Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:44:
[...]
Persoonlijk denk ik dat ik mijn hele team naar de ****** heb geholpen door het verkopen van wat oudere spelers en slechte trainees te kopen. Misschien is het beter om opnieuw te beginnen? :O
Opnieuw beginnen is te makkelijk, probeer maar eerst hier iets van te maken. Je komende wedstrijden moet je makkelijk kunnen winnen als je er voor zorgt dat je op iedere positie minimaal een speler hebt staan met red/goed in de hoofdskill, dit zijn:

keeper keepen
verdediger verdedigen
vleugelverdediger verdedigen/vleugelspel
middenvelders positiespel
vleugelspelers positiespel/vleugelspel
aanvaller scoren/passen

Trainees heb je alleen maar nodig op de posities waar je op traint, in het begin is positiespel een leuke optie. Koop dan 17/18/19 jarige met minimaal red positiespel en train ze tot ze een paar keer gepopt zijn en dan kan je ze voor een leuke winst verkopen.

Ik weet niet of je je trainersdiploma al compleet hebt, zo niet dan zou dat een leuke vorm van inkomsten opleveren. Want je moet gezien je behaalde sterren de laatste wedstrijden aardig wat bijkopen.

Probeer dit eens op gang te krijgen en laat maar weten hoe het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn managersdiploma heb ik al, alleen als ik nu van training verander is dat dan direct van toepassing of veranderd het op een bepaalde dag?

En wat kan ik nu het beste trainen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
d3lph schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:07:
[...]

Gewoon die 3e erbij doen, die 80k verdien je zo terug zelfs met een middelmatige speler :)
Et voilá, heb er nu 3.
Oja, wat was nou handig voor opstelling voor de allereerste wedstrijd? Een opstelling waarbij ik zoveel mogelijk potentieel + skills kan ontdekken... Maar welke zal dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:20:
Mn managersdiploma heb ik al, alleen als ik nu van training verander is dat dan direct van toepassing of veranderd het op een bepaalde dag?

En wat kan ik nu het beste trainen?
Positiespel en 352 gaan spelen, als je dat een paar seizoenen volhoudt dan moet je redelijk snel kunnen promoveren. Met alsmaar beter wordende spelers op die posities en alle andere linies spelers met goed ben ik tot de 7 gekomen, nu red ik het er niet meer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
nWo_Riot schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:41:
[...]

Et voilá, heb er nu 3.
Oja, wat was nou handig voor opstelling voor de allereerste wedstrijd? Een opstelling waarbij ik zoveel mogelijk potentieel + skills kan ontdekken... Maar welke zal dat zijn?
Het is niet gegarandeerd dat de trainer aangeeft hoever iedere speler is in hetgeen wat je traint. Heb je nog geen enkele speler waarvan je weet dat hij ergens "goed" in kan worden? Anders moet je op verdedigen en positiespel trainen en 451 of 541 spelen. Dan zou je in principe van 9 spelers kunnen uitvinden hoe goed ze in die positie uit de voeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d3lph schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:05:
[...]

Positiespel en 352 gaan spelen, als je dat een paar seizoenen volhoudt dan moet je redelijk snel kunnen promoveren. Met alsmaar beter wordende spelers op die posities en alle andere linies spelers met goed ben ik tot de 7 gekomen, nu red ik het er niet meer mee ;)
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
d3lph schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:13:
[...]

Het is niet gegarandeerd dat de trainer aangeeft hoever iedere speler is in hetgeen wat je traint. Heb je nog geen enkele speler waarvan je weet dat hij ergens "goed" in kan worden? Anders moet je op verdedigen en positiespel trainen en 451 of 541 spelen. Dan zou je in principe van 9 spelers kunnen uitvinden hoe goed ze in die positie uit de voeten kunnen
Nope, ben pas vandaag met m'n jeugdopleiding begonnen, dus ALLES is nog onbekend en ik vroeg me af hoe ik zo efficiënt en slim mogelijk kon beginnen.
Oh, ik hoor nu dat ik wel 10-0-0 kan spelen, als ik niet de flash versie gebruik, maar de oude wedstrijd versie. Krijg ik geen training maar dat maakt nu toch nog niet zoveel uit.

dus ik kan doen
10-0-0
of 0-10-0
of 0-0-10
en dan primair + secundair op verdedigen/pos/aanvallen zetten. Zou zoiets het meest handig zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door nWo_Riot op 17-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Nee, ik zou me daar niet zo druk om maken. Ga er gewoon vanuit dat de eerste maanden je niet heel veel zinnigs uit je jeugd gaat halen, maar speel met minstens 5-5-0. 10-0-0 is zo'n overdreven opstelling.

Wat ik gedaan heb is in het begin van het spel: gewoon zo veel mogelijk mijn spelers wisselen op verschillende posities en uiteindelijk heb je wel door dat er iemand een potentieeltje is. Meestal zal zo'n speler van een van je scouts komen in de komende weekenden, maar je kunt geluk hebben dat je redelijk snel al een speler met 5.5 of misschien 6 sterren vind. Daar moet je je dan op focussen.

Ik ben niet echt een voorstander van die rare opstellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door CoRrRan op 17-01-2010 20:44 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nWo_Riot schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:04:

Want heb gelezen over het ''potentieel'' en de huidige skill. Dus als ik zegmaar een 5-5-0 opstelling zou nemen, en dan bij primaire en secundaire training allebei verdedigen zou kiezen, dan zou ik van 5 15 jarigen al weten hoe ze in verdedigen zijn. Of kan ik in het begin veel efficiënter te werk gaan? 10-0-0 opstelling is toch niet mogelijk?
als je bv een 5-5-0 opstelling maakt, heb je een sterrenscore van de spelers die gespeeld hebben.... meestal kun je er dan zeker vanuit gaan dat spelers onder de 4,5 ster waarschijnlijk weinig waarde hebben in die skill (verdedigen of PM).
je weet dan echter nog niet hun skill... wel krijg je 24 uur na de wedstrijd een tranersmelding waarin van één speler de huidige-skill gegeven wrdt van de training die je primair traint, en de potentiele skill van je secundaire training van een andere speler die deze ontvangen heeft...
verder is er een grote kans dat je trainer nog een skill-potentieel meldt van een trainingsoort die je niet getrained hebt, dat is dan een speler die hierin een van de drie hoogste potentielen heeft.

10-0-0 opstelling is wel mogelijk, maar dan moet je het HTML-formulier kiezen... het is wel een voordeel als je van een heleboel spelers in ene hun sterren te horen wilt krijgen, op één positie..
maar omdat het een 'illegale' opstelling is krijg je geen training en dus ook geen trainingsmeldingen over secundaire en primaire skill alswel van het niet getrainede potentieel....

Mij lijkt het ook beter gewoon een 5-5-0 opstelling te kiezen in het begin en die spelers te testen... eventueel kun je ook je wissels gebruiken om nog eens drie spelers te testen... ook de wissels geven een juist sterrenaantal voor die positie waar ze speelden, of ze nu slechts 5 minuten of de hele wedstrijd gespeeld hebben

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Oké, langzaam begint steeds meer duidelijk te worden. Wordt dus gewoon 5-5-0 opstelling, om te beginnen. En dan maar gewoon alle 15 jarige ergens neerzetten? Die 16 jarigen besteed ik dan gewoon geen aandacht aan. En ofcourse 3 wissels instellen, kan ik van zoveel mogelijk de sterren te weten komen.
En als ik 5-5-0 doe, krijg ik dan wel training? En zoja, wat kan ik het beste instellen?

Sta hier trouwens 1-0 voor bij m'n competitiewedstrijd. Heb em geMOTS't, want het is tegen de enige speler in mijn competitie die géén bot is ^^. Hoop deze echt te winnen. Geld begint bij mijn clubje nu aardig te rollen. 600k in kas, en heb 2 keeperstrainees die als ze poppen (waarvan 1tje deze week en een andere deze, of volgende week) bij elkaar 3 miljoen waard zijn. Gaat goed dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
2-0 voor na 10 minuten en "Vanaf dat moment geloofden de spelers van Jokers het verder wel, en beperkten zich tot het verdedigen van hun voorsprong". Beetje vroeg in de wedstrijd! 8)7

Mocht dit verkeerd uitpakken dan kunnen ze morgen een fikse straftraining verwachten inclusief de trainer!!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn een WO. :( Wel met 0-5 gewonnen. Das dan wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:37

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Op Twitter werd een ruststand van 3-1 gemeld.

Deze melding had ik nog niet gehad :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Lol, 1-3 met counter en pic gewonnen tegen één van de sterkste teams uit de competitie. Ben weer rustig trainees aan het kopen om richting een volledig counterteam te gaan, blijft toch het leukste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Tsjonge jonge, wat een geweld in jou league DSanka. Leuk om te volgen. Het gaat alleen wat minder voor mijn collega, maar het is echt een heel aan elkaar gewaagde league.

Zelf met 2-1 gewonnen, en helaas 2 wat oudere spelers er voor 5wkn uit. Dat is dus meteen een hele aderlating voor mijn team. :( Moet wel zeggen dat er uitslagen voorbij komen die ik niet helemaal snap hoor. De nieuwe ME lijkt het allemaal dwars door elkaar heen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Pewwy schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:57:
Lol, 1-3 met counter en pic gewonnen tegen één van de sterkste teams uit de competitie. Ben weer rustig trainees aan het kopen om richting een volledig counterteam te gaan, blijft toch het leukste :)
Counteren blijft leuk idd, alleen wel met voldoende middenveld. Ach er zijn zoveel leuke trainingsvormen, beetje varieren zodat je oud trainees als basisspelers kunt houden als je de switch maakt is denk ik nog het beste. :)

Vorige week op de valreep gewonnen, gisteren zwaar onterecht gelijk gespeeld in de laatste minuten tegen de nr 1 (in punten gelijk). Mijn ratings waren echt stukken beter (zie ook: http://alltid.org/league/45331/), soms is het net echt dat Hattrick. ;)

Heb twee def trainees te koop staan (bijna 20, uitstekend def, redelijk passen) als die verkocht zijn komen er twee nieuwe 17 jarigen. Ik twijfel nog om mijn formidabel spits met goddelijk sh te verkopen. Is een dure speler en zo vaak krijg ik geen sh's. Misschien eens kijken of ik mijn aankoop bedrag terug kan verdienen en mijn team meer in de breedte verbeteren.

Aangezien SH niet in de transfervergelijking wordt meegenomen, iemand een idee wat deze jongen waard is? Francesco Frizzarin (208520799), ik zie op de tl vergelijkbare spelers staan voor bijna 2mill.

[ Voor 8% gewijzigd door -TheNose- op 18-01-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:34
Ik zie dat je geen 352 maar 532 speelt, je traint dus verdedigen? Dat is wat moeilijker in het begin, positiespel geeft in het begin betere resultaten, je wint wat eerder. Vertel eens wat je traint.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:17:
Tsjonge jonge, wat een geweld in jou league DSanka. Leuk om te volgen. Het gaat alleen wat minder voor mijn collega, maar het is echt een heel aan elkaar gewaagde league.
Inderdaad iedereen kan van iedereen winnen, maar alleen krijg ik het zelf nog niet voor elkaar. Het 'slechtste' team in de competitie haalt zelfs gewoon nog 262 stats. Dus zo heel raar is mijn start ook nog niet. Moet mijn middenveld echt gaan versterken, want anders ga ik strijdend ten onder. Heb aan het begin van het seizoen mijn beste middenvelder verkocht en dacht het met een trainee op te kunnen vangen, maar dat lukt dus helaas niet. Zal wel proberen de komende weken ergens een koopje op de kop te tikken, want de eerste koopwoede zal toch bijna voorbij moeten zijn. Heb nog 5M om te besteden en dan moet de doorgeschoven trainee weer vertrekken dus kan wel wat uitgeven om de boel naar een beter niveau te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Goed keeper van 18 gepulled gisteren, met de goed vleugelspel, goed passen van vorige week heb ik mijn jeugdopleiding er al wel weer uit voor dit seizoen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

gelijk gespeeld, haalde een mooie mid rating. lekker nog gepict ook staat nu op poa.
als ik niet vroeg in de wedstrijd een rode kaart kreeg had ik denk ik gewonnen.
ik zit een beetje te dubben, ik zie een kleine kans om voor het kampioenschap te gaan maar heb denk ik niet veel in de 4e te zoeken.

wie weet hoe het zat, als je op een bepaald niveau teamgeest haalde en je speelde pic, dan haalde je hoger als dat je bij normaal op bedaard haalde.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
-TheNose- schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:40:
Aangezien SH niet in de transfervergelijking wordt meegenomen, iemand een idee wat deze jongen waard is? Francesco Frizzarin (208520799), ik zie op de tl vergelijkbare spelers staan voor bijna 2mill.
Zulke spelers train ik onder andere en die gaan voor tussen de 1.6 en 1.8 over het algemeen. De laatste die ik verkocht heb ging voor 1.63 miljoen, maar zat wel wat lager qua spelhervatten. Maar goddelijk spelhervatten levert niet veel meer op ten opzichte van briljant of wereldklasse. Zeker niet bij een speler die maar formidabel op hoofdstat is.

Als jij formidabel als hoofdstat namelijk kunt gebruiken in je competitie zullen er in die competitie ook niet veel spelers zijn die een keeper hebben die bovennatuurlijk is.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Sandyman538 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:28:
[...]

Zulke spelers train ik onder andere en die gaan voor tussen de 1.6 en 1.8 over het algemeen. De laatste die ik verkocht heb ging voor 1.63 miljoen, maar zat wel wat lager qua spelhervatten. Maar goddelijk spelhervatten levert niet veel meer op ten opzichte van briljant of wereldklasse. Zeker niet bij een speler die maar formidabel op hoofdstat is.

Als jij formidabel als hoofdstat namelijk kunt gebruiken in je competitie zullen er in die competitie ook niet veel spelers zijn die een keeper hebben die bovennatuurlijk is.
Kijk op jouw reactie hoopte ik al. ;)
Ik heb hem voor 1.49 mill op de lijst gezet, was een redelijke prijs dus, mooi!

Trouwens, wat zijn aanvallers duur tegenwoordig. In mijn vorige HT carriere gingen wereldklasse spitsen nog voor 2.2mill over de toonbank, maar nu... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hmmmzzz, net te horen gekregen dat ik het de komende tijd weer erg druk ga krijgen en dus een stuk minder tijd voor HT krijg. Net op een kutmoment mijn jeugdopleiding gestart dus. Als ik mijn jeugdopleiding nu weer terugzet naar de klassieke stijl verneuk ik dan de jeugdcompetitie voor de andere deelnemers (Oa Sandy)? Of wordt mijn jeugdteam dan een soort botteam? Ik kan het antwoord nergens vinden! :(

Als ik nu weer terug ga naar klassiek dan heb ik misschien snel mijn nivo weer op uitstekend. Sorry compogenoten, maar ik kom er zwaar tijd te kort voor om dat jeugdgedoe goed uit te pluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

chario2 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:20:
gelijk gespeeld, haalde een mooie mid rating. lekker nog gepict ook staat nu op poa.
als ik niet vroeg in de wedstrijd een rode kaart kreeg had ik denk ik gewonnen.
ik zit een beetje te dubben, ik zie een kleine kans om voor het kampioenschap te gaan maar heb denk ik niet veel in de 4e te zoeken.

wie weet hoe het zat, als je op een bepaald niveau teamgeest haalde en je speelde pic, dan haalde je hoger als dat je bij normaal op bedaard haalde.
Volgens mij ben je daar al wel met poa ;) Dat niveau van bedaard teamgeest en normaal spelen haal je vrij snel met twee wedstrijden per week en kun je toch gewoon terugzien in je gespeelde wedstrijden?
-TheNose- schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:12:
Hmmmzzz, net te horen gekregen dat ik het de komende tijd weer erg druk ga krijgen en dus een stuk minder tijd voor HT krijg. Net op een kutmoment mijn jeugdopleiding gestart dus. Als ik mijn jeugdopleiding nu weer terugzet naar de klassieke stijl verneuk ik dan de jeugdcompetitie voor de andere deelnemers (Oa Sandy)? Of wordt mijn jeugdteam dan een soort botteam? Ik kan het antwoord nergens vinden! :(

Als ik nu weer terug ga naar klassiek dan heb ik misschien snel mijn nivo weer op uitstekend. Sorry compogenoten, maar ik kom er zwaar tijd te kort voor om dat jeugdgedoe goed uit te pluizen.
Volgens mij kun je dat pas terugzetten als de competitie voorbij is. Wel zonde trouwens want dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen met de oude opleiding (heb het ook ooit gedaan, vond de nieuwe jeugdopleiding ook te veel werk).

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 18-01-2010 14:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Marzman schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:41:
[...]

Volgens mij ben je daar al wel met poa ;) Dat niveau van bedaard teamgeest en normaal spelen haal je vrij snel met twee wedstrijden per week en kun je toch gewoon terugzien in je gespeelde wedstrijden?

[...]

Volgens mij kun je dat pas terugzetten als de competitie voorbij is. Wel zonde trouwens want dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen met de oude opleiding (heb het ook ooit gedaan, vond de nieuwe jeugdopleiding ook te veel werk).
Wel zo eerlijk iig. Zie nu ook nergens een optie staan om ermee te stoppen. Nou ja dan maar als de competitie voorbij is. Jeugdopleiding op uitstekend is in 2 seizoenen gebeurd dus dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Vandaag weer eens een Hattrick account aangemaakt. Teminste leuk spel voor op me iphone te onderhouden :)

Kan ik volgende week woensdag tegen iemand een oefenwedstrijd spelen bij jou thuis? zodat ik een beetje goed geld binnenkrijg? graag iemand met veel fans/groot stadion :)

Heb deze week de auto match maar aangezet.

Naam Club: FC Madhawx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Remcov250 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:41:
Vandaag weer eens een Hattrick account aangemaakt. Teminste leuk spel voor op me iphone te onderhouden :)

Kan ik volgende week woensdag tegen iemand een oefenwedstrijd spelen bij jou thuis? zodat ik een beetje goed geld binnenkrijg? graag iemand met veel fans/groot stadion :)

Heb deze week de auto match maar aangezet.

Naam Club: FC Madhawx
Welkom terug. Wat is je Hattrick ervaring tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
-TheNose- schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:01:
[...]

Wel zo eerlijk iig. Zie nu ook nergens een optie staan om ermee te stoppen. Nou ja dan maar als de competitie voorbij is. Jeugdopleiding op uitstekend is in 2 seizoenen gebeurd dus dat maakt niet uit.
Zoveel tijd hoef je er niet in te steken hoor. Mijn jeugdopleiding kost een paar minuten extra per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pewwy schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:15:
[...]

Zoveel tijd hoef je er niet in te steken hoor. Mijn jeugdopleiding kost een paar minuten extra per week.
Het is meer het grote uitzoekwerk omdat ik er nu nog totaal geen feeling mee heb wat me meer tijd kost. Als het eenmaal draait dan zal het vast niet veel tijd kosten. En die uitzoektijd heb ik nu niet.

Ach hoef me niet te verdedigen, ik stop wel gewoon als deze comporonde erop zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Je hoeft je inderdaad niet te verdedigen. Ik vind het alleen zonde. Speel 2 keer een wedstrijd 5-5-0 (bijvoorbeeld, handig als je def/mid traint) en je weet van al je huidige spelers hoe goed ze zijn op die posities. Je kan 15 spelers testen in 2 wedstrijden, daarna zet je de beste 5 op je traingspositie. Elke speler die je pulled test je de eerste week 10 minuten op die positie door hemin de 80e minuut in te laten vallen.

Ik verdedig dit overigens alleen maar omdat ik er van overtuigd ben dat de jeugdopleiding geld kan opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Pewwy schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:34:
Elke speler die je pulled test je de eerste week 10 minuten op die positie door hemin de 80e minuut in te laten vallen.
Arghh, nog helemaal niet aan gedacht. Heb nu de eerste wedstrijd 10-0-0 gespeeld en de 2e 0-10-0, maar je kunt natuurlijk ook spelers wisselen. 'Vroegah' toen ik begon met hattrick kon dat nog niet dus heb er niet eens aan gedacht. Kan ik dat lekker tijdens de 3e wedstrijd erbij gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Tsja, ik moest er ook aan wennen, maar wisselen en dergelijke kan je zelfs wedstrijden laten winnen, of verliezen uiteraard, maar je kan overal handig op inspelen met de wissels. Te veel achter? --> Extra speler trainen. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richten me de laatste tijd meer op de ontwikkeling van een aantal spelers in mijn jeugdploeg. Werd van de week door een competitiegenoot op gewezen dat ik wel erg hoge stats haalde in mijn verdediging. Centraal komen mijn spelers de laatste wedstrijd zelfs tot bovennatuurlijke vaardigheid. Toch prettig om te zien dat er verkoopbare spelers aan zitten te komen. Wel opvallend is dat mijn keeperstalent ook nog centraal achter in stond en die heeft pas zwak verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

ZenTex

Doet maar wat.

Over die jeugd. Is het wel verstandig om die 15K p/w te investeren? Dat neemt een flinke hap uit mijn budget wat al niet veel is in mijn competitie (IX 419). (Veel bots, 1 oudere speler en 2 nieuwe teams, dus weinig inkomsten uit arena)
Is dat op jaarbasis terug te verdienen met de pulls die ik maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Als je training op je senioren-team goed op orde is, hoef je je geen zorgen te maken om die kosten van 15K/week. (Of 20K/week zoals bij mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Lijkt mij idd pas verstandig om te beginnen met jeugdopleiding wanneer je je financiële situatie in orde is.

Dan is de vraag... is het verstandig om 2 scouts te nemen ipv 3? Zou kunnen dat je daardoor elke keer de talentjes misloopt en je beter 5k extra per week had kunnen betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
-TheNose- schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:42:
[...]

Kijk op jouw reactie hoopte ik al. ;)
Ik heb hem voor 1.49 mill op de lijst gezet, was een redelijke prijs dus, mooi!

Trouwens, wat zijn aanvallers duur tegenwoordig. In mijn vorige HT carriere gingen wereldklasse spitsen nog voor 2.2mill over de toonbank, maar nu... :X
Deadline is aanstaande donderdag en het eerste bod op mijn spits is al geplaatst, 1.49mill is geboden. Ik hoop dat dit nog een kleine bidwar gaat betekenen. O-)
Eens kijken wat voor spits ik ervoor ga terughalen. 1 met passen is erg duur. Heb nu al 1 formidabele spits. Eens kijken of briljant + snel of koppen haalbaar is voor 1,5mill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Zondag de eerste belangrijke pot van dit seizoen (264316417), een soort van make or break

Ik zit eraan te denken om 3-4-3 te spelen met 3 centrale middenvelders en 1 wing opgeven, is het dan verstandig om ook door het midden te gaan aanvallen? Mocht ik er compleet naast zitten of als er iemand een beter idee heeft dan hoor ik dat heel graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
d3lph schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:10:
Zondag de eerste belangrijke pot van dit seizoen (264316417), een soort van make or break

Ik zit eraan te denken om 3-4-3 te spelen met 3 centrale middenvelders en 1 wing opgeven, is het dan verstandig om ook door het midden te gaan aanvallen? Mocht ik er compleet naast zitten of als er iemand een beter idee heeft dan hoor ik dat heel graag! :)
Vooral de redenatie erachter vind ik dan wel interessant. Waarom zou je een wing op willen geven en daardoor dus sowieso de slag op het middenveld verliezen waardoor je minder kansen creeert? Als ik naar zijn afgelopen 3 wedstrijden kijk en naar die van jou dan moet je naar mijn idee (ook al speel je uit) een sterker middenveld dan dat van hem kunnen creeeren door 3-5-2 te spelen. Dat zou bij mij altijd de voorkeur hebben. Maar ik ben wel zeer nieuwsgierig waarom je 3-4-3 wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik zou 3CD's of 1x CD + 2x WBD gaan spelen. De kans dat Stefan Köck kan spelen is erg groot, daar moet je een beetje je oog op houden. Als hij nl. geen speler heeft die die rechtsback-positie kan overnemen ligt daar je kans.

Tevens speelde je je laatste wedstrijd ook al met 3-4-3 en je haalde redelijk (hoog) op je middenveld thuis. Dat zal dan ongeveer betekenen dat je matig (heel hoog)/redelijk (heel laag) (grove schatting) in je uitwedstrijd haalt met je huidige opstelling. Dus je gaat het middenveld dan verliezen.

Volgens Alltid heeft hij veel last van vorm-verlies, dus ook daar moet je via Foxtrick even op letten op vrijdag als de trainingsupdate is geweest!

Als je dan met 3 IM's + 1 WO gaat spelen, moet je kijken of je z'n zwakste vleugel aan kan pakken op die manier. (Zonder die Köck dus de rechterflank, dus je linkeraanval moet nadruk krijgen. Daar zet je dus je beste spits op + de offensieve vleugel.)

Ook moet je proberen zo veel mogelijk spelers om je middenveld heen te zetten met een leuke bijstat op "spelverdelen". Dat helpt namelijk allemaal mee met je middenveld rating. Misschien kun je ook kijken of je 1 vleugel kunt aanvallen met je beste spits + 1x WO, en tevens de andere spits (die je kunt positioneren) verdedigend zetten. Dit moet dan wel de spits zijn met het hoogste "spelverdelen" niveau. Dat helpt natuurlijk het middenveld te verstevigen.

Qua spelverdelen ontlopen jullie elkaar niets, dus dat is een "coin toss" als er vrije trappen events komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Sandyman538 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:31:
[...]

Vooral de redenatie erachter vind ik dan wel interessant. Waarom zou je een wing op willen geven en daardoor dus sowieso de slag op het middenveld verliezen waardoor je minder kansen creeert? Als ik naar zijn afgelopen 3 wedstrijden kijk en naar die van jou dan moet je naar mijn idee (ook al speel je uit) een sterker middenveld dan dat van hem kunnen creeeren door 3-5-2 te spelen. Dat zou bij mij altijd de voorkeur hebben. Maar ik ben wel zeer nieuwsgierig waarom je 3-4-3 wilt spelen?
Ik heb redelijk passers op mijn middenveld, ik neem een hit op mijn middenveld en zal minder kansen krijgen maar dat hoop ik te compenseren met AIM en dan met 3 mid spelers. Zelfs als ik iets minder kansen heb dan met 3-5-2 dan heb ik nu wel 3 man voorin lopen om mijn aanval te boosten.

Ik speel hattrick pas sinds een paar seizoenen en heb nooit echt eerder veel aan tactiek gedaan, dus als ik er compleet naast zit hoor iik het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mensen ik heb even jullie professionele mening nodig. ;)
Ik heb een counterteam (5-3-2 met 1 winger) en heb een nieuwe spits nodig. Mijn oude spits gaat ongeveer 1,5mill opleveren, maar dat hoeft natuurlijk niet alleen maar aan mijn aanval uitgegeven worden (al is de aanval wel erg belangrijk bij een counterploeg). Graag jullie mening waar ik het beste naar zal kijken. Spitsen zijn erg duur zie ik al, kale uitmuntende spitsen gaan al voor bijna 2mill weg, dus ik zat te denken aan een multiskilled spits (formidabel scoren met redelijk passen voor 1.6mill zag ik al staan). Maar misschien heb ik het helemaal mis? Help! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Ja ik zou dan voor een formidabel spits met matig/redelijk passen. En als je nog geen spelhervatter hebt zou ik daar ook even op letten, want dat moet je ook wel kunnen krijgen voor zo'n 1.6 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-TheNose- schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:26:
Mensen ik heb even jullie professionele mening nodig. ;)
Ik heb een counterteam (5-3-2 met 1 winger) en heb een nieuwe spits nodig. Mijn oude spits gaat ongeveer 1,5mill opleveren, maar dat hoeft natuurlijk niet alleen maar aan mijn aanval uitgegeven worden (al is de aanval wel erg belangrijk bij een counterploeg). Graag jullie mening waar ik het beste naar zal kijken. Spitsen zijn erg duur zie ik al, kale uitmuntende spitsen gaan al voor bijna 2mill weg, dus ik zat te denken aan een multiskilled spits (formidabel scoren met redelijk passen voor 1.6mill zag ik al staan). Maar misschien heb ik het helemaal mis? Help! :>
ik ben zelf een spitsen trainer en vind die prijzen dus niet erg ;)
ik zal ALTIJD een spits met een SE kopen, onvoorspelbaar (dan met veel spelhervatting of passen), snel of koppen. Ik zou als ik jou was een ervaren rot kopen, jaar of 27 a 28 met ervaring en dan inderdaad goed passen en formidabel scoren.
Of echt een oldie met briljant / wonderbaarlijk scoren van een jaar of 31 a 32.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Sandyman538 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:56:
Ja ik zou dan voor een formidabel spits met matig/redelijk passen. En als je nog geen spelhervatter hebt zou ik daar ook even op letten, want dat moet je ook wel kunnen krijgen voor zo'n 1.6 miljoen.
Tsja ik verkoop idd mijn spelhervatter, Goddelijk is redelijk hoog voor de VIII, dus iets minder kan ook wel. Welk nivo zou ik minimaal wel moeten hebben voor de VII/VIII voor spelhervatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
chario2 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:28:
[...]

ik ben zelf een spitsen trainer en vind die prijzen dus niet erg ;)
ik zal ALTIJD een spits met een SE kopen, onvoorspelbaar (dan met veel spelhervatting of passen), snel of koppen. Ik zou als ik jou was een ervaren rot kopen, jaar of 27 a 28 met ervaring en dan inderdaad goed passen en formidabel scoren.
Of echt een oldie met briljant / wonderbaarlijk scoren van een jaar of 31 a 32.
Ja maar als die oldie stuk gaat dan zit ik ermee. ;) Oldies zijn wel een stuk goedkoper. Misschien wel een leuke korte termijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
-TheNose- schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:43:
[...]

Tsja ik verkoop idd mijn spelhervatter, Goddelijk is redelijk hoog voor de VIII, dus iets minder kan ook wel. Welk nivo zou ik minimaal wel moeten hebben voor de VII/VIII voor spelhervatten?
Dat hangt van het niveau van de keeper van de tegenstander af. Mijn trainee's op spelhervattingen, train ik op dit moment in spelhervatting totdat die gelijk is aan de mainskill, vanaf dan probeer ik ze te verkopen. Vaak verkoop ik ze als de spelhervatting skill gelijk is aan de mainskill of dat het nog 1 a 2 niveau's hoger is. Dus als jij voldoende hebt aan een formidabele spits, dan moet je nieuwe spits (naar mijn idee) spelhervattingen tussen de formidabel en briljant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Sandyman538 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:28:
[...]

Dat hangt van het niveau van de keeper van de tegenstander af. Mijn trainee's op spelhervattingen, train ik op dit moment in spelhervatting totdat die gelijk is aan de mainskill, vanaf dan probeer ik ze te verkopen. Vaak verkoop ik ze als de spelhervatting skill gelijk is aan de mainskill of dat het nog 1 a 2 niveau's hoger is. Dus als jij voldoende hebt aan een formidabele spits, dan moet je nieuwe spits (naar mijn idee) spelhervattingen tussen de formidabel en briljant hebben.
Thx man...

Ik zag dat ik nog een sh-er in mijn team heb die goed genoeg is voor mijn divisie, dus mijn oog is op deze speler gevallen: Teodoro Llontop (192645059). Uitstekend scoren, uitstekend passen, presteert beter dan mijn "kale" formidabele spits en kost me waarschijnlijk rond de 1.1mill. Ik hou dan dus nog wat geld over (totaal 1mill op de bank dan), altijd handig voor versterkingen in de toekomst.

[ Voor 24% gewijzigd door -TheNose- op 20-01-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Crap, gewoon 1-1 met 81% balbezit. Zat al te twijfelen of het handig was zoveel jonkies op te stellen in de verdediging :) Hopen dat ik nog kan winnen, anders kan het de snelste uitschakeling van de afgelopen seizoenen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Hier een 5-0 overwinning in de beker met PIC. En daar houdt het goede nieuws ook wel zo ongeveer op. 2 rode kaarten en nog een blessure. Tel dat op bij de 3 blessures in mijn a-team wat ik al had en dan kun je zien dat het weer een prachtig seizoen is wat blessures en kaarten betreft... Gelukkig nog ongeslagen en een goede TS, maar als ik in de competitie 5 a-spelers mis dan gaat het denk ik toch nog lastig worden...
Pewwy schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:19:
Crap, gewoon 1-1 met 81% balbezit. Zat al te twijfelen of het handig was zoveel jonkies op te stellen in de verdediging :) Hopen dat ik nog kan winnen, anders kan het de snelste uitschakeling van de afgelopen seizoenen worden...
Toch een mooie 1-2 overwinning :)

[ Voor 30% gewijzigd door Sandyman538 op 20-01-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Tsja, strak genoeg. 3 17-jarigen in de verdediging met redelijk of goed verdedigen. Dat gaat een zooitje worden. En mijn aanvallende def heeft ook maar goed verdedigen, want dat is eigenlijk een middenvelder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Nice die broekies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Je moet een keer gaan verjongen. Nu kan het nog. Ben ook redelijk op weg naar een 100% NL team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Teodoro Llontop (192645059) gekocht als nieuwe spits. Uitstekend scoren, uitstekend passen en technisch bij matig ervaring 25jr. Is onder de 1mill gebleven dus ik ben blij. Heb minimaal nog 1mill over voor investering in mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Zo heb me eerste wedstrijd (oefenwedstrijd) gewonnen :D

Kan nu eindelijk mijn opstelling veranderen etc.

Klopt het dat 3-5-2 de beste opstelling is voor beginners? ben aant denken om over te stappen maar moet dan nog een middenvelder bijkopen.

En hoe kan ik het beste mijn financiën goed krijgen? neemt dit eerst veel tijd voordat ik iedere week + geld krijg?

Heb hattrick lange tijd geleden gespeeld maar al veel vergeten dus vandaar de vraag :D

ps. kan ik bij iemand die een groot stadion heeft etc een oefenwedstrijd uit spelen? krijg ik teminste nog extra geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Remcov250 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:57:
Klopt het dat 3-5-2 de beste opstelling is voor beginners? ben aant denken om over te stappen maar moet dan nog een middenvelder bijkopen.
3-5-2 is de meest gebruikte opstelling omdat je dan 5 middenvelders hebt en op die manier een sterk middenveld kan creeeren. Als je meer balbezit hebt, dat krijg je door sterker te zijn op het middenveld dan je tegenstander, krijg je meer kansen.
En hoe kan ik het beste mijn financiën goed krijgen? neemt dit eerst veel tijd voordat ik iedere week + geld krijg?
Je krijgt niet veel geld, je moet het verdienen. Spelers inkopen, trainen, verkopen. En ook nog je eigen team versterken. Neem de stratpost van dit topic goed door en lees wat verhalen door die daar in staan.
ps. kan ik bij iemand die een groot stadion heeft etc een oefenwedstrijd uit spelen? krijg ik teminste nog extra geld :D
Een groot stadion is geen garantie voor meer geld. Je kunt beter proberen tegen teams uit een hogere divisie een oefenwedstrijd spelen. Het nadeel is dat mensen die in hogere divisie's spelen vaak niet tegen teams uit lagere divisie's willen spelen omdat de inkomsten minder zijn ;)

Maar als je inkomsten uit de recette van de oefenwedstrijden moet komen gaat het nog niet super met je team ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Sandyman538 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:01:
[...]

Een groot stadion is geen garantie voor meer geld. Je kunt beter proberen tegen teams uit een hogere divisie een oefenwedstrijd spelen. Het nadeel is dat mensen die in hogere divisie's spelen vaak niet tegen teams uit lagere divisie's willen spelen omdat de inkomsten minder zijn ;)

Maar als je inkomsten uit de recette van de oefenwedstrijden moet komen gaat het nog niet super met je team ;)
hehe natuurlijk bedoel ik groot stadion met veel fans, oftewel iemand in een hogere divisie.
Wil gewoon op deze manier al wat geld maken zodat ik me eigenlijk nooit zorgen hoef te maken :P heb me teampje pas een paar dagen geleden gekregen.

ben trouwens nu wel begonnen met het trainen van spelers. ik ga nu 2 keepers (beide 17 jaar (koste me 1000 en 10000 euro) met matig keepen en 1100+ tsi) trainen, 1 hiervan ga ik dan kijken of ik die later kan verkopen en 1 behoud ik voor me eigen team misschien, of misschien verkoop ik deze ook voor een oude ervare keeper.

Tot hoever kan ik het beste de keepers trainen? op matig zijn ze niet zo veel waard. Formidabel wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Remcov250 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:58:

Tot hoever kan ik het beste de keepers trainen? op matig zijn ze niet zo veel waard. Formidabel wel?
'matig' is een skill die meestal gewoon compleet waardeloos is, maar het kan soms slim zijn om bv adhv ht uitrekenen van de TSI van een speler te controleren of hij niet 'hoog' in die skill zit en dus een of twee trainingen al op de redelijk kan zittn ... pas dan is het imho waard om een speler te trainen (als hij bv ook vroeg in de 17jr is)... een speler die laag in de matig zit, is anders meestal het optrainen nauwelijks waard. (al hoop ik binnenkort uit mn jeugd en keeper met matig keepen en matig verdediging te pullen, wat misschien wat beter verkoopbaar is, aangezien 3 skills def, 1 skill in keep toevoegen, en zulk een speler qua prestatie gelijk is aan een goed keep met waardeloos def)

een handige Firefox-extentie hiervoor is PsicoTSI, die adhv TSI (en ook loon, wat bij net gepulde spelers of di nt hun verjaardag hadden nog betrouwbaarder is ), het 'subniveau' van de hoofdskill inschat:
http://www.aldeaglobal.net/psicotsi/lang-en.htm

(vroeger deed die het enkel bij veldspelers en geen keepers, terwijl daar wel ander tools voor waren, glukkig is de laatst update ook geschikt om keepersskills te berkenen)
nWo_Riot schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:39:

Dan is de vraag... is het verstandig om 2 scouts te nemen ipv 3? Zou kunnen dat je daardoor elke keer de talentjes misloopt en je beter 5k extra per week had kunnen betalen...
dit vind ik zelf ook wel een lastige vraag, waar ikzlf ook wel vaker nadenk....

Imho is het wel zo dat de 'meerwaarde' van de derde scout minder is dan die van de tweede scout, terwijl ze even duur qua kosten zijn.
verder is het goed te bedenken dat er eigenlijk drie soorten soutmeldingen zijn in je YA:
- spelers die je overduidelijk niet wil nemen (17jr, soms ook 16jr+ slecht potentieel en huidig skill, of spelers met overall-skill zwak of slecht)
- spelers die je overduidelijk zéker wilt nemen ( 15jr met minimaal een potentieel van rdlijk of huidige skill van matig, of met overall redelijk)
- twijfelgevallen ...: spelers die heel misschien wat kunnen zijn, maar ook een risico inhouden

de 'overduidelijk puls' zijn imho sterk in de minderheid, zeldzaam zelfs.
meestal zijn het ofwel 'twijfelgevallen' of juist overduidelijk afwijzingen..
gezien het systeem waar je slechts één scout tegelijk kunt vragen en die speler eerst moet afwijzen, om de volgende te scouten, is het imho zo dat de kans dat juist de derde scout je die 'superspeler' aanbiedt, relatief erg klein is.

Ik zou dus een derde scout eerder niet aanraden in het begin, om de eenvoudige grond dat je dan sowieso zo snel mogelijk je spelersgroep opgevuld moet krijgen met trainbare spelers en dan het zinnig is ook sneller de 'twijfelgevallen' te nemen. (overigns, een twijfelgeval kan je nog steeds soms tot €500K of meer opbrengen, met wat geluk)

Zodra je dan enkele 'leuke' spelers hebt, die echter geen 'top-talenten' zijn, is het imho zinnig het aantal scouts uit te breiden naar drie en dan enkel de 'echte talenten' (15jr+ en goede scoutmelding) aan te nemen en eventueel ook een week helemaal géén speler aan te nemen als de aangeboden spelers 'niet goed genoeg zijn' en 'twijfelgevallen' sneller af te wijzen.

[ Voor 56% gewijzigd door RM-rf op 21-01-2010 10:51 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Nog een klein verzoekje.... :)
De Federatie die ik opgericht heb om deze week de 'Mijlpaal' voor 100 leden-Fed te krijgen, heeft op dit moment 91 leden....
ik ben bijna op mn doel, maar morgenochtend (ergens zeer vroeg op vrijdagochtend, 5 of 6 uur 's morgens) is al de update van de Mijlpalen...
iedereen die nog een Federatie-slot (en dus Hattrick-supporter heeft) over heeft en me wil helpen, kan dus lid worden in federatie-ID 90225:
http://www.hattrick.org/C...ion.aspx?AllianceID=90225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-TheNose- schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:07:
Teodoro Llontop (192645059) gekocht als nieuwe spits. Uitstekend scoren, uitstekend passen en technisch bij matig ervaring 25jr. Is onder de 1mill gebleven dus ik ben blij. Heb minimaal nog 1mill over voor investering in mijn team.
Jij countert toch ? dan is uitstekend passen een goede keuze !

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

chario2 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Jij countert toch ? dan is uitstekend passen een goede keuze !
passen is bij counteren vooral belangrijk qua 'counterrating' op verdedigers.... passing bij de verdedigers maakt je counterrating flink hoger (telt zelfs dubbel tov de def-rating ).
passing bij andere spelers maakt qua counterspel niet speciaal iets extra uit, dan de normale meerwaarde die passing op middenvelders of aanvallers heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
RM-rf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:55:
De Federatie die ik opgericht heb om deze week de 'Mijlpaal' voor 100 leden-Fed te krijgen, heeft op dit moment 91 leden....
ik ben bijna op mn doel, maar morgenochtend (ergens zeer vroeg op vrijdagochtend, 5 of 6 uur 's morgens) is al de update van de Mijlpalen...
iedereen die nog een Federatie-slot (en dus Hattrick-supporter heeft) over heeft en me wil helpen, kan dus lid worden in federatie-ID 90225:
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Ik ook, teller staat nu op 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

RM-rf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:57:
[...]

passen is bij counteren vooral belangrijk qua 'counterrating' op verdedigers.... passing bij de verdedigers maakt je counterrating flink hoger (telt zelfs dubbel tov de def-rating ).
passing bij andere spelers maakt qua counterspel niet speciaal iets extra uit, dan de normale meerwaarde die passing op middenvelders of aanvallers heeft
das waar ook was in de war met aim 8)7

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 12:32
Zo - terug van weggeweest! Gisteren weer een team aangemaakt, na 3(?) jaar afwezigheid.

Vrugah met "FC Vargo" gespeeld; nu "Vargo United". Via Alltid nog even wat stats van mijn oude team opgedoken:
- beste resultaat: 2e in de VI.16 (op doelsaldo)
- beste rating ooit: 250 punten, 21.28 loddar stats, 60.5 sterren.
- begonnen met traininen op defenders; daarna positiespel

Wat is er zoal veranderd?
Ik zie dat er een 'nieuw' systeem is wat betreft jeugdopleiding, naast het oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Veranderd? Best een boel, denk ik. Aangezien ik pas 2jr meespeel, hier de veranderingen die ik heb meegemaakt:
  • Jeugdacademie, geeft je een 2e team om mee te spelen, alleen dan om jonge goden te trainen. Alternatief voor het oude jeugd-pull systeem. (Was er al voor mijn tijd.)
  • Wissels in de wedstrijd.
  • Long shots-tactiek. (Gebruikt iemand die eigenlijk?
  • Nieuwe Match Engine: het is nu mogelijk om >10 events in een wedstrijd te hebben, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik er blij mee ben, maar ik heb hier weinig op in te brengen.
  • Forum heeft een overhaul gehad.
  • Firefox + Foxtrick + PsicoTSI zijn onontbeerlijk voor een manager.
  • Challenge-poule: je kunt tegenwoordig je team automatisch laten koppelen met een tegenstander voor vriendschappelijke wedstrijden. (Senioren + junioren team)
En ik ben er waarschijnlijk nog wel een aantal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:55:
Done!

Net nog even een nieuwe trainee gekocht (17 jr 16dg redelijk def redelijk passen) en heb nu nog 1mill op de bank. Good stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:57:
[...]

Klopt, deze spits presteert alleen een stuk beter (1 ster) dan mijn "kale" formidabele spits, tegen minder salaris. Multiskilled is de toekomst!

In dat licht het volgende: Binnenkort popt mijn laag 20 jarige formidabel positiespel met dan uitstekend verdedigen, misschien nog een leuke speler voor iemand hier? :P

[ Voor 12% gewijzigd door -TheNose- op 21-01-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
-TheNose- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:28:
[...]

Done!

Net nog even een nieuwe trainee gekocht (17 jr 16dg redelijk def redelijk passen) en heb nu nog 1mill op de bank. Good stuff.
En op dit moment staat de teller op 103, dat is voldoende toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Gelukkig: +6/-2 voor mijn A-team spelers, de neergaande trend is omgebogen.

Nog steeds niet genoeg om helemaal zeker te zijn van de winst zondag, zeker aangezien mijn 2 vleugels in de ziekenboeg liggen, maar ja.

Ook 1 pop op PM voor een trainee. Nog 1 niveau en ik ga 'em verkopen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik krijg bericht dat ik op Hattrick Stage mag (was al weer vergeten dat ik dat ooit heb aangevraagd). Het ziet er precies hetzelfde uit eigenlijk, zelfde team, zelfde competitie, zelfde tegenstanders. Ik had verwacht dat het een testomgeving was waarin je tegen mensen speelde die ook in die testomgeving zitten.

Met de training is een verdediger omhoog gegaan in PM :)
CoRrRan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:07:
  • Challenge-poule: je kunt tegenwoordig je team automatisch laten koppelen met een tegenstander voor vriendschappelijke wedstrijden. (Senioren + junioren team)
Bedoel je de oefenpot of is er nog iets? (voor het seniorenteam)

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 22-01-2010 06:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Marzman schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 06:25:
Ik krijg bericht dat ik op Hattrick Stage mag (was al weer vergeten dat ik dat ooit heb aangevraagd). Het ziet er precies hetzelfde uit eigenlijk, zelfde team, zelfde competitie, zelfde tegenstanders. Ik had verwacht dat het een testomgeving was waarin je tegen mensen speelde die ook in die testomgeving zitten.
Nee, Stage is precies hetzelfde. Echter heb je nu wel direct toegang tot een klein deel van de functionaliteit van Alltid.org die ingebakken wordt in Hattrick. Nog niet heel veel data tot je beschikking, maar het werkt al wel!
[...]

Bedoel je de oefenpot of is er nog iets? (voor het seniorenteam)
Ik bedoelde inderdaad de mogelijkheid om via een automatisch systeem een vriendschappelijke wedstrijd te regelen, via een paar drop-down menuutjes. Voor EN je jeugd, EN je seniorenteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
1 pop vandaag, 18jr 0dg naar uitstekend verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had afgelopen weekend een WO, nou had ik altijd begrepen dat je training dan kan vergeten.
Echter nu is een trainnee die ik die wedstrijd ingezet heb, en niet doordeweeks toch gepopt is.

Hebben ze dat gemis aan training eruit gesloopt?
Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sandyman538 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:34:
[...]

En op dit moment staat de teller op 103, dat is voldoende toch?
Ja, het is voldoende geweest...
heb vanochtend de 20 punten voor
20 Points
Rank 5 - 550 achievers
Join my revolution 22.01.2010 (4/41)
Founded federation, received more than 100 members.
*O*

vele malen dank aan iedereen die geholpen heeft, volgns mij waren iets van 6 of 7 GoT-ldn ook aangemeld n dat betekent dat ik zonder hen die achievement niet bereikt zou hebben
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:34:
Ik had afgelopen weekend een WO, nou had ik altijd begrepen dat je training dan kan vergeten.
Echter nu is een trainnee die ik die wedstrijd ingezet heb, en niet doordeweeks toch gepopt is.

Hebben ze dat gemis aan training eruit gesloopt?
Weet iemand dat?
enkel als je een WO veroorzaakt krijg je geen enkele training (dat is namelijk zelf al het spelen met een 'illgale' opstelling)...
het team dat echter gewoon een 'legale' opstelling had, daarvan krijgt het beginteam allemaal 90minuten training... enkel eventueel ingestelde wissels worden niet meegerekend.

[ Voor 36% gewijzigd door RM-rf op 22-01-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een van mijn reserves verkocht die ik alleen liet meetrainen op de vleugel. Zijn gemiddelde waarde op de TL lag rond de 480k en maximaal gaf de vergelijking 750k. Echter de mijne heb ik verkocht voor 956k. :P
quote: STATS
Specialiteit: Snel
Conditie: Goed
Positiespel: Uitsteked
Passen: Goed
Vleugelspel: Goed
Wil eigenlijk eens gaan kijken naar een minimaal bovennatuurlijk verdediger met matig of redelijk positiespel om die dan woensdags op de vleugel mee te laten trainen. Aan de andere kant kan ik ook proberen om op de vleugel te skill-traden om vervolgens op een gegeven moment een verdediger met hoger positiespel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Hmm ik heb nu 2 keepers gehaald om de te gaan trainen, maar ik heb gelezen dat ik beter scoren kan trainen. Kan ik nu beter omswitchen? (keepers zijn 17 jaar matig keepen koste me totaal 11k voor beide)

En als ik scoren ga trainen moet ik dan beginnen met redelijk of met matig? aangezien ik nog niet superveel geld heb ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je niet zo veel geld hebt zou ik niet direct switchen. Train eerst je keepers tot goed of uitstekend. Verkoop er eentje van de twee en switch vervolgens naar spitsen. Je hebt dan in ieder geval een keeper waar je even mee vooruit kunt en wat meer geld om trainees aan te kunnen trekken voor in de spits.

Gelijk switchen zou zonde zijn van de gekochte spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:49:
[...]

Ja, het is voldoende geweest...
heb vanochtend de 20 punten voor

[...]

*O*

vele malen dank aan iedereen die geholpen heeft, volgns mij waren iets van 6 of 7 GoT-ldn ook aangemeld n dat betekent dat ik zonder hen die achievement niet bereikt zou hebben

[...]

enkel als je een WO veroorzaakt krijg je geen enkele training (dat is namelijk zelf al het spelen met een 'illgale' opstelling)...
het team dat echter gewoon een 'legale' opstelling had, daarvan krijgt het beginteam allemaal 90minuten training... enkel eventueel ingestelde wissels worden niet meegerekend.
OK, duidelijk, scheelt mij wel weer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Remcov250 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:30:
Hmm ik heb nu 2 keepers gehaald om de te gaan trainen, maar ik heb gelezen dat ik beter scoren kan trainen. Kan ik nu beter omswitchen? (keepers zijn 17 jaar matig keepen koste me totaal 11k voor beide)

En als ik scoren ga trainen moet ik dan beginnen met redelijk of met matig? aangezien ik nog niet superveel geld heb ;p
Het is erg dom om zomaar te gaan switchen enkel 'omdat je ergens gelezen hebt dat iets beter is' ...
ik zou gewoon je aanraden eerst te concentreren op het 'begrijpen' van het spel hattrick, dat vooral een spel is van de lang termijn en de lange adem.

De belangrijkste fout die je kunt maken is iedere week je strategie aan te willen passen, enkel omdat je toevallig iets ergens gelezen hebt.

Overigens, ik zeg hierbij niet dat je nooit je strategie moet aanpassen, of dat je ook niet zou mogen afstappen van een eerder gekozen strategie... maar _als_ je dat doet, moet je zelf erst zelf een afweging maken hoeveel zoiets je zou kosten, wat de nadelen zijn en wat de voordelen zijn:
En ja, dat moet je eerst zelf leren te bepalen en niet domweg overnemen van 'wat je ergens gelezen hebt'.

Er bestaat namelijk niet per definitie een 'betere' of 'slechtere' trainings-strategie of 'trainingssoort'... hooguit bpaald managrs die op basis van verkeerde afwegingn of inschattingn en verkeerde keuze maken (of die managers die onbezonnen vaak en veel gaan heen-en-weer switchen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Laatst online: 03-10 14:21
RM-rf schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:02:
[...]

Het is erg dom om zomaar te gaan switchen enkel 'omdat je ergens gelezen hebt dat iets beter is' ...
ik zou gewoon je aanraden eerst te concentreren op het 'begrijpen' van het spel hattrick, dat vooral een spel is van de lang termijn en de lange adem.

De belangrijkste fout die je kunt maken is iedere week je strategie aan te willen passen, enkel omdat je toevallig iets ergens gelezen hebt.
Eens. Hattrick is een spel van de lange adem. Ben zelf ook begonnen met keepers trainen, zonder jeugdopleiding. Keepers trainen heeft voor de beginneling het voordeel dat je je niet te veel om het trainen druk hoeft te maken. Gewoon zondag de ene, woensdag de andere keeper opstellen. Verkopen als je het geld nodig hebt of ze 21 worden (whichever comes first).
Jeugdopleiding start je pas als je daar aan toe bent, tot die tijd gewoon pullen. Kijken wat werkt en niet werkt in je competitie. Veel lezen en uitproberen. En dan eens beslissen wat je zelf wilt: geld verdienen of uitgeven, lekker in een lage competitie blijven of snel promoveren, welke stijl wil je spelen, wat voor spelers heb je dan nodig, hoe ga je die betalen, wil je alleen Nederlanders of ook buitenlandse spelers? Ga zo maar door.

[ Voor 3% gewijzigd door theturtle op 22-01-2010 15:43 . Reden: zpelfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Er zijn idd veel verschillende mogelijkheden om hogere doelen te halen in Hattrick. 1 voorwaarde daarvoor is wel dat je eerst wat geld verdient. Keepers trainen lijkt me dan juist een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Remcov250 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:30:

Keepers trainen is prima om mee te beginnen. Als je wat geld verdient hebt met je keepers kun je overschakelen op wat anders. Ondertussen kun je uitzoeken wat de beste positie is van je huidige spelers, wat ze waard zijn (de beste spelers kun je misschien beter verkopen omdat je daar meerdere spelers weer voor terug kan kopen). Om te beginnen zou ik overal spelers met redelijk of goed als basisskil proberen neer te zetten (daar moet je dus geld voor verdienen) die 29 of 30 jaar zijn. Deze spelers zijn lekker goedkoop door hun leeftijd en hebben ook wat ervaring waardoor ze meestal beter zijn dan jongere spelers met dezelfde skils. Als je een paar keer gepromoveerd bent dan kun je langzaamaan gaan werken aan jongere/betere spelers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wat ik zelf momenteel doe voor mijn 2 "spelverdelen" trainingsposities op de vleugels is 17jr0~10dgn kopen met hoe dan ook "redelijk" spelverdelen. Heel vaak kun je die kopen voor ongeveer €1000. Max. €10000. Deze train je, met een redelijke trainer (dat is wel een vereiste waar je direct in moet investeren vind ik) en (+/-)5 assistenten in ongeveer 6wkn naar "goed" spelverdelen. (Voor mij dus +/-11wkn, aangezien mijn vleugelspelers natuurlijk maar 50% training krijgen, daarentegen heb ik een "goed" trainer en 9 assistenten.)

In het algemeen verkoop ik die speler dan weer voor ongeveer €100000. Effectief zou je dus ongeveer €1.4M in 12wkn kunnen verdienen op die manier (6 IM's + 4 vleugelspelers die je allemaal traint), waarschijnlijk zelfs meer, aangezien je met sommige aankopen geluk kunt hebben dat de subskill hoger is dan 6.00. (Elke speler heeft niet precies "6" bij "redelijk" "spelverdelen", maar kan alles hebben tussen 6.00 en 6.99.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
CoRrRan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:38:
In het algemeen verkoop ik die speler dan weer voor ongeveer €100000. Effectief zou je dus ongeveer €1.4M in 12wkn kunnen verdienen op die manier (6 IM's + 4 vleugelspelers die je allemaal traint)
Dus 10 trainee's, 1.400.000 euro. Dat is 140.000 euro per trainee. Daar doe je 12 weken over dus je verdient per trainee 11666 euro per week. Volgens mij is er veel meer te verdienen met andere trainingen. Een trainee moet bij mij toch wel zo'n 30.000 euro per week netto opbrengen wil ik tevreden zijn. Hierbij heb ik ook uitschieters naar zo'n 75.000 euro per week winst. Of heb ik gewoon geluk met in en verkopen? Wat is bij de andere managers de gemiddelde winst per week per trainee?

/edit

En net door dit verhaal te typen een mooie trainee van 1M door de neus geboord :| :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sandyman538 op 22-01-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CoRrRan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 07:10:
[...]
Nee, Stage is precies hetzelfde. Echter heb je nu wel direct toegang tot een klein deel van de functionaliteit van Alltid.org die ingebakken wordt in Hattrick. Nog niet heel veel data tot je beschikking, maar het werkt al wel!
Ik zie wat stats bij de divisie, maar dat zijn niet de stats die ik interesant vind (sterspelers ofzo). Bij de wedstrijden staat niks volgens mij. Nog niet heel interesant eigenlijk :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Sandyman538 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:46:
[...]

Dus 10 trainee's, 1.400.000 euro. Dat is 140.000 euro per trainee. Daar doe je 12 weken over dus je verdient per trainee 11666 euro per week. Volgens mij is er veel meer te verdienen met andere trainingen. Een trainee moet bij mij toch wel zo'n 30.000 euro per week netto opbrengen wil ik tevreden zijn. Hierbij heb ik ook uitschieters naar zo'n 75.000 euro per week winst. Of heb ik gewoon geluk met in en verkopen? Wat is bij de andere managers de gemiddelde winst per week per trainee?

/edit

En net door dit verhaal te typen een mooie trainee van 1M door de neus geboord :| :P
Ongetwijfeld, dit is dus ook een theoretische mogelijkheid om te beginnen met het trainerschap. :) Wat ik me kan herinneren van mijn begin in HT, zat ik geregeld onder de €0 grens.

Normaal wordt ook aangegeven dat het beste is om met keepers te beginnen, dus misschien kan iemand daar een korte schatting voor maken?

Ik zal eens kijken wat ik normaal per week verdien met m'n eigen training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
CoRrRan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:08:
Normaal wordt ook aangegeven dat het beste is om met keepers te beginnen, dus misschien kan iemand daar een korte schatting voor maken?
Oh nee absoluut. Ik heb in mijn begindagen in hattrick ook keepers getraind. En ook tussendoor nog een keer toen ik de lol in hattrick wat kwijt was. Het is een heel gemakkelijke training. En zoals de nieuwbakken coach zelf al aangeeft, kun je 1 van de trainee's houden als je uitgetraind bent met keepen. Ik had alleen wel geprobeerd minimaal hoofdskill redelijk te kopen. Wat dat betreft had hij misschien beter 18 jarigen kunnen kopen, maar dan kom je alweer in een redelijk discussiewaardig gebied. Een redelijk 18 jarige keeper haal je voor tussen de 30 en 50k per stuk (als ik de transfervergelijking mag geloven). Als je die met een redelijk coach traint dan zijn ze na 1 seizoen allebei formidabel. Een formidabel keeper verkoop je tussen de 1.0 en 1.2 miljoen. Met een formidabele keeper kun je vrij lang meekomen in je divisies als je net begint, geen idee, tot divisie VII a VIII?

Voor de 1 miljoen die de andere keeper opbrengt kun je dan bijvoorbeeld 6 scoren trainee's a 100k per stuk kopen, daar haal je ongeveer een goed scoren, 18 jarig, weinig bijstats voor. Andere 4 ton gebruik je voor versterking andere linie bijvoorbeeld. Nieuwe trainee's train je in 1 seizoen allemaal naar formidabel scoren. Dan verkoop je er bijvoorbeeld 3 (weer allemaal 1 miljoen per stuk waard ongeveer). Dan heb je 3 miljoen cash.

Daar koop je versterkingen voor en weer 3 nieuwe trainee's voor in de spits of je verandert van training en gaat iets anders trainen. Maar op deze manier heb je sowieso binnen 2 seizoenen al een behoorlijke klap geld te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ja, dat ziet er inderdaad netjes uit.

Ik heb het even opgezocht en over al mijn spelers gemiddeld, haal ik een winst van €27.667,67 p/week. (Dit zijn dus AL mijn spelers die ik tot nu toe gekocht/verkocht heb, en dus mijn huidige spelers en mijn jeugdpulls niet meegerekend.)

Als ik puur naar mijn echte trainees kijk, dan kan ik zelfs nog hoger gaan, en dan kom ik ongeveer uit op gemiddeld €55.200 per week. Hoogst gehaalde resultaat: €126.000 p/week, laagst behaalde resultaat: €11.500 p/week.

Je aanname van +/- €30K p/week klopt dus ongeveer wel.

Maar ja, dit resultaat kun je dus niet vanaf dag 1 in HT behalen.

Ik heb een spreadsheet gemaakt, mochten mensen geïnteresseerd zijn: enige input is dat je je transfer history netjes overneemt in columns "A tot F" en daarna column "H" vult met alle individuele spelersnamen.

Linky: Hattrick Profit Calculator.xls

[edit]Oh ja, m'n calculatie gebruikt nog niet de overheadkosten die je hebt bij verkoop, daar ben ik nog mee bezig.[/edit]

[ Voor 9% gewijzigd door CoRrRan op 22-01-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Op zich is dit natuurlijk wel een interessante discussie/vergelijking. Ook als je kijkt naar het aantal trainingsplekken. (Op deze manier krijg ik wel lange verhalen, maar ik hoopt dat iemand er wat aan heeft en dat mensen zich er niet aan storen :) ). Misschien kunnen meer mensen dit invullen, of in ieder geval aangespoort worden om het een beetje bij te houden. Ik ben namelijk vrij regelmatig laks geweest met mijn training. Ik train spelhervattingen en trainde in het begin ook gewoon lachend formidabele spitsen naar goddelijk spelhervattingen. Duur: 2 seizoenen 8)7 Extra opbrengst: 0 :+

Nu ben ik veel strakker aan het trainen en aan het inkopen. Spelhervattingen is in principe een lastige training omdat ik probeer gewoon een a-team te hebben, die krijgen dan ook training maar daar koop ik ze niet voor en ik train nog 11 trainee's. De 'winst' op a-spelers is over het algemeen nihil. Vaak ongeveer break-even. Maar op mijn trainee's pak ik dus wel dikke winsten (vooral de laatste tijd). Op dit moment heb ik niet de volledige training omdat ik tijdens de bekerwedstrijden met ongeveer 4 trainee's en de rest a-spelers train.

Aantal trainee's naast het a-team: 11
Gemiddelde netto winst per week per trainee (laatste 5 trainee's): 33461
Totale winst per week bij volledige trainee bezetting: 368077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ja, ik vind dit ook een zeer interessante discussie. Ben vorig seizoen begonnen met hattrick en ben goed bezig. Ben beetje aan het skilltraden met keepers, tot het einde van het seizoen, want dan ga ik overstappen op een andere training (Goed moment, omdat de prijzen dan laag liggen) Zal dan beschikken over zo'n 5+ miljoen.

Wat zal dan de beste manier zijn om véél (nadruk op veel) geld te verdienen, als je niet let op sportieve prestaties? Daar denk ik wel eens over na, omdat het me best wel gaaf lijkt om met een 20+ miljoen op zak te lopen en dan met een goed trainingsprogramma in één slag naar de VI of hoger door te stomen. :D
En dan heb je vaak ook nog een tussenweg, eentje waarbij je bakken geld verdient, iets minder dan de andere manier, maar nog wel in de competitie mooi mee kan draaien.

Van wat ik gehoord heb zijn de beste manieren:
Zonder sportieve prestaties: - Schieten trainen en dan allemaal spitsen kopen dicht bij een pop, verkopen onmiddelijk na de pop. Kan je erg veel spelers mee trainen. -Spelhervatten, als je je daar vol op richt kan je er ook netjes mee verdienen lees ik op de fora.
Met sportieve prestaties: -Verdedigen trainen, vanwege de 10 trainees. -tDFW's trainen, maar dan heb je flinke aanschafkosten en het is de vraag of ze in de toekomst nog steeds zo duur en populair zijn, omdat erg veel managers deze training kiezen. Echte tDFW hype is nu gaande. -Passen trainen, vanwege de vele spelers die je ermee kan trainen.

Wat denken jullie welke vormen het meest lucratief zijn? Zou dat misschien iets zijn dat ik volgend seizoen kan gaan toepassen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
nWo_Riot schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:55:
Wat denken jullie welke vormen het meest lucratief zijn? Zou dat misschien iets zijn dat ik volgend seizoen kan gaan toepassen? :+
Ik denk niet dat er 1 vorm het meest lucratief is, aangezien anders iedereen het zou trainen. Wat je aanhaalt over tDFW is helemaal waar. Op dit moment een grote hype en veel mensen gaan het trainen. Maar als je een beetje rondkijkt, de echt goede trainee's gaan voor 3 a 4 miljoen over de toonbank, daar ga je nooit echt meer heel veel winst uit halen lijkt me. Je krijgt wel hele goede spelers, maar snel cash verdienen is er niet bij.

Ook de aanschaf van trainee's is natuurlijk een probleem. Trainee's bij mij kosten nu zo rond de miljoen per stuk, waar ik er dus 11 van nodig heb. Daarnaast nog een volledig a-team. Dus om goed spelhervatting te kunnen trainen heb je een groot startkapitaal nodig. Ik denk dat ik aan spelers op dit moment zo'n 50 miljoen heb rondlopen (verkoopwaarde).

Maar met een 'standaard' training als verdedigers of middenvelders is ook gewoon goed geld te verdienen. En wat je zegt over alleen voor het geld of ook nog sportieve prestatie's is waar. Wil je ook meedoen om kampioenschappen en de beker dan kun je niet alleen trainen. Allemaal lastige keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Stomme vraag, maar ik zie maar 1 speler staan bij nieuwe coach intern, terwijl 80% van mn elftal al meer dan een seizoen bij me is... wat is daar de reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
itsgreen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 01:21:
Stomme vraag, maar ik zie maar 1 speler staan bij nieuwe coach intern, terwijl 80% van mn elftal al meer dan een seizoen bij me is... wat is daar de reden voor?
Ze staan niet op de transferlijst en zijn niet al een keer eerder coach geweest? En je weet zeker dat je ze niet de afgelopen 16 weken hebt gekocht? Ik heb er namelijk wel een stuk of 10 waar ik uit kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
CoRrRan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:48:
Ja, dat ziet er inderdaad netjes uit.

Ik heb het even opgezocht en over al mijn spelers gemiddeld, haal ik een winst van €27.667,67 p/week. (Dit zijn dus AL mijn spelers die ik tot nu toe gekocht/verkocht heb, en dus mijn huidige spelers en mijn jeugdpulls niet meegerekend.)

Als ik puur naar mijn echte trainees kijk, dan kan ik zelfs nog hoger gaan, en dan kom ik ongeveer uit op gemiddeld €55.200 per week. Hoogst gehaalde resultaat: €126.000 p/week, laagst behaalde resultaat: €11.500 p/week.

Je aanname van +/- €30K p/week klopt dus ongeveer wel.

Maar ja, dit resultaat kun je dus niet vanaf dag 1 in HT behalen.

Ik heb een spreadsheet gemaakt, mochten mensen geïnteresseerd zijn: enige input is dat je je transfer history netjes overneemt in columns "A tot F" en daarna column "H" vult met alle individuele spelersnamen.

Linky: Hattrick Profit Calculator.xls

[edit]Oh ja, m'n calculatie gebruikt nog niet de overheadkosten die je hebt bij verkoop, daar ben ik nog mee bezig.[/edit]
Ik zal er thuis nog even naar kijken, wil dit best bij gaan houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Sandyman538 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 07:55:
[...]

Ze staan niet op de transferlijst en zijn niet al een keer eerder coach geweest? En je weet zeker dat je ze niet de afgelopen 16 weken hebt gekocht? Ik heb er namelijk wel een stuk of 10 waar ik uit kan kiezen.
Nee afaik niet (kan ik dat ergens zien of ze coach zijn geweest?)

Mn selectie is ~20 man, waarvan 15 al meer dan een seizoen bij me zijn ofzo. Sommige al 3. En ik kan maar 1 man uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
itsgreen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:04:
[...]

Mn selectie is ~20 man, waarvan 15 al meer dan een seizoen bij me zijn ofzo. Sommige al 3. En ik kan maar 1 man uitkiezen.
Als je zeker weet dat ze al langer dan 16 weken bij je team zitten dan zou ik even een GM mailen. Wat is je TeamID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

itsgreen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:04:
[...]

Ze moeten minstens "zwak/weak" (4) ervaring hebben. Je kunt geen "slecht/poor" (3) trainers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo ik heb weer wat meer input van mijn jeugdteam. 1 15 jarige haalt nu 4,5 ster en is matig in verdedigen. Train dus nu verdedigen en openingen maken (weet niet of dit handig is). Mijn twee scouts (3 vind ik onzin) zoeken ook naar verdedigers. Vandaag eindelijk een bruikbare speler van de scouts aangenomen. Eens kijken hoe deze mannen zich gaan ontwikkelen.

Ik gebruik nu geen hulpsites en zo, is dit wel zeer aan te raden? Volgens mij krijg je zo ook al aardig wat info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik kreeg gisteren helemaal niets van m'n eerste 2 scouts, en dan krijg je als derde en laatste optie dit:
I think I have found a skilled youngster for you. His name is Engelbert Boorsma and he is 17 years old.

With his passable(!) overall skills, this might be the player for us. This player has inadequate Winger at this point in his career. If he develops well, I would say this chap can emerge with passable Defending before joining the senior squad.

Do we sign him, boss?
Echt irritant dat deze speler niet gewoon 1 (en het liefst 2jr) jonger is! :(

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.