Zo eindelijk het probleem opgelost, maar niets ten gunste van Telfort klantenservice.
Na 3x te hebben gebeld met klantenservice heb ik eindelijk mijn internet terug, ik zal even een samenvatting geven van wat er is gebeurd.
-Dinsdag 13 oktober: internet gecapped op 8Mb (sinds het begin natuurlijk).
Ik vraag in dit topic of er meer te halen valt uit mijn verbinding.
Webcare vraagt me om m'n gegevens die ik vervolgens via DM doorstuur.
-Vrijdag 23 oktober: geen internet meer.
Tja dacht ik, pas onderhoud geweest en wellicht met een dag of 2 opgelost.
-Zondag 25 oktober: nog geen internet.
Bij een vriend gaan lezen of er misschien iets op Telfort stond qua storing of onderhoud.
Kom ik op GOT, lees ik dat mijn profiel is aangepast.
Goed, ik wacht nog even, misschien dat het nog niet klaar is o.i.d.
-Woensdag 28 oktober: nog geen internet.
Ik begin ondertussen mijn internet te missen, ik heb het niet alleen nodig voor mijn opleiding, ook mijn vader (zzp'er) heeft de verbinding nodig voor zijn administratie.
Ik stuur naar webcare een DM met het volgende als inhoud:
Beste Telfortmedewerker,
N.A.V. mijn vorige bericht is er aan mijn lijn gewerkt om de snelheid te verhogen, maar dit heeft tot effect gehad dat ik sinds die vrijdag (23-10-2009) geen internet meer heb.
(zie Telfort Webcare in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16")
Ik heb al contact gehad met de Telfort klantenservice, maar die zeggen dat het aan mij ligt en ik spyware o.i.d. heb. Dit kan natuurlijk niet omdat ik vanaf 4 pc's (van mij en van anderen) en 2 PDA's niet op internet geraak wanneer ik thuis ben, maar wanneer ik ergens anders ben wel.
Ik zal nog even kort samenvatten wat er mis is:
- Ik kan op msn geraken.
- Voip van Telfort werkt naar behoren.
- Pingen / Tracert werkt.
- Wanneer ik naar een website probeer te surfen dan blijft hij op "laden / wachten" staan, ik krijg dus geen time-out (404 o.i.d.) maar ook geen pagina. Ik merk wel dat hij verbind met de webserver maar ik krijg dus geen pagina doorgestuurd.
Ik heb alles al geprobeerd van mijn kabels nakijken, de modem resetten naar fabrieksinstellingen etc. maar zonder succes.
Een Telfort klantenservice medewerker heeft een korte samenvatting opgesteld in het Seebel systeem. Misschien dat de medewerker die mijn lijn heeft proberen te versnellen dit eens na kan kijken en misschien terugdraaien wat hij heeft gedaan.
Wachtend op uw snelle bericht.
M.V.G.
... |
-Maandag 26 oktober: nog geen internet.
Webcare geeft ook aan dat het probleem bij mij ligt. De computers werken wel in een ander netwerk, dus geblokeerde poorten of firewalls e.d. zijn niet van toepassing. Ook heb ik enkele PDA's / Smartphones die het hier niet doen en elders wel.
Ik reageer in dit topic op het bericht van webcare.
Diezelfde morgen post webcare hier een bericht dat mijn lijn stabiel is, ik reageer daarop door te vertellen dat me dat al door verschillende klantenservice medewerkers is uitgelegd, maar dat ik daar niet mee geholpen ben.
Vroeg in de middag krijg ik van webcare het bericht dat mijn profiel niet is aangepast, rest mij echter de vraag waarom er dan gepost wordt dat dat in eerste instatie wel zo is, maargoed daar valt mee te leven, zonder internet voor een student informatica echter niet.
Wel krijg ik eindelijk een beetje erkenning voor mijn probleem doordat ik een nieuw modem toegestuurd krijg, wat ik echter niet weet is wanneer ik het modem mag ontvangen, en of ik zelf nog iets moet ondernemen hiervoor. Mijn vraag hiernaar blijft ook onbeantwoord.
-Vandaag, vrijdag 30 oktober is dan de verlossende dag (hoopte ik), het modem is er.
Ik direct het modem aangesloten en ingesteld voor zover dat mogelijk is.
Resultaat -> Precies hetzelfde als met het originele modem, geen websites, wel voip en msn.
Ik hang weer 20 minuten aan de lijn met Telfort klantenservice.
Na mijn probleem te hebben uitgelegd aan de eerste medewerker wordt ik, uit het niets, ineens wel begrepen, en voor de 2e keer (in totaal) doorverbonden met een Lijn 2-medewerker, die door een van zijn collega's van Lijn 1 zelfs de "Elite van Telfort" wordt genoemd (ja idd, mijn gedachten dwalen ook af als ik dat hoor).
Deze begint het standaard verhaal over firewalls en spyware, als ik hem probeer te onderbreken en m'n verhaal wil geven zegt hij nors dat ik hem uit moet laten praten, wat ik vervolgens maar doe, aangezien hij degene is die mij moet helpen.
Vervolgens geeft deze man mij de opdracht om naar een van de 4 pc's te gaan die hier zijn aangesloten, en daar een netsh commando uit te voeren om de IP-stack te resetten. Ik zeg dat ik dat best wil proberen maar dat natuurlijk al eens heb uitgevoerd en dat het dat niet is. Zijn aanbod om de drivers van m'n netwerkkaart te herinstalleren wijs ik ook vriendelijk af. Ook opperd hij de mogelijkheid dat ik mijn register heb aangepast en een poort geblokeerd. Iedereen hier weet dat http standaard over poort 80 gaat, de meeste sites dus ook, omdat ik wel op mijn intranet op poort 80 kan, en ook mijn modemconfiguratie pagina kan zien is die optie dus onmogelijk.
Vervolgens vraag ik hem of het niet wijsheid is om een monteur te laten kijken naar onze wijkcentrale, of eventueel onze aansluiting bij het huis, kan natuurlijk altijd iets kapot gaan, het blijft elektronica.
Dit wordt direct afgewezen omdat het onze fout is dat we geen internet hebben, en het een instelling moet zijn die fout is ingesteld, door ons.
Zijn laatste woorden die ik hebben gehoord waren: "ik kan alleen nog proberen de lijn te resetten", want toen ik daarna probeerde uit te leggen (voor de 2x keer aan deze medewerker) dat ik via voip verbonden was, viel de verbinding weg.
Wat er op dat moment door me heen ging zal ik hier maar niet neertypen, maar je begrijpt dat ik geen hoge dunk meer heb van de klantenservice.
Na enkele minuten te hebben gewacht heb ik het modem gereset, en voila, internet werkt weer.
Mijn vraag aan Telfort:
Waarom wordt er niet gewoon geluisterd als ik aangeef dat het niet aan mij ligt, maar aan jullie kant.
Ik begrijp dat jullie deze opmerking 100x krijgen op een dag, maar als er al verschillende dingen zijn geprobeerd door mensen die er voor de verandering eens wel verstand van hebben, dan kun je jezelf toch afvragen waarom er niet eerder op de "reset-knop" is gedrukt.
Ik ben i.i.g. weer blij dat ik internet heb, en weer vooruit kan.
Ik hoop dat de klantenservice hiervan leert en in het vervolg misschien eerder actie onderneemt in plaats van door te blijven gaan met het firewall / spyware verhaal.
Ik heb nu dus 2 modems en weet niet welke ik terug moet sturen, ik bel klantenservice niet op. Als er geen contact met mij wordt opgenomen dan stuur ik volgende week het oude modem terug.
Apocal1pse.