Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wat belangrijk bij een jeugdteam is: focussen op 1 bepaalde training en voor dat type speler je scouts laten zoeken. Alle andere spelers doen niet ter zake. Je zorgt dat je training optimaal wordt afgesteld op het moment dat je een jeugdspeler gescout krijgt die 15jr is en minstens "goed" kan worden op een bepaalde vaardigheid en het liefst leuke bijstats heeft of "matig" en het liefst "redelijk" alround is. (Die laatste informatie krijg je helaas niet altijd te zien.)

Als je eenmaal op alle trainbare posities trainees hebt staan, blijf je gewoon doorgaan met het zoeken van spelers voor die positie. Op een gegeven moment zul je namelijk zien dat door het verloop van de spelers er trainingsplekken vrijkomen.

HT-YC is een heel goede tool om eenvoudig in een mooi overzicht te zien op welke posities een bepaalde speler nog wat training kan krijgen en hoe de skill ups verlopen. Het enige wat je daar eigenlijk voor hoeft te doen is gewoon wat Foxtrick knopjes in te drukken en in HT-YC te plakken. Daarnaast kun je het nog zo uitgebreid maken als je zelf wilt. Bijv. kijken wie je speler voor je gescout heeft en of hij ook op HT-YC geregistreerd is, kijken wat nu eigenlijk je verdiensten zijn, etc.

Momenteel sta ik op +2.2M met 17 verkochte spelers.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Dus jullie advies is: Start met de (nieuwe) jeugdopleiding, want uiteindelijk gaat het je team beter maken en geld opleveren?

Ik zit namelijk nu in de IX, word waarschijnlijk 2e, dus ga promoveren. Ik heb al trainees, al zijn daar natuurlijk wel verbeteringen mogelijk. Ik sta nu 500k in de plus en kan met dat geld prima een jeugdopleiding starten... Wel is het zo dat ik volgend seizoen nieuwe trainees wil en hoogstwaarschijnlijk versterkingen aankopen.

Maarja, ik hoor vaak, stop er tijd in en op den duur gaat het veel opleveren, dus dan kan ik er maar beter nu ('t is pas m'n eerste seizoen) mee starten toch? =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik zou zeggen van wel. Het is niet zo dat het allemaal vanzelf gaat, maar als je zorgt dat je in een leuke poule terecht komt, zodat je gewoon wekelijks kan spelen en je zorgt gewoon dat je jezelf een beetje focust op 1 bepaald type speler, dan levert het absoluut geld op. Een poule van 4 is het meest optimale (zoek maar ergens op in een van de eerdere topics, rm-rf heeft het geloof ik ergens netjes opgeschreven), maar als je een leuke poule hebt met mensen die je kent (ik speel in een 12 team poule, waarvan ik 2 mensen persoonlijk ken), dat kan ook. Ietwat minder optimaal, maar net zo, al dan niet leuker.

En een jeugdopleiding kost je per week maar 10K en max 20K (+variabele kosten van het 'pullen' van een jeugdspeler naar je hoofdteam). Als je een beetje slim traint in je normale hattrick team, dan is dat geld wat je zonder problemen kunt missen. En zoals je ziet: ik draai momenteel een dikke plus op mijn jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Bedankt voor je reactie :) Hebben jullie misschien nog meer info/tips voor jeugdopleiding, of een linkje waar het mooi staat uitgelegd hoe ik dat mooi kan aanpakken?

Ik denk dat als ik er mee start dat ik wel gelijk 20k per week ga investeren, want met 10k bereik je net niets volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Ligt nou werkelijk waar de hele dag die site er al uit? Handig op een competitiedag als je je orders wil invoeren.

edit: Ha we zijn er weer

[ Voor 10% gewijzigd door sarinsarin op 22-11-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb om 13.30 nog de scouts gebeld, daarna inderdaad alleen maar "server too busy". Gelukkig staat m'n opstelling al voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een 3-1 overwinning geboekt op de toen nog nummer 1 en daarmee houden de kansen op een titel nog open. Sta nog 2 punten achter op de nieuwe nummer 1, want mijn tegenstander van vandaag zakt van 1 naar 4 door zijn nederlaag. Wil ik kampioen worden dan moet ik gewoon de laatste 3 wedstrijden winnen en hopen dat de nieuwe nummer 1 nog ergens een keer verliest. Het kan zo maar gebeuren in mijn competitie, want de sinds speelronde 7 wisselen de teams elkaar af aan de koppositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn eerste tegengoal geïncasseerd. :'(
Wel gewonnen met 1-6. :D

Komend weekend thuis tegen de huidige nummer 2. Mijn 1ste keeper is er dan weer bij, Kan eigenlijk in volledige oorlogssterkte aantreden. Wat ik ook ga doen. 6 punten voorsprong op de nummer 2 dus in theorie kan die nog de divisie winnen, de praktijk zegt dat ik van de 9 punten iig 6 punten ga pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb met nog drie wedstrijden te gaan, nu 7 punten voorsprong ... zelfs in het slechtse geval, als ik alle wedstrijden nu verlies, zou ik slechts tweede worden..
maar een van de wedstrijden is tegen een botje, dus voor 99% ben ik gewoon kampioen.

ik zit nu een beetje te kijken of ik ook gewoon de ret van mn wedstrijden 'opgeef'... ik train ook XP-trainee's, en dat gaat véél sneller als je ze liga laat spelen; dan zouden deze jongens 3 extra XP-punten kunnen meepikken.

sowieso heb ik mn middenveld nu al stevig afgeslankt, heb enkel nog twee middenvelders die voor volgend seizoen (waar nog eentje bijkomt, maar die ga ik pas rond week 14/15 kopen).. en beide vleugelspelers zijn geblesseerd.
Zelfs als zou ik geen competitievervalsing zou willen veroorzaken als ik tegen de nummer 3 volgende week speel, zou het toch lastig worden voor de winst te gaan, dus ik denk dat ik eieren voor mn geld kies en dan gewoon met trainee's en B-spelers ga spelen.

de benodigde drie punten haal ik dan wel uit tegen het botteam... is wel een minder leuke wijze om kampioen te worden dan thuis (waarschijnlijk bijna uitverkocht) met record-hatstats;
Maar tactisch gezien misschien een slimmere.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:50
Na het debacle van vorige seizoen (kansloze degradatie) ging het roer om; van 5-3-2 Counter naar 3-5-2!
Resultaat:
Al 11 wedstrijden ongeslagen, een doelsaldo van +43 en 3 wedstrijden voor het eind van de competitie al kampioen met 12 punten voorsprong op de nummer 2!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45
Gisteren een 0-3 voorsprong bij rust weggeven en 4-3 verloren. Een 7 ster middenvelder werd er afgeschopt en vervangen door een spits die er 2 haalde. En dat verschil was net even teveel. Ach, dat kon er ook nog wel bij :) Binnen enkele weken ga ik lekker training veranderen van spelhervattingen naar passen. Nu druk aan het inlezen, wordt vast weer dikke pret.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netherworld
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11-2021
boven verwachting gegaan gisteren met mijn team: Netherworld

heb de laatste weken veel blessures gehad en dan weer schorsing of weet ik wat! Maar hierdoor wel cool gebleven en gewoon passen gaan trainen met nu al verbetering zichtbaar... overigens heb ik de afgelopen 4 wedstrijden PIC gedaan... hierdoor is mijn TS zo dik haha! Mooi middenveld en dat zorgt voor dik resultaat ;)

Nu nog maar eens kijken hoe ver ik kan komen waarschijnlijk blijft het bij een 3e plek! maar dan heb ik de stijgende lijn te pakken en zie ik vol vertrouwen het nwe seizoen in de 5e tegemoet! hoewel... het is en blijft hattrick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens goed om te lezen dat ze alle bot-teams naar de laagste divisie gaan verplaatsen. Zal voor een hoop mensen betekenen dat ze het volgend seizoen een stuk spannender krijgen. Heeft voor mijzelf geen invloed, maar juich het in ieder geval wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Sandyman538 schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:24:
Gisteren een 0-3 voorsprong bij rust weggeven en 4-3 verloren. Een 7 ster middenvelder werd er afgeschopt en vervangen door een spits die er 2 haalde. En dat verschil was net even teveel. Ach, dat kon er ook nog wel bij :) Binnen enkele weken ga ik lekker training veranderen van spelhervattingen naar passen. Nu druk aan het inlezen, wordt vast weer dikke pret.
Passen is ideaal als je goed inkoopt ;) Heb er zelf al aardig wat mee verdiend.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:01:
Trouwens goed om te lezen dat ze alle bot-teams naar de laagste divisie gaan verplaatsen. Zal voor een hoop mensen betekenen dat ze het volgend seizoen een stuk spannender krijgen. Heeft voor mijzelf geen invloed, maar juich het in ieder geval wel toe.
Prima verandering! Denk dat dit het spel alleen maar ten goede kan komen. Ben wel benieuwd hoeveel spelers er in NL zijn en of die Xe divisie nog wel nodig zou zijn?

Gisteren weer een W/O gehad. M'n TS heeft nog nooit zo hoog gestaan, maar ik zal het nodig hebben, want ik heb een van mijn betere spelers verkocht voor een nieuwe trainee. Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb, want het was best een boel geld. Gelukkig komt mijn kas steeds meer in de zwarte cijfers te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45
Brainpower schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:04:
[...]

Passen is ideaal als je goed inkoopt ;) Heb er zelf al aardig wat mee verdiend.
Spelhervattingen gaat anders ook wel lekker, maar verandering van spijs doet eten (vooral bij hattrick), dus ik zoek weer even een nieuwe uitdaging. Nog inkooptips voor mij? Ben al lid geworden van de passen federatie om me daar even goed in te lezen.

Ik zit er zelfs over te denken om 2 seizoenen alleen te trainen en dus geen specifiek a-team te hebben. Gewoon voor de lol zeg maar. En daarna weer eens gaan bouwen aan een team wat wedstrijden moet gaan winnen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De X zal verdwijnen en er zijn maar iets van 2000 teams over voor de IX. Ik wil in de IX blijven maar zal daar dus echt mijn best voor moeten gaan doen :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wybo schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:59:
De X zal verdwijnen en er zijn maar iets van 2000 teams over voor de IX. Ik wil in de IX blijven maar zal daar dus echt mijn best voor moeten gaan doen :D
Nee hoor, als je niet 'graties en voor niets' gepromoveerd wilt worden, geef je dat gewoon aan in je HT preferences vanaf woensdag. Alleen de spelers in de Xe divisie hebben in feite geen keus.

[ Voor 7% gewijzigd door CoRrRan op 23-11-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik moet dus mijn best gaan doen om niet bij de eerste 2 te komen volgend seizoen, dat bedoelde ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:57
Ik ga sowieso al naar de 9e divisie. Dus voor mij niets nieuws onder de zon. Ik vind het wel een goede actie, want deze competitie was niet leuk. Wel gemakkelijk trainen en ook met veel jonge spelers spelen.

Volgend seizoen misschien (hopelijK!) meer uitdaging, dat is veel en veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als het goed is bestaat de IX komend seizoen voor 87% uit botteams.....

Het ligt er dan aan hoe ze besluiten om hem te vullen of het interessant gaat worden. Als ze slim zijn vullen ze 500 leagues met elk 4 menselijke managers en 4 botjes elk. Dat geeft en goede doorstroommogelijkheden en een redelijk attractieve leagues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Helaas heb ik gister verloren. Sta nu 6 punten achter op nummer 1 en 2. Die staan dus bovenaan met samen 30 punten, ik 24, nummer 4 21 punten. Helaas moeten beide clubs alleen nog maar makkelijke wedstrijden. Overigens heb ik dus gister van mijn directe concurent verloren, thuis met 5-0. Snap er niets van. (248300261)

Misschien mijn spitsen nu eens wat langer houden dan nodig is, en eens wat geld gaan sparen. Ben in dat laatste niet zo goed, als ik een miljoen heb staan geef ik het weer heel makkelijk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

brambest schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:12:

Overigens heb ik dus gister van mijn directe concurent verloren, thuis met 5-0. Snap er niets van. (248300261)
jouw MF-rating was "weak (very low)" .. die van hem "inadequate (very high)" -> 37% BB tegen 67% : 8 kansen voor hem, twee voor jou
daarbij was zijn verdeding het sterkst op de flanken en speelde jij ook aanvallen over de flanken... kennelijk had hij je ook nog eens goed doorschouwd....

sorry, maar die wedstrijd vind ik juist een voorbeeld van een Match-engine die precies dat doet wat voorspelbaar is, en de 5-0 uitslag best redelijk naar verwachtingen.

je sterke punten, vooral je aanval is waardeloos als je het middenveld niet wint... verder, je conditieverval is grandioos: 28% ....
wil je voor de prijzen meespelen moet je en je middenveld aansterkern, en je conditietraining verhogen...
eventueel kun je ook afwegen of je bv ook wilt wisselen op het middenveld... in zulke gevallen kunnen de te wisselen speler aan met veel minder conditie, maar heb je meer gelijkwaardige spelers nodig

[ Voor 24% gewijzigd door RM-rf op 24-11-2009 08:44 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambest schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:12:
Helaas heb ik gister verloren. Sta nu 6 punten achter op nummer 1 en 2. Die staan dus bovenaan met samen 30 punten, ik 24, nummer 4 21 punten. Helaas moeten beide clubs alleen nog maar makkelijke wedstrijden. Overigens heb ik dus gister van mijn directe concurent verloren, thuis met 5-0. Snap er niets van. (248300261)

Misschien mijn spitsen nu eens wat langer houden dan nodig is, en eens wat geld gaan sparen. Ben in dat laatste niet zo goed, als ik een miljoen heb staan geef ik het weer heel makkelijk uit...
Je verliest het puur op je middenveld.
http://alltid.org/league/45389/

Je tegenstander was alleen daar al een stuk beter. Gezien wedstrijden in de VIII voornamelijk daarop gewonnen of verloren worden, zou ik investeren in versterkingen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, over die aanpassing van de omgang met Botteams;
mn gedachten erover zijn tweeledig... als maatregel an sich vind ik het zeer begrijpelijk en had ik wel zoiets verwacht.

Maar tevens vind ik het ook een beetje jammer... ik betwijfel een beetje of het nu daadwerkelijk een 'verbetering' is.... dat mensen in divisie 6, 7 of 8 nu veel minder bots treffen zal het spel niet saaier maken, dat die wel 1 of 2, of een heel enjel maaltje drie bots in een liga hadden zal niet de ergste problemen hebben gegeven...
hét probleem met bots zijn bv de lagere liga's waarbij een manager het risico kan lopen tegen enkel bots te spelen, wat wél saai is, óf juist bv in een veel lagere liga te zitten met wel twee betere teams en dan promotie mis te lopen, terwijl in andere liga's misschien wel een bot promoveert...
dat probleem verdwijnt niet helemaal: De lagere divisies blijven een 'afvoerputje' waarin net het begin van het spel niet het meest 'uitdagend' gepresenteerd wordt voor managers die net beginnen.

Voor mij persoonlijk is het wel een beetje een streep door de rekening wat betreft mn plannen om een extra zakcentje te verdienen met mn XP-trainee's... ik had darvoor vast ingepland dat ik gemiddeld per twee seizoenen wel een botteam in de liga zou hebben en dus gemiddeld per seizoen één wedstrijd waar ik ook mn XP-trainee's kon opstellen...
Dat dat wegvalt zijn dure XP punten die ik nu mis aan zulke wedstrijden (voor één ligawedstrijd moet je zo'n 5 a 6 internationale friendlies spelen om hetzelfde aantal XP te verzamelen)...

Ik ga zeker door met mn 'oudjes', maar misschien toch ook wat meer gericht erop mn eigen trainers op te leiden, goedkoper te kunnen aanschaffen, of misschien door hen meer ervaring te geven te besparen op mn opkeidingskosten voor zulke trainers.

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 24-11-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nog maar 18 spelers over en er staat er weer een te koop. Ben alles een beetje aan het verkopen wat stijgt omdat ik het spel weer even beu ben. Had wel verwacht in VI te kunnen blijven, maar dat gaat zo niet lukken nu ik bijna alleen nog b-trainees heb op het middenveld.

Eigenlijk was ik ook bezig over te schakelen op passen trainen, maar toen ik een paar weken niet meer ingelogd had heb ik dat plan veranderd in geen friendlies meer spelen en alles wat stijgt verkopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:42:
hét probleem met bots zijn bv de lagere liga's waarbij een manager het risico kan lopen tegen enkel bots te spelen, wat wél saai is, óf juist bv in een veel lagere liga te zitten met wel twee betere teams en dan promotie mis te lopen, terwijl in andere liga's misschien wel een bot promoveert...
dat probleem verdwijnt niet helemaal: De lagere divisies blijven een 'afvoerputje' waarin net het begin van het spel niet het meest 'uitdagend' gepresenteerd wordt voor managers die net beginnen.
Het voordeel is in ieder geval dat bots niet meer promoveren zolang er nog managers zijn in die divisie die willen promoveren. Dus mocht je in de laagste divisie in een competitie zitten met 2 sterkere tegenstander kan je alsnog promoveren.

De uitdaging moet in het begin ook niet te groot worden, want dan haken er misschien weer een hoop af. Laat ze eerst het spel kennen met een aantal bots in een competitie om vervolgens te promoveren naar een competitie met allemaal managers. Vind het eigenlijk wel een mooie opbouw voor een startende manager. Natuurlijk blijft een competitie met alleen maar bots saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:40:
[...]

Het voordeel is in ieder geval dat bots niet meer promoveren zolang er nog managers zijn in die divisie die willen promoveren. Dus mocht je in de laagste divisie in een competitie zitten met 2 sterkere tegenstander kan je alsnog promoveren.

De uitdaging moet in het begin ook niet te groot worden, want dan haken er misschien weer een hoop af. Laat ze eerst het spel kennen met een aantal bots in een competitie om vervolgens te promoveren naar een competitie met allemaal managers. Vind het eigenlijk wel een mooie opbouw voor een startende manager. Natuurlijk blijft een competitie met alleen maar bots saai.
Het is inderdaad zo dat je in het begin nog aan het leren bent en de lagere divisies zijn dan ook een beetje een 'playground'....
echter dat was vroeger zo en blijft nu dus hetzelfde en door die ruimere promotie regels wwaardoor je ook als derde kunt promoveren krijg je zelfs een beetje het idee dat je nog meer voor 'spek-en-bonen' speelt omdat promotie vrijwel zeker is ...

Wat dat betreft vind ik de verandering ook niet erg, maar betwijfel ik of het een echte verbetering is ...
misschien eerder een verschuiving van ergernissen... ook omdat bepaalde problemen rondom de sterkte van bepaalde liga's, en de zwakte van anderen niet specifiek aangepakt word (botteams kunnen daar een rol in spelen, maar juist door andere teams dan een bonus-promotie te geven komt er ook wer een extra zwakke voor in de plek, oftewel je blijft die zwakkere liga's verzwakken) ..

Persoonlijk zou ik het een veel grotere uitdaging vinden als men bv ook een soort van Quarantaine-zone zou maken... waar bv nieuwelingen kunnen beginnen, botteams snel naartoe gaan, maar ook minder actieve teams kunnen spelen, minder vaak hoeven in te loggen, maar geen angst hoeven te hebben hun team snel te verliezen, zelfs mensen die financieel bankroet gaan kunnen eventueel gewoon naar de quarantianezone overgezet worden en via die plek weer opnieuw 'intreden' met hun bestaande team ...

In zulk een 'Quarantaine-zone' zou je bv wel gewoon kunnen blijven trainen en alles andere blijven doen, maar zonder specifieke promotie/degradatieregels (eventueel ook gewoon op eigen verzoek competitie kunnen wisselen of zelfs competities met vrienden startten)... hooguit als mensen zelf ook die quarantainezone willen verlaten en ze aan bepaalde voorwaarden voldoen (qua regelmatig inloggen, de sterkte van hun team en financiele solide boekhouding)...

Op die manier zou je met een aantal liga's kunnen blijven werken die altijd vrijwel vol zitten en waar men 'om de promotie/degradatie speelt'... of juist een ander spelvoering, die minder op resultaat maar misschien meer op spelvreugde of zelfs de oefening van bepalde strategieen, of federatiecups of sub-community-vorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens weet iemand of de training van de jeugd samenhangt met trainings posisities?
Dus heeft het meerwaarde wanneer ik Verdediging train om dan 5-5-0 te spelen? Of noem maar op welke mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:15:
Trouwens weet iemand of de training van de jeugd samenhangt met trainings posisities?
ja, enkel spelers op een trainingspositie krijgen dan training
Dus heeft het meerwaarde wanneer ik Verdediging train om dan 5-5-0 te spelen? Of noem maar op welke mogelijkheden.
als je verdedigen traint kun je het beste met 5 verdedigers spelen.... train je daarbij secundair openingen maken (passen voor verdedigers/middenvelders) of defensive positions (def voor verdedigers +middenvelders) is 5-5-0 de mest optimale (gesteld je hebt ook daadwerkelijk 10 spelers die nut hebben aan die secundaire training)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Bizar, stats van de GoT cup wedstrijd van SC Amsreiw tegen mijn teampje:

Middenveld uitmuntend (laag) uitstekend (heel laag)
Rechterverdediging matig (hoog) uitmuntend (heel laag)
Centrale verdediging redelijk (heel laag) uitmuntend (heel laag)
Linkerverdediging matig (hoog) formidabel (hoog)
Rechteraanval redelijk (hoog) matig (laag)
Centrale aanval briljant (zeer hoog) briljant (laag)
Linkeraanval matig (hoog) matig (heel laag)

Indirecte vrije trappen
Verdediging redelijk (laag) matig (zeer hoog)
Aanval zwak (zeer hoog) matig (laag)
Tactiek normaal normaal

Wat nou B-Teams inzetten? Dit was een regelrechte kraker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A-team speelde per ongeluk omdat ik mijn opstelling vergeten was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:18

nXXt

Carpe omnia

Mijn A-Team speelde ook omdat ik gisteren niet thuis was.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Spoiler:

Je kunt je opstelling ook eerder maken :)

Hattrick: Thorgal Eagles

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bregweb schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:05:
Spoiler:

Je kunt je opstelling ook eerder maken :)
natuurlijk... meestal doe ik dat ook direkt als ik doorkrijg dat een friendly geregelt is en je de opstelling kan ingeven...

echter, ok dan is het veelal nodig om kort voor de wedstrijd nog een keertje je opstelling door te nemen... sowieso kan het verloop van de ligawedstrijd, als bv een speler op een trainingspositie een blessure of rode kaart kreeg... ervoor zorgen dat je toch wilt schuiven in je opstelling...
Ook kan het soms zijn dat soms je spelers hebt die net terugkomen van een blessure en voorheen niet opgesteld kunnen worden...

Om die reden is het ingeven van de opstelling na de latste update voor de wedstrijd sowiesoe en belangrijkere gebruik en daarin kan het ook misgaan...
in het geval van nXXt zal het ook meegespeeld hebben dat hij tegen mij moest in het buitenland en die friendly was dinsdagavond al...
ik had hem nog wel een berichtje gestuurd, maar helaas te laat, pas dinsdagochtend en toen logde hij niet meer in tot na de wedstrijd :'(

• bregweb
Ik geef je helemaal gelijk mbt die checks na je leaguewedstrijd, maar als ik mijn opstelling voor zondag heb gemaakt, maak ik ook al de opstelling voor woensdag. Mocht ik al die checks dan vergeten of geen tijd hebben, heb ik toch mijn trainees al staan.

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

RM-rf schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:17:
[...]
in het geval van nXXt zal het ook meegespeeld hebben dat hij tegen mij moest in het buitenland en die friendly was dinsdagavond al...
ik had hem nog wel een berichtje gestuurd, maar helaas te laat, pas dinsdagochtend en toen logde hij niet meer in tot na de wedstrijd :'(
Ja, wel sympathiek dat berichtje :).

Maar zondagavond was ik ontzettend moe en dacht het wel op woensdagmiddag te kunnen doen, maandag en dinsdag zat ik in het buitenland... Magoe, eigen schuld :P

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mocht er trouwens iemand zijn met een supporter-acount, en nog een vrij federatieslot...

in de ACMY federatie hebben we nog twee leden nodig, nu 98 leden...
http://www.hattrick.org/C...ion.aspx?AllianceID=88711
Dat is nodig om een "Mijlpaal/achievement" te halen van "Founded Federation with more than 100 members", welke vanacht/morgenochtend geupdate wordt (en dan moet het ledenaantal ook minimaal 100 zijn).

Die Federatie is een wekelijk veranderend iets waarbij iedere week een ander lid de Founder is en dus kans heeft op die "Mijlpaal/Achievement"

Als iemand lid wil worden graag... sowieso, als iemand zelf ook wil meedoen met de kans Founder te worden, kan hij zich ook aanmelden (ik geef je dan wel wat meer info)

Ik hoop dat deze spam eventjes door de ogen gezien wordt ;) :P

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 22:17
Te laaaaaaaaaaat

Leden: 100 (26 online) ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Al iets bekend van de GoT Cup?

Ben 2e geworden met 6 punten en een doelsaldo van +5, wil graag weten of ik door ben of een friendly kan gaan regelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de uitslagen voor de groepen bijgewerkt nu. Viel bij het vergelijken van de nummer 2 nu het beste of slechtste resultaat weg zodat het een gelijk aantal wedstrijden zijn?

Volgens mij hebben wel een probleem qua aantal resterende weken. We hebben week 13,14,15,16 over. Mochten we dubbele kwart en halve finale spelen dan hebben we geen ruimte meer om de finale te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik snap dat er mensen zijn die "verontrust zijn" over alle botjes en hoe daarmee verder te gaan. Natuurlijk snap ik dat ze die botjes niet willen laten promoveren, om zo evt. competities met alleen maar botjes te gaan "uitfaseren".
Waar er nu heel veel X competities zijn worden dat er straks gewoon minder natuurlijk, laat mensen maar in de X ook tegen elkaar spelen. De competitie is dan groter, ze kunnen elkaar in hun forum om hulp vragen en het is ook leuker spelen.
Daarbij is het dan ook nog eens zo dat iemand die 1 of 2 keer in de X is blijven hangen veel sterker in de IX kan uitkomen. Er zitten voor nieuwelingen zowel voor als nadelen aan.

Ikzelf heb al een paar keer hattrick gespeeld, maar liet na verloop van tijd mijn account verlopen. Tjah, dan is het natuurlijk wel vervelend als je je 1e seizoen tegen botjes speelt. Dat is echt niet leuk om te doen, en er is dan ook verder geen lol aan.
Het enige wat leuk is is zo nu en dan wat trainees kopen/ trainen/ verkopen, maar ook dat gaat niet supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:34:
Heb de uitslagen voor de groepen bijgewerkt nu. Viel bij het vergelijken van de nummer 2 nu het beste of slechtste resultaat weg zodat het een gelijk aantal wedstrijden zijn?

Volgens mij hebben wel een probleem qua aantal resterende weken. We hebben week 13,14,15,16 over. Mochten we dubbele kwart en halve finale spelen dan hebben we geen ruimte meer om de finale te spelen.
Niet de resultaten tegen de nummer laatst die wegvallen?

Kwartfinales op neutraal terrein met bekerregels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
bregweb schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:23:
[...]

Niet de resultaten tegen de nummer laatst die wegvallen?

Kwartfinales op neutraal terrein met bekerregels?
Normaal (EK + WK) valt inderdaad het resultaat tegen de laatste in de poule weg.

Gewoon skippen die dubbele wedstrijden en dan maar gewoon loten lijkt me. Neutraal terrein gaat me weer een beetje ver ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Pewwy op 27-11-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan loop ik tegen het volgende probleem aan. Wanneer ik de resultaten tegen de nummer laatst weglaat kom ik op een precieze gelijkspel uit voor de laatste plaats in de kwartfinale. Dus zowel punten, doelgemiddelde, doelpunten voor zijn precies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Onderlinge resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet want ze spelen in verschillende groepen.Thorgal Eagles en Haga_ander hebben nooit eerder onderling gespeeld. Enige wat volgens mij nog overblijft is behaalde stats in de wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

jbdeiman schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:49:

Ikzelf heb al een paar keer hattrick gespeeld, maar liet na verloop van tijd mijn account verlopen. Tjah, dan is het natuurlijk wel vervelend als je je 1e seizoen tegen botjes speelt. Dat is echt niet leuk om te doen, en er is dan ook verder geen lol aan.
Het enige wat leuk is is zo nu en dan wat trainees kopen/ trainen/ verkopen, maar ook dat gaat niet supersnel.
het probleem is daarbij vooral dat hoe lager de liga's komen, bv een XI in spanje of Italie des te groter het probleem wordt deze te 'vullen' en al snel heb je dan bijna een 'spookdivisie'...
bv de XI in Italie hebben de laatste drie liga's (IX, X en XI) ruim 30% bots.. en bijna 30.000 teams.

Dat kost natuurlijk ook veel resources, zelfs wedstrijden tussen bots onderling moeten gerendert worden...

de oplossing van de bots wordt natuurlijk nu ook gepresenteerd als 'vooral voor de gebruikers' maar zal er ook specifiek op gericht zijn liga's die 'overbodig' zijn, omdat ze ook opgevuld kunen worden met bots uit hogere liga's...
Wat ik overigens veel slimmer zou vinden is als de ze die 'hierarchische' pyramidestructuur wat slanker maken... oftewel, eerder minder teams pér liga op de lagere niveau's (liga's VIII en IX en verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:13:
Kan niet want ze spelen in verschillende groepen.Thorgal Eagles en Haga_ander hebben nooit eerder onderling gespeeld. Enige wat volgens mij nog overblijft is behaalde stats in de wedstrijden.
Loten is eerlijker, anders gaat degene die het langst HT speelt altijd door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal een 9 muntjes gooien op random.org.

Thorgal Eagles (kop) 5
Haga_ander (munt) 4

Daarmee zijn de kwartfinales dus bekend. Organiseer de wedstrijden met bekerregels omdat we gelijk een beslissing nodig hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Leuk dat ik door ben, maar ik denk dat het beter/eerlijker is als we de volgende keer de regels van tevoren vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 16:58

hilgo

Clear your mind of can't.

Hel en ook verdoemenis.. ik hoopte nog zo op een tegenstander die te doen was.. Krijg ik DSanka :/ Goed, volgend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen want dit ga ik nooit winnen natuurlijk. Hoe dan ook hoop ik op een leuke pot voetbal en hopelijk geen totale vernedering.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pewwy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:38:
[...]

Loten is eerlijker, anders gaat degene die het langst HT speelt altijd door...
Net als in de echte beker ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilgo schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:09:
Hel en ook verdoemenis.. ik hoopte nog zo op een tegenstander die te doen was.. Krijg ik DSanka :/ Goed, volgend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen want dit ga ik nooit winnen natuurlijk. Hoe dan ook hoop ik op een leuke pot voetbal en hopelijk geen totale vernedering.
Zal dadelijk mijn opstelling vast maken zodat je in ieder geval tegen mijn B-team speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Ik mag tegen FCThe_Blade aantreden... ook bepaald geen eenvoudige klus...

Ach ja, mag lekker thuis spelen en is toch leuk, een team uit een flink aantal klassen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Marzman schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:12:
[...]

Net als in de echte beker ;)
Tsja, die echte beker blijft een draak in HT, en ook bij de KNVB en dergelijke. Op de één of andere manier wil iedereen de betere teams beschermen, terwijl het toch ook leuk is als mindere teams eens ronde 6 halen. Of nog verder uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met 5-1 gewonnen en de strijd om de titel is alleen maar spannender geworden. Sta na mijn overwinning 2e met gelijk aantal punten als de nummer 1. De nummer 3 en 4 hebben allebei 1 punt minder. Dus de nummer 4 kan 2 wedstrijden voor het einde in principe nog kampioen worden. Moet gewoon beide wedstrijden komende weken winnen en dan maar hopen dat de resultaten op de andere wedstrijden in mijn voordeel uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1-1 gelijk gespeeld tegen de nummer 2.
Volgens de hatstats had ik moeten winnen daar mijn middenveld bijna 2 keer zo sterk was. Aanval en verdediging ontliepen elkaar niet veel.

Sta nog steeds 6 punten voor op diezelfde nummer 2. Dus ik kan waarschijnlijk volgende week kampioenschap gaan vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb met 1-2 verloren van de derde plaats...
echter, ik heb gespeeld met mn B-team en datzelfde team had in de GoT-cup driemaal gigantisch klop gehad, dus valt me die 1-2 nog wel mee, ben er wel blij mee...
mn tegenstander had niet door dat ik de wedstrijd zou weggeven en was zelf bang dat hij sowieso dik zou verliezen (kennelijk heeft hij slecht nazoekwerk gedaan voor de wedstrijd,a nders had hij gezien dat allebei mn vleugelspelers geblesseerd waren en ik maar twee middenvelders had en 1 spits... de rest net verkocht, evenals drie belangrijke verdedigers de laatste weken)

Aangezien het kampioenschap me niet kan ontgaan, pomotie is al zeker en volgende week tref ik een bot, die me de laatst benodigde punten zal geven, ben ik al bezig met vorbereiding voor volgend seizoen, wat aardig lijkt te lukken, heb nu een flinke 13,5 miljoen in kas en als de nu te koop staande spelers verkocht worden wordt dat zelfs ruim 15,5 miljoen.

Overigens, ik heb er wel een flink voordeel aan dat het verlies beperkt is geweest... had mn tegenstander MOTS gespeeld had hij en zichzelf benadeeld betreffende volgende wedstrijden (hij moet nog twee keer tegen direkte concurrenten) én mij evenzeer, op basis van een dan kapotte fanstemming bij mij en minder bezoekers komende wedstrijd.

Ik heb trouwens wel een bezoekrsrecord gehad... nét mn Arena voor de tweede maal vergroot dit seizoen en toch een stevige bezetting, bij regen toch de overdekte zitplaatsen en vip-seats uitverkocht, terwijl de andere zo'n 10% ruimte hadden (wat echter juist een teken is dat de verdeling goed was, was het zonnig geweest waren die uitverkocht geweest en overdekt nog ruimte gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Gisteren mijn 1e tegendoelpunt van het seizoen moeten verwerken maar door de 6-1 winst wel al kampioen. Was ook eigenlijk al min of meer gedaan aan het begin van het seizoen (als degradant was ik veel sterker) maar toch blij dat het nu zeker is. Wat ook leuk is, is dat mijn spits op dit moment de absolute top scorer van Nederland is volgens Alltid :D Niet gek voor een 30 jarige spits!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ongelofelijk, ik sta weer boven de degradatiegrens en dat zonder er wat voor te doen :)

Wanneer kakt de markt meestal in? Einde seizoen? (ik heb 10 miljoen op de bank staan en wil volgend seizoen wel weer meespelen om een goede plek ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netherworld
Marzman schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:08:

Wanneer kakt de markt meestal in? Einde seizoen?
markt inkakken? kan daar überhaupt sprake van zijn...

Aan het begin van het nwe seizoen is het opletten wat je koopt en niet als een blinde gaan bieden, daar zijn er al genoeg van namelijk. dus voor het verkopen is begin nwe seizoen een goed moment.

Overigens ben ik ook van mening dat de laatste 2 weken van het oude seizoen ook een goed moment zijn om spelers te verkopen... Er zijn namelijk ploegen die koste wat het kost willen promoveren of degradatie willen voorkomen...

Dus dat betekend dat je eigenlijk pas in de 4e week van het nwe seizoen tegen iets gunstigere prijzen kan kopen...

Maar er zijn altijd gekken die meer overhebben voor die 1ne speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

netherworld schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:18:
[...]

markt inkakken? kan daar überhaupt sprake van zijn...
Ja, Hattrick heeft zelfs extra geld in het spel gebracht al een keer door opbrengsten van wedstrijden wat groter te maken (nog voor de echte economische crisis ;) )
Aan het begin van het nwe seizoen is het opletten wat je koopt en niet als een blinde gaan bieden, daar zijn er al genoeg van namelijk. dus voor het verkopen is begin nwe seizoen een goed moment.

Overigens ben ik ook van mening dat de laatste 2 weken van het oude seizoen ook een goed moment zijn om spelers te verkopen... Er zijn namelijk ploegen die koste wat het kost willen promoveren of degradatie willen voorkomen...

Dus dat betekend dat je eigenlijk pas in de 4e week van het nwe seizoen tegen iets gunstigere prijzen kan kopen...

Maar er zijn altijd gekken die meer overhebben voor die 1ne speler...
Ja het gaat om kopen, ik heb weinig meer over om te verkopen. 4 spelers, 3 trainingsposities.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Marzman schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:08:

Wanneer kakt de markt meestal in? Einde seizoen? (ik heb 10 miljoen op de bank staan en wil volgend seizoen wel weer meespelen om een goede plek ;) )
meestal is het dieptepunt rond week 14/15 ... maar sowieso zijnde laatste weken eerder erg slap
het hoogtepunt van de markt ligt rond week 2 en 4.

waar ik echter gewoon op zou letten is of er leuke aanbiedingen zijn, er zijn nu dusdanig weinig actieve kopende managers dat als een speler met lage vraagprijs aangeboden wordt, de kans groot is dat die de normale 'TL-vergelijkprijs' niet haalt.... zeker op woensdagavond en donderdag (als de friendlies net gewest zijn in de meeste landen en tot de trainingsupdate niet veel gebeurt.. op dat moment willen veel managers ook niet kopen)
de meeste spelers worden nu echter met een fikse vraagprijs boven de TL-vergelijk aangeboden..
het gaate rom de juiste krenten uit de pap te pikken

zelf heb ik zo'n 12,5 miljoen staan (misschien 14 miljoen als mn verkopen ook lukken, maar dan moet ik geluk hebben, die staan ook te koop voor hogere vraagprijs), maar moet daarvoor 3 of 4 A-team spelers kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Zo zal weer eens van mij laten horen :)

Heb nu ook 12,5 mil en wil dus nog een brute middenvelder kopen. Moet nog even kijken hoeveel ik er echt aan uit gaat geven maar hij moet een bijdrage kunnen leveren aan mijn kampioenschap volgend seizoen ;)

Ik ga in ieder geval niet degraderen dus ben al een beetje bezig met volgend seizoen. Denk dat ik mijn team op een paar plekken gaat versterken. Mochten er nog mensen tips hebben ;) graag :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga aan het einde van het seizoen afscheid nemen van mijn brute middenvelder. Misschien is het wel wat voor jou met mytisch positiespel en uitstekend passen. ;)

Morgen er weer tegenaan voor de GoT-Cup. Eens kijken of we een stap dichterbij de finale kunnen komen. Het is weer een tijdje terug dat ik de finale heb gehaald. Dus het word weer eens tijd voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wybo schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:26:
Als het goed is bestaat de IX komend seizoen voor 87% uit botteams.....

Het ligt er dan aan hoe ze besluiten om hem te vullen of het interessant gaat worden. Als ze slim zijn vullen ze 500 leagues met elk 4 menselijke managers en 4 botjes elk. Dat geeft en goede doorstroommogelijkheden en een redelijk attractieve leagues.
Waarom wil je dan in de IX blijven? Dat is toch geen uitdaging?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Kansloos verloren in de GoT cup en een spits kwijt, het is weer een dolle boel. Volgende week maar proberen de eer te redden :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Laatst online: 23-05-2022
Goedenavond Allemaal ik kan wel wat advies gebruiken want ik kom er toch minder goed uit dan ik dacht.

Momenteel sta ik 2de in IX.649 en ben halverwege vorig seizoen ingestapt.
Mijn Financiën zijn aardig momenteel heb ik 1.1 miljoen staan

Ik heb dit personeel:

Positie In dienst Kosten/week
Keeperstrainers 8
Assistent-trainers 2
Sportpsychologen 0
Woordvoerders 2
Accountants 0
Fysiotherapeuten 2
Dokters 0

Zoals hierboven wel te zien train ik momenteel keepers, iemand nog ideeën over het personeel wat ik heb?
Mijn trainer heeft goed trainerschap en slecht leiderschap.

Er word nu elke maand €10000 naar mijn jeugd gestuurd ik wil dit wel verhogen alleen kan er maa niet achterkomen waar ik dit kan doen, maar is het wel nodig om er meer in te stoppen?

Voor de rest speel ik meestal 3-5-2 speelt de ene keeper op woensdag de andere in het weekend (de betere)

Ik koop meestal goede keepers van 17 of net 18 jaar en train deze dan tot uitstekend of formidabel en dan worden ze verkocht. Geen enkel geld uitgegeven aan andere spelers, veel spelers verkocht waar niks in had, in ruil daarvan wat oudere redelijke spelers gekocht voor weinig geld en mits er veel blessures of schorsingen zijn dan vul ik vanuit mijn jeugd het team aan.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij een beetje willen helpen/sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Jaja! Gewoon door naar de halve finale! :D

Ik ben het enige team lager dan de V die in de halve finale staat :D

Eén keer III, twee keer V en dus een keer VII (ik).

[ Voor 60% gewijzigd door nXXt op 02-12-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilgo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:31:
Kansloos verloren in de GoT cup en een spits kwijt, het is weer een dolle boel. Volgende week maar proberen de eer te redden :)
Sorry voor het blesseren van je spits. Volgende week staan de halve finales al op het programma omdat we anders niet uitkomen. Dus eer redden in GoT-cup zal moeten wachten tot volgend seizoen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay, gisteren een jonkie naar de jeugdacademie gehaald.

Leeftijd 15 jaar en 90 dagen. Gisteren voor de eerste keer opgesteld als flankverdediger, direct 6 sterren :*)
Potente kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:35:
[...]

Sorry voor het blesseren van je spits. Volgende week staan de halve finales al op het programma omdat we anders niet uitkomen. Dus eer redden in GoT-cup zal moeten wachten tot volgend seizoen vermoed ik.
No problem, ik heb er nog een reserve spits over en ik ben toch al kampioen dus echt missen zal ik hem ook niet :D

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
nXXt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:30:
Jaja! Gewoon door naar de halve finale! :D

Ik ben het enige team lager dan de V die in de halve finale staat :D

Eén keer III, twee keer V en dus een keer VII (ik).
Gefeliciteerd!!!! _/-\o_ _/-\o_

Gisteren GoT cup....maar sinds wanneer heeft iedereen zulke brute wedstrijd raitings hehehe

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wildcardxl schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:09:
Goedenavond Allemaal ik kan wel wat advies gebruiken want ik kom er toch minder goed uit dan ik dacht.

Momenteel sta ik 2de in IX.649 en ben halverwege vorig seizoen ingestapt.
Mijn Financiën zijn aardig momenteel heb ik 1.1 miljoen staan

Ik heb dit personeel:

Positie In dienst Kosten/week
Keeperstrainers 8
Assistent-trainers 2
Sportpsychologen 0
Woordvoerders 2
Accountants 0
Fysiotherapeuten 2
Dokters 0

Zoals hierboven wel te zien train ik momenteel keepers, iemand nog ideeën over het personeel wat ik heb?
Mijn trainer heeft goed trainerschap en slecht leiderschap.

Er word nu elke maand €10000 naar mijn jeugd gestuurd ik wil dit wel verhogen alleen kan er maa niet achterkomen waar ik dit kan doen, maar is het wel nodig om er meer in te stoppen?

Voor de rest speel ik meestal 3-5-2 speelt de ene keeper op woensdag de andere in het weekend (de betere)

Ik koop meestal goede keepers van 17 of net 18 jaar en train deze dan tot uitstekend of formidabel en dan worden ze verkocht. Geen enkel geld uitgegeven aan andere spelers, veel spelers verkocht waar niks in had, in ruil daarvan wat oudere redelijke spelers gekocht voor weinig geld en mits er veel blessures of schorsingen zijn dan vul ik vanuit mijn jeugd het team aan.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij een beetje willen helpen/sturen
je opzet ziet er gewoon erg solide uit ... je zult ook gewoon promoveren naar de VIII en ik vermoed dat je ookd aar waarschijnlijk goed zult kunnen meekomen, enkel kan er een moment komen waarop je niet meer makkelijk kunt verderkomen zonder ook meer in de veldspelers te investeren.

Voorlopig zou ik je aanraden waar je oudere veldspelers koppt, erop te letten dat deze een hoog leiderschap hebben (Redelijk tot Goed) en het liefst matig of redelijk ervaring...
door deze meer ervaring te laten verkrijgen met het spelen van competitiewedstrijden kunnen die flink in waarde stijgen.

Zodra je echter merkt dat de oudere spelers een bepaalde 'prestatie-grens' hebben, of je teveel blessuretroubles met hen hebt of een te lage comditie en je overweegt toch jongere spelers aan te schaffen , zou ik je aanraden juist veel jongere spelers te kopen, 23 of 24 jaar, en deze na anderhalf of twee seizoenen te verkopen, dan hebben ze veelal slechts weinig waardeverval of zijn soms zelfs iets in waarde gestegen (afhankelijk van marktontwikkelingen)

Wat betreft de jeugd... aangenomen je investeerd in de jeugdacademie (en niet de zaakwaarnemers voor jeugdspelers), investering daarin verhogen kun je doen door een extra scout aan te nemen, of twee (als je nu 10.000 investeerd heb je één scout, drie is het maximum)...
qua training of de kwaliteit van gescoutte spelers maakt het zelf niets uit, maar je hebt met een extra scout wel de mogelijkheid een gescoutte speler af te wijzen en een andere speler te laten scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:10:
[...]

Gisteren GoT cup....maar sinds wanneer heeft iedereen zulke brute wedstrijd raitings hehehe
Waarschijnlijk sinds de titelverdediger in de groep er al uit is gevlogen ;) Dus we krijgen ieder geval twee andere teams in de finale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:13:
[...]

Waarschijnlijk sinds de titelverdediger in de groep er al uit is gevlogen ;) Dus we krijgen ieder geval twee andere teams in de finale :P
Dat denk ik ook ja! Zal uit niet in staat zijn de 1-2 thuis nederlaag nog terug te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:53

Quintus

Eg wel! Dus....

Damien2004 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:31:
[...]

Dat denk ik ook ja! Zal uit niet in staat zijn de 1-2 thuis nederlaag nog terug te kunnen draaien.
Zeker niet omdat er afgesproken was dat er dit seizoen geen returns gespeeld worden :P

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Damien2004 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:10:
[...]

Was inderdaad een flinke pot. Had net zo goed jouw kant op kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Als mensen de competitie vergooien door met een B-team aan te treden en het sterkste elftal voor de GoT Cup bewaren, maak ik natuurlijk geen schijn van kans :(

Maar is toch leuk voor de organisatoren dat deze Cup zo belangrijk wordt gevonden _/-\o_

Succes gewenst aan alle overblijvers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Hey Tweakers,

Ik sta op het punt om van training te veranderen, en ik weet nog niet zo goed wat ik nou wel/niet wil. Daarom vraag ik om jullie mening/advies.

Heb ongeveer 1,5 miljoen - 2 miljoen te besteden aan trainees. Moet erbij zeggen dat dit pas m'n eerste seizoen was en begin dus straks aan mijn tweede. Ik ga promoveren naar de VIII, dus ik moet er wel voor zorgen dat m'n team goed genoeg is, zodat ik niet onmiddelijk weer degradeer. M'n team heet: Château
Hier even het achtergrondverhaaltje, zodat jullie wat meer weten... :)

Om op korte termijn wat winst te maken, was ik passen gaan trainen, allemaal 18/19 jarige spelers gekocht met goed op de hoofdstat en passen matig. Zodra die gepopt waren, heb ik ze met 100k winst verkocht. Heb nu nog 3 middenvelders, 1 vleugelspeler en 1 aanvaller over. Deze probeer ik te verkopen. Ik kan er ook voor kiezen om spelers te houden. (Heb namelijk 2 middenvelders die nog niet op passen zijn gepopt, en hebben uitstekend (laag) positiespel.

Stel dat het me lukt om alles te verkopen, heb ik over de 2 miljoen in kas. Denk dat dat genoeg geld is voor een beetje leuke trainees. Ben er alleen nog niet over uit wat ik dan ga trainen.
2 Miljoen is te weinig voor passentrainees, verdedigen schijnt minder interessant te worden omdat er ineens een grote toename is van het aantal verdedigers trainende coaches. Maar bij aanvallers kan je er ''maar'' 6 trainen. Keepers vind ik niet zo leuk. Positiespel zorgt er wel voor dat je team erg goed wordt, maar brengt per speler minder op dan andere trainingstypes.
Denk dat het wel verstandig is om in de komende weken m'n nieuwe trainees te kopen, omdat aan het einde van het seizoen de prijzen het laagst liggen.

Ook ga ik komende week een jeugdopleiding starten, heb me er al in verdiept en dit kan in de toekomst een mooie inkomstenbron voor mij worden. In het begin wel investeren, maar het schijnt later toch zijn vruchten af te werpen.

Heeft iemand bepaalde trainingstypes die hij mij kan aanraden of afraden? Ik zat te denken aan verdedigen, scoren of positiespel, maar ieder type heeft zo zijn nadelen en voordelen en aangezien ook sommige trainingstypes populairder worden (denk aan verdedigen) is er misschien wel een training die voor mijn team het meest geschikt is. Misschien ook niet, dan moet ik er gewoon maar eentje uitkiezen. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
bregweb schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:18:
Als mensen de competitie vergooien door met een B-team aan te treden en het sterkste elftal voor de GoT Cup bewaren, maak ik natuurlijk geen schijn van kans :(

Maar is toch leuk voor de organisatoren dat deze Cup zo belangrijk wordt gevonden _/-\o_

Succes gewenst aan alle overblijvers!
Tsja, op de één of andere manier willen we hem allemaal winnen. Mijn kansen zijn verkeken, aangezien ik nog de hoop heb dat de nummer één in mijn competitie nog een wedstrijd gaat verliezen. Dan ligt de prioriteit uiteraard niet bij de GoT cup, maar in de competitie. Vanaf volgende week zal ik het wel niet meer kunnen bolwerken, maar dat is dan jammer. Zondag moet ik dus winnen om in de race te blijven. De week erop moet ik tegen een team dat vanaf het begin van het seizoen aan het saneren is geweest. Daar staat nu een team dat net in de VI mee kan draaien. Zondag dus een dikke MOTS en mijn TS naar de haaien. Dat betekent problemen voor woensdag, maar dat is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Quintus schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:18:
[...]

Zeker niet omdat er afgesproken was dat er dit seizoen geen returns gespeeld worden :P
|:( 8)7 :? :X :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Pewwy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:45:
[...]

Je had toch niet gewonnen ;)
JAWEL!! :) Ik had een konijn uit een hoge hoed getoverd en je op eigen veld vernederd!! :)
Maarja we zullen het nooit weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit nog 1 week na de finale of heet het konijn flappie, want dan haalt hij het vermoedelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JosBonsio schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:16:

Heeft iemand bepaalde trainingstypes die hij mij kan aanraden of afraden? Ik zat te denken aan verdedigen, scoren of positiespel, maar ieder type heeft zo zijn nadelen en voordelen en aangezien ook sommige trainingstypes populairder worden (denk aan verdedigen) is er misschien wel een training die voor mijn team het meest geschikt is. Misschien ook niet, dan moet ik er gewoon maar eentje uitkiezen. Wat denken jullie?
wordt verdedigen dan zovel populairder?, het zit nu rond de 18% van de managers die het trainen en volgens mij was dat altijd al zo...
zelf train ik het, maar ik zie het vooral ook als een 'lange-termijns-training'... je moet je tamopzet er eigenlijk specifiek voor aanpassen (3-5-2 spelen is weinig optimaal aangezien dat je twee trainingsplaatsen kost, en counter is lang niet altijd een wondermiddel én vereist specifieke spelers).

Als ik jouw as zou ik zekr overwegen of het nu echt zo onmogelijk is in de VII te overleven als je met passen doortraint... juist door de extra promotie vermoed ik dat die liga zeker niet automatisch veel sterker wordt en overleven daar makkelijk moet blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
RM-rf schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:30:
[...]

wordt verdedigen dan zovel populairder?, het zit nu rond de 18% van de managers die het trainen en volgens mij was dat altijd al zo...
zelf train ik het, maar ik zie het vooral ook als een 'lange-termijns-training'... je moet je tamopzet er eigenlijk specifiek voor aanpassen (3-5-2 spelen is weinig optimaal aangezien dat je twee trainingsplaatsen kost, en counter is lang niet altijd een wondermiddel én vereist specifieke spelers).

Als ik jouw as zou ik zekr overwegen of het nu echt zo onmogelijk is in de VII te overleven als je met passen doortraint... juist door de extra promotie vermoed ik dat die liga zeker niet automatisch veel sterker wordt en overleven daar makkelijk moet blijven
Ahh, dat leek ik wel te lezen op het HT-Forum, dat steeds meer mensen verdedigen gingen trainen en daardoor op den duur de verdedigers goedkoper zullen worden. Teveel aanbod, te weinig vraag.

Ik ga naar de 8e, dus als ik 2 miljoen spendeer aan trainees moet handhaven makkelijk lukken (ga dus niet naar de 7e) Het gaat me er vooral om, dat ik géén passen meer wil trainen, omdat ik liever een hoofdstat train en geen bijstat. Misschien als ik 10 miljoen te besteden heb, wordt het aantrekkelijker, maar op dit moment kan ik beter wat jonge spelertjes optrainen in een hoofdstat. Heb het gevoel dat dat bij een klein budget meer oplevert. Ik twijfel alleen nog tussen scoren, verdedigen en positiespel.
Met welke trainingsvorm zou ik het meeste geld verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Damien2004 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:43:
[...]

JAWEL!! :) Ik had een konijn uit een hoge hoed getoverd en je op eigen veld vernederd!! :)
Maarja we zullen het nooit weten :D
Had best gekund na de MOTS van morgen :) Afgelopen woensdag was het in ieder geval krap zat. Komende woensdag zal ik het ook wel zwaar krijgen, maar ik wil die laatste strohalm voor de competitie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:02:
[...]

Waarom wil je dan in de IX blijven? Dat is toch geen uitdaging?
Late reactie:

heeft te maken met de manier waarop ik de beker zou willen winnen/kopen.

100 miljoen bij elkaar trainen, elftal kopen en met de eerste de beste bekerdeelname met dit team de beker proberen te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Wybo schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:32:
[...]

Late reactie:

100 miljoen bij elkaar trainen, elftal kopen en met de eerste de beste bekerdeelname met dit team de beker proberen te winnen.
echt knap als je zo de beker wint :O
dat vind ik nou competitie vervalsing en zou verboden moeten worden, just my 2 cents :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wybo schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:32:
[...]

Late reactie:

Dat is dan een vreemde taktiek. Want in IX heb je minder inkomsten en speel je tegen zwaardere tegenstanders in de beker.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter de eerste ronde zal hij op dat moment wel overleven door onderschatting van zijn tegenstander. Ten slotte is hij dan een laag geplaatst team en zal zijn tegenstander denken het waarschijnlijk met zijn reserves af te kunnen.

Precies op het moment dat mijn huidige keeper in mijn jeugd zijn maximum van goed heeft weet ik een 15 jarige speler te vinden met de maximum van goed keepen. Hij trouwens wel een toepasselijke naam voor de tijd van het jaar.

Jobias Sintnicolaas (70015557)
15 jaar en 82 dagen
maxmiaal goed keepen en momenteel rampzalig vleugelspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Auw, kampioenschapsaspiraties naar de haaien na een gelijk spel vandaag. Dan maar P2 en kijken of ik mijn team nog kan versterken voor volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
chario2 schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:46:
[...]

echt knap als je zo de beker wint :O
dat vind ik nou competitie vervalsing en zou verboden moeten worden, just my 2 cents :)
tsja, dat mag je vinden hoor. Het is alleen gewoon een tactiek om doelen te bereiken. Ik vind het zelf dan altijd weer jammer hoe mensen hun eigen mening zo belangrijk vinden dat ze het liefst andere meningen zouden willen verbieden...

Ik wil het spel gewoon spelen op een manier via de regels die toevallig afwijkt van wat anderen doen. Ik heb ruim 5 jaar voorbereiden over voor 1 seizoen. 1 naai wedstrijd en al die voorbereiding is voor niets geweest.
Dat is een keuze die ik maak. Prima als jij dat niet een leuke of realistische manier van spelen vindt, maar waarom zou het dan verboden moeten worden als ik daar nou mijn plezier uit haal. alsof ik er ook maar iemand kwaad mee doe.

Laat iedereen toch lekker op zijn eigen manier het spel spelen zolang men maar niet vals speelt.

Maar helaas gaat dit nu dus ook niet door. Ik ga nu gewoon voor mijn tweede beker, maar zonder de door mij gewenste route van 0 bekerwedstrijden met dit team voor dat bekerseizoen. Scheelt me ook een boel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netherworld
zeg even kort vraagje... 1 van mijn verdedigers heeft een vormcrisis van hier tot tokio hij staat nu al 11 weken op rampzalig vorm...

Is dit een nieuw record? hij speelt elke wedstrijd en dan nog zo'n vorm... dit kost mij dus echt een goede plek in de competitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Interessante Editorial...:

Behoorlijke wijzigingen aan de Match Engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Ja het stukje net gelezen, ben benieuwd, zeker als counterploeg ben ik benieuwd naar de effecten.

Gisteren via MOTS mijn 4e plek voor 95% veiliggesteld, alleen als ik erg hard verlies en mijn tegenstander verschrikkelijk wint kan ik nog op doelsaldo 5e worden en dan moet ik een beslissingsduel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bregweb schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:45:
Ja het stukje net gelezen, ben benieuwd, zeker als counterploeg ben ik benieuwd naar de effecten.

Gisteren via MOTS mijn 4e plek voor 95% veiliggesteld, alleen als ik erg hard verlies en mijn tegenstander verschrikkelijk wint kan ik nog op doelsaldo 5e worden en dan moet ik een beslissingsduel spelen.
klopt, speel zelf ook vaker counter en ik ben zeer benieuwd.... haal een redelijk hoge counter-skill (briljant dit seizoen meestal, maar daarion moet zeker verbetering mogelijk zijn, aangezien ik dit seizoen op halve kracht al probleemloos kampioen geworden ben)...
volgens de editorial heb je dan een voordeel en een hogere kans op counterkansen (maar onduidelijk is bv of de max. op drie counterkansen weggehaald is)... wel is het minder nuttig om bv te spelen op de drie counterkansen vroeg in de match... meestal waren countermatches na de eerste helft sowieso voorbij..

tevens heb ik een beetje angst voor en groter effect van de angst-tactiek pressing .... dit seizoen al mn serieus gespeelde wedstrijden die ik verloor was door pressing van mn tegenstander en dat vind ik eigenlijk maar een rotmanier een wedstrijd te verliezen...
laat staan als het nog sterker wordt en natuurlijk alle spelers die denken sowieso tegen een sterkere tegenstander te speler, daarop teruggrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Wybo schreef op maandag 07 december 2009 @ 07:56:
[...]

tsja, dat mag je vinden hoor. Het is alleen gewoon een tactiek om doelen te bereiken. Ik vind het zelf dan altijd weer jammer hoe mensen hun eigen mening zo belangrijk vinden dat ze het liefst andere meningen zouden willen verbieden...
het gaat hier niet over een mening die ik wil verbieden, maar over een manier om de beker te winnen.
lezen is ook een vak ! :X

Chario2 (818126)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.