Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 65.157 views

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 21:32
Hier ook niet echt enorm grote problemen gehad, de FIA-storing heb ik meegemaakt, maar verder weinig interessant. Af en toe een DHCP-lease die niet vernieuwd werd.
Enige wat opviel is dat er eens een betaling gemist is en dat ik daar 2x een aanmaning van kreeg, maar daar kreeg ik ook excuus voor.
Ik ben sinds kort over naar de kabel omdat ik met meerder personen in huis zit en de snelheid via kabel 4x zo hoog is als bij Telfort.
Ik zou op dit moment de budgetgelimiteerde zonder meer telfort aanraden en heb dit bij familie ook gedaan, die gaan ook meer uit hun aansluiting halen dan ik ooit gekund heb.

specs

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 15:43
Vanmiddag was het weer gewoon 1,3 - 1,7 MB per seconde. Op dit moment is de snelheid weer terug naar 300-400 KB/s.

Overigens is dit ook de eerste keer dat ik klachten heb over Telfort, over het algemeen ben ik hardstikke tevreden. De lijn is normaal gesproken supersnel en stabiel.

Hoop wel dat dit snel opgelost wordt.

Anoniem: 300018

Door aanpassingen in de core van ons netwerk is per ongeluk een verkeerde herroutering ontstaan, waardoor packetloss kon ontstaan. We hebben inmiddels de routering hersteld, waarmee deze problemen verholpen zouden moeten zijn.

Wouter

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 18:13
Maar waarom komt er dan geen melding daarvan op de storingspagina? Verbloem het desnoods maar wat, als je niet je eigen stommiteiten zo open en bloot wilt leggen :P maar gewoon een melding dat het probleem bekend is en eraan gewerkt wordt.

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
Ik ben niet gebeld door kpn om een afspraak te maken, maar het werkt allemaal weer! Kan ik eindelijk mijn series weer gaan downloaden >:)

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 01:05
Fuzzillogic schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:50:
Maar waarom komt er dan geen melding daarvan op de storingspagina? Verbloem het desnoods maar wat, als je niet je eigen stommiteiten zo open en bloot wilt leggen :P maar gewoon een melding dat het probleem bekend is en eraan gewerkt wordt.
Omdat die jongens en meiden van de helpdesk gewoon doorbetaald moeten worden! Ook als jij niet belt! 8)7

Eigenlijk moeten de storingsjongens direct een acount krijgen waarmee ze van mijn part onderweg nog de storingen in kunnen kloppen, zodat zelfs als er maar één centrale in één wijk uit ligt mensen dat kunnen zien!
Inclusief de helpdeskmedewerkers voor degenen die niet op inet konden kijken! Dan ben je niet een half uur over Isra-punten, korte kabeltjes en resettende modems aan het ouweho*ren voor ³0,30/minuut.

Bovendien die pagina ook vriendelijk maken met een mobiele-browser; 9 van de 10 mensen kan dan heel even snel kijken als zijn verbinding kuren heeft of het bekend is en er aan gewerkt wordt.

Lijkt me een makkelijke, betaalbare klantvriendelijke manier! Wedden dat niemand hier zeurt als er een storing is die er gewoon staat incl. status? :9

• Diablo333
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-12-2009
3 weken traag internet....Telefoon klapte er altijd al uit na ongeveer 20 min bellen maargoed dat nam ik voor lief. 3 keer gebeld met telfort en na 2 keer kabeltje kabeltje modemtje modemtje verhaal ging na 3 keer bellen iemand serieus aan het werk.Kreeg via sms de mededeling dat mijn modem stuk was en er een nieuwe onderweg was.Nieuwe aangesloten en had nog steeds de zelfde problemen.Werd gebeld door telfort dat ze zagen dat ik mijn nieuwe modem had aangesloten en dat het nog steeds bagger is en dat er en monteur zou komen.Vanmorgen maar even gebeld over de voortgang en toen werd mij gemeld dat er een nieuwe modem was gestuurd en dat de lijn in orde was....wazig 8)7 , de gene aan de telefoon kon niets zien over een monteur :X .

Misschien dat iemand van @WEBCARE mij kan vertellen over hoe of wat.Meen ergens gelezen te hebben dat een monteur binnen 3 dagen contact opneemt voor een afspraak maar volgens die gene aan de phone van telfort vanmorgen moest ik maar wachten tot volgende week...maar aangezien oktober nog tot morgen duurt en ik een maand opzeg termijn heb ga ik ze niet nog een extra maand geven als ik volgende week pas zou opzeggen.
Ik zal wel niets horen dus vanmiddag hak ik de knoop door en ga ik afscheid nemen van telfort en UPC blij maken.

[Voor 72% gewijzigd door Diablo333 op 30-10-2009 09:39]

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kom sinds gisteravond niet meer op internet. Kan iemand van het Telfort team hier naar kijken? Dank.

Anoniem: 39403

Petor schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:13:
Ik kom sinds gisteravond niet meer op internet. Kan iemand van het Telfort team hier naar kijken? Dank.
duidelijk ;)

Je post dit vast niet vanaf je eigen internet verbinding, dus hoe moeten ze weten welke van de paar honderd duizend klanten jij bent? :P

• Diablo333
Anoniem: 39403 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

duidelijk ;)

Je post dit vast niet vanaf je eigen internet verbinding, dus hoe moeten ze weten welke van de paar honderd duizend klanten jij bent? :P
:O Omdat hij denk ik net als ik wacht dat webcare vraagt om een pm te sturen met de gegevens en hij niet net als andere 8)7 }:O zijn prive gegevens in een openbaar forum zet. Webcare reageerd niet op pm,s staat te lezen. Dus wachten we netjes af dat webcare er om vraagt.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 20:19
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:37:
Door aanpassingen in de core van ons netwerk is per ongeluk een verkeerde herroutering ontstaan, waardoor packetloss kon ontstaan. We hebben inmiddels de routering hersteld, waarmee deze problemen verholpen zouden moeten zijn.

Wouter
@Telfort Webcare: Klopt het dat de 4e hop altijd time-outs geeft?

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.254
2 * 16 ms 16 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
3 17 ms 17 ms 17 ms 172.26.42.33
4 * * * Request timed out.
5 17 ms 17 ms 17 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Tracing route to www.l.google.com [209.85.227.105]

2 16 ms 16 ms 15 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
3 17 ms 16 ms 16 ms 172.26.42.33
5 18 ms 17 ms 17 ms 209.85.254.95
6 22 ms 22 ms 22 ms 209.85.255.212
7 22 ms 22 ms 23 ms 209.85.252.83
8 34 ms 27 ms 22 ms 209.85.243.97
9 22 ms 22 ms 22 ms wy-in-f105.1e100.net [209.85.227.105]

Trace complete.

Tracing route to www.telfort.nl [81.173.34.225]

2 16 ms 15 ms 15 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
3 17 ms 18 ms 17 ms 172.26.42.33
5 19 ms 17 ms 16 ms ict.18.9.concepts.nl [213.197.18.9]
6 18 ms 18 ms 18 ms gigabone10-4.prolocation.net [213.197.27.166]
7 18 ms 17 ms 17 ms telfort.net [81.173.34.225]

Trace complete.

• Aiolos
  • Niet online
@webcare:
Inmiddels is mijn verbinding weer op volle snelheid actief, en aangezien ik kosten heb moeten maken voor het bellen van de helpdesk heb ik hiervoor compensatie gevraagd. Nu kan ik die ook krijgen volgens de klantenservice, maar de technische helpdesk heeft het probleem nog in onderzoek volgens jullie systeem.

Wellicht kunnen jullie dit afronden, het probleem is mijn inziens namelijk opgelost. Een nieuwe lijn doet wonderen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Petor
  • Niet online
Diablo333 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

:O Omdat hij denk ik net als ik wacht dat webcare vraagt om een pm te sturen met de gegevens en hij niet net als andere 8)7 }:O zijn prive gegevens in een openbaar forum zet. Webcare reageerd niet op pm,s staat te lezen. Dus wachten we netjes af dat webcare er om vraagt.
Inderdaad :)

@lt_cmd_data,

De hops tussendoor zijn routers. De hoofdtaak van een router is pakketten routeren, het beantwoorden van lookups en dergelijk ICMP verkeer is niet (erg) belangrijk. Dus zult u inderdaad veel (of alleen maar) timeouts zien. Als de pakketjes aan komen, bij voorkeur snel, is er dus ook geen probleem :)

@Petor,

Wat bedoelt u precies met niet meer op internet komen? Vanaf een of meerdere computers binnen hetzelfde netwerk? Internetlampje op modem uit, of DSL lampje ook uit? Verkeer na een bepaalde hop, of naar bepaalde websites? Is er gisteren iets veranderd in de situatie?

Wouter

• Shrimp O Vis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

Anoniem: 258547 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:17:
Hallo,

Ik ben ook telfort user internet en bellen 12Mb.
Sinds 2 weken gaat het openen van internetpagina's zeer traag en ook versturen van email lukt vrijwel niet.
Downloaden en email ontvangen gaat prima.
Voorheen was alles stabiel en snel.
Er is niets veranderd in de bekabeling of setup.
Ik denk dat modem (zyxel 2602H zwart) het aan het begeven is.
Iemand een idee of dezelfde klachten?
Ik heb hetzelfde probleem van het mislukken van emails (SMPT) versturen... Outlook Express zegt serverfout: 550 . . Ontvangen van emails lukt wel gewoon. Dit probleem heb ik sinds het installeren van de Zyxel router.. Verder laden internetpagina's wel gewoon goed.. Iemand een oplossing? Misschien een setting in de Zyxel router of in Outlook Express zelf?

@onder, tnx het werkte :)

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

@Shrimp O Vis,

Serverfout 550 is "Relay Not Permitted", of simpelweg "mag niet". Oftewel, controleer uw mailserver; u moet de uitgaande mailserver van de ISP waarmee u verbonden bent, gebruiken. Als u op het moment dat u een mail verzend op een Telfort lijn zit, gebruikt u smtp.telfort.nl, als u ergens anders zit moet u dit aanpassen.

Wouter

• Petor
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:30:

@Petor,

Wat bedoelt u precies met niet meer op internet komen? Vanaf een of meerdere computers binnen hetzelfde netwerk? Internetlampje op modem uit, of DSL lampje ook uit? Verkeer na een bepaalde hop, of naar bepaalde websites? Is er gisteren iets veranderd in de situatie?

Wouter
Nou, vanaf mijn computer kom ik niet meer op internet: aan websites bezoeken e.d. kom ik derhalve niet eens toe. Ik heb slechts een pc. In de situatie is niets veranderd. Lampjes brandden gisteravond ook niet goed.

@Petor,

Wat bedoelt u precies met lampjes brandden niet goed? Is het DSL en/of Internet lampje aan of uit?
Als het Internet lampje uit is, probeer dan een modem reset. Als het DSL lampje uit is, probeer dan een andere kabel tussen modem en ISRA (en evt modem reset).

Wouter

• MauriX
  • Laatst online: 10-05 13:39
Het ligt 100% aan mij hoor, maar kom er even niet uit:

Na de storing van v/d week heb ik even lopen rommelen met modems aangezien ik het in eerste instantie daar zocht.
Nu heb ik mijn kut zyxell aangesloten en die werkt. Ik had altijd een ST716 (ivm draadloos) maar die heb gereset. Via deze link heb ik een programmaatje gedownload waarmee je de speedtouch in kunt stellen dat hij via telfort verbinding maakt. (Configuratie Wizard voor firmware R5.x voor Windows)

Ik weet alleen niet welke instellingen ik moet pakken want hij maakt geen verbinding(geen ppp):

- Moet ik kiezen voor een netwerk RFC1483? (bij de andere keuze moet ik een gebruikersnaam en ww invullen, en dat hoeft toch niet?).
- Ik kies voor router zonder telefonie, maar welk netwerk dan?

• Petor
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:29:
@Petor,

Wat bedoelt u precies met lampjes brandden niet goed? Is het DSL en/of Internet lampje aan of uit?
Als het Internet lampje uit is, probeer dan een modem reset. Als het DSL lampje uit is, probeer dan een andere kabel tussen modem en ISRA (en evt modem reset).

Wouter
Even gekeken. Alleen de lampjes van 'Power' en 'Ethernet' brandt. DSL en internet branden niet. Heb al een reset uitgevoerd, alsmede aan- en uitgezet. Niets helpt, ook een andere kabel niet. Met kabels en dergelijke niets veranderd.

[Voor 5% gewijzigd door Petor op 30-10-2009 13:44]

• MauriX
Heb je al 's direct op het isra punt geprobeerd?
Zo niet, even Telfort bellen dan is er wat met het signaal op je lijn.

@MauriX,

U kunt beter gebruik maken van de 'Set Up' wizard in de webinterface. Deze is te benaderen via Speedtouch -> Set Up.
Deze link opent een popup, vervolgens kiest u voor RFC1483 Routed, VPI/VCI 0*34, DHCP aan. Wachtwoorden hoeft u niet in te vullen, het 'Administrator' wachtwoord is ook niet nodig (u kunt er wel voor kiezen).

@Petor,

Zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toe kunnen zenden?

Wouter

• MauriX
@Telfort:
Via die setup krijg ik allen de mogelijkheid om te kiezen voor Routed PPP over ATM of Ethernet. Daarbij MOET ik de ww voor de provider invullen, dus dat gaat niet werken.

@MauriX,

In dat geval zou ik u aanraden de nieuwe firmware versie te gebruiken. Zie de website van Thomson over de Speedtouch 716. Bij mij werken 6.1.9.6 en/of 6.2 stabiel op een Telfort lijn.

@Petor,

Zo te zien zijn de kruisdraden van uw aansluiting niet (meer) goed getrokken. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt; er zal een monteur naar de wijkcentrale gestuurd worden.

Wouter

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 30-10-2009 14:30]

• Petor
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:23:

@Petor,

Zo te zien zijn de kruisdraden van uw aansluiting niet (meer) goed getrokken. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt; er zal een monteur naar de wijkcentrale gestuurd worden.

Wouter
Dank. Even nieuwsgierig: hoe komt dit eigenlijk? Moet ik denken aan werkzaamheden in de wijkcentrale die niet helemaal goed zijn verlopen?
Daarbij, enig idee hoe lang dit gaat duren? :)

@Petor,

Inderdaad werkzaamheden, zoals aan-/afsluiten van nieuwe lijnen. Waarschijnlijk is er tijdens een dergelijke bezigheid iets mis gegaan, waardoor uw lijn los getrokken werd. Ik verwacht dat er volgende week contact met u opgenomen wordt.

Wouter

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 30-10-2009 15:22]

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 13:54
Zo eindelijk het probleem opgelost, maar niets ten gunste van Telfort klantenservice.

Na 3x te hebben gebeld met klantenservice heb ik eindelijk mijn internet terug, ik zal even een samenvatting geven van wat er is gebeurd.

-Dinsdag 13 oktober: internet gecapped op 8Mb (sinds het begin natuurlijk).
Ik vraag in dit topic of er meer te halen valt uit mijn verbinding.
Webcare vraagt me om m'n gegevens die ik vervolgens via DM doorstuur.

-Vrijdag 23 oktober: geen internet meer.
Tja dacht ik, pas onderhoud geweest en wellicht met een dag of 2 opgelost.

-Zondag 25 oktober: nog geen internet.
Bij een vriend gaan lezen of er misschien iets op Telfort stond qua storing of onderhoud.
Kom ik op GOT, lees ik dat mijn profiel is aangepast.
Goed, ik wacht nog even, misschien dat het nog niet klaar is o.i.d.

-Woensdag 28 oktober: nog geen internet.
Ik begin ondertussen mijn internet te missen, ik heb het niet alleen nodig voor mijn opleiding, ook mijn vader (zzp'er) heeft de verbinding nodig voor zijn administratie.
Ik stuur naar webcare een DM met het volgende als inhoud:
Beste Telfortmedewerker,

N.A.V. mijn vorige bericht is er aan mijn lijn gewerkt om de snelheid te verhogen, maar dit heeft tot effect gehad dat ik sinds die vrijdag (23-10-2009) geen internet meer heb.
(zie Telfort Webcare in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16")

Ik heb al contact gehad met de Telfort klantenservice, maar die zeggen dat het aan mij ligt en ik spyware o.i.d. heb. Dit kan natuurlijk niet omdat ik vanaf 4 pc's (van mij en van anderen) en 2 PDA's niet op internet geraak wanneer ik thuis ben, maar wanneer ik ergens anders ben wel.

Ik zal nog even kort samenvatten wat er mis is:
- Ik kan op msn geraken.
- Voip van Telfort werkt naar behoren.
- Pingen / Tracert werkt.
- Wanneer ik naar een website probeer te surfen dan blijft hij op "laden / wachten" staan, ik krijg dus geen time-out (404 o.i.d.) maar ook geen pagina. Ik merk wel dat hij verbind met de webserver maar ik krijg dus geen pagina doorgestuurd.

Ik heb alles al geprobeerd van mijn kabels nakijken, de modem resetten naar fabrieksinstellingen etc. maar zonder succes.

Een Telfort klantenservice medewerker heeft een korte samenvatting opgesteld in het Seebel systeem. Misschien dat de medewerker die mijn lijn heeft proberen te versnellen dit eens na kan kijken en misschien terugdraaien wat hij heeft gedaan.

Wachtend op uw snelle bericht.

M.V.G.
...

-Maandag 26 oktober: nog geen internet.
Webcare geeft ook aan dat het probleem bij mij ligt. De computers werken wel in een ander netwerk, dus geblokeerde poorten of firewalls e.d. zijn niet van toepassing. Ook heb ik enkele PDA's / Smartphones die het hier niet doen en elders wel.
Ik reageer in dit topic op het bericht van webcare.

Diezelfde morgen post webcare hier een bericht dat mijn lijn stabiel is, ik reageer daarop door te vertellen dat me dat al door verschillende klantenservice medewerkers is uitgelegd, maar dat ik daar niet mee geholpen ben.

Vroeg in de middag krijg ik van webcare het bericht dat mijn profiel niet is aangepast, rest mij echter de vraag waarom er dan gepost wordt dat dat in eerste instatie wel zo is, maargoed daar valt mee te leven, zonder internet voor een student informatica echter niet.

Wel krijg ik eindelijk een beetje erkenning voor mijn probleem doordat ik een nieuw modem toegestuurd krijg, wat ik echter niet weet is wanneer ik het modem mag ontvangen, en of ik zelf nog iets moet ondernemen hiervoor. Mijn vraag hiernaar blijft ook onbeantwoord.

-Vandaag, vrijdag 30 oktober is dan de verlossende dag (hoopte ik), het modem is er.
Ik direct het modem aangesloten en ingesteld voor zover dat mogelijk is.
Resultaat -> Precies hetzelfde als met het originele modem, geen websites, wel voip en msn.

Ik hang weer 20 minuten aan de lijn met Telfort klantenservice.

Na mijn probleem te hebben uitgelegd aan de eerste medewerker wordt ik, uit het niets, ineens wel begrepen, en voor de 2e keer (in totaal) doorverbonden met een Lijn 2-medewerker, die door een van zijn collega's van Lijn 1 zelfs de "Elite van Telfort" wordt genoemd (ja idd, mijn gedachten dwalen ook af als ik dat hoor).
Deze begint het standaard verhaal over firewalls en spyware, als ik hem probeer te onderbreken en m'n verhaal wil geven zegt hij nors dat ik hem uit moet laten praten, wat ik vervolgens maar doe, aangezien hij degene is die mij moet helpen.

Vervolgens geeft deze man mij de opdracht om naar een van de 4 pc's te gaan die hier zijn aangesloten, en daar een netsh commando uit te voeren om de IP-stack te resetten. Ik zeg dat ik dat best wil proberen maar dat natuurlijk al eens heb uitgevoerd en dat het dat niet is. Zijn aanbod om de drivers van m'n netwerkkaart te herinstalleren wijs ik ook vriendelijk af. Ook opperd hij de mogelijkheid dat ik mijn register heb aangepast en een poort geblokeerd. Iedereen hier weet dat http standaard over poort 80 gaat, de meeste sites dus ook, omdat ik wel op mijn intranet op poort 80 kan, en ook mijn modemconfiguratie pagina kan zien is die optie dus onmogelijk.

Vervolgens vraag ik hem of het niet wijsheid is om een monteur te laten kijken naar onze wijkcentrale, of eventueel onze aansluiting bij het huis, kan natuurlijk altijd iets kapot gaan, het blijft elektronica.
Dit wordt direct afgewezen omdat het onze fout is dat we geen internet hebben, en het een instelling moet zijn die fout is ingesteld, door ons.

Zijn laatste woorden die ik hebben gehoord waren: "ik kan alleen nog proberen de lijn te resetten", want toen ik daarna probeerde uit te leggen (voor de 2x keer aan deze medewerker) dat ik via voip verbonden was, viel de verbinding weg.

Wat er op dat moment door me heen ging zal ik hier maar niet neertypen, maar je begrijpt dat ik geen hoge dunk meer heb van de klantenservice.

Na enkele minuten te hebben gewacht heb ik het modem gereset, en voila, internet werkt weer.

Mijn vraag aan Telfort:
Waarom wordt er niet gewoon geluisterd als ik aangeef dat het niet aan mij ligt, maar aan jullie kant.
Ik begrijp dat jullie deze opmerking 100x krijgen op een dag, maar als er al verschillende dingen zijn geprobeerd door mensen die er voor de verandering eens wel verstand van hebben, dan kun je jezelf toch afvragen waarom er niet eerder op de "reset-knop" is gedrukt.

Ik ben i.i.g. weer blij dat ik internet heb, en weer vooruit kan.
Ik hoop dat de klantenservice hiervan leert en in het vervolg misschien eerder actie onderneemt in plaats van door te blijven gaan met het firewall / spyware verhaal.

Ik heb nu dus 2 modems en weet niet welke ik terug moet sturen, ik bel klantenservice niet op. Als er geen contact met mij wordt opgenomen dan stuur ik volgende week het oude modem terug.

Apocal1pse.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:22
Apocal1pse schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:42:
Zo eindelijk het probleem opgelost, maar niets ten gunste van Telfort klantenservice.
Als ik jou was zou ik wel een vergoeding aanvragen voor de belkosten die je onnodig hebt gemaakt.

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Weet iemand of je je webmail van Telfort kunt blijven gebruiken, wanneer je bent overgestapt naar een andere provider?

• Apocal1pse
thefxr schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:18:
[...]

Als ik jou was zou ik wel een vergoeding aanvragen voor de belkosten die je onnodig hebt gemaakt.
Nou, stel dat ik in totaal een uur heb gebeld, het kost €0,01 p.m.
Ik ga geen vergoeding aanvragen voor iets wat nog geen euro kost ;)
Uit principe zou ik het wel willen, daar niet van, maar je begrijpt m'n punt vast.

Ik heb wel een week geen internet gehad, die krijgen ze dus niet betaald. Maar dat lijkt me duidelijk.

• thefxr
Apocal1pse schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:29:
[...]

Nou, stel dat ik in totaal een uur heb gebeld, het kost €0,01 p.m.
Ik ga geen vergoeding aanvragen voor iets wat nog geen euro kost ;)
Uit principe zou ik het wel willen, daar niet van, maar je begrijpt m'n punt vast.

Ik heb wel een week geen internet gehad, die krijgen ze dus niet betaald. Maar dat lijkt me duidelijk.
Ooh, Ik dacht dat het 0,30 p.m was, is dat dan veranderd?
Zou idd voor die week een credit nota vragen.

• Apocal1pse
thefxr schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:53:
[...]

Ooh, Ik dacht dat het 0,30 p.m was, is dat dan veranderd?
Zou idd voor die week een credit nota vragen.
Dan is dat veranderd ja, tenminste, je krijgt bij het begin van het gesprek te horen dat het €0,01 kost, kan ook zijn dat het alleen voor Telfort voip klanten is o.i.d., heb het niet mobiel ofzo geprobeerd.

• Fuzzillogic
Apocal1pse schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:08:
[...]

Dan is dat veranderd ja, tenminste, je krijgt bij het begin van het gesprek te horen dat het €0,01 kost, kan ook zijn dat het alleen voor Telfort voip klanten is o.i.d., heb het niet mobiel ofzo geprobeerd.
Ik kreeg laatst met mobiel (want ik anticipeerde al op een verbroken VoIP-verbinding...) ook €0,01/min te horen. Een prettige verrassing, want op de website stond toen nog echt €0,3/min.

[Voor 6% gewijzigd door Fuzzillogic op 30-10-2009 18:22]

• Loekie
Apocal1pse schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:42:
Zijn laatste woorden die ik hebben gehoord waren: "ik kan alleen nog proberen de lijn te resetten", want toen ik daarna probeerde uit te leggen (voor de 2x keer aan deze medewerker) dat ik via voip verbonden was, viel de verbinding weg.

Na enkele minuten te hebben gewacht heb ik het modem gereset, en voila, internet werkt weer.

Apocal1pse.
Whack, dus door 'resetten' van de lijn en reset van modem werkt verkeer over poort 80 weer? Superduf.
@Telfort: kicken jullie dan de user oid?
Vaagste wat ik ooit gehoord heb, ik zou zelf ook gezworen hebben dat het aan PC zou liggen.

specs

• robbvdb
Loekie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:18:
[...]

Whack, dus door 'resetten' van de lijn en reset van modem werkt verkeer over poort 80 weer? Superduf.
Vaagste wat ik ooit gehoord heb, ik zou zelf ook gezworen hebben dat het aan PC zou liggen.
Ach, waarschijnlijk hebben ze de lijnkaart gereset, die gaan wel eens vaker onverklaarbare fouten geven.

Jammer, echt jammer dat Helpdesk denkt dat je op alle 4 de PC`s en de PDA`s poorten hebt geblokkeerd, jammer ook dat als je meedeelt dat die PDA`s t elders wel doen dat men dan nog steeds denkt dat het toch aan je eigen apperatuur ligt.

Sja, vinden we het gek dat Telfort internet met regelmaat storingen vertoont als dit de kwaliteit van de `eliten` van Telfort is?

BTW, jij gaat de tijd dat je geen internet had niet betalen??? Je bedoelt dat je een verzoek gaat indienen tot herberekening cq teruggaaf voor de tijd dat je internet niet kon gebruiken? :O
Dat wordt een heeeeeeeele lange weg! Je modem was immers online, je msn werkte, er was dus verbinding!

Dat het geen complete verbinding was maakt e geen k*t uit! Let op mijn woorden, je gaat niet zomaar gecompenseerd worden! En die week zelf niet betalen door zelf een berekening te maken gaat je een afsluiting, deurwaarder en BKR-registratie opleveren.

Post hier maar hoe het verder gaat, als je juridische ondersteuning nodig hebt komt die hier wel!

• Diablo333
Vanmiddag telfort maar opgezegd.Kwam er niet uit met telfort om het probleem op te lossen dat ik al een paar weken op de helft van mijn down speed zit.Nieuwe modem toegestuurd gekregen zonder resultaat.Ook jammer dat er een monteur belooft is enkelen dagen geleden en dat er toen ik vanmorgen belde niets over terug te vinden is,alleen dat de lijn in orde is.paar jaar op bijna 17 mb gezeten en moet het nu maar met 11mb doen.
Jammer dat de telfort klantenservice niet 100% werkt en dat zelfs 4 telefoontjes niet het probleem oplossen.
Nog 3 weekjes en dan ga ik UPC fiberpower gebruiken.Die 1 euro cent p/m bellen met de klantenservice is eigenlijk nog te veel voor de service die je krijgt.Niets ten nadele van die 20% telfort medewerkers die het wel goed willen doen.

• Fuzzillogic
Het feit dat poort 80 niet werkte maakt gewoon dat het product (internetverbinding) bij lange na niet voldeed aan waar een internetverbinding aan moet voldoen. Poort 80 is uiteraard behoorlijk essentieel, het feit dat alle andere poorten het wel deden maakt dan imo weinig uit.

• Apocal1pse
Loekie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:18:
[...]

en
Fuzzillogic schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:13:
Het feit dat poort 80 niet werkte maakt gewoon dat het product (internetverbinding) bij lange na niet voldeed aan waar een internetverbinding aan moet voldoen. Poort 80 is uiteraard behoorlijk essentieel, het feit dat alle andere poorten het wel deden maakt dan imo weinig uit.
De poort 80 was niet dicht, want ik kon mijn modem configuratie pagina benaderen via het WAN ip adres, ook vb vanuit school.
Ik kon ook files uploaden, met een tergend lage snelheid, en ik heb dus geprobeerd een txt file te uploaden, wat werkte, en die file kon ik daarna ook weer zien. Bestanden van groter als een txt file echter niet. De symptonen waren ook hetzelfde als van een enorm trage verbinding: wel server gevonden en geen time out, maar blijven "hangen" op "wachten op www.google.com" vb.

Ik weet nog niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de week gecrediteerd te krijgen, maar ik ga er i.i.g. wel alles aan doen, want dit is niet wat ik normaal noem.

Bedankt voor jullie support, got ftw _/-\o_ 8)

• robbvdb
Moeilijk verklaarbare problemen zoals de jouwe zijn niet voor het eerst opgelost met een reset van de lijnkaart hoor! Dat komt zeer dikwijls voor.

Jammer alleen dat een bedrijf als Telfort daar heel erg lang voor nodig heeft! Dat ze dit niet direct standaard doen bij iedere Tokkie die belt dat "zn internet niet lekker loopt" snap ik; dat ze er zo lang over doen bij iemand aan de lijn die er wel kaas van heeft gegeten, traces kan doen, iets snapt van poorten, 4 pc`s en 2 pda`s heeft met allemaal hetzelfde probleem......sja...dan breekt mijn klomp!

Gewoon laten merken met de creditering die je wilt dat je weet waar je het over hebt; dat scheelt de helft. De juiste toonzetting, kort maar krachtig, eerste verzoek normaal en neutraal, 2 de verzoek dringender met aanzegging ingebrekestelling. Daar hebben ze een grote hekel aan. Maar goed, 1 week is een paar euro en daar wil je eigenlijk dat werk niet allemaal voor doen. Daar gokken ze ook op.

• robbvdb
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:37:

Wouter
Weer een aanpassing geweest in de 'core van het netwerk'??? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Bij 3 klanten Telfort op Apeldoorn op verschillende centrales weer huilen met de pet in het laden van pagina`s!

Anoniem: 39403

robbvdb schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Weer een aanpassing geweest in de 'core van het netwerk'??? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Bij 3 klanten Telfort op Apeldoorn op verschillende centrales weer huilen met de pet in het laden van pagina`s!
Welk netwerk? KPN of het "tiscali" netwerk?

• thefxr
Anoniem: 39403 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:00:
[...]

Welk netwerk? KPN of het "tiscali" netwerk?
Bij mij via het KPN netwerk, time outs bij verschillende websites, pc 6171

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58
Het ging inderdaad een paar dagen goed maar ook in Purmerend via het tiscali netwerk weer veel time outs en pagina's die zeer langszaam laden en niet vooruit te branden zijn.

• thefxr
Mabili schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:54:
Het ging inderdaad een paar dagen goed maar ook in Purmerend via het tiscali netwerk weer veel time outs en pagina's die zeer langszaam laden en niet vooruit te branden zijn.
Het is voor Telfort nu allang weekend, dus maandagmorgen zijn we de eerste. ;)

• robbvdb
thefxr schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:58:
[...]

Het is voor Telfort nu allang weekend, dus maandagmorgen zijn we de eerste. ;)
Nee hoor, eerlijk is eerlijk! Maar als de zaak down gaat bij Telfort in het weekend hebben ze daar ook mensen voor! Enige verschil is wel dat er minder Telfort-prutsers in het weekend zijn dan door de week.

Als de boel echt op zijn kont gaat dan gaat er toch nog een ploegje kijken of ze de zaak weer up kunnen krijgen!

btw: vandaag even gespeeld met een niet beveiligde UPC-verbinding van een buur; trek wireless maar 150K down door te weinig signaal, maar websites laden significant ( om bij de woorden van webcare te blijven) sneller, en niet een beetje ook! Tweakers staat 2 keer zo snel als met telfort, XDA-developers staat 5 x zo snel!

Als ik de tijd die ik verlies door het laden van pagina`s op jaarbasis ga berekenen dan kost dat wachten me dik geld }:O .

Maar goed, zoals je ziet 20Mb/down, of in mijn geval een kleine 6Mb/down zegt dus helemaal geen moer als de routering naar een pagina slechter verloopt dan via een andere provider. Telfort heeft mijn inziens verderop in de pijp de capaciteit niet ( zal wel gedeeld worden met alle andere KPN-providers en dan in volgorde van imago zoals KPN het graag ziet! afgehandeld worden in voorrang). UPC routert dus echt anders en heeft meer bandbreedte beschikbaar verderop in de pijp!
Dat je een test-bestandje, als je intraint met 20Mb inderdaad met 20Mb van t lokale Telfort-netwerk binnenhaalt zegt dus weinig over de snelheidsbeleving op internet. Brakke DNS-en, time-outs en packet-losses verderop in de pijp maken dat pagina`s ( en zeker de buitenlandse ) tergend traag kunnen laden.

En ow ja, voordat webcare de vergelijking gaat trekken, nee, ook op UPC vanmiddag geen proxy`s van UPC aangehad. :(
En nog even voor de duidelijkheid, ik ben geen fan van UPC, daar vroeger gillend weggelopen in UPC`s probleem-jaren. Toen met mezelf de afspraak gemaakt daar nooit weer klant te worden.

• Fuzzillogic
Ik heb ook dikwijls de indruk dat internet op andere plaatsen "sneller" is dan thuis met telfort. En dat dat niet perse aan de connectiesnelheid ligt is mij allang duidelijk: vroegah toen ik op de campus van de UT woonde hadden we een 100Mibit/s ethernetlijn naar internet. Zelfs voor hedendaagse begrippen is dat nog snel. Latencies waren zo laag, daar kun je ook nu met ADSL alleen maar van dromen. En toch.. Toen de boel eens affikte, en er vervolgens een tijdelijke, provisorische straalverbinding voor internet werd aangelegd viel me al op dat "internet" plotseling veel zippier aanvoelde dan voorheen. Ja, totdat de rest van de campus ook weer ontdekt dat ze internet op konden en de lijn al snel vol zat :) But I digress.

Wordt er ergens bijgehouden wat de performance van ISP's is door gewoon te meten hoelang websites erover doen om binnen te komen? Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan of ik nu met 10Mibit/s of 100Mibit/s kan downloaden...

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
Enige wat ik aangepast heb is de DNS van telfort want die was me niet echt bijster snel verder ben ik erg tevreden over de verbinding, Train in op 19636 en upload 1076 dus mag niet klagen. Het kan nog sneller maar heb vrij lange bekabeling in huis (wel goed afgewerkt allemaal)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Apocal1pse
LordHades schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:52:
Enige wat ik aangepast heb is de DNS van telfort want die was me niet echt bijster snel verder ben ik erg tevreden over de verbinding, Train in op 19636 en upload 1076 dus mag niet klagen. Het kan nog sneller maar heb vrij lange bekabeling in huis (wel goed afgewerkt allemaal)
Ik denk dat vele telfort abonnees graag zo'n snelheid zouden halen ;) Mag je idd trots op zijn.
Edit: Welke DNS gebruik je dan en waarin vind je het sneller om die te gebruiken ?

[Voor 7% gewijzigd door Apocal1pse op 02-11-2009 14:00]

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2021
3 vraagjes @Telfort Webcare

1. Is er al meer bekend over de status van mijn netwerkticket?
Ik zou al sinds 23 oktober een opgeleverde lijn moeten hebben; maar deze werkt bij lange na nog steeds niet!

2. 28 oktober is mij via dit forum bericht dat netwerkbeheer een storing heeft gevonden en dat deze in behandeling is. Er zijn nu 10 dagen voorbij en ik heb niets van jullie gehoord; waarom wordt er niet gecorrespondeerd?

3. Inmiddels heb ik nog steeds geen internet (geen DSL/Internet lampjes; alleen power...) Ook het modem aan/uit zetten; modem resetten en aderparen omwisselen is allemaal meerdere malen gedaan.
Als ik de status van oplevering bekijk op jullie website dan is technische oplevering inmiddels voltooid (staat er sinds kort) en bij administratieve oplevering staat: Administratieve oplevering; Uw Telfort abonnement is actief en in gebruik sinds 23 oktober 2009." Betekent dit dat de abbonementskosten vanaf hier al worden geïncasseerd?

Dank voor de moeite. Ik wil internet!

-= Specs =- "Windows 95 is a 32-bit shell for a 16-bit extension to an 8-bit operating system designed for a 4-bit microprocessor by a 2-bit company that can't stand one bit of competit

@Jelle Steenbergen,

De netwerkstoring is inmiddels verholpen, signaal is actief op het 1e aderpaar. Ik meet ook aangesloten kruisdraden, het signaal komt dus wel aan op het ISRA punt. Heeft u hierover al contact gehad met de klantenservice (dus na oplevering)?

Wouter

• Aiolos
  • Niet online
Aiolos schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:06:
@webcare:
Inmiddels is mijn verbinding weer op volle snelheid actief, en aangezien ik kosten heb moeten maken voor het bellen van de helpdesk heb ik hiervoor compensatie gevraagd. Nu kan ik die ook krijgen volgens de klantenservice, maar de technische helpdesk heeft het probleem nog in onderzoek volgens jullie systeem.

Wellicht kunnen jullie dit afronden, het probleem is mijn inziens namelijk opgelost. Een nieuwe lijn doet wonderen.
@Webcare: Is dit inmiddels opgelost?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

@Aiolos,

Het ticket is opgelost en gesloten. U kunt nu hiervoor compensatie aanvragen.

Wouter

Anoniem: 156697

Sinds enkele weken hebben we hier weer een klapperlijn
soms valt de verbinding 15 tot 20 maal uit per uur
een tijdje geleden was dit ook het geval ik heb toen gebeld met Telfort en na een dag of 3 belde de monteur dat hij iets in de centrale aangepast had
nu is het weer raak voorheen nooit problemen met Telfort alleen een probleem, Alice klanten kunnen mij niet bellen op mijn vaste nummer maar ja daar kan ik mee leven
als de verbinding zo brak blijft moeten we overstappen naar een andere provider :(
heeft iemand hier ook last van wij wonen in Drunen
(tijdens typen van dit bericht verbinding 3x uitgevallen sorry 4x)

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:56
Dit weekend ben ik nog ingelogd in de Zyxel modem om te kijken of de instellingen goed stonden en heb niets veranderd. Vandaag wilde ik weer controleren en nu kom ik niet verder dan de inlogpagina. Het wachtwoord is 100% zeker goed, maar toegang wordt geweigerd (zonder melding dat wachtwoord fout is). Kan het wachtwoord van buitenaf veranderd zijn? Ik zal hem vanavond maar een keer resetten :/

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 20:17
Chrizzly schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:40:
Dit weekend ben ik nog ingelogd in de Zyxel modem om te kijken of de instellingen goed stonden en heb niets veranderd. Vandaag wilde ik weer controleren en nu kom ik niet verder dan de inlogpagina. Het wachtwoord is 100% zeker goed, maar toegang wordt geweigerd (zonder melding dat wachtwoord fout is). Kan het wachtwoord van buitenaf veranderd zijn? Ik zal hem vanavond maar een keer resetten :/
Probeer het eens met een andere browser of andere computer. Ik weet niet waarom, maar ik heb hetzelfde gehad en toen lukte het met andere computer.

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:56
Het werkte in IE en FF niet, maar ben er achter gekomen dat javascript uit stond :? Nu werkt het gelukkig weer.

• Petor
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:23:

@Petor,

Wouter
Vandaag heb ik contact gezocht met de helpdesk om te verifiëren of het voorgaande goed is doorgekomen. Dat bleek het geval te zijn. Wie schetste mijn verbazing toen ik te horen kreeg dat het enige weken kan duren alvorens een KPN-monteur het probleem herstelt.
Voor mijn werk heb ik internet nodig. Vanzelfsprekend vind ik het geen - groot - probleem als het internet zo nu en dan kuren vertoont. Enige weken verstoten zijn van internet acht ik evenwel buitenproportioneel, zeker daar mij geen enkele blaam treft!

Hoewel ik uw service via dit forum zeer waardeer, verwacht ik van uw bedrijf een meer constructieve oplossing. Ik verneem graag.

• thefxr
Petor schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:09:
[...]

Vandaag heb ik contact gezocht met de helpdesk om te verifiëren of het voorgaande goed is doorgekomen. Dat bleek het geval te zijn. Wie schetste mijn verbazing toen ik te horen kreeg dat het enige weken kan duren alvorens een KPN-monteur het probleem herstelt.
Voor mijn werk heb ik internet nodig. Vanzelfsprekend vind ik het geen - groot - probleem als het internet zo nu en dan kuren vertoont. Enige weken verstoten zijn van internet acht ik evenwel buitenproportioneel, zeker daar mij geen enkele blaam treft!

Hoewel ik uw service via dit forum zeer waardeer, verwacht ik van uw bedrijf een meer constructieve oplossing. Ik verneem graag.
Normaal wordt je gebeld door KPN planning en dan kan het binnen 3 dagen!

@snertpan,

Graag ontvang ik van u uw postcode en huisnummer via DM om de aansluiting verder te onderzoeken.

@Petor,

Bij aansturing van monteur dient u binnen 3 werkdagen gebeld te worden door de monteurs planning om een afspraak te maken.
Na deze afspraak, die vrijwel altijd zeer snel plaats kan vinden, is het probleem vaak al verholpen.
We geven aan onze klanten aan dat het 5 tot 10 werkdagen kan duren maar veelal is het probleem eerder opgelost.

Hugo

• Korumera
Klein vraagje,

Als ik toch bellen er bij wil. En mijn telefoon lijn over wil zetten hoe lang duurt het voor dat mijn telefoon nummer geporteerd is en is het tot die tijd gewoon mogelijk om gebeld te worden op dit nummer. En kon nergens vinden of het nou geld kost als telfort je lijn overneemt. Dus dat je 10 euro betaald plus 5 of 10 euro voor de lijn. Of heeft telfort dat niet?

• Spacespider
  • Laatst online: 18-06 22:48
LordHades schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:56:
Klein vraagje,

Als ik toch bellen er bij wil. En mijn telefoon lijn over wil zetten hoe lang duurt het voor dat mijn telefoon nummer geporteerd is en is het tot die tijd gewoon mogelijk om gebeld te worden op dit nummer. En kon nergens vinden of het nou geld kost als telfort je lijn overneemt. Dus dat je 10 euro betaald plus 5 of 10 euro voor de lijn. Of heeft telfort dat niet?
Telfort vraagt geen lijnhuur, je betaalt dus alleen 9,95 per maand extra aan Telfort voor vast bellen en betaalt niet meer je telefoonabonnement bij de KPN. Je komt niet zonder telefoon te zitten omdat op het moment dat je KPN telefoonlijn niet meer werkt je gelijk je Telfort gegevens in het modem kan zetten en via hun kan bellen.

@LordHades,

Spacespider heeft het helemaal juist.
Netwerkkosten worden niet doorbelast en u komt niet zonder telefoon te zitten.
Porteren duurt ongeveer 4-5 werkdagen. U ontvangt van ons de VoIP gegevens die u alvast in uw modem kan zetten. Op het moment dat de kiestoon van de vaste lijn weg valt kan het VoIP nummer in het modem direct inloggen.

Hugo

• Korumera
Mooi,

Dankje voor snelle antwoorden. zal het straks eens ff aanvragen :D. Verder nog erg tevreden over me verbinding.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:49
Apocal1pse schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat vele telfort abonnees graag zo'n snelheid zouden halen ;) Mag je idd trots op zijn.
Edit: Welke DNS gebruik je dan en waarin vind je het sneller om die te gebruiken ?
Ben ook wel benieuwd naar hoeveel milliseconden het scheelt.. Heb hier thuis zelf een bind9 dnsserver dus ik gebruik ze niet meer.. Die van Tiscali waren altijd dikke prima.

• Korumera
Apocal1pse schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:00:
[...]

Ja, ik heb erg veel mazzel, ik gebruik de DNS van openDNS en dat werkt echt prima. Ik merk dat het wat sneller is maar dat kan ook tussen de oren zitten hoor. Ik vind het sneller met het opzoeken van websites en dan vooral de buitenlandse websites.

[Voor 8% gewijzigd door Korumera op 03-11-2009 12:43]

• NimRod1337
LordHades schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:39:
[...]

Ja, ik heb erg veel mazzel, ik gebruik de DNS van openDNS en dat werkt echt prima. Ik merk dat het wat sneller is maar dat kan ook tussen de oren zitten hoor. Ik vind het sneller met het opzoeken van websites en dan vooral de buitenlandse websites.
Ik ga het eens proberen. Tnx.

Edit: even getest: OpenDNS is vaak 1 of 2 ms sneller dan Telfort. Kan in je beleving sneller zijn idd:

;; Query time: 25 msec
;; SERVER: 195.241.77.53#53(195.241.77.53)

;; Query time: 24 msec
;; SERVER: 208.67.222.222#53(208.67.222.222)

Mijn eigen bak is langzamer ;( , maar een gecachte query duurt slechts 1 ms d:)b , dit blijft bij odns 24 ms.

[Voor 32% gewijzigd door NimRod1337 op 03-11-2009 12:55]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:08
NimRod1337 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:43:
[...]

Ik ga het eens proberen. Tnx.

Edit: even getest: OpenDNS is vaak 1 of 2 ms sneller dan Telfort. Kan in je beleving sneller zijn idd:

;; Query time: 25 msec
;; SERVER: 195.241.77.53#53(195.241.77.53)

;; Query time: 24 msec
;; SERVER: 208.67.222.222#53(208.67.222.222)

Mijn eigen bak is langzamer ;( , maar een gecachte query duurt slechts 1 ms d:)b , dit blijft bij odns 24 ms.
Is OpenDNS elke keer een ms sneller? Steekproef van 1 stuks is geen steekproef. En blijft het 1ms of varieert het? Want 1ms merk ik echt niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• NimRod1337
bjck schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:15:
[...]

Is OpenDNS elke keer een ms sneller? Steekproef van 1 stuks is geen steekproef. En blijft het 1ms of varieert het? Want 1ms merk ik echt niet.
Ik zei vaak.. Ik heb geen duizenden keren getest. Daarnaast zei ik dat het in je beleving sneller KAN zijn. Verder is jouw ervaring natuurlijk net zo goed slechts 1 ervaring.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 22:22

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

@webcare
Nog steeds is me laatste post niet beantwoord

En nog steeds geen modem
Ik neem aan dat het bij jullie ook uit het systeem geschapt wordt zodat ik niet als ik over stap een modem terug moet sturen, en ik kan ook niets terug sturen omdat ik niets ontvangen heb

Gr
Mexel

@mexel,

Excuus. Omdat het modem wel als afgeleverd geregistreerd staat kon het opnieuw bestellen niet via de reguliere weg.
Dit is vorige week per mail door Wouter gedaan en heb daarvan nu de status opgevraagd.

U kunt er gewoon vanuit gaan dat alleen de ontvangen bruikleen modems retour hoeven te komen.

Hugo

• Apocal1pse
Werd net gebeld door Telfort, of ik problemen had gehad met internet... haha dat kan je wel stellen ja.

Ik heb het verhaal in 't kort uitgelegd en gezegd dat het probleem nu is opgelost.
Alleen met m'n stomme kop vergeten te vragen over die week zonder internet en of ik nu het nieuwe of het "oude" modem terug moet sturen aangezien geen van beide defect is.

@Webcare kunt u me dit misschien vertellen aangezien u deze ook heeft verstuurd ?

B.V.D.

@Apocal1pse,

Dat mag u zelf bepalen, wij hebben geen voorkeur. Ik zou de nieuwste houden.

Hugo

• thefxr
Het langzaam laden van de pagina's is weer terug en witte pagina's ook.

• spone
  • Niet online
thefxr schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:19:
Het langzaam laden van de pagina's is weer terug en witte pagina's ook.
Hier is het überhaupt niet weggeweest. Telfort Webcare zou het doorspelen aan de juiste afdeling maar ik heb hier helaas niks meer van gehoord, terwijl dat wel aangegeven was.

[Voor 8% gewijzigd door spone op 03-11-2009 23:57]

• robbvdb
@thefxr & spone.......hier precies hetzelfde, al is het wel weggeweest! We hebben alle drie hetzelfde virus >:) 8)7 |:( :z op onze pc`s, ik bovendien op 4 verschillende systemen en 3 verschillende browsers en met 3 verschillende modems.

Overigens wordt Alice hier 11-11 opgeleverd! Als het via BBned goed draait gaan we de vlag uithangen _/-\o_ .

Hier is het met telefonie ook nog steeds afwachten, al traint het modem mooi zat in, heb ik zat bandbreedte, de ene keer kan ik met 450K downen en is het gesprek nog prima te verstaan, de andere keer down ik met 200K en de andere kant hoor ik met brokjes. Niet meer verbindingen openstaan, niet andere pc`s op het netwerk op dat moment enz...... Sja, het blijft altijd een gok of het werkt en hoe het werkt. Een paar storinkjes per jaar doe ik niet moeilijk over; dat was het toen het nog Tiscali was hier. Maar vanaf dat het Telfort werd ( en ik werkelijk overgezet werd op een Telfort IP-range) is het met regelmaat storingen; slechte telefonie, slecht ladende pagina`s en klapperlijnen ( overigens met lager intrainen opgelost ). Ik heb ooit in het verleden bij UPC gezeten, in de tijd dat dat ook een drama was, zowel technisch als administratief. Ik heb mezelf toen beloofd daar nooit meer naar terug te gaan, al is het nu best verleidelijk omdat ze best heel erg verbeterd zijn en mooi producten aanbieden.
Bij Telfort gaat straks hetzelfde gebeuren, die komen er nooit meer in hier; wat ze ook voor moois gaan aanbieden. De bedrijfscultuur en hoe ze met hun klanten omgaan is diep en diep triest; het enige wél positieve wat ik van ze gezien heb is de jongens van webcare! _/-\o_ Hulde voor deze jongens!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 22:22

Mexel

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:27:
@mexel,

Excuus. Omdat het modem wel als afgeleverd geregistreerd staat kon het opnieuw bestellen niet via de reguliere weg.
Dit is vorige week per mail door Wouter gedaan en heb daarvan nu de status opgevraagd.

U kunt er gewoon vanuit gaan dat alleen de ontvangen bruikleen modems retour hoeven te komen.

Hugo
ok is goed
maken jullie nog wel even een regeltje aan in siebel :p of gebruiken jullie ook al trini
Maar voor een nieuwe modem kunne jullie toch een ticket maken, ik heb het al eerder gehad dit probleem

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
robbvdb schreef op woensdag 04 november 2009 @ 02:17:

Bij Telfort gaat straks hetzelfde gebeuren, die komen er nooit meer in hier; wat ze ook voor moois gaan aanbieden. De bedrijfscultuur en hoe ze met hun klanten omgaan is diep en diep triest; het enige wél positieve wat ik van ze gezien heb is de jongens van webcare! _/-\o_ Hulde voor deze jongens!
Maar is dat niet eigenlijk [bijna] overal zo?
Het hangt er gewoon heel erg vanaf welke helpdesk medewerker je aan de lijn krijgt.
De een lijkt met tegenzin z'n best te doen je niet te willen begrijpen en de ander zoekt het prima voor je uit.
Ik heb geen ervaring met de helpdesk van Telfort, gelukkig nooit nodig gehad, maar wel bij andere bedrijven waar de uitkomst per medewerker erg verschillend is.

Overigens zat ik 2 jaar geleden te dubben tussen Alice en Telfort maar gezien de problemen die ik toen allemaal las in het Alice topic toch maar voor Telfort gegaan.
Ik hoop voor je dat het inmiddels een stuk beter gaat daar. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 09:57
We kunnen thuis niet gebeld worden vanaf geen enkel nummer. Vanaf ons huis bellen naar anderen is wel mogelijk. De instellingen van de router heb ik al bekeken, en ik heb de VoIP-instellingen opnieuw ingesteld via de wizard, maar nog steeds werkt het niet. Weet iemand hoe dit komt? Best lastig als je niet gebelt kunt worden...

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:39:
@snertpan,

Graag ontvang ik van u uw postcode en huisnummer via DM om de aansluiting verder te onderzoeken.

Hugo
wat is DM of valt dit onder de categorie domme vragen
en als het de mail betekend kan het naar webcare of andere email account

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 156697 op 04-11-2009 08:35]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Anoniem: 156697 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:32:
[...]

wat is DM of valt dit onder de categorie domme vragen
en als het de mail betekend kan het naar webcare of andere email account
DM = Direct Message.

Onder de avatar (het logo van telfort) staan een paar icoontjes. 1 daarvan is 'stuur een bericht'. Zo kan je op tweakers een privé bericht sturen naar iemand.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

Luuk1983 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:47:
[...]

DM = Direct Message.

Onder de avatar (het logo van telfort) staan een paar icoontjes. 1 daarvan is 'stuur een bericht'. Zo kan je op tweakers een privé bericht sturen naar iemand.
oké bedankt voor de uitleg maar op de icoontjes had ik al geklikt maar er was geen Pm\Dm icoon
alleen links naar telfort en profiel van webcare

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 15:44
Hallo allemaal!

Ik zag vandaag dat er in mijn modem ADSL2PLUS staat:

DSL Mode: ADSL2PLUS

Alleen mijn modem trained nog in op 8002
Dit is me firmware: ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)
En de afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1192 meter.
Het lukt me niet meer om te telnetten naar me modem.

http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Pentiummania http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX http://i.imgur.com/X6rHMRT.jpg

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Pentiummania schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:07:
Hallo allemaal!

Ik zag vandaag dat er in mijn modem ADSL2PLUS staat:

DSL Mode: ADSL2PLUS

Alleen mijn modem trained nog in op 8002
Dit is me firmware: ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)
En de afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1192 meter.
Het lukt me niet meer om te telnetten naar me modem.
En je vraag is nu?

Hoi!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 15:44
Of ik zelf wat had kunnen doen om het modem op een hogere snelheid te laten intrainen, maar volgens mij is die snelheid hier niet. Want ik las net wat op een ander forum van iemand met eenzelfde soort vraag:

De aansluitingen bij Telfort die via het KPN WBA netwerk zijn aangesloten zijn op sommige locaties gelimiteerd tot 8Mb. Dit komt doordat de centrale voor dat gebied niet is omgebouwd naar ADSL2+. Naast de ADSL1 kaarten zijn later voor uitbreiding wel nieuwere kaarten gebruikt die ADSL2+ ondersteunen. Maar ook al is je verbinding op zo’n kaart aangesloten blijft de maximale snelheid voor een aansluiting maximaal 8Mb. Dit omdat niet alle apparatuur in de centrale waarop uw adres is aangesloten ADSL2+ geschikt is.

Tot voorkort werden aansluitingen 0 t/m 8Mb op maximaal een ADSL2 profiel geleverd, dat is aangepast naar 0 t/m 6. Klanten met een 8Mb profiel zien dus een verandering naar ADSL2+ (mits u al ADSL2 had).

Dit betekent dus niet automatisch dat de hele locatie is omgebouwd en u dus 20Mb kan ontvangen, er is aan hardware niets veranderd of omgebouwd. U bent dan toevallig op zo’n nieuwere kaart aangesloten en merkt nu een profiel omzetting.

http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Pentiummania http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX http://i.imgur.com/X6rHMRT.jpg

• Loekie
Anoniem: 156697 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:17:
[...]

oké bedankt voor de uitleg maar op de icoontjes had ik al geklikt maar er was geen Pm\Dm icoon
alleen links naar telfort en profiel van webcare
Moet je eerst even via myreact personal messaging aanzetten, dan staat ook bij andere gotters het icoontje voor DM onder user-icon.

specs

@loekie
_/-\o_ _/-\o_

• Spacespider
Japperrrr schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:32:
We kunnen thuis niet gebeld worden vanaf geen enkel nummer. Vanaf ons huis bellen naar anderen is wel mogelijk. De instellingen van de router heb ik al bekeken, en ik heb de VoIP-instellingen opnieuw ingesteld via de wizard, maar nog steeds werkt het niet. Weet iemand hoe dit komt? Best lastig als je niet gebelt kunt worden...
Wat hoort de persoon die je probeert te bellen? Voicemail? Afgesloten toon? Gaat gewoon over?

In het ZyXEL modem kan je ook SIP logs aanzetten (onder Maintenance geloof ik), als je dat gedaan hebt en je belt met je mobiel naar je huisnummer komt er dan wel een incoming call in je log te staan?

• Japperrrr
Spacespider schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:04:
[...]

Wat hoort de persoon die je probeert te bellen? Voicemail? Afgesloten toon? Gaat gewoon over?

In het ZyXEL modem kan je ook SIP logs aanzetten (onder Maintenance geloof ik), als je dat gedaan hebt en je belt met je mobiel naar je huisnummer komt er dan wel een incoming call in je log te staan?
In de logs van de router staan alleen maar gesprekken die vanuit ons huis kwamen, maar geen inkomende gesprekken. De telefoon gaat wel over als je naar ons nummer belt, maar krijgen het gesprek simpelweg niet binnen.

[EDIT: Ring Test uitgevoerd en dan hoor ik de telefoon wél gaan. dus daar ligt het niet aan]

[Voor 6% gewijzigd door Japperrrr op 04-11-2009 12:31]

• Spacespider
Japperrrr schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:30:
[...]

In de logs van de router staan alleen maar gesprekken die vanuit ons huis kwamen, maar geen inkomende gesprekken. De telefoon gaat wel over als je naar ons nummer belt, maar krijgen het gesprek simpelweg niet binnen.

[EDIT: Ring Test uitgevoerd en dan hoor ik de telefoon wél gaan. dus daar ligt het niet aan]
Probeer anders het modem eens helemaal naar de fabrieksintellingen te resetten en stel dan VoIP overnieuw in. Check ook even als de laatste firmware op het modem staat.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
@Telfort Webcare

Ik weet niet of jij/jullie me hier antwoord op kunnen geven, maar ik krijg bij een bepaald e-mailadres constant een delivery error 'due to antispam policy'.

Als ik dezelfde mail naar hetzelfde adres vervolgens via de SMTP server van GMail verstuur, gaat het wel goed.

Het betreft hier een zakelijk e-mail. Kunnen jullie me vertellen waar dit aan kan liggen en of dit op te lossen is? De persoon in kwestie staat bij mij niet als spammer bekend.

Edit:
Naar nu blijkt gaat het om het hele bedrijf/domein van 't bedrijf. Beetje vervelend!

[Voor 9% gewijzigd door RvL op 04-11-2009 13:33]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik heb nu al 24 uur geen internet in Groningen. Is er een storing bekend?
Ik ben wel DSL verbinding zegt de modem. Dat was vorige week niet zo. Ik krijg geen ip en dns.
Wat kan ik eventueel doen?

[Voor 50% gewijzigd door KillerDream op 04-11-2009 13:33]

• Spacespider
KillerDream schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:25:
Ik heb nu al 24 uur geen internet in Groningen. Is er een storing bekend?
Ik ben wel DSL verbinding zegt de modem. Dat was vorige week niet zo. Ik krijg geen ip en dns.
Wat kan ik eventueel doen?
Gebruik je het ZyXEL modem dan kan je een keertje proberen te resetten. Gebruik je een ander modem, keertje overnieuw instellen voor het Telfort netwerk (vpi, vci enz).

@mexel,

Nee dit was niet mogelijk, dan zou u namelijk voor het modem moeten betalen, wat niet de bedoeling is.

@Pentiummania,

U zit inderdaad zeer waarschijnlijk aangesloten op een centrale waar alleen ADSL1 (tot 8Mbit) geleverd wordt.
Om dit zeker te weten kunt u per DM uw postcode en huisnummer sturen.

@Jasperrrr,

Heeft u uw modem al eens naar de fabrieks instellingen gereset?

@RvL,

Kunt u per DM het volgende sturen:
- Uw afzender adres.
- Het email adres van de ontvangende partij.

@KillerDream,

Er is momenteel geen storing. Als u een IP en DNS toegewezen heeft gekregen lijkt dataverkeer wel mogelijk te zijn.
Als u uw modem uit en aanzet en het probleem doet zich nog steeds voor wil ik u vragen uw postcode en huisnummer per DM toe te sturen.

Hugo

• Japperrrr
Spacespider schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:34:
[...]

Probeer anders het modem eens helemaal naar de fabrieksintellingen te resetten en stel dan VoIP overnieuw in. Check ook even als de laatste firmware op het modem staat.
Ik heb het probleem al langer, maar dan was het vaak maar voor een paar uur, maximaal een dag. Nu is het al bijna een week. Eigenlijk wacht ik op een reactie van Telfort, want het is natuurlijk eigenlijk schandalig dat er zo vaak storing is. De laatste firmware stond er al op, versie 3.40 geloof ik. Ik heb SIP 2 uitgeschakeld, maar dat helpt ook niet. Hier in huis staan namelijk zeven telefoons, en er kunnen er maar vier per hoofdstation.

@Telfort
Dat doe ik regelmatig omdat er vaak storing is, en dat het meestal verhelpt. Ik heb het modem gereset omdat er geen internet was, maar daarna deed de telefoon het niet meer goed.

[Voor 11% gewijzigd door Japperrrr op 04-11-2009 14:42]

@Jasperrrr,

U kunt op in het statusscherm van uw modem ook op "VoIP statistics" klikken.
Als u met dit scherm open een nummer intoetst op uw toestel en deze belt, ziet u de zelfde cijfers dan binnen komen op uw modem?

Hugo

• Japperrrr
Account: SIP1
Registration: On Register
Last Registration: 11/04/2009 14:36:19
URI: 04**785***@tel.telefoniedienst.nl
Protocol: UDP
Message Waiting: No
Last Incoming Nubmer: N/A
Last Outgoing Number: 842***

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik heb de Telfort Helpdesk gebeld en ik ben weer online. :)

Helpdesk kon zien dat er in mijn wijkcentrale werkzaamheden waren uitgevoerd gistermiddag.
Dit was ook precies het tijdstip dat mijn modem geen verbinding meer had met Telfort.

Doordat ik een ex-Speedlinq klant ben wordt mijn moden (SpeedTouch 780) niet meer ondersteund volgens de helpdesk. Daarom kreeg ik een nieuwe modem toegestuurd en dan zou het direct weer werken.

Als tip gaf de helpdesk om de website http://speedlinqsupport.nl/ te bezoek en daar de laatste configuratie wizard te downloaden en te installeren. Gelukkig heb ik internet op mijn mobiel, de exe gedownload en gerunt.

Het bleek de gouden tip mijn verbinding werkt direct weer! _/-\o_

@RvL,

Hier ziet u de telnet output van een testmail van uw adres naar info@didden.nl via smtp.telfort.nl:

Response:
220 mail-smtp-00.tiscali.nl ESMTP at your service.
helo pool2.tiscali.nl
250 mail-smtp-00.tiscali.nl Hello pool2.tiscali.nl [195.241.5.2]
mail from: <r*********@telfort.nl>
250 OK
rcpt to: <info@didden.nl>
250 Accepted
data
354 Enter message, ending with "." on a line by itself
from: <r*********@telfort.nl>
to: <info@didden.nl>
subject: Dit is een testbericht / This is a test Mail
Dit is een testbericht / This is a test mail
.
250 OK id=1N5hKJ-0002KD-Ms
Mail has been put in queue succesfully.

Hij komt de controle of het een bestaand afzender en aflever adres dus succesvol door en is succesvol afgeleverd aan de mailserver van didden.nl.

Het bounce bericht wat u terug krijgt kan dan dus nog alleen veroorzaakt worden door de mail server van didden.nl.

Ze kunnen bijvoorbeeld smtp.telfort.nl zelf geblacklist hebben, wat natuurlijk niet wenselijk is.

@Jasperrrrr,
Ik bedoel of u het door u ingetoetste nummer terugziet in de tabel van de VoIP statistics terwijl de phone poort daar "Off hook" staat.

Hugo

• Japperrrr
Onder 'Hook' komt 'off' te staan en onder 'Peer Number' komt het nummer te staan wat ik bel.

@ Jasperrrr,

Dan is de communicatie tussen toestel en modem in orde.
Ik neem aan dat u SIP1 ook op Phone 1 in hebt gesteld? Dit kunt u snel zien door te kijken welk Phone lampje er brandt.
Als dat Phone 1 is dan dient het toestel ook achterin de modem op Phone 1 te zitten.

Dit kan verkeerd zitten omdat het bij uitbellen niet uitmaakt in welk poortje hij zit, hij pakt gewoon de eerste werkende VoIP account in uw modem dat is ingelogd. Inkomende gesprekken gaan wel standaard maar naar 1 Phone poortje toe.

Hugo
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee