Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Edit: 2e helft is weer begonnen en de tactiek pakt precies uit zoals verwacht, zie spits naar zwakke wing:
In de 64e minuut maakte het thuisteam een fout aan de rechterkant van het veld, die door Ger Westerhuis van Jokers werd afgestraft. Hij breidde hiermee de voorsprong uit tot 0-2.
[ Voor 30% gewijzigd door Delph op 24-01-2010 22:23 ]
Verwijderd
Was nog van plan om een verdediger te vervangen voor eentje met minder verdedigen, maar met meer positiespel. Daarmee zou mijn middenveld iets omhoog moeten gaan en ter gelijke tijd mijn salariskosten iets omlaag. Twijfel nu alleen of ik dan weer niet te veel verdediging inleveren en dus alsnog word overlopen.
d3lph: jammer dat je uiteindelijk met 2-2 gelijk speelt, maar het is wel een betere afspiegeling van de verhoudingen, toch? Als die verdediger niet geblesseerd was geraakt, had je het wel gewonnen, denk ik.
Zelf met 3-6(!) gewonnen in mijn wedstrijd. Via balbezit en mijn verdediging in het midden gefocust, gelukkig kunnen winnen. Wel grappig: het team met de hoogste hatstats in mijn league staat gewoon 5e, terwijl het team helemaal bovenaan eigenlijk toch met een beetje geluk bovenaan staat.
-- == Alta Alatis Patent == --
Nu hopen dat de ratings mee blijven vallen, maar volgens mij heb ik nog nooit zo hoog gescoord als gisteravond
Multiskilled is gewoon de toekomst, het scheelt enorm (zelfs al voor een noob als ik in de VIII), ik zit ook nog te twijfelen voor NL only spelers, doe je dit met je trainees ook? Je keuze wordt zo beperkt op deze manier.Pewwy schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:23:
Gisteren de nummer één verslagen en nu zelf aan kop. Heb mijn team volledig overhoop gegooid, en ben nu mijn één na laatste buitenlander aan het verkopen. De laatste is nog een trainee, dus die mag nog even blijven. Alle magische en te dure spelers zijn ingeruild voor multi-skilled, salaris is meer dan 150k naar beneden, en de verhouding kosten/opbrengsten is weer bijna in evenwicht. Hoe langer ik in de beker blijf, hoe meer het in evenwicht blijft, dus dat is mooi.
Nu hopen dat de ratings mee blijven vallen, maar volgens mij heb ik nog nooit zo hoog gescoord als gisteravond
@CoRrAn: In mijn competitie is het ook zo, de nummer 1 heeft echt maar matige ratings, speelde ook tegen mij met een gelukje gelijk. Degene die na mij

Anyhoe, ik maak dit seizoen toch al wel kas op de titel, terwijl ik dit eigenlijk pas voor volgend seizoen had verwacht. Vraag me alleen af hoe ver ik met een counterteam kan komen, de tijd zal het leren, de VIde moet sowieso wel lukken.
kan iemand me trouwens snel vertellen wat die bruine sterren bij spelers betekenen?
Biologie 1 on 1 @ Tweakers.netRemcov250 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:18:
Meh me eerste wedstrijd verloren met 4-2me statestiken waren echter beter dan me tegenstander
zo oneerlijk anders kon ik 2de worden (ik (3de) moest tegen de nummer 2).
kan iemand me trouwens snel vertellen wat die bruine sterren bij spelers betekenen?
Van mijn trainees komt een gedeelte uit mijn jeugd, maar de rest is nu inderdaad ook NL, op die ene na. Die gaat pas alls hij wereldklasse def heeft, of als ik denk dat hij wel weg kan omdat de anderen goed genoeg zijn, dus die mag nog even.-TheNose- schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:33:
[...]
Multiskilled is gewoon de toekomst, het scheelt enorm (zelfs al voor een noob als ik in de VIII), ik zit ook nog te twijfelen voor NL only spelers, doe je dit met je trainees ook? Je keuze wordt zo beperkt op deze manier.
Het is een kwestie van niet teveel hast met je trainees. Ik koop ze meestal met goed verdedigen en matig passen. Is stukken goedkoper dan redelijk passen.
[ Voor 11% gewijzigd door Pewwy op 25-01-2010 10:41 ]
gaat lekker zo.
woensdag voor de beker thuis, tegen iemand die zijn verdediging ongeloofelijk zwak is.
Daar zou ik van moeten kunnen winnen, ook met PIC.
Teamgeest staat dadelijk lekker hoog voor de belangrijke wedstrijden in de competitie.
Ga maar eens voorzichtig denken aan hoe kampioen te worden, krijg dadelijk een lastige reeks in de competitie als ik die nou eens goed door zou kunnen komen.....we zien het wel.
Een beker ronde erbij is ook wel lekker.
Chario2 (818126)
Matig passen, heb je dan in het begin geen trieste counterrating? Als je echt full counter wilt gaan is op een gegeven moment goed passen toch wel nodig vind ik. Of heb je A trainees die je tot hogere leeftijd opleid, zodat je alleen die met meer passen koopt?Pewwy schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:39:
[...]
Van mijn trainees komt een gedeelte uit mijn jeugd, maar de rest is nu inderdaad ook NL, op die ene na. Die gaat pas alls hij wereldklasse def heeft, of als ik denk dat hij wel weg kan omdat de anderen goed genoeg zijn, dus die mag nog even.
Het is een kwestie van niet teveel hast met je trainees. Ik koop ze meestal met goed verdedigen en matig passen. Is stukken goedkoper dan redelijk passen.
Even over mijn jeugdopleiding nog: Ik heb nu 5 15 jarige ventjes die best aardig in verdedigen opgetraind kunnen worden. Kan ik dan het beste verdedigen en openingen maken trainen, of alleen verdedigen? Ook zal ik dus pas weer een scout bellen als ik weer een speler nodig heb, of moet ik dat sowieso doen om te kijken of er wat beters aangeboden wordt dan dat ik al heb?
[ Voor 19% gewijzigd door -TheNose- op 25-01-2010 11:54 ]
Ik wil deze groep trainen, en daarna overstappen op het trainen van passen/openingen maken. Dan gaat die rating vanzelf omhoog.
[ Voor 25% gewijzigd door Pewwy op 25-01-2010 12:02 ]
Volgens mij zijn ze het verval van je spelers aan het einde van de wedstrijd. Alle sterren zijn hoe hij die wedstrijd gepresteerd heeft en de gele sterren hoe hij aan het einde van de wedstrijd gepresteerd heeft. Dus het verschil is het verval ivm de conditie.Remcov250 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:18:
Ik hoop het zelf idd met redelijk passen te redden aangezien goed/goed enorm duur is en passen sowieso weinig extra's opleverd bij de verkoop.Pewwy schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:57:
De stap richting goed passen komt hierna. Volgens mij valt de counterrating nog wel mee, maar ik counter nog niet al te vaak. Goed/Goed kopen is echt stervens duur en levert te weinig op bij verkoop.
Ik wil deze groep trainen, en daarna overstappen op het trainen van passen/openingen maken. Dan gaat die rating vanzelf omhoog.
Verwijderd
Die is wel aan vervanging toe, maar leg het momenteel meer af op mijn middenveld dan qua verdediging. Moet eens doorrekenen als ik zowel een verdediger en keeper vervang hoeveel extra ik moet investeren. Met een betere keeper zou ik de minder verdediger op kunnen vangen. Als ik dan een verdediger met wat positiespel koop dan boost dat ook weer iets mijn middenveld.CoRrRan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:19:
Dsanka: volgens mij mag jij wel eens naar een nieuwe keeper gaan kijken?
De Hatstats van de match
Ufraspor FC 215
Verdediging: 116
Middenveld: 63
Aanval: 36
Iduna United 164
Verdediging: 61
Middenveld: 78
Aanval: 25
Nu hebben we echt een spannende competitie met 4 teams op 9 punten en ik krijg nu 2 zware matches..
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
ik heb eventjs gekeken, maar welke 5 spelers bedoel je daarmee?-TheNose- schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:42:
Even over mijn jeugdopleiding nog: Ik heb nu 5 15 jarige ventjes die best aardig in verdedigen opgetraind kunnen worden. Kan ik dan het beste verdedigen en openingen maken trainen, of alleen verdedigen? Ook zal ik dus pas weer een scout bellen als ik weer een speler nodig heb, of moet ik dat sowieso doen om te kijken of er wat beters aangeboden wordt dan dat ik al heb?
Ik zag enkel Rian Oost, Paul Droge en Meint van den Brandt die heel misschien wat kunnen worden, nu rond de zwak/matig lijken zitten (4,5 ster), en als ze niet toevallig al kort op hun potentieel zitten, kunnen die misschien wel wat worden.
maar toptalenten lijken er nog niet tussen te zitten (dat begint pas vanaf 5 sterren, imho).
qua training is het als je puur verdedigen snel wilt optrainen, nét een klein beetje effectiever verdedigen primair, en defensive-positions secundair, dan tweemaal verdedigen (2x exact dezelfde trainingssoort kost je ongeveer 25% van je training, dat heft op dat def-pos zelf wat trager is dan gewoon def)...
maar het verschil is niet groot... mijn voorkeur heeft het echter toch liever voor secundair te kiezen voor het optrainen van een bijskill (passen of wing);
Def-pos secundair heeft imho wel een sterk voordeel dat het ook de skill-potentielen onthult, dus wat dat betreft zou het nu een goede keuze kunnen zijn, om snel te weten of die spelers die je nu wilt trainen ook het benodigde potentieel hebben .
Verder, altijd je scouts bellen als je ze hebt ...de kans dat er juist een 'top-talent' je gebracht wordt, is hetgeen waarop je je eigenlijk altijd moet richtten...
natuurlijk kun je afwegen om bv het aantal scouts terug te brengen om zo 5 of 10K te besparen, maar je mot ook goed afwegen of juist het aanhouden van 3 scouts en heel selectief te zijn bij het scouten, niet even goed slimmer uit kan pakken.
Wat betreft mijn ligawedstrijd dit weekend,
helaas twee dure punten ronduit verspild... moest thuis tegen een veel zwakker team, maar dacht m'n krachten meer te kunnen sparen en een extra trainingsplek te kunnen benutten..
dat was iets teveel risico en mn tegenstander haalde een 2-2 uit de strijd, met wat geluk voor hem (gelijkmaker van zijn kant in de 88 minuut), maar ook dom van mijn kant.. moet nu oppassen niet in degradatie-strijd te geraken.
Hooguit positief is dat mn winstprognose met mn jeugd er steeds beter uit lijkt te gaan zien; van het weekend een skill-potentieel 'uitstekend' op vleuglspel te horen gekregen van een speler die sowieso al hoge skills op def, pm en pas heeft, 6,5 str haalt en nog 100 dagen getraind zal blijven worden...
jammer genoeg is hij wel tegen de 17jr+75 bij het pullen, maar hij lijkt me iig tegen de 1 miljoen te kunnen gaan opbrengen;
en dan heb ik nog 5 spelers mt een winstverwachting van tussen de 250K en 500K
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik zit met een klein probleem, waarbij ik 2 spelers heb die beide met 17jr0dgn gepulled kunnen worden met "goed" verdedigen en minstens "zwak" spelverdelen & passen. Echter er zit maar 1 dag tussen deze 2 knakkers. Dus ik vrees dat er eentje pas met 17jr6dgn gepulled kan worden. Weet iemand hoe dit precies zit? Als ik een speler pull, dan geldt dit voor de periode van zondagnacht tot zondagnacht, toch? Dus stel ik pull er een zondagnacht voor 2AM en de andere op zondagnacht 4AM, dat werkt?
Financiele update geldt als het moment waarop ook je mogelijkheid jeugdspelers te pullen weer gereset wordt ...CoRrRan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:36:
1M lijkt me wat aan de hoge kant, maar er zijn blijkbaar meer managers die aan de hoge kant zitten, als je zo op de TL kijkt. :-) Is natuurlijk wel mooi meegenomen!
Ik zit met een klein probleem, waarbij ik 2 spelers heb die beide met 17jr0dgn gepulled kunnen worden met "goed" verdedigen en minstens "zwak" spelverdelen & passen. Echter er zit maar 1 dag tussen deze 2 knakkers. Dus ik vrees dat er eentje pas met 17jr6dgn gepulled kan worden. Weet iemand hoe dit precies zit? Als ik een speler pull, dan geldt dit voor de periode van zondagnacht tot zondagnacht, toch? Dus stel ik pull er een zondagnacht voor 2AM en de andere op zondagnacht 4AM, dat werkt?
Er zit een bepaalde 'timeout' op, vanaf kort voor het moment dat de update gaat lopen tot ongeveer een uur erna kan je niemand pullen of scouten (daar zat vroeger een bug in, waardoor je 'dubbel' kon pullen/scouten ) ...
maar door voor en kort na de financiele update te pullen, kun je in korte tijd ook twee spelers pullen
[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 25-01-2010 18:00 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ja, klopt, daar moet ik altijd op wachten als ik weer wil pullen. (Klein voordeel van in Amerika wonen, heb je bijna altijd 1st pick. (Krijg je nog alleen maar rommel de laatste tijd, maar ja.))RM-rf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:58:
[...]
Financiele update geldt als het moment waarop ook je mogelijkheid jeugdspelers te pullen weer gereset wordt ...
Er zit en bpaald 'timeout' op, vanaf kort voor het moment dat de update gaat lopen tot ongeveer een uur erna kan je niemand pullen of scouten (daar zat vroeger een bug in, waardoor je 'dubbel' kon pullen/scouten )
Die gastjes die als enige een nummer hebben idd. 1 haalde 4,5 ster en is nu matig verdedigen volgens de trainer. Met talentjes bedoel ik dat ze iig verkoopbaar kunnen zijn op termijn. Ik zal blijven kijken voor die enorme klapper. Defending positions secundair is een goede thx!
Ik zie dat een van mijn recente aankopen een niveau in vleugel daalt. (Van 11 naar 10.) Dit maakt mij benieuwd of er een bepaalde regelmaat in zit, of iets waar je een klein beetje rekening mee kunt houden?
OK, dit heb ik nog nooit gezien: collega van mij verkoopt vandaag een speler: ID = 260866701. Kijk eens naar de transfergeschiedenis.
Als ik het goed onthouden heb, is dit momenteel een keeper met "goed" keepen en "goed" verdedigen. (Kan m'n werk e-mail er momenteel niet op naslaan, maar dacht dat hij aangaf dat dat z'n stats waren.)
En dan opeens dropt z'n TSI naar 10% van de waarde bij de vorige transfer! Tevens is z'n vorm gewoon "goed", en de afgelopen paar weken is die ook gewoon "goed" gebleven.
Bug? Of is dit iets wat anderen herkennen?
[ Voor 41% gewijzigd door CoRrRan op 26-01-2010 02:58 ]
Ik heb het zo nog nooit gezien....OK, dit heb ik nog nooit gezien: collega van mij verkoopt vandaag een speler: ID = 260866701. Kijk eens naar de transfergeschiedenis.
(...)
Bug? Of is dit iets wat anderen herkennen?
maar wel herken ik er iets in van de TSI-berekening bij spelers die een gelijke skill in verdedigen hebben, als in keepen....
bv keepen én verdedigen passabel (6), matig (5), of zoals je zegt solid (7).....
Vroeger kwam dat nooit voor, maar met de nieuwe jeugdacademie, het hogere waarde van def voor keepers, en het sneller optrainen van lagere skills zie je veel meer van die spelers.
opvallend daarbij is het grote 'verschil' in TSI:
de ene keer is een speler met solid keepen + def rond de 300-350 TSI, de ander keer 3000-3500 TSI...
ik vermoed daarbij dat de TSI duidelijk 'anders' berekend wordt voor een keeper, dan voor een verdediger en dat de hoogste skill daarbij leidinggevend is ....
kijk bv deze solid kep+def die nu te koop staat, en die 300 TSI heeft...
http://stage.hattrick.org...r.aspx?PlayerID=253759579
klik je op Transfer Compare zie je een lijstje van meerdere recent verkochtte spelers met die skills en hun TSI
[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 26-01-2010 10:22 ]
Het klopt natuurlijk ook wel, want keepers zitten altijd hoger in TSI (mits dus blijkbaar niveau keeper > niveau veldspeler stat) dan veldspelers.
Hoeveel GoT'ers zitten momenteel eigenlijk op HT-Stage? Jij en ik blijkbaar? Marzman toch ook?
Hmm, als ik zo vergelijk via de TL, is het salaris dus weer NIET afhankelijk van dit fenomeen.
Normaal keepertje, 18jr, "goed" keepen, geen bijstats: salaris = 2748 €/week.
"Goed" keepen/"Goed" verdedigen, 18jr: salaris = 2796 €/week.
(Beide met 20% vanwege in het buitenland spelen.)
Verwijderd
Verwijderd

En weer een blessure (+2).
Houdt het dan nooit op?
*grmbl mode off*
...Kl*rez**i. Net een mooie versterking gekocht, met veel ervaring, voor mijn zwakke middenveld. Voor stamina mee laten spelen in de friendly. Valt ie na 18 minuten uit. Geblesseerd. 8 weken.
En natuurlijk is het geld op. Wordt een mooi seizoen zo.
Oh ja, en de jeugdpull van deze week was uiteraard ook alleen maar bagger.
19jr 34d naar formidabel verdedigen
18jr 5d naar uitstekend verdedigen
En mijn pas gekochte keeper naar waardeloos verdedigen
Voor komend weekend kan het belangrijk worden want ik moet nu wel mn puntjes pakken... vorige week erg dom twee punten laten liggen door thuis 2-2 te spelen tegen een degradatiekandidaat. Was mn eigen domme fout, had gedacht té zeker te kunnen zijn van mn winst en gedacht een extra trainiongsplel te kunnen benutten én PIC te spelen.
Zaterdag moet ik uit tegen een team dat hoger staat en waarvan de Fans verwachten dat ik minder kans heb, maar ikzelf verwacht zo'n 60-70% kans te hebben dit te winnen:
Hij speelt voorspelbaar en heeft een overduidelijke 'soft-spot' op Linkervleugelverdediging.
wel heeft hij eveneens een erg goede vorm-update gehad, en is zn overall TSI ook flink gestegen .
Trouwens, heb een trainee zn training verpest door hem te repositioneren;
Had altijd gedacht dat je met repositioneren wél de trainings kreeg voor de duur dat die speler op die positie gespeeld had, maar schijnbaar geeft repositioneren dat de 'hele wedstrijd' qua trainingspositie als op die positie gespeeld is ....
Damn, was dat altijd al zo? Nu is die hele training gegaan naar een oudje (33 jr) dat ik eigenlijk in XP wil trainen, maar die nog solid DEF had welke ik wat extra steun wilde geven ...Repositioned players get their match training from their new position.
Verwijderd
Klinkt meer alsof hij dan richting de miljoen zou gaanVerwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:02:
Net een goed keeper gepromoveerd uit mijn jeugd en gelijk de transferlijst op. Volgens de vergelijking gaat hij iets meer als 200k opleveren dus voor dat bedrag heb ik hem er op gezet. Echter verwacht wel wat meer indien hij 17 jaar en 0 dagen is en volgens PsicoTSI al voor ongeveer 75% richting uitstekend zit.
Verwijderd
ik heb nu een spelertje van 16+20 met potentie solid in keepen, en waarschijnlijk is-skill rond de matig (en al minimaal is-skill zwak in def)... haalt 6 sterren
had berekend dat hem optrainen (2 skill-pops) wel minimaal 10 volle primaire trainingen zou kosten.
Overigenms, wat betreft die Transfer vergelijking van die Gait Knopper... op één na zijn dat allemaal andere keepers die 17jr+50 of meer oud zijn, en die ene met 17+11 had toevallig de allerlaagste skill en TSI:
sowieso hebben de prijzen bij de TL die gebaseerd zijn op verkopen in de laatste twee/drie dagen, de neiging gedurende het weekend sterk 'op te zwiepen'...
500K zou het minimum zijn dat je moet kunnen bereiken, maar daarboven, flink zelfs lijkt me warschijnlijker.
[ Voor 42% gewijzigd door RM-rf op 29-01-2010 15:06 ]
Niet slecht voor een beginnend team.Ontvangen voor een verkochte speler die voorheen bij jouw team speelde: 59 670 €
Ik heb trouwens een verdedigende mid van 20jr die nu formidabel pm en bijna uitstekend verdedigen heeft. Ik twijfel nog of ik hem dan zal verkopen of door zal trainen tot formidabel verdedigen? Iemand een idee?
Geef eens aan welke speler je bedoelt? Want "reposition" van een speler betekend niets anders dan dat hij zo'n geel kleurtje krijgt (LW of RW naar CD bijv.). (En dus 85% training, geloof ik.) Of heb je tijdens de wedstrijd je trainee's positie veranderd?RM-rf schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:16:
[...]
Trouwens, heb een trainee zn training verpest door hem te repositioneren;
Had altijd gedacht dat je met repositioneren wél de trainings kreeg voor de duur dat die speler op die positie gespeeld had, maar schijnbaar geeft repositioneren dat de 'hele wedstrijd' qua trainingspositie als op die positie gespeeld is ....
[...]
Damn, was dat altijd al zo? Nu is die hele training gegaan naar een oudje (33 jr) dat ik eigenlijk in XP wil trainen, maar die nog solid DEF had welke ik wat extra steun wilde geven ...
Zelf ook weer gelukkig wat beter in vorm gekomen met m'n A-team spelers. Ik heb zelfs een speler die momenteel "excellent" vorm heeft! (Hij is echter nog wel 3wkn geblesseerd, dus veel voordeel heb ik er niet van!)
Geen pops helaas, en bij 1 speler had ik die eigenlijk wel verwacht. Volgens de trainingstools, is hij zelfs een ruime week 'overtijd'. Ik denk echter dat hij 12.95+ is momenteel, dus volgende week 13.05+.
Verkopen denk ik. Hij moet nu gewoon PM training gaan krijgen. Uitstekend verdedigen is al best netjes voor een verdedigende mid. Tenzij je zeker weet dat deze speler 20jr0~60dgn is als hij formidabel verdedigen gaat krijgen? Dan moet je dat doen. Na de laatste helft van 20jr is een beetje vergeefse moeite denk ik, dan dropt z'n marktwaarde meer dan evenredig. (En na 21jr gaat trainen gewoon minder snel natuurlijk.)-TheNose- schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:30:
[...]
Niet slecht voor een beginnend team.
Ik heb trouwens een verdedigende mid van 20jr die nu formidabel pm en bijna uitstekend verdedigen heeft. Ik twijfel nog of ik hem dan zal verkopen of door zal trainen tot formidabel verdedigen? Iemand een idee?
[ Voor 22% gewijzigd door CoRrRan op 29-01-2010 15:46 ]
Het gaat om een speler die ergens in de 75e minuut gerepositioneerd werd naar IMCoRrRan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:32:
[...]
Geef eens aan welke speler je bedoelt? Want "reposition" van een speler betekend niets anders dan dat hij zo'n geel kleurtje krijgt (LW of RW naar CD bijv.). (En dus 85% training, geloof ik.) Of heb je tijdens de wedstrijd je trainee's positie veranderd?
MatchID=267377369 , speler is Hans Werner Klupta PlayerID=260525649
op zn spelerspagina staat ook dat hij 90 minuten als IM gespeeld zou hebben, maar dat waren dus 75 min CD en 15 minuten IM
ik heb het ide dat hij nauwelijks training ontvangen heeft (maar zie net dat hij net die een speler is die in vorm gedaald is, en mogelijk daardoor in TSI daalde)
Verwijderd
10 lijkt me wel een redelijk schatting. Van redelijk naar goed ging voor Gait Knopper in 6 trainingen. Dus indien hij al matig keepen is kunnen er wel 1 a 2 van de schatting af.RM-rf schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:01:
Hoe effectief is dat optrainen van keepen bij een speler in je jeugd-academie?
ik heb nu een spelertje van 16+20 met potentie solid in keepen, en waarschijnlijk is-skill rond de matig (en al minimaal is-skill zwak in def)... haalt 6 sterren
had berekend dat hem optrainen (2 skill-pops) wel minimaal 10 volle primaire trainingen zou kosten.
Om zijn opvolger te trainen ben ik nu weer terug geswitcht van primaire verdedigen naar naar primaire keepen. Secondaire heb ik naar verdedigen staan indien deze speler niet verder zal komen dan slecht spelhervatten. Dus dat niveau lijkt me te laag om dat nu al mee te nemen. Kan altijd nog een poging wagen mocht ik nog tijd over hebben voordat ik hem promoveer.
Ik denk dat hij gewoon 75min training gaat krijgen.RM-rf schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:12:
[...]
Het gaat om een speler die ergens in de 75e minuut gerepositioneerd werd naar IM
MatchID=267377369 , speler is Hans Werner Klupta PlayerID=260525649
op zn spelerspagina staat ook dat hij 90 minuten als IM gespeeld zou hebben, maar dat waren dus 75 min CD en 15 minuten IM
ik heb het ide dat hij nauwelijks training ontvangen heeft (maar zie net dat hij net die een speler is die in vorm gedaald is, en mogelijk daardoor in TSI daalde)
Zoals ik al aangaf: "repositioned players" zijn spelers die niet op de plaats spelen waarvandaan ze geherpositioneerd zijn... In jouw geval heb je mogelijk een FWD 75min laten spelen als CD en 15min als IM. De eerste zin in de quote geeft dus aan, dat deze speler dus NIET training op z'n FWD positie krijgt (osmose-training voor defending bij jou), maar de effecten ondervindt van de andere 2 posities, dus 75min verdedigen + 15min osmose-verdedigen vanwege IM-positie.Repositioned players get their match training from their new position. Players with individual orders get their match training from their normal positions. If a player has played in two different positions during the week, the position that grants him the best training effect will be chosen at the update.
En als je HO gebruikt, kan het zijn, dat die deze regels niet helemaal goed interpreteert als er opstelling-veranderingen plaatsvinden tijdens de wedstrijd, dacht ik. Iig versie 1.424 deed dit niet goed, 1.425 doet het al wat beter.
HO (1.425 gebruik ik) doet het sowieso geheel fout maar misschien kan dat ook een andere bug zijn:CoRrRan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:32:
[...]
Ik denk dat hij gewoon 75min training gaat krijgen.
[...]
Zoals ik al aangaf: "repositioned players" zijn spelers die niet op de plaats spelen waarvandaan ze geherpositioneerd zijn... In jouw geval heb je mogelijk een FWD 75min laten spelen als CD en 15min als IM. De eerste zin in de quote geeft dus aan, dat deze speler dus NIET training op z'n FWD positie krijgt (osmose-training voor defending bij jou), maar de effecten ondervindt van de andere 2 posities, dus 75min verdedigen + 15min osmose-verdedigen vanwege IM-positie.
En als je HO gebruikt, kan het zijn, dat die deze regels niet helemaal goed interpreteert als er opstelling-veranderingen plaatsvinden tijdens de wedstrijd, dacht ik. Iig versie 1.424 deed dit niet goed, 1.425 doet het al wat beter.
nadat de positie gewisseld was raakte de speler die p de trainingspositie terecht kwam 2 minuten voor het einde geblesseerd ...
HO zet nu _alle_ training bij die speler neer die slechts 2 minuten op die plek speelde, wat volgens mij sowieso geheel fout is
Mijn nieuwe 18 jarige formidabele keeper ga ik tot goed verdedigen optrainen.
na vorige week eigenlijk op domme wijze 2 punten weggegeven te hebben (in de laatste minuten) tegen een zwakker team, moest ik nu wel winnen in een uitwedstrijd.
Toen ik 20 minuten voor tijd en met een krappe 2-3 voorstond, en mn keeper geblesseerd uitviel (vervanger had non-existent keeping en inadequate/matig def) dacht ik het te kunnen vergeten, maar net op het goede moment versnelden ze... 2-5 gewonnen dus nog (4 goals over de rechtervleugel).
Iig sta ik er nu weer een stuk beter voor in de liga... volgende week zou ik zelfs een voorzichtige poging kunnen doen plek 2 te bezetten (moet dan tegen de huidige nr.1 en helemaal kansloos ben ik niet)
Hoelang duurt het trainen van level naar level?
Wat moet ik trainen? Ik gebruik nu namelijk individueel + een andere tweede training, maar heb het idee dat iedereen hier dedicated trainingen volgt ipv individueel...
Dan verkoop ik hem, hij is namelijk 20jr0~60dgn als hij uitstekend verdedigen heeft. Verwacht komende vrijdag een pop naar uitstekend. Ik haal dan een nieuwe aanvallende mid en een nieuwe jonge def trainee...Verkopen denk ik. Hij moet nu gewoon PM training gaan krijgen. Uitstekend verdedigen is al best netjes voor een verdedigende mid. Tenzij je zeker weet dat deze speler 20jr0~60dgn is als hij formidabel verdedigen gaat krijgen? Dan moet je dat doen. Na de laatste helft van 20jr is een beetje vergeefse moeite denk ik, dan dropt z'n marktwaarde meer dan evenredig. (En na 21jr gaat trainen gewoon minder snel natuurlijk.)
op http://hattrick-youthclub.org/ kun je heel veel leren dan imho..itsgreen schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:21:
Is er eigenlijk ergens een bijbel voor mn jeugd elftal en trainen?
Hoelang duurt het trainen van level naar level?
Wat moet ik trainen? Ik gebruik nu namelijk individueel + een andere tweede training, maar heb het idee dat iedereen hier dedicated trainingen volgt ipv individueel...
zeker bv http://hattrick-youthclub.org/site/trainingsspeed
'individueel' trainen heeft gewoon een aantal flinke nadelen... individueel betekent eigenlijk dat je speler voor de positie die hij speelt een bepaalde training ontvangt die nuttig voor die positie is, met een bepaalde kansberekening,...
dus bv een speler op de vleugel zou misschien 50% kans hebben op vleugelspel-training, 20% pm, 15% verdedigen en 15% passing. Hij krijgt echter slechte één van die skils getrained per keer
overall is de effectiviteit van individueel trainen iets minder dan gewoon 'normale gerichtte training, maar er krijgen dus wel 11 spelers deze training....
Individueel trainen lijkt me vooral nuttig te zijn als je 11 pullbare spelers hebt, welke nauwelijks uitgetrainde skills hebben ... waardoor je ze kunt verdelen over posities en ze allemaal leuk optrainen...
imho komt dat echter weinig voor en meestal heeft het veel meer zin je te richten op je échte talenten ... zorg ervoor dat je twee of drie echt waardevolle spelers per seizoen kunt pullen (range 150-500K) en die leveren meestal veel meer op dan 11 of 12 'netaan' spelertjes die je netaan € 5-20K per sale opbrengen
Feli met je leaguewedstrijd trouwens.
[edit]OK, ik loop weer eens achter de feiten aan! (Note to self: eerst inloggen op HT volgende keer.)[/edit]
[ Voor 31% gewijzigd door CoRrRan op 31-01-2010 00:57 ]
Caffrey 2x geel in 2 minuten tijd. Beide spelers maken nutteloze overtredingen terwijl er we met 2-1 voor staan en er niks aan het handje is! nu heb ik volgende week een domper want dan speel ik tegen de nummer 2, welke behoorlijke stats haalt thuis.Iduna-speler Neal Caffrey kreeg geel na een zware overtreding. In de 69e minuut kreeg Neal Caffrey van de scheidsrechter een tweede gele kaart wegens opzettelijk hands. Hij kon voortijdig de douches in de Iduna-kleedkamer gaan opzoeken.
Spelbederf leverde Francesco Lanfranchi van Iduna zijn tweede gele kaart op. Hij werd eraf gestuurd, omdat hij de bal wegtrapte nadat er al gefloten was.
Nu ik deze 2 mids moet missen volgende week moet ik aardig wat inleveren op mijn middenveld dan ook nog eens uit spelen waardoor je nog wat inlevert
Nu dan maar hopen dat mijn 29 jarige keeper van zijn blessure af komt en een pleister krijg zodat ik met 451 volgende week het achterin dicht kan houden, als de training nog wat mooie vormen mee geef.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Komende week bij een grote concurrent op bezoek terwijl 1 van mijn A trainees met +3 in de lappenmand zit. Kijken of ik deze week nog een leuke skilltrade kan vinden voor 1 a 2 trainingen.
Ik had als net gepromoveerd team lijfbehoud als ambitie in de VIII. Maar stiekum sta ik nu 2e, en is promotie misschien zelfs wel mogelijk... tegen het eind van het seizoen eens kijken of dat wel verstandig zou zijn, financiëel.
Trouwens: iemand geïnteresseerd in een jeugd-friendly? Zie hier mijn team.
Zelf gisteren in de laatste tien minuten een achterstand omgebouwd in een overwinning. Voelt goed, was al bang dat ik weer zou verliezen na mijn nederlaag in de beker. Dat gebeurt me vrijwel altijd. Nog steeds eerste met maar 2 verliespunten, maar het wordt een krap slot waarschijnlijk. Sta nu precies op de grens van directe promotie, dus in deze lijn doorgaan en ik haal de IV.
Mooie tijd, maarPewwy schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:59:
Uitgedaagd, woesndag 17.15.
'You have no pending challenges'.
Die laatste wedstrijd was het natuurlijk een fout van de tegenstander om Counter te gaan spelen (met matige taktiekskill) tegen een eigenaarloos team.. alhoewle het oficieel geen daadwerkelijk echt nadeel hoeft te betekenen heb ik de indruk dat counter te spelen terwijl je ook het middenveld wint, je ergens wél effectiviteit kost... evenals ik het idee heb dat counters thuis ook veel minder effectief zijn (puur onderbuikgevoel).-TheNose- schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:06:
10-0 gewonnen tegen een van de zwakke broeders (nee is geen botje), het eigenaarloze team wat gedeelt eerste staat met mij heeft alweer gewonnen. De zoveelste keer al terwijl hij slechtere ratings haalt dan zijn tegenstander. Zoiets heb ik nog nooit gezien.
Komende week bij een grote concurrent op bezoek terwijl 1 van mijn A trainees met +3 in de lappenmand zit. Kijken of ik deze week nog een leuke skilltrade kan vinden voor 1 a 2 trainingen.
in jouw eigen wedstrijd, thuis 2-2 tegen dat team geldde dat ook, ook toen had je imho beter geen counter kunnen spelen.
de meeste wedstrijden die dat eigenaarloze team wist te winnen of gelijk te spelen (bv tegen jou en tegen die andere in de top, 3e plek) vind ik wel dat er wel wat voor te zeggen is .... in die beide wedstrijden haalt hij best nog wel een goed middenveld en zn aanval is gewoon ook erg sterk.... daarbij zal ook meespelen dat _als_ hij in een 'winning streak' zit, z'n zelfvertrouwen erg goed zal zijn en dat doet de aanvals-efficientie echt erg veel goed,,
echter, sowieso wordt het een volledige bot in de seizoenshelft en daarna zal het over zijn
Ik had je uitgedaagd maar het bericht van Pewwy niet gezien, uitdaging heb ik dus weer ingetrokken, iemand anders zin in een jeugdfriendly?theturtle schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:30:
Trouwens: iemand geïnteresseerd in een jeugd-friendly? Zie hier mijn team.
Gisteren PIC met 0-2 gewonnen van degene die gedeeld eerste met mij stond. Dit was eigenlijk de enige concurrent voor de titel, dus ik kan wel stellen dat ik de titel in principe bijna binnen heb...
Woensdag weer een rondje voor de beker, thuis en normaal spelend moet ik kunnen winnen. Ik mis wel weer een spits die er gisteren is afgetrapt... De zoveelste blessure, dat is toch wel balen!
In mijn wedstrijd had ik verwacht een lager middenveld te halen en dus maar tussen de 30 en 40% bbz zou hebben wat ideaal is om te counteren.RM-rf schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:38:
[...]
Die laatste wedstrijd was het natuurlijk een fout van de tegenstander om Counter te gaan spelen (met matige taktiekskill) tegen een eigenaarloos team.. alhoewle het oficieel geen daadwerkelijk echt nadeel hoeft te betekenen heb ik de indruk dat counter te spelen terwijl je ook het middenveld wint, je ergens wél effectiviteit kost... evenals ik het idee heb dat counters thuis ook veel minder effectief zijn (puur onderbuikgevoel).
in jouw eigen wedstrijd, thuis 2-2 tegen dat team geldde dat ook, ook toen had je imho beter geen counter kunnen spelen.
de meeste wedstrijden die dat eigenaarloze team wist te winnen of gelijk te spelen (bv tegen jou en tegen die andere in de top, 3e plek) vind ik wel dat er wel wat voor te zeggen is .... in die beide wedstrijden haalt hij best nog wel een goed middenveld en zn aanval is gewoon ook erg sterk.... daarbij zal ook meespelen dat _als_ hij in een 'winning streak' zit, z'n zelfvertrouwen erg goed zal zijn en dat doet de aanvals-efficientie echt erg veel goed,,
echter, sowieso wordt het een volledige bot in de seizoenshelft en daarna zal het over zijn
Verwijderd
Helemaal gelijk, want hij is er net uit gegaan voor 863k. Toch weer een lekkere meevaller en geeft goede verwachtingen voor mijn volgende talentRM-rf schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:01:
Overigenms, wat betreft die Transfer vergelijking van die Gait Knopper... op één na zijn dat allemaal andere keepers die 17jr+50 of meer oud zijn, en die ene met 17+11 had toevallig de allerlaagste skill en TSI:
sowieso hebben de prijzen bij de TL die gebaseerd zijn op verkopen in de laatste twee/drie dagen, de neiging gedurende het weekend sterk 'op te zwiepen'...
500K zou het minimum zijn dat je moet kunnen bereiken, maar daarboven, flink zelfs lijkt me warschijnlijker.
Met mijn eerste loopt het momenteel echt dramatisch, want gisteren met 6-1 klop gehad. Dat ik niet gewonnen heb dat kon gezien de wedstrijd, maar die 6 tegendoelpunten waren zwaar overdreven. Ga nu op mijn gemak mijn team verder verbouwen en zal de strijd aan gaan om niet direct te degraderen. Dat nadat je vorig seizoen op de laatste speelronde de titel verspeelde.
Mmm, te snel een uitdaing uit de pot gekregen denk ik. Sorry.theturtle schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:25:
[...]
Mooie tijd, maar
'You have no pending challenges'.
Zit momenteel in de IX en wou eigenlijk 1x blijven zitten om daarna voor de 1ste plaats te gaan. Nu lees ik dat je beter altijd voor promovatie moet gaan als dat kan. Zal ik dan gewoon voor de 2de plaats gaan?
Ik zit in dezelfde situatie, maar ga gewoon voor promotie. Ten 1e omdat ik graag vooruitgang zie, en ik denk dat het qua financien het flink wat scheelt. Ik zat hiervoor in de X en de stadionsinkomsten zijn momenteel veel beter. Buiten dat is het doel van dit spelletje toch ook om qua sportieve prestaties zo hoog mogelijk te komen?
Ik kreeg in mijn laatste match trouwens dit bericht na een doelpunt:
Betekent dit iets, of is het zomaar een "loze" regel?Jules Schouwaerts showed why he is feared on the counterattack, scoring for Zeeberen after 22 minutes to make the score 0 - 1.
Gezien de nieuwe botteamregel lijkt me promotie naar de VIII altijd wenselijk. Je kunt ook nog even op alltid.org je teamscores bekijken en vergelijken met de degradatiekandidaten van een divisie hoger.
Verwijderd
Volgens mij is dit gewoon om aan te geven dat er via een counter gescoord is. Echter ben ik geen expert als het op counter aankomt, maar het lijkt me gewoon een regel uit het verslag en verder niets bijzonders.ZenTex schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:16:
[...]
Betekent dit iets, of is het zomaar een "loze" regel?
volgens mij is het wel zo dat het financieel gunstiger is bovenin mee te doen in een lagere liga, dan één liga hoger te zitten en daar tegen degradatie te moeten vechten..theturtle schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:22:
Promotie is volgens mij altijd goed, als je tenminste niet meteen weer degradeert. Als je dus nog niet sterk genoeg bent voor de divisie hoger, kan het verstandig zijn om nog even een seizoentje extra te doen.
je krijgt dan meer toeschouwers en dus inkomsten...
Wel denk ik, en zeker in de regionen rondom VIII en IX dat het niveauverschil helemaal niet zo groot is en je meestal wel met een kleine investering snel bovenin kunt meedoen, als je een actieve manager bent en de tactiek/strategieen een beetje onder de knie begint te krijgen...
in vrijwel alle gevallen zal zulk een promotie winstgevend zijn.
Alleen hopen dat ik financieel niet in de problemen kom, op 2 weken heb ik nu ongeveer -20.000 euro dus hopelijk wordt dit straks een stuk minder.
ik dacht dat hij counter ging spelen dus ik speelde pic, speelt hij gewoon 3-5-2
pak ik de winst in de 85e minuut wel lekker dus, woensdag de beker ik pic lekker door.
daarna tegen de sterke en verrassende nr2 dus gaan we normaal spelen.
ik denk zelfs dat ik kans maak op ronde 7 in de beker, dat zou toch wat zijn ! afijn we zien het woensdag wel !
Chario2 (818126)
het zou zeker een streven moeten zijn om een 'gezondere' huishouding te krijgen, maar dat lijkt me best goed mogelijk:Remcov250 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:13:
Dan ga ik me toch maar proberen mee te spelen voor promotie ( momenteel sta ik 9 punten onder nummer 2, maar dit is een inactive player en de rest zijn botsbehalve de nummer 1).
Alleen hopen dat ik financieel niet in de problemen kom, op 2 weken heb ik nu ongeveer -20.000 euro dus hopelijk wordt dit straks een stuk minder.
Normal trekken de inkomsten, uit bv sponsoren en bezoekers gedurende het seizoen langzaam wat aan, zeker als je goed presteert.
Dat zou je hopelijk al over dit seizoen een twe-wekelijkse positieve uitgaven/inkomstenpost moeten geven.
verder kan het altijd zijn dat je misschien moet kijken of je ook onnodige uitgaven doet (bv meer dan 22-23 spelers in dienst hebben is meestal niet nodig) of teveel specialisten/staff in dienst hebben.
Zodra je ook niet meer tegen bos speelt, zijn de inkomsten ook beter, botteams geven ook agere toeschouwersaantallen.
Redelijk def/redelijk passen 17jr 5dg wat moet zoiets normaal kosten? Oh ja met koppen.
300-400k-TheNose- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:46:
Voor vanavond een leuke nieuwe trainee op het oog om mijn 20 jarige trainee te vervangen die +3 heeft. Kan ik de nieuwe trainee gelijk doortrainen als mijn verdedigend mid is gepopt.
Redelijk def/redelijk passen 17jr 5dg wat moet zoiets normaal kosten? Oh ja met koppen.
het is een beetje de +5 dagen die hier de prijsopdrijving zal doen, met Koppen als specialiteit dat waarschijnlijk bepaalde bieders nog wat hardnekkiger zal laten zijn (koppen is de meest gewilde specialiteit bij verdedigers)-TheNose- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:46:
Voor vanavond een leuke nieuwe trainee op het oog om mijn 20 jarige trainee te vervangen die +3 heeft. Kan ik de nieuwe trainee gelijk doortrainen als mijn verdedigend mid is gepopt.
een paar weken verder, roind de 17+50 is zo'n speler zonder pops slechts nog een kleine 150K waarde, maar idd kan hij als hij op 17jr+0 gepulled is opeens véél meer doen... 300K minimaal.
Ik zou dan wel opletten dat hij iig een relatief hoge TSI heeft (psicoTSI kun je niet erg vertrouwen als hij twee gelijke skills heeft) ... om erop door te bieden boven de 300K zou die TSI minimaal 900 moeten zijn
Na enig zoekwerk op het nlvf forum ga ik de komende tijd vol op de counter spelen met 1 mid en 2 vleugels. Net als vroegah!
[ Voor 26% gewijzigd door -TheNose- op 02-02-2010 14:45 ]
Uiteindelijk dus gelijkgespeeld, terwijl HO er heilig van overtuigd was dat ik zou winnen met 4+ goals verschil.
Groot nadeel van afgelopen weekend was natuurlijk wel dat in de 2e helft m'n organisatie naar "slecht" viel. Dat zorgt blijkbaar voor iets van 35% to 47% reducties in effectiviteit of zo. (Ik moet nog even gaan uitzoeken wat het nu precies is.)
Gelukkig verloor de nummer 1 eindelijk eens een wedstrijd, die had al veel te vaak geluk gehad. Ik vermoed ook dat hij PIC speelde, dus z'n fans zullen niet heel happy zijn. (Z'n TeamSpirit is natuurlijk wel hoger geworden daardoor.)
Morgen weer een nieuwe jeugdfriendly tegen RM-rf. Ik hoop dat ik met 4-3-3 ervoor kan zorgen dat we gelijk spelen na 90min! Ik zal "pressie" instellen.
Sason Danino (274737144)
17jr 4dg redelijk/redelijk met een TSI van 1 150
Wel een beetje veel voor betaald (625k), maar hij heeft gisteren al als verdediger gespeelt, dus deze jongeman hoef ik niet op te stellen vandaag terwijl hij deze week al wel gewoon training krijgt nu.
Nu nog twee mids eruit en een betere mid en winger ervoor terug kopen en dan ben ik blut.
Als hij gisteren voor een ander team heeft gespeeld, dan krijgt hij geen training als hij niet meespeelt in jouw team vandaag!-TheNose- schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:38:
Nieuwe trainee:
Sason Danino (274737144)
17jr 4dg redelijk/redelijk met een TSI van 1 150
Wel een beetje veel voor betaald (625k), maar hij heeft gisteren al als verdediger gespeelt, dus deze jongeman hoef ik niet op te stellen vandaag terwijl hij deze week al wel gewoon training krijgt nu.
Nu nog twee mids eruit en een betere mid en winger ervoor terug kopen en dan ben ik blut.
Pewwy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:51:
Volgens mij krijgt hij gewoon training? Of is dat ook veranderd?
Ik heb de belangrijke stukjes vet gemaakt.Basic principles
The amount of training a player receives depends on how many minutes he has played for your team in a trainable position during the week. Matches played for other teams do not count for training purposes, although form and stamina updates do take account of these matches. If a player has seen no 'live action' during the week, he will not train at all. A player can receive 90 minutes training during a week. Playing more than 90 minutes in a trainable position will not give him more training. Playing less, for example 50 minutes, will give him less training – in this case 50 minutes out of 90.
uitstekend geluktCoRrRan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:12:
Morgen weer een nieuwe jeugdfriendly tegen RM-rf. Ik hoop dat ik met 4-3-3 ervoor kan zorgen dat we gelijk spelen na 90min! Ik zal "pressie" instellen.
0-0 na 90 minuten en vervolgens ook 0-0 na 120 minuten...
mn gastjes stonden wel te bibberen waardoor de pingels verloren (zelfs mn super-spelhervatter, die al 10 doelpunten scoorde met SH in de laatste 9 wedstrijden, mistte zn penalty)...
Enkel snap ik niet waarom je niet wisselde / posities veranderde bij de extra-tijd .. bij mijn weten is dat nu juist nodig om te profiteren van de 30 minuten training méér (spelers zelf kunnen maar 90 minuten training per wedstrijd ontvangen)...?
Of was die rode kaart en die blessure misschien daarbij een streek door de rekening? (dat kan bepaalde wissels en positiewijzigingen sterk doorkruiizen, naar ik meen worden ook alle wissels in dezelfde minuut niet uitgevoerd, als één betrokken speler daarbij geblesseerd is of een rode kaart heeft)
waarbij overigens ik iets erg opvallends zag .... als gespeelde minuten staan bij spelers die de hele wedstrijd gespeeld hebben 142 minuten aangegeven..
bij een spler die in de 85e minuut inviel 57 speelminuten (op een trainingspositie dus)..
dat lijkt zowel extra-tijd te zijn, alswel dat het penalty nemen óók geld als speeltijd (in dit geval extra 22 minuten)...
dat is natuurlijk een verdomd leuke extra trainingsbonus, als die spelers ook daadwerkelijk die hele extra tijd ook extra training krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 03-02-2010 16:51 ]
Hopelijk krijg ik de komende weken er weer een nieuw potentieeltje bij, dan kan ik daar wel wat makkelijker mee gaan rommelen met wissels net voor de verlenging.
M'n secundaire training is ook spelhervattingen, en daar hoeven ze echt niet allemaal op getraind te worden.
Dit was voorheen niet! Dan liet je een jeugdpull meespelen op een positie om de prijs op te drijven!CoRrRan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:33:
[...]
[...]
Ik heb de belangrijke stukjes vet gemaakt.
En te laat met hem alsnog mee laten spelen vandaag.
[ Voor 16% gewijzigd door -TheNose- op 03-02-2010 17:15 ]
Tja... ik heb zelf momenteel 6 A-spelers, die als ik ze optrain minimaal 200K of meer opleveren... meestal verdedigers (merk je waarschijnlijk wel aan mn def-ratings
naast die A-speler heb ik echter ook een groep B-spelers, die uiteindelijk waarschijnlijk wel pullbaar zijn, maar me slechts 20K tot hooguit 50K opbrengen hooguit..
daarom is het voor mij dus inderdaad erg hard nodig heel erg 'optimaal' te trainen en zoveel mogelijk spelers mee te laten draaien.. ben ook erg blij met die friendly en hoeveel training die me heeft gebracht.
mn lijstje van 13 huidige jeugdspelers (naam, pullbaar in dagen, geschatte opbrengst) enkel degene die ik verwacht ook te pullen, ik heb nog twee extra, waarvan vrijwel alle skills bekend zijn wat een voordeel is om te voorkomen dat verkeerde spelers in je trainingsrapportten terechtkomen, die houd ik aan tot hun 19e of als ik toevallig een plek nodig heb voor mn scouts, wat overigens ook wel een beetje knijpend begint te worden
Louis Spuhler | 91 | 750-1000K |
Holm Beyler | 103 | 500K |
Gregor Schwarzeheide | 87 | 500K |
Boris Lagler | 4 | 400K |
Benjamin Diermayr | 13 | 300K |
Helge Pößinger | 50 | 250-300K |
B-spelers: | ||
Ingolf Hentschel | 29 | 50-75K |
Steffen Gabitzer | 6 | 25K |
Karsten Baatz | 131 | 25K |
Bastian Saländer | 57 | 25K |
Ralf Breithaupt | 20 | 20K |
Swen Scholl | 85 | 0-20K |
Jan-Kevin Kammler | 139 | 0-50K |
Dat was vroeger inderdaad niet. Dan kon je zorgen dat je speler op donderdag verkocht werd en stelde je hem inderdaad op 'zijn' positie op. Soms met een blessure tot gevolg, maar dat was dan weer het risico-TheNose- schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:13:
[...]
Dit was voorheen niet! Dan liet je een jeugdpull meespelen op een positie om de prijs op te drijven!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En te laat met hem alsnog mee laten spelen vandaag.Nu gaat hij pas vanaf volgende week trainen (17jr 11dg), ook naise.
/edit
En inderdaad een team uit de III. In de competitie haalt hij een uitmuntend middenveld en ik haal als ik thuis speel met normal rules een wereldklasse middenveld. Dat is dus te winnen. Maar nu heeft hij de laatste bekerronde counter gespeeld, waarschijnlijk omdat zijn tegenstander een briljant middenveld haalde. Als ik de ratings van die wedstrijd bekijk zeg ik dat het thuis team had moeten winnen, maar die counter he. Aangezien ik een nog hoger middenveld haal zal hij tegen mij ook wel gaan counteren, iemand tips om nog een extra rondje beker te spelen? Ik zou als verrassing natuurlijk 3-4-3 kunnen spelen, alleen heb ik als 3e spits alleen een formidabele rondlopen, dus dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Lastig.
[ Voor 59% gewijzigd door Sandyman538 op 03-02-2010 20:17 ]
sow jij ook een rondje verderSandyman538 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:30:
Hier een 3-0 overwinning in de beker op een team uit de IV. Dus volgende ronde zal ik wel tegen een team uit de III moeten, het wordt steeds lastiger. Maar al met al zeer tevreden tot nu toe met de bekerrun dit seizoen, niet verwacht in ieder geval.
/edit
En inderdaad een team uit de III. In de competitie haalt hij een uitmuntend middenveld en ik haal als ik thuis speel met normal rules een wereldklasse middenveld. Dat is dus te winnen. Maar nu heeft hij de laatste bekerronde counter gespeeld, waarschijnlijk omdat zijn tegenstander een briljant middenveld haalde. Als ik de ratings van die wedstrijd bekijk zeg ik dat het thuis team had moeten winnen, maar die counter he. Aangezien ik een nog hoger middenveld haal zal hij tegen mij ook wel gaan counteren, iemand tips om nog een extra rondje beker te spelen? Ik zou als verrassing natuurlijk 3-4-3 kunnen spelen, alleen heb ik als 3e spits alleen een formidabele rondlopen, dus dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Lastig.
ik heb ook gewoon mazzel met de loting, veel thuis en ik pic lekker door teamgeest staat sky high
volgende week ook, als ik kijk dan zie ik kansen om gewoon te winnen.

dat geld van die beker is echt meer dan welkom
Chario2 (818126)
Ik ben jaren geleden een keer tot volgens mij ronde 9 gekomen en werd toen uitgeschakeld door een team uit de ere volgens mij, eens even mijn wedstrijdarchief induikenchario2 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:34:
[...]
sow jij ook een rondje verderik ook, ronde 7 nog nooit zover gekomen !!
/edit
Dat zoeken gaat best makkelijk, per seizoen en dan op beker selecteren. Inderdaad uitgeschakeld in ronde 9 tegen de Death monkies, nu spelend onder de naam ijsseltein monkeys in de II. Ach, was een leuk seizoen toen.
[ Voor 18% gewijzigd door Sandyman538 op 03-02-2010 23:46 ]
volgens mij was die counter voor hem ook een gelukkige noodgreep, maar hij scoorde slechts eenmaal uit een counter en die counter was zn enige.. de andere twee goals waren eerder een beetje gelukkig, net toevallig zn enige kans in de eerste helft scoorde hij gelijk en als laatste nog een corner-special event...Sandyman538 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:30:
Als je tegen hem met een nog beter middenveld speelt, en niet teveel verdediging inboet tov zn tegenstander vandaag, denk ik dat je een veel betere kans hebt dan die tegenstander die hij nu versloeg (en die had eigenlijk nu al de betere kansen) ...
Ik zou eigenlijk mn geld op jou zetten de volgende match
Ja dat dacht ik zelf ook. Als ik hem zo overklas op het middenveld dan moet ik in principe gewoon vaker scoren ook al krijg ik 2 counter aanvallen tegen. We gaan het zien, maar het wordt dan de 3-5-2 variantRM-rf schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:39:
[...]
volgens mij was die counter voor hem ook een gelukkige noodgreep, maar hij scoorde slechts eenmaal uit een counter en die counter was zn enige.. de andere twee goals waren eerder een beetje gelukkig, net toevallig zn enige kans in de eerste helft scoorde hij gelijk en als laatste nog een corner-special event...
Als je tegen hem met een nog beter middenveld speelt, en niet teveel verdediging inboet tov zn tegenstander vandaag, denk ik dat je een veel betere kans hebt dan die tegenstander die hij nu versloeg (en die had eigenlijk nu al de betere kansen) ...
Ik zou eigenlijk mn geld op jou zetten de volgende matchveel succes!
Jah euhm, mismanagement, pech, blessures, kaarten, bier etc. Je kent het wel. Vorig seizoen uit de V gedegradeerd door 2 blessures en een rode kaart in mijn a-team tijdens het p/d duel geloof ik. Ach, you win some you loose some. Als ik mijn team vergelijk dan zijn er III's waar ik mee kan komen en V's waar ik moeite zou hebben... Dit seizoen maar weer promoveren, dan lijkt het iets minder erg
Even kijken nu welke def ik eruit gooi aangezien ik nu tijdelijk een trainee teveel heb.
Vorm is ook rasant gestegen, maar daarbij waren het wel meestal de reserve-spelers die omhoog gingen, een andere middenvelder kreeg een pijnlijke -2 qua vorm aan zn broek...
Morgen speel ik tegen de nr. 1 maar dat is ook een kwetsbaar team dat meer met geluk zo hoog gekomen is en bijna inactief (ik denk dat die manager binnen 2 seizoenen gestopt is met het spel aangezien hij zn team erg laat verslonzen, weinig inlogt, en geen friendlies speelt)..
Ik moet uitspelen, maar lijk best een 50-50 kans te kunnen maken met een 4-4-2-normaal (vergeleken met de ratings van zn laatste thuiswedstrijd, waarbij ik ervan uitga dat hij geen PIC speelt of andere onverwachte wijzigingen onderneemt ... zn vorm en TSI zijn iig niet tot nauwelijks veranderd)...
de andere optie zou een 5-3-2 met PIC & counter zijn, maar aangezien mn counterrating te laag is, vind ik dat ook erg risicovol en onvoorspelbaar
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
met opstellingen met slechts één spits heb ik weinig goede ervaring ... meestal mis je dan toch vooral scorend vermogen, bovendien heb ik nu juist twee goede spitsen en slechts één goede vleugelspeler. bovendien ook geen enkele opstellingservaring in 4-5-1, wat dus al sowieso niet in aanmerking komtShabbaman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:42:
Je kan geen 4-5-1 spelen? Of een middenvelder als offensieve CD, maar dat gaat wel weer ten koste van een trainingsplek.
ik vermoed dat ik juist het scorend vermogen goed kan gebruiken ... met mn middenveld zal ik in de buurt kunnen komen van zijn middenveld, maar net eronder blijven (schat hem qua MF op rond de 81-84.. ikzelf zal mogelijk rond de 75-78 halen)...
Mijn voordeel is een veel sterkere verdediging ( ik:92-95 minimaal, hij misschien 75, met één ultrazwakke speler) ... onze aanval is ongeveer gelijk
eventueel kan ik wel overwegen in de tweede helft te wisselen, mn minste spits (die ook ietwat hapert in zn vorm ) inwisselen voor een extra defensieve speler, en dan terugstappen van 4-4-2 naar 5-4-1...
dan zal ik echter voorheen wel op voorsprong moeten zijn gekomen
[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 05-02-2010 13:17 ]
Andere random optie (ik heb je tegenstander niet bekeken) zou zijn AIM met je winger WTM om je middenveld te versterken. Als je toch al een vleugel mist sowieso geen slecht idee.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dit maal met keeper training gestart vanwege de snelle resultaten en de lagen investeringskosten. Hopelijk kan ik daarmee snel kapitaal vergaren en switchen naar een andere trainingsvorm (PM, winger, scoring).
Anyway - heb woensdag dus een 1e keeper gekocht: 17 jaar, redelijk @ 50K.
Trainingsvorm aangepast + 2x keeperstrainers. Vandaag al naar 'goed' gegaan
Dat opbouwen vind ik het leukste, als alles draait (zit nu voor de zoveelste keer in die fase) heb ik het allemaal al snel weer gezien omdat het dan gewoon je trainingsresultaten en dergelijke uit moet zitten.vargo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:56:
Zoals ik al eerder poste ben ik dus na lange tijd weer opnieuw begonnen. Langzaam komen de dingen ook weer terug over hoe het spelletje te spelen (seizoens- / weekopbouw etc). Wel enigszins frustrerend om alles weer op te moeten bouwen, en bijv ook niet in de beker mee te doen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ik zal inderdaad wel even kijken of een offensieve CD mogelijk zou zijn.... ook of ik eigenlijk een geschikte speler daarvoor heb.... eventueel voor de tweede helft en/of bij voorsprong.Shabbaman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:44:
Ik was even vergeten dat je met 4-4-2 waarschijnlijk ook geen twee offensieve wingers in je selectie hebt. Dan is 4-5-1 niet echt handig. Misschien moet je toch die offensieve CD proberen. Ik heb er wel positieve ervaringen mee (met 3-5-2, dus defensief toch al niet zo sterk), maar je moet dan wel het middenveld winnen (duh) en scorend vermogen hebben.
Andere random optie (ik heb je tegenstander niet bekeken) zou zijn AIM met je winger WTM om je middenveld te versterken. Als je toch al een vleugel mist sowieso geen slecht idee.
AIM is imho niet de juiste strategie tegen mn tegenstander... die heeft geen echt zwak centrum, maar juist wel een duidelijke zwakte op één verdedigings-vleugel (waarbij die zwakke VV nu al drie wedstrijden achter elkaar op precies _die_ vleugel speelde, een belangrijke gok is natuurlijk wélke vleugel die zal spelen, en daarop mn winger vól te zetten; lukt dat heb ik die wedstrijd mogelijk in mn zak, vorige week kwamen ook 4 vd 5 goals over de vleugel waarop die winger speelde)
Dit topic is gesloten.