far behind the NVIDIA GPUs.

The problem is that folding@home is not yet available as OpenCL, which means that AMD's client is based on the Brook+, a standard that is not really supported anymore. NVIDIA's GPUs use the CUDA based client while the AMD users will have to wait for an OpenCL client to appear.

In the end it means that Radeon HD 5800 doesn't have anything to add to folding@home today, which is a real shame considering the great potential of the architecture. Hopefully this will be remedied soon with an updated GPU client.
http://www.nordichardware.com/news,10013.html

Radeon HD 5700 sightings, prices, specifications?

AMD is moving forward with its new generation of graphics circuits. After Radeon HD 5870 and HD 5850 were launched for the performance users we are now closing in on the new mid-range cards, launching October 12th. These cards will sport AMD's Juniper GPU and will be branded Radeon HD 5770 and HD 5750. The prices will be in the $100-200 range, which is a critical segment as this is the most popular among the large crowd of gamers. Last week the first pictures and tests with Radeon HD 5750 appeared and now it has been sighted in stores.

Considering performance it looks like the entry model Radeon HD 5750 will dethrone Radeon HD 4850 and GeForce GTS250 in the benchmarks. And that doesn't take DirectX 11 and lower power consumption into account.
We will return with more performance evaluations of the Radeon HD 5700 family next week, but until then we can also establish that the first Radeon HD 5700 cards have been listed at e-tailer Mindfactory.de. PowerColor's reference card can be ordered for 150 euro and 120 euro respectively.

The differences between the two are not just the clock frequencies, 825MHz and 700MHz, but also the number of Stream processors; 1120 Stream processor vs. 800 SP, while both sport 1GB GDDR5 memory. More information on the Juniper series shortly.
http://www.nordichardware.com/news,10014.html

Nog een late review van de 5870
http://ixbtlabs.com/articles3/video/cypress-p1.html

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/cypress/cr3-pr.png

[ Voor 35% gewijzigd door Bullus op 08-10-2009 19:30 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Folding@Home klopt, ook met RC-72 is de 5870 langzaam, erger nog, mijn oude 4870 deed meer werk dan deze kaart :S Dus hoop erop dat de drivers dit gaan fixen, want er zit zoveel meer in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

TheMasterofDome schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:25:
Ik ben misschien van plan een 5770 aan te schaffen, maar wanneer komt die dan uit? En wat zal de performace tegenover mijn huidige GTX260 Core216 zijn?
13 oktober.

Ik ben niet erg te spreken over de performance. Hij haalt het niet (altijd) van een GTX 260-216 en al helemaal niet van de 4890. De 128-bit geheugenbus nekt de kaart: zodra je AA inschakelt op bv. 1920x1080 heb je een best grote performance drop (> 30% drop).

Als de prijs gelijk blijft met de 4890 en je bent puur uit op performance, dan zou ik een 4890 halen. Maar goed, die gaat EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 317606 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:48:
Ik ben niet erg te spreken over de performance. Hij haalt het niet (altijd) van een GTX 260-216 en al helemaal niet van de 4890. De 128-bit geheugenbus nekt de kaart: zodra je AA inschakelt op bv. 1920x1080 heb je een best grote performance drop (> 30% drop).
Je hebt hem voor je neus liggen? Dan pics :+ Of verwacht je dat?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
[...]

13 oktober.

Als de prijs gelijk blijft met de 4890 en je bent puur uit op performance, dan zou ik een 4890 halen. Maar goed, die gaat EOL.
Meh, voor die prestaties betaalde je nog geen anderhalf jaar terug 450 euro. Nu kun je daar straks 3 kaarten voor kopen en krijg je DX11 op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:51:
[...]

Je hebt hem voor je neus liggen? Dan pics :+ Of verwacht je dat?
Ik heb er mee gespeeld inderdaad.
dahakon schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:53:
[...]

Meh, voor die prestaties betaalde je nog geen anderhalf jaar terug 450 euro. Nu kun je daar straks 3 kaarten voor kopen en krijg je DX11 op de koop toe.
Wat ik bedoel is dat ik meer verwacht had van de 4890 opvolger. En het komt niet door de chip maar puur door de bandbreedte. 128-bit op 1200MHz, dan heb je iets van 75GB/s zo uit het hoofd. De 4890 heeft ongeveer 120GB/s aan geheugenbandbreedte. In hoge resoluties en AA enabled is het dus geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het word tijd voor 6Ghz GDDR5. Ik dacht dat die al gedemonstreerd waren? FF zoeken.

http://www.xbitlabs.com/n...GDDR5_Memory_at_6GHz.html

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-10-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Daar wringt de schoen hem dan ook. Als je hem gaat beschouwen als opvolger van de HD4890, ja dan kunnen de prestaties wel tegenvallen. Maar feitenlijk is het natuurlijk de opvolger van de HD4770/HD4830 (prestatietechnisch) en dan doet hij het dus helemaal niet zo heel erg beroerd.

Als je gaat denken dat je voor 150 euro op de eerste rang zit bij een nieuwe GPU, dan denk ik dat het tijd wordt om te ontwaken uit het prijzenparadijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Uhm, moet de 5890 de 4890 niet opvolgen logischerwijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dahakon schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:01:
Daar wringt de schoen hem dan ook. Als je hem gaat beschouwen als opvolger van de HD4890, ja dan kunnen de prestaties wel tegenvallen. Maar feitenlijk is het natuurlijk de opvolger van de HD4770/HD4830 (prestatietechnisch) en dan doet hij het dus helemaal niet zo heel erg beroerd.

Als je gaat denken dat je voor 150 euro op de eerste rang zit bij een nieuwe GPU, dan denk ik dat het tijd wordt om te ontwaken uit het prijzenparadijs :)
Daar heb je uiteraard gelijk in. Als 4770 opvolger is het een uitstekende kaart. Maar veel mensen kijken ook naar de prijs, en als die evenveel kost als een 4890 dan zullen velen de 5770 links laten liggen (tenzij je Eyefinity of DX11 nodig hebt - de vraag is of je een performance verschil van gemiddeld ~20% met DX11 inhaalt, ik gok van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Maar goed, de HD4890 zal snel genoeg EOL gaan, zal in de toekomst minder mooie beelden tevoorschijn toveren (vernieuwde AF, tesselation etc) en gebruikt een behoorlijke lading sap uit je stopcontact.

Daartegenover staat een HD5770, die veel zuiniger is, bij launch al een beetje goedkoper (alhoewel ik nu een HD4890 voor 147 euro in de pricewatch zie staan) zal zijn en een mooiere koeler heeft :P. Daarnaast zijn de mensen die zich op een HD4890 zouden orienteren waarschijnlijk ook eerder geneigd om een HD5850 te kopen als de nieuwere optie. Die is weliswaar 50 euro duurder dan de goedkoopste HD4890, maar daar krijg je ook genoeg voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318799

Misschien dat er iets te hoge verwachtingen waren. De vraag blijft wat je mag verwachten van een 128bit kaart, die, zoals het nu uitziet, precies de helft van alle spec's heeft in vergelijking met HD5870.
Het feit blijft wel dat dit de enige 128bit kaart is die kan concurreren met kaarten zoals 9800GTX+, HD4850, HD4870 etc. die een jaar geleden werden bestempeld als "performance" met uitsluitend 256bit modellen.
Een ander voordeel van 57xx t.o.v. concurrenten is het lage verbruik, ik verwacht dan ook een lekker stil kaartje.

Mocht de bandbreedte idd een probleem zijn, dan zal dat toch ook voor de hd5870 moeten gelden. Als alle spec's exact door de helft zijn gegaan met dezelfde snelheden, dan is de verhouding tussen processing power en bandbreedte ook het zelfde gebleven.

Nu is de vraag hoelang nVidia met de oude G92 nog kan volhouden. Ik verwacht dat ATI in eerste instantie probeert te cashen op zo'n 130 euro niveau, en dan vooral de extra features het werk laat doen voor extra marktaandeel. Indien nodig kunnen ze later alle 57xx onder de 100 euro zakken zonder verlies te nemen. Je ziet de hd4770 nu ook al voor iets over de 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Wat is eigenlijk het verschil tussen de HD5750 en de HD4770 buiten de kloksnelheden? Voor zover ik merk hebben ze hetzelfde aantal "shadercores", dezelfde geheugenbusbreedte, zelfde type geheugen, etc, behalve dat de HD5750 sneller geklokt is, vooral het geheugen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318799 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:05:
[...]
Mocht de bandbreedte idd een probleem zijn, dan zal dat toch ook voor de hd5870 moeten gelden. Als alle spec's exact door de helft zijn gegaan met dezelfde snelheden, dan is de verhouding tussen processing power en bandbreedte ook het zelfde gebleven.
Dat is denk ik niet geheel waar. Ik denk dat er toch wel zeker sprake is van een verzadiging qua bandbreedte. Simpel weg omdat de textures en alles niet groter zijn dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DevilsProphet schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:26:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de HD5750 en de HD4770 buiten de kloksnelheden? Voor zover ik merk hebben ze hetzelfde aantal "shadercores", dezelfde geheugenbusbreedte, zelfde type geheugen, etc, behalve dat de HD5750 sneller geklokt is, vooral het geheugen dan.
De HD4770 heeft 640SP's
Van de HD5750 wordt verwacht dat die 720SP's heeft ingeschakeld. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 318799 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:05:
Nee, die verhouding gaat niet helemaal op. Ten eerste zijn de specs zijn niet exact door de helft gegaan, en ten tweede hebben features als AA juist veel baat bij meer bandbreedte (de HD5750 zou dit ongetwijfeld sneller kunnen met een 256 bit bus). En verder wat Reinman al opmerkte over het texture gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DevilsProphet schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:26:
DirectX11 en eyefinity? :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Even een beetje terug in de tijd, om precies te zijn 3 april (2009)...

Nvidia´s DirectX 11 to come in Q4

We have limited information, but we have managed to confirm that Nvidia plans to release a DirectX 11 card by the end of the year. We already wrote about the GT300 and that is Nvidia´s DirectX 11 card set to show up in Q4 2009.

All indicates that the card comes in the 40nm process, but we don’t know this for sure. This might very well mean that Nvidia won´t really have anything new until Q4 2009 which might get boring, but at least Nvidia will step up and embrace future technology.

Nvidia did said before that it doesn’t plan to go for DirectX 10.1 and that it rather wants to concentrate on DirectX 11 but it was more of a business decision as ATI was leading with DirectX 10.1 for such a long time.

ATI will probably have its DirectX 11 card in the same timeframe.
bron: http://www.fudzilla.com/content/view/13002/34/

Nu vraag ik me af...
but at least Nvidia will step up and embrace future technology.
Nvidia did said before that it doesn’t plan to go for DirectX 10.1 and that it rather wants to concentrate on DirectX 11 but it was more of a business decision as ATI was leading with DirectX 10.1 for such a long time.
Een tijdje geleden zeiden ze dat DirectX11 de komende tijd nog niet belangrijk is etc.
(http://www.fudzilla.com/content/view/15578/34/)

Zouden ze nu met de 5-series, net als met de 4-series, ATi weer sterk onderschat hebben (en dus niets geleerd hebben van de 4-series)?

Deze blijft natuurlijk ook best wel leuk...
It won’t and it never will.

Nvidia won’t ever do DirectX 10.1

The eternal question whether Nvidia will go for DirectX 10.1 with its next generation of chips is answered. It won’t and it never will. Nvidia will skip ATI’s DirectX 10.1 and plans to move to DirectX 11.

DirectX 11 is scheduled for next year and this is the one that Nvidia wants to focus on. Nvidia has TWIMTBP and this gives them lot of close friendships with developers and publishers and most of them won’t ever touch DirectX 10.1 simply as Nvidia doesn’t supports it.
http://www.fudzilla.com/content/view/8344/34/

:+

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 08-10-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog minimaal 2 maanden lang niets van Nvidia? Geen 55nm dingetje wat ze even uit hun hoed toveren? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 22:03
Anoniem: 264799 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:44:
Nog minimaal 2 maanden lang niets van Nvidia? Geen 55nm dingetje wat ze even uit hun hoed toveren? :X
http://www.fudzilla.com/content/view/15881/1/

GT220 blijkbaar +)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dat is echter een 40nm dingetje :P

Voor het moment lijkt het erop dat AMD de vrije hand heeft in de uiters winstgevende middensector van videokaarten, zodra de HD57xx kaarten op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

GT300 might not beat the 9700 pro

Rumors have reached us about the upcoming GT300 and the possibility of it being slower than a 9700 Pro. ATI released the 9700 pro a while back and although it came first to market it might be too much for nVidia to handle. When we compare the two chips you can really see why our imaginary sources came to this conclusion.

First of the Radeon 9700 pro is produced on 150nm which seems larger when compared to the 40nm GT300. But ATI appears to have created a miracle in keeping the die size to only 218mm² while the GT300 will have a whopping monstrous size of >500mm². This will really hurt Nvidia because ATI will have much lower production costs per chip. Now if we factor in board cost NVidia won’t be able to compete period.

Many readers would now clearly point out that Nvidia has Cuda and physX which in turn offers great value. These same readers seem to forget however that the 9700 pro has True form which is sort of like tessellation but cheaper. We can’t decide on what feature will win out in the end, but we are betting on Cuda and physX because our sponsors are telling us so.

We all know that nVidia always uses the latest technology available and this might very well mean that Nvidia won´t really have anything new until Q4 2009.

Spinzilla
Sorry kon het niet laten, maar Fudzilla is echt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Over drie dagen? En wanneer heeft NVidia dat aangekondigd? Proberen ze er zo weinig mogelijk media-aandacht voor te krijgen? :P

@ELD, ik vond hem leuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
bwerg schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:05:
Over drie dagen? En wanneer heeft NVidia dat aangekondigd? Proberen ze er zo weinig mogelijk media-aandacht voor te krijgen? :P
Weinig spectaculairs om aan te kondigen. Een chip op 40nm die qua prestaties tussen een HD4550 en een HD4650 in zit en al aan het begin van het jaar op de markt had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ELD schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:54:

GT300 might not beat the 9700 pro

Sorry kon het niet laten, maar Fudzilla is echt :O
Ok... linkje? Ik kan het nergens terugvinden op de website. Dit kan ik me niet voorstellen, behalve als ze een succesnummervergelijking willen maken tussen verschillende generaties bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 23-04 13:36
Sarcasme detector AAN? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 18:07
Jejking schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 01:10:
[...]

Ok... linkje? Ik kan het nergens terugvinden op de website. Dit kan ik me niet voorstellen, behalve als ze een succesnummervergelijking willen maken tussen verschillende generaties bij introductie.
Haha, die opmerking vond ik nog bijna leuker dan het zelfverzonnen verhaaltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking kan een grijns niet onderdrukken.

Hoe later het wordt, hoe sarcastischer ik post. Droop het cynisme niet van alle kanten uit m'n post dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

dahakon schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:11:
[...]

Weinig spectaculairs om aan te kondigen. Een chip op 40nm die qua prestaties tussen een HD4550 en een HD4650 in zit en al aan het begin van het jaar op de markt had moeten zijn.
Tiens, vanwaar kom je met het idee dat die tussen de HD4550 en de HD4650 zou moeten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Omdat er al eerder een preview is geweest van een wat bekendere site en de conclusie daar was dat de lowend kaarten van ATi over het algemeen sneller zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 20:00
Heel even discussiëren hoor over het nieuws, maar wat is dit een enorm slechte headline. Zoals het er staat lijkt het de schuld te zijn van AMD dat er geen Folding@Home support is, want de kaart moet de support immers ontberen. Als je nu de tekst leest blijkt het echter de schuld te zijn van F@H-team, omdat zij nog geen OpenCL client hebben en nog gebruik maken van Brook+! Waarom in godesnaam dan de headline omkeren? Als die in-line met hun artikel was geweest dan had er gestaan "Folding@Home still lacks proper Radeon HD 5800 support"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Had em even over het hoofd gezien maar inderdaad, je hebt gelijk. Het is in en in triest dat er zoveel power wordt weggegooid. Misschien zit er wel een nieuwe client in de pijpleiding maar voor ATi wordt er niet zo heel veel tijd vrijgemaakt, heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
SpankmasterC schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:24:
[...]

Heel even discussiëren hoor over het nieuws, maar wat is dit een enorm slechte headline. Zoals het er staat lijkt het de schuld te zijn van AMD dat er geen Folding@Home support is, want de kaart moet de support immers ontberen. Als je nu de tekst leest blijkt het echter de schuld te zijn van F@H-team, omdat zij nog geen OpenCL client hebben en nog gebruik maken van Brook+! Waarom in godesnaam dan de headline omkeren? Als die in-line met hun artikel was geweest dan had er gestaan "Folding@Home still lacks proper Radeon HD 5800 support"!
Omdat er momenteel ook nog geen AMD driver is die OpenCL ondersteunt gok ik? (zal hopelijk wel snel komen... OpenCL implementatie van AMD schijnt momenteel door Khronos gekeurd te worden).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

[...]
Many readers would now clearly point out that Nvidia has Cuda and physX which in turn offers great value.
[...]
No it doesnt.

Aangezien OpenCL en DirectCompute platformonafhankelijke standaarden zijn, zullen ontwikkelaars eerder kiezen voor deze 2 dan voor CUDA. Op die manier kunnen ze namelijk onafhankelijk van het merk/fabrikant van de hardware hun software ontwikkelen. De tijden dat je voor elke grafische kaart een andere driver nodig had, was het DOS tijdperk, en da's voorbij ;). Trouwens, vziw is CUDA in feite een vorm van een OpenCL implementatie.

Physicx zal op zijn eentje niet de kartrekker zijn, zeker nu je via OpenCL en DirectCompyute eenvoudiger kunt ontwikkelen voor de GPU; Ik vermoed dat er snel een platformonafhankelijke versie physics zal komen. Game-ontwikkelaars hebben daar eenvoudigweg meer aan.
[...]
but we are betting on Cuda and physX because our sponsors are telling us so.
Dit doet mij weer eens denken aan "Wij van WC-eend ....".

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-10-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nog eentje die de ironie van het artikel niet vat? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DevilsProphet schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:20:
Nee, het gaat mij meer om de overgewaardeerde ideen van CUDA.

@ hieronder: Niet alleen op fudzilla, op meer plaatsen wordt CUDA flink aangeschreven. Ik zal toegeven dat CUDA veel beter werkte. Persoonlijk denk ik dat dat komt omdat nV er goede support aan gaf, veel beter dan Ati gaf met Stream (zelfs aan de Doom9.org community werd support voor CUDA gegeven).

Maar met het ontstaan van DX11/OpenCL denk ik dat CUDA geen lang leven meer beschoren is. Het is voor ontwikkelaars veel efficienter om OpenCL/DC te gebruiken, dan voor elk platform weer een ander stukkie software te moeten ontwikkelen.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:27:
[...]

Nee, het gaat mij meer om de overgewaardeerde ideen van CUDA
Het blijft Fudzilla he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
DevilsProphet schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:20:
Ik zie de humor niet van het artikel in. Het lijkt toch weer schoppen tegen AMD. Als ik het lees, dan lijkt het op het belachelijk maken van AMD's strategie: 'kleiner is beter'. Het artikel is inderdaad erg ironisch, maar echt nogal op een kinderachtige manier wat mij betreft.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Flying Dutchman schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:58:
[...]

Ik zie de humor niet van het artikel in. Het lijkt toch weer schoppen tegen AMD. Als ik het lees, dan lijkt het op het belachelijk maken van AMD's strategie: 'kleiner is beter'. Het artikel is inderdaad erg ironisch, maar echt nogal op een kinderachtige manier wat mij betreft.
Je hebt wel door dat dat artiekel niet door FUD is geschreven, maar door iemand hier? Die juist de draak steekt met FUD's manier om AMD slechter te laten lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Flying Dutchman schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:58:
[...]

Vind het ook wel weer wat flauwig en wat ver gezocht.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
The Flying Dutchman schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:58:
Omdat er momenteel ook nog geen AMD driver is die OpenCL ondersteunt gok ik? (zal hopelijk wel snel komen... OpenCL implementatie van AMD schijnt momenteel door Khronos gekeurd te worden).
Die zijn er wel hoor: ATI Jumps on OpenCL Bandwagon by Releasing OpenCL Drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Pre-beta dus. Nog niet eens in de beta zelf...

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 20:00
The Flying Dutchman schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:10:
[...]

Maarja, dat maakt toch niet uit van F@H is ook nog niet in OpenCL. Dus dan kun je wel drivers hebben maar die staan dan in ieder geval op F@H-gebied uit hun neus te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
The Flying Dutchman schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:10:
Doet niets af aan het feit dat ze er wel zijn (public beta zelfs).

Edit: Download linkje:
http://developer.amd.com/...rogram/Pages/default.aspx

[ Voor 21% gewijzigd door warp op 09-10-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Anoniem: 134818 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:04:
Je hebt wel door dat dat artiekel niet door FUD is geschreven, maar door iemand hier? Die juist de draak steekt met FUD's manier om AMD slechter te laten lijken?
Dat bedoel ik dus. ;)

edit: en dan mag je ook niet voorbijgaan aan het feit dat het artikel is ondertekend met Spinzilla, wat volgens mij een alegorie is op het feit dat fudzilla net als Joseph Goebbels (die de "spin"-doctor wordt genoemd) bezig is met het verspreiden van propaganda.

[ Voor 31% gewijzigd door RuddyMysterious op 09-10-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DevilsProphet schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:29:
[...]

Dat bedoel ik dus. ;)

edit: en dan mag je ook niet voorbijgaan aan het feit dat het artikel is ondertekend met Spinzilla, wat volgens mij een alegorie is op het feit dat fudzilla net als Joseph Goebbels (die de "spin"-doctor wordt genoemd) bezig is met het verspreiden van propaganda.
Waarom moet je Goebbels erbij halen, spindoctor is een hele algemene term, onze eigen JP heeft er ook een. :)

Het is dan wel een sarcastische post maar je hoeft er geen nazi-praktijken achter te zoeken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:19

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ATI next generation is codenamed Hecatoncheires

2010 new architecture

AMD is internally talking about its next generation stuff, something that looks to be the next, 2010 generation of DirectX 11 hardware.

The codename is Hecatoncheires, named after gigantic fifty headed creatures of great strength in Greek mythology which despite being weaker than Titans, managed to beat them. A simple analogy would put Nvidia in the role of Titans, and since Hecatoncheires had more heads, this would suggest a larger chip with more shaders.

In ancient Greek, Hecatoncheires means "hundred armed" and from what we hear this is a brand new architecture and not just improved version of R770, something that RV870 is.

There will be six other Greek names to take a place of three desktop and three mobile chips and they should be ready in late 2010.
http://www.fudzilla.com/content/view/15891/34/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 23:08
and since Hecatoncheires ahd more heads, this would suggest a larger chip with more shaders.
Of misschien eindelijk een multi-core GPU videokaart... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

> 100 ROP's ipv 64 ofzoiets is toch de makkelijkste verklaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Paprika schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

Een gpu is toch al multi core 1600 kleine core's als je het vergelijkt bij een çpu met max 4 cores alleen is die van de cpu ingewikkelder en kan meer doen per core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
Paprika schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

Zo zie ik cypress ook al een beetje. Cypress is meer een dual core in dat opzicht. Het zou kunnen maar het kan natuurlijk ook nog totaal iets anders zijn. En wie zegt dat de code naam ergens op slaat ? :)

Bij De Evergreen generatie zou je kunnen zeggen dat het key woord idle stroom verbruik was :) Dat past wel bij de naam Evergreen in mijn ogen :) Maar vraag me af of ze het ooit zo bedoelt hebben :D

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 09-10-2009 13:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Een gpu is toch al multi core 1600 kleine core's als je het vergelijkt bij een çpu met max 4 cores alleen is die van de cpu ingewikkelder en kan meer doen per core
Ik denk dat er meerdere dies bedoeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er waren drie Hecatoncheires. Briareus, Cottus and Gyes. Allemaal zonen van Uranus. Ze waren broertjes van de Titans en Cyclops. Dus AMD heeft voldoende opties mochten ze verlegen zitten om codenamen. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik vind wel dat ze altijd geniale codenamen gebruiken zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

ik vind fermi en evergreen toch wel mindere (vooral de fermi)
maar die griekse klinken nog cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 292676 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:54:
Evergreen, altijd groen/zuinig. Toch wel een erg goed gekozen naam imo. :)
Fermi kun je idd niks mee. Of misschien een hint naar Furby?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 292676 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:54:
Toen ik Evergreen voor het eerst hoorde, moest ik meteen aan die groene Western Digital schijven denken. En bij Fermi, aan Ferrari. :P

Hier nog een HD5850 review van Hardware Canucks:

http://www.hardwarecanuck...850-1gb-gddr5-review.html

[ Voor 19% gewijzigd door Splinter Cell op 09-10-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 11:11
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:00:
[...]

Evergreen, altijd groen/zuinig. Toch wel een erg goed gekozen naam imo. :)
Fermi kun je idd niks mee. Of misschien een hint naar Furby?
Evergreen: Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgroceries.nl/images/Liga%20Evergreen%20Bosvruchten.jpg
Niet te pruimen die dingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Eindhoven657 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:21:
[...]

Evergreen: [afbeelding]
Niet te pruimen die dingen 8)
Ja, zo weet ik ook wel hoe het kan dat de gedemonstreerde Fermi niet werkte hé... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 11:11
idd, voor dat bouwpakketje hadden ze een bouwspecialist nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

S.T.A.L.K.E.R - Call of Pripyat, met in het begin: intro logo's van AMD & ATi.

http://www.youtube.com/watch?v=7u2_yVg7nxE

Dus een echte ATi game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:46
Splinter Cell schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:45:

Wohoo *O*

Op deze manier krijg je toch meer naamsbekendheid. Iemand ziet bij de intro van zijn favoriete spel ATI staan en koop vervolgens liever een ATI kaart :) Ik heb het dan wel over leken he :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StefanvanGelder schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:57:
[...]

Wohoo *O*

Op deze manier krijg je toch meer naamsbekendheid. Iemand ziet bij de intro van zijn favoriete spel ATI staan en koop vervolgens liever een ATI kaart :) Ik heb het dan wel over leken he :P
Ik zie ook veel liever AMD staan als ik een game opstart hoor, is niet alleen voor leken.
(Al is het alleen maar zodat ik weet dat Nvidia de game niet gesaboteerd heeft :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
Splinter Cell schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:45:

Omg, die bomen -O- .
Naja, ik hou me mond maar.

Overigens ben ik benieuwd welke kant ATI op gaat met hun nieuwe mythische-videokaarten. Het is duidelijk dat ze met de techniek achter de 3870 (al dan niet de 3870 in specifiek, maar meer wat de 4870 en 5870 zijn geworden) toch de beste kaarten (spreekwoordelijk) in handen hadden.
(Al is het alleen maar zodat ik weet dat Nvidia de game niet gesaboteerd heeft)
Inderdaad. :)

[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 09-10-2009 15:42 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:06
spNk schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat er meerdere dies bedoeld word.
Misschien hebben ze dan eindelijk een manier gevonden om meerdere dies met hetzelfde geheugen te laten werken.
Op zo'n manier kunnen ze misschien met 1 ontwerp de hele markt bedienen, met 10 dies voor de high end- tot 1 die voor de low end markt.
Dat zou wel een meerhoofdig monster worden ja. :)

Met kleinere dies worden de yields ook beter, lijkt me.
En als ze maar 1 ontwerp hoeven maken besparen ze kosten in ontwikkeling én productie.

Hmm, speculeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Mja, op het moment bestaat de 58xx serie toch al uit 2 die's? Of heb ik wat gemist en was dit enkel speculatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
spNk schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:51:
Mja, op het moment bestaat de 58xx serie toch al uit 2 die's? Of heb ik wat gemist en was dit enkel speculatie?
De geruchten deden destijds de ronde en nu de 57** serie voor een groot deel uit de helft van de 5870 blijkt te bestaan laaien de geruchten en speculaties weer op. Ik moet het eerst nog zien. Het lijkt mij dat AMD/Ati hoger van de toren had geblazen, mocht het ze daadwerkelijk gelukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
warp schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

Doet niets af aan het feit dat ze er wel zijn (public beta zelfs).

Edit: Download linkje:
http://developer.amd.com/...rogram/Pages/default.aspx
Dat is voor de cpu, niet voor de gpu:
Supported Processors:

*
X86 CPU w/ SSE 3.x or later
DevilsProphet schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:29:
[...]

Dat bedoel ik dus. ;)

Ah, dat had ik niet in de gaten. Dat verklaard een hoop (zo'n raar artikel van Fud had ik niet verwacht). Soms lastig te volgen hier door de grote hoeveelheid posts.

[ Voor 41% gewijzigd door The Flying Dutchman op 09-10-2009 17:08 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

spNk schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:51:
de 5870 X2 en 5850 X2 zullen waarschijnlijk uit 2 dies bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Anoniem: 134818 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

Gezeur van de fanboys over FUD. :/ Ik kan ze echt niet betrappen op nvidia/amd/whatever verheerlijking hoor.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
Naluh! schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Gezeur van de fanboys over FUD. :/ Ik kan ze echt niet betrappen op nvidia/amd/whatever verheerlijking hoor.
Nou om eerlijk te zijn is hij ook niet bepaald objectief hoor, net zoals Charlie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naluh! schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Kom op, heb je dat artikel over Fermi gelezen? Daar was hier heel hard kritiek op een paar stukjes en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Anoniem: 134818 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:51:
[...]

Kom op, heb je dat artikel over Fermi gelezen? Daar was hier heel hard kritiek op een paar stukjes en terecht.
Ik heb ook genoeg kritische opmerkingen gezien op nVidia op fud.... Maar die schijnen in de blinde vlek te zitten van de fanboys.

Laat ik het zo zeggen, als FUD écht een propaganda site voor nVidia was zou het een verschrikkelijk slechte zijn :')

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naluh! schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:55:
[...]

Ik heb ook genoeg kritische opmerkingen gezien op nVidia op fud.... Maar die schijnen in de blinde vlek te zitten van de fanboys.

Laat ik het zo zeggen, als FUD écht een propaganda site voor nVidia was zou het een verschrikkelijk slechte zijn :')
Dat zeg ik ook niet. Maar die passages die er werden uit gelicht, waren echt slecht en niet kloppend. Je moet dit topic maar eens terug bladeren. Zeker het stukje dat Nvidia PC gaming gaat redden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Naluh! schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:55:
Dat zijn ze toch ook? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Nog steeds dat gelul over dat de Cypress 2 Junipers is of dat Cypress meer dan 1600 Sp's heeft?
Kan iemand in godsnaam schuurpapier pakken en die IHS ervanaf halen zodat er de die kunnen zien? Zodat de debiele geruchten ophouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 287880 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:43:
Nog steeds dat gelul over dat de Cypress 2 Junipers is
Dat klopt ook (tenminste alleen de nodige onderdelen zijn dubbel)
of dat Cypress meer dan 1600 Sp's heeft?
Heeft die niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Radeon 5870 is available in US
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen. Het hele artikel is een beetje geschreven op een manier dat ze de nieuwe AMD-kaarten maar duur vinden.
Vooral het stukje over 'beschikbaarheid' in Europa. Daar staat dat ze slecht beschikbaar zijn en dan ook nog eens 380+ euro. Een hele korte check levert echter al een plaatje van beschikbaarheid met prijzen die misschien wel iets hoger liggen dan zou kunnen, maar niet de '50 euro boven de adviesprijs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
iedereen die ik ken die een hd58xx heeft besteld heeft er nu een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Fudzilla is de laatste tijd gewoon te triest voor woorden.
Het is hard op weg om met stip de meest ongeloofwaardige tech-site aan het worden. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Indy91 op 09-10-2009 21:40 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
..

[ Voor 98% gewijzigd door Indy91 op 09-10-2009 21:40 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!