Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Marzman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:08:
[...]
Dat opbouwen vind ik het leukste, als alles draait (zit nu voor de zoveelste keer in die fase) heb ik het allemaal al snel weer gezien omdat het dan gewoon je trainingsresultaten en dergelijke uit moet zitten.
Dat heb ik idd ook, regelmatig een switch maken, dingen uitzoeken etc is toch wel erg leuk. :)

Komende zondag speel ik een erg belangrijke wedstrijd. Deze tegenstander moet ik twee x verslaan de komende weken om eigenlijk de titel gewoon veilig te stellen. Fedleden zijn vanaf 19:30 welkom voor de voorbeschouwingen in de VIP box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ik heb laatst HO laten uitrekenen wat de opbrengsten van mijn YP zijn sinds 2003. Blijkt dat het gaat om 600k verlies in totaal, maar dat is exclusief moederclubgelden die na het vertrek bij de club zijn binnengekomen. Ik verwacht dat er daarom eigenlijk wel wat winst op gemaakt is. Conclusie: veel winst kan het iig niet zijn.

Bovenstaand is trouwens met het oude YP systeem, ben daar nooit vanaf gestapt. Heeft iemand wel eens, die vanaf het begin met nieuwe YP systeem werkt, uitgerekend hoeveel winst ie nou daadwerkelijk heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Loona35 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:58:

Bovenstaand is trouwens met het oude YP systeem, ben daar nooit vanaf gestapt. Heeft iemand wel eens, die vanaf het begin met nieuwe YP systeem werkt, uitgerekend hoeveel winst ie nou daadwerkelijk heeft gemaakt?
dit kun je erg goed via Hattrick Youthclub doen:
bij mij kom ik uit op 4,847,923 € inkomsten, en sinds 05/2007 2,369,662 € uitgaven ... dat maakt +2,477,261 € winst..
Overigens is die winst wel vooral ontstaan de laatste tijd, het begin was puur dik verlies lijden (er staan in mn archief slechts drie verkopen in 2007, terwijl ik ook toen 7 maanden mn YA had)...
voor de komende 111 dagen verwacht ik zeker minimaal tegen de 2 miljoen inkomsten te gaan halen uit mn YA (is ook wel prettig dat je dat kunt voorzien en ietwat beter 'inplannen'.)

Helemaal precies is het niet... niet al mijn verkopen zijn meegerekend (die helemaal uit het begin ontbreken) en pas sinds kort kun je ook de kosten voor het op de transferlijst stellen zonder verkocht te worden meerekenen.. wel wordt meegerekend dat je slechts 95% van de verkoopprijs ontvangt en de kosten van pullen en te koop zetten (bij een succesvolle verkoop worden wel afgetrokken)..

Overigens, het zou kunnen zijn dat HO het ook niet helemaal goed doet bij een 'automatische berekening... als bv je spelers minimaal eenmaal training hebben gekregen ziet HO ze naar ik meen niet meer als jeugdspelers maar als trainee's...

Wat betreft m'n wedstrijd gisteren...: Helaas geen winst, maar een gelijkspel, waarme ik nog altijd reuze tevreden ben, al had er wel een winst ingezeten (had betere ratings, enkel wel net een iets minder middenveld, alhoewel ik de tweede helft wel een veldoverwicht haalde)...
De opzet met een Offensive CD heb ik uiteindelijk helemaal niet toegepast .... Mn verdediger met beste positiespelratings en die het best inzetbaar als CD-Off was, was minder qua def dan 4 anderen en ik heb toch ingezet op wat meer Def ...

het blijft echter zeker het overwegen waard en ik denk zeker dat ik in de komende wedstrijden erop ga teruggrijpen, mogelijk al volgende wedstrijd, die ik thuis moet spelen (en ik hoop ruim te kunnen winnen) ..
Shabbamann, dus zeker bedankt voor de suggestie :)

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 07-02-2010 14:25 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

he he eindelijk weer eens een leuke jeugdpull 275339660
verkoop moet voldoende zijn om het weer een tijdje te rechtvaardigen :)

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Nog meer mensen problemen met HTlive? Ik kan mijn wedstrijd niet zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:04
-TheNose- schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:10:
Nog meer mensen problemen met HTlive? Ik kan mijn wedstrijd niet zien. :(
Hier ook. Jammer :/

/edit

Van de 5 gebookmarkte wedstrijden kan ik er 1 volgen, de andere 4 doen niks.

[ Voor 17% gewijzigd door Sandyman538 op 07-02-2010 21:21 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Vreemd. De matchdetails zeggen dat de wedstrijden begonnen zijn, maar dat blijkt niet uit je Wedstrijden pagina.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
@$##%^#@@!!!!!! Verloren met 3-2. Blijkbaar was mijn goed/formidabel/goed def rating niet voldoende om zijn zwak/matige aanval tegen te houden. Mijn verdediging moet duidelijk nog een eind groeien voor ik weer goed kan counteren. Twijfel nu ook wel of ik voor promotie moet gaan dit seizoen. Misschien nog 1 seizoen uitzitten in de VIII. Better luck next time...

[ Voor 36% gewijzigd door -TheNose- op 08-02-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met 2-3 verloren, vandaag zakt ook mijn trainer nog eens naar matig leiderschap. Heb momenteel ongeveer 7M voor een nieuwe keeper, nieuwe trainee en nu dus waarschijnlijk ook nog een nieuwe trainer.

Nu had ik voor de trainer al een speler rondlopen met goed ervaring en goed leiderschap. Heb zo'n vermoeden dat hij binnenkort wel naar uitstekend ervaring moet gaan dus wacht daar nog op en dan promoveer ik hem tot coach.

Keeper word ook een lastig verhaal om een speler te vinden die niet heel hoog geprijsd is. Ben best bereid om een flink bedrag neer te leggen, maar moet geduld hebben om niet te veel uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:30:
Gisteren met 2-3 verloren, vandaag zakt ook mijn trainer nog eens naar matig leiderschap. Heb momenteel ongeveer 7M voor een nieuwe keeper, nieuwe trainee en nu dus waarschijnlijk ook nog een nieuwe trainer.

Nu had ik voor de trainer al een speler rondlopen met goed ervaring en goed leiderschap. Heb zo'n vermoeden dat hij binnenkort wel naar uitstekend ervaring moet gaan dus wacht daar nog op en dan promoveer ik hem tot coach.

Keeper word ook een lastig verhaal om een speler te vinden die niet heel hoog geprijsd is. Ben best bereid om een flink bedrag neer te leggen, maar moet geduld hebben om niet te veel uit te geven.
Geduld is altijd moeilijk als je gaat shoppen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:30:
Je gaat een uitstekend coach aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Nee, hij gaat wachten met het aanstellen van zijn goed coach tot deze uitstekend ervaring heeft. Dat is net even een kleine nuance.

De verbouwing van mijn team lijkt goed te gaan. Het salaris is met 1,5 ton per week naar beneden, dus ik draai nog maar 75k per week verlies. Daarmee kan ik eind van het seizoen 10 miljoen in de plus komen. Het volgende probleem wordt mijn promotie naar de IV. Mocht ik dat dit seizoen halen, dan moet ik waarschijnlijk iets anders gaan trainen om niet gelijk weer in de V te komen. Gelukkig hoef ik me daar nog niet te druk om te maken, want het seizoen is nog lang. Gisteren 4-0 gewonnen, dat had een stuk hoger moeten uitpakken, maar dat is niet anders. Nog twee teams echt in de race, de rest lijkt al af te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Pewwy schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:26:
Nee, hij gaat wachten met het aanstellen van zijn goed coach tot deze uitstekend ervaring heeft. Dat is net even een kleine nuance.
En waarom zou je dan wachten totdat hij uitstekend ervaring heeft. De prijs gaat toch praktisch niet meer naar beneden als je een interne coach aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad op de bedragen waar het hier over hebben lijkt het weinig te schelen. Het overzicht in de OP is wel van 2008, maar lijkt minder dan een 50k tussen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De prijs gaatsowieso niet naar beneden bij het behalen van een bepaald niveau, dus doortrainen tot je fysiek dat niveau haalt is niet echt nodig. Doortrainen omdat je hem nog niet kan betalen en aan het sparen bent is wel een goede reden, of doortrainen omdat je er zo lang mogelijk mee wilt doen en hem volgend seizoen pas in wilt zetten als je weer in de beker zit en promotiekansen hebt. De coach kan in een seizoen al weer goed leiderschap af zijn dus ik zou zo'n coach pas aanstellen op het moment dat ik mijn teamspirit omhoog wil gaan krikken.

Mijn coach is trouwens ook al behoorlijk afgetakeld (was ooit goed leider en nu waardeloos leider, heeft wel uitmuntend arvaring intussen). Hij zit dan ook pas 18 seizoenen bij mijn club :p Ik moet toch eens naar een opvolger gaan zoeken want die moet je ook eerst een seizoen mee laten spelen voor die coach kan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 08-02-2010 13:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pewwy schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:26:

De verbouwing van mijn team lijkt goed te gaan. Het salaris is met 1,5 ton per week naar beneden, dus ik draai nog maar 75k per week verlies. Daarmee kan ik eind van het seizoen 10 miljoen in de plus komen. Het volgende probleem wordt mijn promotie naar de IV. Mocht ik dat dit seizoen halen, dan moet ik waarschijnlijk iets anders gaan trainen om niet gelijk weer in de V te komen. Gelukkig hoef ik me daar nog niet te druk om te maken, want het seizoen is nog lang. Gisteren 4-0 gewonnen, dat had een stuk hoger moeten uitpakken, maar dat is niet anders. Nog twee teams echt in de race, de rest lijkt al af te haken.
Ehm in je verbouwing ben je toch maar pas op verdedigers overgestapt? Of trainde je al verdedigers en ben je slechts op counteren overgestapt?

Zijn er hier ook deftrainers die "speciale" defs trainen? Als spitsentrainer trainde ik ook 2 verdedigende spitsen bijvoorbeeld. En heb nu pas als def trainer een verdedigend middenvelder opgetraind. Beetje op specialere spelers richten en multiskilled is wel leuk natuurlijk, zeker als mijn volgende defs eruit gaan einde van het seizoen en ik weer meer te besteden heb aan nieuwe trainees.

[ Voor 16% gewijzigd door -TheNose- op 08-02-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Ik train al jaren verdedigers. Zelfs nooit vanaf gestapt. Wil overstappen naar passen of openingen maken als de nieuwe lichting verdedigers goed genoeg is. Het idee is zo'n beetje dit:

6 verdedigers
4 middenvelders
3 vleugelspelers
3 aanvallers

Als ze allemaal minstens matig passen hebben moet er wel wat van te maken zijn lijkt me. Als ze daarna allemaal kan trainen op passen/openingen maken, afhankelijk van de opstelling van de zondag, kan ik mijn counterrating heel hoog krijgen, maar ook de aanval dik verbeteren. Dit moet de flexibiliteit in mijn hele team zo maken dat ik dus en kan counteren, en kan aanvallen, afhankelijk van het mid van mijn tegenstander. Uiteraard verrag je hiermee je bekerwedstrijden, maar dat moet dan maar.

Het nadeel is dat dit aardig wat knaken aan salaris gaat kosten, dus die berekening moet ik nog maken, maar volgens mij is dit het plaatje waarmee ik het over een paar seizoenen wil gaan doen.

Het hele idee is een team te maken waarvan niemand op voorhand weet in welke opstelling je gaat spelen. Strategisch spelen gebeurt wat mij betreft te weinig. In weinig competities waarin ik tot nu gespeeld heb keken teams echt naar elkaar, waardoor je vooraf makkelijk kan inspelen op de tactiek van je tegenstander. Werkt het niet, dan kan ik altijd een paar divisies zakken. Werkt het wel dan moet het een opmars naar minstens die III betekenen.

[ Voor 19% gewijzigd door Pewwy op 08-02-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-TheNose- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:47:
[...]

Zijn er hier ook deftrainers die "speciale" defs trainen?
finmancieel gezien kan het erg winstgevend zijn een keeper ook op te trainen in DEF ... op de lagere skills gaat het lekker snel en je kunt in 1 tot 1,5 seizoen er een behoorlijke winst mee maken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:28:
De prijs gaatsowieso niet naar beneden bij het behalen van een bepaald niveau, dus doortrainen tot je fysiek dat niveau haalt is niet echt nodig. Doortrainen omdat je hem nog niet kan betalen en aan het sparen bent is wel een goede reden, of doortrainen omdat je er zo lang mogelijk mee wilt doen en hem volgend seizoen pas in wilt zetten als je weer in de beker zit en promotiekansen hebt. De coach kan in een seizoen al weer goed leiderschap af zijn dus ik zou zo'n coach pas aanstellen op het moment dat ik mijn teamspirit omhoog wil gaan krikken.
Moet het nu wel doen, want anders is de kans groot dat ik aan het einde van de rit degradeer. Dat op zich is toch opmerkelijk indien ik vorig seizoen net naast het kampioenschap greep. Mijn competitie is wel sterker geworden, maar het lijkt dit seizoen ook allemaal tegen te zitten.

Wil nu nog ongeveer 6 miljoen uit gaan geven aan een nieuwe keeper. Voor dit geld moet ik toch een goede keeper met verdedigen en spelhervatting kunnen halen. Daarna gaan we weer sparen om een buffer op te bouwen mocht we weer zo'n ramp seizoen tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
-TheNose- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:47:
[...]

Zijn er hier ook deftrainers die "speciale" defs trainen?
Ik train 1 middenvelder op tot uitmuntend def/bovennatuurlijk mid. Daarnaast wordt mijn keeper ook getrained als 9e def trainee. Ik heb geprobeerd vleugelspelers te trainen op def, maar dat resulteerde niet echt in een positief saldo achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 2-0 achterstand weggepoetst naar 2-5.
Wel een +1 blessure op mijn aanvaller, ben benieuwd of deze volgende week alweer kan spelen.
Dan moet ik tegen de nummer 1. Die mij niet veel ontloopt qua stats. (Matchid: 264284116)

Doelstelling lijfsbehoud heb ik bij moeten stellen tot meedingen om de 2de stek. Denk alleen dat mijn selectie in de breedte kwaliteit te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik speel 3 5 2 normaal...

Als ik PM train, en mn vleugels tijdens m'n friendly op het CM zet, trainen ze dan volle por PM? of 50% (als vleugel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
itsgreen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:04:

Als ik PM train, en mn vleugels tijdens m'n friendly op het CM zet, trainen ze dan volle por PM? of 50% (als vleugel)
Waarschijnlijk de volle 100, maar je mist wel 2 50% plekken op die manier. Is heel erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
itsgreen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:04:

Als je bedoelt dat je met 5 CM's wilt spelen kan ik je vertellen dat je 100% training verliest, aangezien er dan te veel verwarring in het team is en je trainingsweek verloren zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Sandyman538 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Als je bedoelt dat je met 5 CM's wilt spelen kan ik je vertellen dat je 100% training verliest, aangezien er dan te veel verwarring in het team is en je trainingsweek verloren zal gaan.
ow nee ik bedoel twee wings die bij de andere wedstrijd 2 cms vervangen ... (nogsteeds middenveld van 3cm en 2w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

itsgreen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:15:
[...]

ow nee ik bedoel twee wings die bij de andere wedstrijd 2 cms vervangen ... (nogsteeds middenveld van 3cm en 2w)
zie Pewwy's antwoord ... het is idd mogelijk en je krijgt dan 100% training met die spelers, maar je verliest eigenlijk dan ook 2x 50% trainingsplaatsen en dat is behoorlijk zonde .
een bijkomend nadeel is het verhoogde blessurerisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

itsgreen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:15:
[...]

Je spelers zullen altijd de beste training krijgen die mogelijk is.

Dus als je op zondag de 2 spelers 90min op vleugel zet (50%) en op woensdag 90min op IM (100%), krijgen ze 90min 100% training op spelverdelen.

Ikzelf heb eens flink uitgehaald afgelopen zondag en met 6-0 gewonnen. Was ook wel een beetje verwacht dat ik zou winnen, maar het was toch niet heel erg duidelijk dat het zou gebeuren met 6 doelpunten verschil. Vond ik ook een beetje overdreven.

Komende 2 wedstrijden gaan nu tegen de nr 1. Waarschijnlijk heb ik in ieder geval weer beschikking over 1 van mijn 2 vleugelspelers. Tevens is mijn TS momenteel "Walking on Clouds", dus dat is best netjes. Zit te denken aan komende zondag PIN (uit) en de zondag erop MOTS (thuis). Tegen de tegenstander van gisteren (een na laatste in de league) denk ik wel met wat minder TS redelijk ver te kunnen komen.

Of zou ik toch iets moeten proberen als MOTS (uit) en dan PIN (thuis)? Zou me dat meer opleveren? Uiteindelijk hoop ik natuurlijk op een puntendeling of winst.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

bestaan de transferadvertenties niet meer :(, jammer hoor.
wie weet waar je tegenwoordig in hattrick je speler kan spammen, voor de geintresseerden : :)

Jacek Łabiński (235001848)
20 jaar en 32 dagen, volgende verjaardag: 29-04-2010

Keepen: rampzalig
Verdedigen: waardeloos
Positiespel: slecht
Vleugelspel: zwak
Passen: uitstekend
Scoren: uitmuntend
Spelhervatting: rampzalig

[ Voor 16% gewijzigd door chario2 op 09-02-2010 09:00 ]

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Dat is een leuk spitsje. Ik heb een overbodige aanvallende middenvelder in de aanbieding.

Yannick Voshart (CM) (229694979)
Nederland 22 jaar en 74 dagen

Deadline: 11-02-2010 15:14

Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 3/20 slecht
Positiespel: 9/20 formidabel
Vleugelspel: 2/20 waardeloos
Passen: 6/20 redelijk
Scoren: 2/20 waardeloos
Spelhervatting: 5/20 matig

[ Voor 27% gewijzigd door -TheNose- op 09-02-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

chario2 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:43:
bestaan de transferadvertenties niet meer :(, jammer hoor.
wie weet waar je tegenwoordig in hattrick je speler kan spammen, voor de geintresseerden : :)
sommige federaties hebben een 'spelers te koop'-thread, daarin plaats ik meestal mn verkopen...
overigens had ik ook het idee dat die transferadvertenties niet echt super-effectief waren (maar het meer zoiets was van 'nooit geschoten is altijd mis').

Overigens heb ik zelf een matig keeper met matig verdedigen uit mn jeugd gepulled, met 17j+0d ....
Hij heeft slechts 40 TSI, maar dat is vooral omdat zn def-skill rond de 5.4/5.5 zit .... zn keepen skill zit daar niet ver onder (gekeken naar zn loon zou die ergens op de 5.3/5.4 moeten zitten).
Toch doen zulke jhongens relatief weinig qua prijs, ben al blij als ik hem voor 10/15K verkopen kan
in theorie zou hij echter met 3 trainingen moeten poppen, en dan heb je een redelijk keeper met matig def en 17j+25d ... zulke jongens kun je met gemak voor 200K verkopen, nog een pop later (4/5 weken) zou die 700K doen; dus als er een keeper-trainer binnen GoT geinteresseerd is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:29:
[...]

sommige federaties hebben een 'spelers te koop'-thread, daarin plaats ik meestal mn verkopen...
overigens had ik ook het idee dat die transferadvertenties niet echt super-effectief waren (maar het meer zoiets was van 'nooit geschoten is altijd mis').

Overigens heb ik zelf een matig keeper met matig verdedigen uit mn jeugd gepulled, met 17j+0d ....
Hij heeft slechts 40 TSI, maar dat is vooral omdat zn def-skill rond de 5.4/5.5 zit .... zn keepen skill zit daar niet ver onder (gekeken naar zn loon zou die ergens op de 5.3/5.4 moeten zitten).
Toch doen zulke jhongens relatief weinig qua prijs, ben al blij als ik hem voor 10/15K verkopen kan
in theorie zou hij echter met 3 trainingen moeten poppen, en dan heb je een redelijk keeper met matig def en 17j+25d ... zulke jongens kun je met gemak voor 200K verkopen, nog een pop later (4/5 weken) zou die 700K doen; dus als er een keeper-trainer binnen GoT geinteresseerd is ....
Lijkt me voor een keeper trainer idd een erg interessante trainee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]

Komt u maar ;) Zal als ik thuis ben even op hem bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

majoh schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:46:
[...]
Komt u maar ;) Zal als ik thuis ben even op hem bieden...
ik heb hem net te koop gezet voor 10K: PlayerID=275392008
CoRrRan schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:04:

Komende 2 wedstrijden gaan nu tegen de nr 1. Waarschijnlijk heb ik in ieder geval weer beschikking over 1 van mijn 2 vleugelspelers. Tevens is mijn TS momenteel "Walking on Clouds", dus dat is best netjes. Zit te denken aan komende zondag PIN (uit) en de zondag erop MOTS (thuis). Tegen de tegenstander van gisteren (een na laatste in de league) denk ik wel met wat minder TS redelijk ver te kunnen komen.

Of zou ik toch iets moeten proberen als MOTS (uit) en dan PIN (thuis)? Zou me dat meer opleveren? Uiteindelijk hoop ik natuurlijk op een puntendeling of winst.
heb net eventjes gekeken...

MOTS je eerste wedstrijd spelen lijkt me altijd érg tricky... omdat dat je MF-rating de tweede wedstrijd wel compleet teniet doet, en je dan thuis een vrijwel zeker verlies zou opleveren.
Je tegenstander zal die eerste wedstrijd zeker thuis een hoger middenveld halen, maar ik vraag me een beetje af wat precies de reden is dat hij de vorige wedstrijd zulk een extreem laag middenveld haalde (of dat een pic was, of de 3-4-3? maar als hij dat slechts eenmaal pic speelde heeft zal dat weinig zoden aan de dijke zetten ... iig komt het niet over alsof zn teamgeest erg veel gestegen is)

hij speelt hij altijd zonder strategie en is zn keeper geblesseerd (vervanging is een 2/1,5-ster-keeper, met zwakke vorm en slecht conditie).. zn verdediging is sowieso extreem zwak

[ Voor 75% gewijzigd door RM-rf op 09-02-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat het effectief was. Het verloop was heel groot omdat er veel advertenties in korte tijd werden geplaatst en als ik naar mezelf kijk heb ik nog nooit daar een nieuwe speler vandaan gehaald. Dan ga je gewoon naar de search.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

RM-rf schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:59:
[...]
heb net eventjes gekeken...

MOTS je eerste wedstrijd spelen lijkt me altijd érg tricky... omdat dat je MF-rating de tweede wedstrijd wel compleet teniet doet, en je dan thuis een vrijwel zeker verlies zou opleveren.
Je tegenstander zal die eerste wedstrijd zeker thuis een hoger middenveld halen, maar ik vraag me een beetje af wat precies de reden is dat hij de vorige wedstrijd zulk een extreem laag middenveld haalde (of dat een pic was, of de 3-4-3? maar als hij dat slechts eenmaal pic speelde heeft zal dat weinig zoden aan de dijke zetten ... iig komt het niet over alsof zn teamgeest erg veel gestegen is)

hij speelt hij altijd zonder strategie en is zn keeper geblesseerd (vervanging is een 2/1,5-ster-keeper, met zwakke vorm en slecht conditie).. zn verdediging is sowieso extreem zwak
Ja, dat klopt ook wel. Als ik MOTS in wedstrijd 1, dan gaat mijn TS naar "composed" (het basis niveau), dan zou ik daarna het middenveld in mijn thuiswedstrijd verliezen. Denk dat ik het zo aanpak: PIN(uit), MOTS(thuis). (En natuurlijk alleen maar MOTS als ik nog geen punten tegen hem heb gepakt.)

Goede catch dat z'n keeper inderdaad in de lappenmand zit, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij er nog wel een keeper bij kan kopen in de tussentijd, gezien z'n transfer geschiedenis. Ik denk wel dat hij wat centjes achter de hand heeft...

En de enige reden dat hij zo'n slecht middenveld haalt, lijkt alleen te komen omdat hij PIC speelde. Zie geen ander verschil met de week ervoor qua spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:32:
[...]

En de enige reden dat hij zo'n slecht middenveld haalt, lijkt alleen te komen omdat hij PIC speelde. Zie geen ander verschil met de week ervoor qua spelers.
hij begon die wedstrijd ook met 3-4-3 ipv de 3-5-2 die hij normaal speelt en heeft pas in minuut 60 de tactiek gewijzigd.
dat zal ook MF-rating gekost hebben (maar denk idd ook niet zoveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hey mannen, even een jeugdopleiding vraagje.
Ik train momenteel verdedigen en passen. Meeste van mijn verdedigers trainees zijn het net niet, matig als max skill bijv. Nu kreeg ik afgelopen update deze melding:

Bertus Oonk: Naar mijn mening heeft hij de mogelijkheden om aanzienlijk beter te worden. Hij heeft alleen iemand nodig die hem een kans geeft.

Spelersvaardigheden
Keepen: onbekend
Verdedigen: onbekend
Positiespel: onbekend
Vleugelspel: onbekend (max. zwak)
Passen: onbekend (max. redelijk)
Scoren: slecht (max. onbekend)
Spelhervatting: onbekend

Zal ik mijn training om gaan gooien naar scoren? Hij is hier nog maar slecht in. Of hem een keer op het middenveld gooien en indien dat DE plek is voor hem op deze skill gaan trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

die melding valt volgens HT-YC onder:
In my opinion, [player] has the potential to improve considerably, he just needs someone to give him a chance.

"Most untrained potential"
oftewel, die speler heeft het grootste trainingspotentiaal...
Helaas kan dat ook betekenen dat domweg zn huidige passing-skill nog erg laag is en ook dat je andere spelers dus simpelweg 'minder' lang hoeven te trainen om hun potentiaal te bereiken (overigens kunnen ze nog wel dan uiteindelijk 'hogere' skills bereiken).

Ik zou opassen alles op die speler te zetten, het is onduidelijk of die speler werkelijk zo sterk is... max-skill redelijk in passing zegt weinig nog, dat is enkel een bijskill...

ik zou zeker ook kijken naar zn leeftijd en hoeveel sterren hij tot nu toe gehaald heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:38:
die melding valt volgens HT-YC onder:

[...]

oftewel, die speler heeft het grootste trainingspotentiaal...
Helaas kan dat ook betekenen dat domweg zn huidige passing-skill nog erg laag is en ook dat je andere spelers dus simpelweg 'minder' lang hoeven te trainen om hun potentiaal te bereiken (overigens kunnen ze nog wel dan uiteindelijk 'hogere' skills bereiken).

Ik zou opassen alles op die speler te zetten, het is onduidelijk of die speler werkelijk zo sterk is... max-skill redelijk in passing zegt weinig nog, dat is enkel een bijskill...

ik zou zeker ook kijken naar zn leeftijd en hoeveel sterren hij tot nu toe gehaald heeft
Waar vind je een overzicht van die lijst? Ik ben een beetje aan het klooien op de hattrick youthclub site, maar erg overzichtelijk is het allemaal niet. Heb mijn paar spelers met potentie erop gezet en hun rapporten geimporteerd...dat is me wel gelukt. :P
Ik heb een aantal spelers met een matige hoofdskill nu trouwens en gezien het balkje van deze speler zit hij wel al dicht op redelijk. Ik zal hem eens op het middenveld proberen. Mijn trainingsfocus blijft nog even verdedigen/korte pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

HT-YC heeft ook een tabel met trainingsnelheden voor jeugdspelers, en de volgende is voor scoren voor de positie "forward". Als je van die tabel uitgaat, kun je zo kijken wanneer je speler ongeveer in de buurt van "redelijk/goed" kan komen:

Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/corrran/_/rsrc/1265815521797/home/scoren_trainen.png

Hoogstwaarschijnlijk is het dus geen goede optie om hem op te trainen op scoren. Ik denk dat je het beste gewoon even verder moet zoeken tot je een spelertje vind die ergens "goed" in kan worden. Komt uiteindelijk vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-TheNose- schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:28:
[...]

Waar vind je een overzicht van die lijst? Ik ben een beetje aan het klooien op de hattrick youthclub site, maar erg overzichtelijk is het allemaal niet. Heb mijn paar spelers met potentie erop gezet en hun rapporten geimporteerd...dat is me wel gelukt. :P
HT-YC heeft naar ik meen ook een wiki met die dingen, maar ik heb ze zelf opgezocht via de Line Up van mn recente match en dan bij een speler het C-icoontje met 'Add Coach Comment'... dan krijg je een lijst met alle mogelijke trainer-reports.

Overigens, ikzelf houd gewoon alles bij, voeg direkt mn gescoutte spelers toe ... dat kan juist voor het overzicht en ontdekken van talenten soms wel handig zijn...
volgens mij heb ik nog nooit een talent 'direkt' op het eerste gezicht herkend ... soms lijkt een speler initieel veel potentieel te hebben (jong, iig een leuke skill op redelijk), maar blijkt hij vervolgens verder geen groeimogelijkheden te hebben, geen bijskils...
andersom kan het ook, een speler die eigenlijk een 'mis-keuze' lijkt ( 16jr en een hoop dagen bij scouten), blijkt toch een toptalent (dat had ik bij Louis Spuhler, 16jr+80 bij het scouten, en als scoutmelding eenmaal redelijk potentieel en zwakke 'is'-skil :... nu hoop ik hem bij het pullen voor mischien wel 1 miljoen te verkopen, aangezien hij bijna goed def heeft, excellent wing kan bereiken, en ook Playmaking redelijk kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Na verlenging uiteindelijk met 2-1 gewonnen van een team uit de III. Dus zeer tevreden (en ook nog eens verdiend). Straks maar eens kijken wat voor tegenstander er volgende week op het menu staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Sandyman538 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:59:
Na verlenging uiteindelijk met 2-1 gewonnen van een team uit de III. Dus zeer tevreden (en ook nog eens verdiend). Straks maar eens kijken wat voor tegenstander er volgende week op het menu staat :)
lol, ook ik weer een ronde verder en nog pic gespeeld ook, we houden de eer van got hoog zeg maar.
volgende week tegen een team uit III, maar als ik zijn ratings bekijk.....
zo vaak kom je niet in ronde 8 van de beker. ga nu wel heel hard zitten twijfelen of ik geen mooie beker run ga doen en een paar gekke aankopen gaat doen. zou zo graag eens de finale willen halen van de beker, nou ja sweat dreams :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
chario2 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:01:
[...]

lol, ook ik weer een ronde verder en nog pic gespeeld ook, we houden de eer van got hoog zeg maar.
volgende week tegen een team uit III, maar als ik zijn ratings bekijk.....
zo vaak kom je niet in ronde 8 van de beker. ga nu wel heel hard zitten twijfelen of ik geen mooie beker run ga doen en een paar gekke aankopen gaat doen. zou zo graag eens de finale willen halen van de beker, nou ja sweat dreams :)
Ik denk dat dat lastig gaat worden. Er schijnen een paar teams in de VI en de VII te zitten die tientallen miljoenen hebben gespaard en alleen voor de beker gaan met enorme salarissen voor hun spelers.

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Sandyman538 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat dat lastig gaat worden. Er schijnen een paar teams in de VI en de VII te zitten die tientallen miljoenen hebben gespaard en alleen voor de beker gaan met enorme salarissen voor hun spelers.
ja ik had ze al gespot, wat dat betreft heb ik het nog wel getroffen met de loting, jij ook trouwens dat moet te doen zijn....al zijn jullie aan elkaar gewaagd.
als ik de ratings zie van sommige III clubs vind ik dat nogal tegenvallen.
maar goed ben in ieder geval blij met deze cup rondes :)

Chario2 (818126)

• Sandyman538
chario2 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:09:
[...]

ja ik had ze al gespot, wat dat betreft heb ik het nog wel getroffen met de loting, jij ook trouwens dat moet te doen zijn....al zijn jullie aan elkaar gewaagd.
als ik de ratings zie van sommige III clubs vind ik dat nogal tegenvallen.
maar goed ben in ieder geval blij met deze cup rondes :)
Ja dat valt mij ook een beetje tegen. Mijn volgende tegenstander is koploper in de II.2 en heeft over de afgelopen 5 wedstrijden (beker + competitie) zijn middenveld tussen formidabel (hoog) en wonderbaarlijk (laag). Ik haal (met het thuisvoordeel wat ik de laatste wedstrijden in de beker heb) een wonderbaarlijk (heel hoog) of wereldklasse (heel laag) middenveld. Dus op het middenveld win ik het gewoon van een koploper uit de II. Nu hopen dat dit ook terug komt in het wedstrijdbeeld en dat ik gewoon nog een rondje mee mag doen. Ik sta nu in ieder geval wel op plek in de VI, met het aantal overwinningen op rij :P

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Elke week zie je bij de duurste transfers de meeste vreemde transfers voorbij komen, nu ook weer namelijk 26 miljoen voor een 20 jarige speler met een TSI van 270. Dit is toch duidelijk het doorsluisen van geld van de ene club naar de andere. Wordt hier normaal gesproken goed naar gekeken en streng opgetreden?

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Ik ga via intern een nieuwe trainer aanstellen...

Ik moet kiezen tussen aanval/verdedigend/noch aanvallend, noch verdedigend...

Maakt het veel uit? Ik denk aan de gulden midden weg.... optie 3

• Sandyman538
d3lph schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:25:
Elke week zie je bij de duurste transfers de meeste vreemde transfers voorbij komen, nu ook weer namelijk 26 miljoen voor een 20 jarige speler met een TSI van 270. Dit is toch duidelijk het doorsluisen van geld van de ene club naar de andere. Wordt hier normaal gesproken goed naar gekeken en streng opgetreden?
Op zulke transfers volgt altijd een correctie, maak je daar maar niet druk over :)
itsgreen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:48:
Ik ga via intern een nieuwe trainer aanstellen...

Ik moet kiezen tussen aanval/verdedigend/noch aanvallend, noch verdedigend...

Maakt het veel uit? Ik denk aan de gulden midden weg.... optie 3
Ja het maakt nogal wat uit, maar het spreekt redelijk voor zich. Ik zou zelf voor een aanvallend coach gaan, aangezien over het algemeen je ontzettend hoge verdedigings ratings kunt hebben en dat een hele matige aanval daar toch altijd wel een goaltje kan maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Sandyman538 op 11-02-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mensen is er een mogelijkheid dat mijn aanvallende middenvelder en mijn verdediger een beetje gespammed worden? :>

Yannick Voshart (229694979)
Niklaus Enzler (262189544)

Vandaag weer mijn verdedigend mid niet gepopt. :( Wel een 20 jarige verdediger naar formidabel die in de verkoop gaat. Hierna gaan er nog 2 20 jarige trainees uit, zodat ik alleen nog echt goede trainees heb. Er wordt als mijn verdedigend mid er eindelijk uit gaat een Uitmuntend/briljant aanvallende middenvelder gehaald en een nieuwe winger, zodat ik 5-3-2 met 1 centrale middenvelder kan gaan counteren. >:)

Waarschijnlijk wordt het wel verstandig om nu nog 1 jaartje in de VIII te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Keeper (22) is vandaag na twee trainingen gepopt naar waardeloos verdedigen. Op naar slecht :) ...en dan naar matig uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door Pewwy op 12-02-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Pewwy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:10:
Keeper (22) is vandaag na twee trainingen gepopt naar waardeloos verdedigen. Op naar slecht :) ...en dan naar matig uiteraard.
En wanneer verkoop je hem en hoeveel winst hoop/denk je er op te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Heeft iemand enig idee hoe goed een keeper ongeveer moet zijn om zeker in de VI nog te overleven.

Ben nu 2 keepers aant trainen (17 jaar Redelijk keepen) en wil na een tijd over gaan op Verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Remcov250 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:13:
Heeft iemand enig idee hoe goed een keeper ongeveer moet zijn om zeker in de VI nog te overleven.

Ben nu 2 keepers aant trainen (17 jaar Redelijk keepen) en wil na een tijd over gaan op Verdedigen.
Als je ze zelf traint en ze nog heel jong zijn, zou ik ze toch wel zo'n 2 seizoenen trainen, dan zijn ze ongeveer wonderbaarlijk, dan kun je er in ieder geval heel veel seizoenen mee vooruit, altijd aan de toekomst denken en niet 1 seizoen vooruit (dat zou in ieder geval mijn instelling zijn). Met een 19-jarige wonderbaarlijk keeper kun je wel een poosje vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Sandyman538 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:39:
[...]

Als je ze zelf traint en ze nog heel jong zijn, zou ik ze toch wel zo'n 2 seizoenen trainen, dan zijn ze ongeveer wonderbaarlijk, dan kun je er in ieder geval heel veel seizoenen mee vooruit, altijd aan de toekomst denken en niet 1 seizoen vooruit (dat zou in ieder geval mijn instelling zijn). Met een 19-jarige wonderbaarlijk keeper kun je wel een poosje vooruit.
Ben ook van plan om me keepers +- 2 seizoenen te trainen, alleen wil ik dus een kleine inschatting maken van wanneer ik over kan gaan tot het trainen van me verdedigers. Hiervoor wil ik dan 9 verdedigers + me keeper op verdediging gaan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]
Ik heb hem uiteindelijk gekocht voor 29 000 €, dus iets meer dan jij (en ik) hoopte. Ik ben benieuwd waar ik hem naartoe kan trainen, hij moet nog wel een weekje wachten met spelen aangezien ik een andere trainee van mij volgende week gaat poppen, dus die nog even een keertje wil trainen...

Ik denk dat dit voor mij beste en leuk bedrag kan gaan opleveren als ik hem anderhalf seizoen train, daarna wil ik wrs gaan switchen van training namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 12:32
Deze week opnieuw een redelijk keeper (17jr) gekocht; voor 60K. En ook deze is vandaag naar 'goed' gepopt!
Nu dus 2x goed keeper 17 jaar (en 65/87 dagen). Ik zou ze in de verkoop kunnen gooien en dit iedere week kunnen herhalen, maar denk dat ik ze toch maar doortrain (leuker, en de $$ stappen naar uitstekend, formidabel etc zijn groter).

Moet nog wel een nieuwe trainer aanstellen. Ik zie dat een goed trainer, slecht leiderschap ~270K moet kosten. Vraag: was het leiderschap van een trainer alleen van invloed voor de teamspirit?
(trouwens - ik kan ook nog geen PIC / MOTS instellen; moet je hiervoor 1st je licentie halen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Sandyman538 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:05:
[...]

En wanneer verkoop je hem en hoeveel winst hoop/denk je er op te maken?
Het is een grote gok. Ik wil hem wegdoen met zwak of matig def, en de winst is eigenlijk niet heel boeiend. Het is meer het uitproberen en kijken of hij beter wordt. Wat hij dan meer waard wordt zie ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pewwy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:42:
[...]

Het is een grote gok. Ik wil hem wegdoen met zwak of matig def, en de winst is eigenlijk niet heel boeiend. Het is meer het uitproberen en kijken of hij beter wordt. Wat hij dan meer waard wordt zie ik dan wel weer.
Mijn vorige keeper had ik opgetraind naar zwak def (vanaf waardeloos) en die leverde me 400k meer op (890k ipv 475k dacht ik). Mijn huidige 18 jarige keeper met formidabel keepen met waardeloos def, wil ik optrainen naar goed def, wat me ongeveer 1 miljoen winst moet opleveren (gekocht voor 1mill ook). Leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat mijn A keeper op deze manier ook beter wordt voor mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
-TheNose- schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:06:
[...]

Mijn vorige keeper had ik opgetraind naar zwak def (vanaf waardeloos) en die leverde me 400k meer op (890k ipv 475k dacht ik). Mijn huidige 18 jarige keeper met formidabel keepen met waardeloos def, wil ik optrainen naar goed def, wat me ongeveer 1 miljoen winst moet opleveren (gekocht voor 1mill ook). Leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat mijn A keeper op deze manier ook beter wordt voor mijn team.
Mijn nadeel is misschien dat ik een buitenaards keeper heb rondlopen ;) Mocht hij overigens niet meer gaan doen dan mag hij lekker tot zijn dertigste rond blijven hangen en af en toe deftraining meepakken. Kijken of ik hem naar 10 sterren krijg 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Pewwy op 12-02-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

majoh schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:05:
[...]
Ik heb hem uiteindelijk gekocht voor 29 000 €, dus iets meer dan jij (en ik) hoopte. Ik ben benieuwd waar ik hem naartoe kan trainen, hij moet nog wel een weekje wachten met spelen aangezien ik een andere trainee van mij volgende week gaat poppen, dus die nog even een keertje wil trainen...

Ik denk dat dit voor mij beste en leuk bedrag kan gaan opleveren als ik hem anderhalf seizoen train, daarna wil ik wrs gaan switchen van training namelijk.
heb het idd gezien... er waren nog twee anderen die de prijs nog wat opdreven... vermedelijk wegens de 17j+3d, wat nu eenmaal veel gevraagd is (bovendien was het me ook nog opgevallen dat die keeper zelfs binnen de U20-selectie-eisen viel, al stond hij wel compleet onderaan)

Iig wel erg leuk om een jeugdspeler te hebben die door een mede-GoTter getrained wordt ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik ben op zoek naar een leuke winger om mijn counterploegje te versterken. Budget is tussen de 1 en 1.5 mill. De speler moet wel wat jaartjes meegaan, dit soort investeringen doe ik nog niet voor 1 a 2 seizoenen. :P
Iemand een idee waar ik voor zou kunnen gaan? Ik heb echt de ballen verstand van wingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-TheNose- schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:27:
Ik ben op zoek naar een leuke winger om mijn counterploegje te versterken. Budget is tussen de 1 en 1.5 mill. De speler moet wel wat jaartjes meegaan, dit soort investeringen doe ik nog niet voor 1 a 2 seizoenen. :P
Iemand een idee waar ik voor zou kunnen gaan? Ik heb echt de ballen verstand van wingers.
aangezien jij counter speelt, zou ik niet al teveel op pm letten voor dat bedrag.
verder is snel of koppen altijd leuk voor een winger, passen en vleugel natuurlijk zijn belangrijk, je zou ook een vleugelverdediger erachter kunnen zetten met wat vleugel, boost je vleugel ook.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Heh balen, heb nu al een paar weken (3 of 4) op rij niets moois gescout voor m'n jeugdopleiding... Gelukkig heb ik al één talentje, maar dat wil ik graag uitbreiden. Voortaan ga ik een beetje op andere tijden scouten en hopen op wat beters :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-TheNose- schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:27:
ik zou iig vooral zoeken op hoge bijskill passen, naast vleugelspel, en als specialiteit snel of koppen.

Gisteren heb ik trouwens mn ligawedstrijd met 5-1 gewonnen... iets geflatteerd, maar wel terecht, ik heb PIC gespeeld en was ook wel wat beter.
Qua ligastand sta ik er nu rooskleurig voor...
maar, het probleem is nu op het gebied van blessures... een A-tteam verdeidger met een +3 eruit en nóg erger, mn keeper is wéér geblesserd geraakt en deze keer met een +2...
In de laatste 15 dagen heeft die keeper drie wedstrijden moeten verlaten tussen de 65e en 70e minuut met een blessure ...
de vorgaande keren was dat kort genoeg om met veel dokters (had er na de tweede blessure 8.) hem net op tijd weer fit te krijgen, maar deze keer heb ik er gewoon een reservekeeper bijgekocht (briljant keep, 19jr : 2,5 miljoen), die ik ook kan optrainen in DEF en hopelijk over een tijdje met wat winst doorverkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Volgende week mag ik tegen de nr 1 van de liga die de laatste weken veel heeft bijgekocht in de vorm van oude spelers (32+) met nog goede ratings (6-7 sterren). Maar omdat deze spelers aan de oude kant zijn valt het op dat het verval in sterren aan het einde van de wedstrijd behoorlijk is. Kan ik hier misbruik van maken? Ik weet dat pressievoetbal negatief voor de conditie is, geldt dit dan ook voor de tegenstander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik krijg er weer een beetje zin in :) Heb weer b-trainees (of eigenlijk c-trainees want mijn b trainees heb ik eerder dit seizoen doorgeschoven terwijl ik dit eigenlijk later van plan was) en zou nu eigenlijk een nieuwe trainer moeten hebben. Wat voor speler zoeken jullie daarvoor eigenlijk? Deze keeper is intern opgeleid maar nooit aangekocht. Hij komt nog uit mijn startteam van 18 seizoenen geleden :p Gewoon een slechte speler met goed leiderschap en goed ervaring, of toch een speler die nog even mee kan doen met het a-team?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Marzman schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:33:
Ik krijg er weer een beetje zin in :) Heb weer b-trainees (of eigenlijk c-trainees want mijn b trainees heb ik eerder dit seizoen doorgeschoven terwijl ik dit eigenlijk later van plan was) en zou nu eigenlijk een nieuwe trainer moeten hebben. Wat voor speler zoeken jullie daarvoor eigenlijk? Deze keeper is intern opgeleid maar nooit aangekocht. Hij komt nog uit mijn startteam van 18 seizoenen geleden :p Gewoon een slechte speler met goed leiderschap en goed ervaring, of toch een speler die nog even mee kan doen met het a-team?
ik train zelf oude spelers in XP, op de plaatsen in de friendlies waar geen trainee's staan (6 plaatsen dus, daarbij heb ik nog één 'reserve' xp-trainee, voor als er eentje geblesseerd is, wat makkelijk lang kan duren, mn record was een +2 blessure van een 39-jarige die 11 weken deed om terug te gaan naar een pleistertje) ...

LS 6 (redelijk) en XP 6 geeft vrijwel geen 'hogere prijs' voor een speler (je kunt die spelrs aankopen voor €1000 of iets erboven als ze geen verdere skills hebben) ... met een pop naar goed XP is hun prijs tussn de 50K en 75K meer waard.
LS 7 (goed) en XP 6 (redelijk) kost je ongeveer 250-300K ... met XP op goed doen ze 600K.

Het kan dus zeer interessant zijn een interssante speler te vinden die XP redelijk heeft en bij voorkeur al een behorlijk aantal wedstrijden gespeeld (controleren via Alltid) en die in je eigen B-team nog wat wedstrijdjes te laten meepikken...
Een internationale friendly geeft standaard 0.2 XP-punten, een liga-wedstrijd 1 vol punt en een bekerwedstrijd 2 punten ... met 27 punten popt de speler in XP...
vind je dus een speler die qua XP al op een geschatte sub-XP van 20 xp-punten zit. kun je die in twee seizoenen 'klaarstomen' met vooral het meespelen in friendlies en misschien een keertje een walkover meedraaien of een paar keer de eindafse van een wedstrijd meepikken...

je bespaart daar meestal minimaal €300K mee, die je minder hoeft te besteden aan het 'aanschaffen van een speler met goed XP en goed LS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
RM-rf schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:47:
[...]

ik train zelf oude spelers in XP, op de plaatsen in de friendlies waar geen trainee's staan (6 plaatsen dus, daarbij heb ik nog één 'reserve' xp-trainee, voor als er eentje geblesseerd is, wat makkelijk lang kan duren, mn record was een +2 blessure van een 39-jarige die 11 weken deed om terug te gaan naar een pleistertje) ...

LS 6 (redelijk) en XP 6 geeft vrijwel geen 'hogere prijs' voor een speler (je kunt die spelrs aankopen voor €1000 of iets erboven als ze geen verdere skills hebben) ... met een pop naar goed XP is hun prijs tussn de 50K en 75K meer waard.
LS 7 (goed) en XP 6 (redelijk) kost je ongeveer 250-300K ... met XP op goed doen ze 600K.

Het kan dus zeer interessant zijn een interssante speler te vinden die XP redelijk heeft en bij voorkeur al een behorlijk aantal wedstrijden gespeeld (controleren via Alltid) en die in je eigen B-team nog wat wedstrijdjes te laten meepikken...
Een internationale friendly geeft standaard 0.2 XP-punten, een liga-wedstrijd 1 vol punt en een bekerwedstrijd 2 punten ... met 27 punten popt de speler in XP...
vind je dus een speler die qua XP al op een geschatte sub-XP van 20 xp-punten zit. kun je die in twee seizoenen 'klaarstomen' met vooral het meespelen in friendlies en misschien een keertje een walkover meedraaien of een paar keer de eindafse van een wedstrijd meepikken...

je bespaart daar meestal minimaal €300K mee, die je minder hoeft te besteden aan het 'aanschaffen van een speler met goed XP en goed LS
Wat jij beschrijft pas ik ook toe, alleen ik laat ze meespelen in m'n A-team. Dit is mogelijk omdat ik nog maar in de IX speel (volgend jaar uiteraard VIII). Duurt wel erg lang als je ze enkel zou laten meespelen in friendlies...
Ik probeer alle niet trainingsplaatsen te vullen met 27+ jarige oudjes die ik koop voor 250-350k en verkoop voor 600k. Zo maak ik ook nog winst op mijn niet-trainingsplaatsen :-) Jammer is wel dat je niet de enige bent die zoiets doet...Veel mensen die erop bieden wat soms resulteert in een speler waar je nog maar weinig winst op kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Gvd, net verloren! 3-2... Nu moet ik dus volgende week thuis maar de punten gaan pakken. Gelukkig is dan ook m'n andere winger weer beter, dus dan kan ik misschien net genoeg verschil maken om te gaan winnen. Probleem is alleen wel dat ik toch iets aan mijn verdediging zal moeten doen.

Wel de hoogste stats ooit gehaald! 208. Best tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Gisteren 8-1 tegen een botje en mijn directe concurrent voor de titel heeft verloren! Over 2 weken kan ik het tegen hem beslissen dus!

Net wel helaas een trainee die voor 0 op de lijst stond voor 150k onder de minimum prijs verkocht. :( Ach risico van voor 0 op de lijst zetten he. Heb nu mijn A winger te koop staan die minimaal 600k op zou moeten brengen (formidabel/goed). Dat zou betekenen dat ik 2mill in kas heb voor 2 wingers. Ik ga eens even shoppen.

Edit: Hmm geen wingers gevonden nog, maar wel vast een aanvallende mid voor als ik straks 5-3-2 met 1 cm ga spelen: 20jr 88dg uitmuntend pm/ uitstekend passen. Deze week is hij nog geschorst zodat ik hem wat goedkoper heb kunnen halen (scheelde zo'n 200k met de gemiddelde prijs). Het is ook een Nederlander, aangezien ik mijn team NL only wil gaan maken vanaf nu. Waarom? Omdat ik het leuker vind als Nederlandse ploeg met Nederlandse spelers te spelen. 8)

[ Voor 33% gewijzigd door -TheNose- op 15-02-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met PIC 1-1 gelijkgespeeld, maar indien de nummer 8 wel heeft gewonnen ben ik inmiddels afgezakt naar de laatste plaats. Mijn verdediging is nu op de juiste sterkte, want speelde defensief in het verleden maar 2 wedstrijden beter. Dus nu eens kijken of we met een goed slot op de deur in de tweede seizoenshelft nog terug kunnen komen. Doelstelling word voor de rest van het seizoen plaats 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:05:
Gisteren met PIC 1-1 gelijkgespeeld, maar indien de nummer 8 wel heeft gewonnen ben ik inmiddels afgezakt naar de laatste plaats. Mijn verdediging is nu op de juiste sterkte, want speelde defensief in het verleden maar 2 wedstrijden beter. Dus nu eens kijken of we met een goed slot op de deur in de tweede seizoenshelft nog terug kunnen komen. Doelstelling word voor de rest van het seizoen plaats 6.
en thuis ga je pin spelen ? heb jij een goede sh, kan ook wel eens helpen.
Ik thuis eigenlijk onverwacht verloren, als ik ratings bekijk pech gehad.
sta nu 5e, met maar 3 punten achterstand op nr 1, kan nog alle kanten op.
Teamgeest staat hoog, daar kan ik later in het seizoen nog wel eens flink van gaan profiteren.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel pin of misschien nog een pic om mijn TS wat hoger te krijgen. Kom nu niet verder als goed sh bij mijn veldspelers. Mijn keeper heeft wel formidabel, maar die mag geen spelhervattingen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13

Shabbaman

Got love?

-TheNose- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:34:
Omdat ik het leuker vind als Nederlandse ploeg met Nederlandse spelers te spelen. 8)
Dat heb ik ook een tijd gedaan, maar nederlandse spelers zijn helaas vaak wel duurder dan buitenlandse spelers.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:40
Ik zit met het volgende.

Ik heb tot nu toe non stop positiespel getrained en heb sinds 2 weken voor mezelf 3 17 jarige technische spelers gekocht die ik in passen wil gaan op trainen om te kijken of het me wat lijkt deze manier van trainen / spelen.

Nu heb ik er natuurlijk ook een aantal weken PM training opzitten maar ik wil wel eens die switch maken naar passen trainen.

Nu rest mij de vraag kan ik dit al bij de komende update doen of zal ik moeten wachten op eventuele pops sommige zitten daar nog 2 of 3 trainingen vanaf..

Hoe groot is het verlies als je nu overstapt op PM training naar passen of aangezien dit voor mij meer een ontdekkings tocht is gewoon al doen want mijn mids gaan hoogst waarschijnlijk niet de deur uit, dus hun training waar ik nu voor ruil zal mij qua ratings niet schade..

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Ik weet niet precies wat hun skill is, maar ik ga er vanuit dat je tDfw wilt trainen? Dan zou ik ze (afhankelijk van hun niveau) eerst een niveau positiespel erbij trainen (aangezien ze daar al bijna aan zitten zeg je zelf) en daarna doortrainen op passen. Ik ga er dan gemakshalve vanuit dat ze ook wel een beetje scoren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
De jongens die ik wel gaan op trainen zijn inderdaad tdfw's maar dan meer als experiment om te kijken als ik switch van training of dat me bevalt.

Mijn huidige trainees komen zo rond de leeftijd van 22 en die trainen nu nog maar vrij langzaam :P Maar vele zitten op mwa x,60 met hun skill dus wel in de buurt, aangezien ik ze voorlopig nog niet verkoop zou een switch denk ik niet zoveel kwaad kunnen.

De tdfw hebben nu 2 wedstrijden op het middenveld gespeeld voor hun PM training, dit zijn ze;

Indrek Kurg

17 jaar en 25 dagen, TSI = 560
zwak in vorm, conditie matig [Technisch]
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: slecht
Vleugelspel: slecht Verdedigen: matig
Scoren: matig Spelhervatting: rampzalig

Márton Györgyi

18 jaar en 24 dagen, TSI = 880
matig in vorm, conditie redelijk [Technisch]
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: matig
Vleugelspel: matig Verdedigen: waardeloos
Scoren: matig Spelhervatting: zwak

Friedrich Christian Übach

18 jaar en 101 dagen, TSI = 430
redelijk in vorm, conditie matig [Technisch]
Positiespel: redelijk Passen: zwak
Vleugelspel: zwak Verdedigen: slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Salv schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:46:
De jongens die ik wel gaan op trainen zijn inderdaad tdfw's maar dan meer als experiment om te kijken als ik switch van training of dat me bevalt.

Mijn huidige trainees komen zo rond de leeftijd van 22 en die trainen nu nog maar vrij langzaam :P Maar vele zitten op mwa x,60 met hun skill dus wel in de buurt, aangezien ik ze voorlopig nog niet verkoop zou een switch denk ik niet zoveel kwaad kunnen.

De tdfw hebben nu 2 wedstrijden op het middenveld gespeeld voor hun PM training, dit zijn ze;

Indrek Kurg

17 jaar en 25 dagen, TSI = 560
zwak in vorm, conditie matig [Technisch]
Positiespel: redelijk Passen: slecht
Vleugelspel: slecht Verdedigen: matig
Scoren: matig Spelhervatting: rampzalig

Márton Györgyi

18 jaar en 24 dagen, TSI = 880
matig in vorm, conditie redelijk [Technisch]
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: matig
Vleugelspel: matig Verdedigen: waardeloos

Friedrich Christian Übach

18 jaar en 101 dagen, TSI = 430
redelijk in vorm, conditie matig [Technisch]
Positiespel: redelijk Passen: zwak
Vleugelspel: zwak Verdedigen: slecht
leuk maar passen is bij tdfw (correct me if i'm wrong) toch ontzettend belangrijk ??
je zou ze met hoger passen moeten kopen

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja dat weet ik maar dit was meer experiment om te kijken hoe een training switch me bevalt en als ik deze jongens naar bv uitstekend passen heb getraind en weer verkoop om te kijken of het me wat oplevert en leuk vind :P

Daarom ook wat lager passen en andere skills zodat ik niet te veel geld kwijt ben en als het helemaal niks vind zo weer kan verkopen:P

[ Voor 23% gewijzigd door Salv op 15-02-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Is dan ook passen je trainingsvorm? Want dit kan je mooi combineren met 17 jarige aanvallers die je verder traint op hun pass skill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Salv schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:13:

Daarom ook wat lager passen en andere skills zodat ik niet te veel geld kwijt ben en als het helemaal niks vind zo weer kan verkopen:P
imho is dat een beetje een verkeerde gedachte ... domweg omdat zulk een experiment véél hogere kosten zal heben aan het verlies van trainingsweken die je nu aan dat pasen-training besteed.
te 'bezuinigen' op de spelers waarmee je wilt experimenteren, kan juist het bezuinigen op de verkeerde post zijn omdat ik vermoed dat nu de kans groot is dat je experiment sowieso faalt ...
niet omdat passing niks voor jou zou _kunnen_ zijn, maar omdat je spelers domweg niet erg geschikt zijn voor passen-training, en de meerwaarde dan ook vrijwel nihil zal zijn.

sowieso, het trainen van spelers met een subskill op zwak/slecht is gewoon nutteloos, omdat die subsklills vrijwel geen waarde hebben en pas vanaf matig er een klein beetje waarde bijkomt ... verder is de 'meerwaarde' van deze subskill natuurlijk ook enorm afhankelijk van de hoofd-skill van deze spelers..

Zelf ben ik ook geen passing-trainert, maar heb het ook wel overwogen voor het moment dat mn huidige trainingsvorm me teveel problemen geeft qua verdere groeimogelijkheden..
wel zou ik dan zelf direkt kiezen voor het trainen van de subskill op een beetje oudere spelers (20-21-22 bij aanschaf) die al een hoog niveau in hun hoofdskill bereikt hebben en dus goed inzetbaar zijn in je A-team..
het trainen van passen geeft je dan ook meer tactische voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Dat de kosten misschien iets hoger zullen zijn als het flopt neem ik maar voor lief, gezien de enorme zoektocht naar tdfw'ers de laatste tijd denk ik dat ik op de transfers weinig verlies zal maken.

Stel dat ik deze jongens naar goed / uitstekend passen op train om ze daarna met nog geen 19 op de markt te zetten zodat ze bij een andere club verder getraind kunnen worden in scoren of positiespel zal daar vast wel markt voor zijn.

Mijn A-team trainees zitten momenteel allemaal op matig of redelijk passen dus ook bij hun zal het iets meer toe brengen al zie ik dat geen bijdragen geven aan het middenveld maar dan wel aan de aanval ratings.

Heb besloten om de training wel om te gooien dus morgen met de friendly 343 spelen en zondags 352 zo train ik dan nog 14 jochies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pfff valt nog niet mee een "vernederlandsing" van je team. Ik zoek naar een nieuwe winger ~formidabel met wat passen. Maar er staat gewoon niks op de lijst de komende dagen. :P En mijn oude winger verkoop ik morgen. Komende zondag heb ik die winger nog niet nodig maar de week erop wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-TheNose- schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:31:
Pfff valt nog niet mee een "vernederlandsing" van je team. Ik zoek naar een nieuwe winger ~formidabel met wat passen. Maar er staat gewoon niks op de lijst de komende dagen. :P En mijn oude winger verkoop ik morgen. Komende zondag heb ik die winger nog niet nodig maar de week erop wel!
Klopt ik ben ook voorzichtig begonnen met meer Nederlanders maar het valt niet altijd mee om een geschikte nederlander te vinden. Soms is het leuker om naar koopjes te speuren en dan heb je al vaak een "buitenlander" :).

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
chario2 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:09:
[...]

Klopt ik ben ook voorzichtig begonnen met meer Nederlanders maar het valt niet altijd mee om een geschikte nederlander te vinden. Soms is het leuker om naar koopjes te speuren en dan heb je al vaak een "buitenlander" :).
Ik probeer het nog even voor elkaar te krijgen. Lukt het niet voor de topper van volgende week, dan wordt het gewoon een buitenlander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
-TheNose- schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:15:
[...]

Ik probeer het nog even voor elkaar te krijgen. Lukt het niet voor de topper van volgende week, dan wordt het gewoon een buitenlander. ;)
Een poos geleden bestond mijn gehele a-selectie ook uit Nederlanders, maar op een gegeven moment zijn de salarissen naar beneden gegaan, waardoor het voordeel wat je hebt te verwaarlozen valt. Helemaal als je het over spelers hebt met hoofdskill formidabel. Die vragen een salaris van zeg 1000 per week. Dat is dus een kleine 40k per 2 seizoenen. Als die speler buitenlander is dan scheelt het 200 per week, wat een 'besparing' oplevert van ongeveer 8k over 2 seizoenen. Als dat het grote verschil moet maken. Op een compleet elftal zou je dus zo'n 100k per 2 seizoenen besparen, dat is geen winst. Voordeel krijg je pas als je spelers richting reusachtig/buitenaards in hoofdskill krijgt. Die willen zo'n 50/80k per week en dan scheelt het per 2 seizoenen zo'n 400k per speler, wat op een complete selectie zo'n 4 miljoen per 2 seizoenen scheelt. Dan wordt het voordeel al een stuk groter. Maar aangezien je voor een Nederlander vaak ook meer betaald voor de aanschaf, dat kan een paar 100k per aanschaf schelen, dan is het voordeel weer nihil. Dus ik let niet meer zo sterk op het Nederlander/Buitenlander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Sandyman538 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:20:
[...]
Dus ik let niet meer zo sterk op het Nederlander/Buitenlander verhaal :P
Ik trok me er in het begin ook niet veel van aan, maar ik kwam erachter dat het wel verschil kan maken. Een paar seizoenen geleden stonk het ineens in de kleedkamer naar Haaienvinnensoep met salamanderstaartjes, bleek de nieuwe aanwinst uit Maleisië de rest van het team te willen verrassen met een uitgebreide lunch. De daarop volgende verbouwing was niet omdat we ruimte te kort kwamen...

Met Hollandse boerenkool jongens is het risico dat dit nog een keer gebeurd nou eenmaal kleiner... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Daarom luncht mijn selectie ook verplicht in Toghrul Suhe's cafetaria De Vette Hap.

Nederlandse spelers zijn gewilder dan andere spelers, daardoor zijn ze over het algemeen ook gewoon duurder. Zeker bij spelers met een laag salaris kan het denk ik niet uit om er meer voor te betalen. Overigens geldt het volgens mij minder voor bejaarden. Dus als je al zoiets wil dan kan je denk ik het beste voor spelers van boven de dertig gaan. Die hebben weliswaar geen restwaarde, maar ook een minder hoog salaris en een veel lagere aankoopprijs. Het lastigste is het vinden van geschikte trainees: het is al lastig om een geschikte speler te vinden, laat staan als je je ook nog eens beperkt tot een specifiek land (zo ben ik nog steeds op zoek naar een nieuwe mongool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik doe het niet voor de salarissen hoor (salarisbesparingen kan je beter via multiskilled bereiken), vind het soms jammer (heb ik ook heel sterk in het echte voetbal) dat een Nederlandse ploeg bijna volledig uit buitenlanders bestaat. Maar goed best kans dat het te lastig wordt om dit voor elkaar te krijgen. Ik hou nog even vol en ga er niet veel extra voor betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door -TheNose- op 17-02-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-TheNose- schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:17:
Ik doe het niet voor de salarissen hoor (salarisbesparingen kan je beter via multiskilled bereiken), vind het soms jammer (heb ik ook heel sterk in het echte voetbal) dat een Nederlandse ploeg bijna volledig uit buitenlanders bestaat. Maar goed best kans dat het te lastig wordt om dit voor elkaar te krijgen. Ik hou nog even vol en ga er niet veel extra voor betalen.
ik stoor me ook de laatste tijd dat de Bundesliga schijnbaar steeds sterker bepaalt wordt door sterspelers en coaches die men uit het buitenland haalt ... vooral uit dat kleine landje tussen ons en de Noordzee ;) :P

overigens, ik heb naar aanleiding van die salaris-.discussie eventjes zitten kijken wat mn 'afschrijfkosten' per A-team speler momenteel zijn ...
Dat is dus de kosten die je spelers per week hebben _buiten_ hun salaris ... hun aankoopprijs minus de voorziene verkooprijs (x0.93) en dan geldeld door het aantal weken:

ik kom voor mn non-trainee's (MF, FW, VL) redelijk consequent uit op iets onder de €30K per week aan afschrijving..
mn A-trainee's leveren vrijwel hetzelfde juist als winst op (+ 30K winst in spelerwaarde per week).

dat staat natuurlijk los van de salariskosten, maar die heb ik momenteel zo dat ik een operatieve winst haal per twee weken (dus uit- en thuisspel)..
laatste thuiswedstrijd zelfs boven de 400K inkomsten, en als ik uitspeel maak ik tegen de 160K verlies, wat in de rest van het seizoen mogelijk zal stijgen (bovendien heb ik nog 4 thuiswedstrijden voor me liggen, en 3x uit)

financieel is dat imho erg gezond te noemen... echter, ik maak me wel zorgen voor de 'sprong naar boven'..
de afschrijvingskosten zullen zeker dan ook meestijgen, evenals de salariskosten en ik vrees dat de bezoekers- en sponsorinkomsten niet recht evenredig meegroeien (zeker niet waar ik nu bovenin meespeel en bij een promotie mogelijk tegen degradatie moet aanvechten)...
Aan training zal ik niet zomaar zoveel meer kunnen verdienen, wat dus betekent dat ik om hogerop te komen ook zou inboeten op mn winstgevendheid en mogelijk een operationeel verlies zou kunnen gaan leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Interessant. Ik heb me een tijd lang behoorlijk geirriteerd aan marktfluctuaties, daarom heb ik nooit zin gehad om dit echt uit te rekenen. Wel leuk om het zo voorgerekend te zien. Mijn gok was/is dat ik op een A-speler wel een miljoen kon afschrijven in een seizoen of drie (voor spelers van 25 tot 29 jaar, dus verkopen voordat ze bejaard zijn). Een speler van 30 gaat zeker nog wel drie seizoenen mee, maar de restwaarde ben je dan kwijt. Voor verdedigers kan dit dan wel uit, voor middenvelders eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Feest bij SandstorM. Net na 2 uur voetbal en 16 penalty's een koploper uit de II uitgeschakeld in de beker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Sandyman538 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:57:
Feest bij SandstorM. Net na 2 uur voetbal en 16 penalty's een koploper uit de II uitgeschakeld in de beker!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Btw, bekijk net mijn competitie...opeens zijn 4 teams botteams geworden! 8)7 Ik moet dus gewoon weg uit die klote VIII, ik ga dus promoveren. 8)

Mijn vernederlandsing gaat trouwens niet door, met trainees wordt het ook een enorm gekloot. Moet er maar aan wennen dat hattrick teams enorm multi culti zijn. ;)

Edit: Hmmm krijg net het raport van mijn jeugdcoach, blijk dus twee spelers te hebben die overal met kop en schouders bovenuit steken. 1 moet op verdedigen getraind worden, 1 op passen en positiespel. :P Dat wordt keuzes maken. Eerst maar bij verdedigen en passen houden dan maar.

[ Voor 37% gewijzigd door -TheNose- op 17-02-2010 23:44 ]

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Helaas uitgeschakeld :(, als je dan verliest laat me dan flink verliezen, nipt met 0-1 is zo zuur.
Niettemin ben ik blij dat ik zo ver gekomen ben in de beker :)
nu weer vollop gaan trainen en mijn team gaan renoveren.
Nou ja, gaan we sandstorm maar supporteren !

[ Voor 9% gewijzigd door chario2 op 18-02-2010 09:18 ]

Chario2 (818126)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sandyman538 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:57:
Feli! had het gezien, is idd een Fantasch resultaat!
(helemaal leuk als VI team koplopers uit de II te kunnen verslaan)

• -TheNose-
chario2 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:14:
Helaas uitgeschakeld :(, als je dan verliest laat me dan flink verliezen, nipt met 0-1 is zo zuur.
Niettemin ben ik blij dat ik zo ver gekomen ben in de beker :)
nu weer vollop gaan trainen en mijn team gaan renoveren.
Nou ja, gaan we sandstorm maar supporteren !
Neem wel je eigen bier mee volgende week. Bij Sandstorm zijn ze nog niet helemaal ingesteld op zoveel belangstellenden in de VIP boxen. ;)

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-TheNose- schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Neem wel je eigen bier mee volgende week. Bij Sandstorm zijn ze nog niet helemaal ingesteld op zoveel belangstellenden in de VIP boxen. ;)
ik ben een trouwe supporter van Sandstorm dus ik zal toch wel enige voorkeursbehandeling krijgen ;)

Chario2 (818126)

• Sandyman538
RM-rf schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:44:
Feli! had het gezien, is idd een Fantasch resultaat!
(helemaal leuk als VI team koplopers uit de II te kunnen verslaan)
Ik moet natuurlijk wel zeggen dat mijn team eigenlijk te sterk is voor de VI, dus ik kan itt de teams uit de II gewoon PIC spelen in de competitie en PIN spelen in de beker. Maar toch, het resultaat mag er zijn :)
-TheNose- schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Dat was alleen afgelopen week. Komende week zal er veel meer bier beschikbaar zijn, ook omdat de tegenstander (weer een koploper uit de II) wel een stukje sterker is. Afgelopen ronde was mijn kans op doorgaan zo'n 40% en dat is nu denk ik gereduceerd tot een procentje of 10 a 15.
chario2 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:53:
[...]

ik ben een trouwe supporter van Sandstorm dus ik zal toch wel enige voorkeursbehandeling krijgen ;)
Je mag helemaal vooraan zitten ;) Thanx for the support allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Eindelijk...

Mijn 20 jr/55 dg formidabele middenvelder is gepopt naar uitstekend verdedigen (player id: 248157443). Deze jongen moet er volgens de transferlist voor minimaal 1.2mill uit. :)
Zijn er hier pm trainers die interesse hebben? In de loop van de dag gaat hij in de verkoop. Ik twijfel alleen nog of ik hem voor 0 op de lijst ga zetten. Ik denk het wel.

Ook zijn twee zeer jonge trainees gepopt naar goed verdedigen na ~2 trainingen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.